Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Hoe kom je aan die apk en/of is het mogelijk dit op dit tablet te installeren?Petervanakelyen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:54:
Volgens mij ontbreekt MarketUpdater.apk, die zorgt er voor dat de Market automatisch wordt bijgewerkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-01-2012 19:02 ]
Lol dat is nou net een "telefoon" app. Ik wil meer normale, zogenaamd voor bepaalde tablets, specifieke apps
Sorry, ik wil ook zo graag whatsappen op mijn 10 inch pr0 3Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:09:
[...]
Lol dat is nou net een "telefoon" app. Ik wil meer normale, zogenaamd voor bepaalde tablets, specifieke apps
Grand Theft Auto IIIGusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:48:
Kan iemand een app noemen die hij/zij niet in de Market kan vinden? Ik ben ff wat tests aan t uitvoeren om te kijken of een mogelijke fix die verhelpt.
"Hodor"- Hodor
Ik vraag me echter af of het het waard is om te focussen op welke app's standaard geïnstalleerd zijn of niet. Voor de novice gebruiker is dit misschien handig, maar deze kan het waarschijnlijk ook minder schelen.
Een tutorial hoe men met TB apps kan verwijderen en eigen launchers kan installeren etc is dan misschien handiger, aangezien iedereen toch een eigen voorkeur heeft.
Het verwijderen van onzinnige phone dingen en bloatware daarintegen is natuurlijk heel welkom! En andere mogelijke snelheidstweaks..
Ik vraag me trouwens af, ik heb de ROM van Gusev nog niet geprobeerd, maar zijn er veel mensen die de knoppen in de top bar gebruiken die ook in de Hardware zitten verwerkt? Dus de Home, Menu en Back knoppen in de topbar? Zie dat Gusev ze verwijderd heeft in zijn v02 ROM. Lijkt me persoonlijk ook wel mooier maar misschien willen sommigen deze behouden.
EDIT: dom, ze zitten gewoon wel in de ROM van Gusev

[ Voor 3% gewijzigd door freakshock88 op 05-01-2012 19:51 ]
Bedankt, dit is gelukt. Moet ik nu nog wat doen of doet die marketupdater automatisch zijn werk?Petervanakelyen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:02:
MarketUpdater.apk downloaden en met Root Explorer kopiëren naar /system/app. Of pushen met adb.
Kijk eens bovenaan de lijst
Haha de tweak heeft geholpen, heel nice! Nog even geduld allemaal ik moet nu helaas de deur uit, maar ik ga vanavond laat weer verder. Ik hoop morgenavond een mooie ROM klaar te hebben staan.

edit: en voordat mensen beginnen over het Skype icoontje. Ik ben ermee bezig, ik hoop ZO dat het gaat werken. Helaas nog geen video ...
[ Voor 14% gewijzigd door Gusev op 05-01-2012 19:45 ]
Volgens mij heb je een andere market versie dan mij, kijk maar:

Bij mij is hij niet te vinden bij een search naar rockstar of iets met grand theft auto!
Ik draai dan nog wel de officiële ROM, kan dat ermee te maken hebben?
[ Voor 7% gewijzigd door Morfieus0 op 05-01-2012 19:51 ]
"Hodor"- Hodor
Áh, vandaar! Ik ben nu bezig met de hele SDK / ADB meuk, als je nieuwe ROM uit is knal ik hem er gelijk op ! Zo te zien nog wel een lange avond voor de boeg, ADB lijkt me behoorlijk veel werk!Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:55:
Dat sowieso, je hebt nog een hele oude Market. Maar zelfs met de nieuwe Market verschijnt GTA III niet zomaar in de lijst. Door een kleine aanpassing in de build.prop dus nu wel. Dat probeerde ik duidelijk te maken, en ging er stiekem vanuit dat jij ook op de custom ROM zat
"Hodor"- Hodor
Ah nee joh, je bent binnen 10 min klaarMorfieus0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:01:
[...]
Áh, vandaar! Ik ben nu bezig met de hele SDK / ADB meuk, als je nieuwe ROM uit is knal ik hem er gelijk op ! Zo te zien nog wel een lange avond voor de boeg, ADB lijkt me behoorlijk veel werk!
Installeer PDANet drivers op je PC, download en installeer SDK van Google. Installeer platform-tools (optie in de SDK Manager). Sluit tablet aan et voila!
En dat hele verhaal bij http://www.addictivetips....ow-to-install-it-android/ vanaf stap 3 hoef ik niet uit te voeren of wel?Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:04:
[...]
Ah nee joh, je bent binnen 10 min klaar
Installeer PDANet drivers op je PC, download en installeer SDK van Google. Installeer platform-tools (optie in de SDK Manager). Sluit tablet aan et voila!
"Hodor"- Hodor
Mag, maakt je leven wat makkelijker in de zin van dat je niet steeds paden hoeft in te tikken in CMDMorfieus0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:07:
[...]
En dat hele verhaal bij http://www.addictivetips....ow-to-install-it-android/ vanaf stap 3 hoef ik niet uit te voeren of wel?
Verwijderd
Heb de google drivers uit de SDK er ook al opstaan!
"Hodor"- Hodor
Verwijderd
Zou erg handig vinden als er net als in mijn Blokkertje bovenin knop zou zitten voor maken screenshots zodat je niet eerst een of ander prog moet starten ? Of zit dat daar wel ergens ?freakshock88 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:29:
Tof dat er weer veel discussie over custom ROM's is!
Ik vraag me echter af of het het waard is om te focussen op welke app's standaard geïnstalleerd zijn of niet. Voor de novice gebruiker is dit misschien handig, maar deze kan het waarschijnlijk ook minder schelen.
Een tutorial hoe men met TB apps kan verwijderen en eigen launchers kan installeren etc is dan misschien handiger, aangezien iedereen toch een eigen voorkeur heeft.
Het verwijderen van onzinnige phone dingen en bloatware daarintegen is natuurlijk heel welkom! En andere mogelijke snelheidstweaks..
Ik vraag me trouwens af, ik heb de ROM van Gusev nog niet geprobeerd, maar zijn er veel mensen die de knoppen in de top bar gebruiken die ook in de Hardware zitten verwerkt? Dus de Home, Menu en Back knoppen in de topbar? Zie dat Gusev ze verwijderd heeft in zijn v02 ROM. Lijkt me persoonlijk ook wel mooier maar misschien willen sommigen deze behouden.
EDIT: dom, ze zitten gewoon wel in de ROM van Gusev
Hoop da Gusev zijn plan om proberen GPS er in te krijgen nog niet heeft opgegeven ?
Maar los daarvan, bedankt voor de inzet ook al heb ik nog niet moed gehad te flashen.
Nl. idt kocht op Blokker 7" omdat ik per ongeluk op uberoid belandde en daar handleiding zag hoe e.e.a. ging.
Nou dat moet zelfs een sukkel zoals ik misschien wel lukken. En idd door letterlijk volgen instructies en lezen lijst FAQ's bleek ontzettend mee te vallen. En aangezien ze daar ook Intertoysen doen dacht ik ook voor deze ... maar niet heus. Dus hier beland en ben nu enigszins behoedzaam de flash uit te voeren.
Ik had hier de drivers uit dat PDAnet neergezet:Morfieus0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:26:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de USB driver erop te krijgen, via PDAnet krijg ik error 103, ook de usb drivers van samsung geprobeerd maar dat werkt dus schijnbaar ook niet, suggesties?
Heb de google drivers uit de SDK er ook al opstaan!
http://www.multiupload.com/YVPKEKLOZ0
Uitpakken, en dan in Apparaatbeheer je telefoon selecteren en de driver updaten met de bestanden uit de map waar de drivers staan.
Wat heb je precies aangepast?, kan ik mijn build.prop ook even aanpassen, kan inderdaad sommige apps niet vinden.Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:55:
Dat sowieso, je hebt nog een hele oude Market. Maar zelfs met de nieuwe Market verschijnt GTA III niet zomaar in de lijst. Door een kleine aanpassing in de build.prop dus nu wel. Dat probeerde ik duidelijk te maken, en ging er stiekem vanuit dat jij ook op de custom ROM zat
Heb dit geprobeerd maar dit wil echter ook niet lukken, krijg de melding dat het stuurprogramma wel is gevonden maar dat er een fout is opgetreden bij de poging om het stuurprogramma te installeren.Wwwillem schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:35:
[...]
Ik had hier de drivers uit dat PDAnet neergezet:
Uitpakken, en dan in Apparaatbeheer je telefoon selecteren en de driver updaten met de bestanden uit de map waar de drivers staan.
'Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden'
Iemand enig idee hoe ik verder moet voor die USB driver?
"Hodor"- Hodor
Verwijderd
Volgens mij kreeg ik ook zo'n melding bij het installeren van de PDA Net drivers maar dat kwam omdat hij een bepaalde DDL zocht in een i386 map. Als je op dat moment handmatig de lokatie van het bestand wijst (in de driver map zelf) gaat hij als het goed is gewoon verder.Morfieus0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:10:
[...]'Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden'
Na vele pogingen wil PDAnet ineens wel installeren, ofwel het is geluktVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:13:
[...]
Volgens mij kreeg ik ook zo'n melding bij het installeren van de PDA Net drivers maar dat kwam omdat hij een bepaalde DDL zocht in een i386 map. Als je op dat moment handmatig de lokatie van het bestand wijst (in de driver map zelf) gaat hij als het goed is gewoon verder.
"Hodor"- Hodor
Nou de nieuwe market versie 3.4.4 staat erop, moest nog even de tablet opnieuw opstarten en voila ziedaar de nieuwe marketinternetsmurf schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:35:
[...]
Bedankt, dit is gelukt. Moet ik nu nog wat doen of doet die marketupdater automatisch zijn werk?
"Installeer op je tablet Clockworkmod." Misschien hierachter iets zetten van 'aan de hand van de volgende informatie'
Verder kwam "Ga naar c:/ en voer het volgende commando uit" mij ook wat onduidelijk over!
Daarnaast vroeg ik me af of je bij "adb push recovery.cpio /data/" voor "recovery.cpio" niet het pad naar waar het bestand staat typen?
Graag hier wat duidelijkheid over! Het laatste gedeelte met de clockworkmod is me nog niet gelukt, hij boot nogsteeds niet naar CWM, helaas!
[ Voor 13% gewijzigd door Morfieus0 op 05-01-2012 21:46 ]
"Hodor"- Hodor
De commando's die daaronder staan installeren ClockworkMod.Morfieus0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:35:
"Installeer op je tablet Clockworkmod."
Is hetgeen wat eronder staat de installatie van Clockworkmod of moet je dit zelf uitzoeken?
De tutorial gaat er van uit dat recovery.cpio zich bevindt in de map waar je op dat moment zit. Als dat niet het geval is, moet je het pad er inderdaad bij specifieren.Daarnaast vroeg ik me af of je bij "adb push recovery.cpio /data/" voor "recovery.cpio" niet het pad naar waar het bestand staat typen?
"Hodor"- Hodor
CWM ophalen uit de market en installeren.Morfieus0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:35:
Ik vind het clockworkmod gedeelte in de tutorial niet echt geweldig uitgewerkt, er zijn mij nogal wat dingen onduidelijk;
"Installeer op je tablet Clockworkmod."
Is hetgeen wat eronder staat de installatie van Clockworkmod of moet je dit zelf uitzoeken?
Verder kwam "Ga naar c:/ en voer het volgende commando uit" mij ook wat onduidelijk over!
Daarnaast vroeg ik me af of je bij "adb push recovery.cpio /data/" voor "recovery.cpio" niet het pad naar waar het bestand staat typen?
Graag hier wat duidelijkheid over! Het laatste gedeelte met de clockworkmod is me nog niet gelukt, hij boot nogsteeds niet naar CWM, helaas!
Op de PC ADB opstarten en kijken of de tab "zichtbaar" is.
Met het betere Ctrl C en CTRL V de boel een voor een in je CMD scherpje plakken.
Als laatste regel wordt de opstart in CWM gestart.
Deze middag alles geprobeerd en de ROM van Gusev loop als een trein
ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1
Met behulp van ROMManager? Zo ja, welk 'toestel' moet je dan kiezen na het kiezen 'flash clockworkmod'? (aangezien die van ons er niet tussen staat!)Schepstra schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:51:
[...]
CWM ophalen uit de market en installeren.
adb devices geeft inderdaad aan dat hij gevonden wordt, daarnaast, knip en plakwerk in CMD gaat hier niet hoor!Schepstra schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:51:
[...]
Op de PC ADB opstarten en kijken of de tab "zichtbaar" is.
Met het betere Ctrl C en CTRL V de boel een voor een in je CMD scherpje plakken.
Ik krijg vooralsnog dus alleen een normale reboot!Schepstra schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:51:
[...]
Als laatste regel wordt de opstart in CWM gestart.
[ Voor 4% gewijzigd door Morfieus0 op 05-01-2012 21:58 ]
"Hodor"- Hodor
Knip en plak werk in CMD gaat hier prima (al weet ik niet zeker of Ctrl+C en Ctrl+V werkt). Als er ergens foutmeldingen verschijnen, plak die dan eens hier?adb devices geeft inderdaad aan dat hij gevonden wordt, daarnaast, knip en plakwerk in CMD gaat hier niet hoor!
Zit inmiddels in recovery, bedankt voor de tip!
"Hodor"- Hodor
op mijn 10" start ie wel op in de recovery, alleen werken de volume knoppen niet.
Komt dit omdat de beschrijving alleen voor de 7"is?
Is het image van Gusev ook geschikt voor de 10"
[ Voor 5% gewijzigd door Sjakskus op 05-01-2012 22:53 ]
Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies
1
2
| sudo adb kill-server sudo adb start-server |
Signature
Nope, helaas niet te vinden.Eboman schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:27:
als je nog een app nodig hebt om te testen probeer subsonic (Android Market: Subsonic Music Streamer - Apps op Android Market)
Kunnen de mensen die skype gebruiken eens de volgende APK's testen, en terug melden:
1. Kan je inloggen?
2. Doet audio gesprek het?
3. Doet video gesprek het?
http://dl.dropbox.com/u/1...ype%20%282.5.0.160%29.apk
http://dl.dropbox.com/u/1...e/Skype_2.5.0.108_v12.apk
http://dl.dropbox.com/u/1...pe/Skype_2.6.0.95_v13.apk
CWM haal je er weer af doormiddel van de stock rom erop te zetten met livesuite toch?
EDIT: tel er inmiddels 20..
[ Voor 19% gewijzigd door Morfieus0 op 06-01-2012 00:29 ]
"Hodor"- Hodor
[ Voor 100% gewijzigd door Gusev op 06-01-2012 11:01 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
@hieronder: ik had de linkjes al verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Gusev op 06-01-2012 09:37 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
@Gusev, erg goed bezig....Gusev schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:48:
Bummer, iets te veel weggehaald denk ik...market crasht hier nu en ook de home hardware button doet t niet. Ach, komt morgen wel
Ben benieuwd hoe de rom na je fixes gaat bevallen....(hoop dat je ze wat gemakkelijk kan vinden)Voor het whatsapp onderzoek kwam ik ook al erg veel leuke zaken tegen in de build.prop..zag daar zaken over ingebouwde front/back cameras etc staan.(hiermee kan je wellicht skype foppen)
Video niet getest, want dat doe ik nooit en zou niet weten hoe ik dat moet testen. Kan daar geen testoptie voor vinden in de app en er is ook geen test-video-contact zoals dat er voor audio wel is.
Ik ga de anderen niet meer testen, want op zich is het natuurlijk: de nieuwste doet het, dus die nemen we mee.
Top werk Gusev, echt! Ik ben reuze benieuwd naar de lightning-fast 0.3 Light ROM met een werkende market
Zo gepiept, alleen wilde gister gaan slapenhenkieve schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:13:
[...]
@Gusev, erg goed bezig....
Ben benieuwd hoe de rom na je fixes gaat bevallen....(hoop dat je ze wat gemakkelijk kan vinden)Voor het whatsapp onderzoek kwam ik ook al erg veel leuke zaken tegen in de build.prop..zag daar zaken over ingebouwde front/back cameras etc staan.(hiermee kan je wellicht skype foppen)
1. Market start prima op, tot het moment dat je een account moet toevoegen. Aangezien ik wat GoogleAccount related stuff had verwijderd, is het niet zo heel gek dat die crasht. Ik heb zelfs gelezen dat Gmail en/of Google Talk vereist zijn voor de nieuwe Market. Maar dat verhaal geloof ik niet echt
2. De hardware/software-buttons zijn afhankelijk van of Provision.apk of Updatewizard.apk (o.i.d. nu niet bij de hand). Maar iig je mag 1 van beide verwijderen. Aangezien Provision.apk niet op onze tablet staat had ik Updatewizard.apk verwijderd. Wat ik dus juist net niet moest doen, aangezien 1 vd 2 dus erop MOET blijven staan.
Lol die had ik nou net ook geprobeerdymmsimm schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:25:
Ik heb Skype_2.6.0.95_v13.apk even getest op de 0.2 ROM: Inloggen prima, audio prima.
Video niet getest, want dat doe ik nooit en zou niet weten hoe ik dat moet testen. Kan daar geen testoptie voor vinden in de app en er is ook geen test-video-contact zoals dat er voor audio wel is.
Ik ga de anderen niet meer testen, want op zich is het natuurlijk: de nieuwste doet het, dus die nemen we mee.
Top werk Gusev, echt! Ik ben reuze benieuwd naar de lightning-fast 0.3 Light ROM met een werkende market
Ik heb ook geen skype vriendjes, maar wel een account en een test123 audio poppetje, en ach, als jij het ingewikkelde werk doet, doe ik het domme test werk welGusev schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:34:
[...]
Lol die had ik nou net ook geprobeerd. Ook ik kon geen test-video-contact toevoegen. Ik heb geen skype vriendjes
(omdat ik het niet gebruik uiteraard
)
1 Ik heb Gmail.apk en Talk.apk verwijderd en geen probleem met de Market gehad. Gisteravond nog de laatste versie 3.4.4 geinstalleerd en dat werkt ook nog steeds prima. Geen enkele error gezien tot nu toe.Gusev schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:34:
1. Market start prima op, tot het moment dat je een account moet toevoegen. Aangezien ik wat GoogleAccount related stuff had verwijderd, is het niet zo heel gek dat die crasht. Ik heb zelfs gelezen dat Gmail en/of Google Talk vereist zijn voor de nieuwe Market. Maar dat verhaal geloof ik niet echt
2. De hardware/software-buttons zijn afhankelijk van of Provision.apk of Updatewizard.apk (o.i.d. nu niet bij de hand). Maar iig je mag 1 van beide verwijderen. Aangezien Provision.apk niet op onze tablet staat had ik Updatewizard.apk verwijderd. Wat ik dus juist net niet moest doen, aangezien 1 vd 2 dus erop MOET blijven staan.
2. Ik heb Provision.apk wel in mijn system/app staan en Updatewizard.apk juist niet
Ik zal zo even een lijstje maken met alle apps die ik verwijderd heb uit system/app. Wel iets meer dan gebruikelijk, maar mijn zoontje gebruikt hem, dus veel programma's zijn dan sowieso overbodig.
ApplicationsProvider.apk |
Browser.apk |
Calender.apk |
CalenderProvider.apk |
DeskClock.apk |
documents.apk |
Email.apk |
FileExplore.apk |
Gallery3D.apk |
Gmail.apk |
GoogleCalenderSyncAdapter.apk |
GoogleContactsSyncAdapter.apk |
GoogleQuickSearchBox.apk |
HTMLViewer.apk |
Launcher2.apk |
LiveWallpapers.apk |
LiveWallpapersPicker.apk |
Maps.apk |
Music.apk |
Networklocation.apk |
noFrillsCPU.apk |
Phone.apk |
Protips.apk |
QuickSearchBox.apk |
SoundRecorder.apk |
swfplayer.apk |
Talk.apk |
TelephonyProvider.apk |
TitaniumBackup.apk |
VoiceSearch.apk |
VpnServices.apk |
Keyboard apk's verwijderd. Die veroorzaken FC's.
[ Voor 5% gewijzigd door Smarron op 06-01-2012 10:51 ]
als je een laptop hebt met of zonder webcam kan je wellicht op je laptop een tweede skype account aanmaken en testen of je beeld krijgt van je gesprek met de tablet.ymmsimm schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:38:
[...]
Ik heb ook geen skype vriendjes, maar wel een account en een test123 audio poppetje, en ach, als jij het ingewikkelde werk doet, doe ik het domme test werk wel
Als ik zu hause ben zal ik eens testen.
Wil je aub je post iets nuanceren, voordat we hier een shitload aan reacties gaan krijgen dat mensen niet meer op het internet kunnen, geeneens een Launcher hebben etc etcSmarron schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:41:
Hier alles wat ik heb verwijderd vanuit de 0.2 Rom van Gusev:
...
Ik heb het nu iets zorgvuldiger aangepakt in mijn aankomende ROM. Ik heb de Apps die echt VEILIG zijn om te kunnen verwijderen door de gebruiker als pre-install app bestempeld i.p.v. als een System app. De system apps kan je namelijk niet zomaar verwijderen.
edit: en ik heb te pakken waarom de Market bij mij crashte. GoogleServicesFramework.apk verwijderen is _niet_ verstandig
edit2: welke keyboard apk's? LatinIME.apk ?
[ Voor 51% gewijzigd door Gusev op 06-01-2012 10:52 ]
ff heel stom misschien, maar kan ik die gewoon kopieren? (dus naar pc, van pc naar pro3)
Ik zal elke apk straks even toelichten.Gusev schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:49:
[...]
Wil je aub je post iets nuanceren, voordat we hier een shitload aan reacties gaan krijgen dat mensen niet meer op het internet kunnen, geeneens een Launcher hebben etc etc. Ik begrijp natuurlijk volkomen dat je EERST alternatieve apps hebt geinstalleerd, alvorens je deze hebt verwijderd, maar dat weten de meeste mensen niet
(maar ach het risico is toch klein, want die zullen geen APKs gaan verwijderen
)
Ik heb het nu iets zorgvuldiger aangepakt in mijn aankomende ROM. Ik heb de Apps die echt VEILIG zijn om te kunnen verwijderen door de gebruiker als pre-install app bestempeld i.p.v. als een System app. De system apps kan je namelijk niet zomaar verwijderen.
edit: en ik heb te pakken waarom de Market bij mij crashte. GoogleServicesFramework.apk verwijderen is _niet_ verstandig
edit2: welke keyboard apk's? LatinIME.apk ?
De keyboard apk's die je niet moet verwijderen zijn:
PicoTts.apk
TtsService.apk
UserDictionaryProvider.apk
LatinIME.apk sowieso laten staan.
Custom ROM v0.3.1
Download ROM: http://dl.dropbox.com/u/1...pro3_custom_rom_v03_1.zipVeranderingen t.o.v. v.02
Tweaks in build.prop
- Pro 3 is nu een wannabe Samsung Galaxy Tab (o.a. meerdere apps in de Market)
- De (stock) Launcher wordt nu _altijd_ vanuit het snellere RAM geladen
- JPG kwaliteit verhoogt naar 100%
- VM Heapsize verhoogt van 32MB naar 48MB (48MB is de aanbevolen maximum voor 512MB RAM)
- UI wordt nu door de grafische processor gerenderd i.p.v. door de (normale) processor
- Vloeiender scrollen
- Verbeterde batterij duur door aanpassingen in de slaap modus en energie modus
- Debug icon standaard _niet_ aanwezig in statusbar (Debugging staat nog steeds _standaard_ aan)
- Verbeterde touch responsiviteit (uiteraard nog steeds gelimiteerd door de hardware)
- Verbeterde foto en video opname kwaliteit
- Netwerk snelheidsverbeteringen
- Sommige app problemen die voorheen optraden zouden nu opgelost _kunnen_ zijn
- Boot animatie uitgeschakeld (zou moeten zorgen voor snellere opstarttijden)
Applicaties
Het belangrijkste verschil m.b.t. de applicaties is dat ik eigenlijk de applicaties die door een gebruiker _veilig_ verwijderd kunnen worden heb verplaats van Systeem applicatie naar Pre-install applicatie. Voorbeelden zijn de kalender applicatie en de muziek applicatie. Let op! Voordat je de onderstaande applicaties gaat verwijderen die gelabelled zijn als verwijderbaar, ga eerst op zoek naar een alternatief, en installeer die eerst.Systeem applicaties | Verwijderbare stock applicaties | Verwijderbare applicaties toegevoegd door mij |
Stock Browser Stock Contacten Stock Download Manager GMail stock Keyboard stock Launcher Google Maps stock VoiceSearch stock YouTube | Rekenmachine Kalender Camera Klok E-mail (dit is geen GMail!) Gallerij LiveWallpaper functionaliteit Muziek Google Tips Geluidsrecorder VPN Services | ES File Manager Flash Player 11 |
Overige aanpassingen
- Op verscheidene plaatsen Telefoon specifieke "rommel" verwijderd (die veelal in de achtergrond draaide)
- Overall footprint verminderd, door o.a. het verwijderen van ringtones en applicaties
- Standaard wallpaper aangepast
- GPS zone server in gps.conf veranderd van Noord-Amerika naar Europa (er zit geen GPS in de Pro3, dus verwacht geen magische introductie van GPS o.i.d. door deze aanpassing)
- Standaard pakket LiveWallpapers verwijderd
- TitaniumBackup, WidgetPicker, en noFrillsCPU verwijderd
- Contacts app toegevoegd
- Standaard FileManager vervangen door ES File Manager
- VoiceSearch library toegevoegd. VoiceSearch zou nu moeten werken...
To Do
- Testen (mogen jullie mij bij helpen
)
- Telefoon strings aanpassen (zoals "De "telefoon" wordt uitgeschakeld")
- Standaard WiFi inschakelen
- Standaard Helderheid op z'n laagst
- Skype werkend proberen te krijgen
- MX Video Player app toevoegen
- Hackers keyboard toevoegen?
[ Voor 3% gewijzigd door Gusev op 06-01-2012 22:30 ]
Text to Speech services zijn meestal niet echt nodig. Verwijder die op de SGS2 ook altijd meteen, zonder gedoe.Smarron schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:43:
[...]
De keyboard apk's die je niet moet verwijderen zijn:
PicoTts.apk
TtsService.apk
Nickname does not reflect reality
Respect voor je werkzaamheden. Ik zal hem ook eens proberen binnenkort op mijn vader zijn pro3.Gusev schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:45:Custom ROM v0.3.1 TEST VERSIE
Verhaal
Dan was het alleen UserDictionaryProvider.apk die belangrijk is. Ik heb ze zojuist weer verwijderd zonder problemen.Brad Pitt schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:48:
[...]
Text to Speech services zijn meestal niet echt nodig. Verwijder die op de SGS2 ook altijd meteen, zonder gedoe.
Uiteraard rommelen we verder wanneer ICS voor de Momo9c uit is gekomen.
Verwijderd
Heren, grote klasse wat jullie doen.
Zou je o.a. de veranderingen willen testen aub zoals VoiceSearch...Damian schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:23:
Alles wat er in zit lijkt nu goed te werken.... Snelheid lijkt ook goed, market werkt. Nu ff wat verdere dingen testen...
GTA3 loopt als een trein trouwens
Seriously? No, seriouslyDamian schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:34:
Voicesearch lijkt ook goed te werken, gebruik het alleen nooit
GTA3 loopt als een trein trouwens
Ook al wissel ik hem zo in, ik denk ik meld het even!
"Hodor"- Hodor
is het mogelijk om dit zonder koppeling aan pc/laptop ook naar recovery te booten?SpX schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:51:
[...]
Respect voor je werkzaamheden. Ik zal hem ook eens proberen binnenkort op mijn vader zijn pro3.
heb clockworkmod app installed en heb er eerder mee naar recovery mode geboot.
maar hij restart nu gewoon door naar android. wil graag testen maar anders word het vannacht ergens.
Morfieus0 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:03:
Vanmiddag even mijn tablet omwisselen en daarna ook aan de bak met de nieuwe ROM! Ik ervaar momenteel wel in CWM dat ik vaak een recovery loop heb, ofwel ik schakel hem uit of kies reboot to sytem en vervolgens boot hij weer naar recovery! Zelfs na een reset met een pinnetje in het reset gaatje onder de tablet start hij maar soms op naar de launcher!
Ook al wissel ik hem zo in, ik denk ik meld het even!
1
| adb shell "echo -n boot | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot" |
Uitvoeren wanneer je tablet in recovery zit en hij reboot automatisch naar Android.
Helaas werkt die driver ook niet voor mij.Wwwillem schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:35:
[...]
Ik had hier de drivers uit dat PDAnet neergezet:
Hij gaat wel installeren maar eindigt uiteindelijk met de error: A service installation section in this INF is invalid.
Iemand enig idee?
http://junefabrics.com/android/KenniZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:19:
[...]
Helaas werkt die driver ook niet voor mij.
Hij gaat wel installeren maar eindigt uiteindelijk met de error: A service installation section in this INF is invalid.
Iemand enig idee?
Dit ook al geprobeerd?
"Hodor"- Hodor
En als ik die stappen volg om te upgraden kom ik niet verder dan een lege foutmelding in LiveSuit...
Houd VOL + ingedrukt en koppel je tablet aan je PC.
Druk nu 6x achter elkaar op de powerknop.
De rest gaat vanzelf ........(Als het goed is).
dan gebeurd er helemaal niets op de tablet (hij blijft gewoon uitstaan) en de LiveSuit geeft een error zonder text als ik op Connected klik
[ Voor 27% gewijzigd door KenniZ op 06-01-2012 13:54 ]

MX Player, Rockplayer, ingebouwde player geprobeert.
En bij uitzendinggemist dan? werk dat wel?Damian schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:01:
Ik heb in nog geen 1 rom een filpmje af kunnen spelen met goede geluidssync
Hoi!
En dat is ?, de hardware is niks mis mee namelijk het is de Software die hem verpiept.KenniZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:01:
Ik begin een beetje te begrijpen waarom hij zo goedkoop was
En goedkoop was hij niet de Momo9c kon je ook voor 60dollar kopen een paar weken terug dat is nog geen 50euro.
Maarja garantie tot de voordeur he
Trouwens ik kijk regelmatig replays etc van Starcraft 2, als ik die op mijn SD zet loopt het allemaal gewoon goed als ik het afspeel met MX player, en ook geen audio problemen.
Is het niet afhankelijk welke Codec audio gebruikt is om bv de MKV te maken ?.
Ik heb dat gezeur namelijk ook met mijn tv, als in de MKV container een bepaalde audio codec is gebruikt dan eet hij het niet, gebruikt hij een ander dan eet hij het prima.
[ Voor 34% gewijzigd door Mektheb op 06-01-2012 14:09 ]
Ik doelde ook op de software en het upgraden daarvan.Mektheb schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:07:
[...]
En dat is ?, de hardware is niks mis mee namelijk het is de Software die hem verpiept.
En goedkoop was hij niet de Momo9c kon je ook voor 60dollar kopen een paar weken terug dat is nog geen 50euro.
Maarja garantie tot de voordeur he.
Maar wat wel vervelend is dat nu geen films erop gezet kunnen worden. Ja alleen als je de sd kaart ergens anders in stopt en aan een pc hangt maar dat is niet ideaal natuurlijk.
Ik download mijn filmpjes vanaf me nas op de SD.KenniZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:10:
[...]
Ik doelde ook op de software en het upgraden daarvan.
Maar wat wel vervelend is dat nu geen films erop gezet kunnen worden. Ja alleen als je de sd kaart ergens anders in stopt en aan een pc hangt maar dat is niet ideaal natuurlijk.
Dat gebeurd echt snel, maar goed het is ook geen MKV van 16GB.
Denk het maar net is wat voor eis je er aan heb, zo krijg ik het niet voor elkaar om behoorlijk te streamen vanaf me nas omdat het dan niet synchroon loopt.
Komt allemaal vast wel goed, lekker rommelen.
Geef GB maar de schuld. Het ligt idd echt niet aan de hardware.Damian schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:01:
Ik heb in nog geen 1 rom een filpmje af kunnen spelen met goede geluidssync
Ik heb nu xvids en mp4's afgespeeld en die worden allemaal niet sync afgespeeld. Al mijn films staan op de MicroSD. Deze spelen wel goed af op mijn Transformer.Mektheb schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:07:
Trouwens ik kijk regelmatig replays etc van Starcraft 2, als ik die op mijn SD zet loopt het allemaal gewoon goed als ik het afspeel met MX player, en ook geen audio problemen.
Is het niet afhankelijk welke Codec audio gebruikt is om bv de MKV te maken ?.
Ik heb dat gezeur namelijk ook met mijn tv, als in de MKV container een bepaalde audio codec is gebruikt dan eet hij het niet, gebruikt hij een ander dan eet hij het prima.
Ik heb hier totaal geen probleem mee. Dit is toch een klusje van 2 seconden. SD eruit, in de cardreader, kopieren, terugstoppen en veel plezier. En ik kan ook gewoon kopieren via WiFi, dit gaat wel langzamer, maar is ook te doen.KenniZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:10:
Ik doelde ook op de software en het upgraden daarvan.
[ Voor 22% gewijzigd door Smarron op 06-01-2012 14:18 ]
Hmm, Wat voor Class SD is het ?.Smarron schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:16:
[...]
Geef GB maar de schuld. Het ligt idd echt niet aan de hardware.
[...]
Ik heb nu xvids en mp4's afgespeeld en die worden allemaal niet sync afgespeeld. Al mijn films staan op de MicroSD. Deze spelen wel goed af op mijn Transformer.
[...]
Ik heb hier totaal geen probleem mee. Dit is toch een klusje van 2 seconden. SD eruit, in de cardreader, kopieren, terugstoppen en veel plezier. En ik kan ook gewoon kopieren via WiFi, dit gaat wel langzamer, maar is ook te doen.
Misschien is hij kieskeurig ?.
Ik zou vanavond is proberen gewoon een film ofzo op me SD te zetten en dan te kijken wat hij wil.
Als ik een filmpje aanklik in de app van uitzending gemist, mag ik kiezen tussen drie players (es media speler, Films (stock player gok ik) en mx video player). Alleen in de stock player is de audio sync goed, in de andere 2 is het out of sync....
Maar via een kabeltje aan de pc koppelen waar de films al opstaan is een stuk makkelijker en moet met de juiste usb driver toch ook lukken lijkt me.Smarron schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:16:
[...]
Geef GB maar de schuld. Het ligt idd echt niet aan de hardware.
[...]
Ik heb nu xvids en mp4's afgespeeld en die worden allemaal niet sync afgespeeld. Al mijn films staan op de MicroSD. Deze spelen wel goed af op mijn Transformer.
[...]
Ik heb hier totaal geen probleem mee. Dit is toch een klusje van 2 seconden. SD eruit, in de cardreader, kopieren, terugstoppen en veel plezier. En ik kan ook gewoon kopieren via WiFi, dit gaat wel langzamer, maar is ook te doen.
Ook zou ik hem toch ook nog graag willen upgraden. Al is het alleen maar omdat het gewoon kan
Externe hd's en usb sticks werken gewoon prima hoor...KenniZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:20:
[...]
Maar via een kabeltje aan de pc koppelen waar de films al opstaan is een stuk makkelijker en moet met de juiste usb driver toch ook lukken lijkt me.
Ook zou ik hem toch ook nog graag willen upgraden. Al is het alleen maar omdat het gewoon kan
Dat is toch weer een handeling extra (eerste kopieren naar een externe hdd of usb stick)Damian schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:22:
[...]
Externe hd's en usb sticks werken gewoon prima hoor...
Ook de recovery loop heb ik meegenomen
Intertoys Qware Pro2/3 Tablets - DEEL 1Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:30:
Zoals ik al schreef ik ben een echte leek, waar kan ik de TS vinden?
/spuit 11
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Ik heb zojuist even gekeken naar een MKV filmpje via MX Player en geen lipsync probleem.Mektheb schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:19:
W
[...]
Hmm, Wat voor Class SD is het ?.
Misschien is hij kieskeurig ?.
Ik zou vanavond is proberen gewoon een film ofzo op me SD te zetten en dan te kijken wat hij wil.
Ik heb de film op mijn 16 Gb micro SD, class 10, staan.
hmm, ik ben nog een filmpje gaan kijken, .AVI. En nu merk ik wel een klein lipsync probleem, echter, na 30 seconden is het over. En als ik doorspoel, dan heb ik weer gedurende de eerste 30 sec een lipsync probleem.
Wanneer we nou eens een kernel source krijgen van de fabrikant (Allwin Tech o.i.d.), dan pas zouden we het MISSCHIEN kunnen oplossen. Tegen de tijd dat, dat gebeurt, zitten we waarschijnlijk al op ICS
handmatig de driver installeren uit sdk map gaat ook goed.freakshock88 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:35:
Het lukt mij maar niet om de USB drivers te installeren om CWM op mijn Pro3 te kunnen zetten.
Ik volg deze guide:
[...]
De SDK Manager geeft aan dat de platform tools en de USB driver geinstalleerd zijn. Ik vind de driver ook in de Program Files map. Echter als ik mijn Tab dan verbind met USB opsporing aan, krijg ik een "Android" apparaat bij overige apparaten in Apparaatbeheer te zien. Als ik dan de driver handmatig wil laten zoeken zegt Win7 meteen dat hij hem niet kan installeren.
Mass storage gaat prima.
Kan iemand me vertellen wat hier fout gaat?
Ik heb net CWM geïnstalleerd alleen werken de vol+ en vol- knoppen niet ? (10") Iemand die weet hoe of wat?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Dat is al een stuk duidelijker, bedanktGusev schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:27:
Ik heb de TS voor de helft herschreven in de zin van dat ik alles wat gebruikersvriendelijker heb beschreven. Voor alle reacties hierboven van mensen die er niet helemaal uitkomen, bekijk de TS nog een keer.
Ook de recovery loop heb ik meegenomen. Ik liep daar zelf ook tegen aan, en helaas werkte het boot commando van Peter niet altijd (bij mij). Ik heb een alternatief geplaatst, en dat is namelijk de cache van de partitie verwijderen in CWM.
Ik dacht bijvoorbeeld dat die img file van Qware al een update was maar dat is dus gewoon dezelfde als die er al op staat
nope. APK even handmatig gedownload en dan doet ie het wel volgens mijR2 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:51:
Lukt het met de aangepaste build.prop al om multipicture live wallpaper te vinden in de Market?
[ Voor 13% gewijzigd door Damian op 06-01-2012 15:03 ]
Er zal vast nog wel een betere device fingerprint te vinden zijn dan de Galaxy Tab, maar dan ga je richting de Nexus S, en dan mis je dus weer een hele rits tablet programma's. Ik moest dus een keuze maken. Ik hou het toch voorlopig bij de Galaxy Tab, aangezien die aardig vaak wordt aanbevolen voor tablets op XDA.R2 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:51:
Lukt het met de aangepaste build.prop al om multipicture live wallpaper te vinden in de Market?
@Damian: Loopt GTA3 nog steeds soepeltjes
Ik kwam nog een hele leuke tegen in de ORIGINELE build.prop
ro.kernel.android.checkjni=0
ro.kernel.android.checkjni=1
Die stonden er letterlijk allebei in, en geen van beide was uitgecommentarieerd
[ Voor 27% gewijzigd door Gusev op 06-01-2012 15:04 ]
Het restoren van de apps die ik via Mybackup Pro wil terugzetten stopt er elke keer mee. Ik ben ze nu per 3 aan het restoren en dat lijkt redelijk te gaan. Misschien heeft dat juist te maken met de processor en het niet zo goed om kunnen gaan met multitasken ofzo.Gusev schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:02:
[...]
Er zal vast nog wel een betere device fingerprint te vinden zijn dan de Galaxy Tab, maar dan ga je richting de Nexus S, en dan mis je dus weer een hele rits tablet programma's. Ik moest dus een keuze maken. Ik hou het toch voorlopig bij de Galaxy Tab, aangezien die aardig vaak wordt aanbevolen voor tablets op XDA.
@Damian: Loopt GTA3 nog steeds soepeltjes. Nog tegen problemen aangelopen? Als WiFi die eruit knalt of spontane reboots o.i.d.?
Ik kwam nog een hele leuke tegen in de ORIGINELE build.prop, namelijk een tegensprekende parameter:
Ik zie liever iets op het scherm gebeuren dan helemaal niets, maar vind de bootanimation uit v0.2 te druk.
Als ik deze rename of verwijder, krijg ik alleen nog maar in portrait statisch android te zien ipv in landscape bewegend.
Wifi lijkt goed te werken. Moest hem wel even weer op nooit uitzetten in de wifi instellingen.Gusev schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:02:
[...]
Er zal vast nog wel een betere device fingerprint te vinden zijn dan de Galaxy Tab, maar dan ga je richting de Nexus S, en dan mis je dus weer een hele rits tablet programma's. Ik moest dus een keuze maken. Ik hou het toch voorlopig bij de Galaxy Tab, aangezien die aardig vaak wordt aanbevolen voor tablets op XDA.
@Damian: Loopt GTA3 nog steeds soepeltjes. Nog tegen problemen aangelopen? Als WiFi die eruit knalt of spontane reboots o.i.d.?
Ik kwam nog een hele leuke tegen in de ORIGINELE build.prop, namelijk een tegensprekende parameter:
GTA loopt prima
Dit topic is gesloten.