• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Hoezo zijn alle soulgems gejat, je gaat toch gewoon even naar blackreach en mined er een paar?

of denk ik nu te makkelijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Ellos op 14-12-2011 15:18 ]

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-12-2025

Ryan1981

Je ne sais pas

Ellos schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:18:
Hoezo zijn alle soulgems gejat, je gaat toch gewoon even naar blackreach en mined er een paar?

of denk ik nu te makkelijk ;)
Ohw ik wist niet dat je die daar kon mijnen :p Maargoed ik gebruik ze toch niet :P

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35
Met Fire Bolts ging het idd beter!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Rik027 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:37:
Ik weet niet of het al gemeld is, maar de officiele soundtrack van het spel is hier te bestellen: http://www.directsong.com...etails.php?productid=2240

$29,99 voor 4 cd's, niet slecht.

[...]

Heeft iemand al besteld? Levertijd is binnen 4 week verzonden..

Edit: linkje met de tracklisting, vooral cd4 lijkt me mooi. 42 minuten aan natuur geluiden? :P

http://www.game-ost.com/a...original_soundtrack,_the/
Heb 'm een paar dagen geleden besteld, lijkt me erg mooi :)

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
komt dit ook ergens als download beschikbaar? ik hoef geen cd's. die raak ik toch altijd kwijt :)
(legale download. kopen dus. uiteraard)

[ Voor 17% gewijzigd door sirono op 14-12-2011 15:47 ]

sirono schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:47:
komt dit ook ergens als download beschikbaar? ik hoef geen cd's. die raak ik toch altijd kwijt :)
Volgens mij was DirectSong het enige officiële distributiekanaal, dus denk niet dat je 'm ergens als digitale kopie kunt kopen. Ik heb toevallig van de week de .flac versie gedownload en omgezet naar .mp3. Niet voor betaald, maar vind dat de soundtrack gewoon bij de collectors edition hoorde :P

Loop ik over straat met m'n ipodje aan, ineens muziekje dat je hoort als er een draak overvliegt :D. Ging nog net niet omhoog kijken ;)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 11:36
XyritZz schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:16:
[...]

Volgens mij was DirectSong het enige officiële distributiekanaal, dus denk niet dat je 'm ergens als digitale kopie kunt kopen. Ik heb toevallig van de week de .flac versie gedownload en omgezet naar .mp3. Niet voor betaald, maar vind dat de soundtrack gewoon bij de collectors edition hoorde :P

Loop ik over straat met m'n ipodje aan, ineens muziekje dat je hoort als er een draak overvliegt :D. Ging nog net niet omhoog kijken ;)
Haha, dat had ik ook toen het zo stormde vorige week. Het stormde toen ook in Skyrim. Wist niet meer waar het geluid vandaan kwam. :)
Weet iemand trouwens wat het idee achter die rare shrines is waar je niets mee kunt? Degene die ik tegen ben gekomen is een soort pijl die naar beneden wijst op je kompas. Zodra je erbij in de buurt komt zijn er van die ijsbeestjes die door je heen vliegen en die je nauwelijks ziet.

Zijn in grote groepen best irritante vijanden, maar de loot die je er krijgt is 3x niks... mis ik iets?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

Aardig wat uurtjes erin zitten nu en vermaak me nog prima. Moet wel zeggen dat ik wat vaker last heb van CTD de laatste tijd, 1 of 2 op een avondje gamen valt dus nog mee. Ach ja, het spel start snel op dus stoort me alleen nogal als ik net midden in een gevecht zit.

Na met wat andere personages gespeeld te hebben om dingen uit te vogelen en te leren, heb ik ondertussen mijn eerste personage even opnieuw gemaakt. Nord gast, 1 en 2 handed, light armor. Na wat bounty dingen gedaan te hebben rond Whiterun ben ik naar Windhelm vertrokken en me aangesloten bij de Stormcloaks.
Ook heb ik het huis daar gekocht. Ik twijfelde nog even, het blijft een koud gat daar, maar het valt niet tegen. Lekker ruim en genoeg dingen om andere dingen in op te bergen.

Is er trouwens een manier om een volger op een paard te krijgen? Mijn bovengenoemde Nord gebruikt er geen, maar mijn andere personages wel. Je kan die volgers van alles laten doen, maar ze willen niet op een paard die krengen.

Ook mis ik wel de custom spells. Heerlijk in Oblivion om lekker nutteloze maar geinige spells te maken en los te laten op de lokale bevolking.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
sirono schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:55:
[...]

toch maar iets meer investeren dan in magicka? :) en heb je wel robes aan? die verhogen je regen behoorlijk...
De magicka blijft een beetje een probleem, zelfs met goede gear (expert robes of destruction e.d.), 50% extra regen uit restoration, de destructions perks voor 50% lagere cost, redelijk wat level-ups gespendeerd aan mana +10, enzovoort. Zelfs dan nog is he met een klein aantal spells gebeurd met je mana.

De beste oplossing is om enchanting flink te levellen (80+) en dan een setje gear te enchanten met destruction (lower cost). Je spells zijn dan gelijk zowat gratis. De balans is dus ver te zoeken: Eerst te weinig mana, en dan weer te veel. Als je dan enchanting op 100 hebt, kun je nog een tweede enchantment op hetzelfde item plaatsen, zoals magic resistance, health, nog meer magicka of wat dan ook. En zo wordt je dus bijvoorbeeld een overpowered heavy armor destruction mage ;)

[ Voor 7% gewijzigd door geert1 op 14-12-2011 16:50 ]

geert1 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:48:
[...]

De magicka blijft een beetje een probleem, zelfs met goede gear (expert robes of destruction e.d.), 50% extra regen uit restoration, de destructions perks voor 50% lagere cost, redelijk wat level-ups gespendeerd aan mana +10, enzovoort. Zelfs dan nog is he met een klein aantal spells gebeurd met je mana.

De beste oplossing is om enchanting flink te levellen (80+) en dan een setje gear te enchanten met destruction (lower cost). Je spells zijn dan gelijk zowat gratis. De balans is dus ver te zoeken: Eerst te weinig mana, en dan weer te veel. Als je dan enchanting op 100 hebt, kun je nog een tweede enchantment op hetzelfde item plaatsen, zoals magic resistance, health, nog meer magicka of wat dan ook.
Op welke gear-delen kun je nou -destro cost enchants zetten? Alleen chest en ring ofzo?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-01 00:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

pino85 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:48:
Sinds een tijdje heb ik een pijl in me lichaam zitten bij me nek en die wil maar niet weg gaan als ik wissel van kleding etc.. iemand enig idee? staat beetje dom zo'n pijl lol
Ik zou toch even een arts raadplegen als ik jou was. En vooral niet proberen om die pijl zelf te verwijderen!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Nyarlathotep schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:51:
[...]

Ik zou toch even een arts raadplegen als ik jou was. En vooral niet proberen om die pijl zelf te verwijderen!
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesprays.com/images/icons/medic-is-ready-4087_preview.png

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08-2025
SnoeiKoei schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:50:
[...]

Op welke gear-delen kun je nou -destro cost enchants zetten? Alleen chest en ring ofzo?
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Enchanting_%28Skyrim%29

Het zijn 5 slots waar je het op kan zetten, met een normale enchanting potion (en zonder exploiten van bonus op bonus tussen alchemy en enchanting) zat ik op 27% reduction per stuk. Heb er uiteindelijk maar 3 op gezet omdat het anders helemaal OP was... ;)

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2025

Leedbek

Luuk Luchtloper

L1nt schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:07:
[...]

heeft iemand de treden eigenlijk al geteld of het er echt 7000 zijn?? :+
Misschien flauw, maar moest even een post van vanmiddag quoten, iemand op Reddit is dus zo gek geweest om ze te tellen: Het blijken er maar 748 te zijn... :+

Klaar voor de steroorlogen?

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Delph schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:54:
[...]

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Enchanting_%28Skyrim%29

Het zijn 5 slots waar je het op kan zetten, met een normale enchanting potion (en zonder exploiten van bonus op bonus tussen alchemy en enchanting) zat ik op 27% reduction per stuk. Heb er uiteindelijk maar 3 op gezet omdat het anders helemaal OP was... ;)
je hebt 2 verschillende enchants 25% en een 17% met 50% regen deze kun je met de perk op 1 item gooien dus het is heel makkelijk om 100% reduction te krijgen. op adapt wordt het dan wel een walk in the park

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2025

superwashandje

grofheid alom

Yay mijn skyrim pre-order is ook eindelijk binnen! Met stoffen map! ik heb begrepen dat het (in ieder geval de armor) weer goed werkt? dan kan ik ook meteen beginnen :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Verwijderd

Ryan1981 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:17:
[...]

Ohw dat zou best wel eens kunnen ja, ik bedoelde overigens in de lijst van "Safe" als in wanneer ik de safe open en de lijst krijg met wat er in zit. Vreemd wel als het echt gejat betekend want ik jat nooit (als in wanneer een item rood is en er steal staat laat ik het liggen) Maarja, uiteindelijk zijn alle soulgems gejat als je het mij vraagt :P
Rode markering betekent dat je het momenteel niet kan dragen zonder overencumbered te raken.

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 08-12-2025
superwashandje schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:42:
Yay mijn skyrim pre-order is ook eindelijk binnen! Met stoffen map! ik heb begrepen dat het (in ieder geval de armor) weer goed werkt? dan kan ik ook meteen beginnen :)
Leuk natuurlijk dat je meer dan een maand na de release nog een exemplaar uit de eerste batch hebt gekregen (met stoffen map dus) maar ik vind wel dat een maand wachten erg lang is...

Maar bekijk het van de positieve kant: je hebt inderdaad niet meer die stomme armor bug die de 2e patch heeft veroorzaakt. Je kan dus inderdaad meteen aan de gang want voor zover ik weet zijn er op dit moment geen bugs die spelen bijna onmogelijk maken.

Ja, 'op dit moment' zeg ik want je weet natuurlijk nooit wat Bethesda met de volgende patch weer kapot maakt. ;)

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
sirono schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:47:
CD's rippen en opbergen? Maar er schijnt ook een versie op iTunes te komen.

DirectSong is overigens de site van de gebroeders Soule, de makers van al die muziek. Heb er eerder al een keer de Oblivion soundtrack (wel een download, overigens) gekocht. Heb de Skyrim OST al een tijdje in bestelling staan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• pino85
  • Registratie: Mei 2007

pino85

Im just a Bird in the Sky

Nyarlathotep schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:51:
[...]

hahah touche! :P
Lol @ pic!

Hmm ik wilde een follower mee nemen echter word er gezegd looks like you got some one blabla.. alleen de grap is die follower die ik zou hebben is nergens te zien |:(
Zit me rot te zoeken :(

Liefhebber van Tweakers

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

TomAtTweakers schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:04:
[...]

Leuk natuurlijk dat je meer dan een maand na de release nog een exemplaar uit de eerste batch hebt gekregen (met stoffen map dus) maar ik vind wel dat een maand wachten erg lang is...

Maar bekijk het van de positieve kant: je hebt inderdaad niet meer die stomme armor bug die de 2e patch heeft veroorzaakt. Je kan dus inderdaad meteen aan de gang want voor zover ik weet zijn er op dit moment geen bugs die spelen bijna onmogelijk maken.

Ja, 'op dit moment' zeg ik want je weet natuurlijk nooit wat Bethesda met de volgende patch weer kapot maakt. ;)
haha inderdaad, maar ik had stiekem al wel wat gespeeld hoor :$ en me met BF3 ook wel vermaakt :)

nu nog leuke mods zoeken...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Ik heb de eerste elder scroll te pakken, ben wel benieuwd hoe ver ik nu met de main questline ben. Iemand enig idee hoeveel procent ik nu heb uitgespeeld?

"Above And Beyond The Call"

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
66.666666666667% (afgerond: 2/3 ;)).

[ Voor 118% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 14-12-2011 19:44 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-01 22:06
Mijn singlehanded is nu 95, die wil ik graag naar 100. Hoe zit het nou met dat skill trainen, is dat per klap die je raakt of per vijand die je doodt? Kan ik dus het beste met een iron sword (veel klappen) of met m'n legendary Daedric sword (snel dood) spelen?

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
Melkunie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:28:
Mijn singlehanded is nu 95, die wil ik graag naar 100. Hoe zit het nou met dat skill trainen, is dat per klap die je raakt of per vijand die je doodt? Kan ik dus het beste met een iron sword (veel klappen) of met m'n legendary Daedric sword (snel dood) spelen?
Van Elder Scrolls wikia: Gaining progress towards the next skill up is determined by the amount of hits landed on the target and not the amount of damage. Finding enemies with lots of health like Giants or Mammoths, fighting many enemies (many Civil War quests are good examples of this) or simply increasing the difficulty that you play at will give you much more progress to the next skill up per enemy.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

10K schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:40:
Ik heb de eerste elder scroll te pakken, ben wel benieuwd hoe ver ik nu met de main questline ben. Iemand enig idee hoeveel procent ik nu heb uitgespeeld?
Hoeveel moeite is het om zelf even op uesp.net te kijken? ;)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05-2025
I love my Daedric bow :)

Krosis: 20%
gauntlets of gods: 20%
Ring of eminent archery: 30%
Enchantment op boog: 50%

Afbeeldingslocatie: http://myfreefilehosting.com/f/73aaef4bbc_5.93MB

edit: dan maar zo

http://myfreefilehosting.com/f/73aaef4bbc_5.93MB

[ Voor 16% gewijzigd door Samson_1990 op 14-12-2011 21:26 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2025

jmk

I used to be in Fallout, then I took an arrow in the knee

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg863/scaled.php?tn=0&server=863&filename=21977115.jpg&xsize=640&ysize=640

Yippie kayak, other buckets!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-01 14:52

Mavamaarten

Omdat het kan!

Arrow to the knee
Arrow to the knee
Arrow to the knee....

ALTIJD EN OVERAL, IK WORDT ER GEK VAN!

(en daarmee bedoel ik dat dit grapje overal wordt gemaakt, ingame stoort het me niet zo)

Android developer & dürüm-liefhebber

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2025

jmk

Die link kwam van de makers zelf. Die waren het grapje nog niet zat dan... sorry...

Yippie kayak, other buckets!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
I used to make grammar mistakes like you, but then I took an arrow to the knee.

[ Voor 3% gewijzigd door Gwildor op 14-12-2011 21:36 ]

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Gwildor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:35:
[...]

I used to make grammar mistakes like you, but then I took an arrow to the knee.
I used to quote incorrectly like you. Then I took an arrow in the knee.

"Above And Beyond The Call"

Jongens, waar zijn we mee bezig :F |:(

[ Voor 44% gewijzigd door CoolGamer op 14-12-2011 21:55 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Samson_1990 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:24:
I love my Daedric bow :)

[afbeelding]

Nice hacked bow, lol. Archery bonus kan niet op wapens.

• HgnX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07-2024
Op dit moment , is er een tweaker die mij uit eerste hand een mod kan aanbevelen ? #aambeien

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Samson_1990 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:24:
I love my HACKS :)

[afbeelding]

Fixed

38 pnt burn damage, al die archery bonussen, daedric arrows en nog steeds maar een totale damage van 166 :+ Hoe laag is je Archery skill dan wel :')
HgnX schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:31:
Op dit moment , is er een tweaker die mij uit eerste hand een mod kan aanbevelen ? #aambeien
Yup, de echt briljante mods die uit gaan komen als de modtools uit zijn :). Voor de rest zijn er slechts wat grafische tweaks, zoals ENB series, verschillende texture mods en natuurlijk de mod die je skyrim exe transformeert naar Large Adress Aware waardoor Skyrim 4GB geheugen tot zijn beschikking krijgt ipv 2GB. Verder zou ik hier even kijken voor alle overige mods die inmiddels geproduceerd zijn ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Bansheeben op 14-12-2011 22:53 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Verwijderd

Bansheeben schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:31:
[...]

38 pnt burn damage, al die archery bonussen, daedric arrows en nog steeds maar een totale damage van 166 :+ Hoe laag is je Archery skill dan wel :')
Gehackte bow en dan nog armorpieces gebruiken die je van NPCs krijgt :+

• Morbide
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-02-2021
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:45:
[...]

Rode markering betekent dat je het momenteel niet kan dragen zonder overencumbered te raken.
Nee, dat betekent dat het item gestolen is.

Verwijderd

Zo net nog even iets afgerond: (Stormcloaks missies spoiler!)

spoiler:
Heb net Solitude ingenomen met dat zooitje ongeregeld. Wat ik even kwijt wil is dat het toch was wat ik in het begin van de hele questline al vermoedde; Ulfric blijft met zijn luie reet de hele tijd op zijn troon zitten en ik moet elke keer helemaal terug naar Windhelm om verslag te doen. Doet ie eindelijk eens mee in de laatste quest, de verovering van Solitude, ligt ie meer op zijn knieën dan dat ie vecht. Daarnaast is het ook nog een vrij racistische kloothommel. Ik ga hierna eens de andere kant proberen met mijn Imperial personage.
Begrijp me niet verkeerd, het waren heerlijke battles waar ik die Imperials om zeep mocht helpen. Beetje proberen mijn kop eraf te halen in de eerste vijf minuten van het spel.
Een heel groot voordeel van al die Imperial soldaatjes afmaken: ik heb ondertussen meer dan duizend steel arrows. >:)

Nog even een technische vraag:
De game loopt overal heerlijk soepel, behalve als ik in sommige interiors kom, dan gaat de framerate ineens omlaag. Gebeurd vooral in forten heb ik het idee. Andere interiors, zoals huizen, Jarl kastelen e.d. totaal geen last mee. Iemand een idee wat dat veroorzaakt?

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2025
Miracle of Sound: Sovngarde Song (Skyrim)

Een zeer cool/awesome lied over Skyrim gemaakt door Miracle of Sound (aka Gavin Dunne) op de escapist. Als ik het goed heb zou het onder het genre folk/fantasy metal vallen.

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:45

ZenTex

Doet maar wat.

Ben maar met een nieuwe char begonnen. Met m'n vorige werd het een beetje te makkelijk, 2-hander, heavy armour, vijanden maakten amper een deuk in m'n health en ik slachtte ze te makkelijk af. Dat op level 42 met gewoon ebony armour en enkel 1 nuttige enchant (2-handed damage, rest van de enchants voor meer carry capacity, haha, 450KG meezeulen)

Enfin, dus nieuwe character gemaakt, dual onehanders icm light armour op expert difficulty.
Maar potverdorie, dat is even lastig zeg.
Met een 2-hander kon je nog lekker wat op afstand raken en goed blocken, voornamelijk afstand houden is handig tegen 2 of meer vijanden, met onehanders is het "balls to the wall" en zoveel mogelijk damage uitdelen, zo snel mogelijk, anders hebben ze me. Met level 16 werd ik nog in 1 klap afgemaakt door bandits met een ijzeren 2-hander. Moet het echt hebben van damage output en snelheid om zo min mogelijk geraakt te worden. Ook nu op lvl 23 is het echt keihard aanpoten. Scheelt ook dat m'n light armour skill nog maar 32 is omdat ik probeer zo min mogelijk te incasseren en draag simpel scaled steel armour, maar als ik dan geraakt word doet het goed pijn ook. Verder ook geen enchants trouwens. Perks enkel in light armour en 1-handers, dus heb flink wat punten nog te besteden.

Ga nu ook de imperial zijde kiezen, waar ik op m'n andere char de stormcloak questline heb uitgespeeld.
Maar heb als stad enkel nog whiterun bezocht, en kom dus elke keer die battle-borns tegen, en dus moet ik elke keer diep ademhalen en mezelf voornemen toch echt imperial tte gaan. Wat een arrogante klootzakken dat zeg.
Enfin, gelukkig weet ik uit de main questline (die ik niet eens afgemaakt heb op m'n 1e chaar)
spoiler:
dat die ulfric stormcloak aanvakelijk op de loonlijst van die kutelven stond en dus ook niet helemaal "clean" is
Daat maakt het net even wat makkelijker om op de Imperials te gaan helpen.
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:00:

spoiler:
Heb net Solitude ingenomen met dat zooitje ongeregeld. Wat ik even kwijt wil is dat het toch was wat ik in het begin van de hele questline al vermoedde; Ulfric blijft met zijn luie reet de hele tijd op zijn troon zitten en ik moet elke keer helemaal terug naar Windhelm om verslag te doen. Doet ie eindelijk eens mee in de laatste quest, de verovering van Solitude, ligt ie meer op zijn knieën dan dat ie vecht. Daarnaast is het ook nog een vrij racistische kloothommel. Ik ga hierna eens de andere kant proberen met mijn Imperial personage.
Begrijp me niet verkeerd, het waren heerlijke battles waar ik die Imperials om zeep mocht helpen. Beetje proberen mijn kop eraf te halen in de eerste vijf minuten van het spel.
Een heel groot voordeel van al die Imperial soldaatjes afmaken: ik heb ondertussen meer dan duizend steel arrows. >:)

De game loopt overal heerlijk soepel, behalve als ik in sommige interiors kom, dan gaat de framerate ineens omlaag. Gebeurd vooral in forten heb ik het idee. Andere interiors, zoals huizen, Jarl kastelen e.d. totaal geen last mee. Iemand een idee wat dat veroorzaakt?
Zodra je high level wordt kom je nooit pijlen tekort, ik had op den duur zoveel zooi om te verkopen en de merchants zijn nu eenmaal niet rijk. Om er vanaf te komen ben ik al hun pijlen op gaan kopen, en met het geld dat ze op die manier krijgen kon ik meer loot kwijt ;).

Resultaat: Ruim 500 dwarven, orcish, ebony, glass en elven arrows.
Daarnaast pak ik alle pijlen (behalve iron) op van dode tegenstanders, de zwakke pijlen gebruik ik om soulgems te vullen en om sneak shots op weak opponents te doen. Tegen high level opponents pak ik dwarven, orcish en tegen de opponents waar ik 'bang' voor zou moeten zijn gebruik ik glass of ebony.

Daedric arrows nog niet tegengekomen, jammer trouwens dat je zelf geen pijlen kunt smithen.

Interior lag snap ik ook niet, heb er ook soms last van maar de meeste locaties werken perfect. Zo soepel zelfs dat ik bijv. totaal niet snap waarom een plek als Jorvaskrr is opgedeeld in 2 stukken. Zo groot is het niet, en dat laadscherm tussendoor is best irritant.

Verwijderd

XyritZz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:06:
[...]

Zodra je high level wordt kom je nooit pijlen tekort, ik had op den duur zoveel zooi om te verkopen en de merchants zijn nu eenmaal niet rijk. Om er vanaf te komen ben ik al hun pijlen op gaan kopen, en met het geld dat ze op die manier krijgen kon ik meer loot kwijt ;).
Idd. Net even dat fort heroverd als Stormcloak. Resultaat +300 Steel Arrows in 10min.

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:11:
[...]

Idd. Net even dat fort heroverd als Stormcloak. Resultaat +300 Steel Arrows in 10min.
en wat was de score, 30 imperials dood en 100 stormcloaks. waarvan 90 Friendlyfire

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:48
Gisteren begon de quest voor the Thieves guild spontaan overnieuw....ik had deze quests al een hele tijd afgerond en was al leider van de Guild. Ik ging vervolgens naar een bepaalde locatie en FUS RO DAH..bam...het verhaal begon weer opnieuw...over bugs gesproken. Verder zit ik nog met een 5 tal guests die ik afgerond heb maar nog steeds in m'n menu staan. Deze Dovahkiin gaat nog opnieuw beginnen wanneer de bugs weg zijn. Skyrim is wel een geniaal spel en zeker de nr.1 van 2011.

• Lapras
  • Laatst online: 01-01 21:41

Lapras

Ice beam

ZenTex schreef op donderdag 15 december 2011 @ 01:43:
Ben maar met een nieuwe char begonnen. Met m'n vorige werd het een beetje te makkelijk, 2-hander, heavy armour, vijanden maakten amper een deuk in m'n health en ik slachtte ze te makkelijk af. Dat op level 42 met gewoon ebony armour en enkel 1 nuttige enchant (2-handed damage, rest van de enchants voor meer carry capacity, haha, 450KG meezeulen)

Enfin, dus nieuwe character gemaakt, dual onehanders icm light armour op expert difficulty.
Maar potverdorie, dat is even lastig zeg.
Met een 2-hander kon je nog lekker wat op afstand raken en goed blocken, voornamelijk afstand houden is handig tegen 2 of meer vijanden, met onehanders is het "balls to the wall" en zoveel mogelijk damage uitdelen, zo snel mogelijk, anders hebben ze me. Met level 16 werd ik nog in 1 klap afgemaakt door bandits met een ijzeren 2-hander. Moet het echt hebben van damage output en snelheid om zo min mogelijk geraakt te worden. Ook nu op lvl 23 is het echt keihard aanpoten. Scheelt ook dat m'n light armour skill nog maar 32 is omdat ik probeer zo min mogelijk te incasseren en draag simpel scaled steel armour, maar als ik dan geraakt word doet het goed pijn ook. Verder ook geen enchants trouwens. Perks enkel in light armour en 1-handers, dus heb flink wat punten nog te besteden.

Ga nu ook de imperial zijde kiezen, waar ik op m'n andere char de stormcloak questline heb uitgespeeld.
Maar heb als stad enkel nog whiterun bezocht, en kom dus elke keer die battle-borns tegen, en dus moet ik elke keer diep ademhalen en mezelf voornemen toch echt imperial tte gaan. Wat een arrogante klootzakken dat zeg.
Enfin, gelukkig weet ik uit de main questline (die ik niet eens afgemaakt heb op m'n 1e chaar)
spoiler:
dat die ulfric stormcloak aanvakelijk op de loonlijst van die kutelven stond en dus ook niet helemaal "clean" is
Daat maakt het net even wat makkelijker om op de Imperials te gaan helpen.
The slow time shout is your friend. Die zorgt ervoor dat elke battle wel te doen is.

Verwijderd

Eperium schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:39:
Deze Dovahkiin gaat nog opnieuw beginnen wanneer de bugs weg zijn.
Heel lang dus niet meer. Ooit Fallout 3/NV gespeeld? :+

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:00:

spoiler:

spoiler: Ulfric
Viel bij mij wel mee, ja je bent z'n loopjongen en hij doet alleen de laatste mee, maar daarin staat ie ook flink te hakken en als ie low wordt healt ie bij. Ik was hem ook redelijk met een bow aan het dekken dus hij stond nooit tegenover meer dan 1-2 enemies, misschien scheelt dat.

(Je weet trouwens dat je allies kan healen met de spell Healing hands he?)

Interior lag wordt bij mij (4870 kaartje) veroorzaakt door OF water(-vallen vooral) OF bepaalde lichteffecten die blijkbaar slecht geoptimaliseerd zijn. Het zakt dan echt ineens van 40-50+ tot <20, kijk je weg is alles weer ok. Console port badness :P

Bnet pindle#2913

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd watervallen in caves, of sommige mist/llicht effecten geven bij mij ook extreme lag.

Eperium schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:39:
Gisteren begon de quest voor the Thieves guild spontaan overnieuw....
Algemeen verzoekje he... als je dit soort bugs hier meldt, kun je er dan even bij melden op welk platform je speelt? Is een kleine moeite en misschien hebben anderen wat aan die informatie.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Ben er gisteren achter gekomen dat (mogelijke spoiler ivm Word Walls)
spoiler:
je bij de Graybeards locaties op kunt vragen van Word Walls. Dan krijg je een map update en een quest om er heen te gaan. Heb inmiddels 3 nieuwe shouts via deze manier... lijkt er op of je dit truukje kan blijven herhalen. Gaat dit door tot je alle Walls hebt gehad?

[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 15-12-2011 10:42 ]

• porn*

porn*

...take on the world!

Wat voor shout gebruiken jullie het meeste (speelwijze noteren is ook handig :) )? FusRoDah wordt steeds minder handig als enemies hoger level/immune (?) worden, gebruik nu steeds vaker die Ice shout (naam weet ik ff niet), Marked of Death voor de zwaardere tegenstanders, en soms Slow als ik kamers in ga en een paar mannetjes wil sneak bowen :)

Bnet pindle#2913

yinx84 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:42:
Ben er gisteren achter gekomen dat (mogelijke spoiler ivm Word Walls)
spoiler:
je bij de Graybeards locaties op kunt vragen van Word Walls. Dan krijg je een map update en een quest om er heen te gaan. Heb inmiddels 3 nieuwe shouts via deze manier... lijkt er op of je dit truukje kan blijven herhalen. Gaat dit door tot je alle Walls hebt gehad?
Gaat door totdat je alles hebt gehad dat beschikbaar is. Net als de From a Friend letters.
porn* schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:44:
Wat voor shout gebruiken jullie het meeste (speelwijze noteren is ook handig :) )? FusRoDah wordt steeds minder handig als enemies hoger level/immune (?) worden, gebruik nu steeds vaker die Ice shout (naam weet ik ff niet), Marked of Death voor de zwaardere tegenstanders, en soms Slow als ik kamers in ga en een paar mannetjes wil sneak bowen :)
Slow time heb ik nog niet jammergenoeg, maar klinkt erg nuttig. Ik gebruik nu vooral:

- Unrelenting Force: Vooral handig wanneer je iemand fall-damage kunt geven. Bijv tegen het einde van de thieves quest moet je naar zo'n dwemer dungeon, ik kwam daar vanaf de verkeerde kant aan zodat ik op het dak begon. Alle bandits uit de omgeving kwamen het dak op rennen, 1 shout boem alles dood :D.

- Throw Voice: Zeer nuttig voor sneak char. Bijv. gisteren het tweede woord van Marked For Death gehaald, op het laatste hoor je de 'kist' van die named Draugr Deathlord al breken maar ik zag hem nog niet. Te dichtbij komen is dangerous, dus even simpel Throw Voice en flop hij komt tevoorschijn waarna ik kan gaan snipen met m'n boog :).

Combinatie van bovenstaande is ook leuk, Throw Voice richting de rand van een berg en dan Unrelenting Force er achteraan!

Frost Breath is soms wel handig, doet redelijk wat damage. Fire Breath tegen trolls, en die Fear shout is ook wel handig omdat veel enemies gaan rennen voor hun leven en daarna een pijl in de rug krijgen :).

Nog nooit gebruikt:
- Disarm; totaal nog niet nodig gehad :)

[ Voor 58% gewijzigd door XyritZz op 15-12-2011 10:53 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
XyritZz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:48:
[...]

Gaat door totdat je alles hebt gehad dat beschikbaar is. Net als de From a Friend letters.
Thanks. Hebben jullie je shouts zo verkregen? Of liever door gewoon lekker exploren en questen? Ik twijfel of het wel zo leuk is om ze op die allemaal te verzamelen...

Verwijderd

porn* schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:01:
[...]

Viel bij mij wel mee, ja je bent z'n loopjongen en hij doet alleen de laatste mee, maar daarin staat ie ook flink te hakken en als ie low wordt healt ie bij. Ik was hem ook redelijk met een bow aan het dekken dus hij stond nooit tegenover meer dan 1-2 enemies, misschien scheelt dat.

(Je weet trouwens dat je allies kan healen met de spell Healing hands he?)

Interior lag wordt bij mij (4870 kaartje) veroorzaakt door OF water(-vallen vooral) OF bepaalde lichteffecten die blijkbaar slecht geoptimaliseerd zijn. Het zakt dan echt ineens van 40-50+ tot <20, kijk je weg is alles weer ok. Console port badness :P
Het was in Solitude onderaan die trap naar de smid. Er bleven telkens 4-5 imperials spawnen daar plus kwamen er nog wat van verderop. Mijn One-Handed ging lekker omhoog, maar Ulfric werd constant op zijn knieën gehakt door 2 of 3 van die gasten. Imperials blijven daar oneindig spawnen volgens mij totdat je doorloopt naar het kasteel. Ik heb er zeker meer dan 50 omgelegd.

Ik ken de spell idd, maar mijn Nord heeft 'm nog niet. Hij is ook beter met hakbijlen en zwaarden. Misschien toch eens oppikken die Healing Hands, is wel handig voor mijn paard ook. Elke wolf die ik tegenkom vindt mijn paard lekkerder dan mij. :)

Ik heb idd ook het idee dat het om een bepaald lichteffect gaat bij die interior-lag. Bij mij is het toch hoofdzakelijk in forten. Niet geinig als je als laag level zwaard-ventje tegen 3 mages aan het knokken bent en het draaien gaat in slow-motion.
porn* schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:44:
Als pure caster:

* marked for death op zware tegenstanders
* ice form als crowd control (bv met twee draugr deathlords tegelijk bevries ik er 1 en pak eerst de ander aan)
* become ethereal om lekker door vallen heen te stampen en van die "turrets" met soul gem onschadelijk te maken (je kunt nog wel dingen oppakken namelijk) of van hoge bergen af te springen.
* verder sporadisch gebruik van time stop, whirlwind sprint, unrelenting force, flame- en frost breath.
yinx84 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:49:
[...]
Thanks. Hebben jullie je shouts zo verkregen? Of liever door gewoon lekker exploren en questen? Ik twijfel of het wel zo leuk is om ze op die allemaal te verzamelen...
Veel gevonden door exploren en questen (zit er bv ook 1 in een schuilplaats van een guild en in dungeons die je voor quests bezoekt), daarna ook via deze methode (of via letter from a friend of via bounty quests van Jarls) bewust gaan verzamelen van extra woorden. Of het leuk is ze allemaal achter elkaar op te zoeken, dat denk ik niet nee. Maar ik doe er regelmatig 1, zodat de groei van de verzameling blijft meelopen met mijn level.

[ Voor 28% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-12-2011 10:59 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jah veel van die word-walls kom je automatisch wel tegen, Ik denk dat wanneer je alle major quest lines doet dat je dan al heel ver komt. Ik heb er tot nu toe nog nooit specifiek om gezocht en kheb al een hele lijst shout's (kheb 2/3 mainquest en 3 major questlines uitgespeeld)

Kan me wel voorstellen dat je er op het laatst om gaat zoeken om je "verzameling" compleet te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 15-12-2011 11:20 ]

• porn*

porn*

...take on the world!

SnoeiKoei schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:55:
[...]

Als pure caster:

* marked for death op zware tegenstanders
* ice form als crowd control (bv met twee draugr deathlords tegelijk bevries ik er 1 en pak eerst de ander aan)
* become ethereal om lekker door vallen heen te stampen en van die "turrets" met soul gem onschadelijk te maken (je kunt nog wel dingen oppakken namelijk) of van hoge bergen af te springen.
* verder sporadisch gebruik van time stop, whirlwind sprint, unrelenting force, flame- en frost breath.

[...]

Veel gevonden door exploren en questen (zit er bv ook 1 in een schuilplaats van een guild en in dungeons die je voor quests bezoekt), daarna ook via deze methode (of via letter from a friend of via bounty quests van Jarls) bewust gaan verzamelen van extra woorden. Of het leuk is ze allemaal achter elkaar op te zoeken, dat denk ik niet nee. Maar ik doe er regelmatig 1, zodat de groei van de verzameling blijft meelopen met mijn level.
Hehe grappig beetje hetzelfde als ik dus.

Ben al weet niet hoe lang niet bij die Graybeards geweest, raak steeds weer op detour door allerlei andere quests :P

Bnet pindle#2913

Ik heb een poos geleden hier geplaatst dat ik het idee had underpowered te zijn door het powerlevellen van Smithing/Enchanting. Dat kwam doordat ik het powerlevellen maar half had afgerond, en daardoor vrij zwak was. Hoog level character, met low level fighting, blocking, armor skills waardoor ik veel damage krijg en weinig damage uitdeel.

Nu ben ik klaar met Smithing, en Enchanting is ook vrij hoog en ik merk nu dat ik (zonder al te rare fratsen uit te halen) gewoon normaal powered ben. Met rare fratsen is het god mode :).

Toen ik underpowered was ging ik dood door een Frost Dragon met 1x Frost Breath, en deed ik misschien 2% damage met een pijl. Nu vind ik het redelijk normaal omdat ik een Elder Dragon met een pijl of 20 a 25 kan killen.

Zomaar lukraak wat skills gaan powerlevellen heeft dus toch nog wat risico :).

[ Voor 5% gewijzigd door XyritZz op 15-12-2011 11:33 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoeveel shouts hebben jullie nu? Ik heb er wel wat, maar eigenlijk niks unlocked. De 1e versie is sowieso erg slap en met die reload tijd vind ik de shouts ook niet echt de moeite waard. Ik heb nu wel helemaal linksboven op de kaart ergens een lightningstorm shout gevonden,die is wel vet, alleen heeft dan weer een reloadtijd van 5 minuten.

Ook vind ik dat de moeilijkheid nu achteraf nog steeds niet goed geregeld is. Door te powerlevelen in het begin op smithing bijv waren voor mij de level 20-30 nauwelijks te doen. Ondanks dat ik toch gewoon perks gebruikt heb. En vreemd genoeg ging mijn destruction toen ook tergend langzaam. Nu ben ik level 50+ en ineens zijn alle vijanden zo makkelijk als wat en lijkt het wel of ik met destruction per 3 kills level up krijg.
Dus ik zou gewoon uitkijken met powerlevelen (met glitches).

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35
haha aparte bug dit!

Lydia volgt me nu, liggend op haar rug. Per ongeluk met een shout Lydia ook omver gekegeld, en toen een grot uitgegaan toen ze nog op de grond lag _O-

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb dat nooit gemekrt kheb mijn smithing destijds ook vrij snel geboost door massa's leather te verzmelen en kopen en dan in 1x een massa leather items te maken en tussendoor nog smithing levels kopen ook maar ik heb nooit gemerkt dat ik echt under powered raakte.

• ArgantosNL
porn* schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:01:
[...]

spoiler:
ik heb de imperial questlijn gedaan, en als je geen support bied vallen ze met bosjes neer en de grond die je hebt verovert in 5 minuten ben je meteen kwijt. Ik heb met de verovering van windhelm zo veel kills gemaakt dat die stormcloaks gewoon geen ziel hadden. en mijn boog met een paar honderd chargen was gewoon leeg op een bepaald moment. Je teammaten zijn zwakkelingen die in de weg staan. ik weet niet hoeveel imperials ik wel niet in de rug heb geschoten omdat ze in de weg stonden.
Chaoss schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:48:
Ik heb dat nooit gemekrt kheb mijn smithing destijds ook vrij snel geboost door massa's leather te verzmelen en kopen en dan in 1x een massa leather items te maken en tussendoor nog smithing levels kopen ook maar ik heb nooit gemerkt dat ik echt under powered raakte.
Volgens mij zijn de 'grenzen' waarbij sterkere opponents in de wereld komen gewoon hard gesteld. Bijv. vanaf level 15 krijg je Blood Dragons en vanaf level 25 krijg je Frost Dragons (fictieve getallen).

Ik vermoed dat ik zo'n grens heb geraakt tijdens het powerlevellen.

Nog een voorbeeld van wat naast Frost Dragons erg lastig was:
Thieves Guild, moet je op den duur een dungeon in samen met Mercer. Daar zit een Drauger Death Overlord in, die kreeg ik met geen mogelijkheid neer. Heb het opgelost door Mercer het werk te laten doen. Na 2 klappen lag Mercer op de grond dus heb ongeveer een minuut of 10 moeten wachten omdat hij elke keer overeind kwam, en dan geen of anders 1 klap uit kon delen voordat hij weer neer ging :P.

Nu snipe ik die Drauger Death (Over)lords met een pijl of 5 neer.

• porn*

porn*

...take on the world!

ArgantosNL schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:48:
[...]

spoiler:
ik heb de imperial questlijn gedaan, en als je geen support bied vallen ze met bosjes neer en de grond die je hebt verovert in 5 minuten ben je meteen kwijt. Ik heb met de verovering van windhelm zo veel kills gemaakt dat die stormcloaks gewoon geen ziel hadden. en mijn boog met een paar honderd chargen was gewoon leeg op een bepaald moment. Je teammaten zijn zwakkelingen die in de weg staan. ik weet niet hoeveel imperials ik wel niet in de rug heb geschoten omdat ze in de weg stonden.
Ohja same here, ze zijn zwak en irritant maar als je een goede plek inneemt kun je goede support bieden. Wat voor mij ook belangrijk was:
spoiler:
Snel archers e.d. die op afstand knallen uitschakelen. Die toen toch best wat dmg als ze ongestoord door kunnen gaan. Als je teveel kills maakt dan kill je gok ik niet snel genoeg, zoals hier boven aangegeven. Doel is dat jij met je "leader" achter je aan een bepaald pad aflegt en als je stil blijft staan dan blijven ze simpelweg spawnen. Achteraf vraag ik me af of het mogelijk is (gok van wel) gewoon helemaal door te rennen en op het einde een kleine hakpartij te houden van diegenen die nog achter je aan zitten, maw: misschien een mob of 10 max killen :) Magoed dat doet de epische battle niet ten goede :P

Vraagje trouwens over dual wielding: wtf is het nut??? Ik ben voornamelijk sneak/archer maar wilde m'n one handed skill even levelen, dus ik dacht: beter DW dan sword & board maar hij lijkt niet vaker te slaan? Moet ik links/rechts inklikken en dan slaat ie wel met links/rechts maar... hij slaat even vaak met maar 1 wapen? Of wat heb ik gemist??? Moet je per se de perks hebben voor dat nut heeft?

Bnet pindle#2913

• ArgantosNL
porn* schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:05:
[...]

Ohja same here, ze zijn zwak en irritant maar als je een goede plek inneemt kun je goede support bieden. Wat voor mij ook belangrijk was:
spoiler:
Snel archers e.d. die op afstand knallen uitschakelen. Die toen toch best wat dmg als ze ongestoord door kunnen gaan. Als je teveel kills maakt dan kill je gok ik niet snel genoeg, zoals hier boven aangegeven. Doel is dat jij met je "leader" achter je aan een bepaald pad aflegt en als je stil blijft staan dan blijven ze simpelweg spawnen. Achteraf vraag ik me af of het mogelijk is (gok van wel) gewoon helemaal door te rennen en op het einde een kleine hakpartij te houden van diegenen die nog achter je aan zitten, maw: misschien een mob of 10 max killen :) Magoed dat doet de epische battle niet ten goede :P
spoiler:
het vervelende aan windhelm is is dat er een stuk of 5 choke-points zijn dus heb je plekken waar 2 imperials en 2 stormcloaks al de handel kunnen blokkeren. Solitude is een vrij open stad en zal daarom wel makkelijker zijn om over te nemen. (is een aanname ik heb solitude nog nooit overgenomen)

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Wat betreft de shouts & greybeards

spoiler:
Deze zullen je helaas niet alle shouts geven. Die van mij zeggen nu: There is only silence right now. Come back later (ofzo). De courier zegt: buisy got stuff to deliver. Ik ga dus maar wat Jarl quests doen om resterende rommel te vinden. Ik hoop echter dat ik niet verplicht ben om dieven bende quest of brotherhood quests te doen want die heb ik bewust ontweken omdat ik een goede dragonborn wil zijn :P.

• pieterdebie
  • Laatst online: 28-07-2024
Ryan1981 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:15:
Wat betreft de shouts & greybeards

spoiler:
Deze zullen je helaas niet alle shouts geven. Die van mij zeggen nu: There is only silence right now. Come back later (ofzo). De courier zegt: buisy got stuff to deliver. Ik ga dus maar wat Jarl quests doen om resterende rommel te vinden. Ik hoop echter dat ik niet verplicht ben om dieven bende quest of brotherhood quests te doen want die heb ik bewust ontweken omdat ik een goede dragonborn wil zijn :P.
Er staat een word wall in de Brotherhood dungeon. Van de andere kant is er ook een anti-brotherhood quest dus het kan wel denk ik :)

• Necris Phayder
  • Laatst online: 15-12-2025
Porn*: Biede muisknoppen tegelijkertijd even inhouden, dan doet hij 4 of 5 attacks snel achter elkaar. Hou je 1 muisknop eventjes in dan doet deze een power attack met 1 weapon. Als je de muisknoppen om en om indrukt dat doen beide swords om en om een attack, moet je wel timen. De perk Dual Flurry zorgt ervoor dat je iets sneller attacked dan normaal ja.

Elemental Fury is ook echt OP voor DW'ers, lvl 24 met 2 Ebony Swords (Fine, mijn smithing is low en wil dit nog niet gaan boosten) en een Blood Dragon is in een seconde of 6-8 dood met een paar power attacks :) Je moet alleen je swords NIET enchanten want dan werkt de shout niet meer -_- Ik moet dus opzoek naar 2 nieuwe.

[ Voor 6% gewijzigd door Necris Phayder op 15-12-2011 12:19 ]

• ArgantosNL
Necris Phayder schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:17:
Porn*: Biede muisknoppen tegelijkertijd even inhouden, dan doet hij 4 of 5 attacks snel achter elkaar. Hou je 1 muisknop eventjes in dan doet deze een power attack met 1 weapon. Als je de muisknoppen om en om indrukt dat doen beide swords om en om een attack, moet je wel timen. De perk Dual Flurry zorgt ervoor dat je iets sneller attacked dan normaal ja.

Elemental Fury is ook echt OP voor DW'ers, lvl 24 met 2 Ebony Swords (Fine, mijn smithing is low en wil dit nog niet gaan boosten) en een Blood Dragon is in een seconde of 6-8 dood met een paar power attacks :) Je moet alleen je swords NIET enchanten want dan werkt de shout niet meer -_- Ik moet dus opzoek naar 2 nieuwe.
smithing boosten naar 70-80 dan kun je ebony zelf maken 8)

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Thanks pieter, ga vanavond even googlen voor die anti brotherhood quest, waar die start dan :P

spoiler:
Heb helaas al wel die oude vrouw vermoord en die kat, ik wilde al de side quests uit mijn lijst. Wel jammer dat het spel je die quests niet laat verweideren als je ze niet wil. Zodra je maar praat met iemand krijg je soms direct een quest er bij. Misschien een tip om voor alle quests een accept quest menutje te introduceren met daarbij welke richting je opgaat (crimineel/saint etc).

• pieterdebie
Ryan1981 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:21:
Thanks pieter, ga vanavond even googlen voor die anti brotherhood quest, waar die start dan :P

spoiler:
Heb helaas al wel die oude vrouw vermoord en die kat, ik wilde al de side quests uit mijn lijst. Wel jammer dat het spel je die quests niet laat verweideren als je ze niet wil. Zodra je maar praat met iemand krijg je soms direct een quest er bij. Misschien een tip om voor alle quests een accept quest menutje te introduceren met daarbij welke richting je opgaat (crimineel/saint etc).
spoiler:
Als je de dark brotherhood missie begint moet je astrid vermoorden ipv die hostages. Dan begint er een quest om de DB te vernielen.

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

pieterdebie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:24:
[...]

spoiler:
Als je de dark brotherhood missie begint moet je astrid vermoorden ipv die hostages. Dan begint er een quest om de DB te vernielen.
Ohw shoot, denk je dat het nu te laat is om dat alsnog te doen?

• Necris Phayder
  • Laatst online: 15-12-2025
ArgantosNL schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:20:
[...]
smithing boosten naar 70-80 dan kun je ebony zelf maken 8)
Klopt, maar ik ga liever door het spel heen zonder al mijn skills te boosten. Speel al vanaf het begin DW en mijn one handed is 92 en heavy armor op 75, op level 24 :)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
XyritZz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:54:
Volgens mij zijn de 'grenzen' waarbij sterkere opponents in de wereld komen gewoon hard gesteld. Bijv. vanaf level 15 krijg je Blood Dragons en vanaf level 25 krijg je Frost Dragons (fictieve getallen).

Ik vermoed dat ik zo'n grens heb geraakt tijdens het powerlevellen.
Maar als je smithing powerlevelt krijg je ook veel betere equipment, dus in princiepe zou dat geen issue moeten zijn.

Waar ik met m'n archer meer 'last' van had was dat ik relatief traag m'n light armor skill levelde (t.o.v. m'n warrior z'n heavy armor) en dus dat ik als ik geraakt werd, erg veel van m'n health kwijtraakte. Maar dat is sinds ik een paar keer een beer z'n gang heb laten gaan op me ook opgelost :)

https://niels.nu

Hydra schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:28:
[...]

Maar als je smithing powerlevelt krijg je ook veel betere equipment, dus in princiepe zou dat geen issue moeten zijn.

Waar ik met m'n archer meer 'last' van had was dat ik relatief traag m'n light armor skill levelde (t.o.v. m'n warrior z'n heavy armor) en dus dat ik als ik geraakt werd, erg veel van m'n health kwijtraakte. Maar dat is sinds ik een paar keer een beer z'n gang heb laten gaan op me ook opgelost :)
Klopt, maar die betere equipment had ik lange tijd nog niet omdat ik niet meteen naar de 100 smithing skill ben doorgestoomd.

Dus:
- Daedric: Geen skills voor.
- Ebony: Geen optie, grondstoffen voor Daedric nodig.
- Orcish: Geen grondstoffen voor.
- Dwarven: Zwakker dan m'n steel plate.

Ik had dus beter ipv smithing levellen, spelen, smithing levellen meteen ver genoeg kunnen levellen om Daedric te kunnen maken :).

Verwijderd

[...]

Nog makkelijker is naar een bandietenkamp te gaan van een low level en die sjakies met z'n allen op je in laten meppen terwijl je Heal spell gebruikt. Gaat sneller en Restoration levelt.

• ArgantosNL
[...]

mijn LA zit nu op 55 of zo iets ben zelf level 50 *O* master achievement *O* en die grijsbaarden nog niet eens gesproken, veel te veel met andere zaken bezig geweest :+ de companions en mage college nog net 2 quests gedaan. DB en TG heb ik wel al gehad. Maar LA trainen als sneak character is inderdaad een ramp. En trainen met een beer is voor mij niet verstandig tezijn ik 100 ultimate healing potten meeneem
XyritZz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:31:
[...]

Klopt, maar die betere equipment had ik lange tijd nog niet omdat ik niet meteen naar de 100 smithing skill ben doorgestoomd.

Dus:
- Orcish: Geen grondstoffen voor.
- Dwarven: Zwakker dan m'n steel plate.

Ik had dus beter ipv smithing levellen, spelen, smithing levellen meteen ver genoeg kunnen levellen om Daedric te kunnen maken :).
die rommel kun je zo kopen bij de "shieldmaiden" in whiterun, die heeft vaak ebony ingots en alle andere zooi, en daedra hearts kun je kopen mij de alchemist in whiterun (zit naar general goods store)

[ Voor 28% gewijzigd door ArgantosNL op 15-12-2011 12:41 . Reden: ik kan vandaag echt niet typen ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
XyritZz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:31:

Dus:
Ebony ingots kun je gewoon bij de smid kopen?

Verder: de basisdwarven is misschien zwakker dan je improved steel maar je kunt dat dwarven daarna nog improven he? Daar haal je juist die winst uit. Smithing levellen 'gimpt' je absoluut niet, je krijgt juist relatief sterke armor en wapens.
ArgantosNL schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:34:
die rommel kun je zo kopen bij de "shieldmaiden" in whiterun, die heeft vaak ebony ingots en alle andere zooi, en deadra haerts kun je kopen mij de alchemist in whiterun (zit naar general goods store)
Die hearts zijn wat lastiger. Ze heeft er max 1 en ze zijn nogal zeldzaam. Gelukkig heb je er in totaal maar iets van 6-7 ofzo nodig.
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:34:
Nog makkelijker is naar een bandietenkamp te gaan van een low level en die sjakies met z'n allen op je in laten meppen terwijl je Heal spell gebruikt. Gaat sneller en Restoration levelt.
Natuurlijk level ik resto tegelijkertijd. Die beer doet wel damage. Trouwens; wat betreft armor en blocking skills maakt hoe hard je geraakt wordt weldegelijk uit. Laat maar eens een giant op je meppen, of 1 bandit. Ik ben dus van bears naar trolls naar giants gegaan om m'n LA en block te levellen.

[ Voor 70% gewijzigd door Hydra op 15-12-2011 12:44 ]

https://niels.nu

• pieterdebie
Ryan1981 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:24:
[...]

Ohw shoot, denk je dat het nu te laat is om dat alsnog te doen?
Wat heb je gedaan misschien dat je het niet meer zou kunnen doen? Die missie blijft beschikbaar zolang je ze niet voltooid :)
Hydra schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:40:
Die hearts zijn wat lastiger. Ze heeft er max 1 en ze zijn nogal zeldzaam. Gelukkig heb je er in totaal maar iets van 6-7 ofzo nodig.
Je krijgt er 4 in de quest voor Mehrune's Razor.
pieterdebie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:48:
[...]

Wat heb je gedaan misschien dat je het niet meer zou kunnen doen? Die missie blijft beschikbaar zolang je ze niet voltooid :)
Ik krijg de indruk dat hij in de schuur met Astrid en de gevangenen de orders van Astrid al heeft uitgevoerd.

[ Voor 38% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-12-2011 12:52 ]

• pieterdebie
Btw, bij de Brotherhood questline:
spoiler:
nog iemand die bijna in zijn broek deed toen de night mother ineens sprak

[ Voor 7% gewijzigd door pieterdebie op 15-12-2011 12:57 . Reden: spoiler tags ipv skyrim tags (wtf) ]

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

pieterdebie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:48:
[...]

spoiler:
Ik heb die kat gesloopt om uit de hut te komen, en een uitnodiging in mijn quest lijst staan "with friends like these"

Lijkt me dat ik die andere quest misschien nog kan starten.

• ArgantosNL
Hydra schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:40:
[...]

Ebony ingots kun je gewoon bij de smid kopen?

Verder: de basisdwarven is misschien zwakker dan je improved steel maar je kunt dat dwarven daarna nog improven he? Daar haal je juist die winst uit. Smithing levellen 'gimpt' je absoluut niet, je krijgt juist relatief sterke armor en wapens.

[...]

elke 1 a 2 keer als ze een nieuwe inventory heeft heeft ze er wel 1. Ik ben achemy aan het boosten voor die ancient dragons, die kunnen zo nu en dan toch te veel hebben.
Ryan1981 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:56:
[...]
spoiler:
Ik heb die kat gesloopt om uit de hut te komen, en een uitnodiging in mijn quest lijst staan "with friends like these"

Voor die andere quest had je Astrid moeten slopen ipv die kat. Ik denk niet dat je Astrid later alsnog kunt doden (wordt ze volgens mij "essential").

Verwijderd

Ryan1981 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:56:
[...]

spoiler:

Nope. Als je een slachtoffer killed dan heb je de kans gemist.

• porn*

porn*

...take on the world!

XyritZz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:48:

Slow time heb ik nog niet jammergenoeg, maar klinkt erg nuttig. Ik gebruik nu vooral:

- Unrelenting Force: Vooral handig wanneer je iemand fall-damage kunt geven. Bijv tegen het einde van de thieves quest moet je naar zo'n dwemer dungeon, ik kwam daar vanaf de verkeerde kant aan zodat ik op het dak begon. Alle bandits uit de omgeving kwamen het dak op rennen, 1 shout boem alles dood :D.

- Throw Voice: Zeer nuttig voor sneak char. Bijv. gisteren het tweede woord van Marked For Death gehaald, op het laatste hoor je de 'kist' van die named Draugr Deathlord al breken maar ik zag hem nog niet. Te dichtbij komen is dangerous, dus even simpel Throw Voice en flop hij komt tevoorschijn waarna ik kan gaan snipen met m'n boog :).

Combinatie van bovenstaande is ook leuk, Throw Voice richting de rand van een berg en dan Unrelenting Force er achteraan!

Frost Breath is soms wel handig, doet redelijk wat damage. Fire Breath tegen trolls, en die Fear shout is ook wel handig omdat veel enemies gaan rennen voor hun leven en daarna een pijl in de rug krijgen :).

Nog nooit gebruikt:
- Disarm; totaal nog niet nodig gehad :)
Had je reply niet gezien, Throw Voice moet ik maar eens gaan halen ja die heb ik op m'n 2e char niet (lvl 42) terwijl ik em op m'n lvl 15 mannetje wel heb haha :D Kan je die snel achter elkaar doen dan?
ArgantosNL schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:12:
[...]

spoiler:
het vervelende aan windhelm is is dat er een stuk of 5 choke-points zijn dus heb je plekken waar 2 imperials en 2 stormcloaks al de handel kunnen blokkeren. Solitude is een vrij open stad en zal daarom wel makkelijker zijn om over te nemen. (is een aanname ik heb solitude nog nooit overgenomen)
Nope in Solitude veel minder last van, misschien op 2 plekjes een beetje.
Necris Phayder schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:17:

Ah moet ik eens proberen dan zag het nut initieel niet zo van DW.

Hehe die's met 2H ook wel leuk hoor maar idd met snelle attacks kan ik het me helemaal voorstellen ;)

Bnet pindle#2913

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Das nou weer jammer. Nouja pech gehad. Zodra de nieuwe DLC er is ga ik het allemaal weer opnieuw spelen en dan doe ik het goed!

• pieterdebie
Ik vrees dat je dan nog een DB missie of 2 gaat moeten doen totdat je in de guild toegelaten bent (en zoals alle guilds in skyrim duurt dat niet lang).

Je kan ook met setstage proberen te knoeien.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ryan1981 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:15:
Ik hoop echter dat ik niet verplicht ben om dieven bende quest of brotherhood quests te doen want die heb ik bewust ontweken omdat ik een goede dragonborn wil zijn :P.
Ik kan je iig vertellen dat wanneer je de DB quest weigert te doen dat je 1 word-wall zult missen ;)
pieterdebie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:52:
spoiler:
nee want dat zie je natuurlijk al van mijlen ver aankomen... :P

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 15-12-2011 13:08 ]

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ohw trouwens, ik las dus dat je "block" moet indrukken om te zoomen met pijl en boog. Gisteren geprobeerd te zoemen maar uhm of ik heb de block knop anders ingesteld of het werktn niet!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

heb je de perk wel?

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ah :+ Nee dat denk ik niet :P Thanks :D
Chaoss schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:07:
[...]
Ik kan je iig vertellen dat wanneer je de DB quest weigert te doen dat je 1 word-wall zult missen ;)
spoiler:
Je krijgt toch een quest om de DB uit te roeien? Kom je dan niet alsnog bij die word wall?

• Bansheeben
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

pieterdebie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:52:
spoiler:
spoiler:
Haha, nee, ik had in ieder geval wel verwacht dat er zoiets ging gebeuren, omdat ze voordat ze spreekt niet verlicht is terwijl je bijvoorbeeld de achterkant van de sarcofaag wel kan zien. Dus ik had wel min of meer zien aankomen dat er op dat moment een sleutelscène in het verhaal zou komen :)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• ocwil
  • Laatst online: 18-12-2025
SnoeiKoei schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:10:
[...]

spoiler:
Je krijgt toch een quest om de DB uit te roeien? Kom je dan niet alsnog bij die word wall?
kun je niet zonder quest daarbinnen komen?

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

ocwil schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:11:
[...]

Nee, je moet bij de deur een wachtwoord geven en die verschijnt alleen in je dialoog-opties als je de quest hebt (en dus het ww weet).

• pieterdebie
ocwil schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:11:
[...]

Nope, je kent het wachtwoord niet.

Maar je hebt eigenlijk 2 quests om daar binnen te geraken, de main quest van de dark brotherhood, en de quest om de DB uit te roeien.
spoiler:
Astrid vermoorden als je de opdracht krijgt om 1 van de 3 hostages te vermoorden

• ocwil
  • Laatst online: 18-12-2025
dan kun je er ook je eigen quest van maken

A. Get the password [astrid|hostage]
B. Get the word

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Pagina: 1 ... 66 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.