Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:04
Fiber schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:18:
Root Uninstaller werkt ook prachtig. Out of the Box.

Kunnen we niet een soort lijstje met 'Must Have' (gratis) apps maken?
En een lijstje wat veilig is om te verwijderen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
audiojunk schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:21:
[...]

ik was van plan een script te maken die veilig zaken verwijdert en zo je batterij ook iets langer laat leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10-2024

Hyphen

Snap je het wel?

Feli met je werkende tab :-)

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
De nieuwe ROM op mijn tablet geplaatst en de eerste start van de tablet ging goed. Nu een paar uur later blijft hij bij het opstarten op het groene Android scherm staan. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:55
gabaman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:38:
De nieuwe ROM op mijn tablet geplaatst en de eerste start van de tablet ging goed. Nu een paar uur later blijft hij bij het opstarten op het groene Android scherm staan. Iemand een tip?
opnieuw flashen van die rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
Een gouden tip 8)7

ik hoop dat er snel een kale rom komt, het verwijderen van kiddy theme is killing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
gabaman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:50:
Een gouden tip 8)7

ik hoop dat er snel een kale rom komt, het verwijderen van kiddy theme is killing. :)
ik ben net bezig met een handleiding om de stock launcher te installeren, en de juiste theme files en launcher files van ADW te verwidjeren.

je kan natuurlijk ook een andere launcher uit de market pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 15:04
dat zou je zeggen als het komt door aanpassingen na de laatste flash. hoop dat de werkende firmware stabiel is. hier heb ik geen enkele issue met de tablet. stabiel, snel en een bedroevend wifi ontvangst.

@sinlath: wat ik niet snap is, waarom een foute rom jouw touchscreen om zeep helpt en een goede rom deze niet verhelpt? zal wanneer ik tijd heb een aantal roms voor de A10 uitproberen.

zie dat fun_ op xda bezig is voor clockworkmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

spectator schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:54:
dat zou je zeggen als het komt door aanpassingen na de laatste flash. hoop dat de werkende firmware stabiel is. hier heb ik geen enkele issue met de tablet. stabiel, snel en een bedroevend wifi ontvangst.

@sinlath: wat ik niet snap is, waarom een foute rom jouw touchscreen om zeep helpt en een goede rom deze niet verhelpt? zal wanneer ik tijd heb een aantal roms voor de A10 uitproberen.

Het werkt wel wel weer bij Sinlath, de als laatst geposte rom werkt wel, ook touchscreen :p

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
spectator schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:54:

omdat de goede rom nog niet de juiste drivers bevatte en de recovery mode op basis van boot is en niet recovery partition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 15:04
Forgive my ignorance, maar wat bedoel je met recovery op basis van boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wie heeft er op XDA de suggestie gegeven om de rootfs image te openen in ext2explore?
Dat is namelijk wel gemakkelijk zonder Windows :+

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-12-2011 16:56 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:55:
Wie heeft er op XDA de suggestie gegeven om de rootfs image te openen in ext2explore?
Dat is namelijk wel gemakkelijk zonder Windows :+
:-)

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

gabaman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:50:
... het verwijderen van kiddy theme is killing. :)
Gaat prima met Root Uninstaller... :)
audiojunk schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:21:
[...]
Tot nu toe veilig en zonder merkbare problemen verwijderd, maar nog wel even een back-up van gemaakt voor de zekerheid:
  • Home Screen Tips
  • Internet Filter
  • KDI Kid Theme
  • Safe Browser
  • YouTuBe
Het lijkt er op dat ze nu hernoemd zijn/verplaatst zijn van 'sys' naar 'sys|bak\del'

Iemand meer suggesties wat er weg kan? Ik twijfel nog een klein beetje over Adobe Air, ADW.Launcher, Live Wallpaper Picker. Zijn die Calender dingen de officiele van Google of eigen brouwsels? en die E-mail App? Wat doet Music en kan die Super-HD Player weg? En die Dialers?

[ Voor 65% gewijzigd door Fiber op 14-12-2011 17:34 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Email lijkt dezelfde als Google. Enig verschil met die op mijn telefoon is, dat deze op de tab ook afbeeldingen weer kan geven..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 01:12
http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Barebones

Op die wiki pagina staat een lijst met veelvoorkomende apps, er staat bij waar ze voor dienen en of je ze veilig kan verwijderen. Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:08:
[...]
? Wat doet Music en kan die Super-HD Player weg? En die Dialers?
Als je de dialers weghaald werkt de "fysieke" home knop niet meer. (Proef ondervindelijk ondervonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Weet iemand een fatsoenlijke media player? Ik heb een halve seconde lag in avi's met die super HD player :-/

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyphen schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:34:
Weet iemand een fatsoenlijke media player? Ik heb een halve seconde lag in avi's met die super HD player :-/
MX Video Player is geweldig:
https://market.android.co...tech.videoplayer.ad&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Ziet er idd erg goed uit, maar het geluid loopt nogsteeds niet synchroon met de video :?

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met het flashen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Stappenplan:

- Zet het tablet volledig uit.
- Prik een paperclip(ik gebruik een naald) op de resetknop ( dit is het gaatje waar "Mic" bijstaat, raar maar waar )
- Prik de USB kabel in de het tablet, zodra windows een device herkend kan je de resetknop loslaten.
- installer de driver ( komt met de flashutil mee, uit de map UsbDriver ) herhaal dit nogmaals.
- start Livesuite.exe ( klik NIET op de knop Netsync, de livesuite wordt dan ge-update en werkt niet meer )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Alles gaat goed, tot ik in livesuit op de 'sysupdate' knop druk.
Dan krijg ik een popup met: "no device that need to update" en natuurlijk wordt er niks geflasht.

Wat kan ik er aan doen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sluit LiveSuite af. Start het dan terug op, laadt de firmware image file, en koppel de tablet terug aan (met de tablet nog steeds in bootloader mode). Normaal krijg je dan een kadertje met 'Do you want to format device?' en kan je verder updaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-12-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Petervanakelyen schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:03:
Sluit LiveSuite af. Start het dan terug op, laad de firmware image file, en koppel de tablet terug aan (tablet staat ondertussen nog steeds in bootloader mode). Normaal krijg je dan een kadertje met 'Do you want to format device?' en kan je verder updaten.
Updaten? Er is toch alleen een rom uit die al op de tab staat?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Klopt. Maar het is de procedure voor een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan toch ook maar zo'n Aldi tablet opgehaald. Ik had al een Android 3.2 tablet en een iPad, maar je kunt als web designer nooit genoeg apparaten hebben om op te testen. Er lagen er nog drie (Drachten - Noord Oost) dus als iemand er nog een zoekt...

Om het apparaat een beetje bruikbaar te maken heb ik als eerste die domme theme verwijderd. Simpelweg een ADW theme gedownload van de Market en de oude met Root Uninstaller verwijderd. Net als als de standaard meegeleverde programma's Zoals de Safe Browser, YouTuBe en Internet Filter. Daarna via adb de Stock Android apps geïnstalleerd vanaf een package voor Cyanogenmod 7. Werkt allemaal prima!

Er zijn nog drie dingen die ik graag wil aanpassen:

Installatie van de stock Browser.apk
De stock browser installeren is op zich niet zo moeilijk. Gewoon de Browser.apk uit een andere telefoon of emulator halen en via adp installeren. Installatie werkt op zich wel maar de browser crashed op het moment dat het opgestart wordt.

De standaard statusbar zodat die irritante volume buttons verdwenen zijn
De statusbar zit in SystemUI.apk, maar deze simpelweg vervangen door een stock versie levert ook een crash op.

De stock launcher
Launcher2.apk heb ik ook via adb geinstalleerd, maar hier heb ik verder nog niet naar gekeken of ik deze aan de praat kan krijgen.

Heeft iemand een idee hoe ik de bovenstaande dingen voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas. ik krijg geen kadertje met 'Do you want to format device?' na recommecten van de minitab.
Aleen steeds de boodschap dat er geen device te updaten valt.

Antivirus uitgezet, livesuit op de harddisk ipv. de usb stick gezet, helaas, geen firmware update.

Is er geen ander programma waarmee ik kan flashen, of heeft er nog iemand een suggestie?

Anders morgen nog maar eens op een andere XP machine proberen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je hebt de driver toch geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, driver is één keer geïnstalleerd

ik heb een keer de driver geïnstalleerd die bij de livesuit uitgepakt wordt, en - na systeemherstel- die andere (die in één van de 3 downloads ondwr de rom staat.
Zelfde probleem, geen enkel verschil.

Iemand zei dat je de minitab per software moest uitzetten, niet door de aan/uitknop ingedrukt te houden.
Maar voor een gebrickte minitab is er geen andere optie

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:28:
Er zijn nog drie dingen die ik graag wil aanpassen:

Installatie van de stock Browser.apk
De stock browser installeren is op zich niet zo moeilijk. Gewoon de Browser.apk uit een andere telefoon of emulator halen en via adp installeren. Installatie werkt op zich wel maar de browser crashed op het moment dat het opgestart wordt.

De standaard statusbar zodat die irritante volume buttons verdwenen zijn
De statusbar zit in SystemUI.apk, maar deze simpelweg vervangen door een stock versie levert ook een crash op.

De stock launcher
Launcher2.apk heb ik ook via adb geinstalleerd, maar hier heb ik verder nog niet naar gekeken of ik deze aan de praat kan krijgen.

Heeft iemand een idee hoe ik de bovenstaande dingen voor elkaar kan krijgen?
Stock browser heeft extra libraries nodig. SystemUI.apk wijzigen mag geen probleem vormen, uitpakken met apktool, aanpassen en terug inpakken zou voldoende moeten zijn. De stock launcher werkt, maar ziet er verschrikkelijk uit (en geen autorotate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:13:
Stock browser heeft extra libraries nodig.
Dat vermoedde ik al. Weet je zo ook welke bestanden dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag langs de Aldi geweest 17.40 lag er nog 1 gesealed bij de kassa
in Ede dus voor de mensen in ede en omstreken die er nog een willen ,
morgenvroeg gelijk naar de winkel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:57:
Ja, driver is één keer geïnstalleerd

ik heb een keer de driver geïnstalleerd die bij de livesuit uitgepakt wordt, en - na systeemherstel- die andere (die in één van de 3 downloads ondwr de rom staat.
Zelfde probleem, geen enkel verschil.

Iemand zei dat je de minitab per software moest uitzetten, niet door de aan/uitknop ingedrukt te houden.
Maar voor een gebrickte minitab is er geen andere optie
Driver overnieuw installeren? Bij mij 'pakt' hij ook niet altijd gelijk. Tablet overnieuw uitzetten en overnieuw met paperclip aanzetten. Eerst die livesuit aanzetten en ROM selecteren.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj4n90
  • Laatst online: 14-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:54:
Helaas. ik krijg geen kadertje met 'Do you want to format device?' na recommecten van de minitab.
Aleen steeds de boodschap dat er geen device te updaten valt.
LiveSuit.exe starten, "nieuwe"/werkende "image lc_wd_sp0838_1.8_1114.img" laden in tool met [SelectImg] knop, vervolgens op de knop er naast [SysUpdate].

Tablet aansluiten in recovery;
(zorg dat hij echt uit is met de powerknop of software matig (HELEMAAL UIT niet standby/sleep)).
Wil je zeker weten dat de tablet echt uit is, tablet aan zetten, en als hij helemaal opgestart (ook ontgrendeld) is de powerknop indrukken en vast houden 5 tot 10 sec, dan gaat hij echt helemaal uit.

Paperclip in het gaatje (je voelt een klikje) en vast houden, dan voorzichtig usb er in stoppen en daarna paperclip los laten. (ik stop de usb kabel al in de opening zodat ik hem alleen nog maar hoef aan te drukken)
Ik heb ook de lader aangesloten (voor de veiligheid)

Als het goed is begint krijg je nu "Do you want to format device?"

Mocht het nu nog niet werken,
Rechter muis deze computer (op bureaublad van je pc) > eigenschappen > apparatenbeheer

Bij USB dingen kijken of er "USB Device(VID_1f3a_PID_efe8)" bij staat en dat daar geen onbekende apparaten staan.
Bij onbekende apparaten ff rechter muis software updaten en de map met de uitgepakte usb drivers aanwijzen en laten installeren.

Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Aldi in Voorburg lagen er nog 3 in de vitrine, dus regio Haaglanden sla je slag

Verwijderd

hallo allemaal,
we hebben zo'n aldi netbook gekocht maar kunnen er totaal niet mee overweg :-(((
met heel veel interesse hebben we net de filmpjes van Ewisvis gezien en zouden dat ook graag met ons netbook willen doen maar hebben geen flauw idee hoe je dat aanpakt...
't enige dat gelukt is, is achtergrond veranderen... we hebben geen wifi (wel een usb sagem modem maar dat werkt niet met dit toestel, dwz 't is ons iig niet gelukt.
wie wil ons op weg helpen? wat kunnen we doen om meer uit dit netbook te halen????
groetjes, Rick
----------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op dinsdag 06 december 2011 11:28
Ewivis
Matched: aldi
Video afspelen en ebook: YouTube: Aldi Mini Tablet Part 1
Browsen, games e.d.: YouTube: Aldi Mini Tablet Part 2

• Petervanakelyen
De netbook is hardwaregewijs ook niet hetzelfde als de tablet. Het zou me verbazen als er bijvoorbeeld een accelerometer in zit. Maar filmpjes, e-mail en internetten moet prima lukken. Hebben jullie naast die USB-modem niets anders om op internet te kunnen? Volgens mij heeft de netbook naast WiFi namelijk ook gewoon een ethernet poort. Alle interessante applicaties (zoals Opera Mobile, Google Earth, YouTube, Skype, DocsToGo etc) staan in de Android Market.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 08:01
Sowieso een beetje vreemd om tegenwoordig nog een USB-modem te hebben. De laatste internetverbindingen die daarmee werden geleverd werden verkocht in 2004/2005? In ieder geval de laatste die ik kreeg was in 2004, een Ericsson USB-modem voor ADSL. Dus misschien eens bij de provider vragen of jullie een nieuwer modem mogen, of een nieuw abonnement met nieuw modem. (Zal mss zelfs goedkoper en sneller zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 15-12-2011 09:38 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Petervanakelyen
Of gewoon een wireless ADSL2+ modem/router uit de pricewatch plukken :)

Verwijderd

Ga naar je home screen, druk op de instellingen knop (vlakbij het gaatje voor de voedingsplug, maar dan aan de bovenzijde van je tablet)
instellingen->locatie en beveiligingen->
Volgens mij moest je daar eerst een wachtwoord instellen en als je daar alles netjes had ingevuld, kon je een vinkje aanzetten bij "filter" (helemaal onderaan) en "volledige internettoegang"

Op je home screen druk je op het wifi symbool en maak je contact met je wifi netwerk

Daarna open je je veilige browser, en kun je bij instellingen het wachtwoord invullen, je moet daar ook nog wat veranderen, ik weet niet meer precies wat.
In ieder geval kun je in de market app het internet op en nieuwe apps downloaden, oa. een andere browser.
Sommige zaken kun je daar niet vinden, maar wel in de app: superstore.

Ik moet ales opschrijven zoas ik het me herinner, want als je het eenmaal hebt ingesteld, is alles veranderd.

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:45:
Op je home screen druk je op het wifi symbool en maak je contact met je wifi netwerk
:P

Verwijderd

Pffffff.
Ik krijg de minitab maar niet geflasht.
Ook op een Vista 32 bits machine lukt het niet (gisteren op een XP 32 bits machine gedaan).

Wat ik doe is het volgende:
Ik zet de minitab aan (hij blijft hangen tijdens de boot sequence want hij is gebrickt)
Vervolgens hou ik de aan/uitknop ingedrukt tot de minitab uitgaat. Ik ga er van uit dat het ding nu uit is.
Ik hou de resetknop ingedrukt, en steek de usb kabel erin.
Als windows met het verzoek komt om de driver te installeren, loop ik naar de UsbDriver map die ontstaat als je het livesuit programma uitpakt (installeert).
Ik laat de resetknop los, en installeer de driver (dit gebeurt slechts 1 keer).
Ik start het livesuit programma op en laad de ROM.
Als ik op de sysupdate knop druk, krijg ik steeds een popup venster met: "no device that need to update!"

Als ik livesuit uitzet, het tablet weer reset en alles opnieuw probeer krijg ik steeds hetzelfde resultaat: "no device that need to update!"

Ook als ik de alternatieve manier uitprobeer (Druk de volume + in, steek de usb kabel in de tablet en druk 4x kort achter elkaar -op de aan/uit knop) krijg ik toch steeds: "no device that need to update!"

Ik gebruik het usb kabeltje wat bij het tablet geleverd wordt, zou nog een ander kabeltje kunnen proberen, maar dat lijkt me net echt de oorzaak van het probleem

Wat me opvalt, is dat me maar één keer om een driver gevraagd wordt, en wat ik in dit forum lees, komt er op neer dat je hem 2 keer moet installeren.

Wat doe ik fout als er maar 1 keer een driver geínstallerd wordt?

Ik heb het nu ook met mijn laatste, nog werkende tablet geprobeerd, maar ook daar krijg ik steeds (na één enkele driver installatie): "no device that need to update!"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 11:32 . Reden: status update ]

Verwijderd

Ja, leuk he?
Helemaal vergeten te vragen of ze een draadloze router hebben, want misschien bedoelen ze dat met: "we hebben geen wifi"

Maar het lijkt me waarschijnlijk dat er bedoeld wordt dat ze geen wifi ontvangst hebben

• gabaman
Voor de duidelijkheid de stappen die ik neem bij het flashen.

1. de minipad staat volledig uit (powerknop lang vasthouden)
2. start livesuit en selecteer img en sys (nogwat).
3. usb in de tab
4. paperclip in de MIC (resetknop) en deze vasthouden.
5. minipad opstarten (reset vasthouden)
6. op de pc wordt gevraagd om de driver, verwijs naar de uitgepakte aldi usb driver (reset vasthouden)
7. laat de reset los nadat de usb drivergeladen is (1 maal bij win7 en twee keer bij xp meen ik)
8. nu zal livesuit het automatisch overnemen.

Bij mijn gebrikte minipad bleef het scherm zwart in bovenstaande stappen.

Verwijderd

gabaman schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:44:

3. usb in de tab
6. op de pc wordt gevraagd om de driver, verwijs naar de uitgepakte aldi usb driver (reset vasthouden)
7. laat de reset los nadat de usb drivergeladen is (1 maal bij win7 en twee keer bij xp meen ik)

Eindelijk! Het is gelukt!

Wel gek dat het op de "normale" manier niet wilde lukken.
Nou de tweede gebrickte nog.

• gabaman
Deze stappen hebben mij veel frustratie en een minderwaardigheidscomplex opgeleverd. :'(

Vooral omdat iedereen het zo makkelijk lijkt af te gaan.

Waarschijnlijk zijn er verschillen aangezien de mijne standaard:
  • het commando su weigerde.
  • bij het opstarten meteen door start naar OS.
  • je met geen mogelijkheid de driver blijvend kunt installeren.

• Sinlath

3. usb in de tab

heb je de alternatieve flash methode al geprobeert ( om in recovery te komen ) :

Alternatieve methode om in flashmodus te komen:

- Start de livesuit en kies de juiste firmware.
- Sluit de usb kabel aan op je pc.
- Zorg dat de tablet uit staat.
- Druk de volume + in, steek de usb kabel in de tablet en druk 4x kort achter elkaar -op de aan/uit knop en laat daarna de volume + knop los.

• gabaman
Die heb ik uiteraard ook toegepast, helaas werkte deze niet.
Ook niet na 5, 6, 7,8 keer drukken, lang drukken, de min knop indrukken of sos op de resetknop....
Een hint van de frustratie...

• Sinlath
gabaman schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:33:
Die heb ik uiteraard ook toegepast, helaas werkte deze niet.
Ook niet na 5, 6, 7,8 keer drukken, lang drukken, de min knop indrukken of sos op de resetknop....
Een hint van de frustratie...
ok, een iets andere oplossing dan gebruikelijk, wat bij mijn 2e tab wel werkte...

Een andere USB kabel.
Ik heb die van mijn digitale camera gebruikt, gaat het opladen ook sneller.

Probeer ook eens een andere USB poort ( just to be sure )

Verwijderd

Sinlath schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:21:heb je de alternatieve flash methode al geprobeert ( om in recovery te komen ) :
ja, had ik ook geprobeerd. Er werd een driver geïnstalleerd, maar livesuit vond geen device.

Ik heb het op 2 computers geprobeerd, dus daar lag het niet aan.
Ik heb steeds dezelfde USB poort en kabel gebruikt, dus daar lag het ook niet aan.

Het enige wat wel werkte was de suggestie van Gabaman (even opnemen in de OP?):

3. usb in de tab

Oh ja, wel voor eerst formatteren gekozen, anders crashte livesuit

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 16:59 ]

• Da Syntax
De mijne ook binnengekregen vandaag. Heb mn eerste softbrick al te pakken (een aantal apk files uit /system/app verwijderd met root explorer).

Ga nu restore proberen.

Update: Recovery gedraaid, werkt weer helemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Da Syntax op 15-12-2011 21:07 ]

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Vandaag met Bmorn gemailed en voor de V11 komt er waarschijnlijk een 4.0 update eind deze maand aan (in ~ 15 dagen). Nu maar hopen dat deze update ook gaat werken voor de ProMedia versie van 't ding :)

//ugly hack

• Petervanakelyen
Ik verwacht niet dat die update fatsoenlijk zal werken, ook niet op de (originele) Bmorn V11. De beste support voor dit soort tablets komt meestal van de community, de fabrikant maakt er meestal een zootje van. Dat maakt het natuurlijk des te leuker om mee prutsen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-12-2011 22:15 ]

Verwijderd

Hyphen schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:05:
Vandaag met Bmorn gemailed en voor de V11 komt er waarschijnlijk een 4.0 update eind deze maand aan (in ~ 15 dagen). Nu maar hopen dat deze update ook gaat werken voor de ProMedia versie van 't ding :)
Laten we het hopen,
4.0 op mijn pad zou echt vet zijn.

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
Hyphen schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:05:
Wat zijn precies de hardwarematige verschillen dan?

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:14:
Ik verwacht niet dat die update fatsoenlijk zal werken, ook niet op de (originele) Bmorn V11. De beste support voor dit soort tablets komt meestal van de community, de fabrikant maakt er meestal een zootje van. Dat maakt het natuurlijk des te leuker om mee prutsen :)
True, daarom F5 ik ook op de thread in XDA van fun_ :-)

//ugly hack

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

whiteguy schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:38:
[...]

Geloof niet zo heel bijster veel, maar de BMORN heeft oa een iets sterkere batterij.

//ugly hack

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
Ik denk overigens dat ik op mijn belofte terug ga komen dat ie de V&A in gaat zodra die nieuwe asus transformer uit is.

Wel erg handig dat dit ding in de binnenzak van mijn jas past, doet mij toch twijfelen of een grotere tablet wel handiger is...

• Petervanakelyen
whiteguy schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:38:
[...]

Touchscreen en batterijcapaciteit verschillen onder andere.

• Da Syntax
Batterij hoeft geen probleem te zijn. En wat betreft touchscreen, eens proberen te kutten met de drivers die we hebben uit de stock rom. Mschn valt daar wat van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
M'n interface is af! De tablet kan nu het volgende:

- Lichten schakelen in m'n kamer
- Weer informatie laten zien
- Muziek zoeken en spelen/pauzeren (Spotify op externe server)
- Webcam weergeven
- Devices online/offline informatie
- Tijd
- Scherm dimmen bij specifieke touch

Echt heel erg sci-fi, en dat voor maar 90 euro :)

Foto's :D

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-uaG3ddOumZA/Tuqb1hlFSKI/AAAAAAAABT0/UnNS4r01QLM/s800/IMG_20111216_021700.jpgHoofdscherm

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-G4VnPuLGDYE/TuqcsF8WBzI/AAAAAAAABUs/zUjKUdmYiLA/s800/IMG_20111216_021839.jpgMuziek zoeken

Ik ben zo blij als 'n kindje :p

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeJeWel schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 02:23:

Hoe schakel je lichten?
Met welke app en hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Webcam weergeven
- Tijd

[afbeelding]Hoofdscherm

[afbeelding]Muziek zoeken

Met welk programma heb je dat allen gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Onze tablet bevat niet de WM8650, maar de A10.

[ Voor 16% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-12-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04

- Webcam weergeven
- Tijd

[afbeelding]Hoofdscherm

[afbeelding]Muziek zoeken

Ziet er gaaf uit.

Ik wil mijn tablet ook gaan gebruiken als terminal voor mijn klik-aan-klik-uit / thermostaat projectje op basis van een Arduino chipje. Heb jij gewoon die app gemaakt met de Android SDK of is het wat anders?

Ook ben ik wel benieuwd naar de manier waarop je spotify aanstuurt, gebruik je een of andere spotify plugin die een webservice beschikbaar stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ik heb even zitten denken voor manieren om in recovery mode te komen, en hij boot sowiso in recovery als je in android kiest om naar recovery te booten. Nu vraag ik me af of het mogelijk zou zijn om clockworkmod voor het compilen zo aan te passen dat hij niet de factory reset uitvoert, en dat hij je gewoon in het hoofdmenu van CWM gooit.

Op die manier kun je backuppen ed, het nadeel is echter wel dat het dan niet mogelijk is om naar recovery te booten als je os corrupt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:22:
[...]

Touchscreen en batterijcapaciteit verschillen onder andere.
bij de Crance_v12 wel ja.
De Crane_v13 ( die wij hebben ) zijn hetzelfde.

Onze aziatische vriend heeft al verteld dat de Bmorv V11 ook naar de Crane_V13 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
BlackMage schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:55:
[...]

Ziet er gaaf uit.

Ik wil mijn tablet ook gaan gebruiken als terminal voor mijn klik-aan-klik-uit / thermostaat projectje op basis van een Arduino chipje. Heb jij gewoon die app gemaakt met de Android SDK of is het wat anders?

Ook ben ik wel benieuwd naar de manier waarop je spotify aanstuurt, gebruik je een of andere spotify plugin die een webservice beschikbaar stelt?
De lampen worden geschakeld door een Arduino die verbonden is met de afstandsbediening van de klikaan set. Vastgesoldeerd dus :)

Spotify bedien ik door een php script exec('start spotify:track:xyz') aan te roepe. Play/Pause gebeurt door deze tool.

De interface is een website die in Firefox draait. De WebKit browser had een memory leak :P

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je tijd hebt dan zou een iets uitgebreidere howto best leuk zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond op de Albert Cuyp markt tot mijn stomme verbazing een hoesje voor een Samsung tab, was ca 7 mm te groot voor mijn Aldi minitab, dus daar heb ik wat van het grijze plastic schuim ingestopt.
Het is fijn dat het ding nu altijd beschermd is, want ik heb gemerkt dat het glas snel beschadigd.

Afbeeldingslocatie: http://www.colorsite.nl/photo/minitab4b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.colorsite.nl/photo/minitab3b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.colorsite.nl/photo/minitab2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.colorsite.nl/photo/minitab1b.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Mocht iemand deze tab nog willen, stuur me even een pm. Gebruik hem te weinig.
90 eu excl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een poging om het WIFI BEREIK TE VERGROTEN dmv. het aanpassen van INIT.RC en BUILD.PROP
Pete10 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:44:
Je moet de rechten van de file omzetten, hij kan niet worden overschreven. Bijv. met total commander (ghisler.com) of root explorer.
ik heb het uiteindelijk opgelost door explorer (geen root explorer) te downloaden, maar hoe doe je dat in total commander?
Op de pc is total commander één van de meest gebruikte programma's bij mij, maar op de android versie kan ik niet uitvinden hoe ik een veranderd beschermd bestand (bv. build.prop) kan wegschrijven.

Ik heb busybox en superuser geïnstalleerd, maar dan krijgt alleen Total Commander die rechten, en blijkbaar niet de text-editor, want wegschrijven lukt niet.
In windows 7 lukt het me wel als ik rechtsklik en dan "starten als administrator" als ik bv. een hosts bestandje wil aanpassen, en de android versie mekkerde iets van inloggen als root:///data maar waar -en hoe- geef je dat in?

Oh ja, de wifi tweaks hebben bij mij geen effect.
Met mijn galaxy S2 kan ik zonder een centje pijn internetten in mijn slaapkamer, maar niet met het aldi tablet.
.

Ik zag laatst wifi extenders (B,G,N) bij de Aldi, afgeprijsd voor 30 euro. ziet er uit als een dikke stekker met een RJ45 (vaste netwerk aansluiting)
Wel suf dat ik voor een draadloos netwerk eerst een kabel door mijn hele huis moet trekken. Daarom verkopen die dingen niet, natuurlijk.
Ik moet ook nog ergens zo'n homeplug (netwerk via de 240 V leidingen) hebben liggen, en dat combineren met die WiFi extender. Dat ze de homeplug en wifi extender niet in één doosje stoppen, snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Op XDA is ClockworkMod voor de Novo7 Advanced gereleased. *O* Ik hou me er vanavond mee bezig om deze te testen en waar nodig aan te passen voor de Promedia tablet.

Degenen die willen helpen kunnen altijd reageren in het topic op XDA. Ik moet daar echter wel bij vermelden dat er niet voor niets [DEV] voor staat, dus dat het leuk zou zijn als je enkel commentaar geeft als je het ook heb getest en denkt bij te kunnen dragen aan het development. Vragen zoals 'Wanneer is probleem x opgelost?' zorgen zijn dus niet nuttig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Ik heb net de XDA thread gezien :-) Een fijne verassing zo voor het weekend mag ik wel zeggen.

Edit: Is al eerder gepost, maar hier nogmaals de link naar XDA voor degene die ook mee wil helpen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1378594

[ Voor 47% gewijzigd door Hyphen op 16-12-2011 18:59 ]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n sleeve uit China is ook binnen: http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1497.l2649

De pasvorm is goed en dat voor maar 2,29 euro.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18247837/Open.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18247837/Dicht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:53:
M'n sleeve uit China is ook binnen:
...
Ziet er uit als dezelfde die bij bart smit voor 8 euri te krijgen is :-) goeie deal lijkt me.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Al iemand gelukt om in recovery te booten via t topic op xda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik ben er mee bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Het lijkt er op dat de volume up key methode bij ons iig niet werkt, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Vol+ en Power Button werkt niet. Maar er zijn nog andere methoden om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Uit de XDA thread:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
4. (re)boot into recovery
for NOVO7 Advanced, push & hold VOL+ while power on.
for other tablets, please find way to enter recovery, or run following command
Code:
adb shell "echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot"
/dev/block/nande is misc partition on NOVO7 Advanced. please check your misc parition carefully.

VOL-: next(down), VOL+: prev(up), MENU: select, HOME/BACK: back

it seems sometimes reboot from ClockworkMod doesn't work well. you may see recovery screen again, then please try reboot once again.

Via ADB dus proberen, heb ik zelf nog niet geprobeerd, gaan we zo even doen :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Hyphen op 16-12-2011 19:33 ]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik lees de thread ook ;) Weet iemand hoe je uit bootloader mode komt zonder de firmware te reflashen met de LiveSuite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Bij mij werkte powerbutton lang indrukken. Dan testen of ie via usb niet meer herekend werd. En dan weer gewoon aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb de firmware maar reflashed. Beginnen we ineens met een schone lei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

10 sec de power knop ingedrukt houden idd. Daarna boot hij weer normaal...dat zou iig moeten :-)

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Mooi zo! ClockworkMod werkt (met het alternatieve adb shell command) :)

De Vol+ en Vol- knoppen werken niet, maar je kan Home/Menu gebruiken om te naar onder/boven te navigeren in het menu. De return key wordt gebruikt als select-knop.

[ Voor 94% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-12-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
welke stappen precies.

Dit is iig huge vooruitgang

[ Voor 14% gewijzigd door Da Syntax op 16-12-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:41:
Mooi zo! ClockworkMod werkt (met het alternatieve adb shell command) :)

De Vol+ en Vol- knoppen werken niet, maar je kan Home/Menu gebruiken om te naar onder/boven te navigeren in het menu. De return key wordt gebruikt als select-knop.
<3

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
probeer eens een nandroid backup te maken en te restoren kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Da Syntax schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:44:
welke stappen precies.

Dit is iig huge vooruitgang
Eerst moet je cwm-5.0.2.7-gb.cpio pushen naar /data:

code:
1
adb push cwm-5.0.2.7-gb.cpio /data/

Daarna in adb shell:

code:
1
2
3
4
5
6
7
mkdir /data/recovery
mount -t ext4 /dev/block/nandf /data/recovery
cd /data/recovery 
busybox cpio -idmu < /data/cwm-5.0.2.7-gb.cpio.cpio
cd /data
umount /data/recovery
rmdir /data/recovery

Om te rebooten naar ClockworkMod moet je dit uitvoeren:
code:
1
adb shell "echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot"

Als de reboot optie in ClockworkMod niet werkt kan je het volgende uitvoeren om te rebooten naar Android:

code:
1
adb shell "echo -n boot | busybox dd of=/dev/block/nande count=1 conv=sync; sync; reboot"

Resulaat van voorlopige tests zijn positief. Nandroid nemen (en restoren) werkt, de microSD-kaart wordt gebruikt voor het opslaan van de bestanden. Back-button die ontbreekt is wel irritant, je mag namelijk nooit een vekeerde optie selecteren of je hebt een probleem.

[ Voor 55% gewijzigd door Petervanakelyen op 11-03-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Bij mij werken de knoppen wel, ook de volume knoppen om terug te gaan. maak nu een backup op de interne SD kaart, zo eens kijken wat er gebeurd als ik de a10_update.zip erop gooi ^^

*livesuite vast laat warm lopen*

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hyphen schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:48:
Bij mij werken de knoppen wel, ook de volume knoppen om terug te gaan. maak nu een backup op de interne SD kaart, zo eens kijken wat er gebeurd als ik de a10_update.zip erop gooi ^^

*livesuite vast laat warm lopen*
Gebruik je nog de stock ROM (en heb je je tablet nooit hoeven reflashen) of de restore ROM van Eldohm?
Het zou *kunnen* dat daar verschil tussen zit. Dat de knoppen bij jou wel werken is wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Petervanakelyen schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:57:
[...]

Gebruik je nog de stock ROM (en heb je je tablet nooit hoeven reflashen) of de restore ROM van Eldohm?
Het zou *kunnen* dat daar verschil tussen zit. Dat de knoppen bij jou wel werken is wel vreemd.
Ik heb nog niet gereflashed, maar daar gaat zo verandering in komen denk ik :+ De a10_update.zip resulteert bij mij in een permanent herstartende tablet 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Hyphen op 16-12-2011 21:04 ]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

:-/ back to square one, een fijne factory default kinder tab 8)7

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ja, het is altijd even wennen nadat je je tablet terug hebt teruggeflashed naar stock O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-12-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Ach ik _hoop_ dat de backup die ik gemaakt heb met clockworkmod goed is, dan valt het allemaal nog wel mee

edit: het valt dus niet mee, clockworkmod kan de backup niet terug zetten, failed op de boot partitie. Tablet start daarna niet weer op, flash nr 2 incoming!

[ Voor 43% gewijzigd door Hyphen op 16-12-2011 21:42 ]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ik vraag me af als cyanogenmod uiteindelijk draait op onze tab, of dan ook de resolutie goed is (of iig juiste verhouding, dus geen ovale rondjes meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Da Syntax schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:41:
Ik vraag me af als cyanogenmod uiteindelijk draait op onze tab, of dan ook de resolutie goed is (of iig juiste verhouding, dus geen ovale rondjes meer)
We gaan het zien,er zit iig schot in de zaak. Clockworkmod krijg je met de instructies die Peter gepost heeft goed aan de praat. De a10_update.zip zou ik nog even laten zitten, dat werkte bij mij niet zo heeeeeel goed, die zal echt voor de ainol NOVO7 Advanced zijn.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen

Hyphen

Snap je het wel?

Na de flash met de stock rom werken de knoppen bij mij trouwens nog steeds...

edit: bij clockworkmod dus

[ Voor 16% gewijzigd door Hyphen op 16-12-2011 22:23 ]

//ugly hack

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste