• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
wat is er zo speciaal aan die Thieves Guild?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gamebuster schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:34:
wat is er zo speciaal aan die Thieves Guild?
Stealth/pickpocket skills
Handige contacten, erg leuke quests.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Chris89 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:49:
Heb nu een quest waar ik moet praten met
spoiler:
Elisif
with taarie's outfit on...
Maar ik heb geen Taarie's outfit, weet iemand hoe ik hier aan kan komen?
Dat is een vrouwelijke Elf die aanwezig is in Solitude bij de executie

spoiler:
Je wordt gevraagd om een levende reclamepaal te spelen :)

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:26
kalechinees schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:11:
[...]

Dat is een vrouwelijke Elf die aanwezig is in Solitude bij de executie

spoiler:
Je wordt gevraagd om een levende reclamepaal te spelen :)
Huh snap niet goed wat je bedoeld maar je weet wel waar ik het over heb zo te horen!
Alleen snap niet hoe je aan dat custum komt om te zo te zeggen...
Heb me rot zitten googlen maar geen goed antwoord gevonden....

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 16:49

Leedbek

Luuk Luchtloper

Chris89 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:33:
[...]

Huh snap niet goed wat je bedoeld maar je weet wel waar ik het over heb zo te horen!
Alleen snap niet hoe je aan dat custum komt om te zo te zeggen...
Heb me rot zitten googlen maar geen goed antwoord gevonden....
Taarie is te vinden in Solitude bij Radiant Raiment, de kledingwinkel.

Klaar voor de steroorlogen?

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-10 13:22

Blonde Tux

<advertisement>

Heeft iemand een idee of ik de savegames tussen platforms kan uitwisselen? Tv heeft er de brui aan gegeven dus moet maar even verder op de PC. Ik wil eigenlijk verder met de save game van mijn PS3.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-11 16:35
NoUseWhatsoever schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:49:
[...]

Lees deze pagina even: Overzicht van UBB-codes; staan alle handige codes op een rijtje.
Ik heb trouwens hetzelfde probleem gehad met dat armor. Had wel gedacht dat je het niet zou kunnen verkopen als het ook maar enigszins een quest item was geweest. Ach, volgende play-through beter :D
ik speel op de 360.

heb nog wel een gedeelte van het nightingale armor geloof ik, die kun je dus ook inruilen?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 16:16

jmk

Ik heb via het twitter account van Pete Hines een tip binnen gekregen over Skyrim Mom

Schijnt heel leuk te zijn, misschien fake, maar wel leuk. Iemand zn moeder speelt voor het eerst Skyrim.

Nou heb ik zelf geen twitter maar ik volg dat altijd via RSS, met Google Reader. Probleem is alleen dat twitter het RSS icoon weg heeft gehaald, en ik nu dus zelf opzoek moet naar de juiste RSS van een bepaald account.
Nu werkt de zoekfunctie van Google Reader aardig, behalve dus in het geval van @SkyrimMom omdat daar enorm veel nieuws over is. Heel hot nu.

Ik zoek dus zo'n URL, maar dan voor SkyrimMom: http://twitter.com/statuses/user_timeline/14207199.rss

Hoe kom ik aan het user_timeline id?

EDIT: http://twitter.com/statuses/user_timeline/%USERNAME%.rss werkt ook, dus in dit geval http://twitter.com/statuses/user_timeline/SkyrimMom.rss

[ Voor 9% gewijzigd door jmk op 12-01-2012 23:56 ]

Yippie kayak, other buckets!

• jmk

jmk

Ja dat is hem, ik vind hem leuk!

Jammer dat ik mijn moeder nooit zo ver zal krijgen dat zij dat gaat spelen :)

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:14
jmk schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:05:
Ja dat is hem, ik vind hem leuk!

Jammer dat ik mijn moeder nooit zo ver zal krijgen dat zij dat gaat spelen :)
En in hoeverre denk je dat dit echt is? Kan toch net zo goed fake zijn?

Is het trouwens een idee om een skyrim mod topic te openen?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• jmk

jmk

AtlAntA schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 05:59:
[...]

En in hoeverre denk je dat dit echt is? Kan toch net zo goed fake zijn?

Is het trouwens een idee om een skyrim mod topic te openen?
Dit is 99% nep. Maar wel goed gevonden.

Net als Youp van 't Hek helemaal niet op George Clooney lijkt zeg maar :)

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:23
Gister echt een rare bug op de X360. Ik had die Barbas mee omdat ik zijn quest nog niet had ingeleverd, en Lydia. Omdat ik een beetje overencumberd was, had ik Lydia een staf gegeven die ik nog wou verkopen of dysenchanten waarmee je van die blauwe spookachtige wezens op kan roepen (even de naam kwijt en zit op werk dus de wiki is geen optie :P).

Vervolgens ging ik in Whiterun de graftomben in. Die man binnen gaf me een kleine quest, blijkt dat er in zn catacomben wat skelletjes zitten, en hij heeft ze amulet nodig. Maar eenmaal binnen caste lydia van die blauwe spookjes, die toevallig ook honden waren, en die hostile werden tegen barbas, waardoor zij ook hostile werd tegen barbas én tegen mij....

Op zich voor t eerst in een uur of 20 dat ik een bug tegenkom, dat is al een hele verbetering tov Fallout:NV :P en hij was zo opgelost door lydia even te laten wachten, maar die staf geef ik haar iig niet meer.

Overigens vind ik Barbas meer irritant dan echt behulpzaam. Hij doet wel redelijk damage, maar loopt vaak verschrikkelijk in de weg....

[ Voor 12% gewijzigd door KingKoning op 13-01-2012 09:34 ]

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:38

Willybubba

Nut up or shut up.

ChrisLNFF schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:11:
[...]

ik speel op de 360.

heb nog wel een gedeelte van het nightingale armor geloof ik, die kun je dus ook inruilen?
Nee. Je moet het initiele armor wat je krijgt als je lid wordt van de Guild houden om die later in te ruilen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

KingKoning schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:34:
Gister echt een rare bug op de X360. Ik had die Barbas mee omdat ik zijn quest nog niet had ingeleverd, en Lydia. Omdat ik een beetje overencumberd was, had ik Lydia een staf gegeven die ik nog wou verkopen of dysenchanten waarmee je van die blauwe spookachtige wezens op kan roepen (even de naam kwijt en zit op werk dus de wiki is geen optie :P).

Vervolgens ging ik in Whiterun de graftomben in. Die man binnen gaf me een kleine quest, blijkt dat er in zn catacomben wat skelletjes zitten, en hij heeft ze amulet nodig. Maar eenmaal binnen caste lydia van die blauwe spookjes, die toevallig ook honden waren, en die hostile werden tegen barbas, waardoor zij ook hostile werd tegen barbas én tegen mij....

Op zich voor t eerst in een uur of 20 dat ik een bug tegenkom, dat is al een hele verbetering tov Fallout:NV :P en hij was zo opgelost door lydia even te laten wachten, maar die staf geef ik haar iig niet meer.

Overigens vind ik Barbas meer irritant dan echt behulpzaam. Hij doet wel redelijk damage, maar loopt vaak verschrikkelijk in de weg....
Shit... ik wist niet dat Barbas echt een follower zou worden. Ik ben hem bij Helgen kwijt geraakt en dacht och dat beest loopt wel door naar die shrine dus ik pak die quest later wel weer op.

Best kans dat ik die quest nu niet meer af kan ronden, en vind het niet echt leuk om een nieuwe character aan te maken om alleen maar even die Daedric Shrine Achievement te halen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Willybubba schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:07:
[...]

Nee. Je moet het initiele armor wat je krijgt als je lid wordt van de Guild houden om die later in te ruilen.
Gisteren probeerde ik dus uit te leggen dat ik beide armors heb. Ik heb wel één onderdeel van m'n Thieves Guild armor in moeten ruilen, die werd geupgrade na een paar missies maar dat is al erg vroeg in de questline.

Aan het einde van de questline, letterlijk de laatste missie (waar sommigen kennelijk vast lopen) heb ik niets in hoeven ruilen, ik kreeg er gewoon een armor set bij.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• KingKoning
XyritZz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:15:
[...]

Shit... ik wist niet dat Barbas echt een follower zou worden. Ik ben hem bij Helgen kwijt geraakt en dacht och dat beest loopt wel door naar die shrine dus ik pak die quest later wel weer op.

Best kans dat ik die quest nu niet meer af kan ronden, en vind het niet echt leuk om een nieuwe character aan te maken om alleen maar even die Daedric Shrine Achievement te halen.
volgens mij wordt ie dat ook niet, dat had ik al even gechecked in de wiki. Maar ik heb ze quest nog niet afgerond, dus hij loopt nu continue achter me aan, dat was overigens wel ná de shrine. Op weg naar de shrine volg je hem eigenlijk naar die shrine, en erna volgt hij jou op zoek naar een wapen.

En dat heb ik gewoon nog niet gedaan, waardoor ik nu al een hele tijd 2 followers heb :P

[ Voor 13% gewijzigd door KingKoning op 13-01-2012 11:14 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Hebben anderen er ook last van dat een 2e playthrough niet zo boeiend meer is als de 1e? Ik was eerst sneak thief met onehanded, maar nadat ik alle storylines had completed viel ik in een leegte.

Toen ben ik opnieuw begonnen om een heavy armor 2 handed te maken met smithing op max etc. Maar het is toch niet zo leuk meer. Ik maakte eerst ook alles open en explorede alles, maar dat doe ik nu niet meer want ik stikte op een gegeven moment in het geld.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:48

Haan

dotnetter

Bulls schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:57:
Hebben anderen er ook last van dat een 2e playthrough niet zo boeiend meer is als de 1e? Ik was eerst sneak thief met onehanded, maar nadat ik alle storylines had completed viel ik in een leegte.

Toen ben ik opnieuw begonnen om een heavy armor 2 handed te maken met smithing op max etc. Maar het is toch niet zo leuk meer. Ik maakte eerst ook alles open en explorede alles, maar dat doe ik nu niet meer want ik stikte op een gegeven moment in het geld.
Het is imo ook leuker om je een beetje te houden aan het type character dat je speelt, en niet alles met één character te doen. Zo ben ik nu als puur mage character aan het spelen en laat daarbij de Companions en alles dat daar qua skills mee te maken heeft (armor, smithing, e.d.) links liggen.Als ik dan straks een fighter class ga spelen, is alles weer helemaal anders.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 18:41

Ik vermaak me anders prima in m'n tweede playthrough! Ben van heavy armor tank naar assassin gegaan en dat speelt toch weer heel anders.
Tuurlijk zijn sommige quests/dungeons niet zo episch als dat je ze de eerste keer doet, maar ik kom toch nog vaak dingen tegen die ik de eerste keer over het hoofd zag.

• kalechinees
  • Laatst online: 21-04 15:02
Er is een nieuwe accelleratiemod uitgekomen welke beter (meer fps winst) schijnt te werken dan de TESVAL mod.
Ik heb hem zelf nog niet getest (wachten tot vanavond :)) maar de reacties op SkyrimNexus en de website van de auteur zijn allemaal erg positief.

http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=6058
kalechinees schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:17:
Er is een nieuwe accelleratiemod uitgekomen welke beter (meer fps winst) schijnt te werken dan de TESVAL mod.
Ik heb hem zelf nog niet getest (wachten tot vanavond :)) maar de reacties op SkyrimNexus en de website van de auteur zijn allemaal erg positief.

http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=6058
Skyboost is niet echt nieuw :P (is er sinds de kerst al).
Maar het werkt prima, inderdaad. Een duidelijke musthave.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 13-01-2012 13:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-11 16:35
Hmm, ik kan het niet meer opbrengen om het nog een 2e keer te spelen. De ijzige setting spreekt mij persoonlijk minder aan dan de groene heuvels van Oblivion. Niet dat het spel tegenvalt, dat niet. Misschien over een tijdje weer ofzo..

• Willybubba
  • Laatst online: 11:38

Willybubba

Nut up or shut up.

XyritZz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:16:
[...]

Gisteren probeerde ik dus uit te leggen dat ik beide armors heb. Ik heb wel één onderdeel van m'n Thieves Guild armor in moeten ruilen, die werd geupgrade na een paar missies maar dat is al erg vroeg in de questline.

Aan het einde van de questline, letterlijk de laatste missie (waar sommigen kennelijk vast lopen) heb ik niets in hoeven ruilen, ik kreeg er gewoon een armor set bij.
Klopt, maar je krijgt hem er alleen bij als je de oude nog hebt. "Inruilen" is niet het juiste woord nee.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• rockbottum
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-01-2012
Chrasher schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:01:
[...]

Ben hier level 60 met 16Mb save en had dezelfde regelmatige vastloop problemen.
Heb het voorlopig opgelost met de volgende opties: (voordat versie 1.04 eind januari uitkomt):
- In het netwerk menu van de PS3 de internetverbinding UIT zetten voordat je gaat spelen.
- In Skyrim alle autosaves UIT zetten (zowel bij rust, wachtten, reizen en de autosave tijdens het menu)

Wat mij opviel was vooral het hangen tijdens of vlak na het automatisch saven.
Bij mij heeft dit op een enkele crash na goed geholpen.

Moet je natuurlijk niet vergeten om regelmatig handmatig te saven. Blijkbaar wordt een handmatige save netjes afgerond en weggeschreven door de PS3.
Ga dit vavavond maar ff proberen, want ik heb m'n netwerk altijd en autosave functie altijd aan. Ga het maar ff allemaal uitzetten en niet vergeten handmatig te saven :Y . Thanx voor de tips! d:)b

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
Wat een kut spel is het toch ook eigenlijk. Alles wat oh zo 'immersief' zou moeten zijn is het niet.

Duizend waardeloze perks. Heavy Armor bijvoorbeeld. Goh ik kan nu vallen van bergen. Wat de fuck heeft dit te maken met het dragen van zwaar metaal? Ok, harder meppen met vuisten, kan ik nog iets bij voorstellen. Maar tamelijk nutteloos aangezien bijna iedereen gewoon wapens gebruikt.

De wapen perks. Goh 10% kans dat ik een heel klein percentage extra damage doe. Gaap. Bleed voor axes? Lolz.

Blacksmithing en enchantment. Yay, ik wordt een meester in smeden omdat ik duizenden iron daggers heb gemaakt. Wow... echt waar? Enchantment... lol... je weet wat ik bedoel.

De voice actors zijn belabbered. Oh fijn het zijn veel meer stemmen. Kwaliteit > kwantiteit. Die 'acteurs' doen maar één stem voor zo veel karakters. Je weet gelijk wanneer je iemand 'nog een keer' tegenkomt in een nieuw jasje. En dan komt er nog bij dat je duizend keer vervelende one-liners aan moet horen. Guards complimenteren mij op mijn light armor wanneer ik heavy armor draag (ja ik heb even light armor skill geleveled). Waar slaat dit op? En hoe precies kan een guard zien dat ik resteration spells heb, of een conjurer ben?

Draken zijn mietjes. MAAR OH NEE EEN BEER! RENNNNNN. :| Mages. Ik hoef dit niet eens uit te leggen.

Companions rushen ELK gevecht en hebben geen greintje AI tactics. Oh ja prima ga maar dood terwijl ik mij terug trek. Geen wonder dat je zelf niet de wereld in trekt, mongool.

Pijl en boog. Ja super vet in theorie. Maar is toch wel frappant dat je in een hoekje kan zitten (met sneak) en duizend pijlen (iets overdreven) in iemands hoofd kan schieten en dan heeft ie het gore lef om HARDOP te zeggen: "Oh ik heb mij die pijl in mijn godverdomde hoofd VERBEELD. JA VERBEELD." Ja dat gebeurt mij OOK zo vaak in het echt. Applaus voor deze game die mij ZO ERG GOED in deze wereld SLEEPT.

Water. Ja want zwemmen in volledige plate armor is normaal. Waarom hebben Argorians geen kieuwen? Ik dacht dat die lui onder water konden ademen? Of laten ze gewoon water in de longen lopen. Lekker gezond godverdomme. Raptor Jezus keurt dit NIET goed.

Paarden. Als ze niet draken voor je aanvallen dan rennen ze plotseling weg. En daar sta je dan met je zoveel loot dat je niet eens kan rennen. Hier paardje paardje. KOM HIER of het is de lijmfabriek voor jou! Gelukkig kan je ook gewoon je paard doodmaken en opeten. Hoewel op één of andere manier je vlees uit dieren kan snijden ZONDER DAT JE ZE OPEN MAAKT. Die dragonborn zijn niet alleen uitstekende draken-doders ze kunnen ook altijd nog - wanneer al die dingen dood zijn - altijd nog dierenarts worden. Maar nee paarden zijn super realistisch. Vooral wanneer ze plotseling 90% de perk op kunnen ZONDER dat je eraf valt. Woah Mike vertel me meer!

Lydia. Mijn bodyguard in mijn huisje in Whiterun. Leuk idee. Tot ze besloot om voorgoed op een stoel in MIJN slaapkamer te gaan zitten. Wat ik ook doe, ze keert altijd terug naar deze stoel. Je hebt een eigen kamer, slet, oprotten! Helaas is ze overleden door een tragisch ongeluk met een goedendag tegen de schedel. We zullen nooit weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik loop - eindelijk - vrolijk mijn huis uit. BAM een naakte bezorger - glitch - verteld mij dat Lydia dood is én dat ze geld heeft achtergelaten voor mij. Is iedereen paranormaal begaafd in Skyrim behalve ik?

Stelen. Leuk? Ja. Maar als je gepakt wordt voor het stelen van één item worden AL JE ITEMS die je gestolen hebt afgenomen. Want een guard in Whiterun weet dat ik een koekje heb gestolen in Lutjebroek. JA KLINKT LOGISCH. Uiteraard kies ik altijd voor de optie: "Tonight we dine in hell." Wie gaat er nou in een cel zitten, als je toch al besloten had de misdaad in te gaan. Over misdaad gesproken. Een kip slachten zonder toestemming staat de doodstraf op. OMG NET ALS IN HET ECHT.

I used to be an adventurer untill I took an arrow in the knee. GOH DAT GEBEURT WEL VAAK HE. Waar is de optie om een verzekeringsmaatschappij op te richten?

Vampieren. Hoe MINDER bloed ze drinken hoe krachtiger ze worden. Uh. Wat? Gelukkig kiezen wij nu allemaal ervoor om Jacob te zijn. Waarom verwijs ik naar die klote film(s)... Roar, ik ben een weerwolf-dragonborn-warrior-mage en ik ben de baas van... alle... factions... Nog een wonder dat de antagonist monogaam is.

Imperial vs. Stormcloaks. Goh voor wie zal ik kiezen. Corrupte mofo's die mij dood wilden puur door associatie of extreem rechtse militanten? Zelfs Geert Wilders zou weigeren bij de Stormcloaks te mengen. Begin van de game. Je moet met één van de twee mee. Maar welke idioot gaat nou mee met de gast die je - toegegeven hij volgde alleen maar orders maar toch - wilde executeren? DE DRAGONBORN NATUURLIJK DER HERP.

• KingKoning
Kritiek is prima, beter dan fanboyisme, maar jij gaat wel erg ver :P

qua nutteloze perks en AI van followers geef ik je nog wel gelijk, maar voor de rest ben je wel een klein beetje gefrustreerd volgens mij want zó erg is het allemaal ook weer niet.
Water. Ja want zwemmen in volledige plate armor is normaal. Waarom hebben Argorians geen kieuwen? Ik dacht dat die lui onder water konden ademen? Of laten ze gewoon water in de longen lopen. Lekker gezond godverdomme. Raptor Jezus keurt dit NIET goed.
Ik bedoel wat wil je dan? dat je al je armor eerst uit moet doen voor je gaat zwemmen? als we naar dat niveau gaan dan vraag ik me ook af waarom er geen wc's inzitten want in principe moet je toch wel een aantal keer per dag naar de wc, zelfs als dragonborn. Dan hoop ik dat de toiletrol niet teveel gewicht meeneemt....

• Foxhound83
Ik ben voornamelijk sarcastisch hoor. Vind het een top game. :P
Maar moest al die opgehoopte kritiek even kwijt. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Foxhound83 op 13-01-2012 16:09 ]

KingKoning schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:05:
[...]

qua nutteloze perks en AI van followers geef ik je nog wel gelijk, maar voor de rest ben je wel een klein beetje gefrustreerd volgens mij want zó erg is het allemaal ook weer niet.

[...]

Ik bedoel wat wil je dan? dat je al je armor eerst uit moet doen voor je gaat zwemmen? als we naar dat niveau gaan dan vraag ik me ook af waarom er geen wc's inzitten want in principe moet je toch wel een aantal keer per dag naar de wc, zelfs als dragonborn. Dan hoop ik dat de toiletrol niet teveel gewicht meeneemt....
Ik zie de mini-game al voor me, riviertje over zwemmen maar eerst je rugzak met 500KG aan shit naar de overkant slingeren. Niet te dicht bij een beer gooien, want dan gaat hij ermee vandoor :D.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-11 08:24

D-rez

dexels

<+:) <-
Oh moet het allemaal zo realistisch joh? Nou mooi, mod alle argonians, kahjiit, orcs, draken, enorme spinnen, te zware wapens, exotische materialen, magie, potions, scrolls, perks, abilities en een groot deel van het landschap er maar uit. Verlaag je draagkracht naar zo'n 50kg inclusief armor. Verlaag de run speed flink. Ga dood als je niet eet of schijt en stort in als je niet slaapt.

Oh wacht, zo'n leven heb ik al :O

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 13:48

Alcmaria

Syntax Error in 10

Foxhound83 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:37:
Wat een kut spel is het toch ook eigenlijk. Alles wat oh zo 'immersief' zou moeten zijn is het niet.

.......................
Even credits geven aan deze poster hoor.. Toppost!!!
Ben het echt niet met je eens maar zorgt wel voor vermaak op deze vrijdagmiddag, dank daarvoor, je kan lekker schrijven.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10 14:34
@foxhound er zijn dieren die zuurstof opnemen via de huid en die hebben ook gewoon longen :P en dat vampier gebeuren in inderdaad een beetje tegenstrijdig.

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:10

ZenTex

Doet maar wat.

Ben het met een heleboel dingen eens, en vindt het leuk geschreven.

Een hoop dingen hadden volgens mij veel beter gekund als men er iets langer over nagedacht had. En ja, die dingen storen me ook echt.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Mooie post, heb redelijk hard me kont eraf gelachen, vooral bij dat stukje over "I used to be an adventurer..." :) Maar als je al die dingen verbeterd wilt hebben, kun je net zo goed zelf in een Dragonborn pakje gaan rondlopen met een huge ass zwaard in een fantasy wereld. That's not gonna happen...

Kritiek hebben op een game is goed en ik ben het zeker met je eens voor wat betreft een paar punten, maar als je op zoek bent naar de perfecte game naar jouw mening, dan moet je zelf een mod maken denk ik. En als je vervolgens zulke hoge eisen stelt aan een je eigen game, zul je nooit tevreden zijn ben ik bang. Daarnaast blijft het een fantasy wereld en dus hoeft er helemaal geen biologisch correcte reden te zijn dat Argonians onder water kunnen ademen. De meeste amfibieën kunnen overigens via hun huid gassen uitwisselen met hun omgeving (of dat nou water of lucht is maakt niet uit), dus dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor het gebrek aan kieuwen (als je dan toch een verklaring wilt). Als je van skyrim een lastiger spel wil maken moet je gewoon de difficulty omhoog zetten en als je vindt dat de voice acting belachelijk is, dan heb je zeker nog nooit Oblivion gespeeld :?

Ik vind de game ook geen 10 waard, maar iig duizendmaal beter dan al die lineaire crap (CoD anyone) die er tegenwoordig op je afgevuurd wordt. Bethesda doet iig meer moeite dan slechts copy paste keer op keer.
XyritZz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:18:
[...]

Ik zie de mini-game al voor me, riviertje over zwemmen maar eerst je rugzak met 500KG aan shit naar de overkant slingeren. Niet te dicht bij een beer gooien, want dan gaat hij ermee vandoor :D.
Ja, xD en dat hoeft dan alleen maar ELKE keer dat je een rivier oversteekt. En dat gebeurt natuurlijk bijna nooit in Skyrim :P Inderdaad toch maar goed dat ze bij Bethesda ook wat dat betreft voor een iets minder realistische aanpak hebben gekozen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bansheeben op 13-01-2012 19:13 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Foxhound83
Bansheeben schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:03:
[...]

en als je vindt dat de voice acting belachelijk is, dan heb je zeker nog nooit Oblivion gespeeld :?
Klopt, ik haakte af toen in voor het eerst een Argonian zag. :D Gelukkig een flinke verbetering in Skyrim. True story. 8)7

Blij dat ik voor wat vermaakt heb mogen zorgen. Dat was ook een beetje de insteek. :D

• Foxhound83
Trouwens ben nu bezig met de quest Laid to Rest. En er is zo'n NPC die mee ging. Ik had kunnen kiezen om hem achter te laten maar ik dacht ach waarom ook niet. Ik ben een warrior en heb heavy armor maar heb light armor tot level 50 laten levelen daarvoor. (Heerlijk die console om perks te verwijderen en toe te voegen ergens anders, ben net iets te vaak overnieuw begonnen.) Maar in ieder geval ik kan op geen enkele wijze stealth gaan aangezien die NPC idioot daar gezellig naast mij staat. Drie lui waarvan één meester vampier een hulpje en een warrior thrall. Ik heb een shield en mace met heavy armor nu dus, maar hij maakt gehakt van mij. En helemaal als ze met z'n allen aanvallen. Die NPC heb ik geen drol aan, natuurlijk, dus wat zijn mijn opties? Ik ben level 30. Of is dit een kwestie van later terug komen?

Ik zou een vampier worden als dat ze friendly zou maken maar helaas zijn de vampieren in Skyrim niet zo sociaal tegenover hun lotgenoten. :D

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Redelijk ;) Reacties op dat filmpje zijn overigens wel GENIAAL!

Quote: My one-handed skill just increased :P

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Wat dacht je van de konijnen, herten en vossen die zomaar onderwater door rennen? Had dan een soort van invisible wall voor die dieren gemaakt bij water.

• CoolGamer
  • Laatst online: 03-11 23:03
Bulls schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:11:
Wat dacht je van de konijnen, herten en vossen die zomaar onderwater door rennen? Had dan een soort van invisible wall voor die dieren gemaakt bij water.
Skyrim zit vol met kleine foutjes. Ze hadden inderdaad wel wat meer kunnen doen aan quality assurance. Desondanks blijft het een geweldig spel.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08

heb ik ook
CoolGamer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:18:
[...]

Skyrim zit vol met kleine foutjes. Ze hadden inderdaad wel wat meer kunnen doen aan quality assurance. Desondanks blijft het een geweldig spel.
Zit het vol met foutjes of worden er nou mieren geneukt over kleine extraatjes als wilde dieren die als je er lang genoeg achteraan rent dingen doen die niet kunnen? Ik denk het laatste.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• CoolGamer
  • Laatst online: 03-11 23:03
Leg het spel even weg en pak het weer op zodra er een paar DLCs uit zijn. Dan zitten de quests minder vers in het geheugen en is er wat nieuwe content voor de afwisseling.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ugh, i need help!

spoiler:
Ik moet Ancano killen, maar ik doe geen dmg, al op de wiki gekeken, maar die oplossing werkt niet, enig idee hoe ik het voor elkaar krijg. Op de PC

• Dennahz
  • Laatst online: 03-11 20:42

Dennahz

Life feels like hell should.

Twitter

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

er staan wel een aantal goede op, maar na Malukah vallen ze toch wel wat tegen.
Die meid heeft echt een waanzinnige stem (ondanks de effecten)

Verwijderd

KingKoning schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:05:
[...]

[...]

Er zitten behoorlijk wat WC's in het spel, zij het zeer primitief. Ik heb in veel mijnen, grotten en forten emmers met of zonder stoeltjes erbij zien staan, duidelijk bedoeld als plee. Persoonlijk vind ik het prachtig dat zulk soort details er in zitten. Helaas heb ik ze nog niet gezien in een huis want je kunt kopen, maar ik heb nog niet alle huizen gezien van binnen. Alleen in Whiterun, Riften en Solitude.

[edit] Valt me net op dat ik in mijn badkamer een houten emmertje heb staan als prullenbak en het lijkt behoorlijk op de emmers uit het spel. Als ik me nu maar niet een keer ga vergissen na een iets te lange sessie Skyrim... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 10:57 ]

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mad-Matt schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:03:
ugh, i need help!

spoiler:
Ik moet Ancano killen, maar ik doe geen dmg, al op de wiki gekeken, maar die oplossing werkt niet, enig idee hoe ik het voor elkaar krijg. Op de PC
spoiler:
gewoon die staff op die eye schieten totdat ie open gaat. Als je Ancano nog steeds niet kan killen, gewoon die staaf op die eye schieten totdat het wél kan

• Mutatie
  • Laatst online: 11:11
Foxhound83 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:37:

Waarom hebben Argorians geen kieuwen? Ik dacht dat die lui onder water konden ademen? Of laten ze gewoon water in de longen lopen. Lekker gezond godverdomme. Raptor Jezus keurt dit NIET goed.
Edit: Post gemist met identieke info :+

Voor de rest: _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 14-01-2012 14:05 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:11
Zo nu een keer begonnen als Warrior.
Speelt best wel apart, weet niet echt of ik het fijn vind.

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10 14:03
Er zit trouwens best wel een mooie side quest in de Frostflow Lighthouse.

Wat me ook opgevallen is, is dat de Dwemer ruin Kagrenzel geniaal is 8)7
Vond ik ook een van de mooiere plaatsen.

Wat vinden jullie trouwens mooie plaatsen in Skyrim?
Behalve Blackreach, want die is obvious...

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoe kom ik in Blackreach? Ben er nog steeds niet geweest

• Bansheeben

Bansheeben

@TheBleeder
Thanx, ik heb ze allebei nog niet gevonden. Begon met net een beetje af te vragen of ik inmiddels alle dungeons gehad zou hebben. Niet dus, dat prikkelt de avonturier in me weer (en no way dat ik ooit een town guard wordt als er een pijl in m'n knie geschoten wordt :') )
In antwoord op je vraag:
Ik vind sowieso alle Dwemer ruins echt geniaal. Bthardamz, vind ik daar een prachtig voorbeeld van. Zit ook een mooie side quest bij trouwens. Vanaf "The Throath of the World" naar beneden kijken (als het een keer helder mocht zijn) is ook best awesome. De mooiste stad vind ik eigenlijk Markarth. Kortom de Dwemer spreken mij wel aan :) Ik moet daarom toch maar een keer Morrowind gaan spelen denk ik.
@mad-matt
google is je vriend :)
En anders, laat je verrassen zou ik zeggen. Je komt er sowieso een keer tijdens de MQ

[ Voor 5% gewijzigd door Bansheeben op 14-01-2012 22:35 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18

Vis

Damn geweldige spelervaring net weer gehad hoor... loop als een avonturier naar mijn doel door het mystieke Skyrim, kom ik bij een brug aan waar ik lekker overheenloop, opeens 'schrik' ik van een voorbijkomende schaduw, ja hoor een draak... alleen ik val dus naar onder van de brug af, in een snel stromende rivier, kan niks... dus ik meegesleurd naar weet ik veel waar :p
Tot ik op een gegeven moment bij rustige wateren kom.. draak natuurlijk al weg :) (die zal wel gedacht hebben wat is dat voor slungel :p )
Ik nog steeds in het water, zie ik even verderop een klein bootje wat tegen een rotswand is aangeknald.. ik dacht ga ff checke.. en wat kom ik daar allemaal voor moois tegen in dat bootje? Van diamanten van grote waarde, tot ja hoor: een Flawless Ruby die ik nog zocht voor een quest van 2 maanden geleden, nu kan ik verder :D

Geweldig hoe dit spel in elkaar zit, blijft me steeds verbazen. Prachtig :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

Wow, net het spel voor het eerst gespeeld, 1 woord: AMAZING!
Er zijn wel soms wat saaie stukken in (net heb ik moeten al die opdrachten door voor de thieve's guild daar, ben juist terug van die bijenkweekerij en merk dat ik vergeten ben de kluis te roven :F). Nog een minpunt is soms dat er te sterke obstakels inzitten, een snowtroll heeft me een half uur beziggehouden voor ik hem kon doodslaan (omblazen en blijven slaan 8)7 ). Maar voor de rest van het spel: super game!

Welke wapen combinaties gebruiken jullie (in het begin)? Ik momenteel die two-handed cobalt longsword ofzo.

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bansheeben schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:35:Vanaf "The Throath of the World" naar beneden kijken (als het een keer helder mocht zijn) is ook best awesome.
Yep, weten we ook gelijk waarom ze heel Tamriel hebben gemodelleerd. :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand hoe ik Lydia Forsworn armor geef?
(ze trekt het niet aan namelijk)

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Waarschijnlijk omdat ze beter spul heeft, ze zal altijd de betere items aantrekken.
Zo draagt ze steel heavy armour en een iron shield. Geef je haar Ebony items, dan zal ze die aantrekken. Forsworn armour is inferieur voor haar, dus trekt ze het niet aan. Pak haar armour af, dan zal ze het aantrekken.
Helaas kun je zonder ind e console te duiken sommige dingen niet van haar afpakken, zoals haar schild. Die houdt ze altijd bij zich en kun je niet met haar traden. Ze heeft dit echter wel altijd bij zich. Als je haar doodmept kun je het bijvoorbeeld wel van haar looten.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:52

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Mad-Matt schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:24:
Weet iemand hoe ik Lydia Forsworn armor geef?
(ze trekt het niet aan namelijk)
Legendary Fornsworn armor doet ze wel aan. :)

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

ZenTex schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:47:
Als je haar doodmept kun je het bijvoorbeeld wel van haar looten.
Maar dan ben je haar wel kwijt, voor altijd (dacht ik...)

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 16:49

Leedbek

Luuk Luchtloper

Op de PC kun je de standaard outfit van Lydia (en van elke willekeurige follower) met de console wel weghalen, door haar te selecteren in de console en dan showinventory te typen. Je krijgt dan een lijst met al haar standaard armor en wapens, en de bijbehorende id's. Met removeitem <id> 1 kun je die items een voor een verwijderen. Tada: een halfnaakte Lydia, die je vervolgens elk willekeurig armor aan kan laten trekken. Is ze ook minder snel overencumbered.

Klaar voor de steroorlogen?

• Hompu
Ik had net iets raars. Ik ging via de console command tfc in free cam modus. Voor de grap even kijken. Wat dus blijkt is dat een deel van Morrowind en Cyrodiil al zijn ingeschaald. Misschien iets voor toekomstige dlc?
Was wel raar, ik was bijna boven het eiland Vvardenfell toen ik een bluescreen kreeg. Misschien heeft die verband?

Zou wel mooi zijn als in de twee dlc packs die twee provincies erbij komen.

• Bansheeben

Bansheeben

Dat zou wel echt heel cool zijn, maar ergens geloof ik toch niet dat dat gaat gebeuren. Als het echter gebeurt dan aanbid ik Bethesda uit de grond van mijn hart :+ Zou handsdown de beste dlc aller tijden worden. Dan kun je gewoon van Anvil naar Port Telvannis en van Solitude naar Leyawiin lopen :o _/-\o_ Hopen dat ze dan meteen Hammerfell er ook bij knallen.
Nu ik erover nadenk zou het denk ik wel verklaren waarom Bethesda Skyrim zo ingetogen heeft gehouden wat betreft de graphics. Als ze dit inderdaad van plan zijn gaat Skyrim nog wel wat groter worden dan de luttele 5.5 GB die het spel nu telt.

• Hompu
Ik was even op verkenning uitgegaan, naar aanleiding van deze blogpost
Je kunt wel zien, en dat zag ik ook, dat de textures wel steeds minder worden.

Zou wel pro zijn idd als Bethesda dat erbij knalt in de DLCs, maar om heel eerlijk te zijn moet ik het nog zien.
Ik hoop in ieder geval dat er een aantal questlines bij komen, ben er nu een beetje op uitgekeken.

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Veel simpeler verklaring waarom ze heel Tamriel low detail hebben gemodelleerd: je kan alles zien als je bovenop de Throat of the world staat.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

die meid heeft een waanzinnige stem (ondanks de echo die ze erop heeft gezet)

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Mooie stem idd :)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• Bansheeben

Bansheeben

NLxAROSA schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:23:
Veel simpeler verklaring waarom ze heel Tamriel low detail hebben gemodelleerd: je kan alles zien als je bovenop de Throat of the world staat.
Lijkt me niet. No way dat je de imperial city kunt zien vanaf de Throat of the World... Toch is het allemaal verwerkt in Skyrim. Het komt er dus op neer dat er een vrijwel volledige heightmap van Tamriel met hier en daar wat meer details is gemaakt voor Skyrim. Dus zoals in de link uit TheBleeders post wordt gesteld: of er is extra rekening gehouden met modders die eventueel heel Tamriel in TES V willen zetten, of ze gaan de verschillende delen van Tamriel als dlc aanbieden. Er is geen enkele andere reden die ik kan bedenken voor zo'n uitgebreide heightmap...

• AtlAntA
Bansheeben schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:16:
[...]

Lijkt me niet. No way dat je de imperial city kunt zien vanaf de Throat of the World... Toch is het allemaal verwerkt in Skyrim. Het komt er dus op neer dat er een vrijwel volledige heightmap van Tamriel met hier en daar wat meer details is gemaakt voor Skyrim. Dus zoals in de link uit TheBleeders post wordt gesteld: of er is extra rekening gehouden met modders die eventueel heel Tamriel in TES V willen zetten, of ze gaan de verschillende delen van Tamriel als dlc aanbieden. Er is geen enkele andere reden die ik kan bedenken voor zo'n uitgebreide heightmap...
Heb er zelfs al een paar bootjes en een poort oid gespot:
http://dl.dropbox.com/u/28678709/ScreenShot0.bmp
http://dl.dropbox.com/u/28678709/ScreenShot1.bmp
http://dl.dropbox.com/u/28678709/ScreenShot2.bmp

offtopic:
Met F12 krijg je mooie jpg-screenshots, makkelijk te delen via je Steam-profiel ;)
Beter dan bmp's van 5Mb per stuk in je dropbox :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• AtlAntA
anandus schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:33:
[...]
offtopic:
Met F12 krijg je mooie jpg-screenshots, makkelijk te delen via je Steam-profiel ;)
Beter dan bmp's van 5Mb per stuk in je dropbox :P
Speel niet via steam. Toch bedankt voor de info.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Aargh, zo frustrerend soms.

Prachtige gezichten soms, dat landschap van Skyrim, vooral als de twee manen/planeten tegelijkertijd met het noorderlicht zichtbaar zijn!

Alleen.... de quests hadden beter gebugchecked mogen worden...

De simpele in het begin van het spel waren prima, maar de quests die ik nu krijg, zijn vaak quests die meerdere keuzes met zich meebrengen en dus al snel bugged zijn, doordat je te snel met iemand praat, daardoor een stap overslaat en opeens de hele quests raar doet of onlogisch lijkt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Godverdomme, oppeens ben ik Lydia kwijt bij die mechanische dingen, dan ga ik verder in het spel, denkend van ze komt ooit wel weer tevoorschijn. Dan kom ik haar een beetje verder dood tegen, laatse savegame waar ze nog leefde: een half uur geleden...
Dom kalf dat dat ook is...

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
Damn dat Blackreach is echt enorm vet.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:09:
Godverdomme, oppeens ben ik Lydia kwijt bij die mechanische dingen, dan ga ik verder in het spel, denkend van ze komt ooit wel weer tevoorschijn. Dan kom ik haar een beetje verder dood tegen, laatse savegame waar ze nog leefde: een half uur geleden...
Dom kalf dat dat ook is...
Tja, daar is een oplossing voor...

[~] --> console
[klik op Lydia] --> [resurrect 1]

Tenzij je natuurlijk óf niet op de PC speelt, óf uit principe de console niet gebruikt.

Kijk alleen uit dat je niet per ongeluk jezelf resurrect - die fout maakte ik gisteren. Ben je in één klap al je active effects kwijt en al je perks werken ineens niet meer.

Ik moet zeggen dat ik me blijf verbazen over de hoeveelheid questjes die in de game zitten - ik dacht echt dat ik er ver doorheen zat maar ik blijf maar nieuwe dingen vinden. Daarbij moet ik wel meteen toegeven dat daar nog wel vrij veel tamelijk slordige bugs in zitten. Quests die elkaar in de weg zitten, quests die meerdere keren triggeren, quests die nogmaals triggeren maar dan niet meer af te ronden zijn omdat de NPC die je nodig hebt dood of niet beschikbaar is, quest items die in je inventory blijven zitten en die niks meer doen...
  • Ik heb bijvoorbeeld al drie keer een helm teruggehaald voor de Jarl van Winterhold. Telkens uit dezelfde ruïne van dezelfde groep bandits. Je zou denken dat ze dat ding eens in een kluis stoppen...
  • Ik heb ook twéé Nightingale Blades, aangezien de quest die je dat ding geeft, ineens voor de tweede keer triggerde.
  • Ik heb twee "collect bounty from X" questjes die ik niet kan afronden omdat de betreffende Jarls een pleurishekel aan me hebben omdat ik die tijdens de Civil War uit hun hold heb geschopt.
  • Ik moet met Esbern gaan praten - geen idee waarom want hij wíl niet eens met me praten tot ik een beslissing heb genomen of ik een zekere NPC om ga leggen of niet.
  • Eén van de quests van de Companions triggert niet als je op dat moment al een quest open hebt staan om de Helm of Winterhold op te zoeken - of als je die recentelijk afgerond hebt. Moet je weer met de console gaan klooien om verder te kunnen.
Desondanks is het indrukwekkend als je ziet wat Bethesda voor elkaar heeft gekregen. De details van Skyrim zijn gewoon ongelooflijk, en ik moet toegeven dat ze de meeste problemen die Oblivion had aangepakt hebben, zodat Skyrim veel gestroomlijnder aanvoelt. Ik zit alleen te hopen dat we nog eens Black Marsh te zien krijgen - kan ik eindelijk eens zien waar mijn character vandaan is gekomen.

Verwijderd

De_Bastaard schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:35:
Damn dat Blackreach is echt enorm vet.
Daar krijg je nog wel een leuke quest in waar je uren zoet mee bent. Het is een van de mooiste plekken in Skyrim.

Verwijderd

Seal64 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:56:
[...]

Tja, daar is een oplossing voor...

[~] --> console
[klik op Lydia] --> [resurrect 1]
Bedankt! Nu moet ik geen half uur meer inhalen ^^

Maar Lydia blijft een kalf...

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Oh das fijn, die truc kende ik nog niet. Aan het einde van de quest dat je voor Ulfric de Jagged Crown moet halen uit zo'n tombe ging Lydia namelijk bij mij ook dood door de eindbaas. Gelukkig zag ik op tijd, direct na de baas te hebben verslagen, dat ze dood was gegaan en kon ik quickloaden. Vervolgens kreeg ik de eindbaas niet meer dood en heb ik hem maar via god mode omgelegd, in ieder geval snel genoeg zodat hij Lydia niet alsnog kon doden. Achteraf had ik dus ook gewoon Lydia weer kunnen 'resurrecten' :)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:03:
[...]

Daar krijg je nog wel een leuke quest in waar je uren zoet mee bent. Het is een van de mooiste plekken in Skyrim.
Jup doe nu die van die Elder Scroll... moet al die kamers nog doorzoeken eigenlijk :7 Zit nu even in Tower of Mzulft om m'n quest te doen.

Verwijderd

Het is daar heel groot en mooi! Ik weet natuurlijk niet welke misc quest je al gedaan hebt in Blackreach, maar straks zul je die plaatst als je broekzak kennen :)

• AtlAntA
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 01:21:
Het is daar heel groot en mooi! Ik weet natuurlijk niet welke misc quest je al gedaan hebt in Blackreach, maar straks zul je die plaatst als je broekzak kennen :)
Is blackreach nu hetzelfde als Throat of the world?

Wees aub verzichtig met uw antwoord ivm spoilers.. ;)

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-10 20:06
AtlAntA schreef op maandag 16 januari 2012 @ 02:03:
[...]

Nope
offtopic:
voorzichtig genoeg? :+

[ Voor 8% gewijzigd door YoupS op 16-01-2012 03:23 ]

• D-rez

D-rez

dexels

Behalve voor muilezel, waarvoor nemen jullie eigenlijk zo graag companions mee? Ik heb het 1 keer 5 minuten geprobeerd en vanaf toen ben ik alleen verder gegaan.

Ben nu op lvl 35 (speel op expert) en met college of winterhold quests bezig. En ben net die staf uit het labyrinth gaan halen. Dat was nogal een anticlimax.
spoiler:
Spanning word goed opgebouwd door die stem die je magica draint, maar als het puntje bij paaltje komt is de "eindbaas" Morokei met een paar wel geplaatste spells morsdood. Ik had meer moeite met sommige draughts dan met Morokei.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

D-rez schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:44:
Behalve voor muilezel, waarvoor nemen jullie eigenlijk zo graag companions mee? Ik heb het 1 keer 5 minuten geprobeerd en vanaf toen ben ik alleen verder gegaan.

Ben nu op lvl 35 (speel op expert) en met college of winterhold quests bezig. En ben net die staf uit het labyrinth gaan halen. Dat was nogal een anticlimax.
spoiler:
Spanning word goed opgebouwd door die stem die je magica draint, maar als het puntje bij paaltje komt is de "eindbaas" Morokei met een paar wel geplaatste spells morsdood. Ik had meer moeite met sommige draughts dan met Morokei.
Ik nam geen companions mee, gezeik altijd.
Speel(de) met erg veel sneak en boog. Companions, zijn meer, CHARGE!!! (werkt dus niet echt goed samen).

Nu wel met Lydia. Zij in volledig Ebony armor met een Ebony enchanted sword. Ik in vol Daedric armor met Daedric zwaard.

Op expert gaat dat best aardig. (Adept/normal was echt te makkelijk op een gegeven moment)

• Bansheeben

Bansheeben

AtlAntA schreef op maandag 16 januari 2012 @ 02:03:
[...]

Het zijn zelfs min of meer tegenovergestelden. Twee uitersten in principe ;)

Verwijderd

Ik heb nu bijna 200 uur gespeeld, maar ik begin me toch te ergeren aan het feit dat bepaalde quests niet meer te spelen zijn maar toch nog in je lijst staan. Waar ik mij ook bont en blauw aan erger is dat als je main quest speelt je bepaalde mensen om zeep helpt, maar dat de bewoners van Skyrim daar niet of nauwelijks op anticiperen. Lopen ze bijvoorbeeld nog steeds te zeiken of die en die en hoe en wat terwijl diegene allang het hoekje om is.

Wat ook ergerlijk is is dat ik Markarth niet meer in kan zonder staande gehouden te worden door de wachters aldaar. Meegaan naar de gevangenis werkt niet, afbetalen wil niet...helemaal niets. Ze proberen me helemaal aan gort te slaan maar dat gaat niet want mijn armor zit ver over de 1200.

Ook ergerlijk is dat als je een
spoiler:
Letter from a friend'
en je weer naar een
spoiler:
Word Wall
moet , je het
spoiler:
woord niet leert
maar wel het
spoiler:
sissende
geluid hoort.

Ben nu nog bezig met Thieves Guild en the Dark Brotherhood en dan heb ik op een paar misc quests alles gehad volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 10:12 ]

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:10:
Ik heb nu bijna 200 uur gespeeld, maar ik begin me toch te ergeren aan het feit dat bepaalde quests niet meer te spelen zijn maar toch nog in je lijst staan. Waar ik mij ook bont en blauw aan erger is dat als je main quest speelt je bepaalde mensen om zeep helpt, maar dat de bewoners van Skyrim daar niet of nauwelijks op anticiperen. Lopen ze bijvoorbeeld nog steeds te zeiken of die en die en hoe en wat terwijl diegene allang het hoekje om is.

Wat ook ergerlijk is is dat ik Markarth niet meer in kan zonder staande gehouden te worden door de wachters aldaar. Meegaan naar de gevangenis werkt niet, afbetalen wil niet...helemaal niets. Ze proberen me helemaal aan gort te slaan maar dat gaat niet want mijn armor zit ver over de 1200.

Ook ergerlijk is dat als je een
spoiler:
Letter from a friend'
en je weer naar een
spoiler:
Word Wall
moet , je het
spoiler:
woord niet leert
maar wel het
spoiler:
sissende
geluid hoort.

Ben nu nog bezig met Thieves Guild en the Dark Brotherhood en dan heb ik op een paar misc quests alles gehad volgens mij.
Het niet reageren van NPC's vind ik ook heel raar in Skyrim. Soms reageren ze op een misc quest veel meer dan op de main quest.

Na het fixen van die boom in Whiterun ben ik al eens ergens een NPC tegen gekomen die onderweg was naar Whiterun, want heb je het gehoord de boom bloeit weer! Maak je dat mens in het weeshuis dood, daar hebben de NPC's het nog het hele jaar over...

De main quest reageren ze bijna niet op, en ook op mijn uiterlijk reageren ze bijna niet. Ik hoopte eigenlijk dat ze gewoon met een boog om me heen zouden lopen zodra ik Daedric armor aan zou trekken, want het ziet er nogal angstaanjagend uit.

• Vis

Vis

Damn ben ik al getrouwd met die chick van de trader in Riverwood, kom ik deze beauty tegen:

Anneke Crag-Jumper (Wat een naam trouwens)

Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20111221225835/elderscrolls/images/thumb/3/37/Annekke_Crag-Jumper.jpg/250px-Annekke_Crag-Jumper.jpg

Achja, nu is ze wel mn companion... :p

Kan ik mijn vrouw niet killen, en met Anneke trouwen?

:)

Verwijderd

Het is inderdaad erg apart hoe er gereageerd wordt. Wat mij opvalt is dat ik nog maar een paar keer een guard ben tegen gekomen die zij dat die een pijl in de knie heeft gekregen. Veel vaker hoor ik dat ze liever draken jagen dan wachtlopen.

spoiler:
Ik heb Ulrich en de keizer om zeep geholpen, maar wordt door niets en niemand in Skyrim aan gevallen om deze feiten. In de Fallout reeks is dat wel anders, en dat mis ik toch wel. Ik kan nog steeds overal komen zonder een kleerscheur op te lopen, behalve in Markarth en daar is de reden mij niet van duidelijk.

@vis
Geen idee. Ik ben Thane in verschillende steden en in de Dragonreach ook. En daar wilde ik wel trouwen met dat lekker vechtwijf dat je beschermt als je daar Thane wordt, maar ik was al getrouwd met een een of andere handelaarster.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 10:43 ]

Vis schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:40:
Damn ben ik al getrouwd met die chick van de trader in Riverwood, kom ik deze beauty tegen:

Anneke Crag-Jumper (Wat een naam trouwens)

[afbeelding]

Achja, nu is ze wel mn companion... :p

Kan ik mijn vrouw niet killen, en met Anneke trouwen?

:)
Anneke is al getrouwd, je kunt wel met haar dochter trouwen... heb je een leuke schoonmoeder :p.

• D-rez

D-rez

dexels

Due to this, if you use the addfaction command to make her marriable, she will use Lydia's marriage dialogue, and thus have a fully voice acted ceremony. However, this may be a bit awkward because she already has a husband.

• Vis

Vis

Haha grappig... achja, snap dat hele trouwen gebeuren eigenlijk niet, waarom zou je uberhaupt?

Heeft verder geen voordelen, behalve dat ze voor je kookt, en ik kreeg een keer een deel van de inkomsten van de trader uit Riverwoord...

Verder...?

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-11 07:04

superwashandje

grofheid alom

beter uitgerust zijn na het slapen en sneller levellen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Verwijderd

Er zijn wel meer voordelen aan een huwelijk:

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Marriage

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:48

Haan

dotnetter

Ik zou met mijn mannelijke character wel willen trouwen, maar de enige persoon die tot nu toe geïnteresserd was, was een mannelijke bakker uit Solitude die ik tegenkwam bij het 'Burn the King' festival 8)7 Daar ben ik dan denk ik toch iets te ouderwets voor om meteen voor het homo-huwelijk te gaan :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-11 07:04

superwashandje

grofheid alom

lijkt me dat je het in skyrim beter kan uitproberen dan IRL niet? :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:17

Magic666

No one's neighbour!

Weten jullie of er een manier is om je follower via een toets te commanden?
bv toets T = follow en toets Y=wait
Pagina: 1 ... 79 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.