Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,wie kan mij helpen?Al een tijdje bezig om mijn eminent 7280 media-player aan te sluiten maar heb 2 problemen:ik krijg geen digitaal geluid,hij is optisch verbonden met pioneer-versterker en ik kan hem niet in mijn netwerk vinden,weet iemand iets van juiste instellingen?Heb alles gedaan volgens handleiding maar lukt me niet, we gaan geen oproepen voor buiten het forum doen, dat gaat volledig buiten het idee van een forum, een open informatiemedium, om. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Michael Knight op 21-01-2012 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:50
Heb je de standaard instellingen gebruikt die in de handleiding staan? Ik heb ze gevolgd en bij mij werkt alles zoals verwacht, alleen heb ik geen optische versterker, sorry. Ik heb wel een andere vraag gesteld op het Eminent forum, maar daar blijft het oorverdovend stil. Mijn probleem is;
"Sinds een paar weken in het bezit van een 7280, en ik ben er erg blij mee. Zelf een harddisk ingebouwd, maar die is eigenlijk alleen zinvol voor je muziek verzameling wat mij betreft, een filmpje kun je net zo goed via het netwerk kijken (wel bedraad, in mijn geval). De meeste voor mij van belang zijnde zaken heb ik nu wel door maar ik ben toch in blijde afwachting van de browser die in ontwikkeling is. Die voortdurende ontwikkeling van de software is voor mij trouwens de doorslaggevende reden geweest om een Eminent te kiezen uit het grote aanbod van mediaplayers.
Mijn vraag is echter, kan ik livestream (bijv. http://superprestige.vt4.be/) kijken via de Eminent, of komt dat binnenkort? Ik krijg thuis smalende opmerkingen te verduren wanneer ik met mijn laptop en snoertjes aan de slag moet (jij had toch zo'n ding dat alles kon) en dat steekt natuurlijk. "

Misschien zijn hier wel ter zake deskundigen die hierop een antwoord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08

hdMEDIA - HD media player Eminent 7280

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/square.png.php?f=producten/&s=EM7280-combi.jpg&h=350

De Eminent HD media player EM7280 hdMEDIA RT3 speelt al je films probleemloos af op je full HD 1080P televisie. De nieuwste generatie Realtek chipset (RT1185) zorgt voor optimale bestandsondersteuning en haarscherp beeld. De Eminent HD media player EM7280 hdMEDIA RT3 wordt geleverd met vijf jaar garantie en een Nederlandstalige handleiding.

USB 3.0 super speed poort om de EM7280 op je computer aan te sluiten
Gebruik de USB 3.0 poort om de EM7280 met je computer te verbinden, en je kunt razendsnel je media op de interne hard disk kopiëren. Wist je dat je met USB 3.0 een hoop tijd kunt besparen tijdens het kopiëren van je bestanden?

Exclusieve gebruikersinterface
De geheel vernieuwde gebruikersinterface van de EM7280 hdMEDIA RT3 zorgt voor een nieuwe beleving en gebruiksgemak. Duidelijke grafische weergave van menu's en een eenvoudige bediening; de mediaplayer die iedereen kan bedienen.

Toegang tot je thuisnetwerk
De Eminent HD media player EM7280 hdMEDIA RT3 kan direct vanaf je LAN netwerk bestanden afspelen via zijn ingebouwde Gigabit netwerk. Als je een grote verzameling media op een computer of NAS apparaat hebt staan, dan zul je de ingebouwde Gigabit netwerkondersteuning erg waarderen. Hierdoor kun je snel verbinden met je netwerk en direct media afspelen vanaf bijvoorbeeld UPnP of Samba servers. Nooit meer een saai moment op de bank!

Speelt muziek en foto's tegelijkertijd
De EM7280 hdMEDIA ondersteunt alle gangbare audioformaten, zoals MP3, OGG en het populair loss-less FLAC audio formaat. Daarnaast is hij in staat om te multitasken zodat je tegelijkertijd naar een slide-show van je foto's kunt kijken, terwijl je van de laatste muziektracks geniet.

Krachtige Realtek 1185 chipset met zeer brede codec ondersteuning
Dankzij de nieuwe generatie Realtek chipset, kan de Eminent HD media player EM7280 hdMEDIA RT3 bijna alle videobestanden weergeven. Zoals bijvoorbeeld MKV, VC-1, AVCHD MPEG-4, H.264 & X.264. Allemaal in Full HD 1080P. Ook de klassieke formaten zoals DivX, Xvid, MPEG-1 en MPEG-2 worden ondersteund. Het populaire ISO formaat voor DVD-ROM wordt volledig ondersteund, inclusief menu, hoofdstukken en ondertitels. Ook in het Blu-Ray ISO formaat is voorzien, met hoofdstukken en volledige PGS ondertitel-streams!

Een Full HD beeld en geluidservaring
De Eminent HD media player EM7280 ondersteunt niet alleen perfecte Full HD 1080P video, maar zorgt ook voor een volledige bioscoopbeleving op het gebied van digitaal geluid, dankzij zijn ondersteuning voor Dolby TrueHD en DTS-HD master audio via de HDMI 1.3 poort. Een HD-ondersteunende externe versterker is vereist voor HD geluid. Voor normale geluidsweergave van DTS(Core) en AC3(Embedded) kun je de HDMI 1.3 of SPDIF poort gebruiken. De EM7280 is ook uitgevoerd met interne downmix-functie, als je niet over een externe versterker beschikt en het geluid gewoon via je TV laat lopen.

De gemakkelijkste manier voor het afspelen van media op je TV in Full HD
Het instellen van de HD media player EM7280 hdMEDIA is erg gemakkelijk. Verbind de mediaspeler met je televisie of digitale versterker door middel van de bijgeleverde HDMI kabel, en geniet van het haarscherpe beeld.

Eenvoudig en snel downloaden
Via de netwerkaansluiting kun je eenvoudig en snel allerlei soorten mediabestanden downloaden. De Eminent HD media player EM7280 is namelijk voorzien van de bekende Transmission en NZBget programma's en kan geheel automatisch bestanden downloaden en uitpakken terwijl je computer uitstaat!

Webservices
De Eminent HD media player EM7280 hdMEDIA RT3 ondersteunt webservices zoals Metafeeds, Flickr, Picasa, Shoutcast Internet Radio en News. De beschikbaarheid van andere diensten kan variëren

De bedoeling van dit topic
Eminent heeft sinds september 2011 deze mediaspeler in het assortiment zitten. Omdat je mag verwachten dat er meer mensen deze speler zullen gaan aanschaffen, is het handig hiervoor op Tweakers een plek te hebben waar we met elkaar de ervaringen kunnen uitwisselen. Ook voor vragen en onduidelijkheden m.b.t. deze speler kan iedereen hier dan hiervoor terecht.

Informatie van de fabrikant
Handleiding 7280
Veel gestelde vragen m.b.t. de speler
Datasheet
Directe vraag aan de helpdesk
Opensource voor de Eminent 7280 en 7285

Firmware versies
Firmware v3.0.0 Nieuwste
Firmware v2.2.5
Firmware v2.1.5
Firmware v1.1.3
Firmware v1.1.2

Changelog nieuwste firmware:
Versie 2.2.5 (14-03-2012)
· Database view is standaard ingeschakeld.
· Standaard ‘file’ view toegevoegd.
· Database / Standaard file view kan worden gekozen in het Instellingen – Systeem menu.
· Verbeterde sorteervolgorde voor bestanden & mappen.
· Accuweather widget toegevoegd op de startpagina.
· Accuweather locatie kan worden ingesteld via Apps – Accuweather.
· AVCHD/BDISO/Folder compatibiliteit verbeterd.
· AVCHD/BDISO/Folder kan nu worden gekozen om map af te spelen, of bestanden weer te geven.
(Instellingen – Systeem)
· AVCHD weergaveproblemen opgelost (BD Menu issue)
· Third-party apps toegevoegd. Zie PDF document voor uitgebreide informatie.
· Een account op http://thirdparty.eminent-online.com is vereist voor correcte werking van het
Third-party apps menu.
· Third-party nu ook op onze forums: http://opensource.eminent-online.com
· Gratis Android remote control app toegevoegd: https://play.google.com/store/apps/deta ... lop.RmCtrl
· Gratis iPhone/iPad remote control app toegevoegd: http://itunes.apple.com/ne/app/smart-re ... d492481927
· Interne HDD wordt nu als /tmp/usbmounts/sda gemount.
· NZBget & Transmission configuratiefiles worden bijgewerkt bij eerste start met de nieuwe firmware.
· NZBget & Transmission moeten hierdoor na installatie opnieuw worden ingesteld.
· BT downloadmap verplaatst naar */Download/BT
· Nieuwe bestanden die met NZBget of Transmission worden binnengehaald kunnen door een druk op de
GROENE knop in het hoofdmenu aan de database worden toegevoegd.
· NB: Bij enkele tv’s of versterkers kan het noodzakelijk zijn om de HDMI Audio handshake opnieuw uit te voeren als er geen (hd) geluid te horen is tijdens een film. In dat geval druk je op de ‘info’ toets om opnieuw in te stellen.

* De beschikbaarheid van on-line services kan varieren en is niet gegarandeerd.

Nieuwe firmware erop zetten
1. Download de firmware en sla de firmware op.
2. Pak het gedownloade bestand uit. Het uitgepakte firmware bestand heet Install.img
3. Plaats het Install.img firmware bestand op een USB stick (In de root). Gebruik bij voorkeur een pas geformatteerde USB stick, er mogen geen andere bestanden op de USB stick aanwezig zijn!
4. Plaats de USB stick in een USB poort van de mediaspeler.
5. Zet de mediaspeler aan en wacht totdat deze volledig is gestart.
6. Ga naar Instelling en druk op de OK knop van de afstandsbediening.
7. Ga naar Overig.
8. Kies USB upgrade en druk op de OK knop van de afstandsbediening .
9. Er zal een scherm verschijnen waarin wordt gevraagd om te updaten. Druk op de OK toets van de afstandsbediening.
10. Na een tijdje zal er een upgrade scherm verschijnen.
11. De mediaspeler zal de installatieprocedure zelf doorlopen. Onderbreek deze procedure niet!

Technische specificaties
Webservices: several webservices like Shoutcast, Metafeeds, Flickr and Picasa are supported. The webservices we offer can change without notice and we can not guarantee the function of these services
Hard disk: Internal 3.5 inch SATA (NTFS/FAT32)
Audio: Digital Optical (TOSlink) & COAX interface and stereo (CINCH) output
Video Output: HDMI, Composite Video
Next-Generation Realtek 1185DD C+ chipset
Streaming media: Video and audio
Lan port: 1000Mbps
USB 3.0 port: 1x client port
USB 2.0 ports: 2x host port
Picture formats: HD JPEG, BMP, GIF, TIF, PNG
Subtitles: SRT, SMI, SUB, VOB (DVD) & PGS (BluRay)
Audio codecs: DTS, AC3, DTS-HD, TrueHD, MP2, MP3, OGG Vorbis, PCM, LPCM, MS-ADPCM, LC-AAC, HE-AAC, COOK, RA-lossless, FLAC
Video codecs: AVCHD, H.264, VC-1,MPEG1/2/3/4, MKV, M2TS, TS, ISO, FLV, VOB/BUP/IFO, AVI, MOV and others
Euro plug version: EM7280 / UK plug version: EM7280UK

Prijzen van Eminent
De Eminent 7280 is in verschillende uitvoeringen te krijgen.

De standaard versie zonder een ingebouwde HD: pricewatch
De versie met een ingebouwde 1TB schijf: pricewatch
De versie met een ingebouwde 2TB schijf: pricewatch

Externe links naar reviews en meer
Techpowerup (goede review van de mediaspeler met uitgebreide screenshots)
Productreviews van mede Tweakers

Tips, Trucs en FAQ
Hoe benader ik de EM7280 vanaf een PC
Vul in de verkenner in de adresbalk in: \\IP_ADRES_VAN_DE_EM7280 (zorg wel dat Samba aanstaat; zie hiervoor ook de handleiding) of benader de speler via \\NAAM_VAN_DE_SPELER bijvoorbeeld \\EM7280

Hoe benader ik de NZB client
Vul het IP adres van de EM7280 in de browser in met poort 8080: IP_ADRES_VAN_DE_EM7280:8080

Hoe benader ik de Bittorrent client
Vul het IP adres van de EM7080 in de browser in : IP_ADRES_VAN_DE_EM7280

[ Voor 20% gewijzigd door Retir op 25-09-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Dit is de eerste keer dat ik een topic heb aangemaakt dus als er iets niet helemaal goed is of er moet iets bij of weg, laat het dan graag even weten. Willen mensen meehelpen met dit topic dan graag! Ik heb gebruik gemaakt van informatie van de site van Eminent alsook informatie van het 7080 topic op Tweakers waarvoor dank.

In principe zou dit ook gelijk een topic voor de 7285 kunnen worden want die eigenlijk de 7280 maar dan met ingebouwde wifi. Indien wenselijk kan dit wat mij betreft wel samengaan.

Dan in het kort mijn eerste ervaringen met de mediaspeler:

Ik heb de speler nu (05-12-2011) een week in mijn bezit en heb hiervoor de Eminent 7080 gehad dus veel kwam me al bekend voor. Wat me gelijk positief opviel was de snelheid van de speler. T.o.v. de 7080 werkt het veel vloeiender, de speler gaat sneller door het menu, het opstarten gaat sneller vanuit de 'uit stand'.

Verder valt op dat de downloadsnelheid van de ingebouwde nzb downloader niet sneller is dan de 7080; eigenlijk had ik wel verwacht maar blijkbaar is de chipset ook nu niet snel genoeg daarvoor.
Tijdens het overzetten van de 'oude' 7080 schijf naar de 7280 kwam ik erachter dat dit niet mogelijk was/is. De schijf werd niet herkend dus ik moest daardoor alle data overzetten van een 1.5 TB naar een andere 1.5 TB schijf. Dat duurde wel even :) Ik las daarover op het forum van Eminent het volgende: "De EM7080 en EM7280 verschillen teveel van software/chipset en kunnen niet zomaar een overgeplaatste harddisk lezen. Je zult de schijf in de EM7280 moeten formatteren."

De usb 3.0 poort heb ik nog niet kunnen testen omdat ik op mijn laptop daarvoor geen usb 3.0 aansluiting heb zitten.

Het uiterlijk van de speler vind ik persoonlijk wat mooier dan de 7080, het ziet er net wat strakker uit maar dat is persoonlijk uiteraard. Er zit nu een blauw ledje ingebouwd i.p.v. een groene.

De instellingen voor het geluid is net wat anders dan bij de 7080. Ik zit er nu nog een beetje mee te prutsen om het geluid ervoor goed te krijgen via mijn Onkyo versterker. Bij de 7080 gebruikte ik de DLNA Slave functie van de Eminent en kreeg het geluid via de Onkyo zonder tussenkomst van de TV op de boxen. Alleen lukt dit nu met dezelfde instellingen op 7280 nog niet. Een klusje om nog uit te zoeken dus.

[ Voor 75% gewijzigd door Retir op 05-12-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is het 'verplicht' om in deze mediaplayer een HDD te schroeven of kan je ook zonder HDD werken?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Yorin schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:09:
Is het 'verplicht' om in deze mediaplayer een HDD te schroeven of kan je ook zonder HDD werken?
Nee het is niet verplicht, dat is optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Startpost ziet er tiptop uit, maar het zou handig zijn om in de topictitel [Mediaspeler] tag mee te nemen net zoals bij de andere mediaspelers in dit subforum ook gedaan is. Ik heb zelf deze speler ook (verving mijn oudere Eminent) en ben er zeer mee in nopjes.

Wat ik vooral top vond is de HTML5 browser, die heef flink wat opties voor on-line video.. Het standaard rss-systeem van Realtek is leuk, maar met HTML5 kan je vele maal meer. Ik heb al even zitten kijken naar een soort van tunnel/proxy voor sites met video, want de browser ondersteunt de video- en audiotags (Deze voorbeeldpagina werkt bijv. als een tierelier..)

Als er meer html-5 pages komen dan gaat dat gewoon werken in deze speler lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Het valt me op dat de speler niet goed reageert op de standby knop. De speler gaat er niet mee uit en blijft aanstaan. Ik moet fysiek de stekker van de stroom achterop eruit halen om de speler uit te krijgen. Niet onoverkomelijk maar zou eigenlijk niet zo moeten zijn. Misschien dat er meer mensen 'last' van hebben.

Mocht ik toch nog een wens hebben t.a.v. de speler dan is dat een app voor de speler zodat die daarmee benaderbaar is (zowel Android alsook IOS) en/of een goede webinterface. Ik mis dat eigenlijk wel om op een leuke/goede manier de mp3's te kunnen afspelen. Wie weet in een toekomstige update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Retir, kun je iets meer vertellen over je setup? Bijv. wat is er allemaal aangesloten(interne HDD, USB, keyboard?), is de speler bijv. nog aan het downloaden, wat voor type TV enzovoorts? Er zal een reden zijn dat hij niet naar standby gaat. De LED zou rood moeten worden na enkele seconden..

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Ik heb nu HDMI CEC uitgezet en dan gaat de speler wel uit!

Ik heb nog wel problemen met het geluid:

Wat wel heel vreemd is dat het geluid blijkbaar alleen via de HDMI wordt verstuurd want ondanks dat ik aangeef dat het via SPDIF gaat komt het zo niet binnen op de Onkyo, ik moet daar dan als digitale geluidsingang Coax kiezen (terugkomend optisch geluid van de tv), kies ik daar optisch in, dan hoor ik niets..

Zet ik de tv uit dan is het geluid ook weg. Dit is wel vreemd, geluid moet via SPDIF eruit maar stopt als de tv dus uit gaat. Zal wel iets met de Onkyo hebben uit te staan, verder uitzoeken dus.

Waarom ik het nog met de 7280 niet voor elkaar krijg het geluid rechtstreeks via de Onkyo te kunnen laten spelen via DLNA Media renderer weet ik niet, met de 7080 kreeg ik dat wel voor elkaar met dezelfde instellingen. Volgens kon ik daar ook nog wat meer instellen qua geluid. Aankomende weekend maar eens nakijken op mijn 'oude' Eminent die naar een kennis is gegaan. Als ik nu aangeef bij de Eminent dat het geluid via optisch uit moet en ik op de Onkyo aangeef dat het geluid via optisch binnen moet komen, hoor ik dus niets?

Is er een manier om te testen of de optische poort van de speler goed is? Ik weet zeker dat de optische ingang(en) van de Onkyo wel goed werken want ik heb ook een 'oude' xbox1 optisch aangesloten via de Onkyo en dan komt het geluid gewoon goed door. Ik heb al de optische kabel van de Eminent en de xbox omgewisseld m.b.t. de aansluitpoort op de Onkyo maar dan hoorde ik ook niets. Daarnaast heb ik het geluid overal gezet op LCPM multichannel maar ook dat mocht niet helpen. HDMI kabel van de Eminent eruit gehaald, speler opnieuw laten starten en dan via DLNA een mp3 starten maar helaas..

Aanvullingen: het testen was redelijk simpel, gewoon met geluid aan de instellingen veranderen van HDMI naar SDPIF en omgekeerd, je hoort dat de Eminent dan even schakelt en eventueel de stereo set ook.

Ik was vanavond veel ermee aan het prutsen dus veel fouten er toch uitgehaald die ik zelf kon oplossen. Wat ik zelf kon 'oplossen' is doorgestreept.

@Asure, dank je wel voor de tips, ik ga het uitproberen. Btw. volgens mij heb ik ook ooit de optie TrueHD gezien maar die kan ik nu niet meer terugvinden in het menu?
Wat is trouwens het verschil tussen Geavanceerde instellingen aan en uit in het menu gedeelte, dat de onderste drie opties niet meer 'werken' ook al stel je daar zelf wat in?

Even helemaal offtopic van bovenstaande probleem; in de Android market staat een Eminent DLNA/UPnp player Deze is toch niet van Emiment zelf mag ik aannemen?

[ Voor 75% gewijzigd door Retir op 13-12-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Ik heb het hier zelf wat anders staan. De SPDIF is minderwaardig, die kan nooit TrueHD of DTS-HD sturen, dus die gebruik ik niet. Ik zou ze ook niet dubbel aansluiten, dat is niet nodig.

Dolby HD audio: TrueHD
Digitale uitgang: LPCM
Geavanc. instellingen: aan
AC3 uitvoer: SPDIF RAW
DTS Uitvoer: SPDIF RAW
AAC Uitvoer: HDMI LPCM

@retir: De opties in vet, die zijn niet van toepassing als Geavanceerd uitstaat.

Op deze manier is ook alles wat er niet bij staat, zoals MP3 of FLAC altijd via HDMI als PCM uitgestuurd, en dit werkt altijd :). AC3 en DTS kan mijn versterker afhandelen. AAC niet, dus die op PCM gezet. Werkt als een trein!

HDMI CEC is wat moeizaam, wel goed dat Eminent dit ondersteunt, want alle merken zitten elkaar meestal dwars. Als je het gebruikt kan het zijn dat je via de versterker of TV de speler moet uit zetten, volgens mij staat dit ook in één van de sub menus die je krijgt als CEC aan staat kan je daar in komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Asure op 14-12-2011 17:01 . Reden: adv. audio ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:30:
Retir, kun je iets meer vertellen over je setup? Bijv. wat is er allemaal aangesloten(interne HDD, USB, keyboard?), is de speler bijv. nog aan het downloaden, wat voor type TV enzovoorts? Er zal een reden zijn dat hij niet naar standby gaat. De LED zou rood moeten worden na enkele seconden..
Ik heb hetzelfde probleem, mijn vrouw wordt er gek van. Ik heb een 1TB schijf erin gezet en heb het apparaat aangesloten via HDMI. Tevens is het apparaat aangesloten aan mijn netwerk dmv kabel. Voor de rest heb ik geen dingen aangesloten.

Wat ik nog mis is een default waarde voor audio en subs, nu moet ik telkens een taal kiezen. Tevens zou het handig zijn als ik dmv meta tagging video's kan groeperen. Ik maak nu totaal geen gebruik van de "Films" optie in het menu maar altijd van het "Bestand" optie.

Voor de rest, prima apparaat.. mijn vrouw kan er ook mee overweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Maniak schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:58Ik heb hetzelfde probleem, mijn vrouw wordt er gek van.
Antwoord staat twee posts boven je vraag:
Retir schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:25:
Ik heb nu HDMI CEC uitgezet en dan gaat de speler wel uit!
Power staat ook als onderdeel in het CEC menu in de speler, daar kun je het ook even uitzetten natuurlijk, wie weet helpt dat ook. Ik heb zelf geen CEC apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Asure schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:04:
[...]

Antwoord staat twee posts boven je vraag:

[...]

Power staat ook als onderdeel in het CEC menu in de speler, daar kun je het ook even uitzetten natuurlijk, wie weet helpt dat ook. Ik heb zelf geen CEC apparaat.
Ik las de oplossing, maar wil niet zeggen dat daarmee het probleem opgelost is, het is hooguit een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Power on/off is onderdeel van de CEC standaard. Dus ik ga er voor het gemak vanuit dat:

- Je dan versterker of tv aan hebt staan,
- Je HDMI CEC aan hebt staan in de speler
- Alle opties in het HDMI CEC menu (inclusief power) aan hebt staan
- Je speler dan (logischerwijs) de power on/off commando's via CEC wil hebben
- En derhalve niet met zijn eigen remote uit gaat.

Ik heb zelf geen CEC tv/versterker maar wellicht kan Retir dit bevestigen. Als je niet wilt dat power via je TV of versterker loopt, moet je dat bij de CEC instelling op je EM7280 even uitzetten. Dat is geen workaround, maar een oplossing, lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
@Asure,

Ik denk dat je het prima verwoord zoals je gedaan hebt. De speler gaat inderdaad niet uit omdat die via de tv en/of versterker ook niet het signaal heeft gekregen om uit te gaan.

Op zich is het prima te controleren of uit te proberen door CEC gewoon even uit te zetten, de speler dan handmatig even van de stroom af te halen en dan weer aan te zetten en dan uitproberen via de afstandsbediening.

• maniak
Ik weet niet goed wat CEC is en wat het doet. Maar ik heb mijn EM7280 alleen aan de TV gekoppeld dmv een HDMI kabel. Als ik de TV uit doe dan verwacht ik dat mijn kastje met de bijgeleverde zender ook uitgezet kan worden. Het vreemde is, is dat die af en toe wel uit gaat en andere keren niet terwijl ik dus niet aan de configuratie zit mieren.

• Taoufik007
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik wil een nieuwe mediaplayer kopen.
Ik twijfel tussen de Eminent 7280, Popcorn Hour A-210 en de Xtreamer sidewinder 2.

Met de Eminent en de Popcorn Hour kan je nzb downloaden en dat wil ik wel heel erg graag.

Hoe ziet de grafische interface van de Eminent eruit? Kan iemand misschien foto's plaatsen?

Kan je met de Eminent de meeste content afspelen? Hebben jullie geen last van haperend beeld bij het afspelen van films?

Gaat het downloaden met de ingebouwde usenet cliënt goed?

Ik weet echt niet wat voor keuze ik moet maken. Het is lastig. Je hebt veel keus en je hoort over de diverse apparaten zowel positieve als negatieve verhalen. Wat is jullie algemene mening over de Eminent?

• Retir
Taoufik007 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:00:

Hoe ziet de grafische interface van de Eminent eruit? Kan iemand misschien foto's plaatsen?

Kan je met de Eminent de meeste content afspelen? Hebben jullie geen last van haperend beeld bij het afspelen van films?

Gaat het downloaden met de ingebouwde usenet cliënt goed?

Ik weet echt niet wat voor keuze ik moet maken. Het is lastig. Je hebt veel keus en je hoort over de diverse apparaten zowel positieve als negatieve verhalen. Wat is jullie algemene mening over de Eminent?
Zie openings topic voor meer info t.a.v. diverse zaken daar staat ook deze link voor een overzicht van screenshots van de speler.

Het downloaden gaat prima, uiteraard lang niet zo snel als een laptop/pc maar gaat verder prima. Gewoon rustig zijn tijd erover laten doen.

Over Eminent ben ik verder positief, eventuele problemen worden, als het kan, zo snel mogelijk opgelost en de ondersteuning is prima. Komt misschien ook wel door de Nederlandse achtergrond van het bedrijf. Hiervoor had ik een 7080 maar ik ben bewust weer op een Eminent overgegaan op grond van de ondersteuning. De 7280 bevalt me prima. Ja er zijn altijd wel wensen wat misschien beter kan of nog ontbreekt maar dat zal je, denk ik, bij alle spelers uiteindelijk wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taoufik007
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09-2023
Thanx voor je reactie. De grafische layout is wel minder dan die van de Popcorn Hour of Xtreamer. Weet jij of Eminent bezig is met een ander interface?

Daarin tegen is de Eminent gewoon een degelijk apparaat die doet wat het moet doen. Ik lees ook over dat de support echt veel en veel beter is en dat kan je van de Xtreamer bijvoorbeeld niet zeggen.

Ik kwam de Eminent Limited Edition hdMEDIA EM7285 tegen. Is het enige verschil met de 7280 dat hij een aluminium behuizing heeft en een ingebouwde WIFI.

Wordt de 7280 warm? Heeft hij een interne cooler?

[ Voor 23% gewijzigd door Taoufik007 op 16-12-2011 13:49 . Reden: Aanvulling reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Voor zover ik weet is de EM7285 inderdaad de 7280 maar dan met WIFI voor de rest hetzelfde.

T.a.v. warm worden, ja de speler wordt warm maar maakt niet vele kabaal daarbij. De speler staat bij mij in een redelijk open kast bovenop de versterker en dat gaat prima.
Voor zover ik weet is Eminent niet bezig met een nieuwe layout omdat de layout die er nu is net nieuw is ontwikkeld. Persoonlijk vind ik het ook niet de mooiste layout die er is. Ik dacht dat een xbmx team ermee bezig is geweest t.a.v. de ontwikkeling (correct me if i am wrong) en van mijn 'oude' xbox 1 weet ik dat er vele mooiere skins te vinden / te maken zijn. Misschien dat die er ook nog wel eens komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik heb de 7285 met de nieuwe firmware 1.17. HDMI aan T.V.

Ik zou graag het volgende willen weten..

Als alles uitgeschakeld word d.m.v domotica en daarna weer ingeschakeld word gaat ook de 7285 altijd aan.
Dit ook zonder dat de bron naar de 7285 verwijst.
Ik wil de 7285 apart aan en uit kunnen zetten d.m.v de afstandsbediening..
Is dit mogelijk?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
tonber schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:18:
Ik heb de 7285 met de nieuwe firmware 1.17. HDMI aan T.V.

Ik zou graag het volgende willen weten..

Als alles uitgeschakeld word d.m.v domotica en daarna weer ingeschakeld word gaat ook de 7285 altijd aan.
Dit ook zonder dat de bron naar de 7285 verwijst.
Ik wil de 7285 apart aan en uit kunnen zetten d.m.v de afstandsbediening..
Is dit mogelijk?
Ik denk dat je dan moet kijken bij de instellingen voor HDMI CEC in het menu, zet die eens op uit en probeer het dan nog een keer of je de speler uit kunt zetten. Bij mij was dat wel het probleem t.a.v. het uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
De 7280 krijgt zijn voeding 'altijd' dus als je hem aansluit op de stroom 220, dan gaat hij aan.
Geen idee wat voor domotica je er gebruikt, maar als de 7285 net zo werkt als de 7280, dan gaat hij inderdaad 'aan' als je er spanning op zet, en daar is niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
Asure schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:49:
De 7280 krijgt zijn voeding 'altijd' dus als je hem aansluit op de stroom 220, dan gaat hij aan.
Geen idee wat voor domotica je er gebruikt, maar als de 7285 net zo werkt als de 7280, dan gaat hij inderdaad 'aan' als je er spanning op zet, en daar is niks aan te doen.
Mischien dan iets voor de volgende firmware?

Nog een vraag over de 7285.

Ik neem aan dat RT2 bij het opstart scherm een fout is?
Het is neem ik aan RT3.

[ Voor 0% gewijzigd door tonber op 19-12-2011 14:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Bij mij staat er RT3 tijdens het opstarten, zal inderdaad wel een schoonheidsfoutje zijn.

• tonber
Retir schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:46:
Bij mij staat er RT3 tijdens het opstarten, zal inderdaad wel een schoonheidsfoutje zijn.
Raar dat dat niet opgelost is met de nieuwe firmware 1.17.

Of heb ik een oud type 7285??

@AJAV
Eminent is continu in ontwikkeling met de mediaplayers. De browser werkt op dit moment in de EM7280 wel gewoon (wel firmware 2.1.5 installeren) maar deze zal na verloop van tijd verder geoptimaliseerd worden. Via de “option” knop kom je bij het invoerveld waar je een URL kunt intypen. Druk op OK en je komt in een tweede invoerveld. Typ hier de URL in die je wilt en klik in dit scherm ook op OK. Je gaat nu weer terug naar het vorige scherm waar je nogmaals op OK dien te klikken. Je navigeert nu naar je opgevraagde webpagina.

Over livestreams kunnen we op dit moment nog niets zeggen. Houd gewoon Eminent in de gaten zou ik zeggen :)

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 03:40
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:13:
@AJAV
Over livestreams kunnen we op dit moment nog niets zeggen. Houd gewoon Eminent in de gaten zou ik zeggen :)
Ik ben ook op zoek naar een apparaat die dat wel kan, live tv-uit argentinie.

Je kan mag/niks zeggen over livestream, het plaatsen van deze uitspraak in dit topic, geef je daarmee aan dat je de updates van de 7280 in de gaten moet houden. Of praat je dan over een ander apperaat.

Dit is voor mij wel van belang of ik nu een 7280 koop, wil natuurlijk niet een kopen en dat over een half jaar een ander is bedoelt, zodat ik moet switchen.

Het symbool :) suggereerd heel veel, is hetzelfde als iets zeggen, maar gaat dat over 7280, want die heeft AJAV al gekocht, en dit is een reactie op zijn opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd gewoon Eminent in de gaten zou ik zeggen :)
Heb het ook al een keer in een mail naar Eminent aangegeven, maar het zou fijn zijn als er ook een schermbeveiliging voor films komt, als je deze pauzeert. Deze schermbeveiliging hoeft niet zo te zijn als de standaard schermbeveiliging. Het kan ook het dimmen van het stilstaande beeld.

Voor de rest ben ik zeer content met deze speler. Nog niet gehad dat deze een film niet herkende. Alleen de download snelheid van torrents is niet geweldig. Maar voor de rest een topapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
Hey peepz,

Sinds een weekje de 7285 speler aangeschaft, mooi apparaat en grotendeels gelijk aan de 7280 dus vandaar mijn vraag in dit topic.

Is het mogelijk om mede8er software te draaien op deze speler? Volgens mij zijn de hardwarespecs gelijk op chipniveau, de esata dan niet bijvoorbeeld maar dat boeit niet zo.
Het gaat me om de interface die van de mede8er 500x2 nogal mooi is bijvoorbeeld.

Waar ik me trouwens aan erger zijn de trage doorvoorsnelheden van het gigabitlan, dat schijnt er hardwarematig in te zitten, maar op chipniveau niet te worden gebruikt. De max doorvoorsnelheid ligt rond 7mb/s in gigabitlan.
Voor hogere snelheden moet je esata of usb3.0 aansluiting gebruiken. Zonde, dat had van mij beter gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Vraagje: onthoudt deze mediaplayer t.o.v de 7080 wel de ondertiteling instellingen? De 7080 ''vergeet'' deze namelijk per bekeken video, en het is erg omslachtig om dit constant opnieuw te moeten instellen.

En hoe sluit ik mijn externe 2.5 hdd usb 3 micro aan op deze media player? Ik heb alleen een USB 3.0 Type A <-> USB 3.0 Micro B kabel. Als ik zo de aansluiting bekijk gaat dat niet passen...

[ Voor 32% gewijzigd door Royeboi op 04-01-2012 13:16 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
Nieuwe firmware met programmatuur van derden is toch weer en stap in de goede richting. Vandaag er op gezet, wat wel een gedoe was omdat de restore knop ingedrukt moet worden, waarvoor je het halve ding moet slopen. Maar nu wel uitzending gemist, film1, sport1 en nog wat meer erbij. Meer details hier: http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=31&t=1738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
Een wezelijke verbetering, bovengenoemde firmware. Alleen jammer dat hij niet bij Eminent vandaan komt maar door derden ontwikkelt moet worden. Ik vind het vreemd dat er schijnbaar meer kennis buiten de onderneming zit dan daarbinnen. Maar ze hebben nog genoeg werk te doen; het invoeren in de browserbalk bijvoorbeeld. Of je dat met de originele afstandbediening doet, een Logitech of een USB toetsenbordje, het is allemaal rampzalig. Evenals het uitzetten van het apparaat, het blijft altijd een verrassing of hij genegen is om er mee te stoppen zonder de voeding er uit te hoeven trekken. Ik dacht eerst dat het enkel kwam als je niet terugbladerde naar het hoofdmenu voor je hem uitzette, maar dat blijkt toch niet zo te zijn.
Nee, communicatie lijkt toch een moeilijk punt te zijn voor Eminenent, en niet alleen de apparatuur. Ik moest het antwoord op een vraag die ik stelde op het Eminent forum lezen bij Tweakers, schijnbaar zitten daar grotere belangen voor Eminent. En je hoeft hier niet eerst door de censuur, dat is ook wel prettig.

[ Voor 3% gewijzigd door AJAV op 17-01-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ik kreeg bij een aantal video's geen audio. Het gebruikte audio signaal was 6CH LC-AAC. Door in de settings van de 7280 de output op Stereo te zetten werkte deze wel. Ik heb een Sony Bravia welke met een HDMI kabel aan de 7280 is gesloten. Voor mij was dit geen probleem, omdat de Bravia toch 'maar' stereo speakers heeft.

edit: Is er een mogelijkheid om de 7280 aan te sturen dmv een Android telefoon en/of tablet?

[ Voor 12% gewijzigd door maniak op 17-01-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 05:14
denk er over na om de eminent 7280 te kopen. vraag me alleen af hoe dit werkt zonder interne hardeschijf. Kan het apparaat zonder haperingen videos(x264, hd, iso's) afspelen? En is er een dongle bij te kopen om video te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
Hoi Michi,

Het werkt allemaal via de netwerkkabels of USB, je sluit hem aan op je netwerk of je computer en speelt daar films van af. Check anders de site van de fabrikant eens.

Dat kan hij makkelijk afspelen. Zorg voor een goede verbinding en schijven, dan lukt het makkelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door 3d0zer op 18-01-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 05:14
Bedankt, maar gaat dit ook lukken met een externe hardeschijf van 500 gig usb 2.0 zonder adapter of een losse usb 2.0 stick van 8 gig. Heb me computer namelijk op een redelijk grote afstand van de televisie en ons netwerk is ook niet heel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt de EM7280 ook zelf als externe USB schijf gebruiken. Hij is voorzien van USB 3.0 poort en kan snel op de pc worden aangesloten en worden gevuld.

Uiteraard werkt het net zo makkelijk om de speler op zijn plek te laten, en met externe (losse) schijven te werken. Voor een USB stick (fat32) is de limiet echter wel 4GB per bestand. (Dit is geen limiet van je speler, maar van de USB stick in combinatie met fat32.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Royeboi

Het is inderdaad zo dat die optie in het menu van de nieuwe SDK fw verdwenen is. De ondertitels kunnen echter via de “subtitle” knop bij elk bestand geactiveerd worden, mits het bestand natuurlijk subtitles heeft. Op zich werkt dit nog steeds vrij eenvoudig maar het is voor te stellen dat de menu optie voor NL standaard wel gemakkelijker was.

Alle 2.5 inch hdd externe behuizingen met een normale A-A USB 2.0 kabels kunnen op de EM7080 worden aangesloten. Helaas is USB 3.0 voor de EM7080 geen optie aangezien dit apparaat sinds enige tijd uitgefaseerd is.

De opvolgers EM7280/EM7285 hebben wel USB 3.0 poorten, dit even voor de volledigheid.

@ajav

Bedankt voor je bericht dat je de firmware een wezenlijke verbetering noemt!
Verder, het is jammer dat je beeld van Eminent momenteel niet zo best is. Eminent streeft naar duidelijke communicatie naar haar klanten. We willen graag dat de klant zich thuis voelt bij Eminent en het idee heeft dat Eminent veel voor haar klanten over heeft.

Je mediaplayer dient met de AB gewoon uitgezet te kunnen worden. Als dat niet het geval is dan gaat er iets niet goed. Misschien dat je meerdere IR apparaten in de directe nabijheid van de mediaplayer hebt liggen? Dit kan ervoor zorgen dat het IR signaal verstoord raakt zodat de mediaplayer niet de juiste opdracht meer binnenkrijgt.

Dit is met name het geval als de mediaplayer ook aangesloten is op een HDMI receiver. Het HDMI CEC protocol is dan waarschijnlijk van toepassing en dat kan ervoor zorgen dat het apparaat niet goed reageert. Een oplossing is dan om dit protocol uit te zetten in de receiver. Nadeel is dan echter dat je de andere HDMI apparaten niet meer met een universele AB kunt bedienen.

De menubalk: Sinds kort is de EM3140 verkrijgbaar. Daarmee is de navigatie een stuk eenvoudiger geworden. De EM3140 heeft daarnaast nog wat meer handigheidjes die je tijdens het navigeren kunt gebruiken. Het is beslist een aanrader!

Mocht je nog meer vragen hebben dan horen we dat graag. Via www.eminent-online.com/support kun je desgewenst ook al je vragen stellen. Je hebt dan altijd 1 op 1 contact met de helpdesk en onze medewerkers zorgen altijd voor een goed onderbouwd antwoord.

@maniak:

De EM7280 is voorzien van de functionaliteit “DLNA DMR”. Daarmee kun je vanaf een DLNA controller zoals een smartphone, bestanden afspelen via de mediaplayer op je versterker. Uiteraard dient je smartphone/tablet wel voorzien te zijn van DLNA controller functionaliteit.

- G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 22:36
wat is de maximale hardeschijf groote van de eminent 7285 ik wilde er een 2.5 TB schijf in proppen kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeroenvheel
Beste Jeroen, de EM7285 is getest met schijven tot en met 3TB (SATA3). Kleinere schijven dienen geen probleem te zijn (vanaf 320GB). Je dient er echter wel voor te zorgen dat de laatste firmware in de speler aanwezig is. – Groet, J.H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
@eminentEurope : Thanks voor de informatie.

Ik heb hem nu thuis staan ! ik heb hem geupgrade naar de laaste versie dit zie ik niet aan de versie nummering.
Maar aan de apps die er bij zijn gekomen. is deze Bug bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeroenvheel
De (huidige) laatste versie is 1.0.0.17, dit nummer kun je terugvinden in het setup menu onder 'Overig -> Versiegegevens'. Welke versie heb je er nu inzitten precies, en vanaf welke versie heb je de upgrade gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de EM7280 nu enkele maanden.
Het lukt me tot nu toe niet om bestanden van de harde schijf PC direct (via USB 2) naar de 2TB-schijf van de mediaspeler te kopieren. Elke keer dat ik aansluit aan de PC krijg ik een windows-foutboodschap, de harddisk wordt dan gecontroleerd en hersteld. Maar bij kopieren loopt eea toch elke keer weer vast.

Om bestanden toch te kunnen kopieren moet ik de harddisk elke keer uit de mediaspeler halen en via een dockingstation aansluiten aan de PC. Dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Teuntje20
Wanneer een USB apparaat de eerste keer na het aansluiten op een pc niet veilig verwijderd wordt (die optie heb je rechtsonderin je taakbalk staan) dan raakt de index op het usb apparaat vaak beschadigd. Wanneer Windows de volgende keer de schijf weer moet inlezen dan wil hij de schijf eerst herstellen omdat hij een indexbestand mist. Van daaruit kunnen andere problemen ook naar voren komen zoals voornoemde vastloper bij het kopiëren van bestanden.

Het advies is om de volgende stappen aan te houden zodat dit niet weer gebeurt:
-Backups maken van bestanden die op de hdd staan
-Hdd eerst via de pc formatteren en daarna nog een keer in de mediaplayer

Hierna zou de indexering weer in orde moeten zijn en kun je de bestanden van pc naar player overzetten. Let er wel op dat je in het vervolg altijd de hardware veilig verwijdert van de pc alvorens de mediaplayer los te koppelen.

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:22

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb vanmiddag een Eminent 7280 gekocht bij de mediamarkt, echter stuit ik op 2 problemen.. Verder ben ik heel blij met het apparaat, eindelijk zonder hapering een BD-Iso afspelen met alle toeters en bellen :)

1 - Als ik een m2ts file afspeel waar alleen het DD5.1 gedeelte op staat maakt de player er DTS MASTER van?? Terwijl dit echt niet zo is.

2 - Al mijn mkv bestanden slikt deze player niet, terwijl mijn voorgaande Lacie Mini HD dit wel deed. Ik kan de files selecteren vervolgens wordt het beeld zwart en krijg na een paar seconden een roze rechthoekig blokje te zien waar alleen "ok" bij staat, zonder foutmelding (of dit is de foutmelding :) )

Audione0

[ Voor 9% gewijzigd door Audione0 op 08-02-2012 19:57 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik ben nog een probleem tegen gekomen.

AVCHD iso slikt de speler ook niet. Althans de preview wordt wel geshowed, maar als ik op enter druk om de film op de volledige weergave te bekijken krijg ik de melding dat het indelingstype niet wordt ondersteunt.. Strange!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:14:
@Teuntje20
Wanneer een USB apparaat de eerste keer na het aansluiten op een pc niet veilig verwijderd wordt (die optie heb je rechtsonderin je taakbalk staan) dan raakt de index op het usb apparaat vaak beschadigd. Wanneer Windows de volgende keer de schijf weer moet inlezen dan wil hij de schijf eerst herstellen omdat hij een indexbestand mist. Van daaruit kunnen andere problemen ook naar voren komen zoals voornoemde vastloper bij het kopiëren van bestanden.

Het advies is om de volgende stappen aan te houden zodat dit niet weer gebeurt:
-Backups maken van bestanden die op de hdd staan
-Hdd eerst via de pc formatteren en daarna nog een keer in de mediaplayer

Hierna zou de indexering weer in orde moeten zijn en kun je de bestanden van pc naar player overzetten. Let er wel op dat je in het vervolg altijd de hardware veilig verwijdert van de pc alvorens de mediaplayer los te koppelen.

GD
Bedankt voor de reactie.
Ik heb de oorspronkelijke bestanden (Back up).
En ik heb de Hdd eerst via de PC (via dockingstation, want direct in mediaplayer lukte niet) geformateerd en daarna in de mediaplayer gezet. Werkte niet !! Teruggezet in dockingstation, kon ik zonder problemen bestanden over zetten.

Wat raad u aan. Mediaplayer nogmaals (direct) proberen te formateren via PC ?
Ik gebruik altijd hardware veilig verwijderen en media uitwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Audione0
De originele firmware die in de EM7280 staat speelt MKV bestanden niet altijd goed af. Als je de player update naar firmware versie 2.1.5, is dit probleem opgelost. De firmware kun je downloaden via onze website http://www.eminent-online.../954/EM7280-overview.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:26:
@Audione0
De originele firmware die in de EM7280 staat speelt MKV bestanden niet altijd goed af. Als je de player update naar firmware versie 2.1.5, is dit probleem opgelost. De firmware kun je downloaden via onze website http://www.eminent-online.../954/EM7280-overview.html
Ok, top!

Ik heb nog 1 vraag waar ik niet uitkom. Pas geleden heb ik per ongeluk zitten klooien aan de lipsinc functie. Nu lopen mn films niet helemaal synchroon qua beeld--->geluid. Maar ik kan nu de optie helemaal niet meer vinden :F
Voordat ik straks een factory reset doe, wil ik eigenlijk wel weten op welke knop ik moet drukken om de boel weer synchroon te laten lopen..

Google wilt mij ook niet helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Audione0
In het menu van de mediaplayer zit een optie die BD Menu heet. Waarschijnlijk staat die nu op “Aan”. Zet deze optie eens op uit en probeer het opnieuw. De kans is groot dat de AVCHD nu wel gewoon goed afgespeeld wordt. De optie kan uitgezet worden via “InstellingenSysteem”.

GD

@Teuntje20
Wat we niet helemaal uit je verhaal kunnen afleiden is of de hdd – nadat deze in de dockingstation geformatteerd was – ook eerst in de mediaplayer direct daarna geformatteerd was of dat het formatteren in de mediaplayer in het geheel niet lukte. Als dit laatste nog niet gebeurd is dan moet de schijf eerst nog in de mediaplayer worden geformatteerd. Daarna kun je het apparaat weer op de pc aansluiten. Die zal de schijf dan gewoon normaal moeten kunnen inlezen aangezien de indexfolder hersteld is.

Heb je ook een andere pc getest om te zien of de schijf daar wel goed op herkend wordt?

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een 7280 maar ik ben niet erg blij met de firmware.
Grafisch valt de UI me erg tegen, zelfs vergeleken met mijn WD HDTV van een paar jaar oud.

Ook is het jammer dat de "video" optie niet meteen een map video opent waaronder je in een eigen mapstructuur kan bladeren. Ik gebruik nu de optie "bestand" maar daardoor moet ik enkele malen onnodig klikken, wat ook nogal traag gaat.

Het grootste probleem vind ik echter dat de speler vaak niet uit wil schakelen, alleen de stroom er af halen werkt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

ATCO schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:28:
Ik heb sinds een paar dagen een 7280 maar ik ben niet erg blij met de firmware.
Grafisch valt de UI me erg tegen, zelfs vergeleken met mijn WD HDTV van een paar jaar oud.

Ook is het jammer dat de "video" optie niet meteen een map video opent waaronder je in een eigen mapstructuur kan bladeren.
Dit gaat gewoon.
Als je op bijvoorbeeld "film " (of een andere bron) druk en vervolgens op de afstand bediening op "option"druk kun je kiezen voor "map weergave, lijst, Thumbnail, etc " In jou geval, omdat jij dit makkelijkere vindt, zou ik kiezen voor "map weergave" en kun je met hartelust door je Hd of pc bladeren die je gedeeld hebt staan.
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:37:
@Audione0
In het menu van de mediaplayer zit een optie die BD Menu heet. Waarschijnlijk staat die nu op “Aan”. Zet deze optie eens op uit en probeer het opnieuw. De kans is groot dat de AVCHD nu wel gewoon goed afgespeeld wordt. De optie kan uitgezet worden via “InstellingenSysteem”.
Ik heb je manier geprobeerd, maar lipsync loopt nog steeds niet lekker. Op al mn films niet. Beeld ---> geluid zit echter een paar milliseconden verschil in (mits ik deze term zo mag gebruiken)

Zit er een optie binnen de layout van de afstandbediening op waarmee je lipsync in kunt stellen, of in een menu? Want film kijken is zo iig niet echt leuk :-(

Alvast bedankt!

[ Voor 34% gewijzigd door Audione0 op 15-02-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Niet online
[...]
Dit gaat gewoon.
Als je op bijvoorbeeld "film " (of een andere bron) druk en vervolgens op de afstand bediening op "option"druk kun je kiezen voor "map weergave, lijst, Thumbnail, etc " In jou geval, omdat jij dit makkelijkere vindt, zou ik kiezen voor "map weergave" en kun je met hartelust door je Hd of pc bladeren die je gedeeld hebt staan.
[...]
Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd maar deze optie heb ik er niet bij. Ik kan kiezen uit lijst, thumbnail of voorvertoning. Welke ik ook kies, ik moet dan door een lijst van meer dan 150 bestanden heen bladeren.

Ook blijft de player regelmatig opnieuw indexeren hoewel ik de hardeschijf eerst via pc heb geformatteerd en toen nogmaals via de player.

Mijn mediaplayer heeft trouwens firmware 2.1.5

Ik zie dat de door mij gemelde problemen op 1 december ook al op het Eminent forum gemeld zijn, dus de firmware ontwikkelijk gaat ook niet erg snel. Zie de volgende link:

http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=31&t=1618

[ Voor 18% gewijzigd door ATCO op 15-02-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb mijn Lipsync probleem iig gevonden :)

Op mijn versterker had ik deze dus aangepast, en op 800ms gezet, stom!!! :*)

Nu loopt het iig weer synchroon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

ATCO schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:23:
[...]

Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd maar deze optie heb ik er niet bij. Ik kan kiezen uit lijst, thumbnail of voorvertoning. Welke ik ook kies, ik moet dan door een lijst van meer dan 150 bestanden heen bladeren.

Ook blijft de player regelmatig opnieuw indexeren hoewel ik de hardeschijf eerst via pc heb geformatteerd en toen nogmaals via de player.

Mijn mediaplayer heeft trouwens firmware 2.1.5

Ik zie dat de door mij gemelde problemen op 1 december ook al op het Eminent forum gemeld zijn, dus de firmware ontwikkelijk gaat ook niet erg snel. Zie de volgende link:

http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=31&t=1618
Ik zal het even stapsgewijs uitleggen.

1. Je druk in het begin scherm op de bron, dus film, muziek, of bestand? (dmv de cursortoets waarmee je links, recht, boven en naar beneden kan drukken.
In dit geval gebruik ik de bron "film".

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/421545.jpg

In jou geval krijg je dus heel erg veel files te zien zonder mappen structuur. In mijn geval ook. 138 stuks O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/421546.jpg

2. Vervolgens druk je op de knop "home" op de afstandbediening. In krijg je onderaan het beeld weer de bron keuze te zien (Film, muziek, bestand etc etc) Dan druk je weer op "Film" en vervolgens op de knop "option"
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/421553.jpg

3. Als het goed is krijg je nu een hele berg opties te zien waaronder "Map weergave"
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/421554.jpg

Als je de optie "map weergave" hebt gekozen onthoudt de player deze keuze ook voor als je de Hd wilt benaderen :D
Als je dit gedaan hebt kun je er daarna ook nog voor kiezen of je de mappen in een list wilt zien, of in Thumbnails of in voorvertoning.

Ik heb voor Voorvertoning gekozen en dan ziet het er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/421557.jpg

Maar dit moet jezelf bepalen aan de hand van wat jij het makkelijkste vindt.

Succes! En slaapse :z

[ Voor 29% gewijzigd door Audione0 op 15-02-2012 23:58 ]

• ATCO
  • Niet online
Bedankt voor je reactie, maar die optie zit er bij mij absoluut niet in. Draai jij ook firmware 2.1.5?

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ja.

Als dit bij jou niet lukt, dan zou ik het even niet weten hoe ik je anders kan helpen..

Ik gebruik zelf Tvsersity als 3th party software wat ik op de pc heb staan als ik vanaf mn pc wil streamen.

Dat delen van mappen onder windows werkt vaak niet of veel files zijn niet te zien.
Misschien dat je dit programma eens kunt installeren en hiermee je mappen deelt die zichtbaar moeten zijn (UPNP) en mijn opties dan nog eens proberen?

http://cdn.download.tversity.com/TVersitySetup_1_9_7.exe

[ Voor 101% gewijzigd door Audione0 op 16-02-2012 12:59 ]

• ATCO
  • Niet online
Ik gebruik interne hardeschijf dus de mappen moeten gewoon zichtbaar zijn.
Mijn optie menu is echt anders. Na "opgenomen video" komt "naam". Ook heb ik na "naam" de sorteeroptie "grootte" voor "meest bekeken.

Gevonden. Pas nadat ik had gekozen voor voorvertoning werd de optie mapweergave zichtbaar. Vreemde menustructuur...

edit: toch niet opgelost. de selectie van menustructuur blijft niet opgeslagen, dus moet elke keer weer gedaan worden. Ook begint hij na selectie van films niet in de movie directory maar meteen in een (willekeurige?) subdirectory.
Heb echt nooit problemen met apparatuur, maar van dit ding begrijp ik echt helemaal niks.

[ Voor 55% gewijzigd door ATCO op 16-02-2012 13:17 ]

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ja indd ja! De player onthoudt het niet.
Misschien wel firmware update waardig?

Want het is nogal onhandig om telkens als je de player aanzet de instelllingen weer opnieuw in te moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Audione0
In versie 2.1.5 zit de optie Lipsync niet meer. Indien je de mediaplayer na het voorgaande bericht voorzien hebt van deze fw dan zou je geen lipsync probleem meer moeten hebben. Als dit wel zo is, controleer dan de instellingen op je audio receiver. Vaak heb je daar ook een lipsynchronisatie instelling in. Dit geldt tevens voor veel moderne televisies.

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:17:
@Audione0
In versie 2.1.5 zit de optie Lipsync niet meer. Indien je de mediaplayer na het voorgaande bericht voorzien hebt van deze fw dan zou je geen lipsync probleem meer moeten hebben. Als dit wel zo is, controleer dan de instellingen op je audio receiver. Vaak heb je daar ook een lipsynchronisatie instelling in. Dit geldt tevens voor veel moderne televisies.

GD
Lipsync probleem is opgelost. Het was indd een instelling op mijn receiver die roet in het eten gooide..
Fijn dat de support van jou kant duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Niet online
@EminentEurope:

Verwachten jullie de door mij genoemde problemen in de volgende firmware op te lossen? Zoja, wanneer?
Ik heb deze vragen ook op jullie forum gesteld maar daar worden ze niet geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:37:
@Teuntje20
Wat we niet helemaal uit je verhaal kunnen afleiden is of de hdd – nadat deze in de dockingstation geformatteerd was – ook eerst in de mediaplayer direct daarna geformatteerd was of dat het formatteren in de mediaplayer in het geheel niet lukte. Als dit laatste nog niet gebeurd is dan moet de schijf eerst nog in de mediaplayer worden geformatteerd. Daarna kun je het apparaat weer op de pc aansluiten. Die zal de schijf dan gewoon normaal moeten kunnen inlezen aangezien de indexfolder hersteld is.
Heb je ook een andere pc getest om te zien of de schijf daar wel goed op herkend wordt?
GD
Probleem is giser avond opgelost.
Ik gebruik een mousepad met multi USB 2.0 slots geïntegreerd.
Bij eerdere pogingen om het probleem op te lossen bleef dit apparaat aangesloten omdat daarin de kabels van muis en toetsenbord zaten.
Gisteren adviseerde een kennis om dit app. los te koppelen...........en het werkte. Probleem is opgelost, de mediaplayer werkt nu ook aan de PC feilloos.
Die losse USB slots brengen de PC blijkbaar goed in de war.

bedankt voor de reacties en de hulp.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Teuntje20

We zijn blij dat het probleem uit de wereld is! Je info is ook nuttig voor ons en we zullen hier een FAQ voor aanmaken zodat andere mensen eventueel hun probleem ook op deze manier kunnen oplossen. De FAQ wordt op onze website geplaatst.

We wensen je verder heel veel plezier met je mediaplayer!

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Atco

De mappenstructuur die op de interne hdd gemaakt is zou ook op die manier zichtbaar moeten zijn. Als dit niet zo is dan gaat het indexeren niet goed.

Je gaf aan dat de hdd geformatteerd was via Windows en daarna nogmaals in de mediaplayer. Dit is de juiste procedure. Als er dan nog wel problemen zijn met het indexeren dan kun je het beste de schijf laten controleren op fouten door Windows, ook al is de schijf geformatteerd. Het is zeer wel mogelijk dat er fouten op de schijf aanwezig blijven na een formattering. Test ook eens met een andere schijf of de problemen dan ook aanwezig zijn. (indien mogelijk). Let op: Het indexeren van de schijf kost even tijd. Onderbreek deze procedure niet, de kans dat er anders fouten op de schijf ontstaan is aanzienlijk.

M.b.t. je lipsync probleem:
Wanneer beeld en geluid niet helemaal synchroon lopen dan kan dat meerdere oorzaken hebben. 1 van de vaker voorkomende oorzaken is het zgn. lipsync probleem.

Moderne TV’s hebben een Lipsync menu instelling waarmee ze de lipsynchronisatie handmatig kunnen bijstellen todat audio en video synchroon lopen. Check de handleiding van je TV om te zien of je TV die optie heeft en waar je die kunt vinden.

Een tweede mogelijkheid is dat het bestand zelf niet goed is. Wanneer je het bestand via de computer afspeelt heb je geen probleem met beeld/geluid?

Het uitschakelen van de EM7280 dient gewoon met de AB te werken. Zijn de batterijen gecontroleerd? Als het probleem blijft bestaan, neem dan met ons contact op via http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds gisteren ook eigenaar van een 7280, met 1TB harde schijf.

Apparaat aangesloten, en direct een filmpje van mijn laptop op de harde schijf gezet via USB 3.0 kabel.
Helaas is de kabel tijdens het kopieren uit het USB slot geschoten.
Nu herkent mijn laptop de mediaspeler niet meer.

Ondertussen al alles geprobeerd.
Nieuwe firmware gedownload, HDD van mediaspeler via mediaspeler geformateerd, maar de mediaspeler wordt nog steeds niet zichtbaar / weergegeven op mijn laptop.

Wellicht dat ik de HDD van de mediaspeler ook nog via mijn laptop moet formatteren, maar hoe is dit mogelijk indien mijn PC deze niet herkend?

Iemand enig idee? Of andere suggesties om mijn mediaspeler weer zichtbaar te krijgen in windows verkenner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gebruikster
Het beste kun je de mediaplayer eerst op een andere pc aansluiten en vervolgens de hdd via Windows laten formatteren. Daarna kun je de hdd in de mediaplayer zelf nog een keer formatteren. Als dat allemaal gedaan is kun je kijken of de player/hdd weer normaal herkend wordt op de laptop. Als dit nog steeds niet zo is maar de player wordt op een andere pc gewoon goed herkend dat zit het probleem in de laptop zelf. De vraag is dan ook of een ander usb apparaat op dezelfde poort van de laptop nog wel herkend wordt?

Graag weten wij of bovenstaande het probleem oplost. Mocht dit niet zo zijn dan kun je voor verdere ondersteuning het beste rechtstreeks contact met ons opnemen via het online supportformulier: http://www.eminent-online.com/support
We helpen je snel verder!

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Laatst online: 05:45
Hoe zit het eigenlijk met het navigeren in webpagina's? Bijvoorbeeld marktplaats kan ik wel tevoorschijn toveren maar krijg dan een handje midden op het scherm die niet wil bewegen.Of is dit een todo. Apparaat wil trouwens ook niet uit (CEC uitgeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Down Under

De navigatie werkt via de normale AB enigszins beperkt. Je kunt wel navigeren door de volgende stappen te volgen:

-Druk op de bewuste webpagina op de gele knop van je AB
-Druk vervolgens op de knop “Exit”
-Navigeer m.b.v. de pijltoetsen (rondom de OK toets) naar je favoriete onderwerp
-Druk op de knop “OK”

Het navigeren gaat gemakkelijker met een daarvoor bestemd toetsenbord, zoals bv de EM3140. Dit product maakt alle navigatie in je mediaplayer eenvoudiger. Meer informatie over dit product kun je vinden op onze website: http://www.eminent-online.../984/EM3140-overview.html

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing gevonden.
In apparaatbeheer alle USB controllers verwijderen en de computer opnieuw opstarten...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:14:
@Down Under

De navigatie werkt via de normale AB enigszins beperkt. Je kunt wel navigeren door de volgende stappen te volgen:

-Druk op de bewuste webpagina op de gele knop van je AB
-Druk vervolgens op de knop “Exit”
-Navigeer m.b.v. de pijltoetsen (rondom de OK toets) naar je favoriete onderwerp
-Druk op de knop “OK”

Het navigeren gaat gemakkelijker met een daarvoor bestemd toetsenbord, zoals bv de EM3140. Dit product maakt alle navigatie in je mediaplayer eenvoudiger. Meer informatie over dit product kun je vinden op onze website: http://www.eminent-online.../984/EM3140-overview.html

GD
Thx voor de reactie, op deze manier werken met de AB is wel redelijk omslachtig dus. Het toetsenbordje vind nog al redelijk aan de prijs met 50 euries. Hij lijkt by the way wel verdacht veel op de AC Ryan mini wireless. 8)

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1311763008.jpeg (AC Ryan)

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1327585135.jpeg (Eminent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

ik heb de 7280 met hdd nu een kleine week, werk goed, doet wat ie moet doen
maar heb toch een paar dingetjes wat niet helemaal lekker werkt, en zoals hier te lezen hebben daar meer mensen last van
misschien dat dit in een volgende firmware meegenomen kan worden

-zoals de functie "mapweergave"
ik moet dit iedere keer opnieuw instellen, ik zoek mijn bestand altijd via de mappenstuctuur, is voor mij overzichterlijk dan steeds door honderde filmjes te scrollen, en een mooie bijkomstigheid, hij hoeft volgens mij niet alles steeds opnieuw te indexeren

-een film verder kijken nadat je hem heb uitgezet,
zodat ie weer verder gaat waar je bent gebleven.,(weet niet hoe precies deze functie heet)
misschien zit dit er al op, en zet ik hem verkeerd uit ( eerst op stop en dan op stand-by)

-subtitle instelling moet ik steeds opnieuw instellen

-afstandbediening werkt heel traag en je moet de knoppen hard indrukken, maar hier heb geen last meer van door gebruik van mij harmony

dit zijn allemaal handelingen die te doen zijn alleen je bent eerst 10 min bezig om alles goed in te stellen voordat je een film kan kijken

verder alle lof voor de goede technische ondersteuning op dit forum _/-\o_

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Even voor de duidelijkheid, het apparaat is niet van mijzelf. Ik probeer er ff iemand mee vooruit te helpen die er weinig vanaf weet.
Ik had nog een AC Ryan liggen en deze maar even geprobeerd. Het werkt wel maar houdt nog niet over.
Voorbeeld:
Ik ga naar de webplayer app --> options: hier kan ik rechtstreeks geen text in de navigatiebalk intypen, hiervoor moet ik naar het textinvoerveld via ok-knop. Als ik bijvoorbeeld marktplaats.nl invoer en go en daarna pijl naar rechts en weer go kom ik daar uit. Via de rode knop krijg ik nu een toetsenbordje? rechtsonder in beeld in plaats van vier windstreekpijltjes met een rondje (OK knop)in de midden.Ik kan nu navigeren met het touchpad. Om nu text in te voeren moet ik het veld aanklikken maar kan niets invoeren, Hiervoor weer gele knop toetsen, go en navigeren naar enter knop op de site.
Kan het nu makkelijker, of is het eminent toetsenbord hier nu beter in? Wordt een gewoon toetsenbord ook ondersteund,? Hier is verder weinig over te vinden en is natuurlijk wel een leuke en nuttige functie van zo'n apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@syrrah:

Bedankt voor je positieve bericht.

Wat betreft je vragen: Deze zijn allemaal in de nieuwste firmware 2.1.5 opgelost. Met die firmware werkt de mappenweergave zoals het hoort. Afspelen hervatten (Resume play) werkt ook zoals het hoort. De subtitles opnieuw instellen is iets wat nog niet opgelost is. Dit is reeds eerder als probleemstelling bij onze technici gemeld. Men is bezig te kijken wat mogelijk is.

Het probleem met de afstandsbediening kán eenvoudig de batterijen zijn maar ook dat andere signalen het IR signaal enigszins blokkeren. Gelukkig werkt via de Harmony alles wel goed. Dat bevestigt ook wel dat er meerdere signalen in lucht zitten daar waar je apparatuur staat. De Harmony kan daar beter mee overweg aangezien het apparaat ervoor gebouwd is meerdere apparaten te kunnen aansturen.

GD

@Down Under
Voor de volledigheid hebben we zojuist nog even een test gedaan met de EM3140 én met een regulier Eminent USB toetsenbord en muis. De navigatie náár en óp www.marktplaats.nl was goed.

Met het invullen van gegevens krijg je wel een andere weergave (tekstveld) te zien dan dat je normaal in de velden zelf invult als je via je pc naar de site gaat. Niet erg, je kunt gewoon je gegevens invullen, op OK drukken en je komt weer op de juiste plek terug met de gegevens in de juiste velden ingevuld.

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Ik wil even inhaken op het reeds meerdere keren, op dit en andere fora, gememoreerde "euvel" van de mappenstructuur. Hoezeer Eminent ook blijft stellen dat het makkelijk is de mappenstructuur te zien, de praktijk is echt anders. Zo blijkt uit vele berichten en ook uit mijn vele pogingen licht in deze duisternis te brengen. Ook na het lezen van dit topic, en dan met name de bijdragen van Atco en Audione0, en Eminent, lukt het niet.

Ik wil eenvoudig de folderstructuur zoals ik die via bestanden => hdd ; zie, kunnen zien als ik op de knop films druk. Dus via bestanden zie ik de folders -download, -image, -movie, etc, maar ook de zelf aangemaakte folders -Kinderfilms, -Eigen films, -Muziekfilms, etc.

Via de optie FILMS (home) zou de gewenste view moeten zijn: -films, -kinderfilms, -eigen films, -muziekfilms. etc.

Ik geloof niet dat dit kan. Zou bij een volgende firmwareupdate moeten komen. Wie wil er nu via de home knop FILMS al zijn honderden films zien, alles door elkaar. Ik niet. Niemand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Alphons,

Wij vinden het vervelend voor je dat je moeilijkheden ondervindt met de mappenstructuur. Ons product development team heeft hard gewerkt om de mappenstructuur voor jou en onze andere Eminent EM7280 HD Media Player klanten te verbeteren.
Eminent heeft gisteren (14 maart) haar nieuwste firmware versie, versie 2.2.5, voor de Eminent EM7280 HD Media Player uitgegeven. Nu kun je via het menu naar “Instelling”> “Systeem”> de functie “Databasemodus” op ‘Uit’ zetten.

Door Databasemodus uit te zetten worden bijvoorbeeld in de categorie Muziek enkel de muziekbestanden die aanwezig zijn op de interne harde schijf, USB-stick of USB harde schijf in de door de gebruiker opgestelde mappenstructuur weergegeven. Ook indien er geen muziekbestanden aanwezig zijn op de hierboven genoemde apparaten wordt deze mappenstructuur toch weergegeven. De aanwezige mappen zijn weliswaar leeg indien er geen muziekbestanden aanwezig zijn. Dit is gedaan om het overzicht voor de gebruiker te behouden. Hetgeen hierboven staat beschreven geldt ook voor de categorieën Films en Foto.

Door Databasemodus weer aan te zetten worden bijvoorbeeld de aanwezige films in de categorie Films in een overzichtslijst getoond. Hiermee ga je, als het ware, terug naar de ‘oude’ situatie. De situatie van vóór firmware versie v 2.2.5.

Wij horen graag van je of dit je aangegeven issue heeft verholpen.

- G.B.

=================================================================================

Voor de geïnteresseerden:

Update de Eminent EM7280 HD Media Player met de firmware v 2.2.5.
Ga naar:
http:/www.eminent-online.com/nl/product/954/em7280-hdmedia---hd-media-player---voor-interne-harddisk.html > Kies tabblad ‘Ondersteuning’ > Klik op ‘Firmware v2.2.5’.

Vóór het installeren van de firmware update neem a.u.b. de instructies in de handleiding door.

- G.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Bedankt voor de reactie, en goed van Eminent dat zij wel luistert naar de klant. Maar, - ik durf het bijna niet te zeggen-, is de huidige view met de database modus uit, niet exact hetzelfde als voorheen, de view 'bestanden'?

Nu moet je via films, naar hdd, weer naar hdd, en dan kom je in de mappenstructuur. Was toch ook via de oude structuur via bestanden?

Dus wat is de meerwaarde hiervan?

Ik hoopte op het volgende:

Films,- (press) => en dan meteen de mappen: (als voorbeeld): [thrillers] - [kinderfilms] - [humor]. Etcetera. [en de voorgeprogrammeerde mappen].

Nu moet je dus eerst 2 x enteren alvorens in de gewenste mappenstructuur te komen. Of zou er een shortcut mogelijk zijn, maar weet ik dat niet?

Uiteraard, er zijn ergere zaken in het leven, maar gemak dient de mens, nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Alphons: Onze gebruikers met media op USB/Netwerk/Harddisk ervaren het als zeer prettig dat zij via de Foto/Film/Muziek ikonen nu direct een gefilterde, correcte mapweergave/thumbnail/previewweergave krijgen, en daarbij kunnen kiezen of zij vanaf Netwerk, Interne disk of Externe USB disk afspelen. (De database-view werd als ongewenst ervaren.)

Juist door de keuze van bronapparaat te behouden bieden wij alle mogelijke manieren om media te benaderen. Dat daarbij enkele keren op 'enter' moet worden gedrukt vinden wij zeer acceptabel voor een stukje keuzevrijheid. Niet iedereen beschikt over een interne schijf, dus daar moet je ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Niet online
Ik ben het helemaal eens met Alphons.
Het is best storend om elke keer meerdere malen op enter te moeten drukken en vervolgens nog naar de "film" map te navigeren. Ook omdat deze mappenstructuur vervuild word door automatisch aangemaakte mappen als image en music, terwijl ik hier geen gebruik van maak. Deze heb ik reeds verwijderd maar blijven terug komen.

Het zou m.i. veel beter zijn als het kiezen van "films" in het hoofdmenu je naar een locatie naar keuze brengt. Dus in mijn geval de film directory op de interne schijf, en voor een ander wellicht de bronapparaat keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Ik vermoed dat iedereen er zo over denkt als ik en Atco, maar inderdaad, er zijn misschien wel meer mensen dan ik denk die geen ingebouwde HDD hebben, en die deze functionaliteit misschien wel willen hebben. Ik heb geen verkoopcijfers, Eminent wel.

Jammer, maar ik overleef het wel.

Dank voor de toelichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
Is het mogelijk om de PIN beveiliging uit te schakelen bij Third-Party apps? Bij elk item wat er in staat wordt de pincode gevraagd, en dat is niet bepaald gemakkelijk in te typen. Het veld leeg laten in je profiel werkt ook al niet. Verder is de beeldkwaliteit slechter als bij de vorige versie (bijv. van Uitzending gemist, die van NeverbeClever in samenwerking met Mikka). Want die is wel verdwenen, dat wordt ruzie met mijn vrouw ben ik bang. Verder is de browserbalk nog hetzelfde; moeizaam in te vullen. Dus na 2 uurtjes stoeien ben ik nog niet echt enthousiast, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@AJAV Een controle op je account laat zien dat deze apps zijn toegevoegd met pin-beveiliging. Je kunt deze apps eenvoudig zelf verwijderen (opzeggen) en dan opnieuw toevoegen zonder de pin-beveiliging aan te vinken.

Op de beeldkwaliteit van apps van derden hebben wij helaas geen invloed, en op custom firmware(s) wordt geen ondersteuning gegeven.

Edit: De beeldkwaliteit bij UZG zou nu net zoals de HQ versie van 'vroeger' moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 27-03-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
@EminentEurope is er al wat bekend wanneer de EM7285 geupdate wordt met Third-Party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Normaal download ik op de laptop en zet mijn bestanden over. Maar nu wil ik het eens proberen via deze mediaplayer. Helaas, het ip adres in mijn browser wordt niet herkend, ik kom dus niet in de NZB conf pagina.. Ik heb het ook al geprobeerd met de firewall uit. Iemand ervaring hiermee?

Opgelost: de mappen nzb etc waren verdwenen van de schijf. opnieuw de FW geinstalleerd, alles werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Alphons op 06-04-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
jeroenvheel schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:19:
@EminentEurope is er al wat bekend wanneer de EM7285 geupdate wordt met Third-Party apps.
Die hebben ze donderdag uitgebracht. Die apps werkt hier als een trein, gisteravond ff flink mee zitten spelen. Kwaliteit ligt wel aan de aanbieders, ik vond vooral Appletrailers en Gametrailers.hd erg strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Jeroenvheel,

Voor de EM7285 is onlangs (04-04-2012) een update uitgekomen welke ook het Third Party Apps gedeelte toegevoegd heeft. Klik op de onderstaande link om naar de supportpagina van de EM7285 te gaan alwaar je de download kunt starten (Firmware v.1.0.0.23):

http://www.eminent-online.../926/EM7285-overview.html

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het rond kijken naar mediaspeler, en vind de EM7285 wel interessant, zeker door de ondersteuning van uitzending gemist en rtlx..

Maar vind het menu niet zo mooi als ik het zo zie op de screenshots (wel minder belangrijk natuurlijk)..
maar komt er nog zoiets als een video wall zodat je een screenshot en ook nog wat info krijgt over je film/serie en het er allemaal wat mooier uit ziet of blijft het zo'n simpel lijstje zonder informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
ACT Connectivity Solutions schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:25:
Beste Jeroenvheel,

Voor de EM7285 is onlangs (04-04-2012) een update uitgekomen welke ook het Third Party Apps gedeelte toegevoegd heeft. Klik op de onderstaande link om naar de supportpagina van de EM7285 te gaan alwaar je de download kunt starten (Firmware v.1.0.0.23):

http://www.eminent-online.../926/EM7285-overview.html

G.D.
komt er binnenkort ook een update voor weather in het hoofdscherm zoals de E7280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de UI ongeveer ingesteld worden als bij de 7075?
Als je dit filmpje bekijkt: klik, zie je rond 4min wat ik bedoel in mijn vorige vraag..

maar kan hier niks over vinden voor de 7285?
Het liefste had ik dan ook nog wat meer informatie bij de tumbnails gehad, maar dat zal der niet in zitten denk ik?
Of is hier een aparte app of alternatieve firmware voor die dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
@Eminent,

1. Is er een mogelijkheid om mijn Samsung Portable USB 3.0 Harddisk te verbinden met de 7280 via USB 3 snelheid? Ik kan hier namelijk geen kabel voor vinden. De Samsung harddisk heeft namelijk een Micro Type B aansluiting, en ik heb tot dusver nergens een Type B - Type B Micro kabel kunnen vinden. Erg jammer, want zo heb ik niets aan de USB 3 functionaliteit, waar ik het apparaat grotendeels voor heb gekocht. Jammer dat de USB 3.0 aansluiting niet gewoon Type A had geweest, dan kon je zowel een verbinding naar PC als naar mobiele harddisken maken.

2. Er is een firmware update uitgekomen eind maart, maar als ik het goed begrijp is de subtitle functie nog niet verbeterd? Ik zou graag willen dat de mediaplayer onthoudt op welke grootte instelling ik de subtitle instelling zet namelijk.

3. Is het technisch gezien nog mogelijk dat de doorvoersnelheid van de Gigabit LAN-poort wordt verhoogd? Marketingtechnisch begrijp ik dat de term ''Gigabit LAN'' mooi klinkt, maar in de praktijk komt de overdrachtssnelheid van bestanden (van PC naar mediaplayer interne harddisk) nooit boven de 7MB/s uit, waardoor het net zo goed een 100mbit-verbinding had kunnen zijn. Vooral bij grote HD films (20+ GB) is het een lang avontuur om deze op de interne harddisk te zetten om vervolgens te kunnen genieten van de film. Nu heb ik vaak voor series een netwerkschijf in gebruik omdat het kopiëren daar naartoe wel sneller gaat (40MB/s).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:30
Als er nou ook nog Net5 gemist als Third Party App beschikbaar komt ben ik helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Spok: Volgens mij hebben ze naar je geluisterd: "[APP] SBS, Net5, Veronica Gemist toegevoegd"

Royboi: Misschien even het verschil tussen een usb HOST en een USB SLAVE poort googlen, dan begrijp je waarom het niet past, en helaas niet zo werkt als jij verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Fer

De EM7285 kan filmcovers (en andere covers) tonen. Je dient wel een specifieke werkwijze te hanteren wanneer je een afbeelding in een map plaatst: De naam van het afbeeldingsbestand dient bijvoorbeeld hetzelfde te zijn als de naam van het (film)bestand.

Bijvoorbeeld: Je hebt een film en je wilt een filmcover zien. Als eerste dien je een afbeelding (jpg) in dezelfde map te plaatsen waar ook het filmbestand in aanwezig is. Je kunt afbeeldingen plaatsen via het netwerk (Samba) maar ook door de mediaspeler via USB op de computer aan te sluiten.

Als de afbeelding in de map is geplaatst dien je ervoor te zorgen dat de naam van de afbeelding hetzelfde is als de naam van het filmbestand. Bijvoorbeeld: Je hebt een een film genaamd 'Eminent.mkv'. In dat geval dient de naam van de afbeelding te worden: 'Eminent.jpg'.

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Asure schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:00:
Spok: Volgens mij hebben ze naar je geluisterd: "[APP] SBS, Net5, Veronica Gemist toegevoegd"

Royboi: Misschien even het verschil tussen een usb HOST en een USB SLAVE poort googlen, dan begrijp je waarom het niet past, en helaas niet zo werkt als jij verwacht.
Oh fijn!

Verder heb ik regelmatig na het afspelen van een film dat m'n speler niet uit gaat bij het afzetten. Beeld wordt wel zwart en signaal gaat van HDMI maar het lampje blijft blauw branden. Speler reageert dan helemaal niet meer op de AB en het enige wat dan nog werkt als oplossing is de 220v eruit trekken om hem opnieuw te booten en dan correct af te sluiten. Dit 'gedoe' weerhoudt mij om er een interne HD in te drukken omdat ik bang ben het bestandsysteem te slopen.

Ik draai de nieuwste 2.2.5 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
En weer een aantal keer gehad dat de speler niet uit wil. Heb inmiddels wel een HD erin gehangen (goedkoop gescoord @ koninginnemarkt) maar nu baalde ik er gister wel goed van dat ie niet wilde afsluiten.
Ik heb miniscule kennis van Linux, en het lijkt erop dat ie blijft hangen bij het afsluiten dus. Nu weet ik dat je kan telnetten met het ding. Wat me zo te binnen schiet is dat het misschien valt te proberen de spin-down functie van de HD te sturen via telnet als ie blijft hangen? Is dat denken jullie mogelijk?

Ben echt bang dat het filesystem van m'n HD naar de knoppen gaat op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:49
spokje schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:09:
En weer een aantal keer gehad dat de speler niet uit wil. Heb inmiddels wel een HD erin gehangen (goedkoop gescoord @ koninginnemarkt) maar nu baalde ik er gister wel goed van dat ie niet wilde afsluiten.
Ik heb miniscule kennis van Linux, en het lijkt erop dat ie blijft hangen bij het afsluiten dus. Nu weet ik dat je kan telnetten met het ding. Wat me zo te binnen schiet is dat het misschien valt te proberen de spin-down functie van de HD te sturen via telnet als ie blijft hangen? Is dat denken jullie mogelijk?

Ben echt bang dat het filesystem van m'n HD naar de knoppen gaat op deze manier.
Bij het afsluiten heb ik dat ook,wat ik doe is daarna lang de off knop indrukken en dan wordt het lampje blauwrood en daarna rood,dus uit.
Lukt overigens niet altijd 1 op de 5 keer lukt dit niet.Wel jammer.
Idd dan de stekker er maar uit.
Jammer dat deze speler geen 3d iso`s af kan spelen.
Hopen dat er een nieuwere versie van dit merk uit gaat komen die dit wel kan,want verder bevalt deze erg goed.
Hebben er meerdere hier ook last van dat de koelfan piept.
Mijn dealer vertelde dat deze niet nodig was en het stekkertje er maar uit moest trekken.
Maar ik vind dat de kast toch redelijk warm wordt met een 2t harde schijf. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Wellicht kun je er zelf een 40mm fan in drukken? Zijn voor een paar euro wel te krijgen, stille varianten :)

Als er ten minste een 40 mm in zit, zo uit m'n hoofd.

Maar ik hoop wel dat er snel een oplossing komt voor het niet afsluiten, verder ben ik wel redelijk tevreden over de speler. Hij had van mij nog wat sneller door de menu's gemogen. Reageert erg traag op de AB vind ik, maar dat zal wel een beperking van de chipset zijn? Heb verder niet echt ervaring met mediaspelers.

[ Voor 49% gewijzigd door spokje op 07-05-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:09
Ik heb een 7285 met de laatste firmware, maar ik zie geen flickr icoon staan bij de webservices. Wel al die andere en ik kan ook gewoon apps toevoegen via de third party pagina. Mis ik iets, want ik heb ook gezocht op verschillende fora, maar zie zo geen oplossing.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1 2 3 Laatste