@Petervanakelyen...is die mirror ook al geupdate met de laatste versie? ben deze nu aan het downloaden en ik ben erg benieuwd hoe het browsen zal gaan in deze
Verwijderd
Wat heb je nodig om GPS te laten werken ?
1. een (smart)phone met GPS en een BT stik ?
2. een BT muis met GPS ?
2.1. en zo ja welke ?
2.2 en zo nee wat dan wel ?
Googlend op BT GPS muis kom er ik maar paar tegen en kosten ca. 50E of meer ?
1. een (smart)phone met GPS en een BT stik ?
2. een BT muis met GPS ?
2.1. en zo ja welke ?
2.2 en zo nee wat dan wel ?
Googlend op BT GPS muis kom er ik maar paar tegen en kosten ca. 50E of meer ?
@erredobble:
Zowel de download op 4shared als de mirror op RS zijn bijgewerkt.
@jjurjen:
Zowel een smartphone met GPS als een BT GPS muis (zouden) moeten werken. Ik denk niet dat het echt veel uitmaakt welk type dat je gebruikt. Ik heb er eens eentje van een medetweaker overgenomen via V&A voor €25 en die bevatte een of andere obscure chip maar werkt prima. De Sirf-chipsets worden veelgebruikt en zijn ook compatibel dus daar heb je meer zekerheid mee.
We zijn overigens net over de 4000 berichten in dit topic gegaan
Zowel de download op 4shared als de mirror op RS zijn bijgewerkt.
@jjurjen:
Zowel een smartphone met GPS als een BT GPS muis (zouden) moeten werken. Ik denk niet dat het echt veel uitmaakt welk type dat je gebruikt. Ik heb er eens eentje van een medetweaker overgenomen via V&A voor €25 en die bevatte een of andere obscure chip maar werkt prima. De Sirf-chipsets worden veelgebruikt en zijn ook compatibel dus daar heb je meer zekerheid mee.
We zijn overigens net over de 4000 berichten in dit topic gegaan

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-04-2012 16:57 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Geen idee wat ciffs zijnPetervanakelyen schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:57:
@jjurjen:
1. Zou deze het doen ?
Adapt AD-300 Bluetooth GPS receiver
2. En een goedkope mobiel, met GPS en, zonder abo ?
Mede dank aan danydevWe zijn overigens net over de 4000 berichten in dit topic gegaan
Waarschijnlijk wel, maar ik kan er geen zekerheid over geven.Adapt AD-300 Bluetooth GPS receiver - Zou deze het doen?
Een telefoon uitkiezen enkel om te gebruiken als GPS voor je tablet zou ik niet doen
[ Voor 26% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-04-2012 18:15 ]
Even een korte vraag. Als eigenaar van de Pro 3 10 inch wil ik graag ICS proberen. (Qware site) Ik zal hem er gerust op krijgen, maar kan ik ook weer terug naar Ginger? Omdat ik tot nu toe nog nergens heb gelezen dat er een back-up mogelijk is met de 10 inch (volume button probleem) en ik ook geen back-ups zie rond gaan die ik zal kunnen installeren met de suite? Heb ik iets gemist of ben ik bij.
Als 10" gebruiker vraag ik me af: is het moeilijk om een ROM aan te passen (ik ben Linux noob, maar kan wel programmeren en ben niet bang iets uit te proberen)? En is er een overzicht van wat jij nu precies aanpast in de 7" ROM zodat we dit bij de 10" ook zelf kunnen uitvoeren (of dit in ieder geval proberen)?Petervanakelyen schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:22:
Zoals ik al meerdere keren heb vermeld in dit topic kan ik (bij gebrek aan 10") geen ROMs maken voor de 10".
Verwijderd
is er een commando om de complete "data/app/" naar de pc te trekken
of moet je dit 1 voor 1 doen ?
of moet je dit 1 voor 1 doen ?
@bfrqrv:
Je kan terug naar Gingerbread (als je de originele firmware hebt) en eventueel je data backuppen met TitaniumBackup.
@MikeWazowske:
Linux kennis is wel een vereiste. Alles wat je nodig hebt voor het in/uitpakken van ROMs staat hier.
@thedark:
Niets speciaal voor nodig:
Je kan terug naar Gingerbread (als je de originele firmware hebt) en eventueel je data backuppen met TitaniumBackup.
@MikeWazowske:
Linux kennis is wel een vereiste. Alles wat je nodig hebt voor het in/uitpakken van ROMs staat hier.
@thedark:
Niets speciaal voor nodig:
code:
1
| adb pull /data/app |
Dat is nu juist mijn vraag/issue. Waar is de originele (of custom gingerbread) firmware voor de 10 inch?Petervanakelyen schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:32:
@bfrqrv:
Ik heb gisteren deze rom op onze 7" Pro 3 en deze werkt echt top! De originele QWare ICS rom was behoorlijk traag bij het browsen, maar deze is echt supersnel. Echt top werk van je Peter!Petervanakelyen schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:34:
[...]
InderdaadEn de eerste custom ROM mét werkende tablet is er nu ook
Custom ICS voor Qware Pro3 7"
Gebaseerd op de Ployer 4.0.3 ROM van 14/03.
Screenshots
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Installatie
Inmiddels zullen de meesten wel al door hebben hoe je dit soort ROM's installeert, maar voor de duidelijkheid overlopen we nog eens:
- Download en installeer de LiveSuite.
- Selecteer de ROM image (*.img).
- Houdt Vol+ ingedrukt en koppel de mini-USB kabel aan.
- Druk 6x kort achter elkaar op de Power knop.
- Klik 'Ja' wanneer gevraagd wordt om te formatteren.
Tweaks
Alle gebruikelijke tweaks zijn toegevoegd:
- Bloatware verwijderd
- extSD read/write
- Google apps bijgewerkt
- Netwerklocatie werkt
- Galaxy SII fingerprint
- ClockworkMod 5.5.0.4
Scripts
- reboot-recovery: reboot netjes naar ClockworkMod.
- hidemybar: fullscreen tweak (niet helemaal stabiel).
Issues
- Google Maps geeft een FC zonder internetverbinding.
Credits
Credits voor deze ROM (en alle toekomstige) gaan naar:Voor het beschikbaar stellen van een proefkonijn Qware Pro3
- jjurjen
- JD_1971
- Joshua1975
- Smarron
- mwieggers
- krullenbol
- sattertje
- Shiver23
Download
Hail to the king baby!
Verwijderd
Iemand al een tip om het " wegvallen " van de wifi in ICS te fixen?
Volgens het balkje is er een sterke verbinging, echter moet ik soms wifi eerst uit, en weer aanzetten om daadwerkelijk een functionerende verbinding te hebben.
Volgens het balkje is er een sterke verbinging, echter moet ik soms wifi eerst uit, en weer aanzetten om daadwerkelijk een functionerende verbinding te hebben.
Verwijderd
@Bolletjebas
Hier heb ik het zelfde probleem, is erg vervelend maar als die het doet dan is het perfect en sneller dan de orginele ROM.
Hier heb ik het zelfde probleem, is erg vervelend maar als die het doet dan is het perfect en sneller dan de orginele ROM.
Ik krijg mijn USB stick (HP 16GB, NTFS) niet aan de praat.
Tablet leest hem niet terwijl andere (kleinere NTFS) het wel doen. USN foutopsporing staat aan.
iemand een idee?
Tablet leest hem niet terwijl andere (kleinere NTFS) het wel doen. USN foutopsporing staat aan.
iemand een idee?
Verwijderd
Ik heb het hier over de laatste custom ics van peter, ik weet niet welke jij gebruikt?Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:36:
@Bolletjebas
Helaas wérkt any cut wél, maar als je dan contacts wil openen krijg je een FC.. ( wederom op jouw custom ics rom )Petervanakelyen schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:59:
Met Any Cut kan je de 'Personen' app openen, die je in de AppDrawer niet kan zien. Zo begrijp ik het toch als ik zijn eerdere post lees.
Any cut vind trouwens 2 maal "contacten" maar bij de andere doet hij helemaal niks.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 22:41 ]
Verwijderd
Yo! ik gebruik altijd een microfiber doekje (huishouden) en daar wrijf ik niet mee. Ik vouw hem op en gebruik hem als een soort kwast en na een paar keer kwasten verdwijnt het vet wordt die plek schoon.Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:33:
Yo! weet iemand hoe ik het beste mij beeldscherm van de tablet kan schoonmaken? ik heb al een brillenpoetsdoekje geprobeert maar het geeft weinig tot geen effect.
Bij vastzittend vuil eerst kijken of het kan krassen en dan de asem op het scherm blazen en dan eerst de het vuil weg wrijven en daarna weer kwasten om de laatste verontreinigingen te doen verdwijnen.
Ik gebruik deze: Google Play: Wifi FixerVerwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:07:
Iemand al een tip om het " wegvallen " van de wifi in ICS te fixen?
Die werkt in elk geval ook goed op de 10" GB versie, daar had ik hem ooit een keer nodig en vandaag toevallig nog op mijn eigen 7" met ICS.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Bedankt voor de reactie, maar dat is niet de officiele originele firmware voor de pro2. In fact, dat is exact de url die in mijn bericht staat waar je op reageerde.Gusev schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:32:
[...]
Lol ik negeerde je iig niet, had een lekker virusje te pakken![]()
Et voila: http://www.qware.nl/_reso...are_update_pro2_7inch.zip

Ik zoek de originele firmware, want in deze update werkt Flash (SWF Player) dus niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik heb voor de contacten de contacts.apk in onderstaande link gebruikt. Hij geeft alleen wel de telefoon en sms rubrieken weer.
http://dl.dropbox.com/u/36766279/Contacts.apk
Verwijderd
Thanks!Smarron schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 00:14:
[...]
Ik gebruik deze: Google Play: Wifi Fixer
Die werkt in elk geval ook goed op de 10" GB versie, daar had ik hem ooit een keer nodig en vandaag toevallig nog op mijn eigen 7" met ICS.
Ik had 'm al zien staan in de market, maar ik dacht dat dat een of ander "nep" programmaatje was.
Geinstalleerd op die van m'n vrouw en van mij en ik moet zeggen dat het prima werkt!
Alleen jammer dat er nu wel weer 1 ding extra in het geheugen draait.
Is dit een reactie op mijn vraag?josvl_52 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:53:
Ik heb voor de contacten de contacts.apk in onderstaande link gebruikt. Hij geeft alleen wel de telefoon en sms rubrieken weer.
Heb je de bestaande contacts.apk overschreven met degene uit jouw link?
En wat bedoel je met "de telefoon en sms rubrieken" ?
Wat een vragen!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 12:55 ]
En het geheugen van die dingen is al zo beperkt

Peter,
Ik kan het toetsenbord in jouw laatste Rom (Novo7 met BT) niet wijzigen naar Swype. Hij wordt steeds terug gezet met de melding, "gamepad detected".
Enig idee hoe ik dat toch voor elkaar kan krijgen?
Ik kan het toetsenbord in jouw laatste Rom (Novo7 met BT) niet wijzigen naar Swype. Hij wordt steeds terug gezet met de melding, "gamepad detected".
Enig idee hoe ik dat toch voor elkaar kan krijgen?
Dat GamepadMod keyboard zit nogal diep verweven met de ROM, ik zal het eens nakijken. Dat je geen ander toetsenbord kan gebruiken zou inderdaad lastig zijn.
Ja ik ben redelijk verslaafd aan Swype :-). Ik wacht rustig af, met dit toetsenbord kan ik iig ook tikken.
Ik plaatste het bericht n.a.v. een eerdere discussie over hoe men contacten zichtbaar kan maken.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:53:
[...]
Thanks!
Ik had 'm al zien staan in de market, maar ik dacht dat dat een of ander "nep" programmaatje was.
Geinstalleerd op die van m'n vrouw en van mij en ik moet zeggen dat het prima werkt!
Alleen jammer dat er nu wel weer 1 ding extra in het geheugen draait.
[...]
Is dit een reactie op mijn vraag?
Heb je de bestaande contacts.apk overschreven met degene uit jouw link?
En wat bedoel je met "de telefoon en sms rubrieken" ?
Wat een vragen!
Het toont de contact gegevens zoals die in een gewone gsm ook zichtbaar is, dus met bel en sms mogelijkheid (die je dus niet hebt)
Geen enkel idee nee, ik weet alleen dat deze het wel goed doet.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:49:
Enig idee waarom de originele contacts.apk een force close geeft?
ai ik heb geloof ik iets gemist ondanks dat ik de info hier wel volg....net die Feiyu mod er eindelijk op gekregen (livesuit blijft een uitdaging en vooral veel proberen bij mij voordat ie em pakt)....blijkt het android 2.3.4 te zijn ipv ICS...bummer maar ik ga em wel vanavond even testen want de snelheid van het browsen is inderdaad veeeellll beter.
Verwijderd
Die andere contacts.apk geeft ook een foutmelding en sluit dan.josvl_52 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:17:
[...]
Geen enkel idee nee, ik weet alleen dat deze het wel goed doet.
Vreemd, want hier doet hij het primaVerwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:31:
[...]
Die andere contacts.apk geeft ook een foutmelding en sluit dan.
Ik draai de FeiyuMod van Peter (de laatste die hij gereleased heeft)
Dan doet hij jet zonder die aanpassingen m.i. beter :-)
Verwijderd
Ja g*dverdorie..
ik kom contacts gewoon niet in, snelkoppeling gemaakt met any cut, maar zodra ik contacts open zegt hij " contacts is gestopt "
Verwijderd
draai jij die ics versie of de 2.3 versie
bij ics zet je em toch gewoon op telefoon mode of is dat al geprobeerd ?
bij ics zet je em toch gewoon op telefoon mode of is dat al geprobeerd ?
Verwijderd
Ik draai de ICS versie ( die met werkende locatie )
Hoe bedoel je " telefoon mode" ? wat en hoe zet je daarop? ( uit nieuwsgierigheid, aldaar het nu werkt, zie hieronder )
Ik heb trouwens een werkende contacts.apk gevonden voor die rom
http://dl.dropbox.com/u/63737309/Contacts.apk
Dat is fraai, de contacts.apk van de link geinstalleerd, dan zegt hij " ok of openen" als je op openen klikt opent hij prima.
Als je echter daarna nog een keer in contacts wilt komen dmv any cut krijg je weer " contacten is gestopt "
Als iemand de gouden tip voor mij heeft om contacts.apk werkend te krijgen op de ICS rom van peter ( die met locatiefix ) dan ben ik zeer dankbaar.
Hoe bedoel je " telefoon mode" ? wat en hoe zet je daarop? ( uit nieuwsgierigheid, aldaar het nu werkt, zie hieronder )
Ik heb trouwens een werkende contacts.apk gevonden voor die rom
http://dl.dropbox.com/u/63737309/Contacts.apk
Dat is fraai, de contacts.apk van de link geinstalleerd, dan zegt hij " ok of openen" als je op openen klikt opent hij prima.
Als je echter daarna nog een keer in contacts wilt komen dmv any cut krijg je weer " contacten is gestopt "
Als iemand de gouden tip voor mij heeft om contacts.apk werkend te krijgen op de ICS rom van peter ( die met locatiefix ) dan ben ik zeer dankbaar.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 20:50 ]
Verwijderd
Weet iemand hoe ik het de bootanimatie enzovoort moet veranderen,
ik heb namelijk een leuke afbeelding die ik als start wil al een app gedownload maar dat werkt niet,
ik heb namelijk een leuke afbeelding die ik als start wil al een app gedownload maar dat werkt niet,
Verwijderd
doe maar dit als je adb hebt :
adb push c:\bootanimation.zip /system/media/
adb reboot
en je animation zal afspelen als ik het commando goed heb.
@ bolletjesbas
telefoon mode is je dpi op 160 dpi zetten krijg je automatish ook de app in beeld
als ik het goed heb, maar heb jij die icecream screen bij op starten
adb push c:\bootanimation.zip /system/media/
adb reboot
en je animation zal afspelen als ik het commando goed heb.
@ bolletjesbas
telefoon mode is je dpi op 160 dpi zetten krijg je automatish ook de app in beeld
als ik het goed heb, maar heb jij die icecream screen bij op starten
Verwijderd
Ik heb idd die maffe hazentandenfiguur.
Echter vind ik het een beetje omslachtig om telkens als ik contacten wil toevoegen, mijn tablet op 160 dpi te moeten zetten voordat ik contacts.apk kan zien/gebruiken.
Ik hoop dat er een andere manier is.
Echter vind ik het een beetje omslachtig om telkens als ik contacten wil toevoegen, mijn tablet op 160 dpi te moeten zetten voordat ik contacts.apk kan zien/gebruiken.
Ik hoop dat er een andere manier is.
Verwijderd
Ah, ik ga eens even proberen!
Ik heb de allwinner mod al er op staan dus begrijp ik wat je bedoelt.
Ik laat het weten!
---edit---
Eey! Goede zaak man!
het werkt! 
Mijn dank is groot!
Ik laat het weten!
---edit---
Eey! Goede zaak man!
Mijn dank is groot!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 21:45 ]
Verwijderd
Ik had eerst de stock rom met ICS 4.0.3 van qware, MX Video Player (met codecs) op geinstalleerd.
Van hieruit kon ik gelijk VIDEO_TS mappen spelen.
Ik had de keuze om een bestand te openen of een map te openen.
Nu heb ik voor het weekend de laatste ICS rom van Peter geinstalleerd,
MX Player met de codecs weer geinstalleerd, maar nu krijg ik gelijk een lijst met films, en kan ik alleen de VOB bestanden aanklikken, maar dat werkt niet helemaal.
Hoe krijg ik dit terug werkend?
MX Player met de codecs weer geinstalleerd, maar nu krijg ik gelijk een lijst met films, en kan ik alleen de VOB bestanden aanklikken, maar dat werkt niet helemaal.
Hoi,
Ik draai een 10 Inch Pro3 met de ICS versie van de Qware website. Daait lekker. En ik heb de Skype versie skype_v2.5.4.162.apk geïnstalleerd.
Werkt ook goed met Video bellen.
Probleem waar ik mee zit is dat Skype niet automatisch opstart bij het starten van de Tab. Ik kan in instellingen van Skype nergens vinden hoe ik Skype automatisch zou moeten laten starten. Bij de versie uit de Market start Skype wel automatisch op zodra ik de Tab start.
Heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat de Skype versie skype_v2.5.4.162.apk ook automatisch start?
BVD
Ik draai een 10 Inch Pro3 met de ICS versie van de Qware website. Daait lekker. En ik heb de Skype versie skype_v2.5.4.162.apk geïnstalleerd.
Werkt ook goed met Video bellen.
Probleem waar ik mee zit is dat Skype niet automatisch opstart bij het starten van de Tab. Ik kan in instellingen van Skype nergens vinden hoe ik Skype automatisch zou moeten laten starten. Bij de versie uit de Market start Skype wel automatisch op zodra ik de Tab start.
Heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat de Skype versie skype_v2.5.4.162.apk ook automatisch start?
BVD
Welk scherm bedoel je juist?Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:12:
@peter
is er een manier hoe je dat stomme scherm er uit krijg bij het op starten.
Het initlogo of de bootanimation?
@josvl_52:
Ik heb dit bericht getyped met Swype, afgewisseld met Swiftkey X en GO Keyboard en heb (buiten pijnlijke polsen vanwege die autocorrect zooi) geen enkel probleem kunnen vinden.
Verwijderd
Hallo ...wat ik mee maakte met skype is dat de versie die het doet met video bellen dat als je aan het volume zit niks ziet van harder of zachter gaan ... heb een recente skype er op gezet om het volume harder te kunnen zetten ... vervolgens er af gehaald en vervangen voor een oudere versie om toch video bellen te kunnen gebruiken ... af blijven van het volume dan maar ... iemand anders ook last van?
Verwijderd
Ik snap er niets van. Wat doet het niet? Volume wijzigen in skype?Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 01:05:
Hallo ...wat ik mee maakte met skype is dat de versie die het doet met video bellen dat als je aan het volume zit niks ziet van harder of zachter gaan ... heb een recente skype er op gezet om het volume harder te kunnen zetten ... vervolgens er af gehaald en vervangen voor een oudere versie om toch video bellen te kunnen gebruiken ... af blijven van het volume dan maar ... iemand anders ook last van?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 01:38 ]
Ook hier een tevreden gebruiker van de contacten nu. Na downloaden van de apk en via allwinner setting naar tijdelijk phone instelling de contacts op één van de schermen geplaatst. De applicatie weigert echter te starten in deze mode. Als ik de instelling weer terug zet op 'tablet' en reboot werkt het wel, en super !Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:31:
Ah, ik ga eens even proberen!
Ik laat het weten!
---edit---
Eey! Goede zaak man!het werkt!
Mijn dank is groot!
Ook mijn dank is groot. Kan ik nu eindelijk mijn contacten allemaal bijwerken...
@Peter,
Allereerst dank voor je laatste Custom ROM (Novo 7 met BT based)!
Deze is echt heel mooi en daarom mijn welgemeende dank voor je effort!!
Echter ..... (alvast sorry
) een klein nadeeltje en dat is Accu duur.
Deze verbruikt wel meer dan gemiddeld. Wellicht komt dat doordat WiFi ook in standby aan blijft staan (toch?).
Ik heb in de accu listing bekeken (100% accu na 4 uur nog 10% over) en zag dat van de 4 uur ongeveer 79% is opgegaan aan WiFi gerelateerde zaken. De tablet heb ik binnen de 4 uur maar 2 uur fysiek gebruikt.
Ik zag met CPU No Frills (of hoe dat ook mag heten
) dat hij default op 1008Mhz bij 60Mhz stond in fantasy mode. Nu gebruik ik zelf altijd 1152Mhz bij 132Mhz bij On Demand mode. Zou dat nog uitmaken voor accu duur? Indien WiFi tijdens standby aan blijft zoals ik vermoed, kan deze dan ook automatisch uitschakelen (setting wellicht) zoals met vorige ROMS volgens mijn bevindingen het geval was?
Dus Peter
, keep up the good work 
PS Ik zag net dat je laatste Cherry tab ROM (nog nie getest) gebaseerd is op de Ployer 4.0.3 ROM van 14/03. Dus deze ROM is NIET gebaseerd op de mooie userinterface (met fullscreen video mode) ROM van de Novo 7 BT?!?!
Allereerst dank voor je laatste Custom ROM (Novo 7 met BT based)!
Deze is echt heel mooi en daarom mijn welgemeende dank voor je effort!!
Echter ..... (alvast sorry
Deze verbruikt wel meer dan gemiddeld. Wellicht komt dat doordat WiFi ook in standby aan blijft staan (toch?).
Ik heb in de accu listing bekeken (100% accu na 4 uur nog 10% over) en zag dat van de 4 uur ongeveer 79% is opgegaan aan WiFi gerelateerde zaken. De tablet heb ik binnen de 4 uur maar 2 uur fysiek gebruikt.
Ik zag met CPU No Frills (of hoe dat ook mag heten
Dus Peter
PS Ik zag net dat je laatste Cherry tab ROM (nog nie getest) gebaseerd is op de Ployer 4.0.3 ROM van 14/03. Dus deze ROM is NIET gebaseerd op de mooie userinterface (met fullscreen video mode) ROM van de Novo 7 BT?!?!
[ Voor 60% gewijzigd door JD_1971 op 11-04-2012 08:21 ]
Gisteravond gespeeld met de laatste Novo7 Rom.....die werkt heerlijk zeg.
Eindelijk normaal (snel) kunnen browsen en het meeste werkt direct (ook eindelijk Ninja fruit en RTL XL).
Het allerbeste aan deze ROM vind ik nog de beeldinstellingen....alle apps ogen strak en scherp, zeker vergeleken met de laatste ICS versie die ik erop had.
Hulde @Peter want deze versie houd ik voorlopig tot er een ICS versie is met snel browsen en goede beeldscherminstellingen.
Mindere puntjes: Uiteraard in deze versie weer de telefooninstellingen in meldingen en menu; Veel ruimte tussen de apps icoontjes (2.3.4 eigenschap); Er is geen widget te kiezen voor GMAIL (??); DS Audio speelt niet af (is op elke android versie, lijkt het); BizCal geeft in weekmodus de hele dagevenementen niet goed weer (lijkt aan 2.3.4 te liggen want in ICS gaat dit goed).
Hmmm en heb iets gedaan waardoor de namen onder de apps niet meer getoond worden...iemand een idee hoe dit weer terug te krijgen?
Eindelijk normaal (snel) kunnen browsen en het meeste werkt direct (ook eindelijk Ninja fruit en RTL XL).
Het allerbeste aan deze ROM vind ik nog de beeldinstellingen....alle apps ogen strak en scherp, zeker vergeleken met de laatste ICS versie die ik erop had.
Hulde @Peter want deze versie houd ik voorlopig tot er een ICS versie is met snel browsen en goede beeldscherminstellingen.
Mindere puntjes: Uiteraard in deze versie weer de telefooninstellingen in meldingen en menu; Veel ruimte tussen de apps icoontjes (2.3.4 eigenschap); Er is geen widget te kiezen voor GMAIL (??); DS Audio speelt niet af (is op elke android versie, lijkt het); BizCal geeft in weekmodus de hele dagevenementen niet goed weer (lijkt aan 2.3.4 te liggen want in ICS gaat dit goed).
Hmmm en heb iets gedaan waardoor de namen onder de apps niet meer getoond worden...iemand een idee hoe dit weer terug te krijgen?
Verwijderd
Mag ik vragen welke versie van swype jij gebruikt?Petervanakelyen schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:41:
[...]
Welk scherm bedoel je juist?
@josvl_52:
Ik heb dit bericht getyped met Swype, afgewisseld met Swiftkey X en GO Keyboard en heb (buiten pijnlijke polsen vanwege die autocorrect zooi) geen enkel probleem kunnen vinden.
Ik had een werkende versie, maar die opende een "nieuw venster" als je iets wou typen.
Klopt. Als je de (aangepaste) Novo7 ROM flasht op de Cherry Tab, werkt de camera niet. Voor de rest zal alles normaal wel werken.JD_1971 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 07:54:
Ik zag net dat je laatste Cherry tab ROM (nog nie getest) gebaseerd is op de Ployer 4.0.3 ROM van 14/03. Dus deze ROM is NIET gebaseerd op de mooie userinterface (met fullscreen video mode) ROM van de Novo 7 BT?!?!
Op je homescreen druk je op 'Menu' en selecteer je 'Meer' -> 'ADWSettings' -> 'Reset ADW'. Daarmee staan je instellingen voor de homescreen/appdrawer weer standaardPaPi36 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:20:
Versie 3.26.92.35548, blijkbaar. Ik heb gewoon een *.apk binnengetrokken om te testen, had geen zin om me te registreren voor de laatste beta.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:53:
Mag ik vragen welke versie van swype jij gebruikt?
Ik had een werkende versie, maar die opende een "nieuw venster" als je iets wou typen.
Ik heb swype 3.26.92.37, die laat zich netjes instellen enzo, maar wordt meteen weer vervangen door het std toetsenbord met melding 'gamepad detected'Petervanakelyen schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:41:
[...]
Welk scherm bedoel je juist?
@josvl_52:
http://dl.dropbox.com/u/36766279/Swype%203.26.92.37.apkjosvl_52 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:49:
[...]
Ik heb swype 3.26.92.37, die laat zich netjes instellen enzo, maar wordt meteen weer vervangen door het std toetsenbord met melding 'gamepad detected'
Net geïnstalleerd en werkt perfect
Verwijderd
Ik heb me wel geregistreerd voor de beta, echter krijg je dan de melding " your resolution is not supported" oid.
--edit--
Ik lees net ergens dat het mogelijk zou moeten zijn om éérst de dpi te veranderen naar 240, dán swype te installeren, en dán weer terug te schakelen naar 120.. Worth a shot.
---edit--
Dat werkt, echter blijft hij bij het invoeren van tekst een nieuw "leeg" veld openen.
Vervelend als je ergens op wilt reageren en je even terug wilt kijken wat er nou precies stond.. Dat kan namelijk niet.
--edit--
Ik lees net ergens dat het mogelijk zou moeten zijn om éérst de dpi te veranderen naar 240, dán swype te installeren, en dán weer terug te schakelen naar 120.. Worth a shot.
---edit--
Dat werkt, echter blijft hij bij het invoeren van tekst een nieuw "leeg" veld openen.
Vervelend als je ergens op wilt reageren en je even terug wilt kijken wat er nou precies stond.. Dat kan namelijk niet.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 15:14 ]
Peter
Na het lezen van jouw post heb ik een hardware reset van de tablet gedaan. Eveneens de cache en Dalvik cache gewiped. En ja hoor, Swype werkt bij mij nu ook !!!!!!!!!!!!
Na het lezen van jouw post heb ik een hardware reset van de tablet gedaan. Eveneens de cache en Dalvik cache gewiped. En ja hoor, Swype werkt bij mij nu ook !!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:49:
Ik had eerst de stock rom met ICS 4.0.3 van qware, MX Video Player (met codecs) op geinstalleerd.
Krijgen jullie die microSD er makkelijk in? Bij mij lukt het dus niet. Ik probeer het erin te duwen, maar het blijft niet erin haken.

Verwijderd
ja dat kan een beetje ongemakelijk gaan, moet bijna met je nageltje er in prutsen
er uit is bij mij ook nagel werk
Het lukt me maar niet om er ICS op te krijgen. Laptop kan geen verbinding maken met tablet... Bij installatie blijft het op 0% staan.:( Weet iemand een oplossing?
[ Voor 9% gewijzigd door electrom op 12-04-2012 09:55 ]
HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter
Ik heb helaas geen lange nagels, maar het is me uiteindelijk gelukt met een pincet.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:23:
ja dat kan een beetje ongemakelijk gaan, moet bijna met je nageltje er in prutsen
hmmm
inmiddels doet het geluid het niet meer en ook de hardware decoding bij video's.
is mijn hardware aan het overlijden?
inmiddels doet het geluid het niet meer en ook de hardware decoding bij video's.
is mijn hardware aan het overlijden?
Hardware decoding bij video's die niet meer werkt lijkt me vreemd. Flash eens een andere ROM (met 'Format' optie in LiveSuite)?
hij heeft het altijd wel gedaan, maar opeens niet meer. zal straks eens opnieuw flashen maar ben dan weer al mijn geinstalleerde apps kwijt.Petervanakelyen schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:45:
Hardware decoding bij video's die niet meer werkt lijkt me vreemd. Flash eens een andere ROM (met 'Format' optie in LiveSuite)?
edit: Het geluid doet het trouwens in geen enkele app meer
[ Voor 7% gewijzigd door Das S op 11-04-2012 19:56 ]
Er wordt hier geen hulp geboden bij warez.
[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 12-04-2012 08:20 ]
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Verwijderd
Geen warez bespreken lijkt me.
Volgende keer graag de topic report knop gebruiken en niet zelf reageren aub.
Volgende keer graag de topic report knop gebruiken en niet zelf reageren aub.
[ Voor 59% gewijzigd door janvanduschoten op 12-04-2012 08:21 ]
Verwijderd
opnieuw alles er op zetten, en *knip* vergeten.
je kent de procedure denk ik.
je kent de procedure denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 12-04-2012 08:21 ]
Verwijderd
Sinds twee dagen geeft mijn tablet ook geen geluid meer. Op de oordopjes nog wel, maar de speaker geeft geen hoorbaar geluid meer...Das S schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:50:
[...]
hij heeft het altijd wel gedaan, maar opeens niet meer. zal straks eens opnieuw flashen maar ben dan weer al mijn geinstalleerde apps kwijt.
edit: Het geluid doet het trouwens in geen enkele app meer
Heb al opnieuw de firmware er op gezet. Binnenkort omruilen dus.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 09:09 . Reden: verkeerde quote ]
@all, HW decoding werkt bij mij op geen enkel ROM image. Het gaat om divx bestanden die ik via ES file explorer direct via mijn NAS benader en dan met MX video afspeel op mijn TV via HDMI en parallel ook tablet. Ik kan ALLEEN maar SW of SW Fast decoding kiezen en geen HW decoding. Beeld happert ook lichtjes en de resolutie is best slecht mogelijk komt mede doordat het ook op de tablet gedisplayed wordt.
En als je de bestanden lokaal afspeelt?
Verwijderd
Haperen ligt ws. aan decoding, zonder HDMI nl. ook haperingen. Kan de NAS hem niet HWdecoden voor je? bij mij gaat dit meestal goed, echter sommige andere DIVX-files blijven haperen. Misschien geheugen of processor overbelast? legen cache wil trouwens ook wel eens helpen.JD_1971 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:04:
@all, HW decoding werkt bij mij op geen enkel ROM image. Het gaat om divx bestanden die ik via ES file explorer direct via mijn NAS benader en dan met MX video afspeel op mijn TV via HDMI en parallel ook tablet. Ik kan ALLEEN maar SW of SW Fast decoding kiezen en geen HW decoding. Beeld happert ook lichtjes en de resolutie is best slecht mogelijk komt mede doordat het ook op de tablet gedisplayed wordt.
Verwijderd
@ peter
hoe kan ik die start scherm van de tablet weg halen de initlogo.rle
en heb je het orgineel nog ergens
Verwijderd
Is het trouwens " normaal " dat er bij : instellingen --> apps ---> op sd kaart, wél alle apps staan, maar bij iedere app als grootte "0,00B" wordt weergegeven?
Ik heb alle apps op het "interne" geheugen staan.
Als ik een app verplaats naar de sd kaart komt er een blauw vinkje bij het scherm wat ik net benoemde te staan én de grootte, maar nu dus niet.
Ik vind het vreemd dat ze wél weergegeven worden, maar de grootte niet, of is dit een "designflaw" ?
Misschien iemand die even voor mij wil kijken op zijn eigen tablet?
Als ik een app verplaats naar de sd kaart komt er een blauw vinkje bij het scherm wat ik net benoemde te staan én de grootte, maar nu dus niet.
Ik vind het vreemd dat ze wél weergegeven worden, maar de grootte niet, of is dit een "designflaw" ?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 18:44 ]
Is het trouwens nodig om een backup te maken, voordat je er een custom rom op gooit? En kun je daarna nog altijd terug naar de standaard rom flashen?
Je moet de boot image unpacken, ramdisk extracten, logo aanpassen (d.m.v. Chinese software) en dan terug alles bij elkaar packen. Als je een specifieke afbeelding wil omzetten, stuur me even een DM (met de ROM waarop je het wil toepassen) en ik zal het eens bekijken. Initlogo moet exact 800x480 zijn.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:41:
@ peter
De originele firmware staat in de topic start. Je kan altijd terug de originele firmware te flashen met de LiveSuite.Rafnold schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:37:
Is het trouwens nodig om een backup te maken, voordat je er een custom rom op gooit? En kun je daarna nog altijd terug naar de standaard rom flashen?
[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-04-2012 18:02 ]
Verwijderd
Heb net het 10" model gekocht, morgen maar eens ICS erop kwakken.
Best nog aan het gewicht, had ik niet verwacht.
Best nog aan het gewicht, had ik niet verwacht.
heb ook opnieuw orginele ROM er op gezet. helaas blijft geluid stil en doet H/W decoding het nog steeds niet. heel raar want S/W decoding doet het wel (zonder geluid).JD_1971 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:04:
Verwijderd
@ peter
ik heb je laatste rom effe uitermate getest.
kom 3 uitdagingen tegen.
(1)
wat betreft de video afspelen met de app rtl[XL] zie wel de schermen
ook de inhoud wat je kan terug zien, maar daarna totaal geen beeld meer.
op je rom daarvoor werkte dit nog wel.
kan dit met MX video temaken hebben of is dit een rom probleem.
(2)
verder heb ik wel een work around om de contakten te editeren.
maar is er ook een mogelijke update om dit iets makelijker te doen en of mischien
standaard in het app menu te plaatsen ?
(3)
is meer persoonlijke smaak
het oude qware scherm ..
kan je dit updaten testen onderzoeken..
de google apps werken volgens mijn tablet goed.
ik heb je laatste rom effe uitermate getest.
kom 3 uitdagingen tegen.
(1)
wat betreft de video afspelen met de app rtl[XL] zie wel de schermen
ook de inhoud wat je kan terug zien, maar daarna totaal geen beeld meer.
op je rom daarvoor werkte dit nog wel.
kan dit met MX video temaken hebben of is dit een rom probleem.
(2)
verder heb ik wel een work around om de contakten te editeren.
maar is er ook een mogelijke update om dit iets makelijker te doen en of mischien
standaard in het app menu te plaatsen ?
(3)
is meer persoonlijke smaak
het oude qware scherm ..
kan je dit updaten testen onderzoeken..
de google apps werken volgens mijn tablet goed.
Ik heb even gekeken en bij apps ---> op sd kaart heb ik alleen 1 app staan (GTA3) en eronder staat de grootte ervan (785MB)Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:52:
Is het trouwens " normaal " dat er bij : instellingen --> apps ---> op sd kaart, wél alle apps staan, maar bij iedere app als grootte "0,00B" wordt weergegeven?
Dat bedoel je, toch?
@thedark: Er wordt rekening mee gehouden
Verwijderd
Duurt wel lang dat opladen zeg..
vanaf uitpakken en een 52% volle accu is ie nu pas op 83%
Sinds 18:00 uur
en nu nog een dik half uur te gaan.
En dat voor een 1500mAh accu

Sinds 18:00 uur

En dat voor een 1500mAh accu
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 21:59 ]
Met wat ben je dat ding eigenlijk aan het opladen? microUSB of oplader?
Verwijderd
De oplader...
Wellicht dat Battery Monitor Widget ernaast zat en was de accu gewoon vrijwel leeg?
Wellicht dat Battery Monitor Widget ernaast zat en was de accu gewoon vrijwel leeg?
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 22:32 ]
Verwijderd
en bij de andere apps in diezelfde tab, staat daar " 0,00B" als grootte?Rafnold schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:40:
[...]
Ik heb even gekeken en bij apps ---> op sd kaart heb ik alleen 1 app staan (GTA3) en eronder staat de grootte ervan (785MB)
Dat bedoel je, toch?
Hmm bij mij werkte dat wel. Ik had er een USB hub aangehangen die tegelijkertijd ook koffiewarmhouder is, met een toetsenbord, een muis en een externe HD erin. Nu nog via hdmi aansluiten op mn monitor en mn pc kan de deur uit!Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:36:
Ik prik een WD externe hdd in, en een dikke freeze.
Verwijderd
Aldaar foto's het makkelijker maken om iets duidelijk te maken heb ik maar even wat screenshots genomen.
Ik vraag me dus af waarom swype niet gewoon de pagina in beeld laat zoals het standaard toetsenbord doet.
Dit is namelijk heel vervelend als men iets wil typen en tegelijkertijd nog even de pagina wil raadplegen.
Gewoon:

en swype:

Valt dit in te stellen? Ik kan iig niets vinden er over.
En wat betreft de apps die " 0,00B" geven, hier een screenshot, met het verzoek aan iemand of die even in dezelfde tab als op de screenshot wil kijken of dat bij hem/haar idem is.
Ik heb alle apps op het interne geheugen staan, en dus geen " vinkje" er achter.
Het maakt niet uit of jij wel vinkjes er achter hebt staan, zolang bij de apps die NIET op de sd staan ( dus zonder vinkje ) óók "0,00B" staat.
Dan weet ik dat mijn tablet niet in de war is.
Ik vraag me dus af waarom swype niet gewoon de pagina in beeld laat zoals het standaard toetsenbord doet.
Dit is namelijk heel vervelend als men iets wil typen en tegelijkertijd nog even de pagina wil raadplegen.
Gewoon:

en swype:

Valt dit in te stellen? Ik kan iig niets vinden er over.
En wat betreft de apps die " 0,00B" geven, hier een screenshot, met het verzoek aan iemand of die even in dezelfde tab als op de screenshot wil kijken of dat bij hem/haar idem is.
Ik heb alle apps op het interne geheugen staan, en dus geen " vinkje" er achter.
Het maakt niet uit of jij wel vinkjes er achter hebt staan, zolang bij de apps die NIET op de sd staan ( dus zonder vinkje ) óók "0,00B" staat.
Dan weet ik dat mijn tablet niet in de war is.

Ik heb nog 2 apps geïnstalleerd en ik heb bij allebei nu hetzelfde staan -> 0,00BVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:23:
[...]
en bij de andere apps in diezelfde tab, staat daar " 0,00B" als grootte?
Gisteravond heb ik geprobeerd een PS3 controller aan te sluiten op de Pro3 met ICS rom via USB. Ik kreeg geen melding dat er iets aangesloten werd... dus bij mij werkt het niet met USB.
Is het wel mogelijk om te gamen met een PS3 controller op de Pro3?
Of ondersteund de hardware het sowieso niet?
Ik heb geen Bluetooth dongel om het anders te testen.
Is het wel mogelijk om te gamen met een PS3 controller op de Pro3?
Of ondersteund de hardware het sowieso niet?
Ik heb geen Bluetooth dongel om het anders te testen.
Verwijderd
Thanks, all i need to knowRafnold schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:51:
[...]
Ik heb nog 2 apps geïnstalleerd en ik heb bij allebei nu hetzelfde staan -> 0,00B
Ik zie toevallig op je screenshot iets waar ik een vraag over had. Wat is dat driehoekje rechts onderin bij de 'systray' tussen het WiFi-icoontje en de batterij-indicator? Ik zie 'm bij mij ook wel eens voorbij komen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Is dat niet gewoon de signaal sterkte (GSM)?Luuk1983 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:28:
[...]
Ik zie toevallig op je screenshot iets waar ik een vraag over had. Wat is dat driehoekje rechts onderin bij de 'systray' tussen het WiFi-icoontje en de batterij-indicator? Ik zie 'm bij mij ook wel eens voorbij komen.
Dit topic is gesloten.