[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

MacrosSimga schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:44:
Het is zeker waar dat het niet is wat ik wil/kan. Ik snap ook wel dat hij generft word maar mensen kunnen drakes ook zeer gemakkelijk counteren. zorg dat je jezelf goed fit op kinetic want daar schieten ze toch alleen maar mee en gebruik EM dmg.. die shield gaat dan ook hardstikke snel alles onder de shield is karton.. Maar das is mijn ervaring en die is minder groot dan die van jou ;)
alle caldari schepen zijn karton zodra je door het shield bent, dat is dan ook het grootste probleem. en ja EM damage is het best tegen shield tankers in het algemeen. maar je kan niet altijd optimaal zijn om een drake te killen in een roam/battle

het is ook niet dat een drake niet te killen is maar dat hij sterker is dan de andere T1 battlecruisers dat is ook de reden dat je er zoveel ziet. en niet alleen in PVP maar ook in PVE/WH en waarin niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 19:27
De drake wordt wellicht sterk geacht, maar je zou stiekem is naar een dual/triple rep myrmidon moeten kijken, die zijn kortstondig ook heul sterk. Ik zou daar wel een 1v1 met een drake mee aandurven.

Het is hier idd wat stil geweest, momenteel ben ik niet zoheel veel meer online, zoveel leuke dingen om te doen, zo weinig tijd, was ik nog maar student ;). Momenteel bezig met het bouwen van POS en POS modules, beetje wat ISK int laatje brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 11:14
Hallo, Ik zou graag een keer Eve willen proberen. En in de start post wordt aangeraden om hier te vragen voor invite. Ik weet niet of het nog steeds werkt maar dan zou ik 21 dagen kunnen spelen i.p.v. 14?

In the topicstart staat ook nog dat de huidige versie Crucible is, maar is dit niet Inferno?

Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Xanthian schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:54:
Hallo, Ik zou graag een keer Eve willen proberen. En in de start post wordt aangeraden om hier te vragen voor invite. Ik weet niet of het nog steeds werkt maar dan zou ik 21 dagen kunnen spelen i.p.v. 14?

In the topicstart staat ook nog dat de huidige versie Crucible is, maar is dit niet Inferno?

Ik hoor het wel.
Welkom op GoT :)
Direct message me je Mail adres, stuur ik je een buddy invite.

en klopt, de topicstarts is outdated :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Net gedaan, en bedankt.
Zit er een voordeel aan om iemand een invite te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
iirc: Als de ontvanger van een invite het spel koopt krijgt de persoon die de invite verstuurde een PLEX, die gebruikt kan worden voor een lading geld in-game of een maand extra speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:20
-edit: ben er van verlost.

[ Voor 90% gewijzigd door Crashcat op 18-07-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
"The access to this character is restricted, please enter the password to continue"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crashcat schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:40:
Hey,

Ik heb mijn accounts een paar maanden geleden de abo ervan toch niet meer verlengd. Ben zelf ook niet meer van plan om te spelen denk ik.

Maar nu, zal ik mijn karakters houden of weg gegeven. Ze hebben niet veel isks oid, maar wel een paar goede support skills.
Chi Lon.
Crashcat
ik kan ze niet inzien maar heb mogelijk wel interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ubilosis schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:29:
De drake wordt wellicht sterk geacht, maar je zou stiekem is naar een dual/triple rep myrmidon moeten kijken, die zijn kortstondig ook heul sterk. Ik zou daar wel een 1v1 met een drake mee aandurven.

Het is hier idd wat stil geweest, momenteel ben ik niet zoheel veel meer online, zoveel leuke dingen om te doen, zo weinig tijd, was ik nog maar student ;). Momenteel bezig met het bouwen van POS en POS modules, beetje wat ISK int laatje brengen!
true maar triple is zoals je zelf al zegt kortstondig sterk drake is altijd erg sterk en ja een tripple rep myrm kan een drake (doorgaans) wel slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:05

Poekie McPurrr

Mreoww~

"dual/triple rep" Wat houd dat in eigenlijk?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Poekie McPurrr schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:35:
"dual/triple rep" Wat houd dat in eigenlijk?
hoeveel reppers je er op hebt :P

triple rep myrm heeft dus 3 reppers. lijkt me persoonlijk beetje overkill, ben zelf meer van de buffertanks :P (wat je ook ERG goed kan doen met een myrm)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TepelStreeltje schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:23:
[...]

hoeveel reppers je er op hebt :P

triple rep myrm heeft dus 3 reppers. lijkt me persoonlijk beetje overkill, ben zelf meer van de buffertanks :P (wat je ook ERG goed kan doen met een myrm)
je zou die triple rep eens in actie moeten zien HEERLIJK ik ga er zeker ook 1 maken en daar ga ik fun mee hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Even een vraagje. Ik kan alleen een wat oudere versie vinden van ISK: The Guide. Is er ook een nieuwere die wel in het engels is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
http://isktheguide.com/ ?
ik heb te snel gesproken, blijkbaar nog niet inderdaad...

[ Voor 56% gewijzigd door defusion op 18-07-2012 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
Anoniem: 66797 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:26:
[...]

je zou die triple rep eens in actie moeten zien HEERLIJK ik ga er zeker ook 1 maken en daar ga ik fun mee hebben :D
Denk dat je tegenwoordig meer aan die cap boooster 400/800 shield boosters (die ancilary) meer hebt... die dingen hebben gewoon een uber dikke tank, helemaal als je dr 2 fit om de reload op te vangen. volgens mij had je die ook in de armor variant.... daar de myrm geen gun bonus gebruikt, kan je leuke dingen doen....

zoals autocanon's (minmatar), met in de lows dcu, drone dps, speed mods? en dan in de mids zo'n anc-shield booster, 1x invulfield en dan point+web

dan ga je zo over de 1k dps :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch2007 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:23:
[...]

Denk dat je tegenwoordig meer aan die cap boooster 400/800 shield boosters (die ancilary) meer hebt... die dingen hebben gewoon een uber dikke tank, helemaal als je dr 2 fit om de reload op te vangen. volgens mij had je die ook in de armor variant.... daar de myrm geen gun bonus gebruikt, kan je leuke dingen doen....

zoals autocanon's (minmatar), met in de lows dcu, drone dps, speed mods? en dan in de mids zo'n anc-shield booster, 1x invulfield en dan point+web

dan ga je zo over de 1k dps :) >:)
klinkt ook leuk :D

even iets anders ik heb 2 characters die ik wil transferen maar als ik het zo lees moet het account actief zijn. tevens kost het me 20€ of 2 plexen. dat zijn dus 6 plexen of +/- 70€ dat is nogal wat maar wil ze niet kwijt.

als ik het in de 4 uur kan doen dan zou me dat 30€ of 2 plexen schelen iemand die hier wat meer over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:16
D'r zit ergens in accountbeheer een optie om je account een paar uur actief te maken zodat je hem kunt opladen met een plex. Heb ik ooit gebruikt om een oud char te plunderen, kreeg wel een melding dat het eenmalig kan (vaker moet je vragen) en dat "misbruik" niet is toegestaan. Naja had het toch maar 1x nodig, denk dus dat je het ook wel voor een transfer kunt misbruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Klopt, ik heb die 4 uur gebruikt om een char te transferen.
Ik zou het ze alleen niet vertellen, wss een "vergeten" functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Anoniem: 66797 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:33:
[...]

klinkt ook leuk :D

even iets anders ik heb 2 characters die ik wil transferen maar als ik het zo lees moet het account actief zijn. tevens kost het me 20€ of 2 plexen. dat zijn dus 6 plexen of +/- 70€ dat is nogal wat maar wil ze niet kwijt.

als ik het in de 4 uur kan doen dan zou me dat 30€ of 2 plexen schelen iemand die hier wat meer over kan zeggen?
uhm, transfer kost sowieso centen. daar doe je niets aan, of het nou inactive of active account is.

dus als je em tijdelijk active maakt kan je ze verplaatsen. kost je dan dus geen nieuwe plex om die account een maand active te houden. das het enige verschil.

er is dus geen misbruik of vergeten feature, gewoon working as intended. CCP snapt ook wel dat het onzin is om een maand te betalen voor een transfer van inactive naar active account (scanning alt, cap babysitting alt, etc)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TepelStreeltje schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:04:
[...]

uhm, transfer kost sowieso centen. daar doe je niets aan, of het nou inactive of active account is.

dus als je em tijdelijk active maakt kan je ze verplaatsen. kost je dan dus geen nieuwe plex om die account een maand active te houden. das het enige verschil.

er is dus geen misbruik of vergeten feature, gewoon working as intended. CCP snapt ook wel dat het onzin is om een maand te betalen voor een transfer van inactive naar active account (scanning alt, cap babysitting alt, etc)
ik hoop het want kan dus niks transferren beiden actief en heb 4 plexen en heb +/- 10 mil over (alles bij elkaar) en wat blijkt... ze moeten in NPC corp zitten en dat kan niet want ze hebben roles dus petition aangemaakt hopelijk doen ze niet moeilijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
ik heb al een tijdje geen eve meer gespeeld en verkoop mijn 3 accounts, main met 92m sp+ en een met 60m sp en 1 met 11m sp Mijn main kan alle races supercaps vliegen, etc, totaal 65bil aan assets waaronder 16bil in wallet. assets bestaat uit een aantal carriers, een vindicator, machariel etc.

Mijn chars zitten de CFC en hebben director role in een van de grotere CFC alliances maar die roles ga ik wel droppen voor de verkoop. Als iemand geinteresseerd is laat het mij weten want ik speel het toch niet meer.

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 00:36
Waarom zou je verkopen voor isk als je er toch niet meer mee speelt. Tenzij je voor echt geld bedoelde. Dan raad ik je aan eens op marktplaats te neuzen. Dit topic is niet bedoeld om je karakters tegen de spelregels in te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:37
Ik heb wel interesse id 60m en de 11m sp. Stuur je wel een berichtje vnvd

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
wheez50 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:20:
Waarom zou je verkopen voor isk als je er toch niet meer mee speelt. Tenzij je voor echt geld bedoelde. Dan raad ik je aan eens op marktplaats te neuzen. Dit topic is niet bedoeld om je karakters tegen de spelregels in te verkopen.
Ah, zal marktplaats eens proberen, ik speel het inderdaad al een tijd niet meer en dacht dat misschien een van jullie wat aan mijn chars zou kunnen hebben.

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondanks dat ik niet meer eve speel, bedacht ik ineens dat alliance tournament was, dus voor de grap stream op de TV gezet, ziet er best leuk uit op een HD TV.

Vraag me wel af wat die logi pilots soms doen. Sowieso zitten er wat niet al te snelle tussen (die gewoon schepen laten doodgaan zonder te reppen zonder dat ze gejammed zijn), maar nu ook 2x gezien dat ze verkeerde gingen reppen, maar wel zelfde type schip, inclusief nu net in de halve finale. (Waardoor ze bijna verloren hadden).

Commentatoren proberen het nu net te verklaren, maar ik begrijp het nog niet helemaal hoe je het verkeerde schip repped. Als je gewoon ernaast klikt, oké (al nog steeds redelijk onwaarschijnlijk), maar je gaat toch niet reppen op basis van schiptype, maar als iemand broadcast of op watchlist/locked targets zijn hp verliest. Ik was vroeger bijna dedicated logi pilot, en heb nooit gehad dat iemand zijn dat zijn schip van type X reps nodig had, en dat ik dan alle schepen van dat type af ging ofzo. Enkel op basis van naam danwel watchlist/broadcasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
StudieLife schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:57:
[...]

Ah, zal marktplaats eens proberen, ik speel het inderdaad al een tijd niet meer en dacht dat misschien een van jullie wat aan mijn chars zou kunnen hebben.
Kunnen hebben? (ik lees gratis? if so claim ik dan wel die 90M sp char geen problemen mee :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
furby-killer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:53:
Ondanks dat ik niet meer eve speel, bedacht ik ineens dat alliance tournament was, dus voor de grap stream op de TV gezet, ziet er best leuk uit op een HD TV.

Vraag me wel af wat die logi pilots soms doen. Sowieso zitten er wat niet al te snelle tussen (die gewoon schepen laten doodgaan zonder te reppen zonder dat ze gejammed zijn), maar nu ook 2x gezien dat ze verkeerde gingen reppen, maar wel zelfde type schip, inclusief nu net in de halve finale. (Waardoor ze bijna verloren hadden).

Commentatoren proberen het nu net te verklaren, maar ik begrijp het nog niet helemaal hoe je het verkeerde schip repped. Als je gewoon ernaast klikt, oké (al nog steeds redelijk onwaarschijnlijk), maar je gaat toch niet reppen op basis van schiptype, maar als iemand broadcast of op watchlist/locked targets zijn hp verliest. Ik was vroeger bijna dedicated logi pilot, en heb nooit gehad dat iemand zijn dat zijn schip van type X reps nodig had, en dat ik dan alle schepen van dat type af ging ofzo. Enkel op basis van naam danwel watchlist/broadcasts.
Ik heb geen audio van de teamspeak's van de betreffende teams. Fouten maken is menselijk. Dat je schepen laat dood gaan zonder dat je roept dat je gejammed bent lijkt me sterk.
Verkeerde schip reppen kan altijd gebeuren natuurlijk.

Nogmaals: Ik heb geen audio van de teams gehoord. De commentatoren zo te horen ook niet aangezien ze het probeerden te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 11:58
Ik zit er aan te denken mijn account weer te activeren. Ben nogal klaar met de meeste games en EVE heeft me best een tijd geboeid (5/6jaar geleden). Nu heb ik even zitten kijken op mijn account en zie ik dat mijn char 6.5m il sp heeft. Ook heb ik gelezen dat mensen tegenwoordig 50+60mil sp hebben.

PvP trok mij altijd heel erg bij dit spel. Maar maak ik nog enigszins kans met deze achterstand in skillpoints (en ISK waarschijnlijk)? En is het niet zonde van mijn tijd om nu te gaan spelen, om er over een paar weken achter te komen dat ik deze achterstand never nooit inhaal.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Bartjeuhz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:37:
Ik zit er aan te denken mijn account weer te activeren. Ben nogal klaar met de meeste games en EVE heeft me best een tijd geboeid (5/6jaar geleden). Nu heb ik even zitten kijken op mijn account en zie ik dat mijn char 6.5m il sp heeft. Ook heb ik gelezen dat mensen tegenwoordig 50+60mil sp hebben.

PvP trok mij altijd heel erg bij dit spel. Maar maak ik nog enigszins kans met deze achterstand in skillpoints (en ISK waarschijnlijk)? En is het niet zonde van mijn tijd om nu te gaan spelen, om er over een paar weken achter te komen dat ik deze achterstand never nooit inhaal.
Inhalen nee, gaat ansich gewoon niet....

Betekend dit dat je geen eve op jouw manier kan/mag doen: nee, je kan gewoon je eigen (wellicht gezamelijk met wat anderen) gewoon doen...

Volgens mij zijn er hier wat gasten van jovial legacy die dr geen problemen mee zullen hebben om je in hun midden te nemen..

(ikzelf zit in "The Ankou", welke in Northern Coalition. zit, maar ik denk dat je zelker in het begin niet meteen (weer) naar 0.0 moet gaan, daarnaast zijn de recuitment standard aan de aardig hogere kant..
The Ankou is a veteran’s corp with a core group of players who have played together for 4+ years. We are currently Closing our doors to new members who do not have a internal voucher.

Our new recruitment focus is on Primarily US and EU time zone, but all may apply.
We have a laid back atmosphere but at the same time we play the game seriously. We joke around so you should have a sense of humor. We currently have dual timezone Alliance operations with numerous other roams and black ops fleets.. The majority of our pilots have capital or supercap ships.

Brief Points:
- Average SP ~50mil+ (majority of players are cap pilots)
- 0.0 Fleet & gang pvp
- Core group of competent pvp veterans from a variety of entities
- No miners or carebears in corp
- Logistics and etc available
- Active US tz, early AUS, and EU tz.

Requirements:
- 30+ mil sp. Exceptions will be made if a useful role can be filled.
- Preferably owns carrier/super
- PVP history – kb links with appropriate amount of kills for char age. This is not a training corp.
- A mic and sound to use voice comms
- Self sufficient (fleet reimbursement is available)
- Vouch in corp/alliance preferred

If you feel our corp would be a good fit to what you are looking for, please join the “Ankou Public” channel or contact SHYBUM1, Illushin Anropov, AnidaG, Polian or Jax Blake for assitance.

Link to kb:

http://ankou.killmail.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster

Inhalen ga je nooit redden. Het principe is: Er is altijd iemand met betere skills. Zo niet: You have won Eve. Ofzo.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022

Het is absoluut niet zonde om te gaan spelen. Er is genoeg te doen in EvE en je doorskillen doe je altijd. Ik heb zefl nu 31mil SP maar er is ook voor mij nog genoeg om te trainen.

Je bent altijd van harte welkom in in de Jovian Legacy. Ik zelf zit in hun alliance en we kunnen absoluut meer pvp mensen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Tnx voor de respons. De reden waarom ik dit ook vraag, is dat ik een aantal games op hoog niveau heb gespeeld (wat ik erg leuk vind), zoals World of Warcraft en Counterstrike.
Bij die games is het echter niet zo lastig binnen aanzienlijke tijd op aardig niveau te komen.
Ik heb bij EVE echter het vermoeden dat ik mijn mijn huidige SP een beetje achter de rest aan blijf lopen, wat ik totaal niet zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Het is maar hoe je het bekijkt. Als je kijkt over alle skills heen heb ik nieuws: Die ga je nooit allemaal op max krijgen. De tijd is er simpelweg niet.

Je kunt je wel goed specialiseren. Alleen PVP in bepaalde schepen.
Voordeel van Eve tov de games die jij noemt zijn: Je traint ook terwijl je niet speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Peekster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:30:
Het is maar hoe je het bekijkt. Als je kijkt over alle skills heen heb ik nieuws: Die ga je nooit allemaal op max krijgen. De tijd is er simpelweg niet.

Je kunt je wel goed specialiseren. Alleen PVP in bepaalde schepen.
Voordeel van Eve tov de games die jij noemt zijn: Je traint ook terwijl je niet speelt.
daar heb je een punt. specialiseren is inderdaad een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Iets wat de "replay value" van dit spel wel ten goede komt. Als je iets anders wilt gaan doen kan dat. Voorwaarde is dat je er weer voor moet gaan skillen. Maar als je in een ander spel dat wil moet je een nieuw character aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Bartjeuhz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:28:
Tnx voor de respons. De reden waarom ik dit ook vraag, is dat ik een aantal games op hoog niveau heb gespeeld (wat ik erg leuk vind), zoals World of Warcraft en Counterstrike.
Bij die games is het echter niet zo lastig binnen aanzienlijke tijd op aardig niveau te komen.
Ik heb bij EVE echter het vermoeden dat ik mijn mijn huidige SP een beetje achter de rest aan blijf lopen, wat ik totaal niet zoek.
Dat SP niet snel gaat is ook niet erg. Specialiseer je op een bepaald schip dat je wilt vliegen voor pvp en in de tussentijd kan je tactieken oefenen voor dat schip. ( wat peekster zei ) Als je dat schip na een tijd kan vliegen dat je wilt vliegen kan je door trainen voor je volgende schip maar in die tijd met je huidige schip blijven vliegen. Ook kan je misschien niet gelijk alle modules vliegen die je wilt maar die zijn voor T1 best snel te trainen. Voor een T2 module moet je meestal meer skills hebben en bepaalde skills op lvl 5 hebben. Totdat je geen T2 module hebt kan je de beste named variant gebruiken of degene die je kan veroorloven.

Als je bv warpscramble skill trained hoef je die nooit meer voor een ander schip te trainen. Dit is ook zo voor alle sub skills die trained zoals energy management etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartjeuhz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:47:
[...]

daar heb je een punt. specialiseren is inderdaad een optie.
sterker nog met jouw SPs zul je veel basis dingen al hebben dus voor 1 schip specialiseren een tech 3 cruiser kan een leuke zijn als je b.v. trained voor een tengu en je kan die heel goed vliegen hoef je alleen maar battlecruisers te trainen en je kan een drake ook perfect vliegen.

als je dat hebt kan je zowiezo:
alle T1/T2 cruisers zeer goed vliegen + drake en tengu dan heb je in alle prijsclasses wel wat.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 25-07-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 13:19
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahghhhh wilde net mijn machaiel inpakken in nullsec om naar high sec te brengen om te verkopen dus ik stip hem en haal alles uit mijn machariel container om te repacken......... yup you guessed it.... refine

1 billion isk poooooof

argh eve blues nu

kijken of de petition wat uithaalt | die refine knop zit veelst te dichtbij de repack knop

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tntkiller schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:30:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahghhhh wilde net mijn machaiel inpakken in nullsec om naar high sec te brengen om te verkopen dus ik stip hem en haal alles uit mijn machariel container om te repacken......... yup you guessed it.... refine

1 billion isk poooooof

argh eve blues nu

kijken of de petition wat uithaalt | die refine knop zit veelst te dichtbij de repack knop
ouch....

dat is erg naar maar CCP snapt wel dat dat een misclick is hoop ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

1 billion isk poooooof

argh eve blues nu

Dan heb je dus 2x gemisclicked? Je ziet toch eerst alle recources om vervolgens nog een keer op op de button 'reprocess' te klikken. Je krijgt hiervoor echt geen reimburst. Dit is nou typisch een gevalletje van stupidness ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rudios op 26-07-2012 09:53 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28

1 billion isk poooooof

argh eve blues nu

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Rudios schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:48:
[...]

Dan heb je dus 2x gemisclicked? Je ziet toch eerst alle recources om vervolgens nog een keer op op de button 'reprocess' te klikken. Je krijgt hiervoor echt geen reimburst. Dit is nou typisch een gevalletje van stupidness ;)
das dus echt niet wat ik zag

repack en refine zit op de lijst bij elkaar...als ik repack had gedaan hadden ze er nog geweest ik deed dus blijkbaar refine en poof allles was weg.

[edit]
ingame ff gechecked....met reprocess krijg je idd een scherm en nu zie ik dat de trash butten ook heel dichtbij de repack zit dus moet ik uitgeschoten zijn naar trash maar dat kan ook weer niet omdat ik nu net test met trashen van een andere item en dan krijg ik de popups(are you sure y/n) dus kan dat het niet geweest zijn

[edit 2]

blijkbaar is er idd iets niet goed gegaan...GM gaat het restoren :)

[ Voor 28% gewijzigd door tntkiller op 27-07-2012 15:59 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:05

Poekie McPurrr

Mreoww~

Oeps..lvl4 mission.. pocket cleared.. telefoontje lalalala.. terugkomen bij pc.. hmm.. even vergeten dat er nog een spawn aan zat te komen |:(

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Poekie McPurrr schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:28:
Oeps..lvl4 mission.. pocket cleared.. telefoontje lalalala.. terugkomen bij pc.. hmm.. even vergeten dat er nog een spawn aan zat te komen |:(
lol ja ook eens gehad met een overtanked domi....vlieg naar het punt dat ze spawnen bij een container....ow dat duurt wel ff....kom terug, in mijn pod.....vergeten armor repper aan te zetten :D

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466683

Om alle skills in eve te leren kost je 10+jaar ofzo.
Dat is het mooie aan eve 't is een spel waar je af en toe wat bij na moet denken.
Het begin is even wat moeilijk maar later snap je niet dat je met sommige dingen moeite had.
En het geval van skills, met 10milj SP kun je al heel goed zijn in pvp of pve hoor.
Als je je maar aan je skill-plan houd, na advies vanuit een corperatie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
tntkiller schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:49:
[...]

lol ja ook eens gehad met een overtanked domi....vlieg naar het punt dat ze spawnen bij een container....ow dat duurt wel ff....kom terug, in mijn pod.....vergeten armor repper aan te zetten :D
yup same... ook eens gehad in mijn faction fitted nightmare, aantal jaar geleden, deed k angel extravaganza, en een van de laatse rooms heeft een een 2e spawn... maar op dat moment was er ook het Alliance tournament bezig.. dus ik jup op de laatste frigates me warrior II's gegooid en het AT scherm dr over....

na het AT werd k ff "wit" want daar was mn wreck :P

alles nog kunnen looten in mijn basilisk (cap/shield transfer e.d.)...

ik dat ding met faction loot |:( op auto pilot naar jita verstuurd... en afk gegaan voor een paar uur....

eind resultaat moge duidelijk zijn :P :o

en 1x na een sql faal bij ccp na her inloggen domi kwijt geraakt.. door een minor dbase revert, kwam ik dus terug IN mijn missie ^^

zonder hardners/reppers houd ook een domi het niet lang vol zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://northern-coalition...kill_detail&kll_id=175675

_O- _O- _O-

was ik maar op NC coms toen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 29-07-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 09:18
Volgens mij was dit een boundary violation tijdens onze interne NCDOT Alliance tournament :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
tntkiller schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:17:
[edit 2]

blijkbaar is er idd iets niet goed gegaan...GM gaat het restoren :)
Mazzelaar. 2x misklikken en het nog teruggedraaid krijgen. Gebeurd je geen tweede keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Peekster schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:31:
[...]

Mazzelaar. 2x misklikken en het nog teruggedraaid krijgen. Gebeurd je geen tweede keer.
dat is het nou juist ik heb niet 2x geklikt in alle gevallen had ik die popups moeten krijgen en dat was niet zo(getest en al)

im happy :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Gister aaf ff lkker gepiraat. Beetje miners in high sec aan het pesten en aan t canflippen. Vond een maat van mij een t2 implant van 300 mil in een wreck van een rat... waarschijnlijk heeft een miner die daar dus in laten liggen xD wel makkelijk verdient iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Gisteren op SISI een tengu fit voor mission running geprobeerd. ( Wil het toch even testen voordat ik een bil investeer. Wat een heerlijk ding is dat. Komende dagen nog wat andere missies doen maar kon eigenlijk gewoon stil hangen in een missie. Wat een DPS heeft dat ding zeg. Vooralsnog: Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456272

vraagje: sinds gisteren heb ik last van de volgende melding:

"socket was closed" daarna disconnect het spel. Dit gebeurt echt elke 10 minuten, word er niet goed van....:(

enig idee wat ik hier aan kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 23:31

Shunt

Boe

Anoniem: 456272 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:57:
vraagje: sinds gisteren heb ik last van de volgende melding:

"socket was closed" daarna disconnect het spel. Dit gebeurt echt elke 10 minuten, word er niet goed van....:(

enig idee wat ik hier aan kan doen??
Je netwerk na kijken / controleren of je modem niet gewoon disconnect.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 22:42
Gister ook heerlijke lopen irriteren, alleen wat stom zeg dat je in een noobship niet eens meer naar buiten mag als je GCC hebt.. tot 3x toe een Reaper met een Civilian Gattling verloren :( you funny CONCORD you..

Maar binnenkort ben ik geel! en daar was het me om te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
dan ga je toch in je pod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Je telt pas mee als je rood bent heren. Dus jullie moeten nog even!

* nwagenaar is heel erg blij met zijn -9.8 sec status. Want hij laat nu spullen halen ipv dat hij zelf elke keer op en neer gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nwagenaar schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:00:

* nwagenaar is heel erg blij met zijn -9.8 sec status. Want hij laat nu spullen halen ipv dat hij zelf elke keer op en neer gaat :+
ik tel niet mee met 3.6 positive sec stat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
nwagenaar schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:00:

Totdat je weer isk nodig hebt :P
Tenminste toen incursions nog te doen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
incursions zijn ook te doen alleen moet je zorgen dat je in een HQ fleet terecht komt ;) Anders is het de moeite niet waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Daisai schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:37:
[...]
Totdat je weer isk nodig hebt :P
Tenminste toen incursions nog te doen waren.
Thunderbears is indertijd gemaakt als een alt-corp voor mensen in Ankou zodat we onze ISK-flow tijdens de CFC-invasie op peil konden houden met incursions en WH's. Op dit moment is mijn alt tijdelijk out of corp vanwege standings zodat ik een POS kan anchoren in empire. Op dit moment spuug ik redelijk wat T2 onderdelen uit de cooker en houd ik mij bezig met market manipulatie in Jita. Dat laatste begint nu behoorlijk zijn vruchten af te werpen. Ik heb door de prijs op te drijven van bepaalde invention materials circa 2B aan winst gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 21:29
nwagenaar schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

Thunderbears is indertijd gemaakt als een alt-corp voor mensen in Ankou zodat we onze ISK-flow tijdens de CFC-invasie op peil konden houden met incursions en WH's. Op dit moment is mijn alt tijdelijk out of corp vanwege standings zodat ik een POS kan anchoren in empire. Op dit moment spuug ik redelijk wat T2 onderdelen uit de cooker en houd ik mij bezig met market manipulatie in Jita. Dat laatste begint nu behoorlijk zijn vruchten af te werpen. Ik heb door de prijs op te drijven van bepaalde invention materials circa 2B aan winst gemaakt :+
Het blijkt uit ervaring dat 2B in de T2 markt redelijk miniscuul is. Toch mooi werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
baj baj otec :O :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 02-08-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Voor de personen die niet weten waar dit over gaat:

Enkele maanden terug zijn een aantal alliances gestapt in OTEC met de bedoeling om de prijs van [http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Technetium]Technetium[/url] te bepalen. Eén van de voorwaarden van OTEC was dus dat geen van de alliances de zogenaamde techmoons van de andere partij zou aanvallen en er was een NIP op SOV. NCDOT, diverse alliances in CFC, PL en Ev0ke waren hier dus onderdeel van.

Uiteindelijk heeft NCDOT gisterochtend de voorwaarden geschonden door een aantal towers te reinforcen en uiteindelijk met dit als resultaat:
(11:21:45 PM) directorbot: Gentlegoons, two FCON tech moons had been reinforced. No big deal, perhaps – we rep them and move on – but now with the announced tech nerf, apparently NCdot has taken this to mean that it’s open season on CFC forces. They have dropped tracking dreads on our Alphafleet and are racking up a butcher’s bill; we need you to drop what you’re doing and get into the reinforcement Drakefleet ASAP.

The political implications of NCdot’s intervention should be obvious to all of you.

Drakefleet, Formup VFK, Op4, FC: Andish Libby
* This was a broadcast from the_mittani to all-all, replies are not monitored *

(11:42:01 PM) directorbot: NCdot’s membership in OTEC is now over; with their egregious violation of the terms of our cartel, it is open season on all NCdot moons and thier assets are forfeit. GSF and the CFC will continue to respect our separate agreements with Ev0ke and PL as a matter of course.

* This was a broadcast from the_mittani to all-all, replies are not monitored *
Het gerucht gaat dat de CFC aankomend weekend gaan beginnen met een aanval van 3 van onze techmoons in Venal om uiteindelijk door te stoten richting Tribute en Vale om NCDOT uit hun space te schoppen. Een ander gerucht is dat SOLAR een deal heeft gemaakt met CFC en dat zij bezig gaan met het aanvallen van onze space in Geminate. PL heeft op dit moment nog geen plannen, het is dus onbekend of zij de CFC gaan meehelpen.

Kortom, the North is going to burn again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mjah ik hoorde het :/ ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

EVE oorlog nummer zoveel.

Week 0: woohoo, pew pew goonies, bring 'em on ! smilie smilie smilie
Week 1: Hoeveel reds zei je ?
Week 2: klote CCP, doe iets aan blobs, stom spel

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
IJzerlijm schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:33:
EVE oorlog nummer zoveel.

Week 0: woohoo, pew pew goonies, bring 'em on ! smilie smilie smilie
Week 1: Hoeveel reds zei je ?
Maar wat zou je tegen die blobs kunnen doen? Alleen weer de player cap naar benee in de systemen? Iemand enige ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312027

Denk dat het minder bye bye otec is maar meer bye bye ncdot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312027 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:58:
Denk dat het minder bye bye otec is maar meer bye bye ncdot.
we zullen zien... denk niet dat je NCdot moet onderschatten. maar ik woon te kort in 0sec om echt oordeel te kunnen geven voel me nog mega n00b in politics enzo...

hoop echter wel dat NCdot stand houdt goons zijn al te groot als ze groter worden gaat dat de balans ernstig verstoren en mogelijk het spel totaal vernaggelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MacrosSimga schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Maar wat zou je tegen die blobs kunnen doen? Alleen weer de player cap naar benee in de systemen? Iemand enige ideeën?
Bombers. Ze werken uitstekend, zeker sinds de laatste changes dat cloaked schepen elkaar niet decloaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 22:42
De wrecks van RVB/B-REP/R-FED leeg halen is ook hele lucratieve ISK ;) just sayin' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468552

hey, ik ga beginnen met eve online en vroeg me af welk ras/rijk intressant is om te kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Anoniem: 468552 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 04:25:
hey, ik ga beginnen met eve online en vroeg me af welk ras/rijk intressant is om te kiezen..
Maakt niet uit, want je kunt toch alles trainen wat je wilt. Je hoeft geen minmatar te zijn om een minmatar ship/wapen te gebruiken.
Het is niet dat als je character een bepaald ras heeft, dat je dan een bepaald voordeel hebt.

Lees eens ISK The Guide door: http://www.isktheguide.co...K_Vol_1_Incursion_1_4.zip
Zeer uitgebreide game guide. Lees vooral de stukken over de verschillende schepen/wapens etc.

Het is wel zo dat bepaalde schepen een bonus geven voor het gebruik van de wapens die bij dat type schip horen. Houdt daar wel rekening mee met je training etc.
Ook zijn sommige schepen beter geschikt om met armor te tanken (vanwege meer low-slots), en weer andere met shields (vanwege meer mid-slots).

Zelf ben ik als gallente geboren, maar vlieg ik vooral minmatar schepen voor pvp en caldari schepen voor pve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
defusion schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 08:17:
[...]

Zelf ben ik als gallente geboren, maar vlieg ik vooral minmatar schepen voor pvp en caldari schepen voor pve.
Maaaar. Als je als dubbeltje Gallente geboren bent... .wordt je nooit een kwartje Caldari!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peekster schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:14:
[...]

Maaaar. Als je als dubbeltje Caldari geboren bent... .wordt je nooit een kwartje Gallente!

:+
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
eerste sbu drop in tribute gehad van goons...nou dat duurde niet lang om die dingen te mollen _/-\o_

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Net voor het eerst solo in low sec gegaan en een radar site gevonden. Dit is toch leuker dan in high sec jagen naar sites vooral omdat het veel spannender is qua andere pilots die je kunnen neerschieten. Dit vraagt om meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Captains Log Star date 07082012

Gisteren m'n standing op orde gebracht voor een corp waar ik lvl4 research agents voor wil gaan gebruiken.
Daarna nog wat spullen naar Jita gebracht en verkocht. Isk genoeg weer voorlopig. Komende tijd door de weeks minen en in het weekend maar weer eens incursions runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Is er al iets veranderd aan incursions waardoor het de moeite waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Is het volgens jou niet meer de moeite waard dan? Hoorde van een corpie dat het langer duurt en dat je er minder uit haalt maar dat het nog steeds meer isk/uur oplevert dan missionrunning/wh activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33
Peekster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:16:

Daarna nog wat spullen naar Jita gebracht en verkocht. Isk genoeg weer voorlopig. Komende tijd door de weeks minen en in het weekend maar weer eens incursions runnen.
Ja, ik ben mijn mackinaws onder het stof vandaan aan het halen voor serieuze AFK Ice mining na de patch van morgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

defusion schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:16:
Is er al iets veranderd aan incursions waardoor het de moeite waard is?
WTF incursions zijn belachelijk in hoeveel isk je daarmee verdiend in carebear land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Peekster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:22:
Is het volgens jou niet meer de moeite waard dan? Hoorde van een corpie dat het langer duurt en dat je er minder uit haalt maar dat het nog steeds meer isk/uur oplevert dan missionrunning/wh activiteiten.
Wat ik heb begrepen is dat gewoon anomalies in 0.0 ongeveer hetzelfde opleveren. Sinds de nerf tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
defusion schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:02:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat gewoon anomalies in 0.0 ongeveer hetzelfde opleveren. Sinds de nerf tenminste.
Ik kom niet in 0.0. voor anomalies dus ik zou het niet weten. Incursions in highsec zijn veilig. ..... Profit. Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

defusion schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:02:
[...]

dus zijn incursion rewards te hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:25

Virgil

We're not alone

IJzerlijm schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:33:

...
Ik ben nieuw in het spel en ben ergens in de leercurve die het spel mij biedt. Het woord blobs kende ik niet maar door deze blogpost uit 2008 heb ik een goed idee wat een blob is. Ergens vind ik dit ook een goede oplossing. Wat jullie?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Virgil schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:43:
[...]
Ik ben nieuw in het spel en ben ergens in de leercurve die het spel mij biedt. Het woord blobs kende ik niet maar door deze blogpost uit 2008 heb ik een goed idee wat een blob is. Ergens vind ik dit ook een goede oplossing. Wat jullie?
Het probleem is dat men vroeger blobs gebruikte om de andere partij te voorzien van een zwart scherm zodra ze de system binnen kwamen. Hierdoor was men gegarandeerd dat de tegenpartij moeilijk of niet in het desbetreffende systeem konden komen en bij voorbaat al benadeeld werden (minder mensen, dus in principe minder DPS en daardoor minder kans op een overwinning).

Sinds de introductie van Time Dilation (TiDi) is dit minder een probleem geworden. Battles met 1000+ in local is meer regel dan uitzondering. Het nadeel van TiDi is dat alliances met meer (actieve) mensen enorm bevooroordeeld worden, mits ze de goede shiptypes gebruiken (lees; de blob alliances). In het verleden hebben we hier behoorlijk veel discussie over gehad, mede omdat de high SP alliances dit counterden met Tracking Titans (Titans die geoptimaliseerd waren voor tracking ipv tank, aangezien dat de tegenpartij vaak gebruik maakte van BC's in MWD's kregen ze een grotere signature radius waardoor ze effectief groter waren dan een BS waardoor ze binnen enkele seconden dood gingen) en dit werd door de blobbende tegenpartij vaak als zwak gezien. Uiteindelijk werd hun gehuil en gemekker gehoord door de almachtige CCP goden en hebben ze Tracking Titans beperkt waardoor ons meest effectieve counter behoorlijk teniet gedaan werd. Maar goed, op dit moment heb je een tweetal redelijk effectieve methodes in de vorm van Blap Dreads en Slowcat Carriers.

Ondanks dat de grote gevechten spelers richting EVE trekt (ik bedoel, wie vindt de video's met gevechten tussen 1600 mensen in local nou niet prachtig), heb je nog steeds het probleem dat in 0.0 SOV warfare of structure grinding de mensen met de groote fleets het grootste voordeel behalen. Wellicht niet op de korte termijn, maar op de lange termijn zeker. Het leuke hieraan is wel, als de tegenpartij een beetje goed is dan kunnen ze enorm veel kills halen. Het probleem is wel, dit soort alliances reshippen gewoon waardoor men wint door het "Throw as many men against the walls"-principe. Ergo, de verdedigende objectives zijn tegen blobbers nagenoeg niet te realiseren. Simpelweg omdat de DPS van de tegenpartij zodanig groot is dat ze binnen no-time een fleet kunnen whipen. Ter indicatie, onlangs zag ik de CFC een 3-tal carriers binnen enkele seconden alpha'en die door hun stomme fout iets buiten de POS hingen. Whoops!

Daarom hebben powerblocks zoals de CFC het voordeel dat ze in relatief korte tijd een kleinere alliance (met supercapitals of niet) uit 0.0 kunnen drukken. In geval van CFC (ik tel TEST ook even mee) is het ook nog eens zo dat ze op dit moment ruim 60% van 0.0 in hun bezit hebben en de politieke afhankelijkheid tussen de andere partijen is zodanig slecht dat ze niet willen samenwerken om het CFC blob-probleem aan te pakken.

Mijn (bescheiden) theorie is dan ook dat de CFC - tegen de tijd dat de tech-nerf actief wordt - Venal, Tribute en Vale in hun bezit hebben en daardoor ruim 80% van 0.0 in hun bezit hebben (ik voorzie dus een renting-haven voor CFC en ze dan dus dus ook 95% van de techmoons in hun bezit, waardoor de tech-nerf geen echte nerf meer wordt).

Effectief gezien zal 0.0 een dood geheel vormen en simpelweg door zoiets simpels als een blob. Alvorens de mensen van CFC hier zeggen dat we hier makkelijk wat aan kunnen doen (andere alliances betrekken tegen de CFC en consorten) wil ik alvast even opmerken dat politiek binnen EVE toch wel een aparte situatie is. De CFC heeft niet alleen de mogelijkheid om een bepaalde alliance in een bepaalde richting te drukken (lees: help hun niet of je bent de volgende die uit 0.0 gaat vertrekken), enorm veel alliances kunnen elkaar niet luchten en zien waardoor men politiek-technisch gezien niet kunnen of willen samenwerken. Eigenlijk is de enige manier dus een overhaul van 0.0 SOV warfare, maar helaas duurt dat nog tot 2014 alvorens ze hier wat aan gaan doen.

Even voor de duidelijkheid, het bovenstaande verhaal is mijn eigen en bescheiden mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:58:
[...]

dus zijn incursion rewards te hoog
Nou, vind ik niet. Voor incursions moet je veel meer moeite doen in de vorm van organisatie.
Daar mag best wat meer profit tegenover staan. Het hoeft natuurlijk niet ca. 2x zoveel te zijn zoals het eerst was, maar het moet wel de moeite waard zijn. Denk ook aan eventuele wachttijden voor fleets etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een blob is meestal wat de verliezende partij de schuld geeft. Er zijn genoeg gevallen geweest in het verleden waar een overweldigende meederheid is verslagen door een minderheid die beter georganiseerd was. De eerste Armor-HAC vloten van 60 tot 80 schepen hebben vloten die drie keer zo groot waren moeiteloos afgeslacht. Die vloten bestonden uit verschillende alliances die samenwerkten maar niet de coordinatie hadden die nodig was om te winnen en alleen maar konden proberen nog meer allianties erbij te roepen waardoor het nog een grotere puinhoop was met onderlinge standings en communicatie.

Op dit moment heeft de CFC een leiderschap dat jaren ervaring heeft en duizenden uren geinvesteerd in het kunnen inzetten van 1000+ spelers. Het is nogal wat om een groep mensen te sturen ter grootte van een flinke multinational. Je ziet het steeds bij ad hoc coalities, tegen de tijd dat er iets is dat op een commando structuur lijkt met gedeelde FC jabber kanalen en robuuste voice comms is de oorlog al verloren.

Mocht dit eindigen met een CFC overwinning zal dat zeker niet het einde van EVE zijn. Zonder externe vijand gaat zo'n groot blok binnen een maand onderling vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Het probleem is dat de blobs van de CFC niet blobs zijn van 80 vs 120 maar meer van 500 vs 1000. 500 mensen in tengu’s/drakes/maels levert je een shitload aan additionele DPS. Zo erg zelfs, dat ze een carrier in triage binnen enkele seconden down hebben. Dat is echt extreem veel DPS kan ik je zeggen ;)

Defensive objectives worden op deze manier zo goed als onmogelijk. Noem mij een slechte verliezer, ik noem het gewoon realiteit. En de realiteit is dat wij op dit moment niet de manpower hebben om 1000 hostiles met 500 mensen defensief te counteren. Ook niet door gebruik te maken van bombers, blap dreads, tracking titans en slowcat carriers.

De enige oplossing is dus om meer mensen te betrekken en dit is politiek technisch gezien onrealistisch en/of zeer moeilijk. Als is het alleen maar door de ego’s van personen of door oud zeer van jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Waarom zouden 500 van 1000 moeten winnen ? Dan zouden jouw 500 weer door 250 anderen worden verslagen als er mechanismes komen die degene met minder aantal een voordeel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ik zeg dat nergens? :s

Ik reageer op jou omdat jij met een verhaal aankomt over een AHAC gang die wel (even) een blob kan counteren. Ik wilde even duidelijk maken dat die verhalen niet opgaan met de aantallen van tegenwoordig alsmede ook de shiptypes (close, mid als far-range doctrines) waar wij tegen moeten vechten. Volgens mij zeg ik zelfs dat wij dit nooit kunnen winnen?

Of dit terecht is of onterecht, dat laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 21:29
IJzerlijm schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:42:
Mocht dit eindigen met een CFC overwinning zal dat zeker niet het einde van EVE zijn. Zonder externe vijand gaat zo'n groot blok binnen een maand onderling vechten.
Dit is hoe het werkt. Ik speel momenteel Perpetuum, met een player base van rond de 200, en zonder tegenstand valt alles wat lijkt op een blob binnen korte tijd uit elkaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Sgreehder op 08-08-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nwagenaar schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:45:
Ik zeg dat nergens? :s

Ik reageer op jou omdat jij met een verhaal aankomt over een AHAC gang die wel (even) een blob kan counteren. Ik wilde even duidelijk maken dat die verhalen niet opgaan met de aantallen van tegenwoordig alsmede ook de shiptypes (close, mid als far-range doctrines) waar wij tegen moeten vechten. Volgens mij zeg ik zelfs dat wij dit nooit kunnen winnen?

Of dit terecht is of onterecht, dat laat ik in het midden.
wat dit onderwerp betreft moet ik stellen dat ik het met mijn vijand ehhh wacht :+ ohhh well anyway ik ben het met hem eens. ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren maar er komen spannende tijden dat is zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gloeiende patrols (9/10 anom in drone space) is bugged normaal respawned the site na 5 min nu ruim 10 min wachten en nog niks :(

edit: na 45 min nog niks lekker dan!!! CCP is ermee bezig dus zullen wel snel met een hotfix komen :/ vingers crossed :+

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 08-08-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Anoniem: 66797 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:55:
[...]
wat dit onderwerp betreft moet ik stellen dat ik het met mijn vijand ehhh wacht :+ ohhh well anyway ik ben het met hem eens. ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren maar er komen spannende tijden dat is zeker!
Dude, je bent tegenwoordig weer blue :+

Verder heb ik het idee dat Mittani de CFC niet uit elkaar zal laten vallen. De CFC bestaat al jaren, ze hadden misschien een andere naam, er zijn alleen een paar alliances bijgekomen of weggegaan; maar het fundament is altijd hetzelfde gebleven. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze een paar fail-alliances eruit zetten, maar dat is ook alles. De CFC is niet gelijk aan DRF (RA/WN/XIX/SF), dit was meer een strategische zet om de oude NC uit Tenal/Vale/Tribute/Geminate te gooien en onderling space te verdelen. De Russen konden elkaar niet luchten of zien, nadat ze spoils of war hadden verdeeld zijn ze snel uit elkaar gegaan. We hebben kunnen zien wat er toen gebeurde, met uitzondering van Solar Fleet is de rest niet meer wat ze waren.

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 08-08-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nwagenaar schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:53:
[Dude, je bent tegenwoordig weer blue :+
vandaar dat ik vijand doorstreepte en ehhh wacht :+ erachter poste ;)
Verder heb ik het idee dat Mittani de CFC niet uit elkaar zal laten vallen. De CFC bestaat al jaren, ze hadden misschien een andere naam, er zijn alleen een paar alliances bijgekomen of weggegaan; maar het fundament is altijd hetzelfde gebleven. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze een paar fail-alliances eruit zetten, maar dat is ook alles. De CFC is niet gelijk aan DRF (RA/WN/XIX/SF), dit was meer een strategische zet om de oude NC uit Tenal/Vale/Tribute/Geminate te gooien en onderling space te verdelen. De Russen konden elkaar niet luchten of zien, nadat ze spoils of war hadden verdeeld zijn ze snel uit elkaar gegaan. We hebben kunnen zien wat er toen gebeurde, met uitzondering van Solar Fleet is de rest niet meer wat ze waren.
dat is allemaal een beetje voor mijn 0 sec tijd dus daar zeg ik liever niet teveel over.dat lijkt me nogal logisch. en we moeten eens bijkletsen convo me maar als je wat tijd hebt ;)
Pagina: 1 ... 34 ... 46 Laatste