Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 11:20
NoxiuZ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:22:
Oh, en hoe warm mogen de mosfets worden? Idle zitten deze hier op 47 en 54 graden. Met de zogenoemde superieure CeraM!X patented cooling design. Volgens mij werkt puur koper veel beter, maar ik had voor een Sabertooth bordje toch echt wel koeler verwacht. Het zou zo efficiënt zijn. Met deze temperaturen verwacht ik geen enkele mhz meer eruit te kunnen persen alleen al omdat de mosfets anders over koken. (komt nog een closed-loop waterkoelingsetje in)
Als ik in AI Suite kijk naar de temperaturen van de Vcore-1 en Vcore-2 positie (volgens mij de meetpunten die jij bedoelt) dan heb ik daar nu idle temperaturen van beide 28 °C. Aangezien ik al eerder had aangegeven dat het idle verbruik wel snor zit bij de FX modellen, snap ik niet helemaal waarom deze temperaturen zo hoog oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bo-tweak
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 19:53
Allereerst, dank voor de reacties. Hoewel niet overweldigend positief geven ze denk ik wel een realistisch beeld van de voordelen van de FX. Heb er uiteindelijk toch voor gekozen om een FX8120 aan te schaffen. o.a. vanwege de scherpe prijs op dit moment met de refund actie van AMD en ook gericht op de toekomst (win8) en overclock mogelijkheden die goed en eenvoudig lijken te zijn. Zodra ik hem up en running heb zal ik mijn bevindingen posten. Een upgrade van mijn huidige athlon 3500+ is het sowieso :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

refund actie?
geld die ook voor mijn 8150 die een week oud is? :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
Fordox schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:18:
refund actie?
geld die ook voor mijn 8150 die een week oud is? :P
Als je jouw FX-8150 tussen 5 december 2011 en 29 februari 2012 bij Alternate of Mycom gekocht hebt, dan kun je hier een refund tot € 20,- (afhankelijk van het model) claimen. De refund-aktie heeft tot 31 januari op de Alternate site gestaan, maar de promotie die AMD opgezet heeft loopt echter tot 29 februari.

[ Voor 13% gewijzigd door Saurus op 14-02-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

juist waarom alleen daar. ik heb besteld bij azerty, ik kijk wel even na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
Fordox schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:23:
juist waarom alleen daar. ik heb besteld bij azerty, ik kijk wel even na :)
Omdat AMD de promotie in samenwerking met een aantal geselecteerde partners heeft opgezet. Ik kan er ook niets anders van maken. :|

Edit: Overigens was deze promotie aktie wel de reden om direct toe te slaan en mijn FX-6100 te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Saurus op 14-02-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 18:30

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Moet bij Azerty zo'n 20 dagen wachten op mijn FX ;( zelfde tijd voor gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 14:15
Ik heb mijn FX-8120 onderhand al een paar maanden en hij werkt als een zonnetje, maar ook net zo heet als een zonnetje met een CPU-Koeler erboven :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 21:29

Nox

Noxiuz

rain2reign schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:06:
Ik heb mijn FX-8120 onderhand al een paar maanden en hij werkt als een zonnetje, maar ook net zo heet als een zonnetje met een CPU-Koeler erboven :D.
Welk moederbord heb jij? En hoe heet worden je mosfets?

EDIT:

Nice cashback-actie. Waar kan ik mijn serienummer vinden? Geen zin om alles weer uit elkaar te slopen, zit verdoemme net in elkaar :(

[ Voor 18% gewijzigd door Nox op 15-02-2012 13:20 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
NoxiuZ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:17:
[...]

Welk moederbord heb jij? En hoe heet worden je mosfets?
Ik heb een paar posts hierboven al aangegeven hoe warm de mosfets van mijn Sabertooth worden, dan heb je al 1 indicatie.
Nice cashback-actie. Waar kan ik mijn serienummer vinden? Geen zin om alles weer uit elkaar te slopen, zit verdoemme net in elkaar :(
Heb je jou FX bij Alternate of Mycom gekocht binnen de geldende termijn? Zo ja, het serienummer kun je op de HS van je proc vinden. Helaas, koeler eraf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Zit je met 2 accounts? Saurus en rain2reign? :P

Maar ik ben toch wel benieuwd naar wat ik verkeerd heb ingesteld dan. CnQ staat aan, klokt ook netjes naar 1400 etc.

Nog weinig tijd gehad om echt te benchen enzo, wel nieuwste bios geflashed (incl BSOD Boot Logo :P) dus ik zou het niet weten. Zelfs toen hij even op mijn bureau lag werden de mosfets al pleurisheet, met fans er vol op 40 graden in de bios (idle dus).

[ Voor 17% gewijzigd door Nox op 15-02-2012 15:31 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
NoxiuZ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:31:
Zit je met 2 accounts? Saurus en rain2reign? :P

Maar ik ben toch wel benieuwd naar wat ik verkeerd heb ingesteld dan. CnQ staat aan, klokt ook netjes naar 1400 etc.

Nog weinig tijd gehad om echt te benchen enzo, wel nieuwste bios geflashed (incl BSOD Boot Logo :P) dus ik zou het niet weten. Zelfs toen hij even op mijn bureau lag werden de mosfets al pleurisheet, met fans er vol op 40 graden in de bios (idle dus).
2 accounts, nee hoor. zie mijn reactie op jouw post van maandagavond:
Saurus schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:04:
[...]

Als ik in AI Suite kijk naar de temperaturen van de Vcore-1 en Vcore-2 positie (volgens mij de meetpunten die jij bedoelt) dan heb ik daar nu idle temperaturen van beide 28 °C. Aangezien ik al eerder had aangegeven dat het idle verbruik wel snor zit bij de FX modellen, snap ik niet helemaal waarom deze temperaturen zo hoog oplopen.
Ik weet niet of je hier hier overheen gelezen hebt, maar de mosfets hoeven dus echt niet zo heet te worden.
Nogmaals, ik kan op dit moment geen verklaring verzinnen waarom jou mosfets zo heet worden.
Tip, loop alle instelling in AI Suite / Digi VRM nog eens langs. Je kunt op de Sabertooth echt enorm veel tunen aan de powervoorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dit zijn mijn settings, ik heb juist alles op stock gelaten ;)

Als er tweaks zijn om die VRM kouder te maken, graag. Ik zal nog even mijn bios doorlopen om te kijken hoe of wat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9GEcHAfUGxTC4Rbi5UigV4XF/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IDuOb8YTrfxpiLHMZ48M3155/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

een kleine radiale fan van een oude grafische kaart pakken en erop beunen :) scheelt wel wat.
of zon thermalright chipset blokje, of een zwaar gemodden cpu koeler.

dat zijn de leuke tweaks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Nou, ik wil eerst de instellingen goed hebben. Zoals Saurus al zegt, zijn vcore's zijn een stuk koeler onder load dus waarschijnlijk heb ik zelf iets niet goed staan. En er zit al een stevige heatsink op.

Ik heb nog een stuk plastic van mijn moederborddoos die ik ga modden om de airflow wat te verbeteren. En er komt aan de zijkant een intake-fan en aan de achterkant een outtake fan (die was eerst intake met radiator erop zodat hij gekoeld werd met verse lucht vanaf buiten). Eens kijken of dat wat scheelt, maar ik verwacht geen wonderen. Al is het 3 graden ben ik happy, maar wil toch even alle instellingen goed hebben. Dit is voor mij toch best wel nieuw... zal van het weekend me eens deftig inlezen, als iemand nog een goede guide weet van specifiek sabertooth bordjes zijn die zeker welkom :P

EDIT:

AMD Overdrive er bij gepakt; draait alles op 1.42v. Dan is het niet zo verwondelijk die temperaturen (maar mooi dat ik zo ver kan :P)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gXHduZbXyEPLRj9XHiva5E4Q/medium.jpg

Net even getest, 4,4GHz vond hij toch net wat te veel op standaard vcore :')

En als ik Turbo core uit zet dan is hij een stuk beter bezig, clocks varieren dan tussen de 3,4 en 1,4 ghz, met zijn allen. En als ik turbo core aan zet is het net een poppenkast en varieren alle cores tussen de 1,4 en 3,8ghz en stijgt de temperatuur ook. Mooi uit laten die zooi!

[ Voor 29% gewijzigd door Nox op 15-02-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
NoxiuZ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:45:
Nou, ik wil eerst de instellingen goed hebben. Zoals Saurus al zegt, zijn vcore's zijn een stuk koeler onder load dus waarschijnlijk heb ik zelf iets niet goed staan.
Ik heb niets over temperaturen @ load gezegd. Jou eerste reactie was:
NoxiuZ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:22:
Oh, en hoe warm mogen de mosfets worden? Idle zitten deze hier op 47 en 54 graden.
Waarop mijn reactie was:
Saurus schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:04:

Als ik in AI Suite kijk naar de temperaturen van de Vcore-1 en Vcore-2 positie (volgens mij de meetpunten die jij bedoelt) dan heb ik daar nu idle temperaturen van beide 28 °C.
Zijn de mosfets nu ~45-55 @ idle of @ load? De 1e situatie klinkt mij nog steeds vreemd in de oren, de 2e zou voor mij onder normale temperaturen vallen.
NoxiuZ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:45:
Net even getest, 4,4GHz vond hij toch net wat te veel op standaard vcore :')
Is dat @ 1.3125 Volt? Vind ik toch geen zielige overclock bij dit redelijk bescheiden voltage.
Mijn FX-6100 draait nu een aantal dagen op 3.8 GHz @ 1.28 Volt. Bij load zakt dit in tot 1.27 Volt bij een LLC instelling van 'High' in AI suite.

Een kwartiertje Prime levert bij mij het volgende resultaat op:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Iue2sl.jpg

• Nox

Nox

Noxiuz

Excuus! Ik had idd onder idle moeten zeggen.

Mijn vcore zijn nu beiden 39 graden onder idle. Load wil 1 nog wel boven de 60 uitkomen en 2 zit dan op 53 graden. Binnenkort gaat mijn closed loop waterkoeling er weer in dus dan is de CPU-koeler die warme lucht op die sinks blaast ook weer weg. Ik kijk het dan wel even aan, <35 is in ieder geval wel mijn eis onder idle, load <55.

Maar nog met stock CPU-koeler vind ik het wel een gewaagde temperatuur. Ja, die 4.4GHz ging allemaal leuk en aardig tot ik een stress test deed. 4GHz heeft hij wel prima verlopen op 1.3250v dus ik heb zeer zeker een mooi potentieeltje onder de kap. Jammer dat ik niet met AOD de HT-Clock van 200 naar 220 bijv. kan zetten. Geheugen ook een beetje opkrikken.

Wel zie ik dat in de bios mijn temperatuur echt sky-high gaat. Ik weet niet waarom, dit was met vorige en nieuwe bios al zo, 55 graden vind ik daar echt veel te warm.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 14:15
Saurus schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:46:
[...]

Ik heb een paar posts hierboven al aangegeven hoe warm de mosfets van mijn Sabertooth worden, dan heb je al 1 indicatie.

[...]

Heb je jou FX bij Alternate of Mycom gekocht binnen de geldende termijn? Zo ja, het serienummer kun je op de HS van je proc vinden. Helaas, koeler eraf >:)
Ik heb de Asus 990FX sabertooth

• Saurus
Vergeleken met mijn oude C2Q Q6600 met een Abit AW9D-Max (Intel 975 chipset), is de Sabertooth echt pure luxe. Voor de normale consument zullen alle optie in het UEFI te veel van goede zijn, maar de tweaker die zijn FX echt wil finetunen kan zijn lol niet op.

Ik heb mijn FX-6100 systeem nu 2 weken in gebruik en ben tot nu toe echt heel tevreden. Even het begin:
Zoals gezegd was mijn oude systeem een Q6600 met 4GB DDR2-800, 2 74GB Raptors (non-RAID) en een HD6950. In Cinebench leverde dat het volgende resultaat op:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vkEVNl.jpg

Daarna heb ik de FX-6100 gekocht + bijbehorende hardware en dat levert dit systeem op:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2410€ 417,-€ 417,-
1Lian Li PC-B25F€ 119,-€ 119,-
1Asus Sabertooth 990FX€ 132,90€ 132,90
1AMD FX-6100 Boxed€ 124,41€ 124,41
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,95€ 37,95
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0€ 59,90€ 59,90
1Plextor PX-256M3 256GB€ 335,83€ 335,83
1OCZ GameXStream 600W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.226,99

Mijn nieuwe systeem loopt dan geheel stock met de volgende resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f9JWel.jpg

Die processorscore moet natuurlijk nog wat getweakt worden >:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SHyQIl.jpg

Het Cinebench resultaat komt geheel overeen met de review van HT4U.net, dus wat dat betreft ben ik gewoon tevreden.

Ik ben de FX-6100 nu stapsgewijs aan het overclocken, nog puur en alleen op de MP. De rest komt later wel.
3.8GHz op 1.272 Volt was geen probleem en 4GHz op 1.284 Volt lijkt ie ook nog geen problemen mee te hebben. Nu is 2 uurtjes Prime draaien geen zekerheid, maar so far so good:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FkLa0l.jpg

Dat was em weer voor vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik heb mijne op dit moment nog undervolted lopen, maar ook nog OC'ed. 3600mhz op 1,2750V is voor mij prima voorlopig, idd alleen op de MP. Ik wil overigens eerst clocken op de HT-Bus, dit schijnt veel betere prestaties te leveren. Merk jij daar wat aan?

Ik ga er trouwens vanuit dat de 6100 en 81xx serie op dezelfde voltages lopen gezien het allebei 32nm chips zijn, dan heb je toch een beste overclock op zo'n laag voltage. Of de 6100 moet standaard wat lager lopen.

Overigens, in AOD als ik dan een stability check uitvoer crasht mijn aero-achtergrond en startbalk. Is dit normaal? Zelfs op ieniemienie overclocks crasht dit namelijk dus ga eerder uit van een softwarebugje. Zelfs naderhand explorer herstarten doet weinig. (beeld gaat dan af en toe op zwart en alles komt wel weer terug, maar na een paar keer zonder aero-interface)

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 17-02-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
NoxiuZ schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:03:
Ik heb mijne op dit moment nog undervolted lopen, maar ook nog OC'ed. 3600mhz op 1,2750V is voor mij prima voorlopig, idd alleen op de MP. Ik wil overigens eerst clocken op de HT-Bus, dit schijnt veel betere prestaties te leveren. Merk jij daar wat aan?
De HT-bus overclocken zal zeker betere prestaties gaan leveren. HT-bus, geheugenbus en processor werken dan optimaal samen. Ik merk daar nog niets van, want ik wil eerst weten op welke snelheden/voltages mijn FX-6100 lekker loopt. Voorlopig dus alleen nog MP overclocking.
Ik ga er trouwens vanuit dat de 6100 en 81xx serie op dezelfde voltages lopen gezien het allebei 32nm chips zijn, dan heb je toch een beste overclock op zo'n laag voltage. Of de 6100 moet standaard wat lager lopen.
In tegenstelling wat je zou denken, is dit dus niet zo. Iedere FX processor heeft zijn eigen base-clock en zijn 2 turbo modes. De FX81xx modellen zijn bij AMD waarschijnlijk zo getest, dat ze net wat harder lopen met iets minder spanning. De FX-6100 heeft alleen op zijn base-clock een lagere spanning t.o.v. de FX81xx modellen. En de FX4100 heeft al helemaal hogere spanningen op vergelijkbare snelheden. Dit lijken dan toch de mindere chips te zijn. Hier zie je alles samengevat in een tabel.
Overigens, in AOD als ik dan een stability check uitvoer crasht mijn aero-achtergrond en startbalk. Is dit normaal? Zelfs op ieniemienie overclocks crasht dit namelijk dus ga eerder uit van een softwarebugje. Zelfs naderhand explorer herstarten doet weinig. (beeld gaat dan af en toe op zwart en alles komt wel weer terug, maar na een paar keer zonder aero-interface)
Ik gebruik de AOD stability check niet. Ik zou er niet zo veel waarde aan hechten. Prime en LinX lijken mij betere tools hiervoor.

[ Voor 0% gewijzigd door Saurus op 17-02-2012 13:22 . Reden: typo's verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

http://nl.hardware.info/n...att-fx-processors-van-amd

ik ben benieuwd wat die jongens doen.
95 watt is niet veel, als prestaties gelijk staan aan de 125 watt reeks, kun je ze lekker klokken zonder een al te hoge warmte productie :)
maar de prestaties liggen volgens mij niet in de buurt van de 125watters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
Ik bekijk het van de positieve kant:
Een FX-8120 is normaal een 125W TDP variant. Als ze nu een FX-8140 met een 95W TDP kunnen aanbieden, dan maken ze toch stappen vooruit met het procedé. En een FX8140 komt toch akelig dicht in de buurt van de FX-8150.

Stiekem hoop ik dat de Piledriver core ons in Q3 positief gaat verassen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:56
@ Saurus.
Inderdaad ik hoop ook dat Piledriver snel gaat worden.

Zou het trouwens een slim idee zijn om nu een AM3+ moederbord te kopen en te wachten op Piledriver.
Het enige risico dat ik loop is dat de processors weer tegenvallen.
Al lijkt me dat sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Als je bij AMD wilt blijven dan is het altijd verstandig een AM3+ mobo te kopen,de PhenomII processors gaan eol dan blijft dus de bulldozer/piledriver architectuur over ,en om dat goed te benutten heb je een am3+ socket nodig

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saurus schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:32:
Stiekem hoop ik dat de Piledriver core ons in Q3 positief gaat verassen :9.
Het is momenteel bizar bij AMD, wat er gaande was bij http://pcper.com/news/Gra...OCP-FX-GamExperience-2012 waar AMD de "pepsi proef" deed bij mensen (blind testen welk system er voor het gevoel beter was). Waar AMD een goede prijs prestatie vehrouding had is die behoorlijk zoek.

Zelfs al voldoet Piledriver dan nog ben ik bang dat het te veel gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
FF een domme vraag als ervaren overklokker.
Ik zit met AMD overdrive te kloten wat ik normaal nooit zal doen ,maar goed ik wil 1 module op een lagere mp instellen in AOD.Dit is echter niet mogelijk en de zo genaamde smart profiles werken ook niet.
Ik heb op het moment versie 4.0.3 geistaleerd staan ,is er een versie die wel een module appart kan klokken?
Wat ik niet snap van AMD dat ze deze software op hun site zetten als het maar half werkt op een bulldozer...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
Speedy-J schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:09:
FF een domme vraag als ervaren overklokker.
Ik zit met AMD overdrive te kloten wat ik normaal nooit zal doen ,maar goed ik wil 1 module op een lagere mp instellen in AOD.Dit is echter niet mogelijk en de zo genaamde smart profiles werken ook niet.
Ik heb op het moment versie 4.0.3 geistaleerd staan ,is er een versie die wel een module appart kan klokken?
Wat ik niet snap van AMD dat ze deze software op hun site zetten als het maar half werkt op een bulldozer...
Ik heb er even geen antwoord op. Ik heb ook geen tijd gehad om verder tweaken aan de instellingen van mijn FX. Als ik tijd heb, zal eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Topicstarter
In OAD 4.0.5 kan ik per core de MP instellen, waarmee je dus ook een module lager kan klokken (als je juist telt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
dcm360 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:30:
In OAD 4.0.5 kan ik per core de MP instellen, waarmee je dus ook een module lager kan klokken (als je juist telt).
Bedankt voor de tip maar het werkt blijkbaar niet op een asus sabertooth.
Zodra ik een module lager wil klokken gaan alle sliders terug naar wat er in de bios is ingesteld.
Ht clock klopt ook niet dat staat op 200MHz maar ik draai 280MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
de fx cpu's zijn niet zo goed in single core (cinebench en dergelijke) nu vraag ik mij af of dit met of zonder turbomodus is getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Topicstarter
Dat zou je moeten vragen aan degene die de benchmark gedraaid heeft waarvan je de resultaten aan het bekijken bent. Mijn gok is echter dat als een processor op stock instellingen gebencht wordt, dit uiteraard met turbo aan is (aangezien dat standaard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Topicstarter
Hm, nu loop ik tegen een best naar probleem op.

Ik kan met geen mogelijkheid Portal 2 of Deus Ex:HR spelen, als ik 1 van die 2 start krijg ik een BSOD. Dit wordt veroorzaakt door AGESA code in de BIOS van mn moederbord, en voor mijn moederbord is hiervoor nog geen update beschikbaar. Best een teleurstelling om daar achter te komen, zeker omdat ik die spellen eens wilde proberen met mn nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
dcm360 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:07:
Hm, nu loop ik tegen een best naar probleem op.

Ik kan met geen mogelijkheid Portal 2 of Deus Ex:HR spelen, als ik 1 van die 2 start krijg ik een BSOD. Dit wordt veroorzaakt door AGESA code in de BIOS van mn moederbord, en voor mijn moederbord is hiervoor nog geen update beschikbaar. Best een teleurstelling om daar achter te komen, zeker omdat ik die spellen eens wilde proberen met mn nieuwe videokaart.
Asus heb ook BIOS updates uit moeten brengen voor bepaalde spellen te spelen,ik vind dit op zijn zachtst gezegt erg vreemd dat je een BIOS moet updaten om een game te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Topicstarter
Nouja, het gaat uiteraard niet specifiek om enkele spellen, maar meer om een bepaald stuk code wat niet goed gaat. En aangezien een BIOS ook gewoon een brok code is, is het ook niet raar dat daar zo af en toe bugs in kunnen sluipen. Wat wel weer vervelend is is dat Gigabyte nog geen update voor mijn moederbord heeft die het probleem oplost, terwijl andere fabrikanten daar wat vlotter mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Voor de liefhebbers is AMD overdrive 4.1 uit gekomen ,ik kan er helaas nog steeds niets mee ,sterker nog het word steeds erger.
Ik kan nu alleen vcore en vdimm gebruiken ,alleen de sliders........
Zodra ik op apply druk gebeurd er niets :')
Voor mij is het exit met AOD :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Heeft iemand al ervaring met de F6j béta bios van de gigabyte GA-990FXA-UD3 moederbord?
ik zit er namelijk aan te denken om deze béta bios erop te zetten zodat ik APM uit kan zetten, en dus eindelijk goed kan overklokken. maar het blijft een béta dus ik ben wat sceptisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 21-03-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik zag vandaag een review van een FX 8120 95watt VS een 1100T 125watt.
De 1100T was natuurlijk ietsjes sneller, maar de FX 8120 verbruikte wel wat minder :D.
Hier de link:
http://phoronix.com/forum...FX-8120-Performance-Guide
Ik zit nu op het moment op een 1090T, maar ik weet niet of ik deze zal ruilen tegen een FX8120 of FX8150.
Maar ik hoop wel een 95watter te krijgen, want de verbruikt toch flink minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zit lekker ik zit hier op een paar oude Intel CPU's met pinnen naar boven, als die dat hebben. :P
Zou toch een 1090T houden en wachten op P . D.

Leuk om te zien dat er wat word overgeklokt met de Bulldozers. Kunnen ze nog wat hoger? :P

Probleem is met AOD dat het nooit helemaal werkt helaas, zonde van AMD, want een consequent goed werkende tool zou toch wel helpen met vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Ik heb geen AOD nodig ,maar ik dacht laat ik het eens proberen...
Hte is idd baggersoftware. In de BIOS komt mijn overclock niet verder als 5.2GHz screenshot stable en 5GHz bench stable
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:28:
Ja dat zit lekker ik zit hier op een paar oude Intel CPU's met pinnen naar boven, als die dat hebben. :P
Zou toch een 1090T houden en wachten op P . D.

Leuk om te zien dat er wat word overgeklokt met de Bulldozers. Kunnen ze nog wat hoger? :P

Probleem is met AOD dat het nooit helemaal werkt helaas, zonde van AMD, want een consequent goed werkende tool zou toch wel helpen met vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-02-2022
Besten,

ik ben bezig met een nieuwe pc samen te stellen:
met de FX 8120
nu is mijn vraag welk moederbord raden julie aan en waarom;
mijn budget voor mobo ligt op +/- 140 €
zelf dacht ik aan http://www.msi.com/product/mb/990FXA-GD65.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wimpi schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:46:
Besten,

met de FX 8120
asus sabertooth, of een gigabyte ga-990fxa-ud5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
Besten,

met de FX 8120
Ik heb zelf een Asus Sabertooth en tot op dit moment nog geen moment spijt van gehad.
'Out of the box' gewoon een super bord met goede prestaties. Maar als je eenmaal alle opties gaat bekijken, dan komt de echte kracht van dit bord bovendrijven.
  • Een goede layout van de componenten.
  • Werkelijk alle belangrijke voltages en temperaturen worden standaard door dit bord gecontroleerd.
  • Een dubbele 4-pins CPU header aanwezig. Heel handig voor grote koelblokken met een push-pull setup.
Kijk ook eens naar de review van Legit reviews. Niet alleen gaming of system performance is belangrijk, maar Sata en USB performance zijn gewoon top in vergelijking met de concurrentie.

Edit:
Ik heb een Mugen 3 PCGH Edition geïnstalleerd. 1 woord: Geweldig! 800rpm push-pull setup die niet of nauwelijks hoorbaar is. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Saurus op 11-04-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Besten,

met de FX 8120
Duidelijk de Sabertooth vanwege zijn vele features ,goede performance op zowat alle vlakken.
USB en Sata controllers zijn rete snel ,het bord is echt stevig in elkaar gezet,je voelt het meteen als je hem in je handen heb. :)
5 Jaar garantie ,en vele overclock instellingen in het BIOS.
1 minpuntje en dat is de kleur ,maar niet iedereen zit de hele dag door zijn raampje te kijken toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianReimus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08 18:33
Ik weet niet goed of dit het juiste topic ervoor is, maar omdat het over de FX-serie ga waag ik het toch maar.

Zijn AMD FX processors compatible met dit Am3+ moederbord? http://www.mycom.nl/Produ...s-M5A99X-EVO,sAM3/1179011

Alvast bedankt!,

Brian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Beste (wie het ook mag zijn :D),

Ik heb een pc samengestelt met een FX-8120, 8 gig ram, Asus GTX560TI twin frozer en een OCZ ModXStream Pro 600W.

Kan ik beter de 6 core of de 8 core pakken?
En is mijn voeding voldoende (ook voor een beetje O.C.e)?

MVG kuusj98

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:04:
Ik heb geen AOD nodig ,maar ik dacht laat ik het eens proberen...
Hte is idd baggersoftware. In de BIOS komt mijn overclock niet verder als 5.2GHz screenshot stable en 5GHz bench stable
[...]
5 tot 5,2 GHz is toch best mooi resultaat lijkt me op lucht/water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Topicstarter
De vraag is dan wat je met de pc wilt gaan doen (ik neem aan gamen vanwege de videokaart, maar wat nog meer?)

Overigens heb ik de startpost maar eens een beetje opgefrist met de nieuwe modellen die sinds ondertussen al een tijdje geleden uitgebracht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
De FX processors zijn gedaald in prijs, dus die dingen worden steeds leuker :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrevir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 00:07
Argh, op dit soort momenten wou ik dat ik een desktop had. Dan zou ik er gelijk een 8150 in zetten. Die dingen beginnen nu wel erg aantrekkelijke prijzen te krijgen. Toch maar geld sparen om een nieuwe AMD machine te bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Atrevir schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:49:
Argh, op dit soort momenten wou ik dat ik een desktop had. Dan zou ik er gelijk een 8150 in zetten. Die dingen beginnen nu wel erg aantrekkelijke prijzen te krijgen. Toch maar geld sparen om een nieuwe AMD machine te bouwen :D
draai ik net 2 maand op een fx-8150 voor 220 euro, staat ie op internet voor 195 euro in dezelfde winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrevir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 00:07
Fordox schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:00:
[...]

draai ik net 2 maand op een fx-8150 voor 220 euro, staat ie op internet voor 195 euro in dezelfde winkel :P
Haha nou ik denk dat de 8150 die 220 euro ook wel waard was. ICT wereld is en blijft snel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Atrevir schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:22:
[...]

Haha nou ik denk dat de 8150 die 220 euro ook wel waard was. ICT wereld is en blijft snel :>
jazeker, ik kwam van een athlon 2 x4 dus het verschil is er wel :P
nu kot dit weekend mijn nieuwe gpu binnen, en dan nog doorsparen voor een ssd en ik ben "klaar" maar tegen die tijd wil ik vast ook weer iets anders upgraden zoals randapparatuur.
een andere scherm en toetsenbord staan ook hoog op mijn lijstje, en fans komen ook dit weekend binnen :)

ik ben nooit klaar, maar het is leuk om dichtbij het punt te zitten om je bottlenecks vaarwel te zeggen en de fx-8150 heeft er zeker mee geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Atrevir schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:49:
Ik geef nog steeds de voorkeur aan de 8120,hij is goedkoper en met overklokken is het verschil nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:57:
[...]

Ik geef nog steeds de voorkeur aan de 8120,hij is goedkoper en met overklokken is het verschil nihil.
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat je met overklokken een nihil verschil ziet. Ik heb een poosje met een FX 8150 gespeeld, maar jeu die temperaturen..Echt een enorm verschil. Zit ik nu prime95 blend met m'n FX 8120 @4100 rond de 42 / 45 graden load, was dat met de Fx8150 zeker wel tegen de 55C aan. Plus als bijkomstigheid, ik heb nu meer rad. oppervlak. Heb aan m'n set-up een 2 x 140mm rad. toegevoegd en de Thermochill 4 x 120 weer onder m'n tafel vandaan en op m'n tafel geschroefd naast de pc. Degradatie in temps dus overduidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:52:
[...]

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat je met overklokken een nihil verschil ziet. Ik heb een poosje met een FX 8150 gespeeld, maar jeu die temperaturen..Echt een enorm verschil. Zit ik nu prime95 blend met m'n FX 8120 @4100 rond de 42 / 45 graden load, was dat met de Fx8150 zeker wel tegen de 55C aan. Plus als bijkomstigheid, ik heb nu meer rad. oppervlak. Heb aan m'n set-up een 2 x 140mm rad. toegevoegd en de Thermochill 4 x 120 weer onder m'n tafel vandaan en op m'n tafel geschroefd naast de pc. Degradatie in temps dus overduidelijk..
Je heb het over de temperaturen neem ik aan ?
Ik had het over pure MHz'en die je eruit kan persen.
Jou 8150 had waarscheinlijk een lage stock VID ? die worden nml echt heet.
Mijn 8120 heb een hoge stock vid van 1.3v ,ik koel met een 240mm black ice extreme 2 ,max temp bij 4.7GHz 68 graden na 45min LinX met 1.46Vcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:16:
[...]

Je heb het over de temperaturen neem ik aan ?
Ik had het over pure MHz'en die je eruit kan persen.
Jou 8150 had waarscheinlijk een lage stock VID ? die worden nml echt heet.
Mijn 8120 heb een hoge stock vid van 1.3v ,ik koel met een 240mm black ice extreme 2 ,max temp bij 4.7GHz 68 graden na 45min LinX met 1.46Vcore.
Jep, de low Vid batch.
Ik nam hier nogal de temps in vergelijking en het viel me gewoon op dat er een enorm verschil bestaat tussen de FX8150 en de FX 8120 met exact dezelfde corespeed.

Ondertussen gaat het klokken ook naar zin en ben reuze benieuwd wat deze cpu met htt overclocking.gaat doen. De Fx 8150 had een wall van 260..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:34:
[...]

Jep, de low Vid batch.
Ik nam hier nogal de temps in vergelijking en het viel me gewoon op dat er een enorm verschil bestaat tussen de FX8150 en de FX 8120 met exact dezelfde corespeed.

Ondertussen gaat het klokken ook naar zin en ben reuze benieuwd wat deze cpu met htt overclocking.gaat doen. De Fx 8150 had een wall van 260..
Ik heb die van mij op 300htt gehad dus het is mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UOWeXl.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje aan de late kant..Had even wat anders. Maar, met de htt ben ik iig. tot de 300 gekomen en er zat meer in, maar verder dan de 300 heb ik niet nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dU7Ius.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik zit eraan te denken om een Asrock 990FX Extreme3 (AM3+) moederbord aan te schaffen. Het enige wat me ze erg tegenzit is de stroomvoorziening. Ik heb nu veel meer dan dat op het 990fx moederbord zit. Maar wat ik dus zo raar vind is dat ik al 2 mensen gezien heb die op dat bordje een 1090T op 4ghz hadden draaien. Dus het komt er eigenlijk op neer dat ik het een beetje rottig vind, maar dat het word tegen gewerkt door die 2 mensen die een 1090T op 4ghz hebben lopen. En aangezien ik niet de rijkste jongen ben, heeft dit bordje wel een aantrekkelijke prijs. Zou dit een goede keuze zijn ?. Ik wil trouwens niet voor een Bulldozer FX gaan, ik zit op Piledriver te wachten. Mijn huidige moederbord is een Asrock 880G Extreme3.

Groetjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 03-05-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Als je wacht op de pd, kun je beter de 1090fx chipset afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ja daar heb je een punt. Het zou inderdaad mooi zijn als ik gelijk een 1090FX chipset kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Als ik Tom mag geloven dan is er niets speciaals aan de 1090FX chipset ,native USB 3.0 en geen pci-e 3.0....
Lekker blijven zitten op je 990FX chipset......

http://www.google.nl/url?...ECMOhLYlWOdoFvJdAg17mUUUg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Lijkt me sterk dat er geen pcie 3 ondersteuning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ja van de ene kant raar en van de andere kant zou het natuurlijk kunnen. AMD heeft het natuurlijk wel goed gedaan met de 7xxx serie, omdat SB-E uit kwam en die had dit dus, net zoals Ivy Bridge. Maar van de andere kant is het inderdaad raar, omdat het natuulijk hun eigen kaarten zijn en ik las toen op hwi (AMD special) dat ze hun producten meer wouden samenvoegen. Het zou dan wel raar zijn als ze geen pci-e 3.0 in de chipset plaatsen, want hun eigen kaarten gebruiken het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Gaan we dit eigenlijk wel merken?
Met pci-e 2.0 hebben ze al moeite om de bandbreedte te vullen of kom ik nu onder een steen vandaan?
pci-e 3.0 komt alleen voordelig uit als je OpenCL and C++ AMP gaat gebruiken.
Voor de rest zie ik nog geen voordelen.

bron: Wikipedia: PCI Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ja dat is dan ook weer zoiets. Het is jammer dat er geen pci-e 3.0 opzit, maar ik denk dat het gewoon komt doordat mensen denken, ooohw een nieuwe versie en het is sneller enz. Maar het verschil is niet merkbaar tenminste als ik jou en heel veel andere mensen moet geloven die hetzelfde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Mosin schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:43:
Ja dat is dan ook weer zoiets. Het is jammer dat er geen pci-e 3.0 opzit, maar ik denk dat het gewoon komt doordat mensen denken, ooohw een nieuwe versie en het is sneller enz. Maar het verschil is niet merkbaar tenminste als ik jou en heel veel andere mensen moet geloven die hetzelfde zeggen.
Ik vind het ook jammer dat er geen pci-express 3.0 erop zit.. Ookal is het niet nodig, maar wel handig als toekomst gericht.. Daarmee kan je wel nog langer je moederbord nog gebruiken.. Dat dat je straks alweer een nieuw bord kan gaan aanschaffen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ja dat klopt, maar ik denk als pci-e 3.0 echt nodig is, dan zitten we wel wat jaartjes verder. En dan heeft AMD ook weer nieuwe series uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Met de nieuwe bios op de gigabyte ga-990fxa-ud3 kan ik mijn voltage niet meer goed uitlezen, en meerdere anderen hebben hier ook last van.
blijkbaar is het wel een groot iets, want bij de klantenservice staat mijn opmerking/vraag al 2 dagen in de "mail is being processed" toestand terwijl ze meestal vrijwel gelijk antwoord geven.

ik hoop echt dat deze bug word gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier met m'n UD7 het BIOS geflashed naar het F8m BIOS totaal geen problemen meer. Mooier nog, cpuz , Hw-monitor spiegelt keurig de waarden af wier ik in het BIOS ook heb staan. Wel een kleine Vdroop van 0.25, maar daar is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:02:
Ik heb hier met m'n UD7 het BIOS geflashed naar het F8m BIOS totaal geen problemen meer. Mooier nog, cpuz , Hw-monitor spiegelt keurig de waarden af wier ik in het BIOS ook heb staan. Wel een kleine Vdroop van 0.25, maar daar is mee te leven.
de ud7 is natuurlijk wel een ander bord en met een andere bios dan de ud3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou alleen aangeven dat het wel kan met Gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekent AM3+ Precies ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
AM3+ is niet meer daan een aangepaste AM3 socket voor ondersteuning van de bulldozer architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Het kan ook gewoon AM3 Proc aan.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Inderdaad zijn de prijzen fors gedaald. Mijn FX-8120 is van 180 naar 140 euro gegaan. Ach ja. Des te meer een aantrekkelijke deal in mijn opinie.
Overigens is de bij de introductie van de FX proc beloofde 95 watt versie nog steeds niet leverbaar. Het bewijst mi dat men nog steeds moeite heeft om binnen de tdp de vereiste clocksnelheid te behalen. De oc baarheid bewijst dat de clocksnelheid op zichzelf het probleem niet is.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 14:10
Beste tweakers,

Ik kon er zelf niet veel over vinden, dan maar hier de vraag omdat ik toch naar AMD neig. Hoe zit het met de stock koeler op de FX-6100? Is deze stil genoeg zodat je hem niet hoort? Op mijn X2 6000+ is deze aardig gehorig bij hogere toerentallen. Zo nee, wat is dan voor de FX serie een aan te raden koeler?

Verder: wat is de betere upgrade deal?

i3-2120 (http://www.alternate.nl/h...(B3)-i3_2120-8GB/980041/?)
of
FX-6100 (http://www.alternate.nl/h...X)-_FX6100_-_8GB/967743/?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik kan je niet 1,2,3 een koeler aanraden, want ik ben er niet zo bekend mee. Wat ik niet zou doen is de stock koeler plaatsen, aangezien die dingen waardeloos zijn en je er vooral niet mee moet gaan oc'en ;w (wat een voordeel van de FX is).
Wat ik me kan herinneren van een topic op hardwareinfo toen is dat deze 2 gelijk op gaan en ze hebben beide hun voor en nadelen. Als je wilt gaan overclocken, dan zou ik zeker voor de FX 6100 gaan, alleen de Intel is volgensmij iets zuiniger. AMD moederborden zijn ook wat goedkoper, dus dat voordeel heb je ook weer. Ik zou wel een ander moederbord kopen zoals deze: http://www.alternate.nl/h...Rock/970_Extreme3/926824/?
En dan gewoon een FX 6100 erbij en dan ben je 200 euro kwijt exc. verzendkosten. Als je dan nog een koeler erbij wilt, dan word het iets meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Mosin op 16-05-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Heeft iemand hier ervaring met de FX 8120/50 onder een van de Crysis games op de hoogste settings ? Ik wil mijn 1090T ruilen om te kijken welke cpu nou het beste is in combinatie met mijn GTX 670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb iets heel raars ondervonden gisteren.
als ik bij winrar een benchmark en hardwaretest draaide, draaiden er maar 5 cores van mijn 8150. 2 ervan zaten dom leuk op 0%. hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob1324
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09-2022
Fordox schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:04:
Ik heb iets heel raars ondervonden gisteren.
als ik bij winrar een benchmark en hardwaretest draaide, draaiden er maar 5 cores van mijn 8150. 2 ervan zaten dom leuk op 0%. hoe kan dit?
Ik heb hetzelfde met Windows 7 64 bit.
Maar in Windows 8 is het andere koek.
Dan werken bij mij alle cores.
Een 4 Gb bestand omzetten met Handbrake gaat 2 maal zo snel. Van 20 min naar 10 min.
Met Newsbin een 50 Gb blu-ray unrarren gaat ook 2 maal zo snel. Van 60 min naar 30 min.

Probeer het eens in Windows 8 en laat me weten hoe het gaat.
Ik heb het gevoel dat benchmarks net zoiets zijn als benzine test bij auto leverenciers.
Het zegt niets over het gebruik in werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokwhy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-08-2012
Een snellen vraag weet niet off ik hier goed
zit wat is de nieuw AMD Moederbord
mijn Asus Rampage is over leden
dus dacht maak de swich naar AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Buiten je spelfouten, gebrek aan interpunctie en verleden op tweakers, ben je wel heel basaal in het stellen van je vraag. En dit is een processor ervaringen topic....

Je wilt een nieuw mobo, maar je geeft niet aan voor welke proc. Daarnaast kan ik niet bepalen wat jou eisen zijn. Heb je al gezocht bij de pricewatch?

Je moet de vraag anders gaan stellen:
1. Ik wil graag dat mijn moederbord voldoet aan
2. Dit heb ik al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door muppet99 op 20-08-2012 14:38 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokwhy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-08-2012
muppet99 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:37:
Buiten je spelfouten, gebrek aan interpunctie en verleden op tweakers, ben je wel heel basaal in het stellen van je vraag.

Je wilt een nieuw mobo, maar je geeft niet aan voor welke proc. Daarnaast kan ik niet bepalen wat jou eisen zijn. Heb je al gezocht bij de pricewatch?

Je moet de vraag anders gaan stellen:
1. Ik wil graag dat mijn moederbord voldoet aan
2. Dit heb ik al gevonden
pfff laat maar zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Een vraagje met betrekking tot chipsets.
Ik lees in sommige artikels dat een FX CPU op AM3+ socket moet , maar zijn alle AM3+ moederborden compatibel met de FX ?
Dien je met een FX CPU per sé een AMD 990FX chipset te nemen , of kan je ook een ander AM3+ moederbord nemen bij bijvoorbeeld de AMD 990X chipset of AMD 970 chipset ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
De FX processoren werken op alle 9xx serie chipset, dus de 970, 990X en de 990FX met AM3+ socket. Op sommigen AM3 moederborden werken de FX processoren ook, alleen hier moet je een bios update voor doen.
Als je nu een FX processor aanschaft, dan zou ik een 990FX chipset pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
MPAnnihilator schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:05:
Een vraagje met betrekking tot chipsets.
Ik lees in sommige artikels dat een FX CPU op AM3+ socket moet , maar zijn alle AM3+ moederborden compatibel met de FX ?
Dien je met een FX CPU per sé een AMD 990FX chipset te nemen , of kan je ook een ander AM3+ moederbord nemen bij bijvoorbeeld de AMD 990X chipset of AMD 970 chipset ?
Ligt aan je budget. Op de betere AM3 borden werkt de FX ook wel. Moet je gewoon even in de CPU Support list van het moederbord krijgen. Daar staat altijd bij of hij officieel wel of niet ondersteund is. Heel af en toe werkt hij ook zonder officiele support maar daar zou ik niet op rekenen.

990FX borden zijn meer OC gericht maar vaak ook duurder. Dus het ligt er aan wat je wilt en belangrijk vind.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 21-08-2012 08:51 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Am3+ in een am3 bord steken is niet verstqndig. Het geeft zo zijn problemen, ik heb een keer een pc voor iemand gemaakt met een.formula4 am3 moederbord. Windows ed draait wel, maar vele game engines niet waaronder call of duty. En dat zag ik zelf toen ook niet aankomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Fordox schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:18:
Am3+ in een am3 bord steken is niet verstqndig. Het geeft zo zijn problemen, ik heb een keer een pc voor iemand gemaakt met een.formula4 am3 moederbord. Windows ed draait wel, maar vele game engines niet waaronder call of duty. En dat zag ik zelf toen ook niet aankomen ;)
Daar is duidelijk wat anders aan de hand geweest. Wat jij beschrijft is niet normaal. Er zijn zat mensen die het perfect werkend hebben. Je mist wat stroom besparende features maar verder werkt alles gewoon naar behoren.

Anders zouden AMD en de moederbord fabrikanten ook niet zeggen dat het kan. Als op de website van de fabrikant staat dat de cpu ondersteunt is mag je er van uit gaan dat dat zo is en dat je anders dus ondersteuning krijgt als het niet werkt. Je moet wel zorgen dat je bios up to date is voordat je die nieuwe cpu er in zet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dat was ook het geval dat de bios recent is.
Ik heb alleen de pc gebouwt (dus niet de componenten gekocht, puur alles in elkaar geklikt), en volgens de eindgebruiker werkte dat niet om die reden. Met een phenom2 was het probleem wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:41
Heeft iemand toevallig wat vergelijkings materiaal voor me?
Ik vraag me namelijk heel sterk af of mijn temperaturen wel kloppen, ik zie overal op internet in vergelijking vrij lage temperaturen, maar dat is nooit met de stock koeling.

Ik heb namelijk ook waterkoeling, maar zelfs dan loopt de socket temp op tot 70 graden onder prime95 blend zonder OC. Met de stock koeling loopt de temperatuur zelfs op to boven de 75 graden... Of moet ik echt op zoek naar een ander CPU koelblok?

Ik heb ondertussen al contact gehad met de winkel en heb ondertussen ook toestemming gekregen om RMA aan te vragen.

Ik krijg namelijk de indruk dat de heatspreader niet goed contact maakt met de die. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand temperaturen kan tonen met de stock koeler...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

monteer je de blokken wel goed? (en dan bedoel ik ook qua koelpasta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Fordox schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:03:
monteer je de blokken wel goed? (en dan bedoel ik ook qua koelpasta)
Ik mag toch hopen dat de koeler die AMD erbij levert gewoon goed moet werken incl de koelpasta die er al op zit.
Verder heb ik dat bij mijn waterblok wel afgevraagd en heb ik meerdere malen de koelpasta vervangen en iedere keer bleek weer dat het goed was verdeeld over de cpu...

Dus ja ik ga er wel van uit dat alles goed gemonteerd is.
Desalniettemin, bedankt voor het meedenken :)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Spekkie88 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:06:
[...]

Ik mag toch hopen dat de koeler die AMD erbij levert gewoon goed moet werken incl de koelpasta die er al op zit.
Verder heb ik dat bij mijn waterblok wel afgevraagd en heb ik meerdere malen de koelpasta vervangen en iedere keer bleek weer dat het goed was verdeeld over de cpu...

Als je niets overclocked heb dan is die temperatuur best wel waardeloos ,ik gok ook op een slecht contact tussen koeler en IHS of core en IHS.
Misschien is een RMA wel gepast hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Spekkie88 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:06:
[...]

de standaard pasta van amd is niet geweldig, maar ik zou inderdaad wel iets beters verwachten.

het kan ook goed wezen dat je teveel pasta hebt gebruikt, en dat er misschien luchtbellen tussen je pasta zit.

• Spekkie88
Heb net bericht gekregen dat mijn CPU wordt vervangen... Dus hopelijk wordt de nieuwe niet zo warm. We'll see!
Dank voor de reacties iig!

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 21:21
vraagje, ik heb een fx 8120 op een fx990 sabertooth van asus. top koeler van _/-\o_ noctua er op. hij staat bij mij altijd al sinds ik hem zeg maar gekocht heb op 250 bus x15.5 dus dat is dan 3888Mhz bij mij. vcore is 1.312 en onder full load is dat 1.288 dacht ik. de temps zijn 48 graden als mijn fans allemaal rond de 900 RPM draaien en 45 graden 8) als al mijn fans op full staan.

ik heb dus een probleempje met overclocken met 4.5Ghz. :( (het lijkt wel een muur |:( ) Er vallen dan cores uit enja dat is natuurlijk niet de bedoeling. er gaat niks stuk.

ik denk dus dat het aan mijn voeding ligt. 450watt (heb een r6850 videokaart).

wat denken jullie er van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Het merk en type voeding zijn ook altijd belangrijk om te weten :) Daarnaast lijkt 4.5GHz al wel een aardige overklok?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1 2 3 Laatste