.
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:23 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:23 ]
[ Voor 3% gewijzigd door dannx1986 op 23-04-2019 10:44 ]
Hoe klinkt doe combinatie? Ik heb zelf de 5's, en ik wil graag iets meer bas bij films.dannx1986 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:26:
Ik heb de Dali sub E-12F gekocht bij HOBO voor bij mijn Zensor 7's met 25% paaskorting![]()
€ 486,75 i.p.v. € 650
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Verwijderd
Zwakjes? Met 180 Watt per kanaal? Dat zit aan de bovenkant van het aanbevolen vermogen voor de speaker, volgens Dali zelf.Peule_P schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:21:
NAD en Arcam hoor ik veel positiefs over (geen eigen ervaring), maar denk inderdaad dat je SR5010 wel erg zwakjes is voor de Opticons
Die doet echt geen 180W per kanaal, die specs uit de PW kloppen voor geen meter. 't zit ongeveer op 100W/0,08% THD (een gokje) wat overigens nog steeds meer dan genoeg is. De akoestiek is hier de grootste stuikelblokVerwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:56:
[...]
Zwakjes? Met 180 Watt per kanaal? Dat zit aan de bovenkant van het aanbevolen vermogen voor de speaker, volgens Dali zelf.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2019 16:13 ]
Op papier is de SR5010 niet kinderachtig 100W per kanaal. Kijk ook even naar de instellingen.Krilo_89 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:53:
Ik merkte bij HiFi Klubben dat er zelfs uit de Opticons 6 gewoon veel voller geluid kwam dan bij mij thuis (Marantz SR5010). En dat het soort versterker hier ook wel in uitmaakt.
Wat raden jullie aan of wat gebruiken jullie zelf?
[ Voor 3% gewijzigd door bouwfraude op 27-04-2019 16:41 ]
Als het goed is mag ik de sub morgen in ontvangst nemenCyleo schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:19:
[...]
Hoe klinkt doe combinatie? Ik heb zelf de 5's, en ik wil graag iets meer bas bij films.
Als ik een beetje Google zie ik dat de Magnat tot 20Hz zou gaan (al zou ik dat met een korreltje zout nemen) De 5's gaan tot 43Hz een stuk minder dus op papier.Capirex65 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:42:
Nog steeds zoekende naar een andere setup kom ik toch op de zensor 5 uit, de 7 vindt mijn vrouw echt te groot.
Hoe verhoudt de laagweergave van de zensor 5 zich ten opzichte van mijn huidige magnat vector needle?
Hoe ervaren de zensor 5 luisteraars het laag van deze luidspreker?
Zelf vind ik ze voldoende voor muziek (rock e.d.), bij films lijkt het me wel lekker om wat extra te hebben.Capirex65 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:42:
Nog steeds zoekende naar een andere setup kom ik toch op de zensor 5 uit, de 7 vindt mijn vrouw echt te groot.
Hoe verhoudt de laagweergave van de zensor 5 zich ten opzichte van mijn huidige magnat vector needle?
Frontspeakers staan wel op large, alleen moet ik audyssey wel weer opnieuw draaien. Ik heb dat niet meer gedaan sinds ik de vokal erbij had. Dus staat nu uitgeschakeld. Ik ga als ik de opticons naar achteren heb verplaatst opnieuw luisteren. Daarna meten/inregelen met audyssey en chechen wat het verschil is. Of het bij muziek etc opvalt.bouwfraude schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:37:
[...]
Op papier is de SR5010 niet kinderachtig 100W per kanaal. Kijk ook even naar de instellingen.
Audyssey kan een hoop verschil uitmaken, voor puur stereo kan het uit.
Staan de frontspeakers wel op large en dat soort dingen.
Zelf heb ik een SR6007 en een PM5004.
Duurde tijdens onze luistersessie welgeteld 5 seconden en mijn vriendin was omCapirex65 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:42:
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Ik wil ze eigenlijk gebruikt kopen, als ik ze voor een mooie prijs zie langskomen.Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 01:40:
[...]
Wie een Zensor 5 kwijt kan, kan ook een Zensor 7 kwijt.
Zoveel schelen die niet in formaat.![]()
Heb je je vrouw al eens meegenomen voor een vergelijkende luistertest tussen die twee??
Dan is het formaat misschien ineens geen punt meer.
Verwijderd
Ik vind dat de 5 bij films ook te kort bass hebben. Bij muziek is het prima. Maar de bass echt voelen bij films gaat niet gebeuren.Cyleo schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:19:
[...]
Hoe klinkt doe combinatie? Ik heb zelf de 5's, en ik wil graag iets meer bas bij films.
[ Voor 29% gewijzigd door MDKlapwijk op 03-05-2019 16:27 ]
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Ik sta 100% achter het advies van @Linius en @MDKlapwijkjaihel schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:33:
@MDKlapwijk Ik ben echt op zoek naar een stereo opstelling. De reden dat ik destijds voor een soundbar ben gegaan is omdat ik niet mijn hele woonkamer vol wil hebben met speakers.
Dus mijn idee was om 2 Oberon 1 speakers te halen icm een receiver. En dan eventueel in de toekomst uitbreiden met een soundbar.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik snap het helemaal. Maar in een review van alpha audio (https://www.alpha-audio.n...-dali-oberon-1-monitor/3/) staat ook aangegeven dat juist dialogen goed zijn. Ik kijk films als de kinderen op bed liggen dus het geluid kan toch niet heel erg hard.page404 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:33:
[...]
Ik sta 100% achter het advies van @Linius en @MDKlapwijk
Ik dacht dat oberon de budget versie was. Voor de prijs van 2x oberon 1 zou ik ook kunnen gaan voor 2x spektor 1 en een spektor centre speaker. Of zijn die spektors echt een heel stuk minder?LA-384 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:08:
@jaihel Het is niet de Oberon, maar de Spektor wat Dali's instapserie is. Er is ook nog de Zensor serie, maar die is eol.
Wat betreft center speaker, mijn eigen ervaring is dat dialoog beter te verstaan is met een center speaker dan met enkel twee stereo speakers. Ik heb zelf 2x Zensor 5 welke minder duidelijk klonken dan de later toegevoegde Dynaudio Excite x24.
Dit effect gaat zover ik weet op voor alle stereo-speakers, daar het akoestisch "probleem" is.
Dat ligt er aan waar je voor gaat, voor muziek gaat het beter zijn dan je soundbar, maar stemmen zijn echt wat anders. Ik heb hier zelf sinds begin dit jaar een Dali Vokal (centerspeaker) staan, en het verstil in verstaanbaarheid is enorm.jaihel schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:19:
[...]
Ik snap het helemaal. Maar in een review van alpha audio (https://www.alpha-audio.n...-dali-oberon-1-monitor/3/) staat ook aangegeven dat juist dialogen goed zijn. Ik kijk films als de kinderen op bed liggen dus het geluid kan toch niet heel erg hard.
Om die reden dacht ik voor 2x oberon 1 te gaan en een receiver van ong 350 euro. Of denken jullie dat dat niet beter is dan een soundbar? Moet er overigens wel bij vermelden dat ik 3,5 m van de tv af zit.
Dan ga ik binnenkort eens luisteren. Aangezien ik verder niet veeleisend ben voor de spektor icm center.Cyleo schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:25:
[...]
Dat ligt er aan waar je voor gaat, voor muziek gaat het beter zijn dan je soundbar, maar stemmen zijn echt wat anders. Ik heb hier zelf sinds begin dit jaar een Dali Vokal (centerspeaker) staan, en het verstil in verstaanbaarheid is enorm.
Jep, da's Marktplaats-volk...Capirex65 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:18:
Deal gesloten voor zensor 7 voor 350 via marktplaats, afgesproken om ze op te halen, maar ineens was daar iemand die 400 bied en word er op mijn berichten niet meer gereageerd, beetje jammer, maar helaas
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum
Ik wacht geduldig op mijn volgende kans.Capirex65 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:18:
Deal gesloten voor zensor 7 voor 350 via marktplaats, afgesproken om ze op te halen, maar ineens was daar iemand die 400 bied en word er op mijn berichten niet meer gereageerd, beetje jammer, maar helaas
Lijkt mij geen gekke prijs (tenzij het per stuk isCapirex65 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:43:
[...]
Ik wacht geduldig op mijn volgende kans.
350 een nette prijs voor 2e hands zensor 7?
Ik heb de Dali Suite 1.7 gehad. Heb er heel veel plezier van gehad. Heel mooi open en ruimtelijk geluid. Muziek kwam goed los van de speakers. Ik had deze destijds aangesloten op een Denon avr2807 en aangevuld met subwoofer, center en surround uit de Concept serie.Kasper1985 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:41:
Ik hoop dat iemand hier de Dali suite 1.7 kent en mij kan vertellen of ze op dit moment nog 195 euro waard zijn.
Ik heb sinds een aantal maanden de Dali Oberon 1 op Dali stands aangesloten op een Sony str-dh790 receiver. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van deze speakers, voor zowel muziek als tv/film vind ik het geluid prima. Was wat verbaasd over de lange inspeeltijd van de Dali Oberon 1, zeker 100 uur. Ik geniet nog steeds van deze 2.0 opstelling.jaihel schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:24:
Een vraagje..
Ik heb een soundbar op dit moment, YSP-2700 van Yamaha.
Nu ben ik aan het twijfelen om over te stappen naar een receiver + speaker combinatie.
Ik heb wat reviews gelezen over het instap model van Dali, de Oberon 1
Denken jullie dat deze speakers icm een instap receiver (sta open voor tips) een veel betere geluidservaring (voor zowel film als muziek) gaat leveren dan de soundbar? Waar ik me op dit moment het meest aan stoor op de soundbar is dat ik dialogen echt heel moeilijk kan verstaan.
marc68
Ik heb de hele Suite 1.7 set (2x 1.7, 2x R0.7, C0.7 en de 1.2 sub) denk ik zo'n 14 jaar geleden gekocht en die staat nog steeds lekker in mijn woonkamer te spelen. Duurzaamheid is in ieder geval voor mij geen probleem geweest. Geen defecten gehad en klinkt nog steeds top. Ik heb de matgrijze variant en die is wel gevoelig voor krasjes.Kasper1985 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:41:
Ik hoop dat iemand hier de Dali suite 1.7 kent en mij kan vertellen of ze op dit moment nog 195 euro waard zijn.
Ik kan ze tweedehands van iemand overnemen. Kan er alleen weinig over vinden. Volgens mij zijn ze uit 2003. Ben ook benieuwd welke center hierbij past aangezien het om een 5.0 opstelling gaat.
Persoonlijk vind ik de subwoofer alleen maar nodig bij films. Elektronische muziek vind ik wel een 'dingetje' op de Suites. Veel van dat werk is gemastered voor oordopjes en autospeakers (dus relatief weinig middentonen) en de Suites doen juist dat midden heel goed waardoor je dan een beetje buiten de 'sweet spot' zit en albums niet zo lekker klinken als op cheape oordopjesErik0912 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:42:
[...]
Ik heb de Dali Suite 1.7 gehad. Heb er heel veel plezier van gehad. Heel mooi open en ruimtelijk geluid. Muziek kwam goed los van de speakers. Ik had deze destijds aangesloten op een Denon avr2807 en aangevuld met subwoofer, center en surround uit de Concept serie.
Een puntje van aandacht als je een 5.0 opstelling gebruikt. Ik vond zelf het laag wat mager. Voor live, akoestisch etc perfecte speakers. Voor elektronische muziek en films is een subwoofer erbij wel nodig (naar mijn mening)
Thanks! Ik ga binnenkort even luisterenmarc68 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Ik heb sinds een aantal maanden de Dali Oberon 1 op Dali stands aangesloten op een Sony str-dh790 receiver. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van deze speakers, voor zowel muziek als tv/film vind ik het geluid prima. Was wat verbaasd over de lange minspeeltijd van de dali Oberon 1, zeker 100 uur. Ik geniet nog steeds van deze 2.0 opstelling.
marc68
Hifi Klubben op de Hoogstraat.Polycom schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:19:
Iemand een idee waar ik in de omgeving Rotterdam kan luisteren naar SPEKTOR speakers?
Zijn ordinaire rubber plakdopjes die je heel snel kwijtraakt. Je kan dus gewoon die van de Gamma halen.Capirex65 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:14:
Zijn de rubberen dopjes die onder de zensor 7 zitten zo ergens te krijgen?
Staan op laminaat, dan lijkt me die dopjes de beste optie.
Of zijn het gewone 'ordinaire' rubber plakdopjes, due de gamma bijvoorbeeld ook heeft
[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 14-05-2019 09:45 ]
PSN: Sluuz
[ Voor 30% gewijzigd door Capirex65 op 14-05-2019 10:18 ]
KloptCapirex65 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:16:
Dat zou zo maar kunnen, den haag toch?
Ik heb een setje gevonden ja, bijna bij me om de hoek.
Nu alleen nog de Vokal center
Zijn er wellicht ook rubber voetjes welke in de voet te schroeven zijn?
Wat is dat voor draad m5 of m6?
PSN: Sluuz
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:33 ]
Alles behalve op gehoor. Het menselijk gehoor is een zeer slecht instrument om een set mee te kalibreren. Kalibreren gaat veelal in stappen van een halve dB, iets wat het menselijk oor niet eens kan registreren.Capirex65 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:56:
En dan met het aantal db per kanaal een beetje zoeken/spelen op gehoor?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ook met slechts twee speakers kan je verschillen hebben. Akoestiek kan rare dingen doen.MDKlapwijk schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:56:
@Capirex65, waarom zou je nog aan dB's per kanaal moeten schroeven, het zijn toch 2 dezelfde speakers? Of bedoel je om het in lijn met al bestaande speakers in de 5.1 setup te brengen?
[ Voor 87% gewijzigd door page404 op 16-05-2019 18:59 ]
Meten is weten, gissen is missen.Capirex65 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:56:
En dan met het aantal db per kanaal een beetje zoeken/spelen op gehoor?
Fixed that for you @FeaRFeaR schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:06:
[...]
Ook met slechts twee speakers kan je verschillen hebben. Akoestiek kan doet rare dingen. doen.
Een praktisch schoolvoorbeeld hiervan, is een luidsprekerplaatsing in de breedte as van de luisterruimte. Dikwijls is een van de hoofdluidsprekers, veroordeeld naar de hoek van de luisterruimte. En wanneer de man des huizes, van de akoestiek niet het naadje van de kous wil weten. Is de luisterspreker, die al veroordeeld was tot de hoek van kamer ook nog eens geplaatst nabij een akoestisch lek. Ten einde van de rekening besluit de vrouw des huizes, dat die luidspreker z'n leven lang kan dienen als verlengstuk van een plantenpot of kaartenhouder.MDKlapwijk schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:56:
@Capirex65, waarom zou je nog aan dB's per kanaal moeten schroeven, het zijn toch 2 dezelfde speakers? Of bedoel je om het in lijn met al bestaande speakers in de 5.1 setup te brengen?
[ Voor 17% gewijzigd door Lip op 16-05-2019 22:35 ]
Momenteel Marantz AV7705 voorversterker met de MM8077 eindversterker.Krilo_89 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:53:
Ik heb met de paasactie 2 Rubicons 6 binnengehaald, megakorting dus waarom niet.
Thuis had ik al 2 Opticons 6, dus die worden nu verkocht of blijven als rear speakers staan (mocht het bevallen).
Waar ik wel benieuwd naar ben is op wat voor versterker de meeste mensen hier hun dali’s hebben staan? Ik merkte bij HiFi Klubben dat er zelfs uit de Opticons 6 gewoon veel voller geluid kwam dan bij mij thuis (Marantz SR5010). En dat het soort versterker hier ook wel in uitmaakt.
Ik vond bijv. een NAD versterker erg aangenaam klinken.
Omdat ik nu naast 2 Rubicons sowieso al een Vokal heb staan en daar misschien nog 2 Opticons als rears bijkomen, heb ik een zwaardere versterker nodig. Zo komen de speakers bij lagere volumes ook beter uit de verf.
Hier ook Rubicons (de 2-serie) in combinatie met een Marantz SR-7011. Kom helemaal niks tekort. Eerder nog de neiging bas terug te schroeven soms. Hiervoor ook een Marantz uit de 5 serie gehad en die voldoet qua aansturing prima. Overigens hoorde ik laatst wat Mark Levinson spul met high-end B+W speakers en ik kwam in stilte tot de conclusie dat ik liever mijn eigen setje hoor. Kan ook weer met die akoestiek te maken hebben, maar duurder en zwaarder is niet altijd beter blijkbaar.Krilo_89 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:53:
Waar ik wel benieuwd naar ben is op wat voor versterker de meeste mensen hier hun dali’s hebben staan? Ik merkte bij HiFi Klubben dat er zelfs uit de Opticons 6 gewoon veel voller geluid kwam dan bij mij thuis (Marantz SR5010). En dat het soort versterker hier ook wel in uitmaakt.
Omdat ik nu naast 2 Rubicons sowieso al een Vokal heb staan en daar misschien nog 2 Opticons als rears bijkomen, heb ik een zwaardere versterker nodig. Zo komen de speakers bij lagere volumes ook beter uit de verf.
[ Voor 13% gewijzigd door page404 op 17-05-2019 15:12 ]
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben toen ik mijn Rubicons ging ophalen, nog even gaan luisteren naar meerdere versterkers.TecTo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:50:
[...]
Omdat het nogal een late reacties is ben ik benieuwd of je al een upgrade hebt gedaan.
Je bedoeld dat je ze hoort? Ik wist eigenlijk niet eens dat er ventilatoren in zatenMDKlapwijk schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:04:
@Krilo_89, geen last van de ventilatoren by de t758? Ik heb de t777v3 een paar dagen gehad, maar daar kon ik niet mee leven. Was waarschijnlijk een maandagochtend exemplaar, maar voordat ie omgeruild kon worden kreeg ik een aanbod om 'm om te wisselen met een 8500 van Denon...
Niemand die hier iets over kan zeggen? Of is dit gewoon echt volledig het verkeerde topic voor deze vraag?swoopie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:07:
Goedenavond! Ik heb een (beginners?) vraagje. Ik heb nu al een hele tijd een Denon AVR-X2000 met daarop aangesloten een JBL Northridge 5.1 set (2x E80, 2x E20, 1x EC25, 1x E150P). Eigenlijk willen we naar een wat compacter setje (met name de E80s zijn best groot).
Nou lijkt mij (na alles wat ik gelezen heb) de Dali Oberon serie ontzettend mooi (ik moet nog een keer gaan luisteren ergens). Maar ik ben benieuwd naar jullie mening.
Enerzijds willen we dus graag compacter (2x Oberon 1, 2x Oberon 3, 1x Oberon Vokal), maar ik moet zeggen, 2x Oberon 5 of zelfs 7 trekt me ook wel, alhoewel die natuurlijk niet echt compacter zijnEen subwoofer volgt eventueel later.
Heeft iemand van jullie enig idee hoe het geluid van mijn 'klassieke' Northridge serie zich verhoudt tot de 'moderne' Dali Oberon serie? M.a.w. als ik naar de 'compacte' Oberon serie ga, is dat een flinke stap terug of valt dat wel mee? En hoe verhouden de 2-weg Oberon 5 en 7 zich met de 3-weg Northridge E80?
En, is mijn AVR-X2000 zwaar genoeg om de Oberon serie van lekker geluid te voorzien?
Het beste antwoord hierop kan je zelf geven door te luisterenswoopie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:42:
[...]
Niemand die hier iets over kan zeggen? Of is dit gewoon echt volledig het verkeerde topic voor deze vraag?
Denk dat de personen, die beide speaker series kennen dun bezaait zijn. Dus het enige advies is dan ook eigenlijk, ga luisteren en als je het verschil wil weten, neem je oude boekenplank speakers mee, zodat je die met de Oberon 1 of 3 kan vergelijken.swoopie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:42:
[...]
Niemand die hier iets over kan zeggen? Of is dit gewoon echt volledig het verkeerde topic voor deze vraag?
[ Voor 129% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:32 ]
Deze zijn ongeveer vier keer zo groot als een SVS en komen behoorlijk laag.Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:31:
[...]
Zelfs speakers 2x zo groot kunnen amper aan het gecontroleerde laag van een designated subwoofer tippen.
Vitamine schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:57:
[...]
Het beste antwoord hierop kan je zelf geven door te luisteren. Voordat je gaat luisteren is het wel goed om te bepalen hoeveel waarde je hecht aan een 'compact' systeem.
Grote kans namelijk dat wanneer je luistert naar de Oberon 5 of 7, en het budget het toelaat, je geen genoegen neemt de de Oberon 3.
Qua vermogen lijkt het mij geen probleem.
Dank jullie wel voor de reacties, is ook wel zo mbt zelf luisteren, ik hoopte dat iemand met een vergelijkbare ervaring (van oudere staanders naar modernere boekenplank) er iets over zou kunnen roepen. Goed om te horen dat het qua vermogen wel goed zit met mijn receiver. Ik ga inderdaad nog wel een keer luisteren als de beslissing wat dichter bij is.MDKlapwijk schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:01:
[...]
Denk dat de personen, die beide speaker series kennen dun bezaait zijn. Dus het enige advies is dan ook eigenlijk, ga luisteren en als je het verschil wil weten, neem je oude boekenplank speakers mee, zodat je die met de Oberon 1 of 3 kan vergelijken.
Ik zie er een aantal op marktplaats.Capirex65 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:58:
Is er iemand die ergens een witte zensor Vokal center te koop weet voor een mooi prijsje?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Via Amazon.de nog te verkrijgen. Ik heb mijn nieuwe zwarte Zensor Vokal uit Frankrijk gehaald (€206,- incl. verzendkosten). Je moet alleen niet bang zijn om iets uit een andere land uit onze omgeving te kopen.Capirex65 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:10:
Op marktplaats staan alleen zwarte.
Eén adverteerder bied witte aan, maar als je erom vraagt blijken ze al op te zijn.
Ik dacht wellicht weet er iemand nog een winkel die iets heeft staan.
Ik heb Dali Ikon 5mk2 aangesloten op een NAD T758 met 4K en Bluesound upgrade.Krilo_89 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:53:
Ik heb met de paasactie 2 Rubicons 6 binnengehaald, megakorting dus waarom niet.
Thuis had ik al 2 Opticons 6, dus die worden nu verkocht of blijven als rear speakers staan (mocht het bevallen).
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Hehe, dat had ik ook; we gingen kijken naar de Opticon 6 of 8 ben met de Rubicon 8 thuis gekomen...berry76 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:11:
Ik heb gelukkig een goede WAFik mag onze set gaan uitbreiden met dali E12F subwoofer.
![]()
Mijn setup
2 dali zensor 7
2 dali zensor 1
1 dali zensor vokal
Denon avr 1300W
Rega planar 2 met rega mm pre amp
Phillips ambilght met hue lampen en ledstrip achter de bank
Destijds mijn vrouw overgehaald om naar de zensor 5 te luisteren en thuis gekomen met de zensor 7. Dat was voor mij ook een leuke verrassing.
Ik herken dit heel goed van de B&W 8 serie. Jaren geleden een aantal luistersessie met oa. de 805 gedaan. Ik kon niet zeggen waar de luidsprekers stonden en het geluid werd letterlijk voor ons geprojecteerd. Gezien dat het een meerkanaals opstelling moest worden werd het mij qua prijs toch een beetje te gortig en heb voor ik de Dali Suite 2.8 en 1.7 gekozen. Nu we kinderen (en katten) hebben een goede keuze gebleken. Het doet toch minder pijn als er een luidspreker tegen de muur geduwd wordt. Maar ooit komt er nog een keer een setje B&W 804/805's.Vettigedennis schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 00:52:
Ik heb de speakers zo weten te plaatsen dat het geluid holografisch is. Echt subliem , heb dit effect nog nooit eerder gehoord. Het geluid komt nu niet alleen van de linker/rechter speaker maar ook vanuit het midden en alles ertussen in. Als ik in een verduisterde kamer luister met ogen gesloten dan kan ik instrumenten exact aanwijzen op alle mogelijke plekken tussen de twee speakers in.
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:31 ]
Amazon biedt hem nog aan van meer leveranciers, je kunt op deze pagina zien wie hem allemaal aanbiedt. De tweede in de lijst (Hidden Aidio) verzendt naar Nederland (toen ik het probeerde was hij tenmisnte niet aan het protesteren). Wel wat duurder maar nog steeds onder de officiele Nederlandse prijs als je hem kunt vinden.Capirex65 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:14:
Dank voor de link naar Amazon, helaas als ik 'm wil bestellen de melding word niet geleverd in nederland
Kijk gewoon even verder.
[ Voor 21% gewijzigd door Capirex65 op 03-06-2019 13:06 ]
Ik heb zelf de Zensor Pico in het wit als surrounds staan, en ik vind ze best wel wit (op het zwarte front na dan).Capirex65 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:58:
Ik zie hem op Amazon voor 229, liefst bestel ik hem direct, maar als ik zo'n impuls aankoop doe, staat er meestal kort daarna een op marktplaats voor een mooi prijsje.
Alleen heb ik dat geduld soms niet als ik iets wil.... 😂
Zijn de zensor echt spierwit overigens?
Heb er ook over gedacht een zwarte te kopen en deze wit te spuiten namelijk.
Heb jij een Zensor Vokal als center of een Pico? Ik zou graag een center willen, maar de Vokal voldoet niet aan de WAFPeule_P schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:55:
[...]
Ik heb zelf de Zensor Pico in het wit als surrounds staan, en ik vind ze best wel wit (op het zwarte front na dan).
Waarom bestel je niet gewoon de witte en als je ze niet spierwit genoeg vind kun je deze alsnog wit laten spuiten ipv de zwarte?
[ Voor 3% gewijzigd door Capirex65 op 04-06-2019 15:52 ]
Heb zelf de Zenzor Vokal en zo groot vindt ik hem nou ook weer niet. Kan er die behoorlijk veel groter zijn.Capirex65 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:50:
Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook een beetje af, ik zat zelf ook evt aan de spektor of de pico vokal te denken, dit omdat de Zensor Vokal best wel huge is.
Maar als ik commentaren en reviews links en rechts lees is de zensor vokal veeel en veeel beter.
Dit komt dan juist naw omdat deze veel groter is.
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800
Ik wilde een Vokal omdat deze nu eenmaal is afgestemd op de rest van mijn Zensor boxen (7's en 3's). In ieder geval was Smits het met me eens dat ik dat beter kon doen dan een Oberon met korting. Hij is niet specifiek groter dan andere centers, de pico is alleen kleiner. Kijk eens naar de maten, knip dat uit in krantenpapier en leg neer. Het zal meevallen.Capirex65 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:50:
Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook een beetje af, ik zat zelf ook evt aan de spektor of de pico vokal te denken, dit omdat de Zensor Vokal best wel huge is.
Maar als ik commentaren en reviews links en rechts lees is de zensor vokal veeel en veeel beter.
Dit komt dan juist naw omdat deze veel groter is.
Ik heb de gewone Zensor vokal met Zensor 1 fronts en Pico voor surround.Vitamine schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:36:
[...]
Heb jij een Zensor Vokal als center of een Pico? Ik zou graag een center willen, maar de Vokal voldoet niet aan de WAF. Misschien een Pico of zelfs Fazor als center, maar dan moeten ze qua klank niet teveel afwijken.
Ik heb dezelfde versterker icm de Ikon 6 hobo hifi edition. Ik vind het vooral met jazz fenomenaal klinken. Verder merk ik dat een slechte opname niet om aan te horen is. De combinatie is totaal niet vergevingsgezind.Erik0912 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:19:
[...]
Ik heb Dali Ikon 5mk2 aangesloten op een NAD T758 met 4K en Bluesound upgrade.
Ik ben het met je eens dat de combi Dali en NAD erg aangenaam klinken. Aan de andere kant vind het het persoonlijk ook niet heel spannend klinken en mis weleens de “WoW” die ik hiervoor met mijn Suite 1.7 op een Denon receiver wel had.
Had een Denon 2807 en Dali Suite 1.7 als front speakers en daar klonk het meer open, ruimtelijker en sprankelender dan op een latere Denon 2311. Hierna overgegaan naar de Ikon speakers en NAD receiver.
Ligt misschien meer aan de Ikons dan de NAD dat het wat laidback dan open en sprankelend? Iemand anders dezelfde of juist andere ervaring?
[ Voor 22% gewijzigd door Capirex65 op 10-06-2019 10:23 ]
Verklaar je nader. Als je puur naar het vermogen hebt gekeken, je moet wel appels met appels vergelijken. Als Pioneer het vermogen opgeeft bij 6 Ohm en 1000 Hz mag je dat niet vergelijken met een Denon die bij 8 Ohm en 20-20.000 Hz opgeeft (en zo zijn er nog wel meer waardes achter de komma zoals THD en het aantal kanalen). Maar dan nog, vermogen is niet waar je een receiver op zoekt. Als je betere geluidskwaliteit wilt dan kom je verder met betere speakers al valt veelal de meeste winst te behalen in de ruimte zelf. De akoestiek van de ruimte.Capirex65 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:13:
Ik weet dat in theorie mijn huidige pioneer meer vermogen levert...
Mijn ervaring is dat elke goeie speaker niet vergevingsgezind is. Voor mij is het kenmerk van een goede speaker dat hij alle detail duidelijk weergeeft en een getrouwe representatie van de opname. Als je opname ruk is hoor je dat dus ook. Helaas kan ik sommige muziek ook niet meer luisterenjeroen.ijmuiden schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:45:
[...]
Ik heb dezelfde versterker icm de Ikon 6 hobo hifi edition. Ik vind het vooral met jazz fenomenaal klinken. Verder merk ik dat een slechte opname niet om aan te horen is. De combinatie is totaal niet vergevingsgezind.
[ Voor 4% gewijzigd door page404 op 13-06-2019 14:14 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq