Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

@jpvaneijk

Nadat je de image hebt gekozen krijg je een schempje met een hoop gebrouwel en de knop finish.
Deze laat ik staan, druk dan de volume - knop in, tegelijk met de powerknop, steek terwijl je de knoppen ingedrukt houdt, de usb stekker in de tablet, uiteraard ervoor zorgen dat de andere kant al in de computer zit. Zodra de stekker erin zit de volumei knop ingedrukt houden en snel achter elkaar de powerknop indrukken, als het schermpje waar finish opstaat verdwijnt kan je alle knoppen loslaten, daarna verschijnt als het goed is gegaan twee volgende schermen die je door moet klikken waarna de update begint. Heb inmiddels 5 Pro 7" tablets op die manier geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jpvaneijk en R2

Het staat er goed maar het kan zijn dat de PdaNet driver niet goed is gegaan en dan kun je posting van MaNDaRK bekijken om te testen of de PC ook daadwerkelijk het tablet ziet. (adb devices)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37411342

De USB driver voor het tablet is een ramp en ik was hem kwijt geraakt maar gelukkig werkte de driver van PdaNet perfect en nog mijn dank aan Gusev.

Intertoys Qware Pro2/3 Tablets - DEEL 1[filter_keywords]=pdanet&data[boolean]=AND

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds 30 december ook een 10 inch pro 3 tablet van intertoys en dit is mijn allereerste tablet.
Ook geen andere ervaring met andriod! (een echte newbie!)

Dit type ik nu met de tablet op de bank ...

Ik heb nu een vraag: kun je i.p.v. een usb stick ook een externe harde schijf, met externe voeding, hier veilig op aansluiten?

Op die manier kan ik dan films bekijken op m'n tv via de hdmi kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 19:00

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Kan er iemand z'n eerste indruk geven van de nieuwste factory rom die op de site van qware staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:57:
Hallo,

Ik heb sinds 30 december ook een 10 inch pro 3 tablet van intertoys en dit is mijn allereerste tablet.
Ook geen andere ervaring met andriod! (een echte newbie!)

Dit type ik nu met de tablet op de bank ...

Ik heb nu een vraag: kun je i.p.v. een usb stick ook een externe harde schijf, met externe voeding, hier veilig op aansluiten?

Op die manier kan ik dan films bekijken op m'n tv via de hdmi kabel!
USB powered externe schijven doen het in elk geval wel. Ik zou niet weten waarom andere externe schijven het niet zouden doen, maar ik kan het helaas niet voor je testen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een 2.5" externe HDD op aangesloten gehad maar het tablet gaf niet genoeg stroom. Met de Y-kabel en een stroombron werkte het verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 10:59
Even tussendoor, Skype is inmiddels officieel beschikbaar via de market voor onze tablet, kom hem net ineens tegen in de market! Verder, is de huidige versie op de qware website voor de 7" pro 3 fatsoenlijk of niet?

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
bandidoloco schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:21:
Kan er iemand z'n eerste indruk geven van de nieuwste factory rom die op de site van qware staat?
Welke bedoel je, zie nog steeds alleen de 8 december 2011-versie er op staan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:35:
Wat ik merk met de 7" versie is dat de achterkant vrij gevoelig is. Wanneer ik hem goed vastpak met mijn vingers zie ik gewoon het scherm van kleur veranderen. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik heb ook regelmatig dat ik op een plek op het scherm druk, maar er juist iets geactiveerd wordt wat op een heel andere plek staat.
Heeft iemand hier nog last van of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:21
Smarron schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:09:
[...]
Heeft iemand hier nog last van of ben ik de enige?
Nee hoor, de bouwkwaliteit is vrij beroerd, maar ja, daar is de prijs natuurlijk ook naar. Het 'verkleuren' van het scherm is volgens mij niet zo heel erg. Toch heb ik niet het idee dat dit de oorzaak is van het verkeerd registreren van aanraking.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ok, dan ga ik hem even opnieuw calibreren, wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:11:
[...]

Nee hoor, de bouwkwaliteit is vrij beroerd, maar ja, daar is de prijs natuurlijk ook naar. Het 'verkleuren' van het scherm is volgens mij niet zo heel erg. Toch heb ik niet het idee dat dit de oorzaak is van het verkeerd registreren van aanraking.
Ik ervaar hetzelfde en heb hetzelfde idee dat dit de oorzaak kan zijn het verkeerd registreren van een aanraking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 17:38
mijn 7" reageert eigenlijk hetzelfde als de ipad van een vriendin. (puur kijkend naar correcte reacfie dan he) soms zit ie er net naast. maar niet vaker of minder. mn ace heeft dat ook, voornamelijk met wat koude handen. ik heb wel dat plastic er af gehaald, met was geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
De Qware zit er soms echt compleet naast, als in: dat hij een click aan de andere kant van het scherm registreert dan dat je daadwerkelijk klikt. Natuurlijk zou dat met de buigzaamheid van de case te maken kunnen hebben.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Luuk1983 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:30:
De Qware zit er soms echt compleet naast, als in: dat hij een click aan de andere kant van het scherm registreert dan dat je daadwerkelijk klikt. Natuurlijk zou dat met de buigzaamheid van de case te maken kunnen hebben.
Ja, dat denk ik dus ook. Ik heb zojuist gecalibreerd, maar geen enkele verbetering. Ik heb het overigens met de originele rom gehad als met de custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:29
Smarron schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:30:
[...]
Ja, dat denk ik dus ook. Ik heb zojuist gecalibreerd, maar geen enkele verbetering. Ik heb het overigens met de originele rom gehad als met de custom rom.
heb het probleem ook soms. en voor me gevoel is het dat ik dan te snel klik. als ik wat langer vast houd heb ik geen probs. maar kan ook alleen maar gevoel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
ik heb die go launcher ex er op gezet en zo'n honeycomb theme. nu mijn vraag, kan ik ergens instellen dat hij niet het bel en berichtenicoon laat zien? is een beetje jammer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sas_andrea schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:40:
ik heb die go launcher ex er op gezet en zo'n honeycomb theme. nu mijn vraag, kan ik ergens instellen dat hij niet het bel en berichtenicoon laat zien? is een beetje jammer zo.
Druk terwijl je app drawer open staat op Menu en kies dan Hide application.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepstra
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
Zo heeft iedereen wat anders met dat ding.
Bij mij werkt het aanraakscherm perfect (gelijkwaardig aan m'n Galaxy S) maar is het internet/browser/market erg traag (reactietijd van 15 sec.).
Momo9 ROM al geprobeerd maar geen verbetering (Buienradar geeft een FC).
Cache opschonen gaf wat verbetering.
Wil nog CWM installeren om een custom rom te proberen.

ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandidoloco schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:21:
Ik heb 'm na 2 dagen geinstalleerd, maar merk geen verschil met de rom die erop stond.

Ik hoopte dat de camera het icm met skype zou doen, helaas. Verder werkt ie niet beter of slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi:

Omdat ik in de aldi minipad thread veel las over wifiproblemen heb ik speedtest.net app op mij. 7" pro3 en op mijn ipad gezet. Icm met mijn sitecom 300n router haal ik:

Qware pro3 7"

46Mb download
36Mb upload

iPad 2 16GB 3g, maar natuurlijk 3g uit en alleen wifi aan :)

40Mb down
17Mb up

Oftewel, de qware is sneller dan de iPad. Test 5 keer herhaald, verschillende tijdstippen, qware blijft sneller.

Wilde dit even delen. Dit 100€ ding is zo slecht nog niet iig veel tab voor weining geld.
Nu nog ics erop (en een werkende camera icm skype) en ik ben helemaal blij.

Btw, mijn internetverbinding is glas: 100 up/down

Edit: qware en ipad specs toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
sas_andrea schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:40:
Als je de Icoontjes van je dock bedoelt, die kan je gewoon overal heen slepen. Dus ook weggooien. Dan vervang je het met de app of shortcut, map, enz die je maar wilt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpkloosterman
  • Laatst online: 22-09 19:59
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:18:

Oftewel, de qware is sneller dan de iPad. Test 5 keer herhaald, verschillende tijdstippen, qware blijft sneller.
Over welke iPad hebben we het hier dan? De iPad 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpkloosterman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:35:
[...]

Over welke iPad hebben we het hier dan? De iPad 1?
Sorry vergeten te vermelden. iPad 2 16GB met 3g. Initiele post ook even aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:15

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb met de mijne ook weinig problemen. Heel af en toe dat ik iets aanraak dat ie ergens anders registreerd, maar verder eigenlijk nergens last van. WiFi werkt prima, ook na een hele lange tijd standby (halve dag lang genoeg?) Werkt gewoon prima. Ik gebruik de Gusav rom .02.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb op mijn 7" ook de Gusev rom draaien, als launcher ADW EX.
Soms gebeurt het dat, als ik ergens op druk, er een andere, of voorgaande app gestart wordt, maar ben er nu achter dat ik gewoon duidelijk de keuze moet maken, dus goed aanraken en dan gaat het eigenlijk altijd goed.
Voor dit geld echt een prima tabletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
R2 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:22:
Soms gebeurt het dat, als ik ergens op druk, er een andere, of voorgaande app gestart wordt, maar ben er nu achter dat ik gewoon duidelijk de keuze moet maken, dus goed aanraken en dan gaat het eigenlijk altijd goed.
Is voor mij, i.c.m. het toch wel behoorlijk brakke scherm, juist dé reden om er afstand van te doen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
R2 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:22:
Ik heb op mijn 7" ook de Gusev rom draaien, als launcher ADW EX.
Voor dit geld echt een prima tabletje.
Hier heeft de 10 inch dan weer geen last van. Een rommelig topic, we krijgen er maar geen structuur in zo.
Veel blijft ongewild onbeantwoord en we borduren verder op niets eigenlijk. Mijn mening dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bfrqrv schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:31:
Veel blijft ongewild onbeantwoord en we borduren verder op niets eigenlijk. Mijn mening dan..
Lees: zoals 99% van de topics dus gewoon eigenlijk, waar dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:54

Benjamin-

CrazyGunner#2385

bfrqrv schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:31:
[...]

Hier heeft de 10 inch dan weer geen last van. Een rommelig topic, we krijgen er maar geen structuur in zo.
Het zijn nieuwe producten met nieuwe problemen. Niemand weet wat eigen is enz. Hoe erg is om even een paar weken te wachten totdat er een inventarisatie is van alle problemen enz en dat er dan kan worden gekeken hoe verder.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Benjamin- schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:22:
[...]

Het zijn nieuwe producten met nieuwe problemen. Niemand weet wat eigen is enz. Hoe erg is om even een paar weken te wachten totdat er een inventarisatie is van alle problemen enz en dat er dan kan worden gekeken hoe verder.
Lol, als iedereen dat denkt...

Die inventarisatie is zo gek nog niet. Hoe kunnen we dat het beste doen.

[ Voor 9% gewijzigd door bfrqrv op 04-01-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik begrijp je punt niet.

Mijn punt is dat dit topic pas 2 weken actief is en jij zeurt dat het topic rommelig is. Wat verwacht je, alles is nieuw, vrijwel niets staat nog in de TS enz.

Als straks de veel voorkomende problemen op een rij staan kunnen kopers daar opletten enz, updates enz kunnen gelijk gebruikt worden enz. Maar nu is alles nog even een chaos.

Je gaat ook niet tijdens een verhuizing zeuren dat het naar verf stinkt en dat je zithoek niet goed staat.

Geef het tijd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Benjamin- schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:31:
Ik begrijp je punt niet.

Mijn punt is dat dit topic pas 2 weken actief is en jij zeurt dat het topic rommelig is. Wat verwacht je, alles is nieuw, vrijwel niets staat nog in de TS enz.

Als straks de veel voorkomende problemen op een rij staan kunnen kopers daar opletten enz, updates enz kunnen gelijk gebruikt worden enz. Maar nu is alles nog even een chaos.

Je gaat ook niet tijdens een verhuizing zeuren dat het naar verf stinkt en dat je zithoek niet goed staat.

Geef het tijd.
Je hoeft niet boos te worden als iemand het volgens zijn mening rommelig vind, dat kan toch. Jij hebt hele andere interpretaties dan ik blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik ben boos?

En jij gaat er nu vanuit dat ik het niet rommelig vind. Ik ga er vanuit dat vrijwel iedereen het op het moment rommelig vind. Mijn punt is dat dit logisch is omdat het nog een heel nieuw topic met een nieuw product is. Het kan dan ook niet anders dan dat het rommelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Benjamin- schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:38:
Ik ben boos?

En jij gaat er nu vanuit dat ik het niet rommelig vind. Ik ga er vanuit dat vrijwel iedereen het op het moment rommelig vind. Mijn punt is dat dit logisch is omdat het nog een heel nieuw topic met een nieuw product is. Het kan dan ook niet anders dan dat het rommelig is.
Ok, gelukkig staan we aan de zelfde kant :) alleen heb ik dat dus bevestigd en was het niet zeurend bedoeld. Ik doe er zelf toch ook aan mee. Ok on topic, voordat een ander dat zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
PsycoHero schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:32:
[...]

Als je de Icoontjes van je dock bedoelt, die kan je gewoon overal heen slepen. Dus ook weggooien. Dan vervang je het met de app of shortcut, map, enz die je maar wilt :-)
jeej!! gelukt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Crap ;( :'( :(

Pro3 viel van de tafel af. Wat, 80 centimeter ofzo, en nu is het ruitje versplinterd. Geen barst ofzo, maar echt naar de te#!ng.

Ik weet niet hoe het touch-screen werkt, maar die doet het gewoon nog. Is dat een laagje ervoor of er achter ofzo?

Ik heb nog een Pro2. Iemand had 'm al opengemaakt hier, ik ben benieuwd of dat glasplaatje pseudomakkelijk is om te wisselen, of dat de odds dan zijn dat ik met twee kapotte tabs eindig.

Iemand daar al ervaring mee, of ben ik de eerste die 'm kapot heeft? :') *O*

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpkloosterman
  • Laatst online: 22-09 19:59
Sando schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:18:

Ik heb nog een Pro2. Iemand had 'm al opengemaakt hier, ik ben benieuwd of dat glasplaatje pseudomakkelijk is om te wisselen, of dat de odds dan zijn dat ik met twee kapotte tabs eindig.
Dat is jammer! Maar als je nog een Pro 2 hebt en je wilt die opofferen voor de 3, wat ik mij kan voorstellen, dan zou ik he zeker proberen.

Volgens mij zijn de behuizingen exact hetzelfde en dan zou je alles kunnen omzetten. Ik zou zeggen haal beide behuizingen los en wissel het glas om. Past het niet, dan zet je het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

kijk of je via china die kanten een glasplaatje te pakken kunt krijgen. even via ebay zoeken denk ik

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 05-01-2012 09:44 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pro2 heeft toch een resistief touchscreen en de pro3 een capacitief? Geen idee of je de pro3 zomaar kunt, of wil!! voorzien van een resistief scherm.

Kun je qware niet contacteren? Vragen of een schermpje los te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga proberen om vanavond te beginnen met een nieuwe versie van mijn custom ROM voor de 7" Pro 3.

Ik wil een aantal verbeteringen doorvoeren, waaronder:
  • stock ICS bootanimation toch veranderen naar een andere (vind 'm persoonlijk toch niet zo mooi)
  • default wallpaper aanpassen naar een mooiere
  • qware bootanimation ga ik NIET aanpassen, vind 'm eigenlijk wel chique :)
  • default FileManager vervangen door 1 vd 2 ROOT FileManagers geadviseerd in dit topic
  • Telefoon rommel eruit slopen (voor zover dat mogelijk is)
  • Tweakers app toevoegen als default app 8)
  • Stock launcher aanpassen?
  • Stock browser aanpassen?
  • Stock video player aanpassen?
  • Lip-sync probleem oplossen??? (I know, iedereen wil dat heel graag, maar kijk eens naar mijn post in het Minipad topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37442297 . Dat is andere koek dan waar ik nu mee bezig ben voor de custom ROM)
Daarnaast ga ik de TS proberen up-te-daten van het weekend, om het geheel wat overzichtelijker te maken, en wat info toe te voegen.

Ik ben ook benieuwd of er hier mensen een andere Launcher, browser, video player graag als default zien. Wellicht dat iemand even een Poll kan maken. Ik ben altijd van zo veel mogelijk default/stock. Maar als er echt een SNELLERE, betere alternatief is, hoor ik dat graag. (uiteraard freeware, dus geen betaalde Launchers en/of browsers aub!) Voordat iedereen met allerlei must-have apps komt, pas aub op dat ik er geen bloatware ROM van wil maken! Echt alleen de must vd must wil ik erin hebben. Tips zijn uiteraard welkom, zoals een standaard weather app o.i.d.

Chips, tijdens het schrijven van bovenstaande alinea kom ik er eigenlijk achter dat ik wil vragen of JULLIE andere/betere alternatieven kennen voor alle standaard apps :) . Dat is eigenlijk mijn vraag :P

Voor de Pro 2 en Pro 3 10" eigenaren. Ik wil best eens kijken naar een custom ROM voor jullie. Maar daarbij heb ik een Nandroid backup van jullie nodig. Uiteraard eerst een verse installatie van de standaard image, en daarna meteen een nandroid maken (zodat er geen data/persoonlijke rommel in de Nandroid staat ;) )

p.s. Het ging thuis niet al te best, vandaar de stilte van mij in dit topic :) . Had niks te maken met het feit dat ik me irriteer aan het 7" formaat, ik leer ermee leven lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:16
Launcher = Launcher Pro
Browser = Opera Mobile
Video Player = MX Player
Dev Parts
Super User
Tweakers.net

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:34:
Ik ben ook benieuwd of er hier mensen een andere Launcher, browser, video player graag als default zien. Wellicht dat iemand even een Poll kan maken. Ik ben altijd van zo veel mogelijk default/stock. Maar als er echt een SNELLERE, betere alternatief is, hoor ik dat graag. (uiteraard freeware, dus geen betaalde Launchers en/of browsers aub!) Voordat iedereen met allerlei must-have apps komt, pas aub op dat ik er geen bloatware ROM van wil maken! Echt alleen de must vd must wil ik erin hebben. Tips zijn uiteraard welkom, zoals een standaard weather app o.i.d.
Mijn voorkeuren:
- Launcher: LauncherPro / GO Launcher EX
- Browser: Er is nog steeds geen goeie op de markt die het beste van de stock browser, opera en dolphin combineert :( Maar ik gebruik Opera Mobile naast de stock.
- Video Player: MX Player (dit is echt de beste! :) ) Met de juiste codecs .
- File Manager: ES File Explorer

Verder mijn complimenten voor je werk en initiatieven.

[Edit: zie net dat Mektheb me net voor is met dezelfde voorkeuren :) ]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Launcher: Go Launcher EX, beste van twee werelden en vind ik persoonlijk beter dan LauncherPro.
Browser: vind de stock browser tot nu toe prima
Video Player: MX Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeuren:
- Launcher: Launcherpro
- Browser:Dolphin
- Video Player: MX Player
- Muziek Winamp
- File Manager: ES File Explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev:

Al ontdekt wat je met de crane_pack applicatie kan doen? Het lijkt namelijk dat er verschillende versies hardware configuraties te bouwen zijn voor.

Zou hiermee de maximale cpu setting verhoogd kunnen worden door een nieuwe file te bouwen voor de EVB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Lancher: Go Launcher Ex. Veel ontwikkeling, thema's, widgets, mega aanpasbaar. (Launcherpro = dood)
Browser: Stock
Video Player: MX Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik zie het probleem niet. Flash Rom. Launcher bevalt niet? Installeer een andere, duurt een minuut. Browser bevalt niet? Installeer een andere, duurt een minuut. Tweakers app? Staat er binnen een minuut op.

Je kan het sowieso niet naar de wens van iedereen maken. Is allemaal geen rocket science IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmsimm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 11:25
Ik hem gister ook de rom 0.2 er op gezet. top! Alleen mijn wifi blijft gedonder. Reboots bijna niet meer, maar regelmatig wel verbinding met wifi, maar geen internet :( Static ip, zelf aan en uit switchen van wifi, maar dat helpt niet. Het is niet anders ...

Mijn voorkeuren voor een nieuwe ROM:

Launcher: Launcher Pro
Browser: Opera Mobile
File Manager: ES File Explorer
Video: MX player naast de normale

Hackers keyboard misschien ook?
Tweakers app natuurlijk!

Goed bezig Gusev; mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:15:
Ik zie het probleem niet. Flash Rom. Launcher bevalt niet? Installeer een andere, duurt een minuut. Browser bevalt niet? Installeer een andere, duurt een minuut. Tweakers app? Staat er binnen een minuut op.

Je kan het sowieso niet naar de wens van iedereen maken. Is allemaal geen rocket science IMHO.
Het gaat er niet om dat iedereen het naar ze wens moet krijgen, absoluut niet. Maar aangezien er een aantal keer dezelfde zaken zijn geroepen in dit topic ben ik benieuwd naar het feit of er animo voor is. En blijkbaar wel :) . Als jij het niks vindt, dat kan, dat is je goed recht. Maar ik vind het bijvoorbeeld irritant om nog eens van alles te gaan installeren na het flashen van een ROM.

Maar als ik jou "probleem" goed begrijp adviseer je om geen stock zaken te VERVANGEN, maar apps ERNAAST te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je wat ik maak die polls wel zelf aan haha, straks moet ik aardig wat posts door gaan lopen, dan is een (grafische) poll toch handiger ;)

Poll: Standaard Browser?
Stock
Firefox
Dolphin Browser HD
Opera Mini
Opera Mobile
Skyfire Browser (beta)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=377684&layout=6&sort=prc

Poll: Standaard Launcher?
Stock
Go Launcher EX
Zeam Launcher
ADW.Launcher
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=377685&layout=6&sort=prc

Poll: Standaard video player?
Stock
MX Video Speler
Mobo Player
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=377686&layout=6&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gestemd !
Dit wordt idd wat overzichtelijker zo . Vergeet natuurlijk zelf ook niet even te stemmen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmsimm
Je bent LauncherPro vergeten in de poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:19:
Maar ik vind het bijvoorbeeld irritant om nog eens van alles te gaan installeren na het flashen van een ROM.
Dat moet je nu vrijwel zeker ook, aangezien men blijkbaar gaat stemmen voor de op de Pro3 traag werkende GoLauncher bijvoorbeeld. Vind zelf LauncherPro (helaas, ben ook fan van Go) veel sneller op deze tablet. Je moet en zal sowieso erna een hoop dingen gaan toevoegen/verwijderen/instellen/etc.

Het bespaart je misschien een paar minuten, tops. Er is niet zoiets als Flash Rom, reboot, klaar :P
Maar als ik jou "probleem" goed begrijp adviseer je om geen stock zaken te VERVANGEN, maar apps ERNAAST te installeren?
Nou neen, integendeel. Maar gewoon "een Rom" die het goed doet is wat mij betreft voldoende. Zinloze spullen zoals een Tweakers app waar je veel minder mee kan dan gewoon via de browser erheen gaan zie ik niet als nuttig. Maar goed, lekker boeiend allemaal, men is zo te zien dolenthousiast dus prima opzet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ymmsimm schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:30:
Je bent LauncherPro vergeten in de poll
denk dat dit gedaan is omdat ie betaald is, nou ja.. in zoverre... er komt functionaliteit vrij als je doneert.
ik gebruik 'm momenteel ook, heb die ooit gekocht voor m'n Desire maar op de pro3 werkt ie ook goed.

van mij mag ie er ook tussen, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmsimm
shameete schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:41:
[...]

denk dat dit gedaan is omdat ie betaald is, nou ja.. in zoverre... er komt functionaliteit vrij als je doneert.
ik gebruik 'm momenteel ook, heb die ooit gekocht voor m'n Desire maar op de pro3 werkt ie ook goed.

van mij mag ie er ook tussen, maar ja.
Stom van me, hoort inderdaad niet in 't lijstje thuis. Dan gaat mijn stem naar stock en de keuze laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ymmsimm schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:46:
Stom van me, hoort inderdaad niet in 't lijstje thuis.
De gratis versie is ook sneller dan GoLauncher. Vind je het wat? Kopen. Vind je het niks? GoLauncher er op :P
Dan gaat mijn stem naar stock en de keuze laten ;)
+1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik gebruik ADW Launcher EX. Weliswaar de betaalde versie, maar de gewone is gratis te gebruiken. Heb deze gekocht tijdens de 0.10 actie van Google. Ben er echt tevreden over en doet nu dienst op mijn Transformer, HD2 en nu ook op de Pro3. Voorheen altijd LauncherPro, maar daar zijn geen updates meer van en ik miste toch een paar dingen die ADW wel heeft.

Als verkenner gebruikte ik voorheen altijd ES File Explorer, maar ik vind de interface nog steeds niet echt geweldig. Daarvoor in de plaats gebruik ik nu File Manager (File Manager HD op de Transformer). Deze heeft ook root acces en ziet er erg overzichtelijk uit. ES en Root Explorer heb ik daarom ook verwijderd van al mijn apparaten, die zijn overbodig geworden.
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:38:
- Video Player: MX Player (dit is echt de beste! :) ) Met de juiste codecs .
Is het noodzakelijk om nog een codec te installeren? Want hij speelt bij mij alles al goed af, zowel avi's als mp4. Meer bestandsformaten gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:34:
[...]

Dat moet je nu vrijwel zeker ook, aangezien men blijkbaar gaat stemmen voor de op de Pro3 traag werkende GoLauncher bijvoorbeeld. Vind zelf LauncherPro (helaas, ben ook fan van Go) veel sneller op deze tablet. Je moet en zal sowieso erna een hoop dingen gaan toevoegen/verwijderen/instellen/etc.

Het bespaart je misschien een paar minuten, tops. Er is niet zoiets als Flash Rom, reboot, klaar :P

[...]

Nou neen, integendeel. Maar gewoon "een Rom" die het goed doet is wat mij betreft voldoende. Zinloze spullen zoals een Tweakers app waar je veel minder mee kan dan gewoon via de browser erheen gaan zie ik niet als nuttig. Maar goed, lekker boeiend allemaal, men is zo te zien dolenthousiast dus prima opzet hoor :)
V.w.b. de Tweakers app heb je wel gelijk, hierin ben ik de mist ingegaan door niet te kijken naar het beste, maar naar mijn persoonlijke mening. Ik vind die app heerlijk simpel en snel.

Enne zou iemand nog ff een poll willen maken voor de file manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zoek een tablet voor mijn moeder, die wil alleen wordfeud spelen en facebook gebruiken en nu gebruikt ze de iphone van mijn vader maar die is daar niet zo happy mee, moet zeggen dat dit wel wat voor haar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
LauncherPro had er inderdaad ook wel in gemogen! Verder Root Explorer is mij altijd wel aardig bevallen! Ik vind trouwens dat Opera Mobile helemaal niet perfect is op onze tablet, alles is zo verschrikkelijk groot, als je dat vergelijkt met Dolphin HD die er echt perfect voor is, en ook nog eens supersnel! Heb ze allebei een tijdje gebruikt en ik kom toch echt uit bij Dolphin HD.

Is het trouwens niet zo dat het lip sync probleem in de gehele gingerbread reeks zit, zoiets heb ik ergens in dit of het vorige topic gelezen! Zou kunnen dat dat probleem direct al verholpen is bij het installeren van ICS! Als videospeler gebruik ik altijd Rockplayer, werkt perfect! Momenteel ook geen last van de lip sync problemen bij gebruik van de software decoder!

Van mij hoeft de tweakers app er trouwens ook niet perse in, gebruik daarvoor liever mijn browser!

Als laatste lijkt het me misschien wel logisch om er standaard 'Advanced Task Killer' in te stoppen, of een andere vorm van taakbeheer. Echter, dit is misschien wel een beetje persoonlijk, ik hou ervan als alles een beetje soepel blijft werken! (En de batterij ook langer meegaat!)

In ieder geval echt gaaf dat je zoveel werk steekt in het maken van een custom rom voor ons allen, bedankt daarvoor!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Morfieus0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:28:Is het trouwens niet zo dat het lip sync probleem in de gehele gingerbread reeks zit, zoiets heb ik ergens in dit of het vorige topic gelezen! Zou kunnen dat dat probleem direct al verholpen is bij het installeren van ICS! Als videospeler gebruik ik altijd Rockplayer, werkt perfect! Momenteel ook geen last van de lip sync problemen bij gebruik van de software decoder!
Gelijk maar even proberen! Ik had ook volgens mij wat gelezen over het lip sync probleem icm GB, dus dat de tablet het niet aan zou kunnen is gelukkig niet het probleem.
Als laatste lijkt het me misschien wel logisch om er standaard 'Advanced Task Killer' in te stoppen, of een andere vorm van taakbeheer. Echter, dit is misschien wel een beetje persoonlijk, ik hou ervan als alles een beetje soepel blijft werken! (En de batterij ook langer meegaat!)
Daarom denk ik dat de rom zo stock als wat moet zijn, zodat iedereen z'n eigen programma's kan installeren. Het installeren van apps via de Market kost 3 seconden en iedereen weet toch al wel wat hij/zij er wel of niet op wilt hebben. Zaken zoals Flash (en evt. Air) lijken mij dan meer dan voldoende, want dat is denk ik wel noodzakelijk voor een goede werking van de tablet. Zelfs Adobe Reader hoeft van mij niet, aangezien ik zelf ezPDF reader gebruik die sneller is, maar ook een betere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morfieus0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:28:
LauncherPro had er inderdaad ook wel in gemogen! Verder Root Explorer is mij altijd wel aardig bevallen! Ik vind trouwens dat Opera Mobile helemaal niet perfect is op onze tablet, alles is zo verschrikkelijk groot, als je dat vergelijkt met Dolphin HD die er echt perfect voor is, en ook nog eens supersnel! Heb ze allebei een tijdje gebruikt en ik kom toch echt uit bij Dolphin HD.

Is het trouwens niet zo dat het lip sync probleem in de gehele gingerbread reeks zit, zoiets heb ik ergens in dit of het vorige topic gelezen! Zou kunnen dat dat probleem direct al verholpen is bij het installeren van ICS! Als videospeler gebruik ik altijd Rockplayer, werkt perfect! Momenteel ook geen last van de lip sync problemen bij gebruik van de software decoder!

Van mij hoeft de tweakers app er trouwens ook niet perse in, gebruik daarvoor liever mijn browser!

In ieder geval echt gaaf dat je zoveel werk steekt in het maken van een custom rom voor ons allen, bedankt daarvoor!
F*ck, dit was precies de reden waarom ik vroeg of iemand anders de polls wilde maken (seriously!) Ik heb een aantal opties vergeten te vermelden helaas, zoals Rockplayer, en LauncherPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als je wil Gusev kan ik mijn tab wel resetten naar fabrieksinstellingen en dan via CWM je backup maken.
Ik heb de 10" Pro3.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smarron schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:37:
[...]
Gelijk maar even proberen! Ik had ook volgens mij wat gelezen over het lip sync probleem icm GB, dus dat de tablet het niet aan zou kunnen is gelukkig niet het probleem.

[...]
Daarom denk ik dat de rom zo stock als wat moet zijn, zodat iedereen z'n eigen programma's kan installeren. Het installeren van apps via de Market kost 3 seconden en iedereen weet toch al wel wat hij/zij er wel of niet op wilt hebben. Zaken zoals Flash (en evt. Air) lijken mij dan meer dan voldoende, want dat is denk ik wel noodzakelijk voor een goede werking van de tablet. Zelfs Adobe Reader hoeft van mij niet, aangezien ik zelf ezPDF reader gebruik die sneller is, maar ook een betere interface.
Ik heb proberen duidelijk te maken dat ik niet allerlei zooi in de ROM wil stoppen, absoluut niet, vandaar dat ik echt alleen een alternatief zocht voor de meest gebruikte apps van onze tablet. Maar ach, de Tweakers app leek me wel leuk, omdat we hier op Tweakers zitten. Maar die komt er blijkbaar niet in ;)
Sc0rPi0N schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:38:
Als je wil Gusev kan ik mijn tab wel resetten naar fabrieksinstellingen en dan via CWM je backup maken.
Ik heb de 10" Pro3.
Ten eerste, dat heeft dan niet de hoogste prioriteit, maar dat begrijp je denk ik wel :P. En ten tweede, ik zou je sterk adviseren om het om te draaien, EERST via CWM een backup maken van je EIGEN image, dus met alles wat je nu hebt ingesteld en geinstalleerd ;) . Dan kan je hier nog altijd naar terug gemakkelijk. Vervolgens pas de originele ROM flashen via de "normale" manier. En dan pas weer daar een CWM backup van maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Gusev op 05-01-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:34:
Mijn voorkeur hebben de standaard applicaties. Als ik iets anders wil kies ik daar zelf wel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
@Smarron
Klopt, het hoeft inderdaad totaal niet, maar het lijkt me opzich wel handig voor de minder 'handige' gebruikers, aangezien die nooit een taskkiller erop zullen zetten uit zichzelf! ('Wat is dat?')

Mijn voornaamste reden dat er een nieuwe browser in mag is dat de standaard browser er bij mij iedere keer vanzelf uit knalt naar het startscherm en zo enorm traag is!

@Gusev
Ik had best de poll willen maken, maar zag een beetje laat dat je iemand het wilde laten doen!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Mijn voorkeur hebben de standaard applicaties. Als ik iets anders wil kies ik daar zelf wel voor ;)
Lol me too dus ;) , zie:
Ik ben altijd van zo veel mogelijk default/stock.
Maar goed ik gaf mensen dus de mogelijkheid. Ik ga er denk ik voor kiezen om de meest populaire app die uit de polls komt voor bovenstaande categorieen als optionele installatie toe te voegen. Optioneel houdt dan in dat je m eruit kan slopen. System apps kan je niet eruit slopen, en dat wilde ik eerst gaan doen. Dat ga ik maar niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:44:
System apps kan je niet eruit slopen, en dat wilde ik eerst gaan doen. Dat ga ik maar niet doen :)
Wordt het geen rooted Rom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:45:
[...]

Wordt het geen rooted Rom dan?
Zeer zeker wel. Ik neem de v0.2 als basis.

edit:
Vraagje aan de mensen die MX Player gebruiken. Vraagt hij bij jullie, op de 7" Pro 3, om aanvullende Codecs te installeren? Op de officiele website staat namelijk dat je die _niet_ hoeft te installeren als er niet om wordt gevraagd. Ik ben niet in de buurt van mijn tablet om het uit te proberen.

[ Voor 43% gewijzigd door Gusev op 05-01-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:41
Gusev, net de mx video player geïnstalleerd en bij het opstarten vraagt die niet direct om codecs. Misschien pas bij het afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:44:
Maar goed ik gaf mensen dus de mogelijkheid. Ik ga er denk ik voor kiezen om de meest populaire app die uit de polls komt voor bovenstaande categorieen als optionele installatie toe te voegen. Optioneel houdt dan in dat je m eruit kan slopen. System apps kan je niet eruit slopen, en dat wilde ik eerst gaan doen. Dat ga ik maar niet doen :)
Fair enough. :) We moeten sowieso al blij zijn dat je een custom rom maakt. En via system/app haal ik toch al een heleboel weg (ook uit een kale stock rom).

Is het trouwens lastig/veel werk om een extreem kale versie te maken en dan nog 1, maar dan met optionele programma's?
Morfieus0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:43:
@Smarron
Klopt, het hoeft inderdaad totaal niet, maar het lijkt me opzich wel handig voor de minder 'handige' gebruikers, aangezien die nooit een taskkiller erop zullen zetten uit zichzelf! ('Wat is dat?')
Op de Transformer en HD2 gebruik ik geen taskkiller, op de Pro3 wel. Heb het idee dat het geheugen daar wellicht wat sneller volloopt. Maar ik heb er 1 gekocht en die wil ik dan gebruiken. Elke andere taskkiller zou ik daarom weer verwijderen. Er is ook gewoon zoveel keus dat iedereen wel andere voorkeuren heeft.

Rockplayer heeft trouwens hetzelfde issue, loopt ook totaal niet sync, maar wel identiek aan alle andere videoplayers. :X
Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:45:
edit:
Vraagje aan de mensen die MX Player gebruiken. Vraagt hij bij jullie, op de 7" Pro 3, om aanvullende Codecs te installeren? Op de officiele website staat namelijk dat je die _niet_ hoeft te installeren als er niet om wordt gevraagd. Ik ben niet in de buurt van mijn tablet om het uit te proberen.
Nee, vandaar dat ik het ook vroeg, want iemand hier heeft ze blijkbaar wel geinstalleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Smarron op 05-01-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
@Gusev, is de nieuwe rom ICS wat sneller? Of merk je er niet veel van mbt de stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smarron schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:56:
[...]
Fair enough. :) We moeten sowieso al blij zijn dat je een custom rom maakt. En via system/app haal ik toch al een heleboel weg (ook uit een kale stock rom).

Is het trouwens lastig/veel werk om een extreem kale versie te maken en dan nog 1, maar dan met optionele programma's?
Ik heb daar ook aan zitten denken. Ik heb o.a. hier gekeken welke apps veilig verwijderd kunnen worden:

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Barebones

Als JIJ nou een lijst kan maken van de system apps die veilig verwijderd kunnen worden wil ik dat zeker meenemen in de ROM :) .
Op de Transformer en HD2 gebruik ik geen taskkiller, op de Pro3 wel. Heb het idee dat het geheugen daar wellicht wat sneller volloopt. Maar ik heb er 1 gekocht en die wil ik dan gebruiken. Elke andere taskkiller zou ik daarom weer verwijderen. Er is ook gewoon zoveel keus dat iedereen wel andere voorkeuren heeft.
Als ik heel eerlijk moet zijn, en dit is een tip voor iedereen, zoek eens op google naar de bruikbaarheid van een taskkiller voor android. Ik had een prachtig artikel gevonden, ik zal die vanavond thuis eens opzoeken. Maar het kwam erop neer dat een taskkiller voor het android systeem een grote illusie is. Heel technisch uitgelegd dat het allemaal korte termijn oplossingen zijn, en dat je er vrijwel geen winst uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lordloeder schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:00:
@Gusev, is de nieuwe rom ICS wat sneller? Of merk je er niet veel van mbt de stock?
Uhh ICS? Er is nog helemaal geen werkende ICS. Ik ga eerst maar eens proberen om een verbeterde Gingerbread ROM uit te brengen. Ik ben niet zo'n super Rommelaar om een ICS voor onze tablets te bakken :P . Het is zo moeilijk om dat voor elkaar te krijgen zonder source release van de fabrikant. We moeten wachten/hopen op fabrikanten van soortgelijke tablets als de onze om een ICS ROM uit te brengen.

We wachten vol verwachting op Ployer, die de Momo 9c heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een leek op het Tablet en Android gebied, ik heb al wel wat gestoeid met de div. app's en instellingen welke Gusev wil gaan gebruiken in zijn Rom, vandaar dat ik ook mijn stem heb uitgebracht op de "voorstellen" van Gusev. Ik zou nog graag iets zien waardoor de app's welke op de achtergroend draaien uit zijn te schakelen en een toevoeging om het batterij verbruik te verlengen, indien mogelijk, zodat ik wat langer mobiel gebruik kan maken van de Pro3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:02:
Ik heb daar ook aan zitten denken. Ik heb o.a. hier gekeken welke apps veilig verwijderd kunnen worden:

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Barebones

Als JIJ nou een lijst kan maken van de system apps die veilig verwijderd kunnen worden wil ik dat zeker meenemen in de ROM :) .
Die lijst lijkt mij behoorlijk compleet! De meeste ervan heb ik inderdaad ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:10:
Ik zou nog graag iets zien waardoor de app's welke op de achtergroend draaien uit zijn te schakelen
Zoals gezegd, d.m.v. apps als AutoStarts (betaald), Gemini (gratis), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:45:
[...]
Op mijn Asus Transformer heeft hij daar destijds wel omgevraagd en nu heb ik hem op de Pro3 maar meteen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:02:
Als ik heel eerlijk moet zijn, en dit is een tip voor iedereen, zoek eens op google naar de bruikbaarheid van een taskkiller voor android. Ik had een prachtig artikel gevonden, ik zal die vanavond thuis eens opzoeken. Maar het kwam erop neer dat een taskkiller voor het android systeem een grote illusie is. Heel technisch uitgelegd dat het allemaal korte termijn oplossingen zijn, en dat je er vrijwel geen winst uit haalt.
Heb dit inderdaad ook al eens gelezen, maar toch merk ik dat wanneer ik de achtergrond apps sluit en de cache leeg hij al gelijk stukken soepeler loopt, en dit sowieso voor een tijdje (kwartier / half uur)!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben van plan om wat wijzigingen door te voeren in de build.prop. Heb o.a. dit gevonden: http://www.freeyourandroi.../build-prop-modifications . Er zijn aardig wat leuke zaken die je kan aanpassen om de overall bruikbaarheid van het apparaat relatief simpel te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:03

MikeWazowski

Look into my eye

De vraag is al eerder gesteld maar ik heb het antwoord nog niet gezien: wat is de resolutie van de 7" en van de 10"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

MikeWazowski schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:50:
De vraag is al eerder gesteld maar ik heb het antwoord nog niet gezien: wat is de resolutie van de 7" en van de 10"?
7": 800*480
10": 1024*600 (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
bfrqrv schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:30:
[...]

Volgens mij heeft de custom hier nog geen invloed op, of toch wel. Wat bedoel je met push mechanisme?
Als je bedoeld dat een andere rom, zonder dat daar bewust een verandering is aangebracht ons probleem misschien kan oplossen zou dat mooi zijn.
Reden waarom ik dat denk is dat naar het schijnt mensen met diverse andere tablets kunnen whatsappen, ook voor ipod ed waren/zijn er truuckjes.

Heb whatsapp geactiveerd op de tablet, door na de mislukte sms authenticatie te wachten op de voice authenticatie , je mobiel wordt gebeld en je kan hem dan activeren via de code die de computer stem opnoemt. (heb whatsapp geactiveerd op een mobiel nr die ik niet op een ander apparaat gebruik!!!)

Door de installatie van de contacts zie ik de contacten die ik wil gebruiken in whatsapp, alleen hij blijft de melding geven:
error: verbinding mislukt! verwijder whatsapp indien uw deze ook op een andere telefoon heeft geinstalleerd en installeer het opnieuw. Waarschuwing:gebruik whatsapp niet op meerdere telefoons met hetzelfde nummer!!!

Nu gezocht naar het sync verhaal van android en daar zie ik naast mijn gmail en mail accounts , het whatsapp geactiveerde telefoon nr staan.

Echter het werkt niet, vervolgens via commandline gezocht op de lopende verbindingen, netstat -a.. echter hier kom ik niet verder mee, zie geen verbinding met een whatsapp server .. of ik kijk erover heen.

Heb eea voorgelegd bij qware en ook bij whatsapp, of men een tip heeft hoe ik de whatsappverbinding kan uittesten, oid.
Hieronder vind je de apps die ik had gebruikt.

contacts : https://rapidshare.com/fi...view-contacts-nophone.apk
http://www.filesonic.nl/file/33794545/com.whatsapp.apk
whatsapp : http://www.whatsapp.com/android/

Las elders via android world nog iets over verwijderen van drie files uit \data\data\com.whatsapp
heb hier wel een dir gevonden met apparaat info dacht dat het was onder \data\data\com.whatsapp\file\

[ Voor 5% gewijzigd door henkieve op 05-01-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

henkieve schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:16:
[...]

Reden waarom ik dat denk is dat naar het schijnt mensen met diverse andere tablets kunnen whatsappen, ook voor ipod ed waren/zijn er truuckjes.

Heb whatsapp geactiveerd op de tablet, door na de mislukte sms authenticatie te wachten op de voice authenticatie , je mobiel wordt gebeld en je kan hem dan activeren via de code die de computer stem opnoemt. (heb whatsapp geactiveerd op een mobiel nr die ik niet op een ander apparaat gebruik!!!)

Door de installatie van de contacts zie ik de contacten die ik wil gebruiken in whatsapp, alleen hij blijft de melding geven:
error: verbinding mislukt! verwijder whatsapp indien uw deze ook op een andere telefoon heeft geinstalleerd en installeer het opnieuw. Waarschuwing:gebruik whatsapp niet op meerdere telefoons met hetzelfde nummer!!!

Nu gezocht naar het sync verhaal van android en daar zie ik naast mijn gmail en mail accounts , het whatsapp geactiveerde telefoon nr staan.

Echter het werkt niet, vervolgens via commandline gezocht op de lopende verbindingen, netstat -a.. echter hier kom ik niet verder mee, zie geen verbinding met een whatsapp server .. of ik kijk erover heen.

Heb eea voorgelegd bij qware en ook bij whatsapp, of men een tip heeft hoe ik de whatsappverbinding kan uittesten, oid.
Hieronder vind je de apps die ik had gebruikt.

contacts : https://rapidshare.com/fi...view-contacts-nophone.apk
http://www.filesonic.nl/file/33794545/com.whatsapp.apk
whatsapp : http://www.whatsapp.com/android/
Ik dacht dat het ook zou werken als je een backup maakt van Whatsapp op je telefoon (via een backup programma) en deze dan importeert op de tablet via hetzelfde backup programma. Ik dacht dat alleen de nummers zichtbaar waren en geen namen, maar het wel zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
Smarron schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:26:
[...]
Ik dacht dat het ook zou werken als je een backup maakt van Whatsapp op je telefoon (via een backup programma) en deze dan importeert op de tablet via hetzelfde backup programma. Ik dacht dat alleen de nummers zichtbaar waren en geen namen, maar het wel zou moeten werken.
Een titanium backup terugzetten had ik eerder al geprobeerd met een backup van mijn telefoon, dit werkt voor de installatie prima, echter heb je dan geen contacten..

dit los je op via de installatie contacts : https://rapidshare.com/fi...view-contacts-nophone.apk te instaleren..

echter is het verbindingsprobleem er dan nog steeds.
Via thetering een mobiele verbinding via hotspot op mijn htc een verbinding gemaakt en getest ..zelfde resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ben hier ook uren en uren mee bezig geweest, "alle" tips op het internet gevolgd, resultaat: nada :) Ja, alleen dat Whatsapp op m'n mobiel niet meer werkte omdat ie zag dat het op twee devices was geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Pierre_nr1 in "Asus EEE Pad Transformer - deel 2"

Maar lees ook dat het bij velen gewoon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die skype video gesprek met de Qware Pro3 heeft kunnen realiseren? Blijkbaar lukt het met de Aldi mintab wel.

TiP; Als je het meegeleverde leren etui gebruikt:
-Het volume van de LS wordt gedempt door de leren hoes. Doe een overhemd-knoop met een oude credit kaart onder de LS-opening. Resultaat enorme geluidstoename.
-2 knipjes in de hoekvergrendeling en je kunt de externe SD kaart en de oortelefoon ingang weer bereiken zonder de hoes te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
Toch lees ik dat het werkt, alleen problemen met de contacten maar als je die installeert dan is dat sub probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
Brad Pitt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:32:
Ben hier ook uren en uren mee bezig geweest, "alle" tips op het internet gevolgd, resultaat: nada :) Ja, alleen dat Whatsapp op m'n mobiel niet meer werkte omdat ie zag dat het op twee devices was geïnstalleerd.
Je hebt het vast al gefixed voor je telefoon neem ik aan.. na deinstallatie op je tab werkt het vast weer op je phone..
Misschien moet ik het los laten en bijvoorbeeld chaton gaan gebruiken, op een gegeven moment moeten we een kleine bijdrage betalen voor whatsapp per jaar geloof ik.
Alleen liever 1 tool dan honderd verschillende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Of iedereen aan de Wordfeud krijgen, daar chat ik nu al vaker mee dan met Whatsapp. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
henkieve schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:30:
[...]

Een titanium backup terugzetten had ik eerder al geprobeerd met een backup van mijn telefoon, dit werkt voor de installatie prima, echter heb je dan geen contacten..

dit los je op via de installatie contacts : https://rapidshare.com/fi...view-contacts-nophone.apk te instaleren..

echter is het verbindingsprobleem er dan nog steeds.
Via thetering een mobiele verbinding via hotspot op mijn htc een verbinding gemaakt en getest ..zelfde resultaat..
Zelfde aan deze kant, ook gelijke oplossingen geprobeerd. Daarom is mijn hoop op een totaal andere rom voor de 10 inch dan ook. De foutmelding van verbinding is echt iets heel unieks op onze tablet, deze kom je nergens anders tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
Smarron schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:07:
Of iedereen aan de Wordfeud krijgen, daar chat ik nu al vaker mee dan met Whatsapp. 8)7
ook leuk toch.. doe ik ook wel..
of hopen dat gtalk ook de beschikking krijgt over invoegen plaatjes en filmpjes en groupen kan maken etc..

ben nu in mijn 3 titanium backup files aan het kijken van whats app deze kun je met winrar uitpakken ..
(dit is een backup van mijn telefoon !!!)

\TitaniumBackup\com.whatsapp-9ca4037ee834a8e3d4d05872067407aa.apk.gz
\TitaniumBackup\com.whatsapp-20111218-132843.tar.gz
\TitaniumBackup\com.whatsapp-20111218-132843.properties

in com.whatsapp-20111218-132843.tar\com.whatsapp-20111218-132843\data\data\com.whatsapp\files vind je dan de bestanden device_id en expiration_date en nog maar zaken.

whatsapp heeft blijkbaar een log:
C:\whatsapp\com.whatsapp-20111218-132843.tar\com.whatsapp-20111218-132843\data\data\com.whatsapp\files\Logs

hier vind ik wat info
2011-12-18 13:55:30.478 xmpp/connection/socket/connecting bin-short.whatsapp.net./173.192.219.136:443
2011-12-18 10:52:19.437 conversation/resume 31mobielnr@s.whatsapp.net
2011-12-18 09:15:49.249 xmpp/connection/socket/connecting bin-short.whatsapp.net./173.192.219.156:443
2011-12-18 00:49:03.544 xmpp/connection/socket/connecting bin-short.whatsapp.net./173.192.219.157:5222

http://mybroadband.co.za/...x-in-place-testing/page11

[ Voor 4% gewijzigd door henkieve op 05-01-2012 17:03 . Reden: extra link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Laatst online: 12-10 19:00

bandidoloco

Is er een manier om een update te installeren met behoud van settings en apps? (zowel voor officiële als custom rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepstra
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
Heb nu ADB aan de praat gekregen met de SAMSUNG USB driver van de Galaxy S.
CWM ook aan de praat gekregen en v02 draait als een tierelier _/-\o_ (+1 voor de maker).
Internet reageert in een flits en ik heb nu een 7 inch Galacy S.
Buienradar phone blijft een FC geven :(

ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Schepstra schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:08:
Buienradar phone blijft een FC geven :(
Op een tablet moet je niet de 'phone' versie installeren natuurlijk..
Daarvoor is de HD versie, verder een handige tip: neem de app ; Het weer in Nederland' uit de market, functioneler, mooier en sneller dan de officiële buienradar HD app!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand een app noemen die hij/zij niet in de Market kan vinden? Ik ben ff wat tests aan t uitvoeren om te kijken of een mogelijke fix die verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Gusev schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:48:
Kan iemand een app noemen die hij/zij niet in de Market kan vinden? Ik ben ff wat tests aan t uitvoeren om te kijken of een mogelijke fix die verhelpt.
Whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Laatst online: 12-10 13:25
Op mijn Pro3 staat versie 2.3.2. Op mijn telefoon staat versie 3.4.4. Hoe komt het dat er op dit tablet nog zo'n oude versie staat en waarom wordt deze versie niet automatisch naar de nieuwe versie geüpdatet?
Pagina: 1 ... 6 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.