Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@BiggyB

Bij de FAQ-sectie op www.eminent-online.com staat dit uitgelegd. Hieronder het antwoord:
De functie My Shortcuts is om een snelkoppeling te maken naar een apparaat in het netwerk via IP adres en evt gebruikersnaam/wachtwoord.
De snelkoppeling maak je aan door naar “Bestandsbeheer->NET->My_Shortcuts” te gaan druk nu op de RODE KNOP van je afstandbediening en kies "Toevoegen" Vul hier het IP adres in van het apparaat dat je via je netwerk wilt toevoegen evt. vul je ook gebruiker en wachtwoord in wanneer deze nodig is om toegang tot het apparaat te krijgen.

Het probleem met het uitschakelen van de EM7280 is bij ons bekend. We zijn bezig om dit uit te zoeken.

Gr. LR

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
@EminentEurope

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik ben eigenlijk op zoek om shortcuts te maken naar bepaalde mappen op m'n NAS maar ik zal de FAQ op jullie site eerst eens iets uitgebreider doornemen :)

Succes met het uitzoeken van het 'uitzetten probleem'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een raar probleem.

Ik heb ondertussen al zo'n 5 EM7080 / EM7280 geïnstalleerd / geconfigureerd bij bekenden en vrienden maar nu kom ik er ff niet meer uit.

Vers besteld een EM7280 + een WD Caviar Green 2TB Harddisk .

Schijf ingebouwd en aangesloten.
Vervolgens de EM7280 aangezet en de HDD geformatteerd.

Vervolgens de EM7280 aangesloten dmv USB op m'n laptop en begonnen met het kopieëren van zo'n 200 GB aan bestanden.

Ik kijk 5 uur later, hangt de kopieer actie.

Mediaspeler uit, en vervolgens weer aan, maar ik krijg de HDD op geen enkele manier te zien.

Ook als ik connect aan een laptop krijg ik geen connectie met de mediaspeler.

Opnieuw formatteren kan ook niet, want hij kan de HDD niet vinden.
Als ik luister dan hoor ik de HDD wel "geluiden" maken.

Iemand van jullie dit al eens meegemaakt :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Grolsch,

Het kan een aantal oorzaken hebben:
1. Defecte HDD
2. Bekabeling van moederbord naar harde schijf niet goed aangesloten
3. Defect aan de mediaspeler zelf

Het is aan te raden eerst de bekabeling te controleren. Wanneer dit niet helpt een andere harde schijf (indien beschikbaar) uit te proberen. Als dit nog niet helpt, kun je contact opnemen met de Eminent helpdesk om het apparaat voor onderzoek/reparatie aan te bieden.

Met vriendelijk groet,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:21:
Beste Grolsch,

Het kan een aantal oorzaken hebben:
1. Defecte HDD
2. Bekabeling van moederbord naar harde schijf niet goed aangesloten
3. Defect aan de mediaspeler zelf

Het is aan te raden eerst de bekabeling te controleren. Wanneer dit niet helpt een andere harde schijf (indien beschikbaar) uit te proberen. Als dit nog niet helpt, kun je contact opnemen met de Eminent helpdesk om het apparaat voor onderzoek/reparatie aan te bieden.

Met vriendelijk groet,
Eminent
Ik zal vanmiddag eens de HDD aansluiten op een computer om te bekijken of dat helpt.

Zo kan ik uitsluiten of het de HDD is of de mediaspeler.

Het vreemde in deze is dat het wel gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Hebben nog meer mensen er last van dat de schermbeveiligingsfunctie niet werkt als je een bestand aan het afspelen bent, maar wel in het menu? Maakt niet elke welke tijd je selecteert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Waarom zou je schermbeveiliging willen hebben als een bestand aan het afspelen is? Zit lekker film te kijken en valt het beeld opeens weg....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Sorry, mijn vraag is stom geformuleerd inderdaad.
Ik bedoel dat als ik tijdens het afspelen van een bestand deze op pauze zet de schermbeveiliging niet ingaat. Als ik even idle ben terwijl ik nog in het menu zit dan werkt het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Het HDD probleem is opgelost, de HDD was defect :(

Nu een nieuwe HDD, maar nu een ander probleem.

De EM7280 wordt bediend dmv een Harmony AB.
Hier staat ingesteld dat het apparaat nooit uitgeschakeld mag worden (er wordt dus nooit een powertoggle verstuurd bij het wisselen van activiteiten).

Nu gaat de mediaspeler toch af en toe uit :?

Ik begreep dat er soms TV's zijn welke een signaal afgeven via HDMI om het apparaat uit te schakelen.

Is dit uit te schakelen in de Eminent, of moet ik dit zoeken in de TV (Sharp). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Grolsch,

Goed dat het HDD probleem is opgelost. Jammer dat je een kapotte HDD had.
Wanneer je in het menu van de EM7280 naar instellingen gaat. En vervolgens > systeem > CEC uit kiest, zal je MP niet meer uitgaan d.m.v. je Harmony AB.
Laat je even weten of het gelukt is?

Gr. Eminent

[ Voor 3% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 21-03-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb je oplossing per Whatsapp doorgegeven, en ik kreeg een berichtje terug "Het lijkt te werken", dus volgens mij bij deze opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 14:21
Ik heb sinds enkele dagen problemen met de afstandsbediening van mijn Eminent EM7080.
Sommige knopen reageren niet meer en laat het nou juist de meest gebruikte knopen zijn zoals play, OK en de pijltjes toetsen.
Verder ben ik nog steeds super tevreden met mijn Media player maar zonder goed werkende afstandsbediening is het een ramp.

Gr Roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
[quote]Justin23 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:03:
Ik heb sinds enkele dagen problemen met de afstandsbediening van mijn Eminent EM7080.
Sommige knopen reageren niet meer en laat het nou juist de meest gebruikte knopen zijn zoals play, OK en de pijltjes toetsen.
Verder ben ik nog steeds super tevreden met mijn Media player maar zonder goed werkende afstandsbediening is het een ramp.

Gr Roger

Het is al opgelost via jullie site op facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
BiggyB schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:04:
Sorry, mijn vraag is stom geformuleerd inderdaad.
Ik bedoel dat als ik tijdens het afspelen van een bestand deze op pauze zet de schermbeveiliging niet ingaat. Als ik even idle ben terwijl ik nog in het menu zit dan werkt het wel..
Ondanks mijn niet echt goed geformuleerde vraag loop ik hier nog wel steeds tegenaan. Heeft iemand dit ook en hier toevallig al een oplossing voor gevonden? In de opties staat schermbeveiliging aan (5 min) en op standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
BiggyB schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:24:
[...]

Ondanks mijn niet echt goed geformuleerde vraag loop ik hier nog wel steeds tegenaan. Heeft iemand dit ook en hier toevallig al een oplossing voor gevonden? In de opties staat schermbeveiliging aan (5 min) en op standaard.
Je kunt het beste naar de Facebook pagina van Eminent gaan en daar jou vraag stellen dan krijg gelijk antwoord.

https://www.facebook.com/EminentEurope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BiggyB
Bedankt voor je opmerking. We zijn inderdaad tot te conclusie gekomen dat de schermbeveiliging tijdens een film niet aan gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 25-04-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:44:
@BiggyB
Bedankt voor je opmerking. We zijn inderdaad tot te conclusie gekomen dat de schermbeveiliging tijdens een film niet aan gaat.
Bedankt voor je reply, had ook via jullie klantenservice een soortgelijk antwoord gehad. Moet wel zeggen dat me dit erg verbaasd. In mijn vorige Eminent: M7075-DTS HD, zat deze functie wel en ik vind het vreemd dat er in een nieuwe versie 'features' uit zijn gehaald ipv bij zijn geplaatst. De vraag die ik bij de klantenservice heb neergelegd kan ik wellicht ook bij jullie neerleggen:

Welke types in jullie collectie ondersteunen dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
BiggyB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:59:
[...]

Bedankt voor je reply, had ook via jullie klantenservice een soortgelijk antwoord gehad. Moet wel zeggen dat me dit erg verbaasd. In mijn vorige Eminent: M7075-DTS HD, zat deze functie wel en ik vind het vreemd dat er in een nieuwe versie 'features' uit zijn gehaald ipv bij zijn geplaatst. De vraag die ik bij de klantenservice heb neergelegd kan ik wellicht ook bij jullie neerleggen:

Welke types in jullie collectie ondersteunen dit wel?
De 7080 doet dit wel weet ik uit ervaring, mijn 7280 niet geloof ik.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Biggy B

We zullen je binnenkort voorzien van een lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Bedankt, ik zie m graag verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Kan iemand bevestigen of deze speler ook rmvb files kan afspelen, aangezien er een realmedia chip inzit verwacht ik geen problemen, maar vreemdgenoeg is de ondersteuning van rm niet excentriek vermeld op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BiggyB
De screensaver-functie is alleen actief in onze oudere mediaspelers zoals de EM7075.

@330d
De EM7280 kan RMVB bestanden afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb sins poosje de eminent 7280

alleen zit nu ff met een vraagje

kan je met de eminent 7280 live streams afspelen via de pc?

zoals voetbal wedstrijden enz enz....

MVG

ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Ronald,

Het is helaas niet mogelijk om met de EM7280 live streams af te spelen via de pc.
Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust!

Met vriendelijke groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Misschien een idee voor een volgende update: als het mogelijk is in de overzichtspagina's van film, muziek etc. de bestanden ook een nummer geven zodat je direct een bestand kunt selecteren door het indrukken van die nummer op de afstandsbediening. Ik heb ook een Popcorn hour thuis staan en daar is het wel mee mogelijk en echt een aanvulling om snel de juiste bestanden te selecteren. Tijdens het afspelen van een bestand hebben de cijfers op de afstandbediening dan de functie van 'spoel'knoppen. De 1 staat voor 10% van het bestand, de 2 voor 20% etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceWolve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 22:12
Misschien heb ik er over heen gelezen maar er wordt vermeld dat er een remote app is voorde iPhone/iPad. Nu probeer ik die via de link te downloaden maar er wordt aangegeven dat ik in moet loggen op de Nigeriaanse AppStore. En vervolgens bestaat de app daar niet. Ook als ik er los op zoek bestaat de app niet. Hoe kom ik hier aan? Of is de app er uit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SpaceWolve

Probeer eens via de volgende link:
https://itunes.apple.com/...00483?mt=8&ign-mpt=uo%3D2

@ Retir
Hartelijk dank voor het meedenken!

Groeten, Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Sinds vanmiddag deze mediaplayer in huis! Kon hem met 2tb schijf goedkoop krijgen bij de mediamarkt dus dit forum even doorspitten!

Edit: gaat morgen weer retour wegens een niet goed werkende hdd, USB 3 poort en het dus niet goed functioneren. Nu zie ik ook dat er al een jaar geen updates meer zijn geweest?

[ Voor 40% gewijzigd door DaveD1109 op 10-09-2013 23:03 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 17:14
Vandaag de 7380 binnen gekregen, helaas speelt deze niet alle ondertitels af via mijn Synology 212J.
MKV bestanden is geen probleem, maar vooral de Video-TS bestanden, of dat nou ingebakken of extern is, geen enkele ondertitel. Tevens blijkt het onmogelijk te zijn ISO's af te spelen.
Jammer dat de combinatie met de NAS dus zo zijn problemen heeft. Inmiddels ook de helpdesk van Eminent ingeschakeld, zij gaan dit onderzoeken.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer bezitters zijn die deze problemen ondervinden met afspelen van bestanden via een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:17
surfing john schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:40:
Vandaag de 7380 binnen gekregen, helaas speelt deze niet alle ondertitels af via mijn Synology 212J.
MKV bestanden is geen probleem, maar vooral de Video-TS bestanden, of dat nou ingebakken of extern is, geen enkele ondertitel. Tevens blijkt het onmogelijk te zijn ISO's af te spelen.
Jammer dat de combinatie met de NAS dus zo zijn problemen heeft. Inmiddels ook de helpdesk van Eminent ingeschakeld, zij gaan dit onderzoeken.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer bezitters zijn die deze problemen ondervinden met afspelen van bestanden via een NAS.
Heb je al geprobeerd om de video-ts bestanden via een usb stick of schijf rechtstreeks af te spelen.
Wat ik wel weet is dat je de namen van de externe srt file`s exact het zelfde moet zijn als de film.
Hoofdletter gevoelig.
Met video ts files heb ik nog niet gehad dat ik een srt er bij moet plaatsen.
Anders wel wat meer werk maar een iso er van maken kan ook, en die speelt mijn 7385 probleemloos af.
Ik speel het af via een ingebouwde schijf of een externe schijf via usb.
Maar ben wel benieuwd naar de reactie van eminent oftewel hou het hier op de hoogte. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
ouwefreaker schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:32:
[...]

Heb je al geprobeerd om de video-ts bestanden via een usb stick of schijf rechtstreeks af te spelen.
Wat ik wel weet is dat je de namen van de externe srt file`s exact het zelfde moet zijn als de film.
Hoofdletter gevoelig.
Met video ts files heb ik nog niet gehad dat ik een srt er bij moet plaatsen.
Anders wel wat meer werk maar een iso er van maken kan ook, en die speelt mijn 7385 probleemloos af.
Ik speel het af via een ingebouwde schijf of een externe schijf via usb.
Maar ben wel benieuwd naar de reactie van eminent oftewel hou het hier op de hoogte. _/-\o_
Inmiddels apparaat retour gezonden, in ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Surfing John,

Jammer dat je de EM7380 reeds retour hebt gezonden. We hadden je graag willen helpen dit op te lossen.
Het klopt wat ‘Ouwefreaker’ zegt over de ondertiteling bestanden (srt files). Deze moeten exact dezelfde naam (hoofdlettergevoelig) hebben als het filmbestand.
Of er wel,- of geen subtitels te zien zijn, ligt aan de manier waarop een DVD geript is. (wel of geen subtitels erbij geript) Dan kan het zomaar zijn dat de persoon die de DVD ript besluit geen subtitels in de uiteindelijk rip te integreren..
Het ISO-probleem kun je oplossen door in de media speler > bestand > ‘NET’ te selecteren ipv ‘UPnP’. ISO is geen UPnP standaard en zal daarom niet gezien en door de UPnP/DLNA server geïndexeerd worden.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:35:
Beste Surfing John,

Jammer dat je de EM7380 reeds retour hebt gezonden. We hadden je graag willen helpen dit op te lossen.
Het klopt wat ‘Ouwefreaker’ zegt over de ondertiteling bestanden (srt files). Deze moeten exact dezelfde naam (hoofdlettergevoelig) hebben als het filmbestand.
Of er wel,- of geen subtitels te zien zijn, ligt aan de manier waarop een DVD geript is. (wel of geen subtitels erbij geript) Dan kan het zomaar zijn dat de persoon die de DVD ript besluit geen subtitels in de uiteindelijk rip te integreren..
Het ISO-probleem kun je oplossen door in de media speler > bestand > ‘NET’ te selecteren ipv ‘UPnP’. ISO is geen UPnP standaard en zal daarom niet gezien en door de UPnP/DLNA server geïndexeerd worden.

Groeten,
Eminent
Dat heb ik gecheckt, ondertitels hadden precies dezelfde naam als het mediabestand, tevens heb ik direct contact gezocht met de helpdesk, ik zou nog teruggebeld worden, niet gebeurt, dus apparaat retour, verwacht wel na het bellen met een duur servicenummer, dat er enig contact opgenomen wordt, al is het maar om te horen dat ze er mee bezig zijn, 4 dagen stilte was voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Surfing John,

Wij vinden het erg vervelend dat het zo gelopen is. Wij bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan. Dit staat niet in lijn met de gewenste service die wij willen bieden.

Met vriendelijke groet,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimarsa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11-2022
Hallo, ik heb al een poosje de 7285 en heb ontdekt dat al youtube niet meer werkt.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Rimarsa,
Het klopt inderdaad dat YouTube niet meer werkt. YouTube heeft besloten om Youtube XL en Leanback niet langer te ondersteunen. Voor de EM7380 en EM7385 hebben we een alternatief gevonden (chipset RT1186). Echter voor modellen met een andere chipset, type RT1185 in de EM7285, is het implementeren van dit alternatief moeilijker dan gedacht. Zodra wij een mogelijkheid hebben gevonden om dit werkend te krijgen, zullen we het uiteraard doen.
We begrijpen dat het erg vervelend is. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddogbundy-pda
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik heb onlangs een Eminent 7380 mediaspeler aangeschaft
wat nu blijkt dat de 3d weergave niet goed is.
heb een iso geprobeerd van avatar en deze word goed afgespeeld, beeld is scherp met de bril.... op
maar nauwelijks !!!! 3d en dat terwijl deze film een van de beste is op dit gebied.
heb de film ook orgineel dus heb deze in mijn 3d bluray speler geprobeerd en daar heb ik wel veel diepte en veel 3d effecten
ook heb ik geprobeerd de diepte aan te passen op de speler maar dit gaf geen verschil
tevens de film Jack de giant slayer gekeken en deze was ook gewoon scherp met de bril op maar nauwelijks diepte en dit is toch anders dan op een bluray dvd
heb een Philips 8000 serie
Deze speler speelt naar mijn mening alles wel goed af alleen 3d iso,s spelen via een bluray speler
want daarvoor is deze niet geschikt met 3d aan een scherp beeld maar dan nagenoeg zonder diepte.

Mgr. Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Johan,

We hebben je vraag gelezen en zullen asap je een antwoord geven.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Johan,

We raden je aan om de nieuwste firmware te downloaden. Versie 3.0.5.2. Deze kun je via de volgende link downloaden: http://downloads.eminent-online.com/EM7380_3.0.5.2.zip

Daarnaast moet je in de EM7380 naar instellingen > overig gaan. Hier staat ‘BD menu’. Als je erop klikt zie je drie opties: BD menu uit, BD menu aan, altijd vragen.
Als je kiest voor ‘BD menu uit’ zullen 3D iso’s met de goede diepte worden afgespeeld. Je kunt ook de optie ‘altijd vragen’ selecteren als je deze functie niet altijd uitgeschakeld wilt hebben.

We horen graag of het gelukt is.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddogbundy-pda
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-12-2020
Sorry voor de hele late reactie had de hoop al op gegeven maar het werkt nu idd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Nu een wereld speler van formaat.
Nu alleen nog het trage opstrarten zien te verhelpen maar verder top _/-\o_ _/-\o_

Mvrg johan

[ Voor 67% gewijzigd door maddogbundy-pda op 30-09-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Even een flinke kick.
Ik heb een vreemd probleem opeens met de volume regeling via HDMI met mijn 7285. Sinds gisteren kan ik met de volumeregeling op mijn afstandbediening enkel veranderen van "mute" naar 1 streepje (en weer terug).
Vandaag een reset gedaan: ik kan nu veranderen tussen 4 streepjes en || | (4 streepjes met 3de streepje uit) :? Heb online gezocht, maar kwam zo niets tegen hierover. Iemand hier een idee? Aangezien tegenwoordig een betaalbare mediaplayer te kopen waar ik gewoon een 3.5" HDD in kan stoppen, best lastig is. Of tweedehands natuurlijk.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.slaets
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10-2023
Juni 2021

Ik heb een Eminent 7280 voor 15 euro op 2dehands gekocht met de bedoeling ermee te gaan 'tinkeren', zoals een linux op laten draaien.

Het zou dus gaan om een realtek RTL 1185 SOC. Daarover vond ik reeds het artikel:
https://discourse.world/h...-RTL-1185-Media-Processor

Als ik er een baksteen van maak - so be it.

Als er iemand toevallig wat tips heeft : graag !
Pagina: 1 2 3 Laatste