Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De WiFi problemen zijn hardwaregerelateerd, je kan zoveel tweaks uitvoeren als je wil maar daar zal je enkel marginale verbetering mee kunnen krijgen. Als ik eindelijk aan een tablet kan geraken wil ik wel eens wat experimenteren met een externe antenne (met wat solderen moet dat lukken).

[ Voor 31% gewijzigd door Petervanakelyen op 04-12-2011 13:12 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:32
Ewivis schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:05:
[...]

joh, had een download aangezet voor een spel (N.O.V.A 2) van 400 mb in de nacht... Hij was nog niet eens op 5% na 10 uur.... i mean cum un! Die wifi moet echt worden verbeterd :( Ik hoop dan ook echt dat er hier Android guru's zijn die een tweak vinden!
Apart, hier heb in NOVA 2 HD binnen 15 min binnen gekregen.. je moet alleen zorgen dat de wifi niet uitgeschakeld wordt. Overigens het spel werkt niet, alleen het intro doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier al iemand die weet hoe je um van zijn groene scherm af kunt krijgen, waar hij zo maar spontaan in blijft hangen tijdens het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Door de firmware opnieuw te flashen. Probleem is dat de firmware die we gekregen hebben niet de juiste drivers voor het touchscreen van de tablet bevat, waardoor je het ding met een muis zal moeten besturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb ernstig het vermoeden dat er veel verschil in kwaliteit zit tussen de tablets.

Ik ben een iPad gewend en werk dagelijks met hoge-kwaliteit IPS schermen, maar ik vind de kwaliteit van het scherm van mijn minipad helemaal niet slecht. Natuurlijk komt het niet in de buurt van 'het beste' maar de andere goedkope (alles t/m 200 euro) android tablets zijn een heel stuk slechter.

En het WiFi is op mijn minipad ook helemaal niet zo slecht als wat ik begrijp van anderen hier. Ik zie wat minder netwerken in de buurt als op andere apparaten maar in het hele huis heb ik voldoende bereik. Zelfs op plekken waar mijn iPad matig ontvangst heeft werkt mijn minipad ook nog. De snelheid is nabij de 500-600kb/s, gemeten met het kopieeren van een groot bestand via ES File Explorer vanaf een samba share naar een oud/traag MicroSD kaartje in de minipad. (en mijn ervaring is dat samba-implementaties op dit soort apparaten altijd enorm traag zijn). Ik heb niets gefixt of gedaan met het Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
BlackMage schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:20:
Ik heb ernstig het vermoeden dat er veel verschil in kwaliteit zit tussen de tablets.

Ik ben een iPad gewend en werk dagelijks met hoge-kwaliteit IPS schermen, maar ik vind de kwaliteit van het scherm van mijn minipad helemaal niet slecht. Natuurlijk komt het niet in de buurt van 'het beste' maar de andere goedkope (alles t/m 200 euro) android tablets zijn een heel stuk slechter.

En het WiFi is op mijn minipad ook helemaal niet zo slecht als wat ik begrijp van anderen hier. Ik zie wat minder netwerken in de buurt als op andere apparaten maar in het hele huis heb ik voldoende bereik. Zelfs op plekken waar mijn iPad matig ontvangst heeft werkt mijn minipad ook nog. De snelheid is nabij de 500-600kb/s, gemeten met het kopieeren van een groot bestand via ES File Explorer vanaf een samba share naar een oud/traag MicroSD kaartje in de minipad. (en mijn ervaring is dat samba-implementaties op dit soort apparaten altijd enorm traag zijn). Ik heb niets gefixt of gedaan met het Wifi.
En als je het via speedtest.net app probeert?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ewivis schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:21:
[...]

En als je het via speedtest.net app probeert?
Downloadsnelheid zit net boven de 20.000 kbps en uploadsnelheid net geen 4.000 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
BlackMage schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:26:
[...]

Downloadsnelheid zit net boven de 20.000 kbps en uploadsnelheid net geen 4.000 kbps.
you bastard! :9 Kan je aangeven wat je instellingen zijn van je router en dergelijke? Welke merk en type je hebt?
Op welk kanaal heb je hem staan bij wifi geavanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ewivis schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:29:
[...]

you bastard! :9 Kan je aangeven wat je instellingen zijn van je router en dergelijke? Welke merk en type je hebt?
Op welk kanaal heb je hem staan bij wifi geavanceerd?
Ik heb een Netgear WNDR3700v2 (met standaard firmware).

Ik heb op de router ook niet getweakt aan wireless settings, de 2,4ghz (die de tablet gebruikt) kanalen zijn 2(p) en 6(s), maar heb geen idee waar die letters op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Snap er helemaal niks van, net de extra regels weggehaald. Nu na 5 x testen 11 mbit down en 6 up... Weird! Zal zo wel weer traag gaan... Is geen touw aan vast te knopen....

Net nog keer gedaan 450 kbits... Daarna direct weer 12 mbit? Zucht

Edit: zit op de bank, plat op mn schoot, 12 mbit. knie omhoog dat ie tussen router en tablet inzit 450 kbits.... En dat altijd zeg maar...

[ Voor 40% gewijzigd door Ewivis op 04-12-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:48
ik heb gister mijn router op chanel 11 gezet dit leek wat verschil te maken, maar vandaag is hij weer vanouds traag. blijft een vreemde zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:14:
Hi All

Ben new met android, heb woensdag een aldi tablet gehaald werkt prima tot van ochtend.
Bij aanzetten blijft ie in het groene scherm hangen.
Hoe reset ik dit ding?
Die van mij had gisteravond het zelfde probleem tot vanmorgen .
Hij heeft gister avond wel een half uur op tafel gelegen met dat groene scherm en er gebeurde niks :'( ,daarna heb ik hem uitgezet om dat er dr al flauw van was.
En vanmorgen dacht ik ,ik probeer hem nog even , en warempel :) ,na 2 x start hij door naar het promedia laad schermpje 8)7 _/-\o_
Dus die van mij is weer genezen verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Het lijkt mij niet dat de antenne een probleem is, althans niet erg waarschijnlijk.
Ik hou het eerder op een driver probleem, teveel packet loss door slechte inregeling of zo, te hoge snelheid negotiated?
Ook een WNDR3700, nu ingesteld op kanaal 13 (EU) en 130mbps max. en een SMC Barricade op 7 en 150mbits. Down meestal >10mbps, up 3-4mbps.

Ik vind het scherm trouwens juist wel goed, alleen scrollend minder leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marcel206

Ok, bedankt voor de info zal eens hetzelfde proberen. Je weet immers maar nooit.
Heb wel van alles geprobeerd met de reset toets maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ligt het aan mij, of is dit ding echt dik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hangt er van af wat je dik vindt. Tegenover de iPad 2 is hij inderdaad dik, maar hierboven stonden een aantal vergelijkingsfoto's met de Galaxy Tab en daar was deze precies wat dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Hij is normaal, ipad 2 is gewoon extreem dun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net als jij vanalles nog geprobeerd uitzetten ,aanzetten ,reset knopje indrukken (die toch niks doet volgens mij,iniedergeval niet op het moment dat ie vast zat).
Tot vanmorgen dan dat ie toch ineens doorstart naar het laad schermpje en weer te gebruiken is .
Dus wie weet even met rust laten en na een paar uur of een avond nog weer eens proberen,Mischien dat ie ze dan allemaal weer op een rijtje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marcel206,

Ja, Ja, heb hem al een uurtje aan laten staan, nu net uitgezet en zal hem maar eens een flink aantal uren uitlaten staan, om um daarna nog eens op te starten. We zullen zien wat er gebeurd.
Het (reset)knopje werkt wel want als je het pad uitzet dan het resetknopje indrukt en de USB stekker er insteekt, welke ook al verbonden is met je PC, dan ziet windows het een en ander en wil USB drivers gaan laden.
Alleen weet ik niet waar en welke drijvers dat dan moeten zijn. Misschien is er hier iemand die dat wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
boertjeg schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:14:
[...]

Apart, hier heb in NOVA 2 HD binnen 15 min binnen gekregen.. je moet alleen zorgen dat de wifi niet uitgeschakeld wordt. Overigens het spel werkt niet, alleen het intro doet het.
Dat komt omdat er een Mali 400 inzit, net als de Samsung Galaxy S2. De gameloft games moeten anders worden gecomprimeerd oid. Ik heb de files gehaald op mn SGS2 en daarna gekopieerd naar de tablet, zie wel het menu, maar hij loopt daarna vast bij het laden van het level :( NOVA 1 es proberen :)

Edit: Die werkt prima :) lang leve de mali 400 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ewivis op 04-12-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

jouke_buissink schreef op zondag 04 december 2011 @ 00:48:
@Fiber: lol! Wou hier net een berichtje plaasen dat ik die optie terugzetten naar fabrieksinstellingen tegen ben gekomen. Het is geen hard reset natuurlijk maar wie weeet is je touchscreen er wel bij gebaat. Zeker omdat je aangaf dat je niets geks met de tablet hebt gedaan anders dan apps installen. Ben benieued of je je functie ermee terugkrijgt...
Nou, ik heb het geprobeerd, en het is geen succes. Touchscreen reageert nog steeds niet, en hij komt niet meer verder dan het lockscreen. (Nota ben met die bewegende koi karper achtergrond... :r ) Als ik hem unlock dan crashed de ADW Launcher (proces com.android.launcher) ogenblikkelijk. Wegklikken helpt niet, de melding komt direct weer terug, ik kan er niets meer mee.

Ik ga hem dus weer flashen, dat kan ik nu wel...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10-2024

Hyphen

Snap je het wel?

Net de /system/media/bootanimation.zip vervangen door die van mn nexus one. (resize naar 800x480).
15 Mb extra ruimte en een (vind ik dan :+ ) mooiere animatie.

Orginele bootanimatie is iets van 19 mb aan bitmap power.

[ Voor 15% gewijzigd door Hyphen op 04-12-2011 18:15 ]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Hyphen schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:14:
Net de /system/media/bootanimation.zip vervangen door die van mn nexus one. (resize naar 800x480).
15 Mb extra ruimte en een (vind ik dan :+ ) mooiere animatie.

Orginele bootanimatie is iets van 19 mb aan bitmap power.
Kan je aangeven hoe ik dit ook kan doen? :)

edit: oftewel heb je de .zip voor me? Inclusief resize? Hij geeft aan dat ik de rechten niet mag aanpassen, hoe zorg ik dat ik dat wel kan?

[ Voor 18% gewijzigd door Ewivis op 04-12-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Ewivis schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:17:
[...]

Kan je aangeven hoe ik dit ook kan doen? :)

edit: oftewel heb je de .zip voor me? Inclusief resize? Hij geeft aan dat ik de rechten niet mag aanpassen, hoe zorg ik dat ik dat wel kan?
http://www.megaupload.com/?d=CWH7QGPH

Via Root Explorer de oude uit /system/media/ naar de sdcard kopiëren en dan de gedownloade naar /system/media/ kopiëren. Bij de volgende boot zie je dan de nieuwe animatie.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Laatst online: 16:48
werkt android een beetje met een toetsenbord/muis.

Ik zit te denken om voor mezelf de netbook van volgende week te kopen, maar ik heb geen idee of het een beetje werkt met een muis en keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
Met alleen muis en toetsen niet echt, je mist dan alles wat met multitouch werkt.. denk aan browser en apps. Voor minder dan 20 euro heb je een case met toetsenbord erbij als dat een groot verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Hyphen schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:01:
[...]

http://www.megaupload.com/?d=CWH7QGPH

Via Root Explorer de oude uit /system/media/ naar de sdcard kopiëren en dan de gedownloade naar /system/media/ kopiëren. Bij de volgende boot zie je dan de nieuwe animatie.
Thnx! Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
manmetdehamer schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:01:
werkt android een beetje met een toetsenbord/muis.

Ik zit te denken om voor mezelf de netbook van volgende week te kopen, maar ik heb geen idee of het een beetje werkt met een muis en keyboard
De muis werkt minder goed dan touchscreen, mede door het gebrek aan multi-touch en de manier waarop android gemaakt is. Een voorbeeld is bijvoorbeeld scrollen, het is voor mij 'automatisme' om met mijn vinger naar boven te vegen om een website naar beneden te scrollen. Maar dit moet je ook doen met een muis, dus klik ingedrukt houden en naar boven bewegen. Dit is heel erg wennen. Scrollwieletjes werken niet en ook heb je geen scrollbalken zoals je op een pc gewend bent.

Maar het werkt wel, bij gebrek aan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

BlackMage schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:29:
[...]

De muis werkt minder goed dan touchscreen, mede door het gebrek aan multi-touch en de manier waarop android gemaakt is. Een voorbeeld is bijvoorbeeld scrollen, het is voor mij 'automatisme' om met mijn vinger naar boven te vegen om een website naar beneden te scrollen. Maar dit moet je ook doen met een muis, dus klik ingedrukt houden en naar boven bewegen. Dit is heel erg wennen. Scrollwieletjes werken niet en ook heb je geen scrollbalken zoals je op een pc gewend bent.

Maar het werkt wel, bij gebrek aan beter.
Het scrollwiel van mijn muis werkte prima op de Aldi tablet.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
killugh schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:31:
[...]

Het scrollwiel van mijn muis werkte prima op de Aldi tablet.
Het lijkt erop dat hij de knoppen voor boven/beneden die sommige telefoons hebben gebruikt. Sommige apps scrollen hiermee, maar bijv. Opera gebruikt ze voor het inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:21:
Sommige programmas crashen wanneer de tablet op 1.2 Ghz draait.
Android market crashed wanneer ik door mijn geinstalleerde apps scroll.
De market crashed niet wanneer de tablet op 1 ghz draait.

Heb problemen met de gyro sensor, welke naar links afwijkt. Ook na calibratie.
Nu volgens dgmorncom blijkt dat deze tablet niet dezelfde harware heeft als de standaard Bmorn V11 vraag ik me af of we ooit een firmware update zullen zien voor deze tablet.

IMO toch een mixed bag deze tablet.
Vind het wel een mooi ding maar heeft ook zijn nadelen.
Zit toch te twijfelen of ik m terugbreng en voor een Odys Loox ga.
Wat betreft de gyrosensor, ik heb zojuist gevonden waarom het fout gaat.
Je moet even een instelling wijzigen.

Instellingen --> Weergave --> Accelerometer Coordinate system. Die moet je even op default coordinate system zetten. dan doen de games het ineens goed.

Kon niet zo snel vinden of iemand dit antwoord al had gegeven, maar beter 2 keer dan geen een keer lijkt me.

Trial X is nu gewoon speelbaar ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritbd
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-05-2013
[quote]Pete10 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:14:
Op de al eerder genoemde link staat ook een draad over slechte Wifi.
http://www.slatedroid.com/topic/23789-wifi-testing/

Oplossingen die worden gesuggereerd is aanpassing aan init.rc
net.tcp.buffersize.default 4096,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.wifi 4095,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.umts 4094,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.gprs 4093,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.edge 4092,87380,256960,4096,16384,256960

en verlagen(!) transmit power in build.prop txpower=40.

hallo,
In mijn build.prop (gevonden in system) staat helemaal niks over tcpower....
Kan ik dat gewoon toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Gewoon toevoegen aan het eind van het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

gerritbd schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:11:

...

Kan ik dat gewoon toevoegen?
ja :-]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb dit topic even kort gevolgd en ben helemaal om. Ik wil em ook heel graag hebben ware het niet dat geen aldi em meer heeft.

Weet iemand een alternatief? en dan niet die van de Hema want dan heb je nog een pennetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
  • Laatst online: 19-03 13:36
Sinlath schreef op zondag 04 december 2011 @ 01:52:
[...]

het is ook meer een prestige kwestie geworden, ik laat mij niet in de maling nemen door een tab van 90 euro ;)
wat resolutie betreft, ik ga het controleren.
Al meer nieuws? Die van mij heb ik ook moeten resetten vanwege het groene scherm. Touchscreen dood.
Ik heb er niet al te veel verstand van, maar kan er niet een mirror worden gemaakt van een goed werkend tablet en deze dan opnieuw op alle "gebrickte" tablets plaatsen?

Ander id, fabrikant om de echte rom vragen. Heeft iemand al gebeld? Ik denk dat zij er ook niet aan hebben om allemaal tablets via de Aldi terug te krijgen, want dat is wat ik ga doen namelijk als we hier niet uit komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rode76 op 05-12-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Heeft iemand er nog 6 op de plank liggen en zo niet weet iemand een vergelijkbare met capacitief scherm?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let op vanochtend 1 volledig gesealed teruggebracht
vestiging APELDOORN CENTRUM !
zal in de vitrine gelegd worden .
succes
( ging ervanuit dat er geen account aangemaakt kom worden vanuit hotmail voor tweakers sorry ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je met apps als Aldiko en ACV de SD-kaart kunt laten benaderen.
Kan dit wel met mijn archos 70 en Yarvik 210 maar met die van de aldi ziet hij de SD totaal niet en via \sdcard en openen via file manager kan ik niet het programma selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
jouke_buissink schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:00:
Iemand die voor mij aan een minipad zou kunnen komen? Ben stad en land al af gegaan in het hoge noorden. Nergens meer.. ;(
Je zou deze tweaker er zeer blij mee maken.

Heb je een PM gestuurd maniacshouse
Ben je ook in Groningen geweest?
Want jou bericht spreekt deze wat tegen:
BlackMage schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:01:
Voor de liefhebbers uit Groningen en omstreken:

Ik heb zojuist nog 1 weten te bemachtigen. Ze hebben nu nog minimaal 1 op voorraad.

Aldi
Flemingstraat 1
9728 GZ Groningen
0512 589 200
Hier ga ik dan nog even kijken, wellicht nog wat andere Aldi's.

[ Voor 33% gewijzigd door Eddos op 05-12-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Hey eddos,
Bespaar je de aldis de beren en hoornsediep in grunn. Ben ik al geweest en waren uitverkocht. Wist niet dat er nog 1 zat in grunn. Heb de mijne uiteindelijk uit zwolle gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Heeft iemand een manier gevonden om de rom te dumpen? Met romdump krijg ik segfaults op de (afwezige) /proc/mtd :(

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zou MVC nog leven? :+ Iemand contacteren zonder DM of e-mailadres in zijn profiel is nogal moeilijk.
Hyphen schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:16:
Heeft iemand een manier gevonden om de rom te dumpen? Met romdump krijg ik segfaults op de (afwezige) /proc/mtd :(
Wat is de output van 'mount' (uitvoeren in terminal of adb shell)?

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-12-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:19: Wat is de output van 'mount' (uitvoeren in terminal of adb shell)?
Output van mount

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
rootfs / rootfs rw 0 0
/dev/root / ext4 rw,relatime,barrier=1,data=ordered 0 0
devtmpfs /dev devtmpfs rw,relatime,size=161216k,nr_inodes=40304,mode=755 0 0
tmpfs /dev tmpfs rw,relatime,mode=755 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,relatime,mode=600 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0
tmpfs /mnt/asec tmpfs rw,relatime,mode=755,gid=1000 0 0
tmpfs /mnt/obb tmpfs rw,relatime,mode=755,gid=1000 0 0
/dev/block/nandc /system ext4 rw,relatime,barrier=0,data=ordered 0 0
/dev/block/nandd /data ext4 rw,nosuid,nodev,noatime,barrier=0,data=ordered,noauto_da_alloc 0 0
/dev/block/nandg /cache ext4 rw,nosuid,nodev,noatime,barrier=0,data=ordered 0 0
/dev/block/vold/93:56 /mnt/sdcard vfat rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,noatime,nodiratime,uid=1000,gid=1015,fmask=0002,dmask=0002,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
/dev/block/vold/93:56 /mnt/secure/asec vfat rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,noatime,nodiratime,uid=1000,gid=1015,fmask=0002,dmask=0002,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
tmpfs /mnt/sdcard/.android_secure tmpfs ro,relatime,size=0k,mode=000 0 0

relevant stukje uit de dmesg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<6>[    0.310000] [NAND]nand driver, init.
<6>[    0.310000] [NAND] nand gpio_request
<6>[    0.320000] [NAND] nand driver version: 0x2 0x6 
<6>[    0.320000] nand interrupte register ok
<6>[    0.330000] ret of NFC_ChangMode is 0 
<6>[    0.330000] dma_hdle  is 0 
<6>[    0.330000] dma_hdle  is 10000008 
<6>[    0.360000] The 0 disk name = BOOTFS, class name = DISK, disk size = 32768
<6>[    0.370000] The 1 disk name = LROOTFS, class name = DISK, disk size = 65536
<6>[    0.380000] The 2 disk name = LSYSTEMFS, class name = DISK, disk size = 524288
<6>[    0.390000] The 3 disk name = LDATAFS, class name = DISK, disk size = 1048576
<6>[    0.390000] The 4 disk name = MISC, class name = DISK, disk size = 2048
<6>[    0.400000] The 5 disk name = LRECOVERYFS, class name = DISK, disk size = 65536
<6>[    0.410000] The 6 disk name = LCACHEFS, class name = DISK, disk size = 524288
<6>[    0.420000] The 7 disk name = UDISK, class name = DISK, disk size = 5517312
<6>[    0.430000] The 7 disk size = 5517312
<6>[    0.430000] part total count = 8
<6>[    0.430000]  nanda:
<6>[    0.440000]  nandb: unknown partition table
<6>[    0.450000]  nandc: unknown partition table
<6>[    0.450000]  nandd: unknown partition table
<6>[    0.460000]  nande: unknown partition table
<6>[    0.460000]  nandf: unknown partition table
<6>[    0.470000]  nandg: unknown partition table
<6>[    0.480000]  nandh:
<6>[    0.480000] [NAND]nand driver, ok.

[ Voor 45% gewijzigd door Hyphen op 05-12-2011 11:38 ]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hé mooi, dat stukje uit dmesg komt goed overeen met de (gedeeltelijk) ontleedde firmware image:
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:55:
Na het doorlezen van een hele hoop chinese en russische informatie, ben ik erachter gekomen dat custom ROMs niet zo gemakkelijk te maken zijn als bij de meeste Android tablets (en telefoons). De firmware file is compleet proprietary en lijkt ook een vorm van encryptie te bevatten. Met een of andere russische tool heb ik de firmware kunnen uitpakken en dan bekom je de volgende delen:

* BootFS (10MB)
* RecoveryFS (32MB)
* RootFS (32MB)
* SystemFS (256MB)

Ik vermoed dat SystemFS het Android-systeem bevat, RecoveryFS de recovery en BootFS de kernel. Jammer genoeg kan ik ze niet verder uitpakken.
Uit het mount commando blijkt dat er geen gebruik gemaakt van mtd, maar van een 'nandX' aanduiding met ext4fs, verklaart waarom het ROM dump script een foutmelding geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Laatst online: 11-09 14:45
Woensdag heb ik ook het tablet gekocht maar nu zag ik net dat er een heel stuk in mijn gebruikershandleiding mist en aangezien ik niet gehinderd word door enige kennis leg ik mijn vragen hier maar neer.
Kan iemand mij vertellen hoe ik bv een barcode of QR code met dit tablet kan scannen? Als ik het met de camera doe dan scant ie in spiegelbeeld omdat de camera aan de voorkant zit.
Verder heb ik er een of eigenlijk 2 e-readers opgezet Aldiko en Kobo en beide importeren niet van de sdkaart, de boeken moest ik eerst op de interne schijf zetten, weet iemand hoe dat kan?

Oh en vrijdag bij Aldi Kollum zag ik er nog 3 liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Hilliebillie schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:14:
Woensdag heb ik ook het tablet gekocht maar nu zag ik net dat er een heel stuk in mijn gebruikershandleiding mist en aangezien ik niet gehinderd word door enige kennis leg ik mijn vragen hier maar neer.
Kan iemand mij vertellen hoe ik bv een barcode of QR code met dit tablet kan scannen? Als ik het met de camera doe dan scant ie in spiegelbeeld omdat de camera aan de voorkant zit.
Verder heb ik er een of eigenlijk 2 e-readers opgezet Aldiko en Kobo en beide importeren niet van de sdkaart, de boeken moest ik eerst op de interne schijf zetten, weet iemand hoe dat kan?

Oh en vrijdag bij Aldi Kollum zag ik er nog 3 liggen
Probeer het eens met FBReader. Die vind ik sowieso het lekkerste werken eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Ik vind Kobo erg fijn lezen alleen ondersteund deze niet alle boeken, ook niet als ik de DRM Code eraf heb gehaald, vandaar ook Aldiko. Ook met de FBreader leest hij niet de sdkaart, geeft aan van wel maar als ik er op klik krijg ik de interne schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
Hyphen schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:16:
excuus heren, sinteerklaas weekend zorgde ervoor dat ik weinig pruts en online tijd had.

ik heb een tar van /system.

en zoals je al aangeeft loop ik met dumpen vast op /proc/mtd want die bestaat niet.

wel kom ik de nandX tegen alleen welke wat is .. daar ben ik nog niet. :D
iemand al gelukt om het eldohm img file te ontleden ?
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:47:
Hé mooi, dat stukje uit dmesg komt goed overeen met de (gedeeltelijk) ontleedde firmware image:

[...]

Uit het mount commando blijkt dat er geen gebruik gemaakt van mtd, maar van een 'nandX' aanduiding met ext4fs, verklaart waarom het ROM dump script een foutmelding geeft :)
Peter, heb jij romdump gebruikt ? daar kreeg ik namelijk ook een foutmelding, heb contact gehad met de romdump maker en het is aante passen vanuit de source en romdump opnieuw te compilen, zolang we maar weten welke nand partitie we moeten hebben.

en terwijl ik de post van Hyphen lees :

code:
1

Nandc dus.
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:19:
Zou MVC nog leven? :+ Iemand contacteren zonder DM of e-mailadres in zijn profiel is nogal moeilijk.
Die leeft nog en het gaat goed, ik onderhoud contact, voor het geval er nog iets lekt.

[ Voor 51% gewijzigd door Sinlath op 05-12-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Hilliebillie schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:49:
... Ook met de FBreader leest hij niet de sdkaart, geeft aan van wel maar als ik er op klik krijg ik de interne schijf.
De Aldi Minipad ziet het interne flash geheugen sowieso als externe sd kaart. Apps2SD bijvoorbeeld schrijft ook gewoon weg naar de interne flash... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat idd ook met browsen in Quickpic. De tab ziet het intern geheugen als sdcard en de sd kaart die ik in de tab heb zitten ziet hij als externalsd.

Ik heb overigens ook Barcodescanner geexport van mn Desire maar deze wekt niet op de tab. Ik vermoed omdat de camera maar 03 mp is dat hij het niet aan kan. Maar dat is een vermoeden en wee tik dus niet met zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:53:
Peter, heb jij romdump gebruikt ? daar kreeg ik namelijk ook een foutmelding, heb contact gehad met de romdump maker en het is aante passen vanuit de source en romdump opnieuw te compilen, zolang we maar weten welke nand partitie we moeten hebben.

en terwijl ik de post van Hyphen lees :

code:
1

Nandc dus.
Best even de broncode vragen van de romdump executable, dan kunnen we die recompilen voor de Minitab.
Volgens mij is:

nanda -> boot (bootloader of kernel)
nandb -> rootfs (root filesystem)
nandc -> system (android system)
nandd -> data (niet interessant)
nande -> misc (geen idee)
nandf -> recovery (recovery)
nandg -> cache (niet interessant)
nandh -> udisk (intern geheugen)

In het script moeten we dus nanda, nandb, nandc, nande en nandf hebben.
Eens we een backup hebben kunnen ook eens proberen clockworkmod.img te pushen naar nandf :)
Die leeft nog en het gaat goed, ik onderhoud contact, voor het geval er nog iets lekt.
Ik bedoelde niet Mark van Bmorn, maar MVC
Probeer namelijk nog steeds een tablet te bemachtigen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-12-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:16:
Best even de broncode vragen van de romdump executable, dan kunnen we die recompilen voor de Minitab.
Volgens mij is:

nanda -> boot (bootloader of kernel)
nandb -> rootfs (root filesystem)
nandc -> system (android system)
nandd -> data (niet interessant)
nande -> misc (geen idee)
nandf -> recovery (recovery)
nandg -> cache (niet interessant)
nandh -> udisk (intern geheugen)

In het script moeten we dus nanda, nandb, nandc, nande en nandf hebben.
Eens we een backup hebben kunnen ook eens proberen clockworkmod.img te pushen naar nandf :)
ik ga de broncode opzoeken. en clockworkmod.img is een goed plan :D misschien kunnen we Koush benaderen of hij er een entry voor wil maken. hij is altijd erg benaderbaar en bereid wat te doen.
Ik bedoelde niet Mark van Bmorn, maar MVC
Probeer namelijk nog steeds een tablet te bemachtigen :+
Ah, in dat geval, geen idee.
Ik zal mijn vrouw eens bellen of ze langs de aldi wil gaan en voor jou nog 1 kan scoren, beloof niks, maar wellicht heben we geluk.

Romdump Binary : http://android.podtwo.com/romdump/

Ik heb een poging gedaan om met de maker van de tool in contact te komen maar zijn messaging op Modaco staat uit ? ga het via twitter/XDA proberen.

Alternatieve romdumper :

http://android.modaco.com...iew__findpost__p__1674763

[ Voor 11% gewijzigd door Sinlath op 05-12-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
[b][message=37262773,noline]Matjo84

Ik heb overigens ook Barcodescanner geexport van mn Desire maar deze wekt niet op de tab. Ik vermoed omdat de camera maar 03 mp is dat hij het niet aan kan. Maar dat is een vermoeden en wee tik dus niet met zekerheid.
Volgens mij is omdat hij in spiegelbeeld de barcode of QR code leest, ik ben zaterdag met een spiegel in de weer geweest, buitengewoon onhandig maar het werkte toen wel je moet alleen redelijk acrobatisch zijn om dit voor elkaar te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Hilliebillie op 05-12-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:34:
Ah, in dat geval, geen idee.
Ik zal mijn vrouw eens bellen of ze langs de aldi wil gaan en voor jou nog 1 kan scoren, beloof niks, maar wellicht heben we geluk.
Oh, dat zou heel hard geapprecieerd worden :)
Ik heb een poging gedaan om met de maker van de tool in contact te komen maar zijn messaging op Modaco staat uit ? ga het via twitter/XDA proberen.
Als het over Sebastian404 gaat zou normaal via Twitter moeten lukken. Ik heb hem toevallig onlangs nog gecontacteerd voor een recovery zip van ander device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:44:
[...]

Oh, dat zou heel hard geapprecieerd worden :)

[...]

Als het over Sebastian404 gaat zou normaal via Twitter moeten lukken. Ik heb hem toevallig onlangs nog gecontacteerd voor een recovery zip van ander device.
Het gaat inderdaad om sebastiaan404, we wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

OneClickRomDump werkt niet op mn pad, had ik ook al geprobeerd :'(
Hopelijk kan via sebastian404 de sourcecode van romdump aangepast worden aan het nandX verhaal van de AldiTab ^^

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Hyphen schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:56:
[...]

OneClickRomDump werkt niet op mn pad, had ik ook al geprobeerd :'(
Hopelijk kan via sebastian404 de sourcecode van romdump aangepast worden aan het nandX verhaal van de AldiTab ^^
ik heb ook de sourcecode van de oneclickdump gevraagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Sinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:59:
Meer is beter ;-)

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 18:38
Sinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:50:
[...]

Het gaat inderdaad om sebastiaan404, we wachten het af.
kan /dev/nandc niet nogmaals worden gemount onder /mdt? Zo hoeft er ook niets herschreven te worden.
Al is het natuurlijk wel de betere optie, maar zo kan men nu al de rom dumpen.

[ Voor 12% gewijzigd door spectator op 05-12-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
spectator schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:04:
[...]

kan /dev/nandc niet nogmaals worden gemount onder /mdt? Zo hoeft er ook niets herschreven te worden.
Al is het natuurlijk wel de betere optie, maar zo kan men nu al de rom dumpen.
je zou het kunnen proberen door het in fstab te mounten, denk niet dat een dubbel mount gaat werken.
wat wel kan is een hardlink maken.

vraag mij af of het image dan wel bruikbaar is op nandc of dat de restore ook op /proc/mtd moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:59:
[...]

Of je decompiled de apk met apktool :) (ben ik nu mee bezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:11:
[...]

Of je decompiled de apk met apktool :) (ben ik nu mee bezig).
true, maar helaas zit ik op het werk en kan ik weinig tot niets proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeballz
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik kan er morgen 1 ophalen in Wolvega (FR).

Als het bij iemand niet meer te verkrijgen is kan ik aanraden om eens met aldi te bellen.
Ik werd door verbonden met de het kantoor in Drachten, en daar kreeg ik te horen dat er vanmorgen nog 2 waren. Nou zei ze ook dat er nog wel een aantal waren op het distributie centrum en daarna vroeg ze ook ik door verbonden wilde worden met een vestigingshoofd want die kwam er morgen toch langs. Dus die neemt er 1 voor me mee :D Zal zowiezo vanmiddag ook even langs misschien is er nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ben nu bezig met de aanpassingen. OneClickRomdump maakt ook gebruik van mtd blijkbaar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# recovery dump
dd if=/dev/mtd/mtd0 of=/sdcard/romdump/recovery.img bs=4096

# boot dump
dd if=/dev/mtd/mtd1 of=/sdcard/romdump/boot.img bs=4096

# kopiëren van system files
chmod 777 /busybox
/busybox cp /proc/mtd /sdcard/romdump/
/busybox cp /proc/iomem /sdcard/romdump/
/busybox cp /proc/config.gz /sdcard/romdump/

# tar maken van system
/busybox tar cvf /sdcard/romdump/system.tar /system/*

# md5 sum van romdump maken
/busybox md5sum /sdcard/romdump/* > /sdcard/romdump/md5.txt

# busybox en root exploit verwijderen
rm /busybox
rm /rageagainstthecage

# reboot
echo "reboot now!"
sync
sync
reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:29:
Ben nu bezig met de aanpassingen. OneClickRomdump maakt ook gebruik van mtd blijkbaar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# recovery dump
dd if=/dev/mtd/mtd0 of=/sdcard/romdump/recovery.img bs=4096

# boot dump
dd if=/dev/mtd/mtd1 of=/sdcard/romdump/boot.img bs=4096

# kopiëren van system files
chmod 777 /busybox
/busybox cp /proc/mtd /sdcard/romdump/
/busybox cp /proc/iomem /sdcard/romdump/
/busybox cp /proc/config.gz /sdcard/romdump/

# tar maken van system
/busybox tar cvf /sdcard/romdump/system.tar /system/*

/busybox md5sum /sdcard/romdump/* > /sdcard/romdump/md5.txt

# busybox en root exploit verwijderen
rm /busybox
rm /rageagainstthecage

# reboot
echo "reboot now!"
sync
sync
reboot
hou er rekening mee dat rageagainstthecage een exploit is in 2.2 en wellicht niet gaat draaien voor 2.3.
gezien de aldi tabs semi-rooted ( of full rooted) zijn, kan je de exploit volgens mij prima verwijderen.
een werkende busybox op sdcard lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik denk dat het met een simpel shell scriptje uitgevoerd vanuit adb wel moet lukken.
Je moet het nog wel even uitvoeren met root rechten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#!/system/bin/sh

# recovery dump
dd if=/dev/block/nandf of=/mnt/sdcard/romdump/recovery.img bs=4096

# boot dump
dd if=/dev/block/nanda of=/mnt/sdcard/romdump/boot.img bs=4096

# copy system files
chmod 777 /mnt/sdcard/busybox
/mnt/sdcard/busybox cp /proc/mtd /mnt/sdcard/romdump/
/mnt/sdcard/busybox cp /proc/iomem /mnt/sdcard/romdump/
/mnt/sdcard/busybox cp /proc/config.gz /mnt/sdcard/romdump/

# tar maken van system
/mnt/sdcard/busybox tar cvf /mnt/sdcard/romdump/system.tar /system/*

/mnt/sdcard/busybox md5sum /mnt/sdcard/romdump/* > /mnt/sdcard/romdump/md5.txt

# reboot
echo "reboot now!"
sync
sync
reboot

Heb in plaats van /sdcard maar /mnt/sdcard gebruikt (soms gaat er iets mis bij de symlink).
De busybox die gebruik wordt in OneClickRomdump staat hier, kopieer naar de root van de sdcard.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-12-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

dd gaat goed, recovery.img is leesbaar met bijvoorbeeld ext2explorer. fs van boot.img is in emmc formaat (gevonden in de recovery.fstab)

Bij het uitvoeren van busybox krijg ik permission denied, ook na chmod 777 :-/

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
En je hebt root rechten? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Tot nu toe ben ik root ja ^^ zal vast wel komen omdat ik de stappen handmatig uitvoer en niet via het script.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Concreet zou dat niets mogen uitmaken. Maar kijk eens of busybox niet standaard in de ROM zit? Als hij standaard geroot is, zit busybox er misschien ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
code:
1
2
3
# copy system files
chmod 777 /mnt/sdcard/busybox
/mnt/sdcard/busybox cp /proc/mtd /mnt/sdcard/romdump/

gaat dit wel werken ? gezien we geen mtd hebben.
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:22:
Concreet zou dat niets mogen uitmaken. Maar kijk eens of busybox niet standaard in de ROM zit? Als hij standaard geroot is, zit busybox er misschien ook in.
die zit in /system/bin

[ Voor 47% gewijzigd door Sinlath op 05-12-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Niet gezien, even aanpassen.
Edit: wat zit er eigenlijk wel in /proc op de tablet? Iemand die even een 'ls /proc' uitvoert?

[ Voor 69% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-12-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Teh, kan niet wachten totdat ik weer achter ADB zit.

ik zie nog wel een uitdaging met het restoren van een system, boot room. dat gaat nog wel het nodige knip en plakwerk opleveren.

zou wel lekker zijn als we clockworkmod aan de praat krijgen, dan kan je in iedergeval zonder moeite terug naar stock als we roms gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Restoren van boot en recovery lijkt me niet zo moeilijk, gewoon omdraaien:

code:
1
2
3
4
5
# restore recovery
dd if=/mnt/sdcard/romdump/recovery.img of=/dev/block/nandf

# restore boot
dd if=/mnt/sdcard/romdump/boot.img of=/dev/block/nanda

ClockworkMod kan op dezelfde manier geïnstalleerd worden. Ik vraag me enkel af welke ClockworkMod we moeten pushen, volgens mij is die namelijk hardware afhankelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-12-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:22:
Niet gezien, even aanpassen.
Edit: wat zit er eigenlijk wel in /proc op de tablet? Iemand die even een 'ls /proc' uitvoert?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
apm
sysrq-trigger
partitions
diskstats
crypto
kpageflags
kpagecount
kmsg
softirqs
version
uptime
stat
meminfo
loadavg
interrupts
devices
cpuinfo
cmdline
locks
filesystems
slabinfo
swaps
vmallocinfo
zoneinfo
vmstat
pagetypeinfo
buddyinfo
kallsyms
modules
timer_list
iomem
ioports
execdomains
schedstat
sched_debug
sw_ver
sid
cpu
asound
scsi
misc
fb
wakelocks
ccmu
irq
sys
bus
tty
driver
fs
sysvipc
net
mounts
self

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:30:
Restoren van boot en recovery lijkt me niet zo moeilijk, gewoon omdraaien:

code:
1
2
3
4
5
# restore recovery
dd if=/mnt/sdcard/romdump/recovery.img of=/dev/block/nandf

# restore boot
dd if=/mnt/sdcard/romdump/boot.img of=/dev/block/nanda

ClockworkMod kan op dezelfde manier geïnstalleerd worden. Ik vraag me enkel af welke ClockworkMod we moeten pushen, volgens mij is die namelijk hardware afhankelijk.
klopt. die is hardware afhankelijk, gelukkig is koush vaak bereid om ondersteuning te leveren
wat betreft het omdraaien, klopt, zo zou het moeten zijn, maar ik heb mij ingelezen in verschillende topics over het restoren.. en dat valt niet altijd mee.

In veel gevallen ( wellicht heeft dat met een toestellen te maken ) moeten mensen in recovery mode voordat ze kunnen restoren.

anyway, vanavond ga ik alle nand%nummer% backuppen en restoren op het bricked apparaat.. ( behalve /data uiteraard ) ijken of het unbricken lukt, daarna verder met rom aanpassingen.

persoonlijk zou ik het liefst de standaard android launcher erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Sinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:35:
[...]

anyway, vanavond ga ik alle nand%nummer% backuppen en restoren op het bricked apparaat.. ( behalve /data uiteraard ) ijken of het unbricken lukt, daarna verder met rom aanpassingen.

persoonlijk zou ik het liefst de standaard android launcher erop zetten
Veel suc6! Ik heb de Zeam Launcher draaien op het ding, werkt perfect :-)

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:12
Ik heb wat wallpapers(800x480) gedownload maar als ik ze als achtergrond wil gebruiken laat die maar een deel zien :( iemad een idee wat ik fout doe :?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
Zodra een werkende recovery image (of in wat voor vorm dan ook) beschikbaar is, ga ik eerst alle onnodige troep eraf mieteren, daarna alleen het meest basis en nodige erop terugzetten. Denk aan stock browser en launcher, nieuwste market, nieuwe ICS music player, en nog meer onzin. En natuurlijk alle batterij vretende functies weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
boertjeg schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:39:
Zodra een werkende recovery image (of in wat voor vorm dan ook) beschikbaar is, ga ik eerst alle onnodige troep eraf mieteren, daarna alleen het meest basis en nodige erop terugzetten. Denk aan stock browser en launcher, nieuwste market, nieuwe ICS music player, en nog meer onzin. En natuurlijk alle batterij vretende functies weghalen.
als we dat met een aantal kunnen combineren, hoef je a. niet alles zelf te doen en b. zal het sneller gaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 10:10
Ik heb er vandaag nog 2 weten te bemachtigen :) Wie kan ik hiermee verblijden? Ze zijn nog gewoon gesealed, inclusief (kopie)bon. Als niemand hier interesse heeft, gaan ze vanavond op V&A.

Ze lijken al vergeven te zijn aan Peter en Mark...

[ Voor 13% gewijzigd door Phr34k op 05-12-2011 17:36 . Reden: Uitverkocht! ]

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
boertjeg schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:39:
Dat zijn enkel wat apk's in /system/app vervangen dus dat is sowieso direct gedaan.
Phr34k schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:42:
Ik heb er vandaag nog 2 weten te bemachtigen :) Wie kan ik hiermee verblijden? Ze zijn nog gewoon gesealed, inclusief (kopie)bon. Als niemand hier interesse heeft, gaan ze vanavond op V&A.
Me! Me! Me! Me! *O* Tenzij Sinlath er al eentje voor mij heeft weten te bemachtigen natuurlijk (al lijkt eentje op reserve ook niet zo'n slecht idee :P )

[ Voor 30% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-12-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
audiojunk schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:39:
Ik heb wat wallpapers(800x480) gedownload maar als ik ze als achtergrond wil gebruiken laat die maar een deel zien :( iemad een idee wat ik fout doe :?
Even in launcherpro kijken. Daar staat een optie op om de wallpaper te 'deviden' over het aantal schermen wat je gebruikt. Ook kan je daar aangeven dat hij de background niet mag verdelen en dan krijg je per scherm dezelfde, volledige, background te zien. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:43:
[...]

Dat zijn enkel wat apk's in /system/app vervangen dus dat is sowieso direct gedaan.

[...]

Me! Me! Me! Me! Tenzij Sinlath er al eentje voor mij heeft weten te bemachtigen natuurlijk (al lijkt eentje op reserve ook niet zo'n slecht idee )
hmm.. ik weet niet of dat ook werkt met de launcher.
adw erafgooien resulteerd in een onbruikbaar tab, ondanks dat ik de standaard launcher erop gegooid heb.

iemand nog intresse als ik eens ga kijken of de laatste Gingerbreak release ( 2.3.7 ) gaat draaien op het orgel ?

De vrouw heeft nog niet gebeld, dus ik vermoed dat ze niets heeft kunnen bemachtigen.
Ik stel voor dat je gewoon direct de aangebodene neemt, voorkomt teleurstelling. als ze er wel 1 heeft dan kan ik die altijd nog kwijt ( of gebruiken en de bricked gebruiken voor allerhande tests met software )

[ Voor 29% gewijzigd door Sinlath op 05-12-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

net de boot.img gemount als vfat, die is dus ook gewoon leesbaar :)

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Hyphen schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:46:
nice.. is het misschien handig om een file layout te maken per image ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sinlath schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:45:
hmm.. ik weet niet of dat ook werkt met de launcher.
adw erafgooien resulteerd in een onbruikbaar tab, ondanks dat ik de standaard launcher erop gegooid heb.
De launcher is gelijk aan elke andere apk, ik vervang al tijden in elke CyanogenMod ROM ADW door LauncherPro en dat gaat prima :) Gemakkelijk te testen door ze er beide op te zetten, dan krijg je normaal een keuzevenstertje als je op de homebutton drukt.
Hyphen schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:46:
Mind to upload recovery.img & boot.img?

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-12-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 13:12
Sorry voor mijn noob vraag, maar begrijp ik goed dat alle progress die jullie tot nu toe hebben geboekt (ik lees al een poosje mee) komt doordat jullie de stock ROM van Aldi beschikbaar hebben gekregen?

Ik ben namelijk benieuwd of we soortgelijke acties op de Qware Pro 3 kunnen uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:48:
[...]

De launcher is gelijk aan elke andere apk, ik vervang al tijden in elke CyanogenMod ROM ADW door LauncherPro en dat gaat prima :) Gemakkelijk te testen door ze er beide op te zetten, dan krijg je normaal een keuzevenstertje als je op de homebutton drukt.

[...]

Mind to upload recovery.img & boot.img?
eerst unbricken.. dan ga ik het direct nogmaals proberen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 10:10
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:43:
[...]

Me! Me! Me! Me! *O* Tenzij Sinlath er al eentje voor mij heeft weten te bemachtigen natuurlijk (al lijkt eentje op reserve ook niet zo'n slecht idee :P )
Geen probleem, stuur je me even een e-mail?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkII
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 10:23
Phr34k schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:54:
[...]

Heb je er ook nog 1 voor mij?
Ik ben al tevergeefs wat Aldi's langs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Gusev schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:53:
Sorry voor mijn noob vraag, maar begrijp ik goed dat alle progress die jullie tot nu toe hebben geboekt (ik lees al een poosje mee) komt doordat jullie de stock ROM van Aldi beschikbaar hebben gekregen?

Ik ben namelijk benieuwd of we soortgelijke acties op de Qware Pro 3 kunnen uitvoeren...
Het voordeel van de Aldi ROM is dat we kunnen klooien maar de tablet nog in een staat kunnen herstellen waar we verder mee kunnen klooien (bruikbaar is het niet echt, want het touchscreen werkt er niet mee).

Alles wat in deze thread gebeurd, werkt ook op de Pro3. De ROM die wij hebben gekregen werkt namelijk beter op de Qware Pro3 dan op de Aldi tablet :P
Phr34k schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:54:
Mail sent!

[ Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-12-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 13:12
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:57:
[...]

Het voordeel van de Aldi ROM is dat we kunnen klooien maar de tablet nog in een staat kunnen herstellen waar we verder mee kunnen klooien (bruikbaar is het niet echt, want het touchscreen werkt er niet mee).

Alles wat in deze thread gebeurd, werkt ook op de Pro3. De ROM die wij hebben gekregen werkt namelijk beter op de Qware Pro3 dan op de Aldi tablet :P
Lol, juist ja. Ik draai nu zelfs de Aldi ROM, omdat ik me tablet had gebricked door de officiele Qware update :P en de enige mogelijk was om de Aldi ROM te flashen.

Maar betekent dit dat er concreet straks een ROM beschikbaar is die ook op de Pro 3 te flashen is? Of zijn jullie nu juist allerlei zaken aan het veranderen om het touchscreen werkend te krijgen?

Ik ben overigens beschikbaar als "Pro 3 tester" mocht dat om de een of andere manier nodig zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Phr34k schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:42:
Ik heb ook wel belang :)

[edit]
Ik zie net dat er al iemand eerder heeft gereageerd, bummer.
Mocht er nog wat veranderen hoor ik het wel, mijn PM staat wel aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Eddos op 05-12-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Gusev schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:02:
[...]

Lol, juist ja. Ik draai nu zelfs de Aldi ROM, omdat ik me tablet had gebricked door de officiele Qware update :P en de enige mogelijk was om de Aldi ROM te flashen.

Maar betekent dit dat er concreet straks een ROM beschikbaar is die ook op de Pro 3 te flashen is? Of zijn jullie nu juist allerlei zaken aan het veranderen om het touchscreen werkend te krijgen?

Ik ben overigens beschikbaar als "Pro 3 tester" mocht dat om de een of andere manier nodig zijn :) .
misschien dat de Pro3 port iets later komt, het zou wel cool zin als we een Tweakers.net Rom uitbrengen die zowel de aldi tab als de Pro3 aankan ( wat niet heel moeilijk is zolang de drivers maar in het rom zitten ) als de hardware architectuur gelijk is dan kan dat.

edit: zou wel gaaf zijn als we de roms dan ook nog aanpassen met tweakers.net/ GoT logo en background, just for fun, dan moet de tweakers android app er natuurlijk ook in. Maar ik lop op de zaken vooruit, eerst werkend krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sinlath op 05-12-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
edit: zou wel gaaf zijn als we de roms dan ook nog aanpassen met tweakers.net/ GoT logo en background, just for fun, dan moet de tweakers android app er natuurlijk ook in.
De ervaring leert dat Tweakers.net er geen probleem mee heeft dat we hier over ROMs discussiëren en ROMs maken, maar voor het gebruik van het Tweakers.net logo en de Android app moeten we eerst toelating vragen.

Ik denk dat het persoonlijk een beter idee is een ROM te maken die zo dicht mogelijk aanleunt bij AOSP met tweaks van CyanogenMod en tweaks om de hardware optimaal te kunnen benutten (overclocking, etc). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:12:
[...]

Ik denk dat het persoonlijk een beter idee is een ROM te maken die zo dicht mogelijk aanleunt bij AOSP met tweaks van CyanogenMod en tweaks om de hardware optimaal te kunnen benutten (overclocking, etc). :)
Misschien een hardware mod + support van een fatsoenlijke wifi chip, heb nog zat van die dingen liggen uit notebooks ^^ /verderdroomt

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:12:
[...]

De ervaring leert dat Tweakers.net er geen probleem mee heeft dat we hier over ROMs discussiëren en ROMs maken, maar voor het gebruik van het Tweakers.net logo en de Android app moeten we eerst toelating vragen.

Eens, het was meer een hersenspinsel in al mijn enthousiasme.

overigens, voor ondersteuning met het maken van een CWM :

http://rootzwiki.com/forum/321-clockworkmod/

een guide ( voor een ander apparaat welliswaar ) over het maken van een CWM image, deze zou dan naar nandf gepushed kunnen worden.

Ik ben gewoon enthousiast dat er een device is wat redelijk goed presteerd en onder de 100 euro verkrijgbaar is/was. eindelijk een device om lekker mee te prutsen en niet bij elke actie 37 kleuren te zien van angst dat je een device van 400+ euro bricked

[ Voor 13% gewijzigd door Sinlath op 05-12-2011 17:19 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste