Vandaag (nou ja gisteravond) een libra colour besteld. Dit is mijn eerste ereader dus ben benieuwd of het wat wordt. Las/lees altijd op de iPad maar dat begint vervelend te worden bij lang lezen. Komt vandaag al in de brievenbus

Bij AliExpress voor € 4,69KlaasjeNL schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:07:
Even een vraag waar ik al enige tijd een oplossing voor zoek: Sinds een paar weken heb ik een Libra Colour ter vervanging van mijn Clara HD. Ik was de Clara al een tijd kwijt en zei tegen mijn dochter dat ze hem mocht hebben als ze hem vond. Ook omdat ik zelf toch al een iets groter scherm wilde.
Nu had ze hem vrij snel gevonden op een (niet zo logische) plek waar mijn vrouw hem had opgeruimd. Hoe dan ook, dochter blij. Maar nu zit er nog een zwarte slim cover omheen en ze wil graag een transparante flip(/sleep)cover waar ze stickers achter kan stoppen.
Nu vind ik legio covers voor de HD met een dichte achterkant, maar geen transparante. Voor de BW en de Colour zijn er wel heel veel van die opties.
Iemand tips waar ik nog kan kijken? Gemini stelt voor een TPU-back cover te combineren met een universele flap om de voorkant te beschermen, maar zoiets vind ik niet en ik betwijfel of het überhaupt bestaat.
TLDR: ik zoek een soortgelijke cover als hieronder voor een Clara HD:
[Afbeelding]
Maar niet voor de HD, voor zover ik heb kunnen vinden. Wel voor de 2E, de BW en de Colour.
Ik heb bij mijn Clara 2E die officieel geen Dropbox ondersteund op bovenstaande manier Dropbox aan Nickelmenu toegevoegd, zoals velen hier al gedaan hebben.P_Tingen schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:22:
NickelMenu installeren
- Volg instructies op https://pgaskin.net/NickelMenu
Aanpassen file ".adds\nm\config"
code:
1 menu_item:main:Dropbox:nickel_open:library:dropbox
Aanpassen file ".kobo\Kobo\Kobo eReader.conf" in sectie [OneStoreServices]
code:
1 2 kobo_dropbox_link_account_enabled=True dropbox_link_account_poll=https://authorize.kobo.com/{region}/{language}/LinkDropbox
Als 6" je sweetspot is dan is de Clara BW de logische keuze. Ik heb nog steeds een Glo HD in huis maar ondertussen ook de Clara BW. En ja, die is (heel) snel en ja het scherm is fijn, licht, zeer uniform en met veel contrast, en ja de verlichting is goed, van subtiel tot fel. En dan is er nog de dark mode als je echt subtiel wilt zijn in de slaapkamer.coase schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:35:
Ik gebruik al een 10 tal jaar lang een Kobo glo. Werkt nog uitstekend met mijn aankoop van enkele boeken bij Bol. Interface is wel wat traag en heeft een zeer felle achtergrond verlichting.
Zijn de nieuwe modellen wat sneller en hebben ze een veel rustigere achtergrond verlichting ? Momenteel wordt mijn hele slaapkamer verlicht en mijn wederhelft heeft er toch wel wat problemen mee :-) ik kijk vooral naar een Clara bw 6 inch of eventueel een libra 7 . Is de comfort verlichting genoeg aanpasbaar?
Alvast bedankt.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ik heb tot begin dit jaar een Glo gebruikt en daarop had ik de verlichting altijd op 1% staan. Dat verlichtte bij mij niet de hele slaapkamer, maar het hangt ook er van af hoe gevoelig iemand hiervoor is. Bij een Clara BW lijkt ongeveer 4% mijn nieuwe setting te zijn, dus er is wel wat meer (een klein beetje) meer variatie aan de donkere kant mogelijk. Sowieso heeft een nieuwere Kobo een comfort light wat in de avond naar meer oranje licht kan, wellicht scheelt dat ook.coase schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:35:
Is de comfort verlichting genoeg aanpasbaar?
Als ik de laatste twee reacties lees/interpretee, dan lijkt het me wel een fijne upgrade (snelheid en verlichting )Archer_VC10 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:30:
[...]
Ik heb tot begin dit jaar een Glo gebruikt en daarop had ik de verlichting altijd op 1% staan. Dat verlichtte bij mij niet de hele slaapkamer, maar het hangt ook er van af hoe gevoelig iemand hiervoor is. Bij een Clara BW lijkt ongeveer 4% mijn nieuwe setting te zijn, dus er is wel wat meer (een klein beetje) meer variatie aan de donkere kant mogelijk. Sowieso heeft een nieuwere Kobo een comfort light wat in de avond naar meer oranje licht kan, wellicht scheelt dat ook.
[ Voor 45% gewijzigd door Archer_VC10 op 21-07-2025 14:46 ]
Life is not about specs, it is about joy!
De gewone prijs is sinds begin dit jaar 149, hij was een weekje of 3 geleden in de aanbieding geweest voor 129.martdj schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:42:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Kobo Clara BW. Had ik een paar weken geleden eigenlijk al, maar nu wilde ik ''m echt gaan kopen. Is ie plots 20 euro duurder (op een apparaat van 129,- best substantieel). Heb ik weer. Weet iemand een adres waar ie nog wel gewoon 129 euro is?
https://www.kobo.com/news...-read-it-later-experienceLocolau schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:36:
Voor de fans van Pocket op hun Kobo, ze gaan waarschijnlijk Instapaper ondersteunen.
https://www.instagram.com...Waug-w/?hl=en&img_index=1
En is dat een Kobo?swhnld schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:36:
@President mijn nichtje leest op de ereader vanaf haar 8ste. Op de oude ereader van haar moeder. Boeken uit de bibliotheek. Bevalt prima.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb de Kobo Libra colour maar besteld, vanochtend ophalen als het goed isCLB schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:01:
Dat maakt toch niet uit?
Gewoon aanschaffen, wat gratis boeken erop en hop op vakantie!
Ik neem aan dat er toch gewoon software op de Kobo staat om te downloaden via Kobo plus en onlinebibliotheek.nl om boeken te lezen? Of moet je echt met een computer aan de slag om hen werkend te krijgen?martdj schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:29:
Ik ben maar door de zure appel heen gebeten en heb de Kobo Clara BW gekocht. Nu had ik gelezen dat daar KOReader op kan. Niet dat ik ontevreden ben met de gewone Kobo software, maar ik wil die KOReader weleens zien.
Ik heb deze video gevolgd om de boel te installeren. Alles lijkt prima te werken... tot ik KOReader probeer te starten. Hij lijkt iets te laden en vervolgens laat ie weer gewoon het normale Kobo menu zien. Klinkt dit bekend voor iemand? Jullie wel gelukt om KOReader te installeren op een nieuwe Kobo Clara BW?
De bibliotheek moet via een computer volgens mij, zie https://www.onlinebibliot...ice/e-books/e-reader.html. Ik zat hier zelf ook naar te kijken, dus spreek niet uit ervaring.President schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Ik neem aan dat er toch gewoon software op de Kobo staat om te downloaden via Kobo plus en onlinebibliotheek.nl om boeken te lezen? Of moet je echt met een computer aan de slag om hen werkend te krijgen?
Klopt, dat is wel een beetje bewerkelijk, maar zo met de ereader via usb verbonden aan laptop doe ik het ook voor boeken via de onlinebibliotheek. Bij Kobo plus via bol is het klik en klaar het staat op je ereader.erwn schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:06:
[...]
De bibliotheek moet via een computer volgens mij, zie https://www.onlinebibliot...ice/e-books/e-reader.html. Ik zat hier zelf ook naar te kijken, dus spreek niet uit ervaring.
Nee, vanwege de Adobe DRM beveiliging, moet dat altijd via een derde apparaat bij de online bibliotheek boeken, en dan zijn ze 3 weken te lezen voordat je ze opnieuw via de computer moet autoriseren (lees opnieuw lenen).President schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Ik neem aan dat er toch gewoon software op de Kobo staat om te downloaden via Kobo plus en onlinebibliotheek.nl om boeken te lezen? Of moet je echt met een computer aan de slag om hen werkend te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 24-07-2025 09:43 ]
Voor zover ik weet is er bij Kobo geen koppeling met de bibliotheek. Dat wil zeggen, het is er wel (Kobo Overdrive), maar de Nederlandse bibliotheken doen daar voor zover ik weet niet aan mee. Ik geloof dat je in NL moeilijk moet doen met ebook downloaden en dan Adobe Digital editions op je e-reader moet zetten.President schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, De stable build van KOReader (202504) werkt niet met de laatste versie van de Kobo firmware. Als je KOReader wilt gebruiken, dien je daarom voor nu een nightly van na half april te downloaden tot er een nieuwe stable versie uitkomt.martdj schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:29:
Ik ben maar door de zure appel heen gebeten en heb de Kobo Clara BW gekocht. Nu had ik gelezen dat daar KOReader op kan. Niet dat ik ontevreden ben met de gewone Kobo software, maar ik wil die KOReader weleens zien.
Ik heb deze video gevolgd om de boel te installeren. Alles lijkt prima te werken... tot ik KOReader probeer te starten. Hij lijkt iets te laden en vervolgens laat ie weer gewoon het normale Kobo menu zien. Klinkt dit bekend voor iemand? Jullie wel gelukt om KOReader te installeren op een nieuwe Kobo Clara BW?
Klopt, de Nederlandse bibliotheken werken niet met overdrive. Als je e-books wil lenen bij de bibliotheek dan is een Pocketbook e-reader veelzijdiger vanwege de ingebouwde Adobe DRM. Je kan idd via Dropbox het URLlink.ACSM synchroniseren zoals @swhnld al aangaf maar wat ook kan is mailen van dit bestand naar je PBsync mailadres. Kan ook met epubs uiteraard.Pepper92 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:28:
[...]
Voor zover ik weet is er bij Kobo geen koppeling met de bibliotheek. Dat wil zeggen, het is er wel (Kobo Overdrive), maar de Nederlandse bibliotheken doen daar voor zover ik weet niet aan mee. Ik geloof dat je in NL moeilijk moet doen met ebook downloaden en dan Adobe Digital editions op je e-reader moet zetten.
Misschien het proberen waard: In de instellingen bestaat een optie om page-turn aan te passen van tap & swipe naar swipe-only. Dan reageert hij niet op tikken maar alleen op vegen voor een pagina wissel.President schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:26:
Voor de jongste van 6 is de e-reader niet direct fijn; die zit nog teveel aan de tekst waardoor die veel verspringt.
Wellicht werkt het touch gedeelte van het scherm nog? Kobo aansluiten, paar secondes wachten en dan op de plek duwen waar het verbinden knopje zou moeten staan. Anders weet ik het ook niet.Daytona schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:53:
Iemand een work around voor het volgende; kobo clara bw met defect touchscreen. Dochterlief heeft deze mbv interne webbrowser vol gezet met fan fiction verhalen en geen backup gemaakt.
Nu mag ik proberen alsnog de honderden verhalen zeker te stellen. Maar verbinden met pc lukt niet zonder het touchscreen te bedienen. Is er toch een methode?
Plan b is een nieuw scherm erin zetten, ondanks dat het een zeer gebruikt exemplaar is. Wat zijn de ervaringen daarmee? Nog ergens anders te verkrijgen buiten kobo/ifixit zelf?
Helaas, het e-ink display werkt nog wel, zodra ik hem aanzet vraagt ie om de pincode. Maar het touchscreen/digitizer whatever reageert nergens op.I_am_I schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:51:
[...]
Wellicht werkt het touch gedeelte van het scherm nog? Kobo aansluiten, paar secondes wachten en dan op de plek duwen waar het verbinden knopje zou moeten staan. Anders weet ik het ook niet.
Beetje out of the box idee: misschien werkt USB otg kabel en een muis of toetsenbord? Ik heb het zelf nooit getest, als ik tijd heb en het niet vergeet (en otg kabel kan vinden) zou ik het even kunnen testen.Daytona schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 14:40:
[...]
Helaas, het e-ink display werkt nog wel, zodra ik hem aanzet vraagt ie om de pincode. Maar het touchscreen/digitizer whatever reageert nergens op.
[ Voor 42% gewijzigd door bartvl op 03-08-2025 20:36 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Ik heb het proberen te testen, maar ik begin nu te twijfelen of mijn OTG kabel niet defect is. Heb weinig/geen andere devices om het mee te testen. En mijn e-reader (kobo aura 2013) reageert ook niet als ik hem via OTG aan mijn telefoon hang wat zou moeten kunnen, zie hier.krijn1985 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:19:
[...]
Beetje out of the box idee: misschien werkt USB otg kabel en een muis of toetsenbord? Ik heb het zelf nooit getest, als ik tijd heb en het niet vergeet (en otg kabel kan vinden) zou ik het even kunnen testen.
Oude kobo's leveren geen usb spanning.krijn1985 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:19:
[...]
Ik heb het proberen te testen, maar ik begin nu te twijfelen of mijn OTG kabel niet defect is. Heb weinig/geen andere devices om het mee te testen. En mijn e-reader (kobo aura 2013) reageert ook niet als ik hem via OTG aan mijn telefoon hang wat zou moeten kunnen, zie hier.
Dat verklaart een hoop. Misschien dat het dus nog een optie is op nieuwere kobo's.Handelingen schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:43:
[...]
Oude kobo's leveren geen usb spanning.
Even mezelf quotenKorteGebruiker schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:36:
Vandaag (nou ja gisteravond) een libra colour besteld. Dit is mijn eerste ereader dus ben benieuwd of het wat wordt. Las/lees altijd op de iPad maar dat begint vervelend te worden bij lang lezen. Komt vandaag al in de brievenbus
Wat bedoel je precies met iedere keer weer downloaden?HJKJ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:44:
Ik heb de Kobo Klara , waarom moet ik iedere keer weer downloaden ?
Dank voor de reacties..
Welk abonnement bedoel je?HJKJ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:06:
Ik kan niet verder lezen op mijn e reader maar wel op mijn telefoon Krijg elke keer de melding, je abonnement vernieuwen terwijl ik al een abonnement heb .
Heb je de datum en de tijd gecontroleerd?
Dat probleem heb ik ook een keer gehad, en ik vermoed dat het toen is ontstaan doordat ik doorgaans bij Bol inlog, maar tussendoor een keer in de Kobo Desktop-app. Blijkbaar zorgde dat voor kortsluiting bij het abo.HJKJ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:06:
Ik kan niet verder lezen op mijn e reader maar wel op mijn telefoon Krijg elke keer de melding, je abonnement vernieuwen terwijl ik al een abonnement heb .
Sinds de vorige week kreeg ik dat probleem met 2 ereaders en op de ipad geen probleem.VeertienKaVier schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:03:
[...]
Dat probleem heb ik ook een keer gehad, en ik vermoed dat het toen is ontstaan doordat ik doorgaans bij Bol inlog, maar tussendoor een keer in de Kobo Desktop-app. Blijkbaar zorgde dat voor kortsluiting bij het abo.
Oplossing toen bleek de oudste uit het 'Hij doet het niet, wat nu?'-handboek: uitloggen, uitzetten, aanzetten en opnieuw inloggen. En dat een paar keer achter elkaar, want de eerste keren werkte het niet en toen opeens wel.
Hopelijk werkt dit voor jou ook. Aan de 'klantenservice' van Kobo had ik toen geen ruk, want waardeloze chatbot.
In de commentaren van dezelfde site wordt het weer tegengesproken.KorteGebruiker schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:12:
Er komt waarschijnlijk een nieuwe kobo ereader uit: kobo spa.
Bron: https://goodereader.com/b...eader-and-coming-out-soon
https://blog.the-ebook-re...ereader-are-likely-false/KorteGebruiker schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:12:
Er komt waarschijnlijk een nieuwe kobo ereader uit: kobo spa.
Bron: https://goodereader.com/b...eader-and-coming-out-soon
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Nee, die had ik uitgezet. Maar goed. Toch maar die Libra gekocht. Gistermiddag wat boeken en strips op gezet en kijken hoe die bevalt.Pepper92 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 06:20:
@Cass Casey waarschijnlijk staat de kleurtemperatuur anders ingesteld op de libra colour, want het scherm zal geloof ik even helder moeten zijn als de Clara colour (wanneer je de helderheid instelt staat er onder het schuifbalkje nog een 2e voor ‘natuurlijk licht’)
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Oh vreemd. Misschien toch faulty model. Heb ze ook eens naast elkaar gehad en zag toen geen verschil. Kwam van een kobo aura en ben erg blij met het iets grotere scherm en de knoppenCass Casey schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:22:
[...]
Nee, die had ik uitgezet. Maar goed. Toch maar die Libra gekocht. Gistermiddag wat boeken en strips op gezet en kijken hoe die bevalt.
[ Voor 65% gewijzigd door KorteGebruiker op 26-08-2025 11:34 ]
Heb je een bron/link waar is is geschreven dat er een update is!KorteGebruiker schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:09:
Er is een nieuwe update voor de kobo ereaders. Ze vervangen pocket met Instapaper. Ik zie hem alleen nog niet verschijnen op mijn ereader.
Verschillende accounts op de kobo subreddit geven het aan en in het linkje dat ik hierboven heb toegevoegd staat de nieuwe versie al klaar met de release notes.Hatman schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:35:
[...]
Heb je een bron/link waar is is geschreven dat er een update is!
Bij mijn Kobo Libra duurde het synchroniseren uren (tot de batterij leeg was), dus ik heb de wifi maar uitgezet.FutureCow schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:44:
Bij meer mensen waarbij de laatste update zorgt voor een vast loper (tot de batterij op is...)
http://serve.infoteur.nl
We hadden hier gisteravond precies hetzelfde. Even goed opladen, uitzetten en dan de powerbutton 30 seconden ingedrukt houden terwijl ie aan de stroom hangt. Heeft hier wel 5 pogingen gekost omdat uit/aan soms lastig te onderscheiden was; maar uiteindelijk reset ie (de +-10 seconden tot het lichtje gaat knipperen zijn niet genoeg, dan nog 20 seconden vasthouden. Je bent dan wel je boeken kwijt. Werkt nu weer als een zonnetje,joep doei schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:01:
Ik heb een Kobo aura editie 2. Oud beestje, maar werkte tot voor kort perfect. Nu was hij opeens vanzelf uitgegaan in plaats van in slaapstand. Als ik hem dan opstart krijg ik 3 rondjes die steeds afwisselend wit en zwart worden. Dit gaat gerust uren door. Via de kobo-app wordt hij niet herkend, via windows verkenner ook niet. Uitschakelen en 30 seconden de aan-uitknop indrukken geeft geen ander resultaat. Er is geen gaatje voor een paperclip voor een hard reset. Kan ik nog iets proberen om hem weer bruikbaar te maken?
[ Voor 4% gewijzigd door Pepper92 op 29-08-2025 14:27 ]
Ben benieuwd hoe je de strips gaat ervaren. Ben mij ook aan het oriënteren voor een kobo colour puur voor strips. Twijfel enkel nog aan het schermformaat. Heb het liefst het formaat van een Sage en dan een colour-variant. De vraag is of die überhaupt nog uit gaat komen..Cass Casey schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:22:
[...]
Nee, die had ik uitgezet. Maar goed. Toch maar die Libra gekocht. Gistermiddag wat boeken en strips op gezet en kijken hoe die bevalt.
Steam/Epic: Deurstopper
Thanks, hopelijk gaat dit werken op de Kobo Aura 2nd edition. Deze toont na de update namelijk alleen de 3 welbekende zwarte/witte bollen en loopt vast.Pepper92 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
We hadden hier gisteravond precies hetzelfde. Even goed opladen, uitzetten en dan de powerbutton 30 seconden ingedrukt houden terwijl ie aan de stroom hangt. Heeft hier wel 5 pogingen gekost omdat uit/aan soms lastig te onderscheiden was; maar uiteindelijk reset ie (de +-10 seconden tot het lichtje gaat knipperen zijn niet genoeg, dan nog 20 seconden vasthouden. Je bent dan wel je boeken kwijt. Werkt nu weer als een zonnetje,
[ Voor 9% gewijzigd door daily.data.inj op 29-08-2025 18:34 ]
Dit was op de aura 2nd editiondaily.data.inj schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:53:
[...]
Thanks, hopelijk gaat dit werken op de Kobo Aura 2nd edition. Deze toont na de update namelijk alleen de 3 welbekende zwarte/witte bollen en loopt vast.
[ Voor 9% gewijzigd door Pepper92 op 29-08-2025 18:27 ]
Ja ik vind de colour serie echt geweldig, maar het formaat houd me tegen. Ik heb bijna alles van Marvel en DC digitaal als cbr/cbz en wacht nog even af waar kobo de komende tijd mee komt.Pepper92 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:13:
[...]
@Deurstopper ik heb hier op de Libra colour manga, en dat is net groot genoeg. Maar groter was wel een stuk fijner geweest.
Steam/Epic: Deurstopper
Accu van mijn Aura h20 2nd edition was gisteren in een dag helemaal leeggelopen. Nu lijkt de accu niet meer versneld leeg te lopen. Gisteravond wel wifi uitgezet. Update de library alleen met Calibre dus geen wifi nodig en zie nog weinig meerwaarde in automatische updates tov de risico's.VeertienKaVier schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 07:30:
Het updaten van mijn Elipsa 2E ging snel en probleemloos, maar wat viel me gisteren op: in iets meer dan 24 uur is de accu van 100% naar 43% gegaan, terwijl ik na de update maar één uurtje heb gelezen en de reader verder heeft geslapen. Vóór de update duurde het in slaapstand letterlijk weken voordat de accu half leeg was. Zien meer gebruikers dit gebeuren?
Ik heb mijn oudere Clara B/W nog maar even niet geüpdatet...
Ah, die dus ook? Hopelijk gaat het hier na weer opladen ook niet meer zo snel. De wifi heb ik standaard uitstaan.ajbu schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:20:
[...]
Accu van mijn Aura h20 2nd edition was gisteren in een dag helemaal leeggelopen. Nu lijkt de accu niet meer versneld leeg te lopen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Niet specifiek op Kobo, maar wel op andere apparaten.alienfruit schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:32:
Irritant ik heb een Kobo reader gekocht in Singapore maar de Nederlandse Rakuten Kobo Plus abonnement werkt er niet mee? Ik wilde namelijk naar Nederlandse geluidsboeken luisteren. Iemand dit eerder gezien?
De eerse keer gaf hij aan dat hij geen verbinding kon maken. Het wachtwoord was 100% goed ingevuld. Na een kort moment te hebben gewacht weer een keer op verbinden gedrukt en toen maakte hij wel connectie.Paulus73 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:11:
Hoe zijn jullie voorbij het wifischerm gekomen ( bij mij blijft ie keer op keer aangeven dat het hotspot is en dan krijg ik vastlopen scherm)?
[ Voor 32% gewijzigd door draakhoofd op 31-08-2025 20:24 ]
Voor degenen die calibre-web of een fork daarvan draaien; de sync met de server was voor mij de oorzaak van het wegvallen van instapaper. Elke keer na een sync verdwijnt de instapaper optie uit de UI bij mij, en worden de instapaper-gerelateerde waardes in Kobo eReader.conf leeggehaald.jpiscaer schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:14:
Ik zie Instapaper niet in de UI met de laatste firmware. Zie wel wat opties in Kobo eReader.conf, als ik instapaper_enabled (geen value) op instapaper_enabled=true zet, dan zie ik de InstaPaper integratie wel onder 'more' -> 'articles', maar laad de inlogpagina niet. Misschien omdat 'instapaper_env_url=' ook leeg is; wie kan 's op zijn kobo kijken naar deze en andere instapaper-gerelateerde values in Kobo eReader.conf?
1
2
3
| instapaper_enabled=True instapaper_env_url=https://www.instapaper.com/api/kobo instapaper_link_account_start=https://authorize.kobo.com/{region}/{language}/linkinstapaper |
Bij mij dus ook niet (of de values waren leeg; dat weet ik niet meer). Na 't invullen zag ik Instapaper er wel bij staan en kon ik inloggen, maar na een sync met Calibre-web waren de regels weg en de optie in de UI weer verdwenen. Daar zit dus nog een bug aan de kant van Calibre-web...molenganger schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:08:
Bij mij stonden de regels voor Instapaper niet eens in de Kobo eReader.conf.
Na het toevoegen van deze regels heb ik het nu werkend.
bedankt @jpiscaer
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ik zie geen topic waarin je eerder aangeeft dat het niet werkt, dus we weten niet welk model je probeert te starten.. Maar misschien kijk ik er overheen.inesp schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:50:
heb nav de tips hier eindelijk na een week mn e-reader kunnen opstarten, echter verbind hij nu niet met het internet, iemand een idee?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq