LiquidT_NL schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:15:
Nadat ik er achter kwam dat WoW mij toch niet echt trekt voor lange tijd, maar eens gaan zoeken naar een nieuwe MMO. Ik hou ook wel van een beetje passief gamen, en in Eve komt dat beter tot zijn recht lijkt het. Ondanks dat ik nooit diep in de game heb gezeten (max 5 uur

) ga ik nu toch echt een fatsoenlijke poging wagen.
Het bevalt goed, de tutorial is flink verbeterd en je hebt meteen wat NPC mission om je op weg te helpen. Ik ga de komende dagen maar eens een startje maken met die tutorials (business, industry, exploring, combat) om even de basic skills op niveau te krijgen en een goede kickstart te krijgen met de verschillende dingen die kijken bij de game: navigeren op de map is bijvoorbeeld nog echt een ramp, of hoe de verschillende zones in elkaar steken.
Ik zoek het meeste op in de uitstekende bronnen op internet, maar soms moet je toch even wat dingen vragen ("hoe vergelijk je schepen side by side" bijvoorbeeld). Helaas is het IRC kanaal praktisch uitgestorven.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd!
navigeren op de map moet je eingelijk ook niet doen

Vergeet trouwens niet de Flatten knop, danw ord het al iets overzichtelijker. Autopilot op safest possible/prefer only hi sec, en gewoon verstand op nul en vliegen.
Ik speel eve nu bijna 4 jaar totaal en snap er ook nog steeds niets van. weet beetje waar de verschillende regions zijn en welke trade hubs daar in liggen, maar meer ook niet.
Vragen kan je ook hier kwijt, zijn wel wat mensen actief, dus echt lang hoef je niet te wachten.
Welke schepen wil je vergelijken? de Compare tool onthoud wat er in staat, gaat alleen leeg als je echt op erase drukt. Op die manier kan je schepen vergelijken.
Fittin forum op het eve forum is ook altijd een goede. Wil je zelf experimenteren, probeer dan EFT (eve fitting tool), importeer daar je char en je ziet direct of je het kan fitten. Vergelijken van schepen is daar wss ook wat makkelijker.
Basics van alle schepen zijn sowieso wel handig om gewoon in je kop te stampen
Caldari - Shield tank. combi van Missiles en beetje Hybrid(railgun).
Minmatar - Shield tank. Vooral projectiles maar ook wat missile bootjes.
Galante - Armor tank. Hybrids en drones
Amarr - Armor tank. Lasers.
Verschillende wapens doen verschillende type schade. Verschillende NPC's doen ook weer verschillende type dmg.
Er zijn 4 dmg types.
Explosvie, Thermal, Kinetic en EMP. Shield zijn stuk zwakker vs EMP. Armor kan weer erg slecht tegen explosive. Dus je moet je hardners (zowel shield als armor) hier beetje op richten.
De verschillende ammo's (per wapen ook weer verschillend) kunnen ook verschillende dmg doen.
Hybrids doen altijd Kinetic/Thermal. er is geen ammo die exp of emp doet.
Rails kunnen alles doen, maar den vooral expl dmg. (er is bijv emp ammo die exl + emp doet)
Lasers doen (volgens mij) alleen EMP en Thermal
Missiles kunnen alles doen. Verschil tussen de missiles is puur de dmg type (tech 1 missiles btw). Flight time, range etc is allemaal afhankelijk van je skills en en modules.
Voor drones geld ook weer dat ze verschillend types dmg doen, maar de stats van de drones zelf verschillen ook weer (speed, tank, rate of fire, etc etc).
Vecht je tegen NPC's, dan is het wel de moeite waard om te kijken welke dmg ze gaan doen, en dus welke resistances je moet gaan verhogen. Heb nu ff geen lijstje met de verschillende factions en welke dmg ze doen (en waar ze zelf lage resistances tegen hebben).
Er zijn zat uitzonderingen op de info wat de schepen betreft, je kan ook prima projectiles op een galante schip zetten, maar je krijgt dan niet de bonussen die op een schip zitten.
Als een schip shield tanked is, heeft hij meer mid slots, armor tanked hebben meer lowslots. Naast de bonus die op het schip zit maakt dit eignelijk waarom een schip armor/shield tanked is. Er zijn zat fittings die wat scheef zijn als je deze regels aanhoud, maar dat is puur om de vijand te verrassen of wat dan ook.
Zag gisteren bijvoorbeeld een Talos (galante BC) fit met paar shield extenders en alleen maar dmg mods in de lows. Ding poepte 1200 dps uit

Als er genoeg logistics (healers in feite) is kan je dit prima vliegen.
anyway, tot zover ff korte intro op dmg in EVE
[
Voor 9% gewijzigd door
TepelStreeltje op 21-11-2012 12:46
]