Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
ROM Manager biedt nog geen ondersteuning voor onze tablet. Als je je ROM wil kunnen backuppen, moet je ClockworkMod installeren (zie deze post) en kan je het menu 'backup and restore' gebruiken om backups te maken :)

Edit: dit is de keymap van de laatste versie:

Back: Back-key
Up: Vol+ of Home
Down: Vol- of Menu
Select: Power

[ Voor 16% gewijzigd door Petervanakelyen op 08-01-2012 09:41 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:25
Is het enige verschil tussen de Born v11 crane 13 (en andere versies) , Ainol v7, etc. nou alleen het touchscreen en aansturing van de knoppen of zit er veel meer achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De Novo7 Advanced heeft hetzelfde touchscreen, maar verschilt voor de rest op heel veel punten. WiFi module en accelerometer zijn anders, implementatie van de trilfunctie en display gebeurd op verschillende manieren, knoppen zijn anders,... wat voor hardware bevat een tablet nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:25
Jammer, dat had ik niet verwacht..
Anders was porten bijna kinderspel geweest maar het enige wat hetzelfde is zit hem dus in de chipset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolturz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 11:03
het interface ziet er op het eerste gezicht wel hetzelfde uit (de ainol en de minipad) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wat bedoel je met de interface? De firmware die erop draait?
Maar het maakt alsnog niet uit, porten is niet mogelijk. Denk niet dat ik dat nog niet geprobeerd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Nogmaals over het MAC adres van mijn tablet: ik heb nu even met de terminal emulator gekeken en zie daar een compleet ander adres staan als ik 'ip link show' uitvoer. Dat adres lijkt ook veel meer op een regulier MAC adres. Echter zoals eerder ook al gezegd wordt op het netwerk toch echt het MAC adres gebruikt zoals ik dat bij de Advanced settings vind: 00:00:00:00:01:C8. Zowel de whitelist van de router staat toegang aan de tablet toe op basis van dit adres, als ook de ARP tabel van m'n windows PC (nadat ik het IP van de tablet gepingt heb).

Iemand enig idee hoe dit zit? Ik wil eigenlijk niet terugflashen nu ik zo gewend ben aan de custom firmware. Anders had ik even gecheckt of de factory firmware ook dit rare MAC adres hanteert. :P

Enneh 0x1C8 = 456 by the way. Lijkt me een gevalletje van een "willekeurig" getal bedacht door iemand.

[ Voor 14% gewijzigd door mvdklip op 09-01-2012 20:20 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat adres is inderdaad niet normaal. Mijn adres ziet er heel normaal uit en de informatie bij systeeminstellingen matcht ook de output van busybox ifconfig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Hmm, ik heb verkeerd gekeken bij 'ip link show'. Ik keek per ongeluk bij eth0 in plaats van wlan0. Zowel 'busybox ifconfig' als 'ip link show' geven dat vreemde adres weer bij het hardware address. Weird, maar ja. :P

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Gisteren toch weer redelijk wat issues tegen gekomen. Ten eerste lukt het me niet om wat voor audio stream dan ook van internet te streamen. Ik heb meerdere applicaties geprobeerd, maar ze stoppen allemaal na het bufferen, alsof de stream wel opgehaald wordt maar het afspelen een fout veroorzaakt.

Verder mis ik heel veel apps in de market, maar dit is volgens mij een algemeen probleem van android zonder telefoon functionaliteit. De contacts app heb ik inmiddels geinstalleerd en werkt goed, maar dat maakt m'n tablet nog geen telefoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 13:36
mvdklip schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:58:
Gisteren toch weer redelijk wat issues tegen gekomen. Ten eerste lukt het me niet om wat voor audio stream dan ook van internet te streamen. Ik heb meerdere applicaties geprobeerd, maar ze stoppen allemaal na het bufferen, alsof de stream wel opgehaald wordt maar het afspelen een fout veroorzaakt.

Verder mis ik heel veel apps in de market, maar dit is volgens mij een algemeen probleem van android zonder telefoon functionaliteit. De contacts app heb ik inmiddels geinstalleerd en werkt goed, maar dat maakt m'n tablet nog geen telefoon. ;)
Hoezo wil je dat je tablet een telefoon wordt? Vanwege de apps? Pas dan de build.prop aan en zet er bijvoorbeeld een fingerprint in vd Nexus S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Heb net m'n build.prop bekeken en zag dat de fingerprint op "samsung/GT-I9100/GT-I9100:2.3.4/GINGERBREAD/XXKH3:user/release-keys" staat. Dat zou dan de fingerprint van een Samsung Galaxy S2 moeten zijn, maar toch zijn er een hoop apps die ik niet kan vinden in market.

Voorbeelden van apps die ik niet kan zien zijn TuneIn, WinAmp en WhatsApp. Nou vond ik de volgende posts met betrekking tot de fingerprint die ik nu heb:

http://www.slatedroid.com/topic/23898-galaxy-s-ii-buildprop/
http://www.morethantechni...ity-problem-with-solutio/

@Petervanakelyen: heb jij de betreffende fingerprint met een bepaalde reden gekozen in je custom ROM?

[ Voor 22% gewijzigd door mvdklip op 11-01-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De reden om de fingerprint van Galaxy S2 te gebruiken is omdat de Exynos als enige SoC eveneens gebruik maakt van de Mali400 GPU. In de Market is inderdaad het verschil niet te zien, maar bij het draaien van games zoals Asphalt6 wel omdat die de fingerprint gebruikt om de graphics data voor de juiste GPU te downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 11-01-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Ok. Ik zal die andere S2 fingerprint eens gebruiken om te zien of ik dan wel alle apps kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:30
mvdklip schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 07:50:
Ok. Ik zal die andere S2 fingerprint eens gebruiken om te zien of ik dan wel alle apps kan vinden.
Was dat gelukt? Zelf had ik mijn rechten in Marketplace aangepast naar 'volwassen' en de cache een keer leeg gegooit, toen kon ik meer applicaties zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Nee, het heeft helaas niet geholpen. De genoemde applicaties zijn nog steeds niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik kan TuneIn wel zien in de Market (applicatie werkt ook prima), zonder aanpassingen aan de custom ROM.

Alpha 17 is overigens uit, net zoals de vorige updates voornamelijk minor changes. Ik ben er redelijk tevreden mee op dit moment, dus ik denk dat ik de ondersteuning ga afbouwen. Meer tijd om me te concentreren op het werkend krijgen van CyanogenMod en ICS :)

[ Voor 59% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-01-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:46:
Ik kan TuneIn wel zien in de Market (applicatie werkt ook prima), zonder aanpassingen aan de custom ROM.

Alpha 17 is overigens uit, net zoals de vorige updates voornamelijk minor changes. Ik ben er redelijk tevreden mee op dit moment, dus ik denk dat ik de ondersteuning ga afbouwen. Meer tijd om me te concentreren op het werkend krijgen van CyanogenMod en ICS :)
Ondersteuning van een alpha afbouwen? Ja dat kan natuurlijk niet hè :)
Niet net nu ik je rom wil gaan proberen.
Eigenlijk wel een plausibele reden; meer tijd voor ICS....

edit: Zomaar een vraagje...Is er een reden dat je CWM hebt gebruikt? Waarom bijvoorbeeld niet de 4ext touch?

[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 13-01-2012 22:14 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de antenne zo geplakt als op de foto van Djmartijn (folie onder het stripje gevouwen), nu redelijke ontvangst
op zolder, door twee betonnen vloeren, en goede ontvangst buiten op ca.25 mtr vanaf mijn modem.
Vraagje: ik kan met taakbeheer van ESfile-manager in de root komen en systeembestanden openen met
tekstviewer.Kan ik op m'n (nog) niet geroote MiniPad Titanium Backup zetten? Zo niet, welke goede systeem en app backup-app wel (Mybackup werkt alleen betaald).
Nog een vraagje: een fatsoenlijke geluidsrecorder; ik krijg op m'n pc bijv. Tapemachine, Virtual Recorder en
Rehearsal Assistant wel te zien in de Market, op de Minipad niet. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
albino71 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:43:
[...]

Ondersteuning van een alpha afbouwen? Ja dat kan natuurlijk niet hè :)
Niet net nu ik je rom wil gaan proberen.
Eigenlijk wel een plausibele reden; meer tijd voor ICS....

edit: Zomaar een vraagje...Is er een reden dat je CWM hebt gebruikt? Waarom bijvoorbeeld niet de 4ext touch?
ClockworkMod is gemakkelijk, die compileert automatisch mee als ik CyanogenMod compile from source :)
Naar alternatieve recovery's heb ik eigenlijk nog niet gekeken, als je de source van 4ext kan vinden wil ik het wel eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Iemand hier overigens geïnteresseerd een proefje Ice Cream Sandwich? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt aan de smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 01:12
Zeker weten, ik wil t wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik zal het online zetten, nog een paar tweaks uitvoeren zodat iedereen het kan flashen via CWM.

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-01-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
awsome

Heb je eventueel hosting nodig om m te parkeren? Ik heb nog n vps draaien waarop ie wel gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dropbox zal het wel trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Is ie trouwens compiled from source? Of gebaseerd op stock ics rom van andere tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
CyanogenMod 9, compiled from source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Netjes

Heb je gpu drivers? Of is het nog zonder hw acceleratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb de kernel en GPU modules van Android 2.3.4 (stock ROM) gebruikt, geen HW-acceleratie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
kun je niets met de gpu drivers van de leaked sgs 2 ics rom? Dan heb je iig ics binaries voor de mali 400 gpu.

[ Voor 29% gewijzigd door Da Syntax op 14-01-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De modules moeten gecompileerd zijn voor de kernel en de SGS2 draait niet dezelfde kernel als de Minipad (op de Mali400 GPU na is de hardware compleet verschillend).

Edit: het blijft maar crashen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-01-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
dat gedeelte snap ik. Maar ik meende dat t bij android alsvolgt werkte:

-android met libs-
-dalvik vm-
-linux kernel-

En wat ik er van snap is dat je wel de kernel drivers van de gpu hebt (uit de stock rom). Maar dat je niet de benodigde android libs hebt om die kernel drivers aan te spreken. En is het niet mogelijk alleen de gpu libs uit de samsung rom te pullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De GPU modules moeten worden geüpdate voor HW-acceleratie in ICS, het heeft niets met libraries te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Okee, dan heb ik t gwn verkeerd begrepen :P.

Wat zijn de opties die we hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Het heeft geen zin om CyanogenMod 9 te uploaden. Bijna alles dat gebruik maakt van de GPU crasht vanwege incompatibele modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Kun je m niet als experimental vrijgeven? Ik wil er graag eens mee spelen. Ik snap dat t nog niet bruikbaar is als 24/7 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nog even wachten, op dit moment werkt de home button niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
CyanogenMod 9 alpha 1 is hier te vinden. :)

Wat werkt er?

• Touchscreen
• Accelerometer
• WiFi
• Trilfunctie

Wat werkt er niet?

• Camera
• Locatiebepaling

Wat werkt gedeeltelijk?

• Geluid
• Graphics
• Verschillende applicaties

Installeren van de ROM gaat net als altijd via ClockworkMod. Vanwege de graphics artefacts kan je best bij 'opties voor ontwikkelaars' alle animaties uitschakelen. Als er iets crasht en je wil helpen om het op te lossen: maak een logcat op de moment dat de crash gebeurd en plaats hem hier (als bijlage of tussen code tags).

[ Voor 29% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-01-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
ty. Ik ga m nu flashen.

EDIT: Awsome werk. Voor niet gpu accelerated draaid t echt super.

Is er n mogelijkheid om android in tablet modus te zetten, ipv telefoon modus?

EDIT OP EDIT: Het lijkt er op dat de rom een halve tablet gui heeft (dit zie je bij het switchen tussen homescreens).

Verder opent er als je de homebutton ingedrukt houd geen taskswitcher bij mij.

[ Voor 121% gewijzigd door Da Syntax op 14-01-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De ROM staat inderdaad in telefoon-modus (maar sommige elementen houden daar geen rekening mee en laten nog steeds de tablet UI zien). Probleem met tablet UI was dat het in combinatie met de brakke GPU drivers compleet niet bruikbaar was.

[ Voor 13% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-01-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ik ga nu terug naar de mn clockworkbackup. En het viel me op dat je ook de recovery onder handen hebt genomen. De kleuren kloppen nu.

Heel mooi werk. KUTGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Kleuren in de recovery kloppen enkel omdat ik in ICS gebruik maak van een nieuwere kernel. Als je teruggaat naar de oude kernel heb je terug de oude kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ok, still credits :P.

Is het later na mogelijk ook wat te doen aan de ovale rondjes (ja ik weet t, ik heb t dr te vaak over)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik weet het niet. Ik vermoed dat dat een hardwareprobleem is. Maar misschien is er wel iets aan te doen - in elk geval moeten we wachten tot Bmorn tot zijn sources vrijgeeft voor er écht kan worden gespeeld met de tablet.
De ROMs die we nu hebben bestaan compleet uit hacks - de een en al wat beter geslaagd dan de andere.

Edit: quadrant score is 1135. Ik vermoed dat dat nog niet zo slecht is met zo'n buggy graphics drivers :P

[ Voor 14% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-01-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ik loop nu tegen een probleem aan. Na het restoren van een nandroid kan ik niet meer rebooten in android. Ook niet met het commando "adb shell "echo -n boot | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Waar loopt het vast? Kan je het bootlogo nog zien of geraakt het zelfs niet tot daar?
Nandroid heeft inderdaad issues - een format van een aantal partities voor het restoren lost het soms op.
In andere gevallen zit er niets anders op dan de stock te flashen met de LiveSuite en dan te restoren.

[ Voor 59% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-01-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Nee geen bootlogo. Het scherm word even zwart. En vervolgens boot de tab weer naar recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Vreemd. Bij mij heeft het uitvoeren van bovenstaand commando altijd gewerkt. Gewoon onderstaande copy/pasten in een command-venstertje werkt niet?

code:
1
adb shell "echo -n boot | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot"

[ Voor 43% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-01-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Heb het nog eens geprobeerd nadat ik de usb stekker even had uitgetrokken. Nu werkt hij perfect.

Edit het restoren van de nandroid naar de stock rom resulteerd in een niet werkend touchscreen. Gezien de kleuren in recoverymode nog kloppen heb ik het vermoeden dat de kernel niet goed is gerestored.

[ Voor 55% gewijzigd door Da Syntax op 14-01-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Goed punt! Ik ben vergeten ClockworkMod te recompilen na mijn aanpassingen aan de kernel :X
Flash eerst de custom ROM en restore daarna je nandroid - dan zou het weer moeten werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-01-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Dat heeft het gefixt. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:46:
Weird... ik heb gisteravond weer van alles geprobeerd. Met de taal op Nederlands krijg ik 6 apps te zien als ik op tunein zoek, geen van allen hebben iets te maken met de tunein app. :P Met de taal op Engels US zie ik veel meer apps, maar ook geen tunein. Op het web zie ik de app wel, maar heb ik twee devices (fingerprints van de factory en jouw custom rom) en is de app niet compatibel met beide devices. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb het gisteren getest en ik kan TuneIn ook niet meer zien. Toen ik de app nog geïnstalleerd had staan, stond hij er wel tussen. Ik zal eens wat experimenteren met fingerprints, zien wat werkt.

Edit: nieuwe versie van CyanogenMod! :)
Accelerometer werkt en tablet UI is nu ook werkend.

[ Voor 19% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-01-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Hoe heb je de tablet ui werkend gekregen? Heb je het gpu gebeuren wat opgelapt waardoor de tablet gui nu wel bruikbaar werd?

Mocht ik ergens mee kunnen helpen dan hoor ik t graag.

[ Voor 18% gewijzigd door Da Syntax op 15-01-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik gebruikte nog een aantal oude modules uit de 1.8T firmware, die heb ik vervangen door iets meer up-to-date modules en dat werkt iets beter. Maar het is nog steeds met de nodige grafische glitches en problemen. Voor CyanogenMod gebaseerd op de 3.0.x kernel zal het nog even wachten worden op Bmorn, maar naar het schijnt zijn die volop bezig met chinees nieuwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
voor wat internet werk en wat youtube is je rom al aardig goed bruikbaar. Alleen lijkt er boven en onder in beeld bij homscreen en youtube ed, wat weg te vallen. Is de tablet gui wel geschikt voor onze resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
In de ROM voor de Intertoys tablet schaalt de desktop mooi mee, waarschijnlijk ligt de oplossing ergens in het aanpassen van de frameworks.

Met het opladen klopt ook iets niet trouwens. Hij ligt al meer dan twee uur aan de lader en bij het unpluggen van de lader staat de accu op 4%. Bij het inpluggen van de lader schiet dat echter opeens naar 100%.

[ Voor 43% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-01-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog een andere manier om te booten in clockworkmod? als ik het regeltje uit voer krijg ik namelijk dit:
code:
1
2
3
4
5
6
C:\Users\vraagteken>adb shell "echo -n boot | busybox dd of=/dev/block/nande cou
nt=1 conv=sync; sync; reboot"
0+1 records in
1+0 records out
512 bytes (512B) copied, 0.003054 seconds, 163.7KB/s
reboot: Operation not permitted

Ik heb al geprobeert de regel in stukjes uit te voeren, maar dan blijft hij hangen en reboot hij weer terug in ICS(na dat ik adb shell afbreek met Ctrl + C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat heb ik soms ook. Probeer eens

code:
1
2
3
4
adb remount
adb shell
su
echo -n boot | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot

Anders eens uitvoeren terwijl hij nog aan het booten is. Je kan het overigens ook uitvoeren vanuit de Terminal Emulator.

[ Voor 41% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-01-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij adb remount krijg ik de error: remount failed: Operation not permitted

Via de terminal emulator reboot hij weer terug in ICS en als ik de regel uit voor krijg ik weer reboot: Operation not permitted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wacht even, waarom voer je dit commando uit?
code:
1
adb shell "echo -n boot | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot"

Als je wil rebooten naar ClockworkMod moet je dit uitvoeren:
code:
1
adb shell "echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot"

Het eerste commando is bedoeld om te rebooten naar Android als je vast zit in ClockworkMod, zoals beschreven in deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:04:
Wacht even, waarom voer je dit commando uit?
code:
1

Als je wil rebooten naar ClockworkMod moet je dit uitvoeren:
code:
1
adb shell "echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot"

Het eerste commando is bedoeld om te rebooten naar Android als je vast zit in ClockworkMod, zoals beschreven in deze post.
... :$ ik denk dat ik naam change ga aanvragen:| nu is het ook in 1 keer duidelijk waarom hij niet boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik heb een vraag. met de standaard software op deze tablet kunnen een heleboel dingen vanuit de market niet geinstalleerd worden omdat ze niet compatible zijn met de tab. is dit met de huidige werkende a17 rom opgelost??

of is er misschien een andere oplossing voor??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piens
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 10:35
Zoek in deze thread eens op appie. Er staat ergens een verwijzing hoe sommige apps, zoals appie van albert heijn, die standaard niet geinstalleerd kunnen worden, toch geinstalleerd kunnen worden.
(zoek op INSTALL_FAILED_MISSING_SHARED_LIBRARY voor het betreffende bericht)
Hiermee kunnen weliswaar niet meer apps in de market gevonden worden, maar wel een aantal apps die niet installeerbaar zijn toch geinstalleerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

okeej dankje wel, maar ik heb ook een beetje zitten zoeken en ik heb inmiddels ook gezien dat peter de fingerprint heb weten te veranderen naar een sgs2. kun iemand me uitleggen hoe ik dit zelf kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
In /system/build.prop de waarde ro.build.fingerprint aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeej bedankt voor je reactie. en in wat moet ik die regel gaan veranderen??

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Petervanakelyen schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:49:
Met het opladen klopt ook iets niet trouwens. Hij ligt al meer dan twee uur aan de lader en bij het unpluggen van de lader staat de accu op 4%. Bij het inpluggen van de lader schiet dat echter opeens naar 100%.
Volgens mij doet hij het scherm niet updaten als je de kabel uittrekt, dat doet hij pas als je hem weer inprikt. Vandaar dat hij nog niet opgeladen lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Petervanakelyen schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:42:
ClockworkMod is gemakkelijk, die compileert automatisch mee als ik CyanogenMod compile from source :)
Naar alternatieve recovery's heb ik eigenlijk nog niet gekeken, als je de source van 4ext kan vinden wil ik het wel eens bekijken.
4ext touch recovery is niet noodzakelijk natuurlijk, maar is in gebruik wel heel gemakkelijk.
Daarbij heb je dan wellicht geen last meer van de "back" bug?

Ik heb in ieder geval bij de maker (die helaas geen github account heeft) de source opgevraagd. Als hij 'm vrijgeeft dan laat ik het je direct weten.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Petervanakelyen schreef op zondag 15 januari 2012 @ 09:43:
Ik heb het gisteren getest en ik kan TuneIn ook niet meer zien. Toen ik de app nog geïnstalleerd had staan, stond hij er wel tussen. Ik zal eens wat experimenteren met fingerprints, zien wat werkt
Thanks. Je zou bijna zeggen dat Google iets veranderd heeft. Ik las ook ergens dat oude en nieuwe market nogal kunnen schelen in de beschikbare apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22
mvdklip schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:44:
[...]

Thanks. Je zou bijna zeggen dat Google iets veranderd heeft. Ik las ook ergens dat oude en nieuwe market nogal kunnen schelen in de beschikbare apps.
Ik heb zelf een Bmorn V11, en heb de 2.0T firmware draaien. Daaroverheen heb ik het volgende script gedraaid wat ik hier vond: http://tabletrepublic.com...irmware-v2-0-3-a-408.html

Hierdoor kan ik bijna alles wat in met mijn Xperia Arc in de market kan vinden nu ook met de Bmorn installeren. Sommige apps werken dan trouwens nog steeds niet, zoals engadget.. Die start na installatie gewoon niet op.

/edit, en Tunein kan ik gewoon zien/installeren/draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door bas-r op 16-01-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nieuwe versie van CyanogenMod in aantocht! Het gaat snel met de builds de laatste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10-2024

Hyphen

Snap je het wel?

Het lukt me om de een of andere reden niet om mijn externe SD card te mounten op de ICS rom, heeft iemand enig idee hoe dat gaat O-)

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
In CyanogenMod 9 wordt de externe sdcard gemount als /mnt/sdcard en de interne SD als /mnt/nand.
Welke van de twee wordt er dus niet juist gemount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10-2024

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:39:
In CyanogenMod 9 wordt de externe sdcard gemount als /mnt/sdcard en de interne SD als /mnt/nand.
Welke van de twee wordt er dus niet juist gemount?
/mnt/sdcard laat ie zien als empty, wat ie toch echt niet is ^^

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wat geeft 'mount' in adb shell als output? Wat staat er bij de instellingen? Kaartje ejecten en terug insteken maakt geen verschil?

[ Voor 51% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-01-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
bas-r schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:14:
Ik heb zelf een Bmorn V11, en heb de 2.0T firmware draaien. Daaroverheen heb ik het volgende script gedraaid wat ik hier vond: http://tabletrepublic.com...irmware-v2-0-3-a-408.html
Thanks! Dat helpt me weer wat verder. Ik heb net even de build.prop's zitten vergelijken en vind het volgende:
  • Ze gebruiken de fingerprint van de Droid2 ipv S2. Bovendien wijst ook de display.id naar een Droid2.
  • In de custom ROM wordt de ro.sf.lcd_density op 160 gezet.
Met name die lcd density schijnt nog wel eens de boosdoener te zijn als er applicaties uit de market missen. Nou schijnt 160 wel de default setting te zijn... :P

Daarnaast nog de volgende best wel interessante instellingen:
ro.media.enc.jpeg.quality=100
# Render UI with GPU
debug.sf.hw=1
debug.performance.tuning=1
video.accelerate.hw=1
ro.media.dec.jpeg.memcap=8000000
ro.media.enc.hprof.vid.bps=800000
net.tcp.buffersize.default=4096,87380,256960,4096, 16384,256960
net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.umts=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.gprs=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.edge=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
TxPower=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Die 'net.tcp.buffersize' instellingen staan al in init.rc. TxPower = 40 staat ook in de build.prop van de custom ROM. De 'render UI with GPU' instellingen heb ik geprobeerd maar maken compleet geen verschil. De waarde van 'ro.sf.lcd_density' staat enkel in build.prop omdat gebruikers dan gemakkelijker weten welke waarde ze moeten aanpassen, 160 is de default. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
mvdklip schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:28:
[...]
Met name die lcd density schijnt nog wel eens de boosdoener te zijn als er applicaties uit de market missen. Nou schijnt 160 wel de default setting te zijn... :P
Android market was, als ik het goed herinner, alleen voor officiele android geregistreerde apparaten en alle andere apparaten is op goed geluk (ook al werkt het wel).
De makers van apps konden nog wel wat wijzigen in hun market-script waardoor je dit soort problemen zou kunnen omzeilen (zoals density).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Gelukt! Ik heb een aantal XML bestanden uit het eerder genoemde full market script naar m'n tablet gepusht en zie nu ineens wel applicaties als WinAmp en TuneIn. Blijkbaar wordt er niet meer alleen naar de fingerprint gekeken.

Ik kijk even aan of alles stabiel is en zal dan een script delen dat eventueel geintegreerd kan worden in de custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik neem aan features.xml. Nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
In de volgende thread staat het een en ander beschreven:

http://tabletrepublic.com...-novo-7-advanced-238.html

Ik heb (net als lordbsm) uit luiheid gewoon alle XML files gepusht. Je zou eventueel kunnen uitzoeken welk van al die bestanden nou de truc doet. De reden dat ik zei dat ik de stabiliteit even wou bekijken is trouwens dat de eerste keer uit standby halen na pushen van de files m'n tablet deed rebooten. :P

Edit: streamen van audio werkt trouwens nog steeds niet. De NLRadio app bijvoorbeeld probeert de stream in te laden, maar geeft dan een fout bij afspelen. Zo gaat het eigenlijk in alle apps met streaming audio.

[ Voor 19% gewijzigd door mvdklip op 18-01-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Blijkbaar maakt handheld_core_hardware.xml het verschil. Toegevoegd aan de custom ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
welke custom rom? De stock based, of de cm9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Stock-based. CyanogenMod bevat standaard al de juiste permissions om TuneIn e.a. weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Petervanakelyen schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:54:
Blijkbaar maakt handheld_core_hardware.xml het verschil. Toegevoegd aan de custom ROM :)
Heb je de comments in dat bestand gezien over de diverse andere XML bestanden? Bijvoorbeeld:

<!-- devices with a front facing camera must include
         android.hardware.camera.front.xml -->

Is het dan niet verstandig om die bestanden ook toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Die is eveneens toegevoegd (al geloof ik dat het op dit moment enkel verschil maakt voor Google+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Als er nog iemand belangstelling heeft bij deze tablet; Bij de aldi in Winschoten (Venne) hebben ze sowieso nog 1 in de vitrine staan. Heb er net 1 gekocht, en deze werd uit het magazijn gehaald.

Ik heb ook direct een vraag. Zojuist heb ik ADB geinstalleerd, maar hoe krijg ik nu de icoontjes/taakbalk van rakaz op de tab? Pushen naar /system/app? En moet de tablet hiervoor geroot zijn?

Het zullen wel noob vragen zijn, maar ik heb nog nooit een android device getweaked.

[ Voor 42% gewijzigd door Moortn op 18-01-2012 16:39 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 13:36
@Peter, mvdklip

Ik probeer even mee te denken, maar is het een idee v.w.b. streaming om naar de stagefright libraries te kijken? Ik zie iig dat er een hele rits stagefright libraries aanwezig zijn in jullie cyanogenmod9 alpha1. Misschien is het zo simpel als het enablen van die stagefright libraries in de build.prop

Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
media.stagefright.enable-player=true
media.stagefright.enable-meta=true
media.stagefright.enable-scan=true

Zie o.a. http://droidgram.com/forum/14-Android-Stagefright-settings

* Negeer bovenstaande compleet als stagefright alleen betrekking heeft op Android 2.2 - 2.3, maar ik dacht post het toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Eindelijk een app gevonden waarmee ik wel kan streamen: winamp. Geen idee waarom die het wel doet en de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:34

Spotmatic

Ken sent me

Inmiddels via via ook in het bezit gekomen van deze leuke tablet. Hij speelt 1080p MKV films schokvrij af, dat had ik niet verwacht, maar mooi meegenomen :)

Is er ergens een site waar echt in jip en janneketaal (van A tot Z) wordt beschreven hoe je er een custom rom op kan zetten? Ik ben systeembeheerder (!) maar de informatie die ik nodig heb is enorm versnipperd (zoals gewoonlijk indien ik iets van een custom rom wil plaatsen op wat voor apparaat dan ook). Daardoor raak ik al gauw het overzicht kwijt (en volgens mij ben ik niet de enige).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Spotmatic schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:04:
Inmiddels via via ook in het bezit gekomen van deze leuke tablet. Hij speelt 1080p MKV films schokvrij af, dat had ik niet verwacht, maar mooi meegenomen :)

Is er ergens een site waar echt in jip en janneketaal (van A tot Z) wordt beschreven hoe je er een custom rom op kan zetten? Ik ben systeembeheerder (!) maar de informatie die ik nodig heb is enorm versnipperd (zoals gewoonlijk indien ik iets van een custom rom wil plaatsen op wat voor apparaat dan ook). Daardoor raak ik al gauw het overzicht kwijt (en volgens mij ben ik niet de enige).
Begin eens met DSIXDA's Kitchen. Hiermee kun je met relatief weinig moeite een Custom ROM samenstellen op basis van een bestaande ROM en Signen.

Als je echter vanaf de AOSP wilt gaan compilen komt er veel meer bij kijken. :)

Sorry, ik moet beter lezen. Ik dacht dat je er een wilde máken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 21-01-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Spotmatic schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:04:

Ik vond net dat het overzicht in de topic start niet veel duidelijker kon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:34

Spotmatic

Ken sent me

Je hebt absoluut je best gedaan (waarvoor hulde) maar alsnog moet ik 4 tabs open hebben om uberhaupt te begrijpen hoe en wat en in welke volgorde ik wat moet doen. ADB shell? Een echt stappenplan is er niet (er wordt teveel van voorkennis van de gebruiker uitgegaan).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Ik heb trouwens de tablet wifi antenne verplaatst, nu is het ontvangst iets beter (van niets naar slecht, router op BG ik op 1ste etage). (Zoals beschreven in: djmartijn in "Aldi Minipad")
Het open maken is niet moeilijk maar je moet wel echt alle 6 punten los krijgen voordat hij er uit wilt komen.
Wat mij trouwens ook opviel is dat de CPU nul koeling heeft, geen wonder dat hij te warm is op meer dan 1GHz.
(Zie ook foto: Sinlath in "Aldi Minipad", CPU heeft daar RoHS sticker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Petervanakelyen: Ik krijg de source van touch recovery niet, helaas.....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
tedades schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:19:
Wat mij trouwens ook opviel is dat de CPU nul koeling heeft, geen wonder dat hij te warm is op meer dan 1GHz.
Heb jij al veel ARM CPU's gezien in telefoons/tablets met koeling?
albino71 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:27:
@Petervanakelyen: Ik krijg de source van touch recovery niet, helaas.....
Had ik verwacht. Ik zal het wel bij ClockworkMod houden :)

[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-01-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Ook ik heb de antenne verplaatst, maar heb maar een kleine verbetering gezien. De ontvangst op mijn tablet is eigenlijk altijd wel redelijk geweest, maar de snelheid houdt wel echt te wensen over. Ik heb zelfs andere antennes op m'n good old WRT54G gemonteerd, maar dat hielp ook niets. Ik heb er niet echt last van, maar dochterlief wil nog wel eens wat op Youtube kijken en dat is echt niet vloeiend te krijgen.

Trouwens: nieuws: Opensourcedriver voor ARM's Mali-gpu in ontwikkeling

[ Voor 17% gewijzigd door mvdklip op 22-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Petervanakelyen schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:32:
[...]
Heb jij al veel ARM CPU's gezien in telefoons/tablets met koeling?
[...]
Nope, maar mijn gedachte was dat met (geïmproviseerde) koeling misschien de CPU daar minder problemen mee zou kunnen hebben. Aangezien de CPU nu maar op 1GHz loopt door warmte problemen.
mvdklip schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:59:
Ook ik heb de antenne verplaatst, maar heb maar een kleine verbetering gezien. De ontvangst op mijn tablet is eigenlijk altijd wel redelijk geweest, maar de snelheid houdt wel echt te wensen over. Ik heb zelfs andere antennes op m'n good old WRT54G gemonteerd, maar dat hielp ook niets. Ik heb er niet echt last van, maar dochterlief wil nog wel eens wat op Youtube kijken en dat is echt niet vloeiend te krijgen.
Heb je hem open gekregen zonder iets te beschadigen? Zelf heb nu wat krasjes op de achterkant...

[ Voor 45% gewijzigd door tedades op 22-01-2012 14:11 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste