Glasvezel in Huissen (Lingewaard), vraagje mbt IPTV

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk wordt er binnenkort in Huissen en glasvezelnetwerk aangelegd (eerst moet bekeken worden of 30% zich voor glasvezel aanmeld). Nu worden we overspoeld met mooie advertenties, info avonden e.d. Het aanbod klinkt heel mooi. Maar toch zijn me een aantal dingen nog niet helemaal duidelijk.

Door een beetje te googelen kom ik al snel termen als 'WGDO en WBA netwerken', 'KPN afdankertjes' en 'encrypted-streams' tegen. Dus ik ben eerst uit gaan zoeken over welk netwerktype (als ik dat zo mag noemen) het hier gaat. Het antwoord daarop is WBA. Dus de IPTV streams worden aangeboden door KPN en is gelijk aan interactie TV. Wat een lagere kwaliteit heeft als een WGDO netwerk. (correct me if i'm wrong) Volgens Lijbrandt zit daar overigens geen kwaliteitsverschil in. Maar is dat zo en ga ik er qua IPTV niet op achteruit met Regiokabel (v/h stichting kabeltelevisie Huissen).

Specs regiokabel:
TV: DVB-C, MPEG-2, SD, Variabele video bit-rate rond de 7mbit/s. Sommige (buitenlandse) zenders rond de 2mbit/s maar zie duidelijk het verschil (stuk slechter)
Internet: 8mbit/s (als we geluk hebben).
Telefoon: Goed
Algehele kwaliteit: TV = goed. Prijs is oke. Helaas iets te vaak internet/telefoonstoring

Voor internet en Telefoon wil ik sowieso overstappen maar ik twijfel nog over IPTV. Wat is jullie ervaring met de beeldkwaliteit? en wat is het nadeel van encrypted-streams, heb ik daarmee beperkingen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
De "encrypted-streams" kun je niet afspelen in VLC maar alleen op de aangeboden IPTV ontvanger.

Mijn ouders wonen in Huissen en hadden eerst regiokabel en hebben nu IPB + (IP)TV van KPN, het beeld van de door KPN aangeboden IPTV streams is gelijkwaardig tot beter als regiokabel.

Internet en bellen is duidelijk beter en goedkoper via de glasaanbieders, al met al is het aanbod via glas gewoon beter t.o.v de alternatieven (canal digitaal+ DSL, regiokabel) ondanks dat ze niet de echte media gateway streams aanbieden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou wel leuk geweest zijn als ik gewoon op mijn laptop TV kon kijken, maar dat is geen pre. IPTV van Telfort (dacht ik) heb ik bekeken, over de kwaliteit was ik niet erg te spreken. Regiokabel ben ik nu tevreden over. Maar ik geef toe dat ze in het begin aardig aan het stuntelen waren! (er stond achter 'provider' in het info menu van de decoder CANALDIGITAAL!, inmiddels is dat weg en beeld is stukken beter en geen storing meer gehad).

Maar ik ga Glasvezel gewoon proberen, ga er allicht niet op achteruit! Ik denk dat ik voor concepts ict ga, maar lees me nog ff goed in en ga wat rondbellen.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo chefke woon ook in lingewaard

neem een provider die ook dvb c kan leveren dan heb je 39 zenders in perfecte Q

gewoon op je TV zonder kastje,teminste als je tv een dvb c tuner heeft

lijbrant solcon en concept ict hebben dit ,dus geen KPN of XS4all nemen die hebben het minste voor het meeste geld en de streams zijn in verimatrix

kijk ook hier eens naar http://www.dvblogic.com/iptv.php dan kan je ook de iptv streams op je laptop bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 01:19:
hallo chefke woon ook in lingewaard

neem een provider die ook dvb c kan leveren dan heb je 39 zenders in perfecte Q

gewoon op je TV zonder kastje,teminste als je tv een dvb c tuner heeft

lijbrant solcon en concept ict hebben dit ,dus geen KPN of XS4all nemen die hebben het minste voor het meeste geld en de streams zijn in verimatrix

kijk ook hier eens naar http://www.dvblogic.com/iptv.php dan kan je ook de iptv streams op je laptop bekijken
In WMP+ gebieden zijn de streams verimatrix encrypted, dus op je laptop oid gaat niet werken.

DVB-C kan idd, maar in de meeste gebieden is dat het pakket van GHM, en dat is alleen basispakket en SD.

Ik weet niet waar regiokabel het signaal vandaan haalt, maar ik vermoed Caiway (Zoals de meeste kleine kabelaars). En dan is het TV aanbod van de kabel kwalitatief beter dan WMP+ (al is men nu bezig met een kwaliteitsverbetering van de iptv streams). Kwa compatibiiliteit wint kabel het, geen losse STB nodig, alleen een CI module als je Tv het ondersteunt.

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad! Al heb ik laatst wel gehoord dat het nog een jaar gaat duren voordag het netwerk operationeel is. Ga dat ook nog ff navragen. Als dat zo is blijf ik nog een jaartje bij Regiokabel en dan stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt je nu aanmelden met een uitstel van een jaar

heb ik ook gedaan ,

we moeten wel eerst de 30 procent halen hehe

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ga me in de vakantie ff aanmelden!

Ik las net dit bericht: http://www.totaaltv.nl/nieuws/7303/Hogere_bandbreedte_HD-zenders_via_glasvezel_nog_niet_bij_KPN.html#.TvEEQoMLH5s.twitter

Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is zeker goed news,maar zal ook wel moeten .wat ik het meeste hoor hmm... maar die tv is slechter dan de kabel,anders had ik het wel genomen

daarvan is KPN de grootste veroorzaker ,wat het bericht ook aangeeft

maar chefke goed van je om je in te schijven :Y

zo komen we wel aan de 30 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb mijzelf ook al aangemeld voor XS4All met alleen internet en telefonie.

TV kan mij gestolen worden aangezien ik via de schotel kijk ;)
Ben nu verplicht standaard pakket tv af te nemen terwijl ik er geen gebruik van maak bij kabeltv huissen en dat vond ik erg jammer.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:01:

Ben nu verplicht standaard pakket tv af te nemen terwijl ik er geen gebruik van maak bij kabeltv huissen en dat vond ik erg jammer.
mooi @steveV 8)
en nog eentje gaat goed zo ,heb zelf ook schotel al jaren vooral voor itv hd en bbc hd en SKY hd sports
heb het geluk dat iemand ken in engeland ,die heeft voor mijn een abo afgesloten bij SKY

iptv hier is voor de vrouw heheh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:52:
[...]
Ja is zeker goed news,maar zal ook wel moeten .wat ik het meeste hoor hmm... maar die tv is slechter dan de kabel,anders had ik het wel genomen

daarvan is KPN de grootste veroorzaker ,wat het bericht ook aangeeft

maar chefke goed van je om je in te schijven :Y

zo komen we wel aan de 30 procent
Maar als ik het goed begrijp zijn de streams nu dus wel goed, want ze worden geleverd door glashart. Ook al beheerd KPN het netwerk.
SteveV schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:01:

Ik wil ook wel schotel maar helaas is pa daar niet zo'n fan van! Dat je niet alleen internet kan nemen via de kabel is erg jammer inderdaad. Maar ze kunnen het analoge signaal niet zomaar wel filteren, dus dan moet je er maar voor betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:22:
[...]

Maar als ik het goed begrijp zijn de streams nu dus wel goed, want ze worden geleverd door glashart. Ook al beheerd KPN het netwerk.

[...]

Ik wil ook wel schotel maar helaas is pa daar niet zo'n fan van! Dat je niet alleen internet kan nemen via de kabel is erg jammer inderdaad. Maar ze kunnen het analoge signaal niet zomaar wel filteren, dus dan moet je er maar voor betalen!
denk dat het meer onwil is ,dan dat het niet mogelijk is

ze hoeven alleen de DL en upload kanalen voor je kabelmodem open te zetten als je alleen internet wilt

maar dat doen ze niet, wat dan verdienen ze minder en kunnen je geen extra diensten

op dringen hehe

maar goed de IPTV streams komen of zijn al goed
daar ben ik niet bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:21:
[...]

In WMP+ gebieden zijn de streams verimatrix encrypted, dus op je laptop oid gaat niet werken.

DVB-C kan idd, maar in de meeste gebieden is dat het pakket van GHM, en dat is alleen basispakket en SD.

Ik weet niet waar regiokabel het signaal vandaan haalt, maar ik vermoed Caiway (Zoals de meeste kleine kabelaars). En dan is het TV aanbod van de kabel kwalitatief beter dan WMP+ (al is men nu bezig met een kwaliteitsverbetering van de iptv streams). Kwa compatibiiliteit wint kabel het, geen losse STB nodig, alleen een CI module als je Tv het ondersteunt.
als je de juiste TV hebt wel je moet een Tv hebben die CI plus aan kan

dus heb je een TV ouder dan 2 jaar dan heb meestal pech en zit je wel vast aan een STB

indien je een provider die DVB C en analoog heeft dan heb je net zo veel compatibiiliteit dan bij de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Toen ik bij KabelTV Huissen vroeg hoe het eventueel opzeggen in zijn werk ging riep de medewerker gelijk ja maar wij kunnen ook die snelheden leveren.
Ik vroeg hem toen ook 2 kanten op? en zonder verplichte tv aansluiting die ik niet wil? en voor minder geld als wat ik nu betaal?
Was hij even stil van ;)

Ik hoop dat ze snel de boel gaan aansluiten dan kan ik eindelijk eens normaal mijn sites bijwerken als ik er foto`s op wil plaatsen.

Verwijderd

SteveV schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:40:
Toen ik bij KabelTV Huissen vroeg hoe het eventueel opzeggen in zijn werk ging riep de medewerker gelijk ja maar wij kunnen ook die snelheden leveren.
Ik vroeg hem toen ook 2 kanten op? en zonder verplichte tv aansluiting die ik niet wil? en voor minder geld als wat ik nu betaal?
Was hij even stil van ;)

I
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 19:46
Ik denk dat ik ook voor concepts-ict ga in Lingewaard.

Zit nu nog op digitenne (toch nog oude tv), en internet +bellen van xs4all. 8mbit is maximale snelheid die ik hier kan halen, volgens xs4all.
Regiokabel kon mij destijds geen digitale tv leveren, als ik geen abbo voor alles bij hun zou afnemen. En daar had ik geen zin in dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:22:
Ik denk dat ik ook voor concepts-ict ga in Lingewaard.

Zit nu nog op digitenne (toch nog oude tv), en internet +bellen van xs4all. 8mbit is maximale snelheid die ik hier kan halen, volgens xs4all.
Regiokabel kon mij destijds geen digitale tv leveren, als ik geen abbo voor alles bij hun zou afnemen. En daar had ik geen zin in dus :)
\

welcome Trichoglossus :+
goede keus ben zelf ook van xs4all 6mbit naar concepts ict 100mb Alles-in-1 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer iemand waar de tussenstand cq aanmeldingen te vinden zijn vd vragenbundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Die is niet te vinden.
Die vraag had ik al eens gesteld aan reggefiber.nl

Dit kreeg ik als antwoord:
De exacte cijfers over de stand zijn niet in te zien, zelfs niet voor de medewerkers in de winkels.
Deze worden op het hoofdkantoor bewaard en bijgehouden. Deze zijn dus ook niet op te vragen.
Op 12 februari van volgend jaar wordt bekend gemaakt of de 30% gehaald is, voor die tijd is dit echter nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:12:
Die is niet te vinden.
Die vraag had ik al eens gesteld aan reggefiber.nl

Dit kreeg ik als antwoord:

[...]
ok was daar al bang voor toch bedank voor je antwoord _/-\o_

verder nog een goede kerst ,hopelijk dat we op half feb als nog een kado krijgen van de kerstman :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
hier ook goed over gedacht,

wij hebben ook gekozen voor glasvezel (alleen dan internet+bellen van de kpn) zitten namelijk nu al bij de kpn dan blijven mail adressen ook het zelfde.

want tv hebben wij via de schotel en beter beeld is er op het moment niet te krijgen zo ik hier en daar gezien heb.

hoop echt dat we in feb het kado krijgen dat lingewaard de 30% heeft gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Wel apart. In de folder die ik van concepts-ict krijg, staat dat ik pakketten van all-in-1, 30, 50 of 100mbit kan krijgen.

Kijk ik echter op: http://www.concepts-ict.nl/lingewaard dan zie ik alleen maar 30mbit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Je kunt op het 30, 50 en 100 logo klikken (blauw) dan krijg je ook de andere abbos te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ja natuurlijk. Blijkbaar niet meer helemaal helder gisteravond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op maandag 26 december 2011 @ 09:44:
Ja natuurlijk. Blijkbaar niet meer helemaal helder gisteravond :(
Kerst maakt meer kapot dan je lief is :+

btw gister tijdens family bezoek nog 2 mensen kunnen overtuigen om glasvezel te nemen

1 in gendt en 1 in doornenburg :9

weer meer kans op 30 procent 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SteveV schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:40:
Was hij even stil van ;)

Ik hoop dat ze snel de boel gaan aansluiten dan kan ik eindelijk eens normaal mijn sites bijwerken als ik er foto`s op wil plaatsen.
Klinkt bekend!

Ik wou internet en TV afsluiten zonder telefoon voor familie. Dan kon wel maar werd dan erg duur omdat er ineens nog 10 euro aan kosten bijkwamen voor analoge tv en het gebruik van hun netwerk ofzo. Stond erg onduidelijk om hun site en in de folder!

Zag nog dit filmpje op hun site staan, voor wie het interresant vindt: http://www.regiokabel.nl/page/1199/interview-met-regiokabel.html

Voor de rest iedereen prettige kerstdagen en alvast een gelukkig 2012!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:53:
[...]

Klinkt bekend!

Ik wou internet en TV afsluiten zonder telefoon voor familie. Dan kon wel maar werd dan erg duur omdat er ineens nog 10 euro aan kosten bijkwamen voor analoge tv en het gebruik van hun netwerk ofzo. Stond erg onduidelijk om hun site en in de folder!

Zag nog dit filmpje op hun site staan, voor wie het interresant vindt: http://www.regiokabel.nl/page/1199/interview-met-regiokabel.html

Voor de rest iedereen een gelukkig 2012!
ok filmpje gekeken ,zoals verwacht het bekende pro kabel praatje

verder nog de abos bekeken daar

tov UPC ZIGGO of glasvezel zijn ze duur

geen echte IPTV, aanbod is mager zowel in SD en HD

geen on demand zover ik kun zien .denk dat het mindere HD en SD aanbod veel te maken heeft dat het netwerk niet meer aan kan ,dus al met al je bent gek als niet voor glasvezel zou gaan ,duurder is het zeker niet ,plus dat je in de toekomst er meer mee kan

Voor de rest iedereen een gelukkig 2012! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: sorry, bericht hoort hier toch eigenlijk niet.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Ik zag trouwens vandaag dat er binnenkort in Huissen (Q1 2012) ook VDSL buitenring gaat komen (locaties Populierenstraat en Kolk). Dus ook al gaat glasvezel niet door (wat ik niet hoop), dan hebben we in ieder geval nog VDSL op kortere afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchguy schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:56:
Ik zag trouwens vandaag dat er binnenkort in Huissen (Q1 2012) ook VDSL buitenring gaat komen (locaties Populierenstraat en Kolk). Dus ook al gaat glasvezel niet door (wat ik niet hoop), dan hebben we in ieder geval nog VDSL op kortere afstand.
je betaalt dan wel de hoofd prijs voor een achter haalde techniek ,dan is kabel nog beter

snap ook niet dat daar nog geld in wordt gestoken over een paar jaar is het net als ADSL

veel te langzaam

maar goed laten we hopen dat de glasvezel WEL door gaat

regio lingewaard heeft altijd achter gelopen wat dat betreft ,hoop dat de mensen nu wel wakker zijn een deze kans niet laten lopen ,anders kan het wel eind 2016 worden voor de volgende kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enige evaring met de snelheden van het internet via regiokabel? Ik ben van plan om het 60 Mbit abonnement te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:43:
Iemand enige evaring met de snelheden van het internet via regiokabel? Ik ben van plan om het 60 Mbit abonnement te nemen.
Wil je alleen internet of ook TV / telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Wil je alleen internet of ook TV / telefoon?
Ik heb al HDTV via regiokabel, alleen ik heb nog ADSL (20mbit). Haalt regiokabel de 60mbit snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:53:
[...]

Ik heb al HDTV via regiokabel, alleen ik heb nog ADSL (20mbit). Haalt regiokabel de 60mbit snelheid?
Binnenkort krijg ik 30Mbit/s internet van regiokabel. Zal dan ff speettest doen of ik de snelheid haal. Nu heb ik 8MBit/s, volgens speettest haal ik nu ongeveer 7Mbit/s, fluctueert wel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb me aangemeld voor glasvezel via Concepts-ICT, gaat volgend jaar in. Nog een jaartje een abbo bij Regiokabel genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ d:)b mooi man er weer 1 erbij

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1686463505.png

via upc maar is niet stabiel kan ook zo maar max 20 Mb zijn

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Regiokabels is qua snelheid zo slecht nog niet.
Ik heb een 60 abbo internet en telefonie (met tv aansluiting #$%^) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1686848970.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:57:
Regiokabels is qua snelheid zo slecht nog niet.
Ik heb een 60 abbo internet en telefonie (met tv aansluiting #$%^) :)

[afbeelding]
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=42517.0

kijk dit maar eens na met name de laatste 10 paginas

de nick aciddoc dat ben ik ,dan begrijp je waarom ik echt naar glasvezel wil

geeft aan dat de coax netwerk overbelast is,anders krijg je niet deze waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu geupgrade voor een 30MBit/s abbo en haal deze snelheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1689930459.png
Vind het niet slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is niet alleen de snelheid maar ook de kwaliteit van de verbinding, grade B en C is niet echt goed vooral omdat regiokabel glas tot aan de wijkverdelers heeft.

Daarnaast is het televisie/zender aanbod gewoon bedroevend.
De meeste mensen in huissen kijken Digitale TV via digitenne, IPB of schotel en hebben daarnaast een dsl aansluiting voor het internet.

Thema zenders zoals: Discovery ID, Discovery SCIENCE, History, Syfy etc. etc. zijn er gewoon niet bij regiokabel.

Daarnaast begint regiokabel nu pas wat te doen aan de internetsnelheden en prijzen omdat ze wel moeten aangezien mensen gingen klagen. (vooral de mensen die in de nieuwbouw zijn komen wonen die niet uit huissen kwamen)
Daarnaast moesten mensen in de nieuwbouw flink betalen voor de aanleg van de coax tot in de woning! dus hoezo geen aansluitkosten? (filmpje)

Huissen is nu opgedeeld in 2 gedeeltes:
Ouderwetse gedeelte (oudere mensen) die hebben alleen analoge TV of digitenne en een prepaid GSM en/of analoge telefoon via KPN.
Nieuwe gedeelte (jongeren, nieuwe huissenaren en mensen die meer willen) die willen snel internet en digitale TV met veel (thema,HD) zenders voor een betaalbare prijs.

regiokabel bied beide niet.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Based on the currently displayed results, connection grades show how you stack up with others in your country and around the world. For example if your value is 77% (giving you a B+) then only 23% of connections are faster than yours. The scale is:

A = 80-100%
B = 60-79%
C = 40-59%
D = 20-39%
F = 0-19%

Plus/minus grades are given for the top/bottom 5% of each grade.
Ik ben zeker niet pro regiokabel (integendeel). Maar die grades hebben zover ik lees alleen te maken met de snelheid tov andere internetverbindingen in nederland. En ik moet zeggen: Ze bieden 30 en ik krijg 29.7. Dat was bij onze oude ADSL lijn nog wel eens anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:26:
[...]

Ik ben zeker niet pro regiokabel (integendeel). Maar die grades hebben zover ik lees alleen te maken met de snelheid tov andere internetverbindingen in nederland. En ik moet zeggen: Ze bieden 30 en ik krijg 29.7. Dat was bij onze oude ADSL lijn nog wel eens anders!
probleem is alleen dat via de kabel je nooit een echtte stabiele zult krijgen

en hoe hoger je gaat bv met een 120Mb merk je dat meer dan met een 30Mb lijntje

de kabel zit op zijn max ,en zal de komende jaren af gaan leggen tov glasvezel

mensen kijken nu vooral naar het verschil van de internet verbinding en tv

maar je upload zal de komende jaren belangrijker worden en niet alleen voor internet

dus laten we echt hopen dat de mensen nu wel wakker zijn ,vooral de 50 plussers

staan hier in vreemd genoeg meer open voor dan 30 jaar of jonger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:26:
de kabel zit op zijn max ,en zal de komende jaren af gaan leggen tov glasvezel
In de media zijn uitingen geweest dat de verwachting is dat 1 Gbps met coax gehaald kan worden. Ook van xDSL wordt verwacht dat deze nog een boost krijgt als gevolg van vectoring en phantoming. Daarnaast is het op de middellange termijn maar de vraag in hoeverre de behoefte naar snelheid toe zal nemen. Zeker wanneer regelgeving als SOPA er voor zorgt dat torrent en usenet opgedoekt dreigen te worden, alvorens er voldoende legale alternatieven zijn die aftrek vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opi schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:09:
[...]

In de media zijn uitingen geweest dat de verwachting is dat 1 Gbps met coax gehaald kan worden. Ook van xDSL wordt verwacht dat deze nog een boost krijgt als gevolg van vectoring en phantoming. Daarnaast is het op de middellange termijn maar de vraag in hoeverre de behoefte naar snelheid toe zal nemen. Zeker wanneer regelgeving als SOPA er voor zorgt dat torrent en usenet opgedoekt dreigen te worden, alvorens er voldoende legale alternatieven zijn die aftrek vinden.
in beide gevallen gaat dit alleen maar over kleine afstanden ,dus ook maar voor een klein groep mensen die er gebruik van zullen kunnen maken

ook dan is de upload niet het zelfde als je download is nu ook al niet mogelijk met dsl of coax

zit zelf nu via UPC ,met een 120MB lijn die ik nu heb is het een ramp zie de link
die ik eerder gepost heb

een ander ding is dat ik een keuze wil hebben bij welke coax provider ik dan in zee wil gaan
dat is er niet want is een gesloten netwerk
en die keuze heb je wel bij glasvezel .wat ook kwa prijs ontwikkeling ten goede kan komen

DSL is voor mijn geen keuze want ik zit 3,5 km vanaf de centrale

en die 1Gb waar je over praat valt al na 200m al af naar een lagere snelheid

dus laat maar komen die glasvezel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik lees net: ASNNetworks in "[KPN] Glasvezel"
ASNNetworks schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:25:
ik weet niet of het al door iemand gepost is, maar:

Vanaf 9 januari aanstaande, worden de Glasvezelpakketten van KPN aangepast..

Ze heten geen Brons, Silver en Gold meer, maar Instap, Standaard en Premium. Prijzen blijven gelijk, echter gaan de snelheden flink omhoog...

Brons -> Instap = 30/30 -> 50/50
Silver -> Standaard = 50/50 -> 100/100
Gold -> Premium = 100/100 -> 500/500

Prijzen blijven respectievelijk 55, 65 en 85.

Premium is niet overal leverbaar, bij een paar steden is het vanaf 09 januari aan te vragen met een snelheid dus van 500 Mb, met dezelfde prijs als normaal 100!!

Bestaande klanten kunnen zelf bellen om het te laten verhogen naar de nieuwe snelheden, of kunnen afwachten om actief benaderd te worden.

-bron: ik! (KPN)
Als er glasvezel komt in Huissen (Lingewaard) dan gaat regiokabel het lastig krijgen aangezien de andere glasaanbieders ook mee zullen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Dat is een nette aanpassing van de diensten en dat zonder prijs verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de rest vd providers zal of moet deze stap ook gaan doen

dat is het mooie van glasvezel meer markt werking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm is wel zo de het FTU afhankelijk is ,de meeste die 2010 tot de zomer 2011 geplaatst zijn dit niet

indien het hier doorgaat is het te hopen dat het de gigabit versie is die we krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik hoop zo dat het volgende maand allemaal rond en bekend is dat we glasvezel gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook ,maar heb er een raar gevoel bij

komt ook dat je geen tussen stand weet ,dus ook geen actie kunt ondernemen om mensen toch over de streep te trekken

vindt wel dat Reggefiber in deze meer zou kunnen doen,behalve wat info avonden en een paar borden langs de weg .zie je niet veel actie van hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:56:
in beide gevallen gaat dit alleen maar over kleine afstanden ,dus ook maar voor een klein groep mensen die er gebruik van zullen kunnen maken
Heb je een bron dat coax afhankelijk is van afstanden? Voorzover mij bekend is coax een shared medium en daarmee is je bandbreedte eerder afhankelijk van het gebruik van je buren dan van een afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hier ook een Huissenaar.
Wij hebben ons aangemeld voor XS4ALL internet tv en telefonie. Uiteraard het 100Mbit abbo. Voor minder doen we het natuurlijk niet.

Keuze voor XS4ALL is vooral de afweging tussen de verschillende pakketen van providers geweest. De decoders zijn bij XS4ALL het goedkoopste en je krijgt de eerste 2 kastjes gratis. Dat scheelt al een flinke duit.
Ook heb je standaard HD zenders.
Al met al bleek XS4ALL de beste in onze wensen i.c.m. de prijs.

En nu bidden en hopen dat de 30% is gehaald! Ik hoop het wel, zeker als ik berichten lees dat de snelheid omhoog gaat. Met een beetje geluk hebben we eind v/h jaar 500Mbit thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:44:
ik ook ,maar heb er een raar gevoel bij

komt ook dat je geen tussen stand weet ,dus ook geen actie kunt ondernemen om mensen toch over de streep te trekken

vindt wel dat Reggefiber in deze meer zou kunnen doen,behalve wat info avonden en een paar borden langs de weg .zie je niet veel actie van hun
Reggefiber heeft aantal keer in de bushokjes gehangen, nu wissellen de ips elkaar af in de bushokjes zo dat ze allemaal aan de buurt zijn geweest.

daarnaast heeft reggefiber aantal keer pagina groot in de nieuwe krant gestaan.

Ik verwacht zeker dat ze deze 4weken nog aantal keer in de kant staan of brief sturen.

tevens hier in bemmel is vodafone al aan de deur geweest voor glasvezel, kpn belde afgelopen week als we glasvezel wouden tewijl we al ingeschreven stonden.

nu met de nieuwe snelheden die gaan komen hoop ik dat ze dat ook nog ergens vermelden zodat ze meer mensen overstreep trekken om die 30% te halen :)

ik hoop dat we in feb kunnen juchen dat het hier komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opi schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:16:
[...]

Heb je een bron dat coax afhankelijk is van afstanden? Voorzover mij bekend is coax een shared medium en daarmee is je bandbreedte eerder afhankelijk van het gebruik van je buren dan van een afstand.
goed gezien mijn fout alleen dsl heeft hier last van O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:35:
[...]

Reggefiber heeft aantal keer in de bushokjes gehangen, nu wissellen de ips elkaar af in de bushokjes zo dat ze allemaal aan de buurt zijn geweest.

daarnaast heeft reggefiber aantal keer pagina groot in de nieuwe krant gestaan.

Ik verwacht zeker dat ze deze 4weken nog aantal keer in de kant staan of brief sturen.

tevens hier in bemmel is vodafone al aan de deur geweest voor glasvezel, kpn belde afgelopen week als we glasvezel wouden tewijl we al ingeschreven stonden.

nu met de nieuwe snelheden die gaan komen hoop ik dat ze dat ook nog ergens vermelden zodat ze meer mensen overstreep trekken om die 30% te halen :)

ik hoop dat we in feb kunnen juchen dat het hier komt
hier in mijn dorp doornenburg daar niks van gezien ook geen voda of kpn aan de deur gehad tot zo ver

heb de vlag al klaar liggen voor 12 FEB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timowouters schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:35:
Hier ook een Huissenaar.
Wij hebben ons aangemeld voor XS4ALL internet tv en telefonie. Uiteraard het 100Mbit abbo. Voor minder doen we het natuurlijk niet.

Keuze voor XS4ALL is vooral de afweging tussen de verschillende pakketen van providers geweest. De decoders zijn bij XS4ALL het goedkoopste en je krijgt de eerste 2 kastjes gratis. Dat scheelt al een flinke duit.
Ook heb je standaard HD zenders.
Al met al bleek XS4ALL de beste in onze wensen i.c.m. de prijs.

En nu bidden en hopen dat de 30% is gehaald! Ik hoop het wel, zeker als ik berichten lees dat de snelheid omhoog gaat. Met een beetje geluk hebben we eind v/h jaar 500Mbit thuis!
zo zit ik elke dag voor het slapen gaan bij mijn bed Afbeeldingslocatie: http://weeswaakzaam.com/wp-content/uploads/2011/03/bidden.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb ze hier van KPN in Huissen ook deur aan deur zien gaan. Rolluik snel naar beneden gedaan :P

100mbit is leuk, maar voornamelijk als je veel download lijkt me zo.
Voor de doorsnee gebruiker is 30mbit meer dan voldoende.
Ik ken zat (oudere) mensen, die nog op een 4mbit verbinding adsl zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:52:
[...]
hier in mijn dorp doornenburg daar niks van gezien ook geen voda of kpn aan de deur gehad tot zo ver

heb de vlag al klaar liggen voor 12 FEB :+
Is in Doornenburg überhaupt iets anders te krijgen dan alleen adsl? UPC ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:18:
[...]

Is in Doornenburg überhaupt iets anders te krijgen dan alleen adsl? UPC ofzo?
das het leuke net een paar dagen voor dat Reggefiber kwam ,kregen we UPC internet

daarvoor konden we de boom in er kon nooit wat geldt voor UPC en KPN btw

heb nu 120Mb lijntje die zo instabiel is het maar kan zie eerdere post met de link naar chelloo forum

zie UPC ook als een tijdelijke oplossing tot glasvezel er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hier ook KPN en Vodafone al aan de deur gehad.

Maar ik blijf lekker bij XS4ALL met internet en telefonie aangezien dat voor mij de beste keus was.
Goede router in bruikleen dus als deze kapot zou gaan krijg je een nieuwe, uitstekende support mocht er onverhoopt iets fout gaan en natuurlijk de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:12:
Hier ook KPN en Vodafone al aan de deur gehad.

Maar ik blijf lekker bij XS4ALL met internet en telefonie aangezien dat voor mij de beste keus was.
Goede router in bruikleen dus als deze kapot zou gaan krijg je een nieuwe, uitstekende support mocht er onverhoopt iets fout gaan en natuurlijk de prijs.
wilde dat ook maar alleen UPC aan houden voor TV werd te gek

iptv van xs4all is helaas niet het beste

ga hier naar concept ict is na xs4all in mijn ogen de beste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

TV heb ik al via de schotel en iets meer kanalen ;)
Ik gok ongeveer een stuk of 9000 waarvan hetgeen ik kijk in HD is niet dat ik alle kanalen bekijk maar het zou kunnen.

Ik ben puur voor kwaliteit gegaan van het internet aangezien ik daar best wel afhankelijk van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik vrees dat er een groot aantal mensen in Lingewaard voor UPC gaan, die zitten nu natuurlijk lekker te adverteren, bang om klanten kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Trichoglossus schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:37:
Ik vrees dat er een groot aantal mensen in Lingewaard voor UPC gaan, die zitten nu natuurlijk lekker te adverteren, bang om klanten kwijt te raken.
ik hoor juist weer veel die bij upc weg gaan wegens de kwaliteit en ook kwa prijs.
maar als glas komt kost het upc zeker klanten kan niet anders.

ik was afgelopen week bij 1die heeft upc 50mbit internet in bemmel hield nog 12mbit over zeer slecht dus, dat zal je op glas niet mee maken dat je snelheid weg zakt.

maar 12feb zulle we zien als de 30% gehaald is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Laten we het hopen, dan heb ik nog even om mensen te overtuigen dat ze beter kunnen overstappen naar glas, ipv hun tv abbo bij upc uit te breiden met internet+bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:13:
[...]

ik hoor juist weer veel die bij upc weg gaan wegens de kwaliteit en ook kwa prijs.
maar als glas komt kost het upc zeker klanten kan niet anders.

ik was afgelopen week bij 1die heeft upc 50mbit internet in bemmel hield nog 12mbit over zeer slecht dus, dat zal je op glas niet mee maken dat je snelheid weg zakt.

maar 12feb zulle we zien als de 30% gehaald is
je bedoel dus dit Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1695640732.png

heb een 120Mb lijn !! dus waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:37:
waar ik bang voor ben is dat ze lingewaard in delen gaan opdelen als het blijkt

dat een stuk van lingewaard achter blijft met aanmeldingen en waardoor het totaal van 30 procent omlaag haalt

dus bv gendt en huissen wel glasvezel krijgen en de rest bv niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Het moet wel lonend genoeg zijn natuurlijk, om glas aan te leggen.
Het is ook tamelijk achterlijk, dat wij hier in Huissen niet eens UPC of wat dan ook kunnen krijgen, alleen adsl-varianten of regiokabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:48:
Het is ook tamelijk achterlijk, dat wij hier in Huissen niet eens UPC of wat dan ook kunnen krijgen, alleen adsl-varianten of regiokabel.
nee dat snap ik ook wel ,vraag is alleen of de gemeente daar mee in stemt
er zullen best voorwaarde gesteld zijn aan Reggefiber
de gemeente hebben de zeggenschap wat betreft de vergunning om de shop in de grond te mogen stekken

en als die zeggen of allemaal of niks heeft Reggefiber het na kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even op de site van Reggefiber gekeken

hier een qoute

Zegt 30% van de huishoudens binnen het aansluitgebied van Lingewaard voor 12 februari 2012 ‘ja’ tegen glasvezel dan gaat het er daadwerkelijk komen.

dus er wordt gekeken naar het totaal vd de aanmeldingen gedeeld door de aantal inwoners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was hier tot half November ook het geval,is wel erg toevallig dat we op eens wel alle diensten kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd! Maar denk dat dat wel voordelen heeft voor het halen van de 30% voor glasvezel. Mensen willen graag meer keuze en 'iets nieuws'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:02:
[...]

Idd! Maar denk dat dat wel voordelen heeft voor het halen van de 30% voor glasvezel. Mensen willen graag meer keuze en 'iets nieuws'!
tja helaas bestaat lingewaard niet alleen uit huissen ,je bent ook afhankelijk wat de andere in lingewaard
die zich moeten aanmelden om de 30 procent te halen

wat te denken van ressen bv of angeren ,als daar de aanmeldingen heel laag liggen dan ga je al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren kijk op de site van de provider van je keuze

bij de meeste zijn de prijzen naar beneden bij gesteld

bij concept ict was dit 20 euro per maand ,zo ver het goede nieuws

hoorde daar wel dat op 6686 pas 1 aanmelding was en dat de rest van lingewaard het ook niet echt storm loopt

bron helpdesk concept ict

dus ben bang dat we het niet gaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ff aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:52:
heren kijk op de site van de provider van je keuze

bij de meeste zijn de prijzen naar beneden bij gesteld

bij concept ict was dit 20 euro per maand ,zo ver het goede nieuws

hoorde daar wel dat op 6686 pas 1 aanmelding was en dat de rest van lingewaard het ook niet echt storm loopt

bron helpdesk concept ict

dus ben bang dat we het niet gaan halen
concept ict kan alleen van hen eigen zien, want hen zijn eigenlijk ook geen bekende provider in onze regio.
zoals de andere 6 ips kunnen hen niet zien wie weet hebben die wel veel aanmeldingen gehad.
en wat meestal zo is dat veel mensen voor de bekende ip's gaan zoals kpn,xs4all,vodafone.
die kennen ze daar weten ze van wat ze kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik woon ook in Huissen en heb me aangemeld bij XS4All voor de 100/100 lijn.

Ben echt schijtziek van Regiokabel, ik neem 90Mbit af maar dat cappen ze in de avonduren dus mooi naar 20Mbit.

TV heb ik al via CanaalDigitaal en hoewel ik daar ook niet tevreden over ben zit ik er nog tot 2013 aan vast.

Heb overigens niet voor xs4all gekozen omdat het "een grote" is, zij hadden naar mijn idee de beste prijs/snelheid verhouding (55,- voor 100mbit) en over Concepts heb ik veel negatieve verhalen gehoord.

[ Voor 24% gewijzigd door RvdH op 10-01-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Heeft elke provider niet "een hoop" negatieve verhalen om zich heen?
Als ik zo kijk, zijn ze met 50mbit een stukje duurder dan concepts-ict.

Ik zit al een jaar of 10 op internet van xs4all, maar als het me teveel scheelt per maand stap ik wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Trichoglossus schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:40:

Ik zit al een jaar of 10 op internet van xs4all, maar als het me teveel scheelt per maand stap ik wel over.
glasvezel zitten zoieso voordelen aan, je hebt ieder een lijn enz dus je deelt niks meer met je buren/wijk.
en glasvezel kan nog onwijs opgevoerd worden en dat redt adsl/kabel gewoon niet.

kwa prijs maakt het verschil niet.
wij betalen bij de kpn nu voor adsl 55euro met belle erbij, dat betalen we straks ook bi jde kpn met glasvezel de 50/50 abbo met belle erbij.

dus heeft zeker meerwaarde om overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:40:

ik had ook xs4all.10 jaar lang

voor dat ik me aan melde bij concept ict getest hoe vlug ze via de telefoon en email bereikbaar waren

email binnen 3 uur via de telefoon binnen een 1 min

werd vriendelijk geholpen met de vragen die ik had ook de kennis daar is goed
zo als xs4all vroeger was

dus wil je daar naar toe denk dat je geen spijt zult krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:21:
[...]

concept ict kan alleen van hen eigen zien, want hen zijn eigenlijk ook geen bekende provider in onze regio.
zoals de andere 6 ips kunnen hen niet zien wie weet hebben die wel veel aanmeldingen gehad.
en wat meestal zo is dat veel mensen voor de bekende ip's gaan zoals kpn,xs4all,vodafone.
die kennen ze daar weten ze van wat ze kunnen verwachten.
kan zijn maar waar rook is vuur zeg ik maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg DOEN :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:55:
[...]

kan zijn maar waar rook is vuur zeg ik maar
klopt,
vandaag gezien dat in het gemeente nieuws reggefiber pagina groot in stond met schrijf je in voor 12feb,
in gemeente nieuws stond halfe pagina groot kpn
tussen de reclame zat een glasvezelinfokrant namens kpn.

dus ze zijn nog wel druk bezig met bekendheid en info want het valt heel erg op die 3dingen op 1dag krijgt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
In Bemmel zie ik trouwens nooit iemand in dat info punt van reggefiber.
Ook in de KPN ruimte zaten ze maar beetje te hangen en te surfen.

Saai baantje lijkt me >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:02:

moet ook wel zeggen dat het daar er ook niet echt profi uitziet

ben daar ook geweest en moet zeggen je hebt er niet veel aan, als je met name technische vragen gaat stellen staan ze met een mond vol tanden
en dat spreek zich natuurlijk ook rond ,dit geldt ook voor die bus die in gendt en angeren staat
is wel de eerste indruk die mensen met Reggerfiber krijgen

maar goed laten we hopen dat het toch nog goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:15:
[...]

moet ook wel zeggen dat het daar er ook niet echt profi uitziet

ben daar ook geweest en moet zeggen je hebt er niet veel aan, als je met name technische vragen gaat stellen staan ze met een mond vol tanden
en dat spreek zich natuurlijk ook rond ,dit geldt ook voor die bus die in gendt en angeren staat
is wel de eerste indruk die mensen met Reggerfiber krijgen

maar goed laten we hopen dat het toch nog goed komt
Ik was ook bij reggefiber winkel geweest. Kwam daar binnen zat er een blonde dame een beetje met haar vriendin te bellen ofzo. Na 3 min kwam ze een keer bij me, ik vroeg of ik een technische vraag kon stellen (ze zag er niet uit of ze technisch was), dat kon. Vraag ik of het om een WBA of WGDO netwerk gaat en hoe dat zit met birates van kpn IPTV streams. Staat ze me stom aan te kijken en verwijst ze me door naar de KPN winkel want daar zullen ze het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Trichoglossus schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:02:

ik ben er paar keer langs gefietst regematig zag ik wel volk in de winkel zowel bij reggefiber als kpn in de winkel was er laast ff, gelijk 4man voor mij die zich inschreven.

wat ik gehoord heb van reggefiber + eigen ervaringen zit ook zelf in de ict, is dat de mensen nog snel even aanmelden in de laaste paar weken.
en bepaalde doelgroep mensen die zal je niet in de winkel zien die kijken internet na lezen daar info en melden zich online aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:13:
[...]

ik ben er paar keer langs gefietst regematig zag ik wel volk in de winkel zowel bij reggefiber als kpn in de winkel was er laast ff, gelijk 4man voor mij die zich inschreven.

wat ik gehoord heb van reggefiber + eigen ervaringen zit ook zelf in de ict, is dat de mensen nog snel even aanmelden in de laaste paar weken.
en bepaalde doelgroep mensen die zal je niet in de winkel zien die kijken internet na lezen daar info en melden zich online aan.
das mooi ,zat net te denken aan het artikel in de gelderlander j.l
waarin Reggefiber bijna zeker wist dat de 30 procent zou worden gehaald

kan natuurlijk een reclame stunt zijn geweest cof ze wisten toen al meer dan wij

heb vandaag alle bekenden gebelt en weer 3 kunnen overtuigen om zich aan te melden
morgen ga ik de buurt in ,ken er veel van ,want ze komen vaak bij me hun PC virus vrij te laten maken hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
KPN lijkt op dit moment de beste deal te hebben, bij de meeste providers moet je per maand extra betalen voor IPTV en de ontvangers... bij KPN krijg je 2 HD ontvangers gratis inclusief uitzending gemist.
Daarnaast zitten bij KPN ook de meeste HD zenders in het basispakket en ze hebben er history channel, je kan er ook 500Mbps krijgen voor de prijs waarvoor je er bij XMS en Lijbrandt etc er nog geen eens 100 krijgt.

KPN 3in1 100Mbps met 2 ontvangers € 65

XMS/Lijbrandt 3in1 € 55 + € 15 100Mps upgrade + € 5 IPTV= € 75 (+ € 230 aanschafkosten voor de 2e HD box en switch) en dan reken ik nog geen eens uitzending gemist en het HD pakket mee voor SBS6 etc

Verschil tussen de KPN en reggefiber providers is dus plus minus € 20 per maand!
Niet alleen op de kale prijs letten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:44:
KPN lijkt op dit moment de beste deal te hebben, bij de meeste providers moet je per maand extra betalen voor IPTV en de ontvangers... bij KPN krijg je 2 HD ontvangers gratis inclusief uitzending gemist.
Daarnaast zitten bij KPN ook de meeste HD zenders in het basispakket en ze hebben er history channel, je kan er ook 500Mbps krijgen voor de prijs waarvoor je er bij XMS en Lijbrandt etc er nog geen eens 100 krijgt.

KPN 3in1 100Mbps met 2 ontvangers € 65

XMS/Lijbrandt 3in1 € 55 + € 15 100Mps upgrade + € 5 IPTV= € 75 (+ € 230 aanschafkosten voor de 2e HD box en switch) en dan reken ik nog geen eens uitzending gemist en het HD pakket mee voor SBS6 etc

Verschil tussen de KPN en reggefiber providers is dus plus minus € 20 per maand!
Niet alleen op de kale prijs letten dus.
net op de site van KPN gekeken ,maar volgens mijn is dit wel zonder het HD extra en pluspakket
uitzendinggemist is maar 2 dagen en geen 10 dagen wil je dit moet extra bij betalen

Extra zenderpakketten Extra prijs per maand
Opnemen Pakket € 5,-
Pluspakket € 10,-
Eredivisie Live pakket € 15,-
HD Extra pakket € 7,50
Turks Pakket € 7,50
Hindi Pakket € 15,-
Sport1 € 12,50
Kidspakket € 5,-

bron KPN site

dus wil je alle zenders en ook nog het extra HD pakket dan komt er €17.50 bij boven op de 65 euro dan kom ik op €82.50

als je het zelfde aantal zenders wilt hebben plus de HD zenderszo als bij Lijbrandt en concepts ict

ben hier voor €68.50 klaar bij concepts ict ,krijg daarvoor 100/100 internet 100+ zenders in sd en 20 HD zenders en gratis een iptv ontvanger die mijn eigendom wordt na 1 jaar

er zit geen router bij maar dat wilde ik ook juist niet hebben ,hoeft hier ook geen KPN router die complet is dicht gemaakt en waar je bijna niks zelf kunt instellen

Dus zeker niet alleen op de kale prijs letten maar ook goed kijken wat je er voor terug krijgt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.lingewaard.nl/...zel-abonnement_10503.html

moet niet gekker worden ,maar hier uit blijkt wel dat de gemeente zeggingsschap heeft of de schop wel of niet de grond in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:00:
http://www.lingewaard.nl/...zel-abonnement_10503.html

moet niet gekker worden ,maar hier uit blijkt wel dat de gemeente zeggingsschap heeft of de schop wel of niet de grond in gaat
Volgens mij lees je het verkeerd, gaat alleen om vergunningen. Iedereen zal een vergunning moeten aanvragen als je de straat gaat openhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:04:
[...]

Volgens mij lees je het verkeerd, gaat alleen om vergunningen. Iedereen zal een vergunning moeten aanvragen als je de straat gaat openhalen.
nee dat snap ik

wat ik bedoelde is dat de gemeente bepaalde voorwaarden heeft gesteld aan het verlenen van die vergunning
bv dat ze alleen het verlenen als heel lingewaard wordt aan gesloten ,indien ze dat niet doen dat dan de vergunning niet door gaat

kijk hier maat eens http://xmsnet.nl/beschikbaarheid/castricum
daar lag de gemeente ook dwars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:40:
[...]

nee dat snap ik

wat ik bedoelde is dat de gemeente bepaalde voorwaarden heeft gesteld aan het verlenen van die vergunning
bv dat ze alleen het verlenen als heel lingewaard wordt aan gesloten ,indien ze dat niet doen dat dan de vergunning niet door gaat

kijk hier maat eens http://xmsnet.nl/beschikbaarheid/castricum
daar lag de gemeente ook dwars
zoieso als het doorgaat voor heel lingewaard gelden ze doen niet een bepaalde kern van de gemeente lingewaard dat is heel duidelijk door reggefiber gezegt.

De gemeente moet een vergunning afgeven voor de graafwerkzaamheden, dit geld voor elk bedrijf die in lingewaard een kabel of grond werkzamheden moeten doen.

Reggefiber heeft natuurlijk allang met de gemeeente om de tafel gezeten wat de plannen zijn als het doorgaat, waar en hoeveel gegrave wordt per dag en welke wegen toegangelijk moeten blijven. met hoeveel man ze de wijken inmogen, maar ook waar de pop huisjes mogen komen dat zal ook in zulke gesprekken besproken worden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik reed net weg vanuit Zetten en zag toevallig een jonge man en vrouw met een landmeter over de stoep heen lopen waar glazvezel gaat komen wanneer het doorgaat. Een teken van voorbereidingen dat het doorgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Als het doorgaat, ben ik benieuwd hoeveel nevenschade ze toebrengen bij het aanleggen.
Een paar jaar geleden in Haaksbergen, was het een ramp. Elke wijk meerdere schades aan het gasleidingen net. Bejaardenhuis 2x ontruimd vanwege raken van gasleiding.

Ze moeten zoveel op een dag doen, vaak met een raket door de grond heen, en daar waren het alleen maar buitenlanders die dat werk deden. Plakbandje om de gasleiding, dichtgooien en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Begin December is bij ons de kabel al gelegd maar nog niet tot aan de meterkast.
Wat overigens niet wil zeggen dat het er al gaat komen.

Bij de Reggefiber winkel in Huissen stonden ze hier ook van te kijken en konden ze mij ook niet vertellen hoe dat kon.
Die lui die er mee bezig waren vertelde mij dat het de glasvezel kabel was en dat die alvast gelegd werd.
Ik stond er ook van te kijken eerlijk gezegd omdat je op dat moment net pas kon inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
SteveV schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:48:
Begin December is bij ons de kabel al gelegd maar nog niet tot aan de meterkast.
Wat overigens niet wil zeggen dat het er al gaat komen.

Bij de Reggefiber winkel in Huissen stonden ze hier ook van te kijken en konden ze mij ook niet vertellen hoe dat kon.
Die lui die er mee bezig waren vertelde mij dat het de glasvezel kabel was en dat die alvast gelegd werd.
Ik stond er ook van te kijken eerlijk gezegd omdat je op dat moment net pas kon inschrijven.
welk gedeelte van huissen ?was het toevallig die kabel die ze bij zilverkamp richting bushalte greveveld aan het leggen waren ?
als je die bedoeld dan die was blauw en blauwe kabels gebruikt reggefiber over het algemeeen nooit altijd de rood/orangje kleur.

volgens mij is wat jij bedoeld een stuk glasvezel kabel die regio kabel is gelegt. want die hebben de laaste tijd op aantal plekken een soort glasvezel ring gelegt waardoor alleen laatste stuk nog coax is
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste