Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 20:05
Mede-auteurs:
  • Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 14:15

Sinlath

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52

Petervanakelyen

Inleiding
De Aldi heeft vanaf 30 November 2011 een tablet in de aanbieding voor €89,99. De specificaties volgens de Aldi zijn als volgt:
7" tablet geschikt voor ouders en kinderen vanaf 5 jaar. Veilig internet gegarandeerd doordat ouders bepalen welke sites kinderen kunnen bekijken. Volledige internettoegankelijkheid voor ouders.
- capacitief TFT-touchscreen
- WiFi
- 2 GB geheugen en micro-SD kaartslot
- Android 2.3
- met enkele voorgeprogrammeerde educatieve games
- geschikt vanaf 5 jaar
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_48/BILD01.JPG

Dit was de link naar de aanbieding.
Helaas bied Aldi niet meer informatie op de site.

Foto's
Matjo84 heeft een reeks duidelijke foto's gemaakt. Deze vind je terug in het volgende bericht van Matjo84.

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/4965/img1531pf.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/8792/img1536r.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/3231/img1537uf.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/650/img1541ll.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/3831/img1542fu.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/3718/img1546o.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/5633/img1547lu.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/4953/img1548j.th.jpg

Hardware
De Aldi minipad is gelijkwaardig aan de uiteindelijke productie versie van de Bmorn V11. Op de site van dgmorn staat informatie over de tablets geschreven door een salesmedewerker van Bmorn. De site van dgmorn bevatte een link naar firmware voor de Bmorn V11. Deze firmware is niet geschikt voor de Aldi Minipad aangezien de firmware op de site van dgmorn bestemd is voor pre-productie tablets van de V11 welke andere hardware bevatten.
  • SoC: Allwinner A10
  • CPU: Cortex A8 @ 1GHz
  • GPU: Mali-400 @ 350MHz (128MB dedicated)
  • RAM: 512MB DDR3 (waarvan 384MB bruikbaar)
  • WiFi: Realtek 8192CU 802.11b/g/n
  • Flash: 4GB (virtuele 2GB sdcard)
  • Camera: Superpix 0.3MP

Herstel naar fabrieksstaat
Mocht je de verkeerde firmware hebben geïnstalleerd of je tablet hebben gebrickt, dan is in overleg met de leverancier van de Aldi (Eldohm) de ROM vrijgegeven om de tablet te kunnen herstellen in fabrieksstaat.
Met dank aan frankhier.

Benodigdheden:

Originele Firmware
Flash Utility (LiveSuite)
USB drivers

De USB drivers zijn beschikbaar voor zowel 32- als 64-bit en bieden ondersteuning voor Windows 7.

Stappenplan:

• Zet het tablet volledig uit.
• Prik een paperclip op de resetknop (dit is het gaatje waar "Mic" bijstaat).
• Sluit de USB kabel aan, zodra windows een device herkend kan je de resetknop loslaten.
• Installeer de driver (uit de map 'USB driver').
• Start LiveSuite.exe (klik NIET op de knop Netsync, de livesuite wordt dan geupdate en werkt niet meer).
• Volg vervolgens de handleiding die bij de LiveSuite is geleverd indien je windows XP gebruikt.

Alternatieve methode om in flashmodus te komen:

• Start de LiveSuite en kies de juiste firmware.
• Sluit de USB kabel aan op je pc.
• Zorg dat de tablet uit staat.
• Druk de volume + in, steek de usb kabel in de tablet en druk 4x kort achter elkaar -op de aan/uit knop.

Bovenstaande firmware vervangt de vorige ROM, die niet voorzien is van de juiste drivers voor de minipad. Deze firmware is echter wel (gedeeltelijk) compatibel met de Qware Pro3 Intertoys tablet.

Custom ROM's
Van de meeste hardware die onder ogen van Tweakers komt, wordt de software niet lang ongemoeid gelaten.
Dat is voor deze tablet niet anders :) Er zijn inmiddels een aantal custom ROM's in omloop, onderverdeeld per versie (Gingerbread en Ice Cream Sandwich).

Gingerbread (Android 2.3.x) ROM's

Stock-based

Omdat de tablet geoptimaliseerd is voor kinderen, is het gebruik ervan door iets ervarener gebruikers nogal restrictief. Je kan bijvoorbeeld niet op internet zonder eerst de toegelaten websites te definiëren of een alternatieve browser te installeren. Deze custom ROM is gebaseerd op de originele software, maar alle bloatware is er standaard uit gesloopt en alle applicaties zijn bijgewerkt naar de laatste versie.

Een overzicht van alle aanpassingen, screenshot en download link vind je hier.

FeiyuMod

FeiyuMod is een chinese custom ROM voor de Novo7 Advanced die met een eigen (aangepaste) UI.
De ROM bevat onder andere een transparante notification bar, custom icons en custom theming.
Er is ook ondersteuning voor (d.m.v. USB-to-Serial aangesloten) joysticks en Bluetooth GPS.

Hier is een uitgebreidere beschrijving met screenshots te vinden.

Ice Cream Sandwich (Android 4.0.x) ROM's

Novo7-based

Dit is een stabiele Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich) ROM, gebaseerd op de officiële firmware voor de Ainol Novo7 Advanced en aangepast voor de Minipad. De installatie gebeurd met de LiveSuite en niet via ClockworkMod.

Screenshots en meer informatie is in deze post te vinden.

Installeren van een custom ROM

Custom ROMs installeren wordt 'flashen' genoemd en gebeurd door middel van een alternatieve recovery genaamd ClockworkMod. Het installeren van ClockworkMod staat uitgelegd in deze post. De installatie van ClockworkMod is eenmalig en wordt enkel tenietgedaan bij het herstellen naar fabrieksstaat.

WiFi ontvangst
Veel gebruikers melden dat het bereik van de wireless verbinding tegenvalt, bij een enkel geval is het goed.
De volgende aanpassing in de configuratie kan helpen om de snelheid/stabiliteit te verbeteren.
Anoniem: 435276 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:18:
Even nog een keer uitleg over het WiFi probleem op verzoek.

1: instaleer uit de market Explorer, gratis versie gaat prima.

2: open de app Explorer, je zit nu in de root van de tab.

3: we gaan voor de zekerheid eerst een copy maken, druk en hou vast op de file INIT.RC en je ziet dan in het keuze menu Copy staan, druk hier een maal op, onderin het scherm staat nu Pase en Cancel.

4: je staat weer in de root van je tab, scrol nu naar de map CDCARD druk hier even op, nu even op PASTE druken en de init.rc is veilig opgeborgen. (deze actie is niet ect nodig omdat na het aanpassen van de init.rc een backup wordt gemaakt, maar we gaan voor zekerheid).

5: Nu gaan we terug naar de root van de tab door helemaal naar boven te scrollen en een maal op de bovenste map te drukken, we zien nu weer de INIT.RC staan, druk en hou vast op de INIT.RC nu zien we weer de popup en kiezen ditmaal voor, Open in Text editor.

6: Zoek nu het sukje tekst zoals hieronder en pas deze aan zodat alle getallen gelijk zijn.
7: Na alle aanpasingen de INIT.RC saven en je ziet dat ook een init.rc.bak is aangemaakt.

# Define TCP buffer sizes for various networks
# ReadMin, ReadInitial, ReadMax, WriteMin, WriteInitial, WriteMax,
setprop net.tcp.buffersize.default 4096,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.wifi 4095,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.umts 4094,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.edge 4092,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.gprs 4093,87380,256960,4096,16384,256960

8: gaan we onderstaande regel toevoegen in het bestand BUILD.PROP
deze is te vinden in de map /SYSTEM.
volg stap 1 tot en met 5 en dan staat deze file ook veilig.

txpower=40
Er zijn ook de nodige hardware modificaties uitgevoerd om de WiFi performance te verbeteren, meer info kan je vinden in de posts van rapsac en djmartijn. Volgens de fabrikant ligt de matige ontvangst aan de aluminium rand rond de tablet die het signaal blokkeert.

Externe links

[ Voor 186% gewijzigd door Not_Disclosed op 28-03-2012 13:51 . Reden: Link naar Texet toegevoegd ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Wat kost ie en heb je een folderlinkje?

edit:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_48/OFF01.SHTML

€89.99! DO WANT!

[ Voor 52% gewijzigd door HenkEisDS op 23-11-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407942

http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/index48.shtml

48 = weeknummer :) (staat altijd al een poos voordat de homepage geupdate is online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:22
Ik gok op RK2918. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Lijkt veel op yarvik 250 met 8902 processor
Kan er nog minder informatie gegeven worden? Zit er wel een voeding bij?

[ Voor 46% gewijzigd door catr op 23-11-2011 16:27 ]

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Gevonden: de Bmorn V11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Waar baseer je dat op?
aldi 2GB flash, Bmorn 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:33

Fiber

Beaches are for storming.

Die Bmorn is er in meerdere smaken, van 2 tot 16 GB. Ziet er best aardig uit voor deze prijs. Ben benieuwd hoe goed het scherm en en de touch kwaliteiten zijn. Resolutie lijkt hetzelfde te zijn als mijn HTC Desire telefoon...

Ben ook benieuwd hoe dit zich verhoudt tot de Blokker/Bart Smit tablet. Deze is in ieder geval goedkoper lijkt mij, maar de specs lijken op het eerste gezicht ook iets minder.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Beter post je gewoon niet als je niets ontopics te melden hebt.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 23-11-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
@maxvandenberg - Als jij een iPad, HTC Flyer of een Galaxy tab 10.1 voor mij kunt vinden voor 89,99 ben ik overgehaald! Tot die tijd houd ik dit topic in de gaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ mvdb, Snap ik, maar die zijn 4 tot 6 keer zo duur, dat is niet leuk meer... :)

Deze is onder de 100 Euro, dat is nog net leuk voor een speledingetje. En dan eventueel rooten en een custom ICS rom er op zetten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 22:44
voor 90 euro een mali 400 GPU erin, en alle andere specs... bizar weinig?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

maxvandenberg schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:08:
beter koop je een iPad, HTC Flyer of een Galaxy tab 10.1(terwijl ik 7 inch handzamer vind.)
Leg jij het verschil bij als ik een iPad koop ipv dit ding dan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
@sinergyx ik snap je opmerking/vraag niet helemaal. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
en tevens is de bouwkwaliteit zwaar kl*te!
vergeleken met de ietwat duurdere tab's die er op 't moment te krijgen zijn.
denk aan aluminium, staal, glas enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 16:55
maxvandenberg schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:18:
je komt met alternatieven die hier niet bij passen, dit is een cheap-ass tabletje. Als iemand praat om een skoda fabia te kopen van 15.000,- ga je toch ook niet zeggen, koop dan direct een Bentley...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
aah ja zo....
sorry ietwat domme opmerking.

maar als ik jou was zou ik alsnog er wel wat meer geld tegen aan smijten als je wat kwaliteit en snelheid wilt.
de versie van android is trouwens ook helemaal niet gemaakt voor tab's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

maxvandenberg schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:18:
Goedkoopste flyer, kleine 370 euro. Goedkoopste ipad, 450 (?) euro, 330 euro voor de 7 inch tab.

Dus zelfs voor de goedkoopste betaal je al ruim 240 euro meer dan de Minipad.

DealExtreme heeft veel van zulke tablets te koop, dat zouden wel mogelijk alternatieven kunnen zijn voor deze tablet, maar de serie die jij opnoemt is gewoon niet te vergelijken qua prijs.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
ja maar je weet toch hopelijk wel waar "aldi" zijn naam eer aan doet of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Fiber schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:05:
Die Bmorn is er in meerdere smaken, van 2 tot 16 GB. Ziet er best aardig uit voor deze prijs. Ben benieuwd hoe goed het scherm en en de touch kwaliteiten zijn. Resolutie lijkt hetzelfde te zijn als mijn HTC Desire telefoon...

Ben ook benieuwd hoe dit zich verhoudt tot de Blokker/Bart Smit tablet. Deze is in ieder geval goedkoper lijkt mij, maar de specs lijken op het eerste gezicht ook iets minder.
De resolutie van 600x480 is net iets te laag om te surfen, 800x600 is beter. Heb zelf de blokker xiron 8" die heeft al frame en betere bouwkwaliteit, prima om mee te surfen,kost nu 139 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
catr schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:24:
[...]

De resolutie van 600x480 is net iets te laag om te surfen, 800x600 is beter. Heb zelf de blokker xiron 8" die heeft al frame en betere bouwkwaliteit, prima om mee te surfen,kost nu 139 euro.
kijk jongens zoiets bedoel ik nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik las 800x480... En een metalen behuizing:
http://tabletrepublic.com...inner-a10-tablet-163.html

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q8SPh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
@maxvandenberg - Ik vind je reacties enigszins denigrerend en beledigend. "Wij" zijn volwassen genoeg om onze eigen keuzes te maken. Als "wij" dit een interessant/geinig speeldingetje vinden, wie ben jij dan om "ons" min of meer als idioten af te schilderen? Ik neem aan dat jij ook wel eens een supermarkt wijntje, een flesje goedkope whisk(e)y of een 'merkloze' schoen koopt terwijl er voor 4 of 5x zo veel geld "betere" alternatieven zijn? Dan ga ik je toch ook niet wijzen op het feit dat de 21 jaar oude Old Pulteney veel beter is dan die 3 jaar oude Famous Grouse die jij gekocht hebt en dat je maar stom bent dat je je geld weggegooid hebt?
Je hebt je punt gemaakt, laat 't los.

*edit - Met "wij" bedoel ik uiteraard de mensen die interesse hebben in dit stukje spielerei van de Aldi. Ik neem aan dat we hier op t.net met ons volle verstand bezig zijn en dat we daarom eerst even dit topic checken voor specs van het tabletje :)

[ Voor 15% gewijzigd door Drak0z op 23-11-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapier
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07-2022
Er is ook een 7 inch 800x600 tablet aanbieding op ibood voor 70 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/5789_HE_hi_1321966461.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Rapier schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:45:
Er is ook een 7 inch 800x600 tablet aanbieding op ibood voor 70 euro

[afbeelding]
Deze zou ik dus niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Ben benieuwd wat voor processor er in zit en of de google market er op zit.

[ Voor 4% gewijzigd door catr op 23-11-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
"reactie's enigzins denigrerend en neerbuigend" :

als dat zo overkomt wil ik even zeggen tegen iedereen in dit topic dat dat niet zo is/bedoeld is!
ik probeer mijn mening/voorkeur naar voren te krijgen en dan kan ik soms wat bot/stom reageren ;)

"wie ben jij dan om "ons" min of meer als idioten af te schilderen?":

wie zegt dat ik dat doe? ik wil niemand uitmaken voor idioot.
heb volle respect voor een ander zijn mening! :)

"Dan ga ik je toch ook niet wijzen op het feit dat de 21 jaar oude Old Pulteney veel beter is dan die 3 jaar oude Famous Grouse die jij gekocht hebt en dat je maar stom bent dat je je geld weggegooid hebt?":

heb je ook gelijk in alleen je moet wel toegeven dat bijvoorbeeld aldi wel ff wat andere kwaliteit heeft dan apple, htc, archos en samsung (en alsjeblieft kijk een keer niet naar de prijs en denk er ook aan of 't een investering is of niet.)

voor de rest wil ik nog even zeggen dat ik niemand wil beledigen, afkraken of iets dergelijks maar ik ben hier tevens mijn mening, ervaring, en aanbevelingen te delen!

kritiek is altijd gewenst maar hou 't wel chilled ;)

peace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
@Rapier - Interessant, ook voor die prijs! Voor mij alleen een no-go omdat er 'slechts' Android 2.1 op draait. Dan is het maar afwachten of XDA er een rommetje voor heeft om te upgraden naar 2.3

@maxvandenberg
"Dan ga ik je toch ook niet wijzen op het feit dat de 21 jaar oude Old Pulteney veel beter is dan die 3 jaar oude Famous Grouse die jij gekocht hebt en dat je maar stom bent dat je je geld weggegooid hebt?":

heb je ook gelijk in alleen je moet wel toegeven dat bijvoorbeeld aldi wel ff wat andere kwaliteit heeft dan apple, htc, archos en samsung (en alsjeblieft kijk een keer niet naar de prijs en denk er ook aan of 't een investering is of niet.)
De vergelijking die ik hier trek op gebied van whisky is hetzelfde als jij doet op gebied van tablets - Een fles 21 jaar oude Old Pulteney koop je niet om in een keer weg te tikken, daar geniet je van (vergelijk het voor het gemak met een 'duurdere tablet'). De fles 3 jaar oude Famous Grouse, Jack Daniels of whatnot heb je even plezier van, als je 'm in een keer op zuipt heb je er even plezier van maar krijg je er gegarandeerd (de volgende ochtend) spijt van, maar de prijs is er dan ook naar :)
Wat ik probeer te zeggen - Als ik voor dit tabletje zou kiezen zou het puur zijn om er een beetje mee te pielen. Als het niks blijkt te zijn kan ie 'gewoon' naar mijn ouders of terug op Marktplaats, of worst case de prullenbak in. Ik heb persoonlijk helemaal niks met/aan tablets, maar voor 90e zou ik er best even mee willen spelen. Bevalt het me ECHT goed dan kan ik altijd nog een klasse omhoog... Je koopt immers ook niet die een dure fles whisky om te kijken of je whisky wel echt lekker vindt en er dan achter te komen dat je eigenlijk veel liever een glas bier gehad had ;-)
Verder ben ik niet geirriteerd of boos oid, maar ik wou even duidelijk maken hoe jouw reacties ("kijk jongens zoiets bedoel ik nou!") op mij over kwamen.
Proost!

*edit - Even de daadwerkelijke quote geplakt

[ Voor 83% gewijzigd door Drak0z op 23-11-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
vandermark schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:20:
[...]

je komt met alternatieven die hier niet bij passen, dit is een cheap-ass tabletje. Als iemand praat om een skoda fabia te kopen van 15.000,- ga je toch ook niet zeggen, koop dan direct een Bentley...
en skoda kan ook "bentley like" auto's maken hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 22:44

Smarron

The bend

maxvandenberg schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:52:

voor de rest wil ik nog even zeggen dat ik niemand wil beledigen, afkraken of iets dergelijks maar ik ben hier tevens mijn mening, ervaring, en aanbevelingen te delen!

kritiek is altijd gewenst maar hou 't wel chilled ;)

peace!
Je advies is ook goed bedoeld, maar probeer in ieder geval wel een goede vergelijking te maken. Dit apparaatje is gewoon niet te vergelijken met de apparaten die jij noemt. Noem je de iBood actie of die van de Blokker is het zeker wel een interessante vergelijking als alternatief.

En er zijn genoeg mensen die 100 euro meer dan genoeg vinden voor een tablet. Dan kun je niet verwachten dat mensen 300-400 euro uit gaan geven. Budget is wellicht 1 van de belangrijkste redenen voor een bepaald produkt. En ik denk dat de mensen ook wel weten dat je dan geen state of the art product krijgt, maar voor het bedrag juist wel weer een goed produkt.

Ik heb een Asus Transformer, maar ik heb deze Minipad vandaag nog aangeraden aan een vriend. Die zocht voor zijn dochter een kleine tablet met in elk geval een capacitief scherm en dan is dit denk ik een zeer goede kandidaat. Ik kan ook wel zeggen, koop deze niet maar een Transformer/iPad etc. alleen is dat een beetje nutteloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 23-11-2011 18:09 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik zou deze tablet ook laten liggen, alleen al omdat er rond de kerst en sinterklaas hoogstwaarschijnlijk leukere dingen voorbij komen bij de speelgoedwinkels.

Deze gaat ook al een tijdje rond:
http://www.intertoys.nl/g...t-7-inch-pro2-581520.html

En binnenkort komt de opvolger, de touchPro3 welke een stuk betere specs heeft (voor dezelfde prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is die al leverbaar en hoe verhouden de specs zich tot deze Aldi aanbieding denk jij? (Behuizing, scherm, touch, chip, RAM, ROM, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Nu we toch al over budget tablets hebben, wil ik even op de Archos 80 G9 wijzen. Voor 199EUR bij de TPH haal je het volgende:

- Android 3.2
- 3G
- 1024x768 scherm
- HDMI, bluetooth, camera etc.
- 1Ghz dual-core processor

En het belangrijkste is - je kan hem gewoon uit de doos halen en gelijk beginnen te gebruiken. Officiële update naar ICS komt ook eraan, dus je hoeft hem helemaal niet te rooten etc. En ja, ik ben ermee eens dat het een andere prijsklasse is, maar het kost ook geen 500-600EUR(iPad 2+3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Fiber schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:16:
Is die al leverbaar en hoe verhouden de specs zich tot deze Aldi aanbieding denk jij? (Behuizing, scherm, touch, chip, RAM, ROM, etc.)
Mastermind in "[Intertoys] Qware 7 inch Pro2 tablet"

Ze hadden de Pro3 dus in de winkel liggen, die is er weer uitgehaald, waarschijnlijk om de restjes van de Pro2 nog te kunnen verkopen, maar een tweakers weet dus beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 22:44

Smarron

The bend

Megamind schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:11:
Ik zou deze tablet ook laten liggen, alleen al omdat er rond de kerst en sinterklaas hoogstwaarschijnlijk leukere dingen voorbij komen bij de speelgoedwinkels.

Deze gaat ook al een tijdje rond:
http://www.intertoys.nl/g...t-7-inch-pro2-581520.html

En binnenkort komt de opvolger, de touchPro3 welke een stuk betere specs heeft (voor dezelfde prijs).
Volgens mij hebben ze de Pro3 al vrijwel nergens meer liggen.

En als hij officieel verkocht gaat worden ben ik bang dat hij duurder zal zijn dan dat ze nu verkocht zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Kan ik hier ook mee whatsappen? Ik zie dat hij 2.3 android heeft, maar is de marketplace unlocked? Of heb je een telefoonnummer nodig voor WA?

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31
http://www.dealextreme.co...-fi-tf-silver-grey-107157

Toevallig deze tablet tegengekomen die er wel héél erg op lijkt.
De body komt 100% overeen met de afbeelding van de Aldi (zelfs de schroefjes), en als de specs vanbinnen hetzelfde zijn is het zeer interessant om voor de Aldi te gaan.
Na nog iets beter de afbeeldingen te bekijken lijken de app Super-HD op beide aanwezig te zijn.
Ook de soft-toetsen voor volume, home, menu ed. zijn hetzelfde.
Ik ga deze tablet zeker halen al is het alleen al om te rooten en de market werkend te krijgen (mocht dit niet zo zijn) en het uiterlijk een beetje te pimpen.

• Fiber

Fiber

Verschil is wel dat de versie bij DX 8GB Flash opslag heeft en de Aldi versie maar 2GB lijkt te hebben. Maar goed, dat valt prima op te lossen met een SD kaartje lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 24-11-2011 18:31 . Reden: edit Flash opslag is geen RAM... ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Fiber schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:19:
Verschil is wel dat de versie bij DX 8GB RAM heeft en de Aldi versie maar 2GB lijkt te hebben. Maar goed, dat valt prima op te lossen met een SD kaartje lijkt mij.
Is geen RAM maar opslag.. Kun je idd oplossen met een groter kaartje.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Cave_Boy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:27:
[...]

Is geen RAM maar opslag.. Kun je idd oplossen met een groter kaartje.
Niet helemaal. Android maakt onderscheid tussen SD geheugen en gewoon "lokaal" geheugen. En 8 Gig Sd maakt toch wel weer aardig verschil in deze prijsklasse.

Behalve dat deze android 2.3 is (maakt weinig uit met 2.2 in mijn ervaring) .. en verder zijn er zat sub-100 euro tablets. Erg lastig deze op de beperkte specs echt te vergelijken.

http://www.hema.nl/winkel.../tablet-pc-%2870355001%29
http://www.bartsmit.com/t...blet-4-gb-met-android-2-3
http://www.computerland.n...t_tab211_4gb/details.aspx (88 euro)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• boertjeg
Je vergeet dat dit capacitief is ;)
Das is een ENORM verschil

• catr
Vindt dit toch een zinloze discussie.
Aldi geeft veel te weinig informatie.
Alleen capacitief 7" 2GB flash 16x9 en prijs.
Op chinese site zijn er 200 tablets die aan deze eisen voldoen.
Alleen de prijs maakt verschil.

• boertjeg
Je hebt voor een deel gelijk, totdat we het apparaat zélf in handen hebben gehad weten we eigenlijk niets.
Het uiterlijk is dan ook de grootste "aanwijzing" waarmee we aan de slag kunnen (en de afbeelding hoeft niet eens te kloppen ;)) De discussie is absoluut niet zinloos want een ontwikkeling begint altijd met gerelateerd gis gokwerk. De tablets die worden gevonden "op chinese sites" hebben zeer goede specs voor de prijs die de Aldi vraagt en komen allemaal overeen. Als er een TCC8902 (MAX = Angry birds) in zit net als bij de Intertoys is dat een beetje jammer. Maar als het een vrij nieuwe Allwinner A10 heeft met 512 MB RAM en een Mali 400 GPU fietst hij rondjes om de rest in dit prijssegment.
Nogmaals, tot woensdag de 30e weten we eigenlijk niets, we dromen alleen maar :
Plus, als het niet bevalt, terugbrengen gaat meestal gewoon goed (met een beetje zeuren en doorzetten desnoods)

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Discussies over waarom wel of geen tablet kopen bij de Aldi zijn irrelevant in Mobile. We staan hier dus alleen de discussie over het technische aspecten van het apparaat toe, discussies over het verkoopkanaal moeten in het Shopping Forum.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 01:48
Hmm die tablet lijkt dezelfde specs te hebben als de QWare PCPro3
YouTube: Intertoys QWare 7 inch Tablet PC Pro 3 review
Voor 100 euro (90 euro met kortingsbon) bij sommige Intertoys (let op dat je de Pro3 krijgt).
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/9ftnxf.jpg.
Ziet er ook bijna hetzelfde uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xead.nl/upload/13869dff2ce024ffe391fbc0d926ed96UXdhcmUuanBn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/a158f1cb87d78e757539af9fbcb7ffe0cGNwcm8gMy5qcGc=.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Mastermind op 24-11-2011 21:43 ]

• exelletor
Ik vind ze toch totaal anders. Kijk alleen maar naar de camera. Bovendien, wanneer ze allebei capacitieve schermen hebben, hoeft het echt niet te betekenen dat ze hetzelfde zijn. :P

• boertjeg
De eerste regel van de specs van de PRO 3 doet mij vermoeden naar dezelfde SOC (A1X)
http://www.allwinnertech.com/product/a1x.html

En op ARM staat (vertaald uit chinees) http://www.arm.com/commun...roduct/rw/ProductId/6264/

A1X door Allwinner Technology Co, Ltd Zhuhai Zhi Technology Co, Ltd alle
Semiconductor Vendor met ARM Processor RTL licentie van ARM
Productbeschrijving
A1X (core ARM (R) Cortex TM -A8 ) , de belangrijkste kenmerken zijn als volgt:

· 2160P, ultra-heldere video-codec

· Veel-core-technologie (Veel Core), sterk geïntegreerde digitale-analoge mixed SOC

Snelle veranderingen in de vraag naar draagbare producten, kracht en prestaties voor veeleisende, alleen op de dual-core CPU kan niet voldoen aan de toepassing en de gebruikerservaring. In reactie op veranderingen in de vraag, A1x-serie platform maakt gebruik van geavanceerde ontwerptechnieken Veel CORE, de CPU, GPU, DPU (display), VEPU, AEpu (auido), SPU (opslag), APU (analoog), UPU (Universal), enz. multiplexen met de vele-core unit, om een ​​hoog rendement en een laag verbruik te bereiken. Voor elke eenheid van de nucleaire structuur van het publiek kan de voltooiing van haar flexibele configuratie en coördinatie.

De SOC heeft een veel-core technologie betekent dat de chip in hoge mate functies geïntegreerd.

Dynamic FM regulator (DVFS), het energieverbruik ontwerp te optimaliseren

Op dit moment, energieverbruik, hoge koorts is de Tablet PC en vele draagbare terminal worden gewezen op het probleem, ernstige gevolgen hebben voor de gebruikerservaring.

A1x Series SOC regelaar met geavanceerde dynamische FM-technologie (DVFS), voorziet in een strategie om het systeem de macht te optimaliseren, effectief de uitbreiding van de hele levensduur van het product.

A1x tablet machine (7-inch touch screen +4000 mAh batterij) als volgt gemeten:

Stand-by: 25 + dag

Muziek: 40 + uur

Video: 9 + uur

Surfen op het web: 6 + uur

3D-games: 5 + uur

· 3D video-technologie, om een ​​nieuwe visuele ervaring te bieden voor het hele gezin

• Rijke uitbreiding van interfaces, rijk gedifferentieerd gebruik van de ruimte

Van de gestroomlijnde, intensieve multimedia-applicaties Tablet PC-technologie nodig heeft, A1x geïntegreerde Video Codec, Audio Codec, HDMI, LVDS high-speed analoge interface en digitale interface, sterk vereenvoudigd applicatie te ontwerpen. Opslag deel van de steun DDR3, DDR2, LPDDR1, NAND flash, SATA2.0, externe opslag ondersteuning SDCARD3.0, USBOTG en USB-host, hebt u toegang tot SD-kaart, SDIO en USB-interface externe modules, waaronder de U disk, harde schijf, usb Interface-communicatie modules.

Volledige Android TM oplossing

Met A1x toepassingen, ondersteuning bieden Android2.x/android3.x momenteel A1x volledige BSP, voor de hele productie van het product biedt een snelle AndroidPAD Turn-key oplossing. Voor het afspelen van video A1x nieuwe technologische mogelijkheden, A1x in de Android systeem maakt gebruik van een zelf ontwikkelde interface specificatie die volledig voldoen aan Stagefright multimedia middleware Cader X, en ondersteunt high-definition netwerk video streaming en de lokale afspelen van video, ondersteuning voor 1080P, 2160P video decoderen en 3D-video-uitgang, video-ondersteuning een verscheidenheid van client software, HTML5, en flash10.3.

A1X

Marktsegment (s)
Embedded
Naar huis
Mobiel
Target Platform (s)
Android
Linux
OpenGL ES
OpenVG
Windows Embedded CE
ARM processor (s)
Cortex-A8
Mali-400

System IP
Level 2 Cache Controller
Embedded Software
TrustZone ™-technologie

Misschien zijn de PRO 3 en Aldi hetzelfde qua SOC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Ik was ook de Qware Pro3 aan het vergelijken. Ze zijn inderdaad voor een zeer groot deel gelijk in specs.

De knoppen op de Qware Pro3 (Ployer Momo9) lijken me mechanisch waar de knoppen van de bmorn V11 lijken op touch knoppen. De Pro3 heeft meer geheugen (4Gb ipv 2Gb)

Als ik de benchmark uit de topicstart vergelijk met die uit de youtube video van de Pro3 is de Bmorn V11 weer sneller (2170 om 1665). Dit is dan weer behoorlijk sneller. De Ployer Momo9 zit daar weer tussen op 1949.

Ik heb ergens gezien dat de Bmorn V11 geen android market heeft. Dit heeft de Qware wel (beperkt). Maar dit zegt niet veel omdat het hier om de Medion implementatie gaat die standaard al anders is dan de Bmorm V11. De Medion heeft bijvoorbeeld een beperking in de internettoegang voor kinderen.

De internetbeperking vind ik wel interessant. Enig idee welke apps dit kunnen bewerkstelligen?

[ Voor 15% gewijzigd door Not_Disclosed op 25-11-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
Ik heb nog geen originele firmware kunnen vinden van de Aldi Minipad/Bmornv7.
Op slatedroid.com staat gelukkig een forum met een tablet (Ainol Novo 7 Advanced) die overeenkomende hardware bezit. Hier staat een hoop info op.
http://www.slatedroid.com/forum/258-ainol-novo-7-advanced/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
boertjeg schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:31:
[...]

Misschien zijn de PRO 3 en Aldi hetzelfde qua SOC??
Dat zou mooi zijn, dan zijn er nog meer gebruikers voor hetzelfde beestje, en misschien meer kans op een custom rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-04 22:47
Zie deze maand deze 'netbook' te koop, zelfde plaatje als deze tablet erop (kost ook 89.99).
Misschien zelfde hardware maar dan in een netbook formaat?
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_49/OFF10.SHTML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434244

Wel leuk zo'n gratis toetsenbord erbij.. dat dan weer wel ..
En ook nu weer wordt het softwarematige kinderslot benadrukt. Of het slot te breken is kan je pas nagaan door eerst 80 euri in te zetten. Place your bets please.

Anyway morgen eerst maar afwachten want dan begint de verkoop van het tablet model :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434617

Hi peeps, ik heb em zojuist gehaald bij de aldi voor 90 euries.
Nou, dit is em dan... Lijkt qua specs veel op de qware pro3 volgens mij?

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/2115/img1208k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/8425/img1209ls.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik heb hem al aanstaan. Lijkt aardig te werken.
Domme vraag van een verse Android gebruiker: hoe kan je wat meer uitvinden over de systeemspecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Hier ook 1 gehaald in Rotterdam, waren er nog 2 maar geen rij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:38
Ik heb hem zojuist gehaald voor mijn ouders.

Hij draaid android 2.3.4 dus niet 2.2 zoals in de folder stond.
Ook staat er de standaard android market op geinstalleerd.

Het internet filter maakt gebruik van een speciale webbrowser hiervoor, tevens zit hier een configuratie tool bij waarin hij uitgezet kan worden.
Ik zal zodadelijk eens wat foto's maken.

[ Voor 11% gewijzigd door manmetdehamer op 30-11-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy21nl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2021
Wat voor processor zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
cortex a8 1.2ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
grootma schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:00:
Domme vraag van een verse Android gebruiker: hoe kan je wat meer uitvinden over de systeemspecs?
Ga naar Settings -> About Phone. Kun je hardware en software information vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
hmm echt een chill ding voor dit geld denk dat ik mezelf er ook maar 1 cadeau doe! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434624

Zit er een micro sd slot in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja

Ik kan alleen geen verbinding maken met het wireless hier, WPA/WPA2 PSK beveiligd maar hij gaat van scanning en dan kan hij niet verbinden. Zal het aan de wireless chip liggen of aan Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09
Aldi Leiden centraal station hoef je niet te checken, die hebben er wel 0 geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 20:47
whiteguy schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:36:
Aldi Leiden centraal station hoef je niet te checken, die hebben er wel 0 geleverd gekregen.
Jammer, wou daar juist vanmiddag gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
En hoe bevalt het nu? In verhouding met een Galaxy Tab of Ipad? Laatst genoemde heb ik wel eens in mijn handen gehad. En ik ben erg benieuwd of zo'n tablet die beter binnen het budget valt ook een beetje knap internet, mailt, youtube kijkt ed. Is het qua snelheid heel anders?

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Megamind schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:12:
Hier ook 1 gehaald in Rotterdam, waren er nog 2 maar geen rij :P
Kun je even kijken wat de schermresolutie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Resolutie is 800x480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434624

Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm?
En is de kijkhoek goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Zeker niet slecht.
Helemaal goed beoordelen kan ik het nog niet, het is een cadeautje voor de kids dus de folie haal ik er nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 434624 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:28:
Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm?
En is de kijkhoek goed?
Is het capacitief? (dus met vingertop aanraken)
or resistief ( dus met nagel/pennetje beetje duwen).

Zondermeer verwacht ik duidelijk kwaliteitsverschil met een galixy tab:
-duurdere Tab zal helderder scherm hebben.
-Sneller (test: angry birds spelen, of fruit ninja)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Scherm is capacitief. Scherpte van het scherm valt me mee. Nee natuurlijk niet vergelijkbaar met iPad/Samsung Tab, maar nog geen echte tests gedaan qua snelheid. Kwaliteit valt me voor 90 euro erg mee! Geen ervaring met tablets in deze prijsklasse, maar ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door m'n eerste indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:18
Ik ga hem vanmiddag ook ff halen (als ie nog op voorraad is)

Als hij hetzelfde is als de bmorn v11 dan mogelijk een custom rom:

Hier informatie over Android 4 op de bmorn v11:
http://www.dgmorn.com/and...n-7-inch-boxchip-a10-v11/

En de handleiding/catalogus van de bmorn v11 (pagina 7)

http://115.com/file/aq1809k0#Bmorn_Catalogue_2011.pdf

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is ongetwijfeld een leuk apparaatje, maar ik kan er niets mee. Druk telkens op de verkeerde toetsen. Toch maar eens langs de oogarts :)
Mochten er mensen naast het net vissen dan is de mijne beschikbaar voor dezelfde prijs. Stuur maar een direct mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Zou mooi zijn als android 4 naar de V11 komt. Ik heb inmiddels ook de Aldi Minipad (Promedia 7461) gehaald. Ik heb blijkbaar reeds Root-toegang op de Promedia 7461.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 13:09
De eerste staat al weer op V&A :P
V&A aangeboden: Aldi Minipad

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
EdGnoj schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:11:
Het is ongetwijfeld een leuk apparaatje, maar ik kan er niets mee. Druk telkens op de verkeerde toetsen. Toch maar eens langs de oogarts :)
Mochten er mensen naast het net vissen dan is de mijne beschikbaar voor dezelfde prijs. Stuur maar een direct mailtje.
Is het niet zo dat het scherm gewoon niet goed is? Niet goed uitgelijnd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ewivis schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:46:
[...]

Is het niet zo dat het scherm gewoon niet goed is? Niet goed uitgelijnd?
Ik heb dit ook met mijn Logitech Harmony One remote. Ik denk dat ik te scheel ben voor een touchscreen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
EdGnoj schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:48:
[...]

Ik heb dit ook met mijn Logitech Harmony One remote. Ik denk dat ik te scheel ben voor een touchscreen >:)
Zie direct messages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Zit ik in 2 topics hetzelfde antwoord aan dezelfde persoon te typen. Over scheelzien gesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Not_Disclosed schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:06:
Zou mooi zijn als android 4 naar de V11 komt. Ik heb inmiddels ook de Aldi Minipad (Promedia 7461) gehaald. Ik heb blijkbaar reeds Root-toegang op de Promedia 7461.
Kan je vertellen hoe de performance is in de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Net 3 aldi's afgestruind.. helaas.

nog 1 poging bij aldi nummer 4 en anders is het pech gehad. voor 90 euro wil ik wel eens wat proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sinlath schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:53:
Net 3 aldi's afgestruind.. helaas.

nog 1 poging bij aldi nummer 4 en anders is het pech gehad. voor 90 euro wil ik wel eens wat proberen
ondertussen kost ie al 120 met benzinekosten/tijd erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Ewivis schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:56:
[...]

ondertussen kost ie al 120 met benzinekosten/tijd erbij
auto van de zaak en de aldi's liggen op de route naar huis, hooguit een tientje extra.
andere optie is de vergelijkbare intertoys PcPro3.

afgezien daarvan blijft het Aldi hunten toch een hobby. hobby's kosten geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Utrecht Groeneweg (Lombok) had er wat (vragen bij kassa). Eentje meegenomen, maar blijft ingepakt tot S&P.... Enorme zelfbeheersing natuurlijk. A'dam (omgeving Amstel) had niks, pas zaterdag zei men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Pete10 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:38:
Utrecht Groeneweg (Lombok) had er wat (vragen bij kassa). Eentje meegenomen, maar blijft ingepakt tot S&P.... Enorme zelfbeheersing natuurlijk. A'dam (omgeving Amstel) had niks, pas zaterdag zei men.
Nice, ik woon in utrecht, even een toertje maken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Megamind schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:32:
[...]

Ja

Ik kan alleen geen verbinding maken met het wireless hier, WPA/WPA2 PSK beveiligd maar hij gaat van scanning en dan kan hij niet verbinden. Zal het aan de wireless chip liggen of aan Android?
Nou thuis kan ik dus ook niet connecten naar mijn wireless, ook WPA2 PSK, dus dat gaat goed. Ik ga proberen een oplossing te vinden anders verkoop ik hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 17:19
Vanmorgen 2 stuks opgehaald. Verbinding wifi gaat probleemloos. Wep beveiliging. Flash player heb ik geupdate naar de nieuwste versie, maar werkt nog niet. Iemand hier een oplossing voor ?
Verder een super apparaatje. Werk lekker vlot en scherm reageert goed. Office zit er niet op.
Wie had dat gedacht voor € 89,- 1.2 ghz processor en capacitive screen.........."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Deze heeft inderdaad zo te zien dezelfde specs als de Intertoys QWare 7 inch Pro3 tablet. Maar aangezien ze die niet meer verkopen maar alleen de Pro2 voor hetzelfde geld leveren (die 2x zo langzaam is als de Pro3) zou ik zeker deze Aldi-tablet halen als ik nog geen Pro3 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374648

Heeft iemand al een Quadrant benchmark gedaan? ben best benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sinlath schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:39:
[...]
Nice, ik woon in utrecht, even een toertje maken dus
In Woudenberg lagen er vanmiddag nog een paar....

* Fiber heeft ook een uitpak party vanavond... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Fiber schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:48:
[...]

In Woudenberg lagen er vanmiddag nog een paar....

* Fiber heeft ook een uitpak party vanavond... :Y
begin van de avond 3 opgepikt ( 2 voor iemand anders )

tot nu toe een prima apparaat voor het geld, wifi in orde.
nu maar opzoek naar een custom rom want de huidige is totaal ingericht op kinderen ( met bijbehorende internet filters etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 23:19
Voor de liefhebber, zo gooi je de stock applicaties makkelijk weg ZONDER TE ROOTEN :) . Let wel op, gebruik op eigen risico.

Download uit de market ""Terminal Emulator" en open deze

Typ de volgende commando's:
su [enter]
(root worden)

mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblk3 /system [enter]
(map met stock applicaties schrijfbaar maken)

ls /system/app [enter]
(overzicht van alle stock applicaties)

Wat wil je verwijderen?
rm /system/app/com.cideinteractive.ifcu.apk - Internet filter verwijderen
rm /system/app/com.cideinteractive.sb.apk - Veilige browser verwijderen
rm /system/app/Youtube.apk - Youtube link verwijderen
Er staat er ook nog een met "kdi.apd" of iets in die trend, dat is die kinder skin. Denk wel dat je dan eerst een andere launcher moet hebben.

mount -o remount,ro /dev/mtdblock3 /system [enter]
(BELANGRIJK: Map met stock applicaties weer alleen lezen maken)

[ Voor 15% gewijzigd door rickbouman op 30-11-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397688

Topic met interesse gelezen. Lijkt erop dat dit type tablets in diverse geuren en kleuren worden aangeboden (Intertoys, Blokker, Bart Smit, Aldi). Allemaal vergelijkbaar qua specs.

Wel vreemd al die opmerkingen dat men liever een iPad of Galaxy heeft. Hoe dom kun je zijn en wat verwacht je voor 90 euri? Voor dat geld zijn het prima dingen, natuurlijk met goedkoper materiaal en kwalitatief minder goed dan de A merken. De A merken daarintegen overvragen qua prijs. 400 tot 600 euro voor een tablet is gewoon veel te veel geld. Tsja, de gekken in deze crisis kopen hun gadgets toch wel.

Heb zelf een Bart Smit versie (7" en 8") en beide doen het prima voor een beetje internetten, email, games, en zelfs films kijken / muziek luisteren. Prima dingen. Rest my case.

Btw: ook dat gezeur of er wel / geen market op zit. Kun je gewoon installeren als het er niet op zit of niet werkt. Als je totaal geen enkele affiniteit met digitale apparaatjes hebt, blijf er dan gewoon af en pak pen en papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
er zit gewoon market op.

zit net te kijken en zie ADW launcher.. eens kijken of we dat kunnen vervangen door de standaard android launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 23:19
Sinlath schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:33:
er zit gewoon market op.

zit net te kijken en zie ADW launcher.. eens kijken of we dat kunnen vervangen door de standaard android launcher.
Zie mijn post een stuk hierboven, zo krijg je die ADW Launcher ook weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 15:06
Ziet er netjes uit voor die 89 helaas werkt mijn wifi met wpa hier ook niet. hopelijk iemand weet snel een oplossing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
weertenaar schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:55:
Ziet er netjes uit voor die 89 helaas werkt mijn wifi met wpa hier ook niet. hopelijk iemand weet snel een oplossing hiervoor
helaas (nog) geen minipad, maar bij andere android devices wil een reset van de router weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
  • Laatst online: 23-06-2023
hier geen probs om met WPA2 te connecten met de router, alleen is alles wat met internet te maken heeft, downloaden, surfen nou niet echt vlot te noemen. Het werkt wel alleen moet je wat meer geduld hebben voordat een website er is. Verder een leuk apparaatje dat goed werkt. Voornamelijk voor mijn zoon en dochter gekocht. Altijd makkelijk als ze op de achterbank ook kunnen Angry Birden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50625

Vandaag ook de minipad gehaald. Voor het geld zeker waard. Het scherm is iets minder van kwalliteit maarja wat wil je voor zo weinig geld. Verder is ie kwa gevoel lekker snel. Moet nog wel het e.e.a. aanpassen naar mijn smaak maar dat komt nog wel.

Heb een paar fototjes gemaakt. Ben nog een beetje aan t experiementeren met prodoctfotografie dus verwacht niet te veel :p strepen in het scherm is weer spiegeling en hier en daar wat stofjes.

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/4965/img1531pf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/8792/img1536r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/3231/img1537uf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/650/img1541ll.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/3831/img1542fu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/3718/img1546o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/5633/img1547lu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/4953/img1548j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/3981/img1549o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/7919/img1550b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/7468/img1551h.jpg
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste