Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21
@Spokje

Als het lampje blijf branden terwijl de speler geen schijf heeft, kan dit duiden op een probleem met de huidige firmware. Het opnieuw installeren van de firmware, maar dan via het knopje op de printplaat (speler dus open) kan helpen.
Werkt dit niet, dan zou de speler eventueel aangemeld moeten worden ter garantie. Neem in dat geval contact op met de Eminent Helpdesk via www.eminent-online.com/contact

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ouwefreaker

De koelfan moet ten allen tijde, zeker met een interne schijf, ingeschakeld blijven. Deze zit er niets voor niets op. Zonder actieve fan kan de speler+schijf te warm worden met vastlopers en uiteindelijk een defect (aan speler en schijf) betekenen.
Indien de fan piept kan men contact opnemen met de Eminent Helpdesk. Indien de technische kennis aanwezig is, kun je een verzoek indienen voor een vervangende fan, of anders de speler voor reparatie aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Universal Creations

Het aanbod van apps, in dit geval Flickr, wordt niet door Eminent bepaald maar door derde partijen (Realtek).

Zoals ook in de handleiding van de mediaspelers wordt aangegeven:

Let op: De hoeveelheid apps kunnen variëren. De aanwezige apps worden niet door Eminent aangeboden maar door derde partijen. Eminent kan derhalve de continuë werking van de apps niet garanderen als een derde partij wijzigingen in de apps aanbrengt of besluit te stoppen met een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:56
@EminentEurope

Het lijkt inmiddels regelmatig voor te komen. Kom net weer een topic tegen met hetzelfde probleem:

http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=33&t=1981

De user in dit topic heeft hetzelfde probleem:
http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=31&t=1967

Dat maakt dus al drie gebruikers, die zich melden op het forum. Ik heb natuurlijk geen harde cijfers, maar ik ga er vanuit dat er dus ook mensen zijn die de stekker er maar gewoon uit trekken zonder zich te melden op het forum / bij support.

Misschien dan toch een idee om even de firmware onder handen te nemen om te kijken of er ergens wat mis gaat bij het afsluiten? Blijkbaar zit er toch iets niet goed?

Ik wil overigens best de firmware opnieuw installeren via het knopje, dit spreekt voor zich? Speler aanzetten, knop indrukken en het gaat vanzelf? Ik ben wat sceptisch omdat ik me niet kan voorstellen dat het aan de installatie ligt, maar oké. Maar graag nog reactie op bovenstaande in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:06
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:49:
@Ouwefreaker

De koelfan moet ten allen tijde, zeker met een interne schijf, ingeschakeld blijven. Deze zit er niets voor niets op. Zonder actieve fan kan de speler+schijf te warm worden met vastlopers en uiteindelijk een defect (aan speler en schijf) betekenen.
Indien de fan piept kan men contact opnemen met de Eminent Helpdesk. Indien de technische kennis aanwezig is, kun je een verzoek indienen voor een vervangende fan, of anders de speler voor reparatie aanmelden.
Bedankt voor dit bericht.
Ik ga hier achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
@EminentEurope: bedankt voor je antwoord. Jammer dat die flickr-app er niet meer is.

Nieuw probleem. Ik wil foto's kijken vanaf de interne HDD. Ik heb de foto's erop gezet vanaf mijn laptop in de map "images\temp". Maar volgens het apparaat is die map leeg. Meerdere keren laten herscannen (hij ziet de nieuwe map wel gewoon), blijft de map leeg. Vervolgens de foto's op een usb-stick gezet in een eigen map "1080p". Hij ziet de map gewoon, maar geen inhoud. De foto's zijn niet groter dan 1920x1080 en in jpg met sRGB (meest gebruikte kleurruimte). Waarom ziet hij de foto's niet?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste spokje:

Als de mediaspeler niet volledig uitgaat, maw: Als het rode lampje niet gaat branden, dan kan betekenen dat de harde schijf op dat moment nog bezig is met bepaalde processen of dat de swap partitie nog actief wordt gebruikt. Is dit probleem ook aanwezig als er geen harde schijf in de mediaspeler aanwezig is?

Wat betreft de firmware: Wij hebben meerdere EM7280’s met en zonder harde schijf voorzien van de laatste firmware. Al onze spelers gaan zonder een enkel probleem uit waarbij het rode lampje gaat branden.

Wij hebben een dergelijk probleem voorbij zien komen bij de Eminent Support, maar dit bleek achteraf aan de schijf van de klant te hebben gelegen. Deze klant heeft de opnieuw geformatteerd en het probleem was over. Als het probleem ook aanwezig is zonder schijf, zit er wellicht een probleem in de speler zelf. In dat geval is het raadzaam contact op te nemen met de Eminent Support via www.eminent-online.com/contact

- G.B.

Beste Universal Creations:

Normaal gesproken heeft de mediaspeler geen moeite met jpg bestanden. Wij hebben zelf een aantal afbeeldingen met sRGB, die wel gewoon afspelen. Je gebruikt wel de juiste view? Via de menu knop kun je dan kiezen voor ‘All Media’ of ‘Show Pictures.
In dit geval kan het handiger zijn om contact op te nemen met de Eminent Helpdesk. De Eminent Helpdesk zal waarschijnlijk vragen om media-info van 1 of meerdere niet zichtbare afbeeldingen: Download media-info: http://mediainfo.sourceforge.net/nl

• Selecteer een film waarvan de ondertitel niet werkt met de rechtermuisknop
• Open het bestand met media info of kies 'Open met Media info'
• Klik op ' Debug '
• Klik op 'Details0'
• Kopieer de inhoud en stuur een mailtje naar Eminent Helpdesk aangaande je probleem en voeg de media-info gegevens toe

- G.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Asure schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:00:
Spok: Volgens mij hebben ze naar je geluisterd: "[APP] SBS, Net5, Veronica Gemist toegevoegd"

Royboi: Misschien even het verschil tussen een usb HOST en een USB SLAVE poort googlen, dan begrijp je waarom het niet past, en helaas niet zo werkt als jij verwacht.
Jammer maar helaas inderdaad. Het blijft zonde dat je geen Micro USB 3.0 apparaat kan aansluiten als deze type Micro type B heeft. In mijn ogen had een gewone USB 3.0 port op de Eminent veel meer compatibiliteit op kunnen leveren.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik ben nog aan het testen. Heb nu eerst CEC uitgezet, en de speler naar fabrieksinstellingen terug gebracht. Internet deed het ook niet meer op de speler en dat werkt nu allemaal weer. Wel gek dat de weather widget eergister wel aanwezig was op het hoofdscherm en gister weer niet. Maar de afgelopen twee keer heeft ie goed afgesloten. Ik gebruik hem niet zovaak dus het kan ff duren voordat ik met testresultaten kom :) ga niet tig keer de speler aan en uit zetten om te kijken of ie goed afsluit, lijkt me niet goed voor de HD die erin zit. Dus het duurt wat langer voordat ik erop reageer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Ik lees hier en daar "CEC", maar waar kan ik dat aan en uit zetten?
En hoe zet ik de automatische standby in? Aangezien de 7285 als slave op een master/slave stekkerblok zit en meteen aanspringt zodra de tv (master) aangaat en daarna gewoon de hele tijd aanblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubrock
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Als er mensen zijn die niet meer via FilleZilla de harddisk van de mediaplayer kunnen benaderen.
Graag melden in deze topic op dit forum. http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=31&t=1970

bvd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ UniversalCreations

Duidelijke infomratie over het CEC kun je vinden door op onderstaande link te klikken:
http://www.avblog.nl/wat-is-hdmi-cec/
Op de EM7280 kan CEC uitgezet worden in het menu (Systeem-->HDMI CEC-->Uit). Dit zou er voor moeten zorgen dat de mediaplayer niet langer aangaat wanneer de TV aangezet wordt. Graag vernemen wij of dit zo is.

- G.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:48

SomerenV

It's something!

Sinds deze week heb ik de Playon! HD Mini 2 gekocht en ThumbGen ontdekt. Dit werkt echt geweldig om films weer te geven met een cijfer, hoesje, informatie, etc. Mijn schoonvader heeft de Eminent EM7285 en ik vroeg me nu af of ThumbGen daar ook op werkt. Het ziet er namelijk een stuk beter uit dan hoe het standaard is. Ik heb al wat rond zitten neuzen op forums maar niks gevonden (de meeste berichten gaan over firmwareproblemen, NAS en algemene problemen).

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:27:
@ UniversalCreations

Duidelijke infomratie over het CEC kun je vinden door op onderstaande link te klikken:
http://www.avblog.nl/wat-is-hdmi-cec/
Op de EM7280 kan CEC uitgezet worden in het menu (Systeem-->HDMI CEC-->Uit). Dit zou er voor moeten zorgen dat de mediaplayer niet langer aangaat wanneer de TV aangezet wordt. Graag vernemen wij of dit zo is.

- G.B.
Sorry, had je reactie gemist. Die optie zit niet op de 7285, dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Universal Creations,

De EM7285 heeft idd. niet de optie CEC aan boord. Je kunt CEC evenwel ook uitzetten in je receiver. Nadeel is wel dat je andere CEC apparaten dan niet meer via 1 afstandsbediening te controleren zijn.

Misschien is het een oplossing om de EM7285 op een apart stekkerblok te zetten, mits mogelijk?

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Ik heb helaas geen receiver. De EM7285 staat rechtstreeks aangesloten op de TV (en daar kan ik het ook niet in uitzetten).
Ander stekkerblok vind ik een beetje jammer van het sluipverbruik (iets waar Eminent zelf ook stekkerblokken voor heeft). Geen idee overigens wat de EM7285 standby gebruikt. Zou ik eens moeten uitzoeken.

Komt die optie misschien nog eens in een nieuwe firmware, of worden dergelijke functies niet meer toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SomerenV

De EM7285 heeft enkel de mogelijkheid om via “folder.jpg” gebruik te maken van ThumbGen. Anders gezegd: Via ThumbGen kun je een jpg bestand aanmaken met info over de film (Thumbnail/Extra Thumbnail). Vervolgens kan dat bestand bij de map waar de film in staat geplaatst worden.

De volledige mogelijkheden van ThumbGen worden niet ondersteund door de EM7285 (ook niet in alle andere mediaplayers van Eminent). Wel brengt Eminent binnenkort 2 nieuwe (3D) players op de markt die ThumbGen wel volledig ondersteunt. Wanneer de players vrij komen voor verkoop is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Ik vroeg me af of je de Eminent ook als een soort Apache webserver kunt gebruiken/inrichten?
Heb al zitten Googlen zonder resultaat.

Er zal toch een soort webserver-service al in moeten zitten? Kun je daar niet een simpel HTML paginaatje op laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
is het goed te doen om een film te kijken wanneer je via de eminent een film download ?

[ Voor 26% gewijzigd door ralphie85 op 01-08-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DaMasterPNut

Het toevoegen van web pagina's aan de EM7280 is niet eenvoudig mogelijk. Echter kan een geavanceerde gebruiker de firmware mogelijk dusdanig aanpassen om dit mogelijk te maken. Dit valt echter niet onder de door ons ondersteunde functionaliteit van de mediaspeler.

@Ralphie85

Normaal gesproken is het inderdaad mogelijk om een film te kijken terwijl de mediaspeler aan het downloaden is. Echter wanneer u een Full HD film met hoge bitrate streamt naar de mediaspeler en tegelijkertijd bestanden download met de mediaspeler, dan kan het beeld gaan hikken of stotteren. Het downloaden en streamen vereist namelijk veel bandbreedte.

Hetzelfde is van toepassing wanneer u een filmt kijkt (via de interne schijf of u streamt via het netwerk) en de gedownloade bestanden worden op dat moment door de mediaspeler uitgepakt. Het uitpakken is zeer CPU intensief waardoor de mediaspeler op dat moment zoveel ‘te doen’ heeft dat het bekijken van een film niet meer optimaal verloopt.

Het is in de meeste gevallen dus wel mogelijk om een film te kijken (vanaf de interne schijf, via USB of via het netwerk) wanneer de mediaspeler aan het downloaden is via de NZBget of Transmission module.

Wanneer het beeld echter niet meer vloeiend wordt weergegeven en u streamt op dat moment via het netwerk, dan kunt u de download altijd tijdelijk stop zetten via de web interface van NZBget of Transmission pagina. Om te zorgen dat de download module tijdens het downloaden niet teveel bandbreedte gebruikt, kunt u in de download modules ook een maximum downloadsnelheid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
@Eminent

Zoals ik begrijp werken de diensten zoals Samba, UPnP, Nzbget alleen bij een interne hdd in de speler.
Is dat bij alle spelers het geval ? heb nog een externe hdd liggen anders wordt het een interne erbij aanschaffen.

[ Voor 73% gewijzigd door ralphie85 op 03-08-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om gebruik te kunnen maken van de extra functies zoals de Transmission en NZBget module is een interne harde schijf inderdaad noodzakelijk.

Wanneer u echter bestanden wilt afspelen op de mediaspeler via Samba of UpnP dan is een interne HDD niet noodzakelijk. Ook kunt u de externe harde schijf, wanneer deze is aangesloten op de mediaspeler, benaderen via uw netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Ik heb de EM-7285

Ik loop tegen het probleem aan dat tijdens weergave vanaf de interne 1TB harddisk en ook vanaf een SD kaart, het afspelen na ca 5 minuten wordt afgebroken en de player terug in het hoofdmenu staat. Dit ongeacht het bestandstype. Het al de schermbeveiliging uitgeschakeld en de laatste FW er op gezet. Soms gebeurt dit ook al na 2 minuten, soms ook langer.Oftewel, afspelen vanaf de harddisk of CD is ondoenlijk.

Dit probleem doet zich niet voor bij weergave vanaf een USB stick. Dat werkt wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Coen

Om uit te sluiten waardoor het probleem wordt veroorzaakt kun je de interne harde schijf tijdelijk uit de mediaspeler halen, speel vervolgens hetzelfde film bestand nogmaals via de SD card.

Mocht het probleem dan zijn verholpen dan is waarschijnlijk een uitgebreide schijf controle op de interne harde schijf voldoende om de problemen te verhelpen.

De mediaspeler gebruikt de interne schijf (swap) ook wanneer je van een externe bron zoals de cardreader afspeelt.

De firmware op de mediaspeler kan ook worden geïnstalleerd met de 'restore' knop aan de achterkant van de mediaspeler.

Mochten deze stappen de problemen echter niet verhelpen, neem dan contact op met de Eminent helpdesk:
http://www.eminent-online.com/contact.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Probleem opgelost.

Ik heb de EM-7285 teruggestuurd naar de webshop. Daar is de fout ook geconstateerd. Ik heb dezelfde dag nog een nieuwe gekregen. De nieuwe heeft firmware xxxxx23 en de verpakking zat in plasticfolie. Het defecte apparaat zat niet in plasticfolie en had een oude firmware xxxxx17. Ook zat er stof op de voeding.

Ik denk dat ik een apparaat heb gekregen dat door een andere klant was teruggestuurd.Met het nieuwe apparaat heb ik geen enkel probleem met dezelfde HDD. Eind goed, al goed dus...

Voor de wishlist:

Het zou handig zijn wanneer ik in het menu Bestand, behalve HDD, NET, etc... ook een snelkoppeling kon maken naar een schijf op een PC in het netwerk. Dat zou een hoop geblader schelen, aangezien streamen vanaf de PC perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Zijn er meer mensen die problemen hebben met downloaden via nzbget?

Ik heb een Eweka account en download zo van hun nieuwsservers. Als ik een nzb via de webinterface upload naar de Eminent dan pakt hij dat op en gaat aan de slag met het downloaden.
Helaas merk ik dan daarna dat de Eminent niet alles downloadt of dat er bij het uitpakken wat fout gaat.

Doe ik dezelfde NZB downloaden via Grabit met de pc (via dezelfde newsserver) dan gaat daar wel alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Er is een nieuwe update verkrijgbaar.
Ga naar de Eminent site.
http://www.eminent-online...oor-interne-harddisk.html

Wat nieuw is ben ik nog aan het uitzoeken.???

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Volgens de release notes die erbij zitten zijn dit de veranderingen:

4.0 Release notes:
Versie 3.0.0 (22-08-2012)
• Database aan/uit optie toegevoegd.
• Database modus staat standaard uit en is via het menu ‘InstellingenSysteem’
naar voorkeur aan/uit te zetten.
• Als de database modus uit staat, is de weergave eenvoudiger, en worden
mappen getoond voor een simpeler navigatie.
• De BDMV (AVCHD en Blu-Ray mappen) afspeeloptie is aangepast. Er kan nu via
het menu ‘InstellingenSysteem’ worden gekozen of dergelijke mappen direct
worden afgespeeld, of dat men de inhoud van de map kan doorbladeren.
• Verbeterde sorteervolgorde in lijst- en mappenweergave.
• Opgelost: Niet alle BDMV mappen/films werden correct getoond in
Databasemodus.
• Opgelost: Groot aantal vertalingen verbeterd in o.a. Engels, Nederlands en Duits.
• Opgelost: Fabrieksinstellingen werden niet altijd hersteld als de speler via het
menu ‘Instellingen > Systeem->Standaardwaarden’ werd teruggezet naar
fabrieksinstellingen.
• Opgelost: Icoontjes via folder.jpg/cover.jpg werden niet altijd correct getoond.
• Verbeterd: De ‘Hostnaam’ past nu de Samba hostnaam aan. ‘Apparaatnaam’ bij
‘DLNA Media Renderer’ past de DLNA DMR naam aan.

• Pubrock
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
ouwefreaker schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:49:
Er is een nieuwe update verkrijgbaar.
Ga naar de Eminent site.
http://www.eminent-online...oor-interne-harddisk.html

Wat nieuw is ben ik nog aan het uitzoeken.???
Hieronder de changelog:

[ Voor 62% gewijzigd door Pubrock op 23-08-2012 08:53 . Reden: 2 changelogs op dezelfde tijd geplaatst. ]

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:41
Ik overweeg een Eminent EM7280 aan te schaffen, zonder HD.
HD niet nodig omdat ik al mijn films reeds op een DS212 NAS heb staan. Het streamen naar de TV gaat nu niet goed omdat deze geen ISO's aan kan. De EM7280 kan dit wel.
Vraag is dus, kan de EM7280 dit afspelen (via DLNA) zonder de aanwezigheid van een HD?

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreeman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-05 22:12
Iemand al ervaringen gespot over de 7380 die verkrijgbaar lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Jeffreeman schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 01:04:
Iemand al ervaringen gespot over de 7380 die verkrijgbaar lijkt te zijn?
:9
Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar, zo ook de EM8100 serie heeft niemand die? Of slecht verkocht.
Goedkoper/beter heb ik nog niet gevonden, alleen mis ik wel een DVD-blu-ray speler in de mediaplayers, behalve bij HD dune dan maar die zijn vet duurder.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeronimo78,

De EM7280 kan via DLNA de ISO bestanden prima afspelen. Daar is geen interne HDD voor nodig.

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeffreeman,

De EM7380 is inderdaad sinds een aantal weken verkrijgbaar. Op onze site vind je al veel informatie over wat het apparaat allemaal kan:

http://www.eminent-online...1086/EM7380-overview.html

We hebben verder nog niet zo heel veel reacties binnengekregen vanuit de supportkant. Aan het apparaat zelf (evenals zijn broertje, de EM7385) is heel veel aandacht geschonken. We wilden een supergoed product op de markt zetten en naar onze beleving is dat prima gelukt.

Voor vragen of opmerkingen kun je ons altijd contacteren, we helpen je waar nodig en je krijgt altijd gedegen advies!

Veel succes.

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Supertip,

Geen enkele variant van onze mediaplayer line-up heeft een eigen DVD/BR station aan boord. Eminent heeft daar bewust voor gekozen. Eminent wil graag met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding haar producten op de markt brengen en spreekt daar een bepaalde doelgroep mee aan.

De kosten om een DVD/BR station in de mediaplayer te integreren zullen dermate hoog zijn dat we onze doelgroep voorbij schieten qua kostprijs. Tevens, de meeste huishoudens hebben een BR speler/DVD speler bij hun TV staan. Een dergelijke functionaliteit dan ook in de mediaplayer hebben is wat dat betreft overbodig.

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Komt er ook nog een firmware update voor de 7285 zodat je bijvoorbeeld ook CEC kunt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:45:
@Supertip,

Geen enkele variant van onze mediaplayer line-up heeft een eigen DVD/BR station aan boord. Eminent heeft daar bewust voor gekozen. Eminent wil graag met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding haar producten op de markt brengen en spreekt daar een bepaalde doelgroep mee aan.

De kosten om een DVD/BR station in de mediaplayer te integreren zullen dermate hoog zijn dat we onze doelgroep voorbij schieten qua kostprijs. Tevens, de meeste huishoudens hebben een BR speler/DVD speler bij hun TV staan. Een dergelijke functionaliteit dan ook in de mediaplayer hebben is wat dat betreft overbodig.

G.D.
Dankje voor je reactie.

Laten we.nou net hier thuis niet over een blu-ray speler beschikken.
En ik wilde dus 2 vliegen in één klap slaan >:) .

Wat ik echter wel mis op jullie site is het verschil in player's, daarmee doel ik bv. Op de em7280 (7380) en de 8100 , zie het als (leek) tweaker maar eens uit te zoeken.
En over de 8100 lees je bijna niets, is die geflopt? nog niet ontdekt? Of ..... :?

Edit. Ik zie dat door het gebruik van third party apps de functies soms niet echt betrouwbaar zijn, niet echt hoopvol. :'(
Lijkt mij dat je als leverancier beter een eigen app ondersteuning voor de vaste voorgeïnstalleerde app's kunt maken, dan maar iets duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door Supertip op 28-09-2012 10:24 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Supertip

Dat is dan weer heel jammer inderdaad, dat je geen BR speler thuis hebt.

Informatie over welke mediaplayer het beste bij jou past staat op de site uitgelegd onder deze link:
http://www.eminent-online...aplayer-past-bij-mij.html

De EM8100 ligt gewoon in de verkoop. Er zijn erg weinig klachten over binnengekomen, daar tegenover staat een goede afzet. Het apparaat is conform effort een stabiel apparaat met mooie features. Dat het apparaat nog steeds in de picture staat wordt bevestigd door het feit dat voor zowel de EM8100 als de EM8102 een poosje terug nieuwe firmware is ontwikkeld, zie http://www.eminent-online.com/news/513/news-513.html

Het TPA gedeelte is door Eminent zelf ontwikkeld. De Apps daarin worden deels zelf beheerd en deels door derden. Wij hebben over het TPA gedeelte vrijwel geen klachten gehad, sowieso niet over de Apps die daarin aangeboden worden. We zouden dan ook graag weten wat er niet goed gaat?

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Daar hebben jullie zelf al op geantwoord op diverse forums.
Kieskeurig, coolbleu enzovoort.
Klachten waren trage streaming, veel lag bij het laden gebruiken van de app's spontane reboots bij het inpluggen USB stick en harddisk.

Ik zit eigenlijk te dubben tussen de 7380 en de.8100, aangezien de 7200 serie exit gaat.
Ik ben wel benieuwd wat de verandering is van de 7380 tov. 7280, behalve 3D dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Supertip op 28-09-2012 19:39 ]

• Jefboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03-2024
Voor zover ik kan zien ondersteunt de 7380 niet langer het inbouwen van een HDD, dit vind ik zelf wel een groot minpunt. De 7385 ondersteunt het wel nog, maar dan moet je er ook wifi bijnemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jefboy op 29-09-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Jefboy schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:38:
Voor zover ik kan zien ondersteunt de 7380 niet langer het inbouwen van een HDD, dit vind ik zelf wel een groot minpunt. De 7385 ondersteunt het wel nog, maar dan moet je er ook wifi bijnemen.
Klopt HIER staan de specs.
Ziet er goed uit, behalve géén DLNA ondersteuning, als de specs kloppen dan.
Die 3D ondersteuning vind.ik best wel belangrijk, niet dat ik er nu veel aan heb met een 720P lcd van de eerste generatie maar als er een nieuwe komt dan een full 3D tv.
Iets ot. Vind ik gek genoeg de samsung bd e6100 ook een leuke optie. :P .

[ Voor 23% gewijzigd door Supertip op 01-10-2012 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jefboy/Supertip

Eminent heeft in haar assortiment een paar mediaplayers die bewust alleen als streamer werken, zoals eerder de EM7075DTS en nu de EM7380. De EM7385 is inderdaad juist ontwikkeld voor gebruik met een interne harde schijf. Zo kunnen onze klanten kiezen op welke manier ze het liefst hun bestanden afspelen/delen. Bij de EM7385 is het gebruik van wifi optioneel. Het apparaat heeft ook gewoon een LAN aansluiting.

Ondanks dat de EM7380/85 niet DLNA gecertificeerd zijn, ondersteunen ze deze functionaliteit wel gewoon. Heel zelden zou het kunnen voorkomen dat apparatuur van derden niet samenwerkt met ons apparaat m.b.t. DLNA maar dit is te verwaarlozen. De certificering van DLNA heeft op zich weinig toegevoegde waarde op de werking van de componenten van deze verzamelnaam, zoals UPnP client/server opties. De EM7385 heeft Mediatomb aan boord, een UPnP server. Daarvoor moet je wel de nieuwste firmware in het apparaat hebben zitten trouwens:

http://downloads.eminent-...EM7385_v2.6.2.4_patch.zip

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Dankje GD.

Is er op.de 7385 evt nog een losse blu-ray sata150/USB 2.0 aan te sluiten, die dan nog werkt ook.

Is er op de 7385 ook een soort van app store voor rtlxl uitzendinggemist enz... Of is de 8100 daar meer op ingesteld.?

Edit. Ik zie nu dat ze leverbaar zijn de em7385 serie. 179,- euro.

[ Voor 62% gewijzigd door Supertip op 01-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceWolve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 17:16
Ik heb nu sinds een maand de Eminent 7280 in combinatie met de Synology DS212+.
Zodra ik de mediaspeler via LAN direct aansluit op de NAS kan ik gewoon de bestanden lezen en gebruiken.

Maar zodra ik beide aan sluit via de router kan de Eminent geen enkele map meer vinden. Het vind ook niet mijn windows 7 pc terwijl ik een aantal mappen gedeeld heb.

Ik heb alles geprobeerd met UPnP, DHCP/DMA. MediaServer vanuit Synology.

Mis ik een instelling? Met de Eminent mis ik ook een optie om gericht te zoeken in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Supertip

De kans dat de blu-ray sata150/USB 2.0 gaat werken is zo goed als nihil. Toegegeven, dit hebben we nooit getest maar de kans dat in de mediaplayer ondersteuning zit voor dit soort apparaten is bijzonder klein. Tevens, al zou het apparaat wel herkend worden, dan nog zal de BR disc niet herkend worden cq afgespeeld worden.

Op de EM7385 zit geen portal zoals bij de EM8100 het geval is. Echter, de EM7380/EM7385 hebben wel een eigen Eminent portal die we Third Party Apps noemen. In die TPA zitten vrij veel Apps waaronder Uitzending Gemist, Veronica Gemist, SBS6 Gemist en nog veel meer. Het aanbod zit momenteel op rond de 50 Apps, die zeer de moeite waard zijn. Het enige wat je hoeft te doen is je mediaplayer aan te melden op een te creëren account op onze portal en vervolgens de Apps toe te voegen aan je mediaplayers. Dit verhaal staat volledig uitgelegd in de handleiding van je mediaplayers.

Veel succes met de aankoop!

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SpaceWolve

Krijgt de mediaplayer überhaubt wel een IP adres toegewezen van je router? Zijn de modules als NZBget en Transmission wel te benaderen? Het lijkt op dit moment erop dat de mediaplayer niet opgenomen is in het thuisnetwerk.

Beter is het om ons rechtstreeks te contacteren over dit probleem. Dit kan via het supportformulier online: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceWolve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 17:16
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:42:
@SpaceWolve

Krijgt de mediaplayer überhaubt wel een IP adres toegewezen van je router? Zijn de modules als NZBget en Transmission wel te benaderen? Het lijkt op dit moment erop dat de mediaplayer niet opgenomen is in het thuisnetwerk.

Beter is het om ons rechtstreeks te contacteren over dit probleem. Dit kan via het supportformulier online: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

G.D.
Ik heb ook even op het Synology forum gekeken en daar blijken meerdere mensen last te hebben van het probleem dat de UPnP/DLNA/DMA functie niet meer werkt na de laatste update. Waarschijnlijk geeft dat de storing.
Mediapspeler krijgt iig een IP adres toegewezen.

Mocht het probleem niet bij de NAS liggen dan neem ik contact op met Eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Heb sinds vanmiddag de 7385.Wouw wat een mooi spelertje is dat.
Wat ik erg belangrijk vond is het spelen van 3d iso`s.
3d iso`s appeltje eitje.Zonder problemen af te spelen.
Ook zijn daarbij nederlandse ondertitels bij te voegen(wel 3d afspelen)
Even de srt met 3dsubtitler omzetten en er bij plaatsen en hij pakt ze automatich.
Eminent wat een top apperaat,hier ben ik erg blij mee. _/-\o_
Verder speelt deze voor zover ik weet alles af.
Zo ga weer snel er mee spelen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 15:24

tomic

Smexylittlebabe!

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Eminent 8100 of een D-Link Boxee box. Heb een paar vragen over de 8100:
- Wat is de boot time gemeten tot je in het menu zit? (met nieuwste firmware)
- Kan iemand laten zien hoe uitzendinggemist loopt (bijv. met een video'tje)
- Welke upstream UZG gebruikt (512kb/s of 1mbit?)
- Wat er gebeurd als UZG iets op zn site veranderd, bijv. cookies meldingen toevoegt. Moet je dan een nieuwe firmware installeren of werkt dat standaard.

Voor Boxee heb ik eigenlijk dezelfde vragen, maar dat wordt een ander topique post. :P
Alvast bedankt voor de antwoorden! _/-\o_

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Nog iemand die ervaringen heeft met de nieuwe 7385?? Vind er maar erg weinig reviews van terug en in Belgie is ie nog nergens te vinden, 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88990

Heb de 7385 al een tijdje in gebruik. Helaas loopt de speler bij bepaalde dvd's (VIDEO_TS folder) vast. Soms ook bij avi files :( . Wellicht dat deze dvd en avi files niet voldoen aan de standaard maar op andere media spelers geven deze bestanden geen enkel probleem. Ik heb al honderden bestanden afgespeeld op de 7385 en moet zeggen dat het apparaat me toch wat tegenvalt. Mijn verwachtingen waren wellicht te hoog maar de prijs is daar dan ook naar... Ik hoop dat een firmware update deze problemen snel oplossen. Het ligt overigens niet aan mijn 7385, een collega heeft deze ook en ondervind dezelfde problemen. (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
ouwefreaker schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:33:
Heb sinds vanmiddag de 7385.Wouw wat een mooi spelertje is dat.
Wat ik erg belangrijk vond is het spelen van 3d iso`s.
3d iso`s appeltje eitje.Zonder problemen af te spelen.
Ook zijn daarbij nederlandse ondertitels bij te voegen(wel 3d afspelen)
Even de srt met 3dsubtitler omzetten en er bij plaatsen en hij pakt ze automatich.
Eminent wat een top apperaat,hier ben ik erg blij mee. _/-\o_
Verder speelt deze voor zover ik weet alles af.
Zo ga weer snel er mee spelen. :9~
Had je hiervoor een ander (ouder) type van Eminent? Ik ben erg benieuwd naar een vergelijking t.a.v. mijn 7280 bijvoorbeeld. De nieuwe interface ziet er wel slick uit, maar werkt het ook vlotjes? Ik vind de 7280 namelijk minder snel als mijn oudere 7080 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Anoniem: 88990 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:20:
Heb de 7385 al een tijdje in gebruik. Helaas loopt de speler bij bepaalde dvd's (VIDEO_TS folder) vast. Soms ook bij avi files :( . Wellicht dat deze dvd en avi files niet voldoen aan de standaard maar op andere media spelers geven deze bestanden geen enkel probleem. Ik heb al honderden bestanden afgespeeld op de 7385 en moet zeggen dat het apparaat me toch wat tegenvalt. Mijn verwachtingen waren wellicht te hoog maar de prijs is daar dan ook naar... Ik hoop dat een firmware update deze problemen snel oplossen. Het ligt overigens niet aan mijn 7385, een collega heeft deze ook en ondervind dezelfde problemen. (helaas)
Zou je aan kunnen geven welke films dat zijn,evt load ik ze ook en kijk ik of ze bij mij vast loopt.
Heb tot nu toe eigelijk alleen maar bd iso`s en soms mkv sbs afgespeeld ,en nog geen problemen tegen gekomen.
Maar wil best proberen om te kijken of de films waar jij problemen mee hebt uit te testen.

Royeboi,ook ik heb hier nog een 7280 staan en het menu is ongeveer net zo snel als je dat bedoelt.
De 7385 is naar mijn idee niet veel sneller.
Opstarten is vergelijkbaar maar ik heb daar niet zo veel moeite mee ten opzichte van wat deze speler meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Anoniem: 88990 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:20:
Meestal gaat deze speler gebruikt worden voor het afspelen van 3D en van TV-series. Ik gebruik meestal een gewone USB stick voor het afspelen van films die ik via de TV laat afspelen. Dus ik zal waarschijnlijk minder last gaan hebben van de problemen die je opnoemt. En aangezien je 5 jaar garantie hebt zou ik hem gewoon terugsturen en als oorzaak aangeven dat het ding niet doet wat Eminent je heeft beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@aczez

Jammer dat je problemen ondervindt met de EM7385. Wellicht dat deze op te lossen zijn door een firmware-update. De recentste firmware vind je via http://downloads.eminent-...EM7385_v2.6.2.4_patch.zip
Mocht je probleem daarna nog niet verholpen zijn, dan horen wij het graag.
L.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Heb sinds gisteren ook een 7385. Doch ik heb een raar probleem met het geluid? De player is aangesloten op een LG HX906 homecinemaatje die is aangesloten op een Panasonic VT50 . Als ik de ene reeks bekijk, heb ik geen probleem met geluid en klinkt alles zoals het hoort. Doch wanneer ik een anderer reeks bekijk krijg ik ofwel een gebrom; ofwel moet ik alle volumes heel ver openzetten om toch maar iets te horen?? Dit is toch niet normaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Acemath op 31-10-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Acemath
Jammer dat het afspelen van geluid niet gaat zoals het zou moeten gaan. Om een beter beeld te krijgen van waar het probleem door veroorzaakt wordt, heb ik hieronder een aantal vragen voor je neergezet. Als je deze wilt beantwoorden dan kunnen wij gerichter kijken waar het fout gaat.

Welke reeks bedoel je? Zijn het bijvoorbeeld MP3-bestanden, films, foto slide show met geluid eronder? Hoe is de media speler aangesloten qua geluid? Aangezien de cinema set een aantal aansluitingen voor geluid heeft.

In de handleiding staan enkele voorkeursinstellingen uitgelegd. Zijn deze ook gebruikt? Wat zijn de huidige instellingen die je gebruikt? Voor welk type bestand is dit?

Welke instellingen heeft de receiver precies? Deze kan namelijk ook de oorzaak zijn.
L.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Probleem met geluid heb ik opgelost door ipv via HDMI het geluid te "leiden" het via optical te laten gaan. Tot nu toe lijkt dat de oplossing te zijn. Maar wat een bakkie hebben jullie op de markt gezet. Prachtig beeld, geen gedoe meer met subs apart te moeten inladen, net Madagascar 3D iso eens gedownload, en ook dat doet ie perfect.Alles wat ik er tegen aan smijt, speelt hij met plezier af.

Doch 2 minpuntjes: Sommige automatisch ingeladen subs durven wel eens "achterblijven". Ik weet niet of dit aan de speler ligt, of aan de .srt file.

Soms ook lijkt het beeld een beetje "stroperig" te zijn. Kan echter ook aan de tv liggen( Panasonic VT50). Volgens de specs speelt deze namelijk net geen 25FPS af, doch 24eneenbeetje. Terwijl de 7385 wel 25 kan en speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Acemath schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:24:

Doch 2 minpuntjes: Sommige automatisch ingeladen subs durven wel eens "achterblijven". Ik weet niet of dit aan de speler ligt, of aan de .srt file.

Soms ook lijkt het beeld een beetje "stroperig" te zijn. Kan echter ook aan de tv liggen( Panasonic VT50). Volgens de specs speelt deze namelijk net geen 25FPS af, doch 24eneenbeetje. Terwijl de 7385 wel 25 kan en speelt.
Waneer heb je last met de srt`s Ik tot nu toe helemaal niet.
Je kan zelfs bij BDiso`s zelf de nl sub zetten,wel even om zetten met 3dsubtitler,maar dan gaat het geweldig.

Stroperig heb ik totaal geen last van,wel als ik via wifi stream dan loopt het niet lekker,Waren wel zelfgemaakte beelden M2ts files`.
Zal binnekort even met een kabel via netwerk testen kijken of het dan wel goed loopt.
Verder idd een topkastje ,ben er erg blij mee,oja heb nog een 7280 in de aanbieding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste Eminent,aangezien ik geen topic kan vinden over de E8100, waar kan ik de radio zenders vinden erop? Is het ook zo dat van de 500 apps die er zijn 450-460 niet beschikbaar zijn in NL? Ik kan er maar een paar vinden. Bedankt :)

[ Voor 186% gewijzigd door Rockvee2 op 25-11-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Rockvee2

Op de EM8100 moet de regio ingesteld staan op Nederland en dan kun je via de portal naar ‘Tune In Radio’ gaan. Hier staan dan de Nederlandse radio zenders. Wat betreft de apps, in totaal zijn het er 500, maar afhankelijk van de regio krijg je de apps per regio te zien.

L.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Mijn 7280 is niet meer beeldvullend sinds de nieuwste firmware. Het beeld beslaat zo'n beetje 95% van m'n scherm. Heb dus rondom als ik media afspeel overal zwarte balken. Als ik de zoom optie uitzet is het beeld weer tever ingezoomd. Heb m'n videoinstellingen verder wel correct ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Beste Eminent, bedankt voor je reactie, hebben jullie geen lijstje van welke applicaties in welk land beschikbaar zijn?

Ik ben zelf teleurgesteld in jullie, de EM7075 DTS was een super apparaat en ik dacht dat ik met de E8100 ook een super apparaat zou hebben, maar helaas voor mij is dit een slecht apparaat

Minpunten

- Geen knopje om de stroom uit te schakelen zoals bij de EM7075 DTS, ik moet nu de stekker aan de achterkant van dit apparaat eruit doen
- Als ik de stekker weer erin doet gaat direct mijn tv aan, of hij schakelt direct over naar dit ding (dit doet geen een van mijn apparaten zoals de Xbox 360 of PC of mijn oude EM7075) .
- Het apparaat werkt traag, facebook en twitter werken al lange tijd niet
- Van de 500 apps zijn er maar een stuk of 50 beschikbaar in NL waarvan er heel veel gewoon prut applicaties zijn, alleen maar uitzending gemist en niet SBS gemist of RTL gemist.
- De ondertitelingen geeft hij niet goed weer , zoals {i}Dit ben ik{/i} met de I's , bij de EM7075 DTS was dit niet zo .
- Maakt een extra ongewenste snelkoppeling in mijn startmenu van mijn tv die elke keer terug komt.

De reviews over dit product waren prima , maar ik ben 100 euro armer geworden door dit slechte product van Eminent. Ik had hier veel en veel meer van verwacht.

Maar misschien kan eminent mijn vragen beantwoorden waardoor ik misschien wat gelukkiger wordt? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rockvee2 op 01-12-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Tjah, ik had een kopie van je post kunnen schrijven alleen dan over de 7280. Ik vind het ook nog steeds jammer dat ik daar 130 euro aan uitgegeven heb.

Maar ik ben dan ook een cynisch vervelend zeurend mannetje als ik m'n posts zo kijk in dit topic. Maar het apparaat valt me gewoon zo hard tegen. Had er veel meer van verwacht 8)7 ik erger me alleen al helemaal kapot aan de trage menu's. Koop je een apparaat in 2012, kan het niet eens snel door menu's scrollen :9~

Volgende keer toch maar zelf wat in elkaar knutselen.

[ Voor 55% gewijzigd door spokje op 01-12-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Rockvee2
Wat betreft het automatisch aan zetten van de TV wanneer je de stroom op de EM 8100 zet heeft te maken met een instelling. Dit kun je uitschakelen door de volgende stappen te volgen: Setup > Syteem > CEC > Uit.
Helaas duurt het laden van de Portal langer vanwege het feit dat alle informatie via het internet geladen moet worden.
Wij zijn momenteel in overleg met SBS en RTL om toestemming te krijgen om gemist toe te mogen voegen aan onze media spelers. Helaas laat dit langer op zich wachten dan gedacht.
Het feit met de ondertiteling is bij ons bekend en wij zijn dit aan het onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Beste Eminent,

Bedankt voor je antwoord, die irritante automatisch opstarten is nu weg . Hoop dat SBS en RTL toestemming geven zodat deze in een firmware uitkomt. Ik hoop dat jullie nog kunnen zeggen of er een lijstje op internet hoeveel applicaties NL heeft . Want ik vind 40 van de 500 beschikbare best wel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Sinds ik Windows 8 heb geïnstalleerd, zie ik de 7280 niet meer in mijn netwerk. Wat moet ik instellen om deze weer zichtbaar te maken? Er zit een HDD in de 7280 en aangesloten op LAN. Kon voorheen wel gewoon de player zien in het Netwerk.

Update: opgelost. Onder netwerkinstellingen niet het Netwerk laten delen door de ''Thuisgroep'' Windows optie, maar handmatig.

[ Voor 21% gewijzigd door Royeboi op 09-12-2012 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Jammer dat jullie niet meer reageren eminent.

@ Rockvee2
Helaas hebben wij geen lijst met een overzicht van de applicaties.

Het volgende staat vermeld in de handleiding:

‘De hoeveelheid apps kunnen variëren. De web apps worden door een derde
partij aangeboden. De werking van de web apps hangt volledig af van deze derde
partij, Eminent heeft hier geen invloed op. Besluit deze derde partij wijzigingen aan te
brengen of besluit deze partij om geen ondersteuning meer op de web apps te geven,
dan kan Eminent de werking hiervan niet garanderen!’

• Rockvee2
  • Niet online
Maar hoe komen jullie dan aan dit antwoord?

Wij zijn momenteel in overleg met SBS en RTL om toestemming te krijgen om gemist toe te mogen voegen aan onze media spelers. Helaas laat dit langer op zich wachten dan gedach

Jullie hebben dan toch wel een lijstje met welke bedrijven toestemming heb gegeven om hun apps te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492788

Ik heb ergens gelezen dat er problemen zouden zijn met een harde schijf groter dan 2 tb in de eminent 7385. Ik zat zelf te denken aan 3 of 4 tb. Iemand hier ervaring mee? Zou zonde zijn als ik door een gerucht straks te weinig opslagcappaciteit heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Anoniem: 492788 schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:26:
Ik heb ergens gelezen dat er problemen zouden zijn met een harde schijf groter dan 2 tb in de eminent 7385. Ik zat zelf te denken aan 3 of 4 tb. Iemand hier ervaring mee? Zou zonde zijn als ik door een gerucht straks te weinig opslagcappaciteit heb 8)7
Geen enkel probleem; ik heb zelf een 3TB in mijn 7385 steken, en geloof me, het is een prachtapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Rockvee2,

Wij beschikken zelf niet over een lijst met beschikbare apps. De chipset fabrikant, Realtek, heeft zelf afspraken gemaakt met de aanbieders van de apps. Dit zijn wereldwijd meer dan 500 apps. Hier hebben wij geen invloed op.

Het aanbod van apps is tevens afhankelijk van de locatie die geselecteerd is. Bijv. in Duitsland zijn er andere apps dan in Nederland. Om de apps van een ander land te bekijken, zal de locatie moeten worden aangepast.

• Royeboi
Ik kom toch weer terug met mijn probleem. Mijn 7280 is niet zichtbaar in mijn netwerk. Via de FAQ op de website staat wel het één en ander over netwerkinstellingen, maar dit gaat meer specifiek in op Windows 7. Ik wil graag gewoon mijn Eminent weer in Verkenner zien zodat ik bestanden vanaf mijn PC naar de interne HDD van de 7280 kan kopiëren of verplaatsen. Weet iemand dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Royeboi,

Heb je hem al via het IP-adres in Verkenner geprobeerd te benaderen?

L.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ja, dan wordt ik gere-direct en kom ik uit bij Neighbor Web, waar gevraagd wordt om login gegevens. In verkenner zie ik de 7280 helaas niet meer staan. Ik denk dat mijn netwerk instellingen van Windows 8 niet goed staan alhoewel ik mijn MyBook Live wel zie staan in het netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door Royeboi op 21-12-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:00:
Beste Rockvee2,

Wij beschikken zelf niet over een lijst met beschikbare apps. De chipset fabrikant, Realtek, heeft zelf afspraken gemaakt met de aanbieders van de apps. Dit zijn wereldwijd meer dan 500 apps. Hier hebben wij geen invloed op.

Het aanbod van apps is tevens afhankelijk van de locatie die geselecteerd is. Bijv. in Duitsland zijn er andere apps dan in Nederland. Om de apps van een ander land te bekijken, zal de locatie moeten worden aangepast.
Excuses voor het late antwoord maar bedankt hiervoor. Ik ga eens Realtek mailen met mijn vraag over de apps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 14:07
Uitzending gemist is niet fatsoenlijk meer te bekijken via mijn Eminent 7280. De links naar de programma's werken niet, of starten alleen het journaal op. Het heeft geen zin dat aan Eminent te melden; Thirth Party App is een mooie dooddoener om het probleem van zich af te schuiven. Al met al ben ik niet erg gelukkig met het apparaat.
Geen fatsoenlijk te bedienen webbrowser, geen uitzending gemist, geen werkbare mogelijkheid om live stream te kijken. Alleen films kijken via het netwerk gaat goed, maar omdat ik er mijn laptop toch regelmatig aan moet hangen zou dat voor een film ook nog wel mogelijk zijn. Zwaar teleurgesteld dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annekrijn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10-2023
@EminentEurope
Vraagje: ik denk erover de 7280 aan te schaffen, en ik wil er een HD in zetten. Die HD is vervolgens gewoon via Verkenner te benaderen, neem ik aan. Geldt dat ook wanneer het apparaat op standby staat? Ofwel: gaat ie automatisch aan wanneer ik de HD in de 7280 aanspreek via LAN, zodat ik niet iedere keer 2 trappen af moet als ik vanaf m'n PC een film wil overzetten? Spelers van Dune hebben dat wel, die van Eminent ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Nee, gaat niet automatisch aan. Houd er wel rekening mee dat bestanden naar je Eminent met zo'n max 3 MB/s. gaan. Als je het al haalt. Vanwege snelheidbeperking van de Realtek processor. Ik heb ook een HD in m'n speler hangen, maar gebruik het dus vrijwel nooit omdat het te lang duurt om grote bestanden erop te zetten. Laat staan een heel seizoen van een serie oid. Ik sloop mijn HD er iig weer uit binnenkort. Kan die ergens anders wel beter benutten.

Als je snel bestanden wilt overpompen kan je beter iets meer investeren in een eigen gebouwd (of vrijwel kant en klaar) htpc'tje. Dat is sowieso wel een tip. Scheelt je hoop gezeur op termijn, geloof me ;) maar ok, mijn 7280 ben ik ook wel behoorlijk zat. Zodra ik het geld heb voor wat anders, is het het eerste apparaat wat mijn raam uit slingert.

[ Voor 92% gewijzigd door spokje op 10-01-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ AJAV
Wij zijn er inderdaad van op de hoogte dat deze Third Party app niet meer naar behoren werkt. De ontwikkelaar van de app is ook op de hoogte gesteld en gaat kijken of deze aangepast kan worden.

@Annekrijn
EM7280 is niet in de stand-by modus te benaderen. De mediaspeler moet eerst worden aangezet voordat hij via LAN aangesproken kan worden door de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Beste Eminent,

Jullie zijn op de hoogte van het erg vervelende probleem met uitzending gemist op de E8100 Web-tv dat als je een programma pauzeert daarop en je weer verder start het geluid niet meer doet en dat je niet kan verder spoelen of terug spoelen en dat je met een verkeerde knop op je afstandsbediening heel de uitzending opnieuw moet bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
@ Spokje,,,,,Tip Doe de hd externe kastje. Copieer dan met evt 3,0 usb je bestanden over naar je hd en hang m er gewoon aan,werkt ook goed.

@Annekrijn. @ spokje,als je usb 3.0 hebt op je pc/laptop dan hang je toch gewoon even je eminent aan je pc met de 3.0 kabel,in een paar minuten staat het er dan op,ook overigens als je de hd er in laat en een externe er aan hangt kan je ook de bestanden er op zetten.
Die functie zit in de eminent.
Zo doe ik het ook altijd.
Heb nog een 7280 in de aanbieding.
Heb nu een 7385 voor 3d iso`s dus deze is overbodig.
Oja ik ben nog steeds een zeer tevreden gebruiker van de 7385 en voorheen 7280.7385 vind ik een wereld kastje,gebruik m overigens alleen voor het afspelen van films vooral 3d iso`s.
Third Party app`s zitten op mijn tv dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 07:06
Ik heb sinds 2 dagen een eminent EM7080.
Nu heb ik 1 probleem en dat is als ik een film vanaf de HDD afspeel dat ik af en toe een seconde zwart beeld heb en dan gaat de film weer verder.
Ik heb de harde schijf in gebouwd volgens de handleiding van eminent.
De EM7080 is via HDMI op mijn LG 42LD420 aangesloten.

Gr Justin23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Justin23

Welke firmware versie staat erop? 1.0.0.6 is de meest recente versie. Wanneer het hier om een andere versie gaat willen wij adviseren om de firmware te updaten.

http://downloads.eminent-...EM7080_NEWGUI_1.0.0.6.zip

Het controleren van de firmware versie kan via het menu > instelling > Overig > Versiegegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:48:
@Justin23

Welke firmware versie staat erop? 1.0.0.6 is de meest recente versie. Wanneer het hier om een andere versie gaat willen wij adviseren om de firmware te updaten.

http://downloads.eminent-...EM7080_NEWGUI_1.0.0.6.zip

Het controleren van de firmware versie kan via het menu > instelling > Overig > Versiegegevens
Moet ik dan ook weer de harde schijf opnieuw formateren want ben 2 dagen bezig geweest om alle films van de harde schijf naar de PC en weer terug te kopieeren.

Ben weer terug gegaan naar de oude firmware want bij de nieuwe ben ik alle submappen kwijt en staan alle films door elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Justin23 op 28-01-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Justin 23
Het is niet noodzakelijk om de harde schijf te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Ik zie dat er net een paar dagen terug een firmware-update is van de 7285. http://www.eminent-online...oor-interne-harddisk.html (ondersteuning).
Helaas is mijn hdmi probleem niet aangepakt: zodra de tv aan gaat, gaat de 7285 ook meteen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:04:
@Justin 23
Het is niet noodzakelijk om de harde schijf te formatteren.
Ben weer terug gegaan naar de oude firmware want bij de nieuwe ben ik alle submappen kwijt en staan alle films door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499884

Mediaspeler wordt niet meer herkend.

Eminent 7280 RT3, 1TB HDD paar dagen geleden gekocht bij Mediamarkt.
1 x aangesloten via HDMI op TV, ok.
2 x aangesloten op PC via USB, ok.

Verder niets meer. De mediaspeler wordt niet meer herkend door de TV en ook niet meer door de PC.

Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MdMx20060

Het lijkt erop dat de mediaspeler niet in orde is.
Wij adviseren om met het apparaat terug te gaan naar de winkel. Of neem contact op met de Eminent helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oordeel service desk Mediamarkt, vernietiging.
Prive foto's verloren, uren downloaden voor films verloren.
Drie dagen geleden service desk van Eminent gemaild met de oorspronkelijkle klacht.... Tot op heden geen reactie!!!
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:24:
@MdMx20060

Wij adviseren om met het apparaat terug te gaan naar de winkel. Of neem contact op met de Eminent helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor uw reactie.
Dat na drie keer aangesluiten de HDD niet herkend wordt, dat er dan iets niet goed is met de Mediaspeler, die conclussie had ik ook getrokken.
Voor mij, een totaal onbetrouwbaar product. Ga ik dus niet nog een keer proberen.
HDD is verloren (oordeel Mediamarkt), geld terug, dat dan weer wel.
Helaas heb ik dit forum pas gevonden nadat ik problemen kreeg.
Dit forum lezende... Zijn er op wat voor manier dan ook nogal wat "issues" met de 7280.
Had ik dit eerder gelezen....

Nee, ben er klaar mee. Nooit weer.
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:24:
@MdMx20060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah! Een reactie van de heldesk.
Firmware upgraden....
Hallo... De hele mediaspeler wordt niet gezien! Nu kan tegenwoordig veel. Maar als iets "er niet is" kan je deze niet upgraden....
Anoniem: 499884 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:24:
Bedankt voor uw reactie.
Dat na drie keer aangesluiten de HDD niet herkend wordt, dat er dan iets niet goed is met de Mediaspeler, die conclussie had ik ook getrokken.
Voor mij, een totaal onbetrouwbaar product. Ga ik dus niet nog een keer proberen.
HDD is verloren (oordeel Mediamarkt), geld terug, dat dan weer wel.
Helaas heb ik dit forum pas gevonden nadat ik problemen kreeg.
Dit forum lezende... Zijn er op wat voor manier dan ook nogal wat "issues" met de 7280.
Had ik dit eerder gelezen....

Nee, ben er klaar mee. Nooit weer.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Anoniem: 499884 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:11:
Ah! Een reactie van de heldesk.
Firmware upgraden....
Hallo... De hele mediaspeler wordt niet gezien! Nu kan tegenwoordig veel. Maar als iets "er niet is" kan je deze niet upgraden....

[...]
Heb je al geprobeerd of hij je usb stick herkend?
Dan kan je wel upgraden.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MdMx20060

Wanneer de FW upgrade niet mogelijk is dient het apparaat opgestuurd te worden. Dit kan op 2 manieren: via de winkel waar het apparaat is gekocht. Of via de Helpdesk. De Helpdesk zal een referentie nummer aanmaken en een adres doorgeven waarnaar het apparaat opgestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 17:48
Even een vraag voor EminentEuropa, de symbolen op de knoppen van de afstandsbediening zijn eigenlijk niet meer zichtbaar. De afstandsbediening is nu heel moeilijk te gebruiken, beetje gokken waar de juiste knop ook alweer zit. De vooruit- en achterspoelknop zijn er helemaal af en ook voor het geluid (en die gebruik ik nooit) de terugknop en volgende hoofdstukken vooruit en achteruit zijn weg.
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Op alle andere afstandsbedieningen die we hebben is dat niet het geval en enkele afstandsbedieningen die we hier hebben liggen zijn zeker jaren ouder en intensiever gebruikt dan de afstandsbediening van de Eminent.
De afstandbediening wordt alleen gebruikt als ik een film afspeel met de Eminent en dat is zeker niet dagelijks! De Eminent is van 24-11-2011 dus nog niet zo oud.
Waar ligt dat aan? Valt dit nog onder een vorm van garantie? Indien nodig kan ik hier wel een foto neerzetten van de afstandbediening. Als ik er morgen overdag aan denk zal ik dat even doen.

Ik heb overigens ook al geprobeerd een andere afstandsbediening voor de Eminent te gebruiken maar helaas krijg ik geen juiste code daarvoor (1 is een Humax rm-F01 en de andere is een Onkyo RC-836M die ook andere apparaten kunnen bedienen maar helaas weet ik de code voor de Eminent daar niet voor en kan dus die afstandsbedieningen die nog helemaal goed zijn qua knoppen daarvoor niet gebruiken).

[ Voor 25% gewijzigd door Retir op 17-02-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Retir,

Kun je ons in een PM jouw adresgegevens en voor de zekerheid het type mediaspeler doorsturen? Dan sturen wij een nieuwe afstandsbediening op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 17:48
Bedankt voor de snelle reactie! Een PM is verstuurd.

**Update** afstandsbediening binnen 2 dagen in huis gekregen. Mijn dank is groot en goede service van Eminent !

[ Voor 52% gewijzigd door Retir op 22-02-2013 09:09 ]

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 14:55
Ik heb een vraag mbt shortcuts op de Eminent EM7280.
Ik kijk films en luister muziek via de 7280 vanaf m'n NAS. Alles wordt prima herkend en speelt prima af alleen moet ik elke keer een aantal stappen doorlopen (uit m'n hoofd, Bestand->NET->NAS->Prive->Download)
Nu zie ik onder Bestand wel een map met Shortcuts maar zie ik geen mogelijkheid shortcuts van bv mijn Film map toe te voegen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

(+ ik ervaar ook de problemen dat de 7280 ineens niet meer uit wil. TV en HCS zijn wel uit maar de 7280 gaat met geen mogelijkheid op standby. Flink irritatiefactortje)

Ik draai btw de nieuwste firmware...
Pagina: 1 2 3 Laatste