Glasvezel in Huissen (Lingewaard), vraagje mbt IPTV

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436157

Topicstarter
Dat klopt, maar het is nog wel een apart netwerk en andere streams (ik wist trouwens niet dat een deel van de streams wel van KPN vandaan komen). Als je niks met KPN te maken wilt hebben kan je het beste overstappen naar Vodafone, ga dat volgend jaar ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:26
Ook dat is niet waar want Vodafone neemt haar diensten in totaal af van KPN (ITNS). Het verhaal hierboven van die overname klopt wel maar Vodafone is nog heel ver weg van het leveren van eigen diensten met eigen apparatuur in de PoP's. Heel ver weg,....Ze hebben nu een bedrijf overgenomen die dat allemaal kunnen doen (Glasoperator) en een leverancier van TV diensten (Multivisie) en daarmee kunnen ze in principe al beginnen als ze zouden willen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
29 mei word de boel aangesloten, pakket van KPN is al binnen....ik kan niet wachten

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
goed om te horen roy77 :) pakketten worden tegenwoordig mooi optijd afgestuurd.

vandaag is kabeltje vanaf de stoep na huis toe geboord ging niet in 1keer ze moesten in midden gat grave omdat er afvoerbuis in de weg lag :P maar kabeltje ligt er nu. nu afwachten tot de wijk klaar is en na binnen brengen gaat beginnen alleen dat zal voor mij aug pas worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 14:34
Vandaag is het spul aangsloten. Heb gisteren het pakket van xs4all ontvangen en een monteur is van Guidion is het komen aansluiten. Xs4all wil echt een monteur langs sturen om de zaak op de ftu te klikken. Gisterenavond na een telefoontje het geluk dat dat vandaag kon. Maar goed dat er een ervaren monteur kwam want de brief met de codes voor de tuners, telefoon en internet komen morgen pas. Demonteur wist wie hij moest bellen :) .
Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Hatman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:59:
Vandaag is het spul aangsloten. Heb gisteren het pakket van xs4all ontvangen en een monteur is van Guidion is het komen aansluiten. Xs4all wil echt een monteur langs sturen om de zaak op de ftu te klikken. Gisterenavond na een telefoontje het geluk dat dat vandaag kon. Maar goed dat er een ervaren monteur kwam want de brief met de codes voor de tuners, telefoon en internet komen morgen pas. Demonteur wist wie hij moest bellen :) .
Ik ben tevreden :)
goed om te horen dat allemaal zo snel verlopen is en dat alles werkt. monteurs hebben vaak bepaalde nummers om gegevens sneller achter te halen en te krijgen :) dat is weer voordeel als een monteur komt :) zoals ik zelf kunnen de helpdesk voor monteurs bellen dan kan je die gegevens voor de betreffende klant opvragen wat nu bij jou geval is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 13:23
Ik heb een vraagje: als jullie een FTP sessie doen naar een snelle FTP server (in mijn geval de FTP server van XS4All), welke snelheid haal je dan met upload en download? Ik mijn geval haal ik namelijk wel de downloadsnelheid (50 Mbit), maar de upload blijft behoorlijk achter (+- 20Mbit). Pas als ik meerdere (8) connecties parallel draai haal ik ongeveer 40-45Mbit.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchguy op 17-05-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 21:45
Lege FTU zat al binnen maar gisteren heeft Reggefibre ook het modem geplaatst.

Er zit meteen signaal op voor het Internet. Dus ADSL UTP kabel meteen maar overgezet.

Had de 25 mbit genomen maar op speedtest klokt hij mooi de 30 mbit en soms zelfs hoger. De upload blijft schokkerig maar met pieken naar 20 mbit.

Vandaag tot mijn verrassing ook het pakket van Lijbrandt binnen gekregen. Aangesloten en het werkt meteen perfect. Zou nog een gratis monteur krijgen... Maar die kan thuisblijven.

Gebied 5 Leidijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436157

Topicstarter
Barre73 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:42:
Ook dat is niet waar want Vodafone neemt haar diensten in totaal af van KPN (ITNS). Het verhaal hierboven van die overname klopt wel maar Vodafone is nog heel ver weg van het leveren van eigen diensten met eigen apparatuur in de PoP's. Heel ver weg,....Ze hebben nu een bedrijf overgenomen die dat allemaal kunnen doen (Glasoperator) en een leverancier van TV diensten (Multivisie) en daarmee kunnen ze in principe al beginnen als ze zouden willen.
Correctie: Vodafone probeert het meest ver van KPN af te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Daar heb je wel helemaal gelijk in. En ik hoop echt heel hard dat ze gebruik gaan maken van de mogelijkheden die ze nu hebben met de overname van deze bedrijven. Ook al zal het lang duren en veel geld kosten. En ik weet wat er allemaal voor gedaan moet worden dus geloof me... veel geld en veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
zo even rondje door bemmel heen gemaakt gebied 7..
klaverkamp ligt er in
klein rome is ruim 85% klaar en ook de straten die nog net onder aansluit gebied vallen zoals de groenestraat tot het eind ligt er al in.
verders zijn ze druk bezig de wijk het hoog aan beide kanten van de deellaan.
en de schaapskamp gedeelte zulle ze waarschijnlijk komende week langzaam aanbeginnen.

langzaam aan komt er einde inzich in bemmel kwa graafwerkzaamheden 4/6weken nog gok ik even zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Vandaag worden we aangesloten als het goed is...gebied 5 Poeldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Reggefiber alles aangesloten, heb ik volgens kpn pas vanaf 21-6 verbinding...lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
roy77 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:54:
Reggefiber alles aangesloten, heb ik volgens kpn pas vanaf 21-6 verbinding...lekker dan
Na dat reggefiber de lijn opgeleverd heeft, heeft de ISP vaak 20werkdagen de tijd om alles op te leveren.
heb je de router enz al binnen of moeten ze dat nog afsturen ?
als je al binnen zou hebben gewoon aansluiten en via mijn gegevens bij kpn de boel activeren.

gisteravond een kennis even geholpen ook in gebied5 alles werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Alles werkte wel, moest alleen ff wachten was te snel.

Wel vreemd dat als je KPN belt ze iets anders zeggen. Het werkt dus gewoon in gebied 5!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
roy77 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:35:
Alles werkte wel, moest alleen ff wachten was te snel.

Wel vreemd dat als je KPN belt ze iets anders zeggen. Het werkt dus gewoon in gebied 5!!!
jaa dat komt wellis voor dat ze niet juist aangeven, zodra je NT er op zit en power en glas branden kan je gewoon je KPN spullen op aansluiten. en het abbo gaat in zodra je op kpn glasvezel mijn gevens de boel activeert.

Maar goed om te horen dat alles nu werkt bij je :) geniet van de snelheid. ik moet nog kleine 3maand wachten voor mijn verbinding opgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106050

ik nog maar 7 maanden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
jopoh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:37:
[...]

jaa dat komt wellis voor dat ze niet juist aangeven, zodra je NT er op zit en power en glas branden kan je gewoon je KPN spullen op aansluiten. en het abbo gaat in zodra je op kpn glasvezel mijn gevens de boel activeert.

Maar goed om te horen dat alles nu werkt bij je :) geniet van de snelheid. ik moet nog kleine 3maand wachten voor mijn verbinding opgeleverd wordt.
Het werkt perfect, en wifi valt me ook niks tegen van de V8.
Heb wel nog maar 50MB (oude zilvere pakket), ze gaan het na een telefoontje omzetten naar het "standaard"pakket, 100MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
oke beter om te horen zeker omdat niet iedereen te spreken is over de wifi in de v8..
jaa is 1 telefoontje na kpn helpdesk en vaak binnen 1/2uur ben je omgezet na 100mbit lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
vandaag de brief van kpn gehad dat oude brons pakket automatisch wordt omgezet na het instap pakket. verwachten opleverdatum van kpn uit tusse 4/18juli gebied 7 zit ik. ben erg benieuwd als dat ook gehaald wordt.
vandaag is iniedergeval de 96aderige vezel na DP geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484762

wat is de beste provider in lingewaard na kpn

ik heb nu kpn maar ik heb me goed vergist is veel duurder dan anders met de glasvezel.

wie geeft me raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Anoniem: 484762 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:18:

ik heb nu kpn maar ik heb me goed vergist is veel duurder dan anders met de glasvezel.

wie geeft me raad
hoe bedoel je veel duurder dan anders met glasvezel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jopoh schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:32:
[...]

hoe bedoel je veel duurder dan anders met glasvezel ??
met koper was het instap pakket veel goedkoper dan nu met het zelfde pakket in glasvezel
en je heb minder mogelijkheden.

ik vind het duur bij kpn.

daarom is mijn vraag welke provider is net zo goed maar goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat het duurder is, is bekend. Gewoon van te voren kijken lijkt me...

Dat er minder mogelijkheden zijn zie ik niet zo. Bij KPN is het product namelijk hetzelfde alleen het medium verschilt (koper of glasvezel). En daardoor verschillen alleen de snelheden en daarmee dus ook de prijs.
Instap koper is uiteraard goedkoper want je krijgt ook veel minder snelheid, zowel down als up. Maar Interactieve TV, TV op je tablet, uitzending gemist etc... is allemaal hetzelfde.

Maar antwoord op je vraag: Kijk op www.glasvezelvergelijken.nl

Ik ben geneigd te zeggen: Vodafone, maar hun servicedesk blinkt momenteel niet echt uit helaas.. Anders Telfort, mede omdat het voormalige Concepts daarin is opgegaan maar de servicedesk en alle systemen van Concepts zijn nu gebruikt voor Telfort. En dat waren hele goede systemen en een hele goede servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn vol op in Haalderen bezig.
Zelf een brief gehad van Reggefiber dat ze in Doornenburg in juli al beginnen,dat is eerder dan de planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Anoniem: 106050 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:39:
Ze zijn vol op in Haalderen bezig.
Zelf een brief gehad van Reggefiber dat ze in Doornenburg in juli al beginnen,dat is eerder dan de planning
kijk aan alleen maar beter :) alleen juli zal niet veel gedaan worden wegens bouwvak gok ik.
ik zit te wachten op de brief dat ze komen aflassen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514352

Anoniem: 484762 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:18:

wie geeft me raad
Zoveel keus is er niet....HELAAS!
Ik zit zelf bij Concepts en die kan ik al afraden maar dat wordt straks Telfort, net als Lijbrandt, XMS en Kick, dus ook allemaal KPN...;(((

Redenen om niet naar Concepts oid te gaan:

SInds 12 juni is er al een storing die ze maar niet opgelost krijgen!

Op onze telefoon zit vaak een ECHO waar je gek van wordt, ook niet op te lossen en dit probleem bestaat pas 2 jaar dus zal ook wel niet eerdaags opgelost worden.

Diverse zenders op de radio ontbreken gewoon, is wel wat verandert maar OOK nog niet opgelost.

Op de nieuwsgroepen kun je niet posten, ALLEEN LEZEN! Dit terwijl de helpdesk mij verzekerde dat men gewoon kon posten op de nieuwsgroepen en dat het een INSTELLINGSFOUT moest zijn.

Alle problemen worden op andere partijen afgeschoven en je moet vooral regelmatig je modem resetten want dat is zo'n beetje het enige wat ze adviseren vanaf de helpdesk.....een errug trieste bedoening!!

Ik ga ondertussen rondkijken welke alternatieven er eigenlijk zijn en da's geloof ik alleen maar Vodafone.
Iemand al de nodige ervaring met Vodafone op glasvezel of adsl???
Want adsl was eigenlijk zo slecht nog niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Zo volgende week komen ze de huis aansluiting maken. dan ook eindelijk glasvezel :)
bij de rest draad alles stabiel ?

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:12
Bij mij draait alles prima bij concepts-ict. Nog geen rare dingen tegengekomen. Ik post niet in nieuwsgroepen, dus geen idee daarvan...

