Mediaspeler met 3d ondersteuning en Blu ray drive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje ben ik al op zoek naar een mediaspeler die aan onderstaande eisen voldoet, zelf heb ik nog niets kunnen gevonden wat er volledig aan voldoen.
Vereisten:
- 3d ondersteuning
- Afspelen van cd/dvd/blu ray schijfjes
- Streamen vanaf NAS via SMB van alle gangbare formaten
- liefst ook nog met een FM of DAB tuner, maar dat zal onmogelijk zijn lijkt me.
- budget is nog niet vastgesteld

Momenteel heb ik een WD Live, waar ik zeer te spreken over ben, speelt werkelijk alles af. Eigenlijk wil ik een WD Life, met 3d en blu ray.

Ik heb tot nu toe alleen de "Oppo BDP 103" gevonden die hier een beetje aan voldoet, maar volgens de reviews speelt deze lang niet alle formaten af. Daarnaast is dit voornamelijk een blu ray speler en geen mediaplayer. Ik zal het voornamelijk als mediaspeler gebruiken en aanzienlijk minder vaak als DVD of Blu ray speler.

Is er een speler op de markt die aan deze wensen voldoet, of komt deze binnenkort beschikbaar? Of ben ik toch veroordeeld voor een HTPC voor alle functionaliteiten in één apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Wat is je budget precies? Want ik denk toch snel al aan een HTPC. Dat kan op basis van een A6-apu of een i3 als ondergrens (A4 / AM1 en celerons e.d. schieten te kort voor 3D). Een tuner er dan bij zetten is ook geen probleem. DAB tuner kan dan natuurlijk ook. Zie bijvoorbeeld de auvisio DVB-T/DAB/DAB+/FM USB stick voor 19,-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Ik heb thuis sinds gister een oppo staan. Ook heb ik een popcorn a410. De Oppo speelt geen iso af, maar wel de M2ts bestanden.

Ja een HTPC zou wel beide opties kunnen bieden.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Budget is een rekbaar begrip bij mij, ik dacht aan ongeveer €600,-, ik wil een goede oplossing waar ik een tijd mee vooruit kan. Nu staat er een stevige HTPC (Asrock vision HT 321b) met xbmc, deze wil ik als desktop gaan gebruiken. Nadeel van een HTPC vind ik dat het een enorm gepuzzel vind/vond om alles goed werkend te krijgen met afstandsbedieningen, drivers, windows enz enz. het liefst heb ik een standaard oplossing.
Kan er misschien iets gecombineerd worden met bv Dune 3d mediaspeler en de Dune Smart B1, in de smart serie zelf zit geen 3d speler. Of komt er binnenkort een nieuwe generatie mediaspelers op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Voor 600,- zou ik dan toch een HTPC in elkaar steken. Met OpenElec heb je weinig omkijken naar de config; dat werkt vrijwel direct. Door gebruik van een CEC-adapter (ook door OpenElec ondersteund) is ook het gebruik van een remote super-eenvoudig. Je kan gewoon de remote van je TV of Receiver gebruiken.
Een standaard-oplossing die precies doet wat jij zoekt zou ik niet zo snel verder kunnen bedenken, en zeker niet een die ook nog eens qua prijs aantrekkelijk blijft t.o.v. zelf wat bouwen.

iRacing Profiel