[BBG] High-end gamesysteem januari 2012

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:54
Uiteindelijk wil jij eigenlijk alle onderdelen een paar tientjes duurder, dan moet het budget omhoog naar 1400-1500...
Of wilde je voorstellen langzamere onderdelen te nemen, doe maar een voorstel in het bijna verschijnende BBG topic.

Binnen dit budget hebben we getracht de beste game performance te behalen.

Op het moment van schrijven was er volgens mij niks bekend over die cold boot 'problemen', het was dus gewoon een goed moederbord (een 'betere' met dezelfde features kostte al gauw 2 tientjes meer).

Elke videokaart gaat wat herrie maken met fans boven de '30%', die coolstream maakt nagenoeg geen geluid op 30% vergeleken de reference kaarten (die maken tijdens het gamen ook 'herrie', maar dat stoort niet zoveel als sommigen je laten denken).
Hij heeft 3 heatpipes, en deze zijn iets dikker dan die van de twinfrozr: http://www.club-3d.com/in...oduct/radeon-hd-6950.html
Ja, de twinfozr is misschien beter, maar niet zoveel dat je daar 2x 30 euro meer voor zou moeten betalen (op het moment van schrijven), kwa game performance scheelt het namelijk bijna niks.
Hiernaast was het van de coolstream vrij zeker dat ie geflashed kon worden en zo te zien zijn er ook aardige overkloks mee behaald (en je krijgt er een game bij).

Mocht je nog wat stiller willen had ik (toen) eerder voor de sapphire gaan, deze stond er ook lange tijd in maar pastte uiteindelijk nét niet in het budget.
En nogmaals, zoveel stiller zijn ze niet.

Iedereen is vrij om de BBG aan te passen voordat ze bestellen, als je specifieke wensen hebt kun je hier gewoon vragen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

mitsumark schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:07:
Uiteindelijk wil jij eigenlijk alle onderdelen een paar tientjes duurder, dan moet het budget omhoog naar 1400-1500...
Of wilde je voorstellen langzamere onderdelen te nemen, doe maar een voorstel in het bijna verschijnende BBG topic.
Nee, dat is te kort door de bocht. Sommige onderdelen hoeven niet perse duurder, denk aan cpu of geheugen.
Dat werkt gewoon en is niet afhankelijk van mechanische onderdelen bijv. zoals fans bijv.
Nam de videokaart als voorbeeld want dat is een goed voorbeeld. Het probleem is dat als een duurder, maar beter model qua koeling vooral word aanbevolen, dan al gauw word geroepen, ja maar voor X tientjes meer heb je een snellere kaart (hd6970 bijv). En zo word 1 van de goedkoopste videokaarten genomen uit die "groep", nu is dat de Club-3D. De kaart die wat duurder is maar wel een superieure koeling heeft, word zo buitenspel gezet.
En dat is jammer. Omdat dat in mijn ogen nou net wel dat extraatje is, de high-end. Net zo'n snelle kaart, maar koeler, stiller en/of betere oc potentie. Je kan als tweaker dan zelf kiezen waar je voor gaat.
Binnen dit budget hebben we getracht de beste game performance te behalen.
Precies, het gaat vooral om de fps en niet om overige zaken. High-performance Game PC zou beter passen.
Op het moment van schrijven was er volgens mij niks bekend over die cold boot 'problemen', het was dus gewoon een goed moederbord (een 'betere' met dezelfde features kostte al gauw 2 tientjes meer).
Precies. Zoals we nooit kunnen weten hoe betrouwbaar zo'n produkt is wat "vers op plank" ligt. Ondertussen raden
we al die spullen vrolijk aan: best buy mensen! Nu snap ik wel, het is heel verleidelijk om dat te doen. Het is moeilijk om er niet voor te kiezen. Het gevolg kan zijn wat je nu ziet (en al eerder gebeurde met voedingen bijv.).
Wankele moederborden.
Elke videokaart gaat wat herrie maken met fans boven de '30%', die coolstream maakt nagenoeg geen geluid op 30% vergeleken de reference kaarten (die maken tijdens het gamen ook 'herrie', maar dat stoort niet zoveel als sommigen je laten denken).
Hij heeft 3 heatpipes, en deze zijn iets dikker dan die van de twinfrozr: http://www.club-3d.com/in...oduct/radeon-hd-6950.html
Ja, de twinfozr is misschien beter, maar niet zoveel dat je daar 2x 30 euro meer voor zou moeten betalen (op het moment van schrijven), kwa game performance scheelt het namelijk bijna niks.
Hiernaast was het van de coolstream vrij zeker dat ie geflashed kon worden en zo te zien zijn er ook aardige overkloks mee behaald (en je krijgt er een game bij).
op 30% (niet aan te raden met crossfire trouwens) word zo'n single kaart zo'n 90c. Dat is best wel warm en wat doet dat met de betrouwbaarheid cq slijtage ?
Mocht je nog wat stiller willen had ik (toen) eerder voor de sapphire gaan, deze stond er ook lange tijd in maar pastte uiteindelijk nét niet in het budget.
En nogmaals, zoveel stiller zijn ze niet.
Hoor toch andere geluiden. En ook dat is weer het 'riedeltje". Hoeveel stiller is subjectief en lastig te beoordelen.
Niemand kan ontkennen dat de Twin Frozers beter koeling is dan Coolstream, dat is wel zeker.
Iedereen is vrij om de BBG aan te passen voordat ze bestellen, als je specifieke wensen hebt kun je hier gewoon vragen wat je wilt.
Mjah, dat vind ik een dooddoener. Sorry. Wij zijn verantwoordelijk voor de BBG (of liever gezegd de TS van dat bbg onderdeel) en wij stellen samen, met alle onze kennis, een kuch, highend systeem op.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:54
Mijn reference kaarten draaien bijna 50% fanspeed, ze worden daarbij alsnog 80+ graden, maar echt storend vind ik het niet tijdens het gamen (wel een stille kast onder het bureau).
De coolstream is echt al een heel pak beter dan de reference kaarten.

Persoonlijk had ik het ook anders gedaan (goedkopere kast, niet modulaire xfx 750) en dan had er gewoon 2x sapphire dual fan en een asrock P67 extreme4 in gezeten.
Maarja, met een beperkt budget zullen er altijd concessies gedaan moeten worden.
Overigens vind ik niet dat we met zn allen een slecht systeem hebben neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Slecht wil het ook niet noemen, integendeel. Highend wil ik het echter ook niet noemen, daarvoor word er teveel op de knaken en de performance gelet.

YouTube: Twin Frozr II & DirectCUII Cooler Comparison GeForce GTX 560 Ti Linus Tech Tips
De twin FRozr word wel sexy bevonden, dat heeft natuurlijk niets met prestaties te maken :o
En hij heeft 6+2 fase power. Wat er op de Club-3d zit weet ik niet, kan het nergens vinden maar dat zal wel minder zijn.

Het is misschien maar een beetje beter, helemaal waar. Dat heb je met high-end, dat beetje extra is vaak niet goedkoop en dan, kijk naar jezelf, haken sommigen af. Geeft niet hoor, maar dan kiezen we dus niet voor highend en vooral voor best buy, en dat, is de CLuB 3D natuurlijk wel ;)

ps: Gevonden, van 0 naar 100% :9

YouTube: MSI R6950 Twin Frozr II OC - Test di Rumorosità

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 30-01-2012 11:45 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gepost in verkeerde topic...

Ik begin opnieuw in het juiste topic BBG: Gamesysteem

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:35:
Het is misschien maar een beetje beter, helemaal waar. Dat heb je met high-end, dat beetje extra is vaak niet goedkoop en dan, kijk naar jezelf, haken sommigen af. Geeft niet hoor, maar dan kiezen we dus niet voor highend en vooral voor best buy, en dat, is de CLuB 3D natuurlijk wel ;)
Het is een high-end én best buy. Binnen een X-budget moet je nu eenmaal keuzes maken en die liggen er zoals ze liggen. Het staat je vrij een alternatief systeem binnen het budget te verzinnen, maar ik denk dat dat erg lastig wordt. Of schrijf een degelijk gefundeerd voorstel waarom het budget voortaan hoger moet, maar ik heb het idee dat dat budget niet zomaar uit de lucht is komen vallen. Misschien dat iemand die er meer van weet daar nog een toelichting op kan geven.

Sowieso, als mensen specifieke eisen hebben is er een topic waar ze tot in de puntjes advies kunnen krijgen. Nogmaals, ik ben het zeer zeker met je eens dat high-end niet alleen over performance gaat, maar het moet nu eenmaal binnen een bepaald (populair) budget. Dan moet je keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs19/f/2007/241/4/a/In_before_the_lock_by_dantiscus.gif

Jullie moeten dus verder in [BBG Aanschaf] Gamesysteem...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Een andere hardeschijf erin met 1TB platters pricewatch: Seagate Barracuda ST1000DM003 , 1TB
De oude seagate met 500GB platters eruit.

Als een best buy ook nog 13 euro kan schelen..
Dubbele capaciteit erin pricewatch: Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me een discussie die daar echt niet op zijn plek is, gezien het niet over userspecifieke systemen gaat en misschien zelfs niet specifiek over de BBG-systemen. Indien deze op slot moet lijkt het me geschikt dat er eerst wel een goede alternatieve plek voor wordt gezocht, want het zijn op zich wel zaken waar over gesproken mag worden als je een frontpage-BBG van hoge kwaliteit wilt neerzetten.
Pagina: 1 2 3 Laatste