@hoitijmen Ik heb helaas zelf nog niet kunnen spelen maar wat ik gezien heb op filmpjes ben ik het denk ik wel met je eens. Is het in de game ook zo dat je veel met infantry bezig bent en minder of tegen het einde van de match pas met voertuigen of vliegmachines?
Anoniem: 532776
Ik heb ook liever dat ze een compleet spel neerzetten met alle content beschikbaar, waar je gewoon voor moet betalen. Het free game principe is een leuk idee, maar niet voor C&C (eerder voor FarmVille, CandyCrush en dat soort meuk..). C&C is/was nu net een reeks met een vaste schare (hardcore) fans. Door het gratis en toegankelijk te maken krijg je veel mensen die het even gaan proberen en maar wat aankloten, en dat zal maar net je ally zijn.. Juist door het zo toegankelijk te maken schoppen ze imo de echte fans tegen de schenen.
Daarnaast heb ik ook het idee dat je onder de streep straks meer geld kwijt bent om alle content steeds los erbij te kopen, dan dat je gewoon een compleet spel koopt. Ook werd gezegd dat álle content ook vrij te spelen is, verwacht ik dat de beste generaals natuurlijk als laatste komen, en dat de vrij beschikbare generaals minder kwaliteiten hebben.
Ik heb alle C&C delen gespeeld en met name Generals (GLA Demo FTW
), vond ik een geweldige game qua spelgevoel, en dat heb ik dan ook helemaal kapot gespeeld (serieus, een tweede keer moeten kopen omdat de DVD te gehavend was
) Online was er ook een redelijk betrouwbare en fijne community. Als er voor een spel ‘No rush 10, no sw’ werd vermeld, dan hield iedereen zich er meestal ook aan. Ik vraag me af of dat op deze ‘toegankelijke’ manier nog wel het geval gaat zijn.
Ik vond Generals ook veruit de beste game uit de reeks. C&C 4 was echt waardeloos, en een hele domme zet imo. Basebuilding (en tankrushen) hoort gewoon bij C&C. Daarom hoop ik van harte dat ze een waardige opvolger voor Generals neer kunnen zetten (ook al heet het nu niet meer ‘Generals 2’), en ze zich er niet makkelijk vanaf proberen te maken.
De C&C-reeks verdient wel weer eens een geweldige game ! Misschien komt de community dan ook weer tot leven. Voorwaarde is dan zwel dat ze nu een goed spel neerzetten, want als ze dat nu niet doen raken ze veel fans mogelijk voorgoed kwijt (mij in ieder geval wel).
Daarnaast heb ik ook het idee dat je onder de streep straks meer geld kwijt bent om alle content steeds los erbij te kopen, dan dat je gewoon een compleet spel koopt. Ook werd gezegd dat álle content ook vrij te spelen is, verwacht ik dat de beste generaals natuurlijk als laatste komen, en dat de vrij beschikbare generaals minder kwaliteiten hebben.
Ik heb alle C&C delen gespeeld en met name Generals (GLA Demo FTW

Ik vond Generals ook veruit de beste game uit de reeks. C&C 4 was echt waardeloos, en een hele domme zet imo. Basebuilding (en tankrushen) hoort gewoon bij C&C. Daarom hoop ik van harte dat ze een waardige opvolger voor Generals neer kunnen zetten (ook al heet het nu niet meer ‘Generals 2’), en ze zich er niet makkelijk vanaf proberen te maken.
De C&C-reeks verdient wel weer eens een geweldige game ! Misschien komt de community dan ook weer tot leven. Voorwaarde is dan zwel dat ze nu een goed spel neerzetten, want als ze dat nu niet doen raken ze veel fans mogelijk voorgoed kwijt (mij in ieder geval wel).
Gisterenmiddag nog pissed op een vriend dat hij wel een invite heeft voor de alpha en ik niet, uur later ook een mail met invite 
Ik zal mijn bevindingen en ongenuanceerde persoonlijke meningen posten na een paar potjes. Ik ga er blind in en heb nog niets gelezen over huidige gameplay e.d.
Generals en vooral Zero Hour hebben mij uren vermaakt, vooral de LAN multiplayer en ik hoop dat deel 2 niet anders zal zijn.
edit: oh en voor degenen die zich afvragen hoe ik de invite kreeg: Ik heb de TUC aangeschaft zodra deze beschikbaar was op origin en heb me aangemeld zodra dat mogelijk was. later nogmaals aangemeld/geactiveerd of iets dergelijks.

Ik zal mijn bevindingen en ongenuanceerde persoonlijke meningen posten na een paar potjes. Ik ga er blind in en heb nog niets gelezen over huidige gameplay e.d.
Generals en vooral Zero Hour hebben mij uren vermaakt, vooral de LAN multiplayer en ik hoop dat deel 2 niet anders zal zijn.
edit: oh en voor degenen die zich afvragen hoe ik de invite kreeg: Ik heb de TUC aangeschaft zodra deze beschikbaar was op origin en heb me aangemeld zodra dat mogelijk was. later nogmaals aangemeld/geactiveerd of iets dergelijks.
[Voor 22% gewijzigd door Uncle Mel op 04-09-2013 10:22]
Heb ik ook gedaan maar tot heden niks gehadedit: oh en voor degenen die zich afvragen hoe ik de invite kreeg: Ik heb de TUC aangeschaft zodra deze beschikbaar was op origin en heb me aangemeld zodra dat mogelijk was. later nogmaals aangemeld/geactiveerd of iets dergelijks.

Ik heb een beta account gekocht online voor een 10tje omdat het wachten op een invite wat te lang duurde. (shame on me!)
Ik heb generals zero hour intensief gespeeld, dus daar vergelijk ik generals 2 dan ook mee.
Het is opzich wel een leuk spel maar de infantery is veel te sterk tegenover de voertuigen.
Het is eenvoudig mogelijk om met een paar soldaatjes een paar quad cannons te verslaan.
Eigenlijk hebben de tanks etc. in deze beta nog weinig meerwaarde tegenover infantery.
De graphics en besturing zijn goed. Maar doordat de infantery zo overpowered is, is de gameplay erg kort en kom je praktisch nooit aan bij de geavanceerde units of vliegtuigen.
Maargoed, het heeft zeker potentie. Er moet alleen nog wel veel getweakt worden.
Ik heb generals zero hour intensief gespeeld, dus daar vergelijk ik generals 2 dan ook mee.
Het is opzich wel een leuk spel maar de infantery is veel te sterk tegenover de voertuigen.
Het is eenvoudig mogelijk om met een paar soldaatjes een paar quad cannons te verslaan.
Eigenlijk hebben de tanks etc. in deze beta nog weinig meerwaarde tegenover infantery.
De graphics en besturing zijn goed. Maar doordat de infantery zo overpowered is, is de gameplay erg kort en kom je praktisch nooit aan bij de geavanceerde units of vliegtuigen.
Maargoed, het heeft zeker potentie. Er moet alleen nog wel veel getweakt worden.
Ik irriteer me juist mateloos aan het feit dat mijn tanks/infantry niet goed reageren. Alles zit een vertraging in en de pathfinding is gewoon ruk. Dit zorgt ervoor dat microeen echt super lastig is.jojarno schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:26:
Wat me op viel is dat de tanks automatisch te dicht in de buurt van de infantery komen terwijl de range van die dingen heel groot is.
Met als resultaat dat je gattling tank of quad cannon word vernietigt door de infantery.
Ook zitten er nog wat bugjes in, ik kon de spy drones en spy vliegtuigen niet inzetten omdat m'n muis dan wegsprong als ik op die knop keek.
Ook heb ik zo al talloze keren m'n eigen troepen gebombardeerd.
Het is echt nog een alpha en dat merk je aan alles....
De pathfinding is me niet zo opgevallen, maar de vertraging zeker wel.. die is irritant. Een veldslag is al over voordat je units eindelijk je orders door hebben.
Met als resultaat dat je gattling tank of quad cannon word vernietigt door de infantery.
Ook zitten er nog wat bugjes in, ik kon de spy drones en spy vliegtuigen niet inzetten omdat m'n muis dan wegsprong als ik op die knop keek.
Ook heb ik zo al talloze keren m'n eigen troepen gebombardeerd.

Het is echt nog een alpha en dat merk je aan alles....
De pathfinding is me niet zo opgevallen, maar de vertraging zeker wel.. die is irritant. Een veldslag is al over voordat je units eindelijk je orders door hebben.
De range is idd erg raar. Het beste kan je in gevechten gewoon stil blijven staan. Ik heb het gevoel dat je op die manier het meeste damage doet. Sowieso is het countersysteem nog erg slecht. Op dit moment is het voornamelijk spammen.
Er zit geen friendly fire op, dus je doet geen dmg op je eigen units
Alleen een superweapon doet wel friendly fire.
Je gaat vanzelf de pathfinding merken
Let er maar een keer op als je een iets groter groepje een aardig stukje over de map wilt sturen. Veel units blijven haken, veel units nemen een andere (om)weg en sommige units reageren gewoon helemaal niet. Het is echt continu babysitten.
Al met al idd een echte alpha. Er zit in de pathfinding al wel een duidelijke verbetering ten opzichte van een aantal patches geleden.
Er zit geen friendly fire op, dus je doet geen dmg op je eigen units

Je gaat vanzelf de pathfinding merken

Al met al idd een echte alpha. Er zit in de pathfinding al wel een duidelijke verbetering ten opzichte van een aantal patches geleden.
heb nu een paar keer als GLA gespeeld tegen EU, die gasten die EU spelen proberen zo snel mogelijk van die APC,s te maken en daar 2 eenheden infantrie in te stoppen om zo snel al je resource surply centers af te schieten, heel irritant gelukkig kunnen de workers van GLA wel terug vechten dus als het er niet zoveel zijn kan je nog weleens een surply center behouden.
Zodra je bij GLA de grote MLRS krijgt kan je aardig over de EU heenlopen.
Ben nog flink aan het uitproberen wat alles kan, heb tot nu toe 3 keer verloren en 3 keer gewoonnen en 2 keer een vastloper gehad.
tot nu toe bevalt het spel me wel, wel jammer dat het free to (play) is dus om echt er van te kunnen genieten zal er wel wat geld in gestoken moeten worden.
Zodra je bij GLA de grote MLRS krijgt kan je aardig over de EU heenlopen.
Ben nog flink aan het uitproberen wat alles kan, heb tot nu toe 3 keer verloren en 3 keer gewoonnen en 2 keer een vastloper gehad.
tot nu toe bevalt het spel me wel, wel jammer dat het free to (play) is dus om echt er van te kunnen genieten zal er wel wat geld in gestoken moeten worden.
Helaas heb ik nog geen alpha invite mogen ontvangen. Zou het spel wel eens willen testen 

Op www.generals2.org komt er binnenkomt een kans om alpha keys te winnen. Wellicht handig om in de gaten te houden dus 

Zoals ik hierboven al zei, is er sinds vandaag op Generals2.org een kans om alpha keys te winnen!
een linkje voor iedereen
een linkje voor iedereen
[Voor 34% gewijzigd door Renzzie op 13-09-2013 15:09]
Ik heb even gespeeld en helaas is er één element wat ik aan deel 1 leuk vond in C&C G 2 alleen voor premium members.
laten we zeggen dat in generals 1 ik de customizable skirmish matches het leukste vond waarbij je AI opponent en maps kon kiezen.
laten we zeggen dat in generals 1 ik de customizable skirmish matches het leukste vond waarbij je AI opponent en maps kon kiezen.
Sinds gisteren is de NDA verlopen van de alpha access, streamen en de game bespreken is nu officieel toegestaan. Tijd om los te branden 
Mijn eerste impressies van het spel zijn nog gemixed. Grafisch ziet het er leuk uit, het Generals gevoel kreeg ik er wel een beetje bij terug. Spel is gelukkig stukken stabieler dan toen ik net access kreeg.
Het F2P gedeelte is nog niet goed uitgewerkt IMO. Generals vrijkopen/spelen is nog te doen, echter zijn er sinds de laatste patches ook perks toegevoegd (net als bij CoD), wat voor een RTS een ramp is. Perks als extra schade en verkorting van buildtijd of goedkopere kosten voor een unit zorgen ervoor dat het inschattingsvermogen grotendeels gokken kan worden, omdat nergens aan te zien aan een unit welke perks de tegenstander heeft. De patch van deze week zou het een stuk teruggeschaald moeten hebben maar ik heb nog te weinig gespeeld om hier een oordeel over te kunnen geven
Daarbij komt ook het Premium kopen om game modussen te mogen selecteren (1v1/2v2/onslaught), wat voor mij het spel eigenlijk niet meer interessant maakt, gezien ik enkel interesse heb in 1v1. Heb je geen premium dan wordt je in een PvP queu geplaatst en vervolgens in de eerste de 1v1/2v2/onslaught beste game gedumpt.
Gameplay is echter nog verre van ideaal. Balans over de meest simpele dingen moet nog grondig naar gekeken worden.
Het heeft zeker wel potentie, maar de devs moeten naar mijn mening nog een hoop sleutelen
Vanavond weer eens verder streamen: twitch.tv/marcelvk

Mijn eerste impressies van het spel zijn nog gemixed. Grafisch ziet het er leuk uit, het Generals gevoel kreeg ik er wel een beetje bij terug. Spel is gelukkig stukken stabieler dan toen ik net access kreeg.
Het F2P gedeelte is nog niet goed uitgewerkt IMO. Generals vrijkopen/spelen is nog te doen, echter zijn er sinds de laatste patches ook perks toegevoegd (net als bij CoD), wat voor een RTS een ramp is. Perks als extra schade en verkorting van buildtijd of goedkopere kosten voor een unit zorgen ervoor dat het inschattingsvermogen grotendeels gokken kan worden, omdat nergens aan te zien aan een unit welke perks de tegenstander heeft. De patch van deze week zou het een stuk teruggeschaald moeten hebben maar ik heb nog te weinig gespeeld om hier een oordeel over te kunnen geven
Daarbij komt ook het Premium kopen om game modussen te mogen selecteren (1v1/2v2/onslaught), wat voor mij het spel eigenlijk niet meer interessant maakt, gezien ik enkel interesse heb in 1v1. Heb je geen premium dan wordt je in een PvP queu geplaatst en vervolgens in de eerste de 1v1/2v2/onslaught beste game gedumpt.
Gameplay is echter nog verre van ideaal. Balans over de meest simpele dingen moet nog grondig naar gekeken worden.
Het heeft zeker wel potentie, maar de devs moeten naar mijn mening nog een hoop sleutelen
Vanavond weer eens verder streamen: twitch.tv/marcelvk

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Je stream is een beetje fucked up
. Die laatste broadcast van je heeft alleen maar zwart beeld (wel geluid) en je huige stream toont alleen het loading screen en een bewegende cursor + geluid (je bent duidelijk aan het spelen). Hopelijk kun je dat nog fixen, zou nog wel wat willen zien.
Wat je zegt over die perks vind ik erg verontrustend. Ik weet niet of er een gamemode (of ladder oid) aanwezig zal zijn waarin dat soort dingen niet aanwezig zijn, maar anders zit ik echt niet meer op dit spel te wachten. Hoe kan zoiets uberhaupt balanced zijn?
Edit: potje is afgelopen, zie het scorescreen etc wel weer. Lijkt er dus op dat alleen echt ingame beelden niet te zien zijn op je stream.
Edit 2: je bent een nieuw potje gestart, nu zien we een stilstaand beeld ingame
. We zien de map nu dus wel etc, maar het staat stil.
Edit 3: de stream werkt nu goed. Je gaat erg snel over die perks heen, maar kan soms net de tooltips lezen. Lijkt me erg lame tbh, ookk niet eerlijk als je tegen nieuwe spelers speelt lijkt me. Zie misschien iets vreselijk over het hoofd met die perks, maar ze lijken me echt duidelijk Pay 2 Win?
Verder zijn de unit animaties soms vreselijk. Als ze op een bepaalde manier draaien lijkt het net of ze over de grond glijden ipv rijden.
Edit zoveel: die perks zijn dus niet met echt geld maar met een ingame currency te kopen die je krijgt als je speelt begrijp ik net. Dat maakt het dus dat het geen P2W is, toch lijkt het me maar een vervelende mechanic. Spelers kunnen even goed zijn, maar omdat de een veel meer / langer speelt is hij toch in het voordeel? Meh
. En dan krijg je dus b.v. mirrors waarbij een speler goedkopere infantry heeft en de andere sterkere tanks, dat kan qua balance toch niet goed gaan?

Wat je zegt over die perks vind ik erg verontrustend. Ik weet niet of er een gamemode (of ladder oid) aanwezig zal zijn waarin dat soort dingen niet aanwezig zijn, maar anders zit ik echt niet meer op dit spel te wachten. Hoe kan zoiets uberhaupt balanced zijn?
Edit: potje is afgelopen, zie het scorescreen etc wel weer. Lijkt er dus op dat alleen echt ingame beelden niet te zien zijn op je stream.
Edit 2: je bent een nieuw potje gestart, nu zien we een stilstaand beeld ingame

Edit 3: de stream werkt nu goed. Je gaat erg snel over die perks heen, maar kan soms net de tooltips lezen. Lijkt me erg lame tbh, ookk niet eerlijk als je tegen nieuwe spelers speelt lijkt me. Zie misschien iets vreselijk over het hoofd met die perks, maar ze lijken me echt duidelijk Pay 2 Win?
Verder zijn de unit animaties soms vreselijk. Als ze op een bepaalde manier draaien lijkt het net of ze over de grond glijden ipv rijden.
Edit zoveel: die perks zijn dus niet met echt geld maar met een ingame currency te kopen die je krijgt als je speelt begrijp ik net. Dat maakt het dus dat het geen P2W is, toch lijkt het me maar een vervelende mechanic. Spelers kunnen even goed zijn, maar omdat de een veel meer / langer speelt is hij toch in het voordeel? Meh

[Voor 54% gewijzigd door Wmm op 04-10-2013 00:21]
http://www.twitch.tv/netput nu aan het streamen
2v2.
2v2.
Hier zijn hele discussies over gevoerd in de alpha forums. Volgens EA/VG is het geen P2W of is het niet oneerlijk want 'als het straks druk genoeg is, wordt je alleen gematcht tegen iemand met hetzelfde aantal geactiveerde perks'.Wmm schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:23:
Edit zoveel: die perks zijn dus niet met echt geld maar met een ingame currency te kopen die je krijgt als je speelt begrijp ik net. Dat maakt het dus dat het geen P2W is, toch lijkt het me maar een vervelende mechanic. Spelers kunnen even goed zijn, maar omdat de een veel meer / langer speelt is hij toch in het voordeel? Meh. En dan krijg je dus b.v. mirrors waarbij een speler goedkopere infantry heeft en de andere sterkere tanks, dat kan qua balance toch niet goed gaan?
Ook is er gesproken over een mogelijke tournament mode (genegeerd door EA/VG) waar perks disabled zijn. Dit zou broodnodig zijn om tournaments eerlijk te maken.
Ik heb ook een Alpha invite, maar kan het spel nog niet draaien i.v.m oude computer.
Zodra ik een nieuwe PC heb ga ik het spelen
Zodra ik een nieuwe PC heb ga ik het spelen

Gisteren 3vs3 potje gespeeld. Was erg tof. ik kreeg 3 maanden gratis premium bij de beta 
Verder is er 1 oktober een leuke update gedaan waardoor je niet eindeloos hoeft te upgraden om een simpele tank te bouwen. Bij GLA zijn nu ook tanks toegevoegd en zijn de units beter uit gebalanceerd.
Het spel begint steeds leuker te worden. nu inderdaad hopen dat de spelmodussen beter te selecteren worden.

Verder is er 1 oktober een leuke update gedaan waardoor je niet eindeloos hoeft te upgraden om een simpele tank te bouwen. Bij GLA zijn nu ook tanks toegevoegd en zijn de units beter uit gebalanceerd.
Het spel begint steeds leuker te worden. nu inderdaad hopen dat de spelmodussen beter te selecteren worden.
Nooit meegekregen dat de NDA er af is?
maar voor een paar potjes vindt ik het wel leuk weg spelen, alleen spelen is niet heel leuk wat mij betreft.. en het is toch best vaak een beetje unit spammen helaas
maar voor een paar potjes vindt ik het wel leuk weg spelen, alleen spelen is niet heel leuk wat mij betreft.. en het is toch best vaak een beetje unit spammen helaas
Dit krijg ik vanochtend in mijn mailbox binnen:
Ik ga er straks als ik thuis ben mee aan de slag. Overigens als ik op "Activate your Alpha Key now!" of "Redeem" klik wordt ik doorgelinkt naar de registratie voor de beta. Daar heb ik al voor geregistreerd. Raar.
Maar ik heb de code dus toegevoegd aan Origin en ik kon hem downloaden.
Als ik de berichten hierboven lees is de alpha al een tijdje gestart Waarom krijg ik de code dan zo laat? Ik denk zelf omdat ik de Ultimate Collection heb en om een of andere reden 8 oktober gekozen is om voor die groep codes te versturen.
Ik ga er straks als ik thuis ben mee aan de slag. Overigens als ik op "Activate your Alpha Key now!" of "Redeem" klik wordt ik doorgelinkt naar de registratie voor de beta. Daar heb ik al voor geregistreerd. Raar.
Maar ik heb de code dus toegevoegd aan Origin en ik kon hem downloaden.
Als ik de berichten hierboven lees is de alpha al een tijdje gestart Waarom krijg ik de code dan zo laat? Ik denk zelf omdat ik de Ultimate Collection heb en om een of andere reden 8 oktober gekozen is om voor die groep codes te versturen.
[Voor 20% gewijzigd door Fleximex op 08-10-2013 10:12]
Er zijn natuurlijk al mensen uitgenodigd welke ook TUC hebben aangeschaft, echter gaat het gewoon in groepjes, waarbij mensen met TUC voorrang hebben. Het is niet direct zo dat een TUC aanschaf DIRECT toegang betekent, het betekent alleen voorrang voor de normale sloebers zoals ik.
Klopt inderdaad. Langzaam maar zeker krijgen alle TUC kopers een code. Gebeurd in batches.
Het gerucht gaat wel dat aan het eind van het jaar de beta open wordt, dus dan zullen veel TUC kopers zich genaaid voelen. Zit je voor een aantal weken in een alpha, terwijl deze al sinds maart bezig is.
Het gerucht gaat wel dat aan het eind van het jaar de beta open wordt, dus dan zullen veel TUC kopers zich genaaid voelen. Zit je voor een aantal weken in een alpha, terwijl deze al sinds maart bezig is.
Is het normaal dat je meerdere codes krijgt? Ik kreeg vanochtend exact dezelfde mail alleen dan met een andere code. Gaat mooi naar een vriend
.

Nog mensen aan het streamen hier?
Vanavond weer op http://www.twitch.tv/NetputGR
Nu aanwezig op werk.
Nu aanwezig op werk.
Emailtje gekregen van EA dat ik mijn Generals beta kan downen 
het word een Prachtige weekend

het word een Prachtige weekend

[Voor 70% gewijzigd door ismilyfox op 18-10-2013 13:02]
Blizzard: Smilyfox#21203
Ik heb me volgens mij helemaal aan het begin aangemeld maar ik kan nog steeds de beta niet spelen.. best waardeloos eigenlijk. Ik vertik het ook om de ultimate collection aan te schaffen. heb 2x generals thuis liggen en een keer the first decade pakket. vind het wel goed zo.
Ik heb exact hetzelfde probleem..Chrosser schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:43:
Ik heb me volgens mij helemaal aan het begin aangemeld maar ik kan nog steeds de beta niet spelen.. best waardeloos eigenlijk. Ik vertik het ook om de ultimate collection aan te schaffen. heb 2x generals thuis liggen en een keer the first decade pakket. vind het wel goed zo.

Oei,
Er verschijnen stilletjes aan verschillende berichten over dat Command and Conquer geannuleerd is en dat Victory games wordt opgeheven.
Links:
http://www.commandandconq...uture-for-command-conquer
http://www.polygon.com/20...-play-command-and-conquer
Er verschijnen stilletjes aan verschillende berichten over dat Command and Conquer geannuleerd is en dat Victory games wordt opgeheven.
Links:
http://www.commandandconq...uture-for-command-conquer
http://www.polygon.com/20...-play-command-and-conquer
[Voor 6% gewijzigd door Convo op 29-10-2013 20:10]
Jammer. Wat ik er van heb gezien zag het er wel goed uit en het zag er ook bijna final uit. Had alleen mijn twijfels bij het verdienmodel, maar dat heb ik al snel bij F2P.
Wat mij betreft hadden ze het uitgebracht onder een andere naam (zodat de goede naam van C&C behouden blijft), maar dan had het risico van EA misschien wel zijn vruchten afgeworpen
Wat mij betreft hadden ze het uitgebracht onder een andere naam (zodat de goede naam van C&C behouden blijft), maar dan had het risico van EA misschien wel zijn vruchten afgeworpen
Haha, het zag er final uit? Ja, misschien op het eerste gezicht... De kritiek was niet mals hoor. Zelf heb ik de alpha niet kunnen spelen, maar wel wat meegelezen op gamereplays.org. Bepaalde dingen zaten er nog niet in, zoals crushable infantry (er waren engine problemen waardoor dat nog niet kon, maar las net dat het in de aankomende patch zou zitten blijkbaar), fixed wing aircraft (ook engine problemen geloof ik), pathfinding scheen echt beroerd te zijn, unit responsiveness / lag (door de client / server architecture die gebruikt werd wat dan wel weer als voordeel had dat maphacken e.d. onmogelijk zou zijn.
Verder was de meestgehoorde kritiek dat het spel eigenlijk niet "voelde" als Generals 2 (wat het in principe gewoon is uiteraard). Nu ben ik daar een beetje allergisch voor geworden magoed. Het meeste was je las in de kritieken kwam neer op dat de game eigenlijk absoluut niet goed was atm (magoed, het is een alpha) maar wel potentieel had... Alleen leek niemand echt overtuigd van het feit dat men dat potentieel kon benutten.
Het is jammer, erg onverwacht maar toch ook weer niet helemaal (paar dagen terug sprak ik iemand op irc die dit voorspelde en hij was serieus). Ik hoop serieus dat EA stopt met het maken van CNC games, het is intussen te beschamend voor woorden geworden. Helaas zal er waarschijnlijk geen andere uitgever / devver zijn die de rechten over kan kopen want dat zal ongetwijfeld een flink prijskaartje hebben, CNC is in potentie natuurlijk nog steeds een moneymaker hoewel je intussen echt een van de beste games ooit moet maken om het weer te reanimeren imo.
.
Verder was de meestgehoorde kritiek dat het spel eigenlijk niet "voelde" als Generals 2 (wat het in principe gewoon is uiteraard). Nu ben ik daar een beetje allergisch voor geworden magoed. Het meeste was je las in de kritieken kwam neer op dat de game eigenlijk absoluut niet goed was atm (magoed, het is een alpha) maar wel potentieel had... Alleen leek niemand echt overtuigd van het feit dat men dat potentieel kon benutten.
Het is jammer, erg onverwacht maar toch ook weer niet helemaal (paar dagen terug sprak ik iemand op irc die dit voorspelde en hij was serieus). Ik hoop serieus dat EA stopt met het maken van CNC games, het is intussen te beschamend voor woorden geworden. Helaas zal er waarschijnlijk geen andere uitgever / devver zijn die de rechten over kan kopen want dat zal ongetwijfeld een flink prijskaartje hebben, CNC is in potentie natuurlijk nog steeds een moneymaker hoewel je intussen echt een van de beste games ooit moet maken om het weer te reanimeren imo.
Nice call sirSession Start: Sat Oct 26 12:00:12 2013
Session Ident: #C&C
[12:00] * Now talking in #C&C
[13:44] <@Daves2hd> ik heb het gevoel dat ea nog in staat is de stekker er uit te halen
[13:44] <@Daves2hd> ea heeft de rechten nog altijd
[13:44] <@Daves2hd> en die is de publisher
[13:44] <@Daves2hd> en de game voldoet niet echt aan ea's eisen atm heb ik het gevoel
[13:45] <@Daves2hd> ea heeft zn demands best ver omhoog geschroeft afgelopen jaren dus

[Voor 13% gewijzigd door Wmm op 29-10-2013 21:20]
oke dit is wel balen zeg.
maar waarom niet gewoon een hd remake van generals / zero hour met betere online mogelijkheden en een map builder
dan waren de meesten al tevreden.
maar waarom niet gewoon een hd remake van generals / zero hour met betere online mogelijkheden en een map builder
dan waren de meesten al tevreden.
PSN: jansoe13
Ik kan sinds een uurtje ook geen game meer aanmaken, vanmiddag dus waarschijnlijk het allerlaatste potje van deze "Generals 2" gespeeld. Als je trouwens precies dezelfde muziek en een aantal units uit Generals gebruikt, dan kan je moeilijk ontkennen dat dit een vervolg is....
Echt balen als een altijd trouwe fan geweest van C&C en nu dit te lezen doet zeer!
Echt jammer dat het gestopt is!!
Echt jammer dat het gestopt is!!
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Mwoah, C&C was voor mij wel zo'n beetje afgelopen na Red Alert 2. Generals was nog wel aardig, maar had niks met C&C te maken voor mij.
Dat het gecanceled is en de studio opgerold lijkt me iets van een overreactie van EA, maar ik weet niet in hoeverre de game ook echt klaar voor release was. Er zal vast ook iets van politiek achter hebben gezeten van de kant van EA.
Dat het gecanceled is en de studio opgerold lijkt me iets van een overreactie van EA, maar ik weet niet in hoeverre de game ook echt klaar voor release was. Er zal vast ook iets van politiek achter hebben gezeten van de kant van EA.
EA heeft al een hoop shit over zich heen gekregen na C&C4, dat ze waarschijnlijk inzagen dat de echte C&C fans minder geinteresseerd waren in dit spel. Tegelijkertijd wilden fans van Generals een Generals 2 en dat zou dit ook niet helemaal gaan worden (ondanks dat het wel overeenkomsten had).
Waarschijnlijk zagen ze in dat dit in combinatie met het F2P model wat ze wilde introduceren niet winstgevend zou worden.
Waarschijnlijk zagen ze in dat dit in combinatie met het F2P model wat ze wilde introduceren niet winstgevend zou worden.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Iemand nog iets gehoort? Ik heb reikhalzend uitgekeken naar de realese.. Maar naardat het gecancelled is heb ik nix meer vernomen.
Is het gewoon echt einde oefening? Kan me niet voorstellen dat ze naar zo'n hype het spel bij het grofvuil hebben gezet
Is het gewoon echt einde oefening? Kan me niet voorstellen dat ze naar zo'n hype het spel bij het grofvuil hebben gezet