Dat ligt aan de standaard YouTube player. Andere YTplayer installeren? Of gewoon via de browser.DamageInc. schreef op woensdag 21 december 2011 @ 04:53:
Ik weet niet of het al 's langs is gekomen, want er zijn zo veel pagina's hier.
Maar ik heb even 'n vraag over de beeldverhouding van dit apparaat:
Ik heb 't apparaat namelijk ook, en alhoewel 't vrij goed werkt,
valt me steeds weer op dat het beeld over de lengte gerekt is.
Dus alles wat rond zou moeten zijn is ovaal en mensen zijn "plat" en dat soort dingen.
Hoe komt dit en is er iets aan te doen?
Ik vond 't beeld, of het eerder het scherm zelf, er al best "lang" uitzien,
tenzij dit bedrog is en 't aan een verkeerde resolutie ligt.
Ik heb verder het idee dat het ligt aan een goedkoper merk.
Dat het scherm gewoon niet op 't goede formaat is of de instellingen niet helemaal kloppen.
Toch zou ik graag het beeld gecorrigeerd zien, want het is nogal irritant.
Er zou misschien wat van de zijkanten aan de kortere kanten wegvallen,
maar tenzij het betekend dat de touchscreen niet meer overeenkomt met 't beeld, vind ik dat niet heel erg.
Bij de Aldi in den Bosch ligt nog een gesealde.
ALDI 's-Hertogenbosch
Maris Krijgsmanhof 176
5233 BV 's-Hertogenbosch
ALDI 's-Hertogenbosch
Maris Krijgsmanhof 176
5233 BV 's-Hertogenbosch
Zijn deze files ook zonder de ADB (en dus SDK) te installeren door bijv. met een root file explorer de bestanden te overschrijven?Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:35:
Ik heb een nieuwe patch voor de statusbalk klaargezet. De volgende wijzigen zijn er ten opzichte van de vorige versie:http://rakaz.nl/projects/android/system.zip
- Icoontjes een paar pixels heen en weer geschoven
- Enorm lelijk icoontje voor SD kaart aangepast naar stock Android versie
- De tekst van notificaties iets kleiner gemaakt
- Knop om notificaties te wissen naar rechts verplaatst
- Engelse teksten die verschijnen bij het invoeren van een SD kaart vertaald vanuit Chinglish
Wat hij beschrijft heeft niets met YouTube te maken. Het is mij ook al opgevallen dat de icons van de appdrawer in portrait mode ovaal en niet rond zijn.maxibuntu schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:48:
[...]
Dat ligt aan de standaard YouTube player. Andere YTplayer installeren? Of gewoon via de browser.
Moet normaal lukken. Probeer alleen niet om SystemUI.apk eerst te hernoemen te naar *.bak, want dan krijg je een berg force closes.BlackMage schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:31:
[...]
Zijn deze files ook zonder de ADB (en dus SDK) te installeren door bijv. met een root file explorer de bestanden te overschrijven?
[ Voor 34% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-12-2011 14:39 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Bij deze bevestigd. Werkt gewoon goed.Petervanakelyen schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:35:
Moet normaal lukken. Probeer alleen niet om SystemUI.apk eerst te hernoemen te naar *.bak, want dan krijg je een berg force closes.
Eerst de oude files even gebackupt naar sd kaart en daarna via Root Explorer de hele system-dir geplakt. Het lijkt even alsof hij vastloopt, maar daarna reboot hij en heb je een nieuwe menubalk.
Over die schermverhouding had ik al een topic gestart op XDA, helaas nog geen enkele reactie.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1397560
Het viel mij op dat in een system info programma de dpi voor de x en de y as verschillend zijn.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1397560
Het viel mij op dat in een system info programma de dpi voor de x en de y as verschillend zijn.

Bij mij niet. Ik gebruik de standaard launcher en de GO launcher. Geen ovale iconen. Maar de YT player rekt alles op in de breedte, en aangezien deze poster het heeft over hoe mensen worden afgebeeld en niet iconen...Petervanakelyen schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:35:
[...]
Wat hij beschrijft heeft niets met YouTube te maken. Het is mij ook al opgevallen dat de icons van de appdrawer in portrait mode ovaal en niet rond zijn.
Ik had het niet alleen over mensen, ik schreef "alles wat rond zou moeten zijn...".maxibuntu schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:19:
[...]
Bij mij niet. Ik gebruik de standaard launcher en de GO launcher. Geen ovale iconen. Maar de YT player rekt alles op in de breedte, en aangezien deze poster het heeft over hoe mensen worden afgebeeld en niet iconen...
Dus het is gewoon met alles wat er op het scherm verschijnt, want het ligt aan de gehele weergave,
niet de weergave van 'n enkel programma of alleen video's.
Ik betwijfel dat het standaard zo komt dat het bij iemand anders wel correct is.
Maar het is te hopen, dan moet er een oplossing zijn.
@ maxibuntu & DamageInc. rustig meisjes dit heeft geen zin..
zoiets is als hieronder constructief
resolution 480x800
verversings snelheid 68fps
xfactor for DIP : 1,5
Dichtheid 240dpi
Pixels per inch > X : 234.46 Y : 236.27

zoiets is als hieronder constructief
net ff in bij m'n SGS gekeken en die meld,Da Syntax schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:55:
[afbeelding]
resolution 480x800
verversings snelheid 68fps
xfactor for DIP : 1,5
Dichtheid 240dpi
Pixels per inch > X : 234.46 Y : 236.27
Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.
De scherm pixels zijn niet vierkant. 800x480 (1.66) is niet dezelfde verhouding als 15.4x8.6 (1.79, uit mijn hoofd, een keer opgemeten). Dus er moet een XY correctie plaatsvinden neem ik aan, en de correctie is zo te zien aan de waarden niet voldoende. Voer voor rombakkers?
Pixels per inch
2.54 x 800/15,4 = 132
2.54 x 480/8.6 = 142
Pixels per inch
2.54 x 800/15,4 = 132
2.54 x 480/8.6 = 142
T zou iig al handig zijn als we wisten waar deze waardes aa te passen zijn. Dan zouden we gewoon wat kunnen experimenteren.
Density kan je aanpassen in build.prop. Standaardwaarde is 160, bij waarden lager dan dat gaan er wel dingen mis (zoals multitasking menu dat maar een deel van het scherm blurred).
lcd resolution is te gebruiken op de minitab. gratis in de market, root is vereist.Da Syntax schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:48:
T zou iig al handig zijn als we wisten waar deze waardes aa te passen zijn. Dan zouden we gewoon wat kunnen experimenteren.
Android Market: LCD Resolution (Root) - Apps op Android Market
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Verwijderd
Het probleem met deze apps (en ook het aanpassen van build.prop) is dat ze alleen de algemene instelling kunnen aanpassen en niet onafhankelijk de x en de y as kunnen instellen. Ik heb het idee dat dit niet gaat lukken tenzij je de code van de display driver gaat aanpassen en het complete beeld gaat schalen. Maar dan zit je weer met een resolutie die niet door Android wordt ondersteund en wazige icoontjes.Ewivis schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:49:
lcd resolution is te gebruiken op de minitab. gratis in de market, root is vereist.
Android Market: LCD Resolution (Root) - Apps op Android Market
Het is een tablet van 90 euro. De fabrikant heeft op een aantal dingen moeten besparen en in dit geval is duidelijke waarop: een scherm dat geen vierkante pixels heeft.
Zou dit niet met de volgende waarde kunnen worden opgelost:Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:05:
[...]
Het probleem met deze apps (en ook het aanpassen van build.prop) is dat ze alleen de algemene instelling kunnen aanpassen en niet onafhankelijk de x en de y as kunnen instellen. Ik heb het idee dat dit niet gaat lukken tenzij je de code van de display driver gaat aanpassen en het complete beeld gaat schalen. Maar dan zit je weer met een resolutie die niet door Android wordt ondersteund en wazige icoontjes.
Het is een tablet van 90 euro. De fabrikant heeft op een aantal dingen moeten besparen en in dit geval is duidelijke waarop: een scherm dat geen vierkante pixels heeft.
ro.sf.lcd_density.xdpi=nnn.nnnn
ro.sf.lcd_density.ydpi=nnn.nnnn
Ik heb de ovale icoontjes en "platte mensen"
. Wel is het effect van 160 denisty nice, alleen jammer van de artefacts dat dit veroorzaakt.
Weer terug op 140..
OK ik heb even goed gekeken. In landscape mode is alles ietwat ovaal in de breedte en in portrait mode ietwat ovaal in de hoogte. Dusdanig minimaal dat het me tot nu toe niet eens was opgevallen....DamageInc. schreef op donderdag 22 december 2011 @ 02:29:
[...]
Ik had het niet alleen over mensen, ik schreef "alles wat rond zou moeten zijn...".
Dus het is gewoon met alles wat er op het scherm verschijnt, want het ligt aan de gehele weergave,
niet de weergave van 'n enkel programma of alleen video's.
Ik betwijfel dat het standaard zo komt dat het bij iemand anders wel correct is.
Maar het is te hopen, dan moet er een oplossing zijn.
Verwijderd
Ik zie geen verschil met het aanpassen van deze waarden.spectator schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:10:
Zou dit niet met de volgende waarde kunnen worden opgelost:
ro.sf.lcd_density.xdpi=nnn.nnnn
ro.sf.lcd_density.ydpi=nnn.nnnn
FWIW Gister heb ik de tablet van 14:00 tot 01:00 in bedrijf gehad, waarvan ongeveer 4 uur op standby. 3 uur muziek erop gespeeld en voor de rest internetten en RSS feeds lezen, instellingen doorlopen en bestanden verplaatsen/wissen. Wifi stond aan maar niet altijd bereik (treinreis). Helderheid scherm op minimaal en dan Screen Filter op 60%. Alle overbodige programma's met script uitgeschakeld. Om 01:00 had de accu nog steeds 30% porrie. Best een mooie accuduur dus, dit tabletje.
rakaz,mogelijk zijn deze additionele settings specifiek voor CM. Ik vind er niet veel info over.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:40:
[...]
Ik zie geen verschil met het aanpassen van deze waarden.
Heb met deze instellingen de beste resultaat:
ro.sf.widthpixels=800
ro.sf.heightpixels=480
ro.sf.lcd_density.xdpi=160
ro.sf.lcd_density.ydpi=160
ro.sf.lcd_density=140
Een hogere resolutie met minder artefacts. Tekst lijkt wel wat uitgerekt.
[ Voor 7% gewijzigd door spectator op 22-12-2011 13:07 ]
In landscape mode is alles normaal met deze settings In portrait mode zijn de iconen nog steeds verticaal uitgerekt.spectator schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:04:
[...]
rakaz,mogelijk zijn deze additionele settings specifiek voor CM. Ik vind er niet veel info over.
ro.sf.widthpixels=800
ro.sf.heightpixels=480
ro.sf.lcd_density=140
Dat is al vooruitgang, als ik vanavond tijd heb ook eens proberen.
@Peter: waarmee heb je de ROM (update.zip) image gemaakt? CWM backup maakt enkel filesystem backups.
Handmatig. Nandroid maken met ClockworkMod, files van de system tarball extracten naar de /system map, files van de boot tarball extracten naar /boot en updater-script aanpassen om symlinks te maken naar de juiste system files (aangezien je die natuurlijk niet ineens kan overzetten vanuit je tarball).
Heb de ROM overigens juist bijgewerkt met de laatste versie van Titanium Backup en de laatste UI modificaties van rakaz. Ik vermoed dat hij binnen een ± 15 minuten online staat
Heb de ROM overigens juist bijgewerkt met de laatste versie van Titanium Backup en de laatste UI modificaties van rakaz. Ik vermoed dat hij binnen een ± 15 minuten online staat
Ah, zo'n CWM backup heet dus een nandroid.Petervanakelyen schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:03:
Handmatig. Nandroid maken met ClockworkMod, files van de system tarball extracten naar de /system map, files van de boot tarball extracten naar /boot en updater-script aanpassen om symlinks te maken naar de juiste system files (aangezien je die natuurlijk niet ineens kan overzetten vanuit je tarball).
Je bedoelt dus de /system en /boot binnen de bestaande zip overschrijven met de data uit de nandroid?
Ik heb zojuist lopen rommelen met dsixda's Android Kitchen. Heb jouw ROM uitgepakt en de enkel de system folder overschrevenmet mijn nandroid system folder. Daarna met Android Kitchen een ROM gemaakt. Deze alignt de apk en signed de zip. Geen idee wat ik allemaal gedaan heb, maar zal zo eens kijken of die zip werkt.
EDIT:
krijg "Error (status 7)"
Weet niet of de error te maken heeft met een meding ervoor (mount krijgt 3 argumenten ipv 4).
EDIT2:
En het ding boot ook niet meer (blijft hangen op GoT achtergrond).
adb shell
- exec '/system/bin/sh' failed: No such file or directory (2) -
Heeft blijkbaar toch weggechreven of geformateerd. Sigh..
EDIT 3:
Met wat gepor en gevloek heb ik mijn minitab weer werkend gekregen.
Mocht iemand een duidelijke stappenplan (guide) maken over hoe een ROM te maken, dan graag
Snap het nog niet helemaal...
[ Voor 19% gewijzigd door spectator op 23-12-2011 14:48 ]
Kan iemand mij vertellen hoe ik gtalk op de tablet krijg? Het liefst zonder te rooten...
Verwijderd
Weet iemand of er ook een werkende tun.ko beschikbaar is voor de android versie op deze tablet en hoe je die moet installeren? Ik heb via de market de Cisco Rooted Anyconnect geïnstalleerd, maar deze geeft aan dat er geen tun/tap driver is geïnstalleerd.
===========================
Edit: het is al gelukt. Via de market kan je "TUN.ko Installer" downloaden en installeren. Deze installeert de driver voor je. Daarna werkte de Cisco Anyconnect client prima.
Ik weet alleen nog niet of dit ook nog werkt na een reboot.
===========================
Edit: het is al gelukt. Via de market kan je "TUN.ko Installer" downloaden en installeren. Deze installeert de driver voor je. Daarna werkte de Cisco Anyconnect client prima.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 22:06 ]
Zojuist geconstateerd:
Tablet is data van een game aan het downloaden over wifi. Omdat het zo ontzettend traag gaat zat ik in de tussentijd wat te internetten. Toen kwam ik erachter dat mijn internet ook niet echt rap was.
Dus even een speedtestje gedaan. En inderdaad, internetsnelheid is belabberd.
Ik denk, eens even kijken in mijn router met DD-WRT. Daar zit bandwith monitoring in. En inderdaad, lage doorvoersnelheden. Vervolgens zet ik de download op de tablet uit en doe nog een speedtest. En zie daar, mijn normale snelheden.
Het lijkt er dus op dat de wifi van de tablet mijn overige wifi verbindingen ook beinvloed.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Tablet is data van een game aan het downloaden over wifi. Omdat het zo ontzettend traag gaat zat ik in de tussentijd wat te internetten. Toen kwam ik erachter dat mijn internet ook niet echt rap was.
Ik denk, eens even kijken in mijn router met DD-WRT. Daar zit bandwith monitoring in. En inderdaad, lage doorvoersnelheden. Vervolgens zet ik de download op de tablet uit en doe nog een speedtest. En zie daar, mijn normale snelheden.
Het lijkt er dus op dat de wifi van de tablet mijn overige wifi verbindingen ook beinvloed.
In the beginning there was nothing,and even that exploded!
spectator schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:04:
[...]
rakaz,mogelijk zijn deze additionele settings specifiek voor CM. Ik vind er niet veel info over.
ro.sf.widthpixels=800
ro.sf.heightpixels=480
ro.sf.lcd_density=140
Hoe kan dat, dat het niet allebij de modes gecorrigeerd zijn? Omdat het twee onafhankelijke beeld-modes zijn?maxibuntu schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:38:
[...]
In landscape mode is alles normaal met deze settings In portrait mode zijn de iconen nog steeds verticaal uitgerekt.
En betekent dat ook dat de "portrait-mode" verder niet veranderd is?
Want het zou misschien zelfs meer uitgerekt kunnen zijn als ze modes niet onafhankelijk van elkaar zijn.
Hoe kan ik trouwens die instellingen veranderen?
Moet ik het ding dan gaan programmeren via 'n computer of is dat zo direct te doen?
Sinds ik nieuw met dit apparaat ben begrijp ik ook niet wat ze bedoelen met dat er een "root" nodig is.
Ik heb ook een vraag over de internet-snelheden:_.-SuperstaR-._ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:32:
Zojuist geconstateerd:
Hoe komt het dat er volgens de tablet een Wi-Fi-link is van 150Mbps en ik er maar een half MB van kan krijgen.
Wat nog vreemder is, is dat de upload-snelheid zelfs zo'n 3 keer zo "snel" is.
En het signaal is ook goed, staat er.
Verder heb ik een internet-verbinding van 120Mbps beloofd
en mijn hoofd-computer haalt 90-100 volgens SpeedTest, de upload bijna de volledige beloofde 10.
Mijn PlayStation heeft ook weinig problemen met snelheid en andere apparaten ook.
Kan ik iets instellen zodat de verbinding/snelheid beter wordt?
Zou het helpen om bijv. een vaste IP en DNS-nummers, die ik al gebruik voor andere apparaten, in de tablet in te stellen?
[ Voor 39% gewijzigd door DamageInc. op 23-12-2011 05:17 ]
Verwijderd
Van deze instellingen heeft alleen ro.sf.lcd_density effect. De rest doet op de Aldi Minipad voor de aansturing van het beeldscherm helemaal niets. En met een instelling van 140 wordt alles inderdaad wat scherper, maar de verhouding blijft hetzelfde. Nog steeds ovale rondjes.spectator schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:04:
ro.sf.widthpixels=800
ro.sf.heightpixels=480
ro.sf.lcd_density=140
Veel mensen zal het niet eens opvallen en persoonlijk vindt ik het niet echt storend. Maar dat heeft natuurlijk ook met de prijs te maken. Als ik een zelfde soort scherm in m'n iPad 2 of Acer A500 zou hebben, zou ik er al heel wat meer problemen mee hebben.
Met root wordt bedoelt dat je een soort van administrator toegang hebt in het android os. Hier kan het programma dat gebruik maakt van root meer dingen op je tablet (bijv systeem bestanden aanpassen).
Hier hoef je je verder geen zorgen over te maken omdat onze tab standaard root toegang bied.
Hier hoef je je verder geen zorgen over te maken omdat onze tab standaard root toegang bied.
[ Voor 19% gewijzigd door Da Syntax op 23-12-2011 11:09 ]
Verwijderd
Is het mogelijk om op deze tablet te internetten via een dongle?
Op de website van Bmorn staat wel dat er 3G dongle support is, maar als ik mijn dongle aansluit gebeurt er niet zoveel. Geeft alleen de melding "external devices out".
Op de website van Bmorn staat wel dat er 3G dongle support is, maar als ik mijn dongle aansluit gebeurt er niet zoveel. Geeft alleen de melding "external devices out".
Of een USB-dongle gaat werken weet ik niet, dat is ook niet echt practisch (zo'n uitstekend ding) al zou het in geval van nood beter zijn dan niets.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:40:
Is het mogelijk om op deze tablet te internetten via een dongle?
Ik heb zelf een mobile wifi modem van Vodafone, dat ding wordt gewoon zijn eigen accesspoint en dan kan elk apparaat (zelfs meerdere tegelijk) met wifi gebruik maken van die internetverbinding.
Bij Vodafone krijg je dat ding voor nop bij 1-jarige abonnementen.
Veel smartphones ondersteunen deze functie ook, om een eigen wifi netwerk te maken en de internetverbinding te delen. Vaak onder de naam personal hotspot of iets dergelijks.
Voor mensen die telaat waren bij de fantastische hoeveelheid die geleverd is: de folder van februari heeft de tablet er weer in staan (week 5 dacht ik) met dezelfde prijs
Hoewel de wifi verbinding niet snel was, was deze wel stabiel.
Maar nu plotseling, is deze de laatste dagen om te huilen.
Moet vrijwel naast de router staan, voor ontvangst.
heb de init.rc aanpassing geprobeerd, maar dit had geen effect.
Iemand een suggestie?
Iemand een suggestie?
Ik heb een probleem met widgets. Als ik bijvoorbeeld de Sense Analog Clock Widget download dan voegt hij niet toe aan het rijtje widgets dat verschijnt na een long tab. Ik kan hem dus niet installeren. Ik heb dit met meerdere widgets die ik download. Ligt dit aan Launcher Pro of is er een andere oorzaak?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zoals al door andere proefondervindelijk is aangetoond, ligt het wifi probleem aan de slechte antenne.xer schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:01:
Hoewel de wifi verbinding niet snel was, was deze wel stabiel.
Iemand een suggestie?
Softwarematig is alles al geprobeerd zonder veel effect. Heb mijn tablet nog niet open gehad, maar verwacht dat wanneer de achterkant eraf ligt, de wifi zal presteren zoals het hoort.
We moeten nog maar zien of het (alleen) de antenne is, ik hoop het niet.
Ik heb normaal 10-20mbps down, zonder problemen,
Aanpassingen aan de instellingen van de tab leverden vooralsnog niets op.
Verschillende mensen hebben wel succes gehad met aanpassingen van de wifi instellingen van de router - zonder dat het duidelijk is waarom.
Bij de laatste keer dat ik problemen had werkte een reset van het modem en alles was weer snel.
Ik heb normaal 10-20mbps down, zonder problemen,
Aanpassingen aan de instellingen van de tab leverden vooralsnog niets op.
Verschillende mensen hebben wel succes gehad met aanpassingen van de wifi instellingen van de router - zonder dat het duidelijk is waarom.
Bij de laatste keer dat ik problemen had werkte een reset van het modem en alles was weer snel.
nogmaals wifi
- ik heb twee routers met wifi, instellingen veranderen helpt niet (channels, snelheid beperken, etc)
- instellingen in de Minipad veranderen helpt ook niet
- een extra draadje van 9,3cm in de Minipad gemonteerd (zonder solderen) geeft een aanzienlijke verbetering
(zie elders op dit forum, ik heb dit helaas niet zelf bedacht helaas......)
Een uiteinde van het draadje op de plek waar de antenne draad op de wifi module gesoldeerd is geplakt
en de rest vastgeplakt naast de batterij, parallel aan de draad die naar de antenne gaat.
(de eigenlijke antenne is een 1/4 golflengte dipool onder het plastieken kapje)
Wat mij opgevallen is dat als je de Minipad vasthoudt met de vingers van je linkerhand op het plastiek
dekseltje (zit de antenne achter) de ontvangst een stuk slechter wordt. Ook weer iets om rekening mee te
houden als je in een grensgebied zit en dat is niet zo heel ver van de router als er een muur tussen zit.
Als het even meezit ga ik volgende week met een spectrum analyzer metingen doen aan de antenne
om de aanpassing antenne / antenne leiding / wifi module te optimaliseren. Ik vermoed dat er zgn staande
golven optreden in de antenne leiding. Door het extra draadje is er blijkbaar een betere aanpassing
ontstaan en daardoor minder staande golven.
to be continued
- ik heb twee routers met wifi, instellingen veranderen helpt niet (channels, snelheid beperken, etc)
- instellingen in de Minipad veranderen helpt ook niet
- een extra draadje van 9,3cm in de Minipad gemonteerd (zonder solderen) geeft een aanzienlijke verbetering
(zie elders op dit forum, ik heb dit helaas niet zelf bedacht helaas......)
Een uiteinde van het draadje op de plek waar de antenne draad op de wifi module gesoldeerd is geplakt
en de rest vastgeplakt naast de batterij, parallel aan de draad die naar de antenne gaat.
(de eigenlijke antenne is een 1/4 golflengte dipool onder het plastieken kapje)
Wat mij opgevallen is dat als je de Minipad vasthoudt met de vingers van je linkerhand op het plastiek
dekseltje (zit de antenne achter) de ontvangst een stuk slechter wordt. Ook weer iets om rekening mee te
houden als je in een grensgebied zit en dat is niet zo heel ver van de router als er een muur tussen zit.
Als het even meezit ga ik volgende week met een spectrum analyzer metingen doen aan de antenne
om de aanpassing antenne / antenne leiding / wifi module te optimaliseren. Ik vermoed dat er zgn staande
golven optreden in de antenne leiding. Door het extra draadje is er blijkbaar een betere aanpassing
ontstaan en daardoor minder staande golven.
to be continued
[ Voor 14% gewijzigd door gerritbd op 23-12-2011 19:59 ]
Werk jij bij Aldi ('s reclamebureau) ofzo?KoenHalfwerk schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:51:
Voor mensen die telaat waren bij de fantastische hoeveelheid die geleverd is: de folder van februari heeft de tablet er weer in staan (week 5 dacht ik) met dezelfde prijs
Mijn definitieve oplossing voor de wifi ontvangst (en daarmee ook meteen de garantie) is met een ijzerzaag de klep van de achterkant bewerken. Als je het dunne stripje metaal weghaalt tussen het plastic deskseltje en de rand van de klep (2 zaagsnedes dus en dan valt dat stukje eraf) dan is de ontvangst altijd goed (25Mbit/s 1 verdieping lager, en zakt pas naar 3Mbit/s buitenshuis op 40m van de router). De spleet die je dan overhoud kan je met een stukje tape afdichten.
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Rapsac, klinkt goed.. Zou je hier foto's van kunnen maken en hier neer zetten? Ik zou dit iig waarderen.rapsac schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:15:
Mijn definitieve oplossing voor de wifi ontvangst (en daarmee ook meteen de garantie) is met een ijzerzaag de klep van de achterkant bewerken. Als je het dunne stripje metaal weghaalt tussen het plastic deskseltje en de rand van de klep (2 zaagsnedes dus en dan valt dat stukje eraf) dan is de ontvangst altijd goed (25Mbit/s 1 verdieping lager, en zakt pas naar 3Mbit/s buitenshuis op 40m van de router). De spleet die je dan overhoud kan je met een stukje tape afdichten.
De standaard muziek speler van deze tap heeft geen mogelijkheden qua instellen van tonen. Via een andere threat de tip gekregen van iemand om hier Mortplayer voor te gebruiken.
Deze is zeer uitgebreid en heeft een equalizer waarmee je een perfect geluid uit het apparaat laat komen. Zelf hang ik er een externe speaker aan, die nu formidabel klinkt. Mortplayer beta is gratis van de appstore te halen.
Hopelijk hebben jullie wat aan deze tip
Deze is zeer uitgebreid en heeft een equalizer waarmee je een perfect geluid uit het apparaat laat komen. Zelf hang ik er een externe speaker aan, die nu formidabel klinkt. Mortplayer beta is gratis van de appstore te halen.
Hopelijk hebben jullie wat aan deze tip
Nee, klant is filiaal houderBamSlam_ schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:24:
[...]
Werk jij bij Aldi ('s reclamebureau) ofzo?
spectator schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:18:
[...]
Rapsac, klinkt goed.. Zou je hier foto's van kunnen maken en hier neer zetten? Ik zou dit iig waarderen.

Ik heb het gat uit het midden gemaakt omdat ik er ook een andere antenne in had gezet. Als je de originale antenne gebruikt (en dat kan je best doen, dat ding werkt redelijk) dan kan je het gat symmetrisch maken.
[ Voor 27% gewijzigd door rapsac op 24-12-2011 00:20 ]
Vraagje aan rakaz: Met welk programmatje heb jij SystemUI.apk ge-edit? De framework-res.apk heb ik aangepast met APK Manager, maar bij SystemUI.apk krijg ik een foutmelding.
Vraagje aan Petervanakelyen: Met welk programmatje heb jij de initlogo.rle aangepast? Is dat de tool to565 geweest?
Vraagje aan Petervanakelyen: Met welk programmatje heb jij de initlogo.rle aangepast? Is dat de tool to565 geweest?
Verwijderd
Ik gebruik inderdaad APK Manager (versie 1.2.1 voor Mac). In beide gevallen heb ik de .apk gedecompiled en daarna weer gecompiled. Als APK Manager vraagt of het een systeem APK is, in beide gevallen antwoorden met Ja. Hij gebruikt dan de signature van de de oude APK ipv van dat hij een nieuwe signature maakt.Gusev schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 01:23:
Vraagje aan rakaz: Met welk programmatje heb jij SystemUI.apk ge-edit? De framework-res.apk heb ik aangepast met APK Manager, maar bij SystemUI.apk krijg ik een foutmelding.
Oke nice. Ik heb namelijk wat ICS transitions toegevoegd aan jou framework-res.apk. Bij deze, kan je eens kijken of die werkt: http://dl.dropbox.com/u/1...tom_rom/framework-res.apkVerwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:45:
[...]
Ik gebruik inderdaad APK Manager (versie 1.2.1 voor Mac). In beide gevallen heb ik de .apk gedecompiled en daarna weer gecompiled. Als APK Manager vraagt of het een systeem APK is, in beide gevallen antwoorden met Ja. Hij gebruikt dan de signature van de de oude APK ipv van dat hij een nieuwe signature maakt.
Heb jij enig idee hoe ik de oude symbolic links moet verwijderen (van 7 bytes groot met enkel tekst erin)? Ik heb de custom ROM voor de Pro 3 reeds opgesteld, alleen na het installeren en de reboot via CWM, kom ik weer terecht in CWM
[ Voor 14% gewijzigd door Gusev op 24-12-2011 10:22 ]
Verwijderd
Ik wil het ook alleen gebruiken voor nood. Ik hoef niet altijd/overal internet te hebben, dus een mobile wifi modem is dan een wat dure oplossing. Tethering zou wel een goede oplossing zijn, maar dat schijnt niet te kunnen met mijn telefoon (Blackberry).BlackMage schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:05:
[...]
Of een USB-dongle gaat werken weet ik niet, dat is ook niet echt practisch (zo'n uitstekend ding) al zou het in geval van nood beter zijn dan niets.
Ik heb zelf een mobile wifi modem van Vodafone, dat ding wordt gewoon zijn eigen accesspoint en dan kan elk apparaat (zelfs meerdere tegelijk) met wifi gebruik maken van die internetverbinding.
Bij Vodafone krijg je dat ding voor nop bij 1-jarige abonnementen.
Veel smartphones ondersteunen deze functie ook, om een eigen wifi netwerk te maken en de internetverbinding te delen. Vaak onder de naam personal hotspot of iets dergelijks.
Maar ik heb nog 2 dongels liggen die ik nu nergens voor gebruik. Dus die zou ik graag werkend krijgen op m'n tablet. Maar het wil niet echt lukken.
Vandaar dat ik me afvroeg of het iemand anders hier het toevallig ook geprobeerd heeft?
Hoe krijg je sowieso dat tablet open? 4 schroefjes en dan? bovenkant heb ik losgekregen, maar verder niks? Met welk materiaal doen jullie het?rapsac schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:18:
[...]
[afbeelding]
Ik heb het gat uit het midden gemaakt omdat ik er ook een andere antenne in had gezet. Als je de originale antenne gebruikt (en dat kan je best doen, dat ding werkt redelijk) dan kan je het gat symmetrisch maken.
edit: gelukt met zakmes xD
nu eens kijken wat ik kan slopen
edit2: klein stukje eraf gezaagd, nu met upc speedtest 5 meter afstand 13 mbit 5 up
1 meter afstand 37 mbit en 6 up
al met al nog steeds onstabiel als de nete, maar iig wel gewoon 10 mbit sowieso
[ Voor 25% gewijzigd door Ewivis op 24-12-2011 11:00 ]
Iemand een idee?Fiber schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:10:
Ik heb een probleem met widgets. Als ik bijvoorbeeld de Sense Analog Clock Widget download dan voegt hij niet toe aan het rijtje widgets dat verschijnt na een long tab. Ik kan hem dus niet installeren. Ik heb dit met meerdere widgets die ik download. Ligt dit aan Launcher Pro of is er een andere oorzaak?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Staan die folders al ergens online?
Aan Launcher Pro ligt het i.i.g. niet, heb die Sense widget ook net even op m'n tablet (Intertoys Qware maar dat terzijde) gezet en doet het prima. Je kiest toch wel de normale widgets en niet die van Launcher Pro hè...?Fiber schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:16:
Iemand een idee?
Nickname does not reflect reality
Normale. Ook even bij de LP widgets gekeken maar daar staan ze ook niet tussen. Het is de gratis versie van LP, maakt dat nog uit in dit geval?
Hmmm, draai de betaalde maar daar zal het niet aan liggen. Sowieso, dan installeer je toch gewoon even tijdelijk voor de test Zeam, Nemus, ADW, GoLauncher of weet ik het. En kijk dan even of de widget(s) er staan.Fiber schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:07:
Normale. Ook even bij de LP widgets gekeken maar daar staan ze ook niet tussen. Het is de gratis versie van LP, maakt dat nog uit in dit geval?
ADW staat er ook nog op geloof ik, maar ik weet niet hoe ik moet schakelen tussen 2 launchers...
Zal eens een paar andere downloaden ook.
Go Launcher pakt hem ook niet op....
Zal eens een paar andere downloaden ook.
Go Launcher pakt hem ook niet op....
[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 24-12-2011 14:39 ]
Hier ook aan het slopen. Aan de lange zijkant zitten aan de binnenkant van het deksel 2 uitsparingen. Daar moet je hem iets naar buiten wrikken met een dunnen schroevendraaier. Dan is het deksel er zo af.
De antenne zit midden op het kunststof plaatje geplakt, dus ze snappen in ieder geval dat metaal ten kostte gaat van de ontvangst. Nu nog even de zaag er in, en de antenne ga ik iets verder naar buiten zetten.
Zo, de tab zit weer dicht
Getest met speedtest.net: standaard kwam die met download op 4,90 mbit en opload op 0,82 op een afstand van ongeveer 4 m en 1 muur. Op een afstand van 6 m kwam die met download op 1,78 en up op 0,74. Beide situaties gaf het ontvangstsignaal 3 groene blokjes.
Na het verwijderen van het metaal:
Of ik nu op 4, 6 of 8 m afstand van de router zit, volle bak ontvangst.
download is 6,28 mbit en up is 0,82
In de praktijk is het verschil veel groter dan gemeten met speedtest. Filmpjes laden van youtube, gaat nu super. Bij aanklikken van de link begint deze gelijk af te spelen en loopt vlekkeloos door.
Ben heel blij met de tip die we hier in het forum hebben gehad
De antenne zit midden op het kunststof plaatje geplakt, dus ze snappen in ieder geval dat metaal ten kostte gaat van de ontvangst. Nu nog even de zaag er in, en de antenne ga ik iets verder naar buiten zetten.
Zo, de tab zit weer dicht
Getest met speedtest.net: standaard kwam die met download op 4,90 mbit en opload op 0,82 op een afstand van ongeveer 4 m en 1 muur. Op een afstand van 6 m kwam die met download op 1,78 en up op 0,74. Beide situaties gaf het ontvangstsignaal 3 groene blokjes.
Na het verwijderen van het metaal:
Of ik nu op 4, 6 of 8 m afstand van de router zit, volle bak ontvangst.
download is 6,28 mbit en up is 0,82
In de praktijk is het verschil veel groter dan gemeten met speedtest. Filmpjes laden van youtube, gaat nu super. Bij aanklikken van de link begint deze gelijk af te spelen en loopt vlekkeloos door.
Ben heel blij met de tip die we hier in het forum hebben gehad
[ Voor 47% gewijzigd door Aloysxda op 24-12-2011 15:49 ]
Even een update tav wifi ontvangst.
Aangezien ik 2 van die tabs heb, de 2e ook open geschroeft. Hier zat de antenne niet goed op het kunststof plaatje geplakt, waardoor deze dubbelgevouwen in het apparaat zat. Verkeerd om dus. Hier heb ik niets uit het deksel gezaagd, maar alleen de wifi antennen met tape aan het kunststof plaatje geplakt.
Het resultaat hiervan is nu een stuk beter. Deze laat ik eerst maar zo.
Aangezien ik 2 van die tabs heb, de 2e ook open geschroeft. Hier zat de antenne niet goed op het kunststof plaatje geplakt, waardoor deze dubbelgevouwen in het apparaat zat. Verkeerd om dus. Hier heb ik niets uit het deksel gezaagd, maar alleen de wifi antennen met tape aan het kunststof plaatje geplakt.
Verwijderd
Slechte wifi ontvangst. Ik had nog een oude dongel van de Aldi liggen (MD 86498) werkte direct, resultaat UPC speedtest: download 11.65 Mbps, upload: 0.82 Mbps
Verwijderd
precies het zelfde gedaan. nu is de download snelheid een stuk beter(van 1 mbit naar 6,5mbit)Aloysxda schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:20:
Even een update tav wifi ontvangst.
Verwijderd
Ook hier alleen vastgeplakt met iso tape strak tegen de deksel en ook hier van 1 naar 6 mbit.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:06:
[...]
precies het zelfde gedaan. nu is de download snelheid een stuk beter(van 1 mbit naar 6,5mbit)
Zijn meerdere manieren maar het makkelijkste is gewoon door Homeswitcher ook even (tijdelijk) te installeren.Fiber schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:21:
ADW staat er ook nog op geloof ik, maar ik weet niet hoe ik moet schakelen tussen 2 launchers...
Dat is echt heel vaag. Gebeurt alleen bij die ene widget of elke nieuwe je nu installeert ook? Anders zou ik de niet-werkenden deïnstalleren en weer er op zetten. Zijn allemaal vrij weinig tijd kostende experimentjes hèGo Launcher pakt hem ook niet op....
Ben aan het knoeien met de WIFI en wil enkele tips uitvoeren welke hier op het forum staan, maar wie kan mij vertellen hoe ik de achterkant van het tablet eraf krijg. Heb de schroefjes eruit en ben nu aan wrikken met een mesje er tussen maar hij werkt niet echt mee.
Verwijderd
Aan de zijde van de schroefjes in het midden zit een sleufje ook aan de zijkanten ziten 2 sleufjes aan elke kant.barrie schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:09:
Ben aan het knoeien met de WIFI en wil enkele tips uitvoeren welke hier op het forum staan, maar wie kan mij vertellen hoe ik de achterkant van het tablet eraf krijg. Heb de schroefjes eruit en ben nu aan wrikken met een mesje er tussen maar hij werkt niet echt mee.
Daar kan je met een dun voorwerp(mesje) tussen komen en de achterzijde naar buiten drukken.
Bedankt, zal er weer eens een paar messen tussen zetten ha ha.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:14:
[...]
Aan de zijde van de schroefjes in het midden zit een sleufje ook aan de zijkanten ziten 2 sleufjes aan elke kant.
Daar kan je met een dun voorwerp(mesje) tussen komen en de achterzijde naar buiten drukken.
Groetjes Barrie
Ik weet eigenlijk niet of dit van pas komt. Er lijkt iemand bezig met de sourcecode voor de allwinner op https://github.com/allwinnerwk . Ik ben er nog niet genoeg in thuis om er een oordeel over te geven.
A life lived in fear is a life half lived
Die github repo had ik nog niet gezien. Ik ben nu bezig met CyanogenMod 7, gebaseerd op de Novo7 github, maar het gaat moeilijk vooruit (ook omdat het compileren gemakkelijk 3-4 uur duurt).
[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-12-2011 13:11 ]
Core i5-450 @ 2.4GHz met 6GB DDR3 onder Ubuntu 11.10 (laptopje).
[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-12-2011 14:19 ]
Had verwacht dat t daarop sneller zou gaan.
Compile je ook steeds n nieuwe kernel? ik meen me te herineren dat bij de kinle fire een cm7 is gebouwt met een onaangepaste stock kernel.
Compile je ook steeds n nieuwe kernel? ik meen me te herineren dat bij de kinle fire een cm7 is gebouwt met een onaangepaste stock kernel.
[ Voor 62% gewijzigd door Da Syntax op 25-12-2011 14:49 ]
Nee, ik gebruik nog de stock kernel. Ik ben er nog niet in geslaagd een (werkende) kernel te compileren.
In hoeverre werkt hij nu met de stock kernel?
Op dit moment compileert hij wel, maar hangt ergens halverwege tijdens het booten vast. Maar dat ligt vooral aan tijdsgebrek (studeren voor de examens), het is zeker werkend te krijgen.
Probeer het anders eens met de standaard cm7 repo.
Iedereen bedankt hier voor het delen van de ervaringen met wifi op de aldi minipad. Mijn pad kwam met downloaden zo tot 0.5 mbps. Uitzending gemist: waardeloos.
Ik heb hem ook geopend. Twee keer zelfs. De eerste keer door na het verwijderen van de vier schroefjes voorzichtig met mijn nagel tussen de achterkant en de rest van de behuizing te schuiven om de klikvingertjes los te krijgen. Mooie methode omdat er geen enkele beschadiging aan de behuizing optreedt (garantie...). Ik zag toen alleen zo gauw geen probleem en heb hem zonder verbetering weer in elkaar gedrukt.
De tweede keer had ik mijn nagels in de tussentijd geknipt en ging het openen wat minder makkelijk. Vooral na het verhaal hierboven van het gebroken scherm was ik erg voorzichtig. Ik ben begonnen met het aardappelschilmesje. Dat bleek te dik. Daarna verschillende afbreekmesjes tot ik er eentje vond die blijkbaar dunner was de rest. Die ertussen schuiven en hij ging open. Helaas wel met enige zeer beperkte beschadiging.
Maar goed, wat betreft het wifi verhaal lijkt het alsof het zilverkleurige tape er ook iets mee van doen heeft. Ik heb dit namelijk verwijderd en vervangen door dat bruine tape dat gebruikt wordt om verhuisdozen mee dicht te plakken. Ik heb het niet alleen aan het randje van de antenneprint geplakt, maar over de hele print heen. Daarnaast ben ik nog aan het spelen geweest met het wifi kanaal op de router. Ook dat lijkt invloed te hebben. Ik zit nu op kanaal 2 en samen met het bruine tape haal ik nu 10+ mbps download.
Iedereen hier succes met het apparaat. Als het wifi fatsoenlijk werkt is het echt een leuk dingetje.
Ik heb hem ook geopend. Twee keer zelfs. De eerste keer door na het verwijderen van de vier schroefjes voorzichtig met mijn nagel tussen de achterkant en de rest van de behuizing te schuiven om de klikvingertjes los te krijgen. Mooie methode omdat er geen enkele beschadiging aan de behuizing optreedt (garantie...). Ik zag toen alleen zo gauw geen probleem en heb hem zonder verbetering weer in elkaar gedrukt.
De tweede keer had ik mijn nagels in de tussentijd geknipt en ging het openen wat minder makkelijk. Vooral na het verhaal hierboven van het gebroken scherm was ik erg voorzichtig. Ik ben begonnen met het aardappelschilmesje. Dat bleek te dik. Daarna verschillende afbreekmesjes tot ik er eentje vond die blijkbaar dunner was de rest. Die ertussen schuiven en hij ging open. Helaas wel met enige zeer beperkte beschadiging.
Maar goed, wat betreft het wifi verhaal lijkt het alsof het zilverkleurige tape er ook iets mee van doen heeft. Ik heb dit namelijk verwijderd en vervangen door dat bruine tape dat gebruikt wordt om verhuisdozen mee dicht te plakken. Ik heb het niet alleen aan het randje van de antenneprint geplakt, maar over de hele print heen. Daarnaast ben ik nog aan het spelen geweest met het wifi kanaal op de router. Ook dat lijkt invloed te hebben. Ik zit nu op kanaal 2 en samen met het bruine tape haal ik nu 10+ mbps download.
Iedereen hier succes met het apparaat. Als het wifi fatsoenlijk werkt is het echt een leuk dingetje.
vraagje: heeft iemand al geprobeerd de app goggles op de minipad te installeren.
Het is mij tot nu toe niet gelukt
Het is mij tot nu toe niet gelukt
Moet ik dus eerst plakband over het contactje plakken en vervolgens daar het draadje op leggen? Zodat het draadje dan juist GEEN contact maakt met het metalen contactje?rapsac schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:04:
!Aanvulling!
Ik heb nog wat zitten spelen met de antenne. Het beste resultaat krijg ik ZONDER te solderen. Plak een stukje plakband voor isolatie over de aansluiting van de antenne, leg daar het draadje overheen (mik het uiteinde zo dat het precies boven de aansluiting van de antenne op de print zit), en zet dat vast met nog een stukje plakband. Zet het andere uiteinde van het draadje vast op de afscherming van het lcd zoals op de foto.
Heeft iemand al geprobeerd dmv een boor een rij kleine gaatjes te boren in de afdekplaat boven het kunststof plaatje en deze aan de binnenzijde af te dekken met tape of stof oid? Staat mooier dan een stuk weghalen.
Het oog wil ook wat.
Ik wil het wel proberen maar hoe haal je de achterkant eraf?
Ik lees iets over een gebroken scherm bij het openmaken.
Het oog wil ook wat.
Verwijderd
Er zijn al heel veel die de tab hebben opengemaakt, zelf heb ik hem mederemalen open gehad.frank58 schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:54:
Heeft iemand al geprobeerd dmv een boor een rij kleine gaatjes te boren in de afdekplaat boven het kunststof plaatje en deze aan de binnenzijde af te dekken met tape of stof oid? Staat mooier dan een stuk weghalen.
Het oog wil ook wat.
Met beleid en geduld en een heel dun mesje zoals al eerder omschreven gaat het prima, zorg er voor dat je de tab voorzijde (het scherm) niet gaat torderen en geen messen gebruiken dus een zo dun mogelijk mesje en gebruik je nagels.
De tab van mij zie je geen enkele beschadiging in gesloten toestand, dat geeft al aan GEEN brute force .
suc6
Van kleine gaatjes boren verwacht ik niet zo veel (kooi van Faraday en zo). Sowieso verbaast het me dat het bruut verwijderen van een stukje achtergrond effect had. Als de positie van de antenne tov plastic klepje verkeerd was, ok. Een nette mod zou zijn om een betere antenne achter het plastic klepje te monteren lijkt mij, of storende interne reflecties / interferenties rond de antenne te vermijden door betere afscherming tussen antenne en binnenwerk pad.
mja ik heb ook gezaagd, werkt prima en je merkt er niks van in dagelijks gebruik dat daar een gat zit hoor... maakt verder ook niet uit, zit toch iets hoger omdat de achterkant bol loopt, dus water komt er niet zomaar naar binnen. Ding is 89 euro, gewoon om er beetje mee te spelenPete10 schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:21:
Van kleine gaatjes boren verwacht ik niet zo veel (kooi van Faraday en zo). Sowieso verbaast het me dat het bruut verwijderen van een stukje achtergrond effect had. Als de positie van de antenne tov plastic klepje verkeerd was, ok. Een nette mod zou zijn om een betere antenne achter het plastic klepje te monteren lijkt mij, of storende interne reflecties / interferenties rond de antenne te vermijden door betere afscherming tussen antenne en binnenwerk pad.
Ik heb zelf dus geen zin om te gaan zagen. Vandaar dat ik het draadje als antenne wil gebruiken. Ik zou normaal verwachten dan het metaal van het draadje gewoon contact moest maken maar het contactje voor de antenne. Maar als ik de uitleg van rapsac lees moet dat dus juist niet.
Iemand een idee hoe het nu zit?
Is dit eigenlijk hier al eens langsgekomen? De ICS beta ROM van de Teclast P76ti:
http://www.365gate.com/download/
Die komt toch erg overeen met jullie tablet qua touchscreen?
edit: Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de makers van TWRP 2.0 (touch-based CWM alternatief). Voor ons Qware Pro 3 eigenaren is CWM out-of-the-box werkend met de hardware buttons, maar wellicht interessant voor jullie. Dit was de reactie:
edit: Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de makers van TWRP 2.0 (touch-based CWM alternatief). Voor ons Qware Pro 3 eigenaren is CWM out-of-the-box werkend met de hardware buttons, maar wellicht interessant voor jullie. Dit was de reactie:
We\'re not familiar with the Allwinner line of tablets, but it\'s nand unlocked and has a proper recovery partition, then, chances are pretty good that TWRP 2.0 could be put on it.
[ Voor 55% gewijzigd door Gusev op 26-12-2011 19:55 ]
Waar moet je beginnen? Eerst het plastic plaatje eraf? Heeft iemand foto's van hoe open te maken?Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:58:
[...]
Er zijn al heel veel die de tab hebben opengemaakt, zelf heb ik hem mederemalen open gehad.
Met beleid en geduld en een heel dun mesje zoals al eerder omschreven gaat het prima, zorg er voor dat je de tab voorzijde (het scherm) niet gaat torderen en geen messen gebruiken dus een zo dun mogelijk mesje en gebruik je nagels.
De tab van mij zie je geen enkele beschadiging in gesloten toestand, dat geeft al aan GEEN brute force .
suc6
Bedankt voor de headsup. Ben beide roms op de link aant downloaden. Ik zal ze allebei eens uitproberen.
De ICS ROM van de P76TI is quasi identiek aan die van Ainol (waardeloos dus).Gusev schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:45:
Is dit eigenlijk hier al eens langsgekomen? De ICS beta ROM van de Teclast P76ti:
edit: Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de makers van TWRP 2.0 (touch-based CWM alternatief). Voor ons Qware Pro 3 eigenaren is CWM out-of-the-box werkend met de hardware buttons, maar wellicht interessant voor jullie.
Als Bmorn ooit zijn sources vrijgeeft kunnen we ICS werkend krijgen, maar zolang we geen kernel kunnen compilen zullen we nog een tijd op Gingerbread moeten verdergaan.
TWRP heb ik nog nooit van gehoord, ik zal het eens bekijken. Maar de key mappings van ClockworkMod aanpassen is gemakkelijk, dus daarvoor is het eigenlijk niet direct nodig.
Niet nodig. Gaat niet werken, aangezien die v30 rom niet voor jullie hardware bedoeld is, en de andere waarvan ik dacht dat ie wel identiek is, is gelijk aan de Ainol, en daar heb je ook niks aan.Da Syntax schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:09:
Bedankt voor de headsup. Ben beide roms op de link aant downloaden. Ik zal ze allebei eens uitproberen.
Maar als ik t goed begrijp werken die roms helemaal buiten touchscreen, dus als we n basis hebben maak ik ff een nandroid dump. Dan kunnen we kijken of er wat valt te kloten met de touchscreen drivers.
Omgekeerd, het touchscreen is het enige dat werkt
Nandroid maken zal trouwens niet lukken, aangezien mounten van /dev/block/nandf niet werkt in de ICS ROM (en je ClockworkMod dus niet kan installeren).
Nandroid maken zal trouwens niet lukken, aangezien mounten van /dev/block/nandf niet werkt in de ICS ROM (en je ClockworkMod dus niet kan installeren).
[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-12-2011 20:25 ]
zolang adb werkt heb ik genoeg
. Maar noem eens een paar dingen die op die roms niet werken. Jij was toch de gene die al die verschillende roms had geprobeerd?
edit. Ik zie dat je je mount opmerking hebt veranderd XD
[ Voor 15% gewijzigd door Da Syntax op 26-12-2011 20:29 ]
Dus eigenlijk hebben we een kernel nodig voor de Allwinner chipset. De github die langs is gekomen, hebben we daar wat aan?Petervanakelyen schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:12:
[...]
De ICS ROM van de P76TI is quasi identiek aan die van Ainol (waardeloos dus).
Als Bmorn ooit zijn sources vrijgeeft kunnen we ICS werkend krijgen, maar zolang we geen kernel kunnen compilen zullen we nog een tijd op Gingerbread moeten verdergaan.
TWRP heb ik nog nooit van gehoord, ik zal het eens bekijken. Maar de key mappings van ClockworkMod aanpassen is gemakkelijk, dus daarvoor is het eigenlijk niet direct nodig.
Je kan zelf kiezen (van beter naar best)Da Syntax schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:33:
Ik heb zelf dus geen zin om te gaan zagen. Vandaar dat ik het draadje als antenne wil gebruiken. Ik zou normaal verwachten dan het metaal van het draadje gewoon contact moest maken maar het contactje voor de antenne. Maar als ik de uitleg van rapsac lees moet dat dus juist niet.
- draadje solderen
- geïsoleerd draadje
- zagen
- zagen + betere antenne erop
Waar je ook voor kiest; het wordt er alleen maar beter van. De tip om de geleidende (aarde) folie te vervangen door gewone tape klinkt ook goed.
Als je niet wilt proberen wat het beste bij je werkt kies dan meteen voor zagen.
Het touchscreen werkt, maar het display wordt niet correct aangestuurd, waardoor enkel de helft van het beeld zichtbaar is. Om dat te kunnen oplossen moet je kernel kunnen recompilen, maar zonder kernel sources gaat dat niet. WiFi werkt ook niet, omdat de Novo7 Advanced een andere chipset heeft dan de Minipad. Om dat te kunnen oplossen moet je Android recompilen, maar zonder de Android sources voor de Bmorn V11 gaat dat dus ook niet.Da Syntax schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:29:
zolang adb werkt heb ik genoeg. Maar noem eens een paar dingen die op die roms niet werken. Jij was toch de gene die al die verschillende roms had geprobeerd?
Jammer genoeg hebben we aan die repository niets. Kernels hebben we genoeg, maar we hebben de kernel sources (en de Android sources voor de hardware) nodig.Gusev schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:29:
[...]
Dus eigenlijk hebben we een kernel nodig voor de Allwinner chipset. De github die langs is gekomen, hebben we daar wat aan?
Ah oke, kijk daar ging ik de mist in, we hebben dus de kernel SOURCE nodig...Ik heb wel gelezen dat de Allwinner A10 kernel source is vrijgegeven maar das de 2.6.xx tak. Daar hebben we voor ICS niks aan of wel?Petervanakelyen schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:47:
[...]
Het touchscreen werkt, maar het display wordt niet correct aangestuurd, waardoor enkel de helft van het beeld zichtbaar is. Om dat te kunnen oplossen moet je kernel kunnen recompilen, maar zonder kernel sources gaat dat niet. WiFi werkt ook niet, omdat de Novo7 Advanced een andere chipset heeft dan de Minipad. Om dat te kunnen oplossen moet je Android recompilen, maar zonder de Android sources voor de Bmorn V11 gaat dat dus ook niet.
[...]
Jammer genoeg hebben we aan die repository niets. Kernels hebben we genoeg, maar we hebben de kernel sources (en de Android sources voor de hardware) nodig.
http://www.slatedroid.com...r-a10-kernel-source-code/
http://www.slatedroid.com...linux-kernel-source-code/
http://rhombus-tech.net/allwinner_a10/
http://rhombus-tech.net/allwinner_a10/kernel_compile/
ICS draait wel op de 2.6 kernel, ik heb echter geen idee welke aanpassingen er moeten worden gedaan om het werkend te krijgen. Ik kan het enkel testen met gingerbread aangezien de ICS sources voor de Bmorn V11 nog niet beschikbaar zijn.
Dit is overigens mijn eerste keer dat ik een kernel moet compilen, dus dat gaat sowieso nog wel wat experimenteren worden
Dit is overigens mijn eerste keer dat ik een kernel moet compilen, dus dat gaat sowieso nog wel wat experimenteren worden
Ik wacht ook met smart op de Bmorn ICS sources. De Bmorn V11 Extreme is toch al "volop" verkrijgbaar?Petervanakelyen schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:38:
ICS draait wel op de 2.6 kernel, ik heb echter geen idee welke aanpassingen er moeten worden gedaan om het werkend te krijgen. Ik kan het enkel testen met gingerbread aangezien de ICS sources voor de Bmorn V11 nog niet beschikbaar zijn.
voor zover ik weet niet. Ik vroeg hem er vanochtend weer naar en kreeg eigenlijk het signaal dat hij dit nog niet had mogen zeggen (haalt ook de krediet achter het bericht weer wat naar beneden moet ik zeggen)BamSlam_ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:27:
[...]
Staan die folders al ergens online?Op de Aldi site kun je met wat url-guessing hooguit twee weken vooruit kijken...
WTF, waar heb je die vandaan getoverd
?! Dit is volgens mij precies wat we nodig hebben. ECHTER, dit is een patch voor de officiële 2.6.36 kernel. Dus die hebben we nog wel nodig.
Interesting...
Interesting...
Dit is niet precies wat we nodig hebben, de kernel sources heb je in een van de links in je eigen posts al gegeven. Volgens mij is dit nog een oude patch. De Android sources zouden veel interessanter zijn, maar Bmorn lijkt er niet echt happig op om die te releasen. Ainol doet het op dat vlak beter met de Novo7 Advanced.
[ Voor 22% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-12-2011 22:00 ]