Ruimtevaart draadje geeft waarschuwing in Google Chrome.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Het Ontwikkelingen in de ruimtevaart draadje geeft een Google waarschuwing:
Waarschuwing: hier klopt iets niet!
gathering.tweakers.net bevat inhoud van members.lycos.nl, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.
We hebben members.lycos.nl al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen. Voor meer informatie over de problemen die op members.lycos.nl zijn gevonden, gaat u naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google.

Als u begrijpt dat het bezoeken van deze site uw computer kan beschadigen, kunt u toch doorgaan.

Help de detectie van malware te verbeteren door aanvullende gegevens naar Google te verzenden over sites waarop u deze waarschuwing te zien krijgt. Deze gegevens worden behandeld in overeenstemming met het Privacybeleid voor Safe Browsing.
Safe Browsing
Diagnostische pagina voor members.lycos.nl

Wat is de huidige vermeldingsstatus voor members.lycos.nl?
Site is vermeld als verdacht - het bezoeken van deze website kan schade aan uw computer veroorzaken.

Een gedeelte van deze site is in de afgelopen 90 dagen 59 keer vermeld op basis van verdachte activiteit.

Wat gebeurde er toen Google deze site bezocht?
Van de 203 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, resulteerde(n) 16 pagina('s) in het downloaden en installeren van schadelijke software zonder toestemming van de gebruiker. Google heeft deze site het laatst bezocht op 2011-12-20 en het laatst verdachte inhoud op deze site aangetroffen op 2011-12-20.
Schadelijke software omvat 79 trojan(s), 35 scripting exploit(s), 3 virus.

Schadelijke software wordt gehost op 18 domein(en), waaronder extratube.cn/, trafdriver.com/, members.multimania.nl/aksheewod/.

16 domein(en) lijkt/lijken te functioneren als tussenstadium voor het distribueren van malware naar bezoekers van deze site, waaronder members.multimania.nl/nosad/, members.multimania.nl/gomin/, members.multimania.nl/tigom/.

Deze site is gehost op 1 netwerk(en), waaronder AS25074 (INETBONE).

Heeft deze site gefunctioneerd als tussenstadium met als resultaat verdere distributie van malware?
In de afgelopen 90 dagen leek members.lycos.nl niet te functioneren als tussenstadium voor het infecteren van enige sites.

Heeft deze site malware gehost?
Ja, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen schadelijke software gehost. De site heeft 0 domein(en) geïnfecteerd, waaronder .

Hoe is dit gebeurd?
In bepaalde gevallen kunnen derde partijen schadelijke code toevoegen aan legitieme sites, waardoor wij dit waarschuwingsbericht weergeven.

Volgende stappen:
Ga terug naar de vorige pagina.
Als u de eigenaar bent van deze website, kunt u een recensie van uw site aanvragen met Webmasterhulpprogramma's van Google. Meer informatie over het recensieproces vindt u in het Helpcentrum voor webmasters van Google.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:24

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Die paranoia in Chrome wordt wel irritant :X

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ah, ja die had ik vanmiddag ook al gezien, is de icon van Biobakker. Leek me verder een vals alarm?

[ Voor 18% gewijzigd door MaximusTG op 21-12-2011 17:16 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Het is inderdaad de icoon. Het is volgens mij een algemene ban van members.lycos.nl. Beetje overdreven als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:58
MueR schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:15:
Die paranoia in Chrome wordt wel irritant :X
Kun je wel zeggen. * Rukapul heeft afgelopen maand ook een aantal van dergelijke loze alarmen in z'n DM ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik dacht ook de Lycos de diensten gestaakt had? :P Beetje raar om daarna nog een blokkade in te stellen..domein is zo te zien ook niet gekaapt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Kunnen jullie die ban niet gewoon 'overnemen'? Zoveel mis je er niet aan en het scheelt een hoop gedoe.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
De icon URL = http://members.lycos.nl/capomoo/63042898430d22a3ed5af.jpg
Die linkt door naar http://members.multimania...63042898430d22a3ed5af.jpg
Ah, ik zie dat Lycos overgenomen is door de mensen achter multimania.nl
Als Biobakker die tweede link gewoon in zn profiel zet is het ook opgelost.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fiber schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:27:
Kunnen jullie die ban niet gewoon 'overnemen'? Zoveel mis je er niet aan en het scheelt een hoop gedoe.
Dus wij moeten elke keer dat Chrome een false positive heeft op een veel te ruim domein (komt nog best vaak voor ;)) dat domein maar in een of ander filter gooien? Het is ronduit belachelijk dat Chrome één extern gehost plaatje überhaupt als reden ziet om een complete pagina te blokkeren die niks aan dat plaatje kan doen. Dit is domweg een ronduit achterlijke vorm van paranoia bij Google/Chrome en ik denk niet dat wij ons daardoor zouden moeten laten gijzelen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met NMe, maar zoals MaximusTG al aangeeft, in dit geval is het simpel op te lossen als de user in kwestie even de URL verandert. Misschien dat een mod daar achteraan kan gaan oid? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: ik lees net
P_de_B schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:42:
offtopic:
Ik heb het betreffende icoon even verwijderd
Dat lijkt me dan ook weer wat voorbarig :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ho, wij hebben een verantwoordelijkheid naar onze gebruikers om overlast te beperken. Als een icon overlast oplevert dan halen we dat weg, we gaan geen onderzoek steken in redenen en alternatieven. ;) P_de_B heeft dit topic ongetwijfeld niet gezien.

Ik heb het icon in dit geval teruggezet naar de "veilige" variant. Maar dat lost niet het hele probleem op, in het WoW-topic was er ook al een user met een icon van dat domein, en we blijven niet bezig natuurlijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

.oisyn schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:01:
Met NMe, maar zoals MaximusTG al aangeeft, in dit geval is het simpel op te lossen als de user in kwestie even de URL verandert. Misschien dat een mod daar achteraan kan gaan oid? :)
Veel simpelere oplossing: Dat paranoide neurotische Safe Browsing uitzetten. Ik denk dat ik ook maar eens een gratis hosting op zoek, en daar m'n icons heen te gooien.

Google spoort gewoon niet met dat Safe Browsing.

Beetje raar om dan users die zulke hosting gebruiken op de vingers te tikken terwijl het probleem gewoon bij Google ligt, welk dit euvel veroorzaakt..

Google geeft gewoon valse informatie in mijn ogen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:05:
Ho, wij hebben een verantwoordelijkheid naar onze gebruikers om overlast te beperken. Als een icon overlast oplevert dan halen we dat weg, we gaan geen onderzoek steken in redenen en alternatieven. ;) P_de_B heeft dit topic ongetwijfeld niet gezien.
Ho, het is de browser die overlast geeft, niet de icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
.oisyn schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:08:
[...]

Ho, het is de browser die overlast geeft, niet de icoon.
Inderdaad, ze moeten Chrome verwijderen!!1

Sorry hoor, maar ik vind nu echt dat je aan het mutsen bent. Het is irritant en als dat door één linkje (tijdelijk) verholpen kan worden, dan lijkt me dat voor nu prima.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wie is er nu precies aan het mutsen? Als je het over mij hebt, lees je de hele draad wel?
.oisyn in "Ruimtevaart draadje geeft waarschuwing in Google Chrome."

Zoals ik al zei, een icoon verwijderen lijkt me wat voorbarig. Een linkje aanpassen dus niet. Verder stelt NMe "en we blijven niet bezig natuurlijk". Logisch.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog dat chrome gmail.com als onvelig beschouwde omdat hij door zou linken naar mail.google.com echt hilarisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
.oisyn schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:11:
Wie is er nu precies aan het mutsen? Als je het over mij hebt, lees je de hele draad wel?
.oisyn in "Ruimtevaart draadje geeft waarschuwing in Google Chrome."
Jij, dat zeg ik toch? ;)

Niet elke user is elke minuut aanwezig hier en kan het gelijk aanpassen, dus verwijderen en de gebruiker informeren erover lijkt me helemaal niks mis mee. Daarmee voorkom je dat er uren-, zo niet dagenlang mensen die melding krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 23-12-2011 13:12 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

MaximusTG schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:29:
De icon URL = http://members.lycos.nl/capomoo/63042898430d22a3ed5af.jpg
Die linkt door naar http://members.multimania...63042898430d22a3ed5af.jpg
Ah, ik zie dat Lycos overgenomen is door de mensen achter multimania.nl
Als Biobakker die tweede link gewoon in zn profiel zet is het ook opgelost.
Firefox ziet de pagina ook als aanvalspagina. Chrome blokkeert echter ook de pagina waarop naar de content wordt gelinkt terwijl Firefox echt alleen de content zelf blokkeert. Chrome doet het veiliger, maar het gedrag van Firefox is imho prettiger.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hahn schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:12:
[...]

Jij, dat zeg ik toch? ;)

Niet elke user is elke minuut aanwezig hier en kan het gelijk aanpassen, dus verwijderen en de gebruiker informeren erover lijkt me helemaal niks mis mee. Daarmee voorkom je dat er uren-, zo niet dagenlang mensen die melding krijgen.
Imho slechte zaak als de user niets verkeerd doet. Als mensen een brakke browser gebruiken dan moeten ze daar de gevolgen maar van zien.
Pagina: 1