Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dankje GD.

Is er op.de 7385 evt nog een losse blu-ray sata150/USB 2.0 aan te sluiten, die dan nog werkt ook.

Is er op de 7385 ook een soort van app store voor rtlxl uitzendinggemist enz... Of is de 8100 daar meer op ingesteld.?

Edit. Ik zie nu dat ze leverbaar zijn de em7385 serie. 179,- euro.

[ Voor 62% gewijzigd door Supertip op 01-10-2012 13:46 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceWolve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 22:12
Ik heb nu sinds een maand de Eminent 7280 in combinatie met de Synology DS212+.
Zodra ik de mediaspeler via LAN direct aansluit op de NAS kan ik gewoon de bestanden lezen en gebruiken.

Maar zodra ik beide aan sluit via de router kan de Eminent geen enkele map meer vinden. Het vind ook niet mijn windows 7 pc terwijl ik een aantal mappen gedeeld heb.

Ik heb alles geprobeerd met UPnP, DHCP/DMA. MediaServer vanuit Synology.

Mis ik een instelling? Met de Eminent mis ik ook een optie om gericht te zoeken in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@Supertip

De kans dat de blu-ray sata150/USB 2.0 gaat werken is zo goed als nihil. Toegegeven, dit hebben we nooit getest maar de kans dat in de mediaplayer ondersteuning zit voor dit soort apparaten is bijzonder klein. Tevens, al zou het apparaat wel herkend worden, dan nog zal de BR disc niet herkend worden cq afgespeeld worden.

Op de EM7385 zit geen portal zoals bij de EM8100 het geval is. Echter, de EM7380/EM7385 hebben wel een eigen Eminent portal die we Third Party Apps noemen. In die TPA zitten vrij veel Apps waaronder Uitzending Gemist, Veronica Gemist, SBS6 Gemist en nog veel meer. Het aanbod zit momenteel op rond de 50 Apps, die zeer de moeite waard zijn. Het enige wat je hoeft te doen is je mediaplayer aan te melden op een te creëren account op onze portal en vervolgens de Apps toe te voegen aan je mediaplayers. Dit verhaal staat volledig uitgelegd in de handleiding van je mediaplayers.

Veel succes met de aankoop!

G.D.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SpaceWolve

Krijgt de mediaplayer überhaubt wel een IP adres toegewezen van je router? Zijn de modules als NZBget en Transmission wel te benaderen? Het lijkt op dit moment erop dat de mediaplayer niet opgenomen is in het thuisnetwerk.

Beter is het om ons rechtstreeks te contacteren over dit probleem. Dit kan via het supportformulier online: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceWolve
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:42:
@SpaceWolve

Krijgt de mediaplayer überhaubt wel een IP adres toegewezen van je router? Zijn de modules als NZBget en Transmission wel te benaderen? Het lijkt op dit moment erop dat de mediaplayer niet opgenomen is in het thuisnetwerk.

Beter is het om ons rechtstreeks te contacteren over dit probleem. Dit kan via het supportformulier online: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

G.D.
Ik heb ook even op het Synology forum gekeken en daar blijken meerdere mensen last te hebben van het probleem dat de UPnP/DLNA/DMA functie niet meer werkt na de laatste update. Waarschijnlijk geeft dat de storing.
Mediapspeler krijgt iig een IP adres toegewezen.

Mocht het probleem niet bij de NAS liggen dan neem ik contact op met Eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:30
Heb sinds vanmiddag de 7385.Wouw wat een mooi spelertje is dat.
Wat ik erg belangrijk vond is het spelen van 3d iso`s.
3d iso`s appeltje eitje.Zonder problemen af te spelen.
Ook zijn daarbij nederlandse ondertitels bij te voegen(wel 3d afspelen)
Even de srt met 3dsubtitler omzetten en er bij plaatsen en hij pakt ze automatich.
Eminent wat een top apperaat,hier ben ik erg blij mee. _/-\o_
Verder speelt deze voor zover ik weet alles af.
Zo ga weer snel er mee spelen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Eminent 8100 of een D-Link Boxee box. Heb een paar vragen over de 8100:
- Wat is de boot time gemeten tot je in het menu zit? (met nieuwste firmware)
- Kan iemand laten zien hoe uitzendinggemist loopt (bijv. met een video'tje)
- Welke upstream UZG gebruikt (512kb/s of 1mbit?)
- Wat er gebeurd als UZG iets op zn site veranderd, bijv. cookies meldingen toevoegt. Moet je dan een nieuwe firmware installeren of werkt dat standaard.

Voor Boxee heb ik eigenlijk dezelfde vragen, maar dat wordt een ander topique post. :P
Alvast bedankt voor de antwoorden! _/-\o_

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Nog iemand die ervaringen heeft met de nieuwe 7385?? Vind er maar erg weinig reviews van terug en in Belgie is ie nog nergens te vinden, 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 7385 al een tijdje in gebruik. Helaas loopt de speler bij bepaalde dvd's (VIDEO_TS folder) vast. Soms ook bij avi files :( . Wellicht dat deze dvd en avi files niet voldoen aan de standaard maar op andere media spelers geven deze bestanden geen enkel probleem. Ik heb al honderden bestanden afgespeeld op de 7385 en moet zeggen dat het apparaat me toch wat tegenvalt. Mijn verwachtingen waren wellicht te hoog maar de prijs is daar dan ook naar... Ik hoop dat een firmware update deze problemen snel oplossen. Het ligt overigens niet aan mijn 7385, een collega heeft deze ook en ondervind dezelfde problemen. (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
ouwefreaker schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:33:
Heb sinds vanmiddag de 7385.Wouw wat een mooi spelertje is dat.
Wat ik erg belangrijk vond is het spelen van 3d iso`s.
3d iso`s appeltje eitje.Zonder problemen af te spelen.
Ook zijn daarbij nederlandse ondertitels bij te voegen(wel 3d afspelen)
Even de srt met 3dsubtitler omzetten en er bij plaatsen en hij pakt ze automatich.
Eminent wat een top apperaat,hier ben ik erg blij mee. _/-\o_
Verder speelt deze voor zover ik weet alles af.
Zo ga weer snel er mee spelen. :9~
Had je hiervoor een ander (ouder) type van Eminent? Ik ben erg benieuwd naar een vergelijking t.a.v. mijn 7280 bijvoorbeeld. De nieuwe interface ziet er wel slick uit, maar werkt het ook vlotjes? Ik vind de 7280 namelijk minder snel als mijn oudere 7080 namelijk.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:20:
Heb de 7385 al een tijdje in gebruik. Helaas loopt de speler bij bepaalde dvd's (VIDEO_TS folder) vast. Soms ook bij avi files :( . Wellicht dat deze dvd en avi files niet voldoen aan de standaard maar op andere media spelers geven deze bestanden geen enkel probleem. Ik heb al honderden bestanden afgespeeld op de 7385 en moet zeggen dat het apparaat me toch wat tegenvalt. Mijn verwachtingen waren wellicht te hoog maar de prijs is daar dan ook naar... Ik hoop dat een firmware update deze problemen snel oplossen. Het ligt overigens niet aan mijn 7385, een collega heeft deze ook en ondervind dezelfde problemen. (helaas)
Zou je aan kunnen geven welke films dat zijn,evt load ik ze ook en kijk ik of ze bij mij vast loopt.
Heb tot nu toe eigelijk alleen maar bd iso`s en soms mkv sbs afgespeeld ,en nog geen problemen tegen gekomen.
Maar wil best proberen om te kijken of de films waar jij problemen mee hebt uit te testen.

Royeboi,ook ik heb hier nog een 7280 staan en het menu is ongeveer net zo snel als je dat bedoelt.
De 7385 is naar mijn idee niet veel sneller.
Opstarten is vergelijkbaar maar ik heb daar niet zo veel moeite mee ten opzichte van wat deze speler meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:20:
Meestal gaat deze speler gebruikt worden voor het afspelen van 3D en van TV-series. Ik gebruik meestal een gewone USB stick voor het afspelen van films die ik via de TV laat afspelen. Dus ik zal waarschijnlijk minder last gaan hebben van de problemen die je opnoemt. En aangezien je 5 jaar garantie hebt zou ik hem gewoon terugsturen en als oorzaak aangeven dat het ding niet doet wat Eminent je heeft beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@aczez

Jammer dat je problemen ondervindt met de EM7385. Wellicht dat deze op te lossen zijn door een firmware-update. De recentste firmware vind je via http://downloads.eminent-...EM7385_v2.6.2.4_patch.zip
Mocht je probleem daarna nog niet verholpen zijn, dan horen wij het graag.
L.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Heb sinds gisteren ook een 7385. Doch ik heb een raar probleem met het geluid? De player is aangesloten op een LG HX906 homecinemaatje die is aangesloten op een Panasonic VT50 . Als ik de ene reeks bekijk, heb ik geen probleem met geluid en klinkt alles zoals het hoort. Doch wanneer ik een anderer reeks bekijk krijg ik ofwel een gebrom; ofwel moet ik alle volumes heel ver openzetten om toch maar iets te horen?? Dit is toch niet normaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Acemath op 31-10-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Acemath
Jammer dat het afspelen van geluid niet gaat zoals het zou moeten gaan. Om een beter beeld te krijgen van waar het probleem door veroorzaakt wordt, heb ik hieronder een aantal vragen voor je neergezet. Als je deze wilt beantwoorden dan kunnen wij gerichter kijken waar het fout gaat.

Welke reeks bedoel je? Zijn het bijvoorbeeld MP3-bestanden, films, foto slide show met geluid eronder? Hoe is de media speler aangesloten qua geluid? Aangezien de cinema set een aantal aansluitingen voor geluid heeft.

In de handleiding staan enkele voorkeursinstellingen uitgelegd. Zijn deze ook gebruikt? Wat zijn de huidige instellingen die je gebruikt? Voor welk type bestand is dit?

Welke instellingen heeft de receiver precies? Deze kan namelijk ook de oorzaak zijn.
L.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Probleem met geluid heb ik opgelost door ipv via HDMI het geluid te "leiden" het via optical te laten gaan. Tot nu toe lijkt dat de oplossing te zijn. Maar wat een bakkie hebben jullie op de markt gezet. Prachtig beeld, geen gedoe meer met subs apart te moeten inladen, net Madagascar 3D iso eens gedownload, en ook dat doet ie perfect.Alles wat ik er tegen aan smijt, speelt hij met plezier af.

Doch 2 minpuntjes: Sommige automatisch ingeladen subs durven wel eens "achterblijven". Ik weet niet of dit aan de speler ligt, of aan de .srt file.

Soms ook lijkt het beeld een beetje "stroperig" te zijn. Kan echter ook aan de tv liggen( Panasonic VT50). Volgens de specs speelt deze namelijk net geen 25FPS af, doch 24eneenbeetje. Terwijl de 7385 wel 25 kan en speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Acemath schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:24:

Doch 2 minpuntjes: Sommige automatisch ingeladen subs durven wel eens "achterblijven". Ik weet niet of dit aan de speler ligt, of aan de .srt file.

Soms ook lijkt het beeld een beetje "stroperig" te zijn. Kan echter ook aan de tv liggen( Panasonic VT50). Volgens de specs speelt deze namelijk net geen 25FPS af, doch 24eneenbeetje. Terwijl de 7385 wel 25 kan en speelt.
Waneer heb je last met de srt`s Ik tot nu toe helemaal niet.
Je kan zelfs bij BDiso`s zelf de nl sub zetten,wel even om zetten met 3dsubtitler,maar dan gaat het geweldig.

Stroperig heb ik totaal geen last van,wel als ik via wifi stream dan loopt het niet lekker,Waren wel zelfgemaakte beelden M2ts files`.
Zal binnekort even met een kabel via netwerk testen kijken of het dan wel goed loopt.
Verder idd een topkastje ,ben er erg blij mee,oja heb nog een 7280 in de aanbieding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste Eminent,aangezien ik geen topic kan vinden over de E8100, waar kan ik de radio zenders vinden erop? Is het ook zo dat van de 500 apps die er zijn 450-460 niet beschikbaar zijn in NL? Ik kan er maar een paar vinden. Bedankt :)

[ Voor 186% gewijzigd door Rockvee2 op 25-11-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Rockvee2

Op de EM8100 moet de regio ingesteld staan op Nederland en dan kun je via de portal naar ‘Tune In Radio’ gaan. Hier staan dan de Nederlandse radio zenders. Wat betreft de apps, in totaal zijn het er 500, maar afhankelijk van de regio krijg je de apps per regio te zien.

L.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:04
Mijn 7280 is niet meer beeldvullend sinds de nieuwste firmware. Het beeld beslaat zo'n beetje 95% van m'n scherm. Heb dus rondom als ik media afspeel overal zwarte balken. Als ik de zoom optie uitzet is het beeld weer tever ingezoomd. Heb m'n videoinstellingen verder wel correct ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Beste Eminent, bedankt voor je reactie, hebben jullie geen lijstje van welke applicaties in welk land beschikbaar zijn?

Ik ben zelf teleurgesteld in jullie, de EM7075 DTS was een super apparaat en ik dacht dat ik met de E8100 ook een super apparaat zou hebben, maar helaas voor mij is dit een slecht apparaat

Minpunten

- Geen knopje om de stroom uit te schakelen zoals bij de EM7075 DTS, ik moet nu de stekker aan de achterkant van dit apparaat eruit doen
- Als ik de stekker weer erin doet gaat direct mijn tv aan, of hij schakelt direct over naar dit ding (dit doet geen een van mijn apparaten zoals de Xbox 360 of PC of mijn oude EM7075) .
- Het apparaat werkt traag, facebook en twitter werken al lange tijd niet
- Van de 500 apps zijn er maar een stuk of 50 beschikbaar in NL waarvan er heel veel gewoon prut applicaties zijn, alleen maar uitzending gemist en niet SBS gemist of RTL gemist.
- De ondertitelingen geeft hij niet goed weer , zoals {i}Dit ben ik{/i} met de I's , bij de EM7075 DTS was dit niet zo .
- Maakt een extra ongewenste snelkoppeling in mijn startmenu van mijn tv die elke keer terug komt.

De reviews over dit product waren prima , maar ik ben 100 euro armer geworden door dit slechte product van Eminent. Ik had hier veel en veel meer van verwacht.

Maar misschien kan eminent mijn vragen beantwoorden waardoor ik misschien wat gelukkiger wordt? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rockvee2 op 01-12-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Tjah, ik had een kopie van je post kunnen schrijven alleen dan over de 7280. Ik vind het ook nog steeds jammer dat ik daar 130 euro aan uitgegeven heb.

Maar ik ben dan ook een cynisch vervelend zeurend mannetje als ik m'n posts zo kijk in dit topic. Maar het apparaat valt me gewoon zo hard tegen. Had er veel meer van verwacht 8)7 ik erger me alleen al helemaal kapot aan de trage menu's. Koop je een apparaat in 2012, kan het niet eens snel door menu's scrollen :9~

Volgende keer toch maar zelf wat in elkaar knutselen.

[ Voor 55% gewijzigd door spokje op 01-12-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Rockvee2
Wat betreft het automatisch aan zetten van de TV wanneer je de stroom op de EM 8100 zet heeft te maken met een instelling. Dit kun je uitschakelen door de volgende stappen te volgen: Setup > Syteem > CEC > Uit.
Helaas duurt het laden van de Portal langer vanwege het feit dat alle informatie via het internet geladen moet worden.
Wij zijn momenteel in overleg met SBS en RTL om toestemming te krijgen om gemist toe te mogen voegen aan onze media spelers. Helaas laat dit langer op zich wachten dan gedacht.
Het feit met de ondertiteling is bij ons bekend en wij zijn dit aan het onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Beste Eminent,

Bedankt voor je antwoord, die irritante automatisch opstarten is nu weg . Hoop dat SBS en RTL toestemming geven zodat deze in een firmware uitkomt. Ik hoop dat jullie nog kunnen zeggen of er een lijstje op internet hoeveel applicaties NL heeft . Want ik vind 40 van de 500 beschikbare best wel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Sinds ik Windows 8 heb geïnstalleerd, zie ik de 7280 niet meer in mijn netwerk. Wat moet ik instellen om deze weer zichtbaar te maken? Er zit een HDD in de 7280 en aangesloten op LAN. Kon voorheen wel gewoon de player zien in het Netwerk.

Update: opgelost. Onder netwerkinstellingen niet het Netwerk laten delen door de ''Thuisgroep'' Windows optie, maar handmatig.

[ Voor 21% gewijzigd door Royeboi op 09-12-2012 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Jammer dat jullie niet meer reageren eminent.

@ Rockvee2
Helaas hebben wij geen lijst met een overzicht van de applicaties.

Het volgende staat vermeld in de handleiding:

‘De hoeveelheid apps kunnen variëren. De web apps worden door een derde
partij aangeboden. De werking van de web apps hangt volledig af van deze derde
partij, Eminent heeft hier geen invloed op. Besluit deze derde partij wijzigingen aan te
brengen of besluit deze partij om geen ondersteuning meer op de web apps te geven,
dan kan Eminent de werking hiervan niet garanderen!’

• Rockvee2
  • Niet online
Maar hoe komen jullie dan aan dit antwoord?

Wij zijn momenteel in overleg met SBS en RTL om toestemming te krijgen om gemist toe te mogen voegen aan onze media spelers. Helaas laat dit langer op zich wachten dan gedach

Jullie hebben dan toch wel een lijstje met welke bedrijven toestemming heb gegeven om hun apps te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat er problemen zouden zijn met een harde schijf groter dan 2 tb in de eminent 7385. Ik zat zelf te denken aan 3 of 4 tb. Iemand hier ervaring mee? Zou zonde zijn als ik door een gerucht straks te weinig opslagcappaciteit heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:26:
Ik heb ergens gelezen dat er problemen zouden zijn met een harde schijf groter dan 2 tb in de eminent 7385. Ik zat zelf te denken aan 3 of 4 tb. Iemand hier ervaring mee? Zou zonde zijn als ik door een gerucht straks te weinig opslagcappaciteit heb 8)7
Geen enkel probleem; ik heb zelf een 3TB in mijn 7385 steken, en geloof me, het is een prachtapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Rockvee2,

Wij beschikken zelf niet over een lijst met beschikbare apps. De chipset fabrikant, Realtek, heeft zelf afspraken gemaakt met de aanbieders van de apps. Dit zijn wereldwijd meer dan 500 apps. Hier hebben wij geen invloed op.

Het aanbod van apps is tevens afhankelijk van de locatie die geselecteerd is. Bijv. in Duitsland zijn er andere apps dan in Nederland. Om de apps van een ander land te bekijken, zal de locatie moeten worden aangepast.

• Royeboi
Ik kom toch weer terug met mijn probleem. Mijn 7280 is niet zichtbaar in mijn netwerk. Via de FAQ op de website staat wel het één en ander over netwerkinstellingen, maar dit gaat meer specifiek in op Windows 7. Ik wil graag gewoon mijn Eminent weer in Verkenner zien zodat ik bestanden vanaf mijn PC naar de interne HDD van de 7280 kan kopiëren of verplaatsen. Weet iemand dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Royeboi,

Heb je hem al via het IP-adres in Verkenner geprobeerd te benaderen?

L.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ja, dan wordt ik gere-direct en kom ik uit bij Neighbor Web, waar gevraagd wordt om login gegevens. In verkenner zie ik de 7280 helaas niet meer staan. Ik denk dat mijn netwerk instellingen van Windows 8 niet goed staan alhoewel ik mijn MyBook Live wel zie staan in het netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door Royeboi op 21-12-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:00:
Beste Rockvee2,

Wij beschikken zelf niet over een lijst met beschikbare apps. De chipset fabrikant, Realtek, heeft zelf afspraken gemaakt met de aanbieders van de apps. Dit zijn wereldwijd meer dan 500 apps. Hier hebben wij geen invloed op.

Het aanbod van apps is tevens afhankelijk van de locatie die geselecteerd is. Bijv. in Duitsland zijn er andere apps dan in Nederland. Om de apps van een ander land te bekijken, zal de locatie moeten worden aangepast.
Excuses voor het late antwoord maar bedankt hiervoor. Ik ga eens Realtek mailen met mijn vraag over de apps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:50
Uitzending gemist is niet fatsoenlijk meer te bekijken via mijn Eminent 7280. De links naar de programma's werken niet, of starten alleen het journaal op. Het heeft geen zin dat aan Eminent te melden; Thirth Party App is een mooie dooddoener om het probleem van zich af te schuiven. Al met al ben ik niet erg gelukkig met het apparaat.
Geen fatsoenlijk te bedienen webbrowser, geen uitzending gemist, geen werkbare mogelijkheid om live stream te kijken. Alleen films kijken via het netwerk gaat goed, maar omdat ik er mijn laptop toch regelmatig aan moet hangen zou dat voor een film ook nog wel mogelijk zijn. Zwaar teleurgesteld dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annekrijn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 15:50
@EminentEurope
Vraagje: ik denk erover de 7280 aan te schaffen, en ik wil er een HD in zetten. Die HD is vervolgens gewoon via Verkenner te benaderen, neem ik aan. Geldt dat ook wanneer het apparaat op standby staat? Ofwel: gaat ie automatisch aan wanneer ik de HD in de 7280 aanspreek via LAN, zodat ik niet iedere keer 2 trappen af moet als ik vanaf m'n PC een film wil overzetten? Spelers van Dune hebben dat wel, die van Eminent ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Nee, gaat niet automatisch aan. Houd er wel rekening mee dat bestanden naar je Eminent met zo'n max 3 MB/s. gaan. Als je het al haalt. Vanwege snelheidbeperking van de Realtek processor. Ik heb ook een HD in m'n speler hangen, maar gebruik het dus vrijwel nooit omdat het te lang duurt om grote bestanden erop te zetten. Laat staan een heel seizoen van een serie oid. Ik sloop mijn HD er iig weer uit binnenkort. Kan die ergens anders wel beter benutten.

Als je snel bestanden wilt overpompen kan je beter iets meer investeren in een eigen gebouwd (of vrijwel kant en klaar) htpc'tje. Dat is sowieso wel een tip. Scheelt je hoop gezeur op termijn, geloof me ;) maar ok, mijn 7280 ben ik ook wel behoorlijk zat. Zodra ik het geld heb voor wat anders, is het het eerste apparaat wat mijn raam uit slingert.

[ Voor 92% gewijzigd door spokje op 10-01-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ AJAV
Wij zijn er inderdaad van op de hoogte dat deze Third Party app niet meer naar behoren werkt. De ontwikkelaar van de app is ook op de hoogte gesteld en gaat kijken of deze aangepast kan worden.

@Annekrijn
EM7280 is niet in de stand-by modus te benaderen. De mediaspeler moet eerst worden aangezet voordat hij via LAN aangesproken kan worden door de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Beste Eminent,

Jullie zijn op de hoogte van het erg vervelende probleem met uitzending gemist op de E8100 Web-tv dat als je een programma pauzeert daarop en je weer verder start het geluid niet meer doet en dat je niet kan verder spoelen of terug spoelen en dat je met een verkeerde knop op je afstandsbediening heel de uitzending opnieuw moet bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
@ Spokje,,,,,Tip Doe de hd externe kastje. Copieer dan met evt 3,0 usb je bestanden over naar je hd en hang m er gewoon aan,werkt ook goed.

@Annekrijn. @ spokje,als je usb 3.0 hebt op je pc/laptop dan hang je toch gewoon even je eminent aan je pc met de 3.0 kabel,in een paar minuten staat het er dan op,ook overigens als je de hd er in laat en een externe er aan hangt kan je ook de bestanden er op zetten.
Die functie zit in de eminent.
Zo doe ik het ook altijd.
Heb nog een 7280 in de aanbieding.
Heb nu een 7385 voor 3d iso`s dus deze is overbodig.
Oja ik ben nog steeds een zeer tevreden gebruiker van de 7385 en voorheen 7280.7385 vind ik een wereld kastje,gebruik m overigens alleen voor het afspelen van films vooral 3d iso`s.
Third Party app`s zitten op mijn tv dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 15:45
Ik heb sinds 2 dagen een eminent EM7080.
Nu heb ik 1 probleem en dat is als ik een film vanaf de HDD afspeel dat ik af en toe een seconde zwart beeld heb en dan gaat de film weer verder.
Ik heb de harde schijf in gebouwd volgens de handleiding van eminent.
De EM7080 is via HDMI op mijn LG 42LD420 aangesloten.

Gr Justin23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Justin23

Welke firmware versie staat erop? 1.0.0.6 is de meest recente versie. Wanneer het hier om een andere versie gaat willen wij adviseren om de firmware te updaten.

http://downloads.eminent-...EM7080_NEWGUI_1.0.0.6.zip

Het controleren van de firmware versie kan via het menu > instelling > Overig > Versiegegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:48:
@Justin23

Welke firmware versie staat erop? 1.0.0.6 is de meest recente versie. Wanneer het hier om een andere versie gaat willen wij adviseren om de firmware te updaten.

http://downloads.eminent-...EM7080_NEWGUI_1.0.0.6.zip

Het controleren van de firmware versie kan via het menu > instelling > Overig > Versiegegevens
Moet ik dan ook weer de harde schijf opnieuw formateren want ben 2 dagen bezig geweest om alle films van de harde schijf naar de PC en weer terug te kopieeren.

Ben weer terug gegaan naar de oude firmware want bij de nieuwe ben ik alle submappen kwijt en staan alle films door elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Justin23 op 28-01-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Justin 23
Het is niet noodzakelijk om de harde schijf te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik zie dat er net een paar dagen terug een firmware-update is van de 7285. http://www.eminent-online...oor-interne-harddisk.html (ondersteuning).
Helaas is mijn hdmi probleem niet aangepakt: zodra de tv aan gaat, gaat de 7285 ook meteen aan.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:04:
@Justin 23
Het is niet noodzakelijk om de harde schijf te formatteren.
Ben weer terug gegaan naar de oude firmware want bij de nieuwe ben ik alle submappen kwijt en staan alle films door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediaspeler wordt niet meer herkend.

Eminent 7280 RT3, 1TB HDD paar dagen geleden gekocht bij Mediamarkt.
1 x aangesloten via HDMI op TV, ok.
2 x aangesloten op PC via USB, ok.

Verder niets meer. De mediaspeler wordt niet meer herkend door de TV en ook niet meer door de PC.

Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MdMx20060

Het lijkt erop dat de mediaspeler niet in orde is.
Wij adviseren om met het apparaat terug te gaan naar de winkel. Of neem contact op met de Eminent helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oordeel service desk Mediamarkt, vernietiging.
Prive foto's verloren, uren downloaden voor films verloren.
Drie dagen geleden service desk van Eminent gemaild met de oorspronkelijkle klacht.... Tot op heden geen reactie!!!
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:24:
@MdMx20060

Wij adviseren om met het apparaat terug te gaan naar de winkel. Of neem contact op met de Eminent helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor uw reactie.
Dat na drie keer aangesluiten de HDD niet herkend wordt, dat er dan iets niet goed is met de Mediaspeler, die conclussie had ik ook getrokken.
Voor mij, een totaal onbetrouwbaar product. Ga ik dus niet nog een keer proberen.
HDD is verloren (oordeel Mediamarkt), geld terug, dat dan weer wel.
Helaas heb ik dit forum pas gevonden nadat ik problemen kreeg.
Dit forum lezende... Zijn er op wat voor manier dan ook nogal wat "issues" met de 7280.
Had ik dit eerder gelezen....

Nee, ben er klaar mee. Nooit weer.
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:24:
@MdMx20060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah! Een reactie van de heldesk.
Firmware upgraden....
Hallo... De hele mediaspeler wordt niet gezien! Nu kan tegenwoordig veel. Maar als iets "er niet is" kan je deze niet upgraden....
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:24:
Bedankt voor uw reactie.
Dat na drie keer aangesluiten de HDD niet herkend wordt, dat er dan iets niet goed is met de Mediaspeler, die conclussie had ik ook getrokken.
Voor mij, een totaal onbetrouwbaar product. Ga ik dus niet nog een keer proberen.
HDD is verloren (oordeel Mediamarkt), geld terug, dat dan weer wel.
Helaas heb ik dit forum pas gevonden nadat ik problemen kreeg.
Dit forum lezende... Zijn er op wat voor manier dan ook nogal wat "issues" met de 7280.
Had ik dit eerder gelezen....

Nee, ben er klaar mee. Nooit weer.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:11:
Ah! Een reactie van de heldesk.
Firmware upgraden....
Hallo... De hele mediaspeler wordt niet gezien! Nu kan tegenwoordig veel. Maar als iets "er niet is" kan je deze niet upgraden....

[...]
Heb je al geprobeerd of hij je usb stick herkend?
Dan kan je wel upgraden.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MdMx20060

Wanneer de FW upgrade niet mogelijk is dient het apparaat opgestuurd te worden. Dit kan op 2 manieren: via de winkel waar het apparaat is gekocht. Of via de Helpdesk. De Helpdesk zal een referentie nummer aanmaken en een adres doorgeven waarnaar het apparaat opgestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Even een vraag voor EminentEuropa, de symbolen op de knoppen van de afstandsbediening zijn eigenlijk niet meer zichtbaar. De afstandsbediening is nu heel moeilijk te gebruiken, beetje gokken waar de juiste knop ook alweer zit. De vooruit- en achterspoelknop zijn er helemaal af en ook voor het geluid (en die gebruik ik nooit) de terugknop en volgende hoofdstukken vooruit en achteruit zijn weg.
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Op alle andere afstandsbedieningen die we hebben is dat niet het geval en enkele afstandsbedieningen die we hier hebben liggen zijn zeker jaren ouder en intensiever gebruikt dan de afstandsbediening van de Eminent.
De afstandbediening wordt alleen gebruikt als ik een film afspeel met de Eminent en dat is zeker niet dagelijks! De Eminent is van 24-11-2011 dus nog niet zo oud.
Waar ligt dat aan? Valt dit nog onder een vorm van garantie? Indien nodig kan ik hier wel een foto neerzetten van de afstandbediening. Als ik er morgen overdag aan denk zal ik dat even doen.

Ik heb overigens ook al geprobeerd een andere afstandsbediening voor de Eminent te gebruiken maar helaas krijg ik geen juiste code daarvoor (1 is een Humax rm-F01 en de andere is een Onkyo RC-836M die ook andere apparaten kunnen bedienen maar helaas weet ik de code voor de Eminent daar niet voor en kan dus die afstandsbedieningen die nog helemaal goed zijn qua knoppen daarvoor niet gebruiken).

[ Voor 25% gewijzigd door Retir op 17-02-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Retir,

Kun je ons in een PM jouw adresgegevens en voor de zekerheid het type mediaspeler doorsturen? Dan sturen wij een nieuwe afstandsbediening op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Bedankt voor de snelle reactie! Een PM is verstuurd.

**Update** afstandsbediening binnen 2 dagen in huis gekregen. Mijn dank is groot en goede service van Eminent !

[ Voor 52% gewijzigd door Retir op 22-02-2013 09:09 ]

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Ik heb een vraag mbt shortcuts op de Eminent EM7280.
Ik kijk films en luister muziek via de 7280 vanaf m'n NAS. Alles wordt prima herkend en speelt prima af alleen moet ik elke keer een aantal stappen doorlopen (uit m'n hoofd, Bestand->NET->NAS->Prive->Download)
Nu zie ik onder Bestand wel een map met Shortcuts maar zie ik geen mogelijkheid shortcuts van bv mijn Film map toe te voegen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

(+ ik ervaar ook de problemen dat de 7280 ineens niet meer uit wil. TV en HCS zijn wel uit maar de 7280 gaat met geen mogelijkheid op standby. Flink irritatiefactortje)

Ik draai btw de nieuwste firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BiggyB

Bij de FAQ-sectie op www.eminent-online.com staat dit uitgelegd. Hieronder het antwoord:
De functie My Shortcuts is om een snelkoppeling te maken naar een apparaat in het netwerk via IP adres en evt gebruikersnaam/wachtwoord.
De snelkoppeling maak je aan door naar “Bestandsbeheer->NET->My_Shortcuts” te gaan druk nu op de RODE KNOP van je afstandbediening en kies "Toevoegen" Vul hier het IP adres in van het apparaat dat je via je netwerk wilt toevoegen evt. vul je ook gebruiker en wachtwoord in wanneer deze nodig is om toegang tot het apparaat te krijgen.

Het probleem met het uitschakelen van de EM7280 is bij ons bekend. We zijn bezig om dit uit te zoeken.

Gr. LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
@EminentEurope

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik ben eigenlijk op zoek om shortcuts te maken naar bepaalde mappen op m'n NAS maar ik zal de FAQ op jullie site eerst eens iets uitgebreider doornemen :)

Succes met het uitzoeken van het 'uitzetten probleem'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:33
Ik heb een raar probleem.

Ik heb ondertussen al zo'n 5 EM7080 / EM7280 geïnstalleerd / geconfigureerd bij bekenden en vrienden maar nu kom ik er ff niet meer uit.

Vers besteld een EM7280 + een WD Caviar Green 2TB Harddisk .

Schijf ingebouwd en aangesloten.
Vervolgens de EM7280 aangezet en de HDD geformatteerd.

Vervolgens de EM7280 aangesloten dmv USB op m'n laptop en begonnen met het kopieëren van zo'n 200 GB aan bestanden.

Ik kijk 5 uur later, hangt de kopieer actie.

Mediaspeler uit, en vervolgens weer aan, maar ik krijg de HDD op geen enkele manier te zien.

Ook als ik connect aan een laptop krijg ik geen connectie met de mediaspeler.

Opnieuw formatteren kan ook niet, want hij kan de HDD niet vinden.
Als ik luister dan hoor ik de HDD wel "geluiden" maken.

Iemand van jullie dit al eens meegemaakt :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Grolsch,

Het kan een aantal oorzaken hebben:
1. Defecte HDD
2. Bekabeling van moederbord naar harde schijf niet goed aangesloten
3. Defect aan de mediaspeler zelf

Het is aan te raden eerst de bekabeling te controleren. Wanneer dit niet helpt een andere harde schijf (indien beschikbaar) uit te proberen. Als dit nog niet helpt, kun je contact opnemen met de Eminent helpdesk om het apparaat voor onderzoek/reparatie aan te bieden.

Met vriendelijk groet,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:21:
Beste Grolsch,

Het kan een aantal oorzaken hebben:
1. Defecte HDD
2. Bekabeling van moederbord naar harde schijf niet goed aangesloten
3. Defect aan de mediaspeler zelf

Het is aan te raden eerst de bekabeling te controleren. Wanneer dit niet helpt een andere harde schijf (indien beschikbaar) uit te proberen. Als dit nog niet helpt, kun je contact opnemen met de Eminent helpdesk om het apparaat voor onderzoek/reparatie aan te bieden.

Met vriendelijk groet,
Eminent
Ik zal vanmiddag eens de HDD aansluiten op een computer om te bekijken of dat helpt.

Zo kan ik uitsluiten of het de HDD is of de mediaspeler.

Het vreemde in deze is dat het wel gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Hebben nog meer mensen er last van dat de schermbeveiligingsfunctie niet werkt als je een bestand aan het afspelen bent, maar wel in het menu? Maakt niet elke welke tijd je selecteert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Waarom zou je schermbeveiliging willen hebben als een bestand aan het afspelen is? Zit lekker film te kijken en valt het beeld opeens weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Sorry, mijn vraag is stom geformuleerd inderdaad.
Ik bedoel dat als ik tijdens het afspelen van een bestand deze op pauze zet de schermbeveiliging niet ingaat. Als ik even idle ben terwijl ik nog in het menu zit dan werkt het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Het HDD probleem is opgelost, de HDD was defect :(

Nu een nieuwe HDD, maar nu een ander probleem.

De EM7280 wordt bediend dmv een Harmony AB.
Hier staat ingesteld dat het apparaat nooit uitgeschakeld mag worden (er wordt dus nooit een powertoggle verstuurd bij het wisselen van activiteiten).

Nu gaat de mediaspeler toch af en toe uit :?

Ik begreep dat er soms TV's zijn welke een signaal afgeven via HDMI om het apparaat uit te schakelen.

Is dit uit te schakelen in de Eminent, of moet ik dit zoeken in de TV (Sharp). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Grolsch,

Goed dat het HDD probleem is opgelost. Jammer dat je een kapotte HDD had.
Wanneer je in het menu van de EM7280 naar instellingen gaat. En vervolgens > systeem > CEC uit kiest, zal je MP niet meer uitgaan d.m.v. je Harmony AB.
Laat je even weten of het gelukt is?

Gr. Eminent

[ Voor 3% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 21-03-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb je oplossing per Whatsapp doorgegeven, en ik kreeg een berichtje terug "Het lijkt te werken", dus volgens mij bij deze opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
Ik heb sinds enkele dagen problemen met de afstandsbediening van mijn Eminent EM7080.
Sommige knopen reageren niet meer en laat het nou juist de meest gebruikte knopen zijn zoals play, OK en de pijltjes toetsen.
Verder ben ik nog steeds super tevreden met mijn Media player maar zonder goed werkende afstandsbediening is het een ramp.

Gr Roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
[quote]Justin23 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:03:
Ik heb sinds enkele dagen problemen met de afstandsbediening van mijn Eminent EM7080.
Sommige knopen reageren niet meer en laat het nou juist de meest gebruikte knopen zijn zoals play, OK en de pijltjes toetsen.
Verder ben ik nog steeds super tevreden met mijn Media player maar zonder goed werkende afstandsbediening is het een ramp.

Gr Roger

Het is al opgelost via jullie site op facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
BiggyB schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:04:
Sorry, mijn vraag is stom geformuleerd inderdaad.
Ik bedoel dat als ik tijdens het afspelen van een bestand deze op pauze zet de schermbeveiliging niet ingaat. Als ik even idle ben terwijl ik nog in het menu zit dan werkt het wel..
Ondanks mijn niet echt goed geformuleerde vraag loop ik hier nog wel steeds tegenaan. Heeft iemand dit ook en hier toevallig al een oplossing voor gevonden? In de opties staat schermbeveiliging aan (5 min) en op standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
BiggyB schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:24:
[...]

Ondanks mijn niet echt goed geformuleerde vraag loop ik hier nog wel steeds tegenaan. Heeft iemand dit ook en hier toevallig al een oplossing voor gevonden? In de opties staat schermbeveiliging aan (5 min) en op standaard.
Je kunt het beste naar de Facebook pagina van Eminent gaan en daar jou vraag stellen dan krijg gelijk antwoord.

https://www.facebook.com/EminentEurope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BiggyB
Bedankt voor je opmerking. We zijn inderdaad tot te conclusie gekomen dat de schermbeveiliging tijdens een film niet aan gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 25-04-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:44:
@BiggyB
Bedankt voor je opmerking. We zijn inderdaad tot te conclusie gekomen dat de schermbeveiliging tijdens een film niet aan gaat.
Bedankt voor je reply, had ook via jullie klantenservice een soortgelijk antwoord gehad. Moet wel zeggen dat me dit erg verbaasd. In mijn vorige Eminent: M7075-DTS HD, zat deze functie wel en ik vind het vreemd dat er in een nieuwe versie 'features' uit zijn gehaald ipv bij zijn geplaatst. De vraag die ik bij de klantenservice heb neergelegd kan ik wellicht ook bij jullie neerleggen:

Welke types in jullie collectie ondersteunen dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
BiggyB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:59:
[...]

Bedankt voor je reply, had ook via jullie klantenservice een soortgelijk antwoord gehad. Moet wel zeggen dat me dit erg verbaasd. In mijn vorige Eminent: M7075-DTS HD, zat deze functie wel en ik vind het vreemd dat er in een nieuwe versie 'features' uit zijn gehaald ipv bij zijn geplaatst. De vraag die ik bij de klantenservice heb neergelegd kan ik wellicht ook bij jullie neerleggen:

Welke types in jullie collectie ondersteunen dit wel?
De 7080 doet dit wel weet ik uit ervaring, mijn 7280 niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Biggy B

We zullen je binnenkort voorzien van een lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Bedankt, ik zie m graag verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Kan iemand bevestigen of deze speler ook rmvb files kan afspelen, aangezien er een realmedia chip inzit verwacht ik geen problemen, maar vreemdgenoeg is de ondersteuning van rm niet excentriek vermeld op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BiggyB
De screensaver-functie is alleen actief in onze oudere mediaspelers zoals de EM7075.

@330d
De EM7280 kan RMVB bestanden afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb sins poosje de eminent 7280

alleen zit nu ff met een vraagje

kan je met de eminent 7280 live streams afspelen via de pc?

zoals voetbal wedstrijden enz enz....

MVG

ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Ronald,

Het is helaas niet mogelijk om met de EM7280 live streams af te spelen via de pc.
Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust!

Met vriendelijke groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Misschien een idee voor een volgende update: als het mogelijk is in de overzichtspagina's van film, muziek etc. de bestanden ook een nummer geven zodat je direct een bestand kunt selecteren door het indrukken van die nummer op de afstandsbediening. Ik heb ook een Popcorn hour thuis staan en daar is het wel mee mogelijk en echt een aanvulling om snel de juiste bestanden te selecteren. Tijdens het afspelen van een bestand hebben de cijfers op de afstandbediening dan de functie van 'spoel'knoppen. De 1 staat voor 10% van het bestand, de 2 voor 20% etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceWolve
Misschien heb ik er over heen gelezen maar er wordt vermeld dat er een remote app is voorde iPhone/iPad. Nu probeer ik die via de link te downloaden maar er wordt aangegeven dat ik in moet loggen op de Nigeriaanse AppStore. En vervolgens bestaat de app daar niet. Ook als ik er los op zoek bestaat de app niet. Hoe kom ik hier aan? Of is de app er uit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SpaceWolve

Probeer eens via de volgende link:
https://itunes.apple.com/...00483?mt=8&ign-mpt=uo%3D2

@ Retir
Hartelijk dank voor het meedenken!

Groeten, Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:47
Sinds vanmiddag deze mediaplayer in huis! Kon hem met 2tb schijf goedkoop krijgen bij de mediamarkt dus dit forum even doorspitten!

Edit: gaat morgen weer retour wegens een niet goed werkende hdd, USB 3 poort en het dus niet goed functioneren. Nu zie ik ook dat er al een jaar geen updates meer zijn geweest?

[ Voor 40% gewijzigd door DaveD1109 op 10-09-2013 23:03 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 19:51
Vandaag de 7380 binnen gekregen, helaas speelt deze niet alle ondertitels af via mijn Synology 212J.
MKV bestanden is geen probleem, maar vooral de Video-TS bestanden, of dat nou ingebakken of extern is, geen enkele ondertitel. Tevens blijkt het onmogelijk te zijn ISO's af te spelen.
Jammer dat de combinatie met de NAS dus zo zijn problemen heeft. Inmiddels ook de helpdesk van Eminent ingeschakeld, zij gaan dit onderzoeken.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer bezitters zijn die deze problemen ondervinden met afspelen van bestanden via een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
surfing john schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:40:
Vandaag de 7380 binnen gekregen, helaas speelt deze niet alle ondertitels af via mijn Synology 212J.
MKV bestanden is geen probleem, maar vooral de Video-TS bestanden, of dat nou ingebakken of extern is, geen enkele ondertitel. Tevens blijkt het onmogelijk te zijn ISO's af te spelen.
Jammer dat de combinatie met de NAS dus zo zijn problemen heeft. Inmiddels ook de helpdesk van Eminent ingeschakeld, zij gaan dit onderzoeken.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer bezitters zijn die deze problemen ondervinden met afspelen van bestanden via een NAS.
Heb je al geprobeerd om de video-ts bestanden via een usb stick of schijf rechtstreeks af te spelen.
Wat ik wel weet is dat je de namen van de externe srt file`s exact het zelfde moet zijn als de film.
Hoofdletter gevoelig.
Met video ts files heb ik nog niet gehad dat ik een srt er bij moet plaatsen.
Anders wel wat meer werk maar een iso er van maken kan ook, en die speelt mijn 7385 probleemloos af.
Ik speel het af via een ingebouwde schijf of een externe schijf via usb.
Maar ben wel benieuwd naar de reactie van eminent oftewel hou het hier op de hoogte. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
ouwefreaker schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:32:
[...]

Heb je al geprobeerd om de video-ts bestanden via een usb stick of schijf rechtstreeks af te spelen.
Wat ik wel weet is dat je de namen van de externe srt file`s exact het zelfde moet zijn als de film.
Hoofdletter gevoelig.
Met video ts files heb ik nog niet gehad dat ik een srt er bij moet plaatsen.
Anders wel wat meer werk maar een iso er van maken kan ook, en die speelt mijn 7385 probleemloos af.
Ik speel het af via een ingebouwde schijf of een externe schijf via usb.
Maar ben wel benieuwd naar de reactie van eminent oftewel hou het hier op de hoogte. _/-\o_
Inmiddels apparaat retour gezonden, in ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Surfing John,

Jammer dat je de EM7380 reeds retour hebt gezonden. We hadden je graag willen helpen dit op te lossen.
Het klopt wat ‘Ouwefreaker’ zegt over de ondertiteling bestanden (srt files). Deze moeten exact dezelfde naam (hoofdlettergevoelig) hebben als het filmbestand.
Of er wel,- of geen subtitels te zien zijn, ligt aan de manier waarop een DVD geript is. (wel of geen subtitels erbij geript) Dan kan het zomaar zijn dat de persoon die de DVD ript besluit geen subtitels in de uiteindelijk rip te integreren..
Het ISO-probleem kun je oplossen door in de media speler > bestand > ‘NET’ te selecteren ipv ‘UPnP’. ISO is geen UPnP standaard en zal daarom niet gezien en door de UPnP/DLNA server geïndexeerd worden.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:35:
Beste Surfing John,

Jammer dat je de EM7380 reeds retour hebt gezonden. We hadden je graag willen helpen dit op te lossen.
Het klopt wat ‘Ouwefreaker’ zegt over de ondertiteling bestanden (srt files). Deze moeten exact dezelfde naam (hoofdlettergevoelig) hebben als het filmbestand.
Of er wel,- of geen subtitels te zien zijn, ligt aan de manier waarop een DVD geript is. (wel of geen subtitels erbij geript) Dan kan het zomaar zijn dat de persoon die de DVD ript besluit geen subtitels in de uiteindelijk rip te integreren..
Het ISO-probleem kun je oplossen door in de media speler > bestand > ‘NET’ te selecteren ipv ‘UPnP’. ISO is geen UPnP standaard en zal daarom niet gezien en door de UPnP/DLNA server geïndexeerd worden.

Groeten,
Eminent
Dat heb ik gecheckt, ondertitels hadden precies dezelfde naam als het mediabestand, tevens heb ik direct contact gezocht met de helpdesk, ik zou nog teruggebeld worden, niet gebeurt, dus apparaat retour, verwacht wel na het bellen met een duur servicenummer, dat er enig contact opgenomen wordt, al is het maar om te horen dat ze er mee bezig zijn, 4 dagen stilte was voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Surfing John,

Wij vinden het erg vervelend dat het zo gelopen is. Wij bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan. Dit staat niet in lijn met de gewenste service die wij willen bieden.

Met vriendelijke groet,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimarsa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11-2022
Hallo, ik heb al een poosje de 7285 en heb ontdekt dat al youtube niet meer werkt.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Rimarsa,
Het klopt inderdaad dat YouTube niet meer werkt. YouTube heeft besloten om Youtube XL en Leanback niet langer te ondersteunen. Voor de EM7380 en EM7385 hebben we een alternatief gevonden (chipset RT1186). Echter voor modellen met een andere chipset, type RT1185 in de EM7285, is het implementeren van dit alternatief moeilijker dan gedacht. Zodra wij een mogelijkheid hebben gevonden om dit werkend te krijgen, zullen we het uiteraard doen.
We begrijpen dat het erg vervelend is. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddogbundy-pda
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik heb onlangs een Eminent 7380 mediaspeler aangeschaft
wat nu blijkt dat de 3d weergave niet goed is.
heb een iso geprobeerd van avatar en deze word goed afgespeeld, beeld is scherp met de bril.... op
maar nauwelijks !!!! 3d en dat terwijl deze film een van de beste is op dit gebied.
heb de film ook orgineel dus heb deze in mijn 3d bluray speler geprobeerd en daar heb ik wel veel diepte en veel 3d effecten
ook heb ik geprobeerd de diepte aan te passen op de speler maar dit gaf geen verschil
tevens de film Jack de giant slayer gekeken en deze was ook gewoon scherp met de bril op maar nauwelijks diepte en dit is toch anders dan op een bluray dvd
heb een Philips 8000 serie
Deze speler speelt naar mijn mening alles wel goed af alleen 3d iso,s spelen via een bluray speler
want daarvoor is deze niet geschikt met 3d aan een scherp beeld maar dan nagenoeg zonder diepte.

Mgr. Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Johan,

We hebben je vraag gelezen en zullen asap je een antwoord geven.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Johan,

We raden je aan om de nieuwste firmware te downloaden. Versie 3.0.5.2. Deze kun je via de volgende link downloaden: http://downloads.eminent-online.com/EM7380_3.0.5.2.zip

Daarnaast moet je in de EM7380 naar instellingen > overig gaan. Hier staat ‘BD menu’. Als je erop klikt zie je drie opties: BD menu uit, BD menu aan, altijd vragen.
Als je kiest voor ‘BD menu uit’ zullen 3D iso’s met de goede diepte worden afgespeeld. Je kunt ook de optie ‘altijd vragen’ selecteren als je deze functie niet altijd uitgeschakeld wilt hebben.

We horen graag of het gelukt is.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddogbundy-pda
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-12-2020
Sorry voor de hele late reactie had de hoop al op gegeven maar het werkt nu idd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Nu een wereld speler van formaat.
Nu alleen nog het trage opstrarten zien te verhelpen maar verder top _/-\o_ _/-\o_

Mvrg johan

[ Voor 67% gewijzigd door maddogbundy-pda op 30-09-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Even een flinke kick.
Ik heb een vreemd probleem opeens met de volume regeling via HDMI met mijn 7285. Sinds gisteren kan ik met de volumeregeling op mijn afstandbediening enkel veranderen van "mute" naar 1 streepje (en weer terug).
Vandaag een reset gedaan: ik kan nu veranderen tussen 4 streepjes en || | (4 streepjes met 3de streepje uit) :? Heb online gezocht, maar kwam zo niets tegen hierover. Iemand hier een idee? Aangezien tegenwoordig een betaalbare mediaplayer te kopen waar ik gewoon een 3.5" HDD in kan stoppen, best lastig is. Of tweedehands natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.slaets
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10-2023
Juni 2021

Ik heb een Eminent 7280 voor 15 euro op 2dehands gekocht met de bedoeling ermee te gaan 'tinkeren', zoals een linux op laten draaien.

Het zou dus gaan om een realtek RTL 1185 SOC. Daarover vond ik reeds het artikel:
https://discourse.world/h...-RTL-1185-Media-Processor

Als ik er een baksteen van maak - so be it.

Als er iemand toevallig wat tips heeft : graag !
Pagina: 1 2 3 Laatste