Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
Ik heb de Dali sub E-12F gekocht bij HOBO voor bij mijn Zensor 7's met 25% paaskorting :9

€ 486,75 i.p.v. € 650 :)

[ Voor 3% gewijzigd door dannx1986 op 23-04-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
dannx1986 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:26:
Ik heb de Dali sub E-12F gekocht bij HOBO voor bij mijn Zensor 7's met 25% paaskorting :9

€ 486,75 i.p.v. € 650 :)
Hoe klinkt doe combinatie? Ik heb zelf de 5's, en ik wil graag iets meer bas bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Ik heb met de paasactie 2 Rubicons 6 binnengehaald, megakorting dus waarom niet.
Thuis had ik al 2 Opticons 6, dus die worden nu verkocht of blijven als rear speakers staan (mocht het bevallen).

Waar ik wel benieuwd naar ben is op wat voor versterker de meeste mensen hier hun dali’s hebben staan? Ik merkte bij HiFi Klubben dat er zelfs uit de Opticons 6 gewoon veel voller geluid kwam dan bij mij thuis (Marantz SR5010). En dat het soort versterker hier ook wel in uitmaakt.
Ik vond bijv. een NAD versterker erg aangenaam klinken.
Omdat ik nu naast 2 Rubicons sowieso al een Vokal heb staan en daar misschien nog 2 Opticons als rears bijkomen, heb ik een zwaardere versterker nodig. Zo komen de speakers bij lagere volumes ook beter uit de verf.
Wat raden jullie aan of wat gebruiken jullie zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Krilo_89 Het is vooral de akoestiek van de ruimte waarin je het verschil hoort.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:20
NAD en Arcam hoor ik veel positiefs over (geen eigen ervaring), maar denk inderdaad dat je SR5010 wel erg zwakjes is voor de Opticons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-09 12:00
Nog steeds zoekende naar een andere setup kom ik toch op de zensor 5 uit, de 7 vindt mijn vrouw echt te groot.

Hoe verhoudt de laagweergave van de zensor 5 zich ten opzichte van mijn huidige magnat vector needle?

Hoe ervaren de zensor 5 luisteraars het laag van deze luidspreker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Peule_P schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:21:
NAD en Arcam hoor ik veel positiefs over (geen eigen ervaring), maar denk inderdaad dat je SR5010 wel erg zwakjes is voor de Opticons
Zwakjes? Met 180 Watt per kanaal? Dat zit aan de bovenkant van het aanbevolen vermogen voor de speaker, volgens Dali zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:56:
[...]

Zwakjes? Met 180 Watt per kanaal? Dat zit aan de bovenkant van het aanbevolen vermogen voor de speaker, volgens Dali zelf.
Die doet echt geen 180W per kanaal, die specs uit de PW kloppen voor geen meter. 't zit ongeveer op 100W/0,08% THD (een gokje) wat overigens nog steeds meer dan genoeg is. De akoestiek is hier de grootste stuikelblok

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, op hun eigen site staan de specs wat verder uitgewerkt:

Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing) 100 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing) 140 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing) 180 W

Maar dan nog inderdaad, hoe hard wil je dat de buren meegenieten? :P
Mijn Onkyo A-9010 levert 44 Watt of zo, maar dat hebben mijn Oberon 7's niet per se nodig om goed te klinken hier.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Krilo_89 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:53:
Ik merkte bij HiFi Klubben dat er zelfs uit de Opticons 6 gewoon veel voller geluid kwam dan bij mij thuis (Marantz SR5010). En dat het soort versterker hier ook wel in uitmaakt.
Op papier is de SR5010 niet kinderachtig 100W per kanaal. Kijk ook even naar de instellingen.
Audyssey kan een hoop verschil uitmaken, voor puur stereo kan het uit.
Staan de frontspeakers wel op large en dat soort dingen.
Zelf heb ik een SR6007 en een PM5004.

[ Voor 3% gewijzigd door bouwfraude op 27-04-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Cyleo schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:19:
[...]

Hoe klinkt doe combinatie? Ik heb zelf de 5's, en ik wil graag iets meer bas bij films.
Als het goed is mag ik de sub morgen in ontvangst nemen ;)

Ik gebruik de setup puur voor muziek (stereo) en had eigenlijk verwacht dat ik met de Zensor 7's geen sub nodig had toen ik deze kocht. Toch uit nieuwsgierigheid een keer de Rel Quick Mk2 aangesloten die ik nog had staan en dat klonk niet verkeerd >:)

Nu is het nog even afwachten hoe de e-12f gaat klinken, aangezien de woofer een stuk groter is :X
Ik denk dat met de 5's het zeker een aanvulling is, al zeker met films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Capirex65 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:42:
Nog steeds zoekende naar een andere setup kom ik toch op de zensor 5 uit, de 7 vindt mijn vrouw echt te groot.

Hoe verhoudt de laagweergave van de zensor 5 zich ten opzichte van mijn huidige magnat vector needle?

Als ik een beetje Google zie ik dat de Magnat tot 20Hz zou gaan (al zou ik dat met een korreltje zout nemen) De 5's gaan tot 43Hz een stuk minder dus op papier.
(we hebben het hier dan wel over sub-bass laag :P )

Ik zie op verschillende forums dat veel mensen met 5's een sub erbij hebben staan (en ik zelfs bij mijn 7's)
Ook een beetje afhankelijk waar je ze voor gebruikt film of muziek (en wat voor muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Zelf vind ik ze voldoende voor muziek (rock e.d.), bij films lijkt het me wel lekker om wat extra te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
bouwfraude schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:37:
[...]

Op papier is de SR5010 niet kinderachtig 100W per kanaal. Kijk ook even naar de instellingen.
Audyssey kan een hoop verschil uitmaken, voor puur stereo kan het uit.
Staan de frontspeakers wel op large en dat soort dingen.
Zelf heb ik een SR6007 en een PM5004.
Frontspeakers staan wel op large, alleen moet ik audyssey wel weer opnieuw draaien. Ik heb dat niet meer gedaan sinds ik de vokal erbij had. Dus staat nu uitgeschakeld. Ik ga als ik de opticons naar achteren heb verplaatst opnieuw luisteren. Daarna meten/inregelen met audyssey en chechen wat het verschil is. Of het bij muziek etc opvalt.

@Lip , qua akoestiek is het natuurlijk altijd anders dan in een geluidszaak. Maar daar hoorde ik wel verschil per type versterker zegmaar. Maar wat ik begrijp maken de cijfers van de versterker nu niet eens zoveel uit. Hij kan aardig wat leveren. Maar een ander merk kan alles wel anders doen klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2019 06:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-08 16:37

Duurde tijdens onze luistersessie welgeteld 5 seconden en mijn vriendin was om :P .
De 7's geven, in onze ogen, een veel mooier geluid. Ook qua afmetingen scheelt het weinig.
Wat betreft de bass, dit is ontzettend persoonlijk. Ik heb ze bij mij bijna helemaal terug geschroefd omdat ik ze te aanwezig vond.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 01:40:
[...]

Wie een Zensor 5 kwijt kan, kan ook een Zensor 7 kwijt.
Zoveel schelen die niet in formaat. ;)

Heb je je vrouw al eens meegenomen voor een vergelijkende luistertest tussen die twee??
Dan is het formaat misschien ineens geen punt meer.
Ik wil ze eigenlijk gebruikt kopen, als ik ze voor een mooie prijs zie langskomen.

En wat mijn vrouw betreft due vind haar jbl Bluetooth speaker al een super geluid geven, dus due vind het allemaal maar onzin die grote speakers.

Doorn in haar oog is de sub die ik nu bij de needles heb staan, grootste argument van mij voor de zensor 7 is dus dat de sub dan weg kan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Wat is een reëele prijs voor een knap paar gebruikte witte zensor 7's van een jaar of 2 oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:19:
[...]

Ik vind dat de 5 bij films ook te kort bass hebben. Bij muziek is het prima. Maar de bass echt voelen bij films gaat niet gebeuren.
Ik heb ook een sub erbij aangeschaft en nu is het gelukkig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 22:36
Een vraagje..

Ik heb een soundbar op dit moment, YSP-2700 van Yamaha.
Nu ben ik aan het twijfelen om over te stappen naar een receiver + speaker combinatie.

Ik heb wat reviews gelezen over het instap model van Dali, de Oberon 1
Denken jullie dat deze speakers icm een instap receiver (sta open voor tips) een veel betere geluidservaring (voor zowel film als muziek) gaat leveren dan de soundbar? Waar ik me op dit moment het meest aan stoor op de soundbar is dat ik dialogen echt heel moeilijk kan verstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:59

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@jaihel, Ik denk dat je met een setje van 4x Oberon/Zensor1 + 1x Oberon/Zensor Vokal + een sub, zeker wel heel wat vooruit gaat, voor zowel film als muziek.

Maar ga gewoon eens naar een Klubben o.i.d. om te luisteren, kan je gelijk de versterkers van de verschillende merken vergelijken.

[ Voor 29% gewijzigd door MDKlapwijk op 03-05-2019 16:27 ]

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
@MDKlapwijk Ik ben echt op zoek naar een stereo opstelling. De reden dat ik destijds voor een soundbar ben gegaan is omdat ik niet mijn hele woonkamer vol wil hebben met speakers.

Dus mijn idee was om 2 Oberon 1 speakers te halen icm een receiver. En dan eventueel in de toekomst uitbreiden met een soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Wat je zou kunnen overwegen is een 3.1/3,0 opstelling. Op die manier heb je alleen speakers aan de voorzijde en zijn de kabels makkelijk weg te werken. Die derde speaker is dan je center speaker, en laat die nou net alle dialoog in een film verzorgen. Twee Oberon 1 en de Oberon Vokal gaat je zoveel meer plezier brengen dan een soundbar. Maar zoals Klapwijk al aangeeft, bezoek vooral een hifi zaak in je omgeving om het zelf te ervaren.

Los daarvan heb je met dit soort speakers ook geen hele spannende receiver nodig om het allemaal mooi aan te sturen dus ook qua budget zal het wel meevallen. En gezien de meeste receivers tegenwoordig wel een multiroom idee aan boord hebben (in ieder geval Denon/Marantz) hou je ook al het gebruiksgemak van een soundbar. Vrijwel alles qua volume, aan/uit zetten etc. kan via de app tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:41

page404

Website says no

jaihel schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:33:
@MDKlapwijk Ik ben echt op zoek naar een stereo opstelling. De reden dat ik destijds voor een soundbar ben gegaan is omdat ik niet mijn hele woonkamer vol wil hebben met speakers.

Dus mijn idee was om 2 Oberon 1 speakers te halen icm een receiver. En dan eventueel in de toekomst uitbreiden met een soundbar.
Ik sta 100% achter het advies van @Linius en @MDKlapwijk :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
page404 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Ik sta 100% achter het advies van @Linius en @MDKlapwijk :)
Ik snap het helemaal. Maar in een review van alpha audio (https://www.alpha-audio.n...-dali-oberon-1-monitor/3/) staat ook aangegeven dat juist dialogen goed zijn. Ik kijk films als de kinderen op bed liggen dus het geluid kan toch niet heel erg hard.

Om die reden dacht ik voor 2x oberon 1 te gaan en een receiver van ong 350 euro. Of denken jullie dat dat niet beter is dan een soundbar? Moet er overigens wel bij vermelden dat ik 3,5 m van de tv af zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:30
@jaihel Het is niet de Oberon, maar de Spektor wat Dali's instapserie is. Er is ook nog de Zensor serie, maar die is eol.

Wat betreft center speaker, mijn eigen ervaring is dat dialoog beter te verstaan is met een center speaker dan met enkel twee stereo speakers. Ik heb zelf 2x Zensor 5 welke minder duidelijk klonken dan de later toegevoegde Dynaudio Excite x24.

Dit effect gaat zover ik weet op voor alle stereo-speakers, daar het akoestisch "probleem" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
LA-384 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:08:
@jaihel Het is niet de Oberon, maar de Spektor wat Dali's instapserie is. Er is ook nog de Zensor serie, maar die is eol.

Wat betreft center speaker, mijn eigen ervaring is dat dialoog beter te verstaan is met een center speaker dan met enkel twee stereo speakers. Ik heb zelf 2x Zensor 5 welke minder duidelijk klonken dan de later toegevoegde Dynaudio Excite x24.

Dit effect gaat zover ik weet op voor alle stereo-speakers, daar het akoestisch "probleem" is.
Ik dacht dat oberon de budget versie was. Voor de prijs van 2x oberon 1 zou ik ook kunnen gaan voor 2x spektor 1 en een spektor centre speaker. Of zijn die spektors echt een heel stuk minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Persoonlijk vind ik het verschil tussen Spektor en Oberon best een stap, maar dat kunnen wij lastig voor je bepalen. Winkels die Dali verkopen hebben sowieso beide series wel demo klaar staan, dus dat kan je beter zelf beoordelen. Ben er ook wel redelijk van overtuigd dat als je het verschil met en zonder center hebt gehoord dat je echt voor een 3.0 oplossing zal willen gaan. Uiteraard zijn alleen een linker en rechter speaker ook in staat om dialoog prima over te brengen gezien ook veel mensen het op een stereo versterker hebben staan en dan is er geen optie voor een center. Maar als je de mogelijkheid er toe hebt zou ik het altijd aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 19:01
Ik hoop dat iemand hier de Dali suite 1.7 kent en mij kan vertellen of ze op dit moment nog 195 euro waard zijn.

Ik kan ze tweedehands van iemand overnemen. Kan er alleen weinig over vinden. Volgens mij zijn ze uit 2003. Ben ook benieuwd welke center hierbij past aangezien het om een 5.0 opstelling gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jaihel schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:19:
[...]

Ik snap het helemaal. Maar in een review van alpha audio (https://www.alpha-audio.n...-dali-oberon-1-monitor/3/) staat ook aangegeven dat juist dialogen goed zijn. Ik kijk films als de kinderen op bed liggen dus het geluid kan toch niet heel erg hard.

Om die reden dacht ik voor 2x oberon 1 te gaan en een receiver van ong 350 euro. Of denken jullie dat dat niet beter is dan een soundbar? Moet er overigens wel bij vermelden dat ik 3,5 m van de tv af zit.
Dat ligt er aan waar je voor gaat, voor muziek gaat het beter zijn dan je soundbar, maar stemmen zijn echt wat anders. Ik heb hier zelf sinds begin dit jaar een Dali Vokal (centerspeaker) staan, en het verstil in verstaanbaarheid is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Cyleo schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:25:
[...]

Dat ligt er aan waar je voor gaat, voor muziek gaat het beter zijn dan je soundbar, maar stemmen zijn echt wat anders. Ik heb hier zelf sinds begin dit jaar een Dali Vokal (centerspeaker) staan, en het verstil in verstaanbaarheid is enorm.
Dan ga ik binnenkort eens luisteren. Aangezien ik verder niet veeleisend ben voor de spektor icm center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Deal gesloten voor zensor 7 voor 350 via marktplaats, afgesproken om ze op te halen, maar ineens was daar iemand die 400 bied en word er op mijn berichten niet meer gereageerd, beetje jammer, maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 21:08
Capirex65 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:18:
Deal gesloten voor zensor 7 voor 350 via marktplaats, afgesproken om ze op te halen, maar ineens was daar iemand die 400 bied en word er op mijn berichten niet meer gereageerd, beetje jammer, maar helaas
Jep, da's Marktplaats-volk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 21:11
Hoi, vraagje over de picos en muurplaatsing.

Kan ik bananenplugs gebruiken als ik de picos ophang tegen de muur? Of beter andere optie gebruiken?

Is er genoeg ruimte aan de achterkant ervoor?

En ophangen is dan volgens het boekje, het ophangsysteem achter de speaker gebruiken op een zelf gemonteerde haak of schroef aan de wand.

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Capirex65 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:18:
Ik wacht geduldig op mijn volgende kans.

350 een nette prijs voor 2e hands zensor 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
Capirex65 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Ik wacht geduldig op mijn volgende kans.

350 een nette prijs voor 2e hands zensor 7?
Lijkt mij geen gekke prijs (tenzij het per stuk is :9 ). Ik weet niet waar je woont, maar de Hifi Klubben in Alkmaar heeft nog 7's staan voor €250,- ps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik0912
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-06-2021
Kasper1985 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:41:
Ik hoop dat iemand hier de Dali suite 1.7 kent en mij kan vertellen of ze op dit moment nog 195 euro waard zijn.
Ik heb de Dali Suite 1.7 gehad. Heb er heel veel plezier van gehad. Heel mooi open en ruimtelijk geluid. Muziek kwam goed los van de speakers. Ik had deze destijds aangesloten op een Denon avr2807 en aangevuld met subwoofer, center en surround uit de Concept serie.

Een puntje van aandacht als je een 5.0 opstelling gebruikt. Ik vond zelf het laag wat mager. Voor live, akoestisch etc perfecte speakers. Voor elektronische muziek en films is een subwoofer erbij wel nodig (naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:20
jaihel schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:24:
Een vraagje..

Ik heb een soundbar op dit moment, YSP-2700 van Yamaha.
Nu ben ik aan het twijfelen om over te stappen naar een receiver + speaker combinatie.

Ik heb wat reviews gelezen over het instap model van Dali, de Oberon 1
Denken jullie dat deze speakers icm een instap receiver (sta open voor tips) een veel betere geluidservaring (voor zowel film als muziek) gaat leveren dan de soundbar? Waar ik me op dit moment het meest aan stoor op de soundbar is dat ik dialogen echt heel moeilijk kan verstaan.
Ik heb sinds een aantal maanden de Dali Oberon 1 op Dali stands aangesloten op een Sony str-dh790 receiver. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van deze speakers, voor zowel muziek als tv/film vind ik het geluid prima. Was wat verbaasd over de lange inspeeltijd van de Dali Oberon 1, zeker 100 uur. Ik geniet nog steeds van deze 2.0 opstelling.

marc68

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bzzzt
  • Laatst online: 06-09 08:59
Kasper1985 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:41:

Ik kan ze tweedehands van iemand overnemen. Kan er alleen weinig over vinden. Volgens mij zijn ze uit 2003. Ben ook benieuwd welke center hierbij past aangezien het om een 5.0 opstelling gaat.
Ik heb de hele Suite 1.7 set (2x 1.7, 2x R0.7, C0.7 en de 1.2 sub) denk ik zo'n 14 jaar geleden gekocht en die staat nog steeds lekker in mijn woonkamer te spelen. Duurzaamheid is in ieder geval voor mij geen probleem geweest. Geen defecten gehad en klinkt nog steeds top. Ik heb de matgrijze variant en die is wel gevoelig voor krasjes.

De fronts waren toen geloof ik 360 euro per stuk. Als je vraagprijs per stuk is zou ik eerder naar een nieuwe Zensor 5 of 7 set kijken, maar voor een net setje van 2 klinkt het niet absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Laatst online: 06-09 08:59
Erik0912 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:42:
[...]
Ik heb de Dali Suite 1.7 gehad. Heb er heel veel plezier van gehad. Heel mooi open en ruimtelijk geluid. Muziek kwam goed los van de speakers. Ik had deze destijds aangesloten op een Denon avr2807 en aangevuld met subwoofer, center en surround uit de Concept serie.

Een puntje van aandacht als je een 5.0 opstelling gebruikt. Ik vond zelf het laag wat mager. Voor live, akoestisch etc perfecte speakers. Voor elektronische muziek en films is een subwoofer erbij wel nodig (naar mijn mening)
Persoonlijk vind ik de subwoofer alleen maar nodig bij films. Elektronische muziek vind ik wel een 'dingetje' op de Suites. Veel van dat werk is gemastered voor oordopjes en autospeakers (dus relatief weinig middentonen) en de Suites doen juist dat midden heel goed waardoor je dan een beetje buiten de 'sweet spot' zit en albums niet zo lekker klinken als op cheape oordopjes ;)
Met een goede set valt slecht gemasterede muziek natuurlijk sneller door de mand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
marc68 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:40:
[...]

Ik heb sinds een aantal maanden de Dali Oberon 1 op Dali stands aangesloten op een Sony str-dh790 receiver. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van deze speakers, voor zowel muziek als tv/film vind ik het geluid prima. Was wat verbaasd over de lange minspeeltijd van de dali Oberon 1, zeker 100 uur. Ik geniet nog steeds van deze 2.0 opstelling.
Thanks! Ik ga binnenkort even luisteren :)
Vind je de dialogen ook helder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:20
Voor mij persoonlijk zijn de dialogen helder, ook tevreden over de basweergave overigens. Heeft me overigens aangenaam verrast dat uit zon kleine speaker een mooi en helder geluidsbeeld komt met vodoende, voor mij dan, bas

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoopie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
Goedenavond! Ik heb een (beginners?) vraagje. Ik heb nu al een hele tijd een Denon AVR-X2000 met daarop aangesloten een JBL Northridge 5.1 set (2x E80, 2x E20, 1x EC25, 1x E150P). Eigenlijk willen we naar een wat compacter setje (met name de E80s zijn best groot).

Nou lijkt mij (na alles wat ik gelezen heb) de Dali Oberon serie ontzettend mooi (ik moet nog een keer gaan luisteren ergens). Maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Enerzijds willen we dus graag compacter (2x Oberon 1, 2x Oberon 3, 1x Oberon Vokal), maar ik moet zeggen, 2x Oberon 5 of zelfs 7 trekt me ook wel, alhoewel die natuurlijk niet echt compacter zijn >:) Een subwoofer volgt eventueel later.

Heeft iemand van jullie enig idee hoe het geluid van mijn 'klassieke' Northridge serie zich verhoudt tot de 'moderne' Dali Oberon serie? M.a.w. als ik naar de 'compacte' Oberon serie ga, is dat een flinke stap terug of valt dat wel mee? En hoe verhouden de 2-weg Oberon 5 en 7 zich met de 3-weg Northridge E80?

En, is mijn AVR-X2000 zwaar genoeg om de Oberon serie van lekker geluid te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Zijn de rubberen dopjes die onder de zensor 7 zitten zo ergens te krijgen?

Staan op laminaat, dan lijkt me die dopjes de beste optie.

Of zijn het gewone 'ordinaire' rubber plakdopjes, due de gamma bijvoorbeeld ook heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:59

Polycom

Poes van goud

Iemand een idee waar ik in de omgeving Rotterdam kan luisteren naar SPEKTOR speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Polycom schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:19:
Iemand een idee waar ik in de omgeving Rotterdam kan luisteren naar SPEKTOR speakers?
Hifi Klubben op de Hoogstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:22
Capirex65 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:14:
Zijn de rubberen dopjes die onder de zensor 7 zitten zo ergens te krijgen?

Staan op laminaat, dan lijkt me die dopjes de beste optie.

Of zijn het gewone 'ordinaire' rubber plakdopjes, due de gamma bijvoorbeeld ook heeft
Zijn ordinaire rubber plakdopjes die je heel snel kwijtraakt. Je kan dus gewoon die van de Gamma halen.

Volgens mij hebben wij via MP contact gehad over mijn setje witte Zensor 7's (+ Vokal) :) Setje gevonden inmiddels?

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 14-05-2019 09:45 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Dat zou zo maar kunnen, den haag toch?

Ik heb een setje gevonden ja, bijna bij me om de hoek.

Nu alleen nog de Vokal center

Zijn er wellicht ook rubber voetjes welke in de voet te schroeven zijn?

Wat is dat voor draad m5 of m6?

[ Voor 30% gewijzigd door Capirex65 op 14-05-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:22
Capirex65 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:16:
Dat zou zo maar kunnen, den haag toch?

Ik heb een setje gevonden ja, bijna bij me om de hoek.

Nu alleen nog de Vokal center

Zijn er wellicht ook rubber voetjes welke in de voet te schroeven zijn?

Wat is dat voor draad m5 of m6?
Klopt :). Mooi!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Ik sinds een dagje het setje gebruikte zensor 7 wat ik heb bemachtigd aangesloten op mijn pioneer vsx422.
Geen bijzondere receiver, maar het geluid wat eruit komt tov mijn oude needles is magistraal, hoor dingen in muziek die er eerst niet waren of in ieder geval niet te horen waren.

Ik moet wel nog de boel inregelen.

Automatische Mcacc gebruiken of beter handmatige speakersetup?

Lees weleens eea over handmatig met een db meter, is dat betrouwbaar met een db meter app op telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Zelf afstanden meten en in de receiver invoeren, zou al een heel redelijk eindresultaat moeten geven(, zeker als de ruimte niet heel extreem vreemde vormen heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
En dan met het aantal db per kanaal een beetje zoeken/spelen op gehoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:36

FeaR

In GoT we trust

Capirex65 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:56:
Alles behalve op gehoor. Het menselijk gehoor is een zeer slecht instrument om een set mee te kalibreren. Kalibreren gaat veelal in stappen van een halve dB, iets wat het menselijk oor niet eens kan registreren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Capirex65, waarom zou je nog aan dB's per kanaal moeten schroeven, het zijn toch 2 dezelfde speakers? Of bedoel je om het in lijn met al bestaande speakers in de 5.1 setup te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Daar doelde ik inderdaad op.
Heb nu als center nog de vector needle center, een zensor Vokal is het volgende op het verlanglijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MDKlapwijk schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:56:
@Capirex65, waarom zou je nog aan dB's per kanaal moeten schroeven, het zijn toch 2 dezelfde speakers? Of bedoel je om het in lijn met al bestaande speakers in de 5.1 setup te brengen?
Ook met slechts twee speakers kan je verschillen hebben. Akoestiek kan rare dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Yep, verkeerde topic. Klinken lekker hè, die Dali’s :P

[ Voor 87% gewijzigd door page404 op 16-05-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Capirex65 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:56:
Meten is weten, gissen is missen.
FeaR schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Ook met slechts twee speakers kan je verschillen hebben. Akoestiek kan doet rare dingen. doen.
Fixed that for you @FeaR
MDKlapwijk schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:56:
Een praktisch schoolvoorbeeld hiervan, is een luidsprekerplaatsing in de breedte as van de luisterruimte. Dikwijls is een van de hoofdluidsprekers, veroordeeld naar de hoek van de luisterruimte. En wanneer de man des huizes, van de akoestiek niet het naadje van de kous wil weten. Is de luisterspreker, die al veroordeeld was tot de hoek van kamer ook nog eens geplaatst nabij een akoestisch lek. Ten einde van de rekening besluit de vrouw des huizes, dat die luidspreker z'n leven lang kan dienen als verlengstuk van een plantenpot of kaartenhouder.
De andere luidspreker staat dan wat meer in de ruimte van de luisterruimte.

Per definitie(!) krijg je dan verschillende luidspreker trimlevels, vanwege Speaker Boundary Interference Response (SBIR) en is veel factoren afhankelijk, die te zien zijn in de SBIR calculator.

[ Voor 17% gewijzigd door Lip op 16-05-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik heb met de paasactie 2 Rubicons 6 binnengehaald, megakorting dus waarom niet.
Thuis had ik al 2 Opticons 6, dus die worden nu verkocht of blijven als rear speakers staan (mocht het bevallen).

Waar ik wel benieuwd naar ben is op wat voor versterker de meeste mensen hier hun dali’s hebben staan? Ik merkte bij HiFi Klubben dat er zelfs uit de Opticons 6 gewoon veel voller geluid kwam dan bij mij thuis (Marantz SR5010). En dat het soort versterker hier ook wel in uitmaakt.
Omdat ik nu naast 2 Rubicons sowieso al een Vokal heb staan en daar misschien nog 2 Opticons als rears bijkomen, heb ik een zwaardere versterker nodig. Zo komen de speakers bij lagere volumes ook beter uit de verf.
Momenteel Marantz AV7705 voorversterker met de MM8077 eindversterker.

Daarvoor werden de Dali opticon 6, opticon vocal center, opticon 2 rear, en ALTECO C-1 gevoed door de Marantz SR7010. Veel plezier aan beleefd maar de huidige combinatie is andere koek.

De huidige setup is een significante verbetering t.o.v de sr7010. Meer detail, dynamiek en op zacht volume blijft alles helder, transparant en kakt niet in.

Voor homevideo ook een stap voorwaarts en eigenlijk niet te vergelijken met de vorige receiver. HT gebeuren wordt ondersteund door twee SUB E-12F, die ook soms meedoen bij stereo. Meestal toch in direct modus voor muziek luisteren zonder sub's.

Nu vind ik geluid moeilijk te omschrijven maar alles klinkt gewoon beter, helderder en vocalen is het alsof ze voor je staan.

Mijn inziens verdienen de Rubicons een betere versterker dan je huidige, wil je er alles uithalen.

Omdat het nogal een late reacties is ben ik benieuwd of je al een upgrade hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Hier ook Rubicons (de 2-serie) in combinatie met een Marantz SR-7011. Kom helemaal niks tekort. Eerder nog de neiging bas terug te schroeven soms. Hiervoor ook een Marantz uit de 5 serie gehad en die voldoet qua aansturing prima. Overigens hoorde ik laatst wat Mark Levinson spul met high-end B+W speakers en ik kwam in stilte tot de conclusie dat ik liever mijn eigen setje hoor. Kan ook weer met die akoestiek te maken hebben, maar duurder en zwaarder is niet altijd beter blijkbaar.
Wat ik overigens vooral fijn aan mijn set vind is dat het geluid heel strak is. Harde geluiden (zoals de beats in Get Lucky van Daft Punk of de kliks in No Surprises van Radiohead) komen heel natuurlijk door zonder de rest weg te drukken of te vervormen. Ook subtiele geluiden zoals aanslaan van snaren of de "valse lucht" van een saxofoon blijven mooi in stand.

[ Voor 13% gewijzigd door page404 op 17-05-2019 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Inderdaad verbazingwekkend hoe de boekenplank luidsprekers van Dali presteren.

De Dali Opticon 2 die als rear dienst doen staan haaks op mijn luister positie en in sommige situaties plug ik ze als front en speel ze af in pure modus. Alsof je een hight end koptelefoon op hebt, zonder het beklemde op je knar.

Toen ik de sr7010 nog in bezit had naast de huidige config een vergelijk gemaakt en de huidige config haalt meer uit de opticon 2. Waar ik bij de 7010 aardig aan de volume knop moest draaien om er echt leven in te brengen, vraagt het met de voor/eind combinatie beduidend minder om sprankelend geluid te produceren. Bij zacht spelen kakte de de boel in.

Omdat er hoofdzakelijk in pure modus word geluisterd geen ingreep op bassen of ........ gewoon recht voor zijn raap.

Daarom denk ik dat een Rubicon 6 moeilijk is te vergelijken met de 2 en wil je optimaal alles eruit halen dan denk ik dat een versterker daar een grote rol in kan spelen. Deze ervaring heb ik zelf al als ik de opticon 6 vergelijk met de 2 in pure modus in relatie tot.......

Tevreden met je...., niets meer aan doen en genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
TecTo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:50:
[...]
Omdat het nogal een late reacties is ben ik benieuwd of je al een upgrade hebt gedaan.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben toen ik mijn Rubicons ging ophalen, nog even gaan luisteren naar meerdere versterkers.
Naar een vergelijkbare Marantz met wat ik nu heb en vanaf daar een paar stapjes omhoog naar een andere Marantz en ook NAD (hier was ik de vorige keer ook van onder de indruk, die had een fijne klank).
Uiteindelijk kon ik het voor mijzelf niet goedpraten om mijn huidige Marantz te behouden, maar ook niet om over te schakelen naar een NAD t777 v3, die 6 keer zo duur was als wat ik had. De t758 v3 was nu een goede stap omhoog met bluesound en dirac live (moet ik nog inregelen), maar ben er erg tevreden mee.
Wat opzich wel gek was, was dat ik met deze nieuwe versterker ook meer kon halen uit mijn oude Opticons 6, maar goed. Die halen het weer niet bij de Rubicons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@Krilo_89 Duidelijk verhaal en goede keus gemaakt om je versterker te upgraden. Veel luisterplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Krilo_89, geen last van de ventilatoren by de t758? Ik heb de t777v3 een paar dagen gehad, maar daar kon ik niet mee leven. Was waarschijnlijk een maandagochtend exemplaar, maar voordat ie omgeruild kon worden kreeg ik een aanbod om 'm om te wisselen met een 8500 van Denon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
MDKlapwijk schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:04:
@Krilo_89, geen last van de ventilatoren by de t758? Ik heb de t777v3 een paar dagen gehad, maar daar kon ik niet mee leven. Was waarschijnlijk een maandagochtend exemplaar, maar voordat ie omgeruild kon worden kreeg ik een aanbod om 'm om te wisselen met een 8500 van Denon...
Je bedoeld dat je ze hoort? Ik wist eigenlijk niet eens dat er ventilatoren in zaten :o . Hij staat momenteel voor mijn tv kast op de grond, omdat hij er niet in past :+ , maar niets gehoord. Straks zal hij in een kast verdwijnen, dus denk dat ik er daarna helemaal niets meer van zal horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoopie
swoopie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:07:
Goedenavond! Ik heb een (beginners?) vraagje. Ik heb nu al een hele tijd een Denon AVR-X2000 met daarop aangesloten een JBL Northridge 5.1 set (2x E80, 2x E20, 1x EC25, 1x E150P). Eigenlijk willen we naar een wat compacter setje (met name de E80s zijn best groot).

Nou lijkt mij (na alles wat ik gelezen heb) de Dali Oberon serie ontzettend mooi (ik moet nog een keer gaan luisteren ergens). Maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Enerzijds willen we dus graag compacter (2x Oberon 1, 2x Oberon 3, 1x Oberon Vokal), maar ik moet zeggen, 2x Oberon 5 of zelfs 7 trekt me ook wel, alhoewel die natuurlijk niet echt compacter zijn >:) Een subwoofer volgt eventueel later.

Heeft iemand van jullie enig idee hoe het geluid van mijn 'klassieke' Northridge serie zich verhoudt tot de 'moderne' Dali Oberon serie? M.a.w. als ik naar de 'compacte' Oberon serie ga, is dat een flinke stap terug of valt dat wel mee? En hoe verhouden de 2-weg Oberon 5 en 7 zich met de 3-weg Northridge E80?

En, is mijn AVR-X2000 zwaar genoeg om de Oberon serie van lekker geluid te voorzien?
Niemand die hier iets over kan zeggen? Of is dit gewoon echt volledig het verkeerde topic voor deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
swoopie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:42:
[...]

Niemand die hier iets over kan zeggen? Of is dit gewoon echt volledig het verkeerde topic voor deze vraag?
Het beste antwoord hierop kan je zelf geven door te luisteren :). Voordat je gaat luisteren is het wel goed om te bepalen hoeveel waarde je hecht aan een 'compact' systeem.
Grote kans namelijk dat wanneer je luistert naar de Oberon 5 of 7, en het budget het toelaat, je geen genoegen neemt de de Oberon 3.
Qua vermogen lijkt het mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

swoopie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:42:
[...]

Denk dat de personen, die beide speaker series kennen dun bezaait zijn. Dus het enige advies is dan ook eigenlijk, ga luisteren en als je het verschil wil weten, neem je oude boekenplank speakers mee, zodat je die met de Oberon 1 of 3 kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 129% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:31:
[...]
Zelfs speakers 2x zo groot kunnen amper aan het gecontroleerde laag van een designated subwoofer tippen.
Deze zijn ongeveer vier keer zo groot als een SVS en komen behoorlijk laag.
https://remo.nl/luidsprek...onitor-80-bouwpakket.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoopie
Vitamine schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Het beste antwoord hierop kan je zelf geven door te luisteren :). Voordat je gaat luisteren is het wel goed om te bepalen hoeveel waarde je hecht aan een 'compact' systeem.
Grote kans namelijk dat wanneer je luistert naar de Oberon 5 of 7, en het budget het toelaat, je geen genoegen neemt de de Oberon 3.
Qua vermogen lijkt het mij geen probleem.
MDKlapwijk schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:01:
[...]

Denk dat de personen, die beide speaker series kennen dun bezaait zijn. Dus het enige advies is dan ook eigenlijk, ga luisteren en als je het verschil wil weten, neem je oude boekenplank speakers mee, zodat je die met de Oberon 1 of 3 kan vergelijken.
Dank jullie wel voor de reacties, is ook wel zo mbt zelf luisteren, ik hoopte dat iemand met een vergelijkbare ervaring (van oudere staanders naar modernere boekenplank) er iets over zou kunnen roepen. Goed om te horen dat het qua vermogen wel goed zit met mijn receiver. Ik ga inderdaad nog wel een keer luisteren als de beslissing wat dichter bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Is er iemand die ergens een witte zensor Vokal center te koop weet voor een mooi prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Capirex65 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:58:
Is er iemand die ergens een witte zensor Vokal center te koop weet voor een mooi prijsje?
Ik zie er een aantal op marktplaats.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Op marktplaats staan alleen zwarte.

Eén adverteerder bied witte aan, maar als je erom vraagt blijken ze al op te zijn.

Ik dacht wellicht weet er iemand nog een winkel die iets heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahasp
  • Laatst online: 08-05-2024
Capirex65 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:10:
Op marktplaats staan alleen zwarte.

Eén adverteerder bied witte aan, maar als je erom vraagt blijken ze al op te zijn.

Ik dacht wellicht weet er iemand nog een winkel die iets heeft staan.
Via Amazon.de nog te verkrijgen. Ik heb mijn nieuwe zwarte Zensor Vokal uit Frankrijk gehaald (€206,- incl. verzendkosten). Je moet alleen niet bang zijn om iets uit een andere land uit onze omgeving te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Dank voor de link naar Amazon, helaas als ik 'm wil bestellen de melding word niet geleverd in nederland

Kijk gewoon even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik0912
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-06-2021

Ik heb Dali Ikon 5mk2 aangesloten op een NAD T758 met 4K en Bluesound upgrade.

Ik ben het met je eens dat de combi Dali en NAD erg aangenaam klinken. Aan de andere kant vind het het persoonlijk ook niet heel spannend klinken en mis weleens de “WoW” die ik hiervoor met mijn Suite 1.7 op een Denon receiver wel had.

Had een Denon 2807 en Dali Suite 1.7 als front speakers en daar klonk het meer open, ruimtelijker en sprankelender dan op een latere Denon 2311. Hierna overgegaan naar de Ikon speakers en NAD receiver.

Ligt misschien meer aan de Ikons dan de NAD dat het wat laidback dan open en sprankelend? Iemand anders dezelfde of juist andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 10:13
Kom er nu pas achter dat de Zensor serie eol is, is het verschil met oberon groot t.o.v. zensor?
Iemand nog een adres waar ik nog zwarte Zensor 1's of pico's kan kopen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:41
Ik heb gelukkig een goede WAF _/-\o_ ik mag onze set gaan uitbreiden met dali E12F subwoofer. :+

Mijn setup
2 dali zensor 7
2 dali zensor 1
1 dali zensor vokal
Denon avr 1300W
Rega planar 2 met rega mm pre amp
Phillips ambilght met hue lampen en ledstrip achter de bank

Destijds mijn vrouw overgehaald om naar de zensor 5 te luisteren en thuis gekomen met de zensor 7. Dat was voor mij ook een leuke verrassing. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

berry76 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:11:
Ik heb gelukkig een goede WAF _/-\o_ ik mag onze set gaan uitbreiden met dali E12F subwoofer. :+

Mijn setup
2 dali zensor 7
2 dali zensor 1
1 dali zensor vokal
Denon avr 1300W
Rega planar 2 met rega mm pre amp
Phillips ambilght met hue lampen en ledstrip achter de bank

Destijds mijn vrouw overgehaald om naar de zensor 5 te luisteren en thuis gekomen met de zensor 7. Dat was voor mij ook een leuke verrassing. O+
Hehe, dat had ik ook; we gingen kijken naar de Opticon 6 of 8 ben met de Rubicon 8 thuis gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:50

IQM

Vettigedennis schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 00:52:
Ik heb de speakers zo weten te plaatsen dat het geluid holografisch is. Echt subliem , heb dit effect nog nooit eerder gehoord. Het geluid komt nu niet alleen van de linker/rechter speaker maar ook vanuit het midden en alles ertussen in. Als ik in een verduisterde kamer luister met ogen gesloten dan kan ik instrumenten exact aanwijzen op alle mogelijke plekken tussen de twee speakers in.
Ik herken dit heel goed van de B&W 8 serie. Jaren geleden een aantal luistersessie met oa. de 805 gedaan. Ik kon niet zeggen waar de luidsprekers stonden en het geluid werd letterlijk voor ons geprojecteerd. Gezien dat het een meerkanaals opstelling moest worden werd het mij qua prijs toch een beetje te gortig en heb voor ik de Dali Suite 2.8 en 1.7 gekozen. Nu we kinderen (en katten) hebben een goede keuze gebleken. Het doet toch minder pijn als er een luidspreker tegen de muur geduwd wordt. Maar ooit komt er nog een keer een setje B&W 804/805's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahasp
Capirex65 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:14:
Dank voor de link naar Amazon, helaas als ik 'm wil bestellen de melding word niet geleverd in nederland

Kijk gewoon even verder.
Amazon biedt hem nog aan van meer leveranciers, je kunt op deze pagina zien wie hem allemaal aanbiedt. De tweede in de lijst (Hidden Aidio) verzendt naar Nederland (toen ik het probeerde was hij tenmisnte niet aan het protesteren). Wel wat duurder maar nog steeds onder de officiele Nederlandse prijs als je hem kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Ik zie hem op Amazon voor 229, liefst bestel ik hem direct, maar als ik zo'n impuls aankoop doe, staat er meestal kort daarna een op marktplaats voor een mooi prijsje.

Alleen heb ik dat geduld soms niet als ik iets wil.... 😂

Zijn de zensor echt spierwit overigens?

Heb er ook over gedacht een zwarte te kopen en deze wit te spuiten namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Capirex65 op 03-06-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Capirex65 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:58:
Ik zie hem op Amazon voor 229, liefst bestel ik hem direct, maar als ik zo'n impuls aankoop doe, staat er meestal kort daarna een op marktplaats voor een mooi prijsje.

Alleen heb ik dat geduld soms niet als ik iets wil.... 😂

Zijn de zensor echt spierwit overigens?

Heb er ook over gedacht een zwarte te kopen en deze wit te spuiten namelijk.
Ik heb zelf de Zensor Pico in het wit als surrounds staan, en ik vind ze best wel wit (op het zwarte front na dan).
Waarom bestel je niet gewoon de witte en als je ze niet spierwit genoeg vind kun je deze alsnog wit laten spuiten ipv de zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
Peule_P schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:55:
[...]

Ik heb zelf de Zensor Pico in het wit als surrounds staan, en ik vind ze best wel wit (op het zwarte front na dan).
Waarom bestel je niet gewoon de witte en als je ze niet spierwit genoeg vind kun je deze alsnog wit laten spuiten ipv de zwarte?
Heb jij een Zensor Vokal als center of een Pico? Ik zou graag een center willen, maar de Vokal voldoet niet aan de WAF O-) . Misschien een Pico of zelfs Fazor als center, maar dan moeten ze qua klank niet teveel afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook een beetje af, ik zat zelf ook evt aan de spektor of de pico vokal te denken, dit omdat de Zensor Vokal best wel huge is.

Maar als ik commentaren en reviews links en rechts lees is de zensor vokal veeel en veeel beter.

Dit komt dan juist naw omdat deze veel groter is.

[ Voor 3% gewijzigd door Capirex65 op 04-06-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Capirex65 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:50:
Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook een beetje af, ik zat zelf ook evt aan de spektor of de pico vokal te denken, dit omdat de Zensor Vokal best wel huge is.

Maar als ik commentaren en reviews links en rechts lees is de zensor vokal veeel en veeel beter.

Heb zelf de Zenzor Vokal en zo groot vindt ik hem nou ook weer niet. Kan er die behoorlijk veel groter zijn.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahasp
Capirex65 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:50:

Ik wilde een Vokal omdat deze nu eenmaal is afgestemd op de rest van mijn Zensor boxen (7's en 3's). In ieder geval was Smits het met me eens dat ik dat beter kon doen dan een Oberon met korting. Hij is niet specifiek groter dan andere centers, de pico is alleen kleiner. Kijk eens naar de maten, knip dat uit in krantenpapier en leg neer. Het zal meevallen.

Mijn voorkeur is ook een nieuwe en niet een tweede hands, dan kan hij maximaal lang mee en weet ik dat hij niet 'mishandeld' is.

Vorige week een sub E12-F en 4 Alteco's bij Smits besteld, worden ergens deze week geleverd. Ik hoop dat het dan af is :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
Vitamine schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Heb jij een Zensor Vokal als center of een Pico? Ik zou graag een center willen, maar de Vokal voldoet niet aan de WAF O-) . Misschien een Pico of zelfs Fazor als center, maar dan moeten ze qua klank niet teveel afwijken.
Ik heb de gewone Zensor vokal met Zensor 1 fronts en Pico voor surround.
Had ook Zensor 7’s maar die heb ik verkocht en Zensor 1 voor de fronts gepakt icm met een simpele sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Oeeh, mooi setje rubicons 5 op marktplaats. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-09 09:38
Erik0912 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:19:
[...]

Ik heb Dali Ikon 5mk2 aangesloten op een NAD T758 met 4K en Bluesound upgrade.

Ik ben het met je eens dat de combi Dali en NAD erg aangenaam klinken. Aan de andere kant vind het het persoonlijk ook niet heel spannend klinken en mis weleens de “WoW” die ik hiervoor met mijn Suite 1.7 op een Denon receiver wel had.

Had een Denon 2807 en Dali Suite 1.7 als front speakers en daar klonk het meer open, ruimtelijker en sprankelender dan op een latere Denon 2311. Hierna overgegaan naar de Ikon speakers en NAD receiver.

Ligt misschien meer aan de Ikons dan de NAD dat het wat laidback dan open en sprankelend? Iemand anders dezelfde of juist andere ervaring?
Ik heb dezelfde versterker icm de Ikon 6 hobo hifi edition. Ik vind het vooral met jazz fenomenaal klinken. Verder merk ik dat een slechte opname niet om aan te horen is. De combinatie is totaal niet vergevingsgezind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Inmiddels ook een vokal en zensor pico als surrounds bemachtigd bij mijn zensor 7.

Nu heb ik een pioneer vsx422, al sinds jaar en dag pioneer fan.

Zou de aankoop van een 2e hands vsx922 een upgrade zijn voor mijn zensors?

Of die ik er beter aan over te stappen naar denon of marantz?

Bijvoorbeeld de denon avrx2000, 2200 of 3000.

Ik weet dat in theorie mijn huidige pioneer meer vermogen levert, maar dat zegt natuurlijk niet veel.

Heb ook naar de grotere pioneers gekeken, maar die zijn te diep voor mijn tv kast

[ Voor 22% gewijzigd door Capirex65 op 10-06-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Denk dat een zwaardere versterker geen enorme verschillen meer teweeg zal brengen. Zou eerder een beetje kijken naar de functionaliteit van moderne receivers met streaming mogelijkheden, airplay 2 en een 4K HDMI board erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Capirex65 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:13:
Ik weet dat in theorie mijn huidige pioneer meer vermogen levert...
Verklaar je nader. Als je puur naar het vermogen hebt gekeken, je moet wel appels met appels vergelijken. Als Pioneer het vermogen opgeeft bij 6 Ohm en 1000 Hz mag je dat niet vergelijken met een Denon die bij 8 Ohm en 20-20.000 Hz opgeeft (en zo zijn er nog wel meer waardes achter de komma zoals THD en het aantal kanalen). Maar dan nog, vermogen is niet waar je een receiver op zoekt. Als je betere geluidskwaliteit wilt dan kom je verder met betere speakers al valt veelal de meeste winst te behalen in de ruimte zelf. De akoestiek van de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

jeroen.ijmuiden schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:45:
[...]

Ik heb dezelfde versterker icm de Ikon 6 hobo hifi edition. Ik vind het vooral met jazz fenomenaal klinken. Verder merk ik dat een slechte opname niet om aan te horen is. De combinatie is totaal niet vergevingsgezind.
Mijn ervaring is dat elke goeie speaker niet vergevingsgezind is. Voor mij is het kenmerk van een goede speaker dat hij alle detail duidelijk weergeeft en een getrouwe representatie van de opname. Als je opname ruk is hoor je dat dus ook. Helaas kan ik sommige muziek ook niet meer luisteren :)
Probeer het album 2000 Years van Billy Joël maar eens :X

[ Voor 4% gewijzigd door page404 op 13-06-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 09:18
Vandaag ter aanvulling van mijn Oberon set een Dali E-12F aangeschaft.

Klinkt prima alleen ben ik erg benieuwd of bij jullie setup deze sub ook zo qua volume teruggeschroefd moet worden. Met het volume op de helft op de subwoofer moet de volume setting op mijn AVR x2500 toch echt terug richting de -10dB om geen overvloed aan laag te krijgen. Bij het verdraaien van het volume op de subwoofer zelf viel mij trouwens op dat dit alles behalve voor mijn gevoel lineair verloopt. Heb ik een defecte sub of wat gaat er mis? Rest van de speakers staan vanuit een audyssey sessie op ongeveer 0dB of hooguit -3dB.
Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste