Ik ben zelf geen fan van shotguns omdat ik de range niet handig vind. Ik zoek dan ook niet vaak de echte close-combat op, dat gebeurd me gewoon of het kan niet anders in straatjes ofzo. Maar daarom vind ik het ook erg dom om die dingen te bannen. Momenteel doet een assault rifle op close range net zoveel damage over time dan een shotgun. Niet altijd zijn de hits bovendien 1 shot = kill, dus echte zekerheid heb je niet. Maar er is een reden dat ook op de echte battlefield nog steeds shotguns worden gebruikt (en dan bedoel ik niet zozeer alleen Hawaii- 5-0 met die spleetoog en zijn shotgun, maar ook echte legermissies), dus daarom vind ik het bannen ook zo raar. Als non-assault heb je dan ook al snel de neiging om voor een LMG met grote ammo-count of een shotgun te kiezen. Gewoonweg omdat die op close-range gewoon prima werken. Anders moet je met een PDW of slappere SMG gaan spelen en dat is gewoon niet in balans.
In het begin was de USAS gebanned van de meeste servers omdat die gewoon te overpowered was. Nu dat niet meer is zie ik niet waarom je geen shotgun kunt gebruiken? In principe ben je dan op 40+ meter gewoon volkomen nutteloos. Het is misschien niet leuk om vol in je gezicht geblaft te worden, maar het is niet dat je meteen kansloos bent. Anders mag je meteen 50% van alle guns eruit halen omdat de balans gewoon kut is.
En in competitie spelen doe ik ook nooit meer. Het is wel leuk om wat serieuzer te spelen, maar dat gaat al snel veel te extreem met mensen die niets anders doen. Ik ben iemand die graag verschillende games doet, veelal voor de lol. Dan heb ik geen zin om als een robot te moeten spelen met wapens waar je alle statistieken van uit je hoofd kent omdat je dan 2% beter bent oid.
Kortom: shotguns zijn prima en competities zuigen
In het begin was de USAS gebanned van de meeste servers omdat die gewoon te overpowered was. Nu dat niet meer is zie ik niet waarom je geen shotgun kunt gebruiken? In principe ben je dan op 40+ meter gewoon volkomen nutteloos. Het is misschien niet leuk om vol in je gezicht geblaft te worden, maar het is niet dat je meteen kansloos bent. Anders mag je meteen 50% van alle guns eruit halen omdat de balans gewoon kut is.
En in competitie spelen doe ik ook nooit meer. Het is wel leuk om wat serieuzer te spelen, maar dat gaat al snel veel te extreem met mensen die niets anders doen. Ik ben iemand die graag verschillende games doet, veelal voor de lol. Dan heb ik geen zin om als een robot te moeten spelen met wapens waar je alle statistieken van uit je hoofd kent omdat je dan 2% beter bent oid.
Kortom: shotguns zijn prima en competities zuigen