Glasvezel in Huissen (Lingewaard), vraagje mbt IPTV

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:51:
Ik download nu met mijn 60 lijn van regiokabel en dat gaat prima.
Waar ik de lijn het meest voor ga gebruiken zijn mijn sites en dan met name de upload van heel veel foto`s.
Is nu ook wel te doen maar met 500mb aan foto`s ben je wel even bezig.

Daarnaast is het wel lekker dat ik met 100/100 net zoveel als bij regiokabel betaal.

Alleen van de week nog even uitvogelen wanneer ik precies moet opzeggen want ik wil uiteraard niet zon :+ der komen te zitten ;)
Beste is denk ik een maand te overlappen voor de zekerheid.
Zou dat zeker aan houden, doe dat hier ook
Liever 1maand dubbel, dan een week zonder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
Ik kwam net door Huissen heen tot mij opviel dat bezig waren met het plaatsen van het 2e pophuisje.
Deze pop gaat voor gebied 2 gebruikt worden
Hier onder staat het plaatje waar die precies staat:

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/2821/2epophuissen.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door jopoh op 31-05-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag gebeld met UPC
In de maand juni krijgen de mensen van regiokabel een aanbieding van UPC
en wel te verstaan een aanbieding met een jaar contract.

vanaf half juli moet je beslissen of je bij UPC blijf met een nieuw jaarcontract
of dat je weg gaat.

en aangezien dat wij pas nov-dec glasvezel krijgen heb ik een tijdelijk adsl abonnement aangevraagd
bij kpn.

ik had bewust geen jaar abonnement meer genomen bij regiokabel
kan er dus per maand vanaf.

kan dan in nov- dec zo overstappen op glasvezel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help help

ik ken iemand die een provider zoekt voor glasvezel
wat is nu het probleem

die persoon wil graag een provider die niet met een kastje voor de tv werkt

maar met een kaart, want hij heeft een smart tv.

wie weet welke provider zo werkt
bij regiokabel kon dat ook met een kaart, of een digitaal kastje

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:57:
help help

ik ken iemand die een provider zoekt voor glasvezel
wat is nu het probleem

die persoon wil graag een provider die niet met een kastje voor de tv werkt

maar met een kaart, want hij heeft een smart tv.

wie weet welke provider zo werkt
bij regiokabel kon dat ook met een kaart, of een digitaal kastje

alvast bedankt
Geen enkele glasvezel isp maakt gebruik van zo CI module kaart voor digitale tv.
Voor digitale tv is allemaal setup boxen de meest voorkomende zijn Amino/motorola.

Dus die persoon komt niet onder zo kastje uit wilt die digitale tv via glasvezel

Je kan dvb-c kijken dat is aneloog dat kan wel via ci module of gewoon via coax kabel rechtsteeds vanaf het modem waar daar zit aansluiting voor op bij aantal providers.
zoals lijbrandt, concept ict, vodafone, solcon meen ik zo even uit me hoofd

[ Voor 15% gewijzigd door jopoh op 31-05-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:47
Dit is weldegelijk mogelijk. Hij kan gebruik maken van DVB-C. Enige nadeel is dat hij geen interactieve diensten kan gebruiken als uitzending gemist, maar omdat hij al met een CI+-kaart kijkt dat hij dat nu toch al niet.

Verder heb je de extra zenders die voor hem belangrijk kunnen zijn als 13thstreet, diverse Discovery-kanalen en andere zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Inderdaad. Via onderstaande link zie je alle providers die ook "analoge"diensten aanboeden. Oftewel 39 TV zenders die je keurig via de CI Module kan kijken zonder extra kastje voor de TV. Nadeel is dus dat alle extra zenderpakketten niet te gebruiken zijn want dan ga je toch dat kastje nodig hebben.

http://www.glashartmedia.nl/Service+Provider/Inleiding/

En daar mag je Vodafone bijtellen, alhoewel die hier niet bij staat. Maar ze hebben dat wel. Ik weet zo alleen niet uit mijn hoofd welke providers beschikbaar zijn bij die persoon waar het om gaat.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
RHPJS schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:20:
Dit is weldegelijk mogelijk. Hij kan gebruik maken van DVB-C. Enige nadeel is dat hij geen interactieve diensten kan gebruiken als uitzending gemist, maar omdat hij al met een CI+-kaart kijkt dat hij dat nu toch al niet.

Verder heb je de extra zenders die voor hem belangrijk kunnen zijn als 13thstreet, diverse Discovery-kanalen en andere zenders.
jaa dvb-c ja dan praten we over totaal iets anders als het iptv digitaal
dvb-c kan je zo aansluiten idd met ci of dongle of via coax kabel rechtstreeks vanaf het glas modem alleen dit is wel aneloge tv.

wil je digitale iptv kom je niet onder setupbox uit

[ Voor 4% gewijzigd door jopoh op 31-05-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:47
Het Digital Video Broadcasting-C signaal is toch echt digitaal, hoor. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RHPJS op 31-05-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
RHPJS schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:49:
Het Digital Video Broadcasting-C signaal is toch echt digitaal, hoor. ;)
Ja klopt zo heet het ja ben ik met je eens :)
Maar niet om elkaar in de weg te zitten maar glashart media zelf noemt het anologe tv
zie bijvoorbeeld deze pagina: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

maar even bij vodafone gekeken en daar noemen ze het zo:
Analoge en digitale kabeltelevisie (DVB-C)

39 tv-zenders en 40 radiozenders op al je tv's in huis (ook zonder Interactieve Box). Dankzij DVB-C werkt ook uw digitale tv met ingebouwde of losse decoder (behalve UPC).

is dus wel mogelijk ja

[ Voor 27% gewijzigd door jopoh op 31-05-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Even op rijtje gezet je hebt 3 manieren om via glasvezel tv te kunnen ontvangen.

iptv denk hierbij aan interactive tv, opnemen, uitzending gemist, videotheek, vooral HD zenders.
dvb-c aneloog via de coax kabel rechtsteeks aan glasvezel modem.39/40 tv/radio zenders
dvb-c digitaal via ci module 39/40 tv/radio zenders ongeveer,(sinds kort is hier op ned 1,2,3 HD op toegevoegd)

Hoop hierbij duidelijker uit gelegt te hebben zodat het voor iedereen overzichterlijker is.
nog aanvullingen zijn hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:37:
Even op rijtje gezet je hebt 3 manieren om via glasvezel tv te kunnen ontvangen.

iptv denk hierbij aan interactive tv, opnemen, uitzending gemist, videotheek, vooral HD zenders.
dvb-c aneloog via de coax kabel rechtsteeks aan glasvezel modem.39/40 tv/radio zenders
dvb-c digitaal via ci module 39/40 tv/radio zenders ongeveer,(sinds kort is hier op ned 1,2,3 HD op toegevoegd)

Hoop hierbij duidelijker uit gelegt te hebben zodat het voor iedereen overzichterlijker is.
Viacoax is er geen ci module nodig bij glasvezel, alleen het basis pakket is hier op te krijgen
Wil je meer dan is helaas iptv de oplossing
Wil hij dit niet dan is UPC de betere oplossing voor hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt allemaal hierboven

ik hoorde vanavond ook dat alleen regiokabel en upc met zo'n kaart werkte voor smart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:37:

Klopt als een bus. Waarbij toegevoegd dat alleen de providers die Glashart Media diensten leveren hebben die analoge/DVB-c diensten. Dat zijn Vodafone en voor de anderen zie: http://www.glashartmedia.nl/Service+Provider/Inleiding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:40:
oke bedankt allemaal hierboven

ik hoorde vanavond ook dat alleen regiokabel en upc met zo'n kaart werkte voor smart tv.
Dat is waar: Regiokabel versleuteld een deel van hun zenders! UPC doet dat met alle zenders (dacht ik). Dan heb je een CAM module en SmartCard nodig. De CAM krijg/koop je van de aanbieder en stop je in het CI slot achterin de tv. In de CAM stop je de SmartCard (daar staat je abonnement op). Dat wordt zo gedaan omdat sommige zenders niet in jouw pakket zitten maar zonder versleuteling zou je die wel kunnen kijken.

Aangezien bij glasvezel alleen alle standaard zenders in DVB-C worden uitgezonden (alle extra zenders als eredivisie live e.d. moet je via IPTV kijken (dus met decoder)) is dat onversleuteld! Je hebt dus geen CAM en SmartCard nodig maar je kan wel gewoon de meeste zenders in DVB-C kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:47:
[...]

Dat is waar: Regiokabel versleuteld een deel van hun zenders! UPC doet dat met alle zenders (dacht ik). Dan heb je een CAM module en SmartCard nodig. De CAM krijg/koop je van de aanbieder en stop je in het CI slot achterin de tv. In de CAM stop je de SmartCard (daar staat je abonnement op). Dat wordt zo gedaan omdat sommige zenders niet in jouw pakket zitten maar zonder versleuteling zou je die wel kunnen kijken.

Aangezien bij glasvezel alleen alle standaard zenders in DVB-C worden uitgezonden (alle extra zenders als eredivisie live e.d. moet je via IPTV kijken (dus met decoder)) is dat onversleuteld! Je hebt dus geen CAM en SmartCard nodig maar je kan wel gewoon de meeste zenders in DVB-C kijken!
let wel op met name bij UPC ,met tvs ouder dan 2 jaar
UPC werkt namelijk met CI plus ,en niet elke tv ouder dan 2 jaar kaN daarmee over weg

heb hier een panasonic van 3 jaar oud waar die CI plus van UPC ook niet werkte
ik moest maar een andere TV kopen als ik de CI wilde gebruiken :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet hoeveel stopcontacten ik nodig heb om alles aan te sluiten
in de meterkast voor glasvezel van KPN.

ik krijg voor 2 televisies, telefonie, internet
het basis station van telefonie komt ook in de meterkast te zitten.

of is er misschien ergens een tekening of schema van op internet.

alvast bedankt

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:07:
wie weet hoeveel stopcontacten ik nodig heb om alles aan te sluiten
in de meterkast voor glasvezel van KPN.

ik krijg voor 2 televisies, telefonie, internet
het basis station van telefonie komt ook in de meterkast te zitten.

of is er misschien ergens een tekening of schema van op internet.

alvast bedankt
1 voor glasvezel modem
1 voor kpn experia box
1 voor telefoon basis station

hou er rekening mee dat het vaak adapterblok stekkers zijn.

aansluit tekening van kpn is al is keer in het topic gepost ff terug kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:14:
[...]

1 voor glasvezel modem
1 voor kpn experia box
1 voor telefoon basis station

hou er rekening mee dat het vaak adapterblok stekkers zijn.

aansluit tekening van kpn is al is keer in het topic gepost ff terug kijken
vergeet de switchen niet 1 voor internet en ook voor je IPTV heb je er 1 nodig

je kom al vlug aan 4 of meer :+

als je toch nog nieuwe switchen moet kopen kan een L2 switch een goede oplossing zijn
die kan namelijk overweg met vlans , KPN werkt daar namelijk mee

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:08:
[...]

vergeet de switchen niet 1 voor internet en ook voor je IPTV heb je er 1 nodig

je kom al vlug aan 4 of meer :+

als je toch nog nieuwe switchen moet kopen kan een L2 switch een goede oplossing zijn
die kan namelijk overweg met vlans , KPN werkt daar namelijk mee
standaard opzet is gewoon
1 voor glas modem
1 voor kpn experia box
1 voor zijn tel basis station

wil je achter de kpn experia box nog switch hangen dan kom je op meer uit, maar bij veel al standaard huishoudens is dat niet nodig.

kpn werkt tegenwoordig op hen experia box met flex poorten waardoor je makkelijk 2 tv kan aansluiten zonder dat je gelijk zo switch box nodig hebt.

@acid303 l2 switch heb je alleen nodig als je eigen router oplossing wilt gebruiken op kpn lijn. anders voldoet een standaard switch gewoon

[ Voor 8% gewijzigd door jopoh op 03-06-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:03:
[...]

standaard opzet is gewoon
1 voor glas modem
1 voor kpn experia box
1 voor zijn tel basis station

wil je achter de kpn experia box nog switch hangen dan kom je op meer uit, maar bij veel al standaard huishoudens is dat niet nodig.

kpn werkt tegenwoordig op hen experia box met flex poorten waardoor je makkelijk 2 tv kan aansluiten zonder dat je gelijk zo switch box nodig hebt.

@acid303 l2 switch heb je alleen nodig als je eigen router oplossing wilt gebruiken op kpn lijn. anders voldoet een standaard switch gewoon
aaah ok ,ben er een die graag zijn eigen router gebruikt ,ik vergeet nog weleens dat niet iedereen zon nerd
is als ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.totaaltv.nl/ni...eit_KPN_op_glasvezel.html

goed nieuws voor ons ,ook die geen KPN hebben genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
altijd goed nieuws idd, dit komt ook mede door de druk die op kpn opgevoerd is door klanten, en ze nu glashart media in handen hebben.

@Acid303 op je vorige bericht ik snap jou, ik ben zelf icter, Ik studeer als goed is van de week af als ict beheerder. Maar je moet ook in denken in de gewone klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Is er iemand die kan bevestigen of de helft van de Doormanstraat af is gezet vanwege graaf werkzaamheden aan de stoep ivm glasvezel?

Zag vanavond bij thuiskomst dat alles was afgezet maar de stoep tegels lagen er nog in.
Wij zitten in de andere helft en hebben nog geen brief ontvangen :) en nu ik weet dat het zeer snel komt wil ik het ook nu hebben haha.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
SteveV schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:57:
Is er iemand die kan bevestigen of de helft van de Doormanstraat af is gezet vanwege graaf werkzaamheden aan de stoep ivm glasvezel?

Zag vanavond bij thuiskomst dat alles was afgezet maar de stoep tegels lagen er nog in.
Wij zitten in de andere helft en hebben nog geen brief ontvangen :) en nu ik weet dat het zeer snel komt wil ik het ook nu hebben haha.
Als dat zo is dan ga er maar vanuit dat ze heel snel gaan beginnen van de week. zeker als het rond het pop huisje afgezet is want vanaf daar komen de kabels of gaan er na toe net hoe de beginnen.

kan ook zijn dat de hoofd drakfiber kabels vast na de pop getrokken worden of wat natuurlijk ook kan stroom kabels na de pop worden getrokken aangezien die ook nodig zijn

[ Voor 6% gewijzigd door jopoh op 05-06-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Als je tijdens de voorinschrijving voor xs4all hebt gekozen, hoe hard zit je daar dan aan vast? Ik wil straks namelijk ook TV via glasvezel, maar dat moeten dan wel goeie streams zijn, en als xs4all die meuk van KPN doorgeeft wil ik een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Zojuist bericht gekregen van het thuis front dat de kabel vanaf de stoep naar het huis al ligt.
Het bleek dus inderdaad dat de glasvezel kabel al was getrokken afgelopen jaar van Reggefiber.

Uiteraard geen bericht gehad van wie dan ook dat het vandaag ging gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvdH schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:34:
Als je tijdens de voorinschrijving voor xs4all hebt gekozen, hoe hard zit je daar dan aan vast? Ik wil straks namelijk ook TV via glasvezel, maar dat moeten dan wel goeie streams zijn, en als xs4all die meuk van KPN doorgeeft wil ik een andere provider.
gewoon xs4all sales bellen en uitleggen datje eigen bedacht hebt
daarbij heb je nog niks afgesloten
andere mogelijkheid is om naar de reggefiber winkel te gaan en het daar je probleem voor leggen

ik persoonlijk zou een provider kiezen die ook via coax dvb c het basis pakket door geeft
zoals vodafone lijbrand solcon of concepts ict dan heb je altijd nog tv ook als de iptv zou uitvallen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Streams van KPN zitten dan wel op de zelfde kwaliteit.

[url] htttp://www.totaaltv.nl/nieuws/9266/Betere_beeldkwaliteit_KPN_op_glasvezel.html[/url]

Gisteren bekend gemaakt :)

Daarnaast hebben IPTV en DVB-C van GHM de laatste tijd veel problemen
Zoals hangende boxen, zwart beeld bij zappen, hikkende en blokkende zenders, HD zenders die niet werken en audio sync issues.

Lees de OBN, Lijbrandt en XMS topics er maar eens op na.

KPN IPTV is nu dus duidelijk het betere product, IPTV bij GHM is en blijft een beetje een zorgen kindje.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:08:
Zijn er meer klanten die problemen ervaren met IPTV?
Wij onderzoeken een probleem waarbij de Amino aangeeft dat hij geen netwerkverbinding kan maken.
De exacte melding is eerst recovery images en daarna netwerkprobleem.
Als je dit probleem ook hebt, wil je dan je adresgegevens via DM of e-mail naar ons sturen?
Wij hopen zo, op een snelle manier, de oorzaak van het probleem te vinden en te verhelpen. - Sophie
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:27:
[...]

Nee, helaas is daar nog geen duidelijkheid over. Wanneer er meer bekend is, laten wij van ons horen. -Sophie
Een hoop mensen hebben al meer als 4 dagen geen IPTV!

Goed spul |:(

[ Voor 103% gewijzigd door fast-server op 05-06-2012 16:29 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
vanaf 4juni is reggefiber begonnen met de aanleg van glasvezel in huissen kampstuk.
zag vanochtend ook 2werkbusjes rijde met 2 grote rollen glasvezel hoofdkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

jopoh de kabel ligt bij ons al in de tuin sinds gister middag.
De kabels waren afgelopen jaar al gelegd maar de andere helft van de straat ligt nu open met allemaal oranje kabels.

Ben benieuwd wanneer de aansluit planning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:11
Mazzelaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we komen ook aan de beurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Zoals sommigen gelezen hebben ben ik nogal druk geweest met afstuderen, dit is ondertussen afgerond ben nu afgestudeerd voor ict beheerder.

Daardoor kreeg ik vandaag even de tijd om na Huissen te gaan. Daar te kijken hoever ze al bezig waren met aanleg er van. Toen er aan kwam ze waren op verschillende plekken bezig in het kampstuk gedeelte. Denk zo 30/40 man er wel liepen grootste deel helaas buitenlands.

Wat mij opviel niet overal de stoep even mooi weer dicht gelegt werd min puntje hoop wel dat ze dit goed oppakken verder.

Hierbij heb ik ook paar fotos gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/4272/imag0013g.jpg
Bij deze foto zie het volgende: Ze de sluif gegraven hadden voor de kabels begin stuk was alweer dicht.
in de sluif gaat zowel hoofdkabels al de kabels na de woningen toe.
Wat mij opviel was dat ze gelijk met de kabels leggen ook fase 2 doen de kabel na huis toebrengen met grondboring waardoor de kabel gelijk bij de mensen voor huis of gelijk in huis werd gebracht.

Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/5618/imag0014xa.jpg
Hierbij zie je aantal woon kabels uitgerold liggen die na de woningen wordt gebracht.
De kabelhaspel rol zit zo we zagen ongeveer 6.5KM kabel op om maar even aan te geven hoeveel er gebruikt wordt. Elk deel waar ze bezig waren zag je haast wel zo rol liggen.

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/6729/imag0015zz.jpg
Hier op zie je 2 soorten hoofdkabel buis:
De achterste is 50mm hdpe buis rond
De voorste is hoofdbuis met daar in 7x 14/10 mm busjes

Hoop hiermee jullie een beetje de indruk te geven waar ze mee bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Kabels kleuren mooi bij de rest van de straat 8)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+
fast-server schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:14:
Kabels kleuren mooi bij de rest van de straat 8)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:49:
Zoals sommigen gelezen hebben ben ik nogal druk geweest met afstuderen, dit is ondertussen afgerond ben nu afgestudeerd voor ict beheerder.

Daardoor kreeg ik vandaag even de tijd om na Huissen te gaan. Daar te kijken hoever ze al bezig waren met aanleg er van. Toen er aan kwam ze waren op verschillende plekken bezig in het kampstuk gedeelte. Denk zo 30/40 man er wel liepen grootste deel helaas buitenlands.

Wat mij opviel niet overal de stoep even mooi weer dicht gelegt werd min puntje hoop wel dat ze dit goed oppakken verder.

Hierbij heb ik ook paar fotos gemaakt.

[afbeelding]
Bij deze foto zie het volgende: Ze de sluif gegraven hadden voor de kabels begin stuk was alweer dicht.
in de sluif gaat zowel hoofdkabels al de kabels na de woningen toe.
Wat mij opviel was dat ze gelijk met de kabels leggen ook fase 2 doen de kabel na huis toebrengen met grondboring waardoor de kabel gelijk bij de mensen voor huis of gelijk in huis werd gebracht.

[afbeelding]
Hierbij zie je aantal woon kabels uitgerold liggen die na de woningen wordt gebracht.
De kabelhaspel rol zit zo we zagen ongeveer 6.5KM kabel op om maar even aan te geven hoeveel er gebruikt wordt. Elk deel waar ze bezig waren zag je haast wel zo rol liggen.

[afbeelding]
Hier op zie je 2 soorten hoofdkabel buis:
De achterste is 50mm hdpe buis rond
De voorste is hoofdbuis met daar in 7x 14/10 mm busjes

Hoop hiermee jullie een beetje de indruk te geven waar ze mee bezig zijn
mooie fotos

van harte jopoh met je ict beheerder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Voor wie het leuk vindt:
De 7x14 wordt gebruikt voor de verbinding van PoP naar ondergrondse DistributiePunten. Per DP 1 tube van 14mm waarin een 96-voudige glasvezel geblazen wordt. In dat DP wordt die 96V gelast op 48 aansluitkabels die ieder 2 vezels bevatten. Op die manier heb je dus je eigen vezel van woning naar PoP. En daarnaast is er een aparte 7x14 + een lege 50mm voor een rechtstreekse gesloten ring tussen de PoPs onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Barre73 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:22:
Voor wie het leuk vindt:
De 7x14 wordt gebruikt voor de verbinding van PoP naar ondergrondse DistributiePunten. Per DP 1 tube van 14mm waarin een 96-voudige glasvezel geblazen wordt. In dat DP wordt die 96V gelast op 48 aansluitkabels die ieder 2 vezels bevatten. Op die manier heb je dus je eigen vezel van woning naar PoP. En daarnaast is er een aparte 7x14 + een lege 50mm voor een rechtstreekse gesloten ring tussen de PoPs onderling.
klopt dit was ik nog vergeten erbij te zetten dank voor je aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Het zijn wel tere draadjes. Hoe repareren ze die eigenlijk als je er met een schop doorheen steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Trichoglossus schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:10:
Het zijn wel tere draadjes. Hoe repareren ze die eigenlijk als je er met een schop doorheen steekt?
klopt maar ze zijn nog redelijk sterk hoor de kabels zo ik weet.
volgens mij bestaat er 2 opties:
1 op de plek waar de kabel kapot is worden de 2vezels weer aan elkaar gelast en daar gaat dan zo mof om heen dat het weer kabels weer bij elkaar en afgesloten zit.
2 als zo beschadigd is kan er op de kabel een mof gezet worden waarbij ze vanaf DP 2nieuwe vezels na je huis schieten.

hele ergste geval zal er vanaf de DP een nieuwe kabel na je huis getrokken moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nog steeds geen enkel nieuws over de Overbetuwe, ze schieten lekker op daar... Dat wordt eerst een jaar ADSL vermoed ik zo, als ik zou weten dat ik daar ook minimaal een jaar voor kan kiezen, dan kan ik gewoon weer voor Telfort kiezen. Anders moet ook de ADSL van Concepts af komen ivm de contractduur.

Beetje duidelijkheid zou wel zo handig zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door neographikal op 07-06-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:45:
Nog steeds geen enkel nieuws over de Overbetuwe, ze schieten lekker op daar... Dat wordt eerst een jaar ADSL vermoed ik zo, als ik zou weten dat ik daar ook minimaal een jaar voor kan kiezen, dan kan ik gewoon weer voor Telfort kiezen. Anders moet ook de ADSL van Concepts af komen ivm de contractduur.

Beetje duidelijkheid zou wel zo handig zijn.
Ben bang dat dat nog wel eventjes een gaat duren.

en dat hoeft niet aan reggerfiber te liggen, het kan ook de gemeente zijn die mogelijk dwars ligt
ik werk in Groesbeek, die was nog eerder een dan overbetuwe en lingewaard
Dacht een maand of 2 eerder, die wacht ook nog op de planning, omdat volgens me collega de gemeente reggerfiber tegen werkt
Mogelijk dat dit ook in overbetuwe speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gemeente zal dan nu wel klaar zijn met tegenwerken, want ik las vandaag dat ze zijn begonnen in Heilig Landstichting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:59:
Gemeente zal dan nu wel klaar zijn met tegenwerken, want ik las vandaag dat ze zijn begonnen in Heilig Landstichting...
aha zoals ik al zei had deze info van mij collega uit groesbeek
zal hem maandag eens aan de oren trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Even een nieuws bericht die in de nieuwe krant staat voor deze week:
http://www.deweekkrant.nl...BNK_DNK-1-08_120613_1.pdf

Hierin staat ook de aanleg door de koning & hartman gedaan wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door jopoh op 12-06-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:51:
Even een nieuws bericht die in de nieuwe krant staat voor deze week:
http://www.deweekkrant.nl...BNK_DNK-1-08_120613_1.pdf

Hierin staat ook de aanleg door de koning & hartman gedaan wordt.
als ik het zo lees gaat het nog langer duren ,was eerst toch spraken van dat de aanleg 12 maanden zou duren

wel goed dat er ook een nederlands bedrijf betrokken is bij de aanleg en niet alleen bedrijven die buiten nederland komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:51:
[...]

als ik het zo lees gaat het nog langer duren ,was eerst toch spraken van dat de aanleg 12 maanden zou duren

wel goed dat er ook een nederlands bedrijf betrokken is bij de aanleg en niet alleen bedrijven die buiten nederland komen
Zo ik weet alle grote glasvezel/infra bedrijven komen gewoon uit nederland hoor, Alleen zoals die gene die kabels leggen huren gewoon veel buitelandse mensen in. 1 is goedkoper 2 nederlanders wille dat werk vaak niet doen.

en 16maanden maand meer of minder maakt ook niet het wordt aangelegt en daar gaat het om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:10:
[...]

Zo ik weet alle grote glasvezel/infra bedrijven komen gewoon uit nederland hoor, Alleen zoals die gene die kabels leggen huren gewoon veel buitelandse mensen in. 1 is goedkoper 2 nederlanders wille dat werk vaak niet doen.

en 16maanden maand meer of minder maakt ook niet het wordt aangelegt en daar gaat het om
wel als je als laatste aan de beurt bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Bleh kreeg vandaag post van UPC dat regiokabel niet meer is dat alle hardware vervangen gaat worden in huis.
Wij zijn aan de beurt op 24 Juli en een week er voor word alle hardware vast opgestuurd.

Ik wil geen UPC dus ik hoop dat de glas verbinding voor die tijd operationeel is zodat ik nog kan opzeggen voordat UPC zich er mee gaat bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
SteveV schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:10:
Bleh kreeg vandaag post van UPC dat regiokabel niet meer is dat alle hardware vervangen gaat worden in huis.
Wij zijn aan de beurt op 24 Juli en een week er voor word alle hardware vast opgestuurd.

Ik wil geen UPC dus ik hoop dat de glas verbinding voor die tijd operationeel is zodat ik nog kan opzeggen voordat UPC zich er mee gaat bemoeien.
Dat ga je niet redden aangezien gebied 1 vanaf aug langzaam aan aangesloten gaat worden volgens planning.
aangezien in juli bouwvak vakantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm zie het nu inderdaad ook staan.
Betekend dat ik dan ook verplicht een jaar vast zit aan UPC.

Morgen maar eens even bellen hoe dat in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
SteveV schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:10:
Hmm zie het nu inderdaad ook staan.
Betekend dat ik dan ook verplicht een jaar vast zit aan UPC.

Morgen maar eens even bellen hoe dat in zijn werk gaat.
Ik denk even mee met je.
als je er echt jaar aanvast en binnen 2maand zou je glasvezel gereed zijn ben je dief van je eigen rekening.

als het mogelijk is tijdelijk even kpn digitene pakken om die paar maand te overbruggen als je upc opzegt.
heb je iniedergeval de standaard zenders (even naagezocht digitenne is ook minimaal jaar contract schiet je ook niks mee op)

[ Voor 7% gewijzigd door jopoh op 12-06-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
UPC zal een nieuw aanbod gaan doen, pas daar dus mee op! Als je dit accepteert zit je er minimaal een jaar aan vast!

Wel een beetje flauw dat ze dit zo doen, een hoop mensen zitten zo met een probleem.
Ze kunnen dan namelijk dubbele kosten gaan betalen of een poosje zonder TV etc. gaan zitten, voor de meeste mensen zal het eerste gaan gelden zonder dat ze dit in de gaten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:22:
UPC zal een nieuw aanbod gaan doen, pas daar dus mee op! Als je dit accepteert zit je er minimaal een jaar aan vast!

Wel een beetje flauw dat ze dit zo doen, een hoop mensen zitten zo met een probleem.
Ze kunnen dan namelijk dubbele kosten gaan betalen of een poosje zonder TV etc. gaan zitten, voor de meeste mensen zal het eerste gaan gelden zonder dat ze dit in de gaten hebben...
Is het niet zo dat UPC het contract van regiokabel moet over nemen
En dat je niet verplicht bent om een jaar contract aan te gaan
Je zou dit kunnen na vragen bij UPC webcare
Je kunt die vinden op chelloo.com
Bellen met de helpdesk UPC HEEFT TOCH GEEN ZIN :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

TV zal me aan kont roesten aangezien ik schotel heb en alles in HD maar internet is wel even belangrijk.
Ik ga van de week even langs de regiokabel / UPC winkel in Huissen.

Dat schijnt sneller te zijn als bellen heb ik vernomen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SteveV op 13-06-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Over het glasvezelproject in de Overbetuwe:
Geachte heer/mevrouw ,

het enige wat wij op dit moment weten is dat het naar de bouwvak is. verder kan ik op dit moment ook helaas niets zeggen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Na de bouwvak, no shit sherlock 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 13-06-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Vandaag toch nog contact gehad met joepie zie en het blijkt dat zolang je je abonnement niet veranderd na overname je per maand kunt opzeggen.

Dus kijk goed uit als je gebruikt wilt maken van een speciaal aanbod of een verhoging / verlaging van snelheid of iets dergelijks dan zit je er vervolgens een jaar aan vast.

Ook nog even contact gehad met XS4ALL over de iPad actie en die gaat ook niet door voor mij in dit geval aangezien de actie loopt tot ergens eind Juli en ik pas in Augustus benaderd ga worden voor een abonnement.
Er viel zelfs niets te regelen behalve dat hij met het aanbod kwam om ADSL te nemen voor 2 jaar en daarna over te stappen op Glasvezel.

Ik zei tegen hem ik heb nu 60/2, wil graag 100/100 en zou dan terug gaan naar ongeveer 20/2 dus dat gaat hem niet worden.
Hij kon verder niets voor mij betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:46:
Vandaag toch nog contact gehad met joepie zie en het blijkt dat zolang je je abonnement niet veranderd na overname je per maand kunt opzeggen.

Dus kijk goed uit als je gebruikt wilt maken van een speciaal aanbod of een verhoging / verlaging van snelheid of iets dergelijks dan zit je er vervolgens een jaar aan vast.

Ook nog even contact gehad met XS4ALL over de iPad actie en die gaat ook niet door voor mij in dit geval aangezien de actie loopt tot ergens eind Juli en ik pas in Augustus benaderd ga worden voor een abonnement.
Er viel zelfs niets te regelen behalve dat hij met het aanbod kwam om ADSL te nemen voor 2 jaar en daarna over te stappen op Glasvezel.

Ik zei tegen hem ik heb nu 60/2, wil graag 100/100 en zou dan terug gaan naar ongeveer 20/2 dus dat gaat hem niet worden.
Nee xs4all is lang zo goed niet meer als vroeger
Je kunt niks meer met sales regelen
Dat is voor mijn persoonlijk reden dat ik niet voor glas via xs4all heb gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heren uit Huissen hoe gaat de aanleg?
Zit er vooruitgang of gaat het jullie te langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik zit in gebied 4 in Huissen, dus ik zie voorlopig nog niets hier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:42:
En heren uit Huissen hoe gaat de aanleg?
Zit er vooruitgang of gaat het jullie te langzaam
Het gaat uiteraard te langzaam :P
De stoepen lijken wel golfslag baden nadat ze weer zijn dicht gemaakt maar we wachten zo snel mogelijk tot augustus dan gaat het wat sneller allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet waar in huissen het huisje komt te staan

voor gebied 3 en gebied 4

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb gister mail gehad van xs4all:
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een aanvraag ingediend voor Glasvezel van XS4ALL. Reggefiber (de partij die het netwerk aanlegt) heeft ons laten weten dat de planning veranderd is. Volgens de nieuwe planning wordt het glasvezelnetwerk op 22 oktober 2012 opgeleverd.

Hebt u vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 020-3987666. Wij zijn zeven dagen per week bereikbaar tussen 8.00 en 23.00 uur of stuur een e-mail aan info@xs4all.nl.
Ik zit in gebied 2 (Kuunskop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Dat klopt nog redelijk dan volgens planning (in de planning staat half oktober).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is een beetje off topic maar wilde dit toch even melden
vanaf vandaag is Live Tv mogelijk voor Ipad en Android
goede ontwikkeling is erg handig ,was al bang dat glashart t.o.v de andere providers zou achter blijven

http://glashartmedia.nl/b...V_App_met_LiveTV_site.pdf :+

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
In Lingewaard (17.707 aansluitingen) is de aanleg op 4 juni begonnen en zal hier over vijftien maanden klaar zijn.
bron: http://www.channelweb.nl/...source=rss&utm_medium=rss

maar zijn veel aansluitingen had ik niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:28:
In Lingewaard (17.707 aansluitingen) is de aanleg op 4 juni begonnen en zal hier over vijftien maanden klaar zijn.
bron: http://www.channelweb.nl/...source=rss&utm_medium=rss

maar zijn veel aansluitingen had ik niet verwacht
nee veel meer dan ik ook dacht ,ik zat rond de 12000
kosten per aansluiting is rond de 1500 euro valt nog mee vindt ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een info avond

02-07-2012

Lingewaard heeft overtuigend voor glasvezel gekozen en wordt daarom aangesloten op het glasvezelnetwerk van Reggefiber. Met glasvezel krijgt u meer dan alleen razendsnel internet en superieur tv kijken. Glasvezel opent een nieuwe wereld, met nieuwe mogelijkheden om te leren, te werken, te communiceren en te ontspannen.

Tijdens de informatieavond hoort u alles over de aanleg en mogelijkheden van glasvezel en stellen de serviceproviders zich aan u voor. Er is volop gelegenheid om, onder het genot van een drankje, vragen te stellen. U bent van harte welkom!

Datum en locatie.
Maandag 2 juli in Zalencentrum De Valom aan Karstraat 2 in Huissen.
Aanvang om 19.30 uur.

bron www.reggefiber.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ah, om de hoek. Als er genoeg drank is, kan ik kruipend naar huis.

Maar goed, maakt het me wijzer dan ik nu al ben........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:46:
Ah, om de hoek. Als er genoeg drank is, kan ik kruipend naar huis.

Maar goed, maakt het me wijzer dan ik nu al ben........ :)
hehe zie nu een typo van mijn zijde ,weer had al weer moeten zijn

de vraag waar ik nog wel mee zit of alle in lingewaard de gigabit versie NT krijgen
niet dat de kleine kernen de oude type NT 100Mbit krijgen

kan namelijk geen 500Mbit meer bestellen bij vodafone dat kon eerst wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:31:

nee dat weet je zo niet wordt ook niet bekend gemaakt, Je moet ze per toeval ineens zien staan.
aangezien 3 + 4 nog wel ff duurt kan zijn dat die nog helemaal niet geplaatst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:02:
[...]

nee dat weet je zo niet wordt ook niet bekend gemaakt, Je moet ze per toeval ineens zien staan.
aangezien 3 + 4 nog wel ff duurt kan zijn dat die nog helemaal niet geplaatst zijn
Oke bedankt, we wachten af. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat we beter af zijn dan Elst http://reggefiber.nl/over...netwerk-overbetuwe-status
tel daar ook 15 maanden bij ,dan zal het daar pas eind 2013 of mogelijk begin 2014 liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Reggefiber heeft de pagina van Lingewaard ook aangepast.
De knop afspraak wijzingen is erbij gekomen als je daarop klikt kom je hier op uit: http://www.eindelijkglasvezel.nl/lingewaard/formulier/1

Zo te zien gaan de aansluiteningen door VolkerWessels Telecom geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Schiet lekker op in de Overbetuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:36:
Reggefiber heeft de pagina van Lingewaard ook aangepast.
De knop afspraak wijzingen is erbij gekomen als je daarop klikt kom je hier op uit: http://www.eindelijkglasvezel.nl/lingewaard/formulier/1

Zo te zien gaan de aansluiteningen door VolkerWessels Telecom geregeld worden.
klopt dit was vorige week al aangepast
heb nog geen brief gekregen met de juiste gegevens om in te kunnen loggen
dat zal nog wel een maand of 8 duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:14:
[...]

klopt dit was vorige week al aangepast
heb nog geen brief gekregen met de juiste gegevens om in te kunnen loggen
dat zal nog wel een maand of 8 duren
mensen van gebied 1 zulle die brieven binnen nu en paar weke ontvangen omdat daar vanaf aug wordt begonnen met de aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:58:
Schiet lekker op in de Overbetuwe...
is te hopen dat overbetuwe niet te dwars gaat liggen ,zo dat uitstel geen afstel gaat worden
zoals in andere gemeentes ,waar Reggefiber zich terug trok omdat de gemeente te moeilijk ging doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:04
SteveV schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:46:

Weet niet of t nog zin heeft. Maar wat wij thuis hebben is het volgende: wij hadden al bij de aanmelding van reggefiber bij XS4ALL aangegeven hen te willen als provider. Nu kwam laatst de iPad actie en ebben we geprobeerd om opnieuw aan te vragen zodat we mee konden doen hierin.
De telefoniste lostte het als volgt op: wij hebben nu xs4all (basis alleen i'net) en je neemt nu digitale tv erbij. Daarmee krijg je de ipad code. Als de glasvezel geactiveerd wordt (kampstuk/kennedystraat) krijgen we een 100/100 alles in 1 pakket.
Wie weet kan je ook zoiets regelen. Het enige dat je etaald is dus hooguit 2 maandan voor tv abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Dat heeft degene die ons hielp aan de telefoon ook verteld maar in ons geval was alleen ADSL mogelijk en dat loopt dan naast de glasvezel verbinding.
Ik voelde er op dat moment weinig voor om naast glas ook nog 2 jaar lang een ADSL verbinding aan te vragen voor 250 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:20:
[...]

mensen van gebied 1 zulle die brieven binnen nu en paar weke ontvangen omdat daar vanaf aug wordt begonnen met de aansluitingen
ik zit in gebied 11 :+ dus die brief zal nog wel even op zich laten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Gisteren zijn ze bij ons langsgeweest om te kijken of er plaats was in de meterkast voor de apparatuur. Over enkele weken zou er begonnen worden met graven en aansluiten (gebied 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier de afmeting van de grondplaat ,handig om van te voren te kijken of die in de meterkast past
: (H x B x D) 23,5x23,0x4,5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Ondertussen is ook pop huisje 3 geplaatst voor gebied 3 in huissen:
hij staat op de volgende locatie:
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/5770/pop3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:12:
hier de afmeting van de grondplaat ,handig om van te voren te kijken of die in de meterkast past
: (H x B x D) 23,5x23,0x4,5 cm.
Dat zijn niet de afmetingen van de grondplaat maar van de modem die er op moet kunnen. Maar die maten moet je inderdaad aanhouden. Plus nog wat aan de zijkanten aan verplichte ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:37:
[...]

Dat zijn niet de afmetingen van de grondplaat maar van de modem die er op moet kunnen. Maar die maten moet je inderdaad aanhouden. Plus nog wat aan de zijkanten aan verplichte ruimte.
Klopt grond plaat inc modem
Hoe groot is die verplichte ruimte?
Dan kan ik er rekening mee houden, moet nog een patchkast in de meterkast plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik zag ze vandaag rondom de Jumbo bezig met de oranje kabels.
Het feest gaat dus al beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Trichoglossus schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:13:
Ik zag ze vandaag rondom de Jumbo bezig met de oranje kabels.
Het feest gaat dus al beginnen
klopt ook volgens planning want gebied 2 zouden met kabel werk in juli beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Net weer een mail van xs4all gehad:
Onlangs heeft u een aanvraag ingediend voor Glasvezel van XS4ALL. Reggefiber (de partij die het netwerk aanlegt) heeft ons laten weten dat de planning veranderd is. Volgens de nieuwe planning wordt het glasvezelnetwerk op 26 november 2012 opgeleverd.
Het was 22 oktober.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb nog geen enkele email ontvangen van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvdH schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:53:
Net weer een mail van xs4all gehad:

[...]

Het was 22 oktober.. :'(
Ach is maar een maand :-)
Veel mensen moeten nog veel langer wachten dan jij
Ik zelf nog 12 maanden of nog langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Wachten duurt altijd lang. Ik zit al eeuwen op ADSL, begonnen met 0,7 mbit, nu inmiddels op 8mbit. Die 6-12 maanden overleef ik ook wel. Gewoon de pc een nachtje extra aan laten met downloaden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:22:
Wachten duurt altijd lang. Ik zit al eeuwen op ADSL, begonnen met 0,7 mbit, nu inmiddels op 8mbit. Die 6-12 maanden overleef ik ook wel. Gewoon de pc een nachtje extra aan laten met downloaden >:)
gelukkig heb ik tot die tijd kabel internet ,dus kwa snelheid maak het niet uit .
maar het is wel zo dat ik langer aan UPC vast zit dan ik wilde ,maar goed ik klaag niet hoor
Lingewaard is tot nu toe beter af dan overbetuwe die wachten nog steeds op een planning :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Maandje langer zit ik ook niet mee :). De snelheid van UPC is prima (120/10 nu ipv 90/3 voor dezelfde prijs).

Maar dat modem van UPC is wel irritant, die ondersteunt geen bridge modus en je kan je prive LAN ip-adressen niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvdH schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:29:
Maandje langer zit ik ook niet mee :). De snelheid van UPC is prima (120/10 nu ipv 90/3 voor dezelfde prijs).

Maar dat modem van UPC is wel irritant, die ondersteunt geen bridge modus en je kan je prive LAN ip-adressen niet kiezen.
ik heb gelukkig wel een dom modem Cisco EPC3208 ,dus geen router
de rest is een drama als je een eigen router wil gebruiken

ook hier 120 up 10 down ,ping is te hoog en de snelheid in de avond om te huilen ,zo rondt de 11MB per sec met usenet

overdag zo rondt de 14,5MB per sec :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de claw
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-07-2024
RvdH schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:29:

Je kunt altijd proberen een 2de router in de DMZ van je UPC router onder te brengen.

[ Voor 67% gewijzigd door pipo de claw op 30-07-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Graafwerkzaamheden zijn niet veranderd, Puur de aansluit/activeren van de aansluitingen.
En zoals hier al te lezen was hadden mensen van gebied 1/2 brief gehad aansluiting datum verschoven was.

Meest voor de hand liggende oorzaak is pops niet op tijd klaar zijn kwa apparatuur enz en de darkfibers die na de pops toe moeten.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste