[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 113.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Desmoerick schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:28:
Ik had ook onderzoek gepleegd en via HDMI zou het inderdaad niet hoger kunnen als 1080P. Klaarblijkelijk kan dat dus wel!
Bron? Volgens Wikipedia: HDMI kan 1920 x 1200 gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen bij de U2711 is de limiet van HDMI 1080p, maar dat komt door de EDID van het scherm, niet door de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dat was ook mijn hele punt. De display zegt dat hij het niet kan, maar als je het forceert werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:10
Als ik het goed begrepen heb past de Newstar FPMA-W50 op de U2312HM, of heb ik dat mis?

[ Voor 5% gewijzigd door Gait op 25-06-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Even een vraagje aan ander U2412M bezitters.
Het valt me de laatste paar dagen op dat mijn scherm onderin donkerder of geler is dan bovenin.

Vooral bij het scrollen over lichtgekleurde webpagina's valt het op. Bijvoorbeeld hier op GoT.
Kijkhoek lijkt hierbij wel van invloed, als ik buk en van onder tegen mijn scherm kijk zie ik het namelijk niet echt meer.

Hoe is dit bij jullie?
Is dit normaal? Of is mijn exemplaar toch niet helemaal lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Heren, ik heb de u2711 zojuist besteld en ga deze gebruiken als tweede monitor naast mijn imac. Nu heb ik een verloopje nodig om de Dell aan mijn 2011 model imac te hangen. Ik begrepen dat ik twee opties heb. Dvi naar mini dvi, of diplaypoort naar mini displaypoort. Heb ik het goed begrepen en zoja..welke optie kan ik het beste nemen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
RoyK schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:36:
Heren, ik heb de u2711 zojuist besteld en ga deze gebruiken als tweede monitor naast mijn imac. Nu heb ik een verloopje nodig om de Dell aan mijn 2011 model imac te hangen. Ik begrepen dat ik twee opties heb. Dvi naar mini dvi, of diplaypoort naar mini displaypoort. Heb ik het goed begrepen en zoja..welke optie kan ik het beste nemen?
Mini DisplayPort -> DisplayPort. DVI kan de resolutie niet aan, en de Dual-link DVI-adapter kost nogal veel. DisplayPort heeft geen moeite met die resoluties en kan je gewoon aan Thunderbolt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

AmbroosV schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:37:
[...]

Mini DisplayPort -> DisplayPort. DVI kan de resolutie niet aan, en de Dual-link DVI-adapter kost nogal veel. DisplayPort heeft geen moeite met die resoluties en kan je gewoon aan Thunderbolt hangen.
Dus de displayport cable die Dell meelevert prik ik gewoon in de Thunderbolt poort?

http://support.dell.com/s...RS/U2711b/en/ug/about.htm

Thats it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

RoyK schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:15:
[...]

Dus de displayport cable die Dell meelevert prik ik gewoon in de Thunderbolt poort?

http://support.dell.com/s...RS/U2711b/en/ug/about.htm

Thats it?
In OS/X moest ik nog wel een overscan vinkje aanzetten bij de display properties om 2560x1440 op de Dell te krijgen, beetje vreemd, maar het werkt gewoon prima zonder stretching.
De dual-dvi adapter van Apple is duur en bij mij kwam er regelmatig groene ruis op het scherm. Via displayport heb ik nooit meer problemen gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Kanarie op 29-06-2012 23:44 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Via een omzetstukje, ja, of met een Mini-DisplayPort naar DisplayPort-kabel. Thunderbolt gebruikt Mini DisplayPort.

DVI zou een evenwaardige oplossing zijn voor bijvoorbeeld de U2412M. Single-link (aka gewone) DVI kan maar resoluties aan tot ongeveer 1920x1200. Voor 2560x1440 etc heb je dual-link DVI nodig. DisplayPort kan een single-link DVI-signaal sturen via een goedkoop omzetstukje, maar voor DisplayPort naar dual-link DVI heb je een actieve adapter nodig, die zijn duur en gebruiken stroom.

Dit is wat je nodig hebt: pricewatch: Startech Mini DisplayPort naar DisplayPort (of in plaats van een kabel een omzetstukje van Mini-DisplayPort naar DisplayPort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dank je AmbroosV, ik ga hem straks even bestellen! TOP! (Nu maar eerst even gaan slapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
RoyK schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 02:47:
dank je AmbroosV, ik ga hem straks even bestellen! TOP! (Nu maar eerst even gaan slapen)
pricewatch: Delock Mini DisplayPort naar DisplayPort is ook een optie, ik had snel maar wat gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks! En even dat ik het goed begrijp....ik prik de mini displayport dus in de thunderbolt ingang?

edit: Besteld!

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 30-06-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Mijn U2711 maakt sinds vandaag een raar geluid als 'ie aan staat. Het is een beetje een ratelig geluid, of schraperig misschien. In ieder geval geen gezoem of hoge pieptoon.

Monitor heeft een paar dagen zonder stroom gestaan. Brightness aanpassen maakt niets uit, input verwisselen ook niet. Als ik de monitor uit doe (met uitknop) blijft het doorgaan, zij het op iets lager volume. Geluid gaat pas weg na verwijderen voedingskabel.

Probleem met de voeding misschien? Meer mensen last van (gehad)? Moet ik me zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:34
Raar geluid vanuit de voeding zou kunnen als hier spoelen in zitten waarvan windingen gaan resoneren. Ik verwacht dan echter meer een piep of gezoem. Geratel lijkt me raar, want voor zover ik weer zitten er geen bewegende onderdelen in...
Met gevaar voor garantieverlies zou je met de omhuizing open (pas op voor electrische schok!) kunnen luisteren waar het geluid vandaan komt. Als het de transformator is (zie onderstaand plaatje voor hoe deze er mogelijk uitziet) is zou je de spoel kunnen inspuiten met spuitlijm om het resoneren te stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Transformer-hightolow_smaller.jpg/220px-Transformer-hightolow_smaller.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Zojuist is de Dell U2412M bezorgd: ziet er goed uit. Deze kwam in maart 2012 uit een fabriek in China rollen en betreft rev A05.

Even snel gekeken en geen dode pixels of wat dan ook opgemerkt :)

Het is wel een hele stap van 17inch naar 24inch :9~

Weet iemand hoe ik de monitor kan registreren op de site van Dell? Ik heb alleen maar de serienummer en geen service tag (alleen va 27inch las ik hier). De tool van Dell ziet geen service tag hoewel ik de drivers heb geinstalleerd van de monitor. Onder apparaatbeheer wordt het ook als Dell U2412M (digital) weergegeven.

[ Voor 39% gewijzigd door Mandrake466 op 10-07-2012 18:14 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Mandrake466 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:52:
Zojuist is de Dell U2412M bezorgd: ziet er goed uit. Deze kwam in maart 2012 uit een fabriek in China rollen en betreft rev A05.

Even snel gekeken en geen dode pixels of wat dan ook opgemerkt :)

Het is wel een hele stap van 17inch naar 24inch :9~

Weet iemand hoe ik de monitor kan registreren op de site van Dell? Ik heb alleen maar de serienummer en geen service tag (alleen va 27inch las ik hier). De tool van Dell ziet geen service tag hoewel ik de drivers heb geinstalleerd van de monitor. Onder apparaatbeheer wordt het ook als Dell U2412M (digital) weergegeven.
Dat vroeg ik me ook al af, maar zover ik weet is het onmogelijk om de U2412M te registreren. Dell plakt geen servicetags op monitors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57
Ik heb zojuist een UH2312 opgehaald. Omdat ik op verder op werk ben vandaag heb ik hem daar snel even met een HDMI->DP kabel op een UPC kastje aangesloten. Ik krijg geen beeld en een melding dat er geen signaal aanwezig. Verder kan ik even niet testen. Doe ik wat fout?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het geen DP -> HDMI kabel?
Ik zou eens een HDMI - HDMI kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Alleen zo jammer dat de 2312 geen HDMI input heeft. De kabel geeft geen richting aan, dus ik ga er van uit dat van HDMI naar DP gewoon mogelijk is.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle UltraSharps kleiners dan 27" hebben gewoon geen servicetag, die staan geregistreerd op serienummer en aankoopgegevens.

Van de huidige line-up hebben dus alleen de U2711 en U3011 een servicetag en die staat op een sticker achter op de monitor en op de factuur (als je bij Dell zelf koopt tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:34
@Major_ton

HDMI -> DP is niet mogelijk. Enkel andersom. DP is een veel uitgebreidere standaard dan HDMI. Alle adapterstukjes die je vindt zijn ook DP male en HDMI female. Deze en de DP -> DVI stukjes zijn bedoeld als een backwards compatibility voor bijvoorbeeld laptops die steeds vaker enkel nog een DP port hebben. Van nieuw/uitgebreid naar ouder/beperkt lukt wel, andersom niet.

Lang verhaal kort: Een HDMI bron aansluiten lukt in dit geval waarschijnlijk alleen met een HDMI -> DVI kabel. Voor het geluid heb je dan nog een aparte aansluiting nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Propheticus schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:49:
@Major_ton

HDMI -> DP is niet mogelijk. Enkel andersom. DP is een veel uitgebreidere standaard dan HDMI. Alle adapterstukjes die je vindt zijn ook DP male en HDMI female. Deze en de DP -> DVI stukjes zijn bedoeld als een backwards compatibility voor bijvoorbeeld laptops die steeds vaker enkel nog een DP port hebben. Van nieuw/uitgebreid naar ouder/beperkt lukt wel, andersom niet.

Lang verhaal kort: Een HDMI bron aansluiten lukt in dit geval waarschijnlijk alleen met een HDMI -> DVI kabel. Voor het geluid heb je dan nog een aparte aansluiting nodig.
Wauw, daar ging ik dus even niet van uit! Bedankt voor je bericht. Ik ga even een kabel kopen.

[ Voor 44% gewijzigd door Major_ton op 12-07-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ok, ondertussen heb ik een verloop van HDMI naar DVI gekocht en de mee geleverde DVI kabel gebruikt om de 2312 op mijn XPS17 aan te sluiten. Resultaat? Geen beeld en een monitor die niks anders kan melden dan: "Enter power saving mode". VGA kan ik niet testen omdat ik nergens een apparaat heb met een VGA uitgang. Ik heb op internet nog niet heel veel kunnen vinden, behalve iemand die roept dat het een hardware fout is bij de 2312.

De monitor wordt wel door mijn laptop herkent...

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Major_ton op 12-07-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vandaag de kwam de Dell U2412M hier binnen, aangesloten op mijn Macbook Pro en gaan! Heerlijk scherm :) Hebben jullie nog een betere afstelling? Lees hier veel dat de standaard afstelling aardig ruk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Major_ton schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:46:
Ok, ondertussen heb ik een verloop van HDMI naar DVI gekocht en de mee geleverde DVI kabel gebruikt om de 2312 op mijn XPS17 aan te sluiten. Resultaat? Geen beeld en een monitor die niks anders kan melden dan: "Enter power saving mode". VGA kan ik niet testen omdat ik nergens een apparaat heb met een VGA uitgang. Ik heb op internet nog niet heel veel kunnen vinden, behalve iemand die roept dat het een hardware fout is bij de 2312.

De monitor wordt wel door mijn laptop herkent...

Iemand een idee?
Hmmm, als ik de 2312 op de laptop van mijn vriendin aansluit (ouder Samsung model), krijg ik wel beeld. Ikke niet meer begrijp 8)7

Tevens werkt de HDMI uit van mijn XPS17 (LX702) prima op mijn Panasonic en LG plasma TV's. Dit maakt het voor mij alleen maar vreemder waarom de 2312 niet wilt werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Major_ton op 12-07-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Major_ton schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:12:
[...]

Hmmm, als ik de 2312 op de laptop van mijn vriendin aansluit (ouder Samsung model), krijg ik wel beeld. Ikke niet meer begrijp 8)7

Tevens werkt de HDMI uit van mijn XPS17 (LX702) prima op mijn Panasonic en LG plasma TV's. Dit maakt het voor mij alleen maar vreemder waarom de 2312 niet wilt werken.
Ik zou alle instellingen in het nVidia Control Panel eens goed uitpluizen terwijl de HDMI insteekt. Druk een paar keer op Windowstoets + P tot je in de "uitbreiden" modus zit en probeer dan vanalles uit. Het is wel vreemd dat de monitor gewoon in powersaving gaat, normaal zou hij als hij een incompatibel signaal binnenkrijgt daar een melding van moeten geven.

Probeer ook eens of de kabel in orde is. Misschien heb je een ander scherm met DVI, en sommige TV's hebben ook wel een DVI-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Bedankt voor je antwoord. Ik zal de Windows + P gaan proberen zo. De kabel is goed, anders zou de 2312 het op de Samsung laptop ook niet doen. Tevens heb ik zojuist een andere DVI kabel geprobeerd en daarmee is het resultaat hetzelfde. Vanuit de Dell XPS17, geen beeld. Vanuit de Samsung laptop, wel beeld.

Het vreemde is ook dat de 2312 bij geen input aangeeft dat hij na 5 minuten in Power Save mode gaat. Zodra ik de kabel dan in mijn XPS17 stop, zegt het meteen 'enter Power Saving mode' en bam, zwart beeld en het status lampje wordt oranje.

In het onderstaande screenshot kan je ook zien dat de monitor gewoon herkent wordt. de Windows + P functie gebruiken en voor "uitbreiden" kiezen had ik trouwens al op een andere manier bereikt (geen idee dat het ook met Windows + P kon). Ik kan dan gewoon met de muis buiten beeld scrollen alleen zie ik er niks van omdat de 2312 op zwart beeld blijft. Verder zijn er niet zoveel dingen in te stellen?

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y113/Major_Ton/dell.png

[ Voor 30% gewijzigd door Major_ton op 12-07-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Major_ton schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:01:
Bedankt voor je antwoord. Ik zal de Windows + P gaan proberen zo. De kabel is goed, anders zou de 2312 het op de Samsung laptop ook niet doen. Tevens heb ik zojuist een andere DVI kabel geprobeerd en daarmee is het resultaat hetzelfde. Vanuit de Dell XPS17, geen beeld. Vanuit de Samsung laptop, wel beeld.

Het vreemde is ook dat de 2312 bij geen input aangeeft dat hij na 5 minuten in Power Save mode gaat. Zodra ik de kabel dan in mijn XPS17 stop, zegt het meteen 'enter Power Saving mode' en bam, zwart beeld en het status lampje wordt oranje.

In het onderstaande screenshot kan je ook zien dat de monitor gewoon herkent wordt. de Windows + P functie gebruiken en voor "uitbreiden" kiezen had ik trouwens al op een andere manier bereikt (geen idee dat het ook met Windows + P kon). Ik kan dan gewoon met de muis buiten beeld scrollen alleen zie ik er niks van omdat de 2312 op zwart beeld blijft. Verder zijn er niet zoveel dingen in te stellen?

[afbeelding]
Erg vreemd. Als hij direct in power saving gaat wil dat zeggen dat de monitor wel merkt dat er iets is aangesloten, maar dat hij gewoon geen videosignaal ontvangt. Of dat er een foute resolutie doorgegeven wordt, ik weet niet hoe de monitor zich dan gedraagt maar het zou kunnen dat hij dan gewoon in standby gaat. Prul eens wat met de resolutie, normaal moet 1920x1080 @ 60Hz wel gaan maar je kan vanalles proberen natuurlijk. Dat doe je ook best vanuit het nVidia CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
AmbroosV schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:15:
[...]

Erg vreemd. Als hij direct in power saving gaat wil dat zeggen dat de monitor wel merkt dat er iets is aangesloten, maar dat hij gewoon geen videosignaal ontvangt. Of dat er een foute resolutie doorgegeven wordt, ik weet niet hoe de monitor zich dan gedraagt maar het zou kunnen dat hij dan gewoon in standby gaat. Prul eens wat met de resolutie, normaal moet 1920x1080 @ 60Hz wel gaan maar je kan vanalles proberen natuurlijk. Dat doe je ook best vanuit het nVidia CP.
Resolutie wijzingen helpt ook niet. Hij staat standaard op 1920 x 1080 @ 60Hz, maar andere resoluties werken dus ook niet. De Samsung stuurt 1366 x 768 @ 60Hz uit, maar ook die resolutie werkt niet vanaf de Dell XPS17.

Morgen maar eens een Mini DP -> DP kabel kopen en dat proberen. (Ik koop ook weer eens wat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ik heb deze ochtend de monitor geretouneerd naar de winkel. Na 5 winkels zonder succes te hebben bezocht in de stromende regen voor een mini DP naar DP kabel was ik er klaar mee. Jammer, maar ik ga naar een geschikte monitor zoeken met gewoon een HDMI ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Major_ton schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:30:
Ik heb deze ochtend de monitor geretouneerd naar de winkel. Na 5 winkels zonder succes te hebben bezocht in de stromende regen voor een mini DP naar DP kabel was ik er klaar mee. Jammer, maar ik ga naar een geschikte monitor zoeken met gewoon een HDMI ingang.
Zo'n kabel of adapter had je gewoon online kunnen bestellen, dan heb je het vaak al de volgende dag in huis. Heb ik ook moeten doen om mijn Dell XPS op mijn U2711 aan te kunnen sluiten.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weet iemand de reden van de verhoogde prijzen van de afgelopen twee maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dalende eurokoers t.o.v. de dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

Helaas wel, in de pricewatch grafiek zie je bij aardig wat artikelen een lichte stijging de laatste paar maanden. Ik heb de Ultrasharp 2412M maar in mijn wenslijst gezet in de hoop op betere tijden.....

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die konden nog wel eens lang op zich laten wachten vrees ik. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Hmm ik wilde hem gaan gebruiken in het kader van mijn nieuwe draadloze desktop opzetje (zie ander topic) maar nu lees ik dat er idd geen hdmi opzit en dat je niet van hdmi naar dp kan.

Nu is mijn vraag kan ik dan nog steeds (via verloop of zo) een gigaview 811 (hdmi uitgang) aansluiten op de u2412?

En in het kader van efficiency wilde ik de oude beeldbuis op mijn kamer ook weg doen en het scherm in samenwerking met een decoder (ook hdmi) gebruiken voor TV.

Als dat niet kan aan welke monitoren moet ik dan denken?

Al gevonden verkeerd gelezen welke dvi erop zat.

Wel een legitieme vraag: Als ik hem als tv wil gebruiken moet ik dan het geluid apart doorlussen naar de sounddock?

Verder wat zijn de mogelijkheden om achterop het scherm iets te monteren?

[ Voor 19% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-07-2012 21:12 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43
Na een tijdje twijfelen, tussen een U2711 en een Apple Thunderbolt display, heb ik afgelopen vrijdag gekozen voor de Dell.

Ik heb deze middels een mini display port naar displayport kabel aangesloten op mijn 13" MacBook Pro 2012.
Op zich gaat de basis (resolutie en zo) prima!

Maar.....het valt me op dat er een gele teint over de onderste 10 cm van het scherm zit..
Dit val, natuurlijk, alleen op bij witte pagina's , maar het irriteert me.
Via de service tag heb ik achterhaalt dat het scherm van eind mei is, redelijk nieuw dus, en ik weet van Apple (iPad en iPhone) dat het kán zijn dat de lijm tussen coating (bij Apple glas) en het display zelf, nog koet "oplossen". Is dit ook het geval bij de Dell, als in: trekt dit weg?

Moet wel heeeeeel erg wennen aan het "diamant" effect van de AF coating btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

smoken schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:55:

Via de service tag heb ik achterhaalt dat het scherm van eind mei is, redelijk nieuw dus, en ik weet van Apple (iPad en iPhone) dat het kán zijn dat de lijm tussen coating (bij Apple glas) en het display zelf, nog koet "oplossen". Is dit ook het geval bij de Dell, als in: trekt dit weg?

Moet wel heeeeeel erg wennen aan het "diamant" effect van de AF coating btw...
Zover ik weet zit er geen lijm tussen de coating en het display, lijkt me niet dat het wegtrekt. Mijn U2711 heeft het ook nooit gehad.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Weet iemand of er bij de dell schermen met HDMI ook een koptelefoonuitgang zit?
Veel merken met HDMI ingang habben dat zodat je het geluid gewoon kan doorlussen.
Bij dell krijg ik dat niet echt gevonden omdat er helemaal niets gezegd wordt over uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Hehe, ik heb net met mijn review van de U2412M op Coolblue de wekelijkse waardebon van €100 gewonnen :D
http://www.monitorstore.be/review/308229/165143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
AmbroosV schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:54:
Hehe, ik heb net met mijn review van de U2412M op Coolblue de wekelijkse waardebon van €100 gewonnen :D
http://www.monitorstore.be/review/308229/165143
Wow gefeliciteerd! Dat is toch zomaar een gratis SSD van 128GB :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Het blijft toch wel moeilijk om te kiezen waar je een u2212hm of u2312hm gaat kopen. De prijzen klinken aantrekkelijk, tot je een gerenommeerde verkoper uitzoekt, dan zijn ze zo 40 euro duurder.
En pixel garantie is toch wel een must. Of gewoon maar bij 4Launch of Norrod kopen op goed geluk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
@PatrickG Op goed geluk kopen en als het je niet bevalt kan je het altijg binnen 14 dagen retour doen zonder opgaaf van reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Mandrake466 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:11:
@PatrickG Op goed geluk kopen en als het je niet bevalt kan je het altijg binnen 14 dagen retour doen zonder opgaaf van reden.
Dat wordt het denk ook wel inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Kanarie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:17:
[...]

Zover ik weet zit er geen lijm tussen de coating en het display, lijkt me niet dat het wegtrekt. Mijn U2711 heeft het ook nooit gehad.
Volgens mij zit er wel lijm tussen. Op verschillende sites kun je lezen dat je de AG coating kunt verwijderen door eerst (geruime tijd) natte doeken op het scherm te leggen. Dit om de lijm op te lossen....

Ik baal wel van de gele waas onderin het scherm. Kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen. Hoe kan ik, op het oog want ik heb geen apparatuur, het best calibreren? Ik gebruik een MacBook Pro 2012.

Daarnaast:
Ik heb de Macbook aangesloten middels een mini display naar display kabel, zou hier ook audio overheen moeten gaan? Als ik mijn speakers aansluit op de (groene) audio uitgang,....gebeurt er niets namelijk.

Tevens zou ik graag mijn Xbox 360 op dit scherm aansluiten. HDMI lijkt mij het meest voor-de-hand liggend, maar hoe krijg ik dan het geluid naar mijn speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

smoken schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:26:
[...]

Volgens mij zit er wel lijm tussen. Op verschillende sites kun je lezen dat je de AG coating kunt verwijderen door eerst (geruime tijd) natte doeken op het scherm te leggen. Dit om de lijm op te lossen....

Ik baal wel van de gele waas onderin het scherm. Kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen. Hoe kan ik, op het oog want ik heb geen apparatuur, het best calibreren? Ik gebruik een MacBook Pro 2012.

Daarnaast:
Ik heb de Macbook aangesloten middels een mini display naar display kabel, zou hier ook audio overheen moeten gaan? Als ik mijn speakers aansluit op de (groene) audio uitgang,....gebeurt er niets namelijk.
Tevens zou ik graag mijn Xbox 360 op dit scherm aansluiten. HDMI lijkt mij het meest voor-de-hand liggend, maar hoe krijg ik dan het geluid naar mijn speakers?
zit er bij jou wel een audiio uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Uhm,......ik dacht dat die groene 3.5 jack plug een audio out was (hier sluit je normaal toch je speakers op aan bij een "gewone" geluidskaart?) .... maar blijkbaar vergis ik me?

Het is dus NIET mogelijk om geluid naar het scherm te sturen en via het scherm naar speakers?

edit: ff gegoogled en zie deze afbeelding. Als ik inzoom op deze afbeelding, zie ik toch écht "audio out" staan!?

[ Voor 26% gewijzigd door smoken op 18-07-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

smoken schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:02:
Uhm,......ik dacht dat die groene 3.5 jack plug een audio out was (hier sluit je normaal toch je speakers op aan bij een "gewone" geluidskaart?) .... maar blijkbaar vergis ik me?

Het is dus NIET mogelijk om geluid naar het scherm te sturen en via het scherm naar speakers?

edit: ff gegoogled en zie deze afbeelding. Als ik inzoom op deze afbeelding, zie ik toch écht "audio out" staan!?
Daar staat left/right, misschien een verloopje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:24:
Daar staat left/right, misschien een verloopje nodig?
Hoezo verloopje? Left/right is toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
smoken schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:26:
Ondersteunt de Macbook audio over DP?
De Xbox zal toch wel aparte audio outputs hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Olaf van der Spek schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:26:
[...]

Hoezo verloopje? Left/right is toch goed?
naar minijack voor je hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Olaf van der Spek schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:27:
[...]

Ondersteunt de Macbook audio over DP?

[...]

De Xbox zal toch wel aparte audio outputs hebben?
Audio over DP: Yep

These Apple computers supply multichannel audio (up to 8 channels) and video signals over Mini DisplayPort:

iMac (Late 2009) and later
Mac mini (Mid 2010) and later1
Mac Pro (Mid 2010)
MacBook (Mid 2010) and later
MacBook Pro (Mid 2010) and later
MacBook Pro (Retina, Mid 2012)1
MacBook Air (Late 2010) and later

Aparte audio out op Xbox: nope ,..... :-(

[ Voor 12% gewijzigd door smoken op 18-07-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:31:
Het is toch al minijack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Nee het geeft boven L en onder R aan, het lijken dus gescheiden kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ondersteunt de u2711 alleen audio over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
icecreamfarmer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:31:
[...]

Okay, maw: ik moet verloopje hebben van 2 kanalen (left + right) naar 1 kanaal, en hierin plug ik dan mijn 2.1 speakersetje welke 1 minijack aansluiting heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:35:
[...]

Nee het geeft boven L en onder R aan, het lijken dus gescheiden kanalen.
Volgens mij niet. Ik zie drie jacks: front (L/R), rear (L/R) en sub.
smoken schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:32:
Aparte audio out op Xbox: nope ,..... :-(
Xbox Audio Adapter dan?

[ Voor 24% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-07-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Olaf van der Spek schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:37:
[...]

Volgens mij niet. Ik zie drie jacks: front (L/R), rear (L/R) en sub.

[...]

Xbox Audio Adapter dan?
Nou,... ik meen ergens gelezen te hebben dat het eigenlijk zou moeten werken zoals ik het nu aangesloten heb... Ik ga nog wel eens wat dingen testen, als ik klaar ben met werken ,......

Edit: toch nog ff gegoogled: "The U2711's DisplayPort input supports sound pass-through as well."

Edit 2: blijkbaar moet je op de macbook even aangeven dat hij audio moet uitsturen over de displayport kabel .... en dan functioneert het prima!

[ Voor 22% gewijzigd door smoken op 18-07-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Nou, vandaag toch maar een RMA aangevraagd voor de U2711....
Ik irriteer me mateloos op de gele waas in het onderste deel van het scherm.
Heb even een zwarte achtergrond gepakt en dan zie ik (op 40% helderheid) vanuit de rechterhoek richting het midden een gele lightbleed van ongeveer 15 CM en aan de rechterkant een blauwe lightbleed tot in het midden.
Ik verwacht dan ook dat de gele waas hiervandaan komt.

Daarnaast heb ik al een aantal maal gehad dat de knoppen (welke trouwens extreem gevoelig zijn) niet meer reageren. Alleen de onderste knop geeft wel menu of haalt hem weg, maar vervolgens reageren de andere knoppen niet.... (het menu verdwijnt dus steeds en komt weer terug etc. etc. etc.)

Wel erg tevreden over de manier zoals de online webshop zegt dat het opgelost gaat worden: op mijn support aanvraag kreeg ik binnen 3 uur (!) een mail terug met het feit dat ik een RMA aan kon vragen en dat er dan bij mij thuis omgeruild gaat worden.

Dus, hopelijk snel een nieuwe!! (hopelijk geen refurbished)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 16:44
Is er inmiddels al iets bekend over een mogelijke opvolger van de U2711? Ik zou graag een model met LED backlight zien, i.v.m. het lagere energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Volgens mij is er nog niks bekend. Ten opzichte van de 2412 is de 2711 ook wel aardig duur, een goedkopere versie zou leuk zijn. Kunnen ze er gelijk wat meer minder AG coating op doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-07-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dere12 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:58:
[...]

Helaas wel, in de pricewatch grafiek zie je bij aardig wat artikelen een lichte stijging de laatste paar maanden. Ik heb de Ultrasharp 2412M maar in mijn wenslijst gezet in de hoop op betere tijden.....
Wel apart dat de U2312HM daar blijkbaar geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Laatst online: 27-03 17:24
Omdat ik zelf al een tijdje opzoek ben naar een goed 27" scherm ben ik de u2711 gaan overwegen.
Het liefste heb ik deze met LED, vanwege het stroom verbruik. Na wat googlen ben ik dit gerucht tegen gekomen.

Dat zou betekenen dat er een Dell U2713 aan zit te komen.

Afbeeldingslocatie: http://img.ngacn.cc/attachments/mon_201206/11/334_4fd59db54052b.jpg.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.ngacn.cc/attachments/mon_201206/11/334_4fd59e3ba689c.jpg.thumb.jpg

Dit slechts ter informatie, wellicht interessant voor hen die aan het wachten zijn op de "nieuwe" versie van de u2711.
Ik zelf zal de aankoop van de u2711 in ieder geval even uitstellen tot er hier meer over bekend is.

[ Voor 8% gewijzigd door ShadowShape op 24-07-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
ShadowShape schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:17:
Omdat ik zelf al een tijdje opzoek ben naar een goed 27" scherm ben ik de u2711 gaan overwegen.
Het liefste heb ik deze met LED, vanwege het stroom verbruik. Na wat googlen ben ik dit gerucht tegen gekomen.

Dat zou betekenen dat er een Dell U2713 aan zit te komen.

[afbeelding] [afbeelding]

Dit slechts ter informatie, wellicht interessant voor hen die aan het wachten zijn op de "nieuwe" versie van de u2711.
Ik zelf zal de aankoop van de u2711 in ieder geval even uitstellen tot er hier meer over bekend is.
Interessant nieuwtje. Ik zie wel een paar grote mitsen en maren bij deze specificaties (6-bit paneel, geen DisplayPort, glossy scherm), dus het wachten is op een grondige review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aleen het glossy scherm zou voor mij al een dealbreaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
Het is zeker even afwachten wat de echte specs worden. Hoop dat het weer 8bit+frc wordt. Het glossy hoeft van mij ook niet. Mijn ervaring is dat je kijkhoek dan bij de minste lichtinval minimaal wordt, omdat alles gaat spiegelen.
Maar alleen het gerucht dat Dell toch bezig is met een opvolger is voor mij voldoende om toch de aankoop van de u2711 even uit te stellen tot ik hier meer van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of het dan net zo zal worden als met de U2410 en U2412M. Dus dat de U2711 zou blijven bestaan als high-end en dat de U2713 het gat gaat vullen tussen de U2410 en U2711, net zoals de U2412M het gat tussen de U2410 en U2312HM vult.

Want als ik die specs zou zie wordt dit scherm een stuk minder high-end dan de U2711.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Terpen Tijn schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:42:
Interessant nieuwtje. Ik zie wel een paar grote mitsen en maren bij deze specificaties (6-bit paneel, geen DisplayPort, glossy scherm), dus het wachten is op een grondige review...
Review? Ik verwacht eerst een aankondiging van Dell.
Geen DP kan ik me trouwens niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou trouwens ook kunnen dat het helemaal geen UltraSharp wordt. Ik weet niet of het 100% zeker is of er een IPS paneel in zit, maar Dell zat ook te kijken naar PLS panelen voor in de hoogste modellen uit de Professional reeks (1 stap onder UltraSharp). Die zouden volgens mij geen DisplayPort krijgen.

Verder was Dell voor zover ik weet niet van plan om glossy schermen in de UltraSharp reeks uit te brengen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kid Jansen op 24-07-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is DP te duur om te implementeren (in de budget reeks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:36:
[...]

Review? Ik verwacht eerst een aankondiging van Dell.
Want ik verwacht een review voor een aankondiging van Dell? ...

@ Kid Jansen: Lijken je deze nieuwe "2713" specs dan vergelijkbaar met die van de 2412, ten opzichte van de 2410? Het lijkt me wel in de lijn der verwachting liggen dat Dell een betaalbaarder 27" Ultrasharp zal uitbrengen.

Ik zou een goedkopere 27" als alternatief best interessant vinden, maar er zijn grenzen aan het kwaliteitsverlies daardoor, wat mij betreft. De 2412 leek me een aardige poging in die context (alleen nog te klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het inderdaad een e-IPS paneel is en geen H-IPS of het nieuwere AH-IPS, dan verwacht ik niet dat het de U2711 gaat opvolgen/vervangen. Zeker niet als het een 6bit+FRC paneel is, waar de U2711 8bit+FRC is.

Daarnaast zag je met de U2412M ten opzichte van de U2410 ook dat het kleurbereik veel kleiner was en dat de elektronica ook minder opties had (zoals de ingebouwde scaler).

Voor zover ik weet zou er dit jaar sowieso nog geen echte opvolger komen van de U2711 en ook niet van de U3011. Alleen de U2410 krijgt misschien nog dit jaar een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Heeft een van jullie toevallig ervaring met de soundbars?
zoals de
AY511
ax510

Zijn ze hun geld waard of kan ik beter voor de goedkoopste gaan en koptelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb een oude soundbar op de Dell 1905FP en ik ben er tevreden over, maar het is geen supergeluid. Het bespaart wel ruimte op je bureau en daar ben ik eigenlijk het meest content mee. Met de duurdere helaas geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

PatrickG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:50:
Ik heb een oude soundbar op de Dell 1905FP en ik ben er tevreden over, maar het is geen supergeluid. Het bespaart wel ruimte op je bureau en daar ben ik eigenlijk het meest content mee. Met de duurdere helaas geen ervaring
Ik wil hem idd zonder extra snoer er aan klikken.
De duurdere zou beter geluid geven echter lees ik her en der dat je daarvoor niet de doorlus optie van de monitor kunt gebruiken. Ik vroeg mij dan af of dat met een of andere stekker wel mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik zit te twijfelen tussen 2 schermen,wil graag een triple setup gaan doen,
Schermen zouden dienen om 100% te gamen,internet enz doe ik op de laptop
kamer is vrij verduistert en s'avonds donker

Heb nu een Iiyama ProLite B2409HDS-1
pricewatch: Iiyama ProLite B2409HDS-1 Zwart

Optie 1 zou zijn dat ik 2 x B2409HDS of evt 2 x E2409HDS versie bij koop die je niet in de hoogte kan verstellen,bedoeling is toch dat ze op een triple stand komen

Optie 2 is:
3 x pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

3x dells zou me €185 duurder uitkomen vermits ik al 1 Iiyama heb.

Iemand die beide al eens langs één heeft gezien of beide heeft gehad en kan zeggen of de Dellu2311hm
nu echt beter is dan de Iiyama 2409hds?

Mvg jimmy

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb zojuist een Dell U2312HM besteld bij Norrod. Hopelijk past de soundbar die ik nu aan de Dell 1905fp heb hangen daar ook op.. De AS500 speakers dus.
Het lijkt mij wel, aangezien de ophanging hetzelfde eruit ziet als de andere modellen.

Even wat anders, net het beeldscherm binnen gekregen. Hoewel de doos was dichtgetaped met Dell tape, krijg ik sterk de indruk dat hij al eens open is geweest. Aan de verpakkingen van de kabeltjes en de kreukels in de bescherm verpakking. Nou is dat op zich niet erg, maar het geeft soms wel te denken. Daarbij ben ik nu op m'n werk en weet ik uberhaupt nog niet of de pixels goed zijn e.d. Dat zie ik vanavond wel.

Je kunt dus aan de hand van de service tag uitvogelen of de garantie van de monitor al is geactiveerd, maar nou schijnen de 23" modellen dat weer niet te hebben. Iemand nog tips, of gewoon Dell bellen?

Verwijderen anti-glare film Dell monitor:
Ook grappig, hier stuitte ik op tijdens het surfen. Voor de mensen die liever een spiegelend scherm hebben:
http://www.overclock.net/...2312hm-monitor-and-others

Pics
http://www.flickr.com/pho...672028261/in/photostream/

[ Voor 87% gewijzigd door PatrickG op 27-07-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
PatrickG schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:56:
Ik heb zojuist een Dell U2312HM besteld bij Norrod. Hopelijk past de soundbar die ik nu aan de Dell 1905fp heb hangen daar ook op.. De AS500 speakers dus.
Het lijkt mij wel, aangezien de ophanging hetzelfde eruit ziet als de andere modellen.

Even wat anders, net het beeldscherm binnen gekregen. Hoewel de doos was dichtgetaped met Dell tape, krijg ik sterk de indruk dat hij al eens open is geweest. Aan de verpakkingen van de kabeltjes en de kreukels in de bescherm verpakking. Nou is dat op zich niet erg, maar het geeft soms wel te denken. Daarbij ben ik nu op m'n werk en weet ik uberhaupt nog niet of de pixels goed zijn e.d. Dat zie ik vanavond wel.
Mischien heb je een showmodel of eentje die retour is gedaan ivm een 'defect'.
Als je er geen goed gevoel bij hebt kan je het altijd retour en ergens anders bestellen.

Of anders vragen of ze het willen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online

Je kunt dus aan de hand van de service tag uitvogelen of de garantie van de monitor al is geactiveerd, maar nou schijnen de 23" modellen dat weer niet te hebben. Iemand nog tips, of gewoon Dell bellen?

Verwijderen anti-glare film Dell monitor:
Ook grappig, hier stuitte ik op tijdens het surfen. Voor de mensen die liever een spiegelend scherm hebben:
http://www.overclock.net/...2312hm-monitor-and-others

Pics
http://www.flickr.com/pho...672028261/in/photostream/
Je kan bij een Dell scherm achterhalen hoeveel branduren die erop heeft zitten (in het menu verborgen). Mocht dit nu enkele uren zijn dan zou ik hem wel terugsturen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Thanks, ik zal vanavond (thuis) even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
...
...
De VGA-kabel lijkt er altijd aan te zitten, zoals in dit topic al eerder gemeld is. Het ontbreken van de kabel zou dan eerder een teken zijn van gebruik.
De beschermende laag op de voorkant van het scherm hoort er wel netjes op te zitten en dan vooral de stukjes tape. Kan natuurlijk zijn dat er bij het inpakken wat fout is gegaan. Zonder foto is het moeilijk in te schatten of 'die kreukels' normaal zijn.
Als het scherm goed is, zou ik echter niet ruilen. Niet alle schermen zijn identiek en een vervangend (nieuw) exemplaar zou minder kunnen zijn. Dus let erop dat er geen krassen of slechte pixels zijn, geen storende geluiden en of de helderheid redelijk uniform is (denk eraan, het is geen U2410). Alleen bij duidelijke gebreken contact opnemen met de leverancier of Dell. Het is tenslotte niet logisch dat iemand een perfecte monitor retourneert.
Overigens is 'enkele uren' gebruik ook niet ongewoon, want zo'n monitor zal getest zijn. Een Dell hoort duizenden uren mee te gaan, dus een paar uur gebruik in het service-menu is geen probleem. Bij een tiental uren is het natuurlijk een ander verhaal, maar nog steeds niet direct een reden om te retourneren.

[ Voor 10% gewijzigd door Flitzer op 28-07-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:29:
[...]

Ik wil hem idd zonder extra snoer er aan klikken.
De duurdere zou beter geluid geven echter lees ik her en der dat je daarvoor niet de doorlus optie van de monitor kunt gebruiken. Ik vroeg mij dan af of dat met een of andere stekker wel mogelijk was.
Voor de mensen die hier via de search komen, de ay511 kan NIET doorgelust worden via de monitor zoals dat bij de ax510 wel kan. Dat is jammer want de geluidskwaliteit zo behoorlijk veel beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Flitzer schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:35:
[...]

De VGA-kabel lijkt er altijd aan te zitten, zoals in dit topic al eerder gemeld is. Het ontbreken van de kabel zou dan eerder een teken zijn van gebruik.
De beschermende laag op de voorkant van het scherm hoort er wel netjes op te zitten en dan vooral de stukjes tape. Kan natuurlijk zijn dat er bij het inpakken wat fout is gegaan. Zonder foto is het moeilijk in te schatten of 'die kreukels' normaal zijn.
Als het scherm goed is, zou ik echter niet ruilen. Niet alle schermen zijn identiek en een vervangend (nieuw) exemplaar zou minder kunnen zijn. Dus let erop dat er geen krassen of slechte pixels zijn, geen storende geluiden en of de helderheid redelijk uniform is (denk eraan, het is geen U2410). Alleen bij duidelijke gebreken contact opnemen met de leverancier of Dell. Het is tenslotte niet logisch dat iemand een perfecte monitor retourneert.
Overigens is 'enkele uren' gebruik ook niet ongewoon, want zo'n monitor zal getest zijn. Een Dell hoort duizenden uren mee te gaan, dus een paar uur gebruik in het service-menu is geen probleem. Bij een tiental uren is het natuurlijk een ander verhaal, maar nog steeds niet direct een reden om te retourneren.
Thanks! Verhelderend. Ik had ook helemaal geen zin om hem terug te sturen, maar ik ga straks nog wel kijken hoeveel branduren hij heeft en of de garantie al is geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
smoken schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:44:
Nou, vandaag toch maar een RMA aangevraagd voor de U2711....
...
Dus, hopelijk snel een nieuwe!! (hopelijk geen refurbished)
Al meer bekend over je RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 22:40
Oops sorry verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Mr Silver op 28-07-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In verkeerd topic gepost misschien? Hier gaat het over Dell monitoren. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
ShadowShape schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:24:
[...]

Al meer bekend over je RMA?
Jep, gisteren binnen gekregen, (helaas) een refurbished.
Of ik tevreden ben? Dat weet ik nog niet ...
In het begin viel het beeld van de monitor circa 1x per 3 minuten even helemaal weg (alsof ie opnieuw verbinding moest maken met de display port) en tevens was een gele waas aan de gehele rechterzijde van het scherm waarneembaar.

Na even de kabel opnieuw opnieuw aangesloten te hebben leek het probleem met het wegvallen redelijk te zijn opgelost, hij deed het nog maar 1x. De gele waas trok redelijk weg na een lange opwarm periode.
Ergo: ik moet hem nog even aan een duurtest onderwerpen alvorens ik meer weet.

[ Voor 0% gewijzigd door smoken op 28-07-2012 21:45 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
RFdeGroot schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:34:

Zowieso valt me op dat dit scherm toch een andere (betere) kleurweergave op de standaard instellingen heeft als de 23 inch versie.
Wit is met de standaard instellingen gewoon wit en niet zo gelig als met de 2312HM, verder zijn die extra pixels in de hoogte toch wel lekker achteraf...

Al met al lijkt die 2412M in mijn ogen toch een beter scherm dan de 2312HM.
Interessant.. Ik vind de kleuren van de 2312hm ook wat vaal vergeleken bij mijn oude scherm, die was kleur-echter voor mijn gevoel. Dus misschien moet ik dezelfde ruil maken.
wcduck schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 09:49:
[...]

Je kan bij een Dell scherm achterhalen hoeveel branduren die erop heeft zitten (in het menu verborgen). Mocht dit nu enkele uren zijn dan zou ik hem wel terugsturen.
Ik vind de optie niet in de instellingen, weet iemand waar dit zit?

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickG op 29-07-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
smoken schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:24:
[...]

Jep, gisteren binnen gekregen, (helaas) een refurbished.
Of ik tevreden ben? Dat weet ik nog niet ...
In het begin viel het beeld van de monitor circa 1x per 3 minuten even helemaal weg (alsof ie opnieuw verbinding moest maken met de display port) en tevens was een gele waas aan de gehele rechterzijde van het scherm waarneembaar.

Na even de kabel opnieuw opnieuw aangesloten te hebben leek het probleem met het wegvallen redelijk te zijn opgelost, hij deed het nog maar 1x. De gele waas trok redelijk weg na een lange opwarm periode.
Ergo: ik moet hem nog even aan een duurtest onderwerpen alvorens ik meer weet.
Nou, zojuist maar weer eens achter de monitor plaatsgenomen....
Helaas...hij blijft uitvallen en die gele waas daar wordt je echt op zijn zachts gezegd niet vrolijk van.
Ik heb maar weer gemaild met Dell en ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Heb aangegeven dat ik niet wederom een refurbished wil ontvangen als vervangende monitor want het ziet ernaar uit dat de controle niet echt diepgaand is alvorens ze een product goedkeuren...af de eis ligt niet er hoog bij ze, dat kan ook.

Ik baal hier enorm van, maar hoop dat ze het goed kunnen oplossen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:51
Ik heb sinds 2 weken een U2410. Het beeld is uitstekend (weliswaar nog niet gecalibreerd, maar in combi met het AdobeRGB profiel op de MacBook Pro al een verbetering tov het scherm van de MBP), maar ik heb één vervelend ding: Als ik het scherm uitzet krijg ik hem niet meer aan voordat ik de spanning er af heb getrokken. En ik schakel hem soms per ongeluk uit als ik hem van positie verander |:(. Na wat zoeken op internet vind ik meer mensen met dit probleem (zelfs al in 2010!). Ik kan niet vinden of ik een refurbished unit heb. Maar ik vind het niet kunnen dat na 3 jaar nog steeds zo'n probleem naar voren komt.

Ik weet niet of ik hem nu moet gaan ruilen of niet (besteld via Salland), aangezien het beeld goed is. Ik kan voor 2 tientjes regelen dat ik met een schakelaar het scherm spanningsloos maken als ik er mee klaar ben.
Wellicht moet ik wel gaan mailen of ik compensatie kan krijgen, vind dit niet kunnen voor een hoger-buget model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat is via Displayport, neem ik aan?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik heb een u2410 gekocht. Zijn er dingen waar ik moet op letten/testen wanneer ik hem ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
icecreamfarmer schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:49:
Ik heb een u2410 gekocht. Zijn er dingen waar ik moet op letten/testen wanneer ik hem ontvang?
Ik zou sowieso een dead-pixel-test draaien. Kijk naar backlight bleeding en ghosting.

Draai na een dag of 7 nog eens de tests. Als je dan niets vind, is het een stuk onwaarschijnlijker geworden dat dode pixels nog komen. Niet ongemogelijk natuurlijk.

Verdere pro dingen, zoals calibratie ben ik (nog) niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
DavidZH schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:09:
Ik heb sinds 2 weken een U2410. Het beeld is uitstekend (weliswaar nog niet gecalibreerd, maar in combi met het AdobeRGB profiel op de MacBook Pro al een verbetering tov het scherm van de MBP), maar ik heb één vervelend ding: Als ik het scherm uitzet krijg ik hem niet meer aan voordat ik de spanning er af heb getrokken. En ik schakel hem soms per ongeluk uit als ik hem van positie verander |:(. Na wat zoeken op internet vind ik meer mensen met dit probleem (zelfs al in 2010!). Ik kan niet vinden of ik een refurbished unit heb. Maar ik vind het niet kunnen dat na 3 jaar nog steeds zo'n probleem naar voren komt.
Achter de kaartlezer/hub zit een plastic plaatje wat je uit de monitor kunt schuiven. Daarop staat de productiedatum en de revisie. Ook in het servicemenu (zie Google) kun je de revisie aflezen.
En inderdaad, gebruik je displaypoort? Bij mijn U2410 (rev. A00 met A01 BIOS), in combinatie met een ATI HD6850, werkt het switchen goed met displaypoort, maar HDMI reageert toch wat sneller en zekerder.
Blijft het probleem, dan zou ik met Dell contact opnemen. Nadeel is wel dat je meestal een refurbished monitor terugkrijgt bij een swap.

Let er wel op dat bij gebruik van het AdobeRGB-profiel je ook AdobeRGB kiest op je Mac. Bij Windows is sRGB de default en daarmee de 'veilige' default. Bij een mismatch van het profiel kunnen de kleuren behoorlijk afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:51
Flitzer: Ik had dat plaatje inmiddels gevonden en ik heb een nieuwe (maart 2012).
Ik gebruik displayport, via een kabel van miniDP naar DP. Maar het maakt niet uit of ik met of zonder signaal op de poort probeer; één keer aan en uitschakelen betekent spanning er af halen en een paar uur wachten. Dat los ik nu op door als ik klaar ben direct de IEC uit de achterkant te halen.
Ik ga toch maar eens mailen met Salland om te kijken wat zij er van zeggen.

En als je dan beide profielen goed hebt staan én dan ook nog Firefox op kleurmanagement zet ziet het er super uit. Vooral in het zwart ben ik er erg op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

wtf, zodra mijn mobieltje af gaat, of dat ik een nummer bel, valt de Dell U2711 even uit (het beeld wordt zwart) en gaat daarna weer aan. Hij lijkt het signaal van de mobiel niet zo lief te vinden. Best grappig, maar is dit gebruikelijk of is er dan misschien meer aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
DavidZH schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:09:

Ik weet niet of ik hem nu moet gaan ruilen of niet (besteld via Salland), aangezien het beeld goed is. Ik kan voor 2 tientjes regelen dat ik met een schakelaar het scherm spanningsloos maken als ik er mee klaar ben.
Wellicht moet ik wel gaan mailen of ik compensatie kan krijgen, vind dit niet kunnen voor een hoger-buget model.
Gaat de monitor ook niet aan als je de pc reset?

Ik heb de u2412m en deze ging in de power save mode en het beeld bleef zwart omdat er geen signaal was. Alleen een harde reset van de pc hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
RoyK schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:33:
wtf, zodra mijn mobieltje af gaat, of dat ik een nummer bel, valt de Dell U2711 even uit (het beeld wordt zwart) en gaat daarna weer aan. Hij lijkt het signaal van de mobiel niet zo lief te vinden. Best grappig, maar is dit gebruikelijk of is er dan misschien meer aan de hand?
Die van mijn (een refurbished omruil model) valt uit terwijl er niets in de buurt is .... beeld wordt even zwart en dan sprint hij weer aan...

Lig nu met Dell/4Launch in de clinch om dit opgelost te krijgen, wordt er niet vrolijk van tot op heden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Als er iets mis is met je aankoop is het altijd ruk natuurlijk. Ik ben achteraf toch tevreden. Beeld is met mijn windows pc en macbook erg goed. It's a keeper :)
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wil opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan, kan hij een DM sturen naar Kid Jansen.