True, daar heb je gelijk in, hoewel ik het iig een goed begin vind, met kijk hoe het er ook uit kan zienBulls schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:32:
[...]
Ok Goed:
Niet alsof het bestaat maar of het in de lore past, Als je nu inplaats van Ebony ineens Carbon armor hebt is toch totaal afbreuk aan de sfeer/lore?
Als ie HD leren textures had gedaan was het vetter geweest, hoewel als je naar zon pak kijkt van Assassin's Creed die hebben ook wel zon carbon achtige look!
Ik heb het overigens nog nooit voor elkaar gekregen steam op 2 locaties te laten installeren!
EDIT: bull is dit meer voor jou dan? http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2271 zelfde idee, maar dan vaan een draak
[ Voor 9% gewijzigd door Zen!th op 02-12-2011 11:37 ]
Voor verdere toelichting: Wikipedia: NTFS symbolic linkVerwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:32:
[...]
Ik heb een aantal games op mijn SSD C:\ en anderen op mijn D:\ bulk-schijf. Je zit er niet aan vast als je dat niet wilt.
Heel handig ook voor software die perse in program files wil worden geinstalleerd toch op een andere partitie te kunnen installeren. Kan je doen door gewoon normaal te installeren, installatiemap te verplaatsen en dan op de oude lokatie een symbolic link naar de nieuwe te maken. Het programma zal het niet door hebben en iedereen is blij. (de makers en jij
En dat vertraagd de boel niet enorm? want dan ga ik dat binnekort ff doen (als ik me los kan maken van skyrim)Caelorum schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:39:
[...]
Voor verdere toelichting: Wikipedia: NTFS symbolic link
Heel handig ook voor software die perse in program files wil worden geinstalleerd toch op een andere partitie te kunnen installeren. Kan je doen door gewoon normaal te installeren, installatiemap te verplaatsen en dan op de oude lokatie een symbolic link naar de nieuwe te maken. Het programma zal het niet door hebben en iedereen is blij. (de makers en jij)
Verwijderd
Vrij makkelijk:Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:35:
[...]
Ik heb het overigens nog nooit voor elkaar gekregen steam op 2 locaties te laten installeren!
Zoek uit waar het de game installeerd (C:\Program Files\Steam\steamapps\<map>) en waar je het wilt hebben.
Start -> Uitvoeren -> cmd -> Typ in:
mklink "C:\Program Files\Steam\steamapps\<map>" "D:\<doelmap>" /j
Waarbij je de bronmap en doelmap paden vervangt door wat je maar wilt. Als Steam dan tracht te schrijven naar de bronmap, komt het eigenlijk in de doelmap terecht. Een soort van snelkoppeling die als map functioneert. Als je de koppeling wilt verwijderen, ga dan naar de map boven de bronmap en verwijder deze (gemarkeerd door een blauw pijltje op het map-icoon)
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Maar die fps drops komen idd door de patch
Was al bekend probleem bij bethesda, dus volgende patch zou dat moeten verhelpen!
Ziet er goed uit, maar ik houd niet zo van een super HD texture in een gewone omgeving. Steekt teveel af zeg maar, als alles zo scherp was dan kan het wel. Maar ik denk dat mijn PC dat weer niet kan trekkenZen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:35:
[...]
EDIT: bull is dit meer voor jou dan? http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2271 zelfde idee, maar dan vaan een draak
True, ik ook niet ;p maar ik hoop dat ze de daar binnenkort mee bezig gaan ..Bulls schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:57:
[...]
Ziet er goed uit, maar ik houd niet zo van een super HD texture in een gewone omgeving. Steekt teveel af zeg maar, als alles zo scherp was dan kan het wel. Maar ik denk dat mijn PC dat weer niet kan trekken
Sowieso .. volg dit project op SkyrimNexus, STEP, daarbij word de world detail enzo ook al een stuk beter
Maarja .. is de vraag of je pc dat trekt (geen idee of je goeie pc hebt)
en dit is geweldig voor je followers! staan ze in het gangpad in de weg? Beuk met je schild er tegen aan en BAM vliegt mijn Jordis door de lucht! Werkt tegen vrijwel alle humanoid characters! "Helaas" bij een draak niet. hehe beuk je zo ff een draak weg met je schild!
[ Voor 6% gewijzigd door Oggy op 02-12-2011 12:14 ]
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Kidding me? .. kan je die lui dan onderuit beuken? :D:D:DOggy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:12:
Wow, heb nu toch maar de 100 blocking per genomen. Wat een ABILITY/PERK zeg! Je kan sprinten met je schild geactiveerd. Als je dan tegen enemys beukt knallen ze een dikke 5 tot 10 meter door de lucht.
en dit is geweldig voor je followers! staan ze in het gangpad in de weg? Beuk met je schild er tegen aan en BAM vliegt mijn Jordis door de lucht! Werkt tegen vrijwel alle humanoid characters! "Helaas" bij een draak niet. hehe beuk je zo ff een draak weg met je schild!
[video]
Dat doe ik nu overigens met men shout .. maargoed met een schild is leuker xD
A. Is het spel nog wel leuk nu? Ieder zn ding uiteraard, maar de uitdaging (en voor mij dus het plezier) is geheel weg zo.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:30:
[...]
Mijn mage char heb ik sneak en destruction gemaxed, vervolgens alchemy, shithing en enchanting gemaxed, een bosje kledij en jewelry gesmeed, daar alchemy boost enchants op gegooid, daarmee fortify enchant potions gemaakt, <verhaal over verkrijgen god mode stats>
B. Was het niet makkelijker en sneller geweest in de console god mode te activeren?
Kan me niet voorstellen dat het nog leuk is dan_Anvil_ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:16:
[...]
A. Is het spel nog wel leuk nu? Ieder zn ding uiteraard, maar de uitdaging (en voor mij dus het plezier) is geheel weg zo.
B. Was het niet makkelijker en sneller geweest in de console god mode te activeren?
Ik heb nu nog wel is zovan : pfeeew die heb ik maar net dood (met al men health potions gebruikt enzo)
Dat heeft dan meer het effect zovan pwnd, dan als je toch amper dood kan -.-
helemaal mee eens het is echt een stuk leuker als je er veel moeite voor moet doen.Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:19:
[...]
Kan me niet voorstellen dat het nog leuk is dan
Ik heb nu nog wel is zovan : pfeeew die heb ik maar net dood (met al men health potions gebruikt enzo)
Dat heeft dan meer het effect zovan pwnd, dan als je toch amper dood kan -.-
Ja echtsunblaster schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:24:
[...]
helemaal mee eens het is echt een stuk leuker als je er veel moeite voor moet doen.
Ik vind het juist leuk dat je het gevoel krijgt steeds krachtiger te worden en je gewone bandits e.d. dan heulemaal kapotmaaktsunblaster schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:24:
helemaal mee eens het is echt een stuk leuker als je er veel moeite voor moet doen.
https://niels.nu
Verwijderd
Inderdaad. Is het niet ook een beetje de bedoeling dat je relatief zo sterk mogelijk wordt? Als het daarvan tè makkelijk wordt zou ik eerder eens goed naar de game mechanics gaan kijken in plaats van de speler zelf. Waarom zou je talloze mogelijkheden die speciaal gemaakt zijn om sterker te worden laten liggen, omdat het anders niet leuk meer isHydra schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:27:
[...]
Ik vind het juist leuk dat je het gevoel krijgt steeds krachtiger te worden en je gewone bandits e.d. dan heulemaal kapotmaakt

Verwijderd
Op console niet mogelijk en het spel is uiteraard heel saai in god mode. Al even een paar minuten op stedenrampage geweest met 'tgm'. Was er snel klaar mee._Anvil_ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:16:
[...]
A. Is het spel nog wel leuk nu? Ieder zn ding uiteraard, maar de uitdaging (en voor mij dus het plezier) is geheel weg zo.
Verwijderd
Komen er vanzelf met tonnen bij. Krijg nu per Draugr/Human wel 10-15 pijlen.ArgantosNL schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:38:
ginster opnieuw begonnen op Master met een sneak archer, kom ik met level 3 bij de missie dat je de dragon stone moet halen, in de tempel 3 poppeke die ik tegen kom moet ik al een gek naar achter rennen 10 minor healing potions door heen vlammen om hem dood te krijgen. Zelfs de boot aan het einde was makkelijker, waarschijnlijk alleen door de extra ruimte. Hiervoor heb ik destuction mage op adept gespeeld dus dit was wel even een verrasing hoe veel moeilijker het in eens was. Pijlen zijn ook bijna de heletijd op
Voorkomen? Ik heb mn game pc speciaal even aan het web gehangen voor die 1.2 patch en zit nu dus met de gebakken resistance perenMorbide schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:08:
[...]
Overigens, voor PC-gamers die niet hebben voorkomen dat Steam 1.2 installeert, Skyrim script extender bevat een fix voor de recistance-bug.
Heeft iemand die script extender al geprobeerd? Ik speel liever Skyrim dan dat ik nu tijd in mods steek namelijk. Verandert er verder niets aan de game behalve de fix?
Heb dit weekend toch weinig tijd, dus misschien kan ik net zo goed wachten op patch 1.21. die komt volgende week eerst voor de PC staat op het dev blog...
Wat ik er voor terugkrijg is wel meer detail in de effecten op lange afstand en een langere draw distance. Gebouwen en rotsen veranderen nu tenminste niet meer van geometry en ze zien er in de verte in de mist tenminste wat beter uit.
De bugs die gepatched zouden zijn heb ik eigenlijk niet gehad. Op een paar kleine side quest script bugs heb ik met 1.1 helemaal geen problemen gehad, ook niet waar iedereen ze scheen te hebben.
Wat de enchanting / smithing / alchemy betreft: ik blijf het een dom systeem vinden. Het is best moeilijk om je in te houden, maar het levert uiteindelijk wel wat op inderdaad.
Ik heb Smithing uiteindelijk tot level 70 gebracht voor glass armor en enchanting zit nu "natuurlijk" op iets van 50. Ik heb gewoon alles wat ik toch niet kon verkopen gesloopt en een voorraadje goud en zilver steeds in sieraden omgezet en die enchanted met het duurste spreukje wat ik had om zo compact-geld te creeëren. Bijlen van 20 gewicht voor 700 schiet gewoon echt niet op namelijk.
Alchemy was ik vanaf het begin al aan het doen, maar pfffff, dat duurt ook eeuwen. Nu op level 32 heb ik dat maar tot 45 weten te krijgen, en ik wordt al helemaal gek van die bizar lange lijst met flesjes. Het is maar dat ik over de 500 draaggewicht heb en geen heavy armor oppak anders werd het toch wel te gek. Ik heb zeker 30 health flesjes maar ik ben daar ook alles onder de 75 healing maar aan het weggooien. Magika gebruik ik toch niet dus pak ze ook maar niet meer op ondertussen...
[ Voor 14% gewijzigd door djunicron op 02-12-2011 12:46 ]
Verwijderd
Waarom zou iemand uberhaupt steeds opnieuw de intro spelen en opnieuw een character maken in een korte tijd?Loev schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:41:
Ik zoek een mod waarbij je opnieuw begint als je net uit de grot komt en dan een character mag samenstellen. Die ellendige intro wil ik niet steeds opnieuw spelen.
mwaa ik moet dan wel echt door rennen anders ben ik gewoon deaud. ik ging laatst een dungeon in komen er 3 van die bandits nog wat aangelopen.. en ik was aan het sneaken dus ik dacht ik doe het wel even met pijl en boog hoor maargoed had geen kleding aan enzo dus werd afgemaakt dus ik pak me warhammer maar ben daarna maar heel erg snel gaan rennen ben gewoon de grot uitgelopen anders ging ik dood. niet dat ik da erg vind maar had al lang geleden niet gesaved dusjaaZen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:26:
[...]
Ja echtaf en toe kippenvel krijgen als er zon figuur achter je aan rent die je niet dood krijgt, waardoor je door die gangetjes moet rennen naar een open plek, om em daar te pakken
Ik had dat in Oblivion wel vaak:Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:26:
[...]
Ja echtaf en toe kippenvel krijgen als er zon figuur achter je aan rent die je niet dood krijgt, waardoor je door die gangetjes moet rennen naar een open plek, om em daar te pakken
Rustig door een bos wandelen, wolfje links en rechts neerslaan en dan ineens zo'n troll die ik toen totaal nog niet dood kreeg. Rennen tot die buiten bereik is en dan zitten er ineens 3 wolven en 2 trollen achter je aan. Blijven rennen (in de verte doemt de dichtsbijzinde stad op) en dan loop je zo'n paar struikrovers tegen het lijf. Die kreeg ik makkelijk dood, maar niet met het ondertussen kleine legertje aan wolven en trollen die achter me aan liepen. Dus verder rennen met trollen, wolven, struikrovers achter je aan tot je bij de stad bent. De stadswacht ziet dat halve leger dat achter je aanrent en begint mee te vechten om je te helpen. Na een heel gevecht zijn rovers, wolven, trollen en wat weet ik nog meer wat er achter me aanzit ofwel dood ofwel terug het bos ingerend... tot die stadswacht mij ineens aanvalt. Blijkbaar had ik hem ergens tijdens dat gevecht geraakt

6) You just checked it.
De intro, grot etc - het gehele begin kun je erg vlot doen.Loev schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:41:
Ik zoek een mod waarbij je opnieuw begint als je net uit de grot komt en dan een character mag samenstellen. Die ellendige intro wil ik niet steeds opnieuw spelen.
Zodra je de mogelijk hebt om via aswd jezelf voort te bewegen kun je meters maken.
- Sta op, negeer NPC - Sprint de toren omhoog
- Draak beukt muur in, of je nou cover zoekt of niet, de fire dmg van de draak is niet genoeg om je te doden.
- Loop etc en negeer de imperial npc die iedereen in veiligheid wilt brengen
- Negeer de draak, je kunt er gewoon langs sprinten etc
- WC/peuk pauze terwijl NPC kort verhaal maakt en je boeien losmaakt.
- Gebruik NPC om je one-hand of magic skills op te boosten, hij vind het niet erg.
of
- Sprint meteen grot door, NPC kun je totaal negeren en zal weer naast je spawnen zodra je de grot uit bent.
- Als je snel genoeg bent merk je niks van de NPC, aka geen kill steals en skill steals, door te rushen kun je dus de tijd nemen
- Buiten de grot kun je het meteen op een sprinten zetten, je quest die de NPC geeft ontvang je dan onderweg naar Riverwood.
Kortom, 10min na het maken van je char kun je met de main quest beginnen
Ja, ik heb automatische updates uitgezet nadat ik her en der las dat de patch meer problemen veroorzaakt dan het oplost. Skyrim script extender verandert verder niks als je geen mods installeert die er gebruik van maken. Bij mijn weten is er nog maar 1 mod die gebruik maakt van de extra scriptingmogelijkheden namelijk container categorization. Een musthave imho omdat je containers er een stuk overzichtelijker van worden._Anvil_ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:44:
[...]
Voorkomen? Ik heb mn game pc speciaal even aan het web gehangen voor die 1.2 patch en zit nu dus met de gebakken resistance peren
Heeft iemand die script extender al geprobeerd? Ik speel liever Skyrim dan dat ik nu tijd in mods steek namelijk. Verandert er verder niets aan de game behalve de fix?
Heb dit weekend toch weinig tijd, dus misschien kan ik net zo goed wachten op patch 1.21. die komt volgende week eerst voor de PC staat op het dev blog...
Dus overal door sprinten dus
Nee sterker nog als je twee HDD's hebt dan kan het de laadtijden verkorten, omdat het spel laad vanaf een andere HDD en het speldus niet hoeft te vechten met het OS en andere programma's voor het lezen van bestanden van de HDD.Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:40:
[...]
En dat vertraagd de boel niet enorm? want dan ga ik dat binnekort ff doen (als ik me los kan maken van skyrim)
Vooral als er meerdere programma's veel bestanden willen inlezen ga je dit merken. Bij een SSD is dit minder van toepassing, maar ook daar kan je snelheidswinst boeken als je continu tegen de max laadsnelheid zit (kleine kans, maar goed
Verwijderd
Dan zul je de swapfile ook moeten verplaatsen, anders is het compleet nutteloos. En iets van een SSD naar een mechanische schijf verplaatsen geeft altijd performance-verlies. Ook snap ik niet goed wat je PC aan het doen kan zijn tijdens je game dat harddisk-performance kost. .rar bestandjes uitpakken ofzo.Caelorum schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:06:
[...]
Nee sterker nog als je twee HDD's hebt dan kan het de laadtijden verkorten, omdat het spel laad vanaf een andere HDD en het speldus niet hoeft te vechten met het OS en andere programma's voor het lezen van bestanden van de HDD.
Vooral als er meerdere programma's veel bestanden willen inlezen ga je dit merken. Bij een SSD is dit minder van toepassing, maar ook daar kan je snelheidswinst boeken als je continu tegen de max laadsnelheid zit (kleine kans, maar goed).
Eind goed al goed dacht ik maar nee: mijn follower en Esbern waren nu aan het matten. Ik had weinig trek om opnieuw te laden, dus ik ging wat experimenteren om te kijken of ik ze kon bedaren. Ze omver blazen met een Fus Ro Dah hielp niet (blijft leuk
Soms denk je te moeilijk, een calm spell deed wonderen!

Whahaha, die Fus Ro Dah is je Unrelentling Wind ofzo toch?Delibel schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:21:
Was gisteren ook even met de main quest bezig. Vergezeld met Delphine, Esbern en een follower kwam ik een rits lastige tegenstanders aan, en was al een paar keer dood gegaan. De derde keer lukt het wel om alle tegenstanders om te leggen, inclusief de draak die ook nog even langs kwam.
Eind goed al goed dacht ik maar nee: mijn follower en Esbern waren nu aan het matten. Ik had weinig trek om opnieuw te laden, dus ik ging wat experimenteren om te kijken of ik ze kon bedaren. Ze omver blazen met een Fus Ro Dah hielp niet (blijft leuk), de grot uit of in gaan maakte ook al geen verschil en er tusssen springen was alleen maar goed voor mijn restoration training.
Soms denk je te moeilijk, een calm spell deed wonderen!
Want dat blijft idd leuk om mensen omver te blazen ..
Ik had het zelfde met zo'n follower! die ging steeds met van die stadswachten rotzooien
Ik wist alleen niet dat je een calm spel kon doen -.- nu maar 10 min terug geladen, en toen waren ze wel matties met elkaar
Ik heb bijna een 2e schijf, dus ik ga daar heel steam op gooien ..
Wat is het nut precies hiervan?Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:27:
[...]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
klopt..Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:14:
[...]
Dan zul je de swapfile ook moeten verplaatsen, anders is het compleet nutteloos
Dat is niet waar, in veel gevallen wel, maar niet altijd. Het is niet zo dat een SSD in alle gevallen superieur is aan een HDD. Maar hoe dan ook ik heb bijvoorbeeld een tiental programma's openstaan op de achtergrond. In zo'n geval ga je dat echt wel merken hoor. Het verplaatsen van de directory naar de HDD heeft in mijn geval er voor gezorgd dat ik het spel weer op zijn max kon spelen zonder problemen met laadtijden waarbij ik niet eens de kans krijg om de tips geheel te lezen.En iets van een SSD naar een mechanische schijf verplaatsen geeft altijd performance-verlies. Ook snap ik niet goed wat je PC aan het doen kan zijn tijdens je game dat harddisk-performance kost. .rar bestandjes uitpakken ofzo.
Daarnaast is het volgens mij nog steeds zo dat spellen worden geoptimaliseerd voor laden vanaf een HDD. Als ze het even kunnen gooien ze zoveel mogelijk in het RAM en gaan ze dan zo groot mogelijke bestanden laden waar alles in zit. Logisch ook gezien de consoles allemaal geen SSD hebben
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 02-12-2011 13:35 ]
Verwijderd
Voor mij is het verschil dat mijn SSDtje niet volraakt met spellen die niet zo intensief zijn (Portal 2, Bastion)
Voor andere situaties heeft het totaal geen nut.
Howis, das wel handig ja ..Invisible_man schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:34:
Gister de throw voice shout gevonden.
spoiler:Ideaal bij het sneaken, je gooit de shout ergens achter je vijand op een muur ofzo en die hoort vanaf dat punt jouw stem en loopt die kant op. Die shout heeft een cooldown van slechts 5 seconden, dus vrij vaak te gebruiken.
ff een shout gooien, en vervolgens 3x sneak damage een pijl in zen nek schieten ;d
Die heb ik ook gevonden, maar leek me nutteloos... had alleen de cooldown niet gezienInvisible_man schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:34:
Gister de throw voice shout gevonden.
spoiler:Ideaal bij het sneaken, je gooit de shout ergens achter je vijand op een muur ofzo en die hoort vanaf dat punt jouw stem en loopt die kant op. Die shout heeft een cooldown van slechts 5 seconden, dus vrij vaak te gebruiken.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ow ok... ja ik dacht misschien vanwege patches of DLC in de toekomst of what ever...
Dan niks gezegd
denkt alweer aan de Shivering Islands...Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:50:
Hebben ze overigens al wat gezegt over DLC'S? of nog helemaal niets, en willen ze eerst alle bugs eruit patchen, en daarna nadenken over DLC's?
Haha you got me:$Vis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:54:
[...]
denkt alweer aan de Shivering Islands...was echt super mooi die setting... hoop dat ze bij Skyrim ook een mooi gedeelte kunnen maken, (misschien wat minder duistere en sombere omgeving, maar weer heel fleurig en sprookjes achtig) al heb ik heel veel plekken nog niet ontdekt in Skyrim, dus weet niet of het er al misschien in zit
Maar idd, echt gewoon iets Avatar(die film uit 2009) achtigs ;p zon soort paradijs achtig iets ;p
Maar, extra missies en quests enzo maakt ook al een hoop goed
het is Unrelenting Force, fus ro dah staat voor force balance pushZen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:27:
[...]
Whahaha, die Fus Ro Dah is je Unrelentling Wind ofzo toch?
Want dat blijft idd leuk om mensen omver te blazen ..
Ik had het zelfde met zo'n follower! die ging steeds met van die stadswachten rotzooien
Ik wist alleen niet dat je een calm spel kon doen -.- nu maar 10 min terug geladen, en toen waren ze wel matties met elkaar
whirlwind sprint is de enige shout met wind er in geloof ik.
True...!Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:55:
[...]
Haha you got me:$
Maar idd, echt gewoon iets Avatar(die film uit 2009) achtigs ;p zon soort paradijs achtig iets ;p
Maar, extra missies en quests enzo maakt ook al een hoop goed
Alleen eerst nog alle 'normale' missies en questst doen, dan pas DLC... dus voor mij mag het nog wel een tijd duren
ik lees elke site af op dlc's en maar hopen op een uitbreiding met tamriel =D maargoed dat is bijna onmogelijk omdat het zo groot is zegen ze.Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:50:
Hebben ze overigens al wat gezegt over DLC'S? of nog helemaal niets, en willen ze eerst alle bugs eruit patchen, en daarna nadenken over DLC's?
hopen is nooit slecht(A)
Hoe los ik dit op?
Op de PC btw, dus ik kan de console gebruiken.
Nu je het zegt .. ik haal altijd die namen door elkaar .. Maar die bedoelde ik ja!ArgantosNL schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:56:
[...]
het is Unrelenting Force, fus ro dah staat voor force balance push
whirlwind sprint is de enige shout met wind er in geloof ik.
Wat bedoel je met tamriel? .. of komt dat uit een oude TES die ik niet gespeelt heb!
Tamriel is het hele land waar Skyrim maar een provincie van is.Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:59:
[...]
Nu je het zegt .. ik haal altijd die namen door elkaar .. Maar die bedoelde ik ja!
Wat bedoel je met tamriel? .. of komt dat uit een oude TES die ik niet gespeelt heb!
Tamriel is het land, Skyrim is maar een provincie (net als Morrowind, Cyrodill, etc.).Zen!th schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:59:
[ Voor 14% gewijzigd door Sanch op 02-12-2011 14:01 ]
en maar hopen dat het terug komt in een DLC of mods. hoe groter hoe sickerSanch schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:00:
[...]
Tamriel is het land, Skyrim is maar een provincie (net als Morrowind, Cyrodill, etc.).
Weet ff niet meer zeker...
Oblivion was alleen in CyrodillVis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:03:
Oblivion speelde zich af in heel Tamriel, toch?
[ Voor 44% gewijzigd door Metalkai op 02-12-2011 14:03 ]
Nee Oblivion was Cyrodill, alleen Arena (TES 1) was heel Tamriel.Vis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:03:
Oblivion speelde zich af in heel Tamriel, toch?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ow ja idd...SnoeiKoei schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:04:
[...]
Nee Oblivion was Cyrodill, alleen Arena (TES 1) was heel Tamriel.
Ben eigenlijk pas infected aan TES sinds Oblivion... dus Morrowind etc zijn me onbekend
Heb je die quest al gedaan om die boom op te knappen in Whiterun? Dan kom je in een cave die er erg mooi uitziet.Vis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:54:
[...]
denkt alweer aan de Shivering Islands...was echt super mooi die setting... hoop dat ze bij Skyrim ook een mooi gedeelte kunnen maken, (misschien wat minder duistere en sombere omgeving, maar weer heel fleurig en sprookjes achtig) al heb ik heel veel plekken nog niet ontdekt in Skyrim, dus weet niet of het er al misschien in zit
Nog niet gedaanKosh66 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:06:
[...]
Heb je die quest al gedaan om die boom op te knappen in Whiterun? Dan kom je in een cave die er erg mooi uitziet.
 waar krijg je die?
 waar krijg je die?
                    Jep!Kosh66 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:06:
[...]
Heb je die quest al gedaan om die boom op te knappen in Whiterun? Dan kom je in een cave die er erg mooi uitziet.
Fantastische cave idd met die watervallen etc!
Was echt een van de vele WAOW momentjes op het begin... nu nog steeds hoor, maar die eerste week damn... haha
Gelukkig zijn er daar meer van. Zo vond ik ook die grot van de Horn van Jurgen Windcaller (of iets dergelijks) erg mooi. Ook het gebied trouwens om de grot heen die jij noemt (daar tussen Windhelm en Riften in) vind ik prachtig. Mooiste gebied wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is echter de doodlopende vallei ten zuidoosten van Markarth waar veel mist hangt. Volg de rivier die ten oosten van Markarth loopt naar het zuidoosten en je komt er vanzelf. SchitterendKosh66 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:06:
[...]
Bij Kynareth volgens mij in Whiterun... quest heet Blessings of Nature meen ik...
Als ik me niet vergis van de priesteres in de tempel van whiterun
[edit]
zitten hoop mensen te F5'en hier, drie dezelfde reactie's binnen een minuut
[ Voor 15% gewijzigd door Mr_x007 op 02-12-2011 14:12 ]
Bij die horn van jurgen heb ik niet naar die grot gekeken ..Gwildor schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:09:
[...]
Gelukkig zijn er daar meer van. Zo vond ik ook die grot van de Horn van Jurgen Windcaller (of iets dergelijks) erg mooi. Ook het gebied trouwens om de grot heen die jij noemt (daar tussen Windhelm en Riften in) vind ik prachtig. Mooiste gebied wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is echter de doodlopende vallei ten zuidoosten van Markarth waar veel mist hangt. Volg de rivier die ten oosten van Markarth loopt naar het zuidoosten en je komt er vanzelf. Schitterend
Want daar schrok ik me 2 heartbeat skips van die giant frost spider
Die dingen komen altijd zo voorspelbaar .. en toch elke keer weer net waar ik het niet verwacht
En dan zie je ineens zon huge poot rechts je scherm in komen -.-
En dan weet ik alweer hoe laat het is
Mooie toevoeging trouwens... gisteren, in de buurt van Riften was ik 'snachts op pad om naar een quest te gaan...zie ik in de verte een persoon lopen in gewaad, ik stap van mn paard, was het een elf. Dus ik vriendelijke vragen "Hello". Zegt ze dat ze onderweg is naar die heilige boom omdat hij het weer doet...(was echt zo'n LOTR momentje...)Kosh66 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:06:
[...]
Prachtig om ingame te merken en te zien dat alles met elkaar te maken heeft wat jij doet/ gedaan hebt...
Ja, van die opmerkingen ook als "he, zag ik jou niet uit het paleis komen vlak na de moord op (gaiknietverklappen)?"Vis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:21:
[...]
Mooie toevoeging trouwens... gisteren, in de buurt van Riften was ik 'snachts op pad om naar een quest te gaan...zie ik in de verte een persoon lopen in gewaad, ik stap van mn paard, was het een elf. Dus ik vriendelijke vragen "Hello". Zegt ze dat ze onderweg is naar die heilige boom omdat hij het weer doet...(was echt zo'n LOTR momentje...)
Prachtig om ingame te merken en te zien dat alles met elkaar te maken heeft wat jij doet/ gedaan hebt...
6) You just checked it.
Idd!SnoeiKoei schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:27:
[...]
Ja, van die opmerkingen ook als "he, zag ik jou niet uit het paleis komen vlak na de moord op (gaiknietverklappen)?"
Eigenlijk niet zo op gelet/ onthouden...Tyoi schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:30:
Hebben jullie dat trouwens ook bij de quest The Blessings of Nature:
spoiler:Nadat ik een sapling (dus niet het sap) heb gekregen van die greenpeace gast in de grove en dit terug heb gebracht, staat de boom wel in bloei, maar alleen een paar takjes in het midden, niet de volledige boom. Als ik het sap had ingeleverd, had dan de hele boom in de bloei gestaan?
Dat is een foutje in het spel..Tyoi schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:30:
Hebben jullie dat trouwens ook bij de quest The Blessings of Nature:
spoiler:Nadat ik een sapling (dus niet het sap) heb gekregen van die greenpeace gast in de grove en dit terug heb gebracht, staat de boom wel in bloei, maar alleen een paar takjes in het midden, niet de volledige boom. Als ik het sap had ingeleverd, had dan de hele boom in de bloei gestaan?
A.d.h.v. welke manier je finished lijkt het of de oude is gaan bloeien of dat er nieuwe kleinere boom staat. Maar dit gebeurt niet dus een bugje.
[ Voor 3% gewijzigd door ErikRedbeard op 02-12-2011 14:43 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 02-12-2011 14:55 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
6) You just checked it.
Verwijderd
je kan Tdetect in je console intikken voordat je naar markath fast travelled, zodat NPCs je niet detecteren. Nog een keer intypen zet het weer aan zodat je daarna weer gewoon verder kan spelen.Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:55:
Is er een cheat oid om je bounty weg te halen.
spoiler:Zodra ik Margarth binnenkom moet ik naar de mijn. Die q heb ik al afgerond, maar de guard blijft in een loop hangen. Heb alle legale manieren al geprobeerd, briding e.d. maar de enige manier om eraf te komen is dood gaan.
Console openen, guard aanklikken en dan paycrimegold intikken. Als je genoeg goud hebt dan zou dat moeten werken.Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:55:
Is er een cheat oid om je bounty weg te halen.
spoiler:Zodra ik Margarth binnenkom moet ik naar de mijn. Die q heb ik al afgerond, maar de guard blijft in een loop hangen. Heb alle legale manieren al geprobeerd, briding e.d. maar de enige manier om eraf te komen is dood gaan.
Is ie ineens 40k kwijt xD omdat hij half skyrim uitmoord!Morbide schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:19:
[...]
Console openen, guard aanklikken en dan paycrimegold intikken. Als je genoeg goud hebt dan zou dat moeten werken.
Bij Skyrim werkt dit anders, en zie je het gewoon niet dat je aan het trespassen bent. Meestal krijg je wel waarschuwingen voordat je een bounty moet betalen, maar soms is het ook gewoon direct hup aanvallen en klaar.
Als ik nu twijfel ga ik gewoon sneakend naar binnen, het komt maar zelden voor dat je bij binnenkomst dan meteen 'detected' bent, en dan probeer ik meteen te wachten. Als er een melding komt 'You can't wait while trespassing' dan weet ik dat ik fout zit.... erg omslachtig
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Wellicht kun je proberen de console te openen dan de boom aan te klikken en disable te typen.. als dit niet werkt (boom verdwijnt en er staat er geen onder of iets anders verdwijnt wat niet moet verdwijnen of er verwijnt niets) meteen weer enable doen..Tyoi schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:56:
Ah, dat was inderdaad wel zoiets wat ik verwachtte. is er ook een consolecmnd of dergelijke die de 'foute' boom weghaalt?
Beste doe je dit in first person view
6) You just checked it.
Jaa das echt irritant heXyritZz schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:22:
Wat ik jammer vind aan Skyrim is dat je niet op de hoogte wordt gesteld van trespassing. In Oblivion was (ook bij een deur die gewoon open is) altijd de naam van de volgende ruimte rood als je er niet mocht zijn.
Bij Skyrim werkt dit anders, en zie je het gewoon niet dat je aan het trespassen bent. Meestal krijg je wel waarschuwingen voordat je een bounty moet betalen, maar soms is het ook gewoon direct hup aanvallen en klaar.
Als ik nu twijfel ga ik gewoon sneakend naar binnen, het komt maar zelden voor dat je bij binnenkomst dan meteen 'detected' bent, en dan probeer ik meteen te wachten. Als er een melding komt 'You can't wait while trespassing' dan weet ik dat ik fout zit.... erg omslachtig
Ow crap hier mag ik niet zijn .. maargoed dan benje al weer te laat
Ja idd .. of je shout je companion de afgrond inNyarlathotep schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:34:
Wat ik jammer vindt is dat je niet ziet wanneer je companion het loodje legt. Heb je net een zwaar gevecht achter de rug, zie je ineens je compaan dood liggen. Stiekum toch om zeep geholpen met friendly fire
Ik kan een mage companion erg aanraden, (eola heb ik nu), staad op een afstandje, knalt vuurballen, blizzards en bliksem, summoned vanalles, werkt heel fijn.Nyarlathotep schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:34:
Wat ik jammer vindt is dat je niet ziet wanneer je companion het loodje legt. Heb je net een zwaar gevecht achter de rug, zie je ineens je compaan dood liggen. Stiekum toch om zeep geholpen met friendly fire
Ik neem altijd die Aela mee, die staat van een afstandtje te aimbotten met die boog van derJarrean schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:37:
[...]
Ik kan een mage companion erg aanraden, (eola heb ik nu), staad op een afstandje, knalt vuurballen, blizzards en bliksem, summoned vanalles, werkt heel fijn.
En een mage killstealt altijd alels van mij! dus meestal shout ik die mage expres een afgrond in
Mij is opgevallen dat wanneer je inbreekt in een huis of shop in de nacht, bijna nooit iemand ligt te pitten in bed!
Dit was met Oblivion wel bijna altijd het geval... en is ook realistischer lijkt me.. dat mensen 'snachts gewoon liggen te pitten...
Ik kan nu dus niet altijd sneaky dingen stelen als het moet of als ik dat wil.. omdat ze gewoon nog rondlopen en staan poetsen in huis om 03.00 uur in de nacht
Helaas, ipv dat ie betaalt, verdween de guard, en ging mijn companion fijn op zoek naar de volgende guardMorbide schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:19:
[...]
Console openen, guard aanklikken en dan paycrimegold intikken. Als je genoeg goud hebt dan zou dat moeten werken.
Klopt .. je moet ook altijd ff wachten tot ze het huis uit lopen, en dan gelijk achter ze naar binnen gaan, rond sneaken .. en zorgen dat je een 2e uitgang weet! als je ze hoort, insta wegwezen, dan hebben ze je meestal niet doorVis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:39:
Nu we dan ff een beetje aan het jammeren zijn
Mij is opgevallen dat wanneer je inbreekt in een huis of shop in de nacht, bijna nooit iemand ligt te pitten in bed!
Dit was met Oblivion wel bijna altijd het geval... en is ook realistischer lijkt me.. dat mensen 'snachts gewoon liggen te pitten...
Ik kan nu dus niet altijd sneaky dingen stelen als het moet of als ik dat wil.. omdat ze gewoon nog rondlopen en staan poetsen in huis om 03.00 uur in de nacht
Ik heb het een keer gehad, 5 uur 's nachts... pa en ma liggen lekker te slapen en die kleine snotneus loopt druk door het huis rond en detect me ook als een malle.Vis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:39:
En Vokun is echt een coole helm!
Dus jij denkt ik kill die kleine .. voor zen ouders wakker worden!XyritZz schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:41:
[...]
Ik heb het een keer gehad, 5 uur 's nachts... pa en ma liggen lekker te slapen en die kleine snotneus loopt druk door het huis rond en detect me ook als een malle.
Maarja dat werd em niet, want je kan die kleine (normaalgesproken zonder mod) niet killen ;p
Nadat de 2e guard nogmaals het truukje heb uitgehaald, deed ie het nu wel.. koste me wel 3k gold.. voor jandoedelDj Neo Ziggy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:41:
[...]
Helaas, ipv dat ie betaalt, verdween de guard, en ging mijn companion fijn op zoek naar de volgende guard
Heb je toevallig in het stukVis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:39:
[Display]
iPresentInterval = 0
in je SkyrimPrefs.ini staan om je Vsync te disablen?
Het maakt de interne klok van slag in het spel, althans dit wordt gemeld op andere forums.
Zou goed kunnen dat ze daarom niet in hun "nest" liggen.
Oh geen idee... heb tot nu toe nog niet aan mn .ini files gezeten...Kosh66 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:49:
[...]
Heb je toevallig in het stuk
[Display]
iPresentInterval = 0
Het maakt de interne klok van slag in het spel, althans dit wordt gemeld op andere forums.
Zal eens checke vanavond, thnx alvast
Verwijderd
zonder Vsync wordt het bijna onspeelbaar, twee beeldhelften die allebei hun eigen gang gaan, lol.Kosh66 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:49:
[...]
Heb je toevallig in het stuk
[Display]
iPresentInterval = 0
Inderdaad zelfde probleem hier, dus of 2 helften of kinderen die snachts spokenVerwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:54:
[...]
zonder Vsync wordt het bijna onspeelbaar, twee beeldhelften die allebei hun eigen gang gaan, lol.
/edit
Ja dus, sorry.... (maar voor de mensen die hem niet hebben gezien laat ik ze toch staan)
[ Voor 40% gewijzigd door D-rez op 02-12-2011 16:09 ]
Pas 2x eerder
Ik moest lachen toen ik haar ingame tegen kwam...vond het nergens naar klinken...D-rez schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:08:
is deze hier al langs geweest?
[video]
/edit
Ja dus, sorry.... (maar voor de mensen die hem niet hebben gezien laat ik ze toch staan)
 Dit topic is gesloten.

Dit topic is gesloten.

Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.

:fill(white):strip_exif()/i/1310391422.jpeg?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/1320661404.jpeg?f=thumbmini)
/u/142011/crop65b383c6c6c2f_cropped.png?f=community) 
            /u/275908/VooDoo.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/120394/talic.gif?f=community) 
            /u/230228/Naamloos.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/373702/crop5e4e5f1810483_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/12668/hydra.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/32121/crop5ab24c1dd5abd_cropped.gif?f=community) 
            /u/286848/crop5893df624a917.png?f=community) 
            /u/222682/crop6744573aecca8_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/90159/l33t.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/311737/dragonrising.jpg?f=community) 
            /u/116525/tweakicon.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/157138/MonsterPrincess-SS.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/2580/KOMPAKTicoon.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/97062/crop5601be1a24867_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/4501/crop5bdb35c450e89.png?f=community) 
            /u/191053/EUE-LEGO-me_AVATAR.png?f=community)