Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Osxy schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:59:
Notch is toch enigsinds een losse flodder kanon. Minecraft is een succes maar niet door zijn marketing of communicatie skills.
Of juist wel natuurlijk. Die open communicatie is een ramp als het op schadebeperking of juridische zaken aankomt, maar de community (waaronder ik zeker) waardeert dat zeker wel. Ik vind het een ware verademing ten opzichte van grotere developers die puur gecontroleerd aan het hypen zijn. En ja, dat betekent soms even op je bek gaan, maar de enige die nooit dergelijke fouten maakt is degene die eigenlijk niets zegt (letterlijk of figuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 07:52
http://t.co/NhE0dhI9
Vond ik wel beste samenvatting.

Notch is toch enigsinds een losse flodder kanon. Minecraft is een succes maar niet door zijn marketing of communicatie skills. Is eigenlijk 100% op de community toe te schrijven.

Ik vind het vreemde situatie. Niets is zwart of wit en wij zullen nooit de volle waarheid kennen.
Klopt, Notch/Minecrafts succes is grotendeels te danken aan youtube in het algemeen, niet enkel de Yogcast. Ik ben aan Minecraft gekomen via "X", oftewel "X's Adventures in Minecraft".

Later, veel later kwam ik bij Yogcast. En zo ken ik mensen die bijvoorbeeld Coestar eerder zagen dan Yogcast.

Echter, kunnen we het ook omdraaien. Als Notch geen Minecraft gemaakt had, was de Yogcast nooit zo populair geworden. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 12:10

Austin

Uit een boek

Ik vind het te ver gaan om het succes 100% aan de community toe te schrijven.
Er komt zeker wel een deel bij Notch/Mojang zelf vandaan, natuurlijk helpt de modbarheid van het spel aan de populariteit.
Het lijkt er dus op dat twee ego's flink met elkaar in botsing zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er komt zeker wel een deel bij Notch/Mojang zelf vandaan,
Welk deel dan precies?
natuurlijk helpt de modbarheid van het spel aan de populariteit.
Mja, maar ook dat komt niet door Mojang. Dat is gewoon het feit van het gebruik van Java als programmeertaal. Vergeet niet dat de code ook nog eens geobfuscate is, om het juist moeilijker te maken om te doorgronden.

Het enige wat ik Notch toeschrijf is het commerciële inzicht dat ie heeft gehad om een bestaand idee over te nemen en daar vervolgens geld voor te vragen. Ge-ni-ale zet :)

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 22-11-2011 01:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt mij redelijker eerst een toe te lichten wel deel dan niet volgens jou. Ik zet in met de pistonmod.
Het enige wat ik Notch toeschrijf is het commerciële inzicht dat ie heeft gehad om een bestaand idee over te nemen en daar vervolgens geld voor te vragen. Ge-ni-ale zet :)
Apple/Microsoft/veel andere (nu) grote partijen much? Als je echt gelooft dat hij dat idee niet veel verder heeft gebracht dan het was ligt dat mijns inziens niet aan het werk/de ideeën die er in gestoken is/zijn, maar meer aan het te kortzichtig denken over hoe makkelijk iets dergelijks zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh please, doe nou niet alsof Notch dit allemaal voorzien heeft. Zoals zoveel dingen werd het gewoon bij toeval een groot succes, en heeft het ook zijn eigen stoutste dromen ver overtroffen.
Het lijkt mij redelijker eerst een toe te lichten wel deel dan niet volgens jou. Ik zet in met de pistonmod.
Je neemt het veel te letterlijk. Natuurlijk heeft hij veel dingen bedacht en geïmplementeerd. De vraag die je moet stellen is hoe essentieel dat allemaal was bij het succes van Minecraft. Ik bedoel, neem de mobs, een onsamenhangend bijeengeraapt zooitje. Het geheel blinkt nou niet bepaald uit in strak gamedesign. Iedereen met een beetje creativiteit kan verschillende enemy characters verzinnen. Had het geboeid dat er in plaats van spinnen slangen zouden zijn? Of in plaats van de Ender een dwerg-achtig volk? Nee, want het gros van de community speelt Minecraft om te bouwen - iets dat allang duidelijk was bij Infiniminer.

Wat ik 'm nog wel na wil geven is dat de grotten en de engheid van de mobs erin goed zijn uitgewerkt.

[ Voor 73% gewijzigd door .oisyn op 22-11-2011 02:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

http://t.co/NhE0dhI9
Vond ik wel beste samenvatting.

Notch is toch enigsinds een losse flodder kanon. Minecraft is een succes maar niet door zijn marketing of communicatie skills. Is eigenlijk 100% op de community toe te schrijven.

Ik vind het vreemde situatie. Niets is zwart of wit en wij zullen nooit de volle waarheid kennen.
Ik snap het niet zo goed. 100% aan de community? Hij schrijft een spel, mensen kopen dat... Dan komt dat toch door Notch? Als een artiest een liedje zingt en mensen kopen dat massaal dan zeg je toch ook niet 'nee, dit succes komt niet door de artiest, maar 100% van de mensen die het kopen'. Dat mensen iets kopen komt toch doordat het product goed is... en dat het goed begonnen is, komt toch echt door Notch. Zelfs al heeft hij niets gedaan op marketing/ communicatiegebied en is het 'rondverteld' door de kopers, dit laatste is ook een strategie... de zogenaamde 'mond-op-mond' reclame is enorm krachtig en dit bewijst het maar weer (als je product dus aanslaat!)

[ Voor 12% gewijzigd door Paniohitus op 22-11-2011 07:44 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
  • Laatst online: 04-01-2024
Preddie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 07:39:
[...]

Ik snap het niet zo goed. 100% aan de community? Hij schrijft een spel, mensen kopen dat... Dan komt dat toch door Notch? Als een artiest een liedje zingt en mensen kopen dat massaal dan zeg je toch ook niet 'nee, dit succes komt niet door de artiest, maar 100% van de mensen die het kopen'. Dat mensen iets kopen komt toch doordat het product goed is... en dat het goed begonnen is, komt toch echt door Notch. Zelfs al heeft hij niets gedaan op marketing/ communicatiegebied en is het 'rondverteld' door de kopers, dit laatste is ook een strategie... de zogenaamde 'mond-op-mond' reclame is enorm krachtig en dit bewijst het maar weer (als je product dus aanslaat!)
Ik ben het daar helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De manier waarop Minecraft populair geworden is kun je naar mijn idee niet echt plannen hoor. Ik heb het zelf ook leren kennen door toevallig het topic op tweakers te lezen en door de vele filmpjes op Youtube (vooral het al eerder aangehaalde X's adventures was erg leuk om te kijken).
Het feit dat hij het spel al in een heel vroeg stadium tegen betaling aanbood is natuurlijk wel erg slim aangepakt.

[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 22-11-2011 08:11 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

SToRM666 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:03:
De manier waarop Minecraft populair geworden is kun je naar mijn idee niet echt plannen hoor. Ik heb het zelf ook leren kennen door het topic op tweakers te lezen en door de vele filmpjes op Youtube (vooral het al eerder aangehaalde X's adventures was erg leuk om te kijken).
Het feit dat hij het spel al in een heel vroeg stadium tegen betaling aanbood is natuurlijk wel erg slim aangepakt.
Dito
// edit: eigenlijk zelfs nog nooit van yogscast gehoord tot vandaag

[ Voor 6% gewijzigd door Dakoina op 22-11-2011 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Yogscast zegt mij ook niets... Die Coestar zegt mij dan wel weer iets, omdat ik die ben gaan kijken nadat X ermee gestopt was.
Ik speel Minecraft ook met periodes veel en dan weer een hele tijd bijna niet en dan volg ik het topic ook wat minder.

[ Voor 156% gewijzigd door SToRM666 op 22-11-2011 08:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241040

Ik heb Minecraft ook via hier leren kennen en dan wat filmpjes gekeken op youtube (zelf vooral FatalSaint) en om de invloed van die Yogscast ofzo eens in perspectief te zetten: totdat jullie er enkele posts geleden over begonnen had ik er eigenlijk nog niet echt van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb hulp nodig. Momenteel speel ik op een Macbook 13" van 2011 met een i5 processor en gebruik bootcamp met windows 7 en heb een 64 bit java installed, maar ik draai 8 tot 13 fps met Minecraft. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? want ik vind het een top game, maar kan het niet goed spelen vanwege de laggs.. Ik ben bang dat ik hem dan maar voor de xbox moet aanschaffen of zal het prima te doen moeten zijn op de Macbook? (apple ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

LikeAKing schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:24:
Ik heb hulp nodig. Momenteel speel ik op een Macbook 13" van 2011 met een i5 processor en gebruik bootcamp met windows 7 en heb een 64 bit java installed, maar ik draai 8 tot 13 fps met Minecraft. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? want ik vind het een top game, maar kan het niet goed spelen vanwege de laggs.. Ik ben bang dat ik hem dan maar voor de xbox moet aanschaffen of zal het prima te doen moeten zijn op de Macbook? (apple ;( )
oh dear, ik hoop dat je het wel sneller kan laten lopen want ik wou ook een macbook aanschaffen omdat mijn werk-laptop ook niet zo happig op minecraft is, ook al zit er een i5 in. is het een macbook pro of air?

oh btw, kan je niet gewoon in macos spelen met minecraft?

[ Voor 3% gewijzigd door Dakoina op 22-11-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Hoeveel werkgeheugen zit erin? En speel je offline singleplayer of host je een server?
Kijk eens naar je verbruik als je het spel aan hebt staan.
Staan je processoren helemaal vol, of je werkgeheugen?
En kijk eens welke processen nog meer openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Het is een macbook pro, werkgeheugen volgens mij 1 of 2gb, een dualcore. en ik speel offline.
Verbruik is 90% render, 9% thick ofzo, 1% de rest.
Ik heb het zelfs met gamebooster geprobeerd en dan gaan al je processoren uit, maar het werkt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 22:13
Ga geen "Booster" rommel gebruiken :') ..

Je CPU en RAM zijn ruimvoldoende (Ik zit momenteel immers ook nog op een C2D E6600 @ 3.2Ghz en 2GB DDR2-800 RAM) maar welke GPU zit er in dat ding?

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 22-11-2011 09:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346066

Dakoina schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:12:
[...]
Dito
// edit: eigenlijk zelfs nog nooit van yogscast gehoord tot vandaag
Helemaal mee eens, ik ken minecraft nu al anderhalf jaar, speel het zelf al een jaartje maar weet pas sinds vandaag wat de Yogscast is . . .

Maar goed, wat me sinds de release wel opvalt is dat er nog amper reviews geschreven over minecraft, veel game / tech sites lijken niet eens de moeite te nemen om te melden dat de game uitgekomen is, had toch wel meer media hype verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-02 11:03

TheSec

Waarom ?

Minecraft is nooit de game van de grote PR geweest. Heb een vernoeming @ de telegraaf website gezien. Dat vond ik al veel :P

Vroeg moest je echt zoeken naar aanwijzingen en vooral het webblog van notch in de gaten houden. Nu is alles verspreid en vind je niks meer :S ?

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Even inmengen met die hele Yogscast discussie: Ikzelf ken ze ook pas sinds een paar maanden, maar speel Minecraft al sinds (vlak) voor Indev. (2 jaar terug oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
D4NG3R schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:15:
Ga geen "Booster" rommel gebruiken :') ..

Je CPU en RAM zijn ruimvoldoende (Ik zit momenteel immers ook nog op een C2D E6600 @ 3.2Ghz en 2GB DDR2-800 RAM) maar welke GPU zit er in dat ding?
Wat dan wel. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-06 08:43

Auredium

Informaticus Chaoticus

Minecraft is vooral mond-op-mond reclame en social media. Notch heeft nooit een grote mediacampagne opgestart simpelweg omdat hij in het begin daar geen geld voor had.

Ik leerde minecraft ook kennen via een vriend van mij. Als ik op tweakers had moeten wachten had het bijna een jaar langer geduurt voordat ike r uberhaupt van had gehoord. Daarnaast was het ook de vraag of ik via tweakers berichten wel zou zijn aangespoord om het te proberen.

Ik moet zeggen dat de minecon video's erg insprirerend waren om te kijken. Maar sommige van die constructies zijn huge en je ziet dat mensen echt bijna blauwdrukken moeten thuis hebben liggen voor het in minecraft na te kunnen maken. Nu heb ik ook blauwdrukken thuis liggen van minecraft gebouwen die ik in elkaar heb geschroeft maar niet zulke grote blauwdrukken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Uhm misschien een domme vraag maar ik speel het net een tijdje en snap niet helemaal hoe je een zwaard en axe kan maken.
Ik had ze de eerste keer gemaakt en was een beetje aan het rondhakken met mijn zwaardje en toen was hij (op?). Ik dacht een nieuwe maken, maar dit lukt niet. Kan je maar 1x iets maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Kijk even op de Minecraft wiki: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Minecraft_Wiki

Of voor jouw geval iets specifieker: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 10:16
Ik mis zelf geen receptenboek. Aangezien ik t spel te veel heb gespeeld.
Maar vrienden van mij hebben t ook recentelijk gekocht en die weten ook nooit hoe ze moet craften.
Ik snap niet dat er niet een soort receptenboek is, ingame, waarbij je dan recepten unlockt.
Dus als je hout oogst dat je dan een werkbank recept unlockt. En stapje voor stapje kun je alles unlocken. Of als je alles al kent, dan kun je sowieso alles maken. Recepten unlocken hoeft dan niet. :)

Maar @ koekoek, je hebt een stok nodig, die maak je van 2x planken, en die planken maak je weer van hout.
En als het lemmet, of snijgedeelte maak je van, 2 planken, of 2 cobblestone of 2 ijzer of 2 goud of 2 diamant. :)
En die plaats je dan boven elkaar in je werkbank
[ ][C][ ]
[ ][C][ ]
[ ][S][ ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap het niet zo goed. 100% aan de community? Hij schrijft een spel, mensen kopen dat... Dan komt dat toch door Notch?
Uiteraard. En als je een bestaand concept pakt en dat verder uitwerkt en daar een hoop toewijding in stopt en dat verkoopt, en uiteindelijk heel veel ideeën van de community ook implementeert, dan komt dat ook door jou. Maar dat wil nog niet zeggen dat jij de genie bent achter dit alles. Je bent in mijn ogen dan slechts een spil in het geheel. Gewoon iemand die het mogelijk maakt.
Als een artiest een liedje zingt en mensen kopen dat massaal dan zeg je toch ook niet 'nee, dit succes komt niet door de artiest, maar 100% van de mensen die het kopen'.
Grappig voorbeeld. Het succes komt namelijk vooral van de componist, niet van de artiest :)

Het is trouwens mond-tot-mond reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Zag dit niet aankomen maar ze gaan toch survival doen voor de pocket edition. Insta buy dan maar. Wat is nou leuker dan ook in de bus creepers te mogen killen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-02 11:03

TheSec

Waarom ?

Gezien er geen mobs in de iOS versie zitten, ga ik het niet aanschaffen.

"Momy, i whant to hug creepers"

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

TheSec schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:59:
Gezien er geen mobs in de iOS versie zitten, ga ik het niet aanschaffen.

"Momy, i whant to hug creepers"
Maar die komen er wel in, word zelfs compatibel met de Andoid versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 01:23:
Oh please, doe nou niet alsof Notch dit allemaal voorzien heeft. Zoals zoveel dingen werd het gewoon bij toeval een groot succes, en heeft het ook zijn eigen stoutste dromen ver overtroffen.
Hoe vertaal je deze conclusie naar dat hij alles aan de community te danken heeft? Wat jij hier zegt ontken ik ook niet, maar het vervolg heeft er niet veel mee te maken.
Je neemt het veel te letterlijk. Natuurlijk heeft hij veel dingen bedacht en geïmplementeerd. De vraag die je moet stellen is hoe essentieel dat allemaal was bij het succes van Minecraft. Ik bedoel, neem de mobs, een onsamenhangend bijeengeraapt zooitje. Het geheel blinkt nou niet bepaald uit in strak gamedesign. Iedereen met een beetje creativiteit kan verschillende enemy characters verzinnen. Had het geboeid dat er in plaats van spinnen slangen zouden zijn? Of in plaats van de Ender een dwerg-achtig volk? Nee, want het gros van de community speelt Minecraft om te bouwen - iets dat allang duidelijk was bij Infiniminer.

Wat ik 'm nog wel na wil geven is dat de grotten en de engheid van de mobs erin goed zijn uitgewerkt.
Als het zo makkelijk was, waarom zijn er dan niet veel meer mensen die het doen? Waarom was Infiniminer dan geen daverend succes (gratis zou alleen maar tot meer spelers moeten leiden)? Het is een beetje Captain Hindsight dit, heur.
.oisyn schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:09:
Uiteraard. En als je een bestaand concept pakt en dat verder uitwerkt en daar een hoop toewijding in stopt en dat verkoopt, en uiteindelijk heel veel ideeën van de community ook implementeert, dan komt dat ook door jou. Maar dat wil nog niet zeggen dat jij de genie bent achter dit alles. Je bent in mijn ogen dan slechts een spil in het geheel. Gewoon iemand die het mogelijk maakt.
Dat is al een stuk genuanceerder en daar kan ik het al veel meer mee eens zijn :Y

Het wordt interessant of Mojang/Notch een one-hit-wonder wordt of dat het een blijvertje is.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-11-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 12:54
[...]

zoals je er zelf al bij zegt is Minecraft groot geworden door de mond-op-mond reclame van mensen die de game al speelde. En het voordeel wat ze hadden was dat ze gewoon konden voortborduren op de fame die Infiniminer al had gekregen.Het feit blijft dat Mojang geen grote promoties of iets dergelijks heeft ondernomen om meer mensen te trekken, dit is echt 100% door de community gebeurd.

Dus op dit punt kun je wel degelijk stellen dat zonder de community minecraft nooit was geweest als dat het nu is.

tevens over de Yogscast vs Notch battle. Ik ben het wel eens met de link van Osxy, het feit dat Notch zelf een masturbation joke:
I visited my doctor last week, and he told me I had to stop masturbating. I asked him why, surely it’s not dangerous. He said it was distracting him.
plaatst, op 11 november dit jaar btw, dus behoorlijk recent. En ga er nu maar gewoon vanuit dat ook hij weet dat er tig kinderen zijn die dit gelezen hebben, beetje vreemd dan als je een andere groep gaat afzeiken om hun taal gebruik, terwijl je het zelf in vids en in je blogposts ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raxious schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:34:
zoals je er zelf al bij zegt is Minecraft groot geworden door de mond-op-mond reclame van mensen die de game al speelde. En het voordeel wat ze hadden was dat ze gewoon konden voortborduren op de fame die Infiniminer al had gekregen.Het feit blijft dat Mojang geen grote promoties of iets dergelijks heeft ondernomen om meer mensen te trekken, dit is echt 100% door de community gebeurd.

Dus op dit punt kun je wel degelijk stellen dat zonder de community minecraft nooit was geweest als dat het nu is.
Dus als je iets goeds maakt dat goed genoeg is dat het zichzelf verkoopt en er geen reclame voor maakt is het opeens een partij buiten jouzelf die het gemaakt heeft wat het is? Ik vind dat toch een erg rare redenatie. Ik zie vanuit de community toch meer als dat zij echt actief reclame gaan maken en dat is volgens mij niet of later pas gebeurd. Anderen vertellen dat je iets leuks hebt valt daar volgens mij niet onder.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-11-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
[...]

zoals je er zelf al bij zegt is Minecraft groot geworden door de mond-op-mond reclame van mensen die de game al speelde. En het voordeel wat ze hadden was dat ze gewoon konden voortborduren op de fame die Infiniminer al had gekregen.
Welke fame? Ik wed dat 90% van de Minecraft spelers nog nooit van Infiniminer gehoord heeft! Dat is echt onzin om te zeggen dat Notch de fame van een andere game overgenomen heeft.
Het feit blijft dat Mojang geen grote promoties of iets dergelijks heeft ondernomen om meer mensen te trekken, dit is echt 100% door de community gebeurd.
Klopt, feit blijft ook dat het begonnen is al hobby project, wat is ontploft op Youtube en door ontwikkeld. En als hobby project heb je echt geen grote promotie acties.

En waarom zou je reclame maken als je game als een lopend vuurtje over youtube verspreidt?
Geldt dat niet voor elke game? Ik bedoel, zonder community zou world of warcraft ook nooit groot geworden zijn, of League of Legends, of welk spel dan ook.
tevens over de Yogscast vs Notch battle. Ik ben het wel eens met de link van Osxy, het feit dat Notch zelf een masturbation joke:

[...]

plaatst, op 11 november dit jaar btw, dus behoorlijk recent. En ga er nu maar gewoon vanuit dat ook hij weet dat er tig kinderen zijn die dit gelezen hebben, beetje vreemd dan als je een andere groep gaat afzeiken om hun taal gebruik, terwijl je het zelf in vids en in je blogposts ook gebruikt.
Het is niet enkel het taalgebruik of die ene grap. Ook hun arrogante opstelling (eigen logo's voor die van Mojang op hun stage zetten bijv.) en algemeen gedrag. Kan met voorstellen dat je daar van baalt.

Ik bedoel, geldt vragen voor iets wat je vrijwillig doet is natuurlijk totale bullshit! Anders ga ik ff ongevraagd reclame voor Apple of HTC maken en dan bij hun aankloppen dat ik geld wil zien en blablabla.

Ik vind dat je bericht dus eigenlijk nergens echt houvast heeft. Ja, Minecraft is mede door Youtube, niet enkel Yogcast, maar Youtube groot geworden. Maar die reclame is altijd op vrijwillige basis geweest. Youtube casters hebben uit eigen beweging besloten een serie te maken en dan kan je natuurlijk niet ff bij notch aankloppen dat je vind dat hij je er geld voor had moeten geven ...

Aan de andere kant, zonder Minecraft was Yogcast never nooit niet zo populair geworden als ze nu zijn. Dus dat Notch de Yogcast mag bedanken mag de Yogcast ook Notch bedanken. Werkt naar twee kanten in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Ik vind het wel wat ver gaan om altijd grof taalgebruik wat Yogcast zou doen te vergelijken met een schunnige grap van Notch.
Als het allemaal zo simpel was als een idee of bestaande game na te apen had ie nou echt niet zo'n "groot" bedrijf gehad met personeel.
En ik heb/had persoonlijk ook nog nooit gehoord van infiniminer of welk ander vergelijkbaar product.
Ik blijf gewoon bij wat ik eerder al zei het zijn gewoon twee ego's die met elkaar in botsing zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:27:
Als het zo makkelijk was, waarom zijn er dan niet veel meer mensen die het doen? Waarom was Infiniminer dan geen daverend succes (gratis zou alleen maar tot meer spelers moeten leiden)?
Infiniminer was op zich best een succes. Ze maakten alleen twee fouten: ze speelden niet in op de community (het ging om het verzamelen van punten, maar de community wilde gewoon bouwen - dit leidde weer tot een wildgroei aan mods), en ze hebben het gewoon niet lang genoeg volgehouden.
Het is een beetje Captain Hindsight dit, heur.
Er is imho niets hindsights aan. Niemand wist dat het zo'n succes zou worden. Ik argeer alleen tegen de mensen die Notch zo graag op een voetstuk plaatsen en denken dat hij het allemaal bedacht heeft en een commercieel wonder is, terwijl het eigenlijk niets meer is geweest dan gewoon mazzel hebben. Een lot uit de loterij, so to speak. En dan was het niet eens zijn eigen idee. Zachtronics Industries zal zich wel voor z'n hoofd slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

[...]

[...]

Ik heb het gevoel als er dingen geroepen worden als 'het is door de community groot geworden' je eigenlijk zegt: 'Doordat mensen het gekocht hebben, is het groter geworden'. Is toch volstrekt logisch?

Tuurlijk wordt het groot als mensen het leuk vinden, maar dat is toch het hele idee van iets? Je kunt je wellicht afvragen hoeveel geluk Notch heeft gehad dat zijn spelletje zo bekend is geworden... maar je kan je niet afvragen of dat komt door de community... Ieder willekeurig product valt of staat met of mensen het willen kopen. Als het gekocht wordt (met een spel) ontstaat er altijd een community.... Wat heeft deze community dan bijgedragen aan het eerste idee dat Notch in zijn hoofd had toen hij met de eerste regel van Minecraft ging shrijven...

Je hebt een punt als er 16-miljoen mensen tegen Notch van tevoren zeiden' Notch, als je dit programmeert, kopen wij allemaal jou spelletje!'

Ander voorbeeld, BF3 is een hit, overal onstaan website en progjes om stats mee te vergelijken. Youtube filmpjes worden gemaakt, ideeen worden gespamt op de fora's etc etc. Dan zeg je toch niet' De community maakt BF3 groot'. Zonder BF3 was er in de eerste instantie nooit een community geweest... Gelukkig voor EA wordt het spel leuk gevonden en ontstaat er een community die het spel draagt.

Dus: Zonder minecraft zou er sowieso geen community zijn, hoe kan je dan zeggen dat de community minecraft heeft gemaakt?

[ Voor 11% gewijzigd door Paniohitus op 22-11-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 12:54
lees dit maar eens, bericht van Total Biscuit over het hele gebeuren:
Looks like the witchhunt on both sides is in full swing, here's my two-pence on the latest developments, point by point.

Yogscast repeatedly insulted people, talked behind their backs, refused to cooperate, and acted like total spoiled divas nonstop.

This really doesn't sound like the Simon and Lewis I know, who are generally extremely chilled out fun people, both online and in real life.

They called us "a bunch of nerds who don't know how to run a company", demanded that we pay them to come here (nobody else got paid).

Alright so, when you bring celebrities to a convention, do you generally ask them to come for free? If you run a Star Trek convention, do you ask Riker and Spock to attend gratis? You expect them to go without compensation, which usually includes transatlantic flights and accomodation for several people as well as an appearance fee? No, you don't. Conventions rely on the celebrities in question to bring people to the event, drive traffic to the stream and add value. Yogscast are not just a couple of random fans, this is their full-time job. I've been doing events for a while now as a commentator, if an event didn't offer to pay for my services I'd have to think twice about going. Why? Because it's my job, doing things for free devalues you and it's very easy to be taken for a ride if you act like a push-over. If it was down the road, sure, maybe. If it's half way across the planet, well yeah, I'd kinda want to get paid for doing that gig, as would pretty much every eSports commentator. Yogscast went to do a panel and sign autographs, that in itself is a service, not to mention the fact that it takes them away from their regular jobs. The fact that no-one else got paid does not indicate a problem with Yogscast, but with a multi-millionaire staffing a convention with volunteers. Having seen some of the footage from Minecon, "a bunch of nerds who don't know how to run a company" is exactly how I'd describe Mojang and y'know what? I wouldn't even say that's a bad thing. The whole grass-roots "hey we're just one guy and his idea who made it big" thing is endearing and honest, but as we've just seen from this rampage, professionalism is not the highest priority of Mojang at the moment and they really don't know how to run a company. That line can be taken in many different ways, particularly coming from 2 British guys that are known to take the piss (like every British guy ever born).

And they claim they're the reason minecraft is big and that we should thank them more than anyone else in the community. They're total dicks

They are certainly the biggest driving force behind Minecraft at present, you only need to look at the view count. After Seananners stopped doing Minecraft content, Yogscast became a massive source of free promotion for the game. Their videos hit the frontpage of Youtube every day, showing Minecraft off on the second largest search engine in the world time after time. I'm not sure Notch fully grasps just how much that many views on Youtube can do for your product. To give another example, the Magicka developers told me that they attribute the majority of their sales to WTF is Magicka and The Yogscast and TotalBiscuit play Magicka. This would make sense, if you look at the views on those videos, they are massive. For an indie company, Youtube and word of mouth are the two biggest forms of free marketing available and guess what generates word of mouth? Well how about literally over a million people watching and talking about Yogscast Minecraft videos? If anything, Notch does actually sound a little ungrateful here which is a rather flabbergasting attitude from an indie dev and one I've never seen before (those who don't know, my main source of income is my WTF is series which hilights indie games, it's fairly well viewed and I've had nothing but gratitude from devs whose games I've promoted). I suppose when you get as big and as wealthy as Notch, the attitude can change.

A kid wanted them to sign something I had signed, and they said they'd cross it out and put "fuck you" there instead.

Welcome to Yogscast humour and more to the point, British humour. The easily offended need not to apply. How old was this kid? The Yogscast demographic is quite young anyway and there is plenty of harsh language in their videos, not to mention they would hear much worse on the playground. This sounds like a joke, not a particularly good one, but a joke none-the-less and not worth getting in a tizzy over.

Everyone else in the Minecraft community is all about respecting and caring. They're not. They're an isolated island of egos.

Well no, it's not Notch, you've bred one of the most retarded fanbases in gaming history. It's not your fault, but the entire Minecraft community is not in fact, about respecting and caring. There are subcommunities within it that are, /r/Minecraft is a great subreddit from what I can see, Yogscast also has a large community of it's own over on it's forums that does just as you describe. However, you also have a lot of immature, raging assholes in your "community" as well as plenty of others who are just out for themselves. Those people don't do massive charity streams like Yogscast do, they don't promote mods (and yes I am aware of the issues with the Yogbox, nobody goes through life without fuckups), they don't act as an extremely important stimulus to the community that you apparently love so much. Yogscast is without question one of the most important forces within not only Minecraft but at this point, gaming in general. They wield a massive amount of influence and they make a hell of a lot of people very happy.

Who knows what actually happened, it will be interesting to see if the community points the pitchforks back at Notch after Yogscast is able to make their statement (they are probably still on a plane right now) and tell their side of the story. Everyone loves a good witch-hunt, but a little perspective here please and do we really have to air this dirty laundry in public?
http://www.reddit.com/r/M..._flooding_in_from/c31oib6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Preddie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:21:
[...]

Ik heb het gevoel als er dingen geroepen worden als 'het is door de community groot geworden' je eigenlijk zegt: 'Doordat mensen het gekocht hebben, is het groter geworden'. Is toch volstrekt logisch?
Je mist het punt van die opmerking. Het is door de community groot geworden door de extra tijd die zij erin hebben gestoken om extra mods en tools te maken, dingen uit te vogelen en documentatie te schrijven, en dat ook terug te koppelen naar Mojang. De opmerking gaat helemaal niet over mond-tot-mond reclame. Zonder al het harde werk van de community was Minecraft ook niet zo groot geweest.

Is er een verandering geweest in het poweren van pistons sinds 1.7? Alle tutorials die ik over Jeb's door lees zijn gemaakt met 1.7 in het oog. En die poweren 2 pistons van boven dmv redstone, maar dat krijg ik niet voor elkaar (het lijkt alleen de piston eronder te poweren). En ik wilde juist een deur maken die hoger is dan 2 blokjes :/

.edit: hmm, als ik ervoor zorg dat het "dak" al gepowered is voordat de eerste pistons naar buiten gaan, dan gaat de 2e van boven wel mee. Maar het probleem is dat de bovenste dan te vroeg gaat (die extend voordat hij opzij is geschoven) 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2011 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

Als iemand Minecraft aan meer spelers heeft geholpen is het wel Seannanners met zijn briljante eerste mincraft video's.

De yogscast is gewoon leuk om te kijken omdat die lui gewoon zo lekker onzinnig kunnen zwetsen, persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit wat ze spelen ik kijk het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 15:34

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Raxious schreef op woensdag 23 november 2011 @ 01:29:
lees dit maar eens, bericht van Total Biscuit over het hele gebeuren:

[...]

http://www.reddit.com/r/M..._flooding_in_from/c31oib6
Niet om Notch nou de hemel in te prijzen, maar dit heeft ook wel een hoog "Accepteer het maar, want zo zijn zij nou eenmaal". Dat is leuk, maar als je ervoor kiest om leuk gevonden te worden door aanstootgevend te doen heb je ook maar te accepteren dat er dan mensen zijn die je een lul vinden ;)

Mensen die zeggen dat beledigende grappen niet kunnen mogen wat mij betreft de boom in, mensen die vinden dat je je er niet door beledigd mag voelen ook.

EDIT: Overigens vind ik het wel jammer dat Notch zich laat kennen hoor, want dit vinden een boel mensen niet leuk natuurlijk. Is geen geweldige reclame.

[ Voor 9% gewijzigd door Patriot op 23-11-2011 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit me al twee pagina's af te vragen wat Yogscast is. Een kanaal op Youtube, blijkbaar, maar ik heb er nog nooit van gehoord.

Edit: o, die gasten. Die ben ik wel eens per ongeluk tegen gekomen, maar die klik ik juist altijd vlot weg.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 23-11-2011 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

.oisyn schreef op woensdag 23 november 2011 @ 01:40:
[...]

Je mist het punt van die opmerking. Het is door de community groot geworden door de extra tijd die zij erin hebben gestoken om extra mods en tools te maken, dingen uit te vogelen en documentatie te schrijven, en dat ook terug te koppelen naar Mojang. De opmerking gaat helemaal niet over mond-tot-mond reclame. Zonder al het harde werk van de community was Minecraft ook niet zo groot geweest.

Is er een verandering geweest in het poweren van pistons sinds 1.7? Alle tutorials die ik over Jeb's door lees zijn gemaakt met 1.7 in het oog. En die poweren 2 pistons van boven dmv redstone, maar dat krijg ik niet voor elkaar (het lijkt alleen de piston eronder te poweren). En ik wilde juist een deur maken die hoger is dan 2 blokjes :/

.edit: hmm, als ik ervoor zorg dat het "dak" al gepowered is voordat de eerste pistons naar buiten gaan, dan gaat de 2e van boven wel mee. Maar het probleem is dat de bovenste dan te vroeg gaat (die extend voordat hij opzij is geschoven) 8)7
Door het harde werken van de community? Mods die gemaakt zijn? Noem 1 spel waarbij het maken van mods mogelijk is en dat hier door een community niets mee gedaan is.... (omdat het spel schijnbaar perfect was). Noem ook gelijk een spel waarbij de community nooit feedback hoefde te geven aan de makers (met dezelfde reden)

Als je het goed bekijkt heeft Notch het gewoon perfect gedaan. Hij heeft een spel gemaakt die aansloeg met (als ik sommige meningen lees) weinig moeite en is daarbij rijk geworden, omdat de community het schijnbaar een cool spel vindt en hem feedback geeft.

Weinig moeite en rijk, goede zakenman lijkt me... Of dit nu door geluk komt of niet, het meeste succes komt altijd een beetje door geluk. Hij had een idee, dat is aangeslagen/ vastgegrepen door mensen en heeft het nu voor elkaar.

Om dan te zeggen dat de community het 100% heeft gedaan.. en dat het niet door Notch komt is volstrekt onlogisch. Als jij of ik dit van tevoren zouden weten (voordat Notch ging programmeren) zouden wij het ook hebben gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Paniohitus op 23-11-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 02:09:
Ik zit me al twee pagina's af te vragen wat Yogscast is. Een kanaal op Youtube, blijkbaar, maar ik heb er nog nooit van gehoord.

Edit: o, die gasten. Die ben ik wel eens per ongeluk tegen gekomen, maar die klik ik juist altijd vlot weg.
Zonde :) Persoonlijk vind ik ze erg vermakelijk...
Bekijk ook hun portal 2 fimpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Een tijd geleden keek ik nog wel eens naar ze, maar na de 175e keer "Oh my God" gehoord te hebben had ik het wel gehad met ze.

Doe mij maar Lorgon111 (Brian!), Coestar (ouwe neuzelaar), Seananners, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 11:25

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Wat voor videokaart zit erin? Je moet namelijk niet verkijken op de "simpele graphics" het draait gewoon in redelijk hardcore openGL. :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Waarom zoveel moeite doen om via bootcamp naar Windows 7 te gaan ?
Waarom niet gewoon onder OS X zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
.oisyn schreef op woensdag 23 november 2011 @ 01:40:
[...]

Dat "harde werk" is nog altijd vrijwillig gedaan, omdat ze het of leuk vinden om video's te maken, of omdat ze meer viewers op hun channel willen en minecraft, zeker toen, een goed middel is.

Dus ik vind het een beetje bullshit dat je zegt dat enkel Notch de Yogcast mag bedanken. De Yogcast mag Notch ook bedanken wat dat betreft, immers zonder Minecraft heeft Yogcast nooit zo populair kunnen worden als ze nu zijn.

Maar nu heb ik al 3x gezegd dat het van twee kanten komt in dit geval (zie mijn vorige post(s) welke niemand gezien lijkt te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 09:14
Nou.. Minecraft 1.0 is uit en wat hebben we gekregen.. Een nieuwe dimensie met een "eindbaas" en wat extra blokjes. NPC's kunnen nog steeds geen reet (had wel verwacht dat deze zinvol zouden zijn bij de 1.0 release). Adventure mode is er nog steeds niet (wat ik ook wel had verwacht in de 1.0 release). Valt mij allemaal maar een beetje tegen. Beetje groots een conferentie houden om je spel te release wat niet eens af is. Dit is nog erger dan al die andere uitgevers die spellen uitbrengen waar de dag na de release nog een patch voor uitkomt. Ik ben teleurgesteld.

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Preddie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:00:
Door het harde werken van de community? Mods die gemaakt zijn? Noem 1 spel waarbij het maken van mods mogelijk is en dat hier door een community niets mee gedaan is.... (omdat het spel schijnbaar perfect was). Noem ook gelijk een spel waarbij de community nooit feedback hoefde te geven aan de makers (met dezelfde reden)
Het gaat er niet om dat het kan. De discussie was in hoeverre dit alles heeft bijgedragen aan het succes. Vergeet niet dat Minecraft (de client iig) feitelijk eigenlijk helemaal niet modbaar is. Notch heeft er geen enkele moeite voor gedaan om het modbaar te maken. Nou ja goed, je kunt alternatieve texture packs inladen, maar die feature is ook een lachertje omdat je alsnog moet patchen om het fatsoenlijk te laten werken.
Als je het goed bekijkt heeft Notch het gewoon perfect gedaan.
No argument there :)
Hij heeft een spel gemaakt die aansloeg met (als ik sommige meningen lees) weinig moeite en is daarbij rijk geworden, omdat de community het schijnbaar een cool spel vindt en hem feedback geeft.
Volgens mij is er niemand die dat ontkent.
Weinig moeite en rijk, goede zakenman lijkt me...
Nee, een goede zakenman zal dat kunnen herhalen. Een goede zakenman was van tevoren van plan er geld mee te verdienen. Sorry hoor, maar uit het feit dat iemand met 1 poging succes heeft kun je niet afleiden dat hij een goede zakenman is. Dan kun je iemand die van plan is rijk te worden met een lot uit de loterij, en die vervolgens ook daadwerkelijk wint, ook een goede zakenman noemen.
Hij had een idee, dat is aangeslagen/ vastgegrepen door mensen en heeft het nu voor elkaar.
Volgens mij vergeet je even het feit dat hij het idee niet had.
http://thesiteformerlykno...nicsindustries.com/?p=713
Om dan te zeggen dat de community het 100% heeft gedaan..
Dat was niet mijn opmerking.
Als jij of ik dit van tevoren zouden weten (voordat Notch ging programmeren) zouden wij het ook hebben gedaan.
Exact. En Notch wist het ook niet van te voren. Wat je hele zakenman-punt ook weer onderuit haalt :)
Dreanor schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:10:
[...]

Dat "harde werk" is nog altijd vrijwillig gedaan, omdat ze het of leuk vinden om video's te maken, of omdat ze meer viewers op hun channel willen en minecraft, zeker toen, een goed middel is.
Euh, ja, ik snap eigenlijk niet welk punt je hier nou precies mee probeert te maken?
Dus ik vind het een beetje bullshit dat je zegt dat enkel Notch de Yogcast mag bedanken.
Ah, ok, blijkbaar verwar je mijn post met die van iemand anders ofzo, want ik heb het hele woord "Yogcast" nog nooit in de mond gehad.

Anyway, ik heb m'n zegje gedaan, ik hou erover op.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 09:21
Bah, gisteren viel de stroom even uit (Pa en de meterkast ;) ), nu staat mijn save niet meer in de lijst maar wel in de map. Maar even naar de recovery gestuurd, wel erg frustrerend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:29:
Het gaat er niet om dat het kan. De discussie was in hoeverre dit alles heeft bijgedragen aan het succes. Vergeet niet dat Minecraft (de client iig) feitelijk eigenlijk helemaal niet modbaar is. Notch heeft er geen enkele moeite voor gedaan om het modbaar te maken. Nou ja goed, je kunt alternatieve texture packs inladen, maar die feature is ook een lachertje omdat je alsnog moet patchen om het fatsoenlijk te laten werken.
Als ik mij niet vergis hebben een aantal mod teams nu toegang tot de bron code of een andere vorm van samenwerking met Mojang. Dit was sneller op te zetten dan een API om tegenaan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Euh, ja, ik snap eigenlijk niet welk punt je hier nou precies mee probeert te maken?

[...]

Ah, ok, blijkbaar verwar je mijn post met die van iemand anders ofzo, want ik heb het hele woord "Yogcast" nog nooit in de mond gehad.
Mijn excuus, je hebt gelijk.

Komt omdat deze hele (interessante) discussie is voorgekomen uit Notch flame Yogcast. :)

Vervang anders Yogcast met Youtube, dan klopt mijn bericht nog redelijk denk ik. :P

Maar wat mijn punt is, dat ik probeer duidelijk te maken dat het mes in dit geval aan twee kanten snijdt en het onzin is te zeggen dat ENKEL notch geprofiteerd heeft van de populairiteit van Minecraft op Youtube.

Want aan de ene kant hebben Youtube/casters meegeholpen aan het populair maken van Minecraft, met gevolg meer verkopen voor Notch.

Aan de andere kant omdat minecraft zo populair is/was, waren ook die casters en youtube channels populair. En hebben vele dankzij minecraft bijvoorbeeld youtube partnership kunnen krijgen. Reken maar dat vele channels nooit zo populair zijn geworden zonder minecraft (yogcast als voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Wildfire

Joy to the world!

Pirate-Bozz schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:43:
Bah, gisteren viel de stroom even uit (Pa en de meterkast ;) ), nu staat mijn save niet meer in de lijst maar wel in de map. Maar even naar de recovery gestuurd, wel erg frustrerend :(
Zeker de recoveryservice van MCSaver.net? Heb ik ook gebruik van moeten maken. Had een save die elke keer mega-laggy werd. Lijkt nu weer OK te zijn na zijn fix. Handige service! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:44
al iemand wat gehoord over minecraft app ?

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Xanquezer schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:03:
al iemand wat gehoord over minecraft app ?
die is er voor android

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
En iOS
Er is ook een gratis versie beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door SeenD op 23-11-2011 14:09 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat ik gezien heb van de mobiele versies is er niet heel veel aan nog. Niet omdat het niet leuk zou kunnen zijn, maar het is alsof je terug gaat naar de Alpha's zonder mobs en met een kleine selectie blokjes.

Als je terug verlangt naar die creative only mode en je het aan kan dat er maar weinig soorten blokken in zitten, dan kan je er wel mee vermaken denk ik. Maar €5 vind ik toch ook teveel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Survival modus voor de Pocket Edition is al bevestigd, wanneer die komt is natuurlijk nog niet geweten.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbrainwash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-02 21:20
Zit er een aparte vga in? Meeste spellen disablen de cpu graphics en gaan automatisch over op de vga kaart maar minecraft doet dat niet. Al een aantal mensen gezien die het handmatig aanzette en perfect draait ineens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 11:19
dnbrainwash schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:51:
[...]

Zit er een aparte vga in? Meeste spellen disablen de cpu graphics en gaan automatisch over op de vga kaart maar minecraft doet dat niet. Al een aantal mensen gezien die het handmatig aanzette en perfect draait ineens. :)
Dit komt omdat Minecraft in een Java machine draait, Java staat natuurlijk niet standaard aangewezen om de betere GPU te gebruiken.
Heb zelf ook Nvidia Optimus in mijn laptop en heb javaw toegevoegd om te draaien met de Nvidia GPU, ikzelf draai toch geen andere Java applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dnbrainwash schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:51:
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Hoe maak ik eigenlijk een redstone cirquit die een keer een puls van een halve seconde ofzo uitzendt nadat input op high gaat staan?(heb craftbook tot mijn beschikking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

[...]

Anyway, ik heb m'n zegje gedaan, ik hou erover op.
Wat is jou punt dan eigenlijk? Dat Notch geluk heeft gehad? Dat mensen het spel leuk vinden en er meer voor doen zoals mods maken? In alle gevallen is het Notch geweest die iets gemaakt heeft wat in de smaak gevallen is bij het publiek en heeft het publiek niet iets gemaakt dat bij Notch in de smaak is gevallen.

En het punt dat hij het idee schijnbaar niet niet had is toch ook niet boeiend? Hij heeft vast wel iets goeds gedaan waardoor het nu populair is. Als hij dat niet heeft gedaan is hij toch echt master. Ik ben jaloers.... Mensen zover krijgen dat ze jou spelletje gratis promoten zonder enige contracten/ deals etc. Onder zakenman kan je meer zien dan alleen het woord.... Hoe meer je probeert te overtuigen dat de community schijnbaar alles heeft gedaan, hoe meer je bevestigt dat Notch het goed heeft aangepakt. Of het nu geluk was of niet...

[ Voor 36% gewijzigd door Paniohitus op 23-11-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241040

Moet je eigenlijk voor de mobiele versies apart betalen of kan ik daar gewoon mijn PC-login voor in gebruiken, dus een soort van "buy once - play anywhere" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241040 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:12:
Moet je eigenlijk voor de mobiele versies apart betalen of kan ik daar gewoon mijn PC-login voor in gebruiken, dus een soort van "buy once - play anywhere" ?
Dat zit er niet in, geloof ik. Jammer, maar ergens ook wel begrijpelijk, al had ik het wel heel erg tof gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Preddie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:24:
[...]

Wat is jou punt dan eigenlijk?
Mijn punt heb ik eerder al duidelijk gemaakt. Dat dat nu niet meer duidelijk is omdat mensen erover door blijven zagen zonder de context van de originele discussie te kennen is jammer, maar ik ga het niet keer op keer herhalen :)

Volgens mij was iedereen gewoon gestresst en moe en heeft iedereen dingen gezegd die ze misschien niet hadden moeten zeggen. Wat een gedoe om niets, ik ben er in ieder geval wel een beetje klaar mee.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het maar half heb mee gekregen en mij er niet druk om kan maken. Wat ik wel raar vind is dat ze alles zelf hebben moeten betalen terwijl ik zou verwachten dat diegene die het feestje houd betaald of dat er vooraf hele goede afspraken worden gemaakt.

Ik krijg heb echt zo'n gevoel dat ze 1 dag voor Minecon de helft van de plannen nog moesten uitwerken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik neem m'n woorden terug, Notch *is* een goed zakenman
We were also unhappy and surprised that a week before Minecon, Mojang informed us that they had sold the rights to livestream our show and content to IGN – they hadn’t asked us, they hadn’t spoken to us – they just sold it.
'cause THAT'S how businessmen roll! :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 24-11-2011 02:01 ]

• Awaken1

Awaken1

.oisyn schreef op donderdag 24 november 2011 @ 02:00:
Ik neem m'n woorden terug, Notch *is* een goed zakenman

[...]

'cause THAT'S how businessmen roll! :Y)
A businessman that wants a law suit;)

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:54

XanderDrake

Build the future!

djunicron schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:22:
Als je terug verlangt naar die creative only mode en je het aan kan dat er maar weinig soorten blokken in zitten, dan kan je er wel mee vermaken denk ik. Maar €5 vind ik toch ook teveel eigenlijk.
Het zou me niet verbazen als de pocket edition op dezelfde manier gaat evolueren als de normal edition: oftewel karig en goedkoop in het begin, maar als je een licentie koopt krijg je alle toekomtige updates er gratis bij, terwijl de versie ook duurder wordt.

Ik zit hevig te twijfelen of hem ga kopen,op dit moment is ie nog karig, niet eens crafting of mining zit er in, laat staan survival.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• SeenD
Ik had de iOS versie meteen gekocht, ook als steun/support/aanmoediging.
Ik wil wel een leuke minecraft versie voor iOS, die meer kan dan dit. Hopelijk doen ze dat ook.

De multiplayer functie is wel leuk.
Maar ik had een huisje gemaakt en een beetje een rondje gelopen en toen had ik t wel gehad. Ik hoop dat ze wel survival oid erin gooien.

Something something

• Awaken1

Awaken1

SeenD schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:58:
Ik had de iOS versie meteen gekocht, ook als steun/support/aanmoediging.
Ik wil wel een leuke minecraft versie voor iOS, die meer kan dan dit. Hopelijk doen ze dat ook.

De multiplayer functie is wel leuk.
Maar ik had een huisje gemaakt en een beetje een rondje gelopen en toen had ik t wel gehad. Ik hoop dat ze wel survival oid erin gooien.
Ik heb het ook gekocht en vindt de multiplayer goed uitgewerkt.
Je kan namelijk redelijk makkelijk games via wifi joinen en als je op school zit met veel mensen die minecraft op de telefoon hebben is het leuk om elkaar te joinen en samen iets te bouwen.

Als het straks wordt uitgebreid met onder andere survival dan wordt het waarschijnlijk een hele goede game.

Wel jammer dat je waarschijnlijk niet via 3g kan spelen omdat het spel dan nogal wat MBs binnen trekt als je iemand joined.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:54

XanderDrake

Build the future!

SeenD schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:58:
Maar ik had een huisje gemaakt en een beetje een rondje gelopen en toen had ik t wel gehad.
Dit heb ik nu ook. Survival hoeft niet meteen van mij (gezien de complexiteit maar ook gezien de controls), maar het bouwen is niet zo waardevol zonder mining en crafting.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• SeenD
oh server 1.0.1 is gereleased.

http://twitter.com/#!/jeb_/status/139688276922613761

Ben nog opzoek naar de jar. :)

edit: die is gewoon hier te vinden. http://www.minecraft.net/download

[ Voor 23% gewijzigd door SeenD op 24-11-2011 20:17 ]

Something something

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heeft iemand de server exe van 1.8.1 nog liggen? Wou via Hamachi spelen maar kan nog niet upgraden ivm een aantal mods.

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb wel de server jar van 1.8.1 nog draaien hier. Dm me maar voor een link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Jezus, die Abandoned Mineshaft dingen kunnen groot zijn zeg! Het leuke is dat ik wat hout nodig had, en ipv mijn eigen aangeplantte bos te kappen, ben ik die balken gaan weghalen (minder efficient, dat wel). Maar daardoor wel een aantal erstsaders ontdekt :D
Oh, en drie spiderspawners, maar ik dacht dat je die niet kan minen zonder de Silk Touch enchantment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 08:43
Erycius schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:48:
...
Oh, en drie spiderspawners, maar ik dacht dat je die niet kan minen zonder de Silk Touch enchantment.
Klopt, alleen daarmee kun je ze minen. Maar als je ze daarna weer plaatst dan worden er alleen pigs gespawned. Als je ze echter laat staan kun je er een paar mooie mob farms van maken, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 21:35
Taghorn schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:36:
[...]

Klopt, alleen daarmee kun je ze minen. Maar als je ze daarna weer plaatst dan worden er alleen pigs gespawned. Als je ze echter laat staan kun je er een paar mooie mob farms van maken, erg handig.
Gewoon verplaatsen met pistons. :+
Overigens nog niet eens zo'n slecht idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 13:37

Toppertje

www.davideografie.nl

Berthenk schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:19:
[...]

Volgens mij kun je spawners niet verplaatsen met Pistons, net als kisten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Berthenk schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:19:
[...]

Dat zou wel wat werk zijn, die staan op de plaats waarmee ik mijn "on a rail" achievement gehaald heb :p
Of je zou ze in een minecart moeten kunnen pistoneren :D

Ik heb trouwens dringend wat slimes nodig voor m'n pistons (voor [url=]dit[/url] na te maken). Ik heb al tientallen grotten ontdekt, maar nog maar één slime tegengekomen. Zijn er trucs om slimes te vinden?

[ Voor 22% gewijzigd door Erycius op 27-11-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Erycius schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:59:
Ik heb trouwens dringend wat slimes nodig voor m'n pistons (voor [url=]dit[/url] na te maken). Ik heb al tientallen grotten ontdekt, maar nog maar één slime tegengekomen. Zijn er trucs om slimes te vinden?
Geen idee. Ik had verwacht dat de slime spawn hoger werd gemaakt vanaf het moment dat je ze nodig hebt voor pistons. In mijn huidige wereld heb ik 3 slime balls terwijl ik 5 ravijnen heb leeg geroofd (incl. alle zij grotten e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Laatst online: 19-06 21:35
Dreanor schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:31:
Geen idee. Ik had verwacht dat de slime spawn hoger werd gemaakt vanaf het moment dat je ze nodig hebt voor pistons. In mijn huidige wereld heb ik 3 slime balls terwijl ik 5 ravijnen heb leeg geroofd (incl. alle zij grotten e.d.).
De wiki zegt hier het volgende over:
Slimes only spawn in certain chunks that are determined pseudo-randomly by the seed of the world the player is in, and only below layer 40.
Er is een tool om te ontdekken welke chunks dit zijn.

Overigens heb ik ook op de wiki gelezen dat je spawners niet kan verplaatsen met pistons. Erg jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Waarom gaat netherrack in 1.0 automatisch uit? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Hmm ik zoek een logic gate, maar weet niet precies welke.

Ik heb buiten een hendel en binnen een hendel.

En die poweren een ophaalbrug.

Dus ik sta buiten, doe de hendel omlaag en de brug gaat omhoog, ik loop naar binnen, en druk daar de hendel, omlaag, en de brug gaat weer omhoog.

Maar als iemand anders nu naar binnen wilt, dan moet ie dat ook kunnen, dan moet ie in dit geval de hendel om hoog doen. En dan overlopen en dan de hendel omlaag/omhoog.

Dus ik zoek iets, waar t niet uitmaakt hoe ze staan, zolang ze elkaar maar kunnen opheffen.

Een soort OR lus met een inverter wanneer nodig...

Edit: XOR gate did the trick. :)

Ik hoop dat t een beetje duidelijk is, en dat iemand me kan helpen?

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
XNOR zoek jij naar ;) gewoon een hotelschakeling dus :) .

http://www.minecraftwiki....XNOR_gate_.28.E2.89.A1.29
An application of this in Minecraft would be to wire up two levers to the same door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom specifiek XNOR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

djpdjpnl schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:59:
Waarom gaat netherrack in 1.0 automatisch uit? :(
Dat doet het helemaal niet, ben je zeker dat je geen Nether Brick in je pollen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
XNOR is imho wat strakker voor dit gebruik.

Als allebei de levers omhoog of omlaag staan is hij aan. Zijn ze verschillend is hij uit.

Bij NXOR is het juist als ze allebei een andere positie hebben dat het werkje aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Heeft iemand ervaring met railcraft? Lijkt me een erg vette mod. Ga ik binnenkort eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ben vandaag een abandonned mine aan het leegroven. Erg leuk en veel grondstoffen, huis, steen, minecart tracks en meer.

Ik doe het lekker systematisch, op elke balk (waar nodig) plaats ik een fakkel richting de uitgang. Dus als ik fakkels zie ga ik verder de Abandonned Mine in. Als ik geen fakkel plaats verwijder ik de houten balk/hek.

Ook maak ik alle mijn gangen vierkant zodat ik weet waar ik geweest ben. Als iets dood loopt sluit ik het herkenbaar af.

Heb er al twaalf kisten gevonden, 5 Poison Spider Spawners en twee spider dungeons.

Tot nu toe heb ik 13 stacks van 64 hekjes eruit gehaald, 2 stacks mossy cobble, 6 stacks minecart track en 5 diamant (uit de kisten).

Gaat lekker, zeker als je weet dat ik nog lang niet alles verkend/leeg gehaald heb! :D

Binnenkort screenshot time (komende week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Erycius schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:52:
[...]

Dat doet het helemaal niet, ben je zeker dat je geen Nether Brick in je pollen hebt?
Nope, is toch echt netherrack. Dacht dat het misschien door regen kwam maar een dakje erboven helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D4NG3R schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:45:
[...]

XNOR is imho wat strakker voor dit gebruik.

Als allebei de levers omhoog of omlaag staan is hij aan. Zijn ze verschillend is hij uit.
Tja, het is maar net hoe je redeneert. Persoonlijk vind ik het weer logischer dat er niets gebeurt als ze allebei hetzelfde zijn (dat is zeg maar de basis state)
Bij NORXOR is het juist als ze allebei een andere positie hebben dat het werkje aangaat.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Het maakt allemaal vrij weinig uit. Het is maar net hoeveel ruimte je hebt en wat je prettiger vind ;) . Het eindresultaat doet hetzelfde alleen in een andere positie :) .

Edit: Even een korte vraag: Ik heb net mijn fotoalbum hier op t.net iets beter in elkaar gezet. Werkt de TS bij iedereen nogsteeds fatsoenlijk?

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 28-11-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Iemand ook iets gemerkt dat mob grinders niet meer werken? Wil deze gaan maken, maar ik lees in de comments dat sinds de release mobs anders rondlopen.

Ook zijn mobs 'slimmer' geworden bij drop-offs, waardoor deze grinder niet meer goed werkt (had er eentje ondergronds gemaakt).

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
* D4NG3R heeft zitten werken aan een stationsysteem wat geen gebruik maakt van klassieke stacked-dispensers. Welke erg slecht werken in high-latency servers.

Het maximum aantal carts in reserve is 1 (1 in gebruik. 1 in reserve). Echter is de kans dat je carts kwijtraakt zonder dat er geminged word erg klein.

http://dl.dropbox.com/u/18450577/flatmapstone.rar (Klik hier voor de lege versie van deze map)
Het vereist wel enige kennis van redstone en pistons en is een stuk groter als je average MC-Station.
Hij is echter wel mingeproof (Stel je even voor dat hij in een zone zou staan @ tweakcraft bijv).

Beetje default problemen die een minge niet kan uitvoeren:
- Meerdere carts tegelijk oproepen (Na 1 cart "sluit" het systeem zich direct totdat de cart uit het station vertrokken is)
- De "booster" track opstarten voordat de cart er is. Zodat de volgende persoon geen kans krijgt om in te stappen (Word automatisch gereset als de cart opgeroepen word).
- Extra minecarts de dispenser in proberen te krijgen (Worden automatisch vernietigd)

Keep in mind:
- Dit is een proof-of-concept. Het is NIET afgewerkt, het is slechts een voorbeeld voor mijn stationsprincipe en anti-minge maatregelingen.
- Het moet veel compacter kunnen en met minder resources te doen zijn. Maar nogmaals: Het ging mij puur om het functioneren.

Tips of verbeteringen zijn welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 28-11-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Wat is minge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Sorry. Ik zat Gmod en Minecraft even door elkaar te halen :+

Griefer bedoelde ik.

Anyhow, even een ouder systeem wat ik bedacht heb geprobeerd. Levert een veel beter resultaat op en kan in principe een oneindig aantal karretjes in voorraad zetten ;3
http://dl.dropbox.com/u/18450577/Flat.rar
Stuk minder resource intensief en veel strakker om te bouwen :) .

Pagina: 1 2 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers