Toon posts:

Uitbreiding PC componenten

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

ik heb op dit moment 4GB geheugen in me computerkast zitten. (DDR3) Ik zou hier graag mee uit willen breiden.

Maar mijn twijfel is er. Werk ik hierdoor sneller, voel ik het ook. Ik zou dit graag willen draaien met W7 64bit.

Ik heb nu deze erin:
Kingston 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2)
Met dit moederbord
Asrock 870 Extreme3

Mijn vraag is nu: Zou ik die 4 GB bijvoorbeeld bij 8 GB kunnen pluggen? Of denk ik hierbij te simpel?
(Met deze: Kingston 8GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM kit of 2x 4GB)

Dus in het totaal 12GB? Of lukt dat niet? Ik weet dat het type past, en dat ik 4 DIMM sloten heb etc. Maar zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten?

Of is het slimmer om deze te nemen, vanwege 1600 Mhz en dan die 4GB in de kast te leggen?

Wat is sneller/beter 12 GB 1333 MHz of 8GB 1600 MHz
(Deze bedoel ik met: 8GB 1600 MHz:klikie!)

EDIT
Iemand een leuk SSD'tje voor alleen windows erop te zetten, evt. games die ik veel speel, avg antivirus etc. 60 GB is genoeg. Dacht zelf aan de: OCZ 60GB Vertex 2 SSD

Hoe zit dat met aansluiten zitten de nodige kabels erbij, moet je die los kopen?

Met vriendelijke groet,
Beacon-

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
Je hebt al twee stickjes van 2gb, lijkt me het best om er nog eens 2 dezelfde bij te prikken. Sowieso ben je met >4gb niet veel, maar ram kost toch bijna niets meer. 60gb wordt nipt als je er games wil op zetten, dan ben je het best af met een 96gb of grotere ssd.

Voor de kabels: kijk eerst in je kast of de sata power kabel(de kabel die uit je voeding komt) nog een aansluiting heeft, de meeste kabels hebben 3 of 4 aansluitingen voor harde schijven. Je hebt dan wel nog steeds een kabel nodig voor op je moederbord aan te sluiten, misschien vind je er zo wel eentje op v&a, desnoods kan je hierzo ook kabels vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

bedankt voor je reactie.
Merk ik duidelijk de snelheid verschillen, als ik er 8 GB aan werkgeheugen bij doe?

Die SSD, die gebruik ik alleen voor Windows en voor belangrijke programma's die ik lang gebruik. Denk dat ik daar wel genoeg aan heb.

Ik ga nu even kijken voor die kabels. Die SSD past dat allemaal op een Asrock 870 Extreme3?

Alvast bedankt voor je moeite!

Met vriendelijke groet,
Beacon-

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 17:58
Ik weet het niet heel zeker maar volgens mij zijn er relatief veel problemen met die OCZ vertex. Er is ergens een SSD topic waar vast meer info daarover in staat

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT Beacon -

Vragen over welke componenten te nemen bij aanschaf of upgrade van een PC komen hier op GoT erg vaak voorbij, daarom hebben we een reeks verzameltopics gemaakt die je hier kunt vinden: Best Buy Guide overzichtstopic

Zo kun je lezen wat anderen al geschreven hebben en hoef je niet naar de bekende weg te vragen. Kom je er alsnog niet uit, dan is dat ook de plek om je vraag te stellen. Bovendien zie je welke info nodig is om anderen in staat te stellen je vragen te beantwoorden. Wat ik hier vooral mis is wat je met je PC doet cq wilt gaan doen en waar het nu tekort schiet. Of je sneller gaat werken met meer geheugen hangt namelijk totaal af van hoeveel je nu gebruikt. Als je nu te weinig hebt, waardoor je OS moet 'thrashen' naar harde schijf, dan is het een verschil van dag en nacht als je meer erin prikt. Maar als je al genoeg hebt ga je in het geheel niets ervan merken. Je zult dus moeten bepalen wat je gebruikt. Wij zijn niet helderziend, als jij dat niet uitzoekt kunnen wij niet ruiken wat er zou gebeuren ;)

Idem mbt SSDs. Check gewoon de site van de fabrikanten en/of winkels in kwestie. Vaak zijn er verschillende OEM/retailuitvoeringen met verschillende toeters en bellen erbij. Ik heb die 60GB Vertex2 in m'n netbook geprikt, het kwam iig met een 2.5" naar 3.5" bracket, maar geen idee of er een kabel bij zat. Als het goed is zaten dat soort kabels wel al bij je moederbord.

Maar goed, dit is zoals gezegd de plek niet voor deze vragen. Omdat je niet zegt wat je met je PC doet kan ik je niet vertellen exact waar het wel hoort, het zal iig een van de volgende drie zijn:

[UG Aanschaf] Basissysteem
[UG Aanschaf] Gamesysteem
[UG Aanschaf] Workstation

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.