Dat zou echt wel bruut zijn. Las dat er op een chinese site iemand was die een hardwaremod had uitgevoerd. Maar kan de link nergens meer vinden. Volgens iemand op een amerikaans forum was de antenne ruk en zou een hardwaremod uitkomst bieden.Hyphen schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:15:
[...]
Misschien een hardware mod + support van een fatsoenlijke wifi chip, heb nog zat van die dingen liggen uit notebooks ^^ /verderdroomt
@ Sinlath,
Aangezien er nieuwe drivers inzitten voor zo'n beetje alles in de ROM waar je nu mee bezig bent, vraag ik me af of jij wél alle video's 100% synchroon hebt lopen wanneer je een 720p filmpje afspeelt. Ook in games als Asphalt 6 zitten graphics glitches die bij andere tabs (Ainol v7 advanced) niet aan de orde zijn.
Over dat "enkel apk's vervangen" heb je gedeeltelijk gelijk, het kan zoals eerder gezegd enorm meevallen en dan is het een kwestie van kopiëren en plakken maar ook enorm tegenvallen..
In de settings staat bij instellingen voor opslag namelijk een optie voor: Scan TF card. Zoiets moet natuurlijk rekening mee worden gehouden bij bijv. de muziek applicatie.
Vooralsnog ben ik vooral benieuwd over de nieuwe drivers omdat ik regelmatig problemen tegenkom:
- Resetten bij opladen (geen idee)
- Wifi uitval (wifi driver/hardware)
- Grafische glitches (mali driver)
- Problemen met RAM management (als voorbeeld het traag reageren ADW, na een applicatie herstart of via advanced task manager -> kill all tasks opgelost)
Er zijn vast nog een hoop meer verbeterpunten waar ik nu niet aan denk..
Aangezien er nieuwe drivers inzitten voor zo'n beetje alles in de ROM waar je nu mee bezig bent, vraag ik me af of jij wél alle video's 100% synchroon hebt lopen wanneer je een 720p filmpje afspeelt. Ook in games als Asphalt 6 zitten graphics glitches die bij andere tabs (Ainol v7 advanced) niet aan de orde zijn.
Over dat "enkel apk's vervangen" heb je gedeeltelijk gelijk, het kan zoals eerder gezegd enorm meevallen en dan is het een kwestie van kopiëren en plakken maar ook enorm tegenvallen..
In de settings staat bij instellingen voor opslag namelijk een optie voor: Scan TF card. Zoiets moet natuurlijk rekening mee worden gehouden bij bijv. de muziek applicatie.
Vooralsnog ben ik vooral benieuwd over de nieuwe drivers omdat ik regelmatig problemen tegenkom:
- Resetten bij opladen (geen idee)
- Wifi uitval (wifi driver/hardware)
- Grafische glitches (mali driver)
- Problemen met RAM management (als voorbeeld het traag reageren ADW, na een applicatie herstart of via advanced task manager -> kill all tasks opgelost)
Er zijn vast nog een hoop meer verbeterpunten waar ik nu niet aan denk..
Omdat met operabrowser de flash filmpjes het niet doen, had ik dolphin geinstalleerd. Alleen, die vreet stroom en blijft vaak hangen. Heeft iemand nog een alternatief?
Werkt bij mij anders prima, die filmpjes in Opera.Aloysxda schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:50:
Omdat met operabrowser de flash filmpjes het niet doen, had ik dolphin geinstalleerd. Alleen, die vreet stroom en blijft vaak hangen. Heeft iemand nog een alternatief?
Misschien heb jij de opera mini variant, in plaats van opera mobile?
Bij mij draait opera mobile 11.5 . De nieuwste versie. Misschien dat flash 11 het probleem is. Welke heb jij?BlackMage schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:51:
[...]
Werkt bij mij anders prima, die filmpjes in Opera.
Misschien heb jij de opera mini variant, in plaats van opera mobile?
Hmmz dat zijn niet mijnn ervaringen met Dolphin. Werkt hier prima, zonder meer stroom te vreten dan andere browsers naar mijn ideeAloysxda schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:50:
Ook ik heb geen probleem met Opera (mobile) en flash (11).
Zou de volgorde van installeren kunnen schelen? Ik heb eerst flash geinstalleerd (eigenlijk versie 10 vervangen voor 11) en vervolgens Opera Mobile.
Om te zorgen dat wifi niet uitvalt kun je de settings daarvan aanpassen, standaard staat aan dat wifi uitgeschakeld dient te worden wanneer het scherm uit is (tenminste zo was het bij beide tablets die ik had).
Opera heeft trouwens standaard aanstaan dat flash pas afgespeeld wordt als je op de 'play' knop drukt, maar dat wist je wel toch?
Zou de volgorde van installeren kunnen schelen? Ik heb eerst flash geinstalleerd (eigenlijk versie 10 vervangen voor 11) en vervolgens Opera Mobile.
Om te zorgen dat wifi niet uitvalt kun je de settings daarvan aanpassen, standaard staat aan dat wifi uitgeschakeld dient te worden wanneer het scherm uit is (tenminste zo was het bij beide tablets die ik had).
Opera heeft trouwens standaard aanstaan dat flash pas afgespeeld wordt als je op de 'play' knop drukt, maar dat wist je wel toch?
Het was me bekend dat de play ingedrukt moet worden. Bij mij komt alleen een zwart scherm.
^ Even in de instellingen van Opera Mobile de flash plugin op "altijd aan" zetten. Geen idee hoe die optie precies heet, maar wellicht helpt dat.
weet iemand of het mogelijk is om op de minitab pdf files in full screen te lezen?
Ik wilde mijn microsoft boeken op de tablet lezen maar het is eigenlijk net te klein
k heb al een oplossing gevonden epub werkt beter als pdf
Ik wilde mijn microsoft boeken op de tablet lezen maar het is eigenlijk net te klein
k heb al een oplossing gevonden epub werkt beter als pdf
[ Voor 16% gewijzigd door manmetdehamer op 05-12-2011 19:34 ]
Weet iemand hoe ik mijn google contacten zichtbaar kan maken op de tablet.
Zover ik kan zien is hiervoor geen app geinstalleerd, of beschikbaar in de market.
Heb wel de Gmail app geïnstalleerd, maar zie nergens een link naar contacten.
In de lijst met beschikbare apps (instellingen, apps) zie ik diverse verwijzingen naar google contacts, zoals sync en opslag?
Zover ik kan zien is hiervoor geen app geinstalleerd, of beschikbaar in de market.
Heb wel de Gmail app geïnstalleerd, maar zie nergens een link naar contacten.
In de lijst met beschikbare apps (instellingen, apps) zie ik diverse verwijzingen naar google contacts, zoals sync en opslag?
Bah, ik heb even geen stock tab binnen handbereik.
kan iemand met de genoemde scripts system dumpen? de rest staat al op megaupload
kan iemand met de genoemde scripts system dumpen? de rest staat al op megaupload
Heeft iemand al een mooie (neoprene) sleeve gevonden voor niet veel geld?
De enige die ik kan vinden zijn van die veel te dure caselogic dingen.
als je me kunt vertellen wat je gedumpt wil hebben en misschien een korte uitlegSinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:45:
Bah, ik heb even geen stock tab binnen handbereik.
kan je met ADB werken ?manmetdehamer schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:50:
[...]
als je me kunt vertellen wat je gedumpt wil hebben en misschien een korte uitleg
nevermind, vrouw komt net thuis met de stock tab ( nou ja bijna stock )
[ Voor 14% gewijzigd door Sinlath op 05-12-2011 19:54 ]
bedankt voor je tip, maar die staat aan. op youtube krijg ik deze melding : Dit adrestype is onbekend of niet ondersteundGusev schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:14:
^ Even in de instellingen van Opera Mobile de flash plugin op "altijd aan" zetten. Geen idee hoe die optie precies heet, maar wellicht helpt dat.
Ok, ik heb niet echt zo heel veel gedaan met adb dus misschien maar beter zoSinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:54:
[...]
kan je met ADB werken ?
nevermind, vrouw komt net thuis met de stock tab ( nou ja bijna stock )
grr spijt van dat ik er geen 3 heb laten nemen ipv de 2 voor onder de boom voor de kids
nou kan ik zelf niet mee spelen
dus als er nog iemand een vind overhoud of van af wil "VingertjeOpsteekT"
nou kan ik zelf niet mee spelen
dus als er nog iemand een vind overhoud of van af wil "VingertjeOpsteekT"
Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.
Zojuist ninesky browser even geprobeert. Helaas ook geen film mee af te spelen . Alleen de standaart browser voldoet tot nu toe. Maar die heeft weer andere beperkingenAloysxda schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:54:
[...]
bedankt voor je tip, maar die staat aan. op youtube krijg ik deze melding : Dit adrestype is onbekend of niet ondersteund
Verwijderd
Ik heb de sleeve van het merk Muvit van mn vader overgenomen. deze had hij voor zn galaxy tab... Deze had hij voor 9 euro bij bart smit gekocht. Op internet is hij ook te vinden maar voornamelijk voor 15 euro gemiddeld.BlackMage schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:50:
Heeft iemand al een mooie (neoprene) sleeve gevonden voor niet veel geld?
Hier wat foto's:

Ah mooi, dank je. Dat is wat ik zoek. 9 euro is ook nog wel te doen.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:54:
[...]
Ik heb de sleeve van het merk Muvit van mn vader overgenomen. deze had hij voor zn galaxy tab... Deze had hij voor 9 euro bij bart smit gekocht. Op internet is hij ook te vinden maar voornamelijk voor 15 euro gemiddeld.
Hier wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
in opera mobile naar geavanceerde instellingen gaan en dan de user agent op Desktop zetten.Aloysxda schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:36:
[...]
Zojuist ninesky browser even geprobeert. Helaas ook geen film mee af te spelen . Alleen de standaart browser voldoet tot nu toe. Maar die heeft weer andere beperkingen
Daar heb ik hem al op staan malandro. Doet het helaas niet. Alleen de standaard browser draait flash.Malandro schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:00:
[...]
in opera mobile naar geavanceerde instellingen gaan en dan de user agent op Desktop zetten.
het moet toch kunnen werken, heb hier twee tablets, beide flash 11 en opera mobile. flash werkt gewoon. heb geen andere browsers geinstalleerd.Aloysxda schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:03:
[...]
Daar heb ik hem al op staan malandro. Doet het helaas niet. Alleen de standaard browser draait flash.
voor youtube moest ik wel even die user agent omzetten, anders kreeg ik dezelfde melding als die jij hebt.
In de instellingen had ik "afspelen" geselecteerd. Dit heb ik naar "klikken om af te spelen gezet"
Nu doen de filmpjes in opera het opeens. Vreemd.......... maar ben weer hartstikke blij.
Bedankt voor het meedenken allemaal
Nu doen de filmpjes in opera het opeens. Vreemd.......... maar ben weer hartstikke blij.
Bedankt voor het meedenken allemaal
Verwijderd
vanmiddag eentje gehaald in smilde (drenthe)
reden dat ik nieuwkomer (leek) ben op dit forum
ze hadden nog een stapeltje
kan morgen kijken of ze er nog zijn,
(voor wie geinteresseerd is en in de buurt woont)
Verwijderd
Hallo,
Laat ik beginnen met het feit dat ik een volslagen leek ben op Android gebied. Dat neemt echter niet weg dat ik graag wil leren.
Ik lees dat er hacks zijn om het accugebruik te optimaliseren. Kan iemand mij uitleggen hoe ik aan de hacks kom en hoe ik die moet installeren.
Alvast verschrikkelijk bedankt voor de moeite.
Laat ik beginnen met het feit dat ik een volslagen leek ben op Android gebied. Dat neemt echter niet weg dat ik graag wil leren.
Ik lees dat er hacks zijn om het accugebruik te optimaliseren. Kan iemand mij uitleggen hoe ik aan de hacks kom en hoe ik die moet installeren.
Verwijderd
Ik ben van plan om de Qware pro 3 of deze minipad aan te schaffen (indien ik hem überhaupt ergens nog kan vinden).
Is het een goede tablet om te leren werken met android en eventueel later om te tweaken?
Is hij goed voor internet en youtube ?
Hoe zit het met de geluidskwaliteit/sterkte ?
Is het een goede tablet om te leren werken met android en eventueel later om te tweaken?
daar is deze tab prima voor, lekker een beetje aanmodderen.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:32:
Ik ben van plan om de Qware pro 3 of deze minipad aan te schaffen (indien ik hem überhaupt ergens nog kan vinden).
voor iedereen die het wil weten, system.img, boot.img en root.img restoren levert geen werkend touchscreen op.
we zoeken verder
damn zondeSinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:47:
[...]
daar is deze tab prima voor, lekker een beetje aanmodderen.
voor iedereen die het wil weten, system.img, boot.img en root.img restoren levert geen werkend touchscreen op.
we zoeken verder
De 'hacks' stellen nog niet zoveel voor.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:28:
Hallo,
Belangrijkste is de helderheid van je scherm aan te passen. De applicatie: "screen filter" uit de market is hier perfect voor. Kan je zo een paar uur accu schelen.
Daarnaast is er een mogelijkheid om de phone script uit de tablet te halen. Maar dat lijkt me ietwat vorbarig voor een beginner.
Begin met screen filter, dat scheelt enorm. :-)
Is de minipad ook niet hetzelfde als deze, de Benss B7:
http://www.benss.net/proinfo.asp?id=94
Lijkt er wel aardig op, misschien is hier meer over te vinden.
Zie dat de site van bg m orn het niet meer doet, jammer.
Zie ook: http://www.tinhte.vn/f457/room-benss-b7-china-tablet-967471/
Hier staat een post met hierin een ROM linkje, is vandaag geplaatst.
[ Voor 24% gewijzigd door kickassmen op 05-12-2011 23:06 ]
Less is more
die van mij is toch al gebrickedkickassmen schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:02:
heb het euvel gevonden met system.img er zit 1 of andere truuk in waardoor het file te groot is voor de system partitie, er wordt een file gevonrt dat 120mb groot is waardoor de tab volloopt.
straks proberen img te mounten als ext4 en dat het file eruit gooien. zien of dat werkt.
hahahaha...kickassmen schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:02:
ik wil niet heel lullig doen maar heb je de site al door de translate heengehaald ?
het is een regelrechte kopie van dit topic. check de links maar eens.
ze zeggen zelfs dat ze het uit nederland hebben.
http://translate.google.n...6bih%3D959%26prmd%3Dimvns
[ Voor 22% gewijzigd door Sinlath op 05-12-2011 23:48 ]
Bij de Hema heb je ook een perfect passend hoesje voor 5,-BlackMage schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:00:
[...]
Ah mooi, dank je. Dat is wat ik zoek. 9 euro is ook nog wel te doen.
En een 7 inch tablet voor € 99,-bartelsrobert schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:43:
[...]
Bij de Hema heb je ook een perfect passend hoesje voor 5,-

Hey allemaal,
werk zelf bij de aldi dus heb ik maar de minipad geprobeerd, had er geen problemen mee tot.nu ben nu al een half uur bezig dit.te posten.
Iedereen bedankt voor de handige tips, zie dat iedereen hier dezelfde problemen heeft met de wifi.
denk dat ik toch maar de lifetap ga proberen die zaterdag uitkomt. mocht er nog iemand een minipad willen halen ik.heb er nog een in gesealde verpakking in t magazijn verstopt
ben zelf een iphone gebruiker en weet nog niet hoe android werkt dus als iemand weet hoe ik mn pad kan rooten (the easy way
) hoor ik t graag.
ga lekker door allemaal misschien leer ik nog wat
Gute nacht alle....
werk zelf bij de aldi dus heb ik maar de minipad geprobeerd, had er geen problemen mee tot.nu ben nu al een half uur bezig dit.te posten.
Iedereen bedankt voor de handige tips, zie dat iedereen hier dezelfde problemen heeft met de wifi.
denk dat ik toch maar de lifetap ga proberen die zaterdag uitkomt. mocht er nog iemand een minipad willen halen ik.heb er nog een in gesealde verpakking in t magazijn verstopt
ben zelf een iphone gebruiker en weet nog niet hoe android werkt dus als iemand weet hoe ik mn pad kan rooten (the easy way
Gute nacht alle....
en waar woon je exact ? als in bij welke aldi werk je ?Sederi schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:41:
Hey allemaal,
denk dat ik toch maar de lifetap ga proberen die zaterdag uitkomt. mocht er nog iemand een minipad willen halen ik.heb er nog een in gesealde verpakking in t magazijn verstopt![]()
ben zelf een iphone gebruiker en weet nog niet hoe android werkt dus als iemand weet hoe ik mn pad kan rooten (the easy way) hoor ik t graag.
Gute nacht alle....
Waar vind ik een (Qt)ADB for dummies handleiding voor noobs en leken? Ik blijf nog steeds op de drivers hangen. Of gaat het sowieso niet werken op een Windows XP laptop met Pentium M en USB 1?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Nog wat grappigs, ik heb bedraad netwerk aan de gang gekregen met een USB naar ethernet adapter van dealextreme. Op zich niet nodig maar ik had dat ding toch nog liggen en was benieuwd of het ging werken. Kan misschien wel handig zijn voor langere download acties.
Wat ik eigenlijk nodig heb, is bluetooth. Ik heb een usb naar bluetooth adapter in bestelling staan, afwachten of het werkt.
Ik heb net ook nog een sleeve op ebay gekocht voor 2.29 euro. Nog even zien of het wat is, moet uit china komen.
Wat ik eigenlijk nodig heb, is bluetooth. Ik heb een usb naar bluetooth adapter in bestelling staan, afwachten of het werkt.
Ik heb net ook nog een sleeve op ebay gekocht voor 2.29 euro. Nog even zien of het wat is, moet uit china komen.
Laat even weten, dan haal ik die ook...Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 01:01:
Nog wat grappigs, ik heb bedraad netwerk aan de gang gekregen met een USB naar ethernet adapter van dealextreme. Op zich niet nodig maar ik had dat ding toch nog liggen en was benieuwd of het ging werken. Kan misschien wel handig zijn voor langere download acties.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Verwijderd
ik had al een tijdje in de gaten dat de Aldi een leuk tabletje had.
Helaas waren ze niet geleverd toen ik op 30 november om 8:30 op de stoep stond, maar zaterdag 3 december wel, gelukkig. Er werd mij verzekerd dat dit in heel Amsterdam het geval was.
Ik heb er maar 1 voor de heb en een voor de klooi gekocht.
Ik heb ook 2 Canon 5D Mk II camera's en er is een (beta) app waarmee ik op de ProMedia tablets (als het goed is) alles kan zien wat mijn camera's zien, en mooi alles kan instellen en foto's maken. In stereo dus.
De DSLR Controller apk installeert wel (minimaal Honeycomb 3.1/3.2 of rooted Gingerbread 2.3 devices (dat werkt dus misschien nog nét) maar ik kan het niet testen, aangezien ik een USB Host / On-The-Go kabel moet hebben, morgen dus maar even 2 hoesjes bij de Hema halen en ergens een USB Host / On-The-Go kabel opscharrelen.
Ik ben benieuwd.......
Wel fijn dat ik het tablet niet hoef te rooten...
Even de camera eraan gehangen, zonder dat rare usb otg kabeltje, en het wérkt gewoon!
WAUW! Wat een prachtig stukje hardware is dit tablet! En alles erbij geleverd, op de dslr en de dslr apk na
Daarnaast moet ik al een jaar lang nog ergens een NAS ophalen, maar omdat dat tablet geen blauwe tanden heeft, kan ik hem niet in de slaapkamer gebruiken om muziek die op de NAS staat op mijn bluetooth luidsprekers te laten horen, daar zal ik helaas mijn galaxy SII telefoon voor moeten gebruiken...
Ach ja, je kan niet alles hebben.....
Zucht.
Ik moet nog wel ergens zo'n Aldi mini-bluetooth USB stickie hebben liggen, zou die op de ProMedia werken?
Helaas waren ze niet geleverd toen ik op 30 november om 8:30 op de stoep stond, maar zaterdag 3 december wel, gelukkig. Er werd mij verzekerd dat dit in heel Amsterdam het geval was.
Ik heb er maar 1 voor de heb en een voor de klooi gekocht.
Ik heb ook 2 Canon 5D Mk II camera's en er is een (beta) app waarmee ik op de ProMedia tablets (als het goed is) alles kan zien wat mijn camera's zien, en mooi alles kan instellen en foto's maken. In stereo dus.
De DSLR Controller apk installeert wel (minimaal Honeycomb 3.1/3.2 of rooted Gingerbread 2.3 devices (dat werkt dus misschien nog nét) maar ik kan het niet testen, aangezien ik een USB Host / On-The-Go kabel moet hebben, morgen dus maar even 2 hoesjes bij de Hema halen en ergens een USB Host / On-The-Go kabel opscharrelen.
Ik ben benieuwd.......
Wel fijn dat ik het tablet niet hoef te rooten...
Even de camera eraan gehangen, zonder dat rare usb otg kabeltje, en het wérkt gewoon!
WAUW! Wat een prachtig stukje hardware is dit tablet! En alles erbij geleverd, op de dslr en de dslr apk na
Daarnaast moet ik al een jaar lang nog ergens een NAS ophalen, maar omdat dat tablet geen blauwe tanden heeft, kan ik hem niet in de slaapkamer gebruiken om muziek die op de NAS staat op mijn bluetooth luidsprekers te laten horen, daar zal ik helaas mijn galaxy SII telefoon voor moeten gebruiken...
Ach ja, je kan niet alles hebben.....
Zucht.
Ik moet nog wel ergens zo'n Aldi mini-bluetooth USB stickie hebben liggen, zou die op de ProMedia werken?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 06:55 ]
Je tablet is al geroot als het goed is.Sederi schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:41:
Hey allemaal,
denk dat ik toch maar de lifetap ga proberen die zaterdag uitkomt. mocht er nog iemand een minipad willen halen ik.heb er nog een in gesealde verpakking in t magazijn verstopt![]()
ben zelf een iphone gebruiker en weet nog niet hoe android werkt dus als iemand weet hoe ik mn pad kan rooten (the easy way) hoor ik t graag.
Gute nacht alle....
Als je in (de buurt van) Groningen werkt heb ik nog wel belang bij die gesealde tablet
Als je dat zou willen doen, graagVerwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:23:
vanmiddag eentje gehaald in smilde (drenthe)
Kan dan eventueel zaterdag/zondag wel langsrijden om hem op te halen:)
[ Voor 19% gewijzigd door Eddos op 06-12-2011 07:05 ]
Iedereen schrijft dat de tablet al geroot is maar een vergelijk tussen twee met connectbot geeft na de invoer su bij de ene een # (hashtag) en bij de ander de melding "su:must be suid to work properly" met een $ op de nieuwe regel. Wie kan mij dit verklaren en hoe dan wel root rechten te bemachtigen ?
ps. gingerbreak lukt niet.
ps. gingerbreak lukt niet.
hiermee moet het lukken. Alleen eerst even de drivers uit de eerste post installeren (of default adb)
Verwijderd
Heb hem vanmorgen voor ik ging werken ook ff gedownload. En het werkt in zo ver ik het kan opstarten.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 06:02:

Bij het opstarten krijg ik wel de melding "device has a (very) low per-app memory limit"
Blijkbaar een bekend probleem. De makers berschijven het als:
Moet er als ik tijd voor heb dus nog ff mee gaan klooien. Tevens zo vroeg op de morgen nog niet voor elkaar daadwerkelijk de capturen. Hij blijft namelijk op capturing hangen.You are most likely running DSLR Controller on a rooted Android 2.3 (Gingerbread) device. Most of these devices are configured with a 48 or 64 MB per-app memory limit.
Like the photography and graphics programs you know and love from your desktop computer, DSLR Controller is quite a memory hungry application. Live view and image review quality and performance will be lowered to cope with the memory restriction. Typically live view runs at half-speed and images are displayed at half-resolution.
If your device can actually run DSLR Controller however, chances are it has more than enough physical memory. Luckily, on rooted devices you can change this per-app memory limit. It is configured in the /system/build.prop file, and the setting is named dalvik.vm.heapsize. Changing this value to either 128m or 196m and rebooting will solve the problem. Please only do this on Android 2.3 (Gingerbread) devices, not on newer Android versions!
It can be tricky to modify this setting yourself. There are free apps on the Android Market that can help you to change this setting.
Ik zit nog steeds te worstelen met wifi.
bereik is zwaar pet.
ik denk toch dat het een software probleem is want er is wel degelijk een interne antenne
voorzien en gezien de andere hardware, die er erg goed uitziet,
denk ik dat de antenne ook wel goed is, loopt min of meer rondom de tablet
we prutsen verder.....
ik probeer een hele duidelijke foto toe te voegen maar hoe gaat dat?
zo misschien?
http://i41.tinypic.com/6ymy4i.jpg[/IMG]
bereik is zwaar pet.
ik denk toch dat het een software probleem is want er is wel degelijk een interne antenne
we prutsen verder.....
zo misschien?
[ Voor 11% gewijzigd door gerritbd op 06-12-2011 09:02 ]
Verwijderd
Moet je de foto eerst ff uploaden via:
http://tinypic.com/
of
http://imageshack.us/
Dan de url die je uiteindelijk kruit tussen de URL tags plaatsen
http://tinypic.com/
of
http://imageshack.us/
Dan de url die je uiteindelijk kruit tussen de URL tags plaatsen
Ik heb nog een vraagje over deze tablet, hopelijk kan iemand me helpen, want zoeken op Google resulteert alleen in oplossingen voor app-developers.
Het tablet heeft blijkbaar de 'standaard' orientatie van landscape mode. Hierdoor is het lock-screen altijd in landscape en als je automatisch roteren uitzet dan staat de tablet ook altijd in landscape mode. Ik wil echter de tablet alleen in portrait gebruiken, want dat vind ik veel praktischer. Maar dit is blijkbaar standaard niet mogelijk. De tablet is alleen in portrait mode bruikbaar als je automatisch roteren aanzet, en dat is juist zo vervelend als je in bed of op de bank ligt, want dan verspringt hij steeds.
Weet iemand een oplossing, waarmee ik de tablet in portrait kan gebruiken zonder dat hij meedraait?
(en voordat iemand dit gaat suggereren, de blokkeerstand aanzetten werkt niet, want dan springt ie terug naar landscape)
Google geeft alleen oplossingen voor je zelfgemaakte apps, niet voor het apparaat zelf. Ook werken de verschillende apps uit de market niet.
Het tablet heeft blijkbaar de 'standaard' orientatie van landscape mode. Hierdoor is het lock-screen altijd in landscape en als je automatisch roteren uitzet dan staat de tablet ook altijd in landscape mode. Ik wil echter de tablet alleen in portrait gebruiken, want dat vind ik veel praktischer. Maar dit is blijkbaar standaard niet mogelijk. De tablet is alleen in portrait mode bruikbaar als je automatisch roteren aanzet, en dat is juist zo vervelend als je in bed of op de bank ligt, want dan verspringt hij steeds.
Weet iemand een oplossing, waarmee ik de tablet in portrait kan gebruiken zonder dat hij meedraait?
(en voordat iemand dit gaat suggereren, de blokkeerstand aanzetten werkt niet, want dan springt ie terug naar landscape)
Google geeft alleen oplossingen voor je zelfgemaakte apps, niet voor het apparaat zelf. Ook werken de verschillende apps uit de market niet.
Zou iemand nog een filmpje kunnen maken van het apparaat in gebruik, ik lees wel allemaal dingen maar dan moet je er toch een beeld bij vormen die misschien niet helemaal overeen komt met wat de schrijver bedoelde.
-spelletje
-film
-internet
-etc
Alvast bedankt!
-spelletje
-film
-internet
-etc
Alvast bedankt!
Verwijderd
Zal vanavond eens ff kijken. Had al wel een filmpje gemaakt dat ik m met HDMI aan had gesloten op de tv. Maar nog niet geupload.
Ben ik nu voor je aan het makenfotografie999 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:49:
Zou iemand nog een filmpje kunnen maken van het apparaat in gebruik, ik lees wel allemaal dingen maar dan moet je er toch een beeld bij vormen die misschien niet helemaal overeen komt met wat de schrijver bedoelde.
-spelletje
-film
-internet
-etc
Alvast bedankt!
Ben ziek, net wakker dus heb wel even tijdVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:20:
Ook goed, ik ben nog aan t werk tot 17:00 dus had er voorlopig geen tijd voor haha
Wie o wie kan mij helpen aan een nog gesealde minipad incl factuur? Graag even een mailtje als je er nog eentje aan kan komen.
Als jij een filmpje maakt dat je hem aan je tv hebt aangesloten, ik heb zo'n kabeltje niet namelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:20:
Ook goed, ik ben nog aan t werk tot 17:00 dus had er voorlopig geen tijd voor haha
Welke class SDHC micro kaartje raden jullie aan?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Ik heb net met een filiaal gebeld , een daar hebben ze nog 3-4 stuks liggen.
Ik ga er vanmiddag een ophalen en dan plaats ik daarna wel welk finiaal het is een hoeveel
er nog zijn.
Ik ga er vanmiddag een ophalen en dan plaats ik daarna wel welk finiaal het is een hoeveel
er nog zijn.
Video afspelen en ebook:
YouTube: Aldi Mini Tablet Part 1
Browsen, games e.d.:
YouTube: Aldi Mini Tablet Part 2
oh en ja, ik laat mn SGS2 pleuren bij NOVA
Browsen, games e.d.:
Verwijderd
Handig dat je deze videos hebt gemaakt,Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:28:
Video afspelen en ebook:
Browsen, games e.d.:
ik heb een betere indruk van het apparaat gekregen.
Ik ga die van mij vanmiddag ophalen.
thnx, het is ook echt een mooi apparaatje. Als de wifi nu ook nog es beter wordt dan issie echt uberVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:37:
[...]
Handig dat je deze videos hebt gemaakt,
ik heb een betere indruk van het apparaat gekregen.
Ik ga die van mij vanmiddag ophalen.
Hoe kom je aan die klok,weer en achtergrond?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Ik wil de achtergrond ook,audiojunk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:43:
zou je een link kunnen posten he Ewivis ?
Verwijderd
@Ewivis,
Hoe kom je aan dat grotere toetsenboard?
ik tob me rot om een tekst in één keer goed in te typen.
Dat grotere toetsenboard zou een uitkomst zin.
De tablet draaien? Dus landscape modus.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:52:
@Ewivis,
Er zijn hele gave wallpapers te vinden via de wallpaper app uit de market. Zoeken op: wallbase
Toch wel jammer dat onze eigen tweakers.net app niet compatibel is. Appie is ook van icemobile en werkt ook niet.
A life lived in fear is a life half lived
Ik gebruik Launcher pro als laucheraudiojunk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:43:
Klok en weer Fancy Widget (kan je in market vinden als gratis versie) en achtergrond heb ik via Zedge (ook via market) Maar voor de geïnteresseerden hieronder te vinden:
http://i40.tinypic.com/1eyt.jpg
Draaien inderdaad, maar ik heb Swype Beta erop staan. Werkt perfectVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:52:
@Ewivis,
http://beta.swype.com/
Verwijderd
Ok bedankt voor de info ga direct proberen.Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:59:
[...]
Draaien inderdaad, maar ik heb Swype Beta erop staan. Werkt perfect
http://beta.swype.com/
Leuke filmpjes van de tablet. Ik heb echter maar één vraag: welke muziek draait er op de achtergrond eigenlijk? 
A state of trance, die had ik moeten herkennen.

[ Voor 47% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-12-2011 12:16 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
A state of trance 535 nummer 20 ofzoPetervanakelyen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:12:
Leuke filmpjes van de tablet. Ik heb echter maar één vraag: welke muziek draait er op de achtergrond eigenlijk?
de antenne loopt niet rondom het tablet.gerritbd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:13:
Ik zit nog steeds te worstelen met wifi.
bereik is zwaar pet.
we prutsen verder.....
zo misschien?
wat je ziet is de kabel naar de antenne, achterop het tablet heb je een ovale plastic klepje achtig ding, daar zit de antenne achter.
ik heb het apparaat opengeschoeft en verbaasde mij over de kleine antenne.
ook het soldeer werk aan de wifi chip is matig.
voor de liefhebber kan ik hem nog wel eens openschroeven en foto's maken van de wifi chip en antenne
Verwijderd
Appie werkt wel, heb een paar pagina's hiervoor een post gedaan met hoe het werkende te krijgen.Not_Disclosed schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:57:
Appie is ook van icemobile en werkt ook niet.
Kom je er niet uit, stuur even een pb'tje
Is de antenne op het board gesoldeerd of zit die vast met een U.FL connector?
gesoldeerd en matig ook, de kabel is een thin twisted wire en die ligt een mm of 2 bloot ( bij de chip )Petervanakelyen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:18:
Is de antenne op het board gesoldeerd of zit die vast met een U.FL connector?
de antenne is wel redelijk gesoldeert, maar klein, ongeveer 4 bij 1.2 cm.
Haha, uuuh het is geen iphone hea
Kunnen we daar een grotere van maken? En kijken of dat beter gaat?Sinlath schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:20:
[...]
gesoldeerd en matig ook, de kabel is een thin twisted wire en die ligt een mm of 2 bloot ( bij de chip )
de antenne is wel redelijk gesoldeert, maar klein, ongeveer 4 bij 1.2 cm.

dat is het soldeer werk op de chip.
ik wil best proberen een groetere er op te maken, maar eerst unbricken anders gaat het zowiezo niet werken
ik zal er vanavond weer eens wat extra tijd insteken, door sinterklaas ed weinig tijd ervoor gemaakt.
Nice! Ben benieuwd!Sinlath schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:25:
[afbeelding]
dat is het soldeer werk op de chip.
ik wil best proberen een groetere er op te maken, maar eerst unbricken anders gaat het zowiezo niet werken
ik zal er vanavond weer eens wat extra tijd insteken, door sinterklaas ed weinig tijd ervoor gemaakt.
Edit: voeg anders mijn youtube filmpjes toe aan openingspost?
[ Voor 6% gewijzigd door Ewivis op 06-12-2011 12:33 ]
Noteer alles wat je rond de chip kan vinden, vergroot de kans op betere drivers en het fixen van de wifi.
Als het in zaanstad is laat het mij weten aub!Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:22:
er nog zijn.
Iphone 5 -- eerste Iphone
@sinlath
Kun je een foto maken van de antenne, als het zon'n keramisch ding is, dan klopt het wel, die zijn echt slecht
Heb hier nog een paar van deze :http://www.dealextreme.com/p/repair-parts-replacement-wifi-antenna-module-for-psp-1000-37788 liggen, althans soortgelijk en die hebben wel een goede performance.
btw is dat ovale plastic kapje ook te verwijderen zonder de pad te openen?
in dat geval is aanpassen van de antenne makkelijk.
feit blijft echter dat indien de pad dichtbij de router ligt, de antenne niets uit mag maken en dus moet eea het gevolg zijn van een slechte of verkeerde driver performance, hopenlijk lost zich dat vanzelf op met ics
Kun je een foto maken van de antenne, als het zon'n keramisch ding is, dan klopt het wel, die zijn echt slecht
Heb hier nog een paar van deze :http://www.dealextreme.com/p/repair-parts-replacement-wifi-antenna-module-for-psp-1000-37788 liggen, althans soortgelijk en die hebben wel een goede performance.
feit blijft echter dat indien de pad dichtbij de router ligt, de antenne niets uit mag maken en dus moet eea het gevolg zijn van een slechte of verkeerde driver performance, hopenlijk lost zich dat vanzelf op met ics
Verwijderd
Heb ook zeker interesse......als het de randstad is....Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:22:
er nog zijn.
Valt me wel op dat als ik op zolder ben wel de wifi signalen van de buren ziet maar niet m´n eigen Zyxel modem.
hoe bedoel je met ics? Heb er wel wat over gelezen, maar komt ics voor deze promedia?ceesmf schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:53:
@sinlath
Verwijderd
Even nog een keer uitleg over het WIfI probleem op verzoek in jip en janneke taal.
Mijn tab werkt een stuk beter nu, zelfs op zolder met tussen de router en tab twee betonnen vloeren.
1: instaleer uit de market Root Explorer, is niet gratis.
2: open de app Root Explorer, je zit nu in de root van de tab.
3: we gaan voor de zekerheid eerst een copy maken, druk en hou vast op de file INIT.RC en je ziet dan in het keuze menu Copy staan, druk hier een maal op, onderin het scherm staat nu Pase en Cancel.
4: je staat weer in de root van je tab, scrol nu naar de map CDCARD druk hier even op, nu even op PASTE druken en de init.rc is veilig opgeborgen. (deze actie is niet ect nodig omdat na het aanpassen van de init.rc een backup wordt gemaakt, maar we gaan voor zekerheid).
5: Nu gaan we terug naar de root van de tab door helemaal naar boven te scrollen en een maal op de bovenste map te drukken,
we zien nu weer de INIT.RC staan, druk en hou vast op de INIT.RC
nu zien we weer de popup en kiezen ditmaal voor, Open in Text editor.
6: Zoek nu het sukje tekst zoals hieronder en pas deze aan zodat alle getallen gelijk zijn.
7: Na alle aanpasingen de INIT.RC saven en je ziet dat ook een init.rc.bak is aangemaakt.
# Define TCP buffer sizes for various networks
# ReadMin, ReadInitial, ReadMax, WriteMin, WriteInitial, WriteMax,
setprop net.tcp.buffersize.default 4096,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.wifi 4095,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.umts 4094,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.edge 4092,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.gprs 4093,87380,256960,4096,16384,256960
8: gaan we onderstaande regel toevoegen in het bestand
BUILD.PROP deze is te vinden in de map SYSTEM.
volg stap 1 tot en met 5 en dan staat deze file ook veilig.
txpower=40
Herstart de tab en je zult zien een wifi verbetering.
Credits voor alle tweakers.
Mijn tab werkt een stuk beter nu, zelfs op zolder met tussen de router en tab twee betonnen vloeren.
1: instaleer uit de market Root Explorer, is niet gratis.
2: open de app Root Explorer, je zit nu in de root van de tab.
3: we gaan voor de zekerheid eerst een copy maken, druk en hou vast op de file INIT.RC en je ziet dan in het keuze menu Copy staan, druk hier een maal op, onderin het scherm staat nu Pase en Cancel.
4: je staat weer in de root van je tab, scrol nu naar de map CDCARD druk hier even op, nu even op PASTE druken en de init.rc is veilig opgeborgen. (deze actie is niet ect nodig omdat na het aanpassen van de init.rc een backup wordt gemaakt, maar we gaan voor zekerheid).
5: Nu gaan we terug naar de root van de tab door helemaal naar boven te scrollen en een maal op de bovenste map te drukken,
we zien nu weer de INIT.RC staan, druk en hou vast op de INIT.RC
nu zien we weer de popup en kiezen ditmaal voor, Open in Text editor.
6: Zoek nu het sukje tekst zoals hieronder en pas deze aan zodat alle getallen gelijk zijn.
7: Na alle aanpasingen de INIT.RC saven en je ziet dat ook een init.rc.bak is aangemaakt.
# Define TCP buffer sizes for various networks
# ReadMin, ReadInitial, ReadMax, WriteMin, WriteInitial, WriteMax,
setprop net.tcp.buffersize.default 4096,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.wifi 4095,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.umts 4094,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.edge 4092,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.gprs 4093,87380,256960,4096,16384,256960
8: gaan we onderstaande regel toevoegen in het bestand
BUILD.PROP deze is te vinden in de map SYSTEM.
volg stap 1 tot en met 5 en dan staat deze file ook veilig.
txpower=40
Credits voor alle tweakers.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 19:56 . Reden: standaard explorer geeft niet genoeg rechten. ]
Voor de bmorn v11, zownbeetje de blauwdruk waar de tab van Aldi op gebaseerd is, zal waarschijnlijk binnenkort een ICS update komen. Die informatie stond ook wel in deze thread maar die is op verzoek weer weggehaald.Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:07:
hoe bedoel je met ics? Heb er wel wat over gelezen, maar komt ics voor deze promedia?
//ugly hack
Misschien alle tweaks in OP plaatsen,is wel zo handig.
Sinlath heeft het als todo in de OP staan, heb geduld :-)audiojunk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:28:
Misschien alle tweaks in OP plaatsen,is wel zo handig.
//ugly hack
Verwijderd
Voor de liefhebber heb ik er nog een (laatste) gekocht tijdens de standaard boodschappen.
Dus te koop in omgeving rotterdam of verzenden
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 13:36 ]
Thank you! Ik denk dat ik zo heel hard naar de Aldi ga rennen.Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:28:
Video afspelen en ebook:
Browsen, games e.d.:
ik heb vanmiddag op mijn werk een "Dood" uurtje, heb zojuist de wifi hack al geplaatst.Hyphen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:31:
[...]
Sinlath heeft het als todo in de OP staan, heb geduld :-)
Ik zal de filmpjes die gemaakt zijn ook plaatsen en wat aan de opmaak doen ( is nu 1 bak aan letters, leest niet lekker )
Dan wel voor de prijs wat hij kost + verzenden ?.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:34:
Voor de liefhebber heb ik er nog een (laatste) gekocht tijdens de standaard boodschappen.
Of moet je er perse op verdienen ?.
Want dan wacht ik gewoon op een Momo09
Met alle respect, ik krijg nog steeds maar 400 kbps, dus voor mij iig geen verbeteringVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:18:
Verwijderd
@treblasnirp
Nou ik zou wel dom zijn maar als ik de init.rc file heb aangepast en probeer te saven lukt dit mooi niet.
Of ik nou "save" of "save and Exit" gebruik dat maakt niets uit.
WAT DOE IK FOUT, moet toegeven ben een beginneling met Android.
Nou ik zou wel dom zijn maar als ik de init.rc file heb aangepast en probeer te saven lukt dit mooi niet.
Of ik nou "save" of "save and Exit" gebruik dat maakt niets uit.
WAT DOE IK FOUT, moet toegeven ben een beginneling met Android.
R/W gemount?
Die tweak maakt inderdaad niet veel verschil, de ene keer is hij wat sneller en het volgende moment weer rete traag...