• Hatman
Sinds half mei aangsloten en xs4all als provider. Ik ben tevreden en heb geen problemen gehad.

• jopoh
  • Nu online
vorige week woensdag is alles afgelast hier in thuis, alleen geen NT geplaatst omdat kpn de order nog als pre order had staan.
na wat telefoontjes al snel duidelijk geworden even geen duren.
Alleen daar liet ik het niet bij zitten maar ook wegens drukte met werk niet eerder aan toegekomen.
oplever datum stond bij kpn pas op 29okt :) maar is me gelukt om vandaag alles actief te krijgen.
vanaf heden zit ik nu ook op glasvezelnetwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-05 11:20
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe in Lingewaard?

Ik twijfel om XS4ALL glasvezel (100/100) te nemen of goedkopere UPC (200/10).

Aangezien ik geen problemen wil met Xbox Live, valt KPN af vanwege de modem en diens beperkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de 23ste wordt de vezel naar binnen gebracht zal tijd worden Pfffffffff
Wel jammer dat hoger dan 100Mbit niet mogelijk is,zou Lingewaard 100Mbit spul in de pops hebben ?

Heb nu 200Mbit bij Upc , hoop wel dat hoger binnekort wel kan anders ben ik na een jaar weer weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
En @acid303 heb je het glasgebeuren al gekoppeld?
Ik ben best tevreden met xs4all 100Mb hier in Bemmel regio 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi @Hatman
Helaas nog niet,gister is het modem pas er op gezet.
Wachten is nu op het install pakket van Vodafone.
Afwachten of ik het oude pakket nog krijg zo niet dan wordt alles pas april in werking gezet.
Wel jammer dat het niet hoger gaat dan 100Mbit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:12
Wat is het voordeel van > 100mbit? Ik zie alleen sneller downloaden, of eventueel meer bandbreedte als je er met een hoop mensen tegelijk op zit.

Ik ben dik tevreden met mijn 50mbit trouwens (Snelheid lijkt nu trouwens hoger te zijn, tussen de 60 en 75mbit, na overname door telfort)

[ Voor 19% gewijzigd door Trichoglossus op 08-02-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trichoglossus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:39:
Wat is het voordeel van > 100mbit? Ik zie alleen sneller downloaden, of eventueel meer bandbreedte als je er met een hoop mensen tegelijk op zit.

Ik ben dik tevreden met mijn 50mbit trouwens (Snelheid lijkt nu trouwens hoger te zijn, tussen de 60 en 75mbit, na overname door telfort)
Voordeel bij een PoP die meer is dan 100Mbit + is dat je iptv geen bandbreedte van je internetsnelheid afhaalt.
voorbeeld 1 HD steam is +- 10Mbit dus dan hou je tussen de 85 en 90 over
bij 2 hd streams is dit al minder dan 80,en dat is al meer dan 20% van je internetsnelheid.

Maar ook andere IP diensten zullen nu je 100Mbit port belasten dus bandbreedte die weer van je Download af haalt.Je zit nu al tegen het Max van je uplinkport die in de Pop zit aan kan.
Vindt de keuze om nu nog Ethernet over Fiber I.p.v Gigabit over fiber uit te rollen dom.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar dat gebeurt ook al bijna anderhalf jaar niet meer. Vergeet niet dat de keuze om het Ethernet over Fiber te maken in jullie geval langer geleden is gemaakt dan pas geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 21:51:
Maar dat gebeurt ook al bijna anderhalf jaar niet meer. Vergeet niet dat de keuze om het Ethernet over Fiber te maken in jullie geval langer geleden is gemaakt dan pas geleden.
uit rol was tussen 2013 en nu
dus waarom nog EoF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn kpn glasvezel abonnement loopt al ten einde
eerste jaar zit er al op.

ik vind kpn wel goed maar erg duur.

wie weet er een andere betrouwbare glavezel provider voor lingewaard
die goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:17
https://www.glasvezel-vergelijken.nl/ , zoals terug in 2013 ook al was gemeld.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste