Dat staat er bij mij dus niet tussen. Ik hoop dat het bij deze ene quest blijft want als ik voor misc. quests geen rewards meer kan krijgen is de lol er wel af.yzx schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:43:
[...]
praat met hem en dan staat er ergens " I killed the bandit chief blah blah blah böah blah "
Heren , ben bezig met de missie
spoiler:
waar ik Missing in Action
spoiler:
moet redden. ben het huis binnen gegaan om het bewijs te vinden, en gevonden in de vorm van een ene Thorald
spoiler:
, nu wil ik dat graag stelen omdat mijn quest niet geupdate wordt , maar dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. hij zegt "Press E to steal", maar die doet niks. kan het wel oppakken , maar dan houdt ie 'm voor zich , ik krijg het gewoon niet voor elkaar om dat ding in mijn inventory te krijgen.. heeft iemand enig idee?
boek
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Verwijderd
Haha, een thief probeerd me net te overvallen, ik dus "natuurlijk" vechten. Gaat ze op haar knieën zitten en schreeuwt ze dat ze zich overgeeft, dus ik vind het in mijn hart om de overgave aan te nemen en ik loop wat dichterbij om te kijken wat er gebeurd, staat dus doodleuk op en valt me weer aan nadat ik zo aardig ben haar leven te sparen. Dan krijg je een fireball op je bakkes ook
.
heb je toevallig de functie van e veranderd? ik had het ook, heb e en spatie omgedraaid, dus waar e staat moet ik spatie gebruiken
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Het zou kunnen. maar op welk moment moet ik het "item" dan stelen? tijdens het bekijken , terwijl ik het vasthoudt of als het op de grond ligt? En welke functie heeft de E toets normaal gesproken?jpiwf schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:54:
heb je toevallig de functie van e veranderd? ik had het ook, heb e en spatie omgedraaid, dus waar e staat moet ik spatie gebruiken
"Use" en als die gewoon ligt moet je hem kunnen stelen.Visgek24 schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:56:
[...]
Het zou kunnen. maar op welk moment moet ik het "item" dan stelen? tijdens het bekijken , terwijl ik het vasthoudt of als het op de grond ligt? En welke functie heeft de E toets normaal gesproken?
Nothing to see here!
Trouwens, iemand last van stabiliteitsproblemen? heb vadnaag 2x een crash naar de desktop gehad zonder foutmelding. Heb ik in voorgaande delen of in New Vegas geen last van gehad 
Win 7 64bit
AMD X2 550
4gb DDR3
ATI HD4850 1gb DDR3
1680x1050, 8x FSAA 8x AF, Ultra settings
Win 7 64bit
AMD X2 550
4gb DDR3
ATI HD4850 1gb DDR3
www.triathlete.nl
Trouwens wel irritant om twee keer hetzelfde wapen bij je favorites te krijgen, dat werkt echt bugged. En je kan maar 1x een ring equippen? WTF?! Ik heb 8 vingers hoor.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Een draak heeft hem doodgemaakt bij mijJeanski schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:14:
[...]
Wahaha![]()
Ik ben ook al een paard kwijt, maar niet op die manier XD
spoiler:Je krijgt Shadowmere (je zou moeten weten wie dit is!) als je de Dark Brotherhood quests doe, zalig paardje
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ben je een pimp ofzo?Tsurany schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:01:
Trouwens wel irritant om twee keer hetzelfde wapen bij je favorites te krijgen, dat werkt echt bugged. En je kan maar 1x een ring equippen? WTF?! Ik heb 8 vingers hoor.
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Gatver, ik had die key dus geremapped naar een van mijn muistoetsen op de zijkant van mijn muis.. standaard is dit de E toets, in de controls heb ik 'm teruggezet op E en nu kan ik het "item" zonder enig probleem stelen. wel èrg slordig hoor, dit soort dingenRutix schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:00:
[...]
"Use" en als die gewoon ligt moet je hem kunnen stelen.
Nouja , verder spelen maar weer
Hehe met Lydia als mijn bitch
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Sja ik draag er geenTsurany schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:06:
[...]
Hehe met Lydia als mijn bitchMaar het punt is dat je gewoon maar 1 ring tegelijk kan, das toch idioot?
Hoe dan ook 2 is een must

Bensimpel
Positieve meneer
Nee dat is pas het begin van het beginFerdiV schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:15:
Goed, ik heb wel het idee dat de meeste bugs op de PC zijn. Ik heb op mijn PS3 weinig problemen. Hele kleine bugs en in mijn 25 uur is hij 1 keer blijven hangen bij het laden (of ik had te weinig geduld).
Anyway ik had nog een vraag over de main quest:
spoiler:Ik moet nu die 7000 steps oplopen, ben ik dan al ver? Ik wil de main quest niet meteen uitspelen maar heb het idee dat dit wel alvast handig is ivm shouts.
😆 - Denk ook eens om ;)
Heb 12% light armor en 40 health, dat wil ik gewoon kunnen combinerenyzx schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:08:
[...]
Sja ik draag er geenheb nog geen leuke enchantment gevonden
Hoe dan ook 2 is een must
Lol heb de eerste 4 uur gewoon met een dikke axe rondgelopen en dat alleen armor helpt welTsurany schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:14:
[...]
Heb 12% light armor en 40 health, dat wil ik gewoon kunnen combineren
Oi btw light of medium armor voor een thief met een 2H`?
Even een korte vraag, dit is mijn eerste TES game, maar ik vind de besturing van menu's echt zwaar lastig en irritant.
Soms is het pijltjestoetsen, dan weer klikken, dan weer enter drukken, map is niet echt handig, omdat waypoint niet zo lekker werken.
Waarom moet ik opties eerst met pijltjestoetsen selecten en er dan nog eens met de muis op drukken?
Soms is het pijltjestoetsen, dan weer klikken, dan weer enter drukken, map is niet echt handig, omdat waypoint niet zo lekker werken.
Waarom moet ik opties eerst met pijltjestoetsen selecten en er dan nog eens met de muis op drukken?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Volgens wat ik gelezen heb is het enige verschil het gewicht tussen light en heavy armor.
Heb je die change in sound al geprobeerd? http://www.reddit.com/r/s..._skyrim_that_much_better/Scighera schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:01:
Trouwens, iemand last van stabiliteitsproblemen? heb vadnaag 2x een crash naar de desktop gehad zonder foutmelding. Heb ik in voorgaande delen of in New Vegas geen last van gehad
Win 7 64bit
AMD X2 550
4gb DDR3
ATI HD4850 1gb DDR3
Nothing to see here!
Iemand die weet hoe je aan een huis in markath komt? Ik heb al 6-7 quests gedaan maar nogsteeds niets.

hoe minder je armor weegt hoe minder problemen met stealth. En heavy armor geeft ook meer armor(als je in beide skills dezelfde levels hebt natuurlijk)Tsurany schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:16:
Volgens wat ik gelezen heb is het enige verschil het gewicht tussen light en heavy armor.
met WASD + E kom je al zeer verJeroenneman schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:16:
Even een korte vraag, dit is mijn eerste TES game, maar ik vind de besturing van menu's echt zwaar lastig en irritant.
[ Voor 43% gewijzigd door Jeanski op 13-11-2011 20:21 ]
Voor de duidelijkheid:
Met heavy armor kun je moeilijker sluipen, en er zijn andere perks aan verbonden(die afhankelijk van je speelstijl in het voordeel van een van beide kunnen zijn). Dit zijn zowat de twee voornaamste verschillen naast de duidelijke(gewicht en, niet altijd, armor rating die verschilt tussen equivalenten)
Met heavy armor kun je moeilijker sluipen, en er zijn andere perks aan verbonden(die afhankelijk van je speelstijl in het voordeel van een van beide kunnen zijn). Dit zijn zowat de twee voornaamste verschillen naast de duidelijke(gewicht en, niet altijd, armor rating die verschilt tussen equivalenten)
Het is inderdaad irritant, men verwacht dat er mods komen om dit beter te maken. Gelukkig kan je de meeste dingen met WASD besturen en met E selecteren en bevestigen. Yes/No kan met Y en N. Alleen waypoints en Ok/Cancel werkt niet lekker met alleen toetsenbord.Jeroenneman schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:16:
tip: sommige boeken moet je helemaal doorbladeren voordat het een quest oid geeft.
spoiler:
'Mehrunes' Razor' - hits have a small chance to instantly kill.
De lore wordt elke minuut beter en beter
ik faal echt hard @ fishing job voor thieves guild
.. iedere keer als ik pickpocket word ik betrapt
Damn, rijd op mijn paard naar een dungeon, ga de dungeon in, kom 5 minuten later de dungeon weer uit, ligt mijn paard dood op de grond. Lekker dan.
Geef hem een zwaard en iron armor, kan hij zich verdedigenNiku schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:45:
Damn, rijd op mijn paard naar een dungeon, ga de dungeon in, kom 5 minuten later de dungeon weer uit, ligt mijn paard dood op de grond. Lekker dan.
Ik kan niet registreren op de site, hele tijd error.Xenius schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:32:
Voor de geïnteresseerden hier 2 mods die ik op de release dag had geupload, beiden verbeteren de gezichten van de characters, zonder het originele ontwerp teveel te veranderen:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=30
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=26
gelukt.
Mijn eerste TES game was Daggerfall waar ik nog steeds warme herinneringen aan koester, vooral de muziek. Hier wat leuke remakes daarvan: http://teatimecoder.com/daggerfall-music
Wat mij tot nu toe weerhoud Skyrim aan te schaffen is omdat ik veel lees dat de pc versie erg veel bugs bevat, en wat ik hier ook lees dat het erg consolerig overkomt in de menu's.
Ik heb me goed vermaakt met de voorgaande delen, mijn vraag dus aan mijn mede-tweakers: Moet ik em kopuh of effe wachten tot hij goedkoper is/patches heeft gehad
Wat mij tot nu toe weerhoud Skyrim aan te schaffen is omdat ik veel lees dat de pc versie erg veel bugs bevat, en wat ik hier ook lees dat het erg consolerig overkomt in de menu's.
Ik heb me goed vermaakt met de voorgaande delen, mijn vraag dus aan mijn mede-tweakers: Moet ik em kopuh of effe wachten tot hij goedkoper is/patches heeft gehad
Ik heb tot nu toe nog geen bugs gehad eigenlijk en de interface, tja... ik ben er al wat aan gewend.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ja ik wilde eerder een 360 controller gaan halen, maar ben na 10 uur spelen of iets meer er al aan gewend.MrVegeta schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:56:
Ik heb tot nu toe nog geen bugs gehad eigenlijk en de interface, tja... ik ben er al wat aan gewend.
Welke weight-to-gold ratio gebruiken jullie? Ik pak zelf alleen dingen op wanneer ze per 1 (kilo?)gewicht 10 goud of meer waard zijn, de rest laat ik liggen (uitzonderingen daargelaten).
Ik speel de pc versie met een Xbox 360 controller en moet zeggen dat dat erg fijn speelt 
De interface stoort dan totaal niet maar is zelfs erg snel!
In oblivion kon je items verplaatsen om ze bijvoorbeeld op een plank te zetten. (dus zonder ze daadwerkelijk op te rapen)
Ik heb in Skyrim nog niet de knop gevonden om dit te kunnen doen, iemand een idee?
In oblivion kon je items verplaatsen om ze bijvoorbeeld op een plank te zetten. (dus zonder ze daadwerkelijk op te rapen)
Ik heb in Skyrim nog niet de knop gevonden om dit te kunnen doen, iemand een idee?
A een seconde ingedrukt houden op het voorwerp.Hydrosine schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:04:
Ik speel de pc versie met een Xbox 360 controller en moet zeggen dat dat erg fijn speelt
Dit is iets wat ik ook graag als mod wil zien. Een extra kolom met de gold/weight verhouding. Vind het toch wel fijn om m'n winst wat te kunnen maximaliseren.Imbalanced schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:57:
Welke weight-to-gold ratio gebruiken jullie? Ik pak zelf alleen dingen op wanneer ze per 1 (kilo?)gewicht 10 goud of meer waard zijn, de rest laat ik liggen (uitzonderingen daargelaten).
Verwijderd
E ingerukt houden (op de pc). Geen idee wat die knop is op de PS3/360.Hydrosine schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:04:
Wat ik zelf nog wel als mod zou willen zien is zo'n indeling die je wel in je eigen inventory hebt en bij winkels. Maar niet als je spullen opslaat in je eigen huis. Dat wordt dan gewoon 1 grote vergaarbak.
Heel onhandig!
ik vind veel dingen die 500+ gold waard zijn en 5/6 kg wegen... ik kan ze gewoon niet meenemen omdat ik binnen de korste keren OVERBURDENED ben :<Imbalanced schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:57:
Iemand enig idee hoe ik verder kan bij Winterhold? Ik moet de Fear spell casten
spoiler:
ik heb de spell, ik voer het uit op Faralda maar dan krijg ik melding dat zij te sterk is hiervoor
dan schaalt dit naarmate je leveled, volgens mij ben jij lvl30 ofzoJeanski schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:11:
[...]
ik vind veel dingen die 500+ gold waard zijn en 5/6 kg wegen... ik kan ze gewoon niet meenemen omdat ik binnen de korste keren OVERBURDENED ben :<
2 posts boven je het is A ingedrukt houdenVerwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:09:
[...]
E ingerukt houden (op de pc). Geen idee wat die knop is op de PS3/360.
Wat ik zelf nog wel als mod zou willen zien is zo'n indeling die je wel in je eigen inventory hebt en bij winkels. Maar niet als je spullen opslaat in je eigen huis. Dat wordt dan gewoon 1 grote vergaarbak.
Heel onhandig!
En ik ben het met je eens dat chests inderdaad ook een indeling nodig hebben. Mijn home chest is nu ook een enorme rotzooi. Heb het dan wel nog gesplits in craft stuff en overige zooi, door middel van de 2 chests in mijn huisje
Ik heb opzich nog wel een klein probleempje met het verhaal tussen de Empire en de Stormcloakes, volgens mij heb ik ergens niet goed opgelet maar de koning van Skyrim (Empire) is vermoord en nu heeft iemand anders de troon gepakt die samenwerkt met de Empire en de Stormcloakes zijn het daar niet mee eens? Maar hoe zit het dan met de verschillende rassen, ik dacht dat de Stormcloaks iedereen wel verwelkomde maar dat is niet het geval?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
level 20.. maar zulke items vind ik al van lang ervoorImbalanced schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:15:
[...]
dan schaalt dit naarmate je leveled, volgens mij ben jij lvl30 ofzo
SYQ schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:12:
Iemand enig idee hoe ik verder kan bij Winterhold? Ik moet de Fear spell casten
spoiler:ik heb de spell, ik voer het uit op Faralda maar dan krijg ik melding dat zij te sterk is hiervoor
spoiler:
je moet fear casten op dat symbool vlak bij haar op de grond.
originele signatures zijn top!
De Stormcloacks zijn een stelletje racisten.MrVegeta schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:16:
Ik heb opzich nog wel een klein probleempje met het verhaal tussen de Empire en de Stormcloakes, volgens mij heb ik ergens niet goed opgelet maar de koning van Skyrim (Empire) is vermoord en nu heeft iemand anders de troon gepakt die samenwerkt met de Empire en de Stormcloakes zijn het daar niet mee eens? Maar hoe zit het dan met de verschillende rassen, ik dacht dat de Stormcloaks iedereen wel verwelkomde maar dat is niet het geval?
In het begin had ik ook zoiets van die van de empire zijn vast achterlijke, ik ga bij de stormcloaks.. maar nu wat uurtjes verder in het spel ben ik er nog niet over uit welke side ik me aan ga scharen.MrVegeta schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:16:
Is dit eigenlijk een keuze voor de main questline?
Verwijderd
Heel erg netjes gemaakt! Iedereen in mijn steam lijst maakt op dit moment gebruik van deze 2 mods.Xenius schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:32:
Voor de geïnteresseerden hier 2 mods die ik op de release dag had geupload, beiden verbeteren de gezichten van de characters, zonder het originele ontwerp teveel te veranderen:
Van wat ik er tot nu toe van snap:MrVegeta schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:16:
De Altmeri Dominion, tegenwoordig geleid door de Thalmer, bestaande uit de mers (elfen) uit Valenwood en Summerset Isle, begonnen 30 jaar terug een oorlog tegen keizer Titus Mede. Titus Mede won de oorlog maar net en als vredesding tekende hij het zogenaamde white/gold conclave (of iets dergelijks). Daarin werd veel onder andere het eren van Talos verboden in heel Tamriel. Ulfric Stoarmcloak was het niet eens met dit verdrag en begon een opstand tegen het imperium om Skyrim los te maken van het rijk en op te komen voor alle Nords, omdat zij in zijn ogen bij het verdrag achter waren gesteld. Hij doodde de hoge koning van Skyrim (niet te verwarren met de keizer van het rijk, zie het meer als opperjarl) met een shout omdat deze hoge koning de kant van het imperium koos.
Lang verhaal kort: Ulfric haat de elfen en diens verwanten de orcs en khajits omdat die volgens hem schuldig zijn aan die Great War van 30 jaar terug.
Zie ook: http://uesp.net/wiki/Lore:Fourth_Era
4E 171 — The Great War begins with armies from the Aldmeri Dominion invading the Imperial provinces of Hammerfell and Cyrodiil.
4E 174 — The Imperial City is sacked by Aldmeri forces.
4E 175 — The Great War ends with the White-Gold Concordat.
4E 175 — Hammerfell leaves the Empire after rejecting the White-Gold Concordat.
4E 201 — Torygg, the High King of Skyrim, is assassinated by Ulfric Stormcloak at Solitude.
4E 201 — The Nords of Skyrim engage in a civil war.
[ Voor 15% gewijzigd door Gwildor op 13-11-2011 21:27 ]
Verwijderd
Ik wil ze graag downloaden, maar ik kan niet registreren op de siteVerwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:24:
[...]
Heel erg netjes gemaakt! Iedereen in mijn steam lijst maakt op dit moment gebruik van deze 2 mods.
Ik was meer onder de indruk dat de Emperor (Titus Mede hoor ik nu voor het eerst trouwens) een catastrofaal verlies maar net heeft weten te voorkomen. De Altmeri Dominion stond op het punt om Imperial City te vernietigen en op dat moment gaf de keizer zich over.
Als je wint (ook al is het maar net), lijkt het me niet logisch dat je het eren van de belangrijkste god uit de geschiedenis van Tamriel verbiedt (misschien is Akatosh net iets belangrijker maar dat denk ik niet aangezien daarvan de bekendheid met het amulet of kings waarschijnlijk verdween, aan het eind van Oblivion).
Als je wint (ook al is het maar net), lijkt het me niet logisch dat je het eren van de belangrijkste god uit de geschiedenis van Tamriel verbiedt (misschien is Akatosh net iets belangrijker maar dat denk ik niet aangezien daarvan de bekendheid met het amulet of kings waarschijnlijk verdween, aan het eind van Oblivion).
Oke, opgelost, blijkbaar stond het er wel tussen maar greyed out, alsof ik dat onderwerp al eerder had aangesneden. Dit soort kleine dingen leveren soms wat frustratie op maar het is natuurlijk ook een kwestie van goed lezen.TomAtTweakers schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:50:
[...]
Dat staat er bij mij dus niet tussen. Ik hoop dat het bij deze ene quest blijft want als ik voor misc. quests geen rewards meer kan krijgen is de lol er wel af.
Verder ben ik mijn eerste draak tegengekomen (tweede als je die van de quest Dragon Rising meerekent). Ik kreeg hem alleen bijna niet neer. Magic leek niet te werken, pijl en boog ging erg traag. Het enige dat wat beter ging was een melee wapen gebruiken maar zelfs daarmee zou het een eeuwigheid duren om het beest om te leggen. Uiteindelijk maar weer de cave ingegaan waar ik net uit kwam, acht uur gewacht en weer naar buiten gewandeld. Draak was verdwenen. Iemand tips voor de volgende keer? Ik speel op de normale moeilijkheidsgraad.
Daarnaast heeft mijn eerste paard nog geen dag overleefd. Hij had in een paar gevechten al wat klappen opgelopen maar op mijn weg naar Riverwood sprong ik van een heuvel af, waarna het beest door zijn poten zakte en met een koprol de rivier in werd gelanceerd.
Ik heb een vraagje m.b.t. mods...Xenius schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:32:
Ik heb Skyrim via een DVD uit de winkel gekocht, en via Steam gepreload en toen kon ik spelen...
In welke map moet ik de mods plaatsen nu? Aangezien hij niet vanaf de dvd heeft geinstalleerd?
Thnx
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
Volgens mij is het zo normaal: C:\Program Files\Steam\steamapps\commonVis schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:31:
[...]
Ik heb een vraagje m.b.t. mods...
Ik heb Skyrim via een DVD uit de winkel gekocht, en via Steam gepreload en toen kon ik spelen...
In welke map moet ik de mods plaatsen nu? Aangezien hij niet vanaf de dvd heeft geinstalleerd?
Thnx
En daar staan al je spellen.
Verwijderd
Is gewoon het zelfde, D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\skyrim\DataVis schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:31:
[...]
Ik heb een vraagje m.b.t. mods...
Thnx
In de "Data" map extract je de mod files. Hierdoor komt er een extra "textures" map bij.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 21:33 ]
Die cicero van de DB klinkt erg als marc marie huijbregts wanneer carlo hem nadoet..
Of heb ik gewoon een twisted mind :x?
Of heb ik gewoon een twisted mind :x?
Net mijn 2e draak eindelijk verslagen, solo is dat wel een stuk moeilijker, heeft al mijn opgespaarde potions gekost, maargoed hij is dood. Nu heb ik Soul Absorbed, maar ik heb geen nieuwe shout erbij? Kan dat kloppen?
Thanks! Dit is mVerwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:32:
[...]
Volgens mij is het zo normaal: C:\Program Files\Steam\steamapps\common
En daar staan al je spellen.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Shouts krijg je door word walls te zoeken. Deze moet je dan op hun beurt weer unlocken door een soul eraan toe te wijzen.Bulls schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:34:
Net mijn 2e draak eindelijk verslagen, solo is dat wel een stuk moeilijker, heeft al mijn opgespaarde potions gekost, maargoed hij is dood. Nu heb ik Soul Absorbed, maar ik heb geen nieuwe shout erbij? Kan dat kloppen?
Shouts vind je in caves en dergelijke, als je er een vind kan je deze nog niet dit moet je dan unlocken met zo'n soul.Bulls schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:34:
Ohja dat was ook zo, met de 1e na die Ghoul boss. Ok bedankt is snap hem.Gwildor schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:36:
[...]
Shouts krijg je door word walls te zoeken. Deze moet je dan op hun beurt weer unlocken door een soul eraan toe te wijzen.
edit:
Dit spel is trouwens slecht want ik krijg steeds honger als ik al die receptjes maak en het opeten maakt ook zo'n lekker munchies geluid
[ Voor 19% gewijzigd door Bulls op 13-11-2011 21:40 ]
Als je de main quest line voor een half uurtje volgt is je shout arsenaal al flink uitgebreidBulls schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:38:
[...]
Ohja dat was ook zo, met de 1e na die Ghoul boss. Ok bedankt is snap hem.
Naar paar keer rerollen mijn favo setup gevonden.
Wood Elf archer i.c.m. sneak. Vijanden zijn zo neer, 1 sneak shot en vaak nog een sneak shot, doordat ze niet weten waar ik zit werkt echt perfect.
Zelfs een groep van 3 vijanden was geen probleem, kon ze ieder vanuit sneak neerhalen.
Wood Elf archer i.c.m. sneak. Vijanden zijn zo neer, 1 sneak shot en vaak nog een sneak shot, doordat ze niet weten waar ik zit werkt echt perfect.
Zelfs een groep van 3 vijanden was geen probleem, kon ze ieder vanuit sneak neerhalen.
Waar kan ik een invisibility tome vinden? Heb de potions wel maar wil eigenlijk de spell.
Verwijderd
Damn, die Dark Brotherhood armor is echt lelijk! Zo'n strak pakje. maar het is wel de beste light armor voor nu...
Ik wilde in Oblivion ook altijd een full archer maken, maar dat werkte nooit want ze rennen toch wel op je af, en zat je uiteindelijk weer te meppen met een zwaard. En omdat iedereen mee levelde was het altijd even moeilijk.Heraclius schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:40:
Naar paar keer rerollen mijn favo setup gevonden.
Nu zou het veel simpeler gaan.
Heerlijk ook om een skelet met 1 klap uit elkaar te slaan
Als je een vrouw speelt is hij juist echt schitterendVerwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:41:
Damn, die Dark Brotherhood armor is echt lelijk! Zo'n strak pakje. maar het is wel de beste light armor voor nu...
Het is een stuk beter gedaan nu, je hebt ook Sneak perks om je Sneak te verbeteren.Bulls schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:43:
[...]
Ik wilde in Oblivion ook altijd een full archer maken, maar dat werkte nooit want ze rennen toch wel op je af, en zat je uiteindelijk weer te meppen met een zwaard. En omdat iedereen mee levelde was het altijd even moeilijk.
Nu zou het veel simpeler gaan.
Heerlijk ook om een skelet met 1 klap uit elkaar te slaanDat miste ik echt in Oblivion.
One handed kan tot 6x sneak damage, Bows 3x en daggers 15x. Wil je melee stealth gaan, zul je het in het begin wel erg zwaar hebben, later is dit misschien beter te doen.
In ieder geval met archer werkt het perfect. Als je een enemy uit een groep neerhaalt, rennen de anderen ook niet meteen op je af, je ziet ze een beetje paranoia rondlopen, dit is meteen je kans om ook hen met sneak bonus af te maken, dat werkt heel erg goed.
hmm moet ook snel; zon dark brotherhood pakje gaan scoren dan, maar wil ook zoveel andere dingen nog doen..
Lydia is wel een komiek vandaag. Om een keep binnen te vallen moest ik mezelf min of meer van een berg afwerpen. Lydia kon me niet volgen. Ik vroeg me af of ze de weg zou kunnen vinden tot ineens na 5 a 10 minutenb tijdens een gevecht ik ineens van grote hoogte iemand naar beneden bijna te pletter zie vallen. Lydia
De schat.
Later gaf ik haar een deel van mijn loot om te dragen. Vlak daarna kom ik twee mages tegen, Eentje gaat in een vlammenzee tegen de grond. Ik denk huh? heeft die nu zichzelf aangestoken?
Ik kijk om en daar staat lydia die twee magische staven dual wield waarvan eentje met fireballs, ik moest erg lachen.
U go girl!
Lydia is wel een komiek vandaag. Om een keep binnen te vallen moest ik mezelf min of meer van een berg afwerpen. Lydia kon me niet volgen. Ik vroeg me af of ze de weg zou kunnen vinden tot ineens na 5 a 10 minutenb tijdens een gevecht ik ineens van grote hoogte iemand naar beneden bijna te pletter zie vallen. Lydia
Later gaf ik haar een deel van mijn loot om te dragen. Vlak daarna kom ik twee mages tegen, Eentje gaat in een vlammenzee tegen de grond. Ik denk huh? heeft die nu zichzelf aangestoken?
Ik kijk om en daar staat lydia die twee magische staven dual wield waarvan eentje met fireballs, ik moest erg lachen.
U go girl!
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Ugh, ik ben gebugged. Mijn magika bar is weg, ik kan nu constant alles doen qua magic zonder dat het op gaat 
Oh, blijkbaar is het een soort bonus die je krijgt van een quest, buf van ~2 uur...
Ik moet nog wel een beetje met alchemie/enchanten beginnen maar het lijkt zo omslachtig. Ik heb bijvoorbeeld wel een paar recepten voor alchemie maar die kan ik vrij lastig opvragen dus potions maken is vervelend en enchanting moet je die soul gems voor vullen, ook een vervelend proces. Moet maar ff kijken dus.

Oh, blijkbaar is het een soort bonus die je krijgt van een quest, buf van ~2 uur...
Ik moet nog wel een beetje met alchemie/enchanten beginnen maar het lijkt zo omslachtig. Ik heb bijvoorbeeld wel een paar recepten voor alchemie maar die kan ik vrij lastig opvragen dus potions maken is vervelend en enchanting moet je die soul gems voor vullen, ook een vervelend proces. Moet maar ff kijken dus.
[ Voor 72% gewijzigd door MrVegeta op 13-11-2011 22:08 ]
Mijn god, dit spel is zoooo zwaar genieten. En de graphics zijn werkelijk waar subliem te noemen.
Verder heb ik totaal geen last van de ui, lag met de muis of andere rare fratsen.
Ik loop nu alleen constant tegen een probleem aan; ik moest Esbren uit de Ratway in de sewers zien te loodsen. Wanneer ik hem vraag de weg te wijzen blijft hij op een bepaald punt voor een houten barricade staan en er lijkt geen uitweg te zijn. Verder ben ik door al mijn lockpicks heen en kan ik dus zelfs de laatste deur niet open krijgen. Ik kom er gewoon niet meer uit.
Verder heb ik totaal geen last van de ui, lag met de muis of andere rare fratsen.
Ik loop nu alleen constant tegen een probleem aan; ik moest Esbren uit de Ratway in de sewers zien te loodsen. Wanneer ik hem vraag de weg te wijzen blijft hij op een bepaald punt voor een houten barricade staan en er lijkt geen uitweg te zijn. Verder ben ik door al mijn lockpicks heen en kan ik dus zelfs de laatste deur niet open krijgen. Ik kom er gewoon niet meer uit.
Ik moet zeggen dat het levellen wel redelijk vlot gaat. Ik ben toch gegaan voor een mage Nord. De alchemy versnelt wellicht het een en ander en ik zit nu op level 14. Tot nu toe 3 draken verslagen en 2 shouts tot mijn beschikking. Wat makkelijk en moeilijk ging met zo minimaal mogelijke spoilers:
Het geheel loopt erg lekker hier op 1080p. Ik ergerde me wel een beetje aan het verspringen van schaduwen, dus die heb ik van high naar ultra gezet. De 8x AA zag er leuk uit op bergen en dergelijke, maar werkt niet voor planten. De AA staat nu dus uit en FXAA staat aan. (HD6870)
spoiler:
De draken gingen relatief makkelijk plat. De 2e kwam neer in de College of Winterhold, dus daar had ik veel hulp. De 3e kwam ik op weg naar Azura's Shrine tegen en die ging ook vrij eenvoudig tegen de grond. Nummer 2 en 3 waren wel van het "Frost" type, dus daar kan ik als Nord redelijk tegen.
Waar ik wel problemen mee had was de Caller tijdens de quest van de College of Winterhold om drie boeken op te halen. Daarnaast kwam ik net een harcraven tegen. Dat heb ik niet overleefd. Ik dacht eerst dat het misschien om een fire atronach ging vanwege de vuurballen, maar dat bleek niet het geval.
Ik ben ook een keer verrast door drie huurlingen die vrij stevig waren en me aanvielen toen ik een winkel uitkwam. Hulp van de guards kwam er niet. Ik had een tijd terug het een en ander gestolen zonder directe problemen, maar de eigenares had blijkbaar nog wat septims over voor wat huurlingen. Ik heb het door haar getekende contract, maar ik kan het er niet over hebben als ik met haar praat. Zoiets komt als een flinke verrassing aan de andere kant van de wereld.
Waar ik wel problemen mee had was de Caller tijdens de quest van de College of Winterhold om drie boeken op te halen. Daarnaast kwam ik net een harcraven tegen. Dat heb ik niet overleefd. Ik dacht eerst dat het misschien om een fire atronach ging vanwege de vuurballen, maar dat bleek niet het geval.
Ik ben ook een keer verrast door drie huurlingen die vrij stevig waren en me aanvielen toen ik een winkel uitkwam. Hulp van de guards kwam er niet. Ik had een tijd terug het een en ander gestolen zonder directe problemen, maar de eigenares had blijkbaar nog wat septims over voor wat huurlingen. Ik heb het door haar getekende contract, maar ik kan het er niet over hebben als ik met haar praat. Zoiets komt als een flinke verrassing aan de andere kant van de wereld.
Het geheel loopt erg lekker hier op 1080p. Ik ergerde me wel een beetje aan het verspringen van schaduwen, dus die heb ik van high naar ultra gezet. De 8x AA zag er leuk uit op bergen en dergelijke, maar werkt niet voor planten. De AA staat nu dus uit en FXAA staat aan. (HD6870)
Wat vinden jullie trouwens van enchanten? Ik merk dat wanneer ik zelf ga enchanten ik altijd op max 10% uit kom en de items die ik vind hebben vaak al 50% of soms zelfs 125%.
Verwijderd
Ik heb nou een of andere glass axe gevonden.
2 beuken op bandits (soms zelfs 1) en die zijn al dood.
Wel makkelijk loot scoren zo.
2 beuken op bandits (soms zelfs 1) en die zijn al dood.
Wel makkelijk loot scoren zo.
Dat gaat toch hoger des te hoger je enchanting level niet?Tsurany schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:08:
Wat vinden jullie trouwens van enchanten? Ik merk dat wanneer ik zelf ga enchanten ik altijd op max 10% uit kom en de items die ik vind hebben vaak al 50% of soms zelfs 125%.
Heb me er nog niet echt op ingewerkt
Wat ik op zo'n wiki las is dat je enchantment level niet uit maakt, enkel soulgem kwaliteit.
Dan moet je die gaint soulgemsm gebruikens wss
Had wel ergens gelezen hoe beter je soulgem hoe beter je enchant was, eerste keer dat ik een enchant had gedaan kwam dat klein venstertje met dat erin of was het die magier
Had wel ergens gelezen hoe beter je soulgem hoe beter je enchant was, eerste keer dat ik een enchant had gedaan kwam dat klein venstertje met dat erin of was het die magier
Nou, met perks kune je je enchantments 125% sterker maken, en met de master perk kun je er 2 van op 1 item doen, dus 250% sterker dan de originele enchantment.
Zo kun je dus 80% fire resistance krijgen op een item bijvoorbeeld.
Zo kun je dus 80% fire resistance krijgen op een item bijvoorbeeld.
waar vind ik void salt? heb het nodig voor upgrades (:
WinkelsChubz schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:16:
waar vind ik void salt? heb het nodig voor upgrades (:
De alchemy shop verkocht er helaas maar 2... heb geen zin om de heletijd te wachten dus iemand enig idee waar ik ze in grote voorraden vind?
Beetje anti climax hier. 5 Questlines klaar. Dus ik denk ik ga trouwen, kom ik op me trouwerij, loopt dat wijf gewoon weg tijdens de wedding. Dus ik zoeken, bij de companions (Dat hunter vrouwtje). Is ze er niet, check ik al me huizen, is ze er niet. Dus ik ben getrouwd en dat wijf peert hem meteen. Life is a bitch
Spel zaterdag morgen gekocht en heb er nu al 17,5 uur op zitten

Smiling as the shit comes down...
Wist niet dat je kon trouwen lol.. Hoe fix je dat?
Wss mob drops heb er 20 ofzo van gepikt via winkelsChubz schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:18:
[...]
De alchemy shop verkocht er helaas maar 2... heb geen zin om de heletijd te wachten dus iemand enig idee waar ik ze in grote voorraden vind?

Biersteker schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:19:
Beetje anti climax hier. 5 Questlines klaar. Dus ik denk ik ga trouwen, kom ik op me trouwerij, loopt dat wijf gewoon weg tijdens de wedding. Dus ik zoeken, bij de companions (Dat hunter vrouwtje). Is ze er niet, check ik al me huizen, is ze er niet. Dus ik ben getrouwd en dat wijf peert hem meteen. Life is a bitch

Ook maar keer posten hier. Ondertussen level 23, geweldig spel. Ben nu voor high elf wizard gegaan. Nog nergens echt tegen problemen aangelopen. Dual casten van lightning en al het standaard spul gaan met 1 hit dood. Vooral de 'stagger' optie bij dual casting is ideaal. Voornamelijk met smithing bezig nu. Is redelijk snel te doen als je genoeg leather hebt, zit nu op 75.
Draken lijken steeds vaker te komen, teller staat nu op 7 volgens mij.
Draken lijken steeds vaker te komen, teller staat nu op 7 volgens mij.
In de Inn in Riften staat een priest. Bij hem krijg je een amulet, en dan krijg je bij sommige NPC de mogelijkheid om te trouwen. (Als ze je aardig vinden Lees: als je de questline completed heb)FranticDJ schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:20:
Wist niet dat je kon trouwen lol.. Hoe fix je dat?
[ Voor 19% gewijzigd door Biersteker op 13-11-2011 22:24 ]
lvl 10 gehit duurt echt te lang met stealth en een bow.. huisje gekocht volledig ingericht en alles in whiterun
en daar drop ik nu al mijn spullen heen
en dan soms met een 700/800 gewicht even heen en weer lopen naar de shop
verder ben ik hard opzoek naar goede bows heb nu 1 of andere orcish bow maar ben nog niet beter tegen gekomen jammer genoeg.. verder vind ik ook vaak alleen maar de standaard wapens weet iemand of er ook iets meer krachtiger spul in zit? dat je ook echt denk van jah nu heb ik iets speciaals (waar niet elke willekeurige bandit oid mee loopt)
en hoe zit het met de charges op de wapens dat blijft mij ook nog een mysterie als ik een grotere gem gebruik heb ik meer charges? want 8x schieten met een boog en dan je charges op hebben is ook niet bepaald handig nu
en daar drop ik nu al mijn spullen heen
verder ben ik hard opzoek naar goede bows heb nu 1 of andere orcish bow maar ben nog niet beter tegen gekomen jammer genoeg.. verder vind ik ook vaak alleen maar de standaard wapens weet iemand of er ook iets meer krachtiger spul in zit? dat je ook echt denk van jah nu heb ik iets speciaals (waar niet elke willekeurige bandit oid mee loopt)
en hoe zit het met de charges op de wapens dat blijft mij ook nog een mysterie als ik een grotere gem gebruik heb ik meer charges? want 8x schieten met een boog en dan je charges op hebben is ook niet bepaald handig nu
Mijn huisje in Whiterun heeft véél meer boekenkasten nodig. Toen ik m'n huis kocht pasten m'n boeken er al niet allemaal in en het wordt steeds erger.
Je kan het beste je bogen versterken bij de smederij, dan zijn ze al een stuk krachtiger en specialer.
wat hebben jullie toch allemaal met boeken, lees ze en gooi ze vervolgens in het vuurMr. Black schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:26:
Mijn huisje in Whiterun heeft véél meer boekenkasten nodig. Toen ik m'n huis kocht pasten m'n boeken er al niet allemaal in en het wordt steeds erger.

Zelf enchanten hoor is betereehbiertje schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:26:
meer charge -> less enchanting power
meer enchanting power -> less charge
Zo leren de kleine kindjes dat boeken lezen fijn isJeanski schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:27:
[...]
wat hebben jullie toch allemaal met boeken, lees ze en gooi ze vervolgens in het vuur

[ Voor 22% gewijzigd door yzx op 13-11-2011 22:29 ]
Geweldig spel dit :-)
Gisteren geinstalleerd en m'n vriendin voelt zich behoorlijk 'Remy' nu

Vandaag enige tijd bezig geweest om in die Bleak Falls Barrow te raken, maar ben er nu eindelijk in en heb ik zo'n gozer uit een spinnenweb gehaald om hem erna alsnog te killen
Gisteren geinstalleerd en m'n vriendin voelt zich behoorlijk 'Remy' nu

Vandaag enige tijd bezig geweest om in die Bleak Falls Barrow te raken, maar ben er nu eindelijk in en heb ik zo'n gozer uit een spinnenweb gehaald om hem erna alsnog te killen
Thanks voor de trouwerij afloop spoilerBiersteker schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:19:
Wss heb je meerdere keuzes hoor
Denk dat het een bug is hoor, ze moet nog ergens rondlopen, maar ik kan haar gewoon niet vinden.
ja oke maar 150 charges en +1 fire damage op een bow vind ik niet echt de moeite waard..yzx schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:28:
[...]
Zelf enchanten hoor is beterkun je charges aanpassen
meer charge -> less enchanting power
meer enchanting power -> less charge
[...]
heb nu maar 10 extra damage maar toch klinkt al stukje beter (is alsnog weinig)
Een kleine spoiler request. Heeft iemand al wat met die unusual gems gedaan?
En als opvolger van de golden claw:
spoiler:
Ik heb er nu drie, maar geen idee wat ik er mee moet.
spoiler:
Ik heb inmiddels een andere claw in bezit en er zijn er volgens mij nog veel meer. Nog geen hint gehad over het gebruik ervan.
[/quote]
spoiler:
Ik heb inmiddels een andere claw in bezit en er zijn er volgens mij nog veel meer. Nog geen hint gehad over het gebruik ervan.
[/quote]
spoiler:
die kun je gebruiken voor bepaalde deuren
waar je van die shouts vind en een paar mobs heb die gouden nu en een silveren
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.