• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

SnoeiKoei schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:09:
[...]

Pas 2x eerder ;) Maar geeft niks, is een mooie uitvoering.
De muziek of zij zelf? :+
Er lijkt me niks mis met haar, maar ik doelde op de muziek :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• buster01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 14:52
Ik moet van de greybeards nu paarhurnax killen..

Maar ik hem niet killen als ik hem sla doet die helemaal niks!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 15:02
Je bent niet verplicht die vriendelijke draak te killen. Laat hem leven en je kunt hem later summonen geloof ik.
Dit staat ettelijke pagina's terug ook al ergens vermeld, maar met de postsnelheden hier de laatste week....

[ Voor 32% gewijzigd door Kosh66 op 02-12-2011 16:32 ]

• buster01
  • Laatst online: 30-05 14:52
Ik wil hem graag killen. Maar ik kan het niet.

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 12:49
@buster01

spoiler:
Je moet hem wel killen voordat je de MQ uit speeld. Anders ben je te laat.

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
spoiler:
Ik probeer nu de main quest te halen en daarvoor moet ik praten met iemand uit de Winterhold College. Maar hij praat alleen over de Winterhold College quest en ik kan niks vragen over de main quest. Wat moet ik doen?

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-10 17:14
Grmpf, ik kom niet meer verder bij de quest Liberation of the Reach (stormcloaks). Heb hiervoor compelling tribute gedaan, maar heb nooit een vervolgopdracht gekregen. Mr aanvoerder praat wel, maar geeft geen opdrachten meer.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Je moet niet van de greybeards paarthunax mollen... Dat moet van de Blades... Zou anders ook niet echt logisch zijn heh xD

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 17:09
D-rez schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:08:
is deze hier al langs geweest?

[video]

/edit

Ja dus, sorry.... (maar voor de mensen die hem niet hebben gezien laat ik ze toch staan)
Oke, het is officieel. Speel dit spel te veel. krijg echt even kippenvel bij het dovahkin stukje

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-10 21:43

Plasma_Wolf

Student

Een korte vraag: ik heb in de ES wiki gelezen dat Refined Malachite (ignots voor glass armour) te koop zijn (bioj blacksmiths) vanaf het moment dat de speler lv 20 heeft bereikt.

Ik ben lv 26 maar ik kan bij die blacksmith in Whiterun nog geen Malachite vinden... Heeft iemand anders dat toevallig ook gemerkt, of juist gemerkt dat het wel te koop is vanaf lv 20. (Misschien staat het verkeerd in de wiki; ik wil het graag weten omdat ik even glasblazer wil spelen).

Verwijderd

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:23:
Een korte vraag: ik heb in de ES wiki gelezen dat Refined Malachite (ignots voor glass armour) te koop zijn (bioj blacksmiths) vanaf het moment dat de speler lv 20 heeft bereikt.

Ik ben lv 26 maar ik kan bij die blacksmith in Whiterun nog geen Malachite vinden... Heeft iemand anders dat toevallig ook gemerkt, of juist gemerkt dat het wel te koop is vanaf lv 20. (Misschien staat het verkeerd in de wiki; ik wil het graag weten omdat ik even glasblazer wil spelen).
Wat er te koop is, is een beetje willekeurig. Op sommige dagen draagt de smith bij mij 20 Ebony Ingots, op andere dagen geen enkele.

Verwijderd

Lol, ik heb weer een hele leuke quest. Het begon als drinking contest, dan word je wakker, en moet je in The Hangover stijl uit gaan vogelen wat je hebt gedaan die nacht. Geweldig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:50:
Lol, ik heb weer een hele leuke quest. Het begon als drinking contest, dan word je wakker, en moet je in The Hangover stijl uit gaan vogelen wat je hebt gedaan die nacht. Geweldig!
Zorg wel dat je Speechcraft hoog genoeg is anders mag je iedereen fijn terugbetalen 8)7

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Oggy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:21:
Oke, het is officieel. Speel dit spel te veel. krijg echt even kippenvel bij het dovahkin stukje
Idem!

https://niels.nu

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Mooie stem van die meid hoor.. damn! ook af en toe kippenvel ervan

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 10:47

D-rez

dexels

Vis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:23:
Mooie stem van die meid hoor.. damn! ook af en toe kippenvel ervan
Alleen maar bij bijna elke zin ;)

Naast een mooie stem is het nog een mooie meid om te zien ook ;)

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
ik word helemaal gek loop ik zo'n torentje op schiet een gast mij met 3 steel arrows dood, ik ben level 30 en mijn armor rating is 250???????

• Metalkai
  • Laatst online: 11-01-2022
walterwhite schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:19:
ik word helemaal gek loop ik zo'n torentje op schiet een gast mij met 3 steel arrows dood, ik ben level 30 en mijn armor rating is 250???????
Bug.
Armor en andere resists werken op dit moment niet. Het is nu net alsof je zonder armor rondloopt.

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 00:55
Hmm, heeft Bethesda behalve resistance ook armor verkloot met de laatste patch? Zeker weten dat die enemy geen magic bow of andere magica gebruikt? Gezien bovenstaande reactie, nee dus.

Tsja, bugs, ze kunnen altijd voorkomen. Dat een patch nieuwe bugs introduceert hebben we ook al vaker gezien. Waar ik alleen wel voor vrees is dat Bethesda nog zoveel moet patchen dat op een moment patches niet meer compatable zijn met oude savegames en dat we gedwongen worden opnieuw te beginnen.

Voor zover ik weet is dat bij Bethesda games nog nooit het geval geweest en ik hoop dat het ook zo blijft!

[ Voor 61% gewijzigd door TomAtTweakers op 02-12-2011 20:27 ]

• walterwhite
neu, het was een bandid thug geloof ik.. ik heb dikke glass armor alles aan + 25 % omdat je alles draagt ofzo.. totaal 250 eerst hakte ik hun makkelijk in de pan toen ik nog level 10 was in mn steel armor

• walterwhite
:'(

• Metalkai
Zit niets anders op dan te wachten totdat het gepatched word. Volgens mij is een patch al onderweg, dus zal het niet lang duren.

• walterwhite
oke, dan raak ik het spel tot dan niet meer aan helaas fijn weekend boyz

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:43

ErikKo

Rippie

Ik ben ook niet zo te spreken over die "patch".
Vandaag 4x achter elkaar een crash:
- Start spel opnieuw
- Continue latest game
- Fast travel naar Whiterun
- CTD.

Ook tot 3x toe naar dezelfde locatie travellen, draak tegenkomen en random crash wanneer hij vuur ging spuwen.

En iemand enig idee hoe dat zit met levelen? Ben nu lvl 42, heb two-handed van 30 -> 50 getraind, ben een half level omhoog gegaan ofzo. De eerdere levels kostte zoiets maar ~10 levels van een skill.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Gebruik je de 4gb exe fix? Ik had namelijk dezelfde problemen voordat ik die of de nieuwe patch gebruikte en ze zijn als sneeuw voor de zon verdwenen sinds die ik de 4 gb fix ben gaan gebruiken. Weet alleen de link niet zo gauw...

[ Voor 5% gewijzigd door Bansheeben op 02-12-2011 20:36 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Metalkai schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:22:
[...]

Bug.
Armor en andere resists werken op dit moment niet. Het is nu net alsof je zonder armor rondloopt.
Armor ook? Dacht alleen 'resistances'?

Specs

Verwijderd

ErikKo schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:33:
Ik ben ook niet zo te spreken over die "patch".
Vandaag 4x achter elkaar een crash:
- Start spel opnieuw
- Continue latest game
- Fast travel naar Whiterun
- CTD.

Ook tot 3x toe naar dezelfde locatie travellen, draak tegenkomen en random crash wanneer hij vuur ging spuwen.

En iemand enig idee hoe dat zit met levelen? Ben nu lvl 42, heb two-handed van 30 -> 50 getraind, ben een half level omhoog gegaan ofzo. De eerdere levels kostte zoiets maar ~10 levels van een skill.
lijkt me dat het levelen moeilijker wordt naarmate je hoger komt, anders zit je in no-time op de max.

• Metalkai
Naluh! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:37:
[...]

Armor ook? Dacht alleen 'resistances'?
Ja, armor ook. Als het alleen resistances waren geweest was het nog niet zo'n heel groot probleem geweest, moest je gewoon tijdelijk geen mages/dragons aanvallen.
Nu armor echter ook 0 is, is alles een stuk moeilijker.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10 22:31
Is een onofficiële fix voor gemaakt: http://skse.silverlock.org/download/skse_1_02_01.7z
Staat in de handleiding die erbij zit hoe je hem start.

Ik zal dit toevoegen aan de TS, aangezien dit nogal een grote bug is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

[...]

Bug.
Is dit voor de pc of ps3? want ik ben nu net voorbij de intro en heb geen zin om verder te spelen als ik toch geen armor heb op de ps3

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10
Is alleen voor PC. De PS3 heeft die update nog niet, alleen wat andere bugfixes.

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:05
Me2

Ben er normaal gesproken niet zo van, maar dat nummertje vind ik toch wel knap gemaakt.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 10:47

D-rez

dexels

Oggy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:21:
[...]

Ik liet net dat liedje aan mijn vriendin horen. Zij weet absoluut iets van Skyrim behalve dat ik het speel en hetgeen ik haar erover vertel.
Zij werd er ook stil van en kreeg ook kippen vel.

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Bansheeben schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:35:
Gebruik je de 4gb exe fix? Ik had namelijk dezelfde problemen voordat ik die of de nieuwe patch gebruikte en ze zijn als sneeuw voor de zon verdwenen sinds die ik de 4 gb fix ben gaan gebruiken. Weet alleen de link niet zo gauw...
Thanks, heb hem gedownload, en een recordtijd kunnen spelen zonder CTDs. :)

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Probleempje met een schild daarstraks... Dit is wel een heel speciale armorrating :) QD inventory mod trouwens

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/595829703849856056/BDF163C6E2208C307E05443DC4389D224DCD8605/

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik zit helaas ook met een bugged sidequest... namelijk "Supply and demand" in Riften, ik heb het gedeelte in het warehouse al gedaan, ben terug naar de Jarl geweest en dan kom je bij de het "visit and clear the Cragslane Cavern" Deze cave (hele kleine overigens) was ik al eens door geweest, maar er waren buiten de cave 1 en in de cave 2 mannetjes gerespawned... doodgemaakt maar ik krijg niet de melding dat ik het gedaan heb en terug naar de jarl moet.

Iemand enig idee of dit op te lossen is? want ik kan pas een huis in Riften kopen als deze quest gedaan is :(

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 16:49

Leedbek

Luuk Luchtloper

qanar schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:27:
Probleempje met een schild daarstraks... Dit is wel een heel speciale armorrating :) QD inventory mod trouwens
NaN staat voor Not A Number. Redelijk gangbaar voor foute berekeningen in scripttaal. Lijkt me dat die mod nog redelijk buggy is, ook als ik de comments op de Nexus mag geloven. Ik wacht er in ieder geval nog even mee tot er een fatsoenlijke bugvrije versie is.

[ Voor 30% gewijzigd door Leedbek op 03-12-2011 00:26 ]

Klaar voor de steroorlogen?

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
[...]

Bug.
Moah, speel de game op master, zo voelt het altijd voor mij aan. Hoe vaak ik wel niet met 1 hit gedood ben... :+

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

Willybubba

Nut up or shut up.

Bosmonster schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:04:
Is alleen voor PC. De PS3 heeft die update nog niet, alleen wat andere bugfixes.
Voor zover ik weet ook op PS3. En 360, for that matter.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19
Leedbek schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:26:
[...]
NaN staat voor Not A Number. Redelijk gangbaar voor foute berekeningen in scripttaal. Lijkt me dat die mod nog redelijk buggy is, ook als ik de comments op de Nexus mag geloven. Ik wacht er in ieder geval nog even mee tot er een fatsoenlijke bugvrije versie is.
Ook leuk dat er in die lijst Damage staat als kolom end at daar de armorrating wordt ingevuld. Hernoem het dan naar iets als Rating ofzo.

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik ben nu even heel blij dat ik Steam in offline mode had gezet voor de patch kwam. Ik kan nog redelijk doorspelen nu. Ik hoop alleen wel dat bij de volgende patches ook duidelijk wordt gemaakt wat wel en wat niet goed gaat, aangezien ik geen zin heb om te patchen voordat de CTD's er zeker uit zijn gehaald, zonder dat je zelf een of andere fix nodig hebt.

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Chaoss schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:25:
Ik zit helaas ook met een bugged sidequest... namelijk "Supply and demand" in Riften, ik heb het gedeelte in het warehouse al gedaan, ben terug naar de Jarl geweest en dan kom je bij de het "visit and clear the Cragslane Cavern" Deze cave (hele kleine overigens) was ik al eens door geweest, maar er waren buiten de cave 1 en in de cave 2 mannetjes gerespawned... doodgemaakt maar ik krijg niet de melding dat ik het gedaan heb en terug naar de jarl moet.

Iemand enig idee of dit op te lossen is? want ik kan pas een huis in Riften kopen als deze quest gedaan is :(
PC/XB360/PS3? Als je op de PC zit heb je mazzel: Je kan via console namelijk zelf het stadium van je quest instellen. Linkje

Heb zelf ook een bugged quest gehad en heb hem daarmee gefixed. :)

• walterwhite
vraagje, als ik nu na 40 u een nieuwe character maak, zou de armor het dan wel goed doen? ik heb zin om te spelen maar niet met die armor bug (ik heb armor rating 250) en het lijkt alsof ik helemaal geen armor aan heb

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik zou het gewoon proberen. Kijken wat er gebeurt. Je komt er snel genoeg achter. Zoek het eerste stuk armour op en kijk of je daarna beschoten kunt worden door iemand met pijl en boog. Quicksave voor het eerste schot en dan kun je het vergelijken met en zonder armour.

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Ik dacht eerder ook dat armor bugged was, omdat ik vele malen makkelijker doodging. Maar na een test blijkt toch heel anders; Ik liet me slaan door een Frost Troll en hij deed ~20-25 dmg. Toen ik mijn armor afdeed was dit >100 in een slag. Is misschien niet gewoon de formule van damage reduction gebaseerd op de armor rating aangepast?

• walterwhite
hmm ik zal het zo eens proberen, heb eigenlijk niet zoveel zin om overnieuw te beginnen na 40 uur :P

• Steef
  • Laatst online: 29-10 08:32

Steef

GoT's Most Eaten

walterwhite schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:16:
vraagje, als ik nu na 40 u een nieuwe character maak, zou de armor het dan wel goed doen? ik heb zin om te spelen maar niet met die armor bug (ik heb armor rating 250) en het lijkt alsof ik helemaal geen armor aan heb
Spelers op de steam fora / bethesda fora melden dat het opnieuw aanmaken van een character danwel herinstalleren de bugs niet weghaalt.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• walterwhite
ThaRabbit schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:48:
[...]

Spelers op de steam fora / bethesda fora melden dat het opnieuw aanmaken van een character danwel herinstalleren de bugs niet weghaalt.
thanks! dan is het een kwestie van wachten

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om te kiezen voor welke perks ik nou ga.

Ik hou ervan om lekker sneaky met mijn bow rond te lopen , dus sowieso punten in sneak en archery.

Maar vind het ook fijn om in close quarters met een vuurbal en een zwaard rond te lopen.

Maar ik moet natuurlijk ook dingen in alchemy en smithing stoppen , anders kan ik de beste armor niet krijgen.
Veel te veel keuzes haha

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heh, ben ik nou de enige die niet zoveel last heeft van die bugs ofzo?

Ja, inderdaad, ik ga best hard dood, maar dat had net zo goed normale difficulty kunnen zijn. Alleen met m'n hoge sneak waarde kom ik er redelijk doorheen.

Crashes heb ik niet meer of minder dan voorheen, laadtijden zijn omhoog en drawdistance is verbeterd.

Maar het niet meer willen spelen met 1.2 snap ik niet helemaal. Tuurlijk, als heavy armor grunt heb je nu een wat groter probleem, maar block werkt nog steeds en daar moet je het toch wat meer van hebben denk ik zo.
Het enige wat je nu merkt is dat "godmode"door smithing naar 100 te boosten niet meer werkt.

Wat ik wel jammer vind is dat sommige quests het bij mij niet meer doen, omdat ik dungeons al heb gecleared voordat ik de quest had gestart. Als ik terug ga heb ik weer een paar nieuwe tegenstanders in dezelfde grot / tempel / w/e, maar het item heb ik al. Tijd om de console commands op te gaan zoeken denk ik... Ik heb nu gewoon ~50 gewicht aan quest items die ik niet kan droppen en niet kan inleveren.

• Metalkai
Je hebt niet zoveel aan een shield als je tegen een mage of draak vecht, volgens mij werkt zelf de resist perk voor shields niet meer.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ErikKo schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:27:
[...]

PC/XB360/PS3? Als je op de PC zit heb je mazzel: Je kan via console namelijk zelf het stadium van je quest instellen. Linkje

Heb zelf ook een bugged quest gehad en heb hem daarmee gefixed. :)
Jah had zoiets ook via internet gevonden dus gisteravond de quest op die manier "afgemaakt" Kheb nu inderdaad het huis in Riften kunnen kopen, leuke upgrade is de tuin :P voor voor de alchemisten.

Gisteren ook The thieves guild quest uitgespeeld, the companions had eerder al uitgespeeld en the mage guild ben ik nu ongeveer halverwege :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik was met de companions bezig en ze willen opeens dat ik een weerwolf wordt. Eigenlijk is dat het laatste waar ik zin in heb (ook al kun je het perfect verbergen omdat het weerwolf zijn hier een power is die je op een willekeurig moment, met interval van minimaal 24 uur kunt inzetten). Ik heb de wiki of een walkthrough even doorgenomen en gezien dat er wel een oplossing is maar dat je de quest met de cure pas aan het eind kunt toepassen.

Mijn vraag is nu: hoe lang doe je ongeveer over het gedeelte van de companions vanaf het moment dat ze je weerwolf willen laten zijn tot het moment dat je de cure-quest kunt beginnen?

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49

superwashandje

grofheid alom

als je alleen dat doet? niet zo heel lang. ik geloof dat het iets van 3 quests zijn.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Plasma_Wolf schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:57:
Ik was met de companions bezig en ze willen opeens dat ik een weerwolf wordt. Eigenlijk is dat het laatste waar ik zin in heb (ook al kun je het perfect verbergen omdat het weerwolf zijn hier een power is die je op een willekeurig moment, met interval van minimaal 24 uur kunt inzetten). Ik heb de wiki of een walkthrough even doorgenomen en gezien dat er wel een oplossing is maar dat je de quest met de cure pas aan het eind kunt toepassen.

Mijn vraag is nu: hoe lang doe je ongeveer over het gedeelte van de companions vanaf het moment dat ze je weerwolf willen laten zijn tot het moment dat je de cure-quest kunt beginnen?
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom is weerwolf worden "het laatste waar je zin in hebt"? Het is niet zo dat weerwolf zijn per sé voor bad guys is ofzo. Behalve geen rested bonus heeft het verder alleen maar voordelen (je bent bv immuun voor diseases). Je merkt er dus helemaal niks van, als je dat niet wil. Het leidt wel soms tot grappige opmerkingen van guards:

"Hey... is that hair, growing out of your ears?" :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:36:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom is weerwolf worden "het laatste waar je zin in hebt"? Het is niet zo dat weerwolf zijn per sé voor bad guys is ofzo. Behalve geen rested bonus heeft het verder alleen maar voordelen (je bent bv immuun voor diseases). Je merkt er dus helemaal niks van, als je dat niet wil. Het leidt wel soms tot grappige opmerkingen van guards:

"Hey... is that hair, growing out of your ears?" :D
Well Rested is trouwens waadeloos, verdwijnt na Fast Travel.

Werewolf is heeeel handing voor non-The Thief characters die Brotherhood quests willen doen. Veel marks voor de main quest zitten in drukke steden. Als The Thief-character zou je kunnen sneaken en onopgemerkt killen. Als Werewolf kun je transformeren en terugtransformeren op een moment wanneer je niet gezien wordt. Zo kun je dus de kills maken zonder overal 1000 Bounty te krijgen.

In ander nieuws, net 100 Destruction en de quest voltooid voor de Expert-level spells unlocked. De Ice en Lightning spells zijn vooral fijn als je ook een Storm Atronach hebt als tank.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 15:27 ]

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

Well Rested is trouwens waadeloos, verdwijnt na Fast Travel.
Dat is toch logisch, als je fast travelt heb je alsnog zogenaamd het hele stuk gelopen

Hello there

Verwijderd

Sinester schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:31:
[...]

Dat is toch logisch, als je fast travelt heb je alsnog zogenaamd het hele stuk gelopen
Dat maakt de bonus niet minder waardeloos. Dat het erin zit heeft sowieso weinig nut. De enige waarde hiervan is in de stad slapen en dan gaan Smithen, maar Smithing levelen gaat al zo brutaal hard.

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Vraagje; Is Elven Dagger de beste dagger van het spel? zoja zou ik hem jatten van Delphine? 33 % chance ofzo, ik ben lvl 7, zitten er nadelen aan als ik hem heb gejat van haar?

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

LikeAKing schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:59:
Vraagje; Is Elven Dagger de beste dagger van het spel? zoja zou ik hem jatten van Delphine? 33 % chance ofzo, ik ben lvl 7, zitten er nadelen aan als ik hem heb gejat van haar?
Gewoon nog een paar levels wachten, dan worden ze standaard loot bij bandits en dergelijke. Is bij lange na niet de beste dagger van het spel.

spoiler:
Dat zou wel eens Mehrunes' Razor kunnen zijn, die je krijgt in een quest als je level +20 bent.

Jatten zal volgens mij geen verdere consequenties hebben als je ongezien blijft, dus je kunt het altijd proberen, maar niet getreurd dus als het niet lukt.

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Nee! Door die patch kan Large Address Aware niet meer geset worden op de original .exe :\ Nu moet je een aparte .exe gebruiken om skyrim op te starten.

Nothing to see here!

Verwijderd

volgende week komt gewoon de nieuwe patch, dus als je er echt zo'n last van hebt dan gewoon een weekje iets anders doen :P

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:52
Over Well rested:

http://twitter.com/#!/ElderScrolls/status/142304571757314048
Resting in beds grants an 8 hr increase for learning skills. Bedrolls 5%. Beds owned/rented 10%. Beds you own w/spouse 15%. #skyrimsecrets
BUG! Met spouse beter uitrusten dan in je eentje tussen de klamme lappen...

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Leedbek schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:11:
[...]

Gewoon nog een paar levels wachten, dan worden ze standaard loot bij bandits en dergelijke. Is bij lange na niet de beste dagger van het spel.

spoiler:
Dat zou wel eens Mehrunes' Razor kunnen zijn, die je krijgt in een quest als je level +20 bent.

Jatten zal volgens mij geen verdere consequenties hebben als je ongezien blijft, dus je kunt het altijd proberen, maar niet getreurd dus als het niet lukt.
Dan wacht ik wel :P

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ok, zijn noob met TES...vinden het prachtig, maar een simpel vraagje.

De eerste random gespawnde draak vliegt boven ons.

Hoe kom je in een gevecht ermee?
Hebben al pijltjes geschoten en geschreeuwt.

Hoe begin je een gevecht met een dragon? :?

Eat the bugs, live in a pod

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:57

Aganim

I have a cunning plan..

Normaal gesproken gaat ie zelf in gevecht met je, of met beesten/karakters die in de buurt lopen. Sommige draken hebben blijkbaar echter geen zin in een gevecht en vliegen gewoon hun rondje. Deze worden dan ook niet aangegeven met een rood bolletje op je kompas (en zijn dus niet hostile), in gevecht komen met zulke draken is me nog niet gelukt.

Anders wilt het helpen om (als je deze hebt) een Flame Atronach te summonen, die weten vliegende draken vaak prima te raken.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ok, die begrijp ik. Bedankt. Inderdaad geen rood bolletje.
Maar hij vliegt maar rond, en de guards bij de toren zijn al helemaal in de mood.

Lekker laten vliegen dus.

Heerlijk spel.

Eat the bugs, live in a pod

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Als je ontdekt word en de guard zegt iets tegen je dan kan je:
spoiler:
gewoon op tab drukken en weg rennen

Verwijderd

Haas_nl schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:39:
Als je ontdekt word en de guard zegt iets tegen je dan kan je:
spoiler:
gewoon op tab drukken en weg rennen
spoiler:
waarom moet een tip in een spoiler?

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
De main quest en een aantal guilds uitgespeeld met mijn Dark Elf. En momenteel opnieuw begonnen met een Orc/Heavy Armor/two handed Axe, beetje overpowered als je het mij vraagt :P Alles is dood in 1 of 2 hits.

Heb alleen een probleem dat ik ben geraakt door een arrow in mijn kaak :> maar de pijl verdwijnt vervolgens niet meer. Iemand een idee hoe ik hem weg krijg?

• karstnl
  • Laatst online: 20-10 00:54
timskiej schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:21:
De main quest en een aantal guilds uitgespeeld met mijn Dark Elf. En momenteel opnieuw begonnen met een Orc/Heavy Armor/two handed Axe, beetje overpowered als je het mij vraagt :P Alles is dood in 1 of 2 hits.

Heb alleen een probleem dat ik ben geraakt door een arrow in mijn kaak :> maar de pijl verdwijnt vervolgens niet meer. Iemand een idee hoe ik hem weg krijg?
Helm reequiten?

• Stan.
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb dat probleem ook altijd met alles wat er op me geschoten word, ff naar main menu en weer terug ingame gaan doet het bij mij meestal. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat geslacht wisselen werkt (maar weet niet of je op PC speelt)

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
heb geen helm op

Verwijderd

Leedbek schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:11:
[...]

spoiler:
Improved Daedric met Enchants blijft beter icm Perks vanwege de multipliers. Een kleine kans op iets maakt het wapen niet goed. Heb vele RPGs gespeeld met items die een kleine insta-death kans hadden, dat wint het niet van veel hogere damage dealen.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 17:21
HMC schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:50:
Ok, die begrijp ik. Bedankt. Inderdaad geen rood bolletje.
Maar hij vliegt maar rond, en de guards bij de toren zijn al helemaal in de mood.

Lekker laten vliegen dus.

Heerlijk spel.
Voor het geval je het niet wil weten, maar is er een manier later in het spel;

spoiler:
Er is een shout die draken naar de grond trekt, Dragonrend

[ Voor 4% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 03-12-2011 19:56 ]

• Exbloder
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ben de crashes helemaal beu geworden, Skyrim is momenteel aan het reinstallen en ik HOOP toch dat dit de crashes zal fixen... Nooit zo'n last gehad bij eender welke andere Bethesda game. Bah.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Aganim schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:43:
Normaal gesproken gaat ie zelf in gevecht met je, of met beesten/karakters die in de buurt lopen. Sommige draken hebben blijkbaar echter geen zin in een gevecht en vliegen gewoon hun rondje. Deze worden dan ook niet aangegeven met een rood bolletje op je kompas (en zijn dus niet hostile), in gevecht komen met zulke draken is me nog niet gelukt.

Anders wilt het helpen om (als je deze hebt) een Flame Atronach te summonen, die weten vliegende draken vaak prima te raken.
Wat mij opvalt is, dat als zo'n draak overvliegt, hij na verloop van tijd naar zijn 'schuilplaats' vliegt! Ik heb die draken ook alleen boven mij vliegen in de buurt van zo'n slaapplaats.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Het zal waarschijnlijk niet helpen als steam verbinding heeft met het internet. Dan wordt gelijk tot de laatste versie gepatched en dat brengt de crashes weer terug (reïnstallen werkt daarbij niet, aldus de forums).

Ik heb de maandag voor de patch steam in offline mode gezet (voor vrijdag kon ik toch niet bij m'n computer kon - dan ben ik in Groningen). Dat heeft het voor mij gered. Ik heb nu misschien eens een crash bij fast travel (gebeurt nooit twee keer) en verder is het ook redelijk bugloos.

Ik ga nu dus ook niet weer in online mode met steam voordat duidelijk is (vanaf de forums) dat de problemen echt opgelost zijn.

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

timskiej schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:21:
Speel je op de PC? Zo ja, dan kun je via de console ( ~ toets) deze code gebruiken:

code:
1
player.sexchange

Je verandert hiermee in het andere geslacht, waardoor je karaktermodel opnieuw wordt opgebouwd. Voila, pijl weg. Deze code vervolgens herhalen om weer terug te veranderen. Heeft verder geen bijwerkingen, hoogstens een vreemd tintelend gevoel in de genitale streek als bijwerking ;)

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Leedbek schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:18:
[...]

Speel je op de PC? Zo ja, dan kun je via de console ( ~ toets) deze code gebruiken:

code:
1
player.sexchange

Je verandert hiermee in het andere geslacht, waardoor je karaktermodel opnieuw wordt opgebouwd. Voila, pijl weg. Deze code vervolgens herhalen om weer terug te veranderen. Heeft verder geen bijwerkingen, hoogstens een vreemd tintelend gevoel in de genitale streek als bijwerking ;)
Ook op te lossen zonder console. Je moet je in first person view laten raken door een pijl, als je dan teruggaat naar 3rd person view ben je terug in orde.

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:28
Helm opdoen en weer afzetten? :)

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
Leedbek schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:18:
Heeft verder geen bijwerkingen, hoogstens een vreemd tintelend gevoel in de genitale streek als bijwerking ;)
_O-

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

qanar schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:23:
[...]

Ook op te lossen zonder console. Je moet je in first person view laten raken door een pijl, als je dan teruggaat naar 3rd person view ben je terug in orde.
Vreemd genoeg is de sexchange methode een stuk pijnlozer ;)

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Exbloder schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:31:
Ben de crashes helemaal beu geworden, Skyrim is momenteel aan het reinstallen en ik HOOP toch dat dit de crashes zal fixen... Nooit zo'n last gehad bij eender welke andere Bethesda game. Bah.
Probeer eens: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013 . Ik heb na deze te gebruiken helemaal geen crashes meer.

Nothing to see here!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:57

M2M

medicijnman

Ik heb een klein issue...

spoiler:
Ik heb voor het voltooien van een quest, de coral dragon claw nodig. Maar die kan ik niet vinden bij de shopkeeper (gesprek eindigd na 2 zinnen --> geen dragon claw. Als je haar doodvermoord zou de claw in de cave liggen waar je 'm nodig hebt, op een altaar. Niet dus. Verder heb ik haar natuurlijk geprobeerd te pickpocketen maar ze heeft niets bij wat daarop lijkt. Heeft iemand toevallig een item ID van de coral claw? Kan ik het questje afronden.

-_-

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Vast een domme vraag, maar hoe kan ik zien welke versie van Skyrim ik heb? Kan echt nergens vinden of mijn versie al geupdate is naar 1.2 :?

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Syntagma schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:38:
Vast een domme vraag, maar hoe kan ik zien welke versie van Skyrim ik heb? Kan echt nergens vinden of mijn versie al geupdate is naar 1.2 :?
Staat in één van de menu's onderin.

Tab of Esc drukken dus en het verschijnt in beeld. Volgens mij was het Tab. Dan krijg je de tijd ingame te zien en in de hoek van het menu staat de versie. (ik meen linksonderin)

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

M2M schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:07:

spoiler:
Ik heb voor het voltooien van een quest, de coral dragon claw nodig. Maar die kan ik niet vinden bij de shopkeeper (gesprek eindigd na 2 zinnen --> geen dragon claw. Als je haar doodvermoord zou de claw in de cave liggen waar je 'm nodig hebt, op een altaar. Niet dus. Verder heb ik haar natuurlijk geprobeerd te pickpocketen maar ze heeft niets bij wat daarop lijkt. Heeft iemand toevallig een item ID van de coral claw? Kan ik het questje afronden.
Ik heb de ID van de coral claw niet bij de hand, maar ik ben op zoek naar de naam van de quest, of de naam van de cave waar die claw nodig is. Ik heb de claw namelijk maar verder geen cave of marker die daar naar toe leidt.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:04

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Haha, was daarnet mijn trouwe viervoeter Meeko overleden, kon ik "search" bij hem activeren, blijkt ie tsjokvol met pijlen te zitten. Kon er zo 18 pijlen uit halen van iron t/m ebony, was een hele waslijst. :D
Denk toch dat ik weer een save terugga want ik ben aan hem gehecht geraakt. Speel vaak met pijl en boog en hij kan altijd de vijand goed bezig houden terwijl ik op een afstandje kan blijven.

PSN-id: Chrasher

• M2M

M2M

medicijnman

Plasma_Wolf schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:21:
[...]

Ik heb de ID van de coral claw niet bij de hand, maar ik ben op zoek naar de naam van de quest, of de naam van de cave waar die claw nodig is. Ik heb de claw namelijk maar verder geen cave of marker die daar naar toe leidt.
spoiler:
yngol barrows heb je 'm nodig. Rechtsboven op de kaart, rechtsonder winterhold (als ik me niet vergis). De quest waar ik 'm voor nodig is, is voor de jarl van winterhold (of een van die mages)

-_-

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Chrasher schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:23:
Haha, was daarnet mijn trouwe viervoeter Meeko overleden, kon ik "search" bij hem activeren, blijkt ie tsjokvol met pijlen te zitten. Kon er zo 18 pijlen uit halen van iron t/m ebony, was een hele waslijst. :D
Denk toch dat ik weer een save terugga want ik ben aan hem gehecht geraakt. Speel vaak met pijl en boog en hij kan altijd de vijand goed bezig houden terwijl ik op een afstandje kan blijven.
Waar heb je die meeko vandaan eigenlijk? Ik heb wel ergens gelezen dat iemand een hond van wolven had gered maar dat is een week of twee weken (en 230 pagina's, dus vorige deel van het draadje) geleden.

spoiler:
Overigens is er een console command resurrect. Ik weet niet of je daarmee wil cheaten, maar het is een optie. Ik weet trouwens ook niet of Meeko je dan volgt en helpt, aangezien het nog wel eens wil gebeuren dat met resurrect een lading scripts worden verwijderd. Het kan zijn dat Meeko dan niets meer doet, je netjes volgt maar het kan ook zomaar zijn dat hij je aanvalt. Enemies die geresurrect worden vallen je hoe dan ook aan.

edit: M2M - bedankt voor de hulp. Nu ik weet waar ik heen moet kan ik eens even leuk rondkijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Plasma_Wolf op 03-12-2011 23:33 ]

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik kom niet verder... bug?

In de quest The Book of Love gebeurt er verder niets dan dit...(zie screenshot in de url)
Terwijl er niets wordt completed?

Eerst gingen ze samen naar boven (hemel) toen vielen ze weer naar onder en staan ze weer tegenover elkaar zonder dat er iets gebeurt :s

http://steamcommunity.com...enshot/614970002275214027

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Vis op 03-12-2011 23:41 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• M2M

M2M

medicijnman

de quest hoort afgelopen te zijn als ze naar de hemel vertrokken zijn. Recente save laden en opnieuw proberen :)

-_-

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
M2M schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:07:

spoiler:
goed dat je de spoiler tag gebruikt maar als je geen kleine inleiding geeft over je vraag moet iedereen alsnog de spoiler lezen voor je antwoord kan geven waardoor de spoiler nutteloos wordt imo.

de quest naam is misschien wel een goede inleiding omdat de gene zonder die quest gedaan te hebben de naam ook niet kent :)

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:38:
[...]
Ik ga nu dus ook niet weer in online mode met steam voordat duidelijk is (vanaf de forums) dat de problemen echt opgelost zijn.
je kan oom in de properties van het spel in steam aangeven dat ie het spel niet up to date moet houden. Dan kan je als je nog andere spellen hebt die wel updaten en online spelen.

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Gevonden, thanks!
djunicron schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:51:
[...]

Staat in één van de menu's onderin.

Tab of Esc drukken dus en het verschijnt in beeld. Volgens mij was het Tab. Dan krijg je de tijd ingame te zien en in de hoek van het menu staat de versie. (ik meen linksonderin)

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik heb net een van de meest briljante enchants ooit gevonden imho: Fiery Soul Trap. Zowel fire damage als soul trap in één enchantment. Heb je dus niet de 100 enchanting perk voor nodig!
Schijnt heel zeldzaam te zijn, ik heb hem gevonden in een dungeon waar ie zeker weten te vinden is:

spoiler:
Ironbind Barrow, ten noorden van Whiterun, zie het kaartje in de wiki. In de laatste boss room kun je een zwaard vinden met die enchantment. Bij die dungeon hoort ook een kleine unmarked mini-quest, en er is een word of power te vinden.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Alles wat nu met draken te maken heeft is niet te doen op dit moment, die arme beesten zijn echt helemaal de kluts kwijt O+

Als je ze al weet te raken en te doden als ze in de lucht blijven dan blijven ze of rond vliegen met 0% health of ze schieten bij mij recht de lucht in.

Smiling as the shit comes down...

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Vast al wel eens gepost, maar hij is awesome!

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 04-12-2011 11:07 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.