.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Verwijderd
de USB apps...wat kan ik hier mee??
Verwijderd
de sdk kan je ook downloaden, je moet de tekst zeer letterlijk nemen.jerkitout schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:41:
Ik heb net de nieuwe firmware geinstalleerd. Ik snap niet hoe ik in grid-view naar videos moet komen? Ik zie maar een paar 'favoriete' apps, maar kan er niet uit komen. Terug naar mochi voor nu.
Paar opmerkingen.
1. Supports Downloads (HTTP, FTP, P2P, NZB)
Ik zie nergens een optie om iets te downloaden.
2. Kan iemand de SDK downloaden? http://www.wdc.com/wdtvsdk/
Werkt niet voor mij.
enter het nummer in het vakje.... dus nadat je de cijfers ingetikt hebt, eerst op ENTER drukken.
nog niet zoveel, er moet iemand een app maken. Heb weleens een app getest, maar zelf maken lukt me niet echt. Ik denk dat een ieder met een smartphone of tablet ook niet echt een app nodig heeft. Maar misschien komt er nog wat leuks.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:59:
de USB apps...wat kan ik hier mee??
Misschien is er hier iemand handig in, maar ik weet het niet, net als het downloaden (wat je kan regelen via de webbrowser als je het ip adres van je wd invoert), dat zal ik denk ik nooit gebruiken (download via mijn nas).
Heb miracast ook aan de praat, als je dat niet hebt aanstaan moet je na het aanzetten van de functie wel de wd tv live herstarten, anders werkt het nog niet. Gaat meer dan uiststekend om de samsung galaxy s5.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 21:03 ]
Verwijderd
downloaden vanuit de mybooklive doe ik niet. dat doe ik nog ouderwets met de PC en plaats daarna de bestanden op de mybook..tsja omslachtig..maar ben geen tweaker lol.
ben tevens niet bekend met linux...hoewel ik weleens van putty heb gehoord, maar heb me er (nog) niet in verdiept.
Verwijderd
Ik ben van plan om ook een WD TV aan te schaffen. Nu zie ik dat WD de producten WD TV Play en WD TV Live van haar site heeft gehaald. Alleen de WD TV staat er nu nog. Op het forum is de WD TV Play inmiddels onder Legacy producten geschaard, maar de WD TV Live nog niet.
Met de komst van de nieuwe firmware update voor de WD TV Live vraag ik me echter af wat de nieuwwaarde nog is van de WD TV... Deze heeft alles wat de WD TV Live heeft, maar dan zonder Netflix. Dus eerder een downgrade, maar wel duurder! Of zit er nog meer verschil tussen beide producten?
Persoonlijk geef ik niks om Netflix. En als dit het enige verschil is tussen de WD TV Live en de WD TV, zou ik zeggen ik ga voor de WD TV Live (iets goedkoper). Maar zou de firmware ondersteuning binnenkort gaan stoppen voor de WD TV Live? De website toont nu enkel en alleen nog de WD TV!
Graag jullie advies!
Als je niets om Netflix geeft dan maakt het niet uit welke je koopt?Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:56:
Hoi allemaal,
Met de komst van de nieuwe firmware update voor de WD TV Live vraag ik me echter af wat de nieuwwaarde nog is van de WD TV... Deze heeft alles wat de WD TV Live heeft, maar dan zonder Netflix. Of zit er nog meer verschil tussen beide producten?
Persoonlijk geef ik niks om Netflix.
Graag jullie advies!
Achter de wdtv live zit nog een hele community, dus ben maar niet bang dat er geen updates meer voor uitkomen.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze geen Netflix meer ondersteunen. Zal wel iets met licenties te maken hebben.
Trouwens het viel me op dat na de update mijn receiver automatisch het juiste geluidsformaat van het video/muziek bestand aanhoudt.
Heb ik dts audio dan schakelt die automatisch naar dts neo. Is het bestand enkel DD 5.1 krijg je dolby digital.
Voorheen moest ik handmatig switchen...
De setting bij audio/video instelling "audio uitgang" is ook nieuw toch? Die staat nu bij mij op alleen digitale pass through via hdmi.
I bad beat my meat by busting my nuts!
die zat er altijd al in, ik heb zelf pass through via de optische kabel omdat via hdmi ik niet alle mogelijkheden krijg (heb geen tv's van 1000+ euro die een goede hdmi pass through voor alle geluidsopties hebben).murphylee schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:31:
De setting bij audio/video instelling "audio uitgang" is ook nieuw toch? Die staat nu bij mij op alleen digitale pass through via hdmi.
Verwijderd
Ik denk dat ik maar gewoon voor de WD TV Live ga nu hij er nog is. Deze is 15 euro goedkoper en heeft ondersteuning voor Netflix (ook al geef ik daar op dit moment niets om) en er dan vanuit blijf gaan dat de WD TV Live netjes updates blijft ontvangen...
Zie ook: http://www.smallnetbuilde...al-wd-tv-reviewed?start=2
Tot mijn verbazing bleef (of beter gezegd: blijft) de WD echter booten
Door middel van een pin in het reset gaatje, heb ik de WD uiteindelijk in het hoofdmenu gekregen, maar dit was van korte duur. Ik moest alles opnieuw instellen en zat vervolgens even in de Accuweather app, waarna het hele reboot liedje weer opnieuw begon
Vanavond toch maar proberen (bij gods gratie) of ik het kastje weer kan resetten en 'm vervolgens een firmware versie terug te zetten. 1 ding weet ik wel: deze nieuwe firmware komt er niet meer op!
Ik heb zojuist ook een tweede WDTV gekocht (Netflix verslaafde hier
Ik heb nog even gekeken naar de Apple Tv, maar de Netflix app hierop schijnt een beveiliging te hebben tegen DNS diensten (zoals Unotelly). Hiervoor moet je e.e.a. in je router doen, mits dit mogelijk is, met onze Ziggo router is dit zeer waarschijnlijk niet mogelijk, dus hier begin ik maar niet aan.
Mocht de WDTV, ook na het terugzetten van de firmware, nog blijven booten in een loop, dan stuur ik 'm sowieso RMA (nog een jaar garantie).
Wel ontzettend zonde en zuur dat dit apparaat nu -mogelijk- onbruikbaar is geworden na een firmware update

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Ik heb laatst een wd tv live mediaspeler gekocht in combinatie met een WD MY CLOUD 2T.
Nu heb ik eindelijk wat tijd om hem in te stellen en dat lukt tot zo ver best aardig voor een lake.
Ik heb gisteren uitgevonden hoe ik automatisch de info kan inladen via mijn media bibliotheek.
Al mijn films staan in hun eigen map en deze in de centrale map videos. Nu is het alleen zo dat als ik er doorheen 'scroll' ik alleen de thumbnails zie en pas als ik in de map op de film ga staan alle informatie zie. Is het mogelijk om de metadata aan de map toe te kennen of is het noodzakelijk om alle films los in 1 map te zetten?
Verder vroeg ik mij af of iemand weet hoe ik series moet noemen om info op te halen en of er ook andere alternatieven zijn voor remote control apps dan die van wd tv live zelf?
Alvast bedankt voor de reactie(s)
OT: Nee, ik zit met hetzelfde probleem en dat kan dus niet. Enige manier om dat te doen is door al je films in 1 folder te zetten (en niet zelf nog in een aparte subfolder). Ik doe dat zelf niet aangezien het dan een rotzooi wordt mbt het beheren van bestanden maar dat is een afweging die je moet maken voor jezelf
Remote control app: Kijk even naar WDLxTV; uitermate fijne app (android: Google Play: WDlxTV MediaPlayers Remote )
en voor series: NaamSerie.s01.e01.mkv is een voorbeeld. De interne scraper kijkt namelijk naar de opbouw van de naam en hoe de punten er in staan. Zodra s0x.e0x in de naam staat scraped hij van tvdb.org ipv tmdb.org.
[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 25-08-2014 13:20 ]
Verwijderd
Jammer van die films in mappen dan moet ik even kijken of ik die rotzooi voor lief neem.
Die app werkt inderdaad een stuk beter dank hiervoor.
Ook pakt hij de series eindelijk nu nog alle namen veranderen
eigenlijk heb ik nog een vraag, in de balk waar settings, videos, muziek, apps etc staan kan je daar zelf ook op een een of andere manier mappen aan toevoegen? bij voorbeeld films, series etc.?
Je kan er het eea in verwijderen maar dan moet je met een thema aan de slag (XLM aanpassen enz. lees even het topic helemaal door aangezien Dikkiedikdik en Medic daar aardig bedreven in zijn) Maar volgens mij is het lastig echt iets toe te voegen.
Wel kan je dat doen met de nieuwe Grid view. Daar kan je directe shortcus toevoegen aan je homescreen. Maar ik vind het er maar lelijk uit zien. Wellicht moet je daarvoor ook een theme gaan bouwen
Verwijderd
Ja, daarvoor moet er een theme komen. Ik wacht alleen even totdat een andere gek liefhebber op dat wd forum in Amerika het probeert, ik vind het nogal riskantNotna schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:44:
Wel kan je dat doen met de nieuwe Grid view. Daar kan je directe shortcus toevoegen aan je homescreen. Maar ik vind het er maar lelijk uit zien. Wellicht moet je daarvoor ook een theme gaan bouwen
Maar het is niet zo lastig aan te passen, ik wil alleen geen bootloop krijgen waar je wel kans op hebt.
Verwijderd
Ik probeer mijn film collectie van mijn externe hd naar mijn wd my cloud te krijgen,maar als ik ze opelkaar aansluit via usb (ingang op de my cloud) dan gaat dat met zo'n 2,5mb per seconden voor een 550gb collectie gaat dat dus erg lang duren. zijn hier snellere opties voor?
Ik heb een probleem.
Ik verstuur altijd van af mijn pc via het netwerk bestanden naar de harde schijf van mij WD.
Maar op een of andere manier krijg ik nu de melding geen toegang.
Of het gaat heel erg traag.
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Alvast bedankt voor het mee denken.
Groet,
Jos
Kan je dit wat beter uitleggen? Heb je misschien een hub (WD met ingebouwde harde schrijf)?timbe schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:04:
Ik verstuur altijd van af mijn pc via het netwerk bestanden naar de harde schijf van mij WD.
Maar op een of andere manier krijg ik nu de melding geen toegang.
Of het gaat heel erg traag.
Als eerst dank voor je snelle reactie!
Het is eigenlijk heel simpel.
Ik download op mijn vaste pc films en deze zet ik via het netwerk over naar mijn harde schijf welke verbonden is met mijn WD Tv Live.
Maar de laatste dagen gaat het heel langzaam of mijn pc geeft dat de Wd Tv Live niet benaderbaar is.
Ik zal de WD Tv live anders straks eens opnieuw met mijn netwerk verbinden.
Wie weet helpt het.
Of zou het nog wat anders kunnen zijn ?
Maargoed: dat lost je probleem niet op uiteraard. WD TV even van de stroom halen en opnieuw proberen?
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Ben ik toch blij dat ik een Syn. NAS heb van 5 tientjes.
netwerkshares is sneller als je samba gebruikt, bij nfs zit er niet zoveel verschil in. Je hebt niet dat de wd de mappen gaat scannen, dat is weer wat tijdswinst. Maar zonder netwerkbibliotheek kan je geen movie info laten zien.Gotez schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:43:
Wat is eigenlijk het verschil tussen het gebruiken van een media bibliotheek of het werken met netwerk shares? is het een sneller dan het andere?
Ik gebruik de mediabibliotheek omdat ik meerdere nassen zo kan bereiken via video zonder van bron te wisselen. Bij het gebruik van de shares moet je de nassen onderling verbinden of je moet maar 1 nas / hdd hebben.
Of het praktisch is, dat is een 2de
Filmcovers in directory's staan er vrijwel meteen en ook allemaal. Voorheen zag je een paar cover's en moest de rest nog laden. Het wisselen van views (gele knop) gaat zo goed als instant en linksheets laden ook sneller. Zit bijna geen vertraging meer in.
Grid functie heb ik nog niet uitgetest, ik neem aan dat je theme dat moet kunnen weergeven.
Ik heb er ook geen last gehad dat niet alle apps er waren, daar hebben schijnbaar meer mensen last van als je het WD forum leest.
Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!
In de WD winkel zijn deze weer op voorraad!
Voor 6,95 inclusief verzendkosten plofte hier zonet een verse afstandbediening op de deurmat.
Mijn belangrijkste reden is/was eigenlijk dat ik daarmee geen beperkingen heb wat betreft Linksheets. De speler zelf heeft eigenlijk te weinig geheugen om hem daarvoor te kunnen gebruiken (30mb als ik het goed heb) en met die alternatieve firmware wordt alles afgelezen van een USB stick inclusief je theme.Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:41:
Waarom heb je voor die alternatieve firmware gekozen?
Linksheets schrijf je dan weg op de usb stick en daar heb je genoeg ruimte. De films en series zelf staan op netwerk schijven, inclusief de covers. Ik gebruik de Medialib niet maar maak het allemaal met Thumbgen.
Linksheets was eigenlijk bedacht voor de LiveHUB waar je een ingebouwd harde schijf hebt maar zo werkt het dus ook met de SMP.
Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!
Daar had je geen aangepaste firmware voor op hoeven zetten , dat doet de laatste firmware versie 2.02.32 ook, lekker snel gelijk de Filmcovers op het scherm, tot nu toe prima opdate…Gendji schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:33:
Net even de aangepaste nieuwe firmware drop gezet (http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=23&t=8707) en ik moet zeggen dat het qua snelheid weer een aardige vooruitgang is.
Filmcovers in directory's staan er vrijwel meteen en ook allemaal. Voorheen zag je een paar cover's en moest de rest nog laden. Het wisselen van views (gele knop) gaat zo goed als instant en linksheets laden ook sneller. Zit bijna geen vertraging meer in.
Aha, dat vermoeden had ik al, erg leuk als je linksheets wilt gebruiken. Zelf ben ik te lui om die dingen aan te maken en ik neem genoegen met folder.jpg (al gebruik ik wel een betaalde app op mijn telefoon voor meer informatie van de tv afleveringen).Gendji schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:48:
Mijn belangrijkste reden is/was eigenlijk dat ik daarmee geen beperkingen heb wat betreft Linksheets.
Interessant voor wie graag linksheets wilt gebruiken, dat zeker. Mooi stuk werk dat ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Verwijderd
Ik lees bij velen over een USB stick in de wd TV live waardoor hij sneller wordt of iets dergelijks. Is dit ook zo en zoja hoe doe ik dat (a)
Confluence

Refocus

Breeze

Dit is allemaal nog wat experimenteel, ik denk dat je zelf moet knutselen voor de links. Er staat ook info over de hub grid view.
Dit is kennelijk een hub screenshot:

En dit van onze mediaspeler:

Ik ga er eens naar kijken op korte termijn.
Als je ermee gaat werken, stel dan wel de afstandsbediening in zodat je met een toets naar de configuratie kan, anders kan je denk ik lastig terug naar een vorige theme.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 12:40 ]
Het is inderdaad meer werk alhoewel er met Thumbgen veel automatisch kan. Had zelf genoeg van de Medialib, langzaam opstarten, regelmatig het verkeerde vinden enz. Toen ben ik het maar zelf gaan doen. Dat liep een beetje uit de hand en zo eindig je dan bij linksheetsVerwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:13:
[...]
Aha, dat vermoeden had ik al, erg leuk als je linksheets wilt gebruiken. Zelf ben ik te lui om die dingen aan te maken en ik neem genoegen met folder.jpg (al gebruik ik wel een betaalde app op mijn telefoon voor meer informatie van de tv afleveringen).
Interessant voor wie graag linksheets wilt gebruiken, dat zeker. Mooi stuk werk dat ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Info tv afleveringen gebruik ik ook het meest (linksheet), bij films weet je vaak wel waarover het gaat.
Ik gebruik de linksheets ook nog voor films die ik gekeken heb maar niet bewaar. Zo hou ik bij wat ik al gezien heb en kan dan ff snel de sheet bekijken mocht ik niet meer weten waarover de film ging.
Ik sla die dan tevens op als Mkv file zodat de SMP het als film ziet en ik daarnaast ook met VLC ff snel kan kijken zonder de linksheet te moeten zoeken als de SMP uit staat.
Klinkt wat gecompliceerd maar valt erg mee
Verwijderd
Momenten dat het werkt zonder vertragingen en vastlopers werkt het ook heerlijk, miracast werkt prima met note 3, heb alleen geen geluid helaas bij meeste dingen. Google Street view op beamer is best leuk. Vnv even voetbalwedstrijd proberen te streamen
Edit 2: na tien min miracast weer fysieke reboot nodig.....
[ Voor 33% gewijzigd door Hertog_Martin op 27-08-2014 18:47 ]
Nu heeft de mijne daar ook last van.
Komt niet meer in het start menu
Volgens mij hebben ze echt een serieus probleem daar!
Edit: wdtv is up to date, week geen last gehad. Laatste paar dagen traag en vaak problemen met afspelen van films van af de NAS. Lijkt wel op bufferen wat die dan doet, film pauzeert, logo verschijnt in beeld. 20sec later speelt die verder.
Nu zit de speler in een bootloop
Edit 2: na 2x resetten lijkt de speler weer te reageren. Speelt voor als nog gewoon normaal af.
[ Voor 48% gewijzigd door murphylee op 28-08-2014 11:42 ]
http://community.wd.com/t...ot-loop/m-p/778921#M32090murphylee schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:19:
Las een paar dagen geleden dat iemand last had van spontane reboots (bootloops)
Nu heeft de mijne daar ook last van.
Komt niet meer in het start menu
Volgens mij hebben ze echt een serieus probleem daar!
Lees vooral dit topic even, ik was er ook bang voor dat ik mijn WD bij het grofvuil kon plaatsen, maar uit-ein-de-lijk is het goed gekomen... op enkele hartverzakkingen na.
In het topic (waar de link naar verwijst) wordt een wat vreemde oplossing genoemd: laat de mediaspeler een paar uur loopen in z'n reboot, waarna het een soort van 'call home' moment krijgt en zichzelf uiteindelijk 'corrigeert' (de firmware, that is).
Bij mij is het iets anders gegaan: ik heb de speler een paar keer laten booten, vervolgens gereset (met paperclip in reset gaatje, aan onderkant van app.), toen kwam ik 1 keer in het hoofdmenu, waarna de reboot ellende weer opnieuw begon. Na weer enkele keren rebooten, heb ik uiteindelijk de stekker eruit getrokken (om de volgende dag maar weer verder te kijken hoe/wat).
De volgende dag echter, startte de WD weer normaal op, tot mijn grote verrassing. Wat me vervolgens opviel, is dat ik er ineens een hoop apps bij had staan (en ik dacht dat ik ze toch echt allemaal had
Het lijkt erop dat de firmware update op de een of andere manier niet volledig is uitgevoerd, en dat de speler zichzelf a.h.w. wil corrigeren d.m.v. de reboot loops.
Ik zou je daarom adviseren om in ieder geval 1x het kastje te resetten, als ie vervolgens opnieuw gaat booten (reboot loop), dan deze gewoon gedurende een paar uur te laten gaan. De kans is groot dat dit zich bij jou ook uiteindelijk vanzelf oplost. Sterkte en succes, ik weet hoe frustrerend dit probleem is
Ik heb de update overigens automatisch (live) uitgevoerd, gezien de reacties die ik hierover heb gelezen, denk ik dat een handmatig uitgevoerde update in dit geval beter is en dat je dit vervelende probleem dan waarschijnlijk niet zal ondervinden. Deze laatste firmware update verdient imo niet de schoonheidsprijs, maar als het (uiteindelijk!) werkt, dan vind ik de functionaliteit wel een stuk verbeterd t.o.v. voorgaande updates.
[edit]ah, ik zie nu je edit pas
[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 28-08-2014 11:47 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik benader mijn Synology (212j) bedraad ingesteld als Windows Share. de WDTVlive-box heeft zijn eigen account. Deze heeft hij normaal gewoon opgeslagen. Alle apparaten hebben een vast IP-adres. Ik weet niet of het als Linux share stabieler is. Wanneer ik echter die oplossing probeer wanneer het al mis is, dan werkt het ook niet.
Heeft iemand een vergelijkbare ervaring en of een idee wat er speelt?
Thks voor de info!KillerBee schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:46:
[...]
http://community.wd.com/t...ot-loop/m-p/778921#M32090
Lees vooral dit topic even, ik was er ook bang voor dat ik mijn WD bij het grofvuil kon plaatsen, maar uit-ein-de-lijk is het goed gekomen... op enkele hartverzakkingen na.
[edit]ah, ik zie nu je edit pas. Fijn dat ie weer werkt!
Hopelijk hebben anderen (die onverhoopt tegen dit probleem aanlopen) toch iets aan mijn post.
Als het in de toekomst nog een keer voor komt dan laat ik de WDtv gewoon aan staan
Het helpt meestal ook om de usb stick met de firmware erin te laten en hem 4 uur te laten aanstaan (soms een hele nacht). Volgens mij heb je dan sneller resultaat omdat hij na een X aantal herstarts dan de firmware er opnieuw opzet.murphylee schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:02:
Als het in de toekomst nog een keer voor komt dan laat ik de WDtv gewoon aan staan
Ik herken het probleem niet, heb ook o.a. een 212j staan hier.rense schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:20:
Ik benader mijn Synology (212j) bedraad ingesteld als Windows Share. de WDTVlive-box heeft zijn eigen account. Deze heeft hij normaal gewoon opgeslagen. Alle apparaten hebben een vast IP-adres. Ik weet niet of het als Linux share stabieler is. Wanneer ik echter die oplossing probeer wanneer het al mis is, dan werkt het ook niet.
Heeft iemand een vergelijkbare ervaring en of een idee wat er speelt?
Wat ik wel merk is dat je nu beter nfs kan gebruiken op de wd (moet je dus wel even activeren op de synology en per map ip rechten geven), daarna mediabibliotheek aan op de wd en zo de synology via nfs benaderen, dat is heel stabiel geworden. Wellicht lost dit het op voor je.
Ik heb al die problemen niet, bij miracast ook niet. Al wordt mijn telefoon wel warm als ik voetbal stream, dus ik stream nu maar vanaf mijn pc met de chrome browser naar de google chromestick, dat werkt wat beter (heb ik iets betere kwaliteit dan via mijn mobiel en niet meer de last dat dat ding warm wordt door de inspanning die het kennelijk wel kost).Hertog_Martin schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:15:
Edit 2: na tien min miracast weer fysieke reboot nodig.....
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 20:59 ]
edt; Denk het niet btw, zal er eerst een app moeten komen net zoals youtube?
[ Voor 42% gewijzigd door Deruxian op 30-08-2014 01:13 ]
Kan inderdaad niet, volgens mij kan het wel met een google chromecast, die kost 35 euro. Is een leuke aanvulling op de wd mediaspeler (youtube en netflix werken fijner met de chromecast naar mijn idee).Deruxian schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:45:
Vraagje: kan popcorn time streamen naar de WD live TV?
edt; Denk het niet btw, zal er eerst een app moeten komen net zoals youtube?
Verwijderd
Enige tijd wd tv live in mijn bezit en ik moet zeggen werkt prima. Nu heb ik laatst Netflix abonnement genomen en als ik dan series aan het kijken ben valt geregeld het beeld weg of knippert heel even naar zwart beeld met tekst "geen signaal" en daarna weer gaat ie weer verder met de serie. Daarbij hebben we af en toe ook een hele irritanten tik als die op menu van Netflix staat.
Ik had dit probleem trouwens ook al bij films afspelen vanaf een USB-stick maar in veel mindere maten.
Herkent iemand dit problemen en kan die mij vertellen hoe ik het kan verhelpen.
Groet Rob
Bij mij is hij verdwenen en ik mis hem toch eigenlijk wel.
Aan de andere kant, ik kan wel direct foto's en filmpjes op mijn mobiel afspelen via de WDlive?Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:32:
[...]
Kan inderdaad niet, volgens mij kan het wel met een google chromecast, die kost 35 euro. Is een leuke aanvulling op de wd mediaspeler (youtube en netflix werken fijner met de chromecast naar mijn idee).
Vermoedelijk een defecte hdmi kabelVerwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:06:
Herkent iemand dit problemen en kan die mij vertellen hoe ik het kan verhelpen.![]()
ik snap je vraag niet. Je kan foto's en filmpjes wel streamen via miracast, althans als het niet te grote filmbestanden zijn. Ik heb het verder niet getest, ik maak geen foto's of filmpjes met mijn mobiel omdat ik de kwaliteit niet goed genoeg vind (Samsung S5, misschien zijn er telefoons met betere lenzen, maar ik gebruik een losse fotocamera en een losse videocamer voor mijn opnames). Films kijk ik gewoon vanaf mijn nas en foto's bekijk ik nooit via de tv, die druk ik af en dan komen de fotoboeken op tafel. Ik ben volgens mij wat ouderwetsDeruxian schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:02:
Aan de andere kant, ik kan wel direct foto's en filmpjes op mijn mobiel afspelen via de WDlive?
Maar volgens mij beantwoord ik je vraag niet goed. Dus als het niet is wat je wilde horen, stel hem even wat duidelijker
Ik heb hem niet, maar ik gebruik de UK apps op de WD en niet de Nederlandse of de USA versie.ASW1 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:05:
Kan iemand eens kijken of er na de laatste firmware upgrade nog de Vimeo-app geinstalleerd is?
Bij mij is hij verdwenen en ik mis hem toch eigenlijk wel.
Ik vermoed dat hij wel op de USA versie zit. Je kan een proefabonnement (hoef je alleen je emailadres voor op te tegen) nemen op unotelly en unotelly op de wd instellen (is een uitleg voor) en dan stel je in de config van unotelly via de webbrowser in dat je de usa apps wilt, dan wd resetten met landinstellingen en voila, je hebt de usa apps. Zolang je niet meer aan de landinstellingen zit blijft dit zo staan, ook bij updates. En ook als je unotelly niet blijft behouden.
Idem als je de bbc iplayer wilt, dan kies je voor Engelse wd tv apps. Maar dan heb je dus geen vimeo.
Maar de situatie voor de Nederlandse appsectie weet ik niet.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 13:58 ]
http://community.wd.com/t...TitanGrid-Mod/td-p/788391
Zal hem zo even erop zetten en wat screenshots posten voor jullie.
Screenshot is eigenlijk niet nodig, grid view look met titan theme, niets meer en niets minder.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 08:53 ]
Chips, ben aan het werk thuis, maar ik rommel dit zo even snel in mijn alaska dutch remix versie en zal die nog even delen, even een half uurtje pauze nemen nu
Ik weet bijna zeker dat je niet meer naar je huidige theme teruggaat, maar deze blijft gebruiken, zeer zeer mooi.Notna schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:44:
Ik neem aan dat dit een variate is op de Titan Live theme die ik ook gebruik. Eens kijken hoe dat eruit ziet aangezien ik die wel erg mooi vind in de normale versie
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 09:02 ]
En toch ben ik nieuwschierigVerwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:39:
Screenshot is eigenlijk niet nodig, grid view look met titan theme, niets meer en niets minder.

ik ben nu even snel met een alaska dutch remix versie bezig, maar krijg het weerbericht nog niet voor elkaar
[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 10:52 ]
even een vraagje: gister zou ik 3D film kijken (eentje met externe subs .sup en eentje met interne subs), maar beide films toonden de subtitles in "2D". en met side by side 3D zie je dan de tekst dus helemaal fout dwars door het beeld...
Hoe los ik dit op? Met VLC doet die het op mijn Surface ook... doe ik iets fout?
jij hebt alleen al 49 pagina's aan reply's in dit topicVerwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:35:
even search gebruiken hier, ik heb het ergens een tijd terug uitgelegd hier

Maar heb de 3D subtitler gevonden... maar dan moet ik dus .SRT omzetten, en gezien de ene in .SUP is, en de ander ingebakken in de MKV kan ik hier dus nog vrij weinig mee....
Sowieso vreemd dat een release 2D subtitles bij een 3D film stopt? dus lijkt me meer een WD TV dingetje...
jammer, had de WD TV Live gekocht zodat ik zorgeloos films kon kijken zonder "gedoe". Maar heb nu meer gedoe dan ooit

maar haal wel een andere versie binnen, totdat er wel eentje goed is. Is minder werk
[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 01-09-2014 13:13 ]
Ja, je moet wel een versie met .srt hebben, dat is wat irritant. Even een 3D film kijken werkt nooit zo goed, ik heb er ook vaak gerotzooi mee. Pak je een versie met ingebouwde subs, werken ze niet en pak je een andere versie en heb je 3 regels met subs ipv 2 en ik heb ze ook een keer roze gehad.Waah schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:05:
jij hebt alleen al 49 pagina's aan reply's in dit topic![]()
Maar heb de 3D subtitler gevonden... maar dan moet ik dus .SRT omzetten, en gezien de ene in .SUP is, en de ander ingebakken in de MKV kan ik hier dus nog vrij weinig mee....
Meestal wijs ik trouwens gelijk de weg hier ipv te roepen dat je zelf moet zoeken, maar ik had mijn wd tv gemold met mijn skin en was nogal chagerijnig. Maar hij werkt weer, bootloop was na een uur verdwenen door een phone home actie van de mediaspeler

Gelukkig werkt die weer danVerwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:23:
[...]
Ja, je moet wel een versie met .srt hebben, dat is wat irritant. Even een 3D film kijken werkt nooit zo goed, ik heb er ook vaak gerotzooi mee. Pak je een versie met ingebouwde subs, werken ze niet en pak je een andere versie en heb je 3 regels met subs ipv 2 en ik heb ze ook een keer roze gehad.
Meestal wijs ik trouwens gelijk de weg hier ipv te roepen dat je zelf moet zoeken, maar ik had mijn wd tv gemold met mijn skin en was nogal chagerijnig. Maar hij werkt weer, bootloop was na een uur verdwenen door een phone home actie van de mediaspeler
Helaas denk ik dat mijn harde schijf is overleden.
Hij is super traag op een of andere manier. (WD My Book 1tb)
Dus denk dat ik een nieuwe moet gaan kopen dus.
Kan ik hier elke harde schijf aan koppelen?
Of zijn er nog dingen belangrijk zo als bv:
-Met of zonder externe voeding
-Max grote harde schijf
-enz...
Wie weet kunnen jullie me helpen of hebben jullie een tip wat een goede harde schijf is?
Als het kan zou ik minimaal 2tb gaan.
Alvast dank voor jullie hulp.
Groeten,
Tim
https://www.mediafire.com/?vph0x18nnvwoqpk
Ik heb de komende dagen weer weinig tijd om eraan te knutselen, maar dit heb ik even snel gemaakt vanavond.
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 21:31 ]
Maar met de zip die ik geplaatst heb kan je feitelijk elk theme aanpassen naar een grid view. Naar wens kan je dan wat zaken aanpassen. Ik heb hem redelijk basic net als in titan grid, maar er is veel mogelijk, heel veel. Pak gewoon een theme, pak de zip uit, plaats de bestanden van mij erbij en als de achtergrond een beetje de standaard naam heeft heb je hem werkende.
Ik krijg alleen het netflix icoon niet uitgerekt, dat zit ergens ingebakken, dus ik knutsel nog verder (denk pas volgende week omdat ik nu wat avonddiensten moet draaien en het land door moet reizen voor het werk). Maar ik weet 1 ding: je kan nu heel toffe menu's bouwen omdat je redelijk wat vrijheid hebt in het hoofdmenu als je grid view gebruikt.
Toch weer zo een leuke knutsel avond met de wd gehad, blijft een grappig apparaatje dat meer kan dan je op het eerste gezicht denkt. Jammer dat ik weer om 06:00 moet opstaan, had het graag afgemaakt.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 22:49 ]
Verwijderd
NAS van Synology kopen. Heb je jaren plezier van en heb je gelijk backup afhankelijk van je instellingen. Kost iets meer maar dan heb je ook wat. In een 2 bay kan je maximaal 2 schijven van 4 TB kwijt.timbe schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:08:
Hallo,
Helaas denk ik dat mijn harde schijf is overleden.
Hij is super traag op een of andere manier. (WD My Book 1tb)
Dus denk dat ik een nieuwe moet gaan kopen dus.
Kan ik hier elke harde schijf aan koppelen?
Of zijn er nog dingen belangrijk zo als bv:
-Met of zonder externe voeding
-Max grote harde schijf
-enz...
Wie weet kunnen jullie me helpen of hebben jullie een tip wat een goede harde schijf is?
Als het kan zou ik minimaal 2tb gaan.
Alvast dank voor jullie hulp.
Groeten,
Tim
Voor de meeste hier waarschijnlijk een domme vraag.
Als ik muziek wil afpelen krijg ik het volgende:
Muziek: alle albums
Vervolgens klik ik op het af te spelen album.
Deze begint dan ook te spelen en krijg keurig de DVD hoes te zien met er achter welk nummer nu afspeelt.
Maar is het ook mogelijk om hier een lijst van alle nummers van dit album?
alvast dank voor jullie reactie.
Of bedoel je dat je de Cover wilt veranderen in een lijst met alle nummers (zoals de achterkant van een CD zeg maar)? Dat kan ook maar dan moet je handmatig even een folder.jpg pakken EN zorgen dat de album cover (middels iTunes oid) aangepast wordt naar dat plaatje.
Als eerst bedankt Musicmasters!Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:12:
[...]
NAS van Synology kopen. Heb je jaren plezier van en heb je gelijk backup afhankelijk van je instellingen. Kost iets meer maar dan heb je ook wat. In een 2 bay kan je maximaal 2 schijven van 4 TB kwijt.
Maar heb gisteren naar veel knutselen de schijf toch weer aan de praat gekregen.
Dus hoop dat het nu goed gaat.
Maar ga me zeker even inlezen over NAS.
Nogmaals bedankt.
Bedankt Nota!Notna schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:19:
Dan moet je met de gele knop je view veranderen. Even zoeken naar wat het beste voor je is
Of bedoel je dat je de Cover wilt veranderen in een lijst met alle nummers (zoals de achterkant van een CD zeg maar)? Dat kan ook maar dan moet je handmatig even een folder.jpg pakken EN zorgen dat de album cover (middels iTunes oid) aangepast wordt naar dat plaatje.
Als ik tijdens het afspelen van een nummer op de gele knop druk gebeurt er niks.
Wel als ik in de map van de albums zit.
Ik wil gewoon een lijst zien van de nummer die er op dat album staan tijdens het afspelen.
en naar het nummer kunnen gaan welke ik wil afspelen.
Erm.. dan weet ik het even ook niet. Wellicht dat je dan naar een ander Thema moet kijken?
Hoe dan ook bedankt!Notna schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:28:
Vaag: je zal volgens mij de view settings moeten veranderen welke de gele knop is. Ik dacht dat dit ook wijzigde wat je zag zodra je een nummer selecteerde en afspeelde (niet alleen op Album niveau dus)
Erm.. dan weet ik het even ook niet. Wellicht dat je dan naar een ander Thema moet kijken?
Maar zodra ik in het af te spelen album zit gebeurt er niks als ik op de gele knop druk helaas.
Ben al wel wat verder!
Als tijdens het afspelen van het album het volgende doe:
-Setup, Muziekinstellingen, Weergave audionummer,
Deze dan op titel zet en terug ga naar de map welke op dat moment word af gespeeld krijg ik alle nummers te zien en kan zappen tussen nummers zeg maar.
Alleen als ik er na een nieuw album(CD) selecteer zie ik weer alleen het nummer wat dan afgespeeld word.
En zijn de instellingen dus weer weg.

Kan ik nu met een (nog aan te schaffen) WD TV Live 2011 wel of niet Netflix kijken?
Zijn er ook WD TV Live 2011-versies waarmee het niet kan ?
Op de laatste pagina's wordt het me niet duidelijk.....soms gaat het over WD TV en dan over WD TV Live....
De nieuwe generatie die uitkomt kan dus geen Netflix streamen
De Now Playing functie daar kan je niets van opslaan dat wil zeggen de instellingen worden niet onthouden.timbe schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:45:
Hoe dan ook bedankt!
Maar zodra ik in het af te spelen album zit gebeurt er niks als ik op de gele knop druk helaas.
Ben al wel wat verder!![]()
Als tijdens het afspelen van het album het volgende doe:
-Setup, Muziekinstellingen, Weergave audionummer,
Deze dan op titel zet en terug ga naar de map welke op dat moment word af gespeeld krijg ik alle nummers te zien en kan zappen tussen nummers zeg maar.
Alleen als ik er na een nieuw album(CD) selecteer zie ik weer alleen het nummer wat dan afgespeeld word.
En zijn de instellingen dus weer weg.
Het is zoals Notna al zegt afhankelijk van het gebruikte thema hoe de beide functies omschreven worden. Hier door ontstaat jammer genoeg een babbelonisch verschil in uitleg ...
De bovenste afbeelding rechts is de Audioplayer die idd op Play Album staat. Links is de Now Playing functie te zien. In de onderste afbeelding ontstaat het verschil door onduidelijk gebruik van teksten. Het bovenste gedeelte is de Audioplayer die ook op Play Album staat. Het onderste stuk is gewoon de Audioplayer maar de gebruikte tekst doet geloven dat het om Now Playing gaat.
Het zijn echter 2 totaal verschillende functies van de SMP die door elkaar gegooid worden zo nu en dan. Met beide functies is het mogelijk om complete albums te draaien echter je begint in de Audioplayer en dan switch je naar Now Playing of juist niet en geniet je enkel van je muziek...
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Als eerst dan voor je uitgebreide reactie!WD-Medic schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:41:
[...]
De Now Playing functie daar kan je niets van opslaan dat wil zeggen de instellingen worden niet onthouden.
Het is zoals Notna al zegt afhankelijk van het gebruikte thema hoe de beide functies omschreven worden. Hier door ontstaat jammer genoeg een babbelonisch verschil in uitleg ...
[afbeelding]
[afbeelding]
De bovenste afbeelding rechts is de Audioplayer die idd op Play Album staat. Links is de Now Playing functie te zien. In de onderste afbeelding ontstaat het verschil door onduidelijk gebruik van teksten. Het bovenste gedeelte is de Audioplayer die ook op Play Album staat. Het onderste stuk is gewoon de Audioplayer maar de gebruikte tekst doet geloven dat het om Now Playing gaat.
Het zijn echter 2 totaal verschillende functies van de SMP die door elkaar gegooid worden zo nu en dan. Met beide functies is het mogelijk om complete albums te draaien echter je begint in de Audioplayer en dan switch je naar Now Playing of juist niet en geniet je enkel van je muziek...
Maar om eerlijk te zijn snap ik het nog niet zo goed.
Hoe krijg ik het nu voor elkaar het zo te zetten als jij in afbeelding 2 hebt?
Hier zie ik toch het album met de bij horende nummers ?
Sorry dat ik het niet begrijp!
Oke denk dat ik het al snap hoor!timbe schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:52:
[...]
Als eerst dan voor je uitgebreide reactie!
Maar om eerlijk te zijn snap ik het nog niet zo goed.
Hoe krijg ik het nu voor elkaar het zo te zetten als jij in afbeelding 2 hebt?
Hier zie ik toch het album met de bij horende nummers ?
Sorry dat ik het niet begrijp!
Je opent het album en gaat vervolgens naar Wordt nu....?
Dan zie ik inderdaad de lijst!
Maar deze tussen stap moet je dus maken om de lijst met nummer zichtbaar te maken?
Netflix lijkt de WDTV (en andere devices) sinds kort bewust te limiteren tot 720p.
Ik heb dit gisteren getest met een film met SuperHD logo en tot mijn verbazing bleef de 'teller' inderdaad hangen bij 720p.
Ik was even bang dat de laatste firmware update dit veroorzaakt heeft, maar bovengenoemd topic sluit dit wel uit. Het lijkt een bewuste keuze te zijn van Netflix, maar waarom...?? Op een ander forum las ik dat mogelijk alleen de devices met de oude Netflix interface gelimiteerd worden tot 720p, maar niemand kan dit nog echt 100% bevestigen.
Is het voor elk land gelijk? Ik ga anders wel even testen vanavond. Maar netflix is niet meer dan een snelkoppeling naar netflix zelf, hier heeft wd helaas niets mee te maken.
Nou je dat zo zegt ...KillerBee schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:46:
http://community.wd.com/t...stuck-at-720p/td-p/789075
Netflix lijkt de WDTV (en andere devices) sinds kort bewust te limiteren tot 720p.
Ik heb dit gisteren getest met een film met SuperHD logo en tot mijn verbazing bleef de 'teller' inderdaad hangen bij 720p.
Ik was even bang dat de laatste firmware update dit veroorzaakt heeft, maar bovengenoemd topic sluit dit wel uit. Het lijkt een bewuste keuze te zijn van Netflix, maar waarom...?? Op een ander forum las ik dat mogelijk alleen de devices met de oude Netflix interface gelimiteerd worden tot 720p, maar niemand kan dit nog echt 100% bevestigen.
Op me Live HUB zowel als op de Dune heb ik geen Netflix app echter op me TV zelf wel. Eerder had ik zo iets van Netflix, wat boeit me dat nou maar omdat het diverse series aanbood die ik dan niet meer zelf hoef te halen heb ik het toch in huis genomen.
Misschien heeft het er niets mee te maken hoor maar eerst had de app het bekende rode icoontje en na de laatste FW update van me TV is dat icoontje ineens wit.

Wat betreft de 720p limit daar heb ik geen last van en Super HD is gewoon wat geleverd word ivm de bandbreedte die ze kwijt kunnen. Misschien heeft het in tegenstelling tot wat Dikkiedikdik zegt toch met een vernieuwde App/GUI te maken ...
[ Voor 7% gewijzigd door WD-Medic op 04-09-2014 12:38 ]
Yep, ik ondervind dit in meerdere regio's, dus niet regio gebonden o.i.d. Ik heb ook een Ziggo internet verbinding i.c.m. Unotelly, dus hier kan het zeker niet aan liggen. En ik heb voorheen ook absoluut 1080p gekeken op Netflix middels de WDTV.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:34:
Is het voor elk land gelijk? Ik ga anders wel even testen vanavond. Maar netflix is niet meer dan een snelkoppeling naar netflix zelf, hier heeft wd helaas niets mee te maken.
Het wordt op div. fora inmiddels steeds meer besproken:
http://forums.roku.com/vi...13c80b6ad0f5eee9fbfa5cb99
http://www.avsforum.com/f...-streaming-device-45.html
Wat me vooral opvalt is dat sommigen hier al weken last van hebben (ongeacht het device ze gebruiken) en anderen pas sinds een paar dagen. Met andere woorden: als je er nu nog geen last van hebt, betekent dit helaas niet dat dit niet nog kan gebeuren.
Het lijkt erop dat alle al wat oudere devices (Tv's, mediaspelers, BD spelers, etc...) met dus de oude Netflix interface, hier tegenaan (gaan) lopen.
Ik zeg heel eerlijk dat het mij ook niet eerder is opgevallen, totdat ik het topic op het WD forum tegenkwam en zelf ging testen. Ignorance is a bliss, zeggen ze weleens...
Mmm, dan valt er voor mij weinig te testen omdat ik ook Ziggo en ook unotelly hebKillerBee schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:00:
Yep, ik ondervind dit in meerdere regio's, dus niet regio gebonden o.i.d. Ik heb ook een Ziggo internet verbinding i.c.m. Unotelly, dus hier kan het zeker niet aan liggen.
Gelukkig zie ik zelf nooit het verschil tussen 720 of 1080p op netflix zelf, ik zie wel een verschil tussen netflix en een x264 opname. Ik vind het echter niet problematisch, 720p is ook prima wat mij betreft. Zolang het maar niet lager gaat worden , want dan heb ik er wel problemen mee.
Snap niet waarom netflix dit gedaan heeft, zal wel wat minder support vragen opleveren ofzo.
gewoon niet meer op het option knopje drukken zodat je het niet kan zienKillerBee schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:00:
Ignorance is a bliss, zeggen ze weleens....
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 18:34 ]
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:30:
[...]
Mmm, dan valt er voor mij weinig te testen omdat ik ook Ziggo en ook unotelly heb
Gelukkig zie ik zelf nooit het verschil tussen 720 of 1080p op netflix zelf, ik zie wel een verschil tussen netflix en een x264 opname. Ik vind het echter niet problematisch, 720p is ook prima wat mij betreft. Zolang het maar niet lager gaat worden , want dan heb ik er wel problemen mee.
Snap niet waarom netflix dit gedaan heeft, zal wel wat minder support vragen opleveren ofzo.
Ik vind dit ook onbegrijpelijk, ik kan me zelfs voorstellen dat sommigen (ik niet) hierdoor hun Netflix abonnement opzeggen.
Vooralsnog zie ikzelf ook geen verschil, maar ik hoop ergens toch wel dat Netflix dit besluit weer terugdraait.
Mja, dat krijg je als je het eenmaal weet: dan blijf je erop drukkengewoon niet meer op het option knopje drukken zodat je het niet kan zien
Ik moet voor mijn abonnement toch over 1,5 week met een manager van de klantenservice van netflix bellen, ik zal het dan ook wel even navragen hoe het precies zit (of iemand moet mij voor zijn).KillerBee schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:48:
Vooralsnog zie ikzelf ook geen verschil, maar ik hoop ergens toch wel dat Netflix dit besluit weer terugdraait.
Maar ik lees nu hier dat ze denken dat het een bug is:
http://www.avsforum.com/f...-streaming-device-47.html
Ik ga zo ook even testen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 19:13 ]
Ik heb geen Facebook of Twitter account, anders had ik via die weg wel al aan de bel getrokken. Voor nu houdt ik de div. fora in de gaten komende week, mocht het idd om een bug gaan, dan lijkt me dat Netflix dit wel snel oplost.
Misschien heet het nu 720p, maar is het gewoon wat voorheen 1080 was? Een jaar of wat geleden stond er namelijk geen getal, maar bijv. superhd en ultra hd, toen kwamen getallen erbij en nu dit weer. Maar het is nog steeds mijn geld waard, ik kijk ook oude meuk van 20 jaar terug en dat is vele malen slechter dan de hd die we nu van netflix kijken.
WD support is ermee bezig en Roku inmiddels ook:
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 21:33 ]
De bitrate (die wij helaas niet kunnen zien op de WDTV) schijnt ook een stuk lager te liggen, las ik op het avs forum. Alhoewel ik idd ook niet echt verschil zie, maar misschien is dit wel meer waarneembaar bij andere devices(?)Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:30:
Misschien heet het nu 720p, maar is het gewoon wat voorheen 1080 was?
Ik zag het idd op het WD forum, en positief dat Roku dit ook gaat onderzoekenWD support is ermee bezig en Roku inmiddels ook:
er post daar iemand dat hij een apparaatje heeft ofzo om dat te testen, ken ze zelf niet. Misschien begrijp ik het bericht ook verkeerd en bedoelt hij een soort network monitor, maar het lijkt me niet dat je daaruit een bitrate kan halen (al zegt het natuurlijk we iets).KillerBee schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:45:
maar misschien is dit wel meer waarneembaar bij andere devices(?)
Verwijderd
Precies, het zit er ook bij, maar that's it. Leuk voor de gemiddelde luisteraar, maar als je kwaliteit wilt zal je naar een Pioneer N-50 moeten kijken die toch 500 kost of zelfs een apparaat in de klasse van 1000+ euro zoals de echt mooie Cambridge Audio Stream Magic.Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:39:
Kan ook bijna niet anders voor die schamele zeven tientjes die je betaald voor de WD.
Verwijderd
Hier nog een, ik ga dan niet naar FLAC maar naar WAV ( opslag ruimte genoegVerwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:39:
... Ik zet al mijn cd's om met Exact Audio Copy naar Flac ...
Nou ja schamele, er zijn zat mensen vandaag de dag waar 70 euro een hoop geld voor is maar het is gewoon het alle waar naar zijn geld verhaal ...Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:39:
... Kan ook bijna niet anders voor die schamele zeven tientjes die je betaald voor de WD.
Klopt! Ik kon helaas even niet eerder reageren, maar ik heb 't getest en krijg weer netjes 1080 SD* in beeld, een kleine opluchting dat het achteraf dan toch een bug bleek te zijn!Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:33:
Beste tweakers, ik lees dat het probleem met netflix 1080p opgelost is. Ik heb het nog niet getest omdat ik net thuis kom van een vergadering en net aan mijn avondeten zit, maar ik lees veel juichende reacties.
* de SD vermelding is trouwens ook een bug, kwam ik laatst achter via een ander forum, eentje die WD nooit heeft verholpen in een firmware update. Maar ik zie dit zelf meer als een 'cosmetisch' foutje
Verwijderd
Overigens klonk mijn AC Ryan HD beter qua geluid maar geeft de WD weer beter beeld.
Kijk eens naar de XBMC Mediaspeler met Intel NUC DN2820FYKH , je hebt wat verschillende uitvoerening van de Intel NUC en je kan alle kanten op. Op audio gebied ben ik zelf niet zo onderlegd, maar ik vermoed dat je voor jouw wensen hier ook veel kanten mee op kan (met bijv. een beter usb audiokaartje erin). Wellicht moet je voor iets beters dan de NUC gaan, zie hier veel modellen: http://www.centralpoint.nl/barebones/Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:06:
Vreemde zaak overigens nu streaming volgens mij best mainstream aan het worden is dat je nergens een fatsoenlijke test kan vinden van het huidige aanbod aan mediaplayers.
Enige probleem waar ik je voor wil waarschuwen is de x265 codec. Daar is nog geen ondersteuning van, maar men gaat wel van x264 naar x265 overstappen de komende jaren. Als je nu wat koopt vermoed ik dat je over 2 jaar weer wat moet kopen omdat je anders geen x265 kan afspelen. Neem dat dus even mee in de beslissing. Maar op dit moment gaat er niks boven de NUC, zeker omdat je zelf kan uitbreiden (in een bepaalde mate).
Maar qua geluid en beeld kan er wel aan je wensen voldaan worden en ik schat in dat je voor 500 euro wel moet slagen voor iets heel moois. En verder heb je nog de modellen als de Dune HD Duo , maar daar gaat wederom het x265 verhaal op.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 09:59 ]