Bij ons werkt het ook:

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 16:38 ]
Verwijderd
Als je een 100Mbps CPE hebt >> JA afhankelijk van de bitrate hou je een 83 tot 87Mbps over.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:48:
[...]
heeft het gebruik van iptv nog invloed op de DL snelheid ?
Met name bij HD streams.
[ Voor 18% gewijzigd door fast-server op 30-01-2013 10:55 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
oke goed om te horen dat ze weer bezig zijn daar. gok beetje dat laatste stuk straten zijn die ze nog moeten grave in huissendutchguy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:43:
Ze zijn inmiddels weer op 't Zand aan het graven, oa in de van Wijkstraat (ze hadden heel handig de hele parkeerplaats naast de kerk afgezet).
Verwijderd
ok bedank voor de info.jopoh schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:05:
Heb via reggefiber bevestigd gekregen deze week/volgende week begonnen gaat worden met de graafwerkzaamheden in Bemmel.
Tevens gaat er ook nieuwe planning online komen daar moesten we nog even opwachten.
dat zal niet gebeuren neem ik aan aangezien totaal 2 verschillende projecten zijn en ook verschillende aannemers. daar hoeven we denk ik niet bang voor te zijn.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:42:
[...]
ok bedank voor de info.
hoop alleen dat de nieuwe planning niet gaat betekening dat het nog later wordt ,dan de oude planning
vond die al laat zat.
ik denk zo dat Elst na dat bemmel klaar is de voorkeur krijgt.
En dat de rest van lingewaard veel later klaar zal zijn .
Hoop dat ik het mis heb ,maar Reggefiber doet dit wel vaker helaas.
Verwijderd
Verwijderd
bedank voor de infojopoh schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:31:
Zojuist en aantal andere die ik ken. De brief in de bus gehad van Reggefiber dat ze medio Maart gestart wordt in gebied7.
Hier uit wordt duidelijk dat ze er flink tegen aangaan in Bemmel want vanaf komende week gaan ze in gebied 5 beginnen zo reggefiber mij verteld heeft. Wat ik zo denk is dat ze met meerdere ploegen beginnen en zo ook gebied 5 6 en 7 naast elkaar lopen.
Dat zal ook wel kloppen aangezien nu zo goed als de graafwerkzameheden klaar zijn. Nu zullen nog aantal verdeel punten gelast moeten worden. Maar ook door de hoofdbuizen nog vezels geschoten moeten worden. in die tussen tijd worden ergens de brieven verstuurd voor wanneer ze huis aansluiting komen maken.TZC-T1-FX schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:14:
Ik woon in gebied vier, heb nog niks binnengekregen wanneer reggefiber ons huis gaan aansluiten.
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Verwijderd
Durf het niet 100% zekerheid te zeggen.TZC-T1-FX schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:27:
Wat gebeurd er eigenlijk als je de aansluitkaart niet ingevuld hebt, maar toch besloten hebt dat je glasvezel wilt?
Zolang het project nog loopt (ook al zijn ze jouw kern uit) sluiten ze nog steeds kostenloos aan, ook zonder abonnement. Dat kan prima via de winkel. Graag zelfs. Daar zijn die winkels voor bedoeld. Daar helpt het Reggefiber kantoor niet beter mee.jopoh schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:49:
[...]
Durf het niet 100% zekerheid te zeggen.
Maar je hebt 2mogelijkheden denk ik zo.
zit je in het gebied waar al het kabel werk gegraven is. Dan kan je als nog aangesloten worden. Maar mogelijk is dat ze voor de de stoep moeten ophalen en kabel bijtrekken vanaf het verdeelpunt. Hiervoor zulke waarschijnlijk kosten in rekening gebracht worden volgens mij staat op de reggefiber site iets van 150/200euro.
Zit je een gebied waar nog gegraven moet worden zo snel mogelijk als nog de kaart invullen of via de provider een abboment afsluiten dan wordt die alsnog kosteloos aangesloten.
Maar in beide gevallen raad ik je toch even aan om contact op te nemen met reggefiber kantoor(niet de winkel in huissen)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
dank voor je uit legBarre73 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:53:
[...]
Zolang het project nog loopt (ook al zijn ze jouw kern uit) sluiten ze nog steeds kostenloos aan, ook zonder abonnement. Dat kan prima via de winkel. Graag zelfs. Daar zijn die winkels voor bedoeld. Daar helpt het Reggefiber kantoor niet beter mee.
Aan het einde van het project komt nog een laatste brief om mensen duidelijk te maken dat wie nog niet is aangesloten daarna alleen nog kostenloos kan worden aangesloten met een abonnement, niet meer zonder.
Kijk aan netjes en duidelijk geregeld zoals het hoortTZC-T1-FX schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:19:
Ik heb net gebeld met Reggefiber, afdeling planning. (088-1818232) Er word een vervolg afspraak gemaakt. Ze hebben een mailtje gestuurd naar degene die hier het graven regelt en ze gaan nu toch glasvezel voor ons huis leggen.
Verwijderd
al meer nieuws over wanneer de nieuwe planning online komt?jopoh schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:05:
Heb via reggefiber bevestigd gekregen deze week/volgende week begonnen gaat worden met de graafwerkzaamheden in Bemmel.
Tevens gaat er ook nieuwe planning online komen daar moesten we nog even opwachten.
nope ik zat zelf ook te wachten op de nieuwe planning, lijkt er op dat ze bij reggefiber niet heel hard lopen om de site bij te werken.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:55:
[...]
al meer nieuws over wanneer de nieuwe planning online komt?
We zijn alweer 2 weken verder maar zie nog niets.
De planning voor de aanleg van het glasvezelnetwerk in Huissen, Bemmel, Haalderen, Gendt, Doornenburg en Angeren is door onvoorziene omstandigheden gewijzigd. De verwachting is dat alle woningen binnen het aansluitgebied in december 2013 glasvezel hebben. Met uitzondering van Angeren. Hier lopen de werkzaamheden door tot eind janauri 2014. Op de planning kunt u in één oogopslag zien waar de werkzaamheden al zijn afgerond en in welke kern of wijk de werkzaamheden nog moeten plaatsvinden. Deze werkzaamheden bestaan uit verschillende stappen. U kunt op de planning per gebied zien wanneer wij het netwerk in de straat aanleggen en het glasvezelmodem in uw woning installeren.
Verwijderd
Top,erg bedankjopoh schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:18:
Hierbij de nieuwe planning vanuit reggefiber voor geheel lingewaard:
http://eindelijkglasvezel...ingewaard%20aangepast.pdf
Teskt vanuit reggefiber
[...]
Verwijderd
jopoh schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:18:
Teskt vanuit reggefiber
[...]
Verwijderd
waar kun je die aansluit datums en van reggefiber ect vindenjopoh schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:18:
Teskt vanuit reggefiber
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 19:10 ]
Ik ga er even vanuit dat je in gebied4 zit ? huis aansluitingen daar worden vanaf feb tm eind april gemaakt. Reggefiber maakt in die tijd een afspraak met je wanneer ze de huis aansluiting komen maken zal je per brief te horen krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:08:
[...]
waar kun je die aansluit datums en van reggefiber ect vinden
glasvezelmodem in uw woning installeren
dit soort dingen staan niet bij de planning of ik moet me wel heel erg vergissen.
ik hoor en zie het graag ben benieuwd.
Verwijderd
Als ik kijk op hen site na welke plaatsen ze het aanbieden is allemaal niet in deze regio.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:09:
Weet iemand of op korte termijn, zeg binnen een jaar de provider Wisper op het reggefiber netwerk komt in lingewaard?
Lijkt me een mooie aanwinst tov de andere providers met name de snelheden :-)
Verwijderd
Verwijderd
zo mensen geen abbo afsluiten of geen aansluitkaart invullen zal er ook geen kabel gelegt worden.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:26:
Ze zijn vandaag weer begonnen op de Leidijk. Ze zijn daar vorige week maandag al begonnen. De straat heeft ook de hele week zonder straatverlichting gezeten.sinds gisteren doet de verlichting het weer. Er zijn volgens mij in de straat twee ploegen tegelijk bezig die naar elkaar toe werken. Van vooraan in de leidijk en vanachter naar het midden toe. Zo schiet het wel op.
Valt wel op dat niet ieder huis aangesloten wordt. Want je ziet niet naast iedere voordeureen glasvezel naar boven komen. Denk dat niet iedereen de kaartingevuldt heeft...
Kabel wordt wel gelegd maar op de plek waar deze anders naar de gevel geboord wordt komt 'ie nu in een rolletje te liggen. Als men later alsnog wil graaf je 'em op, boring maken en invoeren.jopoh schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:59:
[...]
zo mensen geen abbo afsluiten of geen aansluitkaart invullen zal er ook geen kabel gelegt worden.
En eigenlijk doe jeje eigen te kort mee als je niet laat aanleggen mocht je in de toekomst toch willen, of als je gaat verhuizen zitten de volgende bewoners ermee.
Maar goed om te horen dat ze weer begonnen zijn, keer verlichting raken is niet zo gek. op de Klappenburg straat hadden ze vorige week waterleiding te pakken.
[ Voor 3% gewijzigd door jopoh op 01-03-2013 15:25 ]
Dit is helemaal duidelijk dankje voor je uitlegBarre73 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:53:
Vreemd... Die blauwe kabel zou normaliter de kabel moeten zijn van de Operator, in dit geval dus KPN. En dat kan je inderdaad beschouwen als de aansluiting op het landelijke netwerk. Van KPN dan wel te verstaan.
Reggefiber heeft landelijk netwerk, maar allemaal kleine netwerkjes per gemeente of vaak zelfs per plaats.
Maar het vreemde is dat je die blauwe kabel alleen zou moeten tegenkomen bij de eerste PoP, niet bij de vijfde.. Alleen de eerste PoP wordt daarop aangesloten. Daarna gaan de KPN signalen over de ring tussen de PoPs. Dus de ring van Reggefiber zelf.
Of is dit eigenlijk het eerste gebied in Bemmel? Dan zal dit ook weer de eerste PoP in Bemmel zijn en die zal dan niet verbonden zijn aan de PoPs in Huissen.
En dan klopt het toch weer :-)
Ik snap alleen niet helemaal waarom die blauwe buis dan aan de voorkant ligt. De A-backhaul komt aan de zijkant, voorkant is de B-zijde. Tenzij KPN redundant invoert verwacht ik die buis aan de zijkant.Barre73 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:53:
Vreemd... Die blauwe kabel zou normaliter de kabel moeten zijn van de Operator, in dit geval dus KPN. En dat kan je inderdaad beschouwen als de aansluiting op het landelijke netwerk. Van KPN dan wel te verstaan.
Reggefiber heeft landelijk netwerk, maar allemaal kleine netwerkjes per gemeente of vaak zelfs per plaats.
Maar het vreemde is dat je die blauwe kabel alleen zou moeten tegenkomen bij de eerste PoP, niet bij de vijfde.. Alleen de eerste PoP wordt daarop aangesloten. Daarna gaan de KPN signalen over de ring tussen de PoPs. Dus de ring van Reggefiber zelf.
Of is dit eigenlijk het eerste gebied in Bemmel? Dan zal dit ook weer de eerste PoP in Bemmel zijn en die zal dan niet verbonden zijn aan de PoPs in Huissen.
En dan klopt het toch weer :-)
Verwijderd
Het kabeltje wat bij je huis ligt, gaat na plek in de straat of net de volgende straat ligt een beetje aan hoeveel huizen er staan, daar komen de 44 kabels samen die worden op DP aangesloten aan die DP komt 1 busje te zitten die wordt afgetakt vanaf de hoofdbuis waar 7buisjes in zitten, in die buisje wordt 96 aardige vezel geblazen die na de pop toe loopt.Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:09:
vraagje tussendoor...
Dat kabeltje wat nu bij mij (en vele andere) bij de voordeur boven de grond uitkomt, gaat dat uit een stuk naar het pop huisje of worden er 'onderweg' nog verbindingen gemaakt ?
lijkt me haast onmogelijk om bij iedere woning een kabel uit een stuk te leggen...
[ Voor 14% gewijzigd door jopoh op 08-03-2013 18:28 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Ze worden in zoverre ik weet kaal opgeleverd. Enige wat ik weet is dat de rekken er wel standaard ingebouwd zitten.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:46:
Moeten ze nog beginnen aan het inrichten van pop 5? Of wordt dat kant en klaar aangeleverd?
Verwijderd
Laten we hopen dat reggefiber extra ploegen inzet .jopoh schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:00:
Update:
Graafwerkzaamheden liggen nog altijd stil helaas zo lopen ze weer vertraging op in de planning.
Waar we het van de week over hadden: Gebied 5 Bemmel de pop dijkstraat/wardstraat daar was nu konings glasvezeltechniek bezig met het inrichten van de pop.
Verwijderd
[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 23:30 ]
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 20:57 ]
Verwijderd
ze gaan in bemmel wel snel gebied 7 aljopoh schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:53:
@ komt goed klopt ook gebied4 loopt helemaal door tot eind april met de huis aansluitingen.
Net een man van reggefiber aan de deur gehad om te bepalen waar de huisaansluiting moet komen bij mij komt die netjes in de meterkast was geen enkel probleem. Waar ik woon is Bemmel gebied7.
valt echt wel mee want ze zijn alleen aan graven in gebied5 dan moeten ze gebied6 nog en dan heel gebied7 dus snel niet hoor.Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:59:
[...]
ze gaan in bemmel wel snel gebied 7 al
in huissen zijn ze vorig jaar mei-juni begonnen en zijn nu nog in gebied 4 bezig
met afhandelen
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Nu nog een paar maanden op de aansluiting wachtenroy77 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 06:14:
Sinds gisteren zit het kabeltje naast onze voordeur (gebied 5,Poeldrik)
Misschien handig als je even vermeld welk gebied je zit.Walker20 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:17:
Vanmiddag heeft ReggeFiber alles in huis aangesloten. Erg netjes en snel verlopen! Nu nog (helaas) 2 weken wachten op de KPN!
Ach ja, ik zie het nu ook. Het was ook meer een algemene opmerking, soms moet ik wel 100 posts terugzoeken in welk gebied iemand zit...Walker20 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:32:
Als je een paar posts naar boven had gescrold had je gezien dat ik in gebied 4 van Huissen zit.
[ Voor 88% gewijzigd door fast-server op 26-03-2013 10:20 ]
Verwijderd
Verwijderd
nee was bij het eerste huis aan de van der modewegfast-server schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:46:
Haalderen begint volgens mij vanaf de van Nispenlaan en het lingepad vanaf Bemmel gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 12:16 ]
Verwijderd
Als je de module bedoelt in het modem dan moet je niet Reggefiber de schuld geven. Die zijn daar niet verantwoordelijk voor. Weliswaar zijn het vaak hun monteurs maar daar betaalt de operator voor.fast-server schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:58:
Bij meer mensen DVB-C uitgevallen?
edit:
Mijn ouders hebben al 2 dagen geen TV meer, door een defecte CATV module.
Dit is nou weer een voorbeeld dat de netwerkbeheerder alleen maar bezig is met het uitrollen van het netwerk, en schijt heeft aan bestaande klanten.
Hoe lastig kan het zijn om even een CATV module even snel te vervangen, de monteurs zijn immers al in de buurt...
Als het werkt dan werkt het prima, als je een probleem hebt dan ben je overgeleverd aan de lakse houding van de netbeheerder.
Zo jaag je klanten wel weer weg van het glasnet.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 18:14 ]
klopt had hem ook al gezien. weet alleen nog niet als uit komt om daar even na toe gegaan.
Nee, Reggefiber is daar niet verantwoordelijk voor en Reggefiber is niet KPN. Ik zou me wat meer verdiepen in hoe deze glasvezelnetwerken zijn opgebouwd qua lagen (drie lagen dus) Er staat meer dan genoeg op Tweakers. Jij hebt problemen met de partij die verantwoordelijk is voor het actieve modem bij je ouders waar o.a. de CATV module in zit, en dezelfde partij als die de CATV uberhaupt levert over de gelasvezel van reggefiber. Dat is KPN-ITNS. Vroeger inderdaad deel van Reggefiber maar begin vorig jaar verkocht aan KPN. Paar maanden later is ook iedereen van die club verhuisd naar Hoofddorp dus helemaal geen onderdeel meer van Reggefiber.fast-server schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:16:
Reggefiber (KPN) is de netbeheerder die zijn daarvoor wel degelijk aansprakelijk voor.
Jij hebt duidelijk nog met de netbeheerder van doen gehad, hoop ook dat je deze nooit nodig zult hebben.
Concepts zit er dagelijks achteraan probleem is dat je beter tegen een muur kunt praten als je op een antwoord wacht.
Verwijderd
zekers en niet duurTrichoglossus schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:59:
10 april word mijn verbinding geactiveerd.
Tijd om mijn adsl + tv dus op te zeggen, en een router te kopen.
En dan hopen dat alles goed gaat, anders zit ik zonder![]()
Deze nogsteeds een aanrader?
pricewatch: Netgear WNDR3700
nieuws: KPN verkrijgt meerderheidsbelang in ReggefiberBarre73 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:53:
[...]
Nee, Reggefiber is daar niet verantwoordelijk voor en Reggefiber is niet KPN. Ik zou me wat meer verdiepen in hoe deze glasvezelnetwerken zijn opgebouwd qua lagen (drie lagen dus) Er staat meer dan genoeg op Tweakers.
Ik neem aan dat ik een spiegel in Bemmel moet afleveren?Zoals ik al zei hierboven: verdiep je eerst in de de materie voordat je ongefundeerd kritiek uit op een bedrijf. Dit is Tweakers, geen Fok! forum of zo.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchBee op 01-04-2013 08:58 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq