[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De_Bastaard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:20:
Nah opzich is het geen ramp om flink wat andere battleships te moeten slopen, maar zodra het op tower of sov-modules bashing aankomt is er echt geen zak aan.

Aan de andere kant hoort dat er gewoon bij als je in 0.0 zit, je krijgt namelijk ook de kans om enorm veel isk te verdienen :)
Is de te verdienen isk niet wat aan de lage kant, vergeleken met de risico's? In HS kan ik makkelijk constant 100m+ per uur halen met incursions. Daarnaast kan ik met een beetje 'hobbytrading' met weinig moeite 200-300m isk winst maken per deal (wel maar een klein aantal per maand).
0.0 heeft natuurlijk wel de faction/deadspace/officer drops en escalations, en natuurlijk PVP :9

Hoewel ik zelf op z'n tijd megagevechten ook wel leuk zou vinden, lijkt het me toch meer een kick om in een klein groepje lowsec af te struinen op zoek naar fights. Vooral als de tegenstander dan met meer schepen aanwezig is, en jij en je gang door betere tactics toch het gevecht kan winnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Brokxie op 09-01-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Op dit moment zitten wij (De_Bastaard zit ook in RAIDEN) gedployed in NPC space. Het resultaat is dat de meeste mensen niet ratten (met uitzondering van de personen die alts gebruiken oid). In mijn geval heb ik al enkele weken geen ISK meer verdiend en hebben wij dagelijkse ops.

Maar goed, voordat wij gedployed waren hebben wij toch zeker 3 weken onze wallets kunnen vullen en dat heb ik gebruikt om wat PvP-schepen aan te schaffen.
KillerX42 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:01:
[...]
Hoewel ik zelf op z'n tijd megagevechten ook wel leuk zou vinden, lijkt het me toch meer een kick om in een klein groepje lowsec af te struinen op zoek naar fights. Vooral als de tegenstander dan met meer schepen aanwezig is, en jij en je gang door betere tactics toch het gevecht kan winnen.
Helaas zijn megagevechten een noodzakelijk kwaad zodra de tegenpartij extreem veel personen meebrengt. No offence richting de mensen die in CFC zitten, maar hun taktiek is niet meer dan: Throw people against the wall and hope it'll break. Ze maken gebruik van goedkope fleet-doctrines (welp-canes en alpha-meals) en pleuren gewoon 400+ in een system, gaan ze dood dan reshippen ze en blijven ze maar komen en komen. Vervolgens gaan ze klagen op het moment dat RAIDEN SC's gebruikt.

Gisteravond heb ik wat text uit de CFC-alliance chat aan mogen horen waarbij ze letterlijk zeiden dat ze hadden gewonnen omdat RAIDEN hun SC's on field hadden gebracht :X

Smallgang PvP is inderdaad leuker, maar dit soort gevechten zijn dan ook wel weer enorm leuk om te doen. Nou ja, zolang je vaak wint natuurlijk :P

[ Voor 58% gewijzigd door nwagenaar op 09-01-2012 10:16 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
nwagenaar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:07:
Op dit moment zitten wij (De_Bastaard zit ook in RAIDEN) gedployed in NPC space. Het resultaat is dat de meeste mensen niet ratten (met uitzondering van de personen die alts gebruiken oid). In mijn geval heb ik al enkele weken geen ISK meer verdiend en hebben wij dagelijks ops.

Maar goed, voordat wij gedployed waren hebben wij toch zeker 3 weken onze wallets kunnen vullen en dat heb ik gebruikt om wat PvP-schepen aan te schaffen.
Voordat je 'uitgezonden' werd en isk aan het verdienen was, deed je dit toen met ratten? En dan met beltratten of de anomalies afgaan? En als het anomalies waren, deed je dan sanctums of havens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
KillerX42 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:01:
Is de te verdienen isk niet wat aan de lage kant, vergeleken met de risico's? In HS kan ik makkelijk constant 100m+ per uur halen met incursions.
Hehe, volgens mij doe ik wat verkeerd op mijn zaterdag avond een beetje lvl 4 missies te runnen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

MacrosSimga schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:12:
[...]

Hehe, volgens mij doe ik wat verkeerd op mijn zaterdag avond een beetje lvl 4 missies te runnen... :P
Ik ken het, gisteravond ook wat lvl4s gedraaid met een corpmate, ging wel lekker en ik ben er ook zeker blij mee. Maar als je dan ziet dat er mensen 100mil/uur verdienen dan valt die 25mil in 1.5 uur toch een beetje tegen :p
Maarja, kan ook niet teveel verwachten van nog niet super geskillde char´s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34
Van ratten wordt je niet rijk.

Het makkelijkst is dan om of met een carrier een Haven of Sanctum in te gaan, of door Exploration te doen. Met een of twee chars kun je prima 6/10 t/m 10/10 doen en daar je isk mee verdienen. Een lucky drop en je zit al op 1bil met een 6/10, die run je in een 45minuten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
KillerX42 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:10:
[...]
Voordat je 'uitgezonden' werd en isk aan het verdienen was, deed je dit toen met ratten? En dan met beltratten of de anomalies afgaan? En als het anomalies waren, deed je dan sanctums of havens?
Voornamelijk anoms in een carrier en een tengu. Sinds de Crubicle patch zijn de opbrengsten van anoms behoorlijk omhoog gegaan (ik zat tussen de 90M en 100M per uur) en op die manier heb ik rond de 3B kunnen sprokkelen. Wel even ter indicatie: ondertussen zit ik alweer op 900M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
MacrosSimga schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:12:
[...]

Mwah dat hangt er een beetje vanaf hoe ver je gevorderd bent in het spel qua isk en skills..
Het eerste jaar heb ik ook vooral L4s gedaan, Drake > Raven > Tengu > Machariel > Nightmare.
Al vanaf de Raven vond ik dat ik redelijk isk aan het verdienen was, met de Tengu ging dat nog veel sneller, en met de Machariel was het gewoon bijna cheaten :9
Als je gewoon in een public fleet incursions doet, zal je overigens lang niet constant 100m kunnen halen. Ik deed het met een elite fleet met enkel Machariels en Nightmares. Met wat tactisch traden kan je overigens ook makkelijk veel geld binnenslepen. Als je een beetje op de chatkanalen let hoef je er niet eens zoveel tijd in te steken.

Wat ik overigens wel chill vind aan missies, is dat je het op elk moment rustig in je eentje kan doen. Met incursions moet je toch wel weer constant aan TS hangen, en je bent continu afhankelijk van je squadmates. Traden kan je natuurlijk in je eentje doen, maar de deals die ik deed waren helaas niet altijd beschikbaar (als dat wel zo was, dan zou ik dat waarschijnlijk de hele dag doen :D).
nwagenaar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:19:
[...]
Voornamelijk anoms in een carrier en een tengu. Sinds de Crubicle patch zijn de opbrengsten van anoms behoorlijk omhoog gegaan (ik zat tussen de 90M en 100M per uur) en op die manier heb ik rond de 3B kunnen sprokkelen. Wel even ter indicatie: ondertussen zit ik alweer op 900M.
Ik neem aan dat je dan aan het dualboxen bent? En zou het niet nóg meer kunnen opbrengen met bijvoorbeeld 2 Nightmares/Machariels, afhankelijk van rat type? Al moet je dan natuurlijk wel flink veel multitasken, zeker met 2 Machariels met een ziekelijk snelle ROF.

[ Voor 20% gewijzigd door Brokxie op 09-01-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
KillerX42 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:20:
[...]
Ik neem aan dat je dan aan het dualboxen bent? En zou het niet nóg meer kunnen opbrengen met bijvoorbeeld 2 Nightmares/Machariels, afhankelijk van rat type? Al moet je dan natuurlijk wel flink veel multitasken, zeker met 2 Machariels met een ziekelijk snelle ROF.
Inderdaad, o, de secstatus van mijn main te behouden (dat wil zeggen, mijn negative secstatus :+) ratte ik met 2 alts. Eentje in een Archon en de andere in een Tengu. En wellicht dat je met 2 machs of 2 Nightmares meer ISK binnen haalt, op dat moment had ik alleen de Archon en een Tengu beschikbaar. Bovendien wilde ik geen grote uitgaven doen voor PvE, op dat moment was ratten meer een noodzakelijk kwaad en het werkte meer dan behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
nwagenaar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:37:
[...]

Inderdaad, o, de secstatus van mijn main te behouden (dat wil zeggen, mijn negative secstatus :+) ratte ik met 2 alts. Eentje in een Archon en de andere in een Tengu. En wellicht dat je met 2 machs of 2 Nightmares meer ISK binnen haalt, op dat moment had ik alleen de Archon en een Tengu beschikbaar. Bovendien wilde ik geen grote uitgaven doen voor PvE, op dat moment was ratten meer een noodzakelijk kwaad en het werkte meer dan behoorlijk.
Aah oké. Mijn security status is nog altijd +5, wat wel laat zien wat een ontzettende carebear ik ben.
Op de een of andere manier ben ik nogal obsessief geworden met ISK, en wil ik altijd maar meer. En daarom besteedde ik liever mijn tijd aan het vergaren van nog meer rijkdom, dan écht plezier hebben met PVP. Ik denk dat dit komt omdat ik elke maand met PLEX betaal en dus altijd geld op zak moet hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Invention is anders een aardige bron van isk ... kost relatief weinig tijd vergeleken met pve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
De_Bastaard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:42:
Invention is anders een aardige bron van isk ... kost relatief weinig tijd vergeleken met pve :P
Misschien toch maar eens naar kijken. Overigens zit ik er stevig aan te denken om schepen te maken. Ik heb gehoord dat zowel canes als meals enorm populair zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
De_Bastaard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:42:
Ik heb eerlijk gezegd nooit echt tijd gestoken in de invention gerelateerde aspecten van EVE, misschien omdat ik dacht dat ik er weinig mee zou opschieten door alle inventors met mega kapitalen die de markt beheersen.
Er zijn überhaupt maar weinig industry skills te vinden op mijn skillsheet.. http://eveboard.com/pilot/Wyvern_Eden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om echt lekker ISK te maken heb je eigenlijk gewoon alts nodig. De 'truuk' is om te zorgen dat die genoeg ISK maken om zichzelf, en als het even kan ook nog wat andere accounts draaiend te houden.

Hoeveel tijd je in die alts wil steken bepaalt hoeveel ISK je maakt en welke activiteiten je doet. Idealiter wil je zo min mogelijk tijd op die alts spelen en toch je ISK gain maximaliseren.

Ik heb zelf wat alts in een WH zitten. Samen met wat anderen farmen we die een paar avonden per week. Kost een paar uurtjes maar de ISK is ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:57:
Om echt lekker ISK te maken heb je eigenlijk gewoon alts nodig. De 'truuk' is om te zorgen dat die genoeg ISK maken om zichzelf, en als het even kan ook nog wat andere accounts draaiend te houden.

Hoeveel tijd je in die alts wil steken bepaalt hoeveel ISK je maakt en welke activiteiten je doet. Idealiter wil je zo min mogelijk tijd op die alts spelen en toch je ISK gain maximaliseren.

Ik heb zelf wat alts in een WH zitten. Samen met wat anderen farmen we die een paar avonden per week. Kost een paar uurtjes maar de ISK is ziek.
Hoewel alts eigenlijk een must zijn in EVE, vertik ik het toch om een tweede account te hebben. Eens in de zoveel tijd pak ik een gratis 51 dagen account, maar die alts verleng ik nooit.

Een keer ben ik met mijn Drake, een Cormorant als salvager en een Heron als scout in een C1 WH gegaan.
Hier heb ik toen zo'n 350m isk verdiend in 1 á 2 uurtjes werk. Een enorm bedrag natuurlijk voor zo weinig werk en met zulke goedkope schepen. Het was overigens echt een ontzettend coole ervaring, op een gegeven moment opende de WH rechtstreeks naar Tama, en waren er talloze pirates op zoek naar mij. Gelukkig kon ik een dag later terug naar HS en mijn cheque verzilveren _/-\o_

Ik heb ook een hele tijd in een corp gezeten waarmee we een C5 hadden. Met de ops maakte je ook ziekelijke hoeveelheden isk, maar door TZ verschillen was ik soms 4 uur aan het wachten totdat we een operation konden doen. Geen leuke tijd dus :P

Toch ben ik daar ontzettend lang gebleven, en heb ik in die periode maar weinig EVE gespeeld. Toen ik besliste uit de corp te stappen en terug te gaan naar HS, werd EVE weer leuk. Ook ging ik daardoor van 'bijna-blut' naar miljarden isk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
nwagenaar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:45:
Misschien toch maar eens naar kijken. Overigens zit ik er stevig aan te denken om schepen te maken. Ik heb gehoord dat zowel canes als meals enorm populair zijn :+
ik ga eerst eens raketten fabriceren en later wil ik me ook nog wel gaan stortten op het maken van schepen. Denk bc's. Die verkopen toch wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:57:

Zit je in een C5/C6 ? Ik heb inderdaad gehoord dat de opbrengsten daar wel een paar biljoen per keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:13:
[...]

Zit je in een C5/C6 ? Ik heb inderdaad gehoord dat de opbrengsten daar wel een paar biljoen per keer zijn.
Zit in een C6. Gisteravond ± twee uur gefarmed en 800m gepakt. Totale opbrengst was tegen de 3b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
netjes netjes ...

zit zelf in een c3 en dat is 'mwah'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
De_Bastaard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:24:
netjes netjes ...

Blijf je altijd in dezelfde WH of kies je dagelijks een andere? Mocht het hele Vale-rent gedoe niks worden, dan zat ik er aan te denken om te switchen naar een WH (al dan niet in de vorm van een alt-corps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:24:
netjes netjes ...

Het grote geld zit wat WH betreft inderdaad in de C5/C6 hoek. Al ken ik ook een paar mensen die via PI in een C1 hun accounts kunnen betalen via PLEX. Kost je wat trainings tijd maar is op zich ook een aardige manier om het te doen. Beetje hetzelfde idee als datacore farming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:31:
[...]

Het grote geld zit wat WH betreft inderdaad in de C5/C6 hoek. Al ken ik ook een paar mensen die via PI in een C1 hun accounts kunnen betalen via PLEX. Kost je wat trainings tijd maar is op zich ook een aardige manier om het te doen. Beetje hetzelfde idee als datacore farming.
Ik heb/had zelf een aantal alts in een C2. Ik had dan wel geluk met mijn planeten, en ik had 5 characters tot mijn beschikking, maar ik verdiende zo'n 2.4bil per maand, met een 20-30minuten haulen en wat klikken. Dit was alleen nog met pos fuel, nog niet eens de P4 materials. Die leveren nog meer op (of toen in ieder geval. Nu ben ik weer iets meer in 0.0 bezig :) )

Edit: dat was dus nog zonder ratting/mining. Als ik dat erbij pakte, kon ik per maand makkelijk 5bil halen, in mijn eentje. Wel met 2 accounts dus.

[ Voor 8% gewijzigd door GamemasterByte op 09-01-2012 11:37 ]

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zit dagelijks in dezelfde WH :-) Mijn alt(s) zitten in een corp dat wat T2 bpo's heeft die ik kan gebruiken, invention kan doen maar ook met wat chars in een C3 zit.

Hebben daar flink wat towers en doen aan PI ... alleen kost dat toch behoorlijk wat tijd aan effort om goed te doen, toch? Daarnaast snap ik er nog altijd geen hol van. Ik weet nu eindelijk hoe ik zo'n PI setup moet maken en dan krijg ik om de 4 dagen wat Liquids eruit :P

Maar heb echt geen flauw idee welke dingen ik moet minen om zoveel mogelijk isk te verdienen. Als ik het goed heb moet ik volgens mij allerlei diverse dingen minen, en daarmee Advanced PI spul maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
nwagenaar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:31:
Blijf je altijd in dezelfde WH of kies je dagelijks een andere? Mocht het hele Vale-rent gedoe niks worden, dan zat ik er aan te denken om te switchen naar een WH (al dan niet in de vorm van een alt-corps).
Als dat rent gedoe niet doorgaat. Is er dan een mogelijkheid dat ik en me maten een corp kunnen joinen die al daar in 0.0 space zitten. Of misschien wel wh space.

Ik hoop dat je binnenkort wat meer weet daarover :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
Ik hoop vanavond uitsluitsel te krijgen. Mijn contactpersoon binnen Ankou is soms wat moeilijk bereikbaar en hij moet nog wat informatie krijgen over systemen die beschikbaar zijn. Dit gaat nog niet zo heel erg makkelijk en dan praat ik nog niet over de dagelijkse ops....

Ik zag gisteren je convo, maar doordat ik je in mijn contactlist als blue had staan, accepteert ie het zonder een melding. Op dat moment zat ik lekker in de bank te hangen om bij te komen van 5 uur Eve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marce schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:17:
[...]

Ik ken het, gisteravond ook wat lvl4s gedraaid met een corpmate, ging wel lekker en ik ben er ook zeker blij mee. Maar als je dan ziet dat er mensen 100mil/uur verdienen dan valt die 25mil in 1.5 uur toch een beetje tegen :p
Maarja, kan ook niet teveel verwachten van nog niet super geskillde char´s :P
je moet ook meetellen dat je LPs verdiend en loot wat we opsparen dat is opgeteld ook nog wel aardig wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Hoe werkt dat datacore farmen juist? Via een research agent?

LP zijn idd ook vaak slapend kapitaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Hurtebise op 09-01-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Hurtebise schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:12:
Hoe werkt dat datacore farmen juist? Via een research agent?

LP zijn idd ook vaak slapend kapitaal.
jakan iemand dat uit leggen?

heb op een alt +7 caldari en +8 amarr faction standings (kan dus zo goed als elke lvlv4/5 agent mission doen)

Hoe "start" je deze?

ik weet dat deze zo goed als het werk voor jouw doen, jij moet die dingen alleen nog ophalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:23
Hier heb je een link die alles stap voor stap verteld, wat je precies moet doen

Hier kun je je skills invullen, en uitrekenen hoeveel je dan zou verdienen

Het kan veel geld opleveren, maar alleen als je de standings al hebt. En je moet wat skills trainen. Uiteraard, hoe hoger de standing/de skills, of hoe meer verschillende alts, des te meer kun je verdienen.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:13
Ik heb een paar jaar lang 5 research agents laten werken, dat is iedere 3-4 weken toch weer 50-100 mil aan cores, afhankelijk van de prijzen en of je de research laat aansluiten op wat goed verkoopt. En afhankelijk van of de agent die research kan doen. Ik ben zelf caldari, heb lai dai missies gedraaid tot ik al die agents aan kon. Inmiddels heb ik project management skill op 5 dus nu 6 agents aan het werk. Het is 1x per maand 40 jumps om een rondje te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Dutch2007 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:16:
[...]

jakan iemand dat uit leggen?

heb op een alt +7 caldari en +8 amarr faction standings (kan dus zo goed als elke lvlv4/5 agent mission doen)

Hoe "start" je deze?

ik weet dat deze zo goed als het werk voor jouw doen, jij moet die dingen alleen nog ophalen....
Punt is wel dat je corporation standings nodig hebt, dus faction maakt geen drol uit bij research agents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
nwagenaar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:50:
Ik hoop vanavond uitsluitsel te krijgen. Mijn contactpersoon binnen Ankou is soms wat moeilijk bereikbaar en hij moet nog wat informatie krijgen over systemen die beschikbaar zijn. Dit gaat nog niet zo heel erg makkelijk en dan praat ik nog niet over de dagelijkse ops....

Ik zag gisteren je convo, maar doordat ik je in mijn contactlist als blue had staan, accepteert ie het zonder een melding. Op dat moment zat ik lekker in de bank te hangen om bij te komen van 5 uur Eve :P
Ik had al een idee dat je em niet zag plus dat hij wel heel snel geaccepteerd was xD Had zelf daarna een discon van eve vanwege brak netwerk dus was al uit de convo voordat je kon kijken. Geef je groot gelijk na 5 uur eve ;)

Ik zie je mail wel verschijnen in eve en ik leg het idee van de wh als dat in 0.0 niet lukt ook even voor aan me maten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Sgreehder schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:47:
[...]

Punt is wel dat je corporation standings nodig hebt, dus faction maakt geen drol uit bij research agents.
maar faction overschrijft corp standings ;-)

iig voor de regulieren lvl4 missies wel .. daar kon ik overal in caldari en amarr space lvl4 missions doen voor agents/corporations waar ik nog noooooit missions voor had gedaan...

dit was wel pre mission runner boost... (dat de standings weg gingen en alles effective +20 werd)

daarna is er iets met de agent standings aan toegevoegd... zo kon ik eerst lvl4's cherry picken, nu heb ik dan nog steeds bijv +7 corporation maar -6 agent (door teveel missons te declinen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
Heeft iemand voor mij misschien een Drake PVE fit voor WH's? Ik meende dat je een drake tot aan C3 WH's zou kunnen gebruiken en de tengu is nog minimaal 20 dagen van mij verwijderd.

Normaal gezien zou ik zelf wat gaan zoeken, maar diverse Eve sites zijn voor mij geblokkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Laatst online: 25-08 23:02
nwagenaar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:08:
Heeft iemand voor mij misschien een Drake PVE fit voor WH's? Ik meende dat je een drake tot aan C3 WH's zou kunnen gebruiken en de tengu is nog minimaal 20 dagen van mij verwijderd.

Normaal gezien zou ik zelf wat gaan zoeken, maar diverse Eve sites zijn voor mij geblokkeerd ;)
Krijg je ondersteuning van logi's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Hmm, met een Drake kun je in theorie sleepers in C3's solo'en maar je hebt echt een hele solide fit en veel skills nodig.
Ik vlieg met een Drake met gemak solo alle lvl 4's, C2 sleepers, enz maar in de C3 koste het me flink wat moeite.
Twee Drakes die elkaar spidertanken is veel en veel efficienter en een Tengu is gewoon optimaal voor een C3.

Met m'n Tengu heb ik alle voorkomende C3 sites solo kunnen doen, en ook een paar in een C4 die we een keer vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
bullitnl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:06:
[...]
Krijg je ondersteuning van logi's?
Ik ga daar niet vanuit: het is voor mijn alt die ik "over" heb en die ik wilde gebruiken voor het opzetten van een alt-corp.
Noxious schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:11:
Hmm, met een Drake kun je in theorie sleepers in C3's solo'en maar je hebt echt een hele solide fit en veel skills nodig. Ik vlieg met een Drake met gemak solo alle lvl 4's, C2 sleepers, enz maar in de C3 koste het me flink wat moeite. Twee Drakes die elkaar spidertanken is veel en veel efficienter en een Tengu is gewoon optimaal voor een C3.
Dus met een Drake zou ik alleen een C1 of een C2 kunnen doen. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn en de skills op deze char zijn behoorlijk op orde.

Ik weet dat een Tengu veel beter is, maar op dit moment heb ik nog iets meer dan een dag nodig voor Caldari Cruiser lvl5 en dan ga ik alle voor alle Tengu-zaken skillen. Effectief gezien gaat mij dat 20 ~ 21 dagen kosten. Tot die tijd wil ik in ieder geval het WH-gebeuren proberen en met een Drake is dat relatief makkelijk en goedkoop te doen.
Met m'n Tengu heb ik alle voorkomende C3 sites solo kunnen doen, en ook een paar in een C4 die we een keer vonden.
Als je mij die fit zou kunnen geven, dan zou ik je erg dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Hoeveel beter is een tengu dan een drake en tov een raven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
MacrosSimga schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:26:
Met een tengu kan ik in mijn eentje een Haven, Sanctum of een 6/10 leegmaken en het is mogelijk om een 10/10 te tanken (wel afhankelijk van je fit natuurlijk). De 1e keer toen ik met een reguliere PvE drake in een Haven ging, heb ik het niet overleefd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
nwagenaar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Als je mij die fit zou kunnen geven, dan zou ik je erg dankbaar zijn.
No problem, ik heb 'm op het moment niet bij de hand, maar zal m wel even posten soon(tm) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Voor PVE? Veeeeeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Een Tengu heeft weinig tank nodig en kan daardoor lekker veel DPS uitdelen. Daarnaast doet de range van een Tengu met Heavy Missiles niet onder voor een Raven, en indien je kiest voor Heavy Assault Missiles, moet je af en toe wel een stukje vliegen, maar brand je letterlijk door alles heen. Ik prefereer zelf HM, ben meestal met andere dingen bezig.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[Tengu, Pingu HM]
Caldari Navy Ballistic Control System

Ballistic Deflection Field II
Pithi C-Type Small Shield Booster
Target Painter II
10MN Afterburner II
Heat Dissipation Field II

Heavy Missile Launcher II, Scourge Fury Heavy Missile

Medium Bay Loading Accelerator I
Medium Capacitor Control Circuit I
Medium Capacitor Control Circuit I

Tengu Defensive - Amplification Node
Tengu Electronics - Dissolution Sequencer
Tengu Engineering - Augmented Capacitor Reservoir
Tengu Offensive - Accelerated Ejection Bay
Tengu Propulsion - Fuel Catalyst

Hardeners even aanpassen afhankelijk van binnenkomende schade. HAM Tengu is ongeveer hetzelfde, je kan even naar de rigs kijken voor de snelheid en afstand van de launchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
nwagenaar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:23:
Ik ga daar niet vanuit: het is voor mijn alt die ik "over" heb en die ik wilde gebruiken voor het opzetten van een alt-corp.
Met deze fit deed is lvl4's. Ging best goed. Geen faction stuff though....
Heeft met mijn skills een shield regen van 81 hp/s

Heavy Missile Launcher II

Invulnerability Field II
Invulnerability Field II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Magnetic Scattering Amplifier II
Kinetic Deflection Amplifier II

Ballistic Control System II
Ballistic Control System II
Beta Reactor Control: Diagnostic System I
Beta Reactor Control: Shield Power Relay I

Kijk maar of je er iets mee kunt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11684856/EVE/nox_tengu.png

De Tengu die ik vloog, tank was erg okay, DPS was zo-zo maar ik kreeg ze down :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb er eentje met 2x Gistii B-Type small shield boosters en dat gaat prima. Zorgen dat je niet webbed wordt en gogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hier meer mensen last van 'jump lag'?

De bug is gevonden *O* (of nouja, de oorzaak):
https://forums.eveonline....posts&m=623360#post623360

Wij zijn er so far minstens 4 dure schepen door verloren in PVP, en werden niet reimbursed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Nou dat ideetje van mij met manufactering doe ik denk ik maar met me alt... toch maar weer activeren... >.> Zo'n Tengu lijkt mij wel handig voor mijn main en zker voor in de toekomst. Maar zal wel ff moeten sparen voordat ik em kan kopen >.<

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om elke lvl 4 met alleen mijn CNR + drones te voltooien...

[ Voor 20% gewijzigd door MacrosSimga op 09-01-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
MacrosSimga schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:12:
Nou dat ideetje van mij met manufactering doe ik denk ik maar met me alt... toch maar weer activeren... >.> Zo'n Tengu lijkt mij wel handig voor mijn main en zker voor in de toekomst. Maar zal wel ff moeten sparen voordat ik em kan kopen >.<

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om elke lvl 4 met alleen mijn CNR + drones te voltooien...
Dat moet toch wel een goed lukken lijkt me. Ik vlieg met mijn SNI overal redelijk gemakkelijk doorheen.
Welke fit heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Uit me hoofd is mijn fit:

7x arbalest cruise missile launcher
1x Tractor beam

1x X-large shield booster
2x Shield Boost Amplifier
3x Mission Specific Hardeners

3x Ballistic Control System II
2x Capacitor Flux Coil II

[ Voor 6% gewijzigd door MacrosSimga op 09-01-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
MacrosSimga schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:44:

1x Tractor beam

Misschien dat je 1 shield boost amp kunt vervangen voor een target painter en uiteraard zo snel mogelijk overgaan op T2 cruise...

Hier nog een fit van battleclinic :)
http://eve.battleclinic.c...ssue-Cheep-lvl-4-CNR.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
tnx voor die link van de datacubes, kan ~50M de maand minstens maken met alleen al die skill welke je nodig hebt voor heavy interdictor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Meh je moet gewoon inventen. Lekker JF bpc's maken enzo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
De_Bastaard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:39:
Meh je moet gewoon inventen. Lekker JF bpc's maken enzo :-)
of beide :P
tis dat k wat capital bpo kwijt ben geraakt :(, noooooit moeten uitlenen, maar ja die gast ging me jumpfreighter dr mee maken (JF; nomad wel met "korting" gekregen.... en ik heb em nog steeds \o/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 15-09 16:19
MacrosSimga schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:44:

1x Tractor beam

Ik heb dit weekend ook mijn CNR gekocht (leuke deal gevonden 420M voor een CNR inclusief 1x T2 rig, 2x T1 rigs en 7 Cruise Launcher II's is niet duur volgens mij).

Mijn fitting momenteel:
[Raven Navy Issue, Cheap]

7x Cruise Missile Launcher II (Wrath Cruise Missile)

2x Ballistic Deflection Field II
Heat Dissipation Field II
Pith B-Type Large Shield Booster
Heavy Capacitor Booster II (Cap Booster 400)
Shield Boost Amplifier II

4x Ballistic Control System II
Expanded Cargohold II

Large Warhead Rigor Catalyst II
2x Large Warhead Rigor Catalyst I

2500x Wrath Cruise Missile
40x Cap Booster 400

Cap Boosters in PvE blijft voor sommigen een vreemde oplossing, maar als je gewoon goed op de triggers let heb je je "heavy-tank-mode" niet of nauwelijks nodig. Door hiervoor Cap Boosters te gebruiken (de fit is cap-stable zolang je boosters beschikbaar hebt), maak je andere slots vrij voor nuttiger (dps) modules.

De Cargohold Expander is al net zo vreemd, maar geeft je de ruimte om wat meer Cap Boosters mee te nemen, uiteraard kun je deze vervangen voor wat je maar wil (PDS, CFC, CPR).

Hardeners uiteraard mission specific. Overigens is de Pith Shield Booster voor zo'n 180M te krijgen, vandaar de tag "cheap" (vergeleken met bijvoorbeeld de meeste CNR fits op battleclinic die zowat allemaal dik over de 1B totaal gaan).

[ Voor 6% gewijzigd door Sleepie op 09-01-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 13:29
Zo, ik vlieg eindelijk in mijn Maelstrom. Heerlijk! Ben overgeswitched van armor naar shield, heb mijn 3m sp die ik nog had te verdelen van learning skills nu ook besteed. Ik moet zeggen, de Maelstrom bevalt mij erg goed.

Toevallig als eerste missie een Angel Extravaganza gekregen, en besloot deze te 'farmen' (dus nooit hele missie doen, maar alles neerschieten, salvagen, en na DT herhalen).
Heb zo'n 170m binnengeharkt in 6 dagen.

Nu zat ik me alleen af te vragen, ik heb op dit moment 3 specifieke shield hardeners, die ik aanpas naar gelang de missie. Alleen na wat spelen met EFT zag ik dat als ik 3x invul erin gooi, de resistances niet eens veel slechter zijn?

code:
1
2
3
3 specifieke (2x kin 1x exp):   0   % / 20  % / 85.9% / 77.5%
2 invul + 1 specfieke (kin):    48.3% / 58.6% / 83.5% / 74.1%
3 invuls:                       57.1% / 65.7% / 74.3% / 78.6%

Aangezien missies bijna nooit puur één soort dmg doen, lijkt mij optie 2 of zelfs 3 veel handiger. Wat denken jullie?

De rest van mijn fit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
[Maelstrom, Mael AC 1.0]
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Tracking Enhancer II
Tracking Enhancer II

Explosion Dampening Field II
100MN Afterburner II
Large Shield Booster II
Shield Boost Amplifier II

800mm Repeating Artillery II, EMP L

[empty rig slot]
[empty rig slot]
[empty rig slot]

Het leuke is dat ik de AC's in 1x kan vervangen door Arty's (1200mm Artillery Cannon II), eventueel 1 tracking enhancer vervangen door een gyrostab en ik heb opeens een optimal + falloff van 28+55 tegenover 3.9+39 van de AC fit.
Voor bepaalde missies is dat veeeel praktischer en sneller.

Rigs weet ik nog niet wat ik erop ga gooien. De huidige fits doen 2m30 sec met de capacitor. Dat is niet veel :P Dus misschien een CCC (Capacitor Control Circuit) of een SMC (Semiconductor Memory Cell)
Maar aan de andere kant heb ik nog niet zonder cap gezeten, dus iets voor de gunnery kan ook leuk zijn...

Ik hoor graag jullie mening(en) :D

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Wow all die berichten over mensen met geld binnenstromen. Ik ben net begonnen met eve 4 weekejs nu ofzo maar als ik dan jullie berichten hoor over geld. Ik zou het ook wel fijn vinden als ik op een geef moment plex kan kopen enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
-kardo- schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:04:
Wow all die berichten over mensen met geld binnenstromen. Ik ben net begonnen met eve 4 weekejs nu ofzo maar als ik dan jullie berichten hoor over geld. Ik zou het ook wel fijn vinden als ik op een geef moment plex kan kopen enzovoort.
Mwah als jij straks L4s kan doen en een beetje salvagen, dan stroomt het geld wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Voor mij was in het begin die Salvage skill erg belangrijk. Toen ik die eenmaal had gingen mijn inkomsten echt hard omhoog.

Daarnaast kun je natuurlijk als je wat isk hebt gaan exploren... zoek je 'n leuk lowsec system uit ofzo en ga je daar wat anomalies/plex doen :-)

Overigens net weer wat van die WH sites gedaan en het gaat best easy nu ...

[ Voor 12% gewijzigd door De_Bastaard op 09-01-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-kardo- schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:04:
voodat je comfortabel genoeg zit om plexen te kunnen kopen, ben je wel wat verder. geniet van het spel en ontwikkel je char de isks komen echt vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:00:
[...]

voodat je comfortabel genoeg zit om plexen te kunnen kopen, ben je wel wat verder. geniet van het spel en ontwikkel je char de isks komen echt vanzelf ;)
True, true. Alleen voor de ISK hoef je het niet te doen. Doe wat je leuk vind en de ISK komt vanzelf. Tenzij je faction battleships spaart, kun je tegen de tijd dat je de skills hebt, ook de bijhorende schepen en modules kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:03:
[...]

True, true. Alleen voor de ISK hoef je het niet te doen. Doe wat je leuk vind en de ISK komt vanzelf. Tenzij je faction battleships spaart, kun je tegen de tijd dat je de skills hebt, ook de bijhorende schepen en modules kopen.
precies de benodigheden van een char van 4 weken oud liggen niet zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:08

JanvD

Portretfotograaf

Die Tengu is echt briljant voor pve en de Proteus voor pvp.

Maar hoe is dat veranderd met de hybrid boost?

Ik kan over 20 dagen Proteus vliegen en ben wel erg benieuwd. Ik wil hem vooral gebruiken voor pve aangezien ik nog niet veel ervaring met pvp heb (zonde om een schip van 1B te gebruiken om pvp te leren :p). Ik krijg overigens wel pvp les van mijn corp, dus ooit, als het geld echt binnenstroomt, komt de proteus ervoor in aanmerking :P

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie die proteus eigenlijk nooit :/ niet in PVE en niet in PVP. ben zelf nog niet bezig geweest met de T3 schepen maar aangezien ik ga skillen voor zowel een ishtar als een vagabond kan ik de loki en proteus net zo goed ff meepakken heb al behoorlijke ok skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gisteren dus met mijn tengu een Radar site in mijn WH gedaan, maar die was toch behoorlijk lastig... Anomalies zijn totaal geen probleem, maar deze Radar had toch wel een paar nasty Sleepers zeg :X

Overigens is een Proteus wel een erg zieke boot. Wij gebruiken ze in Armor fleets omdat ze zo'n enorme tank hebben én bonus op scramblers/disruptors.

Daarnaast kun je die dingen zo fitten dat je zelfs met cloak in lowsec nog een paar honderd dps doet terwijl je tank amper geschaadt wordt :p

[ Voor 43% gewijzigd door De_Bastaard op 10-01-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
De_Bastaard schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:36:
Gisteren dus met mijn tengu een Radar site in mijn WH gedaan, maar die was toch behoorlijk lastig... Anomalies zijn totaal geen probleem, maar deze Radar had toch wel een paar nasty Sleepers zeg :X
Zit je daar ook nog met een eigen pos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 11-09 15:07
Sleepie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:38:
[...]
Mijn fitting momenteel:
[Raven Navy Issue, Cheap]

7x Cruise Missile Launcher II (Wrath Cruise Missile)
...
(Navy) Raven heeft geen bonus op kinetic missiles. Dus neem de goede missiles mee naar gelang de ratjes die je tegenkomt. Scheelt enorm in het uitdelen van schade!
Lassie dutch schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:46:

Nu zat ik me alleen af te vragen, ik heb op dit moment 3 specifieke shield hardeners, die ik aanpas naar gelang de missie. Alleen na wat spelen met EFT zag ik dat als ik 3x invul erin gooi, de resistances niet eens veel slechter zijn?

code:
1
2
3
3 specifieke (2x kin 1x exp):   0   % / 20  % / 85.9% / 77.5%
2 invul + 1 specfieke (kin):    48.3% / 58.6% / 83.5% / 74.1%
3 invuls:                       57.1% / 65.7% / 74.3% / 78.6%

Aangezien missies bijna nooit puur één soort dmg doen, lijkt mij optie 2 of zelfs 3 veel handiger. Wat denken jullie?
In EFT kun je zien wat de ratjes aan schade doen op jou door met rechts te klikken op het shieldje in het 'Defence' blokje. Daarna selecteer je het type ratje wat je tegen kunt komen. Op die manier heb ik een lijstje gemaakt met hardeners die ik fit op mijn CNR.
Ik heb hiervoor ooit eens in EFT wel wat handmatig moeten toevoegen maar ik weet niet of dit nog nodig is. In config.ini staat bij mij onderaan het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
DamageProfile=Gurista,0,570,3504,0
DamageProfile=Angel,480,0,719,3058
DamageProfile=Sansha,1945,1598,0,0
DamageProfile=Serpentis,0,1627,1320,0
DamageProfile=Blood raider,613,570,60,0
DamageProfile=Gallente federation,25,781,1127,0
DamageProfile=Minmatar republic,615,310,815,1633
DamageProfile=Amarr empire,1204,1349,0,0
DamageProfile=Caldari state,0,795,944,0
DamageProfile=EoM,0,618,1718,0
DamageProfile=Mercenaries,90,634,424,108
DamageProfile=Rogue Drones,86,91,281,964

Voor mijn CNR fit ik 3 missie specifieke hardeners.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
NPC             Defence     EM  Th  Kin Exp Inv
Angel           613         0   0   0   1   2
Blood Raiders   438         2   1   0   0   0
EoM             682         0   1   2   0   0
Guristas        791         0   1   2   0   0
Mercenaries     469         0   1   1   0   1
Rogue Drones    525         1   0   0   1   1
Sansha          466         2   1   0   0   0
Serpentis       604         0   2   1   0   0

Gallente        567         0   1   1   0   1
Minmattar       469         0   0   0   1   2
Caldari         584         0   2   1   0   0
Amarr           451         2   1   0   0   0

NPC: type NPC als tegenstander
Defense: Hoeveel schade per seconde ik kan hebben. Maar dit was toen ik 2 shield boost amplifiers gebruikte.
5 verschillende hardeners: Hoeveel van ieder type ik moet fitten.

Na een tijdje met een eerste CNR fit gevlogen te hebben, heb ik het een en ander vervangen zodat ik wat meer DPS doe. Tja, als je meer schade doet, kun je minder ontvangen.

CAP heb ik ongeveer 2 minuten. Dat is meer dan ruim voldoende. Af en toe je shield booster aanzetten. Zelfs bij de zwaarste missies kom ik niet in de problemen - bij sommige moet ik wel uitkijken voor de triggers.

Oh, ik heb een domination target painter gefit om cruisers ook lekker te poppen met m'n cruise missiles. Drones hebben het soms al druk genoeg met frigates.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
MacrosSimga schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:43:
[...]

Zit je daar ook nog met een eigen pos?
Yes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
Aangezien ik gisteren nog geen duidelijkheid heb gekregen over de mogelijkheid om een system binnen Vale te renten, heb ik besloten om mijn geluk in een WH te gaan beproeven.

Op dit moment ben ik nog een paar skills aan het bijwerken en dan gaan de probes los in space \o/

@MacrosSimga
Dit is nog even een test, maar mocht het mij bevallen en er is animo, dan wordt het een WH-corps ipv een 0.0 renter-corps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 13:29
@MisterMichel Thanks.

Ik zie idd dat je bij Angel bijv ook 2 invuls doet, wat mijn vermoeden bevestigd :) Enkel specifieke hardeners is dus niet altijd het beste :)

Nu langzaam doortrainen naar mijn Vargur.. \o/

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
nwagenaar schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:40:

@MacrosSimga
Dit is nog even een test, maar mocht het mij bevallen en er is animo, dan wordt het een WH-corps ipv een 0.0 renter-corps :)
Ik heb er zelf wel animo naar. Mijn maten denk ik ook wel zolang wel maar isk in onze wallet zien komen ivp dat het eruit verdwijnt.

Houd me ff op de hoogte hoe het daar in wh bevalt. Dan kunnen we miss als het een beetje goed gaat regelen dat ik en m'n maten komende vrijdag misschien al het een en ander verschepen naar waar jij uithangt in een wh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 15-09 16:19
MisterMichel schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:54:
[...]

(Navy) Raven heeft geen bonus op kinetic missiles. Dus neem de goede missiles mee naar gelang de ratjes die je tegenkomt. Scheelt enorm in het uitdelen van schade!
Uiteraard, maar ik gooi nog altijd Wraths in EveHQ of EFT uit gewoonte. Komt waarschijnlijk omdat ik het grootste deel van m'n Eve-leven in Caldari space op Gurista's aan t schieten ben geweest ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramasha
  • Laatst online: 24-01 19:28
Dutch2007 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:41:
[...]

of beide :P
tis dat k wat capital bpo kwijt ben geraakt :(, noooooit moeten uitlenen, maar ja die gast ging me jumpfreighter dr mee maken (JF; nomad wel met "korting" gekregen.... en ik heb em nog steeds \o/)
Op dit moment doe ik ook met paar altjes wat invention, en ik moet zeggen gaat best leuk. Het is echter alleen rendabel bij modules welke een lage copy tijd en invention tijd hebben (Lees: veel klikken; Eve Job ;)). Omdat dit toch wel afschrikt/Niet intressant is op langere termijn zijn er daar nog marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha jij bent het met die ladingen T2 Drones hé? Oude ex FagFleeter van me <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Onze incursion activiteiten gaan best goed :) maar we komen gewoon members te kort om er echt een succes van te maken.
We hebben 3 mensen die guardian vliegen in de corp, als er eentje dus niet kan zitten we al met de problemen.
Daarnaast blijven we iedere keer steken op max 5/6 DPS (de andere DPS'ers zitten in de guardians) dus moeten we externe mensen aantrekken.
Dat laatste is met een armor fleet niet heel eenvoudig, zeker armor guardians zie je niet veel in incursions zonder vaste fleet.

Dus als mensen lekker isk willen verdienen in eve, fatsoenlijk een armor BS (aangeraden is ~800-1000dps, 70k+ ehp) of een Guardian kunnen vliegen + ook nog op zoek zijn naar een enorm gezellige corp *O* laat het even weten :P

Income per incursion per member is 10,5 mil, en we runnen ze onder 5 minuten. Met wat geluk doe je er 12 of meer in een uur en trek je dus op een avondje actief incursions vliegen makkelijk een paarhonderd mil binnen :)

Zelf vloog ik voorheen een navy megathron, nu een gewone (909.9 dps, 80k ehp met fleet bonux) en straks een vindicator :)

[ Voor 6% gewijzigd door Noxious op 10-01-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
zag vanavond opnieuw de skills binnen proberen te hengelen via jita :P, gisteren 1j voordat k was waar k moest zijn net voordat k warp 2 dictors bij me die bubbelen en 1 die naar me toe gaat :/ dus -1 crane en die skillbooks die dropten whups! :P

oh well.. dan maar met een cloaky nullified tengu de zut halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Pfff die income van incursions is ook belachelijk hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
Binnenkort doe ik ook mee! ;) Alleen de tijd om naar T2 lasers te gaan is zo sterves lang :| :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond zelf ook weer in de WH aan het werk geweest. Er stonden vier anomalies op het menu, en we waren mij zijn drieen. De eerste ging prima en duurde net langer dan twee siege cycles.

Door naar de volgende en net toen we de dreadnoughts in siege wilden brengen spawnde er een nieuwe sig. Caps terug naar de pos, sig snel geprobed en het bleek een WH naar een C5 te zijn. In de C5 waren wat towers en een eenzame covert met wat probes. Toen dat duidelijk was hebben we het WH gecollapsed en konden we door met de tweede site. Na het salvagen van de eerste twee sites een korte pauze en toen door naar nummers drie en vier.

Site drie ging extreem goed en was neer in negen minuten, dus net in twee siege cycles. *O*

Nummer vier ging ook prima totdat de dread piloot problemen met zijn connectie kreeg. Eerst een dread die dropte van eve, en toen die terug was dropte de tweede ook. Die ook weer online en twee minuten later dropten ze beiden. Op dat moment lieten we een van de andere spelers een van de dreads inloggen omdat die primary voor de sleepers was en uiteraard net dropte toen hij zijn reps even had stil gezet (en ook geen gang bonussen meer had, en in siege was). Dread back online in diepe armor en net kunnen redden. Tegen die tijd was ook de eerste dread weer terug en konden we snel genoeg sleepers neerhalen om de inkomende DPS genoeg te reduceren.

Al met al heeft het wat langer geduurd dan het in een optimale situatie zou doen, maar toch vier sites gedaan en weer dikke ISK in de hangar, wachtend op transport naar een market hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:22:
Pfff die income van incursions is ook belachelijk hé :P
Het inkomen is wat aan de hoge kant ja, zeker voor de empire incursions. Wat incursions helemaal goed maakt is dat ze enorm goed schalen. Als wij in de WH met het hele team zijn (zes man) dan worden de porties ISK per persoon lager. In incursions is veel minder het geval. Gevolg is dat ze heel efficient te doen zijn door georganiseerde groepen die dan inderdaad rond de 150m/h zitten. En er is altijd wel ergens een incursion dus je hebt haast ook geen down-time (op het verplaatsen van je schepen na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Werkt dat een beetje met dreads in een WH dan?

Mijn alt kan namelijk bijna Chimera / Phoenix vliegen en ik vraag me even af of het de moeite waard is om gewoon dat te pakken in plaats van een Tengu.

Andere alt dan in een Thanatos en gaan met die banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Noxious schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:12:

Dus als mensen lekker isk willen verdienen in eve, fatsoenlijk een armor BS (aangeraden is ~800-1000dps, 70k+ ehp) of een Guardian kunnen vliegen + ook nog op zoek zijn naar een enorm gezellige corp *O* laat het even weten :P
Misschien als er mensen bij mij in de corp interesse hebben (kan niet teveel zeggen want zit er pas net) dat we wel eens mee willen gaan als jullie er ook wat aan hebben. Ik durf alleen niet te zeggen of iedereen een armor tank heeft, wat wel handig is, en of jullie een beetje in de buurt zitten.

Klopt het trouwens dat je alleen resists en ehp nodig hebt omdat je eigenlijk altijd gerept word door de logis?
De_Bastaard schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:44:
Werkt dat een beetje met dreads in een incursion dan?

Mijn alt kan namelijk bijna Chimera / Phoenix vliegen en ik vraag me even af of het de moeite waard is om gewoon dat te pakken in plaats van een Tengu.

Volgens mij haal je nu zijn posts over WH en Incursions door de war. Hij doet de WH sites/anomalies met de dread ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Marce op 10-01-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ja klopt, ik bedoelde ook in een WH :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:44:
Werkt dat een beetje met dreads in een WH dan?

Caps zijn pure noodzaak als je C5/C6 sites wilt doen. Enerzijds omdat er zoveel sleeper BS zijn dat je capital RR/triage nodig hebt om alles heel te houden en anderzijds omdat je vier extra spawns krijgt voor je caps. En meer spawns = meer sleeper wrecks = meer ISK.

Ik denk eigenlijk niet dat een phoenix erg bruikbaar is. Volgens mij heeft CCP Citadel Cruise/Torps nog steeds niet unfucked? Wij gebruiken alleen turret dreads, en dan nog hebben we webs/painters nodig om te zorgen dat die de BS/Cruisers tracken.

In een C3 denk ik dat dreads wat overkill zijn. Als ik snel eve-survival check dan denk ik niet dat je genoeg BS spawns krijgt om dread nodig te hebben. Mogelijk dat een carrier met RR wel nuttig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zou in een C3 iets van 8 BS erbij krijgen per carrier/dread die erin gewarped wordt (wordt niet meer als ik meer dan 2 capitals erin gooi). Carrier kan wellicht wel, maar kan die bijv 10 BS tanken met local reps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
[b][message=37472974,noline]

Income per incursion per member is 10,5 mil, en we runnen ze onder 5 minuten. Met wat geluk doe je er 12 of meer in een uur en trek je dus op een avondje actief incursions vliegen makkelijk een paarhonderd mil binnen :)

Zelf vloog ik voorheen een navy megathron, nu een gewone (909.9 dps, 80k ehp met fleet bonux) en straks een vindicator :)
We zullen toch eens moeten kijken voor een nap. hier is heel de corp armor en hebben zelf 2 guardian & 1 oneiros pilots + 2 alt met guardians. Wil gerust wel eens dps meegaan ook. heb altijd een armageddon navy issue + omen navy issue klaar liggen voor incursions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
Ik ben me een beetje aan het inlezen op WH's en ik vond het volgende:
Class 1 and 2 encounters are generally considered to be soloable. Class 3 is a maybe soloable situation. Class 4 is generally a fleet op while a Class 5 can be solo'd only if you use a Capital Ship (Carrier OR a Dreadnought) but be prepared to sweat bullets as a class 5 can crack a carrier and eat drones severely. You can expect to lose 40,000m3 of drones. Class 6 sites are NOT soloable.
Verder omdat C1 t/m C3 nagenoeg solo zijn te doen, zijn deze ook favoriet om te worden gebruikt voor ganking. C3 wel wat minder, maar voor een beginnende groepje spelers zou een C4 dus ideaal zijn.

@De_Bastaard
Doe jij überhaupt wel sleepers? Of is het alleen maar PI wat je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Marce schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Misschien als er mensen bij mij in de corp interesse hebben (kan niet teveel zeggen want zit er pas net) dat we wel eens mee willen gaan als jullie er ook wat aan hebben. Ik durf alleen niet te zeggen of iedereen een armor tank heeft, wat wel handig is, en of jullie een beetje in de buurt zitten.

Klopt het trouwens dat je alleen resists en ehp nodig hebt omdat je eigenlijk altijd gerept word door de logis?
[...]
Nice, en idd, je hoeft niet zelf te reppen (lukt je toch niet snel genoeg, als je primaried bent ben je in 20 seconden poef) dus je EHP is alleen buffer en je resists allemaal zo hoog/gelijk mogelijk net als bij sleepers.
Logi's moeten je redden :) meestal doen ze dat goed :+

Nadeel van incursion boten is dat het een flinke investering is (mijne is zo'n 950 mil nu en nog verre van optimaal), voordeel is dat de inkomsten goed zijn.
Stampertjen schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:24:
[...]

We zullen toch eens moeten kijken voor een nap. hier is heel de corp armor en hebben zelf 2 guardian & 1 oneiros pilots + 2 alt met guardians. Wil gerust wel eens dps meegaan ook. heb altijd een armageddon navy issue + omen navy issue klaar liggen voor incursions.
Nice nice, overigens zitten wij standaard in Foves, Sinq Laison region.

Mochten jullie corps nog een alliance zoeken, die hebben we ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:24:
Ik zou in een C3 iets van 8 BS erbij krijgen per carrier/dread die erin gewarped wordt (wordt niet meer als ik meer dan 2 capitals erin gooi). Carrier kan wellicht wel, maar kan die bijv 10 BS tanken met local reps?
Voor zover ik weet krijg je alleen capital escalations in een C5/C6, maar dit weet ik niet 100% zeker.

Of een enkele carrier tien sleeper BS kan tanken is goede vraag. Hangt er van de situatie en wat je aan DPS hebt af. Als ze alle tien in neut range zijn (<40km) dan denk ik niet dat je lang tanked. Hangt er ook heel erg vanaf of je genoeg DPS hebt om ze neer te krijgen voor dat je carrier capped out is. Triage zou een hoop helpen maar ook dan zullen de neuts op de sleeper BS een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Voor zover ik weet krijg je alleen capital escalations in een C5/C6, maar dit weet ik niet 100% zeker.

Of een enkele carrier tien sleeper BS kan tanken is goede vraag. Hangt er van de situatie en wat je aan DPS hebt af. Als ze alle tien in neut range zijn (<40km) dan denk ik niet dat je lang tanked. Hangt er ook heel erg vanaf of je genoeg DPS hebt om ze neer te krijgen voor dat je carrier capped out is. Triage zou een hoop helpen maar ook dan zullen de neuts op de sleeper BS een probleem zijn.
triage carriers kunnen alleen reppen en geen dps doen dus heb je er minimaal 2 van nodig, waar ook sleepers doen wisselen tussen targets lijkt me dat niet ideaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:24:
[...]

triage carriers kunnen alleen reppen en geen dps doen dus heb je er minimaal 2 van nodig, waar ook sleepers doen wisselen tussen targets lijkt me dat niet ideaal ;-)
Wat bedoel je hier precies mee? Je gebruikt je carriers zowiezo niet voor DPS in een WH.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
nwagenaar schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:27:
Ik ben me een beetje aan het inlezen op WH's en ik vond het volgende:

[...]

Verder omdat C1 t/m C3 nagenoeg solo zijn te doen, zijn deze ook favoriet om te worden gebruikt voor ganking. C3 wel wat minder, maar voor een beginnende groepje spelers zou een C4 dus ideaal zijn.

@De_Bastaard
Doe jij überhaupt wel sleepers? Of is het alleen maar PI wat je doet?
Dus al zou jij een corp in een WH willen beginnen moeten we denken aan een C4 klasse WH?

Wat voor schepen zijn daar minimaal voor vereist om daar sites te doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ik zou denken een high dps T3 / T2 BS fleet met logistics minimaal, capitals geven extra sleeper spawns :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
MacrosSimga schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:50:
[...]
Dus al zou jij een corp in een WH willen beginnen moeten we denken aan een C4 klasse WH?

Wat voor schepen zijn daar minimaal voor vereist om daar sites te doen?!
Ik bedoel ook in ideale omstandigheden he :+

De_Bastaard zit ook in een C3 WH. Ik weet alleen niet of hij daar in z'n eentje zit of met een groep personen, dat hij daar permanent zit en/of hij ook Sleepers doet.

Wat betreft de aanbevolen schepen:
A Class 1 Wspace does not allow anything bigger than a Battle Cruiser through. This is a ship based limitation and not a ship mass limitation. This is just like some low level mission acceleration gates will not allow a battleship through.

Class 2 wormholes have a low mass restriction and will allow some battleships through and not others. If your ship has too much mass to fit through, try off-lining your armor plates (1600mm, 800mm etc.) or other mass adding equipment

Class 1 and 2 encounters are generally considered to be soloable. Class 3 is a maybe soloable situation. Class 4 is generally a fleet op while a Class 5 can be solo'd only if you use a Capital Ship (Carrier OR a Dreadnought) but be prepared to sweat bullets as a class 5 can crack a carrier and eat drones severely. You can expect to lose 40,000m3 of drones. Class 6 sites are NOT soloable.

Capital ships can fit into Class 5 or 6 wormholes only. You can BUILD one in any Wspace as well.
Als ik het goed begrijp, komt dit op het volgende neer:

- C1: Cruiser of BC
- C2: BC
- C3: Fleet van BC/BS
- C4: Fleet van BC/BS/Logi

Maar goed, veel is ook afhankelijk of je gaat voor permanente bewoning of niet. Er zijn redelijk wat corps die een standplaats hebben in een bepaald systeem en vervolgens de WH's gaan farmen. Zodra je gaat wonen in een WH, dan moet je rekening houden met logistics, POS, POS-fuel, Corp Hanger, Ship Maint. Array, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
nwagenaar, jaaja natuurlijk doe ik sleepers. PI kost me teveel effort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Off topic: Is eve nog een beetje leuk dezer dagen ?, Ik heb nog wel twee actieve accounts maar ik heb het afgelopen jaar alleen maar ingelogd om wat skill changes te doen.

Zag dat ze net weer een nieuwe expansie hadden opgeleverd, zat daar nog iets boeiends in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
De_Bastaard schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:04:
nwagenaar, jaaja natuurlijk doe ik sleepers. PI kost me teveel effort :P
Maar je woont daar dus permanent? En je verhuist gewoon elke maand naar een nieuwe C3 WH oid?

Want wat ik lees, leven de meeste mensen misschien 3 tot 4 weken in een WH om vervolgens weer verder te trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Onze corp zit daar permanent :) Elke dag een exit naar lowsec, dat is wel handig.

Zie geen reden om naar een andere WH te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

kipkruide schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:04:
Off topic: Is eve nog een beetje leuk dezer dagen ?, Ik heb nog wel twee actieve accounts maar ik heb het afgelopen jaar alleen maar ingelogd om wat skill changes te doen.

Zag dat ze net weer een nieuwe expansie hadden opgeleverd, zat daar nog iets boeiends in ?
De Crucible expansie heeft een hoop kleine fixes, nieuwe Battlescruisers en is voornamelijk een bewijs dat CCP weer bezig is met EVE en niet met andere rommel zoals Walking In Stations en Vampier games.

Er is zoals altijd genoeg te doen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Gief walk in stations :P ik wil met m'n corp mates kunnen pokeren om ISK :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
IJzerlijm schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:29:
[...]

De Crucible expansie heeft een hoop kleine fixes, nieuwe Battlescruisers en is voornamelijk een bewijs dat CCP weer bezig is met EVE en niet met andere rommel zoals Walking In Stations en Vampier games.

Er is zoals altijd genoeg te doen.
Al moet ik wel zeggen dat het een update was met allemaal kleine fixen plus dat ik eigenlijk wel meer had verwacht dan alleen dit. Ook jammer dat deze update weer een aantal rare bugs heeft meegebracht(quallity control ccp?). Desondanks blijft het vermakelijk :P
Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste