Het gaat om een openbare school, dat vergeet je in je betoog. Deze school hoort geen specifieke levensovertuiging te pushen. Als er nou geklaagd werd voor over christelijke invulling op een christelijke school, soit (even onafhankelijk of religieus onderwijs een goede zaak is), maar op een openbare school mag je wel verwachten dat deze zich neutraal opstelt.Gomez12 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:14:
Ik vind het best als jij je kind op je eigen manier wilt opvoeden, maar dan moet je wmb ook niet gaan aankomen met het aan de kaart stellen van algemene dingen die enkel niet binnen jouw manier vallen terwijl je er zelf voor gekozen hebt om je kind naar die school te sturen.
Je kinderen niet-religieus opvoeden is trouwens niet hetzelfde als je kinderen kritiekloos tov wetenschap opvoeden, wat je wel lijkt te suggereren hieronder:
Achterdocht, of vragen stellen naar de onderbouwing? Maar dan moet ze niet eerst allerlei religieuze "waarheden" aangeleerd krijgen als ze nog geen spamfilter hebben. Want dan kunnen ze al niet goed meer achterdocht opbouwen.Gomez12 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:26:
Persoonlijk denk ik dat je verkeerd bezig bent als je je kinderen leert dat ze wetenschap maar als zoete broodjes moeten slikken. Qua achterdocht zou ik ze eerder aanleren net zoveel achterdocht te hebben van wetenschap als van geloof.
Ook hele jonge kinderen?Een kind moet wmb ten allen tijde "waarom" vragen.
[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 12-01-2012 23:24 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.