Glasvezel in Huissen (Lingewaard), vraagje mbt IPTV

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons werkt het ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2470991430.png

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
netjes mooie speedtest score.

iemand enige idee als ze alweer aan graven zijn en waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft het gebruik van iptv nog invloed op de DL snelheid ?
Met name bij HD streams.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2471341851.png

UPC lijntje 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Ze zijn inmiddels weer op 't Zand aan het graven, oa in de van Wijkstraat (ze hadden heel handig de hele parkeerplaats naast de kerk afgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:48:
[...]

heeft het gebruik van iptv nog invloed op de DL snelheid ?
Met name bij HD streams.
Als je een 100Mbps CPE hebt >> JA afhankelijk van de bitrate hou je een 83 tot 87Mbps over.
Bij 2 HD streams hou je zo'n 65 tot 70Mbps over.

Bij KPN hou je een stuk meer over omdat de (slechte) HD bitrate maar 7Mbps is...

[ Voor 18% gewijzigd door fast-server op 30-01-2013 10:55 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
dutchguy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:43:
Ze zijn inmiddels weer op 't Zand aan het graven, oa in de van Wijkstraat (ze hadden heel handig de hele parkeerplaats naast de kerk afgezet).
oke goed om te horen dat ze weer bezig zijn daar. gok beetje dat laatste stuk straten zijn die ze nog moeten grave in huissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Heb via reggefiber bevestigd gekregen deze week/volgende week begonnen gaat worden met de graafwerkzaamheden in Bemmel.
Tevens gaat er ook nieuwe planning online komen daar moesten we nog even opwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:05:
Heb via reggefiber bevestigd gekregen deze week/volgende week begonnen gaat worden met de graafwerkzaamheden in Bemmel.
Tevens gaat er ook nieuwe planning online komen daar moesten we nog even opwachten.
ok bedank voor de info.

hoop alleen dat de nieuwe planning niet gaat betekening dat het nog later wordt ,dan de oude planning
vond die al laat zat.

ik denk zo dat Elst na dat bemmel klaar is de voorkeur krijgt.
En dat de rest van lingewaard veel later klaar zal zijn .
Hoop dat ik het mis heb ,maar Reggefiber doet dit wel vaker helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:42:
[...]

ok bedank voor de info.

hoop alleen dat de nieuwe planning niet gaat betekening dat het nog later wordt ,dan de oude planning
vond die al laat zat.

ik denk zo dat Elst na dat bemmel klaar is de voorkeur krijgt.
En dat de rest van lingewaard veel later klaar zal zijn .
Hoop dat ik het mis heb ,maar Reggefiber doet dit wel vaker helaas.
dat zal niet gebeuren neem ik aan aangezien totaal 2 verschillende projecten zijn en ook verschillende aannemers. daar hoeven we denk ik niet bang voor te zijn.

wat wel gaat gebeuren aangezien volgens de planning in dec al begonnen zou zijn in bemmel schuift nu gewoon de gehele planning aantal weken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Ik kreeg gisteren een mail binnen van XS4All dat de opleverdatum 2 weken later zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te zien zijn ze in huissen wel met de laatste aansluitingen aan de gang.

de glasvezel kabel zit mooi tegen de voorgevel aan te wachten dat hij naar binnen kan.
hij ligt er al wel een week of 6
en volgens de laatste berichten word hij begin maart aangesloten
en dan moet kpn nog komen.

maar ik heb gehoord als je kpn als provider heb dat het vrij vlot gebeurd is nadat reggefiber
de aansluiting binnen heeft liggen.

bij kpn gaat dat snel omdat het allemaal digitaal is en dat kunnen ze heel snel patchen.

we wachten maar weer af.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Zojuist en aantal andere die ik ken. De brief in de bus gehad van Reggefiber dat ze medio Maart gestart wordt in gebied7.

Hier uit wordt duidelijk dat ze er flink tegen aangaan in Bemmel want vanaf komende week gaan ze in gebied 5 beginnen zo reggefiber mij verteld heeft. Wat ik zo denk is dat ze met meerdere ploegen beginnen en zo ook gebied 5 6 en 7 naast elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:31:
Zojuist en aantal andere die ik ken. De brief in de bus gehad van Reggefiber dat ze medio Maart gestart wordt in gebied7.

Hier uit wordt duidelijk dat ze er flink tegen aangaan in Bemmel want vanaf komende week gaan ze in gebied 5 beginnen zo reggefiber mij verteld heeft. Wat ik zo denk is dat ze met meerdere ploegen beginnen en zo ook gebied 5 6 en 7 naast elkaar lopen.
bedank voor de info :D
goed nieuws hoop wel dat ze dit ook gaan doen voor 8 9 10 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03:42
Ik woon in gebied vier, heb nog niks binnengekregen wanneer reggefiber ons huis gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:14:
Ik woon in gebied vier, heb nog niks binnengekregen wanneer reggefiber ons huis gaan aansluiten.
Dat zal ook wel kloppen aangezien nu zo goed als de graafwerkzameheden klaar zijn. Nu zullen nog aantal verdeel punten gelast moeten worden. Maar ook door de hoofdbuizen nog vezels geschoten moeten worden. in die tussen tijd worden ergens de brieven verstuurd voor wanneer ze huis aansluiting komen maken.

Gebied 4 wordt volgens de planning die de laatste tijd online staat ook pas vanaf feb aangesloten. heeft tijd stil gelegen wegens vorst dus ga er even van uit dat stukje op schuift nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Bemmel gebied5 is van start gegaan vanaf vandaag :) ze zijn bezig bij de wardstraat/dijkstraat esdoornstraat paar zij stukken. en aan de andere kant zijn ze op de poelderik bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Ze schijnen idd op de Poeldrik bezig te zijn _/-\o_

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Vandaag even rondje gemaakt:
Huissen,Daar zijn ze nog op een paar plekken in gebied4 bezig om te beginnen bij: stukje nieuwbouw aan de zijkant oude politie kantoor 2 straten daar nog en klaar, stukje van wijkstraat en in de buurt van populierenstraat/meidoornstraat moeten ze paar stukken straat afmaken en dan is klaar.
En laatste stuk waar ze bezig zijn is driegaardsestraat en bredestraat tot bijna aan de retonde.

Dit zijn de laaste stukjes Huissen gok 1/2weken is gebied4 helemaal voorzien van kabelwerk.Hierna zal die ploeg ook na Bemmel vertrekken.

Tevens was een bedrijf al bezig met de glasvezels te schieten in de hoofdbuizen in bepaalde delen van gebied4.

Bemmel:
Hier zijn ze vanaf maandag gestart met de werkzaamheden.
Een klein ploegje is begonnen op de poelderik
De ander groep is bezig in de hoek wardstraat,klappenburgstraat, d bouwdijk basstiaanstraat dat gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed nieuws voor alle die bij een provider zit die naar Telfort over gaat.

www.totaaltv.nl/nieuws/11...en_DVB-C_bij_Telfort.html

Dus de coax aanbood blijft dus wel bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Wat gebeurd er eigenlijk als je de aansluitkaart niet ingevuld hebt, maar toch besloten hebt dat je glasvezel wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
TZC-T1-FX schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:27:
Wat gebeurd er eigenlijk als je de aansluitkaart niet ingevuld hebt, maar toch besloten hebt dat je glasvezel wilt?
Durf het niet 100% zekerheid te zeggen.

Maar je hebt 2mogelijkheden denk ik zo.
zit je in het gebied waar al het kabel werk gegraven is. Dan kan je als nog aangesloten worden. Maar mogelijk is dat ze voor de de stoep moeten ophalen en kabel bijtrekken vanaf het verdeelpunt. Hiervoor zulke waarschijnlijk kosten in rekening gebracht worden volgens mij staat op de reggefiber site iets van 150/200euro.

Zit je een gebied waar nog gegraven moet worden zo snel mogelijk als nog de kaart invullen of via de provider een abboment afsluiten dan wordt die alsnog kosteloos aangesloten.

Maar in beide gevallen raad ik je toch even aan om contact op te nemen met reggefiber kantoor(niet de winkel in huissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Bedankt!

De huidige situatie bij mij is dus zo dat mijn ouders destijds geen interesse in glasvezel hadden, maar nu dus wel omdat de prijzen in vergelijking met onze huidige pakket zelfs goedkoper is!

Wij hebben toen via KPN een glasvezel pakket besteld (ongeveer een maand geleden) en de KPN monteur zou 28 februari alle diensten activeren en de modem aansluiten.

Dat word even bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
jopoh schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:49:
[...]

Durf het niet 100% zekerheid te zeggen.

Maar je hebt 2mogelijkheden denk ik zo.
zit je in het gebied waar al het kabel werk gegraven is. Dan kan je als nog aangesloten worden. Maar mogelijk is dat ze voor de de stoep moeten ophalen en kabel bijtrekken vanaf het verdeelpunt. Hiervoor zulke waarschijnlijk kosten in rekening gebracht worden volgens mij staat op de reggefiber site iets van 150/200euro.

Zit je een gebied waar nog gegraven moet worden zo snel mogelijk als nog de kaart invullen of via de provider een abboment afsluiten dan wordt die alsnog kosteloos aangesloten.

Maar in beide gevallen raad ik je toch even aan om contact op te nemen met reggefiber kantoor(niet de winkel in huissen)
Zolang het project nog loopt (ook al zijn ze jouw kern uit) sluiten ze nog steeds kostenloos aan, ook zonder abonnement. Dat kan prima via de winkel. Graag zelfs. Daar zijn die winkels voor bedoeld. Daar helpt het Reggefiber kantoor niet beter mee.
Aan het einde van het project komt nog een laatste brief om mensen duidelijk te maken dat wie nog niet is aangesloten daarna alleen nog kostenloos kan worden aangesloten met een abonnement, niet meer zonder.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Barre73 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:53:
[...]

Zolang het project nog loopt (ook al zijn ze jouw kern uit) sluiten ze nog steeds kostenloos aan, ook zonder abonnement. Dat kan prima via de winkel. Graag zelfs. Daar zijn die winkels voor bedoeld. Daar helpt het Reggefiber kantoor niet beter mee.
Aan het einde van het project komt nog een laatste brief om mensen duidelijk te maken dat wie nog niet is aangesloten daarna alleen nog kostenloos kan worden aangesloten met een abonnement, niet meer zonder.
dank voor je uit leg :) is me dat ook weer duidelijk hoe het zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Ik heb net gebeld met Reggefiber, afdeling planning. (088-1818232) Er word een vervolg afspraak gemaakt. Ze hebben een mailtje gestuurd naar degene die hier het graven regelt en ze gaan nu toch glasvezel voor ons huis leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
TZC-T1-FX schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:19:
Ik heb net gebeld met Reggefiber, afdeling planning. (088-1818232) Er word een vervolg afspraak gemaakt. Ze hebben een mailtje gestuurd naar degene die hier het graven regelt en ze gaan nu toch glasvezel voor ons huis leggen.
Kijk aan netjes en duidelijk geregeld zoals het hoort :) Nu even geduld hebben tot ze kabeltje komen leggen ben benieuwd binnen welke tijd gedaan wordt bij je

Verwijderd

jopoh schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:05:
al meer nieuws over wanneer de nieuwe planning online komt?
We zijn alweer 2 weken verder maar zie nog niets.

• jopoh
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:55:
[...]

al meer nieuws over wanneer de nieuwe planning online komt?
We zijn alweer 2 weken verder maar zie nog niets.
nope ik zat zelf ook te wachten op de nieuwe planning, lijkt er op dat ze bij reggefiber niet heel hard lopen om de site bij te werken.

Wat ik wel weet is dat ze deze week stil liggen, heb ze namelijk de gehele week niet in bemmel gezien. denk wegens vakantie en ze volgende week dan weer van start gaan

Verwijderd

ok,bedank voor. de info
we w8ten rustig af.

• jopoh
Hierbij de nieuwe planning vanuit reggefiber voor geheel lingewaard:

http://eindelijkglasvezel...ingewaard%20aangepast.pdf

Teskt vanuit reggefiber
De planning voor de aanleg van het glasvezelnetwerk in Huissen, Bemmel, Haalderen, Gendt, Doornenburg en Angeren is door onvoorziene omstandigheden gewijzigd. De verwachting is dat alle woningen binnen het aansluitgebied in december 2013 glasvezel hebben. Met uitzondering van Angeren. Hier lopen de werkzaamheden door tot eind janauri 2014. Op de planning kunt u in één oogopslag zien waar de werkzaamheden al zijn afgerond en in welke kern of wijk de werkzaamheden nog moeten plaatsvinden. Deze werkzaamheden bestaan uit verschillende stappen. U kunt op de planning per gebied zien wanneer wij het netwerk in de straat aanleggen en het glasvezelmodem in uw woning installeren.

Verwijderd

jopoh schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:18:

Teskt vanuit reggefiber

[...]
Top,erg bedank _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teskt vanuit reggefiber

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teskt vanuit reggefiber

[...]
waar kun je die aansluit datums en van reggefiber ect vinden
glasvezelmodem in uw woning installeren
dit soort dingen staan niet bij de planning of ik moet me wel heel erg vergissen.

ik hoor en zie het graag ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:08:
[...]

waar kun je die aansluit datums en van reggefiber ect vinden
glasvezelmodem in uw woning installeren
dit soort dingen staan niet bij de planning of ik moet me wel heel erg vergissen.

ik hoor en zie het graag ben benieuwd.
Ik ga er even vanuit dat je in gebied4 zit ? huis aansluitingen daar worden vanaf feb tm eind april gemaakt. Reggefiber maakt in die tijd een afspraak met je wanneer ze de huis aansluiting komen maken zal je per brief te horen krijgen.
Na dat huis aansluiting gereed is zal dat in systeem opgeleverd worden. Die sturen het door na de betreffende ISP zodat hen abbo met de benodigde spullen kunnen gaan opleveren daar over krijg je ook brieven vanaf je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je postcode en huisnummer invoeren op www.eindelijkglasvezel.nl
Die PC checker haalt dan de door de aannemer ingevoerde geplande aansluitdatum uit het Reggefiber systeem. Maar je krijgt als antwoord niet de werkelijke datum te zien maar een omschrijving als: "binnen 2 maanden", of "in het tweede kwartaal" of zo. Afhankelijk van hoe ver weg die datum in werkelijkheid is. Pas als je ook een afspraakbrief hebt gehad krijg je via die PC check diezelfde datum te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of op korte termijn, zeg binnen een jaar de provider Wisper op het reggefiber netwerk komt in lingewaard?

Lijkt me een mooie aanwinst tov de andere providers met name de snelheden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:09:
Weet iemand of op korte termijn, zeg binnen een jaar de provider Wisper op het reggefiber netwerk komt in lingewaard?

Lijkt me een mooie aanwinst tov de andere providers met name de snelheden :-)
Als ik kijk op hen site na welke plaatsen ze het aanbieden is allemaal niet in deze regio.
Daar uit kan je haast opmaken dat ze niet snel deze regio zullen gaan bedienen aangezien ook nog vrij kleine provider is die waarschijnlijk niet gelijk hele land kan bedienen.

En aangezien voor Lingewaard aardig wat verschillende ISP in de lijst staan verwacht ik niet dat ze snel erbij zullen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Sinds afgelopen donderdag liggen de graafwerkzaamheden in bemmel weer stil (Waarschijnlijk door de kou en de wind die zo koud maakt) Geen idee wanneer ze gaan beginnen weer net rondje gemaakt nergens waren ze bezig even afwachten.

Wat ik wel gezien heb dat ze ook op de essenpas in bemmel begonnen zijn bij de leidijk helemaal achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acaciastraat zijn ze ook al,volgens me oom.
nu de lente nog :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn vandaag weer begonnen op de Leidijk. Ze zijn daar vorige week maandag al begonnen. De straat heeft ook de hele week zonder straatverlichting gezeten. :) sinds gisteren doet de verlichting het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn vandaag weer begonnen op de Leidijk. Ze zijn daar vorige week maandag al begonnen. De straat heeft ook de hele week zonder straatverlichting gezeten. :) sinds gisteren doet de verlichting het weer. Er zijn volgens mij in de straat twee ploegen tegelijk bezig die naar elkaar toe werken. Van vooraan in de leidijk en vanachter naar het midden toe. Zo schiet het wel op.

Valt wel op dat niet ieder huis aangesloten wordt. Want je ziet niet naast iedere voordeureen glasvezel naar boven komen. Denk dat niet iedereen de kaartingevuldt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:26:
Ze zijn vandaag weer begonnen op de Leidijk. Ze zijn daar vorige week maandag al begonnen. De straat heeft ook de hele week zonder straatverlichting gezeten. :) sinds gisteren doet de verlichting het weer. Er zijn volgens mij in de straat twee ploegen tegelijk bezig die naar elkaar toe werken. Van vooraan in de leidijk en vanachter naar het midden toe. Zo schiet het wel op.

Valt wel op dat niet ieder huis aangesloten wordt. Want je ziet niet naast iedere voordeureen glasvezel naar boven komen. Denk dat niet iedereen de kaartingevuldt heeft...
zo mensen geen abbo afsluiten of geen aansluitkaart invullen zal er ook geen kabel gelegt worden.
En eigenlijk doe jeje eigen te kort mee als je niet laat aanleggen mocht je in de toekomst toch willen, of als je gaat verhuizen zitten de volgende bewoners ermee.

Maar goed om te horen dat ze weer begonnen zijn, keer verlichting raken is niet zo gek. op de Klappenburg straat hadden ze vorige week waterleiding te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Even een rondje bemmel gemaakt Ze zijn flink aan de slag rond het gebied klappenburgstraat esdoornstraat dijkstraat.

Essenpas zijn ze met man en macht bezig op de gehele leidijk(als dat zo doorgaat is leidijk deze week helemaal klaar). ze waren ook op waterwolf bezig en paar man en hele stuk meander waren ze heel druk bezig zo door werken schiet dat ook op deze week.

Ze waren ook bezig bij pop5 bemmel dijkstraat/wardstraat hier waren ze de ring kabels en de hoofd kabbels aan leggen.
Zie foto:Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/6918/imag0096k.jpg
Kabels van de andere kant waren ze nog aan het trekken dus daar geen foto van kunnen maken. Maar geeft zo wel een beeld hoe de hoofdkabels op de pop aangesloten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Heb eindelijk de brief binnen dat ze op 13-3 langskomen om de kabel naar binnen te leggen (gebied 4), terwijl XS4All had aangegeven dat ik vanaf 8-3 aangesloten zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:59:
[...]

zo mensen geen abbo afsluiten of geen aansluitkaart invullen zal er ook geen kabel gelegt worden.
En eigenlijk doe jeje eigen te kort mee als je niet laat aanleggen mocht je in de toekomst toch willen, of als je gaat verhuizen zitten de volgende bewoners ermee.

Maar goed om te horen dat ze weer begonnen zijn, keer verlichting raken is niet zo gek. op de Klappenburg straat hadden ze vorige week waterleiding te pakken.
Kabel wordt wel gelegd maar op de plek waar deze anders naar de gevel geboord wordt komt 'ie nu in een rolletje te liggen. Als men later alsnog wil graaf je 'em op, boring maken en invoeren.
Nog steeds werk maar de stoepen hoeven niet meer open ( op dat ene gat na dan om op te graven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Update van mij kant:

De werkzaamheden in gebied5 gaan in behoorlijk tempo door. klappenburgstraat ligt er ook in volgende week zulle ze waarschijnlijk doortrekken na lindelaan enz.
Op de essen pas ligt de meander er voor de helft al in kwa bekabeling
waterwolf zullen ze volgende week verder afmaken
leidijk in zoverre ik het kon zien er compleet er al in.
Dwarsdijk zijn ze ook al aan begonnen aantal tussen straten hiervan is ook al klaar gaan ze volgende week verder.

Bij de Pop gebied5 heb ik nog even nieuwe fotos gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/20/imag0101cv.jpg
aansluitingen van de zijkant pop aardig wat kabels.

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/9037/imag0100co.jpg
zoals je ziet tegen over de eerder geposte foto zijn er paar kabels bij gekomen. Onderandere de Dikke blauwe kabel(vermoed hoofdaansluiting na landelijke netwerk,, kan iemand dit bevestigen ?)

Ondertussen zijn deze kabels nu allemaal aan de pop verbonden.

Komende week geen Updates van mij kant aangezien ik op curcus ben

[ Voor 3% gewijzigd door jopoh op 01-03-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vreemd... Die blauwe kabel zou normaliter de kabel moeten zijn van de Operator, in dit geval dus KPN. En dat kan je inderdaad beschouwen als de aansluiting op het landelijke netwerk. Van KPN dan wel te verstaan.
Reggefiber heeft landelijk netwerk, maar allemaal kleine netwerkjes per gemeente of vaak zelfs per plaats.
Maar het vreemde is dat je die blauwe kabel alleen zou moeten tegenkomen bij de eerste PoP, niet bij de vijfde.. Alleen de eerste PoP wordt daarop aangesloten. Daarna gaan de KPN signalen over de ring tussen de PoPs. Dus de ring van Reggefiber zelf.

Of is dit eigenlijk het eerste gebied in Bemmel? Dan zal dit ook weer de eerste PoP in Bemmel zijn en die zal dan niet verbonden zijn aan de PoPs in Huissen.
En dan klopt het toch weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Barre73 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:53:
Vreemd... Die blauwe kabel zou normaliter de kabel moeten zijn van de Operator, in dit geval dus KPN. En dat kan je inderdaad beschouwen als de aansluiting op het landelijke netwerk. Van KPN dan wel te verstaan.
Reggefiber heeft landelijk netwerk, maar allemaal kleine netwerkjes per gemeente of vaak zelfs per plaats.
Maar het vreemde is dat je die blauwe kabel alleen zou moeten tegenkomen bij de eerste PoP, niet bij de vijfde.. Alleen de eerste PoP wordt daarop aangesloten. Daarna gaan de KPN signalen over de ring tussen de PoPs. Dus de ring van Reggefiber zelf.

Of is dit eigenlijk het eerste gebied in Bemmel? Dan zal dit ook weer de eerste PoP in Bemmel zijn en die zal dan niet verbonden zijn aan de PoPs in Huissen.
Dit is helemaal duidelijk dankje voor je uitleg :)

Nu je zo zegt klopt het want dit is de eerste pop in bemmel waar ze begonnen zijn. Dan worden de andere 2 pop's in bemmel dus via de reggefiber ring voorzien van de signalen.
hele plaatje is nu duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Barre73 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:53:

Ik snap alleen niet helemaal waarom die blauwe buis dan aan de voorkant ligt. De A-backhaul komt aan de zijkant, voorkant is de B-zijde. Tenzij KPN redundant invoert verwacht ik die buis aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je zegt het zelf al. KPN moet ook redundant. Maar dan nog: Je kan toch ook eerst aansluiten met de B-route? Dat maakt niet uit, als er maar 1 pootje is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje tussendoor...

Dat kabeltje wat nu bij mij (en vele andere) bij de voordeur boven de grond uitkomt, gaat dat uit een stuk naar het pop huisje of worden er 'onderweg' nog verbindingen gemaakt ?
lijkt me haast onmogelijk om bij iedere woning een kabel uit een stuk te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:09:
vraagje tussendoor...

Dat kabeltje wat nu bij mij (en vele andere) bij de voordeur boven de grond uitkomt, gaat dat uit een stuk naar het pop huisje of worden er 'onderweg' nog verbindingen gemaakt ?
lijkt me haast onmogelijk om bij iedere woning een kabel uit een stuk te leggen...
Het kabeltje wat bij je huis ligt, gaat na plek in de straat of net de volgende straat ligt een beetje aan hoeveel huizen er staan, daar komen de 44 kabels samen die worden op DP aangesloten aan die DP komt 1 busje te zitten die wordt afgetakt vanaf de hoofdbuis waar 7buisjes in zitten, in die buisje wordt 96 aardige vezel geblazen die na de pop toe loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg jopoh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Even verduidelijken: De glasvezel van jouw huis naar de PoP is dus 1 doorgaande vezel. Die in de genoemde DP (Distributie Punt) een las kent. Dit omdat het niet erg handig is om die losse kabeltjes in een keer naar de PoP te leggen. Vanaf dat DP is het dus een dunne kabel (ca 1 cm doorsnede) bestaande uit 96 glasvezels. Die worden alle 96 gelast op de 96 vezels die via de dunne kabeltjes uit de woningen komen. En aan de kant van de PoP worden die 96 vezels uit elkaar getrokken en gelast op een lade. 2 posities per woning (want 2 vezels). Eentje voor analoge signalen en eentje voor digitaal.

Ik heb het trouwens expres over 96 vezels (dus 48 kabeltjes vanuit woningen) omdat dat de max is. In de praktijk worden er maximaal 44 gebruikt om een klein beetje reserve te houden voor evt. latere kleine nieuwbouwinbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Voor de gene die ze nog nooit gezien hebben hierbij een foto van zo DP box die in de straten komt te liggen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img843/3083/imag0103umn.jpg

Dan heb je een idee hoe zo dingen er uit ziet..(dat die zo doorzichtig is komt omdat die daar als demo opgesteld stond normaal zijn ze helemaal dicht)

Deze foto heb ik gemaakt waar ik op curcus ben deze week

[ Voor 14% gewijzigd door jopoh op 08-03-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar zo ligt 'ie niet in de straat hoor... dat zou niet goed komen. Dit lijkt me eerlijk gezegd meer een interne verdeler. Zelfde functie maar dan gebruikt in hoogbouw in de technische ruimte voordat de kabels doorlopen naar de appartementen.
Als deze buiten gebruikt moet worden zal er toch nog een hele schaal om heen moeten zitten.

Voor de mensen met interesse (is al eens eerder gezegd geloof ik), kijk ook hier eens:
http://fiberdordrecht.nl/?Foto_album:GCO_-_Lassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Die verdeler heeft alleen een plexiglas ruitje voor educatieve doeleinden.
Ze liggen echt wel zo in de grond, zie ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.baminfratechniek.nl/sites/www.baminfratechniek.nl/files/site_images/FttX-Elburg.jpg

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Zo even tijd gehad om rondje te maken.

Essenpas ligt er zo goed als compleet kabelwerk in de grond. alleen volgens mij nog stukje hoefslag waar hoogbouw staat. dus dat gedeelte is klaar.

Ze zijn weer begonnen aan de poelderik kant maar daar aan de oostervelden.
aan de andere kant dijkstraat zijn ze gebleven bij lindelaan/franciscusstraat.

Ze liggen op dit moment wel stil wegens vorst en de koude wind die er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten ze nog beginnen aan het inrichten van pop 5? Of wordt dat kant en klaar aangeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:46:
Moeten ze nog beginnen aan het inrichten van pop 5? Of wordt dat kant en klaar aangeleverd?
Ze worden in zoverre ik weet kaal opgeleverd. Enige wat ik weet is dat de rekken er wel standaard ingebouwd zitten.

Maar de active apparatuur moet er nog allemaal ingehangen worden en aangesloten worden, dit zal niet lang meer opzich laten wachten zal gebeuren net voor de eerste huisaansluitingen gemaakt gaan worden meest logisch. Dan moeten nog alle vezels gelast worden zowel in de pop als bij huis daar gaat nog aardig wat tijd inzitten.

Wat ik wel weet is dat de pops die in bemmel staan al aangesloten zijn op het stroomnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PoPs worden ingericht geplaatst maar de apparatuur voor de operator (dus de actieve apparatuur) zit daar natuurlijk niet in. Die is ook niet van Reggefiber. Maar na plaatsing hoeft alleen de stroom er nog maar op aangesloten worden en dan kan die in bedrijf. Apparatuur van de operator wordt pas geplaatst nadat de PoP is aangesloten op de ring.
Aangezien we een paar berichten terug hadden geconstateerd dat PoP 5 de eerste is van de ring, is dat niet van toepassing dus dan geldt er een andere voorwaarde: de achterliggende verbinding van de operator moet er in zitten en werken. We zagen de blauwe buis al zitten maar of daar glasvezel in zit is natuurlijk niet te zien.

Eerste aansluitingen in dit gebied staan gepland voor begin april aan de website te zien dus in deze weken zal de apparatuur wel geplaatst gaan worden zodat deze draait voor de aansluitingen beginnen.

Overigens hoeven er dan geen vezels meer gelast te worden in de PoP of in de straat. In huis natuurlijk wel maar dat gebeurt bij het plaatsen en aansluiten van de FTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Update:

Graafwerkzaamheden liggen nog altijd stil helaas zo lopen ze weer vertraging op in de planning.

Waar we het van de week over hadden: Gebied 5 Bemmel de pop dijkstraat/wardstraat daar was nu konings glasvezeltechniek bezig met het inrichten van de pop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:00:
Update:

Graafwerkzaamheden liggen nog altijd stil helaas zo lopen ze weer vertraging op in de planning.

Waar we het van de week over hadden: Gebied 5 Bemmel de pop dijkstraat/wardstraat daar was nu konings glasvezeltechniek bezig met het inrichten van de pop.
Laten we hopen dat reggefiber extra ploegen inzet .
niet dat de planning voor de zoveelste keer uitloop
Elke maand dat het later is kost het me veel geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Maandag een brief gekregen dat vandaag de huis-aansluiting niet door kon gaan vanwege de vorst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Huissen gebied 4 zijn ze bezig om de aansluitingen na binnen te krijgen van reggefiber
van horen vertellen lopen er nog werkzaamheden tot april in gebied 4

en dan moet de provider nog komen.

bij ons is reggefiber in gebied 4
8 mrt geweest
en kpn komt pas 9 april de aansluiting doen.

en dan hopen we op de glasvezel te zitten. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
@ komt goed klopt ook gebied4 loopt helemaal door tot eind april met de huis aansluitingen.

Net een man van reggefiber aan de deur gehad om te bepalen waar de huisaansluiting moet komen bij mij komt die netjes in de meterkast was geen enkel probleem. Waar ik woon is Bemmel gebied7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:55
Deze week komen ze hier op 't Zand het glasvezelmodem plaatsen. En dan nog wachten op het aansluiten door concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Heb een brief van XS4All gekregen dat ze pas halverwege april komen aansluiten (gebied 4). Iemand anders in gebied 4 kreeg ook van KPN te horen dat het half april wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-03-2018
Volg dit topic al een hele lange tijd. Even een account aangemaakt om ook te reageren.
Woensdag 20-03 komt ReggeFiber de aansluiting in het huis afmaken en 03-04 komt de KPN voor de rest.
(Gebied 4 Huissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 mrt reggefiber aangesloten

9 april komt kpn de rest doen gebied 4

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:53:
@ komt goed klopt ook gebied4 loopt helemaal door tot eind april met de huis aansluitingen.

Net een man van reggefiber aan de deur gehad om te bepalen waar de huisaansluiting moet komen bij mij komt die netjes in de meterkast was geen enkel probleem. Waar ik woon is Bemmel gebied7.
ze gaan in bemmel wel snel gebied 7 al

in huissen zijn ze vorig jaar mei-juni begonnen en zijn nu nog in gebied 4 bezig
met afhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:59:
[...]

ze gaan in bemmel wel snel gebied 7 al

in huissen zijn ze vorig jaar mei-juni begonnen en zijn nu nog in gebied 4 bezig
met afhandelen
valt echt wel mee want ze zijn alleen aan graven in gebied5 dan moeten ze gebied6 nog en dan heel gebied7 dus snel niet hoor.
daarnaast is bemmel ook wat kleiner als huissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Sinds gisteren zit het kabeltje naast onze voordeur (gebied 5,Poeldrik)

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
roy77 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 06:14:
Sinds gisteren zit het kabeltje naast onze voordeur (gebied 5,Poeldrik)
Nu nog een paar maanden op de aansluiting wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brief reggefiber ontvangen; ze komen begin volgende maand aansluiten in de meterkast. Begint nu langzaam wel op te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Goed om te horen dat voor je op schiet nu :)

Vandaag na me cursus die ik had even rondje gemaakt door bemmel. Ze zijn echt overal bezig in gebied 5 om die zo snel mogelijk klaar te krijgen daar lijkt op, oostevelden groenewei poelderik viermorgen, essenpas, lindelaan bouwhof en houtakker.

Tevens was een glasvezel bedrijf in opdracht van de operator(kpn) bezig met inblazen van de glasvezel in de hoofdverbinding dus blauwebuis die we gezien hebben op de foto van pop wardstraat/dijkstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
Vanmiddag heeft ReggeFiber alles in huis aangesloten. Erg netjes en snel verlopen! Nu nog (helaas) 2 weken wachten op de KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Walker20 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:17:
Vanmiddag heeft ReggeFiber alles in huis aangesloten. Erg netjes en snel verlopen! Nu nog (helaas) 2 weken wachten op de KPN!
Misschien handig als je even vermeld welk gebied je zit.

Ik zit in gebied 4 en er was een afspraak gemaakt om de kabel naar binnen te schieten voor vorige week, maar die is niet doorgegaan wegens vorst. Nu van XS4All melding gehad dat het 15-4 wordt opgeleverd en van Reggefiber dat ze 3-4 de kabel naar binnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
Als je een paar posts naar boven had gescrold had je gezien dat ik in gebied 4 van Huissen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Vandaag is het glasvezelmodem geplaatst in gebied 4. Nu nog wachten op de aansluiting door concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Walker20 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:32:
Als je een paar posts naar boven had gescrold had je gezien dat ik in gebied 4 van Huissen zit.
Ach ja, ik zie het nu ook. Het was ook meer een algemene opmerking, soms moet ik wel 100 posts terugzoeken in welk gebied iemand zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Bij meer mensen DVB-C uitgevallen?

edit:
Mijn ouders hebben al 2 dagen geen TV meer, door een defecte CATV module.
Dit is nou weer een voorbeeld dat de netwerkbeheerder alleen maar bezig is met het uitrollen van het netwerk, en schijt heeft aan bestaande klanten.
Hoe lastig kan het zijn om even een CATV module even snel te vervangen, de monteurs zijn immers al in de buurt...

Als het werkt dan werkt het prima, als je een probleem hebt dan ben je overgeleverd aan de lakse houding van de netbeheerder.

Zo jaag je klanten wel weer weg van het glasnet.

[ Voor 88% gewijzigd door fast-server op 26-03-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag gister middag dat ze voor bij de rontonde van OBC aan het graven waren.
was aan de linkerkant vanuit bemmel gezien voorbij het 50km bord

maar dat is toch al Haalderen of heb ik dat mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Haalderen begint volgens mij vanaf de van Nispenlaan en het lingepad vanaf Bemmel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:46:
Haalderen begint volgens mij vanaf de van Nispenlaan en het lingepad vanaf Bemmel gezien.
nee was bij het eerste huis aan de van der modeweg

dat is toch nr 8 in de planning

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
bij de retonde daar hoort nog bij gebied5 waarschijnlijk aansluiting voor zwembad enz. vandaag waren ze bij OBC de kabels aan het weg werken.
verders zijn ze heel druk bezig in de laatste straten van gebied 5

Tevens zijn ze deze week begonnen in Gebied6 rond de Sportlaan/willemjansenstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok das duidelijk ,zou ook wel heel erg vlug zijn hehe

nieuws: 'UPC gaat internetsnelheden vanaf april verhogen tot 200Mbit/s'
Nu maar hopen dat de glasvezel providers hier in mee gaan .
Anders moet ik me abbo aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fast-server schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:58:
Bij meer mensen DVB-C uitgevallen?

edit:
Mijn ouders hebben al 2 dagen geen TV meer, door een defecte CATV module.
Dit is nou weer een voorbeeld dat de netwerkbeheerder alleen maar bezig is met het uitrollen van het netwerk, en schijt heeft aan bestaande klanten.
Hoe lastig kan het zijn om even een CATV module even snel te vervangen, de monteurs zijn immers al in de buurt...

Als het werkt dan werkt het prima, als je een probleem hebt dan ben je overgeleverd aan de lakse houding van de netbeheerder.

Zo jaag je klanten wel weer weg van het glasnet.
Als je de module bedoelt in het modem dan moet je niet Reggefiber de schuld geven. Die zijn daar niet verantwoordelijk voor. Weliswaar zijn het vaak hun monteurs maar daar betaalt de operator voor.
Jouw provider is dus laks met het melden en najagen van de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Reggefiber (KPN) is de netbeheerder die zijn daarvoor wel degelijk aansprakelijk voor.
Jij hebt duidelijk nog met de netbeheerder van doen gehad, hoop ook dat je deze nooit nodig zult hebben.
Concepts zit er dagelijks achteraan probleem is dat je beter tegen een muur kunt praten als je op een antwoord wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://reggefiber.nl/ling...laanleg_bemmel_lingewaard

info avond

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
klopt had hem ook al gezien. weet alleen nog niet als uit komt om daar even na toe gegaan.

Tevens nog wat info: zo het haast na uitzien zal deze week gebied5 kwa graafwerkzaamheden haast afgerond worden.

Een glasvezeltechniek bedrijf was op bepaalde punten in gebied5 al de DP aan het lassen. Daarmee gaat gereed maken van gebied5 hard op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fast-server schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:16:
Reggefiber (KPN) is de netbeheerder die zijn daarvoor wel degelijk aansprakelijk voor.
Jij hebt duidelijk nog met de netbeheerder van doen gehad, hoop ook dat je deze nooit nodig zult hebben.
Concepts zit er dagelijks achteraan probleem is dat je beter tegen een muur kunt praten als je op een antwoord wacht.
Nee, Reggefiber is daar niet verantwoordelijk voor en Reggefiber is niet KPN. Ik zou me wat meer verdiepen in hoe deze glasvezelnetwerken zijn opgebouwd qua lagen (drie lagen dus) Er staat meer dan genoeg op Tweakers. Jij hebt problemen met de partij die verantwoordelijk is voor het actieve modem bij je ouders waar o.a. de CATV module in zit, en dezelfde partij als die de CATV uberhaupt levert over de gelasvezel van reggefiber. Dat is KPN-ITNS. Vroeger inderdaad deel van Reggefiber maar begin vorig jaar verkocht aan KPN. Paar maanden later is ook iedereen van die club verhuisd naar Hoofddorp dus helemaal geen onderdeel meer van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
10 april word mijn verbinding geactiveerd.
Tijd om mijn adsl + tv dus op te zeggen, en een router te kopen.
En dan hopen dat alles goed gaat, anders zit ik zonder :'(

Deze nogsteeds een aanrader?
pricewatch: Netgear WNDR3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:59:
10 april word mijn verbinding geactiveerd.
Tijd om mijn adsl + tv dus op te zeggen, en een router te kopen.
En dan hopen dat alles goed gaat, anders zit ik zonder :'(

Deze nogsteeds een aanrader?
pricewatch: Netgear WNDR3700
zekers en niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Barre73 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:53:
[...]

Nee, Reggefiber is daar niet verantwoordelijk voor en Reggefiber is niet KPN. Ik zou me wat meer verdiepen in hoe deze glasvezelnetwerken zijn opgebouwd qua lagen (drie lagen dus) Er staat meer dan genoeg op Tweakers.
nieuws: KPN verkrijgt meerderheidsbelang in Reggefiber

Wat zegt u?

Als je zo'n reactie geeft zorg dan wel dat het klopt.

KPN/Reggefiber heeft inmiddels de FTU vervangen, deze was defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Een meerderheidsbelang van 51% is alleen qua aandelen en geeft geen recht op invloed op het dagelijks beleid. Ik probeer duidelijk te maken dat de netbeheerder in de opzet van dit netwerk zich niet bezig houdt met de diensten of iets dergelijks. Dat is namelijk de operator die tussen hen en de providers in zit (KPN-ITNS dus) En de FTU zal niet zijn vervangen maar ik neem aan de NT die er op geklikt zat. De FTU is alleen een plastic omhulsel om de vezels en connectoren te beschermen. De FTU is van reggefiber, De NT van KPN -ITNS

Zoals ik al zei hierboven: verdiep je eerst in de de materie voordat je ongefundeerd kritiek uit op een bedrijf. Dit is Tweakers, geen Fok! forum of zo.

En geloof me... ik weet er genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Jij zij: Reggefiber is niet KPN
Als KPN de meerderheid van de aandelen heeft dan is KPN juridisch gewoon de eigenaar.
Mijn vader zij dat het hele kastje inclusief grondplaat is vervangen, dit zijn dus de FTU en de NT, waarom ze dit gedaan hebben geen idee dat hebben ze er niet bijverteld.

Concepts ICT = KPN
KPN ITNS = KPN
Reggefiber = KPN
GHM = KPN

Hoe ze het beestje ook noemen het is en blijft KPN
Als KPN ergens een meerderheid in heeft dan gaat het snel berg afwaarts met een bedrijf, KPN koopt geen meerderheid in een bedrijf zonder dan ook maar iets te veranderen.

Bedrijven worden overgenomen en gestript, na het strippen worden ze meestal onder 1 merknaam gedumpt.
XMS klanten etc. hadden eerst super customer support, een vast IP, ongecodeerde streams rechtstreeks van de media gateway etc.

Niets meer van over...
Zoals ik al zei hierboven: verdiep je eerst in de de materie voordat je ongefundeerd kritiek uit op een bedrijf. Dit is Tweakers, geen Fok! forum of zo.
Ik neem aan dat ik een spiegel in Bemmel moet afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Dit gaat nu over algemene kwestie van benamingen van bedrijfsonderdelen of waar kpn met een poot bij in zit.
wie wat oplost maak niet uit en hoe als de problemen zoals kapotte NT maar opgelost wordt.

Maar reggefiber is puur netwerk en aanleg van de netwerken.
De rest is allemaal aan de Operator in dit geval kpn en de overige isp. zo ik altijd heb begrepen

laten we weer gewoon over glasvezel lingewaard hebben aanleg problemen en storingen.

Gebied5 is bijna afgerond heb gezien vandaag, op aantal plekken stonden ze al vezels te blazen vandaag voor de DP's

Gebied6 zijn ze al op meerdere plekken bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-09 23:17
Zag dat de planning voor mijn postcode voor het aansluiten van april naar mei is gegaan... (via postcode check)

Wel frustrerend dat je het oranje kabeltje bij je voordeur ziet, maar er niks mee gedaan wordt... :-(

Leidijk (gebied 5)

[ Voor 5% gewijzigd door DutchBee op 01-04-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker20
KPN monteur is net geweest. Door een of andere storing kreeg het modem alleen maar een WAN-Ip in de 100 range en dit was niet goed. Hierdoor kon er ook geen verbinding gemaakt worden. Wordt nu door KPN aan gewerkt.
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste