Ben maar met een nieuwe char begonnen. Met m'n vorige werd het een beetje te makkelijk, 2-hander, heavy armour, vijanden maakten amper een deuk in m'n health en ik slachtte ze te makkelijk af. Dat op level 42 met gewoon ebony armour en enkel 1 nuttige enchant (2-handed damage, rest van de enchants voor meer carry capacity, haha, 450KG meezeulen)
Enfin, dus nieuwe character gemaakt, dual onehanders icm light armour op expert difficulty.
Maar potverdorie, dat is even lastig zeg.
Met een 2-hander kon je nog lekker wat op afstand raken en goed blocken, voornamelijk afstand houden is handig tegen 2 of meer vijanden, met onehanders is het "balls to the wall" en zoveel mogelijk damage uitdelen, zo snel mogelijk, anders hebben ze me. Met level 16 werd ik nog in 1 klap afgemaakt door bandits met een ijzeren 2-hander. Moet het echt hebben van damage output en snelheid om zo min mogelijk geraakt te worden. Ook nu op lvl 23 is het echt keihard aanpoten. Scheelt ook dat m'n light armour skill nog maar 32 is omdat ik probeer zo min mogelijk te incasseren en draag simpel scaled steel armour, maar als ik dan geraakt word doet het goed pijn ook. Verder ook geen enchants trouwens. Perks enkel in light armour en 1-handers, dus heb flink wat punten nog te besteden.
Ga nu ook de imperial zijde kiezen, waar ik op m'n andere char de stormcloak questline heb uitgespeeld.
Maar heb als stad enkel nog whiterun bezocht, en kom dus elke keer die battle-borns tegen, en dus moet ik elke keer diep ademhalen en mezelf voornemen toch echt imperial tte gaan. Wat een arrogante klootzakken dat zeg.
Enfin, gelukkig weet ik uit de main questline (die ik niet eens afgemaakt heb op m'n 1e chaar)
spoiler:dat die ulfric stormcloak aanvakelijk op de loonlijst van die kutelven stond en dus ook niet helemaal "clean" is
Daat maakt het net even wat makkelijker om op de Imperials te gaan helpen.