Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
niet alleen gmail, maar ook wordfeud geeft geen kick. bij mij doen dus meldingen in het algemeen het dus niet. ik gebruik de originele Rom, met wat telefoon functies geschrapt.
[ Voor 49% gewijzigd door Rode76 op 23-01-2012 22:32 ]
wellicht heb je de wifi policy staan op "uit wanneer scherm uit is"? Dan kan hij uiteraard geen mail ophalen wanneer hij op standby staat.Rode76 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:28:
weet iemand ook waarom gmail niet automatisch mails ophaalt en dus ook geen meldingen geeft?
niet alleen gmail, maar ook wordfeud geeft geen kick. bij mij doen dus meldingen in het algemeen het dus niet. ik gebruik de originele Rom, met wat telefoon functies geschrapt.
komt denk ik omdat accounts en synchronisatie optie uit het instellingen menu is gesloopt en het daarom niet lekker werkt?Rode76 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:28:
weet iemand ook waarom gmail niet automatisch mails ophaalt en dus ook geen meldingen geeft?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
dat zou kunnen, ik heb gepoogd om het opnieuw te installeren, maar dat lukt dus niet. Heeft iemand een idee om de meldingen binnen te krijgen en gmail ook automatisch mail op te laten halen?Ewivis schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:34:
[...]
komt denk ik omdat accounts en synchronisatie optie uit het instellingen menu is gesloopt en het daarom niet lekker werkt?
Als ik het keyboard aansluit op een PC werkt alles naar behoren, dus daaraan ligt het niet.
Heeft iemand een idee of de minitab überhaupt werkt met USB keyboards?
Moet ik misschien extra drivers installeren?
thnx, gelukt . de optie sync gmail stond niet aan. super forum dit!,Da Syntax schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:58:
Probeer toch eens bij je synchorisatie opties te kijken. De verwijzing is inderdaad uit het instellingen menu verwijderd. Maar de instellingen zijn er wel degelijk. Je kan deze instellingen bereiken door uit de market de app "anycut" te installeren. Daarmee kun je op je homescreen een link maken naar de synchronisatie pagina.
Ik heb voor de tablets van de Kids deze http://goo.gl/HyGbx werkt gewoon goed.grootma schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:21:
Heeft iemand een idee of de minitab überhaupt werkt met USB keyboards?
Moet ik misschien extra drivers installeren?
[ Voor 7% gewijzigd door dj4n90 op 25-01-2012 20:30 ]
Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.
Da's toch raar. Dit ding lijkt namelijk als twee druppels water op het DX item. Ik las ergens dat het meegeleverde mini-USB naar mini-USB kabeltje niet werkt. Zal eens een andere proberen.dj4n90 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:29:
[...]
Ik heb voor de tablets van de Kids deze http://goo.gl/HyGbx werkt gewoon goed.
Ik heb er usb>minUSB adaptors bij geen kabeltje, misschien is dat het verschil.grootma schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:03:
[...]
Da's toch raar. Dit ding lijkt namelijk als twee druppels water op het DX item. Ik las ergens dat het meegeleverde mini-USB naar mini-USB kabeltje niet werkt. Zal eens een andere proberen.
Probeer het eens met de orginele adaptor die er bij zit eventueel en een USB muis of normaal tobo.
Die kabel die er bij zit is dus inderdaad ruk.
Lijkt er inderdaad wel heel erg veel op, maar als ik de foto's mag geloven zijn ze niet identiek.grootma schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:03:
[...]
Da's toch raar. Dit ding lijkt namelijk als twee druppels water op het DX item. Ik las ergens dat het meegeleverde mini-USB naar mini-USB kabeltje niet werkt. Zal eens een andere proberen.
Voor die prijs kun je het eigenlijk niet laten liggen!
Ze zijn inderdaad niet exact hetzelfde, ik zie bijvoorbeeld dat de plaats waar je het pennetje in kan steken anders is. De toetsen zijn wel 100% hetzelfde, zelfs de opdruk.tedades schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:14:
[...]
Lijkt er inderdaad wel heel erg veel op, maar als ik de foto's mag geloven zijn ze niet identiek.
Voor die prijs kun je het eigenlijk niet laten liggen!
Maar je hebt gelijk: voor €15 kan je geen buil vallen. Alhoewel, ik heb er in totaal 5 besteld en bij 1 is het verende klemmechanisme alweer kapot.
Lang leve Chinese kwaliteit
Ik heb bij de bouwmarkt rol zelfklevend klitteband gehaald en aan achterzijde van de tablet en in de cover geplakt. (2x +/- 10cm)grootma schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:31:
[...]en bij 1 is het verende klemmechanisme alweer kapot.
Lang leve Chinese kwaliteit
Ik zag het al helemaal gebeuren dat de tablet er aan de zijkant uitschuift met het dragen.
Voordeel is ook dat de onderzijde van de tablet nu beter beschermd is tegen stoten.
(btw ook een stukje aan de USB>miniUSB stekker geplakt dan verliezen de kids die iig ook niet
[ Voor 9% gewijzigd door dj4n90 op 26-01-2012 10:24 ]
Deze kan met mini usb besteld worden, zit je niet met dat vervelende verloop gedoe!, had deze al direct in november besteld, dollarkoers was toen nog iets gunstiger
En werkt de mUSB -> mUSB kabel hiervan wel dan?piens schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:35:
http://goo.gl/deyQ6
Deze kan met mini usb besteld worden, zit je niet met dat vervelende verloop gedoe!, had deze al direct in november besteld, dollarkoers was toen nog iets gunstiger
Ik gok persoonlijk dat het toetsenbord van dj4n90 origineel ook met mini USB kabel geleverd wordt, maar dat de NL distributeur deze er maar uit gehaald heeft omdat deze niet werkt.
Ik ga mijn good-old Fluke eens uit de kast trekken, misschien hebben ze de connectoren verkeerd verbonden.
Zo ja, dan kan ik dit met wat soldeerwerk eenvoudig omwisselen.
Verwijderd
Daar hebben we V&A voorjzzz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:24:
Ik heb er nog eentje in de aanbieding, nog niet uitgepakt, met de bon, Ik wil het verkopen omdat ik er twee van heb en aan 1 heb ik genoeg. Vraag prijs is de originele prijs. Het liefst ophalen in Amsterdam, of verzenden na een vooruitbetaling + verzendkosten.
Verwijderd
Heb zojuist de CyanogenMod 9 (ICS) geinstalleerd op mijn Yarvik Tab260.
Hij werkt soepel alleen is mijn scherm input het tegenovergestelde, lol.
Heeft er iemand een idee hoe dit op te loseen?
Edit: Heb nu de Minitab custom v17 erop gezet daar gebeurd het zelfde en hij draait niet meer automatisch, dat deed ie bij de bovenste ook al niet..
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 21:44 ]
Ik neem aan dat je een backup van de stock ROM hebt gemaakt voor je bent begonnen met experimenteren?Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:12:
Hallo Iedereen en Peter,
Heb zojuist de CyanogenMod 9 (ICS) geinstalleerd op mijn Yarvik Tab260.
Hij werkt soepel alleen is mijn scherm input het tegenovergestelde, lol.
Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen?
Edit: Heb nu de Minitab custom v17 erop gezet daar gebeurd het zelfde en hij draait niet meer automatisch, dat deed ie bij de bovenste ook al niet..
Als je wil kan ik een versie voor de Tab260 maken, maar dan moet ik een backup van de stock ROM hebben.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Ik ging er wel van uit dat alles zou werken omdat het hardwarematig identieke apparaten zijn.
So again this proves, assumption is the mother of all f*#% ups.
Heb ook al de Custom ROM van Gusev (Qware/Intertoys) erop gezet, bij die blijft ie hangen tijdens booten.
Yarvik geeft geen stock firmare weg en op de forums van Yarvik is er niemand die custom roms bakt voor deze beestjes.
Dus of ik vind een manier om dit softwarematig te fixen, of ik ga maandag weer naar de winkel om een vroege verjaardags cadeau voor iemand te kopen, zodat ik die stock rom heb.
Wat zeg jij Peter?
[ Voor 33% gewijzigd door Petervanakelyen op 28-01-2012 22:11 ]
Verwijderd
Zojuist de firmware geinstalleerd van: http://ployer.cn/android4.0.asp#xin
Alles werkt naar behoren, ik heb alleen de taal instelling van Japans naar Nederlands moeten omzetten.
(beeld draait weer en de knoppen functioneren zoals het behoort)
Zou je die anders kunnen gebruiken en rippen van alle bloatware?
Denk dat je heel veel Yarvik fans zult krijgen, want op de forum van Yarvik klaagt iedereen dat er zo weinig aandacht is voor deze apparaten.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 22:37 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 28-01-2012 22:39 ]
Verwijderd
Ik heb adb geinstalleerd, maar wanneer ik met de recovery methode van de tablet (paperclip in reset en dan usb kabel erin) opstart, dan geeft adb devices aan dat er geen devices gevonden worden. De USB driver is wel geinstalleerd, want in mijn apparaatbeheer zie ik een USB device met de naam: USB Device(VID_1f3a_PID_efe8). Ik heb ook al een aantal verschillende USB kabels geprobeerd. Wat doe ik verkeerd?
In the beginning there was nothing,and even that exploded!
//ugly hack
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

//ugly hack
Had hetzelfde als jou, maar blijkt makkelijker dan gedacht.Spotmatic schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:04:
Inmiddels via via ook in het bezit gekomen van deze leuke tablet. Hij speelt 1080p MKV films schokvrij af, dat had ik niet verwacht, maar mooi meegenomen
Is er ergens een site waar echt in jip en janneketaal (van A tot Z) wordt beschreven hoe je er een custom rom op kan zetten? Ik ben systeembeheerder (!) maar de informatie die ik nodig heb is enorm versnipperd (zoals gewoonlijk indien ik iets van een custom rom wil plaatsen op wat voor apparaat dan ook). Daardoor raak ik al gauw het overzicht kwijt (en volgens mij ben ik niet de enige).
1. ADB installeren op laptop
2. platform tools installeren voor adb
3. usb driver opslaan op je pc
4. tablet gewoon aanzetten zodat je in android zit
5. zorg ervoor dat USB debugging aanstaat op de tablet
6. USB kabel aansluiten
7. USB driver handmatig installeren (welke in startpost genoemd staat)
8. command prompt opstarten, naar de map gaan waar adb.exe zich bevind
9. commando 'adb devices' intypen, hier moet je device bijstaan (als er no devices staat is je apparaat niet geinstalleerd)
10. stappen volgen welke hier beschreven staan
Less is more
Bmorn.com geeft inderdaad een 404 Not Found, maar DGmorn.com werkt prima (en komt niet uit cache).Hyphen schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:48:
dgmorn.com geeft een fijne 403 en bmorn.com een oogstrelende 404, misschien toch teveel F5'd op de firmware update page
Ik moet overigens wel toegeven dat ik de laatste tijd minder met mijn tabje bezig ben (ook te zien aan het firmware development
[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 30-01-2012 22:08 ]
Nog steeds druk met tentamens? Ik wacht met smart op een update van de CM9 firmware trouwensPetervanakelyen schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:07:
[...]
Bmorn.com geeft inderdaad een 404 Not Found, maar DGmorn.com werkt prima (en komt niet uit cache).
Ik moet overigens wel toegeven dat ik de laatste tijd minder met mijn tabje bezig ben (ook te zien aan het firmware development).

Anders moet ik zelf aan de slag ^^
--
Vage shizzle...kan iemand dgmorn.com benaderen vanuit .NL? Via een proxy gaat het wel en via VPN (Duitsland) gaat het ook, maar via Ziggo, Previder en Telfort krijg ik een 403.
[ Voor 15% gewijzigd door Hyphen op 31-01-2012 08:53 ]
//ugly hack
Als zoiets bij mijn telefoon zou gebeuren, zou ik de accu eruit halen..
Hoe nu te handelen? Er komt gewoon niks op het scherm, ik hoor niks etc etc..
Ik run hem verder vrijwel stock, met alleen andere launcher e.d.
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 01-02-2012 02:38 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Geef eens een prik in het reset-gaatje?GAIAjohan schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 02:37:
Mijn tablet doet plotseling helemaal niks meer.. Een uur geleden deed hij het nog..
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
waarschijnlijk heb je een uur niks met dat ding gedaan en issie leeggelopen, daarna wil ie idd niet direct meer aan ook niet als je hem aan de prik legt. Je zou hem eens aantal keer in de oplader moeten hangen en ook aan de usb lader zeg maar en dan nogmaals proberen. lang aan en uitknop indrukken kan wel eens helpen jaGAIAjohan schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 02:37:
Mijn tablet doet plotseling helemaal niks meer.. Een uur geleden deed hij het nog..
Al gedaanSpotmatic schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:31:
Aan/uitknop lang ingedrukt houden wil bij mij wel eens helpen.
Hij hing juist aan de stroom toen het gebeurde, dus hij is niet leeg..Ewivis schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:20:
[...]
waarschijnlijk heb je een uur niks met dat ding gedaan en issie leeggelopen, daarna wil ie idd niet direct meer aan ook niet als je hem aan de prik legt. Je zou hem eens aantal keer in de oplader moeten hangen en ook aan de usb lader zeg maar en dan nogmaals proberen. lang aan en uitknop indrukken kan wel eens helpen ja
Enige wat ik dan nog kan doen is het resetgaatje.. even uitzoeken hoe dat werkt..
//edit
Hij werkt weer..
Vreemd genoeg hielp het om hem aan de computer te koppelen. Toen zei ie meteen dat ie volledig was opgeladen.. Waarom werkte de gewone lader niet?!
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 02-02-2012 00:16 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
- heeft iemand al eens een externe bluetooth dongle aan het werk gekregen, ik heb een sitecom CN-523 en belkin F8T013 geprobeerd maar er gebeurt niks. Er is ook nergens een optie om bluetooth in te stellen
- heeft iemand al eens een externe wifi dongle aan de praat gekregen, dat zou het probleem van de slechte antenne misschien kunnen oplossen. Mijn Linksys WUSB54GC krijg ik niet aan de praat
- heeft iemand een gps-muis aan de praat gekregen. Heb nog een Holux GPSlim 236 liggen die via usb of bluetooth verbonden kan worden, maar weet niet hoe ik die aan de praat moet krijgen onder android
Heb ik ook wel eens gehad, ik heb geen idee iig....GAIAjohan schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:18:
[...]
Al gedaan
[...]
Hij hing juist aan de stroom toen het gebeurde, dus hij is niet leeg..
Enige wat ik dan nog kan doen is het resetgaatje.. even uitzoeken hoe dat werkt..
//edit
Hij werkt weer..
Vreemd genoeg hielp het om hem aan de computer te koppelen. Toen zei ie meteen dat ie volledig was opgeladen.. Waarom werkte de gewone lader niet?!
Bluetooth word aan gewerkt. In de huidige ROMs is er nog geen ondersteuning voor BT.piens schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 01:16:
3 vraagjes:
- heeft iemand al eens een externe bluetooth dongle aan het werk gekregen, ik heb een sitecom CN-523 en belkin F8T013 geprobeerd maar er gebeurt niks. Er is ook nergens een optie om bluetooth in te stellen
- heeft iemand al eens een externe wifi dongle aan de praat gekregen, dat zou het probleem van de slechte antenne misschien kunnen oplossen. Mijn Linksys WUSB54GC krijg ik niet aan de praat
- heeft iemand een gps-muis aan de praat gekregen. Heb nog een Holux GPSlim 236 liggen die via usb of bluetooth verbonden kan worden, maar weet niet hoe ik die aan de praat moet krijgen onder android
WiFi werkt, zolang die dezelfde chipset gebruikt als de build-in WiFi.
GPS heb ik niet getest en wordt op dit moment ook niet aan gewerkt (geen GPS muis).
Normaal is de LiveSuite enkel nodig voor het installeren van de stock ROM en wordt er voor custom ROMs gebruik gemaakt van ClockworkMod, maar dat wordt dus aangepast. Het voordeel is dat het waarschijnlijk voor de meesten gemakkelijker wordt om een custom ROM naar keuze te installeren
Overzicht in de topic start wordt bijgewerkt zodra ik de bestaande custom ROMs heb omgezet.
(Ik sta namelijk op het punt om hem open te schroeven en de antenne te verplaatsen, maar anders wacht ik nog even op de update)
[ Voor 52% gewijzigd door Gelukszak op 03-02-2012 21:13 ]
Please advise..
Zelf heb ik 2 aldi tabs. Allebei open gehad. De ene had een antenne die niet recht voor het kunststof plaatje zat. Deze er op geplakt met plakband. Ontvangst een stuk beter. Bij de andere heb ik het stukje uit het metalen deksel gezaagd zoals in dit forum omschreven. Van deze tab is de ontvangst nog beter.Gelukszak schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:34:
Bedankt voor je snelle antwoord. Is het bereik wel goed als ik de antenne aanpas zoals genoemd in dit topic? Of is het dan nog steeds slecht? Ik heb nu namelijk alleen bereik (ook nog heel traag) in de woonkamer, daar waar ook de router staat. Voor mij is dit niet echt werkzaam, dus aanpassen is wel een must. Ik heb de tablet van de week pas gekocht, dus kan 'm ook nog terugbrengen.
Please advise..
Met beide tabs ben ik heel blij

Hopelijk heb je wat aan deze info
Het is me gelukt om whatsapp te installeren. Is dit al bij jullie bekend hoe dit te doen?
Het is me 1x gelukt,Gelukszak schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:54:
Het is me gelukt om whatsapp te installeren. Is dit al bij jullie bekend hoe dit te doen?
maar nu krijg hem niet meer aan de gang dus ik ben benieuwd naar jou methode.
Verkrijg root toegang op je file explorer (ik gebruik zelf es file explorer) en mount system als writable.
Download com.google.android.maps.jar (http://www.mediafire.com/?5aq633j6616331z), verplaats deze naar /system/framework en zet de file permissies op rw-r--r--.
Download com.google.android.maps.xml (http://www.mediafire.com/?fcwngy6ymjhh05m), verplaats deze naar /system/etc/permissions en zet de file permissies op rw-r--r--.
reboot
Download http://www.whatsapp.com/android/current/WhatsApp.apk en installeer deze.
Voer je mobiele nummer in, druk op ok en wacht 5 minuten totdat de teller op 0 staat.
Kies hierna voor de optie "Bel me" en voer de code in.
Hierna zou 'ie moeten werken (bij mij iig wel)
@Petervanakelyen:
Kan je de bovenstaande bestandjes nog in je ICS rom toevoegen? Misschien dat dit ook daarop werkt (weet het niet zeker aangezien het google framework bestanden voor gingerbread zijn)
Nee, de 4 schroefjes zijn de helft van het verhaal. Er zijn 6 punten waar de achterkant in de voorkant 'klikt'. Aan de breedste kant zijn dit er 2 aan de smalle kant 1. De achterkant bevat de 'gaatjes' de voorkant de 'uitsteeksels'. Als je iets tussen de achterkant en de voorkant in weet te duwen kun je één van de gaatjes in de achterkant over een van de uitsteeksel krijgen. Als je dit voor alle 6 gaatjes doet is hij pas los.Gelukszak schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:54:
Bedankt voor de antwoorden, zodra ik een kleine schroevendraaier heb gevonden zal ik hem open maken. Is het zo makkelijk als alleen de 4 zichtbare schroefjes losdraaien en dan is 'ie open?
Zodra je de achterkant los hebt (kan even duren als je voorzichtig bent!) dan moet je nog even opletten, de antenne zit namelijk vast geplakt aan de achterkant en er gaat een draad naar de voorkant. Dit kabeltje is lang genoeg dat je beide onderdelen makkelijk naast elkaar kan leggen.
Er zijn volgens mij 2 eerdere berichten hierover geweest in dit topic.
Zie ook: djmartijn in "Aldi Minipad"
Toch blijf ik het raar vinden. Mijn downloadsnelheid is met de tab een stuk lager dan mijn uploadsnelheid.Petervanakelyen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:09:
Met de verplaatsing van de antenne is de ontvangst een stuk beter, maar nog steeds niet even goed als bij bijvoorbeeld de Qware Pro3 van de Intertoys. Als ik een nieuwe tablet zou kopen denk ik dat ik eerder voor die laatste zou gaan.
Vertel?!Petervanakelyen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:39:
We hebben een doorbraak. Vanaf nu zijn we niet meer afhankelijk van Bmorn voor firmware updates
5520 Wp op WZW PVOutput
Verwacht de eerste geporte ICS ROM binnen een paar uur
[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-02-2012 16:51 ]
Petervanakelyen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:50:
Met het analyseren van de boot structuur en het decompilen van enkele boot files (met dank aan fonix232) is het mogelijk om ROMs van de Novo7 Advanced te porten naar de Minipad. Concreet wil dat zeggen dat er een stabiele ICS ROM op komst is en dat er verscheidene problemen in de gingerbread ROMs kunnen worden opgelost (waaronder bijvoorbeeld de bug waardoor de audio niet synchroon loopt).
//ugly hack
5520 Wp op WZW PVOutput
Betah!Petervanakelyen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:50:
[ Voor 50% gewijzigd door fotografie999 op 06-02-2012 17:14 ]
cool daar was ik op aan het wachten, ga ik zeker proberen!Petervanakelyen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:50:
Met het analyseren van de boot structuur en het decompilen van enkele boot files (met dank aan fonix232) is het mogelijk om ROMs van de Novo7 Advanced te porten naar de Minipad. Concreet wil dat zeggen dat er een stabiele ICS ROM op komst is en dat er verscheidene problemen in de gingerbread ROMs kunnen worden opgelost (waaronder bijvoorbeeld de bug waardoor de audio niet synchroon loopt).
Verwijderd
Wie is de man die weet hoe die ICS fixen kanPetervanakelyen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:50:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 19:10 ]
Verwijderd
ik ben compleet nieuw in dit gebeuren, net vorige week een nieuwe pro-media "kids tablet" gekocht.
Voor erbij, om onderweg mijn foto's en filmpjes te kijken, en een keer een boek te lezen.
Maar mijn camera (Canon) maakt in RAW format .cr2 files, die hij niet aankan, dus ik wat apps gezocht en gevonden, alleen die worden niet ondersteund.
Waarschijnlijk omdat er android versie 2.3.4 opstaat en die apps minimaal 2.3.7 eisen.
Ik dus ff google our friend gebruikt, en kwam al snel hier uit, alleen dat was op pagina 1, en daar staat een eerste upgrade via livesuit, met nogal erg tegenstrijdige omschrijvingen hoe dit te doen.
En nu gelijk even overgestapt naar pagina 75!!!!!, en lees iets over de nieuwe versie ICS.
Wat ga ik nu doen ik wil voorlopig pdf, epub en TXT lezen,
Allerlei verschillende versies muziek luisteren ook flac en aac wav enz.
Ook films in divx avi vob iso x264 vmk flv enz kijken.
En vooral mijn RAW bestanden van mijn canon camera's bekijken, en evt bewerken.
Voor de rest nog een leek op android gebied, PC laptop server's e.d. geen probleem, alleen dit is ff nieuw.
Dus graag even raad ende advies, wat te upgraden, en vooral hoe, wel veilig graag geen geexpirimenteer graag.
Alvast bedankt voor de moeite
Het werkt inderdaad, WA doet het. Nadeel is dat de telefoon het dan niet meer doet. Je hebt er dus vrij weinig aan vrees ik.Gelukszak schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:31:
@dj4n90:
Verkrijg root toegang op je file explorer (ik gebruik zelf es file explorer) en mount system als writable.
Download com.google.android.maps.jar (http://www.mediafire.com/?5aq633j6616331z), verplaats deze naar /system/framework en zet de file permissies op rw-r--r--.
Download com.google.android.maps.xml (http://www.mediafire.com/?fcwngy6ymjhh05m), verplaats deze naar /system/etc/permissions en zet de file permissies op rw-r--r--.
reboot
Download http://www.whatsapp.com/android/current/WhatsApp.apk en installeer deze.
Voer je mobiele nummer in, druk op ok en wacht 5 minuten totdat de teller op 0 staat.
Kies hierna voor de optie "Bel me" en voer de code in.
Hierna zou 'ie moeten werken (bij mij iig wel)
@Petervanakelyen:
Kan je de bovenstaande bestandjes nog in je ICS rom toevoegen? Misschien dat dit ook daarop werkt (weet het niet zeker aangezien het google framework bestanden voor gingerbread zijn)
Goed bezig man!Petervanakelyen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:48:
Camera geeft nu ook beeld. Alleen jammer dat het ondersteboven staat
Heb je nu ook meer mogelijkheden om iets aan de belabberde WIFI downloadsnelheden te doen? Zoals gezegd, uploadsnelheid is redelijk goed, dus qua doorvoer kan de tablet het blijkbaar wel aan.
Voor alle moeite een achtergrond gemaakt: http://img840.imageshack.us/img840/267/androidbsd256.png
Ook erg nice!tedades schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:57:
Klinkt erg goed!
Voor alle moeite een achtergrond gemaakt: http://img840.imageshack.us/img840/267/androidbsd256.png
Verplichte achtergrond bij de ics rom zotedades schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:57:
Klinkt erg goed!
Prima.hoor haha!Petervanakelyen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:18:
Ik heb hem geïntegreerd als initlogo, ook goed?
Edit: hoe is de performance? Merk je goed dat de ui gpu is nu?
[ Voor 14% gewijzigd door Ewivis op 06-02-2012 21:28 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-02-2012 22:52 ]
Verwijderd
Ach Bill Gates doet niet anders.Petervanakelyen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:15:
Nee, de UI is nog steeds niet HW accelerated. De graphics artefacts die in de eerste CyanogenMod9 alpha zitten zijn echter wel opgelost. Ik denk dat ik morgen gewoon CyanogenMod opnieuw compileer, de Novo7 heeft last van een aantal van dezelfde issues als de stock ROM. Het is er aan te zien dat ze zo snel mogelijk een werkende versie van ICS wilden klaarhebben.
Lijkt me leuk als ze dat bij BMW ook gaan doen, dat je een auto koopt en je remmen worden een jaar later ontwikkeld, als er al wielen onder zitten.
Even voorstellen, ik ben Morvan nieuw hier, heb iets geplaatst, jammer genoeg nog geen reactie.
maar misshien hierna
Misschien dat je de ics rom toch kan aanbieden voor de flashoholics zoals ik?
Maar je hebt gelijk, geen enkele tablet met de Allwinner A10 heeft op dit moment HW acceleratie in ICS.
[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-02-2012 23:10 ]
1
| gsenser_name = "mma7660" |
Moet natuurlijk "gsensor_name" zijn. Niet moeilijk dat ik fouten krijg.
Verwijderd
Ok, i know i am a newbee, but just ignore me is very rude,Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:47:
Hallo allemaal,
ik ben compleet nieuw in dit gebeuren, net vorige week een nieuwe pro-media "kids tablet" gekocht.
Voor erbij, om onderweg mijn foto's en filmpjes te kijken, en een keer een boek te lezen.
Maar mijn camera (Canon) maakt in RAW format .cr2 files, die hij niet aankan, dus ik wat apps gezocht en gevonden, alleen die worden niet ondersteund.
Waarschijnlijk omdat er android versie 2.3.4 opstaat en die apps minimaal 2.3.7 eisen.
Ik dus ff google our friend gebruikt, en kwam al snel hier uit, alleen dat was op pagina 1, en daar staat een eerste upgrade via livesuit, met nogal erg tegenstrijdige omschrijvingen hoe dit te doen.
En nu gelijk even overgestapt naar pagina 75!!!!!, en lees iets over de nieuwe versie ICS.
Wat ga ik nu doen ik wil voorlopig pdf, epub en TXT lezen,
Allerlei verschillende versies muziek luisteren ook flac en aac wav enz.
Ook films in divx avi vob iso x264 vmk flv enz kijken.
En vooral mijn RAW bestanden van mijn canon camera's bekijken, en evt bewerken.
Voor de rest nog een leek op android gebied, PC laptop server's e.d. geen probleem, alleen dit is ff nieuw.
Dus graag even raad ende advies, wat te upgraden, en vooral hoe, wel veilig graag geen geexpirimenteer graag.
Alvast bedankt voor de moeite
Can somebody please be so kind to help me out, because there are some guys, who see only themselves, with stupid chit chat.
thanks for helping me

En op z'n Engels gaat het beter denk je? Als iemand andwoord weet op je vragen komt dat vanzelfVerwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:22:
[...]
Ok, i know i am a newbee, but just ignore me is very rude,
Can somebody please be so kind to help me out, because there are some guys, who see only themselves, with stupid chit chat.
thanks for helping me
//ugly hack
Stappenplan:
• Zet het tablet volledig uit. • Prik een paperclip op de resetknop (dit is het gaatje waar "Mic" bijstaat). • Prik de USB kabel in de het tablet, zodra windows een device herkend kan je de resetknop loslaten. • Installeer de driver (uit de map 'USB driver'). • Start LiveSuite.exe (klik NIET op de knop Netsync, de livesuite wordt dan geûpdate en werkt niet meer). • Volg vervolgens de handleiding die bij de livesuite is geleverd indien je windows XP gebruikt.
Ik heb het precies zo gedaan. Hierna heb ik de android SDK geïnstalleerd voor adb. Hiermee kan je clockworkmod installeren (voor de custom rom). Ook deze stappen kan je in de eerste post vinden.
Is er iets mis met mijn pad, mist er een component? Geen bijzondere dingen gedaan volgens mij,
Wat kan ik doen, werkt het bij jullie wel?
Er wordt advies gevraagd, maar ik heb daar zelf ook weinig ervaring mee.Hyphen schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:38:
[...]
En op z'n Engels gaat het beter denk je? Als iemand andwoord weet op je vragen komt dat vanzelf
Misschien dat ICS een oplossing bied maar tot nu toe gebruikt practisch iedereen ook nog versie 2.3.4 dus volgens mij kan niemand daar iets over roepen.
Even googlen laat me zien dat er wel wat apps zijn voor het bekijken (wijzigen zit er niet direct bij volgens mij): http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=1046166
ICS werkt in de zin van: Alle onderdelen werken, wifi etc? Of draait en de helft werkt nog niet, traag etc? :-)Petervanakelyen schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:01:
ICS werkt, maar ik heb problemen met de packaging van de LiveSuite op dit moment.
Zou je misschien wat meer details kunnen geven over de verschillen tussen de boot structuur/files, en wat je hebt aangepast om de ports te laten draaien?Petervanakelyen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:50:
iig GOOD JOB.
QFT :-)Gelukszak schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:44:
Wat een held!
//ugly hack
Verwijderd
Heb ik gedaan werkte niet, hij kon eerst ook de device niet vinden, en na het gebruik van dit progje is mijn PC van slag.Gelukszak schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 07:42:
Ik denk dat het duidelijk genoeg staat uitgelegd.
Stappenplan:
• Zet het tablet volledig uit. • Prik een paperclip op de resetknop (dit is het gaatje waar "Mic" bijstaat). • Prik de USB kabel in de het tablet, zodra windows een device herkend kan je de resetknop loslaten. • Installeer de driver (uit de map 'USB driver'). • Start LiveSuite.exe (klik NIET op de knop Netsync, de livesuite wordt dan geûpdate en werkt niet meer). • Volg vervolgens de handleiding die bij de livesuite is geleverd indien je windows XP gebruikt.
Ik heb het precies zo gedaan. Hierna heb ik de android SDK geïnstalleerd voor adb. Hiermee kan je clockworkmod installeren (voor de custom rom). Ook deze stappen kan je in de eerste post vinden.
Het beeld staat te flikkerenis compleet op hol, kan nauwelijks lezen wat er staat.
Opstartscherm is normaal maar als ik windows doorstart begint het ge donder.
Heb systeemherstel al geprobeerd een andere monitor maar mag niet baten.
En zoals gezegd, nat het gebruik van livesuit.
Iemand eenoplossing?????
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 18:07 ]
Verwijderd
Heb de vierschrofjes verwijderd, maar krijg hem niet open, moet ik verder nog iets doen??
ik krijg hem iets open aan de kant van de aansluitingen,maar blijf daarbij.
Het verveelende feit is, dat ik er een TF card ingestopt heb, en die zit achter het "plaatje"van de invoer in plaats van ervoor.
Snap ik niet heb hem er netjes recht ingetsoken, zal wel vanuit de fabriek niet goed gezeten hebben.
Maar nu moet ik hem eruit zien te krijgen, maar krijg de tablet niet open.
Wat doe ik verkeerd??????