Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:12
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:29:
@treblasnirp

Nou ik zou wel dom zijn maar als ik de init.rc file heb aangepast en probeer te saven lukt dit mooi niet.
Of ik nou "save" of "save and Exit" gebruik dat maakt niets uit.
WAT DOE IK FOUT, moet toegeven ben een beginneling met Android.
Wel Explorer uit de Market geinstalleerd?
Ik ben ook een leek maar het is me wel gelukt echter zonder snelheidswinst.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Potver3! Hier (Den Dolder) ook geen tablet meer. Nog 3 kansen maar ga niet de hele tijd de regen in fietsen dus ik zoeken naar telefoonnummers van de 3 vestigingen, ook mooi niet dus. Dat wordt dan toch 40km fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Geheel mee eens. Pad tweaks maakten bij mij uiteindelijk geen verschil.
En Wifi Analyser geeft helemaal niet zo'n beroerd signaal aan.

Probeer het maar eerst eens met je wifi router aan te passen (kanaal 13, alleen b/g, max 54mb of 130 mb).
Ik ben (thuis) van de problemen af.
Ergens raakt de chip van van de kook.
Zijn er trouwens hier tweakers die weten hoe je een alternative 'radio' installeert in Android en dat willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
fotografie999 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:41:
Potver3! Hier (Den Dolder) ook geen tablet meer. Nog 3 kansen maar ga niet de hele tijd de regen in fietsen dus ik zoeken naar telefoonnummers van de 3 vestigingen, ook mooi niet dus. Dat wordt dan toch 40km fietsen.
Trein?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er net een voor me zelf opgehaald , superblij :)

Eerst indruk :
- voelt kwalikatief aan (metalen achterkant, scherm voelt goed aan)

Belangrijk voor geintreseerden !!

In de filiaal in Appelscha (friesland),
lagen er nog 2 om 14.00.

Dus woon je in de buurt of heb je de moeite er voor
over om naar friesland te komen dan liggen er hier nog 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:38:
[...]

Wel Explorer uit de Market geinstalleerd?
Ik ben ook een leek maar het is me wel gelukt echter zonder snelheidswinst.
Ja zeker, het gaat allemaal prima tot het saven. Als ik de file controleer na te hebben gesaved
staan alle oude waardes er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
Je moet de rechten van de file omzetten, hij kan niet worden overschreven. Bijv. met total commander (ghisler.com) of root explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
Dus woon je in de buurt of heb je de moeite er voor
over om naar friesland te komen dan liggen er hier nog 2.
Hoe ver is dat fietsen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijke tip voor mensen die er nog een zoeken :
- Ga niet elke filiaal bij langs in de hoop dat ze er nog een hebben,
zoek gewoon het nummer van de hoofdkantoor in de buurt/ filiaal en
vraag of ze de tabs uberhaupt hebben.

Heeft mij heel veel tijd gescheeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pete10 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:45:
[...]

Hangt er vanaf, waar woon je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
Over aanwezigheid: jullie vragen toch altijd wel de filiaalbeheerder he? Soms liggen ze niet in de showkast, maar in het magazijn of zo (met name in de wat criminelere wijken,,,). En ze weten wanneer ze evt. (nog) binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Pete10 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:45:
[...]

Van bij mij thuis toch zo'n 300km :X 8)7

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Pete10 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:47:
Over aanwezigheid: jullie vragen toch altijd wel de filiaalbeheerder he? Soms liggen ze niet in de showkast, maar in het magazijn of zo (met name in de wat criminelere wijken,,,). En ze weten wanneer ze evt. (nog) binnenkomen.
Japs, net de filiaalbeheer gesproken. Nee meneer zijn al uitverkocht. En dat bellen. Ik kan nergens telefoon nummers vinden. Trein heeft geen zin want niet elk dorp hier heeft een station en Friesland is ook voor mij +-200km fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
fotografie999 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:52:
[...]

Japs, net de filiaalbeheer gesproken. Nee meneer zijn al uitverkocht. En dat bellen. Ik kan nergens telefoon nummers vinden. Trein heeft geen zin want niet elk dorp hier heeft een station en Friesland is ook voor mij +-200km fietsen
laat een mede tweaker er 1 kopen en opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
fotografie999 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:52:
[...]
Ik kan nergens telefoon nummers vinden.
dat kan kloppen, in geen enkel filiaal van ALDI is een vaste telefoon te vinden. ook een manier om kosten te besparen...

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:55:
[...]

laat een mede tweaker er 1 kopen en opsturen?
Als ze er net zo als deze V&A aangeboden: Aldi Mini Pad 7 Inch man nog even 30euro winst willen maken dan liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
akoster schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:56:
[...]

dat kan kloppen, in geen enkel filiaal van ALDI is een vaste telefoon te vinden. ook een manier om kosten te besparen...
Ja, dat had ik zelf ook al bedacht. Ik kan me alleen een winkel zonder telefoon niet voorstellen. Wat als er iemand onwel wordt, ga je dan de klanten vragen even 112 te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 16:48
fotografie999 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:58:
[...]

Ja, dat had ik zelf ook al bedacht. Ik kan me alleen een winkel zonder telefoon niet voorstellen. Wat als er iemand onwel wordt, ga je dan de klanten vragen even 112 te bellen?
Iedereen heeft toch wel een mobiele telefoon? Ik neem aan dat dit ook zo is voor de aldi medewerkers :P
En ik zou zeggen dat ze wel een telefoon nummer hebben maar dat ze gewoon niet genoemd worden in telefoon gids zodat ze niet steeds worden lastig gevallen door klanten :P

[ Voor 17% gewijzigd door manmetdehamer op 06-12-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
fotografie999 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:57:
[...]

Als ze er net zo als deze V&A aangeboden: Aldi Mini Pad 7 Inch man nog even 30euro winst willen maken dan liever niet.
Ik ga om 16:30 anders nog even langs de aldi, toch op de weg... Als er 1 is moet ik er dan 1 halen? Enkel verzendkosten erbij voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:06:
[...]

Ik ga om 16:30 anders nog even langs de aldi, toch op de weg... Als er 1 is moet ik er dan 1 halen? Enkel verzendkosten erbij voor jou.
Dat zou super zijn! Mail adres staat in profiel voor verdere afhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgroep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 20:12
fotografie999 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:09:
[...]

En anders heb ik wel interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien belangrijk !!!

Met mijn tab, helemaal ORGINEEL haal ik download 7 mb/s en upload 3,5 mb/s.
10 meter van de router vandaan en een betonnen muur er tussen !!

Zal straks wel mijn Router instellingen plaatsen en welke router ik heb.

!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als je echt wil helpen, kijk dan eens met WiFi Analyzer wat je waarden zijn (bvb -76dB) en op welk kanaal je netwerk zit. Misschien dat er een verband kan gelegd worden tussen snelheid, kanaal en signaalwaarden.
Een post met 'op x meter met x muren ertussen' zegt jammer genoeg niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
Petervanakelyen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:36:
Als je echt wil helpen, kijk dan eens met WiFi Analyzer wat je waarden zijn (bvb -76dB) en op welk kanaal je netwerk zit. Misschien dat er een verband kan gelegd worden tussen snelheid, kanaal en signaalwaarden.
in de build.prop staat geen waarde voor het kanaal, wellicht kan dit schelen als je het kanaal vastzet, ik heb iemand horen zeggen dat de performance beter wert op het moment dat kanaal 13 werd gekozen.

Overigens, peter, heb jij toevallig deze post al gelezen van Koush ? :

http://www.koushikdutta.c...work-recovery-to-new.html

i'm eager to test :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:36:
Oke is goed, ik zal die app straks downloaden en alles plaatsen over wat de instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:06:
[...]

Je mag er ook 2 meenemen.... :) betaal graag de verzendkosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10-2024

Hyphen

Snap je het wel?

Sinlath schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:38:
in de build.prop staat geen waarde voor het kanaal, wellicht kan dit schelen als je het kanaal vastzet, ik heb iemand horen zeggen dat de performance beter wert op het moment dat kanaal 13 werd gekozen.
Ik heb in de build.prop ro.wifi.channels= aangepast naar ro.wifi.channels=14.
Samen met de buffersize en txpower tweaks heb ik eigenlijk overal goede snelheden op verschillende (mixed) netwerken. Echt super snel is het allemaal niet, maar wel stabiel en met goede ontvangst.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Hyphen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:44:
[...]

Ik heb in de build.prop ro.wifi.channels= aangepast naar ro.wifi.channels=14.
Samen met de buffersize en txpower tweaks heb ik eigenlijk overal goede snelheden op verschillende (mixed) netwerken. Echt super snel is het allemaal niet, maar wel stabiel en met goede ontvangst.
die bedoelde ik.. kon de post niet zo snel terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sinlath schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:38:
[...]

Overigens, peter, heb jij toevallig deze post al gelezen van Koush ? :

http://www.koushikdutta.c...work-recovery-to-new.html

i'm eager to test :D
Ik heb tot nu toe gemerkt dat de recovery image die Hyphen met dd van zijn tablet getrokken heeft niet hetzelfde formaat heeft als een 'standaard' recovery image zoals clockworkmod. Voor er met die guide kan worden begonnen, zullen we dus nog een hele hoop onderzoek mogen doen.

Ik raad iedereen die ik op ideeën heb gebracht met voorgaande scripts overigens af iets te doen met boot.img of de bijhorende partitie. De partitie bevat namelijk inderdaad de bootloader (lijkt een beetje op u-boot) en kan zorgen voor een permanent gebrickte tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook in het bezit van een Aldi Minipad. Mijn vrouw en dochter maken gebruik van een "echte" Ipad!
Zij laten dat apparaat altijd aanstaan. Dus ik dacht, laat ik mijn Minipad vanacht maar een aanstaan op standby. Zonder scherm! En ja hoor, vanochtend helemaal leeg. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:57:
Ben ook in het bezit van een Aldi Minipad. Mijn vrouw en dochter maken gebruik van een "echte" Ipad!
Zij laten dat apparaat altijd aanstaan. Dus ik dacht, laat ik mijn Minipad vanacht maar een aanstaan op standby. Zonder scherm! En ja hoor, vanochtend helemaal leeg. Hebben jullie daar ook last van?
Als het ding nog helemaal standaard is en wifi aanstaat heb je het apparaat vrij snel leeg.
Op mijn pad lijkt het er heel erg op dat het scherm minder belasting voor de batt is als de wifi.

In het topic staan wel een aantal methoden genoemd om het verbruik omlaag te brengen

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dan is er dus iets dat in standby toch nog energie vraagt. Dat kan je WiFi zijn, maar even goed de telefoon/bluetooth app's zijn standaard in Android zitten maar waar de tablet geen hardware voor heeft (ik geloof dat dat hierboven ergens vermeld stond).

Volgens mij kan je ergens in Android raadplegen welke applicatie/service het meeste batterij verbruikt heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-12-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:46:
[...]

Ik heb tot nu toe gemerkt dat de recovery image die Hyphen met dd van zijn tablet getrokken heeft niet hetzelfde formaat heeft als een 'standaard' recovery image zoals clockworkmod. Voor er met die guide kan worden begonnen, zullen we dus nog een hele hoop onderzoek mogen doen.

Ik raad iedereen die ik op ideeën heb gebracht met voorgaande scripts overigens af iets te doen met boot.img of de bijhorende partitie. De partitie bevat namelijk inderdaad de bootloader (lijkt een beetje op u-boot) en kan zorgen voor een permanent gebrickte tablet.
klopt, de layout is anders ( voor zover ik kan zien ) er is namelijk andere recovery.fstab dan je zou verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik heb daar geen last baan, er is vannacht echt maar paar procent afgegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:57:
Dus ik dacht, laat ik mijn Minipad vanacht maar een aanstaan op standby. Zonder scherm! En ja hoor, vanochtend helemaal leeg. Hebben jullie daar ook last van?
Wel met bv Advanced Task Manager alle apps uitgezet die nog draaiden?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Laatst online: 09:13
Phr34k schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:42:
Ik heb er vandaag nog 2 weten te bemachtigen :) Wie kan ik hiermee verblijden? Ze zijn nog gewoon gesealed, inclusief (kopie)bon. Als niemand hier interesse heeft, gaan ze vanavond op V&A.

Ze lijken al vergeven te zijn aan Peter en Mark...
Mark heeft ondertussen zelf al een andere geregeld, dus ik heb er nog 1 te koop.

Ik verkoop hem voor € 95,- excl. verzendkosten, en dat is dezelfde prijs waarvoor ik ze ook aan Peter en Mark heb aangeboden. Dit omdat ik er speciaal voor naar een andere stad ben gereden om ze te halen voor jullie, terwijl ik er zelf al een heb. Wie heeft er interesse? Graag contact per e-mail.

En alweer weg naar pgroep...

[ Voor 2% gewijzigd door Phr34k op 06-12-2011 16:26 . Reden: Verkocht! ]

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alles taken (apps) stonden uit...maar zal het nog een checken! Vreemd, de IPad van Apple heeft daar geen moeite mee. Ach, dat is ook het prijsverschil. Dan maar aan-en uit zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat er snachts ook maar een paar procent vanaf. uiteraard wel met wifi uit. Maar dit zal komen doordat ik de apps Phone.apk, Provision.apk, TelephonyProvider.apk heb renamend naar .bak net als een paar andere mensen hier. Deze slurpen tijdens de stand-by stand nogal veel stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

xer schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:43:
Weet iemand hoe ik mijn google contacten zichtbaar kan maken op de tablet.
Zover ik kan zien is hiervoor geen app geinstalleerd, of beschikbaar in de market.
Heb wel de Gmail app geïnstalleerd, maar zie nergens een link naar contacten.
In de lijst met beschikbare apps (instellingen, apps) zie ik diverse verwijzingen naar google contacts, zoals sync en opslag?
Niemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgroep
  • Laatst online: 09-09 20:12
Phr34k schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:17:
[...]

Mark heeft ondertussen zelf al een andere geregeld, dus ik heb er nog 1 te koop.

Ik verkoop hem voor € 95,- excl. verzendkosten, en dat is dezelfde prijs waarvoor ik ze ook aan Peter en Mark heb aangeboden. Dit omdat ik er speciaal voor naar een andere stad ben gereden om ze te halen voor jullie, terwijl ik er zelf al een heb. Wie heeft er interesse? Graag contact per e-mail.
Ik wil er wel, kun je me een mail sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan hardware die niet aanwezig is nou zorgen voor een groot stroomverbruik?
Dat moeten jullie mij toch eens uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:34:
Hoe kan hardware die niet aanwezig is nou zorgen voor een groot stroomverbruik?
Dat moeten jullie mij toch eens uitleggen.
de software zorgt ervoor dat er gepolled wordt naar de hardware die er niet is. ergo.. kost cpu cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedankt Sinlath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:18:
Bij mij gaat er snachts ook maar een paar procent vanaf. uiteraard wel met wifi uit. Maar dit zal komen doordat ik de apps Phone.apk, Provision.apk, TelephonyProvider.apk heb renamend naar .bak net als een paar andere mensen hier. Deze slurpen tijdens de stand-by stand nogal veel stroom
Wordt het dan TelephonyProvider.apk.bak of TelephonyProvider.bak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
audiojunk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:40:
[...]

Wordt het dan TelephonyProvider.apk.bak of TelephonyProvider.bak :?
maakt niet uit.

zet wel het filesystem in RW modus.
ik zal het commando even opzoeken en ook het commando om het weer in read only te zetten, is handiger.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
mount -o remount,rw -t ext4 /dev/block/nandc /system

mv /system/app/TelephonyProvider.apk TelephonyProvider.bak
mv /system/app/Provision.apk Provision.bak
mv /system/app/Phone.apk Phone.bak

mount -o remount,ro /dev/block/nandc /system 

(BELANGRIJK: Map met stock applicaties weer alleen lezen maken)

Dit kan vanaf een terminal venster op je tab ( terminal app die er standaard opstaat of een andere via de market ) of via ADB

[ Voor 39% gewijzigd door Sinlath op 06-12-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:22
Ik heb die telefoon apk's via ES Explorer naar een andere map verplaatst, dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wifi doet het niet top maar best wel redelijk vergeleken met sommige andere gebruikers.
Zit op 9 meter van router zonder muur ertussen.
Heb een 120 mb/s bij Ziggo.
Sitecom Nrouter.

Hier is mijn wifi-analyzer resultaat (52 dbm):
http://dl.dropbox.com/u/17199146/2011.12.06-16.40.13.jpeg

Hier is mijn Speedtest resultaat ( down:31mb/s up: 9mb/s)
http://dl.dropbox.com/u/1...d6d4e9dbb1e5bff0ed8ff.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net bij de Aldi vandaan en ik heb er daar 1 opgepikt. voor de mensen die nog zoeken. in Nijkerk liggen er nog een stuk of 4 op een eigenaar te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Malandro schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:07:
Ik heb die telefoon apk's via ES Explorer naar een andere map verplaatst, dat werkt ook.
dat is inderdaad nog makkelijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
fotografie999 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:09:
[...]

Ben langs geweest, maar ze hadden er geen....sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:16:
[...]

Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:16:
[...]

Toch bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Mocht er nog iemand een hebben liggen/tegenkomen, ik ben nog steeds op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
bartelsrobert schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:43:
Bij de Hema heb je ook een perfect passend hoesje voor 5,-
Ik heb dit hoesje bij de Hema gekocht. Het past precies, maar is net een beetje te krap om 'perfect' te noemen. Je moet hem er goed indrukken anders kan de rits niet dicht.

Maar ik kan hem voor die 5 euro iedereen aanraden. Het is gewoon een stevig stoffen etui met een ritsen een kleine strap. Binnenkant is van dat zachte microvezel stof. Kleur donkergrijs, geen toeters en bellen of felle kleuren en merkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

BlackMage schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:09:
[...]

Ik heb dit hoesje bij de Hema gekocht. Het past precies, maar is net een beetje te krap om 'perfect' te noemen. Je moet hem er goed indrukken anders kan de rits niet dicht.

Maar ik kan hem voor die 5 euro iedereen aanraden. Het is gewoon een stevig stoffen etui met een ritsen een kleine strap. Binnenkant is van dat zachte microvezel stof. Kleur donkergrijs, geen toeters en bellen of felle kleuren en merkjes.
Ik heb vandaag bij de Bart Smit voor 7,99 een hoesje gekocht, foto's staan wel een pagina terug geloof ik, die past perfect.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:09:
[...]

Ik heb deze ook. Compacte hoes. Zeker aan te raden.
Beetje krap maar niet te krap.

Nu nog op zoek naar een goed passende screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:22:
[...]

Ik heb deze ook. Compacte hoes. Zeker aan te raden.
Beetje krap maar niet te krap.

Nu nog op zoek naar een goed passende screenprotector.
Waarschijnlijk heb je de beste screenprotector eraf gepeutert toen je hem uit de verpakking haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Hmm mijne wil niet meer aan... Hij was uitgegaan omdat de accu op was, maar nu wil ie niet meer aan. kan iemand bevedtigen dat je altijd een battery ziet als je hem aan de oplader doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:28:
[...]

Waarschijnlijk heb je de beste screenprotector eraf gepeutert toen je hem uit de verpakking haalde.
De orginele protector zit er nog op.
Maar ik weet niet of deze goed is.
De touchscreen en android buttons reageren niet zo goed als mijn HTC desire HD.
Misschien dat dit verbeterd met een andere protector...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

Eindelijk het Google Contacten probleem opgelost.
Heb wat moeite gekost, maar uiteindelijk in een steegje van het internet het volgende gevonden
http://www.tabletsupport....wthread.php?tid=97&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:35:
Hmm mijne wil niet meer aan... Hij was uitgegaan omdat de accu op was, maar nu wil ie niet meer aan. kan iemand bevedtigen dat je altijd een battery ziet als je hem aan de oplader doet?
Ik zie alleen in Android dat ie oplaad (power symbooltje in de batterij icoon) voor de rest is het maar de gok of hij oplaad (zowel met de adapter als met de usb kabel) Ik zie alleen een batterij in beeld als de accu helemaal leeg is en je op de aan knop drukt. Een lampje zoals op mn tel zou nice geweest zijn.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:09
Kwam deze tablet net tegen. Mijn moeder zocht een goedkope 7 inch tablet als agenda en met hdmi out om een presentatie af te kunnen draaien op een groter scherm.
Dus maar gekocht voor haar.
Lagen er 2 in de Aldi hier, nog 1 over dus.

Aldi Rhenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Hyphen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:42:
[...]

Ik zie alleen in Android dat ie oplaad (power symbooltje in de batterij icoon) voor de rest is het maar de gok of hij oplaad (zowel met de adapter als met de usb kabel) Ik zie alleen een batterij in beeld als de accu helemaal leeg is en je op de aan knop drukt. Een lampje zoals op mn tel zou nice geweest zijn.
Hij doet het weer, blijkbaar moet ie 15 procent zijn voordat ie uberhaupt aan wil. Maar onthouden dat ik hem opgeladen hou of uit zet ipv uit laat vallen :) had het al eerder gehad namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kersten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
weet iemand misschien of google chat/talk ook op deze tablet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Weet iemand hoe de Aldi omgaat met acties van 'vorige week'. Kwam dit topic zojuist tegen, maar zie geen kans om nog naar een Aldi te gaan vandaag.

Aangezien morgen de volgende week begint qua acties, zou er nog een kans bestaan dat, als ze nog op voorraad zijn, ze voor deze 90 euro worden verkocht of gooien ze de prijs omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:29
voor zover ik weet blijft de prijs identiek (allez dat is toch zo in België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
jappas schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:12:
Weet iemand hoe de Aldi omgaat met acties van 'vorige week'. Kwam dit topic zojuist tegen, maar zie geen kans om nog naar een Aldi te gaan vandaag.

Aangezien morgen de volgende week begint qua acties, zou er nog een kans bestaan dat, als ze nog op voorraad zijn, ze voor deze 90 euro worden verkocht of gooien ze de prijs omhoog?
Volgens mij gooien ze de prijs niet omhoog maar er is wel een hele grote kans dat als ze eenmaal zijn uitverkocht ze niet meer terug komen. Dat is meestal zo met de electronica van de aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:18:
Even nog een keer uitleg over het WIfI probleem op verzoek in jip en janneke taal.

Mijn tab werkt een stuk beter nu, zelfs op zolder met tussen de router en tab twee betonnen vloeren.

1: instaleer uit de market Explorer, gratis versie gaat prima.
2: open de app Explorer, je zit nu in de root van de tab.
3: we gaan voor de zekerheid eerst een copy maken, druk en hou vast op de file INIT.RC en je ziet dan in het keuze menu Copy staan, druk hier een maal op, onderin het scherm staat nu Pase en Cancel.
4: je staat weer in de root van je tab, scrol nu naar de map CDCARD druk hier even op, nu even op PASTE druken en de init.rc is veilig opgeborgen. (deze actie is niet ect nodig omdat na het aanpassen van de init.rc een backup wordt gemaakt, maar we gaan voor zekerheid).
5: Nu gaan we terug naar de root van de tab door helemaal naar boven te scrollen en een maal op de bovenste map te drukken,
we zien nu weer de INIT.RC staan, druk en hou vast op de INIT.RC
nu zien we weer de popup en kiezen ditmaal voor, Open in Text editor.
6: Zoek nu het sukje tekst zoals hieronder en pas deze aan zodat alle getallen gelijk zijn.
7: Na alle aanpasingen de INIT.RC saven en je ziet dat ook een init.rc.bak is aangemaakt.

# Define TCP buffer sizes for various networks
# ReadMin, ReadInitial, ReadMax, WriteMin, WriteInitial, WriteMax,
setprop net.tcp.buffersize.default 4096,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.wifi 4095,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.umts 4094,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.edge 4092,87380,256960,4096,16384,256960
setprop net.tcp.buffersize.gprs 4093,87380,256960,4096,16384,256960

8: gaan we onderstaande regel toevoegen in het bestand
BUILD.PROP deze is te vinden in de map SYSTEM.
volg stap 1 tot en met 5 en dan staat deze file ook veilig.

txpower=40

Herstart de tab en je zult zien een wifi verbetering.

Credits voor alle tweakers.
Ik heb deze stappen uitgevoerd maar na de reboot staan de files weer als origineel. Ofwel files zijn niet aan te passen en of te verwijderen.... Hoe kan ik de system map schrijfbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw. Wellicht interessant voor sommige mensen hier:

10 Billion Promo: 10 populaire apps voor 10 cent, 10 dagen lang
http://www.androidworld.n...or-10-cent-10-dagen-lang/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:25:
[...]

Ik heb deze stappen uitgevoerd maar na de reboot staan de files weer als origineel. Ofwel files zijn niet aan te passen en of te verwijderen.... Hoe kan ik de system map schrijfbaar maken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Aanpassing doen.

Map met stock applicaties weer alleen lezen maken

[ Voor 13% gewijzigd door Sinlath op 06-12-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sinlath schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:37:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Aanpassing doen.

Met root explorer hoeft deze stap niet toch? Tenminste als ik na een reboot in de file kijk staan de instellingen er nog steeds in die ik had aangepast. (ook al maakt het verder niks uit qua performance...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/248/htclike.png

Uploaded with ImageShack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinlath schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:37:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Aanpassing doen.

Hmm krijg t toch niet aan de praat. Had het ook al met de cmd line van rickbouman geprobeerd maar ook geen resultaat.

Zo ook met de line die jij hebt geplaatst :s
:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat gekloot heb ik het kinder-thema weg gekregen en dit heb ik ervan gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/248/htclike.th.png

Uploaded with ImageShack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
  • Laatst online: 20-04 09:52
De minipad nu een paar dagen in bezit.
Wifi is inderdaad niet echt denderend de ene keer 500kbit de ander keer 10mbit.
Alle kanalen uitgeprobeerd maar maakt weinig verschil
Ik heb het probleem aan gemeld bij http://www.teknihall.be/index.php?id=718&L=1
Als iedereen dat gaat doen komt er misschien vanuit de Aldi een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Zou Asphalt 6 ook op de alditab lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
audiojunk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:27:
Zou Asphalt 6 ook op de alditab lopen?
Ik denk het wel, maar ik denk niet vloeiend. Op mijn SGS2 draait het al niet super ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Tja dan is 0,10 nog te duur :*)

[ Voor 6% gewijzigd door audiojunk op 06-12-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Laatst online: 11-09 22:20
Het lukt mij niet om de WIFI hack, zoals op pagina 1 te herhalen. Nadat ik de explorer vanuit de market heb opgestart, een kopie gemaakt heb, de (WIFI) waarden heb aangepast, een save doet, zie ik idd de melding van backup van init.rc gemaakt. Vervolgens als ik de root folder refresh zie ik nog steeds de file van 14 nov. 11 staan, wat dus degene is die ik bewerkt heb. Ook zie ik nergens de back-up. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:32:
btw. Wellicht interessant voor sommige mensen hier:

10 Billion Promo: 10 populaire apps voor 10 cent, 10 dagen lang
http://www.androidworld.n...or-10-cent-10-dagen-lang/
SUPER! Thanks!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank58 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:21:
De minipad nu een paar dagen in bezit.
Wifi is inderdaad niet echt denderend de ene keer 500kbit de ander keer 10mbit.
Alle kanalen uitgeprobeerd maar maakt weinig verschil
Ik heb het probleem aan gemeld bij http://www.teknihall.be/index.php?id=718&L=1
Als iedereen dat gaat doen komt er misschien vanuit de Aldi een oplossing.
Mijne loopt gewoon stabiel, als ik een speedtest doe dan haal ik of 10 mb/s of 15 mb/s.

Mij zal je niet horen klagen over de tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer deze <$100 Android 4.0 1GHz tablet bij de Aldi opduikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:25
Asphalt 6 draait de ene keer 100% vloeiend en een ander circuit ineens met 5fps, weer andere missen textures. Lijkt een mali 400 bug

edit:
mmmm als je het legaal koopt is hij opeens niet device compatible. via het losse apk echter wel.. jammer 10 cent minder inkomsten voor gameloft.

[ Voor 36% gewijzigd door boertjeg op 06-12-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik de files in een map schrijfbaar maak cq read only maak
Heb de aanpassingen die je moet doen in een post van Sinlath hierboven gezien maar waar moet ik
die tekst typen. Kan dat met explorer?
Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:25
je kan met root explorer het als rw mounten, staat links boven in een knop met: mount r/w (of mount r/o, dan staat hij al op read/write)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:40:
[...]

Mijne loopt gewoon stabiel, als ik een speedtest doe dan haal ik of 10 mb/s of 15 mb/s.

Mij zal je niet horen klagen over de tablet ;)

Welke router gebruik je en welke channel en mode ?
Mode 54G LRS heeft bij mij het meeste resultaat en frameburst on

[ Voor 9% gewijzigd door frank58 op 06-12-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boertjeg

Waar haal ik de root explorer vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 16:48
@ al die vragen hierboven, http://lmgtfy.com/?q=rootexplorer+.apk

als je even ook maar de tijd neemt kom je er vanzelf ook wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:21
Gister 1 gehaald, wifi draait goed (TP-Link 1043ND) en net Csipsimple er op gezet en via SIP account (voipbuster, gebruik ik al jaren) ff telefoontje er mee gedaan, werkt prima. Dus zodra ik een WIFI connection heb, gratis bellen naar vaste nummers en zelfs gebeld worden op m'n SIP nummer :)

Verder nog wat aan het klooien er mee maar werkt best aardig.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een compleet standaard Aldi minipad (dus geen hacks/of dergelijke).

Ik heb de ;

Sitecom wl-351, met de volgende instellingen.

2,4 Ghz (B+G+N)
WPA2 Mixed
kanaal 9

Met de speedtest haal ik met deze instellingen of 10 mb/s of 15 mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:48:
[...]

Ik heb de ;

2,4 Ghz (B+G+N)
WPA2 Mixed
kanaal 9

Geprobeerd, helpt niet zoveel... ik heb nog nooit 15 mbit op de pad gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:48:
[...]

Ik heb de ;

2,4 Ghz (B+G+N)
WPA2 Mixed
kanaal 9

Ok ik heb mijn Belkin 5D7231-4 nu op kanaal 9 met 54g LRS en framebursting en heb maximale snelheid up/down. Ga het even aankijken of het continu blijft thanks.
Oh ja met CPU master free v2.2 de snelheid op max 384 Mhz zetten bespaard enorm op de accu.
Weet alleen niet wat ze met scaling bedoelen. Wie weet dat? Zijn diverse keuze mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
nu op Gemengd, Kanaal 9 gezet.. nu 2.6 mbit down en 5 mbit up constant... moet net gekker worden :)

ook mijn SGS2 (36 mbit) is sneller heb ik het idee... even aankijken wat dit op langer termijn doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:02:
[...]

Geprobeerd, helpt niet zoveel... ik heb nog nooit 15 mbit op de pad gezien....
Aan wat voor snelheden moet ik dan denken,
leg je pad eens naast de router en kijk dan wat de snelheden zijn.

Ik zal mijn pad eens verbinden met andere netwerken en
kijken of ik de zelfde (hoge snelheden) haal.

Indien ik bij de andere netwerken lage snelheden zal halen,
dan zal ik eens proberen uit te vogelen waar het precies aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn speedtest resultaat als de tab praktisch op de router ligt.
(Mijn SE Arc die ernaast ligt komt ongeveer tot de helft 8)7 )

Hier ook een Sitecom WL351 g/n gemixt autochannel enabled

:? Kan er ook niets aan doen en eerlijkheidshalve, het schommelt wel behoorlijk door de avond heen genomen

[img]http:// Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/7422/screenshotwwl.png

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:48:
Dit is mijn speedtest resultaat als de tab praktisch op de router ligt.
(Mijn SE Arc die ernaast ligt komt ongeveer tot de helft 8)7 )

Hier ook een Sitecom WL351 g/n gemixt autochannel enabled

:? Kan er ook niets aan doen en eerlijkheidshalve, het schommelt wel behoorlijk door de avond heen genomen

[img]http:// [afbeelding]
Ik haal die snelheden nu ook als ie erbovenop ligt. Echter 4 meter ernaast haal ik 3-4 mbit down en 5-6 up. Die antenne is gewoon brak... Ik ben in afwachting tot de hardwarematige oid tweaks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:00:
[...]

Ik haal die snelheden nu ook als ie erbovenop ligt. Echter 4 meter ernaast haal ik 3-4 mbit down en 5-6 up. Die antenne is gewoon brak... Ik ben in afwachting tot de hardwarematige oid tweaks :)
Het signaal van de Wl-351 kan door 6 betonnen muren heen (volgens de specificaties).
Vandaar dat ik altijd optimaal signaal heb :*)

Ik heb er iets van 130 € voor betaald, maar het is zeker een aanrader.

of als je router de mogelijkheid heeft om de antenne er af te schroeven,
er zn antenne van 30 cm erop schroeven.

Bij de dynabyte heb ik ze ooit eens gehaald voor 10 € en bij de mediamarkt heb ik ze zien liggen voor 27 € oid (zelfde merk/type).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu Whats app draaien hier maar contakten beheren gaat niet.
Wie weet hier een app of een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het met root explorer uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om de settings aan te passen. Eerder ook al geprobeerd maar zonder resultaat.

Ik moet zeggen dat ik wel degelijk meer snelheid heb nu.
Voorheen haalde ik met speedtest niet meer dan 500kbs down en 500kns up.

Nu na de wijzigingen haal ik ruim 5 Mbs down en 6,3 Mbs Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
boertjeg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:49:
Asphalt 6 draait de ene keer 100% vloeiend en een ander circuit ineens met 5fps, weer andere missen textures. Lijkt een mali 400 bug

edit:
mmmm als je het legaal koopt is hij opeens niet device compatible. via het losse apk echter wel.. jammer 10 cent minder inkomsten voor gameloft.
Heb de speciale sgs2 apk. Eerste track gaat gewoon goed en normale textures, vind het alleen een boutspel... Dus gaat er weer af! Maar hij doet het wel...

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste