Garantie! en de winkelier moet dus niet zeuren

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 741 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UvaJari
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:15

UvaJari

A3 = prettig

Topicstarter
Ik zie best vaak een onderwerp over problemen met defecte hardware staan en daarom hieronder een stukje over je rechten als CONSUMENT (dus niet voor bedrijfsmatig gebruik):

Standaard is er geen termijn voor garantie!
Het gaat om wat je mag verwachten van een produkt als je het koopt! Het is zelfs zo dat als je in de winkel hebt gezegd waarvoor je het produkt gaat gebruiken en de verkoper zegt uitdrukkelijk dat het produkt er voor geschikt is dit EXTRA verwachtingen schept die dus gehonoreerd dienen te worden.
Als een produkt bij normaal gebruik 8 jaar mee gaat, mag je dit dus ook verwachten!
Als ie veel eerder stopt heb je dus garantie! na 7 jaar moet je niet meer gaan zeuren, maar na 2 jaar WEL.
Als ie er na 4 jaar ofzo mee stopt is een gedeeltelijke schadevergoeding/delen van reparatiekosten wel redelijk.
(slijtage bij normaal gebruik is natuurlijk wel voor eigen rekening)
Immers je verwacht dat je produkt jarenlang mee gaat.
Zie voor je rechten eventueel art 7:17 BW

p.s.
als er op je product staat 1 jaar garantie betekent dit dat de producent het eerste jaar niet moeilijk gaat doen. MAAR je hebt niets te maken met de producent!!! jij hebt gekocht in de winkel en die moet aan de verwachtingen voldoen!!! Ook opsturen etc wat winkels vaak doen en de schuld bij de producent leggen moet je dus NOOIT accepteren! Dat is hun probleem NIET het jouwe.
Je hoeft de winkel zelf alleen de redelijke mogelijkheid te bieden het probleem binnen een redelijke termijn (2 weken) op te lossen.
Lukt ze dit niet dan kan je de koop ontbinden en het gehele ORIGINELE aankoopbedrag terugeisen. Schrijf echter altijd eerst een brief waarin je ze in gebreke stelt en ze een redelijke termijn geeft om het probleem op te lossen!

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

heavy stuff dude.... ;)

ik heb 1x zoiets gehad met een horloge... alleen was ik toen nog niet op de hoogte van je verhaal... :'(

Tis een Casio POLShorloge triple-sensor (hoogtemeter, barometer en thermometer) die op alle 3 de fronten NIET GOED werkt als je dat ding om je pols hebt |:(

die vieze vuile verkoper had me dat dus absoluut niet verteld... staat ook niet in het boekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UvaJari

UvaJari

A3 = prettig

Topicstarter
Als je dit eenmaal weet laat je je niet meer zo makkelijk afschepen; helaas is er nog verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen...
Winkeliers staan vaak te klapperen met hun oren als ze het horen, maar vaak zijn ze een heel stuk bereidwilliger als je het RUSTIG hebt uitgelegd!
Suc6 ermee allemaal.

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klink mij erg bekend in de oren. Jammer genoeg. Een paar maanden geleden gesodemieter gehad met mijn comp. zie quote
afkomstig van http://www.tweakers.net/shopsurvey/421

- Algemene indruk: 4
- Service: 4
- Technische kennis: 4
- Afhandeling bestellingen: 5

Ik ben 6 weken bezig geweest om een Abit kolero 256 GTS om te ruilen omdat deze niet op mijn Abit KA-7 draaide. 1ste keer dat ik in de winkel kwam ben ik er bijna hard handig de winkel uit getrapt met mijn kameraad. Want meneer de verkoper (1 van de twee bazen) had 1 oplossing en dat was de TD bellen en voor de rest was het hem een rot zorg. Dus daar gingen wij niet mee akkoord en wouden als dat alles was wat ze konden doen het geld terug! Als resultaat een winkel verbod Effen rond gebeld en alles was weer OK ik mocht weer met mijn kameraad in de winkel komen en de PC werd door 1 van het bedrijf opgehaald en nagekeken. Want de baas van de winkel dacht dat ik de boel zat te flessen.

Anderhalve week later kreeg ik hem terug en ze hadden alleen de netwerk kaart in PCI slot 1 gezet. Deze zat in PCI slot 6. Ik heb mijn comp 16 keer aan en uit gedaan waar 1 van de winkel bij zat. Van de 16 keer starte hij maar 5 keer op, de andere keren kon hij de videokaart niet vinden Goed naar gekeken hoor

Een dikke week later heb ik er een KA-7 100 ingezet in ruil voor de KA-7. Deze moest het dan wel met de Abit siluro 256GTS werken. Alles geingebouwd en nog steeds het zelfde probleem KA-7 100 heb ik gehouden (4 IDE poorten > ) de KA-7 terug gegeven en bij betaald voor de KA-7 100. Ze hadden nog een Hercules II 3D 64Mb liggen, die geprobeerd. 1 keer raden.....die deed het ook niet. En op het end van de rit heb ik een Voodoo 5 5500.

Gelukkig heb ik alles nu draaien

p.s. jammer genoeg was een 4 het laagste wat er was.
Boven dit verhaal staat bij shopsurvey nog het een en ander. Maar dat moeten jullie maar zelf lezen. Er staat ook nog het een en ander aan }:Oshit boven van mensen die er niet eens bij zijn geweest.

Homeshop heeft hier in ieder geval wel van geleerd. Ze zijn een stuk aardiger tegen mij geworden (ookal koop ik er alleen nog CD-R).

/me laat niet met zich sollen. En vooral niet op een onbeschofte manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12-2023
Op zich wel leuk om zoiets te vermelden, echter....

Computer apparatuur heeft een economische levensduur van 3 jaar!

Na 2 jaar kan je dus niet echt heel veel meer verwachten... :'(

Goede producenten (bv seagate) geven echter wel 3 of zelfs 5 jaar garantie!!

Conclusie: niet kijken waar je het koopt, maar WAT je koopt, zodat je evt. om je leverancier heen kunt gaan..

...Natuurlijk, bij problemen herstarten wij even het hele internet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Het gaat hier om een redelijke technische levensduur en niet om de economische levensduur. Kijk eerst eens in een bedrijfseconomieboek wat de economische levensduur is.
Die drie jaar is de minimale afschrijvingstermijn die je van de belastingdienst mag hanteren dat is iets heel dan de economische levensduur.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treb
  • Niet online
Op donderdag 22 maart 2001 18:54 schreef outlaw het volgende:
Het gaat hier om een redelijke technische levensduur en niet om de economische levensduur. Kijk eerst eens in een bedrijfseconomieboek wat de economische levensduur is.
Die drie jaar is de minimale afschrijvingstermijn die je van de belastingdienst mag hanteren dat is iets heel dan de economische levensduur.
Wat de belastingdienst hanteerd is ook de economische levensduur (van 10 jaar geleden ofzo).
Echter hebben de technische ontwikkelingen de belastingdienst ingehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UvaJari

UvaJari

A3 = prettig

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 21:28 schreef Treb het volgende:

[..]

Wat de belastingdienst hanteerd is ook de economische levensduur (van 10 jaar geleden ofzo).
Echter hebben de technische ontwikkelingen de belastingdienst ingehaald....
Ja, dus...
Wat heeft de belastingdienst nou met de garantie te maken? :z
Outlaw heeft het wel begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op donderdag 22 maart 2001 17:06 schreef UvaJari1 het volgende:
Ik zie best vaak een onderwerp over problemen met defecte hardware staan en daarom hieronder een stukje over je rechten als CONSUMENT (dus niet voor bedrijfsmatig gebruik):

Het gaat om wat je mag verwachten van een produkt als je het koopt! Het is zelfs zo dat als je in de winkel hebt gezegd waarvoor je het produkt gaat gebruiken en de verkoper zegt uitdrukkelijk dat het produkt er voor geschikt is dit EXTRA verwachtingen schept die dus gehonoreerd dienen te worden.
Als een produkt bij normaal gebruik 8 jaar mee gaat, mag je dit dus ook verwachten!
Als ie veel eerder stopt heb je dus garantie! na 7 jaar moet je niet meer gaan zeuren, maar na 2 jaar WEL.
Als ie er na 4 jaar ofzo mee stopt is een gedeeltelijke schadevergoeding/delen van reparatiekosten wel redelijk.

p.s.
als er op je product staat 1 jaar garantie betekent dit dat de producent het eerste jaar niet moeilijk gaat doen. MAAR je hebt niets te maken met de producent!!! jij hebt gekocht in de winkel en die moet aan de verwachtingen voldoen!!! Ook opsturen etc wat winkels vaak doen en de schuld bij de producent leggen moet je dus NOOIT accepteren! Dat is hun probleem NIET het jouwe.
Je hoeft de winkel zelf alleen de redelijke mogelijkheid te bieden het probleem binnen een redelijke termijn (2 weken) op te lossen.
Lukt ze dit niet dan kan je de koop ontbinden en het gehele ORIGINELE aankoopbedrag terugeisen. Schrijf echter altijd eerst een brief waarin je ze in gebreke stelt en ze een redelijke termijn geeft om het probleem op te lossen!
Pfooe wat doe je zwaar op de hand.

Garantie heb je altijd daar kun je niet omheen, een producent staat garantie voor periode X en beloofd dat gedurende die periode het product foutloos zal werken, fouten van de kant van de gebruiker daargelaten. OK een product heeft een zogenaamde "verwachte levensduur". Stel dat je mobo 1 jaar garantie heeft maar gemiddeld 3 jaat meegaat dan kun je nog in de 2 resterende jaren claimen, echter de handelingskosten (versturen, reparatieloon, onderdelen) zijn wel voor de rekening van de eigenaar). (de consumentenbond heeft zo'n gemiddelde levensduurlijst).

Je blijft afhankelijk van de coulance van de winkelier, afdwingen is er NIET bij. Bij het scheppen van een EXTRA veerwachting mag er van uit gaan dat de verkopende partij je enkel probeerd te overtuigen en zijn beweringen zelden of nooit waar kan maken. Niet gehinderd door enige kennis zegt iedereen wel eens dingen die niet bij de waarheid zijn.
Een redelijke termijn is meer dan 2 weken, indien de verkopende partij accoord gaat om het defecte onderdeel ter reparatie/controle aan te nemen is een periode van 30 dagen billijk, als de winkelier een tijdelijk exemplaar aanbiedt om je uit de brand te helpen dan mag je dat als service zien, niet als een recht. Restitutie van het volledige aankoop bedrag zal nooit plaatsvinden na gebruik van het onderdeel gedurende periode X. Hardware ontwaarding vindt plaats en in de PC wereld sneller dan je lief is. Als er al tot restitutie over wordt gegaan dan enkel de restwaarde van het defecte onderdeel. In de regel zal de winkelier voor vervanging gaan. Een ingebrekestelling is leuk, maar geeft je niet het recht om het onmogelijke te eisen. Als je teveel uit de pot van de winkelier wilt dan krijg je de deksel op de neus, blijf dus binnen de grenzen van het aanvaardbare. Vergeet niet, het gros van de winkeliers heeft een rechtsbijstandsverzekering en zal dus niet twijfelen om het voor te laten komen op moment dat je dreigingen gaat uiten of aan laster begint. Maak er geen heksenjacht van en wees realistisch als je met je garantie claim komt. Als je netjes blijft dan krijg je meer gedaan dan met de houding die uit je tekst naar voren komt. De manier waarop jij je standpunt inneemt is enkel vragen om een mep op je gezicht. Je rechten kennen (ik zeg kennen niet beweren te weten en dan maar wat extrapoleren zodat het je past) is leuk, maar ieder in zijn recht laten is beter.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
Op donderdag 22 maart 2001 22:08 schreef Pantagruel het volgende:

[..]

Garantie heb je altijd daar kun je niet omheen, een producent staat garantie voor periode X en beloofd dat gedurende die periode het product foutloos zal werken, fouten van de kant van de gebruiker daargelaten. OK een product heeft een zogenaamde "verwachte levensduur". Stel dat je mobo 1 jaar garantie heeft maar gemiddeld 3 jaat meegaat dan kun je nog in de 2 resterende jaren claimen, echter de handelingskosten (versturen, reparatieloon, onderdelen) zijn wel voor de rekening van de eigenaar). (de consumentenbond heeft zo'n gemiddelde levensduurlijst).

Je blijft afhankelijk van de coulance van de winkelier, afdwingen is er NIET bij. Bij het scheppen van een EXTRA veerwachting mag er van uit gaan dat de verkopende partij je enkel probeerd te overtuigen en zijn beweringen zelden of nooit waar kan maken. Niet gehinderd door enige kennis zegt iedereen wel eens dingen die niet bij de waarheid zijn.
Een redelijke termijn is meer dan 2 weken, indien de verkopende partij accoord gaat om het defecte onderdeel ter reparatie/controle aan te nemen is een periode van 30 dagen billijk, als de winkelier een tijdelijk exemplaar aanbiedt om je uit de brand te helpen dan mag je dat als service zien, niet als een recht. Restitutie van het volledige aankoop bedrag zal nooit plaatsvinden na gebruik van het onderdeel gedurende periode X. Hardware ontwaarding vindt plaats en in de PC wereld sneller dan je lief is. Als er al tot restitutie over wordt gegaan dan enkel de restwaarde van het defecte onderdeel. In de regel zal de winkelier voor vervanging gaan. Een ingebrekestelling is leuk, maar geeft je niet het recht om het onmogelijke te eisen. Als je teveel uit de pot van de winkelier wilt dan krijg je de deksel op de neus, blijf dus binnen de grenzen van het aanvaardbare. Vergeet niet, het gros van de winkeliers heeft een rechtsbijstandsverzekering en zal dus niet twijfelen om het voor te laten komen op moment dat je dreigingen gaat uiten of aan laster begint. Maak er geen heksenjacht van en wees realistisch als je met je garantie claim komt. Als je netjes blijft dan krijg je meer gedaan dan met de houding die uit je tekst naar voren komt. De manier waarop jij je standpunt inneemt is enkel vragen om een mep op je gezicht. Je rechten kennen (ik zeg kennen niet beweren te weten en dan maar wat extrapoleren zodat het je past) is leuk, maar ieder in zijn recht laten is beter.
Amen....

Prachtig gesproken, ik ben ontroerd.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UvaJari

UvaJari

A3 = prettig

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 22:08 schreef Pantagruel het volgende:

[..]

Ik wilde gewoon algemeen stukkie schrijven waar mensen iets aan hebben.
Gedeeltelijk waar, problemen die niet te verwachten zij moeten eigenlijk gratis worden verholpen; als dit bijna te verwachten problemen zijn gezien de leeftijd kan je je coulant opstellen om er samen met de winkelier uit te komen op een voor beide bevredigende manier.
Je blijft afhankelijk van de coulance van de winkelier, afdwingen is er NIET bij.
Als je duidelijk maakt (bijv met de door jouw genoemde lijst van de consumentenbond) dat het produkt te vroeg gebreken vertoond, moet je de winkelier (liefst schriftelijk ivm bewijs) in gebreke stellen en hem de kans geven binnen redelijke termijn een voor herstel te bieden, waarbij 2 a 3 weken echt heel redelijk is!
Bij het scheppen van een EXTRA veerwachting mag er van uit gaan dat de verkopende partij je enkel probeerd te overtuigen en zijn beweringen zelden of nooit waar kan maken. Niet gehinderd door enige kennis zegt iedereen wel eens dingen die niet bij de waarheid zijn.
Afdwingen is er dus WEL bij; desnoods via de rechter. (als je schade maar groot genoeg is loont dat)
Voor algemene aanprijzingen als "de beste" etc. heb je gelijk, maar als jij duidelijk zegt het produkt voor een specifiek doel te willen gaan gebruiken en de verkoper zegt dat het daarvoor geschikt is mag je daarop rekenen en de verkoper daar dus aan houden.
Een redelijke termijn is meer dan 2 weken, indien de verkopende partij accoord gaat om het defecte onderdeel ter reparatie/controle aan te nemen is een periode van 30 dagen billijk, als de winkelier een tijdelijk exemplaar aanbiedt om je uit de brand te helpen dan mag je dat als service zien, niet als een recht.
Een algemene termijn is er niet! Als jouw pak melk zuur is mag de winkelier daar geen 30 dagen de tijd voor nemen. Voor een specifiek iets kan de termijn langer zijn dan 30 dagen.
Restitutie van het volledige aankoop bedrag zal nooit plaatsvinden na gebruik van het onderdeel gedurende periode X. Hardware ontwaarding vindt plaats en in de PC wereld sneller dan je lief is. Als er al tot restitutie over wordt gegaan dan enkel de restwaarde van het defecte onderdeel.
Absoluut onwaar! Als het produkt niet conform is moet het gehele aankoopbedrag worden terugbetaald! Het is niet jouw fout dat de leverancier foutieve info heeft gegeven of dat het produkt niet aan normale eisen voldoet!!
In de regel zal de winkelier voor vervanging gaan. Een ingebrekestelling is leuk, maar geeft je niet het recht om het onmogelijke te eisen.
Je eist niet het onmogelijke, je eist alleen dat wat je is verkocht en de daarbij gewekte verwachtingen.
Als je teveel uit de pot van de winkelier wilt dan krijg je de deksel op de neus, blijf dus binnen de grenzen van het aanvaardbare. Vergeet niet, het gros van de winkeliers heeft een rechtsbijstandsverzekering en zal dus niet twijfelen om het voor te laten komen op moment dat je dreigingen gaat uiten of aan laster begint. Maak er geen heksenjacht van en wees realistisch als je met je garantie claim komt. Als je netjes blijft dan krijg je meer gedaan dan met de houding die uit je tekst naar voren komt. De manier waarop jij je standpunt inneemt is enkel vragen om een mep op je gezicht. Je rechten kennen (ik zeg kennen niet beweren te weten en dan maar wat extrapoleren zodat het je past) is leuk, maar ieder in zijn recht laten is beter.
Ik zei al in het oorspronkelijke bericht dat gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde is en ook dat je het best alles rustig kan uitleggen.
Veel winkeliers proberen de klant te intimideren of de schuld naar de fabrikant te schuiven, terwijl de klant in de winkel heeft gekocht en daar dus zijn recht moet halen. Niets is makkelijker dan je te laten afschepen door een niets van consumentenrecht wetende verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Perfecte reply van topicstarter. Alle lof hiervoor. Hier hebben wij als tweakers iets aan.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treb
  • Niet online
Op donderdag 22 maart 2001 21:48 schreef UvaJari1 het volgende:

[..]

Ja, dus...
Wat heeft de belastingdienst nou met de garantie te maken? :z
Outlaw heeft het wel begrepen!
Wel bij de les blijven he :)
Ik reageerde op een stukje wat over Technische en Economische Afschrijving ging...
Dat jij je een beetje fixeert op garantie kan ik ook niet helpen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, maar HOE krijg je een winkelier nou zover dat hij je het volledige bedrag terug betaald????

Ik zit momenteel zelf namelijk met dat probleem. Ik had in februari voor bijna f 1100,- een moederbord (Abit KT7A-RAID) en processor (AMD 1000 Mhz) gekocht die ik maar niet stabiel aan de praat kreeg. Omdat de winkelier me verzekerde dat hij nooit problemen had gehad met deze combinatie en er ook niemand terug terug is gekomen met problemen, zocht ik het probleem bij mezelf.
Ik dacht dat het probleem ergens anders aan zou liggen.

Na 2 maanden wilde ik het setje ruilen voor een ander moederbord met Intel processor omdat ik het vertrouwen in de huidige type moederbord en processor totaal verloren had, maar de winkelier wilde er toen nog maar de helft van de prijs voor terug geven, omdat hij nogsteeds ervan overtuigd was dat er niks mis was met het setje.

Ik weer naar huis met m'n het setje. Misschien lag het dan toch aan iets anders. Ander geheugen gekocht, en een andere harddisk, en toen een andere geluidskaart, losse RAID controller, zelfs een andere voeding is er in de pc gegaan. Ik heb er voor totaal 2100 gulden aan verspijkerd en nog liep het systeem constant vast, resette en gaf bij elkaar een stuk of 10 ernstige problemen.

Uiteindelijk heb ik bij een andere winkel een ander moederbord (Abit SA6) gekocht en een Celeron 733 erop geprikt. Geen centje pijn! De computer is sindsdien nog niet een keer blijven hangen, vastgelopen of wat dan ook.

Ik weer terug met de KT7A-RAID en AMD, met een uitgeprinte lijst met problemen die hij allemaal gaf erbij. De winkelier het setje teruggenomen en opgestuurt naar de fabrikanten.
Als de fabrikanten een nieuw moederbord + processor zou sturen, zou ik de huidige nieuwprijs ervoor terug krijgen, wat ik al een behoorlijk dubieuze oplossing vond, want ik heb toch gewoon garantie op dat spul?!

Dit zou 2 weken duren. Na 4 weken was het moederbord terug en de winkelier zegt nu dat het een KT7-RAID was ipv een KT7A-RAID (wat pakweg 100 gulden in prijs scheelt). Op de bon staat inderdaad KT7-RAID, maar toevallig heb ik een foto van m'n moederbord waar duidelijk op te zien is dat het echt een KT7A-RAID is. De AMD is nogsteeds niet terug en daar moet dus nog op gewacht worden.

In de tussentijd zie ik de prijzen maar dalen en dalen, en ik begin me nu dus ook gruwelijk opgelicht te voelen.

Mijnsinziens heb ik recht op het volledige bedrag (of in iedergeval minstens f 900,- wegens de afschrijving) wat ik ervoor betaald heb terug te krijgen, maar de winkelier vertikt dat.

Het setje ruilen voor een Intel 1000Mhz (kost momenteel f 675,- bij hem) wil hij wel, maar die heeft hij toevallig niet in voorraad. Die komen over een week weer binnen.

Wat moet ik hier nou mee????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59

uibeltje

Idiotheque

Helaas geldt dat verhaal niet. Het zijn de EEG-richtlijnen die dit bevestigen, maar juridisch gezien moet je de langere garantietermijn >1jr. zwart op wit hebben. Dit heeft de consumentenbond ook nog bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Laatst online: 07-06 08:36
Als ik een redelijke termijn afspreek met de winkel, en het wortd niet geleverd binnen die termijn (ook al schuiven ze de schuld af), wat kun je dan doen als klant? Ik wil geen vervangend product, en bedrag terugeisen heeft volgens mij in de praktijk niet zo vee lzin, of wel?

Toen mijn IBM HD kapot was (ja ik ben ook een slachtoffer) had ik met winkel afgesproken dat t 4 tot 6 weken zou gaan duren eer ik een nieuwe zou hebben. UIteindelijk heeft t in totaal 3 maanden !!!! geduurd eer ik een nieuwe had. Ik heb regelmatig gemailed en gebeld met winkel, maar steeds werd de schuld ergens anders gelegd, en dan kun je vrij weinig doen als klant...

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij sta je als klant altijd machteloos. Als de winkelier niet wil meewerken, wat moet je dan doen? Zelf de kassa open maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Maxtor is na 2 maanden al gaar, ik heb al 2 mailtjes gestuurd, maar het bedrijf weigerd te antwoorden, dus ik ga maandag maar eens bellen.

Ps. het is RG-computers, niets bij kopen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uibeltje, wat bedoel je precies?
Mijn kapotte setje is dus nog geen half jaar oud (en inmiddels al een maand niet meer in mijn bezit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

UvaJari1, een leuk verhaaltje, op sommige punten heb je zeker gelijk, maar als je met een dergelijke attitude als klant voor me zou staan krijg je weinig medewerking van me.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0, als je een aantal maanden aan het lijntje gehouden wordt door een winkelier, dan krijg je vanzelf zo'n houding als UvaJari1, neem dat maar van mij aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Op vrijdag 10 augustus 2001 14:29 schreef uibeltje het volgende:
Helaas geldt dat verhaal niet. Het zijn de EEG-richtlijnen die dit bevestigen, maar juridisch gezien moet je de langere garantietermijn >1jr. zwart op wit hebben. Dit heeft de consumentenbond ook nog bevestigd.
Dit staat in het burgerlijk wetboek dus is het geen eeg richtlijn.
Ga eens bij de rechtswinkel langs die kunnen je perfect helpen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:58 schreef Zer0 het volgende:
UvaJari1, een leuk verhaaltje, op sommige punten heb je zeker gelijk, maar als je met een dergelijke attitude als klant voor me zou staan krijg je weinig medewerking van me.
Fijne winkelier ben je als je je klanten hun recht niet eens gunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ben ik ff blij dat ik alleen maar goeie ervaringen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Ik heb het ooit met een Quantum Fireball harde schijf gehad. 3.2 Gb en er kwamen bad sectoren op. Daar had ik dus geen zin in, dus ik ook terug naar de winkel. Gelukkig had ik nog een 5.2 Gb harddisk in m'n systeem zitten, maar ik heb ook vrij vaak met die dudes moeten bellen hoe het met mijn harde schijf stond. De shop was niet in de buurt (ik had 'm op de beurs gekocht en op een volgende beurs weer ingeleverd).
Na telefoonverkeer werd mij verzekerd dat ik de harde schijf zo snel mogelijk weer in mijn bezit zou krijgen. En het zou zelfs een UDMA Fireball worden in plaats van mijn pio mode 4 schijf. Nou, 1 maand, geen schijf, 1.5 maand, ik had er genoeg van en heb een boze fax gestuurd dat ik OF binnen een week een nieuwe harddisk had, OF dat ik het aankoopbedrag terug kreeg en dat ik hier in de buurt een nieuwe harddisk zou kopen.

En ja hoor, daar kwam de harde schijf. Wel een hele andere, maar dat was dan voor het wachten. Ik kreeg een Western Digital 4 Gb terug.

In '97 ben ik ook een keer genaaid door een bepaalde winkel (ben naderhand ook niet meer in die winkel geweest), met een Cyrix 200+ (was nog in de tijd dat de P200 MMX 1400 piek kostte) en Asus T2P4 (dat setje kostte me net geen 1000 piek, en als 17 jarige moest je daar hard voor werken). Dit was achteraf de enige proc die niet fatsoenlijk stabiel te krijgen was op de T2P4. Lag het eerst aan Magnaram volgens de technische dienst, terwijl ik ook in Dos problemen had. De Low Voltage versie was wel stabiel, want een vriend van mij had de L versie met de T2P4. Dus ik vroeg of mijn processor niet voor die omgeruild kon worden omdat dit setje nog niet fatsoenlijk gewerkt had (een 6 maanden na aankoop)
Ja, dat kon dan wel, dan kreeg ik 150 piek voor mijn processor terug en dan zou ik 400 piek moeten betalen voor die Cyrix 200+ L. Was ik echt pissed over. Heb vrijwel meteen op de beurs in Eindhoven daarna een AMD K6 200 MMX gekocht bij Graficall (die daar ook nog eens 100 piek goedkoper was).

edit:
maar ff naam v.d. winkel weggehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Laatst online: 11-09 22:59

uibeltje

Idiotheque

Op vrijdag 10 augustus 2001 15:15 schreef outlaw het volgende:

[..]

[..]

dat van hoe lang een product mee moet gaan is een eeg-richtlijn. Dat vd garantie is inderdaad iets wat in het wetboek voorkomt ja

en Henny: voor jou geldt het volgende: de leverancier verleent garantie op het product en niet op tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Zal ik ff een leuk praktijkvoorbeeldje geven over garantie:
Ik werk in een winkel waar oa KPN-prepaid gsm's worden verkocht, zijn deze defect dan worden ze opgestuurd naar KPN, die ze vervolgens na zo'n 3 weken gerepareerd terugstuurt. Dit zijn dus toestel problemen, pas kwam een klant terug met een 3310 die de SIM-kaart niet pakte, ik in mijn sim-lock vrije 3310 gestopt, zelfde probleem, dus SIM was niet goed. Ik SIM opsturen naar KPN, bleek het vervangen van deze SIM 20 gulden te kosten...
Daar was de klant het niet mee eens omdat het binnen zijn garantie-periode viel, dus wij naar ons hoofdkantoor bellen (we zijn maar een simpel filiaaltje)...
Hoofdkantoor vertelde ons dat het op kosten van de klant ging, daar sta je als winkelier dan lekker tussen in...
Gelukkig was deze klant zo verstandig om die 20 gulden maar te betalen, maar dit is als winkelier toch een lastig iets...

Zomaar een praktijkvoorbeeldje, waar uit blijkt dat regeltjes in praktijk ECHT niet altijd werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

p.s.
Klopt 100% !! :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:10 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Klopt 100% !! :)
Zown lange quote en dan maar 1 regeltje toevoegen, :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 16:54 schreef Ares het volgende:
Zomaar een praktijkvoorbeeldje, waar uit blijkt dat regeltjes in praktijk ECHT niet altijd werken...
Ja, daar gaat de winkelier van uit, dat de klant t maar weer pikt. Als de klant er op door zou gaan (rechtsbijstand) dan krijgt hij dus echt wel gelijk. Winkels bluffen erg graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan kom je vaak in de problemen. Een advocaat kost je bergen met geld en een bureau voor recht hulp kan alleen maar een briefje voor je schrijven, waar een beetje gehaaide winkelier niet op in gaat.

Ik vraag me dus nu af of er ook een geschillen commissie bestaat voor deze winkel branch en als die bestaat of het niet een goed idee is deze lijst in shopreview te integreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 14:58 schreef Zer0 het volgende:
Hoef jij ook geen medewerking aan te verlenen, dat doet de rechtbank wel voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 19:25 schreef JcaG het volgende:
En dan kom je vaak in de problemen. Een advocaat kost je bergen met geld en een bureau voor recht hulp kan alleen maar een briefje voor je schrijven, waar een beetje gehaaide winkelier niet op in gaat.
Als je een rechtsbijstands verzekering hebt, kost t je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

vraagje: wat is de wettelijke garantietermijn?

het zit namelijk zo: ik heb laatst een AMD 1200mhz ding gekocht en op de bon staat dus dattie maar 6 maanden garantie heeft, ik dacht bijmezelf dat het normaal was dat er 1 jaar garantie op die dingen zat (ik zal de naam van de winkel niet noemen ivm flames) :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is erg vervelend dat zo weinig mensen weten wat hun recht is... maar toch vind ik dat de meesten mensen zich echt makkelijk laten "naaien" . Ik bedoel ik heb geen rechten gestudeerd ofzo... maar ik weet toch wel zo ongeveer wanneer ik in mijn recht sta, en bovenstaande verhalen vind ik dan ook niet echt slim jongens, dat je zo makkelijk over je heen laat lopen... ik had dat nooit gepikt.... schrijf een paar goede brieven, dreig met een advocaat etc... lukt altijd... geloof mij nou.... heb genoeg aanvaringen gehad met verkopers enz... mij een beetje dingen wijsmaken, naja ik ben niet op me achterhoofd gevallen...

Wees duidelijk in een brief, schrijf hard en van je af, laat zien dat je expertise hebt van je recht en van het product, GEEF NEVER ever de schuld aan jezelf... gebruik zakelijke taal, gebruik als het kan broefpapier van de zaak waar je werkt, of leen wat van je vrienden die bij een advocaten kantoor werken...

Als je deze stappen volgt... krijg je zeker altijd je gelijk....

SUcces gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:33 schreef Slasher het volgende:
vraagje: wat is de wettelijke garantietermijn?

het zit namelijk zo: ik heb laatst een AMD 1200mhz ding gekocht en op de bon staat dus dattie maar 6 maanden garantie heeft, ik dacht bijmezelf dat het normaal was dat er 1 jaar garantie op die dingen zat (ik zal de naam van de winkel niet noemen ivm flames) :)
Ik d8 altijd, en mee mee ook te herinneren, dat garantie zowiezo 1 jaar moet zijn.

Maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee is totaal afhankelijk van het product... was tijd geleden over dit zelfde onderwerp een programma op tv... werd ook verteld gewoon rechtzaak beginnen, als ze je geen garantie willen geven buiten de vastgestelde tijd...

Maar op zijn minst 1 jaar??? :) op een pak melk LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 10 augustus 2001 19:22 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Zown lange quote en dan maar 1 regeltje toevoegen, :r
ik geef even aan dat dit volkomen juist is, mag dat ook alweer niet ?

pfff :D )

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

zit jij ermee? Ik walg van personen die zo zitten te mieren neuken om niets. Oe jah, het is ook zo'n moeite om de scrollen pfff :D Ik zal zelf even weten wat ik zeg ja, en wat jij van mijn reactie vindt, doet niet ter zake in deze topic, en is een overbodige post. Tja, het is ook weer een manier om aan je posts te komen he?

Zo te zien zit je op iedereen te mieren neuken, gezien je postst in SU

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de leverancier garantie op een product geeft, moet hij dat ook waar maken, en niet ineens maar 50% van de aankoopprijs willen terug betalen.

Maar.....mijn verhaal heeft een gunstige wending genomen.

Ik heb vrijdag de Consumentenbond gebeld, en het hele verhaal vertelt. Deze vertelde mij dat de winkel mij dan gewoon het VOLLEDIGE aankoopbedrag terug moet betalen.

Dus ik weer naar de winkel, gezegt dat ik de juridische afdeling van de consumentenbond heb geraadpleegd en dat die zeggen dat ik dus gewoon het volledige aankoopbedrag terug moet krijgen (het setje was immers kapot).

Toen bleek dat die 50% een complete vergissing was!!! De verkoper (dit was dezelfde man die ons nu te woord stond) was waarschijnlijk ergens anders met z'n gedachten, want het is bespottelijk dat er na 2 maanden 50% van het aankoopbedrag terug betaald zou worden.

De eindverandwoordelijke was er momenteel niet, maar zeker was dat we tot een betere oplossing zouden komen dan de 50% regeling.

Vanmorgen ging de telefoon. Het was de verkoper van gisteren die inmiddels contact had opgenomen met de eindverandwoordelijke persoon, en die had het goed gevonden dat we de KT7A-RAID+AMD om zouden ruilen voor een (door ons gewenste) Pentium III 1000Mhz + cooler. Voor het resterende bedrag hebben we een Logitech Corless Desktop setje genomen.
Het is misschien niet het volledige aankoopbedrag, maar het komt er wel dichtbij.

He he! Eindelijk een oplossing waar ik mee kan leven. En de winkel.....die heeft een klant behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 22:18

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 11 augustus 2001 18:04 schreef Henny het volgende:

Ik heb vrijdag de Consumentenbond gebeld, en het hele verhaal vertelt. Deze vertelde mij dat de winkel mij dan gewoon het VOLLEDIGE aankoopbedrag terug moet betalen.

Dus ik weer naar de winkel, gezegt dat ik de juridische afdeling van de consumentenbond heb geraadpleegd en dat die zeggen dat ik dus gewoon het volledige aankoopbedrag terug moet krijgen (het setje was immers kapot).

Toen bleek dat die 50% een complete vergissing was!!! De verkoper (dit was dezelfde man die ons nu te woord stond) was waarschijnlijk ergens anders met z'n gedachten, want het is bespottelijk dat er na 2 maanden 50% van het aankoopbedrag terug betaald zou worden.

En de winkel.....die heeft een klant behouden :? :?
Euhmmmm, mocht ik in jou schoenen (of draag je sandalen :+) gestaan hebben, dan betwijfel ik of ik er weer kwam.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Inderdaad, ik zou er ook niet te vlug terug komen, wanneer ze zo met "garantie bepalingen" om gaan. De verkoper was met z'n gedachten ergens anders. Yeah right. Reken maar dat het bij andere klanten ook gebeurd hoor. Zal ie wel vaak met z'n gedachten ergens anders zijn.
Tsja, achteraf had ik ook moeten eisen dat ik een fatsoenlijk werkend systeem wilde hebben, (lees m'n 1e reactie) maar ik was die trage Cyrix 200+ echt ZO zat dat ik niet eens meer zo'n RUK ding wilde hebben. Tsjee, dat ding was ECHT een zware miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant...als het echt opzet van de verkoper was, dan doet hij dat niet zo snel een tweede keer bij mij :)
En vergissen is menselijk, dus ik geef hem toch het voordeel van de twijfel.

Ik moet er ook bij zeggen dat ik voor dit incident altijd goede ervaringen heb gehad met deze winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb ook eens in zo'n situatie gezeten.

17" Monitor gekocht bij Mikro Electro hier in Tilburg. Nog geen jaar later is 'ie kaduuk. Garantie, dus ik kreeg zonder morren een nieuwe. Maar geen nieuwe garantie.

Driekwart jaar later ging die monitor alweer kapot. Maar omdat ze de originele garantie niet hadden laten doorlopen, zou ik de reparatie moeten betalen. Ik vond dat grote onzin, de monitor was namelijk na normaal gebruik al na driekwart jaar kaduuk... ik dus naar gratis spreekuur bij de advocaten bij ons om de hoek (errug handig! :)), en ja hoor: een apparaat moet minimaal probleemloos blijven werken gedurende de periode die je normaliter mag verwachten. Indien dit niet het geval is dan is de verkoper verantwoordelijk en dient deze de kosten te dragen.

Het kostte me nog heel wat geharrewar bij de winkel, maar na dreiging "er werk van te maken" gaven ze toch toe dat ik gelijk had en kreeg ik gratis een nieuwe monitor...

Zo zie je maar, de wet kennen is erg handig!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SORRY HENNY...... maar echt slim vind ik je niet.

Geloof je nou echt iemand die zijn beroep uitoefent dit niet goed zou kunnen, en met zijn gedachten ergens anders zit....

en ik zou NO WAY genoegen nemen met iets minder dan het aankoopbedrag...

DAMN, sorry maar jij bent echt naief... ga terug naar die winkel en EIS het volledige bedrag geld terug, omdat ze je gewoon voor een 2e keer weer naaien en jij trapt er gewoon weer in....

DAMN HOE BLIND KAN JE ZIJN |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Je moet gewoon stevig in je schoenen staan. In mijn geval boden ze eerst aan een klein gedeelte van de reparatie te betalen, maar aangezien ik wist dat de wet aan mijn kant stond hield ik stug vol. En dat resulteerde uiteindelijk in gratis een nieuwe monitor.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies... zo hoort het ook....

ALs een winkelier mij denkt te kunnen naaien, zijn ze flink op het verkeerde adres beland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt van die mensen die verwachten dat een Lada het zelfde kan als een Mercedes. :r :r

UvaJari1.....tja...ik vind het een ***-verhaal.

Alles kan kapot gaat. Dat iets 8-jaar mee zou gaan is een gemiddelde. De ene gaat 10 jaar mee en de ander 6. En als hij niet aan JOU verwachte eisen voldoet of niet zo lang mee gaat is pech hebben. Zo iemand dan ook een meer prijs moeten gaan betalen omdat die van hem even lang mee gaat als een duurdere versie.

Die garantie van een jaar is kapot is omruilen. Dat kan de winkelier bij de PRODUCENT doen zonder probleem. Repareren wordt bijna niet meer gedaan bij de winkel. Als er iets stuk is wat gerepareert moet worden dan is dat een derde. De producent meestal. En garantie heb je als je je aan de voorschriften houd van de producent. Dus als jij je CPU OC'ed en op blaast dan heb je pech. En heb je GEEN ENKEL RECHT!!!

UvaJari1: Mag ik toevallig vragen wat je doet voor werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:57 schreef Xaran het volgende:
Je hebt van die mensen die verwachten dat een Lada het zelfde kan als een Mercedes. :r :r

UvaJari1.....tja...ik vind het een ***-verhaal.

Alles kan kapot gaat. Dat iets 8-jaar mee zou gaan is een gemiddelde. De ene gaat 10 jaar mee en de ander 6. En als hij niet aan JOU verwachte eisen voldoet of niet zo lang mee gaat is pech hebben.
UvaJari1: Mag ik toevallig vragen wat je doet voor werk?
Jij mag t dan wel een kut "verhaal" vinden, hij heeft wel gelijk... Wat heeft t er trouwens mee te maken wat voor werk hij doet, die relevantie zie ik niet helemaal .....

En het is idd zo, dat als een product niet voldoet aan de verwachtingen die je hebt(redelijkerwijs), dat je dan recht hebt op ruiling tot het product wel voldoet, of teruggave van t aankoopbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm met andere woorden als er nu wat bij mij kapot gaat dan kan ik naar de winkel gaan en het volledige aankoopbedrag terug eisen (tenminste dat begrijp ik eruit, correct me if i'm wrong).
Nou dan ga ik nu ff al m'n harde schijven een rotklap verkopen, 2 cpu's affikken en 1 vga kaart slopen,, want die zijn inmiddels aan een upgrade toe en allemaal nog geen twee jaar oud. Even naar de winkel toe, en een blaatverhaal ophangen dat ze niet aan m'n verwachtingen hebben voldaan. Gaat lekker zo, de nederlandse wet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Op zondag 12 augustus 2001 21:54 schreef Brian Dickens het volgende:
Je moet gewoon stevig in je schoenen staan. In mijn geval boden ze eerst aan een klein gedeelte van de reparatie te betalen, maar aangezien ik wist dat de wet aan mijn kant stond hield ik stug vol. En dat resulteerde uiteindelijk in gratis een nieuwe monitor.
Dus, wanneer je een ruilmonitor krijgt zou die het de garantieperiode uit moeten houden ?? (Ik heb ongeveer 5 maanden geleden een ruil Philips 107 MB gekregen omdat mijn 2,5 jaar oude 107 MB de geest had gegeven)
Philips geeft 3 jaar garantie, dus zou ik in principe nog 2,5 jaar garantie moeten hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

is idd een lekker verhaal natuurlijk, maar goed joh de consument vandaag de dag denkt dat ze alles voor elkaar krijgen.
Ik moet de eerste nog zien die zo'n rechtzaak wint!!!

Oh ja joh!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02-2021

Themis

Allereerst: de topicstarter heeft inderdaad volledig gelijk. In het nederlands recht sta je als consument zeer sterk. Prima dat deze discussie een keer voorbij komt, want veel te veel mensen laten zich naaien. De toezeggingen van de verkoper, die niet als algemene aanprijzingen (vb. Het is een top-apparaatje mevrouwtje!) zijn te beschouwen, binden de verkoper. Het probleem is vaak dat je wel moet kunnen aantonen dat de verkoper die specifieke toezegging heeft gedaan. Daarom is het verstandig als je echt zeker wil zijn om deze toezegging op papier te vragen, inclusief handtekening, naam verkoper etc. Als je echt een probleem hebt stap dan even naar de rechtswinkel, in de meeste universiteitssteden zit er wel eentje. Het is niet zo dat zij alleen een brief schrijven, zoals iemand hier beweerde. Als het moet ligt er na de ingebrekestelling (=vb. brief: ik ben ontevreden en eis een nieuw product)en het ingetrede verzuim (redelijke termijn is verlopen of uit mededeling blijkt dat bedrijf niet zal nakomen) zo een dagvaarding op de deurmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:48
Op vrijdag 10 augustus 2001 15:15 schreef outlaw het volgende:

[..]

[..]

nou,ik kan je vertellen,als er een klant met zo'n attitude naar mij toe komt, hoeft ie ook niet veel medewerking te verw88 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren luister wat airhead zegt pakt allen rechtbijstand .
ga een keer terug naar de winkel en willen ze de verkeerde weg in meteen een aangetekende brief er op af werkt bijna altijd
anders kun je eerst maanden naar die frut verhalen van die verkopers luisteren die een leugentje in hun bestwil niet schuwen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 00:24 schreef ]NTT[ het volgende:
Hmmm met andere woorden als er nu wat bij mij kapot gaat dan kan ik naar de winkel gaan en het volledige aankoopbedrag terug eisen (tenminste dat begrijp ik eruit, correct me if i'm wrong).
Nou dan ga ik nu ff al m'n harde schijven een rotklap verkopen, 2 cpu's affikken en 1 vga kaart slopen,, want die zijn inmiddels aan een upgrade toe en allemaal nog geen twee jaar oud. Even naar de winkel toe, en een blaatverhaal ophangen dat ze niet aan m'n verwachtingen hebben voldaan. Gaat lekker zo, de nederlandse wet :Y)
Heel grappig :? Maar je weet heus wel hoe ik t bedoelde: Als, vlak na aankoop, blijkt dat een product niet voldoet (of niet voldoet aan de verwachting die je ervan mag hebben) dan heb je recht op ruiling tot je wel een goed product hebt, of je geld terug.

Als er opzet in t spel is, dan kun je t natuurlijk waarschijnlijk vergeten. Al is t aan de verkopende partij, om dat te bewijzen... Bij twee afgevikte cpu's is er ook sprake van nalatigheid bij de gebruiker en hoe wil je een videokaart slopen op een manier dat het net lijkt of t vanzelf gegaan is, zonder dat de fout richting jezelf wijst ??? Die harde schijven zijn idd makkelijker, maar dat zulke gedachtes al in je opkomen vind ik een beetje laag. En vaak komen ze er wel achter dat t niet "vanzelf" zo gekomen is.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 00:55 schreef Brahman het volgende:

[..]

nou,ik kan je vertellen,als er een klant met zo'n attitude naar mij toe komt, hoeft ie ook niet veel medewerking te verw88 hoor
Zoals ik al eerder zei: daar hoef jij ook geen medewerking aan te verlenen, dat doet de rechtbank wel voor je, zodra de consument in t gelijk is gesteld.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk is dit topic, ik zal maar het maar gelijk zeggen: Als klant ben je kansloos. De winkel is de machthebber en die kan echt alles doen wat die wil. Als die geen geld wil teruggeven dan doet die dat niet. Het enige wat soms helpt is met een rechtzaak dreigen, de meeste winkels komen dan wel over de streep, maar wil jij een rechtzaak beginnen die maanden duurt voor maar een paar honderd piek? Advocaten kosten ook geld. Juist, dat wil de gemiddelde consument niet. Dus sta je machteloos. De consumentenbond komt dat altijd met die leuke regeltjes, maar in de praktijk staan zij ook machteloos. Ze kunnen alleen de problemen openbaar maken waardoor mensen niet meer bij die winkel spullen kopen.

Een producent garandeert dat een artikel werkt zolang de garantie duurt. Daarna kan het stuk gaan. De winkel kan dan dus het artikel niet meer gratis opsturen naar de producent, waarom zou deze dan wel een gratis reparatie aan de consument geven? Dat kost de winkel alleen maar geld! Zeer onredelijk om een garantie te vragen die meer dan de productgarantie is.

Koop ook geen spullen wij winkels die niks ervanaf weten. BV cd-recorders bij blokker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET
  • Laatst online: 10-07 14:05

ET

Ff een vraagje, hoe zit dat met die stickers van: "Indien verwijderd, geen garantie!". Deze zitten soms op de kast van de PC zodat je 'm officieel niet mag openmaken. Volgens mij is dit grote onzin en heb je als klant het recht dat ding open te schroeven zonder dat de garantie vervalt.

Het verhaal gaat hier namelijk rond over een tegenwoordig falliet bedrijf dat CPU's overklokte en dan in een systeem verkocht als zijnde een snelle proc. Maakte je de kast open en zag je dat de zut was overgeklokt, kwamen ze aan met: Maarja, de garantie zegel is verbroken, dus kunnen we niks voor u doen". In dit geval is het dus wel zo dat er sprake van is dat die zaak met opzet de boel flesde. En is niet voor niets falliet. Maar het kan ook gebeuren dat een winkel echt per ongeluk een verkeerde proc inbouwd (is me al een keer overkomen in drie jaar dat ik in een PC winkel werk, deden we verder ook niet moeilijk over, klant had groot gelijk) en er dan over gaat zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 12:13 schreef sjorsie het volgende:
leuk is dit topic, ik zal maar het maar gelijk zeggen: Als klant ben je kansloos. De winkel is de machthebber en die kan echt alles doen wat die wil. Als die geen geld wil teruggeven dan doet die dat niet. Het enige wat soms helpt is met een rechtzaak dreigen, de meeste winkels komen dan wel over de streep, maar wil jij een rechtzaak beginnen die maanden duurt voor maar een paar honderd piek? Advocaten kosten ook geld. Juist, dat wil de gemiddelde consument niet. Dus sta je machteloos. De consumentenbond komt dat altijd met die leuke regeltjes, maar in de praktijk staan zij ook machteloos. Ze kunnen alleen de problemen openbaar maken waardoor mensen niet meer bij die winkel spullen kopen.

Een producent garandeert dat een artikel werkt zolang de garantie duurt. Daarna kan het stuk gaan. De winkel kan dan dus het artikel niet meer gratis opsturen naar de producent, waarom zou deze dan wel een gratis reparatie aan de consument geven? Dat kost de winkel alleen maar geld! Zeer onredelijk om een garantie te vragen die meer dan de productgarantie is.

Koop ook geen spullen wij winkels die niks ervanaf weten. BV cd-recorders bij blokker :)
Eén woord: bullshit.

Wat je hierboven zegt, slaat nergens op.

Indien je rechtsbijstand verzekerd bent, kost t je niks.

Ja, ik zou voor een paar honderd piek naar de rechter stappen, als ik vind dat ik in m'n recht sta en als dat wettelijk ook zo is.

De kosten die de winkel moet maken, daar heb jij niks mee te maken. Jij hebt recht op een goed functionerend product. Punt.
Dat houdt de koopovereenkomst in. Jij betaalt voor een nieuw naar behoren functionerend product, de verkoper levert dat. Als hij dit niet doet, heb je dus recht op een ander wel werkend product.
Jij hebt niks te maken met de voorwaarden die de winkel stelt, wettelijk gezien heb je simpelweg recht op een goed werkend product en kun je, als na aankoop blijkt, dat het niet voldoet, een nieuwe eisen (net zo lang tot het wel goed is) of je geld terug eisen.

Als consument sta je juist erg sterk wettelijk gezien, in Nederland, alleen de meeste mensen weten dit niet, of laten het er maar bij zitten. Not me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.s.
Hier klopt helemaal niets van, het kan best allemaal zo zijn, maar denk je nou echt dat er in heel nederland 1 dealer te vinden is die je gelijk geeft? Ik werk zelf bij een grote hardware fabriekant en wat garantie betreft is een jaar een jaar, hoe de klant ook zeurt. En verwachtingen die de dealer schept zijn altijd subjectief dus daar kun je toch nooit iets hard mee maken.

Je kunt beter je spullen kopen in een goede winkel met een goede service ipv wat geld uitsparen op een beurs ofzo, als je tenminste service wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:17 schreef joris120 het volgende:

[..]

Hier klopt helemaal niets van, het kan best allemaal zo zijn, maar denk je nou echt dat er in heel nederland 1 dealer te vinden is die je gelijk geeft? Ik werk zelf bij een grote hardware fabriekant en wat garantie betreft is een jaar een jaar, hoe de klant ook zeurt. En verwachtingen die de dealer schept zijn altijd subjectief dus daar kun je toch nooit iets hard mee maken.

Je kunt beter je spullen kopen in een goede winkel met een goede service ipv wat geld uitsparen op een beurs ofzo, als je tenminste service wilt.
Daar klopt alles aan!!! en de dealer hoeft je niet gelijk te geven, als de rechtbank dat maar doet, heeft de dealer maar te luisteren. T zou een goede les voor je zijn, als er eens een klant was die het, na een GEGRONDE klacht, er niet bij zou laten zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:19 schreef AirHead het volgende:

[..]

Daar klopt alles aan!!! en de dealer hoeft je niet gelijk te geven, als de rechtbank dat maar doet, heeft de dealer maar te luisteren.
Weet je wat we hier doen als we het woord rechtbank horen?

LACHEN GIEREN BRULLEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:21 schreef joris120 het volgende:

[..]

LACHEN GIEREN BRULLEN
Totdat de eerste brief de bus inrolt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:22 schreef AirHead het volgende:

[..]

Totdat de eerste brief de bus inrolt.....
Wat voor brief? Je moet heeeeeeel sterk in je recht staan wil je iets via de rechter af kunnen dwingen. De meeste dingen die hier genoemd zijn stellen helemaal niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:23 schreef joris120 het volgende:

[..]

Wat voor brief? Je moet heeeeeeel sterk in je recht staan wil je iets via de rechter af kunnen dwingen. De meeste dingen die hier genoemd zijn stellen helemaal niets voor.
Dat mag jij denken, omdat veel klanten het maar zo laten. Alleen de consument staat veel sterker dan men denkt. En je hoeft helemaal niet sterk in je schoenen te staan, als er meaar een gegronde klacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:25 schreef AirHead het volgende:

[..]

Dat mag jij denken, omdat veel klanten het maar zo laten. Alleen de consument staat veel sterker dan men denkt. En je hoeft helemaal niet sterk in je schoenen te staan, als er meaar een gegronde klacht is.
Wat is volgens jou een gegronde klacht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:27 schreef joris120 het volgende:

[..]

Wat is volgens jou een gegronde klacht dan?
10 dooie pixels in een lcd scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:29 schreef AirHead het volgende:

[..]

10 dooie pixels in een lcd scherm....
Als je zo begint heb je altijd gelijk! Als mijn auto binnen een jaar kapot gaat heb ik ook garantie, je hebt volgens mij niet goed door waar de discussie hier over gaat. Het gaat hier over dingen die op de rand van garantie zijn. Zoals een lcd scherm dat na een jaar en een week kapot gaat, of een dealer die zegt dat de voet van een monitor ook als satalietschotel te gebruiken is. Jij hebt het over heel andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:33 schreef joris120 het volgende:

[..]

Als je zo begint heb je altijd gelijk! Als mijn auto binnen een jaar kapot gaat heb ik ook garantie, je hebt volgens mij niet goed door waar de discussie hier over gaat. Het gaat hier over dingen die op de rand van garantie zijn. Zoals een lcd scherm dat na een jaar en een week kapot gaat, of een dealer die zegt dat de voet van een monitor ook als satalietschotel te gebruiken is. Jij hebt het over heel andere dingen.
Volgens mij gaat het hier ook over zaken als een LCD die na een jaar kapot gaat, want de te verwachten levensduur is veel langer. Dan kan de leverancier wel een jaar garantie geven, wettelijk gezien is de levensduur veel langer en zou het redelijk zijn een gedeelte van het aankoopbedrag terug te vragen/eisen. Of redelijk zijn en eerst de garantie van de fabrikant raadplegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:37 schreef AirHead het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier ook over zaken als een LCD die na een jaar kapot gaat, want de te verwachten levensduur is veel langer. Dan kan de leverancier wel een jaar garantie geven, wettelijk gezien is de levensduur veel langer en zou het redelijk zijn een gedeelte van het aankoopbedrag terug te vragen/eisen.
Je hebt voor een gedeelte gelijk. De economische levensduur is langer, dus moet de leverancier buiten die periode een deel van de materiaalkosten betalen voor reparatie, andere kosten zoals voorrijkosten e.d. zijn voor rekening van de klant. Als een lcd scherm 1000 gulden kost en de levensduur is een jaar, dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:41 schreef joris120 het volgende:

[..]

Je hebt voor een gedeelte gelijk. De economische levensduur is langer, dus moet de leverancier buiten die periode een deel van de materiaalkosten betalen voor reparatie, andere kosten zoals voorrijkosten e.d. zijn voor rekening van de klant. Als een lcd scherm 1000 gulden kost en de levensduur is een jaar, dan
Dus we zijn t eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:41 schreef joris120 het volgende:

[..]

Sorry zit op mijn werk :). Een LCDkan econoisch 3 jaar mee. Dus 1000/3=333,33 per jaar afschrijven dat betekent dat de monitor na garantie nog 666,- gulden waard is. Dus als je al iets terug zou krijgen is dat niet veel. Voor een reparatie geld hetzelfde. Na garantie maar 66%( tijd nog over van levensduur) van de materiaal kosten voor fabrikant alle andere kosten voor klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:45 schreef joris120 het volgende:

[..]

Sorry zit op mijn werk :). Een LCDkan econoisch 3 jaar mee. Dus 1000/3=333,33 per jaar afschrijven dat betekent dat de monitor na garantie nog 666,- gulden waard is. Dus als je al iets terug zou krijgen is dat niet veel. Voor een reparatie geld hetzelfde. Na garantie maar 66%( tijd nog over van levensduur) van de materiaal kosten voor fabrikant alle andere kosten voor klant.
Daar kan ik t wel mee eens zijn :)
Blijft t feit dat veel leveranciers dit dus niet zo doen, maar alleen zeggen: "ja meneer/mevrouw, valt buiten de fabrieksgarantie van een jaar he" En daar kan ik t niet mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:43 schreef AirHead het volgende:

[..]

Dus we zijn t eens :)
De leverancier is niet verplicht om buiten garantie nog iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:52 schreef joris120 het volgende:

[..]

De leverancier is niet verplicht om buiten garantie nog iets te doen.
Hangt ervan af over welke garantie we t dan hebben, de fabrieksgarantie/ te verwachten levensduur, of de voorwaarden van de leverancier (van stel, een jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:56 schreef AirHead het volgende:

[..]

Hangt ervan af over welke garantie we t dan hebben, de fabrieksgarantie/ te verwachten levensduur, of de voorwaarden van de leverancier (van stel, een jaar)
Kijk daar heb je het over twee dingen. Als de fabrieksgarantie 3 jaar is maar de winkel geeft er maar een dan kun je eisen dat ze het opsturen. welke kosten dan voor de klant en welke voor de winkel zijn weet ik ff niet. Maar dan zou ik het ook niet via die winkel spelen.

Als de fabrieksgarantie maar een jaar is en de winkel geeft drie jaar. Dan is het pech voor de winkel in het tweede of derde jaar maar moeten ze gewoon een nieuw product ophoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 31-08 00:40
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:49 schreef tva_goku het volgende:
Mijn Maxtor is na 2 maanden al gaar, ik heb al 2 mailtjes gestuurd, maar het bedrijf weigerd te antwoorden, dus ik ga maandag maar eens bellen.

Ps. het is RG-computers, niets bij kopen dus
Dat Bedrijf Ken ik al te goed...
stonden ook op de HCC ik wist nog helemaal niks van vga kaarten af ofso ( nu inmiddels meer ) en denk laat ik me zelf een een goede vga kopen omdat ik nog steeds voodoo2 had.
ik zie daar zo die "stand" en zie daar een POWERCOLOR GAMECARD REVENGER SiS 301/305 met 64SDRAM nou perfect toch?

thuis gekomen en in me pc gezet...
hmmz me voodoo2 is sneller hoe ken dat nou.

haalde met me voodoo2 met 1024x768x16 ongeveer 55fps in UT

ik eens goed kijken naar chipset enzo blijk dat het een 110mhz engineclock en een 115mhz memclock. Ik naar dat bedrijf gebeld stond wel in de gouden gids ofso en gezegd van blablabla :9

nou daar kunnen hun niks aan doen en die kaart hoort beter te zijn als die voodoo heb je wel een goede computer ( kijk hieronder :9~ ) ze konden het niet meer terug geven want ik had de bon niet ( anders zou het ook niet gekunt hebben ) maar op die beurs gaven ze me geen bon omdat dat dingetje stuk was zeiden ze.

ben je flink genaaid mee of niet?

heb nu zolang een voodoo3 1629 3dmark 2001 scores :'( ben dus nu aan het sparen en w8en op de prijsdaling van de geforce 3 ( en maybe r200 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: laat maar ik las de laatste reply verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 14:28 schreef AirHead het volgende:
edit: laat maar ik las de laatste reply verkeerd :P
De meeste winkels geven 1 jaar garantie is de fabrieksgarantie langer dan moet je dat afhandelen met de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 14:33 schreef joris120 het volgende:

[..]

De meeste winkels geven 1 jaar garantie is de fabrieksgarantie langer dan moet je dat afhandelen met de fabrikant.
Nee, daar hoort de leverancier achteraan te zitten, om dat in orde te krijgen, mocht de fabrikant dwarsliggen. Dat heet service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 14:46 schreef AirHead het volgende:

[..]

Nee, daar hoort de leverancier achteraan te zitten, om dat in orde te krijgen, mocht de fabrikant dwarsliggen. Dat heet service.
Je gaat er meteen vanuit dat de fabrikant dwarsligt, maar dat doen ze bijna nooit, de winkelier is iig niet verplicht om er nog iets aan te doen na een jaar.
En ook al doet de fabrikant moeilijk, kan de winkel daar weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is mijn monitor dus na 1,5 jaar stuk gegaan (3 jaar garantie) heb de winkel opgebeld die mij vervolgens het nummer heeft gegeven van de fabrikant.
Fabrikant gebeld (ADI) en hun eigen koeriersbedrijf kwam binnen een week een andere monitor brengen alleen was die al half stuk maar dat doet er verder ff niet toe, daarom weer gebeld en binnen 4 dagen waren ze er weer met een andere.
Na 2 dagen ging deze ook stuk (zelfde euvel als de 1e)op diezelfde dag gebeld en dinsdag kreeg ik telefoon dat het nog wel ff kon duren omdat mijn monitor niet was gekomen.
Ik was de rest van de dag niet thuis kom ik rond 6 uur thuis is van Gend en Loos langs geweest om een monitor te brengen, dus al met al is de service op een paar min puntjes dan erg goed van ADI. Alleen jammer dat de garantie niet weer ingaat op de dag dat ik de monitor heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:02 schreef MightyMark het volgende:
Zo is mijn monitor dus na 1,5 jaar stuk gegaan (3 jaar garantie) heb de winkel opgebeld die mij vervolgens het nummer heeft gegeven van de fabrikant.
Fabrikant gebeld (ADI) en hun eigen koeriersbedrijf kwam binnen een week een andere monitor brengen alleen was die al half stuk maar dat doet er verder ff niet toe, daarom weer gebeld en binnen 4 dagen waren ze er weer met een andere.
Na 2 dagen ging deze ook stuk (zelfde euvel als de 1e)op diezelfde dag gebeld en dinsdag kreeg ik telefoon dat het nog wel ff kon duren omdat mijn monitor niet was gekomen.
Ik was de rest van de dag niet thuis kom ik rond 6 uur thuis is van Gend en Loos langs geweest om een monitor te brengen, dus al met al is de service op een paar min puntjes dan erg goed van ADI. Alleen jammer dat de garantie niet weer ingaat op de dag dat ik de monitor heb gekregen.
Garantie loopt altijd vanaf aankoop van het eerste produkt, behalve als je voor de ruiling bijbetaald hebt dan loopt de garantie vanaf de ruiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Op maandag 13 augustus 2001 13:21 schreef joris120 het volgende:

[..]

LACHEN GIEREN BRULLEN
Geldt ook voor jouw replies. Lees eerst het topic eens door en als je niet weet waar je het over hebt kun je beter niets neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:10 schreef outlaw het volgende:

[..]

Geldt ook voor jouw replies. Lees eerst het topic eens door en als je niet weet waar je het over hebt kun je beter niets neerzetten.
HAHAHA
Spuit 11 komt ook eens langs hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 14:52 schreef joris120 het volgende:

[..]

Je gaat er meteen vanuit dat de fabrikant dwarsligt, maar dat doen ze bijna nooit, de winkelier is iig niet verplicht om er nog iets aan te doen na een jaar.
En ook al doet de fabrikant moeilijk, kan de winkel daar weinig aan doen.
Ook na een jaar kan de winkelier gewoon worden aangesproken. Dat de fabrikant op de achtergrond moeilijk doet is een probleem voor de winkelier maar niet voor een klant. De klant heeft namelijk een overeenkomst met de winkelier en niet met de fabrikant dus kan hij de winkelier aanspreken wanneer iets niet aan de normale verwachting voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:31

backupdevice

Boeh!

Op maandag 13 augustus 2001 14:46 schreef AirHead het volgende:

[..]

Hier zit je fout.

Het enigste wat een winkelier kan doen buiten een jaar garantie termijn, is het artikel innemen, en voor de klant de verzending en afhandeling verzorgen.

Voor de rest geeft de winkelier een jaar garantie omdat zijn leverancier hem dat ook geeft. Daarom hebben alle producten meestal een langere fabrieksgarantie.

Dus als je problemen hebt met producten buiten de garantie, opsturen naar leverancier. Dat een winkelier dat niet wilt doen, heeft niks met service te maken. Meestal worden er handelingskosten berekent die je dan moet door berekeken aan de particulier. gezien de reacties hierzo, willen de meesten mensen die niet betalen.

Verder heb je op artikelen het recht om ze binnen 8 dagen te retourneren, ALS één en ander niet naar voldoening werkt, of als het kapot is. Niet naar voldoening is gewoon innemen en geld terug. Kapot in 8 dagen is DOA, een nieuwe. Dat zijn je rechten bij een winkelier. Alles wat binnen de garantie kapot gaat is ook voor winkelier.

Dode pixels etc in LCD schermen is altijd moeilijk. iiyama zegt dat 3 dode pixels nog geen reden is om te ruilen. Philips komt met een nieuwe monitor die absoluut geen dode pixel mag hebben. Verschilt dus per fabrikant.

Dus alle problemen die je buiten de winkelgarantie hebt, moet je zijn bij de leverancier van de producten( dus niet de winkel)

Daar kun je dreigen met advocaten en rechtzaken.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Op maandag 13 augustus 2001 15:26 schreef rdluca het volgende:

[..]

Ook na een jaar kan de winkelier gewoon worden aangesproken. Dat de fabrikant op de achtergrond moeilijk doet is een probleem voor de winkelier maar niet voor een klant. De klant heeft namelijk een overeenkomst met de winkelier en niet met de fabrikant dus kan hij de winkelier aanspreken wanneer iets niet aan de normale verwachting voldoet.
de overeenkomst duurt één jaar. Sorry maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Op maandag 13 augustus 2001 15:40 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:51 schreef outlaw het volgende:

[..]

???
HAHA
Weer spuit 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Op maandag 13 augustus 2001 15:51 schreef outlaw het volgende:

[..]

???
!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 15:40 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Dream on! De ovk duurt zolang de wet dat bepaald. Koop je een monitor met een garantie van een jaar maar de beeldbuis gaat na 2 jaar kapot kan je op grond van de wet je contractspartij aanspreken. Zelfs wanneer de een of andere eikel maar blijft gillen dat de ovk na een jaar stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:26 schreef rdluca het volgende:

[..]

Dit is helemaal juist, spijtig voor de winkeliers in deze draad maar ik zou als ik jullie was even een Nederlands Wetboek erbij halen :P en je kennis wat opfrissen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Op maandag 13 augustus 2001 16:05 schreef AirHead het volgende:

[..]

Dit is helemaal juist, spijtig voor de winkeliers in deze draad maar ik zou als ik jullie was even een Nederlands Wetboek erbij halen :P en je kennis wat opfrissen......
kennis is aanwezig. :) Toch kan de winkelier alleen maar als tussenpersoon spelen in dat soort gevallen. Jullie hebben deels gelijk, maar buiten 12 maanden, gaat het echt door naar de leverancier/fabrikant. Het enigste wat een winkelier kan doen is tussenpersoon zijn.Binnen een jaar stukken---> winkelier. Buiten ----> leverancier. Daarom hebben ze de term FABRIEKSGARANTIE uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Op maandag 13 augustus 2001 16:04 schreef rdluca het volgende:

[..]
Zelfs wanneer de een of andere eikel maar blijft gillen dat de ovk na een jaar stopt.
Ik neem aan dat bovenstaande niet aan mijn adres is????

Voor antwoord zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 16:04 schreef rdluca het volgende:

[..]

Dream on! De ovk duurt zolang de wet dat bepaald. Koop je een monitor met een garantie van een jaar maar de beeldbuis gaat na 2 jaar kapot kan je op grond van de wet je contractspartij aanspreken. Zelfs wanneer de een of andere eikel maar blijft gillen dat de ovk na een jaar stopt.
De overeenkomst duurt een meestal een jaar, loop eens naar de kvk en ga daar een paar algemene voorwaarden bekijken, zal het snel duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 16:16 schreef joris120 het volgende:

[..]

De overeenkomst duurt een meestal een jaar, loop eens naar de kvk en ga daar een paar algemene voorwaarden bekijken, zal het snel duidelijk worden.
hmm, hij studeert recht :P en is jurist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 16:17 schreef AirHead het volgende:

[..]

hmm, hij studeert recht :P en is jurist :D
Als hij rechten studeert WORD hij jurist en is hij GEEN jurist. En als hij denkt dat hij zo weg komt, zal hij vaak bedrogen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 16:20 schreef joris120 het volgende:

[..]

Als hij rechten studeert WORD hij jurist en is hij GEEN jurist. En als hij denkt dat hij zo weg komt, zal hij vaak bedrogen uitkomen.
Je bent nooit uitgeleerd, dus hij kan best al jurist zijn, lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Op maandag 13 augustus 2001 16:16 schreef joris120 het volgende:

[..]

Klopt 100%.

sterker nog, als je iets koopt en er staat op de factuur 12 maanden garantie, dan ga je hier mee accoord, en dat is een overeenkomst :P

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.