Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh. ik dacht dat die Ainol NOVO7 Advanced een Cortex A10 CPU dual core processor had,
Gaat dat werken, denk je?
Wel een erg mooi ding, met ICS en dual core.
Ik hoop dat het gaat lukken om die ROM aan te passen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Goh. ik dacht dat die Ainol NOVO7 Advanced een Cortex A10 CPU dual core processor had
De Novo7 Advanced heeft dezelfde ARM Cortex A8 SoC als wij, namelijk de Allwinner A10. Dat is een single core op 1GHz met Mali400 GPU.

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-12-2011 22:35 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy01
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 20:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
Ik lees dat de gyro sensor wat te wensen overlaat en waar hij goed werkt reageert hij traag, zijn er ook users bij waar dit gewoon prima werkt... bijv game my paperlane 2 , winds of steel, moto x mayhem lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10-2024

Hyphen

Snap je het wel?

Ik zag bij de Aldi in Haaksbergen er net nog 1 liggen (gesealed) dus wie in de buurt is, sla je slag :-)

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 13:36
Heeft iemand al getest of een usb wifi ontvanger het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ja, hierboven staat ergens een post van iemand die een USB-adapter heeft getest. Zolang de chipset drivers in Android zitten, zal het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08-2024

esh

3 plaatsen, 6 aldi's en uiteindelijk nog 2 op de kop kunnen tikken.

1 extra aangeschaft wegens de klaarblijkende schaarste in bepaalde regios.

100 euri en hijs van jou, wie schiet? (jep, tientje benzine kosten..)
inclusief de bon uiteraard. :)
dan kun je bij je locale aldi terecht mocht er iets mee zijn.

ik zit in groningen stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
esh schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:43:
3 plaatsen, 6 aldi's en uiteindelijk nog 2 op de kop kunnen tikken.

1 extra aangeschaft wegens de klaarblijkende schaarste in bepaalde regios.

100 euri en hijs van jou, wie schiet? (jep, tientje benzine kosten..)
inclusief de bon uiteraard. :)
dan kun je bij je locale aldi terecht mocht er iets mee zijn.

ik zit in groningen stad.
Sold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

wow, dat is snel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Zet je Private messages ffies aan, dan handelen we de zaak verder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Jullie hadden het hier over een hoesje bij de hema die bijna perfect paste, op de website kan ik hem niet vinden. Als iemand anders hem wel op de website heeft gevonden wil die dan even een linkje plaatsen? Alvast bedankt. Voor als ik toch langs de winkel kom, waar moet ik dan ongeveer zoeken?(hoekje met cd's dvd's of een hele ander kant?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
Neem je minipad mee naar de Hema, het hoesje zit als gegoten of net niet.
Voor ik meen 4.95 is het een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Bij kleine Hema's alleen in saai grijs, bij grotere in allerlei kleuren inclusief gestreept, ik geloof rood/roze.. Past prima bij mij. Bij de elecronica accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 19:33
Vorige week heb ik deze besteld op ebay;
http://www.ebay.co.uk/itm...3f110b46af#ht_1477wt_1057

Binnenkort zal deze wel bij me bezorgd worden. Leek me handig omdat de tablet hiermee op schoot makkelijk te bedienen is. Mijn ervaringen zal ik hier even neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
We weten dat de wifi ontvangst van alditab niet zo geweldig is. Vooral niet als je een eindje van de router af zit.
Met wifi analyser vandaag even een paar testjes gedaan. Wifi analyser heb ik op m'n galaxy S2 en de minitab geinstalleerd.
Hieruit bleek dat de ontvangst sterkte op gelijke afstand van de router nagenoeg gelijk is. Gemeten vanaf ongeveer 8 meter afstand met 1 muur daar tussen. Hieruit concludeer ik, dat het probleem met slechte ontvangst niet hardware matig is, maar softwarematig. is iemand bekend met het aanpassen hiervan, middels een app of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Hoe je tot die conclusie komt kan ik niet volgen..
Lees het topic eens door, je kan software instellingen veranderen die bij sommigen helpen, en bij anderen niet. Ik heb zelf met de antenne zitten rommelen en heb met een uitgebouwde antenne wel een goede snelheid weten te halen (faktor 9 verschil met ingebouwde antenne).
De signaal sterkte zegt niet veel over de snelheid die je gaat halen, de signaal kwaliteit is belangrijker maar dan nog geven de metingen niet altijd aan wat er werkelijk gebeurt.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
Ik kan het ook niet volgen, na openen van de minipad kreeg ik een geweldig ontvangt overal.
Metaal is mooi maar killing voor ontvangst, het scheelt een factor 15 tot geen ontvangst. :'(

ps. Als iemand met de antenne wilt experimenteren wil ik wel mijn minipad beschikbaar stellen.
(Regio Amsterdam)

[ Voor 23% gewijzigd door gabaman op 18-12-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
rapsac schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:13:
Hoe je tot die conclusie komt kan ik niet volgen..
Lees het topic eens door, je kan software instellingen veranderen die bij sommigen helpen, en bij anderen niet. Ik heb zelf met de antenne zitten rommelen en heb met een uitgebouwde antenne wel een goede snelheid weten te halen (faktor 9 verschil met ingebouwde antenne).
De signaal sterkte zegt niet veel over de snelheid die je gaat halen, de signaal kwaliteit is belangrijker maar dan nog geven de metingen niet altijd aan wat er werkelijk gebeurt.
Dit topic volg ik helemaal. Software instellingen heb ik allemaal uitgeprobeert.
Even voor de duidelijkheid:
Mijn galaxy S2 en aldi mintab heben beide een gelijke ontvangst sterkte op wifi. Alleen de minitab haalt veel trager data op. Als ik met de minitab vlak bij de router ga staan, krijg ik veel sneller data binnen. Met de galaxy S2 maakt afstand tussen de router niets uit qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piens
  • Laatst online: 04-05 10:35
Ik heb er geen verstand van, alleen gezond verstand (hoop ik).
Als de snelheid waarmee data worden opgehaald veel hoger is als je vlakbij het accesspoint staat, en dit gebeurt niet met de Galaxy zou mijn eerste gedachte zijn dat de antenne van de MiniPad minder goed werkt dan die van de Galaxy, dus toch hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan de antenne zijn maar er zit nog iets meer in een tablet dan een antenne.
Het kan inderdaad zo zijn dat de ontvangen signaalsterkte wel voldoende (vergelijkbaar met andere tablets) is
maar dat de ontvanger, een stuk hardware dus, ongevoeliger is dan in andere tablets. Ook dit kan weer verschillende hardwarematige oorzaken hebben, waardoor de BER de bit error rate te hoog wordt en dus de snelheid van up- of downloaden naar beneden gaat. De BER is te vergelijken met de SNR (signal to noise) ratio in een analoge ontvanger. De gevoeligheid kan voldoende zijn maar als de SNR te hoog is verzuipt als het ware je gewenste signaal in de ruis en dit resulteert in een slechte ontvangst. Dit kan dus ook het geval zijn met de mini tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
En voor de twaalfde keer vandaag reflashen. 8)7 Toch blij dat die stock image er is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:40:
En voor de twaalfde keer vandaag reflashen. 8)7 Toch blij dat die stock image er is :+
:-) Heb je die rar met A10 ROM tools al gedownload?

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Jep. Ik moet het nog verder uitpluizen, maar er zitten alleszinds een paar nuttige tools bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 01:12
Ik ben de tools ook aan het downloaden. Nog maar zon 6 uurtjes wachten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Da Syntax schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:07:
Ik ben de tools ook aan het downloaden. Nog maar zon 6 uurtjes wachten :+ .
Ik gooi ze zo op mediafire, ffkes geduld nog :-)
Download _weer_ afgekapt :( Peter kun jij die rar op mediafire oid zetten?

[ Voor 14% gewijzigd door Hyphen op 18-12-2011 22:36 ]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door het gemis van een knappe wifi antenne,en het ding heeft geen kickstand,misschien een ideetje om kickstand met ingebouwde (dus externe) wifi antenne te fabriceren? En maakt het op het softwarevlak nog wat uit welke accu er in zit? heb hier nog een dubbele 3000 mAh uit een gebrickte archos 101 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik denk dat je die kan gebruiken mits het voltage en soort matcht. Op de capaciteit kalibreert android zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier maar even een gokje gewaagd.
De Kindle Fire is iets kleiner dan de Aldi mini-tab.
En toch maar deze besteld :
http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1439.l2649
Als die ( waarschijnlijk pas begin Januari ) binnen is horen jullie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de aanpassingen op pagina 1 voor de Wifi uitgevoerd. Vervolgens weer een connectie met de router (dd-wrt) gemaakt. Geen verbetering op alle kanalen geconstateerd.
Totdat ik kanaal 14 op mijn router had ingesteld. Ik ben van 0,5mbs naar 3mbs gegaan. Dat is acceptabel. Het lastige van kanaal 14 is wel dat andere wifi ontvangers dit niet kunnen ontvangen.

Dus misschien kan bovenstaande andere bezitters van de Minipad helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrepen heb, is de antenne een draadje in de mini-tab.
De lengte hiervan bepaalt de frequentie waar deze optimaal werkt. Zal de lengte van het draadje niet optimaal zijn bij de mini-tab ? En kan het zijn dat die lengte varieert per tab ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
gabaman schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:37:
Ik kan het ook niet volgen, na openen van de minipad kreeg ik een geweldig ontvangt overal.
Metaal is mooi maar killing voor ontvangst, het scheelt een factor 15 tot geen ontvangst. :'(
Welk metaal? De achterkant is gewoon plastic..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
De achterkant is wel degelijk van metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Overigens een mogelijke oplossing voor de lage wifi snelheid; soldeer een wire-wrap draadje van 9,3cm aan de antenne aansluiting en leg die over de metalen achterkant van het scherm. Daarmee komt bij mij mijn snelheid op 22Mbit/s op deze lokatie waar ik nu zit (zonder draadje 5Mbit/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een foto/plaatje voor wat meer duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/59ukk.jpg

!Aanvulling!
Ik heb nog wat zitten spelen met de antenne. Het beste resultaat krijg ik ZONDER te solderen. Plak een stukje plakband voor isolatie over de aansluiting van de antenne, leg daar het draadje overheen (mik het uiteinde zo dat het precies boven de aansluiting van de antenne op de print zit), en zet dat vast met nog een stukje plakband. Zet het andere uiteinde van het draadje vast op de afscherming van het lcd zoals op de foto.

[ Voor 91% gewijzigd door rapsac op 19-12-2011 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel! Hoe kom je trouwens aan de 9,3 cm? Is dat 3/4 golf of een goede gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
rapsac schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:32:
Overigens een mogelijke oplossing voor de lage wifi snelheid; soldeer een wire-wrap draadje van 9,3cm aan de antenne aansluiting en leg die over de metalen achterkant van het scherm. Daarmee komt bij mij mijn snelheid op 22Mbit/s op deze lokatie waar ik nu zit (zonder draadje 5Mbit/s).
Dat heb je heel knap uitgevogeld zeg ! :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
Op wikipedia staat dit beschreven:
Wire-wrap is een aansluitmethode die vooral op connectoren uitgevoerd wordt of voor het bouwen van prototypes van elektronische schakelingen. Ook wordt deze aansluitmethode veel gebruikt voor het verbinden van kabeladers op printplaten van telefooncentrales. De connector of ander aansluitstuk, bijvoorbeeld een voet voor een IC is voorzien van vierkante aansluitpinnen, van ongeveer 0,5 x 0,5 millimeter.
Het principe is dat de aansluitdraden met een kleine draaddoorsnede, rond de aansluitpinnen op de connector of aansluitstuk gewikkeld worden. Vandaar de naam wire-wrap (draadwikkelen). De gestripte ader klemt op de scherpe hoeken van de pin, hierdoor komt de draad vast te zitten en wordt de elektrische geleiding gegarandeerd. Deze verbinding is eventueel losneembaar door het aansluitdraad in tegenovergestelde richting terug te draaien.
Voor het maken van betrouwbare verbindingen gebruiken we een gereedschap waar we de ontblote (ongeveer vier cm) geleider insteken. Het gereedschap maakt met de geleider een roterende (wrap) beweging rond de aansluitpin. Zo wordt een goede aansluiting van de geleider rond de aansluiting gemaakt. De overgangsweerstand van dergelijke contacten is lager dan wat men met solderen kan bereiken.

Alleen ik al leek snap dit natuurlijk weer niet. Is zo'n wire wrap draadje dan anders als een standaard stroomdraadje ?
Waar kun je zoiets dan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
~3/4 golflengte. Het is geen echte antenne (impedantie klopt natuurlijk ook niet) en is ook richtingsgevoelig. Maar toch is het een grote verbetering.

<edit> Een wire-wrap draadje is gewoon een dun draadje, meestal met een enkele kern. Voor deze toepassing maakt het soort draad niet uit.

[ Voor 31% gewijzigd door rapsac op 18-12-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Thanks.
Morgenavond maar eens even open schroeven en zo'n draadje aansluiten. Leuk experimentje trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik had vandaag en gisteren toch nog wat tijd over, dus heb me bezig gehouden met een eerste custom ROM :)

Wat is er allemaal aangepast? :?
UI changes
  • Ice Cream Sandwich look door rakaz
Systeem apps
  • ADW Launcher vervangen door LauncherPro
  • Google Maps en Google Talk toegevoegd
  • YouTube, GMail en Google Search toegevoegd
  • Titanium Backup en noFrills CPU control toegevoegd
  • Android Market en Muziek apps bijgewerkt
  • Werkende Browser, Gallery en VoiceSearch
  • Promedia bloatware volledig verwijderd
Extra apps
  • Chainfire3D
  • Adobe Flash Player
Onderhuidse aanpassingen
  • Root + SuperUser werkt fatsoenlijk
  • Debugging enabled by default
  • WiFi tweaks in build.prop
  • Libraries bijgewerkt/toegevoegd
  • Fingerprint aangepast naar SGS2

Wat is het verschil tussen systeem apps en extra apps? :?
Systeem apps zijn ingebakken in de ROM en moet je verwijderen met Titanium Backup of Root Explorer.
Extra apps kunnen gemakkelijk worden verwijderd via Instellingen -> Apps om een alternatief te installeren.
Chainfire3D is uitzondering, verwijderen van de app verwijderd niet de CF3D drivers (die moet je verwijderen met behulp van de applicatie).

Hoe installeer ik deze custom ROM? :?
Om custom ROM's te kunnen installeren heb je ClockworkMod nodig. Op dit moment is ClockworkMod (net als deze ROM) nog in alpha stage en zijn er dus een aantal bugs waar nog aan gewerkt wordt. Doorgaan is enkel aan te raden voor degenen die al eens een volledige system restore hebben uitgevoerd (zie TS).

Maar als je wenst door te gaan, kan je in deze post de nodige stappen vinden om ClockworkMod te installeren. Plaats het installatiebestand van de ROM (aan het einde van deze post) in de root van de microSD kaart (dus niet in een map). Reboot naar ClockworkMod en druk in het blauw/roze menu een stuk of 20 keer snel achter elkaar op de 'Home' button. Normaalgezien moet er dan een melding 'Back menu button enabled' tevoorschijn komen. Het is belangrijk dat de back button enabled wordt, aangezien geen enkele fysieke toets op dit moment als back button kan worden gebruikt.

Ga verder met het installeren door met de Vol+ en Vol- toetsen door het menu te bladeren en 'wipe data/factory reset' te selecteren (selecteren gebeurd met de 'Return' knop). Selecteer 'Yes' ter bevestiging en ga (nadat de bewerking is voltooid) naar 'install zip from sdcard' -> 'choose zip from sdcard' om de ROM te installeren. Als de 'install from sdcard complete' melding verschijnt, kies dan '++Go Back++' in het menu en selecteer 'reboot system now'.

Wat kan ik nog tweaken :?
  • Muziek applicatie kan geen muziek vinden op de microSD-kaart zolang de optie 'Scan TF card' bij Instellingen -> Opslagruimte niet is aangevinkt.
  • WiFi disconnect vaak, bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Geavanceerd -> Slaapbeleid op 'Nooit' zetten helpt (maar gaat ten koste van de batterijduur).
  • Gebruik enkel de eerste 'Zoeken' widget (met blauwe achtergrond).
Standaardregel: werkt het niet -> reboot. Werkt het nog steeds niet -> wipe. Werkt het daarna nog steeds niet, verdient het wel een plaats in bovenstaande lijst. :+

Mogelijkheden voor in de toekomst :?
Hoewel deze ROM redelijk bruikbaar is voor dagelijks gebruik, zijn er altijd dingen die beter kunnen.
Hieronder volgt een overzichtje van wat ik (persoonlijk) nog graag zou willen toevoegen:
  • Boot animatie in dezelfde stijl als initlogo
  • SD-kaart mounten als /sdcard en niet /extern_sd
Verdere vragen/suggesties/opmerkingen zijn altijd welkom :)

Download
Laatste update: 11/03/2012

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 11-03-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
  • Laatst online: 02-09-2022
Heb zo'n tab een tijdje geleden gekocht, tof ding. Mijn eerste tab, mijn eerste Android. Ben iemand met 12 jaar Linux op de teller.

De WiFi was vanochtend 1146kbps down / 669kbps up. Op 3m van de router.

Ik heb enkele instellingen in mijn cheapass sweex LW160 router aangepast:

Channel: was Auto wordt 9
Mode: was 11bg mixed wordt 11bgn mixed
Channel width: was 20Mhz wordt Auto
Max TX rate = 150Mbps

De WiFi is nu 14429kbps down / 629kbps up op 1m boven de router, en 8425kbps / 751 kbps op 3 meter.

Dat varieert dus nogal. Heb vandaag de complete thread doorgelezen en ik denk ook niet dat dit iets is wat je met tweaks in configs zal kunnen verhelpen. Misschien is het iets met de kernel modules of gewoon de hw zelf.

Iets anders: Ik wil nu alle crapola van het ding verwijderen, Root Uninst. werkt niet en zegt dat hij de apps niet kan vinden, ook niet na een rescan, iemand enig idee hierover?

Nog iets anders: Is er iemand die SSHDroid aan de praat heeft gekregen op dit ding? Ik typ liever in gnome-terminal dan met softkeyboard in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:00:
Ik had vandaag en gisteren toch nog wat tijd over, dus heb me bezig gehouden met een eerste custom ROM :)
Nice! Ik heb hem net geïnstalleerd.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

maxibuntu schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:22:
Heb zo'n tab een tijdje geleden gekocht, tof ding. Mijn eerste tab, mijn eerste Android. Ben iemand met 12 jaar Linux op de teller.

De WiFi was vanochtend 1146kbps down / 669kbps up. Op 3m van de router.

Ik heb enkele instellingen in mijn cheapass sweex LW160 router aangepast:

Channel: was Auto wordt 9
Mode: was 11bg mixed wordt 11bgn mixed
Channel width: was 20Mhz wordt Auto
Max TX rate = 150Mbps

De WiFi is nu 14429kbps down / 629kbps up op 1m boven de router, en 8425kbps / 751 kbps op 3 meter.

Dat varieert dus nogal. Heb vandaag de complete thread doorgelezen en ik denk ook niet dat dit iets is wat je met tweaks in configs zal kunnen verhelpen. Misschien is het iets met de kernel modules of gewoon de hw zelf.

Iets anders: Ik wil nu alle crapola van het ding verwijderen, Root Uninst. werkt niet en zegt dat hij de apps niet kan vinden, ook niet na een rescan, iemand enig idee hierover?

Nog iets anders: Is er iemand die SSHDroid aan de praat heeft gekregen op dit ding? Ik typ liever in gnome-terminal dan met softkeyboard in android.
Kan je niet gewoon met adb shell commando's intypen?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
Mavamaarten schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:31:
[...]

Kan je niet gewoon met adb shell commando's intypen?
Ik zit onder linux, daar is toch geen adb shell voor? Weet ook totaal niet hoe adb werkt verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
Na het installeren van SuperUser/Titaniumbackup/Root Explorer/Busybox heeft een van deze apps de setuid bit van su eraf gehaald. Heb nu dus geen enkele mogelijkheid meer om als root te werken :(

Overigens is de WiFi nog steeds rond de 12Mbit nadat ik mijn router instellingen gister heb aangepast. Gezien het feit dat iedereen nogal wisselend succes heeft met die WiFi denk ik eerder dat mensen eens in de settings van hun router in moeten duiken. Lijkt me logisch dat daar het probleem zit omdat die router de meest varierende parameter is in dit hele verhaal omdat iedereen een andere heeft. De tabs zijn naar ik aanneem allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
Vraagje: als ik de custom ROM installeer ben ik dan ook al mijn gedownloade en geinstalleerde apps kwijt? Blijft de data op de /sdcard partitie wel intact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren bezig geweest met het aanpassen van de statusbalk, de notifications en een paar andere kleine dingetjes. De stijl is geïnspireerd op ICS en zodoende heb ik ook DroidSans vervangen door Roboto. Verder is op de screenshots de AW Launcher ICS theme te zien.
  • Grootte van de icoontjes in de statusbalk aangepast zodat deze ongeveer even groot zijn als deze normaal op een telefoon verschijnen.
  • Grootte van de notification icons en tekst aangepast.
  • Volume knoppen weggehaald!
  • Terug, Home en Menu knop aan de linkerkant geplaatst met nieuwe icoontjes.
  • Klok aan de rechterkant geplaatst.
  • Batterij en Wifi icoontjes aangepast
  • Blauwe overscroll indicatie
Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://rakaz.nl/projects/android/a.png

En nog meer:
http://rakaz.nl/projects/android/b.png
http://rakaz.nl/projects/android/c.png

De APKs en optioneel de fonts zijn hier te downloaden:
http://rakaz.nl/projects/android/system.zip

Installatie: via adb, push de bestanden naar de aangegeven directories.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
@maxibuntu:
Voor linux bestaat natuurlijk ADB. Bestanden op de SD-kaart (zowel intern als extern) blijven bewaard. Kan je in het vervolg de edit knop gebruiken om iets toe te voegen aan je post?

@rakaz:
Mooi! Kan je framework-res (en eventuele andere) even online zetten? Dan verwerk ik ze ineens in de custom ROM :)

[ Voor 27% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-12-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Laatst online: 13-09 15:04
@maxibuntu, adb werkt hier prima met Fedora. Dropbear kan ook worden geinstalleerd. Heb een howto gezien op internet.
@Peter en Rakaz:
Ziet er geweldig uit, allemaal. Misschien moeten jullie inderdaad om een alternatieve (good looking) rom beschikbaar te hebben voor de minitab.
ICS theme tweaks zien er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
rapsac schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:31:
~3/4 golflengte. Het is geen echte antenne (impedantie klopt natuurlijk ook niet) en is ook richtingsgevoelig. Maar toch is het een grote verbetering.

<edit> Een wire-wrap draadje is gewoon een dun draadje, meestal met een enkele kern. Voor deze toepassing maakt het soort draad niet uit.
Vraag me af welke draadje er nu is bij gesoldeerd. Is het dat ontblote kabeltje wat je met tape aan de metalen plaat hebt vastgeplakt? En is het zwarte kabeltje met printplaatje dat met folie vastzit tegen het plastic gedeelte het originele antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
Petervanakelyen schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:15:
@maxibuntu:
Voor linux bestaat natuurlijk ADB. Bestanden op de SD-kaart (zowel intern als extern) blijven bewaard. Kan je in het vervolg de edit knop gebruiken om iets toe te voegen aan je post?
OK thanx. Dus met Apps2SD eerst de apps die in /system/app staan overzetten naar /sdcard en dan de custom ROM flashen, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

android noob alert!!

heb via usb converter stukje mn usb stick aangesloten (staan wat filmpjes op).
de tablet meldt dan 'external device connected'.

volgens de kleine handleiding (zie OTG functie) kun je usb sticks ed. aansluiten
en moet je bij de settings 'USB mode select' op 'main machine mode' zetten.

maaarrr... tussen mijn settings staat nergens een USB mode functie..!?..

wat te doen??.. wil dus graag vanaf mn usb stick filmpjes spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
spectator schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:27:
[...]
Vraag me af welke draadje er nu is bij gesoldeerd. Is het dat ontblote kabeltje wat je met tape aan de metalen plaat hebt vastgeplakt? En is het zwarte kabeltje met printplaatje dat met folie vastzit tegen het plastic gedeelte het originele antenne?
Ja en ja. Als je het gaat proberen neem er dan de tijd voor, met een beetje experimenteren kan je kijken wat het beste bij je werkt. 1/4 golflengte werkt (in ieder geval wanneer vastgesoldeerd) ook prima. Het geheel is gevoelig voor kleine wijzigingen zoals bv de afstand tot de metalen backplate van de lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgroen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-01-2012
Help!! Ik lees vol bewondering wat jullie allemaal met de tablet doen. Maar snappen doe ik het niet :-( Ik wil het ding alleen maar gebruiken. Niet tweaken oid. Mijn tablet blijft echter hangen in scherm met ProMedia logo. Groene Android scherm + trillen komt eerst. Daarna hangen. Wat ik ook probeer, het komt niet verder. O.a. resetten met paperclip in mic gaatje werkt niet. Batterij leeg en vol ook niet. PC herkent tablet ook niet als ik die met usb kabel verbind. Aldi Helpdesk adviseert het ding terug te sturen. Ik had echter gmail app geïnstalleerd en wil niet dat mn mail bij derden komt. Kan ik het ding op een of andere manier Hard resetten? of formatteren voordat ik het opstuur? de tablet bleef opeens hangen tijdens spelen van paar spelletjes door mn zoon. Niks bijzonders gedaan. heb trouwens mn gmail wachtwoord al gewijzigd Weet iemand of mail (gedeeltelijk) offline bewaard wordt bij gmail app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
mavgroen schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:28:
Help!! Ik lees vol bewondering wat jullie allemaal met de tablet doen. Maar snappen doe ik het niet :-( Ik wil het ding alleen maar gebruiken. Niet tweaken oid. Mijn tablet blijft echter hangen in scherm met ProMedia logo. Groene Android scherm + trillen komt eerst. Daarna hangen. Wat ik ook probeer, het komt niet verder. O.a. resetten met paperclip in mic gaatje werkt niet. Batterij leeg en vol ook niet. PC herkent tablet ook niet als ik die met usb kabel verbind. Aldi Helpdesk adviseert het ding terug te sturen. Ik had echter gmail app geïnstalleerd en wil niet dat mn mail bij derden komt. Kan ik het ding op een of andere manier Hard resetten? of formatteren voordat ik het opstuur? de tablet bleef opeens hangen tijdens spelen van paar spelletjes door mn zoon. Niks bijzonders gedaan. heb trouwens mn gmail wachtwoord al gewijzigd Weet iemand of mail (gedeeltelijk) offline bewaard wordt bij gmail app?
Een deel van de mails wordt in de cache van je tablet bewaard. Dat kunnen ze lezen als je hem opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj4n90
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-05-2023
eenvoudigste manier voor je zelf is de firmware flashen zoasl in het eerste bericht beschreven is.

Het zal even prutsen zijn voor je het onder de knie hebt
( het op de juiste manier in downloadmodus zetten van de tablet)
maar het is inmiddels al zo vaak beschreven en met suc6 gedaan dat het met een beetje inzet wel moet lukken.

hierna heb je een maagdelijk werkende tablet en kun je weer lekker verder prutsen

Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Niet eens helemaal maagdelijk Als je de format optie overslaat blijven je meeste apps en info etc. gewoon staan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
OK ik heb adb op Ubuntu Lucid aan de praat.

Vanuit de adb shell:

# ls -l $(which su)
lrwxrwxrwx root root 2011-12-19 01:36 su -> /system/bin/busybox

Dat betekent dus dat de busybox installer su naar busybox gesymlinked heeft en zo onbruikbaar heeft gemaakt (su runnen op de tablet geeft nu melding: must be setuid to work properly)? Bug in de busybox installer? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijder die symbolic link naar busybox en het is terug in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
Voorlopig blijf de tablet nu hangen op het groene Android opstartscherm. Heel fijn, die busybox installer. Heeft het hele systeem om zeep geholpen.

Die installer installeert busybox en al zn symlinks met ownership root.root. Maar de originele files in /system/bin/* hebben radio.radio als owner/group. chownen naar radio.radio van busybox binary lukte wel maar van de symlinks gek genoeg niet (terwijl deze toch de permissies van busybox zouden moeten inheriten). chown op het tablet kent de optie [-h --no-dereference] niet. Misschien dat dat Android systeem een behoorlijk krakkemikkige Linux spinoff is.

Het was deze app: Android Market: BusyBox Installer - Apps op Android Market

Daar zou ik dus vanaf blijven.

#Update: ik heb de standaard ROM teruggeflashed, onder W7, wel na een hoop errors en ik moest handmatig de USB driver installeren via apparaatbeheer. Er kwam een venster met "mandatory format" oid en daarin heb ik nee gekozen. Wat gebeurt er als je ja kiest? Alle apps uit de market staan nog op de pad en de /system/bin dir is weer origineel, dus zonder de busybox crap en alles owned door radio.radio.

[ Voor 92% gewijzigd door maxibuntu op 19-12-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
spectator schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:24:
@maxibuntu, adb werkt hier prima met Fedora. Dropbear kan ook worden geinstalleerd. Heb een howto gezien op internet.
OK thanx voor die dropbear tip. Ga ik eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de nieuwe rom ook geínstalleerd, maar had niet zo'n zin om de hele SDK te installeren, en heb het in terminal emulator uit de market gedaan. Even beginnen met "su" en dan de commando's kopieren en plakken, werkte erg makkelijk.
Toen ik bezig was uit te vogelen hoe het een en ander werkte, moest ik alleen wel steeds na een reboot (om weer met een schone lei te beginnen, niet omdat ik een nieuwe rom geínstalleerd had) terminal emulator verwijderen en opnieuw installeren.

Geweldig werk, Petervanakelyen!

*) Alleen, klopt het dat de microfoon niet werkt?
Op mijn minipad werkt hij -na installatie van de (minitab_custom_alpha12) rom- in ieder geval niet en op de originele (kiddie theme) rom wel.

Zijn er meer flashers die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
@peter. Mooi werk die custom rom. Ik ga m zo eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Bij mij werkt de mic goed, ook na het flashen van de ROM van Peter.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

maxibuntu schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:06:
... Wat gebeurt er als je ja kiest? ...
Volgens mij ben je dan ook alle apps etc. kwijt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:15:
[...]

Alleen, klopt het dat de microfoon niet werkt?
Op mijn minipad werkt hij -na installatie van de (minitab_custom_alpha12) rom- in ieder geval niet en op de originele (kiddie theme) rom wel.

Zijn er meer flashers die daar last van hebben?
Ik heb zelf geen problemen met de microfoon, heb de ROM verschillende keren opnieuw geflashed tijdens het testen van VoiceSearch en heeft eigenlijk altijd gewerkt. Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

[ Voor 31% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-12-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
ik ben ook van plan deze tablet te gaan halen, hier een aantal vragen

werkt flash op deze tablet?
en staat de normale market erop?

ik wil hiermee graag films kijken en dingen zoals rtl gemist, gaat dit prima werken?

en hoe is het geluid van deze tablet?

Of is de qware pro3 van de intertoys een betere optie???

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door GabrielZ op 19-12-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Market en Adobe Flash staan er standaard op, dus filmpjes kijken moet zeker lukken. Geluid is niet schitterend (het is maar een mono speakertje) maar ik gebruik toch altijd een headset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

iemand?

hoe speel ik filmpjes vanaf mn usb stick?..
en..waar is de TGO 'usb modes' functie?..

(zie ook vorige post)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@esh

Usb-stick aansluiten, File Manager selecteren, Usb selecteren, het filmpje selecteren, speler kiezen en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ik ben vanavond even bezig geweest met proberen de externe sd kaart te mounten als /sdcard.

Het goeie nieuws is dat de externe sd kaart bij mij nu word herkend als /sdcard, en ook gewoon werkt zoals je zou verwachten bij een standaard andoid device. Het minpunt is echter dat de interne sdkaart op het moment nergens meer gemount word. Dit ga ik nog proberen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je moet de mount points in /etc/vold.fstab aanpassen. Bij mijn laatste test was het resultaat dat de sdcard op /mnt/sdcard werd gemount en interne sdkaart op /mnt/intern_sd (zoals als het zou moeten), maar er waren twee problemen:

* Interne sdcard moest handmatig gemount worden bij Instellingen -> Opslagruimte.
* Bij het mounten treedt file system corruptie op op de interne sdcard.

Vooral dat laatste was een issue waardoor ik maar even gestopt ben met experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Hier lijkt de tab heel stroperig en laggy te worden, ik had het al aangepast in de fstab.

Mijn fstab ziet er alsvolgt uit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
## Vold 2.0 fstab for HTC Passion
#
## - San Mehat (san@android.com)
## 
#######################
## Regular device mount
##
## Format: dev_mount <label> <mount_point> <part> <sysfs_path1...> 
## label        - Label for the volume
## mount_point  - Where the volume will be mounted
## part         - Partition # (1 based), or 'auto' for first usable partition.
## <sysfs_path> - List of sysfs paths to source devices
######################

# Mounts the first usable partition of the specified device
#/devices/platform/awsmc.3/mmc_host for sdio
dev_mount   external_sd /mnt/external_sd    auto    /devices/virtual/block/nandh
dev_mount   sdcard  /mnt/sdcard auto    /devices/platform/awsmc.1/mmc_host  /devices/platform/awsmc.0/mmc_host
dev_mount   usbhost1    /mnt/usbhost1   auto    /devices/platform/sw-ehci.1 /devices/platform/sw_hcd_host0  /devices/platform/sw-ehci.2

Verder heb ik de init.rc nog aangepast op de volgende punten.
code:
1
2
3
export EXTERNAL_STORAGE /mnt/sdcard
export HOST_STORAGE /mnt/usbhost1
export FLASH_STORAGE /mnt/internal_sd

en

code:
1
2
3
4
5
# create mountpoints
mkdir /mnt 0775 root system
mkdir /mnt/internal_sd 0000 system system
mkdir /mnt/sdcard 0000 system system
mkdir /mnt/usbhost1 0000 system system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je moet in /etc/vold.fstab ook nog even extern_sd naar intern_sd veranderen, zoals je het nu hebt staan zal het inderdaad niet werken. Overleven changes in init.rc een reboot?

[ Voor 89% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-12-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Die blijven, dat heb ik al ondervonden. Dadelijk jouw zip er weer overheen flashen dat ik werkende rom op mn tab heb voor morgen in de trein.

Ik ga zo eens slapen, beetje rot dag gehad vandaag. Ik kijk morgen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik na cryanogenmod weer in een modus waarin ik de livesuit kan opstarten en de kiddie rom er weer op kan zetten?
Ik heb de stappen voor het flashen doorlopen, maar kom niet meer in een modus waar livesuit wat mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Kun je die custom ROM ook gewoon flashen zoals de officiële ROM? En ik las ergens dat sommige custom ROM bakkers ook OTA updates verzorgen? Gaat dat voor de Aldipad ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vrees dat ik met het gepoer met de naald in het reset gaatje de microfoon gemold heb.
Als ik een opname maak, gebeurt er heel in de verte nog wat, maar als ik aan het microfoon-gaatje krabbel hoor ik nog wel wat op 50% volle uitsturing.

Nou ja, maar eens kijken wat voor een microfoontje er in zit, kan geen duur onderdeel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 02:34:
ik vrees dat ik met het gepoer met de naald in het reset gaatje de microfoon gemold heb.
Als ik een opname maak, gebeurt er heel in de verte nog wat, maar als ik aan het microfoon-gaatje krabbel hoor ik nog wel wat op 50% volle uitsturing.

Nou ja, maar eens kijken wat voor een microfoontje er in zit, kan geen duur onderdeel zijn
dan heb jij niet lopen poeren in het resetgaatje XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
MartijnAbel schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:27:
dan heb jij niet lopen poeren in het resetgaatje XD
"Stappenplan:

- Zet het tablet volledig uit.
- Prik een paperclip op de resetknop (dit is het gaatje waar "Mic" bijstaat)"

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
Ik heb gister een stuk of 20 systeem apps verwijderd via adb shell. Tablet draait nog steeds en ik zal de lijst met overbodige apps binnenkort hier posten. Het enige dat nu niet meer werkt is Music.apk, ik probeer nu te vinden waar dat aan ligt.

Vraag: is er ergens debug output te vinden over waarom een app niet wil starten? /var is gewoon een zerobyte file en geen map met logs e.d. zoals gebruikelijk onder linux. #Update: laat maar heb het al gevonden: logcat in de adb shell

Het gekke is dat ik gister de apps eenvoudig kon deleten en toevoegen met adb, maar dat ik vandaag ineens read-only fs errors krijg :( De systeem partitie wordt ineens read only gemount, hoe kan dat??

Deel vd output van mount:

/dev/block/nandc /system ext4 ro,relatime,barrier=0,data=ordered 0 0

Zou iemand even mount willen uitvoeren en kijken of dit de standaard config is?

#Update

mount -o remount,rw -t ext4 /dev/block/nandc /system

Dat commando verhelpt het probleem wel, maar ik snap gewoon niet dat dit van de ene op de andere dag veranderd kan zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door maxibuntu op 20-12-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Spammen doen we hier niet!

[ Voor 103% gewijzigd door Bullet NL op 20-12-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon de post die hier ergens diep onder 60 pagina's bedolven was en waar uitgelegd wordt hoe je precies apps uit de system/app/ directory verwijdert, niet meer terug vinden.
Ik heb dus maar gedaan wat me logisch leek, dus eerst die map maar schrijfbaar gemaakt met:
chmod 777 system/app/
Dat werkte, want ik mocht een app verwijderen.
Maar ik wist niet meer hoe ik die map weer terug kon zetten naar de oorspronkelijke privileges, dus ik heb daarna ingevoerd:
chmod 640 system/app/
Dat was dus verkeerd, want toen ik opnieuw opstartte, bleef het tablet in de boot sequence hangen.

De vraag is nu:
*) hoe kom ik in het flash menu als het gebrickte tablet van een ClockworkMod voorzien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Volgens mij kan dat niet meer, of je moet via ADB het tablet nog kunnen benaderen. Volgens mij is je enige optie de factory default rom terug te flashen en weer opnieuw beginnen.

1) Tablet helemaal uit zetten (10 sec power knop indrukken)
2) LiveSuite opstarten en het goede image selecteren
3) USB kabel aansluiten
4) Tablet aanzetten met ingedrukte resetknop.
5) Resetknop loslaten zodra je het usb device connected geluid hoort.
6) evtl de usb driver die bij livesuit meekomt installeren.
7) LiveSuit zou nu moeten vragen of je het tablet wil flashen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hyphen op 20-12-2011 13:33 ]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na talloze malen geprobeerd te hebben het tablet te flashen, heb ik toch uiteindelijk op de normale manier kunnen flashen.
Livesuit crashte steeds als ik op de sysupdate knop drukte, ook nadat ik mijn computer opnieuw opgestart had.
Ik ging er van uit dat het crashen kwam door de clockworkmod hack, maar dat was niet zo.
Gewoon domweg door blijven modderen, tot het lukt.

Ik heb nou weer een stock Aldi tablet.
Gelukkig.

Wat is nou de juiste permissie voor de system/app/ map?
geen 640
was het misschien 644?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojoke9
  • Laatst online: 01-05-2023
*weg* GoT is geen Marktplaats

[ Voor 105% gewijzigd door RoD op 20-12-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:26:
Na talloze malen geprobeerd te hebben het tablet te flashen, heb ik toch uiteindelijk op de normale manier kunnen flashen.
Livesuit crashte steeds als ik op de sysupdate knop drukte, ook nadat ik mijn computer opnieuw opgestart had.
Ik ging er van uit dat het crashen kwam door de clockworkmod hack, maar dat was niet zo.
Gewoon domweg door blijven modderen, tot het lukt.

Ik heb nou weer een stock Aldi tablet.
Gelukkig.

Wat is nou de juiste permissie voor de system/app/ map?
geen 640
was het misschien 644?
Die permissie kun je checken met het commando

ls -l /system

Aangezien je tab nu weer stock is moet hij de default permissie aangeven.

Bij mij is het:

drwxr-xr-x radio radio

Dat is 755

640 = drw-r-----
644 = drw-------

Als je bij een dir de execute bit verwijderd kun je niet meer in die dir kijken, en het systeem dus ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door maxibuntu op 20-12-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Fiber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 01:02:
Kun je die custom ROM ook gewoon flashen zoals de officiële ROM? En ik las ergens dat sommige custom ROM bakkers ook OTA updates verzorgen? Gaat dat voor de Aldipad ook werken?
Nee, je kan enkel custom ROMs flashen met ClockworkMod, net zoals bij (bijna) elk Android device. Updates over-the-air zijn bij mijn weten in geen enkele custom ROM toegepast, dus daar kan je best ook niet op rekenen.

Maar dat wil niet zeggen dat het flashen van een custom ROM niet eenvoudiger kan worden gemaakt. Ik ben aan het proberen de kleuren in ClockworkMod goed te krijgen (aan de hand van de github repo door fun) en een (eenvoudige) Android applicatie te ontwerpen die ClockworkMod met één druk op de knop installeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Het gaat hier niet echt goed met CWM. Heb de custom ROM geinstalleerd (alles successvol), maar hoe ik ook reboot (shutdown, reboot vannuit CWM of adb) ik kom steeds terug in het CWM menu.

Iemand een idee?

EDIT: never mind. Na kiezen "update sdcard/update.zip" wat faalde omdat het zip bestand niet bestond en een reboot lukte het ineens wel.

GOT bootscreen :)

[ Voor 28% gewijzigd door spectator op 20-12-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
FWIW hier een shellscriptje dat ik net heb geschreven om systeem APK-tjes te renamen naar *.bak zodat ze uitgeschakeld zijn. Je kunt ze ook weer terug renamen naar *.apk. Als het goed is zal dit batterijduur verlengen omdat dingen als Bluetooth e.d. niet meer kunnen worden geladen.

Kopieer de code in een editor, save het bestand als bijvoorbeeld apktoggle.sh op je harde schijf, kopieer het bijvoorbeeld via USB naar de /sdcard en vervolgens met de terminal naar de rootdir met:

code:
1
2
su -c cp /sdcard/apktoggle.sh /
su -c chmod 755 /apktoggle.sh

Start het script met

code:
1
su -c /apktoggle.sh

Ik heb de apps in de lijst in het script allemaal uitgeschakeld en de tab draait nog steeds. Had wat problemen met de stock Music.apk die niet meer wilde starten, maar heb nu de Music.apk geinstalleerd uit de ROM van Petervanakleyen en die werkt gewoon.

Heb dit scriptje gemaakt omdat ik vrees dat ik wel vaker de stock ROM moet gaan flashen en op deze manier kost het me weinig moeite om daarna de crap eruit te wieden. Puur voor mezelf maar misschien dat anderen er ook wat aan hebben, Er moet wel een busybox zijn geinstalleerd ander werkt het niet.

#UPDATE: Nieuwe versie (21-12-2011 13:44)
# Versie 1111221-01
# Typos
# echo text formatting
# Aparte routine Phone.apk
# Reboot optie
# Remount filesystem read-write
# Optie om permanent de *.bak bestanden te verwijderen
# Bugs verholpen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
#!/system/bin/busybox sh

# ----------------------------------------------------------------------
# Description: Enables/disables superflouous Android apps and bloatware from Promedia Tablet (2011)
# Created at: Mon Dec 19 22:10:11 CET 2011
# System: Linux 2.6.32-35-generic on x86_64
# This program is free software; you can redistribute it and/or modify
# it under the terms of the GNU General Public License as published by
# the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
# (at your option) any later version.
#
# This program is distributed in the hope that it will be useful,
# but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
# MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
# GNU General Public License for more details.
#
# You should have received a copy of the GNU General Public License along
# with this program; if not, write to the Free Software Foundation,
# Inc., 59 Temple Place - Suite 330, Boston, MA 02111-1307, USA.

# Versie 1111221-01
# Typos
# echo text formatting
# Aparte routine Phone.apk
# Reboot optie
# Remount filesystem read-write
# Optie om permanent de *.bak bestanden te verwijderen
# Bugs verholpen

# Uncomment for debugging

#set -x

echo "Met dit script kun je sommige apps in /system/app hernoemen"
echo "van *.apk naar *bak, en weer herstellen indien nodig. Root"
echo -e "toegang is vereist! Als de volgende regel \"uid=0(root)\""
echo "bevat, dan ben je root. Zoniet, sluit dan het script en"
echo "gebruik het commando su om root rechten te verkrijgen..."
echo
id
echo
echo "Als je root bent, druk op enter om verder te gaan."
echo "Sluit in alle andere gevallen de Terminal, of"
echo "sluit dit script met CTRL+C (VolumeDown+C)..."
read
echo -n "Apps uitschakelen of inschakelen? Typ u of i: "

read INUIT

if [ "${INUIT}" = "u" ]; then

EXT1="apk"
    EXT2="bak"
    IO="uit"

elif [ "${INUIT}" = "i" ]; then

EXT1="bak"
    EXT2="apk"
    IO="in"

else

echo "Toets niet herkend. Typ u of i..."
    echo "Script wordt beeindigd..."

exit 1

fi

# Remount filesystem read-write (just in case)

mount -o remount,rw -t ext4 /dev/block/nandc /system

# Toggle apk's in /system/preinstall

for FILE in AdvancedTaskManager_5.4 \
        com.adobe.flashplayer.v10.3.185.21 \
        KoiFree1.1 \
        superstore \
        ; do

[ "${FILE}" = "AdvancedTaskManager_5.4" ] && NAME="Advanced Task Manager app"
    [ "${FILE}" = "com.adobe.flashplayer.v10.3.185.21" ] && NAME="Flashplayer 10"
    [ "${FILE}" = "KoiFree1.1" ] && NAME="Koi Free moving Wallpaper"
    [ "${FILE}" = "superstore" ] && NAME="Super Store"

if [ -f "/system/preinstall/${FILE}.${EXT1}" ]; then

echo
    echo "${NAME} ${IO}schakelen?"
    echo -n "Typ j voor ja of een willekeurige toets voor nee: "

read YESNO

[ "${YESNO}" = "j" ] && mv "/system/preinstall/${FILE}.${EXT1}" "/system/preinstall/${FILE}.${EXT2}"

fi

done

# Toggle apk's in /system/app

for FILE in Androidadobe_air2.7 \
        APKInstall \
        ApplicationsProvider.apk \
        com.cideinteractive.ifcu \
        com.cideinteractive.sb \
        Bluetooth \
        Calendar \
        CertInstaller \
        DeskClock \
        DownloadProviderUi \
        FileExplorer \
        Gallery3D \
        HTMLViewer \
        kdi.adw.theme \
        LiveWallpapersPicker \
        PicoTts \
        Protips \
        Provision \
        QuickSearchBox \
        TelephonyProvider \
        TtsService \
        VpnServices \
        Wifi \
        YouTube \
        ;do

[ "${FILE}" = "Androidadobe_air2.7" ] && NAME="Adobe AIR"
    [ "${FILE}" = "APKInstall" ] && NAME="APK Installer"
    [ "${FILE}" = "ApplicationsProvider.apk" ] && NAME="ApplicationsProvider.apk haalt lijst met geinstalleerde apps op voor zoeksuggesties. ApplicationsProvider.apk"
    [ "${FILE}" = "com.cideinteractive.ifcu" ] && NAME="Kids Internet Filter"
    [ "${FILE}" = "com.cideinteractive.sb" ] && NAME="Veilige Browser"
    [ "${FILE}" = "Bluetooth" ] && NAME="Bluetooth"
    [ "${FILE}" = "Calendar" ] && NAME="Kalender app"
    [ "${FILE}" = "CertInstaller" ] && NAME="Certificaat installer. Misschien nodig voor de WiFi? CertInstaller.apk"
    [ "${FILE}" = "DeskClock" ] && NAME="Clock and Alarm app"
    [ "${FILE}" = "DownloadProviderUi" ] && NAME="DownloadProviderUi.apk"
    [ "${FILE}" = "FileExplorer" ] && NAME="File Explorer app"
    [ "${FILE}" = "Gallery3D" ] && NAME="Gallery app"
    [ "${FILE}" = "HTMLViewer" ] && NAME="HTML parser for Standaardbrowser"
    [ "${FILE}" = "kdi.adw.theme" ] && NAME="Kids Theme"
    [ "${FILE}" = "LiveWallpapersPicker" ] && NAME="Live Wallpaper Selector"
    [ "${FILE}" = "PicoTts" ] && NAME="Pico Text to Speech"
    [ "${FILE}" = "Protips" ] && NAME="Tips voor het Startscherm"
    [ "${FILE}" = "Provision" ] && NAME="Provision.apk loopt alleen tijdens de eerste start. Provision.apk"
    [ "${FILE}" = "QuickSearchBox" ] && NAME="Search Box"
    [ "${FILE}" = "TelephonyProvider" ] && NAME="Telefoon synchronisatie app"
    [ "${FILE}" = "TtsService" ] && NAME="Text to Speech Service"
    [ "${FILE}" = "VpnServices" ] && NAME="VPN Services"
    [ "${FILE}" = "Wifi" ] && NAME="Link naar WiFi instellingen"
    [ "${FILE}" = "YouTube" ] && NAME="YouTube app"

if [ -f "/system/app/${FILE}.${EXT1}" ]; then

echo
    echo "${NAME} ${IO}schakelen?"

read YESNO

[ "${YESNO}" = "j" ] && mv "/system/app/${FILE}.${EXT1}" "/system/app/${FILE}.${EXT2}"

fi

done

# Phone.apk heeft een speciale behandeling nodig

if [ -f "/system/app/Phone.${EXT1}" -a ${EXT1} = "apk" ]; then

echo
    echo "Phone.apk telefoon dialerscherm. WAARSCHUWING: Na"
    echo "uitschakelen van deze app wordt de tablet direct"
    echo "opnieuw gestart! Phone.apk ${IO}schakelen?"

read YESNO

if [ "${YESNO}" = "j" ]; then

mv "/system/app/Phone.${EXT1}" "/system/app/Phone.${EXT2}"

reboot

fi

elif [ -f "/system/app/Phone.${EXT1}" -a ${EXT1} = "bak" ]; then

echo
    echo "Telefoon dialerscherm. Phone.apk ${IO}schakelen?"

read YESNO

[ "${YESNO}" = "j" ] && mv "/system/app/Phone.${EXT1}" "/system/app/Phone.${EXT2}"

fi

echo
echo "Geselecteerde apps ${IO}geschakeld..."

# Permanent .bak bestanden verwijderen

if ls /system/*/*.bak >/dev/null 2>&1; then

echo
    echo "Momenteel zijn de volgende APK's uitgeschakeld:"
    echo
    ls /system/app/*.bak 2>/dev/null
    ls /system/preinstall/*.bak 2>/dev/null
    echo
    echo "Permanent deze bestanden verwijderen? WAARSCHUWING:"
    echo "Permanent verwijderen betekent dat er geen manier"
    echo "meer is om ze terug te halen!"
    echo
    echo -n "Typ j om de bestanden te verwijderen of een willekeurige toets om deze stap over te slaan: "

read DELPERM

if [ "${DELPERM}" = "j" ]; then

rm /system/app/*.bak
    rm /system/preinstall/*.bak

fi

fi

# Remount filesystem read-only

mount -o remount,ro -t ext4 /dev/block/nandc /system

echo
echo "Tablet opnieuw starten?"
echo -n "Typ j om opnieuw te starten of een willekeurige toets om dit script te beeindigen: "

read REBOOT

[ "${REBOOT}" = "j" ] && reboot

echo
echo "Script wordt beeindigd..."

exit 0

[ Voor 18% gewijzigd door maxibuntu op 21-12-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik lees al een tijd dit gesprek omdat ik ook een Aldi Tablet heb maar ik heb een vraag. Mijn tablet doet de laaste tijd heel raar. Door de mediavolume schakelt het spel zich zelf uit als ik over de zwarte rand van de tablet heen gaat. Als ik de tablet vast heb komt het media volume steeds in beeld. ik heb al gebelt naar promedia die zij dat je hem dan moet resetten maar hij blijft het steeds doen. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ik hoor het graag.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag, is de hdmi aansluiting een normale hdmi, of een mini hdmi poort? Op de fotos kan ik het niet goed zien nml.
Er liggen twee pads te wachten op mij en om te laten zien wat deze pad kan, zou ik hem graag aan een tv willen hangen. Als het een mini hdmi aansluiting is, weet ik dat ik een verloopje mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Laatst online: 23-07 01:32
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:15:
Vraag, is de hdmi aansluiting een normale hdmi, of een mini hdmi poort? Op de fotos kan ik het niet goed zien nml.
Er liggen twee pads te wachten op mij en om te laten zien wat deze pad kan, zou ik hem graag aan een tv willen hangen. Als het een mini hdmi aansluiting is, weet ik dat ik een verloopje mee moet nemen.
Mini.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe patch voor de statusbalk klaargezet. De volgende wijzigen zijn er ten opzichte van de vorige versie:
  • Icoontjes een paar pixels heen en weer geschoven
  • Enorm lelijk icoontje voor SD kaart aangepast naar stock Android versie
  • De tekst van notificaties iets kleiner gemaakt
  • Knop om notificaties te wissen naar rechts verplaatst
  • Engelse teksten die verschijnen bij het invoeren van een SD kaart vertaald vanuit Chinglish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Spam*

Volgens de forum regels is het niet toegestaan op producten te verkopen. Hier hebben we vraag en aanbod voor!

[ Voor 82% gewijzigd door Bullet NL op 20-12-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:35:
Ik heb een nieuwe patch voor de statusbalk klaargezet. De volgende wijzigen zijn er ten opzichte van de vorige versie:
  • Icoontjes een paar pixels heen en weer geschoven
  • Enorm lelijk icoontje voor SD kaart aangepast naar stock Android versie
  • De tekst van notificaties iets kleiner gemaakt
  • Knop om notificaties te wissen naar rechts verplaatst
  • Engelse teksten die verschijnen bij het invoeren van een SD kaart vertaald vanuit Chinglish
Net geinstalleerd. Ziet er heel strak uit! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
maxibuntu schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:35:
FWIW hier een shellscriptje dat ik net heb geschreven om systeem APK-tjes te renamen naar *.bak zodat ze uitgeschakeld zijn. Je kunt ze ook weer terug renamen naar *.apk. Als het goed is zal dit batterijduur verlengen omdat dingen als Bluetooth e.d. niet meer kunnen worden geladen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamageInc.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 04:18
Ik weet niet of het al 's langs is gekomen, want er zijn zo veel pagina's hier.
Maar ik heb even 'n vraag over de beeldverhouding van dit apparaat:

Ik heb 't apparaat namelijk ook, en alhoewel 't vrij goed werkt,
valt me steeds weer op dat het beeld over de lengte gerekt is.
Dus alles wat rond zou moeten zijn is ovaal en mensen zijn "plat" en dat soort dingen.
Hoe komt dit en is er iets aan te doen?
Ik vond 't beeld, of het eerder het scherm zelf, er al best "lang" uitzien,
tenzij dit bedrog is en 't aan een verkeerde resolutie ligt.

Ik heb verder het idee dat het ligt aan een goedkoper merk.
Dat het scherm gewoon niet op 't goede formaat is of de instellingen niet helemaal kloppen.

Toch zou ik graag het beeld gecorrigeerd zien, want het is nogal irritant.
Er zou misschien wat van de zijkanten aan de kortere kanten wegvallen,
maar tenzij het betekend dat de touchscreen niet meer overeenkomt met 't beeld, vind ik dat niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibuntu
Graag gedaan, ik heb zojuist een nieuwe versie neergezet.
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste