Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ja dat helpt. Ik heb mijn rear speakers ook wat harder gezet. En dat is prima. T is wel wat zoeken naar een mooie balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 08:54
agraaff schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:37:
Alles staat nu, alleen de centre speaker staat nu nog achter de TV omdat de boel op de salon tafel staat, past niet in het oude meubel :(

Maar wat een lekker geluid, moet wel wennen aan de dirac tuning, klinkt heel anders, veel vlakker over het gehele bereik en ik was gewend dat bepaalde tonen er uit sprongen.

Ik vind wel de surround speakers wat zacht, als ik sta zitten ze op oorhoogte en klinkt het goed, zittend op de bank en stuk minder. vraag me af of het helpt ze gewoon harder te zetten.
Lager hangen is geen optie, dit is ziet er niet uit.
Bedoel je dat ze achter de bank verdwijnen als je zit? Ofwel, je rugleuning van de bank blokkeert je rears?
Als je je hoofd draait op de bank, zou je je rears moeten kunnen zien (zonder je nek te breken natuurlijk haha). Als de rugleuning van je bank hoger is dan je rear speakers moet je echt een andere bank ;)

Dit betekent waarschijnlijk ook dat je Dirac hebt uitgevoerd met de microfoon op de bank en dus niet direct in Line of Sight met de rears?

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 10-01-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:53
De rugleuning is idd wat hoog maar als ik op de bank zit en me hoofd draai zie ik de speakers netjes.
Maar idd is de dirac deels uitgevoerd met de mic op de bank en niet verhoogd. zal hem als een nieuw TV meubel heb opnieuw uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Ik heb de surround speakers trouwens recht tegenover de front speakers hangen, alleen wat hoger.

Tevens heb ik nu deze sub eraan zitten (van de oude surround set): https://www.goodgearguide..._theatre_speakers/221740/

Ik zag enr 1 2e hands staan voor 40 tienen, is het de moeite waard om een 2e identieke erbij te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
denk dat die sub ondermaats is en niet veel toevoegt aan je Rubicons.
Sub gaat tot 35Hz, Rubicons tot 38Hz.

Zou eens de sub uitzetten en de Rubicons op Full range zetten, klinkt denk ik ook wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
agraaff schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:05:
Ik heb de surround speakers trouwens recht tegenover de front speakers hangen, alleen wat hoger.

Tevens heb ik nu deze sub eraan zitten (van de oude surround set): https://www.goodgearguide..._theatre_speakers/221740/

Ik zag enr 1 2e hands staan voor 40 tienen, is het de moeite waard om een 2e identieke erbij te plaatsen?
Eens met @Peule_P, echter kan een tweede sub wel heel veel verschil maken, doordat het laag in een ruimte veel gelijkmatiger verdeeld wordt zodat je sweetspots uitvlakt en zorgt voor een strak laag. Dat kan een enorme boost aan de "laag-ervaring" geven. Met groot nadruk op kan, omdat het inregelen van een multisubopstelling niet plug en play is. Dat moet je kalibreren met het liefst speciaal daarvoor ontwikkelde hardware. In het subwoofer topic zijn wel voorbeelden te vinden van multisub opstellingen, waarbij meerdere simpele jamo 210 subs een sub van duizend(en) euro's eruit kan spelen.

Voor 4 tientjes kun je de gok best wagen. Daarnaast ontziet een sub je receiver ook nog eens ipv je Rubicons op full-range te zetten. Het laag hoeft de receiver dan niet meer van sap te voorzien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:16

M14

Hulleman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:01:
[...]

Eens met @Peule_P, echter kan een tweede sub wel heel veel verschil maken, doordat het laag in een ruimte veel gelijkmatiger verdeeld wordt zodat je sweetspots uitvlakt en zorgt voor een strak laag. Dat kan een enorme boost aan de "laag-ervaring" geven. Met groot nadruk op kan, omdat het inregelen van een multisubopstelling niet plug en play is. Dat moet je kalibreren met het liefst speciaal daarvoor ontwikkelde hardware. In het subwoofer topic zijn wel voorbeelden te vinden van multisub opstellingen, waarbij meerdere simpele jamo 210 subs een sub van duizend(en) euro's eruit kan spelen.

Voor 4 tientjes kun je de gok best wagen. Daarnaast ontziet een sub je receiver ook nog eens ipv je Rubicons op full-range te zetten. Het laag hoeft de receiver dan niet meer van sap te voorzien.
Er is echt een verkeerde keuze betreft versterker/receiver gemaakt als het daar van af hangt.

En als je er voor kiest om dergelijke luidsprekers niet full-range te gebruiken, dan was een Rubicon 5 of 2 ook voldoende geweest. De lage frequenties die de Rubicon 6 ten opzichte van de 5 of 2 wel aan kan worden door de cross-over er alsnog vanaf gefilterd.

Sommige versterkers, ondanks dat links/rechts front op full range staan, een sub laten mee spelen met een eigen low pass filter. Dit zou mijn keuze zijn, de sub dan tot 40 of 50hz laten mee doen en op gehoor afstellen. Of gaan meten en met een losse dsp gaan spelen, maar dat is natuurlijk een stap verder betreft prijs en complexiteit.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
M14 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:46:
[...]
Er is echt een verkeerde keuze betreft versterker/receiver gemaakt als het daar van af hangt.
Eens, maar het is gewoon een prima bijkomstigheid van het gebruik van een sub :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Met mijn eerste 3 Dali speakers aangeschaft, 2 surround Zensor 1 en de Dali Vokal. Staan nu aangesloten op mijn Pioneer vsx 930 versterker.

Ben nog aan het twijvelen over de fronts, of de zensor 5 of de Zensor 3. Waarbij ik de Zensor 3 in de winkel heb gehoord maar de 5 nog niet, dus dat ga ik van de week nog even doen.

Alles klinkt nu al geweldig met wat leuke true hd en atmos blue raytjes.

Helaas is de versterker al 2x uitgeslagen op noodstand, wegens dus blijkbaar een vermogens piek of iets?
Het gebeurde zelfs bij zacht normaal spreek niveau geluid. Niks al te hards.

Waardoor kan dit gebeuren?

Thnx!

Update, het lampje wireless gaat knipperen nadat het gebeurd dat betekend dat er ergens bedrading niet goed zit lees ik net. Dus opzoek!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
[...]

En als je er voor kiest om dergelijke luidsprekers niet full-range te gebruiken, dan was een Rubicon 5 of 2 ook voldoende geweest. De lage frequenties die de Rubicon 6 ten opzichte van de 5 of 2 wel aan kan worden door de cross-over er alsnog vanaf gefilterd.

Sommige versterkers, ondanks dat links/rechts front op full range staan, een sub laten mee spelen met een eigen low pass filter. Dit zou mijn keuze zijn, de sub dan tot 40 of 50hz laten mee doen en op gehoor afstellen. Of gaan meten en met een losse dsp gaan spelen, maar dat is natuurlijk een stap verder betreft prijs en complexiteit.
De NAD T777 V3 heeft de optie om te filteren voor sub en speakers maar ook beide te doen. dus speakers full range en sub erbij. zo heb ik hem ingesteld.
Met akoestische muziek merk je weinig tot geen verschil met of zonder sub. Maar met computermuziek en films merk je wel dat hij wat doet.
Sub staat ook in de hoek van de kamer waardoor hij wat extra versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:04:
Hoi!

Met mijn eerste 3 Dali speakers aangeschaft, 2 surround Zensor 1 en de Dali Vokal. Staan nu aangesloten op mijn Pioneer vsx 930 versterker.

Ben nog aan het twijvelen over de fronts, of de zensor 5 of de Zensor 3. Waarbij ik de Zensor 3 in de winkel heb gehoord maar de 5 nog niet, dus dat ga ik van de week nog even doen.

Alles klinkt nu al geweldig met wat leuke true hd en atmos blue raytjes.

Helaas is de versterker al 2x uitgeslagen op noodstand, wegens dus blijkbaar een vermogens piek of iets?
Het gebeurde zelfs bij zacht normaal spreek niveau geluid. Niks al te hards.

Waardoor kan dit gebeuren?

Thnx!

Update, het lampje wireless gaat knipperen nadat het gebeurd dat betekend dat er ergens bedrading niet goed zit lees ik net. Dus opzoek!
Check ff je aansluitingen, misschien dat een ader van 1 van je speaker kabels uitsteekt en af en toe net contact maakt waardoor je sluiting veroorzaakt. en dan springt hij in de beveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
Voor de geïnteresseerde.. Ik was in de markt voor 2 witte Alteco C1's om mijn 5.1 set uit te breiden naar 5.1.2, maar hikte wat tegen de prijs aan van 300 euro. Apollo Almere verkoopt ze ook, wat niet in de pricewatch staat, en heb om een mooi prijsje gevraagd. Dat hebben ze gedaan, hele mooie korting gekregen op de c1's. Dus mocht iemand nog in de markt zijn voor c1's raad ik aan om daar even te buurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
[...]

Ik zou er voor kiezen de sub iets meer werk te geven dan 40-50Hz. De industrie standaard is een crossover op 80Hz. Op 40-50Hz hebben je front speakers niet de kracht die een sub heeft in het laag, en benut je je sub dus amper. Een goede sub voegt echt wat toe, ook boven de 50Hz als je goede fronts hebt.

Voor muziek kan je er voor kiezen om je sub mee te laten spelen, of je front speakers dan wel juist als full-range gebruiken. Versterkers hebben daar vaak wel opties voor. Voor films staat de boel bij mij als niet full-range met sub / 80Hz crossover. Voor muziek dus als full range stereopaar. Ik heb vergelijkbare speakers qua specs als de Rubicon 6, voor zover je speakers kan vergelijken van verschillende merken en groottes en... enfin, je snapt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Hi guys,

Van de week heb ik mijn Spektor 6 geupgrade naar witte Zensor 7's. Spektor's staan nu te koop mocht iemand interesse hebben.

Ook heb ik een E12F toegevoegd en Zensor 1 surround speakers.

Het geheel ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fq3Vt7P/image-15-01-2019-20-23-16-31.jpg

Ik ben nog wel zoekende naar de beste plek voor de subwoofer. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Banaan86 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:07:
Hi guys,

Van de week heb ik mijn Spektor 6 geupgrade naar witte Zensor 7's. Spektor's staan nu te koop mocht iemand interesse hebben.

[Afbeelding]

Nice 8)
Je zou de sub links kunnen zetten en de lamp rechts, kan best wat uitmaken qua geluid.
Verder heb je denk ik weinig opties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
agraaff schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:16:
[...]

Nice 8)
Je zou de sub links kunnen zetten en de lamp rechts, kan best wat uitmaken qua geluid.
Verder heb je denk ik weinig opties....
Thnx! Ja dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen.

Zo ziet het er nu uit in "film modus"

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mRrnH28/20190116-212610.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 18:10
Banaan86 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Thnx! Ja dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen.

Zo ziet het er nu uit in "film modus"

[Afbeelding]
Geinig gedaan zo, maar is dat licht niet net wat fel in een verder donkere kamer? Zo op de foto te zien zou ik toch kijken of je dat licht wat meer kan dimmen tot een kleinere gloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banaan86
Wekko306 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Geinig gedaan zo, maar is dat licht niet net wat fel in een verder donkere kamer? Zo op de foto te zien zou ik toch kijken of je dat licht wat meer kan dimmen tot een kleinere gloed.
Nee, in werkelijkheid is het veel minder fel dan op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agraaff schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:03:
[...]

Check ff je aansluitingen, misschien dat een ader van 1 van je speaker kabels uitsteekt en af en toe net contact maakt waardoor je sluiting veroorzaakt. en dan springt hij in de beveiliging.
Thnx er hing een losse kabel achter de kast van de nog niet aangesloten fronts, de 2 draden zaten tegen elkaar aan dus ik denk dat ze bij input een soort sluiting veroorzaakte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-09 15:48
Goedemorgen allen,

Ik ben mijn huidige Harman Kardon HKTS65 set aan het upgraden en heb mijn ogen en oren laten vallen op Dali speakers.

Recent heb ik mijn HK BDS580 receiver vervangen voor een Denon X2500H. En nu wil ik langzaam aan de speakers gaan vervangen.

Dilemma is als volgt: Momenteel heeft de Zensor lijn een sch**tprijs omdat het natuurlijk een uitlopende serie is.
Vrouwlief wenst het liefst geen vloerstaanders :-(..... Ook de Zensor 3 of Oberon 3 wordt onder de noemer te groot geschaard.......

Vraag is dus... ik overweeg nu een set 4x Oberon 1 of 4x Zensor 1 icm of Zensor of Oberon Vokal center.
Verder voor de hoogtekanalen 2 alteco c-1's.. De sub blijft nog eventjes de HK SUB 220.
Denon is niet echt scheutig met real-life vermogen op te geven dus mijn vragen zijn als volgt:

- Ga ik hier op vooruit toz van de HK set?
- Ondanks het prijsverschil, is de Oberon dit muzikaal waard?
- Kan mijn budgetampje deze configuratie aan?

Deze keuze (Allen kleine monitoren is hier in huize de keuze met de enigste WAF).. dus ja ik begrijp dat het "gebruikelijker" is om de front kanalen in vloerstaanders uit te voeren.

Dank voor jullie reacties.

[ Voor 0% gewijzigd door Ljsvv op 21-01-2019 10:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Banaan86 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:07:
Hi guys,

[Afbeelding]

Wat mogelijk nog een verbetering brengt:

Zet je front speakers in de hoek, klein beetje naar binnen gedraaid (persoonlijk; optisch fraaier maar kijk even of het de klank niet teveel verpest). Dan kan je SUB namelijk naast je TV meubel en staat zo wat vrijer (de vloerstaander speelt dan ook over de objecten heen). En, je center speaker staat erg laag zo, ik zou deze OP het meubel zetten onder de TV. Dan is het iets meer in lijn met je vloerstaanders en is het hoogteverschil met stemgeluiden t.o.v. je oren kleiner als je op de bank zit. Dan kan de apparatuur die er nu op staat netjes er in, in het midden.

[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 21-01-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@Ljsvv
Ik ga het toch proberen: Het zou echt fijn zijn als je de Zensor 1 kunt upgraden naar de 3 voor de fronts.

De Zensor 1 doet een hoop goed en geeft best wel body voor kleine luidsprekers (dit zijn dan ook mijn rears.) Voor films gaat het wel werken, afhankelijk van de grootte van de kamer uiteraard, maar voor muziek zou je wel wat meer kunnen gebruiken voor de LF en RF.

Of je de verbetering het waard vindt tov je huidige systeem, daar komt ie weer: Ga luisteren. Jij bent de enige die dat kan beoordelen.

De Oberon serie heb ik nog niet beluisterd en kan ik geen advies over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
@Ljsvv Ik kom zelf ook uit een vergelijkbare situatie, had zelf een Harman Kardon HKTS11 setje wat volgens mij vrij vergelijkbaar is met jouw set.

Ben eerst begonnen met mijn receiver te upgraden naar een Denon X3300 en later de fronts naar Zensor 1 en de rears naar Zensor Pico.
Gebruik nog steeds mijn oude Harman SUB11 subwoofer en heb recent de Harman center vervangen door de Zensor Vokal.
En nog steeds sta ik ervan te kijken hoe goed de Zensor 1's het doen als front :)

Heb ook een set Zensor 7 staan welke ik pas gekocht heb met de dump prijzen ivm Oberon introductie, maar moet deze nog opstellen als vervanging voor de Zensor 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Sinds kort een kleine Dali upgrade. De zensor 1 surround vervangen door de opticon 2. De nadruk ligt bij muziek luisteren in stereo en soms in multi channel. De zensor kon dit niet echt bijbenen en was de storende factor. Ook in ht wat iel.

De opticon luidsprekers worden sinds een week gevoed door een Marantz mm8077 en de sr7010 (voorlopig) als voorversterker.

Twee dali sub's in stereo staan, niet via LFE maar links rechts die vanaf 60 Hz subtiel het laag aanvullen. Vreselijke hekel aan bonkende bassen maar mooi strak doorlopend laag van contrabas met dat tikkeltje lubberen van de snaren. :)

Ook nog even de opticon 2 in stereo beluisterd, pure en aangevuld met de subs. Aangenaam verrast door de potentie.

Ook HT volop genieten en helemaal :) :) :)

Front dali opticon 6
Center opticon vokal
Surround opticon 2
Hoogte kanalen Alteco C -1
2x Dali SUB K-14 F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Soeski schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:08:
[...]

Wat mogelijk nog een verbetering brengt:

Zet je front speakers in de hoek, klein beetje naar binnen gedraaid (persoonlijk; optisch fraaier maar kijk even of het de klank niet teveel verpest). Dan kan je SUB namelijk naast je TV meubel en staat zo wat vrijer (de vloerstaander speelt dan ook over de objecten heen). En, je center speaker staat erg laag zo, ik zou deze OP het meubel zetten onder de TV. Dan is het iets meer in lijn met je vloerstaanders en is het hoogteverschil met stemgeluiden t.o.v. je oren kleiner als je op de bank zit. Dan kan de apparatuur die er nu op staat netjes er in, in het midden.
Thnx voor de tips. Fronts in de hoek zou ik kunnen proberen, alleen Dali adviseert juist om ze niet in te draaien dus vandaar dat ik dat niet gedaan heb.

De center speaker staat heel laag ja, maar op het meubel is echt heel lelijk. Helaas heb ik nog een wederhelft waar ik soms rekening mee moet houden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Dali Fronts niet indraaien maar spelen met de onderlinge aftand t.o.v. elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Banaan86 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Thnx voor de tips. Fronts in de hoek zou ik kunnen proberen, alleen Dali adviseert juist om ze niet in te draaien dus vandaar dat ik dat niet gedaan heb.

De center speaker staat heel laag ja, maar op het meubel is echt heel lelijk. Helaas heb ik nog een wederhelft waar ik soms rekening mee moet houden haha.
Vaak wordt het niet geadviseerd omdat het niet nodig is, hangt van de breedte af van het geluidsbeeld dat uit de speakers komt, met name de tweeter is belangrijk. De woofers maakt niet zoveel uit, hoe lager de toon, hoe minder gericht deze is/hoeft te zijn. Het kan optisch wel fraaier zijn, dus vandaar dat ik het zei, en tevens heb je dan iets minder reflectie vanaf de wand direct naast de speaker.
Luisteren en je weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
TecTo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:02:
Dali Fronts niet indraaien maar spelen met de onderlinge aftand t.o.v. elkaar.
Daar leek op de foto niet echt veel mogelijkheid meer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
Over WAF gesproken, net even via onderstaande youtube filmpje de combi Zensor 1 / Oberon 1 met een Alteco C-1 laten zien....

YouTube: Dali Zensor 1 + Alteco C1 Altavoces Atmos

Dat slaat natuurlijk qua zicht he-le-maal nergens op en nu zijn we toch in de race voor vloerstaanders..... Gelukkig ziet de vrouw dat ook in.

Zou de combi zensor 5 als Front - Zensor Vokal als center - Zensor 1 als surround - Alteco C1 als Atmos / DTS X een combi zijn die mijn budgetampje X2500H een beetje gaat trekken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Ljsvv schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:13:
Zou de combi zensor 5 als Front - Zensor Vokal als center - Zensor 1 als surround - Alteco C1 als Atmos / DTS X een combi zijn die mijn budgetampje X2500H een beetje gaat trekken???
Denk dat het moet kunnen wat betreft de receiver. Later kan je altijd nog voor meer vermogen gaan.

De keus om alle dali speakers in dezelfde zensor range te houden is prima. De altico is het buitenbeentje maar is oke voor HT.

De Zensor 1 heb ik alleen vervangen omdat ik ook multi channel muziek luister en daar vond ik het verschil met de opticon's wat betreft uniformiteit niet prettig, verder niks mis met de zensor serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Ik gebruik de Zensor 7 en Spektor 1/Zensor 1 samen met een Zensor Vokal en een E12F op mijn X2500H en dat gaat uitstekend. Wat een sound. En dan bedoel ik niet alleen hard, aangezien ik geen ruzie wil met de buren maar gewoon mooi vol en helder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Ik heb laatst geluisterd naar de Oberon, Opticon en Rubicon bij Klubben en ik kan er niks aan doen maar ik denk dat ik weer wil upgraden.

Ik heb pas net de Zensors na de Spektors en daar ben ik ongelooflijk blij mee, maar iets aan de Opticons en/of Rubicons is me bijgebleven. Moet even goed gaan luisteren nog een keer want als het de Rubicons waren dan liggen die sowieso boven budget.
Maar het geluid en dan met name de vokalen klonken ZO helder. Alsof je omringt werd door het geluid, moeilijk te omschrijven maar het klonk 3D achtig ofzo.
Nu heb ik de Opticons 6 gezien voor een goede prijs dus dan begint het toch te kriebelen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Soeski schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:08:
[...]
Daar leek op de foto niet echt veel mogelijkheid meer voor ;)
Zo te zien is er niets mis met de onderlinge afstand.

Met indraaien dan ga je aan het ontwerp karakter en daarmee samenhangende kwaliteit prutsen. Dus niet doen!

Wat ik denk te zien is dat de luidsprekers wat dicht tegen de wand staan. Voor de opticon's is dat minimaal 20cm, maar heb de 2 - 20cm en 6 - 30cm van de achterwand.

Gewoon wat schuiven en luisteren.

Subwoofer blijft een apart verhaal en dat vergt best wel veel tijd maar is ook geen raketwetenschap.

Onderstaand een opname van een tijd terug maar staat in principe nog hetzelfde wel een kort geschoren wollen kleed neer gelegd en mm8077 eindversterker erbij.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/hifi/opticon_2sub.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
TecTo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Zo te zien is er niets mis met de onderlinge afstand.

Met indraaien dan ga je aan het ontwerp karakter en daarmee samenhangende kwaliteit prutsen. Dus niet doen!

Wat ik denk te zien is dat de luidsprekers wat dicht tegen de wand staan. Voor de opticon's is dat minimaal 20cm, maar heb de 2 - 20cm en 6 - 30cm van de achterwand.

Gewoon wat schuiven en luisteren.

Subwoofer blijft een apart verhaal en dat vergt best wel veel tijd maar is ook geen raketwetenschap.

Onderstaand een opname van een tijd terug maar staat in principe nog hetzelfde wel een kort geschoren wollen kleed neer gelegd en mm8077 eindversterker erbij.

[Afbeelding]
Ik denk dat jouw bericht over mijn setup gaat, maar ik ben zeer tevreden over de positie en geluid van de Zensors. Ik heb ze ongeveer 30cm van de muur staan. Ik zat alleen te prutsen met de subwoofer maar ik denk dat ik hem nu goed heb staan. Of in ieder geval zo goed als mogelijk is in mijn woonkamer.

Muziek luister ik eigenlijk met de sub heel subtiel meespelend of uit, eventueel in Pure mode. Bij films staat de sub halverwege qua power en dat is echt genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Banaan86 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:58:
[...]

Ik denk dat jouw bericht over mijn setup gaat, maar ik ben zeer tevreden over de positie en geluid van de Zensors. Ik heb ze ongeveer 30cm van de muur staan. Ik zat alleen te prutsen met de subwoofer maar ik denk dat ik hem nu goed heb staan. Of in ieder geval zo goed als mogelijk is in mijn woonkamer.

Muziek luister ik eigenlijk met de sub heel subtiel meespelend of uit, eventueel in Pure mode. Bij films staat de sub halverwege qua power en dat is echt genieten.
Klopt. Fijn dat je tevreden bent over het geluid en de sub nu goed staat afgesteld.

Koop zelf alles bij Klubben Rotterdam, fijne zaak. Upgraden is altijd fijn maar als je voor de Rubicon serie gaat komt er ook de nodige andere hardware bij zoals een stevige versterker enz., wil je er alles uithalen.

Toen ik de opticon's beluisterde ook met een schuin oog naar de Rubicon gekeken maar vrouwlief trok aan de handrem omdat het advies Rubicon, av receiver, eindversterker, ruim boven het beoogde budget ging.

De opticon 6 beluisterd met NAD, Denon en Marantz en voor Marantz gegaan omdat dit het meest open en warm klonk bij Klubben. Voor mij een goed besluit omdat de wanden van onze woonkamer door de stukadoor zijn behandeld en van laminaat is voorzien.

Bij de keuze voor een eindversterker nog een Rotel amp geprobeerd maar dat was shel en zeer onprettig.

Upgraden doe ik nu in stapjes, beter voor vrouwlief. haar gemoedsrust ;) >:) :)

Zoek het nu meer bij voor/eindversterker en plan om met miniDSP aan de slag te gaan.

Ben benieuwd naar je volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
TecTo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:30:
[...]

Klopt. Fijn dat je tevreden bent over het geluid en de sub nu goed staat afgesteld.

Koop zelf alles bij Klubben Rotterdam, fijne zaak. Upgraden is altijd fijn maar als je voor de Rubicon serie gaat komt er ook de nodige andere hardware bij zoals een stevige versterker enz., wil je er alles uithalen.

Toen ik de opticon's beluisterde ook met een schuin oog naar de Rubicon gekeken maar vrouwlief trok aan de handrem omdat het advies Rubicon, av receiver, eindversterker, ruim boven het beoogde budget ging.

De opticon 6 beluisterd met NAD, Denon en Marantz en voor Marantz gegaan omdat dit het meest open en warm klonk bij Klubben. Voor mij een goed besluit omdat de wanden van onze woonkamer door de stukadoor zijn behandeld en van laminaat is voorzien.

Bij de keuze voor een eindversterker nog een Rotel amp geprobeerd maar dat was shel en zeer onprettig.

Upgraden doe ik nu in stapjes, beter voor vrouwlief. haar gemoedsrust ;) >:) :)

Zoek het nu meer bij voor/eindversterker en plan om met miniDSP aan de slag te gaan.

Ben benieuwd naar je volgende stap.
Haha ik hoef verder weinig te overleggen gelukkig. Dit soort dingen betaal ik ook allemaal zelf.
Mijn vrouw wilde eigenlijk geen hoogglans speakers, totdat ineens de Zensors in de woonkamer stonden en ze ze toch wel mooier vond dan gedacht. In ieder geval mooier dan de zwarte Spektors.
Laatst liepen we Klubben binnen en daar zagen we de licht eiken/witte Oberons, en toen ze JA! eindelijk speakers die ik gewoon mooi vind.
Maar ik weet niet zo goed of geluids technisch de Oberons een flinke stap vooruit zijn tov de Zensors.
Bij Klubben hadden ze de Zensors helaas al niet meer staan om te kunnen vergelijken.

Ik denk dat ik nog eens ga luisteren naar de Oberons en Opticons naast elkaar. Heb een "aanbieding" gezien voor een set Oberons 7 voor 800 euro. Dat is maar 200 euro meer dan ik voor mijn Spektors heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Vind de Oberon lijn zeker een verbetering ten opzichte van de Zensors. Maar als je al Zensor hebt staan zou ik zeggen dat het niet echt een upgrade rechtvaardigt. Dan zou ik eerder direct naar Opticon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:03

page404

Website says no

Linius schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:24:
Vind de Oberon lijn zeker een verbetering ten opzichte van de Zensors. Maar als je al Zensor hebt staan zou ik zeggen dat het niet echt een upgrade rechtvaardigt. Dan zou ik eerder direct naar Opticon kijken.
Ik kan in niemands portemonnee kijken maar die Opticons zijn echt veel waar voor hun geld.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
page404 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:54:
[...]

Ik kan in niemands portemonnee kijken maar die Opticons zijn echt veel waar voor hun geld.
100% met je eens, heb toevallig een setje Opticon 2 in de aanbieding als iemand interesse heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 20:25

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Linius schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:24:
Opticons zijn foeilelijk ten opzichte van de Oberons, daarom hebben wij Rubicons gekocht.... :+

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
MDKlapwijk schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Opticons zijn foeilelijk ten opzichte van de Oberons, daarom hebben wij Rubicons gekocht.... :+
Hahaha ja dat is wel waar. Die Oberons zien er echt gelikt uit. Ik speel nu met het idee om de zijkanten van de Zensors te bekleden/beplakken met licht eiken folie. Ik ga een sample stukje bestellen om te kijken of dat wat wordt. Het moet natuurlijk niet heel nep gaan ogen.
Maar dan maak ik er zelf Zenserons van :*) Mis dan alleen het mooie frontje.
Nu nog mijn setje Spektors verkopen en dan de stap maken naar Opticons hoop ik

[ Voor 6% gewijzigd door Banaan86 op 22-01-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Deze week zelf mijn Opticon 2's verkocht. Als het allemaal op tijd komt staan hier volgende week Opticon 6'en. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Linius schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:40:
Deze week zelf mijn Opticon 2's verkocht. Als het allemaal op tijd komt staan hier volgende week Opticon 6'en. Kan niet wachten.
Gaaf! Ben benieuwd naar jouw ervaringen en natuurlijk de foto's! Ga je de 6 nieuw kopen?

Ik twijfel nog over de surround speakers. Ik heb nu de Spektor 1 aangesloten en dat is op zich prima. Maar ik heb ook nog een setje Zensor 1's staan. Ik heb ze even naast elkaar gezet en wat is die kleine Zensor 1 dan ineens groot!

Welke zouden jullie weg doen? Op zich vind ik zwarte speakers wel mooier staan in de kast, valt minder op. Maar denk dat de Zensor 1 nog wat voller klinken, alhoewel dat voor surround niet heel veel uit zal maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FgL3jrp/20190121-233633.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Banaan86 op 22-01-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Tja puur gekeken naar de speaker doet de Zensor 1 het allemaal wel wat mooier. Maar zoals je zelf al aangeeft gaat het puur om aanvulling van surround effecten. Lastig in te schatten voor jouw kamer/luisterpositie in hoeverre dat een groot verschil maakt. Het enige wat je kan doen is nog even een gelijk fragment bekijken met zowel Spektor als Zensor als achterspeakers. En ik gok dat je dan geen enorme verschillen gaat waarnemen.

En de Opticons komen hier nieuw inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Peule_P schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:54:
[...]

100% met je eens, heb toevallig een setje Opticon 2 in de aanbieding als iemand interesse heeft ;)
Nee dank je, ben al voorzien met mijn Rubicon 2’s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
Banaan86 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:24:
[...]

Ik denk dat ik nog eens ga luisteren naar de Oberons en Opticons naast elkaar. Heb een "aanbieding" gezien voor een set Oberons 7 voor 800 euro. Dat is maar 200 euro meer dan ik voor mijn Spektors heb betaald.
Mag ik vragen, desnoods als dat hier niet publiek mag via PM, waar je deze aanbieding gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Hey guys, heeft iemand nog belang bij een Spektor Vokal? Ik heb er een over. Nieuw in de doos, zit zelfs nog dicht geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
Ik heb inmiddels een prachtig aanbod voor het volgende ipv de eerder genoemde Zensor set:

2 x Oberon 5 als Front
2x Oberon 1 als surround
1 x Oberon Vokal als Center
2 x Alteco C-1 als hoogtekanalen.

Dit scheelt slechts 300 euro tov van de zensor serie. (Na een mooie aanbieding van een winkel)....

Dan weer de zelfde vraag, als ik dit gewoon bescheiden ga gebruiken qua volume, gaat dit mijn Denon X2500H een beetje fatsoenlijk aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Hij zal het zeker kunnen spelen. Maar hij gaat verre van de potentie uit je speakers halen. Op lage volumes ga je ook wel details verliezen ben ik bang. Met zo'n configuratie zou ik echt 1 of 2 stappen hoger kijken bij de 3500 en 4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
Bedankt voor het eerlijke antwoord, de zensor serie zou geen probleem zijn bij dezelfde versterker begreep ik, maw de Oberon is dus echt een flinke stap vooruit tov de Zensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Linius schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:07:
Hij zal het zeker kunnen spelen. Maar hij gaat verre van de potentie uit je speakers halen. Op lage volumes ga je ook wel details verliezen ben ik bang. Met zo'n configuratie zou ik echt 1 of 2 stappen hoger kijken bij de 3500 en 4500.
Waarom? Kun je dat onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Dat is vooral een kwestie van zelf luisteren naar de verschillen tijdens je aankoop proces. Persoonlijk ben ik bij mijn luistersessies er wel van overtuigd geraakt dat een degelijke aansturing een wereld van verschil kan zijn op speakers. Destijds bij mijn Opticon 2'en de afweging gemaakt tussen een NAD 338 en 368. Waarbij de eerste op zich al afdoende zou zijn puur kijkend naar de droge specs. Maar het verschil in geluid vond ik enorm. Naar mijn mening pluk je absoluut de vruchten van een zware aansturing voor je speakers, zeker in het stereobeeld van je front speakers.

Kijk je vooral films in deze opstelling en gooi je het volume lekker omhoog zal het ongetwijfeld goed klinken. Maar ik denk dat de 2500 vooral in stereo opstelling puur op de Oberon 5'en er bijzonder magertjes vanaf zal komen.

Maar goed, zoals ik doorgaans wel aangeef, geluid is heel persoonlijk. Mijn mening hoeft die van een ander niet te zijn. Dus de enige manier om voor jezelf uit te vinden wat degelijk is doe je door de verschillen te beluisteren. Die Denons en Dali speakers zijn vrij algemeen dus veel audiozaken zullen het setje wel op demo hebben staan zodat je het zelf kan ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
MDKlapwijk schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:28:
[...]
:? Neem aan dat niet alleen het visuele aspect doorslaggevend was.

Kan je iets meer vertellen over versterking?
Welke Rubicon 2,5,6,8 ?
Stereo HT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@TecTo, ik heb staan:
- 2x Rubicon 8
- 1x Rubicon Vokal
- 2x Rubicon LCR
- 2x SVS SB-2000

Aangesloten op een AVC-X8500H, stereo en center bi-amped, subs via MiniDSP.

Plaatjes van het spul, nog met een AVR-4520ci en geen subs:
- MDKlapwijk in "[Speakers] Het Dali Ervaringen/Discussie Topic"

[ Voor 34% gewijzigd door MDKlapwijk op 23-01-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 15:55
Linius schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:21:
Dat is vooral een kwestie van zelf luisteren naar de verschillen tijdens je aankoop proces. Persoonlijk ben ik bij mijn luistersessies er wel van overtuigd geraakt dat een degelijke aansturing een wereld van verschil kan zijn op speakers. Destijds bij mijn Opticon 2'en de afweging gemaakt tussen een NAD 338 en 368. Waarbij de eerste op zich al afdoende zou zijn puur kijkend naar de droge specs. Maar het verschil in geluid vond ik enorm. Naar mijn mening pluk je absoluut de vruchten van een zware aansturing voor je speakers, zeker in het stereobeeld van je front speakers.

Kijk je vooral films in deze opstelling en gooi je het volume lekker omhoog zal het ongetwijfeld goed klinken. Maar ik denk dat de 2500 vooral in stereo opstelling puur op de Oberon 5'en er bijzonder magertjes vanaf zal komen.

Maar goed, zoals ik doorgaans wel aangeef, geluid is heel persoonlijk. Mijn mening hoeft die van een ander niet te zijn. Dus de enige manier om voor jezelf uit te vinden wat degelijk is doe je door de verschillen te beluisteren. Die Denons en Dali speakers zijn vrij algemeen dus veel audiozaken zullen het setje wel op demo hebben staan zodat je het zelf kan ervaren.
Heb je dit blind getest?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier twee Oberon 7's op een Onkyo A-9010. Dat gaat meer dan prima, ook op lage volumes. :)
Dus waarom een Denon X2500H niet voldoende zou zijn ontgaat me.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Er werd geschakeld tussen de ene en de andere versterker tijdens het nummer. In hoeverre je dat blind testen kan noemen laat ik aan jou over. Wat me vooral opviel is dat er veel meer rust in de speakers kwam en het stereobeeld grootser werd getrokken. Een 338 had mijn speakers prima getrokken maar het wel al snel vermoeiend om naar te luisteren naar mijn smaak. Dat is iets wat de 368 volledig wegnam met ook nog eens in het geheel gewoon een mooier geluid. Maar goed, verschillende mensen met verschillende wensen. Wat voor de een niet goed genoeg is kan dat voor de ander wel zijn natuurlijk. Daarom is het eigenlijk ook een beetje zinloos om over audio te praten op een forum over andere dingen dan de feiten van een apparaat. Want de rest is nogal verschillend per persoon. Dus zodoende gaf ik al aan, gewoon lekker gaan luisteren en het zelf ervaren. Hoor je de verschillen niet is er niks aan de hand. Ervaar je de verschillen wel ben je alleen maar blij dat je de moeite hebt genomen. Dus zodoende dat ik uit mijn eigen mening en ervaring bij aankoop aangaf dat zo'n Oberon set naar mijn idee beter tot z'n recht komt met een wat zwaardere versterker.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Ik heb hier twee Oberon 7's op een Onkyo A-9010. Dat gaat meer dan prima, ook op lage volumes. :)
Dus waarom een Denon X2500H niet voldoende zou zijn ontgaat me.
Een stereoversterker valt wat lastiger te vergelijken met een surround receiver daar deze is ontworpen om puur je twee speakers aan te sturen op een zo efficiënt mogelijke wijze. Stereo vs Surround is weer een heel andere discussie die ik hier al eens gevoerd heb zien worden. Daar moeten we maar wegblijven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me inderdaad handig om vast te stellen dat vermogen per kanaal gewoon vermogen per kanaal is. :P

Een grootse stereobeeld krijg je trouwens het snelst door de speaker uit fase aan te sluiten. :+

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Linius schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:36:
[...]

Er werd geschakeld tussen de ene en de andere versterker tijdens het nummer. In hoeverre je dat blind testen kan noemen laat ik aan jou over. Wat me vooral opviel is dat er veel meer rust in de speakers kwam en het stereobeeld grootser werd getrokken. Een 338 had mijn speakers prima getrokken maar het wel al snel vermoeiend om naar te luisteren naar mijn smaak. Dat is iets wat de 368 volledig wegnam met ook nog eens in het geheel gewoon een mooier geluid. Maar goed, verschillende mensen met verschillende wensen. Wat voor de een niet goed genoeg is kan dat voor de ander wel zijn natuurlijk. Daarom is het eigenlijk ook een beetje zinloos om over audio te praten op een forum over andere dingen dan de feiten van een apparaat. Want de rest is nogal verschillend per persoon. Dus zodoende gaf ik al aan, gewoon lekker gaan luisteren en het zelf ervaren. Hoor je de verschillen niet is er niks aan de hand. Ervaar je de verschillen wel ben je alleen maar blij dat je de moeite hebt genomen. Dus zodoende dat ik uit mijn eigen mening en ervaring bij aankoop aangaf dat zo'n Oberon set naar mijn idee beter tot z'n recht komt met een wat zwaardere versterker.

[...]

Een stereoversterker valt wat lastiger te vergelijken met een surround receiver daar deze is ontworpen om puur je twee speakers aan te sturen op een zo efficiënt mogelijke wijze. Stereo vs Surround is weer een heel andere discussie die ik hier al eens gevoerd heb zien worden. Daar moeten we maar wegblijven denk ik.
Je hebt dit dus niet blind getest.

Verder schrijf je een hoop generalisaties en bla. Het meest ben ik verbaasd over dat je beweerd dat een versterker welke in staat is meer vermogen te leveren om die reden op een laag volume beter versterkt.

Dat is hetzelfde als stellen dat een Ferrari [insert model] beter 40km/h kan rijden dan een Fiat Panda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
Ik ga vanmiddag toch de Oberon set ophalen. Ik ga het gewoon proberen op mijn Denon bakje en kijken / luisteren wat er gebeurd.

Bevalt het niet dan bekijk ik de mogelijkheden weer.

Ik verwacht geen mega laag weergave van 2 vloerstaanders met 5,25" lage tonen woofers erin, dus dat laat ik voor nu sowieso even over aan de subwoofer.
Te zijner tijd kan ik vanalles vervangen , ik denk dat de stap van een Harman Kardon HKTS65 set naar de Dali Oberon's hopelijk al wel een goede upgrade zal zijn.

In ieder geval dank allen voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn geen subwoofers, maar er komt waarschijnlijk voldoende laag uit hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
M14 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Je hebt dit dus niet blind getest.

Verder schrijf je een hoop generalisaties en bla. Het meest ben ik verbaasd over dat je beweerd dat een versterker welke in staat is meer vermogen te leveren om die reden op een laag volume beter versterkt.

Dat is hetzelfde als stellen dat een Ferrari [insert model] beter 40km/h kan rijden dan een Fiat Panda.
Het lijkt gewoon niet helemaal bij je door te dringen dat ik mijn mening en gevoel opschrijf en blijf herhalen dat het vooral aan Ljsvv zelf is om lekker te gaan luisteren. In theorie kan een Denon 1500 het setje ook aansturen. Ik heb dan ook al aangegeven dat de 2500 het prima zal trekken. Al ben ik van mening dat je dan niet het maximale uit de speakers haalt.

@Ljsvv Je gaat in ieder geval sowieso een mooie upgrade tegemoet, laten we dat niet vergeten! Namens een mede Dali fan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M14

M14

Linius schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:32:
[...]

Het lijkt gewoon niet helemaal bij je door te dringen dat ik mijn mening en gevoel opschrijf en blijf herhalen dat het vooral aan Ljsvv zelf is om lekker te gaan luisteren. In theorie kan een Denon 1500 het setje ook aansturen. Ik heb dan ook al aangegeven dat de 2500 het prima zal trekken. Al ben ik van mening dat je dan niet het maximale uit de speakers haalt.
Hou het dan bij een mening, niet bij stellingen die op niets zijn gebaseerd.
Dit soort stellingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@MDKlapwijk Dat is een hele mooie set. Ziet er gelikt uit.

Plan is om de subs via miniDSP nog beter te intrigeren maar voorlopig even met voor/eindversterking aan het stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Die Oberon gaan echt lekker hoor op die 2500H. Ik heb zelf die versterker ook en voordat ik deze kocht heb ik me laten adviseren. Mij werd de 1500H afgeraden omdat die te mager zou zijn. Snap ik, dacht ik zelf ook. En werd mij de 2500H aangeraden. Hoger segment zou niet nodig zijn of echt meerwaarde geven.
Ik speel nu nog met Zensors. Zou niet weten waarom het met Oberons niet lekker zou klinken.

Over die laagweergave gesproken, verkijk je daar niet op. Voor muziek heb je eigenlijk geen sub nodig. Al speel ik wel met 7's ipv 5's.

Welke kleur ga je halen? En foto's graag! En waar heb je die deal kunnen maken?

[ Voor 12% gewijzigd door Banaan86 op 23-01-2019 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Inhakend op de versterking voor wat het is.

Twee jaar de opticon 6, opticon vocal en surround zensor 1 aangestuurd met een Marantz sr7010. Dik tevreden maar de vraag of er niet meer uit de Opticon was de halen bleef knagen.

Recent de gok genomen en de MM8077 eindversterker gekocht. Ook met een ;) naar de Rubicon.

JA!! Maakt echt wel verschil en durf dat te te zeggen omdat de sr7010 (voorlopig) als voorversterker fungeert. Dus verder niets veranderd.

Meer dynamiek en op laag volume kakt het niet in.

Kan doorgaan met superlatieven, zoals transparanter, geluid komt nog meer los enz.. De Opticons hebben door alleen de eindtrap te vervangen een tweede leven en er zit nog meer in als de AV7705 in de house is. Althans dat verwacht ik.

Om nog even het kromme vergelijk........dat een Ferrari op 40km minder presteert. Dat moet natuurlijk zijn een Ferrari met een fiat 850 motor op 40km lijkt me ook niet..... Dan kom je aardig in de buurt. _/-\o_

Aan een Dali Epicon hang je ook geen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

TecTo schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:42:

Om nog even het kromme vergelijk........dat een Ferrari op 40km minder presteert. Dat moet natuurlijk zijn een Ferrari met een fiat 850 motor op 40km lijkt me ook niet..... Dan kom je aardig in de buurt. _/-\o_
Ik schreef niet 'minder presteert'. Ik schreef dat de een 'beter 40km/h rijdt' dan de ander, als vergelijking bij muziek spelen op lage volumes / ver onder het maximale vermogen van een versterker. En daar zit de essentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:12
Als je nagaat dat een versterker op alledaags volume ergens tussen 0,01 en 1 watt per kanaal hoeft te leveren, is het moeilijk te geloven dat het max te leveren vermogen uit een spec hier enig invloed op gaat hebben.

Wat wel een verschil kan maken zijn diverse EQ opties die op een kleiner model niet aanwezig zijn, niet ingeschakeld stonden of minder goed uitgewerkt zijn.

Maar goed, dat is theorie, ik heb het zelf nooit getest. Uiteindelijk geldt alleen datgene wat je zelf hoort. De verklaring is minder van belang.

Daarom is het enige juiste advies om te gaan luisteren, mits er een eerlijk vergelijk plaatsvind.

Helaas is dat moeilijk te controleren. Er zijn zoveel kleine variaties die het geluid flink beïnvloeden.
Zet het volume van de ene versterker iets harder en die zal doorgaans als "beter" ervaren worden.

[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 24-01-2019 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Ik kijk af en toe in dat cinema soundbar enzo topic en zie daar een hoop mensen die hun hifi systeem inruilen voor een soundbar met melkpakjes. Zijn wij nu allemaal gek geworden met die grote speakers in huis?

Ik wil het graag geloven maar zo'n systeempje kan toch never nooit tippen aan het geweld van onze Dali's met bijbehorende dikke receivers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 02-10 07:13

l3p

www.^.nl

Ik ben dus zo-iemand die het geprobeerd heeft |:(
Ivm verandering van woonkamer mijn B&W M1 set + SVS2000 ingeruild voor een Sony HT-ST5000 Dolby Atmos Soundbar.
Alle reviews waren heel erg positief, 1 van de beste soundbars. En ja ik wist dat ik van het Atmos gedeelte niet te veel moest voorstellen, helemaal niet met mijn woonkamer.
Ook in de winkel klonk het best goed.
Eenmaal thuis ... ik kon wel janken. (En dat vergeleken met kleine B&W M1's of zelfs Kef 2005 eitjes)

Achteraf goed want toen de stap genomen om weer 2 grotere speakers te nemen, deze keer van Dali.
Vervolgens maar 3 maanden geduurd, Oled en weer terug naar 5.1 :)
En dan voornamelijk om de center bij films en sub bij films en muziek.
Center, rear en sub via marktplaats op de kop kunnen tikken.
Ook een flink verschil met SVS dempers onder de subwoofer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hh1kThiCGEWZg7sSgtWYBR4C/full.jpg

Rear speakers nog niet ingefreesd en opgehangen maar weet ook niet of dat ooit gaat gebeuren.
Vind het wel prima zo eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/66xfUqHOCYdYXuxNbqjAVvBF/full.jpg

LG OLED 65" C8 4K
Marantz SR5013
Dali Fazon F5 (2x)
Dali Fazon LCR
Dali Fazon MIKRO (2x)
Sunfire XTEQ8 SUB
SVS Soundpath SUB Isolation System
Nvidia Shield TV
AC Infinity Aircom T10 (modded)
ZTE ZXV8001 4K IPTV Settopbox
Logitech Harmony Elite

Ik geniet echt van de setup nu, muziek, films, heerlijk!
Meer foto/specs

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Banaan86 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:14:
Ik kijk af en toe in dat cinema soundbar enzo topic en zie daar een hoop mensen die hun hifi systeem inruilen voor een soundbar met melkpakjes. Zijn wij nu allemaal gek geworden met die grote speakers in huis?

Ik wil het graag geloven maar zo'n systeempje kan toch never nooit tippen aan het geweld van onze Dali's met bijbehorende dikke receivers?
Iedereen die zo'n setje koopt
A) is doof
B) heeft geen interesse in goed geluid
C) krijgt spijt.

Dus inderdaad, we zijn niet gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 20:37
Ben voor jaren terug overgestapt van 2.0 (stereo) met zuilen speakers naar 5.1 met melkpakjes, met films was dit heel goed te pruimen maar bij muziek luisteren bleef ik zoeken in de instellingen omdat ik wat miste, upgrade gedaan naar goede Bookshelf speakers voor en achter met ondersteuning van een subwoofer, dat beviel al weer een stuk beter.

Speel inmiddels al weer een paar jaar met de zensor 7 + zensor 1 + zensor vocal en al die tijd heel tevreden over het geluid, gebruik de sub alleen nog bij films en muziek luister ik alleen nog in puur stereo.

Voor mij geen melkpakjes meer ;)

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Ja meelezen bij de soundbar topics is altijd wel interessant. Als je eenmaal een mooie speaker set hebt gehoord kan ik mij ook niet voorstellen dat je nog wil downgraden naar een soundbar. Maar ach, ieder z'n ding hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
Gisteren aan de slag gegaan met de Oberon set installeren.

Na wat chirurgische ingrepen aan het dressoir past de center ook weer mooi.

Nu de komende tijd experimenteren.
Eerste indruk is WOW op het gebied van hoog en midden gebied.
Qua laag moet ik even experimenteren met crossover instellingen, plaatsing etc etc.

Ik heb momenteel sterk het idee dat mijn down-fire sub het laag van de vloerstaanders aardig in de weg zit qua fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Ljsvv schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:54:
Gisteren aan de slag gegaan met de Oberon set installeren.

Na wat chirurgische ingrepen aan het dressoir past de center ook weer mooi.

Nu de komende tijd experimenteren.
Eerste indruk is WOW op het gebied van hoog en midden gebied.
Qua laag moet ik even experimenteren met crossover instellingen, plaatsing etc etc.

Ik heb momenteel sterk het idee dat mijn down-fire sub het laag van de vloerstaanders aardig in de weg zit qua fase.
Pics or it didn't happen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
Nou vooruit daar gaan we dan.

Hifi technisch valt er een hoop op aan te merken ik weet het. Speakers te kort naast de meubels, te kort op de muur. Tafel in het midden.....

Dus schaam me een beetje om deze foto te posten Maarja.

EDIT: even vogelen hoe foto embedden ook al weer werkt 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wB6tTwc/6280-BCA6-061-A-4-C93-97-C5-2391-FA6-B148-F.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Ljsvv op 25-01-2019 12:33 . Reden: Geen foto kunnen embedden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Nou de foto plaatsen is ook nog niet helemaal gelukt haha :P

EDIT

Ziet er prima uit toch! En inderdaad, gezien de bass reflex aan de achterkant zit kan het geluid aanzienlijk anders zijn naarmate je de speaker meer of minder uit de muur schuift. Maar dat is iets om mee te spelen natuurlijk.

[ Voor 66% gewijzigd door Linius op 25-01-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
Thnx!

Vrouwlief wil de frontjes er niet vanaf, persoonlijk vind ik de speakers zonder fronts een heel stuk mooier ogen.

Dali adviseerde (volgens de manual) de Alteco's die nopjes aan de onderkant te monteren als je de Alteco's bovenop de frontspreakers gebruikt... echt mooi vind ik het gat tussen Oberon 5 en Alteco niet.

Ik was eigenwijs en wilde het up-fire principe eens proberen, maar echt enthousiast wordt ik daar iig niet van. Ooit als de vrouw wat meer rust heeft gaan die dingen toch echt aan het plafond :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Ja persoonlijk vind ik atmos speakertjes op je zuilen geen fraai gezicht. Maar als het ook niet het gewenste resultaat boekt des te meer reden om ze anders te plaatsen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Ljsvv schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:27:

Dali adviseerde (volgens de manual) de Alteco's die nopjes aan de onderkant te monteren als je de Alteco's bovenop de frontspreakers gebruikt... echt mooi vind ik het gat tussen Oberon 5 en Alteco niet.
Je zou een stuk rubber (5mm dik) kunnen snijden in de afmeting van de luidspreker en er tussen leggen. Dan heb je niet het gat maar lijkt het 1 geheel en beschadigd het spul ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
Kun je de centerspeaker niet bovenin het meubel leggen en de receiver onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Gaaf man! Die Oberons zijn echt tof.

Heeft iemand hier een 7.1 setup? Ik heb natuurlijk nog die Zensors 1 staan waar ik nu niks mee doe. En ik heb nog 2 Dynaudio stands staan. Zit eraan te denken om links en rechts van de bank wat luidsprekers te plaatsen.
Heb nu 5.1 met de rear speakers ook echt als rear, zo'n 2,5 meter achter de bank.

Ben benieuwd naar de meerwaarde van die 2 extra speakers.

Ben ook heel benieuwd naar het geluid van de Alteco's als ze aan de muur hangen ipv upfiring. Als dat ook echt meerwaarde heeft ga ik ze ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:56

Polycom

Poes van goud

Hallo Dali fans,

Momenteel ben ben in de markt voor een DALI SPEKTOR 2 set. Ik geniet nog van 2 prachtige B&W Matrix 2 speakers maar ze zijn mij toch een beetje te groot en te krachtig. Daarnaast zijn deze speakers 31 jaar oud en is het gewoon eens tijd voor iets anders. Ik heb een relatief kleine woonkamer van 4m x 5m.

Ik zit nog wel met twee vragen
1. Zal ik qua geluid een grote stap achteruit doen in vergelijking met de B&W speakers?
2. Is het mogelijk om de speakers schuin te plaatsen (lees: plat op de lange kant)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
Peule_P schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:28:
Kun je de centerspeaker niet bovenin het meubel leggen en de receiver onder?
Jawel dat kan wel hoor, ik ondervind geen problemen met het hoogteverschil. Ik ben bang dat als ik de center bovenop de versterker zet dat de koeling onvoldoende wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Zou ik in plaats van Dali Alteco's ook normale speakers als Atmos kunnen gebruiken?
Ik heb bijvoorbeeld nog de Zensor 1's staan, of anders zou ik Pico's kunnen kopen.

Deze zou ik aan het plafond precies boven de bank willen plaatsen zodat het geluid echt van boven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:12
Banaan86 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:46:
Zou ik in plaats van Dali Alteco's ook normale speakers als Atmos kunnen gebruiken?
Ik heb bijvoorbeeld nog de Zensor 1's staan, of anders zou ik Pico's kunnen kopen.

Deze zou ik aan het plafond precies boven de bank willen plaatsen zodat het geluid echt van boven komt.
Het lijkt mij dat een "atmos speaker" qua bouw niet wezenlijk anders is dan elke andere speaker. Als ik die alteco zie, dan lijkt het mij de bedoeling dat deze bovenaan de muur boven de frontspeakers geplaatst moet worden, of aan het plafond, iets voor de luisterpositie. De bedoeling is dat de speaker naar de luisterpositie gericht is en erboven hangt. Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen met de zensor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Banaan86 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:58:
Gaaf man! Die Oberons zijn echt tof.

Heeft iemand hier een 7.1 setup? Ik heb natuurlijk nog die Zensors 1 staan waar ik nu niks mee doe. En ik heb nog 2 Dynaudio stands staan. Zit eraan te denken om links en rechts van de bank wat luidsprekers te plaatsen.
Heb nu 5.1 met de rear speakers ook echt als rear, zo'n 2,5 meter achter de bank.

Ben benieuwd naar de meerwaarde van die 2 extra speakers.

Ben ook heel benieuwd naar het geluid van de Alteco's als ze aan de muur hangen ipv upfiring. Als dat ook echt meerwaarde heeft ga ik ze ook bestellen.
Sinds een paar maanden een 7.2 opstelling. De Alteco's als front dolby bovenop de opticon 6.

Geeft iets meer ruimtelijke weergave bij film en vind het zeker een meerwaarde. In principe kan je de altego's aan de muur hangen. Denk dat ze nog beter tot hun recht komen.

De grootste winst heb ik behaald qua stereo/HT door de sr7010 te voorzien van de mm8077 eindversterker en sinds een paar dagen is de AV7705 de voorversterker.

Kregen de Opticon's een tweede leven door een aparte eindversterker te gebruiken. De av7705 deed er nog een schepje bovenop en eigenlijk niet te vergelijken toen de sr7010 dienst deed als voorversterker.

In stereo komen de Opticon's echt los en is het detail in hoog/midden/laag fors verbeterd. De surround weergave een behoorlijke stap voorwaarts.

Met de audyssey app wat aanpassingen gemaakt. Werkt simpel en biedt genoeg mogelijkheden om aanpassingen te maken. Een verbetering t.o.v. de sr7010 setup mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Helaas heb ik me niet goed ingelezen, of nagedacht over de toekomst toen ik de 2500H kocht. Aangezien daar geen externe versterker of 4 atmos boxen op aangesloten kunnen worden. Dan moet je bij Denon naar de 4000 serie of hoger. Dus ik zal het moeten doen met 2 Atmos speakers. Maar dat lijkt me al een heel mooie toevoeging aan 5.1. Denk dat ik gewoon voor Alteco's ga en die aan de muur tegen het plafond hang.
Dan heb ik alleen niet de panning effecten van voor naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonieBerg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-02 08:51
Beste Dali 'aanhangers',

Dankzij dit topic en dus jullie heb ik afgelopen vrijdag 2 nieuwe Oberon 5 speakers besteld. Bedankt!

Ik ben naar 010hifi gegaan en heb daar B&W 684s2 speakers beluisterd, samen met de Zensor 5 en de Oberon 5.

Uiteraard zijn er grotere en betere speakers te koop.
Helaas heb ik daar geen plek voor in de woonkamer naast de tv dus de speakers mochten max 23cm breed zijn en ben daarop gaan uitzoeken.

Uiteindelijk vond ik de Oberon's het meest natuurlijk klinken, zonder dat ze hard hoeven te staan heb je echt super geluid. De Zensor's hebben een sprankelijk hoog maar ik miste wat in het midden.

Bij de stem van Pascal (Blof) siste de Zensor's zelfs een beetje. Over de speakers van B&W was ik helemaal niet tevreden. Ze klonken dof en miste veel laag. Het hoog was wel zeer gedetailleerd.
Al met al, nog een paar dagen wachten en dan kan ik de speakers ophalen. Ik heb witte besteld met een grijze grill en die waren niet op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@AntonieBerg, ik wil niet vervelend zijn hoor, maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zJuyGCFngNc35TvwBv8g3Gmf/full.jpg
:+

En wat je omschrijft van de B&W's, had ik ook, in die prijs klasse (en zelfs in die van de Ikon) vond ik het net of er een deken over de speaker lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonieBerg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-02 08:51
@MDKlapwijk hebben die speakers geen voet eronder? Het gaat echt om de totale breedte..
Maar goed, die je laat zien waren ook vast iets duurder dan de Oberon serie ;-)

Oud:
https://www.instagram.com...heet&igshid=12u0p46lx9hp6

Nieuw:
https://www.instagram.com...sheet&igshid=2b1dx8i9ov3i

Ik ben helemaal happy!
Staan al heel de dag in te spelen :-)

[ Voor 45% gewijzigd door AntonieBerg op 31-01-2019 18:40 . Reden: Nieuwe speakers zijn binnen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

AntonieBerg schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:13:
@MDKlapwijk hebben die speakers geen voet eronder? Het gaat echt om de totale breedte..
Maar goed, die je laat zien waren ook vast iets duurder dan de Oberon serie ;-)
Jawel, maar ik vermoed dat je ze ook direct op spikes kan zetten. En tja de prijs is inderdaad in een iet wat andere klasse dan de Oberons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Deze week een Harman Kardon Go Play+ gekocht als eenvoudige wifi speaker. Bewust deze gekocht vanwege de goede reviews, o.a. 5 sterren op WhatHifi. Geluid is goed en veel beter dan mijn oudere, kleinere wifi speaker. Erg blij mee tot heden.

Totdat ik dezelfde muziek eens afspeelde op mijn Zensor 3 die ik als front speakers voor mijn TV gebruik. Dan hoor je pas echt verschil en merk ik hoe zuiver de Zensor 3 eigenlijk is. Ook veel beter in balans.

Probleem is alleen dat onze woonkamer een L vorm heeft en de TV-hoek echt in het puntje van de L zit. Dat maakt dat ik de Zensors vrijwel altijd vanaf de zij- of achterkant komen. De HK staat echt in het midden waar niet echt plek is voor zuilen of boekenplank speakers.

Wel een lastige afweging wat nu de voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Ljsvv schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:13:
[...]

Jawel dat kan wel hoor, ik ondervind geen problemen met het hoogteverschil. Ik ben bang dat als ik de center bovenop de versterker zet dat de koeling onvoldoende wordt.
Was precies mijn feedback ook; leg de center boven en de receiver onder. Vind ik persoonlijk fraaier en het verandert je geluidsbeeld toch weer iets; je spraakkanaal dichterbij de bron (= tv). De warmte van de receiver zou totaal geen issue moeten zijn, en ook niet t.o.v. hoe het nu al staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Vandaag naar een vinyl luister sessie geweest bij Hobo hifi.

Daar hadden ze een Rotel versterker aangesloten op Paradigm Premier 800f luidsprekers. Mannnn, wat klonk dat goed!!

En de Opticons zijn daar in de aanbieding trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yesss alles compleet!

Pioneer vsx 900
Dali Vokal
Dali Zensor 5 fronts
Dali Zensor 1 Surround
Sony bookshelf voor atmos

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/16bf0oy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2a7gzll.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/30ihmv6.jpg

Nu nog een beetje zoeken naar de perfecte instellingen.

Ik merk dat de bass die uit de zensor 5 komt alleen echt goed naar voren komt bij hogere volumes.

Ik moet de tone op mijn versterker bass +6 zetten wat de hoogste stand is.

en de equalizer kan van 50 hz tot 200 hz. Die staat nu op 50 hz.

Kan ik verder nog naar specefieke instellingen kijken?

Dit is voor het eerst dat ik geen aparte sub gebruik.. Dus ben niet super bekend naar de mogelijkheden.

Ik mis gewoon een beetje bass bij zacht volume.

Hopelijk zijn er wat tips.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Verwijderd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:10:
Yesss alles compleet!

Pioneer vsx 900
Dali Vokal
Dali Zensor 5 fronts
Dali Zensor 1 Surround
Sony bookshelf voor atmos

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu nog een beetje zoeken naar de perfecte instellingen.

Ik merk dat de bass die uit de zensor 5 komt alleen echt goed naar voren komt bij hogere volumes.

Ik moet de tone op mijn versterker bass +6 zetten wat de hoogste stand is.

en de equalizer kan van 50 hz tot 200 hz. Die staat nu op 50 hz.

Kan ik verder nog naar specefieke instellingen kijken?

Dit is voor het eerst dat ik geen aparte sub gebruik.. Dus ben niet super bekend naar de mogelijkheden.

Ik mis gewoon een beetje bass bij zacht volume.

Hopelijk zijn er wat tips.

Thnx!
Gaaf hoor! Ik weet niet of je receiver Dynamic EQ heeft, maar dat scheelt bij mij heel veel qua bass. Je speakers staan ook wel erg dicht tegen de muur. Misschien wat experimenteren met de afstand voor zover mogelijk.
Anders toch een subje toevoegen denk ik.

Hoe bevalt de Atmos?

[ Voor 5% gewijzigd door Banaan86 op 01-02-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
@Verwijderd als je geen sub heb dien je de fronts op ‘large’ te zetten, dan hebben ze geen crossover maar krijgen ze alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banaan86 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:33:
[...]

Gaaf hoor! Ik weet niet of je receiver Dynamic EQ heeft, maar dat scheelt bij mij heel veel qua bass. Je speakers staan ook wel erg dicht tegen de muur. Misschien wat experimenteren met de afstand voor zover mogelijk.
Anders toch een subje toevoegen denk ik.

Hoe bevalt de Atmos?
ik ga even opzoek naar de dynamic eq. er zit 25 cm tussen de muur en achterkant van de speaker.
tevens zit het bass-gat aan de voorkant en niet aan de achterkant.

De atmos is prima. Al heb ik nog maar slechts 2 blue rays die erin uitzenden. op netflix etc is alles 5.1.
Gelukkig heeft mijn versterker een functie zodat er uit elk kanaal hetzelfde word weergegeven. Dan is het geluid ook mega vol. Vooral bij muziek erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peule_P schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:52:
@Verwijderd als je geen sub heb dien je de fronts op ‘large’ te zetten, dan hebben ze geen crossover maar krijgen ze alles
Yes zo zijn ze ook ingesteld :) Dat dan weer wel!
Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste