Malware-melding topic 1426035

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Wanner ik dit topic open, krijg ik de volgende melding in Chrome:
Waarschuwing: hier klopt iets niet!
gathering.tweakers.net bevat inhoud van members.lycos.nl, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert.
...afkomstig van het icon van deze user :)

Wellicht dat hij er even op geattendeerd kan worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 22-12-2011 16:15 . Reden: Linkje onder het verkeerde woord geplaatst... ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij 'tzelfde als Ruimtevaart draadje geeft waarschuwing in Google Chrome.

Google is wat paranoia aan het worden zo te zien.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:58
Die Chrome meldingen zijn net zo nuttig als BlackIce firewall in de goede oude tijden :Y)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:09:
Volgens mij 'tzelfde als Ruimtevaart draadje geeft waarschuwing in Google Chrome.

Inderdaad! Zelfde server, andere user.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21

Cyphax

Moderator LNX
TERW_DAN schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:09:

Suf genoeg werkt het plaatje prima op die gallerypagina in Firefox, totdat je de afbeelding los probeert te openen in z'n eigen tab. http://members.lycos.nl/michaeldevries/icon.gif zegt bij mij ook "Reported Attack Page!" in Firefox.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 22-12-2011 16:19 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:46
omg anderes blokkeren ze even het hele members.lycos.nl domein. Doet me weer denken aan die goede tijd toen google per ongeluk alle sites op de blacklist had gezet :P

CISSP! Drop your encryption keys!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kortom: zorg dat de browser wordt aangepast (of pas zelf de instellingen aan). Al heb ik hier als ik in Chrome probeer nergens (meer) last van?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 19:26
Ik heb de melding ook bij deze: [HTC Magic] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb het icoon maar even weggehaald en de user daarvan op de hoogte gesteld.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

laurens0619 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:22:
omg anders blokkeren ze even het hele members.lycos.nl domein. Doet me weer denken aan die goede tijd toen google per ongeluk alle sites op de blacklist had gezet :P
Anders? Dat doen ze ook gewoon, hoor... :?

Omdat er meerdere users zijn met een icon van members.lycos.nl, is het niet mogelijk om deze met een query massaal uit de database te verwijderen? Scheelt een hoop topics en werk en irritatie en frustratie.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon Chrome met SafeBrowsing weren van t.net. Gewoon redirecten naar disney.com ofzo... Nog even en Google bepaald wat mag en niet mag online.... 8)7

Ey!! Macarena \o/

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hyptonize schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:56:

Omdat er meerdere users zijn met een icon van members.lycos.nl, is het niet mogelijk om deze met een query massaal uit de database te verwijderen? Scheelt een hoop topics en werk en irritatie en frustratie.
Omdat 1 browser raar doet moet er meteen van alles gedaan worden? Het lijkt mij zinvoller om ervoor te zorgen dat die members.lycos.nl van die blacklist af komt, of op zijn minst dat niet de browser over de zeik gaat omdat er een onschuldig plaatje geladen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een sticky voor aangemaakt. We gaan niet structureel users lopen naspitten vanwege de locatie van een usericon. Het probleem ligt bij Chrome, mensen die last hebben van deze meldingen kunnen daar hun beklag doen.

Google Chrome malware meldingen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.