Ding is prima en stille DVD branders heb ik ook nog niet gezien, is iig verre van de meest luidruchtige.
- de goedkoopste 2GB HD6950 kaart
Mijn systeem had twee van Sapphire, niks mis mee.
- een nogal kaal moederbord waar je maximaal 2 videokaarten in kunt prikken. Kies je dus nu voor CF/SLI dan is later uitbreiden niet meer mogelijk of juist heel erg duur.
Triple/Quad CrossFire/SLi met drie of meer videokaarten lijkt mij nou niet echt iets wat het systeem moet ondersteunen. Dat wordt vooral door benchmarkers gebruikt, niet door gamers.
Daarnaast is dit moederbord minder geschikt om stevig te overklokken (reden voor de i5 2500K neem ik aan) en bevat wat goedkopere voedingregulatoren (levensduur???).
Is idd iets minder dan de vorige, toch moet 4,5GHz sowieso zonder problemen gaan als de CPU wil dan. Veel verder wordt behalve dan weer door benchmarkers toch niet gedaan.
Tenslotte is er een karig aantal sata aansluitingen (7), wel te begrijpen vanuit prijsoptiek
Weinig?
- relatief kleine harde schijf (1TB) voor een dikke 100 euro, terwijl een (modernere) 3TB voor 5 tientjes meer te krijgen is. Ook geen best-buy.
3TB zit op zo'n 200 euro minimaal, maar dan nog het is een gamesysteem geen storage server.
Bij mij leeft het gevoel dat er aan alle kanten geschraapt wordt om de CF HD6950 maar mogelijk te maken.
Maar een goede onderbouwing ontbreekt.
Beetje flauwe opmerking.
Flauw, maar daarom niet minder waar.
Ik vraag me dan wel af wie dan een high-end game systeem nodig heeft, wie kan niet fatsoenlijk gamen zonder minimaal een CF HD6950
Er schijnt nogal vraag voor zo'n systeem te zijn en er zijn dan ook veel mensen die graag een paar jaar met het systeem doen.