• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
gambieter schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:18:
[...]

Je gebruikt nog de standaard HBOOT, waardoor er 250 Mb gereserveerd is voor /system. De apk's verwijderen maakt die ruimte niet beschikbaar.

Je kunt de HBOOT aanpassen (zie openingspost en http://www.alpharev.nl) naar CM7r2, waar je 145 Mb voor /system gebruikt en 105 Mb extra naar /data gaat.
AH, vandaar. Kan het aanpassen van HBOOT (en het verkrijgen van s-off, want dat heb ik ook nog niet) zonder de rom opnieuw te hoeven flashen?

[ Voor 5% gewijzigd door Gabliboeba op 06-09-2012 13:27 ]

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Gabliboeba schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:23:
[...]
AH, vandaar. Kan het aanpassen van HBOOT (en het verkrijgen van s-off, want dat heb ik ook nog niet) zonder de rom opnieuw te hoeven flashen?
Volgens mij kun je een nandroid backup maken, HBOOT aanpassen en dan je backup terugzetten.

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:37
dafmay schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:03:
[...]

Toegevoegd:
SE launcher
Gapps (uitgezonderd Talk)

Verwijderd :
Music
Browser
Calculator
Deskclock
Development
Ev widgets
Live wallpapers
Soundrecorder
Speechrecorder
Videoeditor
Voicedialer
VPNdialogs
WAPpushmanaher
AndroidTerminal
De meeste media sounds...en wat andere kleinere zaken
De Terminal ook verwijderd? Maar die gebruik je toch om A2SD in te stellen bij Nikez?
Ga m in ieder geval nog proberen vandaag, bedankt voor het aanpassen en uploaden. Als het goed is is bij p9 nu ook het 3G probleem verholpen waarover ook op xda te lezen viel, daar had ik bij p8 toch nog wel last van.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:29:
Ennnnn....er is weer een nieuwe pre-alpha van Nikez JB rom uit. Heb 'm net geinstalleerd en deze Nikez v9 versie is aanmerkelijk sneller dan de voorgaande versies...draait werkelijk als een tierelier!!! _/-\o_

http://forum.xda-develope...hp?p=28618731&postcount=1

Mijn aangepaste (gekortwiekte) versie op dropbox :

https://dl.dropbox.com/u/...v-Turba-3.0.0p9-bravo.zip

Toegevoegd:
SE launcher
Gapps (uitgezonderd Talk)

Verwijderd :
Music
Browser
Calculator
Deskclock
Development
Ev widgets
Live wallpapers
Soundrecorder
Speechrecorder
Videoeditor
Voicedialer
VPNdialogs
WAPpushmanaher
AndroidTerminal
De meeste media sounds...en wat andere kleinere zaken
Draait jouw gekortwiekte rom ook op Cm7r2?

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:40
bladiblo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:08:
[...]De Terminal ook verwijderd? Maar die gebruik je toch om A2SD in te stellen bij Nikez?
Ga m in ieder geval nog proberen vandaag, bedankt voor het aanpassen en uploaden. Als het goed is is bij p9 nu ook het 3G probleem verholpen waarover ook op xda te lezen viel, daar had ik bij p8 toch nog wel last van.
Klopt inderdaad, schijnt nu verholpen te zijn. Te vroeg voor mij om te constateren, maar alles draait tot nu toe als een zonnetje.

Terminal weet ik helaas niet...draai zelf zeer beperkt aantal (7) apps en heb nu nog 29Mb over op intern geheugen. Is zeker niet veel, maar voor mij voldoende :)
Sj44k13 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:17:
[...]Draait jouw gekortwiekte rom ook op Cm7r2?
Neen, standaard hboot. Ik heb na installatie nog slechts 36Mb vrij van de 250Mb systeem geheugen. Dat gaat dus zeker niet werken met CM7r2 hboot.

• Cobiwan
  • Niet online
Hmm dan moet ik nog even kijken of ik hem een keer ga proberen. Wilde eigenlijk even half uurtje mee spelen en dan weer terug naar mildwild, maar ben niet zo'n fan van HBOOT aanpassen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Marked schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:10:
[...]

Als je toch geen data gebruikt kun je 'm toch beter gewoon volledig uitschakelen? Dat is nog beter voor je accuduur, of is het zo dat je nog wat aan 2G hebt in het buitenland (bijv. locatiebepaling?)?
Nu ja, ik was iets te kort door de bocht :) Als je toch niet veel data gebruikt ;)

Met 2G kun je nog 'prima' mobiele websites openen, Whatsappen, etc. Voor websites moet je alleen wat langer wachten. Verder gebruik ik zelf m'n telefoon nog wel eens om te bellen of smsen, of de tijd te checken :P

Rail Away!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sj44k13 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:50:
maar ben niet zo'n fan van HBOOT aanpassen.
Waarom eigenlijk niet? Het is erg snel gedaan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Cobiwan
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:53:
[...]

Waarom eigenlijk niet? Het is erg snel gedaan :)
Ik meen te hebben gelezen dat het risico's met zich meebrengt, waardoor ik het wil beperken. Misschien ben ik iets te bang :P.

• bladiblo
dafmay schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:29:
[...]

Terminal weet ik helaas niet...draai zelf zeer beperkt aantal (7) apps en heb nu nog 29Mb over op intern geheugen. Is zeker niet veel, maar voor mij voldoende :)

[...]
Na gebruik van A2SD in Nikez Rom zat ik na meer dan 50 apps nog op bijna 100 mb vrij. Werkt dus ook goed.

Dafmay, ik wil ook eens proberen om mijn te flashen Rom naar eigen wens aan te passen. Is het dan gewoon een kwestie van unzippen, apk verwijderen of toevoegen in /system/app, weer zippen en flashen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
haling schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:32:
[...]

Volgens mij kun je een nandroid backup maken, HBOOT aanpassen en dan je backup terugzetten.
Ik heb geprobeerd om S-OFF te verkrijgen, maar ik krijg het niet voor mekaar. Revolutionary blijft hangen op 'Waiting for device...'. Ik heb al van alles geprobeerd:

USB-debugging aan/uit
USB-storage aan/uit
Virusscanner/firewall aan/uit
Revolutionary draaien als administrator
Andere PC
Draaien terwijl telefoon in recovery zit
Andere usb kabel (11:48)

Ik draai Mildwild Oxygen 4.3 en heb al gechecked dat ik S-ON heb, en ik draai ook daadwrkelijk stock HBOOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:44
Andere kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bladiblo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:48:
[...]
Na gebruik van A2SD in Nikez Rom zat ik na meer dan 50 apps nog op bijna 100 mb vrij. Werkt dus ook goed.

Dafmay, ik wil ook eens proberen om mijn te flashen Rom naar eigen wens aan te passen. Is het dan gewoon een kwestie van unzippen, apk verwijderen of toevoegen in /system/app, weer zippen en flashen maar?
Zo simpel is het inderdaad. Ik gebruik dan wel altijd 7zip voor het openen en bewerken van de rom. Dat gaat altijd goed bij het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gabliboeba schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:23:
[...]
Ik heb geprobeerd om S-OFF te verkrijgen, maar ik krijg het niet voor mekaar. Revolutionary blijft hangen op 'Waiting for device...'. Ik heb al van alles geprobeerd:
....
...of usb aansluiting op de achterkant van je pc proberen, indien je het nu doet mbv usb aansluiting op voorkant pc. Dit is een bekend fenomeen. Bij aansluiten via usb op moederbord (dus achterkant pc) wil het in sommige gevallen de oplossing bieden tov aansluiten op "usb hub" (voorkant pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Gabliboeba schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:23:
[...]

USB-debugging aan/uit
USB-storage aan/uit
Virusscanner/firewall aan/uit
Revolutionary draaien als administrator
Andere PC
Draaien terwijl telefoon in recovery zit
Andere usb kabel (11:48)

Ik draai Mildwild Oxygen 4.3 en heb al gechecked dat ik S-ON heb, en ik draai ook daadwrkelijk stock HBOOT.
Heb je wel de HTC Sync drivers geïnstalleerd? (ga ervan uit dat je Windows draait)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Zo... hier ook de nieuwste van Nikez JB geinstalleerd. Blijkbaar had m'n vriendin toch te vaak last van internet dat niet werkte en GPS die te vaak niet werkte.

Hopelijk is dat nu dan beter. Ik zie als ik WIFI uit zet nog steeds alleen maar GPRS maar aan de andere kant is het bereik hier in huis ook best slecht....

Overigens heb ik hem (na een dalvik+cache wipe) over de huidige versie heen geinstalleerd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Werkt de root guide op de frontpage nog een beetje? Ga de Desire van een vriend rooten, maar zie door de bomen het bos niet echt meer op XDA. Bij voorbaat dank!

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Volgens mij klopt dat nog.

Ik heb het probleem met Nikez JB p9 dat mijn Google account niet meer toegevoegd is en ik zelf ook geen account kan toevoegen. Heel irritant want dan heb ik mijn contacten ook niet meer. Weet iemand dat op te lossen? Hij is wel een stukkie smoother dan p8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
joris1989 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:58:
Volgens mij klopt dat nog.

Ik heb het probleem met Nikez JB p9 dat mijn Google account niet meer toegevoegd is en ik zelf ook geen account kan toevoegen. Heel irritant want dan heb ik mijn contacten ook niet meer. Weet iemand dat op te lossen? Hij is wel een stukkie smoother dan p8 :)
Klikt alsof je Gapps nog niet hebt geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
dafmay schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:50:
Nog even ter volledigheid en opvolging van mijn vorige bericht mbt de JellyBean rom van Nikez. Ik gaf aan dat alles werkt...waarmee ik bedoelde 'alles waarvan wordt aangegeven dat het momenteel functioneert'. Zie verder onderstaande linkjes.

.....

Fijne JB rom tot nu toe...ik kan 'm zeker aanraden.
Heb hem zojuist geinstalleerd, maar heb nu al een paar keer een spontane reboot gehad. Anderen hier ook ervaringen mee? Of is er een andere ICS rom die beter is? Het gaat bij mij om versie p9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
PleXtor schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:06:
[...]

Heb hem zojuist geinstalleerd, maar heb nu al een paar keer een spontane reboot gehad. Anderen hier ook ervaringen mee? Of is er een andere ICS rom die beter is? Het gaat bij mij om versie p9
Nee p9 draait bij mij zonder enig probleem (al had ik in het begin het idee dat overschakelen 2G/3G nog beter kan. Nu lijkt dat ook vlotter te lopen) Heb je een volledige wipe gedaan? En al een herinstallatie uitgevoerd? De juiste opties gebruikt bij instellen van a2sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Thanks, heb het draaiende. Draai nu AOKP build 40. Prima rom en lekker soepel. Kreeg alleen mildwild 4.3 gewoon niet draaiende (eindeloze bootloop).

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vraagje aan de mede-tweakers :)

Ben bezig met de desire van zuslief. Rooten, S-off enz. Echter bij het voorwerk...dwz maken van backups en kopieren foto's enz kom ik een 400 foto's tegen in de Gallery, echter deze vind ik niet terug op SD kaart...conclusie, staan dus op intern geheugen. Iemand misschien een handige tip waarmee ik snel deze foto's kan backuppen op SD kaart?

Dank voor het meedenken.

Edit : MyBackup Pro did the trick :)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 09-09-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
bladiblo schreef op zondag 09 september 2012 @ 01:37:
[...]

Nee p9 draait bij mij zonder enig probleem (al had ik in het begin het idee dat overschakelen 2G/3G nog beter kan. Nu lijkt dat ook vlotter te lopen) Heb je een volledige wipe gedaan? En al een herinstallatie uitgevoerd? De juiste opties gebruikt bij instellen van a2sd?
Gisteravond nogmaals de ROM geïnstalleerd. Daarna opstarten, daarna opnieuw naar recovery en de gapps geïnstalleerd. Dat is echter niet het probleem, het lijkt erop dat bepaalde apps de JB rom laten crashen en een spontane reboot veroorzaken. Dit zijn tot nu toe: Agenda wigdet, LBE privacy guard en endomondo (als je de kaart wilt bekijken.

Verder vind ik de rom zo nu en dan een beetje schokkerig. Hij moet zo nu en dan nadenken of hij een actie wil uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Telefoon (van mijn zus) is inmiddels geroot. Dat is prima gelukt. Nu volgende stap...S-off maken. Ik probeer via de Revolutionary tool met de gegeneerde Beta key verder te komen, maar deze geeft steeds aan "invalid key". Alles geprobeerd met en zonder hoofdletters, o ipv 0 en andersom :)

Iemand nog een idee?

Edit : tsjonge...copy&paste did the trick :) (ging eerst niet met rechtermuisknop...via Edit menu lukte het wel)

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 09-09-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Als je een backup hebt gemaakt in recovery, kan je uit deze backup dan nog data halen?

Ik had namelijk een windows phone 7 launcher geïnstalleerd (icm mildwild 4.2), maar na een reboot blijft de telefoon hangen op mildwild... Dus toen gauw een backup in recovery gemaakt, maar helaas niet een backup met titanium backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Janvanduschoten en alle anderen die hebben meegewerkt aan de Startpost :

Zojuist stap voor stap de handleidingen doorgelopen en de Desire van mijn zusje voorzien van :

Root
S-off
CM7r2 Hboot
nieuw opstartlogo
nieuwe radio
nieuwe RIL
...en uiteraard daarna een nieuwe custom rom (Mildwild 4.3) incl nieuwe kernel.

Alles mbv de duidelijke uitleg en belangrijke info + linkjes in SP...hulde _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 09-09-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Heb vanmiddag de ICS van Sandvold (Beta v0.18.1) geïnstalleerd. Nog niet één keer een spontane reboot gehad. Werkt ook erg lekker. Camera werkt ook normaal. Ben tot nu toe tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Nou ik ben weer van Nikez Lente af. Ik kreeg op een gegeven moment heel veel FC's en soms deed internet het niet. En ik moet zeggen, de vloeiendheid is veel hoger in 2.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:54
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een raar probleem met mijn MildWild 4.3 Desire. Ik kan geen foto's meer maken omdat de Camera app aangeeft dat er geen SD kaart in mijn telefoon zit. De SD kaart is echter via de bestandsmanager van Huawei prima te benaderen.

Daarnaast kan ik geen Apps meer downloaden uit de Play store, ik krijg een 492 error. Ik heb de tips van http://androidforums.com/...or-492-a.html#post4702979 opgevolgd, dus MildWild opnieuw geflashed, en daarnaast ook cache en gegevens gewist van het Google services framework. Het probleem blijft echter bestaan. Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad? Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Oef. Zaterdag mijn 'derde' Desire opgehaald (Desire 1 was in juni kapot, kreeg Desire 2 midden juli, Desire 2 ging begin augustus weer kapot, nu dus Desire 3).

Ik zou heel graag een volledig werkende ICS/JB ROM hebben, maar bvb de Nike"s ondersteuningspagina leerde me dat nog niet alles werkt, dus ik wacht nog even af.

Ik heb gekozen voor het simpelste dat er is: CM 7.2 met de CM 7.2 HBoot, waardoor ik 288MB ruimte heb voor apps. Geen geklooi meer met apps op SD zetten, dat lukte bij mij nooit écht vlot (ondanks aan Class 10 Micro SD van Sandisk van 32GB).

Dit, gecombineerd met de launcher van de Xperia S en het iconpack van de Xperia S, geeft mij een heerlijk snelle telefoon, waarvan alles werkt én er nooit vastlopers zijn. Ik heb mijn ding gevonden, mijn Desire kan nog een tijdje mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
musicfreak schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:32:
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een raar probleem met mijn MildWild 4.3 Desire. Ik kan geen foto's meer maken, opdat de Camera app aangeeft dat er geen SD kaart in mijn telefoon zit. De SD kaart is echter via de bestandsmanager van Huawei prima te benaderen.

Daarnaast kan ik geen Apps meer downloaden uit de Play store, ik krijg een 492 error. Ik heb de tips van http://androidforums.com/...or-492-a.html#post4702979 opgevolgd, dus MildWild opnieuw geflashed, en daarnaast ook cache en gegevens gewist van het Google services framework. Het probleem blijft echter bestaan. Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad? Hebben jullie nog tips?
Dat schiet zeker niet op! Helaas heb ik geen oplossing, maar ben wel erg benieuwd. Gisteren namelijk de desire van m'n zus geroot en MW 4.3 geïnstalleerd. Zelf heb ik deze rom een aardige tijd gedraaid en ben jouw probleem niet tegengekomen, maar we weten dat dit soort zaken vaak van tel tot tel kan verschillen.

Hopelijk vind je snel de oplossing...en zo ja, wil je het dan ook nog even hier posten?

Btw heb je de vraag al op xda gesteld in het MW 4.3 draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
dafmay schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:56:
[...]

Dat schiet zeker niet op! Helaas heb ik geen oplossing, maar ben wel erg benieuwd. Gisteren namelijk de desire van m'n zus geroot en MW 4.3 geïnstalleerd. Zelf heb ik deze rom een aardige tijd gedraaid en ben jouw probleem niet tegengekomen, maar we weten dat dit soort zaken vaak van tel tot tel kan verschillen.

Hopelijk vind je snel de oplossing...en zo ja, wil je het dan ook nog even hier posten?
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met MW 4.2. Ik kon alleen gratis apps en reeds gekochte apps installeren. Wanneer ik een app wilde kopen, dan kreeg ik een foutmelding. Om dit te omzeilen kocht ik de apps via play.google.com. Daar kon ik de app wel kopen en dan werd even later de app op mijn telefoon geïnstalleerd.

Nu ICS er op staan en nu kan ik weer apps kopen in de market.

[ Voor 3% gewijzigd door PleXtor op 10-09-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
PleXtor schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:10:
[...]

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met MW 4.2. Ik kon alleen gratis apps en reeds gekochte apps installeren. Wanneer ik een app wilde kopen, dan kreeg ik een foutmelding. Om dit te omzeilen kocht ik de apps via play.google.com. Daar kon ik de app wel kopen en dan werd even later de app op mijn telefoon geïnstalleerd.

Nu ICS er op staan en nu kan ik weer apps kopen in de market.
Ligt aan de vending.apk die in de Mildwild rom zit. Ik heb dit probleem ook gehad en heb een nieuwere vending,apk gevonden om in de rom te stoppen. Hierna deed alles het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
cocico schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:05:
Oef. Zaterdag mijn 'derde' Desire opgehaald (Desire 1 was in juni kapot, kreeg Desire 2 midden juli, Desire 2 ging begin augustus weer kapot, nu dus Desire 3).

Ik zou heel graag een volledig werkende ICS/JB ROM hebben, maar bvb de Nike"s ondersteuningspagina leerde me dat nog niet alles werkt, dus ik wacht nog even af.

Ik heb gekozen voor het simpelste dat er is: CM 7.2 met de CM 7.2 HBoot, waardoor ik 288MB ruimte heb voor apps. Geen geklooi meer met apps op SD zetten, dat lukte bij mij nooit écht vlot (ondanks aan Class 10 Micro SD van Sandisk van 32GB).

Dit, gecombineerd met de launcher van de Xperia S en het iconpack van de Xperia S, geeft mij een heerlijk snelle telefoon, waarvan alles werkt én er nooit vastlopers zijn. Ik heb mijn ding gevonden, mijn Desire kan nog een tijdje mee!
Ik denk dat ik jouw weg ga volgen, ik ben het custom rommen een beetje zat, na 3x iets niet te hebben werken. Misschien ligt het ook wel aan mij/telefoon, maar als CM7.2 niet werkt dan ga ik terug naar (rooted) RUU. Gebreken ben ik een beetje zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

musicfreak schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:32:
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een raar probleem met mijn MildWild 4.3 Desire. Ik kan geen foto's meer maken omdat de Camera app aangeeft dat er geen SD kaart in mijn telefoon zit. De SD kaart is echter via de bestandsmanager van Huawei prima te benaderen.

Hier exact hetzelfde probleem, met dezelfde versie van Milwild.
Ook het probleem dat ik via whatsapp geen afbeeldingen meer kan binnenhalen.

Ga nu is het topic van Milwild doorspitten, want kan toch niet zijn dat wij dat toevallig met zijn 2e hebben.

Edit: daar staat dus ook niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
joris1989 schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:14:
Nou ik ben weer van Nikez Lente af. Ik kreeg op een gegeven moment heel veel FC's en soms deed internet het niet. En ik moet zeggen, de vloeiendheid is veel hoger in 2.3 :)
P8 of P9?

Ik draai eigenlijk nog tot volle tevredenheid P9. P10 zal ergens de komende dagen uitkomen...en Nikez is nogal enthousiast over het resultaat. Men denkt dat hij wellicht 'butter' aan de praat heeft gekregen...we shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
dafmay schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:56:
[...]

Btw heb je de vraag al op xda gesteld in het MW 4.3 draadje?
Tuurlijk, dat doe ik. Ik heb de vraag daar nog niet gesteld, morgen wil ik even bekijken wat er gebeurd als ik een hele andere ROM flash. Het zou raar zijn als het probleem dan ook op zou treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Musicfreak, ik heb nu een andere rom geïnstalleerd en ik ben van het probleem af.
Blijf nu lekker bij deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
dafmay schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:44:
[...]

P8 of P9?

Ik draai eigenlijk nog tot volle tevredenheid P9. P10 zal ergens de komende dagen uitkomen...en Nikez is nogal enthousiast over het resultaat. Men denkt dat hij wellicht 'butter' aan de praat heeft gekregen...we shall see :)
Butter werkt geloof ik niet op de Desire omdat die geen Vsync ondersteunt. Ik draaide P8, bij P9 kreeg ik weer geen Google account ingesteld, geen idee, had ook geen zin meer om het allemaal uit te zoeken. Nu weer terug naar CM7.2, Lookout werkt nu weer niet 8)7 Custom roms zijn leuk, maar na heel veel tegenslagen ben ik het redelijk beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
joris1989 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:58:
[...]

Butter werkt geloof ik niet op de Desire omdat die geen Vsync ondersteunt. Ik draaide P8, bij P9 kreeg ik weer geen Google account ingesteld, geen idee, had ook geen zin meer om het allemaal uit te zoeken. Nu weer terug naar CM7.2, Lookout werkt nu weer niet 8)7 Custom roms zijn leuk, maar na heel veel tegenslagen ben ik het redelijk beu.
Dat is duidelijk :P Maar ik begrijp het ook wel...

*blijft lekker aanklooien met custom roms*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:27
joris1989 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:58:
[...]

Nikez heeft een softwarematige vsync geïmplementeerd in p9. In p10 zou het allemaal nóg smoother moeten volgens hem. Zal helaas nooit Butter evenaren door de limitaties van de Desire zelf. Maar vind het sowieso al knap hoe ver Nikez JB nu al brengt.

[ Voor 11% gewijzigd door KirovAir op 11-09-2012 10:51 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Hoe kan het dat ik sprinkle niet kan installeren terwijl ik android 2.3.7 heb? Er staat bij de omschrijving van sprinkle:
Sprinkle is available for devices running Android 2.3 or greater!

Gister kon ik het met ICS wel installeren, maar nu met mildwild weer niet. Is er ook een alternatief om het te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
PleXtor schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:45:
Hoe kan het dat ik sprinkle niet kan installeren terwijl ik android 2.3.7 heb? Er staat bij de omschrijving van sprinkle:
Sprinkle is available for devices running Android 2.3 or greater!

Gister kon ik het met ICS wel installeren, maar nu met mildwild weer niet. Is er ook een alternatief om het te installeren?
This app is incompatible with your Vodafone HTC HTC Desire.
Ik mag 'm ook niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
haling schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:16:
[...]

Ik mag 'm ook niet installeren.
Kan je niet de playstore voor de gek houden, door een hogere android versie op te geven in de ROM?

edit: ik heb de apk kunnen downloaden (google) en deze geïnstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door PleXtor op 11-09-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:25
Ik zit nu op de Runnycrux ROM met Sense 3.5 (en wat Sense 4.0). Vreemd genoeg, door deze ROM is die irritante bug van afsluiten op 20% batterij verdwenen. Verder is deze rom heel stabiel en als je wat 3D effecten afzet ook nog eens snel en compleet. Ik geloof dat ik het hierbij toch wel een aantal weken kan houden. Ook een nandroid backup maken uiteraard.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
KirovAir schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:50:
[...]

Nikez heeft een softwarematige vsync geïmplementeerd in p9. In p10 zou het allemaal nóg smoother moeten volgens hem. Zal helaas nooit Butter evenaren door de limitaties van de Desire zelf. Maar vind het sowieso al knap hoe ver Nikez JB nu al brengt.
Ja dat las ik, al gok ik idd dat het niet zo goed zal zijn als hardwarematig, maar ook niet zo gek aangezien de Desire inmiddels (bijna) 2,5 jaar oud is. Het blijkt dat al die tegenslagen met een bepaalde app te maken hebben... Ik heb geen idee welke app dat is, maar ik heb nu alleen de broodnodigen, als het goed blijft gaan ga ik wellicht weer terug naar Nikez! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
shinchan03 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:49:
Musicfreak, ik heb nu een andere rom geïnstalleerd en ik ben van het probleem af.
Blijf nu lekker bij deze rom.
Dat klinkt hoopvol, welke ROM heb je gekozen. Ik kom er vanavond niet meer aan toe, maar ga binnenkort weer flashen...

• shinchan03

shinchan03

Niels

Oxy ZM (ICS Styled Oxygen 2.3.2)

Wederom gebaseerd op Oxygen en heeft een ICS thema. Bij de vorige rom had ik overigens zelf ook GO Launcher EX geïnstalleerd, wat ik bij deze rom ook weer gedaan heb. Werkt vlot en heeft alle opties die ik wil hebben.

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ik heb wat ervaring met het installeren van custom ROMs (CM, MIUI, ...) maar nu wilde ik ICS toch eens draaien op mijn Desire.

Recent de Spazedog ROM geïnstalleerd (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=29754294). Na het flashen (mooi installatiemenu trouwens) draait telefoon als een zonnetje maar als je dan apps begint te installeren vertraagt telefoon toch snel. Ligt dit vooral aan intern geheugen dat vol geraakt ("totale ruimte" geeft 148 MB aan maar bij Apps staat er 324 MB en beschikbaar 86,77MB, ik vermoed dat dit door A2SD komt)? Op XDA staat er "needs min. 180 MB or more on system" voor ICS. Kan ik dit nog ergens wijzigen of enkel als ik opnieuw flash?
  • Facebook: regelmatig melding dat het is vastgelopen. Je kan dan 'wachten' aanklikken (soms paar keer) want echt crashen doet het niet. Maar refresh van startpagina is dan wel storend (zelfs met WiFI). Ligt dit vooral aan code van FB (geprogrammeerd als soort webpagina, heb gelezen dat er een update is voor iPhone en er aan update voor Android wordt gewerkt.)
  • Twitter: regelmatig "kan tweets niet ophalen." Ik heb Telenet als Belgische provider. 3G-netwerk coverage is een ramp maar als je dan netwerk hebt, lukt het refreshen van Twitter zelfs niet. Vroeger (met stock ROM én custom ROM) geen problemen. Zou het enkel aan Telenet liggen of kan het ook aan Spazedog liggen?
Batterijduur is ok maar zeker niet beter dan met stock ROM.

iPhone XR

• bladiblo
Ik blijf bij Nikez JB (nu p9) toch problemen houden met de mobile dataverbinding. Wat het precies triggert ben ik nog niet achter, maar nu al aantal keer gehad dat er gewoon geen data binnkomt na overschakelen van wifi>3G/G. Het enig wat dan lijkt te helpen is een reboot.

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:25
Wat bij Nikez rom bij het 3g probleem helpt (althans in mijn geval) is even naar airplane mode gaan, en dan terug naar gewoon. Dan werkt de data wel terug :)

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Zo vandaag weer even m'n oude Desire van stal gehaald. Meteen Miui eraf gegooid en Mildfire erop gezet. Heerlijk smooth hoor. Benieuwd naar de batterijduur. Mis m'n One X nu al ;-)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Mildfire, je bedoelt Mildwild?

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

iemand wel eens geknoeid met usb-host?
hier dus wel, met succes!
toetsenbord, muis en usbstick aan de praat..
wordt alleen helemaal flauw van het commando's typen in de terminal om het in te schakelen.

hier wil ik n executable van maken.
iets met n .sh file oid? (vergelijkbaar met .bat) mn linux expertise gaat niet zo ver :P

nou heb ik zo'n .sh file maar dan zegt ie dat de bestanden niet bestaan die ik aanroep maar als ik het los intyp, dan werkt het wel. 8)7

link met info: http://forum.xda-develope.../index.php/t-1476098.html
post #3

[ Voor 9% gewijzigd door marcel-o op 15-09-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb nu deze tweak toegepast: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877183. Lijkt te werken. Alles gaat net iets vloeiender met mijn Mildwild 3.9 installatie!

Ik heb ook de build.prop aanpassingen uit het topic uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Al heel lang MIUI rom gebruiker... net overgestapt op de Marange ICS versie, kleine bugs gevonden, maar geen extreme zaken waardoor ik terug ga. Vind het soms een beetje traag aanvoelen, zag trouwens dat er op xda al mensen met JB aan de slag waren, misschien ook maar proberen, heb er toch 2 8)
Hier nog meer die Marange draaien?
oh 1 ding wat irritant is dat filmpjes in de mx player ineens niet op H/W willen draaien... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Hmmm, gisteren COS-Bravo-ICS-09062012 erop gezet, maar blijft nu telkens rebooten in de startscherm. Ik kan werkelijk niks meer. Kan niet meer bij mijn telefoon, want ik kan telefoon niet op debugging zetten. Ik heb een Wipe gedaan (ik had hiervoor oxygen) dus telefoon was al geroot.

Het enige wat de telefoon zegt is:

"Android startscherm
Android is upgrading... Start applications.
En dan reboot hij weer"

Iemand enig idee? Is er een methode om in je telefoon te kunnen?

[ Voor 15% gewijzigd door deimos op 16-09-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
haha ja klopt, mildwild :9

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

kenkreutzer schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:07:
Hmmm, gisteren COS-Bravo-ICS-09062012 erop gezet, maar blijft nu telkens rebooten in de startscherm. Ik kan werkelijk niks meer. Kan niet meer bij mijn telefoon, want ik kan telefoon niet op debugging zetten. Ik heb een Wipe gedaan (ik had hiervoor oxygen) dus telefoon was al geroot.

Het enige wat de telefoon zegt is:

"Android startscherm
Android is upgrading... Start applications.
En dan reboot hij weer"

Iemand enig idee? Is er een methode om in je telefoon te kunnen?
Opnieuw wipen en flashen vanuit recovery.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
Unrealiac schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:50:
Wat bij Nikez rom bij het 3g probleem helpt (althans in mijn geval) is even naar airplane mode gaan, en dan terug naar gewoon. Dan werkt de data wel terug :)
Nee dit lijkt helaas ook niet te helpen. Tot nu toe alleen de reboot (waarna ik trouwens telkens mijn gewenste toetsenbord-invoermethode opnieuw moet selecteren, beetje raar). Beetje jammer, want verder bevalt hij me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Mad Marty schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:31:
[...]

Opnieuw wipen en flashen vanuit recovery.
Hoe zou dat kunnen dan? Ik kan niet meer in mijn telefoon. Zodra ik mijn batterij in de telefoon stop begint hij vanzelf opnieuw op te starten en reboot elke keer tijdens het opstarten van de ROM. Ik kan dus niet de telefoon open stellen om via mijn laptop toegang te krijgen.

Via Unrevoked blijft er ook staan: "Waiting for device. Plug phone in now and enable USB debugging''. Dat gaat dus niet. Ook kom ik niet in de wipe menu.

Volume down + power button werkt dus ook niet. Het probleem is ook dat de telefoon automatisch aan gaat zodra de batterij in zit.

[ Voor 9% gewijzigd door deimos op 17-09-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nieuwe versie uit van Nikez JB :

http://forum.xda-develope....php?t=1766550&styleid=15

Loopt super vlot&soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenkreutzer schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:23:
[...]
[..]

Volume down + power button werkt dus ook niet. Het probleem is ook dat de telefoon automatisch aan gaat zodra de batterij in zit.
Heb je al geprobeerd om de batterij erin te doen terwijl je de volume down ingedrukt blijft houden? (Van de powerbutton afblijven ;) )
Dus volume down indrukken en vasthouden.....dan de batterij erin....volume down ingedrukt houden Hij zou nu moeten gaan booten en vanwege de volume down button zal hij naar "recovery" doorstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben er een hele tijd uitgeweest met m'n Desire, maar hij ligt nog wel in m'n nachtkastje. Batterij gaat ook belachelijk kort mee nu maar gelukkig heb ik een nieuwe telefoon (One X).

Maar die laatste zal ik nog wel een keer opsturen voor bekend wifi-probleem en nu wil ik de Desire weer goed werkend krijgen. Draai nu nog een oude versie van RunnyMede.

Maar ik ben er dus helemaal uit met de ontwikkelingen. Wat zijn nou op dit moment de beste ROM's waar ook zoveel mogelijk dingen werken (dus dat camera e.d. werkt). Mag deze keer wel een lekker kale Android zijn; 'ns kijjken hoe dat is.

Is de ICS versie van deze (http://nikez.nu/installation-3/) een aardige ROM? (aangezien de JB versie nou nog niet echt je-van-het lijkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Piet91 schreef...
Is de ICS versie van deze (http://nikez.nu/installation-3/) een aardige ROM? (aangezien de JB versie nou nog niet echt je-van-het lijkt...)
Draai je stelling om en dan zit je goed ;) Nikez JB draait erg goed!

Mildwild 4.3 blijft momenteel de beste keus...relatief standard/kaal, mooie ics look (obv GB), compact systeem, erg snel en soepel, alles werkt, en met goed batterijverbruik...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861

[ Voor 103% gewijzigd door dafmay op 18-09-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Piet91 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:33:
Ik ben er een hele tijd uitgeweest met m'n Desire, maar hij ligt nog wel in m'n nachtkastje. Batterij gaat ook belachelijk kort mee nu maar gelukkig heb ik een nieuwe telefoon (One X).

Maar die laatste zal ik nog wel een keer opsturen voor bekend wifi-probleem en nu wil ik de Desire weer goed werkend krijgen. Draai nu nog een oude versie van RunnyMede.

Maar ik ben er dus helemaal uit met de ontwikkelingen. Wat zijn nou op dit moment de beste ROM's waar ook zoveel mogelijk dingen werken (dus dat camera e.d. werkt). Mag deze keer wel een lekker kale Android zijn; 'ns kijjken hoe dat is.

De JB Rom van Nikez draait een heel stuk beter dan de ICS hoor ;) Desalniettemin is het nog verre van perfect, ik zou gewoon Mildwild Oxygen er op zetten, ik denk niet dat er snellere ROMs zijn dan die :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:43:
[...]

Draai je stelling om en dan zit je goed ;) Nikez JB draait erg goed!

Mildwild 4.3 blijft momenteel de beste keus...relatief standard/kaal, mooie ics look (obv GB), compact systeem, erg snel en soepel, alles werkt, en met goed batterijverbruik...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861
Danku en...
Solomon schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:21:
[...]

De JB Rom van Nikez draait een heel stuk beter dan de ICS hoor ;) Desalniettemin is het nog verre van perfect, ik zou gewoon Mildwild Oxygen er op zetten, ik denk niet dat er snellere ROMs zijn dan die :)
...dank u.

Ik heb eerst toch de ICS ROM van Nikez geïnstalleerd, maar vrijwel direct de JB versie. Mede omdat op zijn site het hele flashen weer eens gemakkelijk stond uitgelegd. Telefoon wordt toch niet/nauwelijks gebruikt dus perfect hoeft het nog niet te wezen. Mocht het niet bevallen dan ga ik Mildwild proberen.

Bedankt voor dit (zéér snelle :o ) antwoord!

• bladiblo
Heb inmiddels ook Nikez JB geupdate naar p10. Draait als de spreekwoordelijke tiet, soepeler kan bijna niet lijkt me, en nèt even wat snappier dan p9. Ook nog geen probleem gehad tot nog toe met 3g, fingers crossed..

• Cobiwan
  • Niet online
bladiblo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:47:
Heb inmiddels ook Nikez JB geupdate naar p10. Draait als de spreekwoordelijke tiet, soepeler kan bijna niet lijkt me, en nèt even wat snappier dan p9. Ook nog geen probleem gehad tot nog toe met 3g, fingers crossed..
Beter dan een gingerbread rom als mildwild?

• dafmay
Sj44k13 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:42:
[...]

Zoals mijn antwoord op jouw vraag eerder in het xda draadje :) Bijna vergelijkbaar...MW blijft rete-soepel én alles werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 19-09-2012 13:58 ]

• eymey
bladiblo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:47:
Mooi nieuws :). Eerdaags ook weer eens de Desire hier onder handen nemen.

Toch wel een vraag naar ervaringen: Is het nou het beste om iedere keer een full wipe te doen of moet updaten ook kunnen? Met de update naar p9 (vanaf p7) crasht bij m'n vriendin de launcher nogal regelmatig (force close).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• dafmay
eymey schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:07:
[...]

Mooi nieuws :). Eerdaags ook weer eens de Desire hier onder handen nemen.

Toch wel een vraag naar ervaringen: Is het nou het beste om iedere keer een full wipe te doen of moet updaten ook kunnen? Met de update naar p9 (vanaf p7) crasht bij m'n vriendin de launcher nogal regelmatig (force close).
Bij mij is het de gewoonte om steeds een full wipe te doen. Heel soms doe ik het niet, maar is een uitzondering. Beetje afhankelijk van de rom en de wijzigingen in een nieuwe versie...

• bladiblo
Ik heb nu de laatste keer juist geen full wipe gedaan, tot aan p9 deed ik dat steeds wel. Nu dus alleen cache + dalvik wipe, Gapps moet je dan wel even opnieuw installeren.
heb ze natuurlijk niet naast elkaar kunnen testen, maar in mijn ervaring maakt het qua snelheid niet meer uit. MW heeft inderdaad als voordeel dat de camcorder en webvideo's het ook doen, voor zover je dat gebruikt. Nikez heeft dan (bij gebruik van stock hboot ) het voordeel van meer opslag ruimte en mbt android zelf bevalt JB me erg goed. Daarnaast gebruik ik GoLauncher, bij MW haperde deze sporadisch wel eens en bij Nikez heb ik daar geen last van. Vandaar dat ik zo wel tevreden ben.

[ Voor 61% gewijzigd door bladiblo op 19-09-2012 16:03 ]

• eymey
Thanks beiden.

Ik ga het gewoon zonder full wipe proberen en dan zien we wel.

Ik ben benieuwd wanneer Nikez en consorten weer meer van de ontbrekende zaken aan het werk krijgen :D

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

iChaos

It's Lupus.

Nieuwste Nikez is heerlijk snel :D

• deimos
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:15:
[...]

Heb je al geprobeerd om de batterij erin te doen terwijl je de volume down ingedrukt blijft houden? (Van de powerbutton afblijven ;) )
Dus volume down indrukken en vasthouden.....dan de batterij erin....volume down ingedrukt houden Hij zou nu moeten gaan booten en vanwege de volume down button zal hij naar "recovery" doorstarten.
Gelukt! Thanks! Ik dacht even dat mijn telefoon naar de klote was. Een wipe erover en het werkt weer.

Ik vroeg mij echter nog af of het logisch is dat de software vrij langzaam is. Openen van programma`s of instellingen duurt altijd 1 a 2 seconden, langzamer dan bijvoorbeeld bij Oxygen. Ook het typen met programma`s als Swiftkey werkt een stuk langzamer dan bij Oxygen. Is dit omdat de Desire Android 4,0 eigenlijk niet aan kan?

[ Voor 4% gewijzigd door deimos op 20-09-2012 05:02 ]

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

kenkreutzer schreef op donderdag 20 september 2012 @ 02:34:
[...]

Gelukt! Thanks! Ik dacht even dat mijn telefoon naar de klote was. Een wipe erover en het werkt weer.

Ik vroeg mij echter nog af of het logisch is dat de software vrij langzaam is. Openen van programma`s of instellingen duurt altijd 1 a 2 seconden, langzamer dan bijvoorbeeld bij Oxygen. Ook het typen met programma`s als Swiftkey werkt een stuk langzamer dan bij Oxygen. Is dit omdat de Desire Android 4,0 eigenlijk niet aan kan?
Welke rom heb je geïnstalleerd en wat zijn je a2sd instellingen?

Rail Away!

• eymey
Het lijkt er ook op alsof de camera het weer wat beter doet (minder garbled screen tijdens het maken van een foto).

Wel blijft hij "launcher is gestopt" geven. Vervolgens doet alles het nog wel gewoon (incl. de launcher)

• Eddos
eymey schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:41:
[...]

Het lijkt er ook op alsof de camera het weer wat beter doet (minder garbled screen tijdens het maken van een foto).

Wel blijft hij "launcher is gestopt" geven. Vervolgens doet alles het nog wel gewoon (incl. de launcher)
Ik zie dat de 'Wifi hotspot' nog geel is, zou iemand die eens willen proberen? Want verder houd niets me tegen namelijk :-)

• bladiblo
Eddos schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:55:
[...]

Ik zie dat de 'Wifi hotspot' nog geel is, zou iemand die eens willen proberen? Want verder houd niets me tegen namelijk :-)
Doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Mad Marty schreef op donderdag 20 september 2012 @ 07:44:
[...]

Welke rom heb je geïnstalleerd en wat zijn je a2sd instellingen?
COS-Bravo-ICS-09062012, dus 4.0.4

A2SD instellingen: Enable SD-ext en activate Apps2sd aangevinkt. De rest staat uit.

Misschien beter om CM7 eroverheen gooien? Ik vind 4.0 wel fijn, maar niet als het zo langzaam is..

[ Voor 13% gewijzigd door deimos op 21-09-2012 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

COS heb ik zelf geen ervaring mee, maar de ontwikkeling daarvan lijkt sowieso gestopt. Ik zou eerder één van de stabiele ICS roms proberen, zoals Spazedog of Sandvold, deze werken allebei stabiel en snel.

Als je alleen je apks op sd-ext hebt staan, zou dat in ieder geval niet veel voor de snelheid uit moeten maken. Welke class SD-kaart heb je?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
JB p10 van Nikez werkt nu echt lekker op m'n vriendin d'r Desire :D.

Los van de rare "closed" meldingen van Launcher (waar je verder niets aan merkt) werkt alles wat m'n ze gebruikt gewoon helemaal goed en ook echt soepel (zelfs soepeler dan wat ik van Cyanogen gewend was).

Er waren nog wel wat problemen met 3g. M'n vriendin zit bij Simyo, dat door de JB ROM blijkbaar standaard niet wordt herkend. In plaats daarvan worden de APN settings van KPN aan gehouden maar die werken dus niet. Dat was dus ff handmatig instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
eymey schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:49:
JB p10 van Nikez werkt nu echt lekker op m'n vriendin d'r Desire :D.

Los van de rare "closed" meldingen van Launcher (waar je verder niets aan merkt) werkt alles wat m'n ze gebruikt gewoon helemaal goed en ook echt soepel (zelfs soepeler dan wat ik van Cyanogen gewend was).

Er waren nog wel wat problemen met 3g. M'n vriendin zit bij Simyo, dat door de JB ROM blijkbaar standaard niet wordt herkend. In plaats daarvan worden de APN settings van KPN aan gehouden maar die werken dus niet. Dat was dus ff handmatig instellen :)
Dus, zoals ik begrijp, geen enkele reden om deze ROM niet in te zetten voor dagelijks gebruik. Toch maar eens proberen dan. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Mad Marty schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:29:
COS heb ik zelf geen ervaring mee, maar de ontwikkeling daarvan lijkt sowieso gestopt. Ik zou eerder één van de stabiele ICS roms proberen, zoals Spazedog of Sandvold, deze werken allebei stabiel en snel.

Als je alleen je apks op sd-ext hebt staan, zou dat in ieder geval niet veel voor de snelheid uit moeten maken. Welke class SD-kaart heb je?
Class 2 volgens mij, sd kaart is alweer een paar jaar oud. Maar zelfs zonders apps2sd was het vrij langzaam. Al moet ik zeggen dat ik de ROM wel heel fijn vind, jammer! Ik zal eens die twee roms proberen. Klopt het dat ik gewoon alles kan wipen en daaroverheen de nieuwe rom erop kan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
Eddos schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:03:
[...]

[...]

Dus, zoals ik begrijp, geen enkele reden om deze ROM niet in te zetten voor dagelijks gebruik. Toch maar eens proberen dan. Bedankt :)
mobile data probleem is nog niet opgelost, ook op xda wordt er weer melding van gemaakt, maar blijkbaar heeft niet iedereen hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

kenkreutzer schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:50:
[...]

Class 2 volgens mij, sd kaart is alweer een paar jaar oud. Maar zelfs zonders apps2sd was het vrij langzaam. Al moet ik zeggen dat ik de ROM wel heel fijn vind, jammer! Ik zal eens die twee roms proberen. Klopt het dat ik gewoon alles kan wipen en daaroverheen de nieuwe rom erop kan gooien?
Jep. Class 2 is wel vrij langzaam inderdaad, voor a2sd en aanverwanten wordt toch minstens class 4 aangeraden. Zou in ieder geval eerst proberen zonder a2sd, kun je altijd nog aanzetten natuurlijk.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier draait wel a2sd (met de instellingen zoals door Nikez aangeraden, dus cache, apps en dalvik op SD-ext, data intern). Dit draait met een transcend class 10 kaartje.
Hoewel afgeraden wordt om meer dan class6 te gebruiken omdat dat bij deze telefoon ook averechts kan werken, werkt het kaartje hier zeer goed. Daardoor ook weinig last van lag die veroorzaakt zou kunnen worden door SD.

Toch blijft a2sd wel een behoorlijk ondoorzichtige truccendoos.

Zo zegt de Android-eigen "geheugengebruik" functie dat er nog 33 MB intern vrij is van de 144 MB, maar wel 288 MB verbruikt aan app data 8)7. Los van het feit dat m'n vriendin niet eens zo heel veel apps heeft en al helemaal geen zware en ik dus ook het slechts beschikbaar hebben van 33 MB niet kan verklaren, zijn er dus behoorlijke discrepanties.

Als ik bv. naar de android-eigen App manager ga, dan staat onderaan wel weer dat er nog meer dan 100 MB intern vrij is 8)7. Maar ondertussen wil met die 33 MB vrij een app als Facebook geen updates binnen halen (onvoldoende ruimte).

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 22:55
eymey schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 23:15:
Hier draait wel a2sd (met de instellingen zoals door Nikez aangeraden, dus cache, apps en dalvik op SD-ext, data intern). Dit draait met een transcend class 10 kaartje.
Hoewel afgeraden wordt om meer dan class6 te gebruiken omdat dat bij deze telefoon ook averechts kan werken, werkt het kaartje hier zeer goed. Daardoor ook weinig last van lag die veroorzaakt zou kunnen worden door SD.

Toch blijft a2sd wel een behoorlijk ondoorzichtige truccendoos.

Zo zegt de Android-eigen "geheugengebruik" functie dat er nog 33 MB intern vrij is van de 144 MB, maar wel 288 MB verbruikt aan app data 8)7. Los van het feit dat m'n vriendin niet eens zo heel veel apps heeft en al helemaal geen zware en ik dus ook het slechts beschikbaar hebben van 33 MB niet kan verklaren, zijn er dus behoorlijke discrepanties.

Als ik bv. naar de android-eigen App manager ga, dan staat onderaan wel weer dat er nog meer dan 100 MB intern vrij is 8)7. Maar ondertussen wil met die 33 MB vrij een app als Facebook geen updates binnen halen (onvoldoende ruimte).
Bij mij wil een grote app (100 Floors) niet updaten vanwege hetzelfde probleem, onvoldoende ruimte. Ik heb ooit eens een script geflashed dat de market cache (of: download cache) verplaatst naar je EXT3/4 SD kaartje; blijkbaar worden updates via de play store opgehaald en op je interne geheugen geplaatst tot ze zijn geinstalleerd, en als daar geen ruimte voor is dan wordt die update dus geskipt. Ik kan er nu alleen niet zo snel concreet iets van vinden op google maar het schijnt te maken te hebben met het linken van /data/data/com.android.vending/cache naar een cache dir op je SD kaart. Misschien dat iemand aan de hand hiervan het script of instructies weet te vinden, als ik meer tijd heb kan ik nog even gaan proberen of dat echt de oplossing is.

edit: het lijkt er op dat ik vorige keer onderstaand bericht heb opgevolgd, maar met de huidige play store wordt de download cache blijkbaar ergens anders weggeschreven.
janvanduschoten schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:01:
Ik kreeg na het opnieuw installeren van CM7 met Gapps en Darktremor apps2sd bij de market de melding dat er onvoldoende ruimte was (insufficient space on device) ondanks dat er ruim voldoende ruimte is op het toestel. Dit gebeurde bij wat grotere apps. De oplossing is de onderstaande code in te geven in de app "Terminal emulator"

code:
1
2
3
4
5
6
mkdir /mnt/sdcard/market-download-cache
su
cd /cache
mv download download.bak
ln -s /mnt/sdcard/market-download-cache download
ls -ahl

[ Voor 16% gewijzigd door Visitor.q op 22-09-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
bladiblo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:55:
[...]

mobile data probleem is nog niet opgelost, ook op xda wordt er weer melding van gemaakt, maar blijkbaar heeft niet iedereen hier last van.
Nou, ik ben hem nu even aan het proberen, maar ik ga vanavond weer terug.
De ROM is wel lekker snel, maar:
  • Mijn 'home' button werkt niet meer.
  • Patroon ontgrendeling doet het niet.
  • Mijn statusbar blijft leeg, ondanks vele whatsappjes, facebook meldingen etc.
  • ik wil gewoon via mijn statusbar mijn wifi enzo uit kunnen zetten, zonder dat ik plugins moet installeren (kan de ROM niet zoveel aan doen, maar meer om aan te geven dat dit mijn ROM (nog) niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:33
Ik heb een paar ROM's in de topicstart erbij gezet maar ben even benieuw welke ROM echt niet in de topicstart mag ontbreken (en welke eruit zou mogen ;) )

Tips graag per DM :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
Eddos schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:54:
[...]

Nou, ik ben hem nu even aan het proberen, maar ik ga vanavond weer terug.
De ROM is wel lekker snel, maar:
  • Mijn 'home' button werkt niet meer.
  • Patroon ontgrendeling doet het niet.
  • Mijn statusbar blijft leeg, ondanks vele whatsappjes, facebook meldingen etc.
  • ik wil gewoon via mijn statusbar mijn wifi enzo uit kunnen zetten, zonder dat ik plugins moet installeren (kan de ROM niet zoveel aan doen, maar meer om aan te geven dat dit mijn ROM (nog) niet is.
Van patroon ontgrendeling weet ik het niet, maar van de andere problemen zijn naar mijn weten niet eerder melding gemaakt. Je hebt gewoon een full wipe gedaan, installatie zoals aangegeven op de nikez-site?

Voor het schakelen via de statusbar gebruik ik power toggles, inderdaad een plugin, maar werkt daarom niet minder goed als bv bij mildwild.

• Eddos
bladiblo schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:25:
[...]

Van patroon ontgrendeling weet ik het niet, maar van de andere problemen zijn naar mijn weten niet eerder melding gemaakt. Je hebt gewoon een full wipe gedaan, installatie zoals aangegeven op de nikez-site?

Voor het schakelen via de statusbar gebruik ik power toggles, inderdaad een plugin, maar werkt daarom niet minder goed als bv bij mildwild.
Misschien had ik de ROM nog een keer moeten flashen, ik las dat anderen ook wel problemen hadden, maar daar na een aantal keer opnieuw flashen geen last meer van hadden.
Ik heb nu Elky's variant geflashed, en die werkt wel goed. Bijzonder, want die is op basis van Nikez' ROM.

• Piet91
  • Niet online
Ik heb even weer jullie hulp nodig; ik draai nu Nikez JB ROM
_/-\o_ ; nog nooit zo'n snelle, soepele Desire gehad, en m'n accuduur is enorm verbeterd. Ik doe eigenlijk niets met m'n Desire en met m'n oude RunnyMede ROM was de batterij binnen 24 uur leeg en met deze ROM haal ik geloof ik de 2 dagen wel.

Maar nu het probleem; net als bij m'n vorige ROM zit ik met het geheugen probleem. Ik heb precies gedaan wat stond om app2sd in te stellen (hier: http://nikez.nu/installation-3/ en hier: http://nikez.nu/faq/ en i.p.v. 512MB heb ik 1GB gedaan).
Maar ik heb nog steeds te weinig ruimte. Ik heb bijvoorbeeld ook de app App 2 SD erop gezet en die geeft maar een totale ruimte van 147.62MB aan met een vrije ruimte van 19.11MB.
Ik probeerde net dus ook de nieuwe Ziggo TV app erop te zetten maar ik had niet genoeg ruimte.

Zie ik iets over het hoofd of?...

• Cobiwan
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:45:
Ik heb even weer jullie hulp nodig; ik draai nu Nikez JB ROM
_/-\o_ ; nog nooit zo'n snelle, soepele Desire gehad, en m'n accuduur is enorm verbeterd. Ik doe eigenlijk niets met m'n Desire en met m'n oude RunnyMede ROM was de batterij binnen 24 uur leeg en met deze ROM haal ik geloof ik de 2 dagen wel.

Maar nu het probleem; net als bij m'n vorige ROM zit ik met het geheugen probleem. Ik heb precies gedaan wat stond om app2sd in te stellen (hier: http://nikez.nu/installation-3/ en hier: http://nikez.nu/faq/ en i.p.v. 512MB heb ik 1GB gedaan).
Maar ik heb nog steeds te weinig ruimte. Ik heb bijvoorbeeld ook de app App 2 SD erop gezet en die geeft maar een totale ruimte van 147.62MB aan met een vrije ruimte van 19.11MB.
Ik probeerde net dus ook de nieuwe Ziggo TV app erop te zetten maar ik had niet genoeg ruimte.

Zie ik iets over het hoofd of?...
Ik weet niet precies hoe je het moet oplossen, maar in de thread van de Nikez JB rom komt het vaker voor. Ik weet wel dat de app App 2 SD gemaakt is voor de standaard android functie om apps naar de (FAT32) geheugenkaart te verplaatsen. Deze ziet dus niet je EXT partitie.

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Hallo iedereen, Ik ben net nieuw bij het rooten:

Ik heb deze erop gekregen ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660 ) android 4.0.4 beta voor htc desire

Nu het probleem is dat ik maar ~ 65 - 90 mb over houd!

Kan iemand me uitleggen hoe dit komt (op de stock had ik altijd rond de 100) dit hoopte ik met een nieuwe rom op te lossen.

En is er een oplossing voor

~ HTC DESIRE
~ Hboot 1.02.0001

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
jochem4207 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:59:
Hallo iedereen, Ik ben net nieuw bij het rooten:

Ik heb deze erop gekregen ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660 ) android 4.0.4 beta voor htc desire

Nu het probleem is dat ik maar ~ 65 - 90 mb over houd!

Kan iemand me uitleggen hoe dit komt (op de stock had ik altijd rond de 100) dit hoopte ik met een nieuwe rom op te lossen.

En is er een oplossing voor

~ HTC DESIRE
~ Hboot 1.02.0001
Zoek eens naar A2SD, staat in de links die je zelf postte.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Dankje , ik heb gelijk de stappen uit de FAQ gevolgd. Is kijken of het effect heeft gehad.

• Piet91
  • Niet online
Sj44k13 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:32:
[...]

Ik weet niet precies hoe je het moet oplossen, maar in de thread van de Nikez JB rom komt het vaker voor. Ik weet wel dat de app App 2 SD gemaakt is voor de standaard android functie om apps naar de (FAT32) geheugenkaart te verplaatsen. Deze ziet dus niet je EXT partitie.
Ah, ik heb eens wat zitten googlen en heb uiteindelijk dit geprobeerd:
code:
1
2
#su (Allows root access)
#a2sd reinstall (reinstalls a2sd)

...in de terminal en 'ja' op alles gezegd. APP 2 SD geeft nu een totaal ruimte van 147,62MB aan met 143,42MB vrije ruimte. Klopt nog niet echt geloof ik maar goed. Of het is dat het een verkeerde hoeveelheid geheugen aangeeft maar feitelijk wel zo'n 1GB ruimte heeft.
Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]