Glasvezel in Huissen (Lingewaard), vraagje mbt IPTV

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:40:
[...]

Het is nu toch begin november. het POP huisje staat er al dus nu zouden ze moeten beginnen
[...]

Was het niet het opknappen van de bushaltes? Ik dacht ook even dat dat glasvezel gedoe was.
klopt is nov maar gebied 3 is gewoon niet af dus waarschijnlijk zo wat ik kon zien vrijdag in huissen gaan ze gewoon later beginnen in gebied4 zodra gebied3 met graafwerkzaamheden afgerond zijn.

opknappe bushaltes klopt,, maar ze waren vanaf retonde de huismanstraat in bezig met glasvezel tot muntstraat ongeveer dat lag open en waren ze bezig met de glaskabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten jullie ook allemaal 5000 euries betalen om aangesloten te worden? :(

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden hebben wij contact gehad over het aansluiten van uw woning op ons glasvezelnetwerk. Tijdens dit gesprek kwam naar voren dat u in het buitengebied woont en daarom niet zondermeer kosteloos aangesloten kunt worden.

Reggefiber investeert €1000 per huishouden om een aansluiting te realiseren. Dit dekt de kosten voor de aanleg binnen de bebouwde kom, maar deze worden overschreden in het buitengebied.

Middels deze mail willen wij u een indicatie geven van de kosten om uw huishouden aan te laten sluiten.
De berekende kosten voor uw aansluiting bedragen meer dan €5000,-
Mocht u bereid zijn om een eigen bijdrage te leveren van meer dan bovenstaand bedrag, dan stellen wij graag een nauwkeurige offerte voor u op.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Glasvezelteam Huissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Buitengebieden zijn gewoon duurder, je moet veel meer graven e.t.c.
Ze hebben in het begin duidelijk aangegeven dat ze niet zomaar buitengebieden aansluiten.

In een buitengebied wonen heeft veel voordelen, maar qua voorziening nadelen...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhh, voordelen???

Overal extra voor moeten betalen, bv. rioolaanlegbelasting (25 jaar fl.250 p/j), zeker nog nooit van gehoord he'.
Hele dag landbouwvoertuigen door de straat??

Bovendien bestond toendertijd het digitale tijdperk nog niet!!
Betekend dat (in jouw ogen) voordeel, dat ik nu extra +50% ozb moet betalen om jouw glasvezel aansluiting te bekostigen??

Dit is eigenlijk gewoon een gevalletje nivelleren. Samen de lasten dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:11
Het buitengebied is altijd als laatste aan de beurt. In Ede bv waren tot enkele jaren geleden hele delen buitengebied nog verstoken van riolering.
Gas idem dito. Er zijn nog steeds zat woningen in het buitengebied die het met een eigen gastank doen.

De burger kan wel denken aan nivelleren, maar de bedrijven kijken naar de kosten voor een beperkt aantal huisaansluitingen in het buitengebied. Ze spelen nou eenmaal niet voor Sinterklaas, en er moet ook daar gewoon geld verdiend worden.

Wat sommige bewoners in het buitengebied doen, mits ze niet te ver van de "hoofdleiding" af wonen, is zelf een sleuf graven voor bv een gasleiding (met de machines die ze toch zelf al voorhanden hebben)

Die werklui in de Huismanstraat hadden zo'n tekst van glasvezel achter hun hesje staan, dus ja glasvezel. Eens kijken hoever ze komende week komen.

• jopoh
Ik was vandaag toevalig even in huissen even gekeken waar ze bezig waren.

hele stuk tussen rabobank en obc huissen waren ze bezig met kabels trekken enz.
ze waren ook op paar plekken bezig met vezels schieten in de hoofdbuizen.

gebied4 zijn ze ook begonnen rond om de bloemstraat, golden champoin, black alicante

• fast-server
@JustMeIkke

Ik bedoel daar meer de vrijheid mee, maar zo te horen bevalt jou dat niet... misschien verhuizen?
Wat heeft de OZB met glasvezel te maken?

Mijn ouders wonen in Huissen vandaar dat ik dit topic volg, en op de OZB terug te komen>> mijn ouders betalen voor een vrijstaande woning ondanks die 50% verhoging als nog minder dan mijn tussen woning in het duifje.
Daarnaast zijn verzekeringen stukken goedkoper (auto etc.) zo slecht hebben jullie het nou ook weer niet.

[ Voor 65% gewijzigd door fast-server op 15-11-2012 16:38 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:19:
Moeten jullie ook allemaal 5000 euries betalen om aangesloten te worden? :(
Misschien is er een mogelijkheid om iets collectief te regelen. Met de hele straat bijvoorbeeld. Dan zou je de kosten per huishouden kleiner kunnen houden.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Bij mij in de straat (gebied 4) zijn ze nu ook klaar met de bekabeling (stoep ligt er weer netjes in). Nu wachten tot ze een afspraak gaan maken om de kabel naar de meterkast door te trekken :)

[ Voor 11% gewijzigd door dutchguy op 19-11-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die a.s woensdag naar de infoavond van Reggefiber gaan? Ik kan dan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik zag ze nu bezig op de karstraat, tussen de Valom en de voormalige chinees

• dutchguy
Ze zijn ook bezig op de Tabakshof en de Huttenstraat. Waar staat trouwens het POP huisje voor gebied 4?

[ Voor 32% gewijzigd door dutchguy op 22-11-2012 11:35 ]

• jopoh
dutchguy schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:32:
Ze zijn ook bezig op de Tabakshof en de Huttenstraat. Waar staat trouwens het POP huisje voor gebied 4?
lees even terug :) is al paar keer genoemd bloemstraat bij jongekracht staat pop huisje gebied 4

• Trichoglossus
Ze komen nu het Zand in zie ik, Beukenstraat en deel Eikenstraat

Verwijderd

Zijn ze al meer op schema of lopen ze nog steeds daar op achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De werkzaamheden in de straat zouden eind december klaar moeten zijn voor gebied 4. Geen idee of ze dat gaan halen. Als het gaat vriezen zal het wel opschorten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
jopoh schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:10:
[...]

lees even terug :) is al paar keer genoemd bloemstraat bij jongekracht staat pop huisje gebied 4
Ik had wel Bloemstraat gelezen, maar ik ben er een paar keer doorheen gereden en ik had hem nog niet gezien (zal nu eens extra opletten bij Jonge Kracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Heb zelf de boel maar aangesloten want als ik op de monteur moet wachten ben ik een aantal weken verder.
Speedtest.net werkt alleen met sommige servers en dan nog kom je niet aan de max wat bij een bbned test file wel zo is.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2329612314.png

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
SteveV schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:32:
Heb zelf de boel maar aangesloten want als ik op de monteur moet wachten ben ik een aantal weken verder.
Speedtest.net werkt alleen met sommige servers en dan nog kom je niet aan de max wat bij een bbned test file wel zo is.

[afbeelding]
opzich kan je ook zelf aansluiten :) geen enkel probleem beetje handig is lukt het je. en daarbij hier vragen helpen ander je

en goed om te horen eerste verbindingen werkelijk opgeleverd zijn. Klopt hoop speedtesten zijn flash java gebaseerd wat nooit juiste score aan geeft. Maar je hebt zo nette score die ook gewoon klopt bij een verbinding van 100Mbit

Wil je echt testen download een bestand vanaf 100Mbit 1Gbit ftp server dan kan je echt je down snelheid testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ook deze speedtest.reggefiber.nl/beta/ proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Zelf aansluiten gaat inderdaad prima en je hoeft geen rare fratsen uit te halen om het werkend te krijgen.
UTP vanuit de NTU op LAN1 en gaan met die banaan :)

Media Box op LAN4 en na enkele minuten is er al beeld.

Speedtest.net werkte met de meeste niet goed maar met de beta van ookla was het redelijk goed te doen.
1Gb file van speedtest.bbned gaf de volle snelheid up en down.

Alleen nog even wachten tot maandag de telefoon word verhuist en dan kan ik UPC gaan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is mooi dat de eerste al werkend zijn aangesloten. _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu de rest nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:42:
Zelf aansluiten gaat inderdaad prima en je hoeft geen rare fratsen uit te halen om het werkend te krijgen.
UTP vanuit de NTU op LAN1 en gaan met die banaan :)

Media Box op LAN4 en na enkele minuten is er al beeld.

Speedtest.net werkte met de meeste niet goed maar met de beta van ookla was het redelijk goed te doen.
1Gb file van speedtest.bbned gaf de volle snelheid up en down.

Alleen nog even wachten tot maandag de telefoon word verhuist en dan kan ik UPC gaan opzeggen.
ff een vraag ,welke wan poort zit op de modem ,is het 100 of heb je een gigabit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm goeie vraag.
Hoe kan ik dat controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:38:
Hmm goeie vraag.
Hoe kan ik dat controleren?
wan poort op een gigabit switch aansluiten ,bij de meeste switchen is de orange kleur 100mbit en de groene kleur geeft een gigabit aan .

zo is het teminste bij mijn switch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik zal morgen even testen wat het is.
Familie zit nu so you think you can skydive op een skateboard zonder parachute oid te kijken en mag niks testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Als het goed is hebben we in gebied 5 rond maart/april glasvezel.
Nu ben ik aan het kijken om een modem achter de expediabox te plaatsen.
Ik lees op diverse fora dat de expediabox te wensen overlaat.

Iemand hier ook al ervaring mee?

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy77 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:35:
Als het goed is hebben we in gebied 5 rond maart/april glasvezel.
Nu ben ik aan het kijken om een modem achter de expediabox te plaatsen.
Ik lees op diverse fora dat de expediabox te wensen overlaat.

Iemand hier ook al ervaring mee?
in gebied 4 krijgen we pas eind febr 2013 aansluiting dus ik weet niet waar jij dit van af haal

achter de experia box van kpn hoef geen modem
dat is namelijk een modem in een
je kun zowel vast als wireless met dat modem.

werkt als een zonnetje.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Lees nu op de site van Reggefiber mei of juni....dacht ooit maart of april gelezen te hebben.

Ik wacht eerst de werking van de expediabox af, dan kan ik er evt altijd nog een andere router aanhangen als de snelheid tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
roy77 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:27:
Lees nu op de site van Reggefiber mei of juni....dacht ooit maart of april gelezen te hebben.

Ik wacht eerst de werking van de expediabox af, dan kan ik er evt altijd nog een andere router aanhangen als de snelheid tegenvalt.
Jij zit nog met de oude planning in de hoofd. Gebied 5 bemmel essenpas/oostevelden gaat gestart worden in dec met aanleg van de kabels. huis aansluitingen pas vanaf maart/april

De nieuwe V8 expria box van kpn is behoorlijk stabiel volgens de berichten. Wil je eigen router gebruiken dan zou in kpn topic schema moeten pakken. En het vergt enige ict kennis omdat je met vlan's moet gaan werken en managed switch om de vlans te scheiden, praten we puur over data en iptv. voice blijft over expriabox lopen omdat kpn de sip gegevens niet vrij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
jopoh schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:44:
[...]

Jij zit nog met de oude planning in de hoofd. Gebied 5 bemmel essenpas/oostevelden gaat gestart worden in dec met aanleg van de kabels. huis aansluitingen pas vanaf maart/april

De nieuwe V8 expria box van kpn is behoorlijk stabiel volgens de berichten. Wil je eigen router gebruiken dan zou in kpn topic schema moeten pakken. En het vergt enige ict kennis omdat je met vlan's moet gaan werken en managed switch om de vlans te scheiden, praten we puur over data en iptv. voice blijft over expriabox lopen omdat kpn de sip gegevens niet vrij geeft.
Dat gaat iets boven mn pet.
Hopelijk voldoet de V8...anders moet ik me maar wat meer gaan inlezen en kennis opdoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Dit klopt ook niet hoor. Dat gedoe met VLANS etc gaat over IPTV en dat wil je niet via je eigen router. ...
Als je simpelweg het wifi signaal wil verbeteren dan schakel je de wifi uit in de EB en hang je een router achter de internetpoort. Wel even wat aanpassen in de instellingen van de EB:
Van http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=94778:
Plug je nieuwe router in het stopcontact maar verbind deze NOG NIET met de expiriabox.
Ga naar je expiriabox instellingen (waarschijnlijk 192.168.2.254) en zoek naar de DHCP optie. Verander de ip range naar 192.168.2.1 t/m 192.168.2.150. Laat het modem adres op 192.168.2.254 staan.
Verbind nu je pc/laptop met je nieuwe router dmv kabel of draadloos maar verbind de router nog niet met de expiriabox.
Stel in de router bij DHCP opties in dat DHCP uitstaat en het router adres verander je naar iets wat tussen de 192.168.2.150 t/m 192.168.2.254 ligt om conflicten te voorkomen.
Verbind nu de router met de expiriabox door een kabel in de LAN (LAN dus niet de WAN!) poort van de router te doen en in de expiriabox doe je de kabel in poort 1 of 2.
Als het goed is heb je nu 2 routers dus moet je in de experiabox nog even je WiFi uitzetten en zou alles moeten werken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Barre73 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:25:
Dit klopt ook niet hoor. Dat gedoe met VLANS etc gaat over IPTV en dat wil je niet via je eigen router. ...
Als je simpelweg het wifi signaal wil verbeteren dan schakel je de wifi uit in de EB en hang je een router achter de internetpoort. Wel even wat aanpassen in de instellingen van de EB:
Van http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=94778:
Plug je nieuwe router in het stopcontact maar verbind deze NOG NIET met de expiriabox.
Ga naar je expiriabox instellingen (waarschijnlijk 192.168.2.254) en zoek naar de DHCP optie. Verander de ip range naar 192.168.2.1 t/m 192.168.2.150. Laat het modem adres op 192.168.2.254 staan.
Verbind nu je pc/laptop met je nieuwe router dmv kabel of draadloos maar verbind de router nog niet met de expiriabox.
Stel in de router bij DHCP opties in dat DHCP uitstaat en het router adres verander je naar iets wat tussen de 192.168.2.150 t/m 192.168.2.254 ligt om conflicten te voorkomen.
Verbind nu de router met de expiriabox door een kabel in de LAN (LAN dus niet de WAN!) poort van de router te doen en in de expiriabox doe je de kabel in poort 1 of 2.
Als het goed is heb je nu 2 routers dus moet je in de experiabox nog even je WiFi uitzetten en zou alles moeten werken.
Dat is mogelijkheid sorry niet aangedacht al je puur internet gaat.
Alleen vraag ik me nu even af in die opstelling als je dan niet dubbele nat hebt ?.

Als in zo geval puur om wifi zou gaan om het te verbeteren, gaat mijn voorkeur uit na expria box alles te laten doen en eigen router in lan lan poort te stoppen en deze puur als AP te laten draaien, wel op expria box wifi uitzetten

• roy77
Thnx Barre, ik ga hier zeker naar kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slecht nieuws www.mediamagazine.nl/medi...erder-onder-naam-telfortq

Bah die KPN maak de voordelen van glasvezel kapot ,zoals dit ook al was bij Adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alles wordt Telfort. Ook de matige ADSL streams krijg je straks op de glasvezel.

Dus beeldkwaliteit, prutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 06:49:

Bah die KPN maak de voordelen van glasvezel kapot ,zoals dit ook al was bij Adsl
lijbrand, xms, concept ict, kickxl gaan verder onder de naam van telfort. Maar laat even duidelijk zijn wil niet zeggen dat de diensten veranderen zoals catv enz. Daar is namelijk nog niks over bekend.
Dat is zou gebeuren is vroeger ook gebeurd met hetnet en planet.(even als voorbeeld hier loopt nu abbo bij kpn maar nog steeds planet mail adressen)

Maar even voor lingewaard: kliksafe, solcon, vodafone onderscheiden zich nog altijd van kpn daarnaast heb je nog helden van nu en fieber. En na alle waarschijnlijkheid gaat in 2013 tele2 als isp erbij komen met hen eigen tv streams enz.

Komt er op neer dat je nog steeds keuze genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 06:49:

Ik heb een contract afgesloten met Concepts ict, met CATV, analoog en DVB-C. Ik neem aan dat als KPN diensten gaat veranderen, lees; stopt met CATV, ik mijn contract gewoon kan beëindigen. CATV is wel een 'must have' voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:48:
[...]

Ik heb een contract afgesloten met Concepts ict, met CATV, analoog en DVB-C. Ik neem aan dat als KPN diensten gaat veranderen, lees; stopt met CATV, ik mijn contract gewoon kan beëindigen. CATV is wel een 'must have' voor mij.
mocht dat geval zijn kan je altijd je contract opzeggen omdat verandering in het abbo is. Maar ga er vanuit dat dit verlopig niet gaat gebeuren want ze rolle niet voor niks in elk nieuw gebied nog steeds 2 vezels uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De werkzaamheden op het Zand zijn inmiddels hervat zie ik. Hopelijk gaat het niet te hard vriezen, anders zal er wel aardige vertraging optreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons vanmorgen de kabel door de tuin geschoten. Nu steekt er een oranje kabeltje links naast onze voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:21:
Bij ons vanmorgen de kabel door de tuin geschoten. Nu steekt er een oranje kabeltje links naast onze voordeur.
Bij ons gisteren ;)

Maar de straat wordt wel weer aardig dicht gemaakt zag ik. Ook even natrillen voor het vlakke. Valt niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons is het oranje kastje geplaatst(gebied 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
http://eindelijkglasvezel..._stilgelegd_tijdens_vorst

planning gaat dus hier en daar wat opschuiven nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja,was te verwachten.
na de winter maar eens ,meer personeel in zetten om de planning toch te halen.

zo dat het niet pas 2014 wordt voor dat alles klaar is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Er lopen toch al aardig wat ploegen rond als ik zo door Huissen rij.

Bovendien: "Aangezien dit bijna elk jaar het geval is, wordt hier rekening mee gehouden in de planning van de werkzaamheden."

Alleen als het uitzonderlijk lang zal vriezen zal er vertraging optreden lijkt me.

Een deel van het Zand is inmiddels klaar, alleen de huisaansluitingen nog. Die kunnen ze nou mooi met die vorst doen, maar zal wel een utopie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te zien gaat de planning wel uit lopen .
net concepts opleverings check gedaan ,vorige week was het nog November nu

Vanaf begin januari 2014 kunnen wij diensten activeren op deze aansluiting. Indien de door u gekozen wensdatum verder in de toekomst ligt, houden wij daar rekening mee.

Deze schatting is zo nauwkeurig mogelijk gemaakt, maar kan in de praktijk afwijken door veranderingen in de planning van de glasvezelaanleg.

Let op: zeg de diensten bij uw huidige service provider niet op voordat u schriftelijk door ons bent geïnformeerd over de exacte activatiedatum van uw (nieuwe) glasvezeldiensten.

lekker dan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Is er bij nog meer mensen iemand langsgeweest voor het schouwen?
We hadden een brief in de brievenbus aangezien we niet thuis waren, maar even bellen voor een nieuwe afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Hier op het Zand zijn ze al een tijd geleden geweest, kruisje op muur, formuliertje in bezit en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
roy77 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:15:
Is er bij nog meer mensen iemand langsgeweest voor het schouwen?
We hadden een brief in de brievenbus aangezien we niet thuis waren, maar even bellen voor een nieuwe afspraak.
dat klopt ook aangezien je in gebied 5 zit. eerst wordt er geschouwd en daarna wordt begonnen met de aanleg van de kabels.
aangezien gebied 5 volgens planning dec zou starten met aanleg kabels. zal nu wat opschuiven omdat ze tijdelijk stil liggen wegens vorst en sneeuw.
maak wel zo snel mogelijk de afspraak raad ik je aan anders sta je straks helemaal onder aan de lijst kwa aansluitingen maken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
jopoh schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:59:
[...]

dat klopt ook aangezien je in gebied 5 zit. eerst wordt er geschouwd en daarna wordt begonnen met de aanleg van de kabels.
aangezien gebied 5 volgens planning dec zou starten met aanleg kabels. zal nu wat opschuiven omdat ze tijdelijk stil liggen wegens vorst en sneeuw.
maak wel zo snel mogelijk de afspraak raad ik je aan anders sta je straks helemaal onder aan de lijst kwa aansluitingen maken enz.
Ik zit inderdaad in gebied 5.
Morgenvroeg komen ze schouwen, ik heb gelukkig zsm een nieuwe afspraak gemaakt. :)

Verwijderd

zag net dat er een pop wordt geplaatst in doornenburg ,erg vreemd op zich .
omdat ze pas in juli 2013 beginnen hier in gebied 10.

• jopoh
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:21:
zag net dat er een pop wordt geplaatst in doornenburg ,erg vreemd op zich .
omdat ze pas in juli 2013 beginnen hier in gebied 10.
Is niet vreemd, die pops worden gemaakt bij een beton prefab fabriek. Als ze eenmaal klaar zijn worden ze uitgeleverd in samenwerking met reggefiber.
Namelijk als ze er staan moeten er nog aantal zaken geregeld worden. Zoals aangesloten worden op stroomnet. Hoofd Kabel landelijk glasvezelnet,
En omdat ze Praten over een ring netwerk, kan wellis betekenen groot aantal pop's met elkaar verbonden worden binnen lingewaard.

Verders hoorde ik Gebied3 in huissen huisaansluitingen gemaakt worden.
en zo ver ik weet tot nu ligt Gebied4 kwa graafwerkzaamheden nog steeds stil

Verwijderd

jopoh schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:05:
[...]

Is niet vreemd, die pops worden gemaakt bij een beton prefab fabriek. Als ze eenmaal klaar zijn worden ze uitgeleverd in samenwerking met reggefiber.
Namelijk als ze er staan moeten er nog aantal zaken geregeld worden. Zoals aangesloten worden op stroomnet. Hoofd Kabel landelijk glasvezelnet,
En omdat ze Praten over een ring netwerk, kan wellis betekenen groot aantal pop's met elkaar verbonden worden binnen lingewaard.

Verders hoorde ik Gebied3 in huissen huisaansluitingen gemaakt worden.
en zo ver ik weet tot nu ligt Gebied4 kwa graafwerkzaamheden nog steeds stil
dat klopt ,was van morgen in huissen in de winkelstraat ter hoogte vd hema en dan richting AH
waren druk bezig om alles dicht aan maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Gisteren zijn ze langsgeweest om te schouwen.
Volgens hem begint het graven in gebied 5 vanaf week 8, mits het weer een beetje mee zit.
Ongeveer 2 maanden daarna worden we aangesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
roy77 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:24:
Gisteren zijn ze langsgeweest om te schouwen.
Volgens hem begint het graven in gebied 5 vanaf week 8, mits het weer een beetje mee zit.
Ongeveer 2 maanden daarna worden we aangesloten....
zoo dat is gewoon dik 2 maanden vertraging aangezien ze eigenlijk volgens de planning die er lag in dec gebied5 zouden beginnen.
dan zouden ze nu pas eind feb/maart in gebied 5 starten.
is wel balen want alles loopt dan weer uit ik zit zelf in gebied 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker dan,zo kan het tot ver in 2014 duren voordat alles klaar is.
als het in dit tempo blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopoh schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:35:
[...]

lijbrand, xms, concept ict, kickxl gaan verder onder de naam van telfort. Maar laat even duidelijk zijn wil niet zeggen dat de diensten veranderen zoals catv enz. Daar is namelijk nog niks over bekend.
Dat is zou gebeuren is vroeger ook gebeurd met hetnet en planet.(even als voorbeeld hier loopt nu abbo bij kpn maar nog steeds planet mail adressen)

Maar even voor lingewaard: kliksafe, solcon, vodafone onderscheiden zich nog altijd van kpn daarnaast heb je nog helden van nu en fieber. En na alle waarschijnlijkheid gaat in 2013 tele2 als isp erbij komen met hen eigen tv streams enz.

Komt er op neer dat je nog steeds keuze genoeg hebt.
Helden van Nu gebruikt ook de streams van KPN waar er eerst gekeken werd naar een samenwerking met Iphion. Helaas kon Iphion niet de compressiemethodik die Helden van Nu wilde hebben ondersteunen in op maat te ontwikkelen hardware (sorry als ik niet alle details exact verwoord) maar het gevolg is dat Helden Van Nu kpn internet en kpn streaming aanbiedt.
De kwaliteit heb ik vergeleken met Canaldigitaal HD en eerlijk is eerlijk: het beeld is niet slecht!
Wat me in het geheel niet bevalt is echter de box met zeer beperkte mogelijkheden, de opname op de servers van Helden van Nu (max 100 uur als ik me niet vergis) en de weinige instellingen die je kunt doen op de box.
Voorlopig houd ik het even op HeldenvanNu voor internet (€ 55 p/mnd voor een ECHTE 100/100 verbinding), telefonie van Helden van Nu (€ 20-25 per maand) en UPC HD met dvt € 33 per maand).
Het totaalbedrag van € 108-113 per maand is wel erg veel maar je krijgt er veel kwaliteit voor terug.
Wellicht dat ik aan het eind van mijn contract even ga vergelijken met Concepts die betere hardware levert bij de IPTV diensten en hopenblijk net zo transparant is in internet als HeldenVan Nu nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Volgens de laaste berichten zijn de graaf werkzaamheden weer hervat in huissen. de melding is namelijk ook van reggefiber site afgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik zag ze vandaag inderdaad weer bezig in de beukenstraat op het Zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donderdag komen ze de modem plaatsen de week erop heb ik glasvezel , eindelijk _/-\o_

zilverkamp muurdijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Ik ben jaloers....nog ff wachten hier in gebied 5 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy77 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:40:
Ik ben jaloers....nog ff wachten hier in gebied 5 :'(
ik nog langer ,zit in 11 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Sjah, dan had je maar in een grotere kern moeten gaan wonen, maar je woont wel mooi landelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
Gelukkig geen vorst de komende dagen....kunnen de werkzaamheden gewoon doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy77 schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:39:
Gelukkig geen vorst de komende dagen....kunnen de werkzaamheden gewoon doorgaan
O-) denk dat ze ook vrij zijn i.v.m de feestdagen. :+

Dus zoveel hebben we er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De meeste polen zitten 2 weken in Polen ivm de kerstdagen, dus inderdaad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Alle hoofdaannemers liggen twee weken stil als kerstvakantie dus alle onderaannemers (dus ook de graafploegen).
Of ze dan in Polen zitten is niet zo belangrijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Brief gehad van Reggefiber dat ze 8 januari het modem komen plaatsen/activeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvdH schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:28:
Brief gehad van Reggefiber dat ze 8 januari het modem komen plaatsen/activeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Vanaf vandaag zijn de werkzaamheden weer hervat.
Zag in huissen dat ze bezig waren op zandsevierkant bij de van wijkstraat en sandsedwarsstraat.
lijkt er op dat dit de laastste stukken zijn in huissen met kabelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zoals het er nu uit ziet kan het na eind volgende week wel eens over zijn met graven.

Afbeeldingslocatie: http://www.knmi.nl/exp/pluim/Data/PLUIM_06260_NWT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anqan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 20:33
RvdH schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:28:
Bij mij ook!
Iemand enig idee hoe lang de provider (xs4all in mijn geval) dan nog werk heeft voor het eindresultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Anqan schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:33:
[...]

Bij mij ook!
Iemand enig idee hoe lang de provider (xs4all in mijn geval) dan nog werk heeft voor het eindresultaat?
Actief maken van de verbinding en spullen opsturen,
Stond vaak ongeveer 20werkdagen voor, alleen hier valt geen pijl op te trekken de ene keer heb je in huis en is geregeld en soms duurt het echt 20werkdagen of langer zelfs,

aanngezien xs4all onderdeel van kpn is en geen catv vezel wordt gebruikt kan het wellis vrij snel gaan. miss hebben aantal hier al ervaring mee hoe snel opleverd allemaal wordt

[ Voor 16% gewijzigd door jopoh op 07-01-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Anqan schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:33:
[...]

Bij mij ook!
Bij mij (concepts-ict) hebben ze vanmiddag het knopje aan hun kant omgezet. Als het goed is kom ik straks thuis en kan ik m'n router omzetten en heb ik een werkende internetverbinding..

Alleen werkte televisie nog niet, die gaf storing maar moest in het wijkhuisje gefixt worden (iets met de patch), en ik ontvang ook deze week nog de televisie-apparatuur van Concepts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Via UPC (beste server):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2422304287.png

Via Concepts (zelfde server als hierboven)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2422317656.png

Via Concepts (beste server):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2422319453.png

100mbit abbo, wel via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

probeer deze eens,ik haal daar ook veel hogere Dl en upload met een 120 Mbit upc lijntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
jopoh schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:53:
[...]

Actief maken van de verbinding en spullen opsturen,
Stond vaak ongeveer 20werkdagen voor, alleen hier valt geen pijl op te trekken de ene keer heb je in huis en is geregeld en soms duurt het echt 20werkdagen of langer zelfs,

aanngezien xs4all onderdeel van kpn is en geen catv vezel wordt gebruikt kan het wellis vrij snel gaan. miss hebben aantal hier al ervaring mee hoe snel opleverd allemaal wordt
Meestal levereren reggefiber providers eerder op aangezien de CATV vezel gelijk wordt aangesloten met de oplevering.
Bij KPN providers heb je een experiabox nodig welke opgestuurd moet worden etc...

Zodra de monteur alles geïnstalleerd en afgemonteerd heeft gaat er een seintje naar de orderdesk welke het doorgeeft aan de provider, afhankelijk van de afspraak met de klant activeren reggefiber providers direct.
KPN providers moeten dan eerst nog experiaboxen gaan bestellen, configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
fast-server schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:14:
[...]

Meestal levereren reggefiber providers eerder op aangezien de CATV vezel gelijk wordt aangesloten met de oplevering.
Bij KPN providers heb je een experiabox nodig welke opgestuurd moet worden etc...

Zodra de monteur alles geïnstalleerd en afgemonteerd heeft gaat er een seintje naar de orderdesk welke het doorgeeft aan de provider, afhankelijk van de afspraak met de klant activeren reggefiber providers direct.
KPN providers moeten dan eerst nog experiaboxen gaan bestellen, configureren.
experiaboxen liggen gewoon op voorraad bij kpn of bij de centrale punten waar de monteurs ze kunnen ophalen.
maar oplevering proberen ze steeds sneller te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Ik heb gisteren een nieuwe mail van xs4all gehad dat de aansluiting op 15 februari gereed is ipv 30 januari (gebied 4). Maar afwachten wanneer ze de kabel onder het huis gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol ik kreeg gisteren een uitnodiging voor een informatie avond.
Deze was op de 7e 8)7

Niet dat ik er naar toe was geweest hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:43:
Lol ik kreeg gisteren een uitnodiging voor een informatie avond.
Deze was op de 7e 8)7

Niet dat ik er naar toe was geweest hoor O-)
welke info avond voor welke plaats. aangezien op de reggefiber site geen aankondig staat voor info avond.
en de post is de laatste weken nogal vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:09:
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

probeer deze eens,ik haal daar ook veel hogere Dl en upload met een 120 Mbit upc lijntje
Die geeft voor mij langzamere resultaten :). Zal vanavond eens kijken of het sneller kan zonder WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
RvdH schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:51:
[...]

Die geeft voor mij langzamere resultaten :). Zal vanavond eens kijken of het sneller kan zonder WiFi.
dat is de enige goede manier op speedtest uit te voeren via bekabeld netwerk. wifi hangt van zoveel dingen af waardoor je geen juiste meeting krijgt.

je kan ook snelheid testen via ftp verkeerd of bin file downloaden kijk daarvoor op deze site:
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

jopoh schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:55:
[...]

dat is de enige goede manier op speedtest uit te voeren via bekabeld netwerk. wifi hangt van zoveel dingen af waardoor je geen juiste meeting krijgt.

je kan ook snelheid testen via ftp verkeerd of bin file downloaden kijk daarvoor op deze site:
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Ik test juist graag naar een niet-Reggefiber en niet-UPC server, zodat je wat verder kijkt dan alleen het "lokale" netwerk. Dat de link 100mb is geloof ik wel, maar ik wil weten hoe snel de verbindingen naar de rest van het internet is. Daarom test ik naar een onafhankelijke speedtest server.

En die speedtest server in Arnhem beheer ik ook nog eens zelf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
tele2 is ook aan de lijst van providers toegevoegd voor de gemeente lingewaard.
tele2 wijkt wel iets van de snelheden die de andere isp's aanbieden en dat je er minimaal 2jaar aanvast zit en zo zien ook maar max 1 extra tv ontvanger kon bestellen.

dit is ff ten info voor ieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zat net te kijken op concepts-ict, de 30 en 50Mbps optie is helemaal verdwenen...
Je kan nu alleen nog maar 60 en 100Mbps bestellen, tevens vragen ze nu ook 24,95 aansluitkosten en is onbeperkt bellen bijna de helft duurder geworden.

Zal wel komen omdat ze door KPN zijn overgenomen, KPN heeft liever dat mensen op hun eigen net zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door fast-server op 11-01-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
fast-server schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:30:
Zat net te kijken op concepts-ict, de 30 en 50Mbps optie is helemaal verdwenen...
Je kan nu alleen nog maar 60 en 100Mbps bestellen, tevens vragen ze nu ook 24,95 aansluitkosten en is onbeperkt bellen bijna de helft duurder geworden.

Zal wel komen omdat ze door KPN zijn overgenomen, KPN heeft liever dat mensen op hun eigen net zitten.
wat de geruchten zijn wordt onder gebracht allemaal bij telfort als naam. en aansluitkosten was keer te verwachten je kan het niet gratis blijven doen alles wordt duurder en iedereen moet betaald worden.
we zullen eerst de pers berichten af moeten wachten wat precies wordt en welke snelheden nog aangeboden gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ja zag ik ook. Ik heb vorig jaar een 50mbit abbo genomen bij concepts. Ze moeten nu alleen nog het modem plaatsen. Ik vraag me af of ik dan nog 50mbit krijg, of dat ik automatisch naar 60 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Trichoglossus schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:48:
Ja zag ik ook. Ik heb vorig jaar een 50mbit abbo genomen bij concepts. Ze moeten nu alleen nog het modem plaatsen. Ik vraag me af of ik dan nog 50mbit krijg, of dat ik automatisch naar 60 ga.
Normaal gesproken is zo je bestelde abbo geleverd gaat krijgen. Wat vaak wel zo is komen er snelheid upgrades dan zal je vaak na het nieuwe abbo moeten overstappen omdat het niet niet toegepast wordt op de oude abbo(die niet meer leverbaar zijn volgens de site),
Maar ik zou voor nu geen zorgen maken gewoon vanuit gaan dat je 50Mbit geleverd gaat krijgen. Daarna afwachten op de pers berichten omtrent concepts na kpn/telfort

[ Voor 3% gewijzigd door jopoh op 11-01-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Het ligt weer even stil door de vorst:
http://www.eindelijkglasv..._stilgelegd_tijdens_vorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal wel voor 2 weken worden gezien de weersverwachting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maak daar maar drie weken van. Vorst houdt in ieder geval twee weken aan en daarna nog een week nodig om de grond weer wat te ontdooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 29 januari wordt alles geactiveerd(Concepts). Hoe kan ik nagaan of de verbinding eventueel nu al werkt, het lampje van het internet brand al op het Genexis modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Laptop rechtstreeks aansluiten of een router.... je hoeft verder niks te doen qua instellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:57
Een KPN installatie monteur had gisteren mij telefonische gebeld om thuis glasvezel te installeren. Het gaat om TV, internet en telefonie. Nu is onze huis nog niet verbonden met het glasvezel netwerk. Er ligt wel glas in de straat.

Als ik alles goed gevolgd hebt, moet Reggefiber ons nog aansluiten op het glasnetwerk, maar nu heeft dus een KPN installatie monteur eerder een afspraak gemaakt dan een Reggefiber monteur. Wij hebben dus ook nog niet zo'n NT kastje.

Volgens mij klopt er iets niet met het volgorde en manier van werken. Er moet toch eerst een Reggefiber monteur komen om ons huis aan te sluiten op het glasvezelnetwerk en daarna pas een KPN monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Klopt, zonder FTU kunnen er geen diensten geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Heeft er in Lingewaard al iemand DVB-C? zo ja wat is het gebruikte Netwerk-ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
fast-server schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:05:
Heeft er in Lingewaard al iemand DVB-C? zo ja wat is het gebruikte Netwerk-ID?
Ik doe een gok
DVB-C Netwerk ID: 3900
aangezien arnhem nijmegen lent allemaal die ID hebben grote kans dat het voor lingewaard ook werkt
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste