Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:50:
[...]
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar die van mij (5 en 7) bedienen alles vanaf de ipads en ze hadden de chromecast ontdekt voordat ik het verteld had, zitten ze opeens youtube te kijken via de chromecast

Mijn dochter is bijna 3 en kan al zelf met de iPad Netflix opstarten en filmpjes kijken. Maar nog niet via CC.
Maar ik wil ook MKV bestanden streamen vanaf mijn Synology NAS (had ik nog niet verteld). De WD TV die ik had, die kon dat zonder media server. CC en mijn PS3 kunnen dat niet en daarvoor moet je Plex hebben draaien. Helaas is de Synology die ik heb niet krachtig genoeg voor MKV's en Plex.
Ik zit nog te twijfelen of ik een Bluray speler, een media player, een htpc of een nieuwe Synology moet halen.
Ik wil namelijk:
Bluray speler, omdat wij nog vaak Bluray er in gooien, en ik geen zin heb om ze elke keer te rippen. Maar dan zit ik met verschillende regios van Blurays.
Media player, omdat wij veel Netflix kijken, maar ook mkv bestanden en films/fotos gemaakt met mijn DSLR. Maar dan moet ik al mijn Blurays gaan rippen.
HTPC, omdat ik veel Blurays van verschillende regios heb. Weet niet of dat kan met de mini-ATX moederbord die ik nog heb liggen. Geen zin om nieuwe hardware te kopen en XMBC weer helemaal in te gaan stellen. Moet dan ook een afstandbediening gaan kopen. Geen zin om met toetsenbord in woonkamer te werken.
Nieuwe Synology, gewoon omdat het kan

Dit heeft tot nu mijn voorkeur. Dan kan ik backuppen naar mijn oude Synology en ik zou alles kunnen streamen naar CC of PS3
- Edit -
Zie net dat een NAS die goed Plex ondersteund stervensduur is. En anders kunnen ze alleen SD aan.

Ik ga het binnenkort eens proberen met een HTPC.
[
Voor 4% gewijzigd door
Xyphoid op 16-02-2015 14:34
]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro