Ik kom op zo'n 150mb vrij uit , ik heb me sd kaart op 1gb gezet in clockworldmodPiet91 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:55:
[...]
Ah, ik heb eens wat zitten googlen en heb uiteindelijk dit geprobeerd:
code:
1 2 #su (Allows root access) #a2sd reinstall (reinstalls a2sd)
...in de terminal en 'ja' op alles gezegd. APP 2 SD geeft nu een totaal ruimte van 147,62MB aan met 143,42MB vrije ruimte. Klopt nog niet echt geloof ik maar goed. Of het is dat het een verkeerde hoeveelheid geheugen aangeeft maar feitelijk wel zo'n 1GB ruimte heeft.
Verwijderd
Ik krijg hem niet S-off. Dit komt omdat ik de Hboot 1.03.0003
Hoe krijg ik hem nu S-off unrevoked zegt dat dit het probleem is.
Ik heb android gedowngrade, maar dit heeft niets geholpen voor de HBOOT.
Kan iemand mij hiermee helpen? of zeggen hoe ik mijn mobiel toch S-off kan krijgen?
Kan iemand mij hiermee helpen? of zeggen hoe ik mijn mobiel toch S-off kan krijgen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1564644Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:18:
Ik krijg hem niet S-off. Dit komt omdat ik de Hboot 1.03.0003
Ontzettend bedankt nog voor deze tip. ik draai er nu een paar weekjes mee en hij werkt prima! Kan weer gewoon apps updates, verder is deze ROM ook lekker snel. Wat mij betreft ook een tip voor de startpost, zal het nog even DMen.shinchan03 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:03:
Oxy ZM (ICS Styled Oxygen 2.3.2)
Wederom gebaseerd op Oxygen en heeft een ICS thema. Bij de vorige rom had ik overigens zelf ook GO Launcher EX geïnstalleerd, wat ik bij deze rom ook weer gedaan heb. Werkt vlot en heeft alle opties die ik wil hebben.
Eergisteren ben ik van BCM naar Nikez JB P10 gegaan. Dit omdat de nieuwe releases van de ICS roms bijna allemaal RIL issues op mijn telefoon hebben. Ik heb het idee dat het geëxperimenteer met de RIL's alleen maar voor problemen zorgt. Ik ben benieuwd wat jullie ervaren.
Maar nu dus de JB P10 release van Nikez. Hij werkt echt super. Alles wat werkt werkt in principe ook goed. Al heb ik wel problemen als ik GPS apps gebruik.
Hij heeft een keer gereboot bij de sports tracker (Endomondo) + bellen en een keer in de sports tracker zelf.
Ik kan me herinneren dat dit ook regelmatig voorkwam bij andere roms, vooral diegene met een HAVS kernel. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Maar nu dus de JB P10 release van Nikez. Hij werkt echt super. Alles wat werkt werkt in principe ook goed. Al heb ik wel problemen als ik GPS apps gebruik.
Hij heeft een keer gereboot bij de sports tracker (Endomondo) + bellen en een keer in de sports tracker zelf.
Ik kan me herinneren dat dit ook regelmatig voorkwam bij andere roms, vooral diegene met een HAVS kernel. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Ik zit weer bij Mildwild Oxygen, werkt nog altijd het snelste voor mij
Ik stap pas weer over op Nikez JB als de camera 100% werkt, hoe staat het er nu voor? Zowel de fotocamera en videocamera moeten (zonder storing) hun werk doen...
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Foto's maken is mogelijk, de preview is niet 100% en ik heb een keer een system freeze gehad terwijl ik de camera gebruikte. Er is al wat vooruitgang geboekt mbt video recording, misschien zien we het terug in de volgende release.Solomon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:12:
Ik zit weer bij Mildwild Oxygen, werkt nog altijd het snelste voor mijIk stap pas weer over op Nikez JB als de camera 100% werkt, hoe staat het er nu voor? Zowel de fotocamera en videocamera moeten (zonder storing) hun werk doen...
Zucht. Na een kleine maand succesvol CM 7.2 (met aangepaste HBoot) te hebben gedraaid kreeg ik 3G issues: de Desire deed 't enkel bij 2G netwerken, anders liep hij vast. Daarnaast kreeg ik last van random reboots. Ik dacht dus dat er wéér hardwarematig iets scheelde.
Na weer originele HBoot geflasht te hebben, de RUU van 2.3 er op gezet. En zie... alles werkt weer probleemloos.
Ik snàp het echt niet. GSM werkte probleemloos gedurende een maand en dan dit. Mijn andere ervaringen zijn dat er in het begin geen probleem is, maar dat na een bepaalde tijd mijn gsm die andere ROM niet meer 'verdraagt'
Anyhow: nu dus géén Facebook app, geen Twitter app, omdat er doodweg geen ruimte voor is
Na weer originele HBoot geflasht te hebben, de RUU van 2.3 er op gezet. En zie... alles werkt weer probleemloos.
Ik snàp het echt niet. GSM werkte probleemloos gedurende een maand en dan dit. Mijn andere ervaringen zijn dat er in het begin geen probleem is, maar dat na een bepaalde tijd mijn gsm die andere ROM niet meer 'verdraagt'

Anyhow: nu dus géén Facebook app, geen Twitter app, omdat er doodweg geen ruimte voor is
Ik zoek even linkje voor je op van de rom die ik draai + wat ik er mee gedaan heb.cocico schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:40:
Zucht. Na een kleine maand succesvol CM 7.2 (met aangepaste HBoot) te hebben gedraaid kreeg ik 3G issues: de Desire deed 't enkel bij 2G netwerken, anders liep hij vast. Daarnaast kreeg ik last van random reboots. Ik dacht dus dat er wéér hardwarematig iets scheelde.
Ik snàp het echt niet. GSM werkte probleemloos gedurende een maand en dan dit. Mijn andere ervaringen zijn dat er in het begin geen probleem is, maar dat na een bepaalde tijd mijn gsm die andere ROM niet meer 'verdraagt'![]()
Ik kan nu meer dan 200mb aan apps er op kwijt
Edit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660
http://www.sandvold.as/FAQ.htm
1e is de rom
2e is hoe je geheugen creert (op die rom)
Edit 2:
Even uitleggen:
Ik heb nu ICS draaien op mijn desire (daarbij heb ik alleen last van een niet werkende ov9292 app)
Ik heb van mijn 4gb sd kaart 1gb afgepakt en gegeven aan me telefoon zeg maar via ext4 in CWM ( staat in die 2e link)
En nu heb ik chrome (60mb) , skype (30mb) enz
Eindelijk is alle apps op mijn desire !
[ Voor 21% gewijzigd door jochem4207 op 30-09-2012 21:44 ]
Ik heb met custom roms van gingerbread altijd last gehad van 3g/2g issues. De telefoon liep vast zodra ik moest internetten met een 2g verbinding. Sinds ik nu een tijdje JB draai heb ik dit probleem niet meer. Een tijdje is zo'n twee weken.cocico schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:40:
Ik snàp het echt niet. GSM werkte probleemloos gedurende een maand en dan dit. Mijn andere ervaringen zijn dat er in het begin geen probleem is, maar dat na een bepaalde tijd mijn gsm die andere ROM niet meer 'verdraagt'![]()
De telefoon loopt wel vast, maar dat komt door bugs in de ROM en daar valt prima mee te leven (vind ik).
Mijn vriendin klaagt al zeker een jaar over te weinig ruimte op haar desire. Van de week crashte een app tijdens het opschonen van het gebruikerswoordenboek, daarna kwam het toetsenbord niet meer te voorschijn. Via google play een ander toetsenbord geinstalleerd. Handig dat je naam van de app kunt inspreken
. Maar echt blij werd ik niet van die andere toetsenborden. Dus toch maar eens verdiepen in het rooten, hoe je meer ruimte voor apps kunt krijgen en welke rom zou voldoen.
Dus volgens de topicstart met unrevoked 3.32 en amon_ra aan de slag gegaan. Meteen een fout "internal error: package failed", oftewel te weinig ruimte op de flash. Nogmaals proberen "failed to get root firmware too new". Dus unrevoked 3.21 gepakt en dat ging het wel goed (Desire PVT3, hboot-0.93.0001). Het linkje in de topicstart naar de tutorial is dood, maar die heb je ook niet nodig, want de procedure is hetzelfde.
Amon_ra een 1GB ext3 partitie op de kaart aan laten maken en alles (behalve de fat partitie) gewiped. Mildwild Oxygen 4.3 proberen te installeren. Maar die gaf een digest error, na even zoeken blijk je gewoon de controle daarop uit te moeten zetten. Bij het booten van een image een half uur naar een htc-logo gestaard en besloten de batterij er uit te trekken. Installatie van Mildwild CM ging wel goed. Wel iets te enthousiast contact-, sms- en agenda data teruggezet met Titanium backup, waardoor er regelmatig iets crashte. Rom was behoorlijk kaal en we konden niet echt wennen.
Gisteravond maar eens verder gekeken naar sense roms en op Runnymede AIO V6.0.4.3 uitgekomen. Revolutionary maakte de telefoon netjes s-off. 4EXT geinstalleerd. Via fastboot de stock hboot van alpharev geinstalleerd, ook al weet ik niet of dat iets toegevoegd heeft. Toen Runnymede installeren. De aroma installer wees me erop dat je met stock hboot geen AD2SDX kunt gebruiken. Deze zou sneller zijn dan A2SD. Er zit een class2 kaartje in de desire, dus alle snelheid is wenselijk. Dus via fastboot de cm7r2 hboot erin gezet. En de aroma installer gaf netjes aan dat AD2SDX gebruikt ging worden. Na een selectie van de te installeren pakketten startte de installer en die was in 5 tot 10 minuten klaar.
Het terugzetten van sms- en agendadata met titanium verliep nu wel goed. Maar contacten helaas niet. Elke 5 seconden een melding op het scherm dat com.andriod.iets.acore gecrasht was. adb logcat wees uit de sqlite de kolom calltype niet kon vinden de contactdatabase. Dus de database heb ik via de terminal emulator gewist. Gelukkig had ik de contacten geexporteerd naar vcf, die weer terug inlezen werkte perfect. Ik had de contacten ook met myphoneexplorer naar de pc gekopieerd, maar die verliest de fotootjes.
Alles verliep een stuk smoother dan met unrevoked en amon_ra, wellicht had ik beter direct met revolutionary en 4ext aan de gang kunnen gaan. Maar ja, je krijgt zoveel terminologie om je oren en moet van zoveel sites stukjes software bij elkaar sprokkelen, dat je eerst gewoon slaafs de topicstart volgt
. Waarvoor dank! Er staat veel nuttige info in. Ook oplossing voor de meeste andere problemen kon ik hier terugvinden
.
Runnymede AIO V6.0.4.3 draait trouwens erg soepel, een stuk vlotter dan de stock rom en er zijn een hoop handigheidjes bijgekomen. Er is meer dan 500MB aan ruimte voor apps over. Mijn vriendin is er erg blij mee, en ik dus ook
. Nu nog even afwachten hoe lang een batterijlading meegaat.
Dus volgens de topicstart met unrevoked 3.32 en amon_ra aan de slag gegaan. Meteen een fout "internal error: package failed", oftewel te weinig ruimte op de flash. Nogmaals proberen "failed to get root firmware too new". Dus unrevoked 3.21 gepakt en dat ging het wel goed (Desire PVT3, hboot-0.93.0001). Het linkje in de topicstart naar de tutorial is dood, maar die heb je ook niet nodig, want de procedure is hetzelfde.
Amon_ra een 1GB ext3 partitie op de kaart aan laten maken en alles (behalve de fat partitie) gewiped. Mildwild Oxygen 4.3 proberen te installeren. Maar die gaf een digest error, na even zoeken blijk je gewoon de controle daarop uit te moeten zetten. Bij het booten van een image een half uur naar een htc-logo gestaard en besloten de batterij er uit te trekken. Installatie van Mildwild CM ging wel goed. Wel iets te enthousiast contact-, sms- en agenda data teruggezet met Titanium backup, waardoor er regelmatig iets crashte. Rom was behoorlijk kaal en we konden niet echt wennen.
Gisteravond maar eens verder gekeken naar sense roms en op Runnymede AIO V6.0.4.3 uitgekomen. Revolutionary maakte de telefoon netjes s-off. 4EXT geinstalleerd. Via fastboot de stock hboot van alpharev geinstalleerd, ook al weet ik niet of dat iets toegevoegd heeft. Toen Runnymede installeren. De aroma installer wees me erop dat je met stock hboot geen AD2SDX kunt gebruiken. Deze zou sneller zijn dan A2SD. Er zit een class2 kaartje in de desire, dus alle snelheid is wenselijk. Dus via fastboot de cm7r2 hboot erin gezet. En de aroma installer gaf netjes aan dat AD2SDX gebruikt ging worden. Na een selectie van de te installeren pakketten startte de installer en die was in 5 tot 10 minuten klaar.
Het terugzetten van sms- en agendadata met titanium verliep nu wel goed. Maar contacten helaas niet. Elke 5 seconden een melding op het scherm dat com.andriod.iets.acore gecrasht was. adb logcat wees uit de sqlite de kolom calltype niet kon vinden de contactdatabase. Dus de database heb ik via de terminal emulator gewist. Gelukkig had ik de contacten geexporteerd naar vcf, die weer terug inlezen werkte perfect. Ik had de contacten ook met myphoneexplorer naar de pc gekopieerd, maar die verliest de fotootjes.
Alles verliep een stuk smoother dan met unrevoked en amon_ra, wellicht had ik beter direct met revolutionary en 4ext aan de gang kunnen gaan. Maar ja, je krijgt zoveel terminologie om je oren en moet van zoveel sites stukjes software bij elkaar sprokkelen, dat je eerst gewoon slaafs de topicstart volgt
Runnymede AIO V6.0.4.3 draait trouwens erg soepel, een stuk vlotter dan de stock rom en er zijn een hoop handigheidjes bijgekomen. Er is meer dan 500MB aan ruimte voor apps over. Mijn vriendin is er erg blij mee, en ik dus ook
Ik heb dezelfde ervaring. Laatst middels de TS de Desire van zuslief ge-root + alle overige zaken. Dat ging in 1x helemaal goed, ihb dankzij de handige en volledige TSSjaaky schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:56:
....
Alles verliep een stuk smoother dan met unrevoked en amon_ra, wellicht had ik beter direct met revolutionary en 4ext aan de gang kunnen gaan. Maar ja, je krijgt zoveel terminologie om je oren en moet van zoveel sites stukjes software bij elkaar sprokkelen, dat je eerst gewoon slaafs de topicstart volgt. Waarvoor dank! Er staat veel nuttige info in. Ook oplossing voor de meeste andere problemen kon ik hier terugvinden
.
...
ik zou dat wel doen. Veel fabrikanten pakken het rooten en installeren van CR's aan om geen garantie e.d. te geven. Ondanks dat je bv geen overclock hebt toegepast en het 99% gewoon een hardware defect is die hoogstwaarschijnlijk niet te herleiden valt aan de installatie van een CR.Polen schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:44:
M'n oplaad-mechanisme is defect en ga 'm opsturen. Moet ik m'n telefoon weer stock 'maken'?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik bedenk mij net dat door het niet werken van dat mechanisme ik de telefoon helemaal niet kan terugzetten naar stock aangezien ik geen usb-verbinding kan maken.
Wellicht als je de rom op het geheugenkaartje plaatst, Je kunt dan niet de RUU.exe draaien maar wel een zip.
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
Wat hierboven staat, als je een stock rom .zip hebt kun je eerst je Hboot downgraden en een stock rom hernoemen naar PB99IMG en hem flashen.
Als dat lukt, meld het hier even dan zet ik dat ook even in de TS. Lijkt me handig om te weten hoe je hem weer stock kunt krijgen zonder USB verbinding. Dat is dan wel weer het voordeel van de Desire, de losse SD kaart
Als dat lukt, meld het hier even dan zet ik dat ook even in de TS. Lijkt me handig om te weten hoe je hem weer stock kunt krijgen zonder USB verbinding. Dat is dan wel weer het voordeel van de Desire, de losse SD kaart
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Zal het proberen, maar waar vind ik zo een zip-versie van de stock rom?
Edit: ik zie wel dat ik in het verkeerde topic zit, heb namelijk een DZ. Lijkt mij dat dit qua oplossing gewoon hetzelfde is, alleen ben ik dus op zoek naar de zip-versie van een DZ stock rom. Heb nu alleen executable.
Edit2: Ok, ik heb nu in een temporary folder rom.zip, dat is het bestand wat ik moet hernoemen?
Edit: ik zie wel dat ik in het verkeerde topic zit, heb namelijk een DZ. Lijkt mij dat dit qua oplossing gewoon hetzelfde is, alleen ben ik dus op zoek naar de zip-versie van een DZ stock rom. Heb nu alleen executable.
Edit2: Ok, ik heb nu in een temporary folder rom.zip, dat is het bestand wat ik moet hernoemen?
[ Voor 74% gewijzigd door Polen op 03-10-2012 11:51 ]
Stock ROM's staan -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667 je moet dan wel de GSM versie hebben, niet CMDA. Zo te zien moet je de bovenste hebben die staat bij [GSM HTC OTA Update URLs] maar durf het niet zeker te zeggen of dat de juiste is.
Iemand een idee / bevestiging hiervan?
edit] Ik ga even kijken, heb je een linkje waar je de ROM vandaan hebt ?
Iemand een idee / bevestiging hiervan?
edit] Ik ga even kijken, heb je een linkje waar je de ROM vandaan hebt ?
[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 03-10-2012 11:53 ]
Heb 'm hier vandaan: http://shipped-roms.com/i...gory=android&model=Vision
Daar heb ik een rom.zip uit kunnen halen, las ergens dat dat 'm zou zijn.
Als je een (Modded) HTC ROM erop zet met daaroverheen een andere launcher van de Playstore, kan je dan nog steeds gebruik maken van de HTC Sense keyboard?
Of is de Sense keyboard alleen te gebruiken met de Sense Launcher?
Is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik een Sense ROM heb gedraaid.
Draai nu al meer dan een jaar lang op de laatste officiele MIUI ROM, maar mist toch wel steeds de HTC keyboard. Nu de MiHome launcher uit is gekomen wil ik deze gaan gebruiken over een Sense ROM.
Draai nu al meer dan een jaar lang op de laatste officiele MIUI ROM, maar mist toch wel steeds de HTC keyboard. Nu de MiHome launcher uit is gekomen wil ik deze gaan gebruiken over een Sense ROM.
Ik weet ff niet het het bij de Z gaat maar normaal gesproken zou je de Hboot moeten downgraden (als je hem hebt gewijzigd) en dan kun je de .img renamen en flashen vanuit je (ik dacht) Hboot scherm. De Desire gaat , als je hem opstart dmv volume- en power indrukken, op zoek naar een bestand genaamd PBIMG99.zip in de root van je SD kaart. Als je de RUU daar hebt staan zou je hem denk ik kunnen flashen.Polen schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:53:
Heb 'm hier vandaan: http://shipped-roms.com/i...gory=android&model=Vision
-Geen enkele garantie -
Je kunt ook gewoon het toetsenbord van HTC gebruiken in de MIUI dacht ik. Gebruik het linkje hieronder en installeer de .apk's. De ene is het toetsenbord (HTC_IME) en de andere de calibratie van het toetsenbord (Clicker).Iavak schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:26:
Als je een (Modded) HTC ROM erop zet met daaroverheen een andere launcher van de Playstore, kan je dan nog steeds gebruik maken van de HTC Sense keyboard?
https://www.dropbox.com/sh/cquznqqrw4fsyfl/xjxi4Py9om
Eventueel ook nog het HTC toetsenbord maar dan met een zwarte skin (shadowfrost)
https://www.dropbox.com/s...bq/htcime_shadowfrost.apk
Dankjewel, jammer dat het geen chinees ondersteunt. Want daar ging het mij om, de originele HTC keyboard was daar best goed in.
Met de calibratie is het wel tot nu toe de beste keyboard sinds ik MIUI gebruikt.
Met de calibratie is het wel tot nu toe de beste keyboard sinds ik MIUI gebruikt.
Danku! Ik heb vanaf het begin af aan met een CM7/Oxygen toetsenbord getypt op mijn Desire en ik moet zeggen dat die (gemodde) van HTC een flinke verbetering is voor mij!janvanduschoten schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:44:
[...]
Je kunt ook gewoon het toetsenbord van HTC gebruiken in de MIUI dacht ik. Gebruik het linkje hieronder en installeer de .apk's. De ene is het toetsenbord (HTC_IME) en de andere de calibratie van het toetsenbord (Clicker).
https://www.dropbox.com/sh/cquznqqrw4fsyfl/xjxi4Py9om
Eventueel ook nog het HTC toetsenbord maar dan met een zwarte skin (shadowfrost)
https://www.dropbox.com/s...bq/htcime_shadowfrost.apk
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Ik gebruik al bijna 2 jaar een of ander Swype toetsenbord voor de Desire. Ooit een keer een .apk van gevonden, en die werkt perfect. Als je dat swypen eenmaal onder de knie hebt is het heerlijk, vooral als je maar 1 hand beschikbaar hebt (op de fiets ofzo).
Als je een ROM hebt waar een toetsenbord in zit die de Chinese taal ondersteunt dan kun je het toetsenbord uit de ROM halen in op je huidige ROM zetten.Iavak schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:06:
Dankjewel, jammer dat het geen chinees ondersteunt. Want daar ging het mij om, de originele HTC keyboard was daar best goed in.
Met bijvoorbeeld 7-Zip kun je de ROM uit elkaar halen en de .apk eruit halen en in de ROM die je nog wilt flashen plakken, dan installeert hij hem gelijk mee. Deed ik vaak bij CM7 ROM's daar haalde ik eerst de apps uit die ik niet nodig had en plakte gelijk ook de apps erin die ik wel wilde hebben. Flashen & klaar
Wel eerst verificatie uitzetten voor het flashen omdat je de ROM hebt aangepast.
Dankjewel nogmaals.janvanduschoten schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:11:
[...]
Als je een ROM hebt waar een toetsenbord in zit die de Chinese taal ondersteunt dan kun je het toetsenbord uit de ROM halen in op je huidige ROM zetten.
Met bijvoorbeeld 7-Zip kun je de ROM uit elkaar halen en de .apk eruit halen en in de ROM die je nog wilt flashen plakken, dan installeert hij hem gelijk mee. Deed ik vaak bij CM7 ROM's daar haalde ik eerst de apps uit die ik niet nodig had en plakte gelijk ook de apps erin die ik wel wilde hebben. Flashen & klaar![]()
Wel eerst verificatie uitzetten voor het flashen omdat je de ROM hebt aangepast.
Ik zal het proberen vanavond.
Heeft iemand in de ROM JB/CM10 Elk759 de buienradar app ook compleet werkend? Bij mij worden de buien wel geladen, maar doet de animatie het niet.
En weet iemand hoe ik sound on/off als icoon in het lockscreen kan krijgen?
En weet iemand hoe ik sound on/off als icoon in het lockscreen kan krijgen?
Verwijderd
Dat is dus niet de bedoeling. Lees eens rustig de startpost door, het valt echt wel mee als je maar weet waar je mee bezig bent.
[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 06-10-2012 16:01 ]
Heb hier zojuist wat tijd voor gehad en het werkt!janvanduschoten schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:55:
Wat hierboven staat, als je een stock rom .zip hebt kun je eerst je Hboot downgraden en een stock rom hernoemen naar PB99IMG en hem flashen.
Even een vraagje van technische aard (hoe kan het ook anders in dit forum)...
De Desire van mijn collega heeft kuren, dwz start soms niet op (tot htc witte scherm), en soms wel...daarna geeft telefoon aan dat accu (bijna) leeg is en moet worden opgeladen, dit terwijl accu 52% vol is. Hij kan op dit moment zijn telefoon ook niet gebruiken...bijv reageert niet op swipe-commando's op het scherm.
Ik heb geprobeerd met de accu van mijn Desire...hetzelfde resultaat. Zijn accu werkt in mijn telefoon prima.
Iemand een idee...ik vermoed een hardwarematig probleem. Of zou het wellicht toch softwarematig kunnen zijn. Hoe doe je eigenlijk een totale reset op een Desire...zonder dat je toegang hebt tot de telefoon (start niet op)?
Aanvullende vraag : is er een mogelijkheid om de telefoon uit te lezen (sms, contacten, enz) mbv een programmatje oid? Ik weet dat dit vroeger met een Nokia prima ging vandaar.
Een hoop vragen, maar hopelijk heeft een van jullie nog ideeën en/of tips...bedankt alvast!
De Desire van mijn collega heeft kuren, dwz start soms niet op (tot htc witte scherm), en soms wel...daarna geeft telefoon aan dat accu (bijna) leeg is en moet worden opgeladen, dit terwijl accu 52% vol is. Hij kan op dit moment zijn telefoon ook niet gebruiken...bijv reageert niet op swipe-commando's op het scherm.
Ik heb geprobeerd met de accu van mijn Desire...hetzelfde resultaat. Zijn accu werkt in mijn telefoon prima.
Iemand een idee...ik vermoed een hardwarematig probleem. Of zou het wellicht toch softwarematig kunnen zijn. Hoe doe je eigenlijk een totale reset op een Desire...zonder dat je toegang hebt tot de telefoon (start niet op)?
Aanvullende vraag : is er een mogelijkheid om de telefoon uit te lezen (sms, contacten, enz) mbv een programmatje oid? Ik weet dat dit vroeger met een Nokia prima ging vandaar.
Een hoop vragen, maar hopelijk heeft een van jullie nog ideeën en/of tips...bedankt alvast!
probeer eens:dafmay schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:34:
batterij eruit -> batterij erin -> opstarten met [VOLUME -] EN [POWERKNOP] tegelijk
als het goed is kom je nu in een recovery menu en kun je met volume of trackball navigeren hierin en dingen wissen.
wil je dit gaan doen zonder dat de telefoon aangaat? geef je weinig kans eigenlijk.dafmay schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:34:
heeft hij de contacten niet gewoon via google gesynct? Dan kun je die stap overslaan.
Voor SMS/bookmarks etc zijn zeer goede programma's te downloaden (backup everything) maar dan moet je natuurlijk wel in de telefoon komen.
Dank voor het meedenken!elpino.rv schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:36:
[...]
probeer eens:
batterij eruit -> batterij erin -> opstarten met [VOLUME -] EN [POWERKNOP] tegelijk
als het goed is kom je nu in een recovery menu en kun je met volume of trackball navigeren hierin en dingen wissen.
[...]
wil je dit gaan doen zonder dat de telefoon aangaat? geef je weinig kans eigenlijk.
heeft hij de contacten niet gewoon via google gesynct? Dan kun je die stap overslaan.
Voor SMS/bookmarks etc zijn zeer goede programma's te downloaden (backup everything) maar dan moet je natuurlijk wel in de telefoon komen.
Het eerste heb ik geprobeerd. Kom helaas niet in recovery mode. De andere optie is "clear storage" en ik kan niet goed inschatten wat deze optie precies doet...wil voorkomen dat ik per ongeluk zaken wis die niet gewist moeten worden. Jij een idee wat deze optie exact doet? Krijg je na de keuze daarna eerst nog meer keuzes voordat ie echt begint met wissen ?
Het tweede...inderdaad een mogelijkheid vanuit recovery (waar ik momenteel niet in kom!) oid. Ik begrijp dat er diverse goede apps zijn om backups te maken nadat telefoon is opgestart.
Ps zijn telefoon is virgin-clean...maw niet ge-root en dat soort zaken.
Een Desire die nog S-ON staat wil niet naar het recovery menu gaan. Dit is normaal.
Als het aan de batterij ligt of iets dat daarmee te maken heeft, brengt het aansluiten via de USB kabel (voor het laden) misschien een oplossing. Is in elk geval het testen waard.
De contacten in de GSM kunnen op 3 plaatsen opgeslagen staan: SIM kaart, Intern geheugen of Google Account. Persoonlijk houd ik ervan alles op het Google Account te zetten exact voor dit soort situaties. Misschien helpt je dat, misschien niet nu meteen, maar in elk geval iets om over na te denken. Natuurlijk als je dingen op het Google Account hebt staan, staan ze ook off-line gecached op je GSM.
Vooraleer je de boel op het containerpark zwiert, probeer in elk geval de contacten van de batterij, de SIM kaart en de geheugenkaart eens proper te maken. Mogelijk is het niet meer dan dat.
Als het aan de batterij ligt of iets dat daarmee te maken heeft, brengt het aansluiten via de USB kabel (voor het laden) misschien een oplossing. Is in elk geval het testen waard.
De contacten in de GSM kunnen op 3 plaatsen opgeslagen staan: SIM kaart, Intern geheugen of Google Account. Persoonlijk houd ik ervan alles op het Google Account te zetten exact voor dit soort situaties. Misschien helpt je dat, misschien niet nu meteen, maar in elk geval iets om over na te denken. Natuurlijk als je dingen op het Google Account hebt staan, staan ze ook off-line gecached op je GSM.
Vooraleer je de boel op het containerpark zwiert, probeer in elk geval de contacten van de batterij, de SIM kaart en de geheugenkaart eens proper te maken. Mogelijk is het niet meer dan dat.
Dank voor de input. USB kabel opladen hebben we inderdaad ook geprobeerd tijdens opstarten. Zelfs met kabel aangesloten klaagt de telefoon over het feit dat batterij moet worden opgeladen.pbeer schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:57:
Een Desire die nog S-ON staat wil niet naar het recovery menu gaan. Dit is normaal.
Contactpuntjes accu dacht ik ook meteen aan. Nagekeken, en dat ziet er prima uit. Telefoon opgestart met simkaart en geheugenkaartje eruit. Zelfde verhaal helaas.
Contacten...ik weet niet of mijn collega precies weet waar dat spul staat opgeslagen. Hij is niet zo phone-technisch-minded, dus kan mij zo voorstellen dat hij dit gewoonweg niet weet. Ik ben ook voorstander van sync met Google. Dan zit je altijd goed.
Het is nu hopen op dat de telefoon toch nog een keer doorstart, waarbij daarna het scherm het doet. Tot nu toe na opstarten (als dit al lukt) kun je de telefoon niet eens uit schermvergrendeling halen.
Mijn gerepareerde Desire doet het goed, maar het opstarten (s-off, cm7 HBOOT etc) duurt echt heel lang; hij staat 1-3 minuten (!) op het bootscherm voor de Android animatie begint. Iemand enig idee wat daaraan te doen valt?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Misschien een slecht werkende SD kaart ?gambieter schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 02:46:
Mijn gerepareerde Desire doet het goed, maar het opstarten (s-off, cm7 HBOOT etc) duurt echt heel lang; hij staat 1-3 minuten (!) op het bootscherm voor de Android animatie begint. Iemand enig idee wat daaraan te doen valt?
Gebruik hier op 2 HTC Desires CM7 met aangepaste HBOOT en en starten supersnel.
Zou eens een andere SD proberen en desnoods nogmaals CM7 een keer flashen en daarna alles wipen.
Heb de stock HBOOT weer teruggezet en de nieuwe Sandvold ICS, en het werkt weer normaal. Gelukkig maar
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De rom van Elk759 met JB en CM10 is gestopt met verdere ontwikkeling, ik ga me eens bezighouden met [JB:CM10:HYBRD][4.1.2] PARANOIDANDROID [2.20, Hybrid, Size&UI on PerAppBasis] (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1912187) Eens kijken wat dat oplevert
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
Probeer mijn vriendins desire te rooten, ik volg de hele stappenplan, maar unrevoked blijft zeggen "firmware too new", dus ik probeer deze volgens het, niet chronologische niet echt geweldige, stappenplan s-off te maken. Nou dat lukt prima. Alleen nu komt het punt dat ik dit moet doen
Optioneel: Voor root acces moet je nog dit bestand flashen vanuit je recovery.(MD5sum: a2844ac335a5c1cfdb9bea2fc041b415
Hoe moet dit?
En het volgende probleem komt naar boven, volume down en power on brengt mij niet meer naar Hboot, toppie.
Optioneel: Voor root acces moet je nog dit bestand flashen vanuit je recovery.(MD5sum: a2844ac335a5c1cfdb9bea2fc041b415
Hoe moet dit?
En het volgende probleem komt naar boven, volume down en power on brengt mij niet meer naar Hboot, toppie.
[ Voor 30% gewijzigd door mhindrik op 14-10-2012 14:18 ]
Alle vragen hebben een antwoord
Verwijderd
Houd de aan-uitknop ingedrukt, totdat er een keuzemenu verschijnt. Klik Reboot. Klik Recovery.mhindrik schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:01:
Probeer mijn vriendins desire te rooten, ik volg de hele stappenplan, maar unrevoked blijft zeggen "firmware too new", dus ik probeer deze volgens het, niet chronologische niet echt geweldige, stappenplan s-off te maken. Nou dat lukt prima. Alleen nu komt het punt dat ik dit moet doen
Hoe moet dit?
Dan install zip from sdcard. Als ik het me goed herinner heb je met die MD5sum niks te maken.
En voor het volume down/power on probleem was een truc als ik het me goed herinner, maar ik weet niet meer hoe ik dat heb opgelost. Excuus dat ik je niet beter kan helpen...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 23:06 ]
clear storage maakt je telefoon inderdaad helemaal leeg (factory default)dafmay schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:50:
[...]
Het eerste heb ik geprobeerd. Kom helaas niet in recovery mode. De andere optie is "clear storage" en ik kan niet goed inschatten wat deze optie precies doet...wil voorkomen dat ik per ongeluk zaken wis die niet gewist moeten worden. Jij een idee wat deze optie exact doet? Krijg je na de keuze daarna eerst nog meer keuzes voordat ie echt begint met wissen ?
probeer eerst eens op te starten (zoals al voorbij kwam) zonder sim en SD kaart.
misschien hangt hij daarop.
als hij een google account heeft die gelinkt was aan het toestel kun je kijken wat er allemaal bekend is, zie zijn google dashboard. In het beste geval wordt het meeste gebackupped (contacten, bookmarks, wallpapers etc) en ben je 'alleen' SMS'en / whatsapps etc kwijt. Weet niet of dat belangrijk is voor hem.
Dat hadden wij al gedaan.elpino.rv schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:09:
[...]
clear storage maakt je telefoon inderdaad helemaal leeg (factory default)
probeer eerst eens op te starten (zoals al voorbij kwam) zonder sim en SD kaart.
misschien hangt hij daarop.
Dank...dit is een goede tip.als hij een google account heeft die gelinkt was aan het toestel kun je kijken wat er allemaal bekend is, zie zijn google dashboard. In het beste geval wordt het meeste gebackupped (contacten, bookmarks, wallpapers etc) en ben je 'alleen' SMS'en / whatsapps etc kwijt. Weet niet of dat belangrijk is voor hem.
Btw sms is nu juist voor hem belangrijk...
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 15-10-2012 19:15 ]
Bedankt voor je reactie, na veel gezoek op het internet, is het me prima gelukt. En zelfs een nieuwe versie van HTC sense 3.5 erop gezet.Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:02:
[...]
Houd de aan-uitknop ingedrukt, totdat er een keuzemenu verschijnt. Klik Reboot. Klik Recovery.
Dan install zip from sdcard. Als ik het me goed herinner heb je met die MD5sum niks te maken.
En voor het volume down/power on probleem was een truc als ik het me goed herinner, maar ik weet niet meer hoe ik dat heb opgelost. Excuus dat ik je niet beter kan helpen...
Maar het stappenplan om desires met 2.3.3 te rooten is te beknopt. Dat mag uitgebreider.
Alle vragen hebben een antwoord
Verwijderd
Hallo iedereen,
momenteeel heb ik op mijn desire leedroid lopen, en deze bevalt nog wel goed. Ik wil echter een keer miui gaan proberen, of een andere rom.
Nu heb ik Amon ra erop staan als recovery. Omdat deze minder vaak genruikt wordt door de meeste vroeg ik me af of dit iets uitmaakt voor bij het flashen van een andere hboot / andere rom?
Ik moet de telefoon nog s-off maken en zal revolutionairy voor willen gebruiken.
Voorziet iemand problem met deze setting? Is het erstandiger om eerst cm recovery te flashen? (en hoe dan? gewoon opnieuw instaleren?)
Mvg Twan
momenteeel heb ik op mijn desire leedroid lopen, en deze bevalt nog wel goed. Ik wil echter een keer miui gaan proberen, of een andere rom.
Nu heb ik Amon ra erop staan als recovery. Omdat deze minder vaak genruikt wordt door de meeste vroeg ik me af of dit iets uitmaakt voor bij het flashen van een andere hboot / andere rom?
Ik moet de telefoon nog s-off maken en zal revolutionairy voor willen gebruiken.
Voorziet iemand problem met deze setting? Is het erstandiger om eerst cm recovery te flashen? (en hoe dan? gewoon opnieuw instaleren?)
Mvg Twan
Verwijderd
@TJ79
Je kunt als je wilt 4ext recovery control hier downloaden. Dat is een app. die de meest gebruikte recovery er voor je opzet: http://4ext.net/.
Als je MIUI wilt kan ik je deze aanbevelen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1850436
Deze is gebaseerd op Jelly Bean (4.1.1). Alles werkt super, behalve de camcorder. Maar als je dan video illusion er opzet (gratis!). Doet ie et wel :):
Het enige kleine minpuntje wat ik nog wil wegwerken is dat hij niet helemaal soepel scrolt? Maar dat komt vast met een aanpassing ook wel goed.
Je kunt als je wilt 4ext recovery control hier downloaden. Dat is een app. die de meest gebruikte recovery er voor je opzet: http://4ext.net/.
Deze is gebaseerd op Jelly Bean (4.1.1). Alles werkt super, behalve de camcorder. Maar als je dan video illusion er opzet (gratis!). Doet ie et wel :):
Het enige kleine minpuntje wat ik nog wil wegwerken is dat hij niet helemaal soepel scrolt? Maar dat komt vast met een aanpassing ook wel goed.
Nou, ik moet helaas melden dat de Wifi hotspot bij mij toch echt niet lekker werkt. Hij start wel op, ik zie hem ook, maar internet verbinding, ho maar.Eddos schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:03:
[...]
[...]
Dus, zoals ik begrijp, geen enkele reden om deze ROM niet in te zetten voor dagelijks gebruik. Toch maar eens proberen dan. Bedankt
Zonde
Verwijderd
Ga het vanavond/morgen even proberen. In ieder geval alvast bedankt voor de tips!Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:45:
@TJ79
Dat heb ik ook met Sandvold ICS 0.18.1.2 nu ik in Canada ben, de WiFi hotspot werkt niet. Op mijn andere telefoon (Huawei Ascend G300) werkt het wel met ICS, dus maar even SIM-kaartjes omgeruild.Eddos schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:28:
Nou, ik moet helaas melden dat de Wifi hotspot bij mij toch echt niet lekker werkt. Hij start wel op, ik zie hem ook, maar internet verbinding, ho maar.
Zonde
Verwijderd
Hij staat erop! Loopt allemaal wel (tot nog toe lol) ziet er goed uit, nu eens kijken hoe het op de lange termijn bevalt met de accu en gebruiksgemak.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:26:
[...]
Ga het vanavond/morgen even proberen. In ieder geval alvast bedankt voor de tips!
Bedankt voor de hulp!
Ik heb gisteren maar weer eens Sandvold ICS geprobeerd. Het werkt best wel smooth, maar zodra ik de Play store had gestart begonnen al mijn apps te downloaden en zat ik in no-time zonder ruimte op mijn arme Desire met stock HBOOT. Als je tevreden bent met de stock apps van ICS zal het vast wel werkbaar zijn maar ik heb liever veel apps erop.
Dus, advies van een paar posts hierboven ter harte genomen en toch maar weer MW4.3 genomen (ik had al MW maar dan de CM versie en heb nu de oxygen). Tot nu toe werkt het best wel smooth eigenlijk, ben erg tevreden. Ik had eerder problemen met het updaten van grote apps (Where's my water van 50MB), die kon ik bij een verse installatie meteen updaten zolang het interne geheugen nog niet te vol was.
Nu zag ik dat ik met ES file explorer bestanden uit /system/apps kan verwijderen (bijvoorbeeld de huawei cloud app of alles met een facebook icoontje, dat gebruik ik nooit). Dat lijkt te werken. Maar nu wil ik eigenlijk Google Maps verplaatsen naar de system apps - dit omdat ik het best vaak gebruik en het is dan dus snel. Bovendien is het een vrij grote app en past het makkelijk erbij op de systeem partitie. Maar gaat deze app zich dan nog wel updaten op deze locatie? Iemand ervaring hiermee?
Dus, advies van een paar posts hierboven ter harte genomen en toch maar weer MW4.3 genomen (ik had al MW maar dan de CM versie en heb nu de oxygen). Tot nu toe werkt het best wel smooth eigenlijk, ben erg tevreden. Ik had eerder problemen met het updaten van grote apps (Where's my water van 50MB), die kon ik bij een verse installatie meteen updaten zolang het interne geheugen nog niet te vol was.
Nu zag ik dat ik met ES file explorer bestanden uit /system/apps kan verwijderen (bijvoorbeeld de huawei cloud app of alles met een facebook icoontje, dat gebruik ik nooit). Dat lijkt te werken. Maar nu wil ik eigenlijk Google Maps verplaatsen naar de system apps - dit omdat ik het best vaak gebruik en het is dan dus snel. Bovendien is het een vrij grote app en past het makkelijk erbij op de systeem partitie. Maar gaat deze app zich dan nog wel updaten op deze locatie? Iemand ervaring hiermee?
Het RAM gebruik is inderdaad een probleem met Sandvold. Ook werkt de tethering/hotspot functie niet. Jammer.
Omdat de telefoon toch moet werken staat er nu Mildwild 4.3 op. Wel lastig, al mijn andere spul (tablet/foon) heeft de OK rechts, en GB links. Verder werkt het soepel.
Omdat de telefoon toch moet werken staat er nu Mildwild 4.3 op. Wel lastig, al mijn andere spul (tablet/foon) heeft de OK rechts, en GB links. Verder werkt het soepel.
[ Voor 44% gewijzigd door gambieter op 21-10-2012 19:26 ]
Ok, ik heb zojuist de Desire van mijn pa geprobeerd te rooten. Ik heb inmiddels al best wel wat ervaring met het rooten van deze telefoon, maar dit keer wilde het niet echt lukken... Allereerst zei de meest recente versie van unrevoked 'error: firmware too new?'. Dat opgezocht, en uiteindelijk bleek versie 3.21 wel te werken; ik zag bij de meldingen in een flits voorbijkomen kreten als victory, huge success en done. Echter, ik kan in de huidige (stock) desire rom (nog steeds met mijn pa zijn 'oude' apps) nog steeds geen root gebruiken; de app superuser is inderdaad geinstalleerd maar ik kan de binary niet updaten. Andere root-apps kunnen geen root permissie vragen. Maar... Ik heb wel clockworkmod erop gekregen, want dat is dus nu wel de recovery geworden. Wat kan er aan de hand zijn? Hoe krijg ik nu alsnog root? Kan ik zomaar unrevoked vaker draaien tot het lukt? Ik kan via clockworkmod recovery wel zips flashen (niet geprobeerd), is dat riskant? Of krijg ik ook root access op mijn telefoon als ik een custom rom flash?
Dank voor de tip, ik ben eigenlijk wel verbaasd hoe goed deze werkt. Ik kom van MIUI-XJ (2.3.7) dus ik ben erg blij dat er ook een recentere android/miui versie voor de Desire is. Supersnel is het niet maar toch zeker goed te gebruiken. Niet verkeerd voor zo'n antieke telefoonVerwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:45:
Ik heb wat kleine issues gezien (3G valt soms weg en kan dan niet meer opgepakt worden) maar als ik geen grote problemen tegenkom dan hou ik hem er voorlopig even op!
Is er iemand van de Nikez-gebruikers die al over is op 3.1p1? De notificatie-led zou compleet moeten werken in die versie, daarnaast nog wat andere verbeteringen en android 4.1.2. Draai zelf nog 3.0p11 naar volle tevredenheid maar wil binnenkort toch maar eens compleet flashen en naar de nieuwe versie.
Yup...ik ben sinds een aantal dagen over op de laatste versie. Ik moet zeggen deze draait weer superfijn. Notificatie LED werkt inderdaad ook.bladiblo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:33:
Is er iemand van de Nikez-gebruikers die al over is op 3.1p1? De notificatie-led zou compleet moeten werken in die versie, daarnaast nog wat andere verbeteringen en android 4.1.2. Draai zelf nog 3.0p11 naar volle tevredenheid maar wil binnenkort toch maar eens compleet flashen en naar de nieuwe versie.
@Dafmay: Goed om te lezen!
Heb je gewoon een wipe dalvik+cache en upgrade gedaan of complete nieuwe installatie na een full wipe?
Desire van m'n vriendin iig maar eens upgraden. Hopelijk is het probleem dat zij eens in de zo veel dagen heeft, dat haar GPS weigert een fix te krijgen in Runkeeper, dan ook opgelost.
Heb je gewoon een wipe dalvik+cache en upgrade gedaan of complete nieuwe installatie na een full wipe?
Desire van m'n vriendin iig maar eens upgraden. Hopelijk is het probleem dat zij eens in de zo veel dagen heeft, dat haar GPS weigert een fix te krijgen in Runkeeper, dan ook opgelost.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hey,eymey schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:17:
@Dafmay: Goed om te lezen!
Full wipe gedaan. So far alles prima. Doe nu al 3 volle dagen op 1 accu met nog 58% resterend. Wel op een G verbinding en zonder email sync (altijd ipad bij de hand, vandaar), en weinig gebruik. Maar wel een leuke testcase...
Thanks
. Hier op dit moment bezig (na een full wipe) met het installeren van de ROM.
Ik zie in de changelog dat er dus (in een vorige versie al, die ik heb overgeslagen) inderdaad verbeteringen zitten rond het gebruik van GPS icm. 3g. Vriendin zal wrs wel veel 3g verbruiken, maar ben benieuwd hoe lang de accu bij haar bij deze versie weer mee zal gaan.
We zijn overigens al dik tevreden met de huidige prestaties... en dat met een batterij van 2,5 jaar oud!
Ik zie in de changelog dat er dus (in een vorige versie al, die ik heb overgeslagen) inderdaad verbeteringen zitten rond het gebruik van GPS icm. 3g. Vriendin zal wrs wel veel 3g verbruiken, maar ben benieuwd hoe lang de accu bij haar bij deze versie weer mee zal gaan.
We zijn overigens al dik tevreden met de huidige prestaties... en dat met een batterij van 2,5 jaar oud!
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het 3G probleem is nog niet helemaal opgelost, ik heb sporadisch nog wel eens last van uitval gehad. Aanpassen van APN instellingen heeft al een groot deel van het eerdere probleem opgelost. Op xda is te lezen dat Nikez misschien iets op het spoor is m.b.t. 3G, het schijnt namelijk ook bij veel 4.x Roms voor de Desire voor te komen.
Prestaties van de Desire met deze Rom blijven verbazingwekkend. Ik schep er ook wel een beetje genoegen in mensen met nieuwere modellen erop te wijzen dat ik gewoon de allernieuwste androidversie op mn telefoon heb
Prestaties van de Desire met deze Rom blijven verbazingwekkend. Ik schep er ook wel een beetje genoegen in mensen met nieuwere modellen erop te wijzen dat ik gewoon de allernieuwste androidversie op mn telefoon heb
Ik zie bij deze rom: "[ROM/4.1.2] [Oct 23 2012] CM10 | Jelly Bean 4.1.2 - v2.0" het volgende staan:
Working list:
Quote:
Data
WiFi
Bluetooth
Rotation
Mic
Sound
USB Mass Storage
GPS
A2SD Scripts
Trackball wake
HWA
Camera
Video Recording (choppiness)
Sensors
Themes
and more....
Not working:
Quote:
FM Radio
Dus alleen de FM radio werkt niet? Dan neem ik aan dat het gewoon een goede rom is voor dagelijks gebruik? Of zijn er nog meer belangrijke functies die niet werken.
Working list:
Quote:
Data
WiFi
Bluetooth
Rotation
Mic
Sound
USB Mass Storage
GPS
A2SD Scripts
Trackball wake
HWA
Camera
Sensors
Themes
and more....
Not working:
Quote:
FM Radio
Dus alleen de FM radio werkt niet? Dan neem ik aan dat het gewoon een goede rom is voor dagelijks gebruik? Of zijn er nog meer belangrijke functies die niet werken.
Verwijderd
Heb hem zelf ook erop. Vind het een fijne rom, voor dagelijks gebruik. Alles werkt zoals gemeld, camera werkt echter niet zo handig, blijft hangen en is blokkerig...maar er zijn apps te vinden waar je mee kan fotograferenkaasaanfiets schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:47:
Ik zie bij deze rom: "[ROM/4.1.2] [Oct 23 2012] CM10 | Jelly Bean 4.1.2 - v2.0" het volgende staan:
Working list:
Quote:
Data
WiFi
Bluetooth
Rotation
Mic
Sound
USB Mass Storage
GPS
A2SD Scripts
Trackball wake
HWA
Camera
Sensors
Themes
and more....
Not working:
Quote:
FM Radio
Let wel op dat je versie 1 pakt. Versie 2 heeft wat problemen met de selectie van het netwerk. Althans sommigen hebben hier last van...ik dus ook en daarom terug naar versie 1.
Ik vind hem lekker werken, ben nog aan het kijken hoever ik kom met een accu
Succes!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 16:05 ]
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1945441dafmay schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:03:
Welke rom is dat dan precies?
Hier gisteravond versie 3.1p1 van Nikez op de Desire van vriendinlief geinstalleerd.
Dit keer met een full wipe, a2sd weer uitvoeren, wat optimalisaties in dev menu, etc.
Draait wederom als een zonnetje! Camera wordt steeds beter (zo nu en dan wel nog steeds garbled screen bij live view in de camera app). En notificatieled werkt nu inderdaad weer naar behoren
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe goed zo'n 'oudere' telefoon weer mee kan komen
.
Overigens, qua FM radio, mocht iemand daar toch nog behoefte aan krijgen: Probeer "spirit fm radio" eens. Vrij prijzig maar de ontwikkelaar doet (ook na de cooldown periode van een kwartier) niet moeilijk over geld terug geven als het toch niet werkt. Op m'n Incredible S waar ik nu ook een (Alpha) 4.1.1 ROM op draai werkt deze app prima! (bijna beter dan HTC app).
Dit keer met een full wipe, a2sd weer uitvoeren, wat optimalisaties in dev menu, etc.
Draait wederom als een zonnetje! Camera wordt steeds beter (zo nu en dan wel nog steeds garbled screen bij live view in de camera app). En notificatieled werkt nu inderdaad weer naar behoren
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe goed zo'n 'oudere' telefoon weer mee kan komen
Overigens, qua FM radio, mocht iemand daar toch nog behoefte aan krijgen: Probeer "spirit fm radio" eens. Vrij prijzig maar de ontwikkelaar doet (ook na de cooldown periode van een kwartier) niet moeilijk over geld terug geven als het toch niet werkt. Op m'n Incredible S waar ik nu ook een (Alpha) 4.1.1 ROM op draai werkt deze app prima! (bijna beter dan HTC app).
Verwijderd
Inderdaad, dat is ook de reden dat ik voor een simonly ben gegaan nu en niet voor een nieuwe telefooneymey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:36:
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe goed zo'n 'oudere' telefoon weer mee kan komen.
Offtopic, dus weg.
[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 25-10-2012 16:09 ]
Offtopic, dus weg.
[ Voor 102% gewijzigd door janvanduschoten op 25-10-2012 16:09 ]
Ok, ik ben echt een n00b wat betreft rooten etc op telefoons. Nog nooit iets anders gedraaid dan de gewone rom van de ontwikkelaar. Echter wil ik op mijn Desire nu toch wel eens 4.0 draaien...
Welke kan ik dan het beste kiezen en hoe werkt het allemaal precies?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Lees anders eerst eens rustig de topicstart zoals iedereen hier en verdiep je eens in de beschikbare ROM's op XDA. Als je de laatste paar pagina's van dit topic doorleest dan kom je al een aantal JB ROM's tegen.Peter_Aragorn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:50:
Ok, ik ben echt een n00b wat betreft rooten etc op telefoons. Nog nooit iets anders gedraaid dan de gewone rom van de ontwikkelaar. Echter wil ik op mijn Desire nu toch wel eens 4.0 draaien...
Succes
Gracias.
Wat ik eigenlijk meer bedoel te vragen: Is het moeilijk?
Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend
Maar ik vond het supermegasimpel: Je start revoked op, hangt je telefoon er aan. Er gebeuren wat dingen. En dan zegt ie: klaar!
Daarna kan je custom roms gaan installeren via de nieuwe recovery (zipje dat op je SD staat). (volume-down en power bij opstarten induwen)
Maar ik vond het supermegasimpel: Je start revoked op, hangt je telefoon er aan. Er gebeuren wat dingen. En dan zegt ie: klaar!
Daarna kan je custom roms gaan installeren via de nieuwe recovery (zipje dat op je SD staat). (volume-down en power bij opstarten induwen)
Nee, ik kon het ook (en dat is niet sarcastisch bedoeld). Door me goed in te lezen is het me gelukt zonder problemen.Peter_Aragorn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:44:
Gracias.
De kans dat het misgaat is klein, volgens mij komen er geen bricks meer voor. Lees je goed in in de startpost en dan gaat je dat zeker lukken. Mocht er toch iets mis gaan of onduidelijk zijn, post het gerust hier.
Wat is dan de meest stabiele custom rom? Liefst Android 4...joris1989 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:59:
Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend![]()
Maar ik vond het supermegasimpel: Je start revoked op, hangt je telefoon er aan. Er gebeuren wat dingen. En dan zegt ie: klaar!![]()
[ Voor 6% gewijzigd door Peter_Aragorn op 25-10-2012 17:38 ]
Goed...na bijna 5 en een halve dag was het wel genoeg
Nikez JB 3.1p1 versie; G verbinding, nauwelijks gebruik, en email sync uit.

Nice, draait die ROM ook een beetje smooth?dafmay schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:24:
Goed...na bijna 5 en een halve dag was het wel genoegNikez JB 3.1p1 versie; G verbinding, nauwelijks gebruik, en email sync uit.
[afbeelding]
Mooi resultaat @Dafmay
. Hier gaat de Desire wel elke avond aan de lader maar vriendin heeft dan ook gewoon 3g en e-mail sync aan staan en checkt ook regelmatig facebook e.d.
Draait verder zeer smooth.
Draait verder zeer smooth.
Vond het ook wel een mooi resultaat. Uiteraard wel bij een zeer beperkt gebruik. Ik gok bij "normaal" gebruik zal de accu bij mij zo'n 3 dagen meegaan.
En zoals Eymey ook aangeeft, de rom draait ook bij mij erg smooth. Prima voor dagelijks gebruik. Camera weten we, deze is beperkt bij 1e keer opstarten...daarna verder goed.
En zoals Eymey ook aangeeft, de rom draait ook bij mij erg smooth. Prima voor dagelijks gebruik. Camera weten we, deze is beperkt bij 1e keer opstarten...daarna verder goed.
moioooo is dat met een nieuwe accu? pffff als ik 2 dagen met normaal/weinig gebruik zou gaan halen ben ik al helemaal tevreden.dafmay schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:24:
Goed...na bijna 5 en een halve dag was het wel genoegNikez JB 3.1p1 versie; G verbinding, nauwelijks gebruik, en email sync uit.
[afbeelding]
Haal nu net niet 1 dag met normaal gebruik.
kaasaanfiets schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:39:
[...]
moioooo is dat met een nieuwe accu? pffff als ik 2 dagen met normaal/weinig gebruik zou gaan halen ben ik al helemaal tevreden.
Haal nu net niet 1 dag met normaal gebruik.
2 dagen bij normaal gebruik is prima overigens.
Idd. Hier met de hele buts aan, zowel op Incredible S als op de Desire van m'n vriendin (draaien nu beiden JB... Desire al wel iets verder in ontwikkeling), is de batterij aan het einde van de dag nog zo'n 40-50%.
Dat is met:
* 's ochtends 07:00 van de lader af
* gmail, agenda, contacten sync
* facebook update om de 2 uur, in mijn geval ook tweetdeck update om de 2 uur
* whatsapp
* Avast antitheft op de achtergrond (geen idee hoeveel dat precies van de tijd en batterij vreet, draait nu als systeem app).
* altijd op 3g of wifi. wifi niet expliciet uit als er geen wifi bereik is zoals op werk
Overigens heb ik een HTC Wildfire van 2 jaar oud een keer 6 dagen online gehad met wel 3g aan maar verder alle syncs uit en verder zelden (paar minuten per dag) erop kijken
. Met de stock rom.
Dat is met:
* 's ochtends 07:00 van de lader af
* gmail, agenda, contacten sync
* facebook update om de 2 uur, in mijn geval ook tweetdeck update om de 2 uur
* Avast antitheft op de achtergrond (geen idee hoeveel dat precies van de tijd en batterij vreet, draait nu als systeem app).
* altijd op 3g of wifi. wifi niet expliciet uit als er geen wifi bereik is zoals op werk
Overigens heb ik een HTC Wildfire van 2 jaar oud een keer 6 dagen online gehad met wel 3g aan maar verder alle syncs uit en verder zelden (paar minuten per dag) erop kijken
Mijn vriendin heeft een Desire gekocht, nu blijkt er alleen een custom rom op te staan. Maakt mij op zich niet uit maar we willen hem liever standaard laten lopen. Graag wil ik weten welke android versie de laatste officiele is en hoe ik hem terug naar origineel krijg.
In het begin komt er een opstartscherm van: LeeDroid (2.5)
De bootloader ( alsk het goed zeg ) is: 4Ext Recovery Touch
De Desire loopt nu op 2.2, wie kan mij verwijzen, overhalen hierop te blijven of helpen..?
Wil misschien nieuwere versie, 3.3.3 ofzo meer tips iemand..?
In het begin komt er een opstartscherm van: LeeDroid (2.5)
De bootloader ( alsk het goed zeg ) is: 4Ext Recovery Touch
De Desire loopt nu op 2.2, wie kan mij verwijzen, overhalen hierop te blijven of helpen..?
Wil misschien nieuwere versie, 3.3.3 ofzo meer tips iemand..?
[ Voor 56% gewijzigd door NeoMe op 26-10-2012 21:41 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Origineel is het ook maar maximaal Android versie 2.2. Daarboven zijn het beta's en custom roms.
Volgens mij is zo'n custom rom van LeeDroid wel goed! Het is zeker niet de eerste de beste.... (als ik het goed heb)
Volgens mij is zo'n custom rom van LeeDroid wel goed! Het is zeker niet de eerste de beste.... (als ik het goed heb)
Zucht. Nog maar eens custom ROM geprobeerd (JB 3.1p1 versie). Loopt héél erg smooth, ziet er gelikt uit. Maar om de haverklap vastlopen zodat ik de batterij er uit moet halen is niet leuk
Ik volg alle stappen, en heb nu A2SD aangezet via de Terminal (ingebouwd commando van Android JB).
Ik volg alle stappen, en heb nu A2SD aangezet via de Terminal (ingebouwd commando van Android JB).
Zo'n 3 a 4 maanden heb ik mijn Desire geroot en een Custom ROM geïnstalleerd. Ik ben niet zeker welke ROM ik gekozen had. Het was een ICS in elk geval met Apex Launcher (die soms wel eens vastliep).
Deze week wou ik op GPS rijden, maar er kwam maar geen GPS fix. Achteraf wou ik dat dan oplossen en had op internet gelezen dat het mogelijk opgelost zou worden als ik de batterij er 15 min uit haalde. Omdat dat me redelijk onschuldig leek heb ik dat dan ook gedaan.
Achteraf wou de GSM niet meer opstarten. Eerst kwam het witte scherm met groen letters HTC, dan een zwart scherm met letters android die een soort glans hebben. Na een half uur wachten zoiets, start de GSM dan automatisch opnieuw op en ging ie dus eerst weer langs het witte scherm met letters HTC.
Ik heb dan maar gezocht naar een nieuwe ROM om te flashen. Ik ben graag up-to-date. De zip dus gedownload + de Gapps zip en op de SD kaart gekopieerd. Deze geflashed met Clockworkmod en herstart. Natuurlijk eerst de cache partitie geformateerd, full wipe/factory reset en dalvik cache weg. Mijn nieuwe AOKP met Jelly Bean starte wel volledig op en ik koppelde het Wireless, Gmail account enzo... Alles leek op eerste zicht te werken. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1863780)
Toen ik later de GSM herstartte (via reboot, niet door de batterij eruit te trekken!) bleef ie weer hangen. Geen reboot maar hij blijft gewoon eindeloos laden met de tandwielen en het roze paard in beeld.
Ik heb: HBOOT 6.93.1002, Radio 5.17.05.23 en Clockworkmod 4.0.1.4 erop staan.
De 32GB SD kaart was gepartitioneerd vanaf de PC met een 1.5 GB Ext4 partitie.
Wat zou ik kunnen doen om te vermijden dat de GSM vastloopt al na eerste reboot?
Deze week wou ik op GPS rijden, maar er kwam maar geen GPS fix. Achteraf wou ik dat dan oplossen en had op internet gelezen dat het mogelijk opgelost zou worden als ik de batterij er 15 min uit haalde. Omdat dat me redelijk onschuldig leek heb ik dat dan ook gedaan.
Achteraf wou de GSM niet meer opstarten. Eerst kwam het witte scherm met groen letters HTC, dan een zwart scherm met letters android die een soort glans hebben. Na een half uur wachten zoiets, start de GSM dan automatisch opnieuw op en ging ie dus eerst weer langs het witte scherm met letters HTC.
Ik heb dan maar gezocht naar een nieuwe ROM om te flashen. Ik ben graag up-to-date. De zip dus gedownload + de Gapps zip en op de SD kaart gekopieerd. Deze geflashed met Clockworkmod en herstart. Natuurlijk eerst de cache partitie geformateerd, full wipe/factory reset en dalvik cache weg. Mijn nieuwe AOKP met Jelly Bean starte wel volledig op en ik koppelde het Wireless, Gmail account enzo... Alles leek op eerste zicht te werken. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1863780)
Toen ik later de GSM herstartte (via reboot, niet door de batterij eruit te trekken!) bleef ie weer hangen. Geen reboot maar hij blijft gewoon eindeloos laden met de tandwielen en het roze paard in beeld.
Wat zou ik kunnen doen om te vermijden dat de GSM vastloopt al na eerste reboot?
Hm nou.. ik heb een krap jaar de Leedroid HD versie erop gehad, vergeleken bij de versie die ik er nu op heb (nikez 3.0p11) is dat wel een enorme stap terug. Al die leuke widgets kun je ook krijgen als je een launcher als GoEx erop zet.Rub3s schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:16:
Verwijderd
Lee is wel een bekende naam in rom land inderdaad. Enige nadeel is dat hij niet meer actief is voor de desire dus de ontwikkeling staat stil..Rub3s schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:16:
Origineel is het ook maar maximaal Android versie 2.2. Daarboven zijn het beta's en custom roms.
De roms zelf zijn naar mijn weten wel bugvrij, maar ik weet niet in hoeverre a2sd etc werkt. Ben zelf overgestapt om meer geheugen vrij te krijgen voor apps.
Verwijderd
Wel raar dat hij het wel heeft gedaan, maar nu niet meer fatsoenlijk opstart....pbeer schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:14:
Zo'n 3 a 4 maanden heb ik mijn Desire geroot en een Custom ROM geïnstalleerd. Ik ben niet zeker welke ROM ik gekozen had. Het was een ICS in elk geval met Apex Launcher (die soms wel eens vastliep).
Zou misschien eens helemaal opnieuw het proces doorlopen. Als je de zip bestanden nog op de sd kaart hebt is dat relatief makkelijk te doen. Misschien is opnieuw flashen de oplossing? Kan er eerlijk gezegd niks zinnigs over zeggen. De rom zelf lijkt me wel een betrouwbare, dat wil zeggen door een erkende / betrouwbare rom bakker.
Succes
Ik heb gedaan zoals TJ79 heeft aanbevolen en alles opnieuw gewiped en opnieuw geflashed. Vreemd genoeg lukt het nu wel om opnieuw op te starten. In elk geval werkt het nu terug, krijg net een bericht binnen, mail werkt en mijn apps zijn gedownload. Dat waren toch zeker de belangrijste functies al.
Bedankt!
Bedankt!
thanks voor die laatste regelcocico schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:22:
Zucht. Nog maar eens custom ROM geprobeerd (JB 3.1p1 versie). Loopt héél erg smooth, ziet er gelikt uit. Maar om de haverklap vastlopen zodat ik de batterij er uit moet halen is niet leuk![]()

Ik zie nu alleen een negatief getal bij de ruimte op mijn interne opslag.
-5799936,00 en daar rechts van 153 MB vrij.
Maar het werkt....
[ Voor 13% gewijzigd door pstalman op 30-10-2012 15:24 ]
@cocico: Heb je al geprobeerd om de CPU net 1 tikje lager te klokken? Veel Desires krijgen na verloop van tijd last van een euvel waardoor ze bij belasting op hun normale max. frequentie (kan met een stock rom ook gebeuren) vast lopen of gaan rebooten.
Op de Desire van m'n vriendin verder geen centje pijn met deze rom. Alleen de netwerkinstellingen van Simyo moesten met de hand worden ingevoerd (de standaard instellingen van KPN die de ROM heeft werken niet).
Het werkt zo goed dat m'n vriendin voorlopig haar geld op haar rekening houdt en deze op gebruikt .
Op de Desire van m'n vriendin verder geen centje pijn met deze rom. Alleen de netwerkinstellingen van Simyo moesten met de hand worden ingevoerd (de standaard instellingen van KPN die de ROM heeft werken niet).
Het werkt zo goed dat m'n vriendin voorlopig haar geld op haar rekening houdt en deze op gebruikt .
eymey schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:31:
Voorlopig kan ik verder met mijn oude beestje en is er geen noodzaak om m'n Desire te vervangen.
[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 30-10-2012 17:08 ]
hmmmm ik heb de instructies hierboven opgevolgd. Ik heb mijn desire gerout met de oxygen rom. Helaas gaat het daar mis. De telefoon rebout en blijft op het logo van oxygen hangen. Ik heb hem anderhalf uur laten liggen en toen reboot gedaan. Helaas precies hetzelfde. Hij gaat ook rechtstreeks naar oxygen dus geen boot menu of iets dergelijks. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen en/of waar de oorzaak ligt? lijkt er nu op dat ik niet meer in de telefoon kan en ook geen mogelijkheid heb tot reset?
Houdt de Volume - toets ingedrukt terwijl je de GSM opzet. Normaal gezien kom je dan eerst in een menu terecht. Wacht een 10-tal seconden en daarna kan je het menu bedienen met de volume knoppen. (Lees wat op beeld staat en het is vanzelfsprekend)xxxMaverick schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:48:
hmmmm ik heb de instructies hierboven opgevolgd. Ik heb mijn desire gerout met de oxygen rom. Helaas gaat het daar mis. De telefoon rebout en blijft op het logo van oxygen hangen. Ik heb hem anderhalf uur laten liggen en toen reboot gedaan. Helaas precies hetzelfde. Hij gaat ook rechtstreeks naar oxygen dus geen boot menu of iets dergelijks. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen en/of waar de oorzaak ligt? lijkt er nu op dat ik niet meer in de telefoon kan en ook geen mogelijkheid heb tot reset?
Vertel ons dan hoever je geraakt.
Persoonlijk heb ik revolution gebruikt om mijn gsm te S-OFF-en en rooten. Waarschijnlijk is dat de gemakkelijkste optie.
Dank je. Inderdaad kom ik nu in een boot menu. Heb hier diverse opties op te selecteren. Hoe pak ik het nu aan?pbeer schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:19:
[...]
Houdt de Volume - toets ingedrukt terwijl je de GSM opzet. Normaal gezien kom je dan eerst in een menu terecht. Wacht een 10-tal seconden en daarna kan je het menu bedienen met de volume knoppen. (Lees wat op beeld staat en het is vanzelfsprekend)
Vertel ons dan hoever je geraakt.
Persoonlijk heb ik revolution gebruikt om mijn gsm te S-OFF-en en rooten. Waarschijnlijk is dat de gemakkelijkste optie.
Kan kiezen voor fastboot, recovery, clear storage en simlock.
Onder recovery moet ik iets doen neem ik aan?
[ Voor 8% gewijzigd door xxxMaverick op 01-11-2012 21:22 ]
Je zou in recovery kunnen proberen om alles te wipen en de ROM opnieuw te flashen. Maar als je dit eerder ook in de juiste volgorde hebt gedaan is er misschien iets anders aan de hand.
Welke stappen heb je precies gedaan en wat heb je precies geflashed en wat is de status van je telefoon etc.?
Welke stappen heb je precies gedaan en wat heb je precies geflashed en wat is de status van je telefoon etc.?
Ok blijkbaar had ik zowieso de stap 'SD:ext2 to ext3; overgeslagen.Marked schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:07:
Je zou in recovery kunnen proberen om alles te wipen en de ROM opnieuw te flashen. Maar als je dit eerder ook in de juiste volgorde hebt gedaan is er misschien iets anders aan de hand.
Ik heb nu de telefoon een wipe gegeven en alle gegevens inclusief sd kaart leeggemaakt. Toen een partitie aangemaakt volgens instructies .
Nu zit ik met het volgende: ik moet de mod er nu natuurlijk opkrijgen. Maar als ik de sdkaart nu in de pc steek geeft hij aan dat drive is not formatted. De vorige keer heb ik dit gewoon gedaan? Neem aan dat het nu ook moet?
Omdat deze stap niet in instructie staat en het vorige keer foutging ff checken
Heel erg bedankt voor je hulp. Had zelf een fout gemaakt bij het partitionerenMarked schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:07:

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]