Glasvezel in Huissen (Lingewaard), vraagje mbt IPTV

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436157

Topicstarter
Vandaag zijn er monteurs langsgeweest voor het plaatsen van het glasvezelmodem. Hij hangt! De monteur zei dat er al meteen signaal op zou staan, ik vond dit erg voorbarig, maar toch maar even mijn TV eraan gehangen. Nog geen signaal helaas. Ik vermoed dat Concepts de boel nog moet activeren. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Anoniem: 436157 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:26:
Vandaag zijn er monteurs langsgeweest voor het plaatsen van het glasvezelmodem. Hij hangt! De monteur zei dat er al meteen signaal op zou staan, ik vond dit erg voorbarig, maar toch maar even mijn TV eraan gehangen. Nog geen signaal helaas. Ik vermoed dat Concepts de boel nog moet activeren. Klopt dit?
uhm dat kan je zien op je glasvezel modem welke lampjes branden, daaruit kan je opmaken welke al actief zijn.
Tevens kan zijn dat je nog door alle systemen heen moet voordat alles er op zit maar dit durf ik zo niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:21
In principe werkt het zo dat nadat de monteur weg is gegaan ook je analoge TV vaan (nog) niet werkt. Die wordt dan softwarematig geblokkeerd totdat al je andere IP-diensten zijn geactiveerd. Dat laatste gebeurt meestal pas nadat je het installatiepakket hebt ontvangen, omdat je dan pas echt gebruik kunt maken van je diensten. Je kan altijd Concepts bellen, vragen om de boel toch te activeren en aangeven dat je begrijpt dat dan de facturatie ook begint te lopen, ook al heb je dan misschien nog geen installatiepakket. Ik heb dat toen wel gedaan omdat ik al wilde profiteren van Internet. De router stond al klaar om aangesloten te worden namelijk. Ach, en 2 dagen later werd de Amino bezorgd dus ik heb 2 dagen interactieve TV betaald maar niet kunnen gebruiken. Als dat alles is..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:42
Deze ziet er ook wel interessant uit:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

En goed te gebruiken met alternatieve firmwares zoals OpenWRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aanrader. Ik heb hem ook, en dan nog zonder alternatieve firmware en werkt. Ook de USB aansluiting waar ik een 16Gb stick in heb gezet als backupje is prima te benaderen vanaf alle aangesloten computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Heb je KPN?

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee, Concepts. Een aparte router voor je Wifi en andere computers achter je KPN experiabox aansluiten kan ook wel hoor. Ik heb de link naar de how-to al enkele malen op Tweakers geplaatst. Zou even moeten zoeken... Als je dan TV en telefonie gewoon via je EB laat lopen is het vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb ook concepts. Volgende week eens gaan stoeien, dan wordt de zooi geactiveerd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barre73 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:44:
In principe werkt het zo dat nadat de monteur weg is gegaan ook je analoge TV vaan (nog) niet werkt. Die wordt dan softwarematig geblokkeerd totdat al je andere IP-diensten zijn geactiveerd. Dat laatste gebeurt meestal pas nadat je het installatiepakket hebt ontvangen, omdat je dan pas echt gebruik kunt maken van je diensten. Je kan altijd Concepts bellen, vragen om de boel toch te activeren en aangeven dat je begrijpt dat dan de facturatie ook begint te lopen, ook al heb je dan misschien nog geen installatiepakket. Ik heb dat toen wel gedaan omdat ik al wilde profiteren van Internet. De router stond al klaar om aangesloten te worden namelijk. Ach, en 2 dagen later werd de Amino bezorgd dus ik heb 2 dagen interactieve TV betaald maar niet kunnen gebruiken. Als dat alles is..
Ik was al bang dat er toch iets niet goed zat. Ik kreeg nl. analoog het e.e.a. in slechte kwaliteit (zwart-wit met veel ruis) door. Maar dat zal dan wel een beetje instraling zijn ergens in de POP. Als ik van de de week even tijd heb dan zal ik Concepts bellen, kan ik UPC alvast opzeggen.

Nog iets: krijg ik nu nog een tweede "modem" van Concepts zoals ook bij KPN het geval is, of trek ik internet en IPTV direct uit 't zojuist geplaatste glasvezelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik krijg van concepts geen modem/router in ieder geval.
tv gaat via zo'n amino kastje en dan de tv in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Internet, IPTV en Telefonie komen rechtstreeks uit de Genexis glasvezelmodem. 1 Poort per dienst. Dus voor TV een switch gebruiken als je op meer TV's IPTV wil hebben. Moet je wel een tweede decoder kopen/huren. Maar daarvoor is natuurlijk ook analoog/DVB-c bedacht zodat je op die manier extra TV's aan kan sluiten. Voor Internet een router (zoals hierboven al wat suggesties stonden).
Valt niet veel te stoeien hoor. Je pakt een router, sluit 'em aan op poort 1 of 2 (weet ik even niet uit mijn hoofd) en je sluit je computer aan op de router om te configureren. net als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Zie nu dat de aannemer binnen 2 weken contact opneemt voor het aanleggen van de glasvezel in het huis...ben benieuwd :9 (gebied 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450572

Iets blijft mij nog steeds onduidelijk misschien kan iemand mij dit uitleggen...

Begrijp ik het goed dat ik bij de coax dus moet kiezen tussen analoog of DVB-c ?
of kan het allebei tegelijk? (heb meerdere tv's...)
En als ik kies voor DVB-c heb ik dan nog wel analoge radio op de coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106050

Anoniem: 450572 schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:48:
Iets blijft mij nog steeds onduidelijk misschien kan iemand mij dit uitleggen...

Begrijp ik het goed dat ik bij de coax dus moet kiezen tussen analoog of DVB-c ?
of kan het allebei tegelijk? (heb meerdere tv's...)
En als ik kies voor DVB-c heb ik dan nog wel analoge radio op de coax?
Beide zitten op de coax, je tuner in je tv filter het goede er uit afhankelijk welke tuner i n je tv zit.
Dus ook voor je radio heb je gewoon analog
is net zo als bij upc cq kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106050 schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:32:
[...]

Beide zitten op de coax, je tuner in je tv filter het goede er uit afhankelijk welke tuner i n je tv zit.
Dus ook voor je radio heb je gewoon analog
is net zo als bij upc cq kabel
Geweldig, ik had eens gehoord dat je via de klantenservice moest kiezen tussen analoog of DVB-c,
maar dit is natuurlijk helemaal perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-03-2018
Vandaag de Glasvezel werkend gekregen. Met de kabel is het internet echt 95/95 Mb p/s maar draadloos is het waardeloos! Ligt dat aan de KPN Experiabox v8? Heb al met de KPN gebeld maar kreeg een domme doos die me tips aanraadde die ik al geprobeerd had. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Walker20 schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:47:
Vandaag de Glasvezel werkend gekregen. Met de kabel is het internet echt 95/95 Mb p/s maar draadloos is het waardeloos! Ligt dat aan de KPN Experiabox v8? Heb al met de KPN gebeld maar kreeg een domme doos die me tips aanraadde die ik al geprobeerd had. Iemand ideeën?
Wat je met de kabel haalt helemaal prima en dat goed voor 100/100 verbinding.

Wifi dit blijft een lastig verhaal.100/100 over wifi is haast onmogelijk om te halen. want je bent van zoveel dingen afhankelijk.
en kpn gebruikt ook maar alleen de 2.4ghz band en deze zit eigenlijk te vol om elkaar niet te storen. maar denk ook aan tv's betonnen muren enz.

Je zou kunnen kijken als op ander kanaal beter gaat dan op kanaal waar je nu op staat.
en graag is vermelden wat je haalt op je wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
Ja op WIFI is een lastig verhaal dat weet ik! Ik heb allerlei kanalen al geprobeerd geen echte uitschieter! De ene keer haal ik ongeveer 30Mbits andere keer haal ik 5Mbits in elk geval ver onder de maat!
Hier een screen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2632035445.png

En nog een op een andere server:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2632040561.png

Dit is echt zwaar onder de maat!

[ Voor 21% gewijzigd door Walker20 op 08-04-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
dat is aan de vrij lage kant.
Ik weet zelf dat kpn v8 in ideale omgeving max 8mb per sec kan halen kwa data overdracht.
maar ideale omgeving kennen we haast nergens dus zal altijd stuk lager uitvallen.
je zou toch met inssider is kunnen kijken hoeveel wifi punten op zelfde Chanel in je buurt zitten
welke je dan toch beste kunt pakken.

En probeer is driver update van je wifi kaartje te doen bepaalde oudere drivers hebben problemen met de WIfi N ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Er zijn wel heel veel gemelde problemen met de Wifi van de V8 hoor. Is echt een vrij waardeloos signaal.

Veel mensen hangen er toch weer een eigen wifi router achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Barre73 schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:09:
Er zijn wel heel veel gemelde problemen met de Wifi van de V8 hoor. Is echt een vrij waardeloos signaal.

Veel mensen hangen er toch weer een eigen wifi router achter.
Dat ben ik met je eens hij is lang niet altijd even sterk kwa signaal. blijft gewoon moeilijk wifi verhaal. Hoop dat de komende opvolger van de V8 kwa wifi beter wordt dan komen dit soort problemen weer minder voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
Ik zit op kanaal 8 daar zit verder niemand op. Zowel gecontroleerd met Inssider als met de KPN assistent. Ik kan even kijken of er nieuwe drivers zijn van mijn wifi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walker20 schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:22:
Ik zit op kanaal 8 daar zit verder niemand op. Zowel gecontroleerd met Inssider als met de KPN assistent. Ik kan even kijken of er nieuwe drivers zijn van mijn wifi kaart.
Die wifi op de kpn boxen zijn bijna altijd waardeloos.
Koop een goede wifi kosten niet zo veel meer scheelt een hoop ergenis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484762

ik ben vandaag aangesloten op de glasvezel van KPN in gebied 4 Huissen
alles na wens verlopen, werkt als een speer.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 484762 op 09-04-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
Wat zijn aanraders qua routers? Is het dan ter vervanging van de ExperiaBox? Of een koppeling tussen experiabox en de nieuw router dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Walker20 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:16:
Wat zijn aanraders qua routers? Is het dan ter vervanging van de ExperiaBox? Of een koppeling tussen experiabox en de nieuw router dan?
Ik zit er ook aan te denken, achter de Experiabox dan.
Iemand tips voor een goede router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Anoniem: 484762 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:41:
ik ben vandaag aangesloten op de glasvezel van KPN in gebied 4 Huissen
alles na wens verlopen, werkt als een speer.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ben jaloers :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Walker20 schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:22:
Kanalen 1,6 en 11 zijn de enige effectieve kanalen die elkaar niet overlappen.

Als je kanaal 8 gebruikt in de router dan gebruik in de praktijk de kanalen 6,7,8,9,10.

https://blafhert.files.wo...nssider-februari-2011.png

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 10-04-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/34tcy0p.png
Dit is met kabel. Moet nog steeds iets met de WIFI doen helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roy77 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:06:
[...]

Met of zonder wifi en in welke prijsklasse zit je te denken?

Heb zelf een QNO router met externe asus wifi punt, denk alleen dat dat te duur is voor de meeste

Je moet op een paar dingen letten.
Wan port moet gigabit lan zijn en de wan doorvoersnelheid moet hoger zijn dan je snelheid van je abbo.
Ook moet de router vlan aan kunnen omdat KPN daarmee werkt.
Je telefoon moet altijd via de knpbox lopen omdat kpn geen inlog gegevens vrij geeft van voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Anoniem: 106050 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:58:
[...]

Je moet op een paar dingen letten.
Wan port moet gigabit lan zijn en de wan doorvoersnelheid moet hoger zijn dan je snelheid van je abbo.
Ook moet de router vlan aan kunnen omdat KPN daarmee werkt.
Je telefoon moet altijd via de knpbox lopen omdat kpn geen inlog gegevens vrij geeft van voip.
als je router wlt aansluiten achter de Experiabox hoeft er geen vlan ondersteuning op te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
nee idd alleen zorgen dat je die nieuwe router als AP laat draaien zodat je geen dubbele nat dhcp server hebt draaien.
wan poort gigabit zegt nog steeds niet alles. je moet echt kijken na de wan to lan throughput dat is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Idd. Er zijn hele moeilijke technische oplossingen om je TV ook via een router te draaien maar dat hoeft hier helemaal niet. Als het gaat om de Wifi is het een kwestie van een goeie Wlan router achter de EB hangen. Hoe?

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=94778

Ik heb zelf de TP Link 1043D. Niet duurder dan 50 euro, overal goede ervaringen (incl de mijne) en de specificaties zijn voldoende voor een 100 Mbit abonnement. Ook de WAN-Lan doorvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maandag even Concepts opgebeld, ze leveren de 19de deze maand de verbinding op. Eerder was niet mogelijk i.v.m. het overzetten van ons telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
roy77 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:06:
Als het enkel om het versterken van het WiFi signaal gaat, zou ik voor enkel een Access Point kiezen zonder router functionaliteit. Dat is mooier dan twee routers achter elkaar zetten. Of een WiFi ding kopen met router en dan de routerfunctie niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Anoniem: 436157 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:21:
[...]

Als het enkel om het versterken van het WiFi signaal gaat, zou ik voor enkel een Access Point kiezen zonder router functionaliteit. Dat is mooier dan twee routers achter elkaar zetten. Of een WiFi ding kopen met router en dan de routerfunctie niet gebruiken.
Glasvezel tot in de meterkast, vandaar alles bedraad.
Misschien is zo'n acces point in de woonkamer n idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 14:34
Ik ben gisterenavond op de informatiebijeenkomst van Reggefibber in Bemmel geweest.
Dat was voor mij niet de eerste keer maar dit keer was het zaaltje wel goed vol. Jammer genoeg waren de service-providers niet prominent aanwezig en heb niet eens de moeite genomen om uit te zoeken wie er wel waren. Zelf heb ik allang gekozen voor XS4all en die schitterde ook, net als de vorige keren, door afwezigheid.

Wat wel wel opviel is dat in de presentatie 12 service-providers met hun logo in beeld kwamen. maar dat Scarlet daarin niet in voor kwam. Toch heb ik van een familielid gehoord dat zij een contract met Scarlet heeft afgesloten. Stom genoeg geen enkel papier bewijs in huis. Zelfs de naam van de provider wist ze niet. "Een man in een rode jas!" ook heeft ze geen idee wie Reggefibber is en wie de service-provider en welk deel zij van de aansluiting verzorgen. Voor haar is het een pot nat.

Waarom ik vermoed dat het Scarlet is, komt omdat mijn dochter een een paar deuren naast mij een man in het rood van Scarlet aan de deur heeft gehad en haar een abonnement wilde aansmeren. Zij is daar niet op in gegaan.

Ik ziet in aansluitgebied 5 (Bemmel) en mijn dochter heeft als een brief gehad dat ze op 26 april de fiber in huis gaan brengen (het ligt al een paar maanden voor de deur). Ze heeft nog geen keuze voor een service-provider gemaakt. Ik woon een paar deuren verder en heb nog geen brief ontvangen en heb anderhalf jaar gelden wel al een keuze gemaakt. XS4all heeft mij een paar weken geleden via email laten weten de Reggefibber de boel op 19 april zal opleveren.
Lekker vaag dus.

Mijn vragen zijn:
- klopt het dat er meer providers zijn dan en Scarlet daar een van is
- zijn er al meer afspraken gemaakt in gbied 5 dat de aansluiting in huis gemaakt gaat worden
- Zijn er al mensen die in gebied 5 die een werkende aansluiting hebben

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Scarlet is sinds kort toegevoegd aan de lijst op de site van Reggefiber. Dus ik denk dat ze vergeten zijn om scarlet aan de presentatie toe te voegen.

En om je eerste vraag te beantwoorden:
Ja, check de site van reggefiber: http://www.eindelijkglasvezel.nl/, voer je postcode in, dan krijg je een lijst van alle service-providers met hun abonnementen. Overigens is het doel van glasvezel dat er meerdere providers actief zijn, zodat er marktwerking ontstaat en de prijzen laag blijven.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 436157 op 11-04-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436157 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:37:
Scarlet is sinds kort toegevoegd aan de lijst op de site van Reggefiber. Dus ik denk dat ze vergeten zijn om scarlet aan de presentatie toe te voegen.

En om je eerste vraag te beantwoorden:
Ja, check de site van reggefiber: http://www.eindelijkglasvezel.nl/, voer je postcode in, dan krijg je een lijst van alle service-providers met hun abonnementen. Overigens is het doel van glasvezel dat er meerdere providers actief zijn, zodat er marktwerking ontstaat en de prijzen laag blijven.
Heb net een postcodecheck gedaan bij scarlet.
Geen glasvezel op 6686 wel adsl.
Dus ff checken of op je postcode wel glasvezel kunt bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Zo ik weet zit scarlet niet in lingewaard voor glasvezel.carlet leven ook maar op beperkt aantal plaatsen in nederland en die plaatsen zijn allemaal niet in onze regio.
Mensen met rode jas aan zijn volgens mij de mensen van Vodafone want die heb ik zelf ook tijd terug aan de deur gehad.

Om de vragen van hatman te beantwoorden
1 Zie hier de lijst met providers die in lingewaard te krijgen zijn op glasvezelnetwerk: http://www.eindelijkglasvezel.nl/lingewaard/providers
2 Volgens de planning worden in gebied5 vanaf april tm mei zal wat uitlopen de huisaansluitingen gemaakt. Dus ja meerdere mensen zullen dus afspraak al hebben en krijgen.
3 Na dat de huis aansluiting gereed is dus de vezel in huis is gebracht en gelast is en de witte plaat opgehangen is en dat in systeem gereed gemeld is. Dat wordt dan na je Provider gestuurd die is dan aan zet om de verbinding op te leveren bij de ene provider gaat sneller als bij de ander dus hier valt niet op te zeggen wanneer iemand echt daadwerkelijk een opgeleverde verbinding heeft. Maar je krijgt vanzelf van je provider mail of brief thuis met de verwachte aansluitdatum.

[ Voor 59% gewijzigd door jopoh op 11-04-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jopoh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:21:
Zo ik weet zit scarlet niet in lingewaard voor glasvezel.carlet leven ook maar op beperkt aantal plaatsen in nederland en die plaatsen zijn allemaal niet in onze regio.
Mensen met rode jas aan zijn volgens mij de mensen van Vodafone want die heb ik zelf ook tijd terug aan de deur gehad.

Om de vragen van hatman te beantwoorden
1 Zie hier de lijst met providers die in lingewaard te krijgen zijn op glasvezelnetwerk: http://www.eindelijkglasvezel.nl/lingewaard/providers
2 Volgens de planning worden in gebied5 vanaf april tm mei zal wat uitlopen de huisaansluitingen gemaakt. Dus ja meerdere mensen zullen dus afspraak al hebben en krijgen.
3 Na dat de huis aansluiting gereed is dus de vezel in huis is gebracht en gelast is en de witte plaat opgehangen is en dat in systeem gereed gemeld is. Dat wordt dan na je Provider gestuurd die is dan aan zet om de verbinding op te leveren bij de ene provider gaat sneller als bij de ander dus hier valt niet op te zeggen wanneer iemand echt daadwerkelijk een opgeleverde verbinding heeft. Maar je krijgt vanzelf van je provider mail of brief thuis met de verwachte aansluitdatum.
die gedachte had ik ook
btw vodafone geeft bij de postcode check nu 500 up down :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de reggefiber site staat dat scarlet gewoon levert op p.c. 6851, idem geldt voor hun site, kom daar gewoon de bestelprocedure in. Voor 6686 kan ik het niet checken zonder letters en huisnummer. Maar als ze in de straat zieltjes winnen adverteren, lijkt het me dat ze gewoon leveren daar. Anders zou het wel heel dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
Barre73 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:14:
Idd. Er zijn hele moeilijke technische oplossingen om je TV ook via een router te draaien maar dat hoeft hier helemaal niet. Als het gaat om de Wifi is het een kwestie van een goeie Wlan router achter de EB hangen. Hoe?

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=94778

Ik heb zelf de TP Link 1043D. Niet duurder dan 50 euro, overal goede ervaringen (incl de mijne) en de specificaties zijn voldoende voor een 100 Mbit abonnement. Ook de WAN-Lan doorvoer.
Thanks, heb deze gekocht en het werkte meteen. Haal nu hogere snelheid en de wifi is vele malen stabieler. Mijn telefoon kan nu ook gewoon verbinding maken!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2640817077.png

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb net ook de TP link 1043 aangesloten op mijn 50mbit abbo van concepts ict:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2640838422.png

[ Voor 6% gewijzigd door Trichoglossus op 12-04-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Beste reageerders,
Dank voor jullie reacties en tips.

Ik kreeg vandaag een berichtje van XS4all dat Reggefiber op 6 september zal opleveren.
2 weken terug was dat 16 april????

Toevallig staat stond er op het marktplen in Bemmel een infobusje van Reggefibber en ben maar eens gaan vragen hoe dat zit. Jammer genoeg kon die mij niet wijzer maken omdat op de site van reggefiber ook september/oktober 2013 staat.

Vreemd genoeg heeft mijn dochter nog staan dat ze bij haar op 26 april het glas naar binnen zullen brengen.
Ik zelf woon de 3 deuren verder in hetzelfde blok van 4. Ra, ra.

Ik zit in regio 5 en de aansluiting loopt naar het POP-huisje aan de Dijkstraat.
Blijkbaar zijn er geen lezers die hier ook wonen. ik had graag een reactie gehad van of die ander info hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hatman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:37:
Beste reageerders,

Ik kreeg vandaag een berichtje van XS4all dat Reggefiber op 6 september zal opleveren.

Toevallig staat stond er op het marktplen in Bemmel een infobusje van Reggefibber en ben maar eens gaan vragen hoe dat zit. Jammer genoeg kon die mij niet wijzer maken omdat op de site van reggefiber ook september/oktober 2013 staat.

Vreemd genoeg heeft mijn dochter nog staan dat ze bij haar op 26 april het glas naar binnen zullen brengen.

Ik zit in regio 5 en de aansluiting loopt naar het POP-huisje aan de Dijkstraat.
Blijkbaar zijn er geen lezers die hier ook wonen. ik had graag een reactie gehad van of die ander info hebben.
ga naar de reggefiberwinkel in huissen,.
mijn ervaring is dat je daar beter geholpen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Hatman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:37:
Beste reageerders,

Dit vindt ik behoorlijk raar verhaal aangezien ze nu gebied5 gewoon aan het opleveren zijn zo ik weet.
Ik heb van 3 mensen die ik ken in gebied5 postcode check gedaan zowel bij kpn als reggefiber site daarbij staat in mei aangesloten worden op glasvezelnetwerk.

Dus volgens mij moet je even xs4all bellen hoe dat precies zit want ergens klopt er nu iets niet

[ Voor 10% gewijzigd door jopoh op 12-04-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik woon ook in gebied 5 (Leidijk)
Heb net even gekeken, op de site van Reggefiber staat dat er binnen 2 weken contact opgenomen wordt en de aansluiting binnen 30 dagen gepland staat.
Bij de postcode check op de site van concepts staat dat ik vanaf eind juni aangesloten kan worden...
Hoop dat dat toch iets eerder gaat worden....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 450572 op 13-04-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 21:45
Woon ook op de Leidijk en was toch echt iemand van Scarlet die hier door de straat liep. Ook een rode jas als vodafoon. Maar dan met SCARLET groot op de rug...

Heb bij Lijbrandt een contract maar nog geen enkel bericht gehad van ze. Heb wel al een e-mail adres van ze die al enkele weken na inschijving gebruikt kon worden... zonder kosten.

Op de postcodecheck staat ook bij mij dat binnen 30 dagen de glasvezel naar binnen gebracht wordt.
En dat binnen 2 weken daarover contact opgenomen zal worden...

Nog niks vernomen... afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Maar weer even een update:

Ik heb nu een contract "Scarlet Family" abonnement gezien die bij een familielid afgesloten is. Scarlet is daar op 28 maart geweest. (in de buurt van het winkelcentrum in Bemmel). Het is glasvezel verbinding.

Het is dus duidelijk dat Scarlet in de Gemeente Lingewaard met een glasvezel abonnement kan aanbieden.

Door vandaag een postcodecheck uit te voeren bij Reggefiber zie ik dat ik op 1 mei de vezel binnen ga krijgen en een dummy aan de muur. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren dat xs4all mij een nieuwe update gaat sturen. Gisteren stond het op 6 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Hatman schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:12:
Maar weer even een update:

Ik heb nu een contract "Scarlet Family" abonnement gezien die bij een familielid afgesloten is. Scarlet is daar op 28 maart geweest. (in de buurt van het winkelcentrum in Bemmel). Het is glasvezel verbinding.

Het is dus duidelijk dat Scarlet in de Gemeente Lingewaard met een glasvezel abonnement kan aanbieden.

Door vandaag een postcodecheck uit te voeren bij Reggefiber zie ik dat ik op 1 mei de vezel binnen ga krijgen en een dummy aan de muur. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren dat xs4all mij een nieuwe update gaat sturen. Gisteren stond het op 6 september.
kijk die datums kloppen al veel beter :) ff in de gaten houden hoe gewoon allemaal gaat lopen.
is openen netwerk dus elke ISP kan leveren als ze willen dat heeft nu scarlet gedaan maar is vanuit verleden altijd wel B ISP geweest want zo groot zijn ze niet na mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Walker20 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:12:
[...]

Thanks, heb deze gekocht en het werkte meteen. Haal nu hogere snelheid en de wifi is vele malen stabieler. Mijn telefoon kan nu ook gewoon verbinding maken!

Nogmaals bedankt!
Geen dank en heel veel plezier van je glasvezelverbinding!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex00
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-05 14:44
Afgelopen donderdag is het glasvezel kastje aangesloten bij mij in huis, de monteur die dit kwam aansluiten gaf aan dat het direct zou moeten werken. Nu heb ik een abbonnement bij KPN afgesloten en de interactive tv werkt alleen het internet niet. Daarna met de KPN gebeld en deze gaven aan dat regefiber nog een keer langs moet komen om de aansluiting te voltooien of iets dergelijks.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
In principe moet het zo zijn dat je internet gewoon zou moeten werken en je de rest moet activeren via de site.
Bij mij was het echter zo, dat mijn modem een WAN-IP van 100.x.x.x kreeg en geen DNS kreeg. Hier moest de KPN zelf wat aandoen. (Mijn monteur heeft toen naar de KPN gebeld en dit geregeld) en een aantal dagen later had ik internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dit kan niets met Reggefiber te maken hebben. Je internet en je ITV komen via dezelfde internetverbinding binnen.
Wat Walker20 zegt zou kunnen. Maar wat dan wel heel vreemd is, is dat zodra je bent aangesloten meteen een werkende Internetverbinding hoort te hebben. Weliswaar met een basissnelheid van 30Mbit of zoiets maar toch. Om de simpele reden dat KPN je vraagt om daarna naar hun site te surfen, in te loggen (mijnKPN) zodat je daar alle diensten kan activeren. Andere diensten zoals bijvoorbeeld interactieve TV. Dus als die het wel doet zou het theoretisch niet kunnen dat Internet niet werkt. Tevens activeer je daarmee je werkelijke internetsnelheid waar jij voor betaalt (50mb of 100mb of mss zelfs 500mb)

Ik zou echt KPN nog een keer bellen en hopen dat je een betere medewerker aan de lijn krijgt want dit kan niets met Reggefiber te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
Log eens in op je router: 192.168.2.254 en kijk eens bij de DNS en de WAN en kijk wat daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben sinds vorige week dinsdag aangesloten door kpn in gebied 4
ik heb 50mbits download.

ze hebben mijn altijd verteld dat je die 50 mbits moet delen door factor 8
dat is de download snelheid die je dan haal.

als ik bij spotnet aan het downloaden ben haal ik 4,8--4,9--5.0 MB p/sec als snelheid

ik moet toch 6,25 MB p/sec halen 50:8 (of hoe zit dit ik ben benieuwd)

O-) O-) O-)

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 484762 op 16-04-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Anoniem: 484762 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:00:
ik ben sinds vorige week dinsdag aangesloten door kpn in gebied 4
ik heb 50mbits download.

ze hebben mijn altijd verteld dat je die 50 mbits moet delen door factor 8
dat is de download snelheid die je dan haal.

als ik bij spotnet aan het downloaden ben haal ik 4,8--4,9--5.0 MB p/sec als snelheid

ik moet toch 6,25 MB p/sec halen 50:8 (of hoe zit dit ik ben benieuwd)

O-) O-) O-)
theorie zei altijd delen door 8 idd, Maar hou in de praktijk maar aan delen door 10.
Dit heeft te maken met overhead van de protocollen die gebruikt waardoor nog wat bandbreedte weg valt.
En heel soms is ook een bepaalde route over internet heen die wat trager kan zijn maar daar valt weinig over te zeggen.

dus 50/10 kom je netjes uit op 5mb per sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Flex00 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:06:
Afgelopen donderdag is het glasvezel kastje aangesloten bij mij in huis, de monteur die dit kwam aansluiten gaf aan dat het direct zou moeten werken. Nu heb ik een abbonnement bij KPN afgesloten en de interactive tv werkt alleen het internet niet. Daarna met de KPN gebeld en deze gaven aan dat regefiber nog een keer langs moet komen om de aansluiting te voltooien of iets dergelijks.
Is dit normaal?
De monteur bij mij zei dit ook, maar na voltooiing van het plaatsen van het modem werkte het nog niet. Hierover heb ik naar Concepts gebeld, zij zeiden mij dat eerst de verbinding nog moest worden geactiveerd (op afstand). Dus het werkt pas echt wanneer je provider de 'knop' om zet. Over het voltooien van de verbinden hebben ze het bij mij niet gehad. Volgens de monteur was de verbinding meteen al geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand tot hoelang ze jou aan het contract kunnen houden?
Wil namelijk switchen naar een andere provider ivm sport1

contract is afsloten in december 2011, aansluiting zal zijn op jan 2014
24 maanden later dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Anoniem: 106050 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:50:
Weet iemand tot hoelang ze jou aan het contract kunnen houden?
Wil namelijk switchen naar een andere provider ivm sport1

contract is afsloten in december 2011, aansluiting zal zijn op jan 2014
24 maanden later dus.
contract gaat pas in als je verbinding door de ISP opgeleverd is vanaf dat moment zit je jaar vast aan het contract bij de meeste ISP. sommige hebben het ook op 2jaar staan volgens mij was tele2 daar 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 436157 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:24:
[...]

De monteur bij mij zei dit ook, maar na voltooiing van het plaatsen van het modem werkte het nog niet. Hierover heb ik naar Concepts gebeld, zij zeiden mij dat eerst de verbinding nog moest worden geactiveerd (op afstand). Dus het werkt pas echt wanneer je provider de 'knop' om zet. Over het voltooien van de verbinden hebben ze het bij mij niet gehad. Volgens de monteur was de verbinding meteen al geactiveerd.
Er zit wel een groot verschil tussen hoe het met KPN glasvezel werkt en met Concepts (of elke andere Glashart provider). De monteur heeft bij jou de NT (het modem) geactiveerd en daarmee aangemeld op het netwerk. De provider moet de diensten daarna nog activeren. Dus dat klopt wat ze zeggen. Waarschijnlijk had je ook nog geen decoder of pakket ontvangen. Dan wordt namelijk nu pas opgestuurd. Als je nummerbehoud hebt aangevraagd bij je abonnement duurt het activeren van je diensten nog een dag of 10. Met andere woorden: standaard worden je diensten pas in 1 keer geactiveerd als alle diensten ook kunnen worden gebruikt.
Er is een mogelijkheid om dat te vervroegen maar dan moet je de helpdesk bellen en hen vragen om al je diensten te activeren (behalve telefoon dus, want dat wacht op nummerportering). Dan zullen ze eerst bovenstaand verhaal ophangen. Maar als jij heel duidelijk aangeeft dat je begrijpt dat je dan al moet gaan betalen voor alles, maar dat je daarmee akkoord bent, dan zou het met een dag moeten werken.
Is mij in ieder geval wel gelukt maar alleen omdat ik heel duidelijk aangaf het ermee eens te zijn om al te betalen voor een 3-in-1 pakket terwijl ik de telefoon nog een dag of 10 niet zou kunnen gebruiken. Was in mijn geval geen probleem want die werkt nog via ADSL. Dat abonnement heb ik toen namelijk pas met 1 maand opzegtermijn op gezegd. Gewoon voor de zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
Was mijn laatste postcodecheck voor gebied 5 (leidijk) nog dat ik binnen een maand aangesloten zou worden...Stond zelf we nemen binnen 2 weken contact op!

Nu staat er Juli of augustus.... Wat is er gebeurd? Komt er weer een koudegolf wat vertraging veroorzaakt? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
DutchBee schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:50:
Was mijn laatste postcodecheck voor gebied 5 (leidijk) nog dat ik binnen een maand aangesloten zou worden...Stond zelf we nemen binnen 2 weken contact op!

Nu staat er Juli of augustus.... Wat is er gebeurd? Komt er weer een koudegolf wat vertraging veroorzaakt? :-(
volgens mij gaat er wat mis ergens in een database ofzo.
heb postcode van 2 mensen in gebied 5 gecontroleerd deze staan gewoon voor mei om aangesloten te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jopoh schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:57:
[...]

volgens mij gaat er wat mis ergens in een database ofzo.
heb postcode van 2 mensen in gebied 5 gecontroleerd deze staan gewoon voor mei om aangesloten te worden.
in huissen in gebied 4 zijn mensen die worden pas in juni aangesloten
daar hebben ze bericht van gehad.

ik denk dat gebied 5 nog wel even op zich laat wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 484762 op 18-04-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Anoniem: 484762 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:58:
[...]

in huissen in gebied 4 zijn mensen die worden pas in juni aangesloten
daar hebben ze bericht van gehad.

ik denk dat gebied 5 nog wel even op zich laat wachten.
Dit is volgens mij 1 van de redens waarom die dan later aangesloten worden die hebben later een glasvezelpakket besteld nadat de 30% vragenbundel gehaald was. Zo ik weet gaat eerst iedereen voor die in de vragenbundel zat alle orders daarna worden op later termijn verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jopoh schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:59:
[...]

Dit is volgens mij 1 van de redens waarom die dan later aangesloten worden die hebben later een glasvezelpakket besteld nadat de 30% vragenbundel gehaald was. Zo ik weet gaat eerst iedereen voor die in de vragenbundel zat alle orders daarna worden op later termijn verwerkt.
nee dat is niet waar die persoon die in juni word aangesloten in Huissen gebied 4
heeft zich in november 2011 al aangemeld bij kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Ik heb mij meteen aangemeld toen de vraagbundeling van start is gegaan.
Op 1 mei komt reggefibber de boel naar binnen brengen.
Van xs4al kreeg ik een mailtje dat op 1 mei de aansluiting van reggefiber klaar is.
XS4all maakt nog een afspraak voor met mij voor de rest.

Ik zit in regio 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Update status glasvezel bemmel:

1 In gebied5 zijn ze volop bezig met het na binnenbrengen van de glasvezelkabel en deze af te lassen op de ftu. zag een busje of 4/5 staan. Die bezig waren aan de kant van de wardstraat dijkstraat dominee israelstraat.. Hier uit bleekt wel deze ze in gebied 5 de huis aansluitingen aan het maken zijn.

2 In gebied6 zijn ze bezig met de laatste straten de glasvezelkabels aan het leggen. Daar gaat nog om stukje bij de AH supermarkt. ponylaan cupperstraat. en rond van ambestraat en straat er tussen.
Op andere plekken in gebied6 worden al de buizen vol geblazen met glasvezel kabels die na de pop toe gaan die de DP aansturen en ze waren ook al de DP aan het aansluiten.

3 Ze hebben een start gemaakt in gebied7 laatste gebied van bemmel. Daar zijn ze begonnen rond de retonde parksingel en bloemenstraat. vossenhol en het bosch.

Dit is de update tot nu toe van mij kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:46

SteveV

Schtiefv Meister

Meer mensen Internet problemen sinds vrijdag?
Kan sinds vrijdag amper verbinding krijgen met het Internet.

Heb de google dns al geprobeerd voor ipv4 en ipv6 maar dat mocht niet baten.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
SteveV schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:50:
Meer mensen Internet problemen sinds vrijdag?
Kan sinds vrijdag amper verbinding krijgen met het Internet.

Heb de google dns al geprobeerd voor ipv4 en ipv6 maar dat mocht niet baten.
ik zit in gebied7 dus kan het niet controleren voor je.
maar alles al keer van stroom af gehad een halfuurtje en dan weer laten opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Yep ook geprobeerd. De Google zoek pagina laad supersnel maar de andere sites helemaal niet. Daarom dacht ik dat het een dns probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Nou schiet mij maar lek.

Het werkt weer maar die oplossing had ik zelf nooit kunnen bedenken.

Ik gebruik al jaren de range 192.168.1.* voor mijn interne netwerk en had de DHCP pool ook aangepast sinds de oplevering naar die range.
De router was toen benaderbaar via 192.168.1.1 en dat ging perfect.

Nu sinds vrijdag had ik dus geen verbinding meer en heb de helpdesk vanavond gebeld.
Alle standaard stappen doorlopen maar geen verbinding helaas.

Fritzbox gereset naar fabrieks instellingen en alles weer opnieuw doorlopen en voila het werkte maar met de range 192.168.178.1 (standaard XS4All config).
En nu komt het, nadat ik de range weer had veranderd naar 192.168.1.* en de pc een herstart heb gegeven was alles weer onbereikbaar op het internet behalve de xs4all pagina`s en google.nl de rest bleef dood.

Wederom terug gezet naar 192.168.178.* en hoppa er was weer verbinding.

Ik laat het maar zo en ga al mijn apparaten in het netwerk voorzien van een nieuw ip adres (als ik er nog bij kan komen) ;)

beetje vaag maar het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514352

Ik gebruik zelf ook een Fritzbox op de Genexis maar soms wil het gewoon niet opschieten met bepaalde pagina's. Heb dan wel een 30MB abo maar surft soms slomer dan ADSL voorheen.
Instellingen staan al die tijd al op 192.168.178.X net zoals via ADSL.
Direct via de Genexis internetten geeft ook wisselende resultaten ondanks dat de speedtest goede waardes aangeeft.

Bij de telefoon heb ik nog steeds een hele irritante echo (meestal) die ik vroeger niet had via VOIP (ADSL) en ik mis nog een paar radiozenders maar als ik daarover klaag beginnen ze steeds over TV zenders bij concepts...???? Errug vreemde toko....wat klachten betreft.

Ik zou het liefst weer bellen via de Fritzbox maar dan heb ik de inloggegevens nodig van concepts en die krijg ik helaas niet. Die Genexis zit ook behoorlijk dicht getimmerd en die Fritzbox zou wat dat betreft wel een heeeeele verbetering opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Sinds vandaag is zit er ook een ftu in huis (Regio 5).
Heb met XS4all gebeld en ze beloven mij binnen 14 dagen het pakket op te sturen en zou het dan meteen aan kunnen sluiten.
Ben benieuwd.

Zijn er al werkende abonnementen in regio 5?

[ Voor 3% gewijzigd door Hatman op 01-05-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Hier ook gebied 5, Poeldrik.
Nog zelfs niks gehoord van Reggefiber....mou ouders, Dijkstraat, daar komen de 8 mei de ftu in huis plaatsen. Van KPN hebben ze het pakket al in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
Zojuist is er contact met mij opgenomen door Reggefiber. Ze hadden gaten in de planning. Dus bellen ze rond of mensen op de korte termijn aangesloten kunnen worden. Nu word ik aangesloten op 6 mei (gebied 5 Leidijk). :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
goed om te horen allemaal :)

Wij hebben hier in gebied7 vandaag de kaart gehad dat ze komende week of de week er op in onze straat gaan graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Glasvezel is hier dit weekeinde (3 mei) geactiveerd. Heb gisteren een up-/downloadsnelheid van 100/60[mb/s] gemeten. Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit van IPTV en DVB-C. Ook het analoge radiosignaal is erg zuiver, via UPC en RegioKabel nog nooit zo'n goede, ruisarme stereo-ontvangst gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
@chefke91

Mooi dat je het al werkend hebt en tevreden bent.
Jij hebt in ieder geval niet KPN of XS4all als serviceprovider want die bieden geen analoog aan.
Welke provider heb je?
In welke regio van LIngewaard zit je? (Ik zit in regio 5 en ben erg be4nieuwd of er al werkende aansluitingen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
Vandaag FTU aangesloten. Maar het is een leeg geheel. De kabel gaat erin maar er zijn verder geen uitgangen.

Heb abbo bij Lijbrandt afgesloten. Komt dit later? Dacht dat alleen de rand apparaten later kwamen maar dat de ftu compleet werd aangeleverd. Zodat men alleen de kabels nog moet aansluiten. incl catv.

(Leidijk, gebied 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Wat er nu zit is alleen de FTU met 2 glasfibers er in. (grondplaat met 2 lege kastjes er opgeschoven.
Van serviceprovider (Bij mij xs4all) ontvang je een pakket (al dan niet met een monteur) die je i.p.v. 1 of 2 lege kastjes moet plaatsen. Bij mij zou dat een week of 2 duren. De ftu is door Reggefibber op 1 mei aangsloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
Heb inmiddels gehoord dat Lijbrandt zijn hardware nog niet in de POP heeft staan. Anders was het signaal al geactiveerd geweest. Info van de installateurs die nu bij de buren bezig waren. Was er bij mij thuis zelf niet bij.

Heb in het verleden wel eens gehoord dat niet KPN klanten later aangesloten worden vanwege het CATV signaal, wat pas later in de POP geinstalleerd wordt. Of dit zo is weet ik niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
klopt dat zou kunnen alleen geen idee als dat nu ook de rede is er van :).. wel goed om te horen dat jullie langzaam aangesloten worden op het netwerk. wat ik zo zie is dat gebied7 ook hard gaat.

is ff een raadsel waarom lijbrandt nog geen apratuur heeft hangen. aangezien de pops er al wel ff staan. Maar er zijn ook nog constant mensen in de pop bezig met aansluiten en aanbrengen van hardware.
Want alle hoofdvezels van landelijke netwerk na de pop toe die zijn geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag bij een kennis geweest in gebied 5 (wardstraat )
Die heeft sinds vandaag wel degelijk een werkende lijbrandt aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
dan ligt het iniedergeval niet aan de hardware in de pop :) mooi om te horen dat die werkt.
Ik zal zelf nog tijdje moeten wachten want zit in gebied 7 voordat alles opgeleverd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503414

Met lijbrandt gebeld. Binnen 10 dagen moet men het modem plaatsen. En dan stuurt men de overige hardware.

@Mr return hoe lang duurde de aansluiting na plaatsing van de ftu bij je kennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hatman schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:31:
@chefke91

Mooi dat je het al werkend hebt en tevreden bent.
Jij hebt in ieder geval niet KPN of XS4all als serviceprovider want die bieden geen analoog aan.
Welke provider heb je?
In welke regio van LIngewaard zit je? (Ik zit in regio 5 en ben erg be4nieuwd of er al werkende aansluitingen zijn).
Concepts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
zag dat ze vandaag druk waren op de papenstraat met de huisaansluitingen toen ik er voorbij reed.
@green78 dat is nog netjes binnen 10werkdagen. vaak na de huisaansluiting gemaakt is heeft de isp 20werkdagen om op te leveren de ene keer is sneller als de andere keer :)

@chefke91 nog wel concepts ja :P gaat allemaal zo onder telfort vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@green78
Precies weet ik het niet maar na plaatsing van de ftu duurde het ongeveer 2 weken totdat alles werkte.
Dus 1e week de kabel naar binnen in een leeg kastje...
De week daarop werd er een kastje bijgeplaatst ...
Weer een week later kwam een monteur alles aansluiten.
Dat aansluiten zou je natuurlijk ook makkelijk zelf kunnen doen maar hij had gekozen voor een volledige installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net de oplevercheck gedaan door mijn postcode in te vullen op de site van Concepts Ict,
krijg ik de melding: "Op het opgegeven adres zijn onze glasvezeldiensten helaas niet beschikbaar."
Raar want eerst stond er dat ik vanaf half juni aangesloten kon worden... daarna de normale postcode check gedaan voor nieuwe klanten... toen kwam het bericht "Als gevolg van de overname door KPN heeft Concepts haar verkoopactiviteiten beëindigd. Er kunnen daarom geen nieuwe orders worden geplaatst.Voor huidige Concepts klanten verandert er niets aan de dienstverlening."

Ik mag toch aannemen dat mensen die voor Concepts gekozen hebben toch nog gewoon aangesloten gaan worden...
Zal wel bergafwaards gaan nu met Concepts.... Erg jammer dit weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Anoniem: 450572 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:03:
Ik heb net de oplevercheck gedaan door mijn postcode in te vullen op de site van Concepts Ict,
krijg ik de melding: "Op het opgegeven adres zijn onze glasvezeldiensten helaas niet beschikbaar."
Raar want eerst stond er dat ik vanaf half juni aangesloten kon worden... daarna de normale postcode check gedaan voor nieuwe klanten... toen kwam het bericht "Als gevolg van de overname door KPN heeft Concepts haar verkoopactiviteiten beëindigd. Er kunnen daarom geen nieuwe orders worden geplaatst.Voor huidige Concepts klanten verandert er niets aan de dienstverlening."

Ik mag toch aannemen dat mensen die voor Concepts gekozen hebben toch nog gewoon aangesloten gaan worden...
Zal wel bergafwaards gaan nu met Concepts.... Erg jammer dit weer....
wees maar niet bang je gewordt gewoon aangesloten als je concepts hebt aangevraagd dat is geen probleem. enige is dat heel concepts overgaat in telfort je straks vanaf daar ook de rekeningen enz krijg en de helpdesk.
klanten die nu willen aanvragen komen dus terecht bij telfort want bij reggefiber op de site voor lingewaard is concepts xms en lijbrand ook weg gehaald en telfort neer gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Ik zie net bij de XS4all dat de geplande opleverdatum voor mij op 17-05-2013 is.
Ben benieuwd of ik alles aan het werk krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
goed te horen dat je nu datum hebt gekregen het opgeleverd wordt :)

sprak vanavond toen ik bij tankstation stond om me werkbus vol te tanken, aangezien ik bepaalde ISP kleding loop. kreeg ik te horen 10 graafploegen in bemmel bezig zijn door heel gebied7 heen.
na alle waarschijnlijkheid komen ze morgen bij ons voor langs om de kabels te leggen :) er zit steeds meer vooruit gang in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Het lijkt er op dat de uitrol in regios 5, 6 en 7 mooi op gang is.
Ben vooral benieuwd of de serviceproviders ook van aanpakken weten. Voor zover ik weet is Lingewaard een van de eerste gemeentes met de zo'n groot provider aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Hatman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:53:
Het lijkt er op dat de uitrol in regios 5, 6 en 7 mooi op gang is.
Ben vooral benieuwd of de serviceproviders ook van aanpakken weten. Voor zover ik weet is Lingewaard een van de eerste gemeentes met de zo'n groot provider aanbod.
dat klopt niet er zijn gemeentes waar zoveel aanbod is kijk maar na Overbetuwe enz daar hebbe ze ook zat keuze dat is tegenwoordig allemaal eigenlijk. alleen oude gebieden zie je vaak vast zitten aan 1/2 isps.

Maar klopt ze liggen goed op schema,
gebied5 zijn ze de binnenhuis aansluitingen aan het maken, daarna kan de isp zaakje opleveren voor de betreffende klanten.

gebied6 is zo ik weet helemaal gegraven en daar zijn ze nu overal vezels aan blazen en de DP aan maken.

Gebied7 wordt op 10 verschillende plekken gegraven dat loopt ook lekker door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie kan mijn vertellen wat na de kpn de beste en betrouwbare provider is bij de glasvezel gem lingewaard

en dat je wel de tv en pc uiteraard met utp kunt bekabelen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Anoniem: 484762 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:35:
wie kan mijn vertellen wat na de kpn de beste en betrouwbare provider is bij de glasvezel gem lingewaard

en dat je wel de tv en pc uiteraard met utp kunt bekabelen.

alvast bedankt
om even antwoord er op te geven. kpn is de grootste die hebben gewoon een stabiel netwerk normaal gesproken.
dan krijg je daarna toch xs4all betaal je meer voor wegens extra service enz. daarna krijg je Vodafone en telfort.
tele2 is vaak wat minder kwa service en daarom ook goedkoper zo vaak de ervaringen zijn.

je zou hier de verschillend van isp naast elkaar kunnen zetten: https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking

en dan zelf een keuze maken in algemeen doet het elkaar niet zo gek veel onder.

(ik probeer zo onpartijdig te blijven aangezien ik voor een isp als monteur werk, wie weet komt ooit nog te spraken voor welke).

alles bekabelen met UTP kan altijd bij welke provider je ook zit :) dat is geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je moet je bedenken dat kleinere providers hun signaal van een externe partij afhalen. Concepts doet dat bij Glashart Media. Sommige ook bij KPN (bijv.: XS4ALL). De kwaliteit van het beeld is dan volledig afhankelijk van Glashart of KPN. De vraag is niet of KPN beter is dan bijv. Concepts, maar het is KPN vs. Glashart.

Glashart is ook een grote, professionele, partij. Ik kan niet zeggen of zij meer uptime hebben. Daarnaast biedt Glashart naast IPTV (tv via een UTP-kabel) ook analoge tv en radio, en DVB-C tv. Persoonlijk vind ik dat een waardevolle toevoeging. Je radio heeft vaak 'gewoon' een analoge tuner. Die kan je dan nog op je glasvezelaansluiting aansluiten. Hetzelfde geldt voor een oude CRT-TV op je slaapkamer of een LCD met ingebouwde DVB-C tuner. Werken allemaal - met goede kwaliteit - op je glasvezelnet. Zonder extra kosten voor een extra IPTV ontvanger/abbo. Het zit er gewoon bij.

KPN bidt daarentegen een draadloze router (die weer aan je glasvezelmodem hangt). Glashart providers gebruiken enkel het glasvezelmodem, je moet zelf voor de router (wel of niet draadloos) zorgen. Je bent dan wel helemaal vrij in de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Nu online
Anoniem: 436157 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:19:
Je moet je bedenken dat kleinere providers hun signaal van een externe partij afhalen. Concepts doet dat bij Glashart Media. Sommige ook bij KPN (bijv.: XS4ALL). De kwaliteit van het beeld is dan volledig afhankelijk van Glashart of KPN. De vraag is niet of KPN beter is dan bijv. Concepts, maar het is KPN vs. Glashart.

Glashart is ook een grote, professionele, partij. Ik kan niet zeggen of zij meer uptime hebben. Daarnaast biedt Glashart naast IPTV (tv via een UTP-kabel) ook analoge tv en radio, en DVB-C tv. Persoonlijk vind ik dat een waardevolle toevoeging. Je radio heeft vaak 'gewoon' een analoge tuner. Die kan je dan nog op je glasvezelaansluiting aansluiten. Hetzelfde geldt voor een oude CRT-TV op je slaapkamer of een LCD met ingebouwde DVB-C tuner. Werken allemaal - met goede kwaliteit - op je glasvezelnet. Zonder extra kosten voor een extra IPTV ontvanger/abbo. Het zit er gewoon bij.

KPN bidt daarentegen een draadloze router (die weer aan je glasvezelmodem hangt). Glashart providers gebruiken enkel het glasvezelmodem, je moet zelf voor de router (wel of niet draadloos) zorgen. Je bent dan wel helemaal vrij in de aanschaf.
even hier op inhaken concepts bestaat eigenlijk niet meer is allemaal opgekocht door kpn dat gaat nu verder onder de naam telfort.

glashart media is ook van kpn geworden dit valt nog onder kpn ints die dat allemaal regelen zijn nog wel apparte streams tegen over kpn platform alleen bepaalde streams ook weer niet die komen weer van kpn af :)

de enige die straks nog onafhankelijk is dat is Vodafone die hebben een laast 1 op gekocht waardoor ze alles zelf kunnen gaan aanbieden kwa streams omdat die hardware in de pops bouwen alleen lang niet overal verkrijgbaar. wie weet dat ooit gaat komen
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste